Dalane friluftsråd – Daglig Leder (søknadsfrist 01.03.2024)

 

 

Vil du bidra til å skape gode friluftsopplevelser?

 

 

  • Arbeidsgiver: Dalane friluftsråd
  • Stillingstittel: Daglig Leder
  • Frist: 01.03.2024
  • Ansettelsesform: Fast

 

Vår daglige leder skal bli pensjonist og vi søker hans etterfølger.

Som daglig leder i Dalane friluftsråd vil du komme til et sterkt lag med svært dyktige medarbeidere. Her er det stor takhøyde og et felles ønske om å sikre og levere gode friluftstjenester. Laget er opptatt av at du er engasjert og effektiv i det du gjør, har høy gjennomføringsevne og at du deler raust av din erfaring med kollegaer og bidrar til å spille andre gode.

 

Ansvar

Som daglig leder i Dalane friluftsråd, har du ansvar for friluftsrådets drift og økonomi, fag- og personalansvar samt bidra til å bygge et godt arbeidsmiljø. Det legges også vekt på å sikre et godt samarbeid inn mot offentlige myndigheter og andre relevante samarbeidspartnere. Daglig leder rapporterer til styrets leder.

 

Friluftsliv

Vi forventer at du er en person med genuin interesse for friluftsliv og bruk av naturen og ser viktigheten av å skape forståelse for friluftslivets verdi for folkehelse, trivsel og miljø.

Er du samtidig nysgjerrig nok til å utfordre måten vi tenker og jobber på, kan vi sammen utnytte ressursene best mulig.

 

Engasjert

Har du et brennende engasjement for friluftsliv, og ønsker å være med på å utforme gode framtidsrettede og bærekraftige friluftstilbud i regionen, kan dette være en svært spennende jobb for deg som liker en travel hverdag med høyt aktivitetsnivå.

 

Erfaring og kvalifikasjoner

Ledererfaring.

Økonomistyring.

Kjennskap til offentlig virksomhet.

  • Fortrinnsvis høyere utdanning innen organisasjon og ledelse og/eller naturforvalting og friluftsliv.
  • Økonomikompetanse
  • Gode IKT-kunnskaper og forståelse.

 

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig.
  • Engasjert og evne til å stå på for å oppnå mål og gode resultater.
  • Gode samarbeidsevner.
  • Skape kontakt og gode relasjoner.

 

Arbeidsoppgaver

  • Bygge og utvikle organisasjonen
  • Administrativ ledelse, økonomistyring, HMS og rapportering til styret.
  • Utvikling, finansiering, ledelse av prosjekter samt samarbeid med offentlige myndigheter.
  • Informasjonsarbeid.
  • Utvikle samarbeidet med sponsorer og samarbeidsparter

 

Vi kan tilby:

  • Lønn etter avtale.
  • Kommunal pensjon.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Arbeidsbil.
  • Den som tilsettes må heller ikke være redd for å utføre nødvendig utearbeid når det trengs.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
  • Arbeidssted vil primært være ved vårt kontor på Slettebø i Eigersund.

 

Om arbeidsgiveren

Dalane Friluftsråd er et kommunalt oppgavefellesskap mellom kommunene Bjerkreim, Eigersund, Lund og Sokndal, som utgjør Dalaneregionen. Regionen ligger helt sør i Rogaland fylke.
Friluftsrådet skal i samarbeid med deltakerkommunene, statlige og fylkeskommunale etater og andre organisasjoner, sikre at befolkningen i regionen har områder tilgjengelig for variert friluftsliv og naturopplevelser. Friluftsrådet skal arbeide for å øke forståelsen for og innsikt i friluftslivets betydning for folkehelse, trivsel og naturkunnskap. Friluftsrådet skal fungere som et kompetansesenter for friluftsliv for deltakerkommunene og andre samarbeidsparter.
Friluftsrådet koordinerer friluftstiltak og friluftslivsatsning mellom deltakerkommunene.

  • Nettverk: Facebook
  • Sektor: Offentlig
  • Lederkategori: Leder
  • Sted: Kiss og Leiv Tveits vei 11, 4373 Egersund
  • Bransje: Annet
  • Stillingsfunksjon: Annet
  • Arbeidsspråk: Norsk

 

Spørsmål om stillingen

Anders Ege
Styreleder
41 21 43 09

Per Frode Sandal
daglig leder
Telefon: 90 83 08 69
Mobil: 90 83 08 69

 

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

 

Kiss og Leiv Tveits vei 11, 4373 Egersund

Del stillingen

Selskap

Dalane friluftsråd

Kontaktinfo

  • Anders Ege
  • Tittel: Styreleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41 21 43 09
  • Per Frode Sandal
  • Tittel: daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90 83 08 69, 90 83 08 69

Lokasjon

  • Egersund

Søknadsfrist

Mars 1, 2024

Lærer i 100% stilling til linjen China Language and culture (søknadsfrist 01.03.2024)

Hadeland folkehøgskole søker lærer i 100% stilling til linjen China Language and culture

 

 

  • Arbeidsgiver: Hadeland folkehøgskole
  • Stillingstittel: Lærer
  • Frist: 11.02.2024
  • Ansettelsesform: Fast

 

Hadeland folkehøgskole søker lærer i 100% stilling til linjen China – Language & Culture

Hadeland folkehøgskole er en frilynt folkehøgskole med kapasitet til ca 100 elever. Det er for tiden 17 ansatte ved skolen. Skolen tilbyr linjene: K-pop korean wave, Korean wave -Language & Culture, Japan-Language & Culture, Manga and Webtoons og Aikido, sverd og østlig filosofi. Skolen ligger i Gran kommune i historisk kulturlandskap med mange fine turmuligheter.

