Virksomhetsleder,Psykisk helse og rus (Søknadsfrist 22.08.2023)

Utsikt over Arendal

Virksomhetsleder

 

 

Enhet Psykisk helse og rus har ca.130 årsverk som er fordelt på 7 virksomheter. Enheten er fremoverlent, har høy flerfaglig kompetanse som består blant annet av erfaringskonsulenter, vernepleier, sosionom, sykepleier, pedagog, barnevernspedagog, psykologer og fagarbeidere. Flere har spesialisert seg gjennom videreutdanninger. Enheten er opptatt av kvalitet, fag og at en jobber recoveryorientert, der brukernes beste er i fokus. Enheten bruker FIT som tilbakemeldings verktøy. Tjenestene jobber forebyggende og gir kommunal behandling. Psykisk helse og rus utfordringer er primærområder og målgruppen er barn, unge, familier og voksne. Tidlig innsats og samhandling er sentralt. Enheten består av institusjon, kriseteam, bemannede og ubemannede boliger til voksne med alvorlig psykisk helse og/eller rus utfordringer, ambulerende tjenester, aktivitetstilbud og Østre Agder Krisesenter. Oppfølging gis i grupper, digitalt eller individuelt. Arendal kommune er med i FACT samarbeid og har 3 FACT team (FACT voksne, FACT rus og FACT ung) sammen med spesialisthelsetjenesten. Tilbudet i kommunen er frivillig og veien inn til våre tjenester er via Arendalshjelpa. Enheten samarbeider tett med andre tjenester som Nav, politi, hjemmetjenesten, barneverntjenesten, kultur, frivillige og spesialisthelsetjenesten.

Vi har nå ledig en 100% fast stilling som Virksomhetsleder for psykisk helse voksne

Psykisk helse voksne har særlig fokus på lavterskel psykisk helsehjelp, kommunal behandling og samarbeid med aktuelle tjenester og pårørende er en del av tjenestens oppgaver. Hjelp til mestring av eget liv er sentralt. Virksomheten har 2 psykologstillinger og har etablert eget innsatsteam. Det er kort vei inn til tjenesten via Arendalshjelpa. Arendal kommune er en fleksibel og innovativ kommune og arbeidsoppgaver kan endres som del av dette eller fremtidig organisering. Som virksomhetsleder har en ansvar for fag, personal, økonomi og utviklingen av enheten og kommunen. Sikre drift og handlingsrom innenfor tildelt ramme er sentralt. Søkere må legge ved relevante scannede attester og vitnemål til søknaden.

 

  • Søknadsfrist: 22.08.2023
  • Arbeidsgiver: Arendal kommune
  • Sted: Arendal
  • Stillingstittel: Virksomhetsleder
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4685777614

 

Arbeidsoppgaver

  • Lede og videreutvikle den faglige tjenesten i henhold til lovverk og nasjonale føringer
  • Ansvar for koordinering av Arendalshjelpa
  • Lede medarbeidere med høy faglig kompetanse og erfaring
  • Bistå til flerfaglig arbeid og samhandling både internt og eksternt
  • Samhandle med aktuelle aktører og frivillige for utvikling av tjenesten
  • Ansvar for HMS, kvalitet, personal, fag og økonomi
  • Systematisk oppfølging av ansatte
  • Videreutvikle et godt arbeidsmiljø
  • Delta i ledersamlinger og aktuelle møter i enheten
  • Rapportering, oppfølging og utarbeidelse av aktuelle planer
  • Delta i forbedringsprosesser og følger opp beslutninger som vedtas i kommunen

 

Kvalifikasjoner

  • Krav om helse faglig høyere utdanning eller autorisasjon som psykolog
  • Krav om relevant videreutdanning eller spesialisering
  • Ledererfaring og/eller kompetanse innen ledelse, ønskelig på masternivå
  • Klinisk erfaring fra arbeid med psykisk helse fra kommune, spesialisthelsetjeneste eller tilsvarende
  • Gode relasjons- og kommunikasjonsferdigheter
  • Kjennskap til relevant lovverk og nasjonale føringer
  • Søker må beherske norsk både skriftlig og muntlig, i tråd med arbeidsoppgavene som står beskrevet ovenfor
  • Må ha førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

