Vaktmester / byggdrifter (søknadsfrist 15.02)
Vaktmester/byggdrifter
Juridisk rådgiver (søknadsfrist 26.02)
Juridisk rådgiver
Du vil få en viktig rolle i arbeidet med å sikre kvalitet i saker som leveres til politisk behandling, og vil være en sentral rådgiver for kommuneledelsen.
Stillingen er tillagt rollen som personvernombud.
Tilsetting i tråd med lover og avtaler som gjelder for kommunen:
Arbeidsoppgaver
– Intern rådgivning, veiledning og kvalitetssikring i juridiske spørsmål innen kommunens ulike fagfelt
– Saksbehandling og klagebehandling, herunder også forberedelse av saker til politisk behandling
– Utredninger, utarbeidelse og forhandling av kontrakter
Stillingen kan bli pålagt oppgaver innen alle fagfelt i kommunen ut fra behov.
Kvalifikasjoner
– Juridisk embetseksamen/mastergrad i rettsvitenskap
– God kjennskap til, og særlig interesse for, offentlig rett
– God muntlig og skriftlig formidlingsevne
– Beherske data som arbeidsverktøy
– Relevant erfaring er ønskelig, men også nyutdannede kandidater oppfordres til å søke
Personlige egenskaper
– Kunne arbeide selvstendig
– Løsningsorientert, fleksibel, serviceinnstilt, gode samarbeidsevner
– Utadvendt og positiv, med evne og vilje til å dele kompetanse
– Trives med varierte faglige utfordringer
– God rolleforståelse
– Personlig egnethet tillegges stor vekt
Vi tilbyr
– Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
– Godt arbeidsmiljø og dyktige kolleger
– Fleksibel arbeidstid
– Medlemskap i offentlig pensjonsordning
– Et rikt kulturtilbud, og tilgang til vakker natur
– Godt bomiljø sentralt i Gudbrandsdalen
Lønn etter avtale.
Søknadsfrist: 26.02.2021
Arbeidsgiver: Sør-Fron kommune
Sted: SØR-FRON
Stillingstittel: Juridisk rådgiver
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4342813390
Kommunevegen 1, 2647 SØR-FRON, Norge
Kontaktinformasjon
Rune Fromreide Sommer, Rådmann
61 29 90 02 / 926 91 632
[email protected]
Anne Holsbrekken, Kommunalsjef for personal og organisasjon
61 29 90 32 900 96 247
[email protected]
Sør-Fron kommune ligger midt i Gudbrandsdalen og har ca 3.100 innbyggere. Kommunens næringsliv er i hovedsak jord- og skogbruk, reiseliv og offentlige tjenester. I kommunen er det to barneskoler, en ungdomsskole, en leirskole og to barnehager. E6 går tvers gjennom bygda.
Et unikt kulturlandskap i dalsidene er bygdas særpreg, men ”dalernes blomme” har mer å tilby! Sør-Fron er langstrakt og breier seg ut på begge sider av Lågen. Her er det store fjellområder med svært gode muligheter for jakt-, fiske- og naturopplevelser. I hver sin ende av kommunen ligger Rondane og Langsua nasjonalparker med uberørt natur.
I Sør-Fron kan du besøke Dale-Gudbrands gard der Heilag-Olav kristnet dølene i 1021 og gå Pilegrimsleia gjennom et av landets mest særskilte kulturlandskap. Etterpå kan du lade batteriene i Fron badeland, eller besøke den åttekantede Gudbrandsdalsdomen fra 1700-talet. Du kan få gode kultur- og matopplevelser på våre kulturgårder, overnatte i trolske omgivelser i Elgtårnet i Espedalen eller på fjellhotellene våre. Ellers kan du legge skituren til Gålå om vinteren eller se Ibsens Peer Gynt ved Gålåvatnet om sommeren.
Velkome åt Sør-Fron!
Rådgiver ved tiltakskontoret Sulatunet (søknadsfrist: 19.02)
Sulatunet, Sula kommune
Rådgiver ved tiltakskontoret
Stillinga er for tida lagt til tiltakskontoret. Tiltakskontoret har ansvar for sakshandsaming og tildeling av tenester etter gjeldande reglar og lovverk. Tiltakskontoret kartlegger og utgreier i samarbeid med dei som søker tenester, med utgangspunkt i å oppnå størst mogleg sjølvstende i eige liv. Dette innebærer større fokus på kvardagsmeistring, rehabilitering og bruk av velferdsteknologi.