Hadeland folkehøgskole søker etter en lærer som er faglig og pedagogisk dyktig, idérik, engasjert og fleksibel. Den som ansettes får ansvar for en egen linje, valgfag og tilsynsvakter. Skolen er fleksibel angående type valgfag da dette kommer an på søkers kompetanse og interesse.

 

Arbeidsoppgaver:

  • ansvar for å drive egen linje, og videreutvikle denne
  • planlegge og gjennomføre studietur til Kina innenfor gitt budsjett
  • sosialpedagogisk arbeid og tilsyn, fire helgevakter og en tilsynsvakt annenhver uke på hverdager
    tilstedeværelse på elevkvelder og ulike arrangement
  • delta i skolens øvrige aktiviteter og praktiske arbeidsoppgaver
  • delta på dagsekskursjoner og den årlige fjelluka i Rondane

 

Kvalifikasjoner:

  • høyere relevant utdanning og pedagogikk
  • beherske norsk muntlig og skriftlig
  • beherske flytende kinesisk muntlig og skriftlig
  • ha en god forståelse for og evne til å formidle kinesisk kultur, historie, samfunn mm.
  • ha erfaring i å undervise kinesisk på lavere og høyere nivå, og må kunne tilpasse undervisningen til ulike nivå i samme klasse
  • kunne gjennomføre et variert opplegg med balanse mellom aktiviteter og undervisning

 

I tillegg er det en fordel om du:

  • har førerkort
  • har kjennskap til folkehøgskole

 

Personlige egenskaper:

  • er en tydelig og empatisk klasseleder
  • liker å jobbe med ungdom
  • evne til å inspirere og veilede ungdom
  • god til å bygge gode relasjoner til elevene
  • selvstendig og initiativrik
  • personlig egnet

 

Vi tilbyr

  • hyggelige og engasjerte elever og ansatte
  • spennende, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • lærere som samarbeider i team om elevenes læring og utvikling
  • mulighet for å leie leilighet på skoles område

 

Tilsetting og prøvetid

  • tilsetting skjer på grunnlag av de til enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler og reglement
  • vi praktiserer vi 6 måneders prøvetid fra tiltredelsesdato
  • vi krever politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder
  • det vil bli utarbeidet en individuell arbeidsplan
  • tiltredelse 01.08.2024

 

Kontaktinformasjon

  • Inspektør Jon Lennart Løbak på tlf. 93626628
  • Rektor Arne Ruste tlf. 41499470
  • Søknad sendes rektor Arne Ruste på e-post [email protected] innen 11. februar 2024

 

  • Nettverk: Facebook
  • Sektor: Privat
  • Sted: Augedalsvegen 15, 2760 Brandbu
  • Bransje: Forskning, utdanning og vitenskap
  • StillingsfunksjonUndervisning og pedagogikk / Andre pedagoger
  • Arbeidsspråk: Norsk

 

Spørsmål om stillingen

Arne Ruste
Rektor
41 49 94 70

 

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

 

Augedalsvegen 15, 2760 Brandbu

Del stillingen

Selskap

Hadeland folkehøgskole

Kontaktinfo

  • Arne Ruste
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41 49 94 70

Lokasjon

  • Brandbu

Søknadsfrist

Februar 11, 2024

Stord vgs – Undervisnings – stilling i tilrettelagt opplæring (søknadsfrist 18.02.2024)

 

Undervisningsstilling tilrettelagt opplæring. Vikariat

 

 

Stord vidaregåande skule er ein kombinert skule med studieførebuande og yrkesfagleg utdanning. Skulen ligg sentralt i regionssenteret Leirvik. Totalt har skulen om lag 850 elevar, fordelt på utdanningsprogramma Idrett, Medium og kommunikasjon, Musikk, dans og drama, Studiespesialisering, Bygg- og anleggsteknikk, Elektro og datateknologi, Teknologi- og industrifag, Sal, service og reiseliv, samt Informasjonsteknologi og medieproduksjon. Skulen tilbyr også opplæring for vaksne og me har kursverksemd i forskjellige fag.

Stord vidaregåande skule skal i løpet av nokre år ta i bruk nye og moderne skulebygningar. Skulen har høge ambisjonar for elevane si læring og eit engasjert personale arbeider for å skapa eit trygt læringsmiljø. Skulen legg vekt på samarbeid med lokalmiljø, arbeidsliv og grunnskular. Me er knutepunktskule for spesialundervisning i Sunnhordland og tilbyr undervisning i tilrettelagte grupper.