  • Faglig interesse og evne til å videreutvikle tjenesten
  • Synlig, tilgjengelig og tydelig leder
  • Samfunnsengasjert, raus og inkluderende
  • Strukturert, engasjert og fleksibel
  • Evner å jobbe i et leder miljø med høyt tempo
  • Evner å tenke helhetlig og løsningsorientert
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Et godt lederteam som bistår hverandre
  • Ansvar for kompetente og engasjerte medarbeidere
  • Være med å videreutvikle lavterskel psykisk helse- og rustilbud i kommunen
  • Lønn og pensjon etter gjeldende avtaleverk
  • Stilling som virksomhetsleder er definert som en ledende stilling og er unntatt arbeidsmiljølovens bestemmelser om arbeidstid
  • Politiattest må fremlegges før ansettelse

 

Sam Eydes Plass 2, 4836 Arendal, Norge

 

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Ørjan Fossheim
Enhetsleder

 

Vil du bli vår nye kollega?

Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.

Arendal kommune blir 300 år i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.

Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.

Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.

Del stillingen

Selskap

Arendal kommune

Kontaktinfo

  • Ørjan Fossheim
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Arendal

Søknadsfrist

August 22, 2023

Prosjektleder Stikk UT! Norge (søknadsfrist 13.08.2023)

 

Prosjektleder Stikk UT! Norge

 

Arbeidsgiver FRILUFTSRÅDET NORDMØRE OG ROMSDAL, KOMMUNALT OPPGAVEFELLESSKAP

Stillingstittel Prosjektleder

Frist 13.08.2023

Ansettelsesform Engasjement

Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal (FNR) er et kommunalt oppgavefellesskap eid av de 13 kommunene i regionen. Stikk UT! er FNR sitt største aktivitetsprosjekt og et viktig folkehelsetiltak for vårt område. Høsten 2024 tar vi fatt på et omfattende arbeid der vi skal implementere Stikk UT! også hos andre friluftsråd i landet. Vår paraplyorganisasjon er Friluftsrådenes Landsforbund (FL) som representerer alle friluftsrådene i Norge. FL vil ha det overordna ansvaret for Stikk UT Norge, mens FNR vil utvikle, søke samarbeidspartnere og drifte Stikk UT Norge.

FNR skal ansette en person i rollen som prosjektleder for dette arbeidet i en 2-årig 100% stilling. Vi søker deg som ønsker en spennende jobb med et viktig folkehelseoppdrag.

Arbeidsoppgaver:

– Du vil ha ansvar for å lede fremdriften for prosjektet etter den gjeldende prosjektplanen, samt være bindeledd mellom FNR og FL i arbeidet med utvikling av Stikk UT Norge.

– Koordinere arbeidet med utvikling av funksjoner og tekniske løsningene bak Stikk UT! (app og nettside) og være pådriver i dette utviklingsarbeidet.

– Oppfølging av prosjektregnskap, bistå i arbeidet med finansiering av prosjektet. Ivareta økonomiske samarbeidspartnere.

– Bistå i utarbeidelse av en nasjonal markeds- og kommunikasjonsplan for Stikk UT! Norge.

Stillingen rapporterer til daglig leder i Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal.

Vi søker deg som har:

– Min. treårig høyskoleutdanning

– Bred erfaring med prosjektledelse; du må kunne jobbe selvstendig og målrettet og kunne lede prosjekter fra start til slutt; inkludert økonomistyring.

– Erfaring fra arbeid med innovasjon, kommunikasjon og markedsføring

– Erfaring fra arbeid med prosessledelse som verktøy er ønskelig

– Erfaring fra arbeid med folkehelse og friluftsliv er et ekstra pluss men ikke et krav

Personlige egenskaper:

Vi søker en person med gode lederegenskaper og strategiske evner. Du må ha gode samarbeidsevner og være god på relasjonsbygging. Du må også ha meget gode kommunikasjonsevner; både muntlig og skriftlig. Du må være engasjert, strukturert og ha evnen til å motivere deg selv og de rundt deg til å arbeide sammen om å nå felles mål.

