Hallingdal brann- og Redningsteneste IKS, Torpo
BRANNFOREBYGGER
Me søkjer etter to brannforebyggjarar i 100% stilling
Ansvar og arbeidsoppgåver:
• Gjennomføre feiing og tilsyn av fyringsanlegg
• Saksbehandling
• Bruk av It systemet Komtek Brannforebygging
• Ansvar for eigen arbeidsbil og utstyr/verktøy
• Delta i informasjonsarbeid
• Etterleve verksemda sitt HMS system
Kvalifikasjonar:
• Svennebrev i feiarfaget er ein fordel, men ikkje eit krav. Søkjarar utan svennebrev må ta utdanninga via eige utdanningsløp, og kurs på Norges brannskole etter tilsetting.
• Det er krav om førarkort klasse B for stillinga.
• Gode datakunnskaper.
• Gode norskunnskaper, både munnleg og skriftleg.
• Politiattest må leggast fram ved tilsetting. Anna/personlege eigenskapar: Personlege eigenskapar vert vektlagt høgt.
Me søkjer personar som:
• er pliktoppfyllande, strukturert og opptatt av kvalitet i utføring av arbeidet
• har god evne til å samarbeide og kommunisere med alle type menneskjer i alle samfunnslag
• har evne til å sette seg sjølv inn i andre sin situasjon
• er sosial og glad i å møte nye menneskjer
• trivs med å arbeide sjølvstendig
• vert motivert av å ta utfordringar
• kan være ein omdømmebyggjarforfaget og brannvesenet som tenesteleverandør
Me tilbyr:
• Spennande utfordringar.
• Lønn etter kvalifikasjonar.
• Gode pensjons- og forsikringsvilkår.
Ved spørsmål om stillinga eller ytterlegare informasjon, ta gjerne kontakt m/fagansvarleg Kjell Arne Liahagen, tlf. 913 22 606, mail: [email protected] Eller avd. leiarIngar Danielsen,tlf. 959 80 063, mail: [email protected]
Søknadsfrist 31. januar
Søknaden sendast til: Hallingdal brann- og redningsteneste iks Torpomoen 27, 3579 Torpo [email protected]
Om stillingen
Sted: Torpomoen 27, 3579 Torpo
Ansettelsesform: Fast
Heltid/deltid: Heltid
Antall stillinger: 2
Sektor: Offentlig
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver: Hallingdal brann- og Redningsteneste IKS
Adresse: Torpmoen, 3579 Torpo
Hjemmeside:
https://www.hbr-iks.no/
Hallingdal brann- og redningsteneste iks (HBR) har 100 heil- og deltidtilsette, og er organisert som eit interkommunalt selskap, der kommunane Flå, Nes, Gol, Hemsedal og Ål er eigarar. HBR forvaltar brann- og redningstenesta i eigarkommunene, og har ein brannstasjon i kvar kommune. Administrasjonen i brannvesenet er lokalisert på Torpomoen i Ål kommune. Hovedmålet er å skape tryggheit, sikkerheit og omtanke i alle eigarkommunene. Hallingdal brann- og redningsteneste iks har som strategi å væra leiande når det gjeld brannfagleg ekspertise, kompetanseutvikling, teknologi og utstyr.
Klimakoordinator (søknadsfrist 31.01)
Byutvikling, Skien kommune
Klimakoordinator
Kommunen står overfor store og spennende oppgaver i årene som kommer og miljø og bærekraft inngår i alt vi gjør. Bærekraftig byutviklingen har ført til prisen Norges mest attraktive by i 2021.
Vi har en klima og energiplan og denne følges opp av alle enheter i kommunen. Vi jobber med bypakke Grenland, hvor en stor del av tiltakene er prosjekter for å øke miljøvennlig transport. Grenland har også muligheter til å forhandle en byvekstavtale med staten. Skien kommune har en betydelig satsing på sentrum i samarbeid med eksterne aktører. Vi jobber for å gjøre sentrum til et attraktivt sted å bo, handle, jobbe og besøke.
Stillingen sorterer under kommunalområdet Byutvikling, drift og kultur og hører til enheten Byutvikling. Vi på byutvikling jobber med mange typer miljø- og samfunnsoppgaver. Vi søker etter en person med kompetanse innen klima, miljø og bærekraft som kan styrke enheten.