Skulen har ledig vikariat i undervisningsstilling på avdeling for Tilrettelagt opplæring. Vikariatet er ledig frå 01.04.2024-01.03.2025 med mogleg forlenging. Me søkjer lærar med spesialpedagogikk, som har interesse for, og erfaring med tilrettelegging for særskilt tilpassa opplæring for elevar med ulike typar læringsutfordringar. Erfaring med elevgruppa og personlege eigenskapar vil bli særskilt vektlagt.

 

  • Søknadsfrist: 18.02.2024
  • Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
  • Stad: Stord
  • Stillingstittel: Undervisningsstilling tilrettelagt opplæring. Vikariat
  • Stillingar: 1
  • Heiltid/Deltid: Heiltid
  • Tilsetjingsform: Vikar
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4757382300
  • Startdato: 01.04.2024
  • Sluttdato: 01.03.2025

 

Arbeidsoppgåver

  • Planlegging, gjennomføring og evaluering av undervisning på avdeling
  • Utarbeide mål og tiltak og bidra til å følge opp elevar sitt læringspotensial og sosiale kompetanse
  • Gjennomføre og koordinere aktivitetar og opplæring i samarbeid med pedagogar og miljøarbeidarar
  • Utarbeide materiell ved behov
  • Kontaktlærarfunksjon kan vera aktuelt. Bidra til eit godt skule-heim samarbeid
  • Samarbeid med eksterne aktørar rundt eleven
  • Delta i skulen sitt utviklingsarbeid
  • Bidra til at elevar og tilsette på avdelinga opplever eit positivt og utviklande miljø

 

Kvalifikasjonar

  • Utdanna lærar med spesialpedagogikk i fagkretsen, eller utdanna spesialpedagog med undervisningskompetanse i lese-og skriveopplæring. Anna relevant kompetanse og erfaring kan vurderast å kompensere nemnde formelle kompetanse.
  • Det er ynskjeleg med erfaring frå tilsvarande arbeid
  • God relasjonskompetanse
  • Gode samarbeidsevner
  • Relevant digital kompetanse
  • Personlege eigenskapar vil bli særskilt vektlagt

Den som vert tilsett i Vestland fylkeskommune, må leggja fram godkjent politiattest.

Alle nytilsette i Vestland fylkeskommune får ei prøvetid på 6 månader.

 

Personlege eigenskapar

  • Har gode evner til å kommunisere, rettleia og motivere.
  • Analytisk, systematisk og strukturert
  • Positiv, sjølvstendig og løysingsorientert
  • Fleksibel med gode samarbeidsevner
  • Kreativ
  • Engasjert og interessert i elevane si utvikling
  • Interesse for å utvikle seg sjølv og arbeidsplassen

 

Vi tilbyr

  • Eit engasjert fag- og arbeidsmiljø
  • Varierte og meiningsfulle arbeidsdagar
  • Løn og lønsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønspolitikk.
  • Gode pensjons- og låneordningar i Statens pensjonskasse.

Me gjer merksam på at i følgje offentleglova §25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort.

 

Saghaugen 3, 5411 Stord, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Mona Ulgenes
avdelingsleiar
 Telefon:93499806

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg. Lokalsamfunna er ramma for gode kvardagsliv som gjev like mogelegheiter til å delta i verdiskaping i heile Vestland. Fylkestinget er øvste politiske organ i fylkeskommunen.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Mona Ulgenes
  • Tittel: avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 93499806

Lokasjon

  • Stord

Søknadsfrist

Februar 18, 2024

Kyrkjetenar / kyrkjegardsarbeidar i Seljord sokn (søknadsfrist 25.02.2024)

 

 

Kyrkjetenar/kyrkjegardsarbeidar i Seljord sokn

 

 

  • Seljord Sokn
  • 3840 Seljord

Seljord sokn søkjer etter kyrkjetenar/kyrkjegardsarbeidar i 100% fast stilling.

Det er to kyrkjetenarstillingar i soknet, som jobbar saman i team. Næraste overordna er kyrkjeverje/dagleg leiar. Som kyrkjetenar får du ein variert arbeidskvardag med alt frå utearbeid på kyrkjegarden med graving, plenklypping, snøbrøyting osv., til tilrettelegging i kyrkja ved gudstenester, gravferd, vigslar og andre arrangement. Ein må rekne med arbeid i snitt annankvar helg, og på høgtidsdagar til dømes jol og påske.