Arbeidsoppgåver
Tiltakskontoret behandlar søknader om kommunale tenester innanfor bistand og omsorg. Arbeidsoppgåvene som er lagt til stillinga er sakshandsaming etter helse- og omsorgstenestelova og omfattar tenestene: praktisk bistand/opplæring, helsehjelp, støttekontakt, dagtilbod, velferdsteknologiske løysingar, BPA og pårørandestøtte i form av avlastning og omsorgsstønad. Det er utstrakt samarbeid internt og eksternt.
Stillinga vil ha eit særskilt ansvar inn mot butenesta
Kvalifikasjonar
- Relevant treårig helse- og sosialfagleg høgskule eller universitetsutdanning, gjerne vernepleiarutdanning.
- Det er ønskeleg med erfaring frå sakshandsaming og koordinering av tenester.
- Stillingsinnhavaren må arbeide for å fremje hensiktsmessing kommuniksjon og gode relasjonar med alle aktuelle samarbeidspartnarar i og utanfor eiga avdeling.
- Førerkort klasse B.
- Krav om politiattest.
Personlege eigenskapar
- Du må ha gode samarbeidsegenskapar, samt evne til å lære bort.
- Du må være lojal mot kommunen sine samla ressurser
- Du må ha god arbeidskapasitet, være positiv, fleksibel.
- Du må vere sjølvstendig, systematisk, beslutningsdyktig og løsningsorientert.
- Du må være tydeleg, open, ærleg og empatisk i kommunikasjon med andre.
- Du må ha gode norskkunnskapar både skriftleg og munnleg.
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale.
- Frå løna vert trekt 2 % innskot til pensjonsordning.
Søknadsfrist: 19.02.2021
Arbeidsgivar: Sula kommune
Stad: Langevåg
Stillingstittel: Rådgiver
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4339217651
Stadsnesvegen 23, 6030 Langevåg
Kontaktinformasjon
Grethe Juul Molvær, Einingsleiar
70 19 82 05
[email protected]
Camilla Vee, Einingsleiar
70 19 82 03
[email protected]
Sula kommune ligg sentralt til på Sunnmøre med Ålesund som næraste nabo. Kommunen har omlag 9300 innbyggjarar, der omlag halvparten bur i kommunesenteret Langevåg. Med eit areal på 59 km² er Sula ein av dei minste og mest folketette kommunane i fylket. Kommunen er vekstkommune med stor aktivitet, rikt kulturliv og har gode høve til å dyrke friluftsliv.
Assisterende daglig leder (søknadsfrist 15.02)
Vi søker engasjert assisterende daglig leder
Vi søker etter deg som har et oppriktig ønske og ambisjoner om å videreutvikle barnehagen som en lærende organisasjon til barnets beste og personalet du leder. Du er en engasjert person som har evnen til å inspirere og motivere dine medarbeidere og er løsningsfokusert i hverdagen. Ass.daglig leder skal være en faglig ressurs og bistå med kompetanseutvikling og veiledning av personalet, men har også oppgaver innenfor områdene personal, administrasjon og økonomi. Oppgavene til assisterende daglig leder er varierte, og det kreves at vedkommende er fleksibel, selvstendig, strukturert og målrettet.
Arbeidsoppgaver
• Ta hånd om den daglige driften i samarbeid med daglig leder og er stedfortreder for daglig leder i dennes fravær.
• Medansvar for at det pedagogiske innholdet er i henhold til sentrale og lokale føringer
• Medansvar for kompetanseheving av personalet i tråd med nasjonale- og lokale føringer
• Medansvar i oppfølging av personalet i barnehagen og aktiv deltakelse i virksomhetens nærværsarbeid herunder samarbeid med tillitsvalgtapparatet.
• Medansvar for å utvikle barnehagen gjennom endringsarbeid til det beste for barna, personalet og øvrige aktører.
• Medansvar i utarbeidelse og oppfølging av budsjett i.h.h.t fastsatte rammer
• Samarbeid med barnehagens eierstyre
• Medansvar for rapporteringsarbeid og andre administrative arbeidsoppgaver
• Delegerte oppgaver ifb. med organisering og oppfølging av vikarbehov og personalressurser på huset
• Delegerte oppgaver ifb. HMS og Miljørettet helsevern forskriften.
• Medansvar for barnehagens tverrfaglige samarbeid.
Kvalifikasjoner
• Godkjent førskolelærer/barnehagelærer eller annen høyskoleutdanning som gir barnefaglig og pedagogisk kompetanse. For søkere med relevant utdanning fra andre land enn Norge kreves det godkjenning av utdanningen fra Nokut. Dokumentasjon på godkjenningen må vedlegges.
• God skriftlig fremstillingsevne.
• Gode digitale ferdigheter
• Søkere med utenlandske yrkeskvalifikasjoner må vedlegge dokumentasjon på at de oppfyller kravet om norskferdigheter i barnehageloven § 28. Søknader uten vedlagt dokumentasjon blir ikke vurdert.
• Lederutdanning og/eller dokumentert ledererfaring
• God kunnskap om barnehage
• Vi benytter norsk som arbeidsspråk. Søker må beherske norsk muntlig og skriftlig.
• Personlig egnethet vektlegges
Personlige egenskaper
• Er tydelig, trygg og målrettet
• Strukturert og evner å holde orden
• Innehar fremdrifts og gjennomføringsevne
• Gode relasjons og samarbeidsegenskaper
• Tar initiativ til utviklingsarbeid og nytenking
• Evne til å jobbe selvstendig
• Evne til å planlegge, organisere og liker administrativt arbeid
• Fleksibel og løsningsorientert
• Du jobber effektivt og er pålitelig
• Stor arbeidskapasitet, engasjert, viser arbeidsglede og godt humør
• Evne til å jobbe helhetlig på både mikro- og makronivå (handle kortsiktig og tenke langsiktig)
• Evne til å holde seg faglig oppdatert, både pedagogisk og ledelsesbasert
• Evne til å lede ledere
Vi kan tilby:
• Et sterkt faglig miljø med mange engasjerte medarbeidere
• Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
• Autonomi i arbeidet – være med å påvirke barnehagens videre utvikling.
• Mulighet for faglig- og personlig utvikling i en innovativ barnehage
• Konkurransedyktige lønns og arbeidsvilkår.
• Lønn etter avtale
Søknad med med CV sendes innen 15.02.21. (Bruk søknadsskjema i annonsen)
Henvendelser om stillingen kan rettes til :
Stig Andrè Kragnes tlf: 48 25 23 23
Bjørn Berge tlf: 92 40 38 79
Om arbeidsgiveren
Brattås barnehage er en privat barnehage som startet opp i 2011. Vi har et engasjert lederteam og personale som aktivt bidrar med å utvikle en faglig sterk barnehage til barns beste. Vi er opptatt av faget vårt og setter kompetanseheving blant de ansatte høyt da dette er viktig for den enkelte ansattes utvikling og ikke minst kvaliteten vi leverer i arbeidet med barna. Vi er opptatt av at personalets autonomi og eierskap til arbeidet skal få gode vilkår innenfor gitte rammebetingelser.
Brattås barnehage kan vise til høy tilfredshet på foreldreundersøkelser som ligger over snittet nasjonalt og lokalt. Vi har også svært gode resultater å vise til innenfor nærværs- og sykefraværs arbeid. Brattås barnehage har bærekraftig utvikling som et viktig fundament i vår pedagogiske plattform. For dette arbeidet har barnehagen vunnet Nøtterøy kommunes klimapris i 2016 samt Utdanningsforbundets klimapris i 2018. Barnehagen er medlem av PBL (Private barnehagers landsforbund).
I Brattås barnehage er det det 42 årsverk og 150 barn i alderen 1-6 år. Barnehagen er organisert i et småbarnsteam og et storbarnsteam med 4 utvidede avdelinger i hvert team. Daglig ledelse i barnehagen består av daglig leder og assisterende daglig leder. I samarbeid med daglig leder skal assisterende daglig leder bidra til å utvikle barnehagen i tråd med nasjonale og lokale føringer slik disse fremstår i barnehagens styringsdokumenter.
Psykolog/Psykologspesialist 100% fast (søknadsfrist 18.02)
Helse barn og unge, Kristiansand kommune
Psykolog/Psykologspesialist 100% fast
Ved Familiens hus er det ledig 100 % fast stilling som kommunepsykolog, med arbeidsted fortiden på 2 familiens hus.
Barne- og familietjenester inneholder helsetjenester for barn og unge, barneverntjenesten, PPT og fag og støttetjenester. Tjenestene er organisert i fem Familiens hus.