Søknadsfrist: 31.01.2022
Arbeidsgiver: Skien kommune
Sted: Skien
Stillingstittel: Klimakoordinator
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4461645177
Arbeidsoppgaver
Være pådriver og koordinere arbeidet med klima og miljø i kommunen
Ansvarlig for klima og energiplan
Innarbeide klimabudsjett som styringsverktøy
Følge opp og rapportere på kommunens klimamål
Ansvarlig for fordeling av midler til klimatiltak og tilskuddsordninger
Prosjektledelse, følge opp egne og bidra til at andre får gjennomført prosjekter
Ivareta medvirkning og kommunikasjon innenfor klima- og miljøarbeid
Oppfølging av publikumshenvendelser
Kvalifikasjoner
Søker må minimum ha 3-årig høgskole eller universitetsutdannelse innen naturvitenskaplige fag, tekniske fag eller fysisk planlegging.
Det er en fordel med erfaring:
med prosjektledelse
fra arbeid med klima- og miljø
fra samarbeid mellom ulike faggrupper
fra arbeid i det offentlige eller relevant praksis fra privat sektor
Personlige egenskaper
God skriftlig og muntlig framstillingsevne
Evne til å jobbe selvstendig og samtidig være en god lagspiller
Interesse og engasjement for faget
Like å jobbe strukturert og målrettet
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Lønn etter gjeldende avtaleverk
Utfordrende oppgaver innen klima- og miljø
Engasjerte medarbeidere som jobber tverrfaglig
Lyse og moderne kontorlokaler, i åpent landskap
Meget gode forsikrings- og pensjonsordninger
Henrik Ibsens gate 2, 3724 Skien, Norge
Kontaktinformasjon
Unni Husby Melby, Klimakoordinator
465 02 356
[email protected]
Jonas Haugen, Klima- og miljørådgiver
980 07 337
[email protected]
Mette Gundersen, Utviklingssjef
+47 482 74 662
Skien er regionhovedstad i Vestfold og Telemark fylke og en av landets eldste byer med røtter tilbake til år 900 e. kr. Byen ligger sentralt plassert mellom fjord og fjell på Østlandet, og er en del av Grenland som til sammen har nærmere 100.000 innbyggere.
Skien kommune er også en av Vestfold og Telemarks største arbeidsgivere og en moderne og spennende arbeidsplass i utvikling. Her jobber 4.300 ansatte daglig for å gi kommunens 55.000 innbyggere best mulig tjenester. Sammen er vi med på å gjøre Skien til et godt og trygt sted å jobbe, bo og leve.
Skien er en spennende og moderne kommune med høyt aktivitetsnivå. Vi har som mål å gi best mulig service på flest mulig områder til byens befolkning.
Vår visjon er «Skien – den gode og inkluderende møteplass!»
Er dette en stilling å flytte til ?
Bor du ikke i Skien/Grenlandsområdet og tenker dette er interessant for deg så kan du sjekke ut aktuell informasjon om byen/området via følgende linker:
Bruksvilkår Tilgjengelighetserklæring Webcruiter
Hjemmetjenesten felles: Soneledere 3 x 100% fast (søknadsfrist 23.01)
Bindal sokn: Kirketjener gravplassarbeider (Søknadsfrist: 10.02.2022)
Ledig stilling som kirketjener/gravplassarbeider i 50% stilling Bindal sokn
Kirketjener/gravplassarbeider
Terråk
Søknadsfrist: 10.02.2022
Bindal sokn: Kirkemusiker / trosopplærer (Søknadsfrist: 10.02.2022)
Ledig stilling som kirkemusiker/trosopplærer i 75% stilling Bindal sokn
Bindal sokn, Terråk
Bindal menighet er en ettsokns kommune helt sør i Nordland i Sør-Hålogaland bispedømme. Vi har nå ledig en 75% stilling som kirkemusiker (60%) og trosopplærer (15%). Soknet har om lag 40 gudstjenester i året fordelt på Vassås og Solstad kirker, og med ansvar for 6 gravplasser. Kirkekontoret ligger sentralt til i rådhuset på Terråk. Bindal kommune er en jord- og skogbrukskommune med ca. 1400 innbyggere. Her er det mye fin natur og flotte muligheter for jakt, fiske og friluftsliv, sommer som vinter!