 

Arbeidsoppgåver:

  • Praktisk tilrettelegging i kyrkjebygga før og undervegs i gudstenester, gravferd, vigsel, konsertar osv.
  • Vaktmeisterteneste og vedlikehaldsoppgåver knytt til kyrkjegard, kyrkjebygg, maskinar og utstyr.
  • Grasklypping, snøbrøyting, strøying.
  • Graving
  • Reinhald

 

Kvalifikasjonar:

  • Maskinførarbevis for gravemaskin (M2) og hjullastar (M4)
  • Førarkort kl. BE

 

Personlege eigenskapar:

  • Sjølvstendig
  • God til å samarbeide
  • Pliktoppfyllande
  • Praktisk anlagt
  • Fleksibel og serviceinnstilt
  • Imøtekommande og likar å jobbe med menneske

 

Anna:

  • Søkjarar må vere medlem av Den norske kyrkja.
  • Må beherske norsk munnleg og skriftleg.
  • Må disponere eigen bil med hengarfeste og tillatt hengarvekt minst 2000 kg.

 

Vi tilbyd:

  • Triveleg arbeidsmiljø
  • Løn etter KA sitt avtaleverk.
  • Pensjonsordning i KLP.

Søknad og CV kan sendast til: Seljord sokn, Brøløsvegen 13A, 3840 SELJORD, eller på e-post til: [email protected].

Spørsmål om stillinga kan rettast til Kyrkjeverje Petter Jakobsen, tlf.: 909 51 409 eller e-post: [email protected]

 

Om arbeidsgiveren

Seljord sokn ligg i Seljord kommune i Øvre Telemark prosti. Seljord kommune har om lag 2 900 innbyggjarar, fordelt på fleire bygder/tettstader. I soknet er det tre kyrkjer med tilhøyrande kyrkjegardar, samt eit kapell: Seljord kyrkje frå 1180, Flatdal kyrkje frå 1654, Åmotsdal kyrkje frå 1792 og Manndal kapell frå 1954. I tillegg I tillegg blir det feira gudstenester i private kapell, bedehus og i friluft.

Dei faste stillingane som utgjer staben i Seljord sokn er sokneprest, diakon/trusopplærar, organist/kantor, kyrkjeverje/dagleg leiar og to kyrkjetenarar/kyrkjegardsarbeidarar.

 

Om stillingen

  • Stillingstittel: Kirketjener
  • Antall stillinger: 1
  • Oppstart: Etter avtale
  • Ansettelsesform: Fast
  • Prosent: 100 %
  • Heltid/deltid: Heltid
  • Sektor: Offentlig
  • Arbeidsdager: Ukedager, Lørdag, Søndag
  • Arbeidstid: Dagtid, Kveld
  • Arbeidsspråk: Norsk

 

Søk på jobben

 

Kontaktperson for stillingen

Petter Jakobsen
Kyrkjeverje/dagleg leiar
909 51 409
[email protected]

Del stillingen

Selskap

Seljord sokn

Kontaktinfo

  • Petter Jakobsen
  • Tittel: Kyrkjeverje/dagleg leiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 909 51 409

Lokasjon

  • Seljord

Søknadsfrist

Februar 25, 2024

Bergen kirkelige fellesråd – Diakonstillinger (søknadfrist 18.02.2023)

Foto: Jarle Hagen

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

Bergen kirkelige fellesråd

Diakon/diakonimedarbeider, 100 % stilling i Årstad og Fridalen menigheter
Fast

Søknadsfrist 18.02.2024

 

 

Bergen kirkelige fellesråd

Ungdomsdiakon i Loddefjord og Olsvik, 100% fast stilling
Fast

Søknadsfrist: 18.02.2024

 

mennesker i kirken

 

Bergen kirkelige fellesråd (BKF) bygger og forvalter kirkebyggene og gravplassene i Bergen og har ansvar for gravplassmyndigheten på vegne av alle byens innbyggere. BKF ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for Den norske kirkes 25 menigheter i Bergen og er arbeidsgiver for om lag 160 ansatte med kirkevergen som daglig leder. Vår visjon er «Mer himmel på jord».  

Bergen kirkelige fellesråd skal være en arbeidsplass med rom og respekt for mangfold, uavhengig av hudfarge, alder, kjønnsidentitet, funksjonsevne eller legning. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke.

Bergen kirkelige fellesråd er ikke underlagt offentleglova i ansettelsessaker, og innhenter derfor samtykke fra søkerne før det utarbeides offentlig søkerliste. Dette er av hensyn  personvern, jf. personopplysningsloven artikkel 7.3.

 

Del stillingen

Selskap

Bergen kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Inger Kilen Daglig
  • Tittel: leder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 909 50 070

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Februar 18, 2024

Driftsleder (søknadsfrist 16.02.2024)

Gjemnes kommune

 

Gjemnes kommune Utvikling og drift – Vi søker en engasjert og dyktig kollega

Driftsleder

 

Det er ledig 100 % fast stilling som driftsleder innen veg, vann- og avløpsledninger. Vi søker nå en engasjert leder som legger vekt på utvikling, både av ansatte og tjenesten til det beste for miljøet og kommunens innbyggere. Som leder for VA-drift vil du organisere, lede og støtte medarbeidere i deres arbeid med mål om å utvikle en faglig sterk, robust og fremtidsrettet driftsorganisasjon. Dette er en jobb for deg som liker å arbeide både ute og inne, og som trives med å yte service. Du vil jobbe både selvstendig og i team, bli tillagt ansvar for den jobben du utfører og ha gode muligheter for både personlig og faglig utvikling. Stillingen rapporterer til kommunalsjef for utvikling og drift.