Mer info om Stikk UT! finner du på stikkut.no og i Stikk UT! sin egen app som du kan laste ned fra App Store og Google Play.

  • Lønn etter avtale.
  • Arbeidsted er Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal sitt kontor i Molde.
  • Oppstart: Tidligst mulig.

For spørsmål om stillingen, kontakt daglig leder i Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal Ola Fremo, tlf 95732511, søknad sendes til [email protected] innen 13. august 2023.

 

Søk på stillingen her.

 

Sted Idrettsvegen 2, 6413 Molde

Spørsmål om stillingen

Ola Fremo, Daglig leder

Mobil  957 32 511

 

Om arbeidsgiveren

Tilrettelegger for friluftsliv i 13 kommuner på nordvestlandet i samarbeid med kommuner, organisasjoner og grunneiere. Vi er tilsluttet FL (Friluftsrådenes Landsforbund) og FNR (Forum for natur og friluftsliv). Vertskommune er Molde. Vi drifter innsamling av strandsøppel, friluftsskoler og Læring i Friluftsliv samt samarbeid med kommunene om friluftsliv i kart.

 

Del stillingen

Selskap

Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal (FNR)

Kontaktinfo

  • Ola Fremo
  • Tittel: Daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 957 32 511

Lokasjon

  • Molde

Søknadsfrist

August 13, 2023

Lærar 100% og 60% fast, Ølen skule (forskjellige søknadsfristar)

Del stillingen

Selskap

Vindafjord kommune

Kontaktinfo

  • Gro Anett Espevoll
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 53655782 mob: +47 95150434

Lokasjon

  • Ølen

Søknadsfrist

August 10, 2023

Time kyrkjelege leiar/ kyrkjeverje, Fast (Søknadsfrist: 27.08.2023)

 

Dagleg leiar/ kyrkjeverje

 

DAGLEG LEIAR/ KYRKJEVERJE I TIME– 100 % stilling

Time kommune ligg på Jæren, ca 30 km sør for Stavanger. Kommunen med om lag 19.000 innbyggjarar har fleire bygder med eigne barne- og ungdomsskular, ein stor vidaregåande skule og eit rikt kyrkje- kultur og idrettsarbeid.

Time kyrkjelege fellesråd søkjer etter rett person til ei spanande og innhaldsrik leiarstilling.

Fellesrådet er administrativt organ for kyrkja i Time kommune. Me har 4 aktive, men ulike kyrkjelydar, Bryne, Time, Lye og Undheim. Bryne, Time og Undheim er eigne sokn, medan Lye er lokalisert under Time sokn. Alle har felles kyrkjekontor sentralt i Bryne. Her har og Prosten i Jæren sitt kontor. Kvart sokn har eigen dagleg leiar og eigen stab med tilsette og eit stort korps av frivillige medarbeidarar. Det vert drive eit variert og rikt kyrkjelydsarbeid.

Kyrkjeverja er dagleg leiar av Time kyrkjelege fellesråd. Fellesrådet har ansvar for 20 tilsette, 2 kyrkjebygg og 2 gravplassar. I tillegg har ein samarbeidsavtale om bruk og drift av Undheim kyrkje og bedehus. Ein er i gang med planarbeid for utbygging av Bryne kyrkje.

Fellesrådet eig og driv 2 barnehagar med 25 tilsette. Barnehagen i Bryne kyrkje held til i kjellaren i Bryne kyrkje, medan Undheim barnehage har eigne lokaler på Undheim. Barnehagane har eigne styrarar og eigne budsjett.

Les om oss på https://timekyrkjene.no/.