Vi oppfordrer søkere som bare ønsker å søke på organiststillingen (60%) eller trosopplæringsstillingen (15%) om å gjøre dette. Det må da presiseres tydelig i søknaden hva det søkes på. Kvelds- og helgearbeid må påregnes.
Arbeidsoppgaver kirkemusiker:
· Planlegge og gjennomføre gudstjenester, kirkelige handlinger og andre arrangement i samarbeid med sokneprest og andre involverte.
· Videreutvikle og styrke menighetens musikktilbud. Være en del av menighetens kirkemusikalske råd.
· Medvirke på konfirmantarbeid og trosopplæringstiltak.
· Delta på institusjonsgudstjenester og -andakter.
· Ansvar for tilsyn og vedlikehold av orgel og øvrige instrumenter
· Andre arbeidsoppgaver og administrativt arbeid etter behov.
Arbeidsoppgaver trosopplærer:
· Delta i utvikling og gjennomføring av menighetens trosopplæringsplan. Være en del av menighetens trosopplæringsutvalg.
· Det er ønskelig med en satsning på barnekor, men andre tiltak kan også vurderes ut fra søkers kvalifikasjoner.
· Administrativt arbeid inkludert rapportering, søknadsarbeid m.v.
Kvalifikasjoner:
· For kirkemusikerstillingen:
Kantorutdanning eller annen relevant utdanning innen musikk/kirkemusikk. Dersom det ikke oppnås søkere jf. ovennevnte kvalifikasjonskrav, kan søkere med annen relevant utdanning og praksis tilsettes som organist.
· For trosopplærerstillingen:
Ønskelig med utdanning innen kristendomskunnskap, pedagogikk, diakoni eller annen relevant utdanning
For begge stillingene:
· Medlemskap i Den norske kirke.
· Norskkunnskaper muntlig og skriftlig
· Førerkort klasse B. Søker må disponere egen bil.
· Den som tilsettes må framlegge tilfredsstillende politiattest.
· Søker som har vitnemål og attester fra utenlandsk institusjon, må ha disse oversatt til norsk.
Personlige egenskaper:
· Evne til å bygge gode relasjoner og fellesskap, ha gode kommunikasjonsferdigheter
· Kunne jobbe godt både selvstendig og sammen med andre
· Være fleksibel, løsningsorientert og jobbe for å fremme kirkens plass i lokalsamfunnet
· Liker å sette deg inn i nye ting og benytter relevante digitale verktøy
Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.
Søkere kan bli innkalt til prøvespilling.
Vi tilbyr:
Lønn etter kvalifikasjoner og i henhold til tariffavtale for KA-området.
Stillingen medfører medlemskap og pensjonsordning i KLP.
For nærmere informasjon om stillingen kontakt kirkeverge/daglig leder Marte Breisjøberg, tlf. 917 05 461, eller e-post [email protected]
Søknad med CV sendes til Bindal kirkekontor, Oldervikveien 5, 7980 Terråk eller e-post [email protected]
Søknadsfrist: 10.02.2022
Send søknad til: [email protected]
Om stillingen
Stillingstittel: Kirkemusiker/trosopplærer
Sted: Oldervikveien 5, 7980 Terråk
Ansettelsesform: Fast
Prosent: 75 %
Heltid/deltid: Deltid
Antall stillinger: 1
Arbeidsdager: Ukedager Lørdag Søndag
Arbeidstid: Dagtid Kveld
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver: Bindal sokn
Adresse: Oldervikveien 5, 7980 Terråk
Hjemmeside:
https://www.bindal.kommune.no/kirken/
Facebook:
https://www.facebook.com/bindalmenighet
Bindal menighet er en ettsokns kommune helt sør i Nordland i Sør-Hålogaland bispedømme. Vi har nå ledig en 75% stilling som kirkemusiker (60%) og trosopplærer (15%). Soknet har om lag 40 gudstjenester i året fordelt på Vassås og Solstad kirker, og med ansvar for 6 gravplasser. Kirkekontoret ligger sentralt til i rådhuset på Terråk. Bindal kommune er en jord- og skogbrukskommune med ca. 1400 innbyggere. Her er det mye fin natur og flotte muligheter for jakt, fiske og friluftsliv, sommer som vinter!