Teknisk driftsavdeling har ansvar for de tradisjonelle viktige tekniske samfunnsoppgaver som vannforsyning, avløpsanlegg, kommunale veger, grøntanlegg og kommunale bygg. Teknisk driftsavdeling er også en sentral aktør i forhold til tettsteds-, tomte- og næringsutvikling. Avdelingen bidrar hver dag til at kommunens innbyggere og næringsliv får levert servicetjenester av høy kvalitet på en effektiv og trygg måte.

Om kommunen

Gjemnes kommune er en organisasjon i utvikling, og nå har vi bruk for din kompetanse. Vi har et godt og trivelig arbeidsmiljø, der verdibasert ledelse bygd på lagånd, ansvarliggjøring, lojalitet og brukerfokus ligger til grunn for virksomheten. Gjemnes kommune har rett i underkant av 2700 innbyggere, og ligger sentralt plassert midt imellom Kristiansund og Molde med god bussforbindelse til begge byer. Kommunen ligger i naturskjønne omgivelser med rike muligheter for friluftsliv i alle årstider.

Arbeidsoppgaver:

Fagansvarlig VA:

Forvaltningsoppgaver knyttet til kommunale oppgaver, feltarbeid ute og deltakelse i VA prosjekter.
Innmåling og oppdatering av kommunens VA-kartverk
Årlig rapportering til tilsynsmyndigheter
Oppdatering, oppfølging og kvalitetssikring av prosedyrer, rutiner, tekniske løsninger
Planlegging, prioritering og oppfølging av daglig drift på driftsavdeling
Andre driftsrelaterte oppgaver kan påregnes

Kvalifikasjoner:

Utdanning fra fagskole/høyskole med faglig bakgrunn innen relevante fag og/eller ledelse. Andre kandidater med lang og relevant erfaring kan bli vudert
Fordel med kjennskap til VA-reguleringen og tekniske standarder
Ønskelig med erfaring innen fagområdet
Interesse for digitalisering og automatisering, herunder også digitale ferdigheter
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Førerkort klasse B er et krav
Personlig egnethet tillegges vekt

Egenskaper:

Er strukturert, seviceinstilt og løsningsorientert
Har god dokumentasjons- og økonomiforståelse
Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Evner å innvolvere og motivere dine medarbeidere for å skape et godt arbeidsmiljø
Personlige egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

Spennende hverdag med varierte arbeidsoppgaver, ingen dager er like
Stor selvstendighet i arbeidet
Et godt og uformelt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
Lønn etter avtale

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

Søk på stillingen her.

 

Referansenummer: 23/1517

Fylke: Møre og Romsdal

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 16.02.2024

 

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Gjemnes kommune

 

Kontaktpersoner:

Siri Ask Fredriksen

tlf: +47 419 00 996

 

Hjemmeside:

 
Adresse:

Nordmørsvegen 24 6631 Batnfjordsøra

 

Gjemnes kommune Utvikling og drift

Gjemnes kommune ligger på Nordmøre sentralt plassert midt mellom byene Kristiansund og Molde i Møre og Romsdal fylke. Gjemnes har ca 2600 innbyggere og et areal på ca 381 km2. Kommunesenteret ligger i tettstedet Batnfjordsøra.

 

Del stillingen

Selskap

Gjemnes kommune

Kontaktinfo

  • Siri Ask Fredriksen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 419 00 996

Lokasjon

  • Gjemnes

Søknadsfrist

Februar 16, 2024

Norsk forening for gravplasskultur – Daglig Leder (søknadsfrist 19.02.2024)

Galleribilde 3 av 6

 

Daglig leder i Norsk forening for gravplasskultur

 

Arbeidsgiver Norsk forening for gravplasskultur

Stillingstittel Daglig Leder

Frist 19.02.2024

Ansettelsesform Fast

Norsk forening for gravplasskultur ønsker å være en aktiv aktør i omstillingen som er i gang i sektoren, og vi søker deg som er samfunnsengasjert med særlig interesse for gravplassers og krematoriers verdighet og kvalitet.

Vi søker en person som er faglig trygg, kan samarbeide godt internt med styret og ansatte, og har en væremåte som bidrar til å skape tillit hos medlemmer og samarbeidspartnere.

Du kan jobbe fra hvor som helst i landet, men siden fysiske møter oftest er i Oslo må det være mulig å reise til og fra dit på dagen.