 

  • Søknadsfrist: 27.08.2023
  • Arbeidsgivar: Time kyrkjelege fellesråd
  • Stad: Bryne
  • Stillingstittel: Dagleg leiar/ kyrkjeverje
  • Stillingar: 1
  • Heiltid/Deltid: Heiltid
  • Tilsetjingsform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4686883830

 

Arbeidsoppgåver

  • Dagleg leiar for fellesrådet si verksemd
  • Oppfølgjing av barnehagane
  • Budsjettering og økonomistyring
  • Personalforvaltning
  • Gravferdsforvaltning
  • Ansvar for drift og vedlikehald av kyrkjebygg og gravplassar
  • Saksbehandlar og sekretær for fellesrådet
  • Oppretthalda eit godt samarbeid med prost, kommune og andre samarbeidspartar

 

Kvalifikasjonar

  • Relevant utdanning på høgskule-/universitetsnivå, gjerne med administrasjon, økonomi og leiing som fagområde
  • Leiarerfaring og anna realkompetanse kan eventuelt kompensera for manglande formell utdanning
  • Gode leiareigenskapar og kompetanse innan administrasjon og økonomi
  • Kjennskap til Den norske kyrkja sitt arbeid og organisering
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk, skriftleg og muntleg

 

Personlege eigenskapar

  • Gode samarbeidsevner og evne til å sjå og utvikla medarbeidarar
  • Engasjert, ryddig, fleksibel, strukturert og heilskapstenkjande
  • Sjølvstendig og trygg på eigen rolle i møte med ulike utfordringar
  • Erfaring frå kyrkjeleg arbeid er ein fordel
  • Kunne håndtera og trivast i eit hektisk miljø
  • Personlege eigenskapar vert vektlagt

 

Me tilbyr

  • Spanande stilling og godt arbeidsmiljø
  • Leiarfellesskap med assisterande kyrkjeverje og 3 daglege leiarar
  • Godt samarbeid i prostiet, med kommunen og andre kyrkjeverjer i Bispedømme
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar

 

Anna:

  • Krav om medlemskap i Den norske kyrkja
  • Søkjar må kunna disponera bil
  • Det må reknast med noko møteverksemd på ettermiddags-/kveldstid
  • Den som blir tilbudd stillinga, må leggja frem godkjent politiattest før tiltreding

Søknadsfrist: 27. august
Tiltredelse: 1.januar 2024

 

Adresse:Erlandsbakken 6, 4340 Bryne, Norge

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Willy Finnbakk
Fellesrådsleiar
 Telefon:982 50 999
E-post:[email protected]

Siri Vik
Konstituert kyrkjeverje
 Telefon:906 43 758
E-post:[email protected]

Del stillingen

Selskap

Time kyrkjelege fellesråd

Lenke til firma

https://timekyrkja.no/

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Bryne

Søknadsfrist

August 27, 2023

Menighetspedagog i 100 % fast, Nidelven menighet Søknadsfrist 20.08.2023

Menighetspedagog

 

Menighetspedagog i 100 % fast stilling med tjenestested i Nidelven menighet.

 

Kirkelig fellesråd i Trondheim

Nidelven menighet er en av Trondheims største menigheter og har nærmere 16.000 medlemmer. Menigheten har et mangfold av aktiviteter og har god kirkesøkning, og vi søker noen som ønsker å jobbe med barn og unge i denne bydelen. Det er fire kirkebygg i soknet: Hoeggen kirke, Tempe kirke, Bratsberg kirke og Leira kapell. Staben består av 12 ansatte i fellesråd/menighetsråd og 4 prester, og vi har kontorer i Hoeggen kirke som byr på flotte nyoppussede lokaler. Menigheten er vertskapsmenighet for det byomfattende satsingsprosjektet uKirke, som er et samskapingsprosjekt med byens ungdommer, Trondheim kommune og andre spennende aktører.

Nidelven menighet trenger flere på laget – kan det være deg?
Vi er på jakt etter noen som ønsker å jobbe med barn og ungdom, og stillingen er ledig med oppstart så snart som mulig.