Kantor / Organist (søknadsfrist 30.01.2022)
Ledig stilling som kantor/organist
Nærøysund kirkelige fellesråd
Nærøysund Kirkelige Fellesråd er en del av Namdal prosti og består av 2 sokn; Nærøy og Vikna med totalt 11 kirker. Vi har 12 fellesrådsansatte og 3 prester. I tillegg har vi en vertsfellesrådsavtale med nabokommunen Leka, som er en ettsoknskommune og har en kirke. Vårt hovedkontor er plassert på Kolvereid, og det er avdelingskontor i Rørvik kirke.
Nærøysund er en kommune i Namdalen – midt på Norskekysten. Her bor nesten 10 000 personer. Omtrent halvparten av disse bor på de to kommunesentrene Kolvereid og Rørvik, mens resten bor i ulike grendesamfunn fordelt over hele kommunen. Vi har et rikt og variert kulturmiljø med mange lokale kor og korps rundt om i kommunen med behov for fagkompetanse. Kommunen har flyplass med flere daglige avganger mot Trondheim. Rørvik er anløpssted for Hurtigruta med avganger både nord- og sørover hver dag. Nærøysund er en kommune i vekst og utvikling. Vi er Norges største havbrukskommune og denne sektoren er drivkraften i lokal vekst. Kommunen har også mange arbeidsplasser innen IKT, service og handel.
Vi søker en dyktig, utadvendt person med god faglig kunnskap. Du må være selvstendig, men også kunne jobbe godt i samarbeid med andre. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
60% av stillingen er jobbing i fellesrådsområdet, og 40% av stillingen vil være rettet mot utleie til lokale kor/korps/musikkskole.
Søknadsfrist: 30.01.2022
Arbeidsgiver: Nærøysund kirkelige fellesråd
Sted: Kolvereid
Stillingstittel: Ledig stilling som kantor/organist
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4467430543
Kvalifikasjoner
Medlemskap i Den norske kirke.
Kirkemusikalsk utdanning i henhold til tjenesteordning og kvalifikasjonskrav for kantorer. Andre søkere med relevant utdanning eller erfaring vil bli vurdert.
Disponere egen bil.
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Politiattest må fremlegges ved tilsetting.
Personlige egenskaper
Arbeidsoppgaver til kantor/ organist
Drifte og utvikle det kirkemusikalske arbeidet sammen med øvrig ansatte og menighetsråd. Vi har 100% organist og 100% kantor i staben i tillegg til denne vi nå søker.
Levendegjøre tradisjonelle og nye kirkemusikalske verdier, og bidra til bredde og kvalitet i det kirkemusikalske arbeidet i menighetene.
Tjenestegjøre ved institusjonsandakter, gudstjenester og kirkelige handlinger.
Deltagelse og utvikling av koraktivitet.
Delta i trosopplæringstiltak og konfirmantarbeid.
Delta på aktuelle møter og delta i teamarbeid i kirkestaben.
Vi tilbyr
Tilsetting skjer på de vilkår som fremgår av lover og reglementer og tariffavtale for KAs tariffområde. Kvelds- og helgearbeid må påregnes.
Stillingen medfører medlemskap i KLP.
For flere opplysninger kontakt kirkeverge Britt Tove Edvardsen på tlf. 90143673.
Søknad med CV og referanser sendes til [email protected]
Se vår hjemmeside: https://naroysund.menigheter.no/
Det blir lagt opp til prøvespill i forbindelse med intervju til stillingen.
Opplysninger om søkere kan bli gjort offentlig tilgjengelig, jfr. Offentlighetslovens § 25. Det er mulig å be om reservasjon. Søknadsfrist: 30.01.2022
Sentrumsgata 8, 7970 Kolvereid, Norge
Kontaktinformasjon
Britt Tove Edvardsen, Kirkeverge
901 43 673
Fastlege – Allmennlege fastlege (Søknadsfrist: 24.01.2022)
Fastlege
Eiken legekontor har to fastlegehjemler. Kontoret er lokalisert i helsehuset i idylliske omgivelser på Skeie i Eiken. Vi har nå en legestilling ledig, for snarlig tiltreding. Stillingen er fast. 80 til 100% stillingsstørrelse, og fleksibel arbeidstid kan tilbys.