Arbeidsoppgaver

• Være med å utvikle foreningen, i tett samarbeid med styret

• Redaktør for fagbladet Gravplassen og bladets nettsider fagbladet-gravplassen.no

• Delta i planlegging og gjennomføring av foreningens fagdager og kurs

• Faglig bidragsyter i råd og utvalg som foreningen deltar i, og sekretær for noen av dem

• Noe aksforberedelse til styret

• Nettverksbygging og samarbeid med interesseorganisasjoner og offentlige myndigheter

• Jobbe politisk med rammeverket for sektoren, og gi høringsuttalelser

Ønskede kvalifikasjoner

• Fortrinnsvis høyere utdanning og/eller bred relevant erfaring

• Som redaktør av vårt fagblad: God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

• Ledererfaring, bransjeerfaring, erfaring fra politisk arbeid eller fra kommunikasjonsarbeid

• Må kunne jobbe selvstendig, være initiativrik og samarbeidsorientert

Foreningen kan tilby

• Interessante faglige utfordringer i en sektor i utvikling

• Allsidige arbeidsoppgaver, og mulighet til å påvirke prioriteringer

• Noe reisevirksomhet

• Mulighet for hjemmekontor/tilgang til eget kontor

• Lønn etter avtale, med utgangspunkt i KAs avtaleverk

Om arbeidsgiveren

Norsk forening for gravplasskultur (NFG) er en landsdekkende ideell forening. Vi har medlemsgruppene kirkelige fellesråd/kommuner, firma, råd og organisasjoner, samt personlige medlemmer.
NFG har som formål å fremme god gravplasskultur og bidra til tjenlige rammebetingelser for gravplasser og krematorier.

Noen av foreningens arbeidsområder:

– Arrangerer årlige Fagdager om aktuelle tema for medlemmene, samt kurs.
– Utgir fagbladet Gravplassen. Papirutgaven kommer 4 ganger i året, med egen nettside: fagbladet-gravplassen.no
– Har et eget Krematorienettverk som jobber med saker som arbeidsmiljø, teknikk, regelverk, urner og etikk. Nettverket er ansvarlige for årlige fagdager for krematorier.
– Samarbeider med andre organisasjoner i gravferdssektoren i Faglig råd for gravferd, FAGUS og Standardiseringsutvalget for kister og urner (SKU). Deltar også i nordisk samarbeide i Nordisk Forbund for Kirkegårder og Krematorier (NFKK), og er medarrangør for en nordisk kongress hvert 4. år.

NFG har i tillegg en medarbeider i 100 % stilling som kontorleder, som drifter sekretariatet, som drifter sekretariatet, har ansvar for medlemskontakt, kursadministrasjon, økonomi og er sekretær for styret.

 

Søk på stillingen her.

 

NORSK FORENING FOR GRAVPLASSKULTUR

Spørsmål om stillingen

Johannes Sørhaug, Styreleder

Mobil 41 50 68 22

 

Del stillingen

Selskap

Norsk forening for gravplasskultur

Kontaktinfo

  • Johannes Sørhaug
  • Tittel: Styreleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 41 50 68 22

Lokasjon

  • Oslo

Søknadsfrist

Februar 19, 2024

Ålesund kyrkjelege fellesråd – Kateket i Ørskog og Skodje (Søknadsfrist 25.02.2024)

 

Kateket i Ørskog og Skodje

 

 

Kateket i Ørskog og Skodje sokn – 100% fast

Det er ledig 100 % fast stilling som kateket i Ålesund kyrkjelege fellesråd.

Vil du jobbe som kateket i Ørskog og Skodje? Desse to sokna høyrer til i indre (austre) bydel av Ålesund, med kort avstand til Moa og Ålesund sentrum (20-30 min), og ein drøy time frå Molde (inkl. ferje).

Bydelane Ørskog og Skodje har vakker natur med gode forhold for friluftsliv, både sommar og vinter. I begge kyrkjelydane vert det gjennomført mange fine trusopplæringstiltak og det er høg deltaking ved konfirmasjon. I 2023 var det 70 konfirmantar i Skodje og 28 i Ørskog. Kyrkjelydane ønskjer å styrke satsinga overfor barnefamiliar, barn og unge.

Ørskog sokn har ca 1700 medlemmar. Ørskog kyrkje er ei langskipskyrkje med 600 sitteplassar. Kyrkjelyden har også eit godt og tenleg kyrkjelydshus like ved kyrkja. Skodje sokn har 3800 medlemmar. Skodje kyrkje er ei langskipskyrkje med ytre krossform med om lag 350 sitteplassar. Denne delen av Ålesund er eit vekstområde med aukande folketal og fleire barnefamiliar etablerer seg her.

Det er eit felles stabsfellesskap mellom sokna med ein sokneprest i kvart sokn, og ein felles kyrkjelydspedagog, kateket, kyrkjetenar, og kantor. Kontorstaden for stillinga blir Skodje eller Ørskog.

Vår kateket gjennom mange år går av med pensjon til sommaren og det blir derfor ledig ei 100 % stilling som kateket med oppstart 1. august 2024 eller etter nærare avtale.

 

  • Søknadsfrist: 25.02.2024
  • Arbeidsgivar: Ålesund kyrkjelege fellesråd
  • Stad: Ålesund
  • Stillingstittel: Kateket i Ørskog og Skodje
  • Stillingar: 1
  • Heiltid/Deltid: Heiltid
  • Tilsetjingsform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4761162102

 

Arbeidsoppgåver

  • Overordna ansvar for kyrkjelydane si undervisning og opplæring for barn og unge.
  • Koordinere og leie kyrkjelydane sitt konfirmantarbeid.
  • Delta i planlegging og gjennomføring av gudstenester der konfirmantar og ungdomar er målgruppa.
  • Følgje opp frivillige medarbeidarar.
  • Ansvarleg for kyrkjelydane sitt skole- og kyrkjesamarbeid.

 

Kvalifikasjonar

  • Utdanning i samsvar med Tenesteordning for kateketar i Den norske kyrkja.
  • Søkjarar som har utdanning innan kristendom / teologi og pedagogikk elle anna relevant utdanning vil også bli vurderte.
  • Erfaring frå barne- og ungdomsarbeid i kyrkjelyd er ønskjeleg.
  • Søkjar må vere medlem i Den norske kyrkja og arbeide etter kyrkja sitt trus- og verdigrunnlag.

 

Personlege eigenskapar

  • Engasjement for arbeid med undervisning og formidling til barn og unge.
  • Gode pedagogiske og administrative evner.
  • Gode på formidling, kommunikasjon og relasjonsbygging.
  • Evne til å arbeide både sjølvstendig og i team, og til å leie andre, både tilsette og frivillige.
  • Raus og inkluderande.
  • Personleg egnethet vil bli vektlagt.

 

Anna

For å bli tilsett må ein ha førarkort klasse B og kunne disponere eigen bil i arbeidet

Den som får tilbod om stillinga, må legge fram barneombodsattest (politiattest), jfr Lov om tros- og Livssynssamfunn § 20

 

Vi tilbyr

For stillinga gjeld reglement og tariffavtalar i kyrkjeleg sektor. Pliktig pensjonsordning i KLP, 2% av løna vert trekt i pensjonsinnskot.

Lønn ut frå kvalifikasjonar og i tråd med tariffavtalen. Moglegheit til å drøfte stillingsprosent.

 

-Søknadsfrist: 25. februar 2024
-Tiltreding 1.august 2024 eller etter avtale
-Kontakt: Avdelingsleiar kyrkjelyd Hans Roar Aas, 943 23 279

 

Langelandsvegen 17, 6010 Ålesund, Norge

 

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Hans Roar Aas
Avdelingsleiar kyrkjelyd
 Telefon:94 32 32 79

Del stillingen

Selskap

Ålesund kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Hans Roar Aas
  • Tittel: Avdelingsleiar kyrkjelyd
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 94 32 32 79

Lokasjon

  • Ålesund

Søknadsfrist

Februar 25, 2024

Ullensaker kirkelige fellesråd – Kantor / kirkemusiker (Søknadsfrist 25.02.2024)

 

Kantor/kirkemusiker

 

 

Kantor/kirkemusiker – 60% stilling

Har du lyst til å jobbe i Ullensaker kirkelige fellesråd som kantor/kirkemusiker?
Da kan du være den vi søker.

 

  • Søknadsfrist: 25.02.2024
  • Arbeidsgiver: Ullensaker kirkelige fellesråd
  • Sted: Jessheim
  • Stillingstittel: Kantor/kirkemusiker
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Deltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 60
  • Webcruiter-ID: 4760553481

 

Arbeidsoppgavene vil blant annet omfatte

  • Delta i planlegging og gjennomføring av gudstjenester, kirkelige handlinger og menighetsaktiviteter.
  • Andakter på sykehjem
  • Medvirke ved trosopplæringstiltak og andre arrangement i menighetens regi
  • Ansvar for menighetens kirkemusikalske liv
  • Korarbeid for barn og unge

 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning i samsvar med Tjenesteordning for kantorer i Den norske kirke er ønskelig. Annen musikalsk utdanning/erfaring kan vurderes.
  • Beherske orgel, pianospill og sang til ulike behov i menighetsarbeid
  • Erfaring med korvirksomhet for voksne og barn
  • Interesse for gudstjenesteliv og menighetsbyggende arbeid
  • Fortrolig med ulike musikalske uttrykksformer

 

Personlige egenskaper

  • Evne til å inspirere og motivere frivillige medarbeidere
  • Initiativrik når det gjelder musikalsk allsidighet i menighetsarbeidet
  • Evne til å inkludere barn og unge i menighetens musikkliv
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Det stilles krav til medlemskap i Den norske kirke ved ansettelse
  • Ettersom det er ønskelig at kantor/kirkemusiker også involveres i arbeid med barn og unge, må politiattest fremlegges ved ansettelse.
  • Søker må ha førerkort og kunne disponere bil Ved ansettelse vil det bli lagt vekt på gode samarbeidsevner og personlig egnethet.

 

Vi tilbyr

  • En interessant stilling i et aktivt miljø og en engasjert menighet
  • Dyktige kollegaer på eget fagfelt og tverrfaglig miljø
  • Lønn ihht gjeldende tariff
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Har du spørsmål til stillingen

kan du kontakte ass. kirkeverge/HR-leder Lillian Syversrud, mobil 92244864 eller e-post [email protected] .

Søknadsfrist 25.02.2024

 

Rådhusvegen 5, 2050 Jessheim, Norge

 

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Lillian Syversrud
Ass. kirkeverge/HR-leder
Telefon:+47 92244864

 

Ullensaker kirkelige fellesråd ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for 4 sokn, har ansvar for drift og vedlikehold av 5 kirker og er arbeidsgiver for 30 ansatte fordelt på ca 24 årsverk. Medarbeiderne er organisert i staber som jobber for en eller flere menigheter. Vi har ledig stilling som kantor/kirkemusiker i 60 prosent stilling i Ullensaker kirkelige fellesråd. Stillingen vil ha tjenestested Furuset menighet, men vil kunne gjøre tjeneste i hele Ullensaker kirkelige fellesråd sitt område.

Del stillingen

Selskap

Ullensaker kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Lillian Syversrud
  • Tittel: Ass. kirkeverge/HR-leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92244864

Lokasjon

  • Jessheim

Søknadsfrist

Februar 25, 2024

Porsgrunn kirkelige fellesråd – Assisterende kirkesjef (Søknadsfrist 22.02.2024)

 

Assisterende kirkesjef

 

 

Er du vår nye medarbeider?

I forbindelse med pensjonering søker Porsgrunn kirkelige fellesråd ny medarbeider i administrasjonen med sentrale oppgaver for fellesrådets drift. Rådet har en liten administrasjon og det er godt samarbeid om oppgaveløsning. Den som ansettes vil være kirkesjefens stedfortreder og bistå til å gjennomføre de oppgaver som påligger oss. Kompetanse på utredninger og saksforberedelse vil være en fordel. Personlig egnethet tillegges stor vekt.

 

  • Søknadsfrist: 22.02.2024
  • Arbeidsgiver: Porsgrunn Kirkelige fellesråd
  • Sted: Porsgrunn
  • Stillingstittel: Assisterende kirkesjef
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4760564386

 

Arbeidsoppgaver

  • Ledelse og administrasjon av kirken i Porsgrunn sammen med kirkesjefen
  • Ansvar for forvaltning av gravplassene i kommunen
  • Ansvar for vedlikeholdsprogram for bygningsmassen fellesrådet disponerer
  • Bidra til arbeidet med hensiktsmessig organisasjonsutvikling
  • Saksforberedelse og deltagelse sammen med kirkesjefen i ulike møter
  • Oppgaver knyttet til virksomhetens IT-systemer og noe arbeid knyttet til økonomi og personal
  • Vi er en dynamisk organisasjon slik at også nye arbeidsoppgaver kan bli aktuelle
  • Kirkesjefens stedfortreder

 

Kvalifikasjoner

  • Fortrinnsvis relevant utdanning på høyskole-/universitetsnivå
  • God fremstillingsevne både skriftlig og muntlig
  • Kunnskap om, og erfaring i å lede ansatte
  • Medlemskap i Den norske kirke
  • Politiattest må forelegges

 

Personlige egenskaper

  • God relasjonsbygger
  • Systematisk og pålitelig
  • Gode samarbeidsevner og fleksibilitet

 

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktig lønn
  • Tilknyttet KA sitt tariffområde
  • Godt arbeidsmiljø
  • Spennende arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger gjennom KLP

Spørsmål om stillingen rettes til kirkesjef Johannes Sørhaug telf 41506822.

Elektronisk søknad sendes via webcruiter innen 22. februar 2024

Tiltredelse etter avtale.

 

Jernbanegata 3, 3916 Porsgrunn, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Johannes Sørhaug
Kirkesjef
 Telefon:41506822

 

Porsgrunn er en bykommune i Telemark fylke. Kommunen er en del av det området som kalles Grenland. I selve bykjernen bor det ca. 15 000 innbyggere, totalt i kommunen bor det ca 37 000 innbyggere. Porsgrunn og Grenland har mange gode kvaliteter med Universitet, gode og varierte arbeidsmuligheter, kort avstand til Oslo-området og bra boforhold.

Porsgrunn kirkelige fellesråd har oppgaver og ansvar gitt i trossamfunnsloven og tilhørende forskrifter. Det er to sokn i kommunen og det er felles kontor for alle tilsatte sentralt i byen. Pt er det 30 ansatte (samt 7 prester). Fellesrådet har ansvar for 7 kirkebygg 4 gravkapell og 5 gravplasser. Det er stor satsing på arbeid blant barn og unge og arbeidet har stor oppslutning.

Driftsrammen er på kr 33,7 mill. Investeringsmidler varierer etter hvilke prosjekter som gis kommunal finansiering.

Del stillingen

Selskap

Porsgrunn Kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Johannes Sørhaug
  • Tittel: Kirkesjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41506822

Lokasjon

  • Porsgrunn

Søknadsfrist

Februar 22, 2024