Helsetjenester barn og unge har fagfeltene svangerskapsomsorg, helsestasjon, skolehelsetjeneste, fysioterapi og ergoterapi barn og unge, familieveiledning og psykolog. Vi har fokus på forebyggende arbeid og lavterskeltilbud.
Arbeidsoppgaver
Bidra til videreutvikling av enhetens tjenester og familiens hus.
Klinisk arbeid
Undervise i grupper/holde kurs
Bidra med psykologfaglig kompetanse og veiledning av ansatte
Delta i tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
Pådriver for fagutvikling.
Den som tilsettes vil i noe grad være med å utforme stillingen
Kvalifikasjoner
Offentlig godkjent norsk autorisasjon som psykolog/ psykologspesialist
Relevant klinisk erfaring
Ønskelig med erfaring fra helsefremmende og forebyggende arbeid til barn og unge 0-16 år
Må beherske norsk muntlig og skriftlig svært godt
Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse.
Personlige egenskaper
Du må ha evne til faglig/etisk refleksjon
Du må være engasjert i faget, være kreativ og nytenkende
Du må ha gode samarbeidsevner samt evne til å bygge gode relasjoner
Du må være selvstendig og trygg på teamjobbing
Du må like å undervise og arbeide med veiledning.
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt
Vi tilbyr
En spennende stilling der du får bidra til å videreutvikle tjenestetilbudet
Utfordrende og selvstendige arbeidsoppgaver i et aktivt og engasjerende fagmiljøer
Veiledning og mulighet for kompetanseheving
Delta i kommunens psykologteam.
Lønn etter kommunens gjeldende tariff/regulativer
Søknadsfrist: 18.02.2021
Arbeidsgiver: Kristiansand kommune
Sted: Kristiansand
Stillingstittel: Psykolog/Psykologspesialist 100% fast
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4338632821
Arbeidssted Strømmeveien 85, 4638 Kristiansand, Norge
Kontaktinformasjon
Merethe Moy, Enhetsleder
412 09 350
Julie Gabrielsen, avdelingsleder
480 85 700
Jobb hos oss
Kristiansand kommune har 110 000 innbyggere og er Agders største arbeidsgiver. Vi er omkring 9000 ansatte med allsidige oppgaver innen et bredt spekter av tjenesteområder. Som en av landets største kommuner trenger vi stadig engasjerte og motiverte medarbeidere.
Vår kommune har fokus på å ha et inkluderende arbeidsliv og er opptatt av at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i samfunnet. Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Velkommen til en arbeidsplass med karrièremuligheter, godt arbeidsmiljø og faglig utvikling.
Kristiansand kommune praktiserer meroffentlighet, jf. Offentleglova § 11. Offentlig søkerliste vil normalt inneholde navn på samtlige søkere. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
Organist / kantor / kirkemusiker (søknadsfrist: 03.03.2021)
Professor / Førsteamanuensis i pedagogikk/didaktikk (søknadsfrist 28.02)
Professor / Førsteamanuensis i pedagogikk/didaktikk – Nord universitet – Søknadsfrist: 28. februar 2021
Ved Nord universitet, Studieavdelingen er det ledig fast 100 % stilling som professor eller førsteamanuensis i pedagogikk/didaktikk. Stillingen er knyttet til arbeidet med å utvikle og tilby en kursportefølje innenfor utdanningsfaglige emner ved Nord universitet. Stillingen skal i samspill med andre ved universitetet, inkludert Kompetansesenter for læring og teknologi (KOLT), ha ansvar for å utvikle og gjennomføre interne kurs som skal sikre nødvendig utdanningsfaglig kompetanse for …
Studieavdeling
Søknadsfrist 28. februar 2021
Psykolog (søknadsfrist 31.01)
Helse og velferd, Åmot kommune
Fast
Webcruiter-ID: 4331337534
Rena
Søknadsfrist: 31.01.2021
Ferievikarer og lærlinger (søknadsfrister 31.01 og 01.03)
Åmot kommune søker ferievikarer
Helse og velferd, Åmot kommune
Webcruiter-ID: 4333684452
Rena
Søknadsfrist: 31.01.2021
Har du lyst til å bli lærling i Åmot kommune?
Åmot kommune
Heltid, Lærling
Webcruiter-ID: 4325167553
RENA
Søknadsfrist: 01.03.2021