Søknadsfrist: 24.01.2022
Arbeidsgiver: Hægebostad kommune
Sted: TINGVATN
Stillingstittel: Allmenlege/fastlege
Webcruiter-ID: 4461611147
Arbeidsoppgaver
Fastlege
Kommunale legeoppgaver
Legevakt
Kvalifikasjoner
Norsk autorisasjon som lege
Gode språkkunnskaper i norsk muntlig og skriftlig.
Spesialiteten i allmennmedisin er ønskelig, men søker må minimum ha godkjent LIS 1 tjeneste.
Relevant legearbeid i primærhelsetjenesten
Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
Engasjement for allmennmedisin
Ansvarsbevisst og beslutningsdyktig
Trives med å jobbe tverrfaglig
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet og motivasjon for stillingen
Vi tilbyr
Opplæring og veiledning etter behov. Varierte arbeidsoppgaver i et trivelig arbeidsmiljø med hyggelige kolleger. Gode lønnsbetingelser, forsikrings- og pensjonsordninger
Annet
Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaler. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om. Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 fremlegges før tiltredelse
Den som ansettes må ha førerkort, og disponere egen bil.
Laukrokveien 4, 4595 TINGVATN, Norge
Kontaktinformasjon
Linda Bråtveit, Avdelingsleder
916 80 969
[email protected]
Sykepleier 2 x100 % fast stilling og 100% vikariat i tredelt turnus (Søknadsfrist: 31.01.2022)
Sykepleier 2 x 100 % fast stilling og 100% vikariat i tredelt turnus – hovedbase institusjonsbasert omsorg – Helse, Kåfjord kommune
Vikariat, Fast
Webcruiter-ID: 4460455396
Norge
Søknadsfrist: 31.01.2022
MULIGHETER OG MANGFOLD
Mellom Tromsø og Alta, langs østsiden av Lyngenfjorden og sørøstover mot finskegrensen, strekker Kåfjord kommune seg gjennom variert natur som kan ta pusten fra de fleste. Her er det virkelig fjord og fjell! Naturen er en viktig del av livet i Kåfjord – innbyggerne her er nært knyttet til den, og bruker naturen flittig. Mangfoldet av friluftsopplevelser er stort. Du kan søke fred på fotturer, langrenn eller fisketurer, eller få adrenalinkick og fart med isklatring, snøscooter og RIB-turer på fjorden.
Kåfjord har lange tradisjoner som en åpen og gjestfri kommune. Gjennom flere generasjoner har vi vært flerkulturell og flerspråklig – her kan du høre folk prate både norsk, samisk og finsk.
I Kåfjord tar vi gjerne imot både nye innbyggere og bedrifter, og vi har som mål at det skal være lett å drive næring og godt å bo her. En ny flerbrukshall stod ferdig i 2016, her finnes kultursenter med scene, og et bredt tilbud av foreninger med mye aktivitet.
Kjører du E6 fra kommunesentrum Olderdalen til kortbaneflyplassen i Sørkjosen tar det om lag 45 min, og til regionsenteret Storslett tar det 50 min. Til Tromsø tar det i underkant av tre timer – du kan kjøre E6 og E8, eller ta Riksvei 91 med to fergeforbindelser.
Sykepleiere 3 x 100% + nattevakt 64% (søknadsfrist 24.01)
Gratangen kommune har 1150 innbyggere og ligger i Sør-Troms, 35 km fra Narvik og 80 km fra Harstad. Gratangen er en aktiv kystkulturkommune med godt utbygd skole og barnehagetilbud. Rikelige muligheter for fritids- og friluftsliv.
GRATANGEN – ET STED Å BLI GLAD I
Sykepleiere
Kort om stillingen
På Gratangsheimen har vi jobbet for å forsterke sykepleierbemanningen. Vi har et stort ønske om å bygge en sterk fagkultur. Av den grunn ønsker vi å utvide den sykepleierfaglige kompetansen. Dette fordi geriatri er et satsingsområde i vår kommune.