Arbeidsoppgaver

  • Å formidle kristen tro til barn og unge og bidra til å nå menighetens visjon om å være «mangfoldig i tro, håp og kjærlighet».
  • Planlegge og gjennomføre menighetens trosopplæring etter vedtatt plan i samarbeid med undervisningsleder, andre ansatte og frivillige medarbeidere, med særlig ansvar for aldersgruppen 0-18 år. Herunder kan spesielt nevnes ansvar for babysang, barnekor, aldersbestemte arrangement som 4-årsbokutdeling, samt oppstart av Tweensarbeid.
  • Delta aktivt på menighetsbyggende tiltak.
  • Samarbeid med ansatte og frivillige medarbeidere om gudstjenester der barn og unge er en særskilt målgruppe.
  • Rekruttering, oppfølging og veiledning av frivillige medarbeidere i menighetens barne- og ungdomsarbeid.
  • Delta i menighetens barnehage-/skole-kirkesamarbeid, og mulighet for å involveres i uKirkens prosjekter.
  • Administrativt arbeid, som planer og innrapportering, søknad om midler, ol.
  • Samarbeid om felles prosjekt og tiltak med andre menigheter i Kirkelig fellesråd i Trondheim.
  • Undervisningen forutsettes utført i samsvar med Den norske kirkes læregrunnlag.

Kvalifikasjoner

  • Minimum 3-årig høyere utdanning med 30 stp pedagogikk og 30 stp kristendom/teologi.
  • Interesserte med annen relevant utdannelse som for eks. diakoni, kunst- og håndverksfag eller musikk i fagkretsen, oppfordres også til å søke.
  • Relevant erfaring kan til en viss grad erstatte manglende formell utdanning.
  • Erfaring fra arbeid med barn og unge.
  • Fortrolig med bruk av IT som arbeidsverktøy.
  • God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne.

Personlige egenskaper

  • Utadvendt og kontaktskapende
  • Glad i å arbeide med og formidle til barn og unge
  • Gode samarbeidsevner og fleksibel
  • Evne til å lede andre
  • Evne til å arbeide strukturert
  • Liker godt å arbeide selvstendig og i team
  • Kreativ og problemløsende
  • Personlige egenskaper som skaper tillit hos både barn og foresatte vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Et godt faglig miljø og engasjerte kolleger
  • Varierte arbeidsoppgaver og god innflytelse over egen arbeidssituasjon
  • Lønn i henhold til gjeldende avtaleverk og offentlig pensjonsordning

Arbeidstid på ettermiddag/kveld og i helger må påregnes

Den som ansettes må fremvise politiattest

Medlemskap i Den norske kirke forventes

 

Nøkkelinformasjon
Søknadsfrist: 20.08.2023
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Menighetspedagog i 100 % fast stilling med tjenestested i Nidelven menighet.
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid / Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4685444799

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Inger Helen Nygård, Avdelingsleder kirkeliv
Telefon:  928 10 420

 

Del stillingen

Selskap

Kirkelig fellesråd Trondheim

Kontaktinfo

  • Inger Helen Nygård
  • Tittel: Avdelingsleder kirkeliv
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 92810420

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

August 20, 2023

Knarvik vgs – *Faglærar i kjemiprosess- og laboratoriefag *Faglærar teknologi- og industrifag (Søknadsfrist 30.07.2023))

 

Faglærar i kjemiprosess- og laboratoriefag

KNA – Avd. EL/TIP, Vestland fylkeskommune
Fast
Webcruiter-ID: 4682616188
Isdalstø

Søknadsfrist: 30.07.2023

 

Faglærar teknologi- og industrifag
KNA – Avd. EL/TIP, Vestland fylkeskommune
Fast
Webcruiter-ID: 4683329311
Isdalstø

Søknadsfrist: 30.07.2023

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg. Lokalsamfunna er ramma for gode kvardagsliv som gjev like mogelegheiter til å delta i verdiskaping i heile Vestland. Fylkestinget er øvste politiske organ i fylkeskommunen.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Rune Nesse
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 951 55 288

Lokasjon

  • Isdalstø

Søknadsfrist

Juli 30, 2023

Tegnspråktolk – Vennersberg skole (Søknadsfrist 07.08.2023)

 

Tegnspråktolk – Vennersberg skole

 

Oppvekst og læring – Kongsvinger kommune

Om stillingen

Vennersberg skole er en sentrumsskole med ca. 370 elever fra 1.-7.trinn og skolefritidsordning for 1.-4. trinn hvor hele skolens personale jobber tett sammen. Vi har fokus på 21. århundrets ferdigheter gjennom eget skaperverksted og samarbeidslæring. Hvis du brenner for samarbeid og tverrfaglig undervisning, er dette skolen for deg.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 07.08.2023
Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune
Sted: Kongsvinger
Stillingstittel: Tegnspråktolk
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 60
Webcruiter-ID: 4662415955

Arbeidsoppgaver

Skape et trygt og godt opplæringsmiljø for eleven
Samarbeide med skolens TPO-veileder og med Statped
Samarbeide med elevens foresatte
Planlegge og gjennomføre undervisning individuelt
Veilede og tilrettelegge et helhetlig opplæringstilbud ut i fra elevens behov
Jobbe aktivt for et godt skole- hjem samarbeid til elevens beste

Kvalifikasjoner

Relevant høgskoleutdanning – som tegnspråklærer
Relevant kompetanse i å planlegge og tilrettelegge for fleksibel opplæring, både fysisk og på skjerm
Gode IKT kunnskaper og erfaring med bruk av Ipad
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

Viser stort engasjement i å jobbe med barn og unge
Evner å bygge relasjoner for å skape et trygt og godt læringsmiljø
Er fleksibel med tanke på arbeidstid
Personlig egnethet vektlegges særskilt

Vi tilbyr

Lønn etter gjeldende kvalifikasjoner og avtaleverk
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Arbeidstiden settes opp etter avtale

Annet

Gyldig politiattest må fremvises før tiltredelse
Snarlig tiltredelse

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke. Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.

Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Vennersberg skole, Duevegen 2, 2209 Kongsvinger, Norge

Kontaktinformasjon

Lena Godnes, Rektor
Telefon:  907 08 056

 

Om arbeidsgiveren

Kongsvinger kommune ligger i Norges grønne hjerte med småbyens kvaliteter. Vi har et rikt idretts- og kulturliv og jobber for å videreutvikle et levende og urbant sentrum og et næringsliv i vekst. Mangfold, inkludering og livsmestring er også viktige elementer i vår strategi for å være en attraktiv kommune.

 

Del stillingen

Selskap

Kongsvinger kommune

Kontaktinfo

  • Lena Godnes
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 907 08 056

Lokasjon

  • Kongsvinger

Søknadsfrist

August 7, 2023

Lærar 100% fast, Kaland skule (Søknadsfrist 02.08.2023 )

 

Lærar

 

Kaland skule, Austrheim kommune

Om stillinga

Er du klar for å jobbe på ein litt mindre skule?

Kaland skule er ein barneskule som ligg sentralt plassert i bygda. Spente elevar og personale kan til hausten ta i bruk ein nyoppussa skule med gode fasilitetar. Som vår nye lærar, vil du vera med på å ta i bruk skulen og areala våre på ein ny måte, og ikkje minst vera med på å forma Kaland skule som barneskule. Skulen har symjebasseng og god tilgang på nyoppussa spesialrom. I tillegg kjem uteområdet vårt til å vera ferdig oppgradert til skulestart i haust. På skulen går det pr. i dag 77 elevar fordelt på 1.-7.kl. Alle elevane har tilgang på kvar sin PC eller IPad, og vi er oppdekka med utstyr og læremiddel etter ny læreplan.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 02.08.2023
Arbeidsgivar: Austrheim kommune
Stad: Fonnes
Stillingstittel: Lærar
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4677536543

Arbeidsoppgåver

Undervisning hovudsakleg frå 3.kl-7.kl
Timelærar
Samarbeid i team med lærarar og pedagogiske medarbeidarar
Delta aktivt i skulen sitt pedagogiske utviklingsarbeid

Kvalifikasjonar

Godkjent lærarutdanning for 1. – 7. årstrinn eller 5.-10. årstrinn
At du har engelsk, norsk eller matematikk i fagkretsen din.
Det er ønskeleg at du har spes.ped
God kompetanse innan klasse- og læringsleiing
God relasjonskompetanse
God IKT-kompetanse og nytter digitale verktøy i undervisninga
Gode norskferdigheiter, både munnlig og skriftleg
Det er ønskeleg med erfaring frå undervisning på heile barnetrinnet

Personlege eigenskapar

Du har eit sterkt personleg engasjement og klart fokus på elevane si læring
Evne til å ta initiativ og bygge gode relasjonar
Har et positivt elevsyn og evne til å vise omsorg og gi tryggleik
Du er ansvarsbevisst, fleksibel og har gode kommunikasjonsferdigheiter
Du trivast med teamarbeid og er ein god bidragsytar i teamet
Positiv og løysingsorientert
Godt humør
Du er personleg eigna

Vi tilbyr

Gode molegheiter for personleg utvikling
Ein skule i utvikling, med nyrenoverte og oppdaterte undervisningslokale
Eit godt og positivt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidarar
Løn etter gjeldande avtaleverk

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Vardevegen 51, 5953 Fonnes, Norge

Kontaktinformasjon
Birgitte barne-og Gullaksen, Rektor
Telefon:  997 06 344
E-post:  [email protected]

 

Om arbeidsgivaren

Austrheim kommune (ca. 3000 innb.) Tett på Bergen og industrieventyret på Mongstad, er utgangspunktet for utvikling av framtidskommunen til stades. Naturen og kulturen i det særprega kystsamfunnet er kanskje det viktigaste grunnlaget for gode liv i Austrheim – både om du flyttar hit for ein spennande jobb, eller om du ynskjer å vere med å skape livskvalitet for dei som allereie bur her. Austrheim inviterer deg til opne landskap – med eit ope sinn!

 

Del stillingen

Selskap

Austrheim kommune

Kontaktinfo

  • Birgitte Gullaksen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 997 06 344

Lokasjon

  • Austrheim

Søknadsfrist

August 2, 2023

100% fast spesialpedagog – Kautokeino skole (søknadsfrist 30.07.2023) 3 x 100% lærerstillinger fast (søknadsfrist 28.07.2023)

3 x 100% fast stilling som fagarbeider / assistent ved Brønnøysund barne- og ungdomsskole (søknadsfrist 27.07.2023)

 

 

3 x 100% fast stilling som fagarbeider/assistent ved Brønnøysund barne- og ungdomsskole

 

Sterkt ønske om å arbeide med barn og unge?

Da håper vi du søker hos oss!

Vi søker tre barne- og ungdomsarbeidere/assistenter som vil være en del av oss ved Brønnøysund barne- og ungdomsskole inkl. SFO. Vi ønsker deg som vil jobbe aktivt for at den enkelte elev skal oppleve mestring, læring og trivsel, skape gode relasjoner og som vektlegger samarbeid og godt arbeidsmiljø.

Stillingen er ledig fra og med 01.08.2023.

Menn oppfordres til å søke, da det er behov for minst en mannlig ansatt fagarbeider/assistent ved BBU for at vi skal klare å ivareta de nødvendige oppgaver.

Brønnøysund barne- og ungdomsskole

Brønnøysund barne- og ungdomsskole er en 1-10 skole med ca. 320 elever og 60 ansatte. Vi ligger nært bysentrum, men har likevel flotte uteområder med turstier, nærmiljøanlegg, skog og naturlekeplass rett utenfor skoledøra. Avstand til strandkant er under 100m. Dette legger godt til rette for fysisk aktiv læring, praktisk tilnærming i undervisning i alle fag. Vi er opptatt av å se hele eleven og ønsker å ha en god balanse mellom digitale og analoge verktøy i undervisningen.

Arbeidsoppgaver

Tett oppfølging av enkeltelever i spesialpedagogiske tiltak
Oppfølging i garderobesituasjoner på alle trinn.
Oppfølging i, for eksempel toalettsituasjoner på alle trinn.
Planlegge og gjennomføre aktiviteter selvstendig og i samarbeid med arbeidslag.
Inngå i arbeidsplan på skolens SFO
Være til støtte for elever i kroppsøvingstimer inklusive svømmeundervisning.
Bidra til trivsel, trygghet og læring for elever.
Aktivt følge opp, både enkeltelever og hele grupper av elever i friminutt.
Aktivt følge opp elever med ulike atferdsutfordringer.
Med bakgrunn i plan, aktivt støtte elever med ekstra behov i undervisningssituasjoner.
Være med på å leve opp til BBUs valgspråk: Godt å være, mye å lære.