Vi vil derfor lyse ut 3 x 100% fast sykepleierstilling, todelt turnus. Samt en 64% nattstillings som sykepleier, som kan utvides med inntil 100% stilling.
Stillingene innebærer arbeid hver tredje helg.
Kommunestyret har vedtatt at sykepleiere med stillingskode 7174 avlønnes med et årlig rekrutteringstillegg på 50.000,- i 100% stilling og en ekstra rekrutteringsuke ferie. Det gis også et årlig institusjonstillegg til sykepleiere på Gratangsheimen pålydende 20.000,- i 100% stilling. Dette gjelder fra og med 01.01.2022.
Arbeidsoppgaver
Stillingen innebærer sykepleiefaglige oppgaver, herunder:
– Helsefremmede og forebyggende oppgaver.
– Pleie, omsorg og behandling.
– Undervisning og veiledning av kolleger og studenter.
– Bidra med fagutvikling og kvalitetssikring.
– Sykepleiefaglig ledelse.
– God yrkesetikk.
Beherske data/IKT kunnskaper.
Kvalifikasjonskrav
– Bestått grunnutdanning/bachelor innen sykepleie og ha autorisasjon.
– Gode norskkunnskaper.
– Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
– Interesse for å bidra med å videreutvikle ett godt faglig tilbud til pasienter og pårørende.
Ønskelige kvalifikasjoner:
– Relevant videreutdanning ift. målgruppe og arbeidsoppgaver.
Personlige egenskaper
Det legges stor vekt på søkers personlige egenskaper som skikkethet, egnethet, engasjement, selvstendighet og evne til fleksibilitet. Vi søker etter stabile, beslutningsdyktige medarbeidere som er lojale og ansvarlige. Intervju tillegges stor vekt.
Språk
For stillingen kreves det gode norskkunnskaper for fremmedspråklige søkere. Dette kravet kan fravikes dersom det kan dokumenteres god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
Nærmere opplysning
Det er ett krav at den tilsatt benytter alle elektroniske system vi har. Opplæring vil bli gitt.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju og referanser vil bli innhentet. Vi ber om minst to referanser. Søkere som blir innstilt må levere tilfredsstillende politiattest før tiltredelse.
Prøvetid på 6 måneder.
Søknaden kan bli offentliggjort selv om det bes om å bli unntatt offentlighet. Du vil i så fall bli kontaktet av en av oss.
For å komme i betraktning må søknaden sendes elektronisk via link: www.gratangen.kommune.no. Det er ikke mulig å legge ved vitnemål og attester. Disse må medbringes ved eventuelt intervju.
Søknad sendes
For å komme i betraktning må søknaden sendes elektronisk via link: www.gratangen.kommune.no.
Søknadsfrist 24.01.22
Vår ref307
Merk søknad
Fakta
Selskap Gratangen kommune
Stilling Sykepleier
Stillingstype Fast ansatt
Lokasjon Gratangsheimen
Kontakter
Anne Pedersen, Avdelingsleder
[email protected]
Arbeid 905 61 919
Hege Olsen Richardsen, Sektorleder Helse og omsorg
[email protected]
Mobil 900 45 337 Arbeid 900 45 337
Kultur-, frilufts- og idrettskonsulent 100% (Søknadsfrist: 24.01.2022)
Kultur-, frilufts- og idrettskonsulent 100% stilling
Vår nye konsulent skal være en pådriver og iverksetter for kultur- og fritidsaktiviteter i kommunen, i samarbeid med lag og foreninger, kommunal enheter og øvrige samarbeidsparter, både i og utenfor kommunen. Kåfjord ønsker å fremstå som en kreativ kulturkommune med fokus på utvikling og nyskaping, hvor også nye områder skal kunne inkluderes i saksfeltet.
Kåfjord ligger på solsiden av Lyngenfjorden og er en tospråklig kommune, med samisk og norsk som likestilte språk. Vi har ca 2100 innbyggere, og Olderdalen er kommunesenteret. Kommunen er vertskap for den anerkjente urfolksfestivalen Riddu Riddu.