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Kvalifikasjoner

Relevant utdanning, eller personlige egenskaper som veier opp for manglende utdanning.
Erfaring fra arbeid med elever med adferdsutfordringer er ønskelig.

Personlige egenskaper

Du har gode mellommenneskelige ferdigheter.
Du har evne til å være en trygg og tydelig voksen i møte med elever.
Du har evne til å jobbe selvstendig og i et arbeidslag.
Du er god til å kommunisere.
Du har pågangsmot i en hektisk og noe uforutsigbar hverdag.
Du er fleksibel og stabil i forhold til tilstedeværelse.
Du håndterer uforutsette hendelser og har evne til å omstille deg.
Du er fysisk robust og sterk nok til å delta i barns lek på alle trinn.
Personlig egnethet vil tillegges stor vekt.

Har du spørsmål om stillingen?

Ta gjerne kontakt med oss!

Rektor Ola Morten Moe ved Brønnøysund barne- og ungdomsskole på tlf. 905 29 252

Avdelingsleder Linn Almendingen på tlf. 913 64 573

Vi tilbyr

Gode arbeidsforhold og engasjerte medarbeidere
Allsidige arbeidsoppgaver
Mulighet til å bidra til at barn opplever mestring og glede
Faglig og personlig utvikling
Gode pensjons- og forsikringsordninger

Generell info

Det er viktig at du legger ved attester fra tidligere arbeid, fagbrev og vitnemål i søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon dersom du blir innkalt. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.

Dersom du får tilbud om stillingen, må gyldig politiattest fremvises til leder/tjenestested før tiltredelse. jf. Opplæringsloven § 10-9. Legges ikke ved i søknaden.

Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.

Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og gjeldende tariffavtale. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen.

Vi mener mangfold er en styrke og ønsker medarbeidere med ulik livserfaring og perspektiv for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.

Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema på denne siden.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste jf. Offentlighetsloven § 25 selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentlighet. Dette blir du i så fall varslet om.

 

Søk på stillingene her.

 

Søknadsfrist 27. juli 2023

Arbeidsgiver Brønnøy kommune

Kommune Brønnøy

Omfang Heltid (3 stillinger)

Varighet Fast

Arbeidssted Rådhuset, 8905 Brønnøysund

 

Brønnøy kommune

Brønnøy kommune er en av flere kommuner i Nordland i vekst. Vi ligger midt i leia – midt i landet – med ca. 7800 innbyggere. Kystbyen Brønnøysund er regionsenter for de 5 kommunene på Sør-Helgeland. Regionen tilbyr et unikt friluftsliv med verdensarvøya Vega kun en liten båttur unna og lange fjellturer i nasjonalparkene Lomsdal-Visten eller Børgefjell. Brønnøy og omegn kan for øvrig by på et godt havfiske, unike fiskevann og lakseførende elver. I regionsentret Brønnøysund kan du nyte mat i verdensklasse på flere av byens etter hvert godt utbygde restauranttilbud.

Vi har et rikt kulturliv – enten du er aktiv utøver selv eller bare ønsker å nyte sådan. Et godt lag- og foreningsliv og fritidsaktiviteter finnes i rikt monn for både ung og voksen. Vi har videregående skole, desentralisert grunnskole og flere barnehager. Et næringsliv som blomstrer og som har spennende planer for fremtiden.

Velkommen som søker på jobb hos oss!

Del stillingen

Selskap

Brønnøy kommune

Kontaktinfo

  • Ola Morten Moe
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 90 52 92 52 / 75 01 22 02
  • Linn Almendingen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Tlf. 913 64 573

Lokasjon

  • Brønnøysund

Søknadsfrist

Juli 27, 2023