Søknadsfrist: 24.01.2022
Arbeidsgiver: Kåfjord kommune
Sted: Olderdalen
Stillingstittel: Kultur-, frilufts- og idrettskonsulent 100% stilling
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4464550490
Arbeidsoppgaver
Vår nye medarbeider skal jobbe med:
Utvikling, forvaltning og drift av ulike sider av kultur, idrett og fritidsaktiviteter i kommunen, for å skape trivsel, bolyst og god folkehelse i kommunen.
Saksbehandling innenfor fagområdene, samt nettverk og kontaktskapende aktivitet er viktig. Her vil barn og unge være en viktig målgruppe, men også den øvrige befolkningen må inkluderes.
Fokusere på trivsel og god psykisk helse for barn og unge
Kommunen har hatt et fungerende ungdomsråd siden 1995, og konsulenten skal koordinere og videreutvikle dette.
Stimulere til et rikt aktivitetsfremmende kulturliv
Digitalisere tilbudet og markedsføring av hva kommunen har å tilby sammen med øvrige aktivitetstilbydere i kommunen
Drift og koordinering av kommunale idrettsanlegg
Koordinerende rolle mot friluftsråd og stimulere til aktiviteter som fremmer folkehelsen i alle lag av befolkningen
Bidra til den helhetlige og strategiske utviklingen av kommunens stedsutvikling gjennom arbeidet med å skape gode møteplasser og gode kulturopplevelser for befolkningen, samt et godt samarbeid med kulturinstitusjoner, næringslivet og frivilligheten.
Ha et helhetlig og faglig ansvar for oppgavene innen kultur. – Utvikle frivillighetsfeltet i tråd med vedtatte strategier.
Bygge relasjoner og partnerskap mellom kommunen, kulturaktører, frivilligheten og relevante samfunnsaktører.
Være pådriver i utvikling og innovative prosesser, og igangsette og følge opp prosjekter og tiltak.
Sikre gode utredninger på kulturfeltet og utforme gode saksframlegg til politikerne.
Forvalte tilskuddsordningene våre slik at kommunen gjennom disse når kulturpolitiske mål
Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov, og da gjerne tverrfaglig.
Det må påregnes noe arbeid på kveld og i helg. Bruk av hjemmekontor kan også vurderes i kombinasjon med lokal tilstedeværelse.
Arbeidsoppgavene er varierte og favner bredt.
Kvalifikasjoner
Relevant utdanning innenfor fagområdene kultur/folkehelse/friluftsliv/samfunnsfag, gjerne minimum bachelorgrad. Annen utdanning og relevant praksis vil også bli vurdert og kan bli tillagt vekt i en helhetsvurdering av deg som søker. Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.
Førerkort klasse B
Erfaring og ferdigheter i bruk av digitale verktøy
Kunnskap om offentlig forvaltning er ønskelig, men ikke et krav
Under ellers like vilkår vil de som behersker samisk bli foretrukket.
Personlige egenskaper
Åpen og tillitsvekkende, med engasjement og pågangsmot
Ha gode samarbeidsevner og være fleksibel
Initiativrik, målrettet og strukturert
God gjennomføringsevne
Trives i en vertskaps- og formidlingsrolle
Kreativitet og smidighet med positiv løsningsfokus
God helse
Vi tilbyr
Kåfjord kommune tilbyr en givende og travel jobb i et utviklingsorientert miljø. Vi har et godt arbeidsmiljø og du vil få trivelige og dyktige kollegaer.
I Kåfjord vil du ha gode muligheter for å dyrke friluftsliv, med gode muligheter for toppturer sommer som vinter. Vi satser på fysisk aktivitet med tilrettelagte løyper for vandring, sykling og motorferdsel (scooterløyper). Hos oss er der også gode muligheter for aktiviteter ved fjorden. Vi har videre fire aktive idrettslag med gode treningsfasiliteter.
Vi ønsker videre å være konkurransedyktig på lønn og vil være behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass.
I Kåfjord har du også mulighet for nedskriving av studielån og redusert skatt.
Øvervegen 2, 9146 Olderdalen, Norge
Kontaktinformasjon
Gunn Andersen, Kommunalsjef drift og utvikling/ass kommunedirektør
456 62 101
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS