Flyktningkonsulent (søknadsfrist 15.01.2024)

 

 

Flyktningkonsulent

 

 

Flyktningtjenesten i Nes søker en engasjert medarbeider inn i vårt team. Tjenesten er organisert i Kultur og mangfold og jobber aktivt med både integrering og inkludering.

Vi ser etter en medarbeider som er serviceinnstilt og løsningsorientert med evne til å se menneskers ressurser og muligheter. Du har stort engasjement, kapasitet og lyst til å arbeide med mennesker i et flerkulturelt miljø, og du er opptatt av inkludering av flyktninger. Spennende oppgaver i en region med stor befolkningsvekst og næringsutvikling.

1 års engasjement med mulighet for forlengelse.

 

  • Søknadsfrist: 15.01.2024
  • Arbeidsgiver: Nes kommune
  • Sted: Årnes
  • Stillingstittel: Flyktningkonsulent
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Engasjement
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4745148692

 

Arbeidsoppgaver

  • Bosetting og oppfølging av flyktninger
  • Ansvar for etablering i egen bolig og bo-oppfølging med jevnlig besøk i boligen
  • Kartlegge, veilede og motivere i etableringsfasen, før og etter endt introduksjonsprogram
  • Saksbehandling etter integreringsloven og introduksjonsprogrammet
  • Kartlegge og gi relevante råd og veiledning i forbindelse med arbeid og utdanning
  • Tilrettelegge, bistå med å finne og følge opp språk- og arbeidspraksisplasser
  • Bidra i karriereveiledning, jobbsøking, CV skriving og søknadsprosesser i kommunale og offentlige tjenester
  • Jevnlig rapportering til avdelingsleder/ deling i team
  • Samarbeid med andre relevante tjenester i kommunen
  • Det må påregnes at noe av arbeidstiden skjer på kveldstid, etter behov.

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant treårig utdanning fra høyskole eller universitet
  • Relevant erfaring fra arbeid med flyktninger kan kompensere for kravet om høyere utdanning
  • Erfaring fra tilsvarende arbeid er ønskelig
  • Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
  • Ønskelig med gode engelskkunnskaper
  • God datakompetanse, fordel med ha kjennskap til saksbehandlingssystemet Websak
  • Det må påregnes noe fysisk arbeid under bosetting og flytting av flyktninger
  • Førerkort klasse B, manuell

 

Personlige egenskaper

  • God på relasjoner/relasjonskompetanse
  • Evne til å jobbe målrettet, strukturert, effektivt og nøyaktig i en arbeidshverdag preget av uforutsigbarhet og høyt tempo
  • Evne til å motivere mennesker som er i en vanskelig livssituasjon
  • Det er viktig at du trives med teamarbeid og er vant med å ta ansvar for egen læring og utvikling
  • God serviceholdning og gode samarbeidsevner
  • Personlig egnethet vektlegges

 

Vi tilbyr

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
  • Fleksitid
  • Et godt arbeidsmiljø og inkluderende kolleger
  • Lønn etter gjeldende tariff/etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid. Vi ber om at attester og vitnemål lastes opp i søkeprosessen, kopi tas med ved et eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Vi ber om at attester og vitnemål lastes opp i søkeprosessen, kopi tas med ved et eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25

 

Rådhusgata 11, 2150 Årnes, Norge

 

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Halil Bowen Dahl
Avdelingsleder
 Telefon:+47 47276059
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Januar 15, 2024

Planrådgiver (søknadsfrist 15.01.2024)

 

Planrådgiver

 

 

Vi søker deg som ønsker å jobbe i et aktivt miljø med spennende og varierte arbeidsoppgaver. Hovedarbeidsoppgaver vil være knyttet til behandling av reguleringsplan, men også planavdelingens øvrige oppgaver.

Planavdelingen består av 7 planleggere, og hører til kommunalområdet Samfunn og miljø. Avdelingens hovedoppgaver er reguleringsplaner, kommunedelplan, kulturminneforvaltning, og tettstedsutvikling. Arbeidsfeltet er allsidig og variert, og oppgavene vil være knyttet til både saksbehandling, råd og veiledning. Utfordringene strekker seg fra urban utvikling av stasjonsbyen Årnes, videreutvikling av tettsteder og forvaltning av kulturlandskapet. Sammenhengen fra plan til byggesak og oppgaveløsning på tvers av fagfelt er viktig for oss. Dette ønsker vi at vår nye planrådgiver skal være med å videreutvikle.

Vi oppfordrer både erfarne og nyutdannede å søke.

 

  • Søknadsfrist: 15.01.2024
  • Arbeidsgiver: Nes kommune
  • Sted: Årnes
  • Stillingstittel: Planrådgiver
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4743302261

 

Aktuelle arbeidsoppgaver

  • Planlegging og saksbehandling etter plan- og bygningsloven, herunder
    – Veiledning i plansaker og gjennomføring av oppstartmøter
    – Samhandling mellom ulike fagområder, regionale myndigheter, utbyggere, næringsliv, ulike samfunnsaktører, grunneiere og befolkningen for øvrig
    – Fremme planforslag for politisk behandling
  • Saksbehandling av dispensasjoner
  • Revidere/tegne plankart
  • Oppdatere planregisteret
  • Bidra i arbeidet ved rullering av kommuneplanens arealdel
  • Bidra til utvikling og oppdatering av rutiner og veiledningsmateriell innen området
  • Bidra i arbeidet med utbyggingsavtaler
  • Bidra i ekspropriasjonssaker m.m.

 

Kvalifikasjoner

  • Fortrinnsvis utdanning på mastergradsnivå med fagbakgrunn som fysisk planlegger, arkitekt, landskapsarkitekt, geograf eller tilsvarende. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Kunnskap om offentlig forvaltning og relevant lovverk
  • Relevant praksis med plan og bygningsloven er ønskelig
  • Det er ønskelig med kjennskap til samspill mellom administrasjon og politikk
  • Beherske moderne IKT-verktøy godt
  • Gode norskkunnskaper med god muntlig og skriftlig fremstillingsevne

 

Personlige egenskaper

  • Du må ha gode samarbeidsevner og være god til å kommunisere i møte med ulike mennesker
  • Du må ha evne til å arbeide selvstendig, målbevisst og sammen med andre for å oppnå gode resultater
  • Du er ansvarsbevisst, effektiv og strukturert. Samtidig er du løsningsorientert og fleksibel
  • Du må ha god arbeidskapasitet og trives med høyt arbeidstempo
  • Du trives med å omgås mennesker
  • Vi legger stor vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen

 

Vi tilbyr

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer
  • Mulighet for å jobbe tverrfaglig
  • En variert hverdag
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.

 

Praktisk informasjon om søkeprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser må oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Mona Helene Balterud
Avdelingelder
 Telefon:479 97 994
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Januar 15, 2024

Enhetsleder rehabilitering og hjemmetjenester Fast (Søknadsfrist 12.01.2024)

 

Enhetsleder rehabilitering og hjemmetjenester

Vi har ledig spennende stilling som enhetsleder for rehabilitering og hjemmetjenester. Kommunalsjef for helse og omsorg er nærmeste leder og stillingen inngår i kommunalsjefens ledergruppe.

Stillingen krever et strategisk perspektiv og aktivt utviklingsfokus der bruk av ny teknologi, medarbeiderutvikling og nytenkning i oppgaveløsningen står sentralt.

De nasjonale utfordringene innenfor helse og omsorgssektoren gjelder også for Risør kommune, blant annet vil andelen eldre øke betydelig de nærmeste årene.

Enhetsleder leder enheten med rundt 60 årsverk og to avdelingsledere. Enheten er bygd opp rundt fagteam og tillit står sentralt i vår hverdag. Kvalitet og faglighet har et høyt fokus i en personalgruppe bestående av svært dedikerte og flinke medarbeidere.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 12.01.2024
Arbeidsgiver: Risør kommune
Stillingstittel: Enhetsleder rehabilitering og hjemmetjenester
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4745186418

Arbeidsoppgaver

Lede enhet for rehabilitering og hjemmetjenester
Økonomi, fag og personalansvar
Tilpasse tjenestetilbud og drift til de økonomiske rammene
Opprettholde og videreutvikle gode relasjoner til ansatte, tillitsvalgte og brukere
Turnus og kompetanseutvikling
Samarbeide med brukere og pårørende med mål om at brukeren kan bo hjemme lengst mulig

Kvalifikasjoner

Autorisasjon som sykepleier
Kompetanse innen ledelse, forvaltning og økonomi
Ledererfaring
Gode digitale ferdigheter
Evne å arbeide strukturert og selvstendig
Relasjonelle ferdigheter

Personlige egenskaper

Mulighetssøkende og endringsfokusert
Er tydelig og har gode samarbeidsevner
Handlingsorientert med god gjennomføringsevne
Gode kommunikasjonsferdigheter
Verdiorientert
Raus og inkluderende

Vi tilbyr

En utfordrende og spennende lederstilling
Et solid fagmiljø med dyktige og engasjerte medarbeidere
Store påvirkningsmuligheter innen sektoren
Egne ansatte som jobber med innleie og turnus

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Siris vei 12, 4950 Risør, Norge

Kontaktinformasjon

Per Christian Andersen, Kommunalsjef
Telefon:  +47 916 27 993

Ingeborg Hemminghytt Morka, Enhetsleder
Telefon:  +47 970 30 664

Risør kommunes verdier er «Stolt», «Engasjert» og «Raus», og disse er grunnleggende for vårt daglige virke. Hvis disse verdiene virkelig appellerer til deg, kan du være den rette til å være med på laget vårt!

Vi har en av Nordens best bevarte og – i våre, og mange andres øyne – aller vakreste trehusbyer. Vi har en idyllisk kystlinje og en skjærgård godt tilrettelagt for allmennheten. Vi har tre fjorder, sterke og livskraftige grender, rike tur- og friluftsmuligheter. Kulturbyen Risør som er kjent for sine gallerier, dyktige kunsthåndverkere og et rikt kulturliv. Risør ble i 2015 kåret til Norges kulturkommune.

Hos oss finner du dyktige kollegaer, en løsningsorientert kultur, et trivelig arbeidsmiljø og muligheter for faglig og personlig utvikling. Vi ønsker oss engasjerte, energiske og kreative medarbeidere som hjelper oss med å utvikle og forbedre både tjenestetilbudet til våre innbyggere og vår egen organisasjon og samhandling.

 

Del stillingen

Selskap

Risør kommune

Kontaktinfo

  • Per Christian Andersen
  • Tittel: Kommunalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 916 27 993
  • Ingeborg Hemminghytt Morka
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 970 30 664

Lokasjon

  • Risør

Søknadsfrist

Januar 12, 2024

Pedagogisk veileder (søknadsfrist 08.01.2024)

 

 

Pedagogisk veileder

 

 

Vi har ledig stilling som pedagogisk veileder i pedagogisk tjeneste. Pedagogisk tjeneste er en enhet i kommunalområdet oppvekst og utdanning, og består av PP-rådgivere, pedagogiske veiledere, miljøveiledere og utøvende spesialpedagoger. Vi søker etter deg som har bred kompetanse og erfaring fra opplæring, og som gjennom veiledning og utviklingsarbeid kan bidra til å løfte kvaliteten i våre grunnskoler.

Ønsket tiltredelse er 01.04.24.

 

  • Søknadsfrist: 08.01.2024
  • Arbeidsgiver: Nes kommune
  • Sted: Årnes
  • Stillingstittel: Pedagogisk veileder
  • Stillinger: 1 
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4692927150

 

Arbeidsoppgaver

  • Veiledning av ansatte i skolen innenfor ulike områder som blant annet klasseledelse og lese- og skriveopplæring
  • Videreføre arbeid med implementering av «standard for begynneropplæring i lesing»
  • Lede arbeidsgruppen som skal utarbeide en ny «standard for den andre leseopplæringen» (5. – 10. trinn)
  • Samarbeid med skoleledere, lærere og ansatte i pedagogisk tjeneste, og benytte pedagogisk analyse for å løse pedagogiske utfordringer
  • Være en pådriver for at Nes-skolen skal jobbe kunnskapsbasert og datadrevet
  • Delta i kommunens utviklingsarbeid og i oppfølgingen av kartleggingsresultater

 

Kvalifikasjoner

  • Pedagogisk utdanning (minimum 4-årig, søkere med relevant mastergrad vil bli prioritert)
  • Minimum 3 års erfaring fra arbeid i grunnskolen, gjerne fra arbeid med lese- og skriveopplæring
  • God systemforståelse, og kunnskap om pedagogisk utviklingsarbeid
  • Formell veiledningskompetanse, eller erfaring fra å veilede andre er ønskelig
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Førerkort klasse B
  • Personlig egnethet vektlegges

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Ihht. opplæringsloven § 10-9.

 

Personlige egenskaper

  • Evne til å jobbe strategisk og langsiktig med gjennomføringskraft
  • Er tydelig og har klare visjoner for læring i framtidas skole
  • Du er målrettet og motiverer til felles innsats for elevenes læring og utvikling
  • Du har en veiledningsstil som preges av involvering, tydelig kommunikasjon og mot
  • Du takler høyt tempo, samtidig som du evner å prioritere i en hektisk arbeidsdag
  • Fleksibel og gode samarbeidsevner

 

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende jobb hvor du skal bidra til utvikling av Nes-skolen
  • Trivelige kolleger, et godt arbeidsmiljø og et sterkt pedagogisk kompetansemiljø
  • Tett oppfølging og støtte av både leder for Pedagogisk tjeneste og skoleeier
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Minst to referanser må oppgis, hvorav en skal være nåværende nærmeste leder.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

 

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Jørgen Kristiansen
Leder Pedagogisk tjeneste
 Telefon:418 54 955
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Jørgen Kristiansen
  • Tittel: Leder Pedagogisk tjeneste
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 418 54 955

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Januar 8, 2024

Kirketolker i Indre Finnmark prosti (Søknadsfrist 21.01.2024)

Del stillingen

Selskap

Nord-Hålogaland bispedømme

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Karasjok
  • Lakselv
  • Kautokeino

Søknadsfrist

Januar 21, 2024

Menighets – pedagog / trosopplærer 50% Kirketjener 60% (forskjellige søknadsfrister)

Del stillingen

Selskap

Kristiansand kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Kristiansand S

Søknadsfrist

Januar 6, 2024

Driftsoperatør, Vann og avløp (søknadsfrist 22.01.2024)

 

 

Driftsoperatør – Vann og avløp 100 % fast

 

 

Arbeidssted:

Stillingen er en del av sektor for samfunnsutvikling. Sektoren driver prosjekter og porteføljestyring av ulike utviklingsprosjekter. Sektoren omfatter innbyggerrettede tjenester innenfor samfunnsutvikling, slik som blant annet plan, bygg, næring, vann og avløp og kultur.
Vann og avløp har egen driftssentral på Krabyskogen industriområde. Vi har 24 ansatte fordelt på daglig drift av prosessanlegg og ledningsnett, inkludert en stab som ivaretar utbyggingsprosjekter og saksbehandling. Enheten skal sørge for å levere rent og trygt drikkevann, samt sikre forsvarlig håndtering av avløpsvann og avfall.

Østre Toten kommune har Mjøsa som hovedvannkilde med et tilhørende stort ledningsnett for vann med 35 pumpestasjoner og 13 høydebasseng. For avløp har enheten 4 renseanlegg og 35 pumpestasjoner. Enheten arbeider med kontinuerlig vedlikehold, sanering, oppgradering og utbygging.

 

Fakta om stillingen/ arbeidsoppgaver:

  • Den som ansettes i stillingen vil i hovedsak arbeide med overvåking, drift og vedlikehold av prosessanlegg/ renseanlegg, pumpestasjoner og tilhørende ledningsnett.
  • Bidra til effektivisering og nyskaping i vann- og avløpstjenester.
  • Bidra til ajourhold av instrukser og annen tekniske data.
  • Andre forefallende drift og vedlikeholdsoppgaver på anlegg og bygningsmasse må påregnes.
  • Ved behov delta i ulike prosjekter i forbindelse med bygging eller rehabilitering av tekniske installasjoner.
  • God kommunikasjon med grunneiere og innbyggere både skriftlig og muntlig.
  • Deltagelse i vaktordning kan bli pålagt.

Den som ansettes må være villig til å gjennomgå nødvendig opplæring og kurs.

Jobben er variert og setter krav til at du jobber etter gjeldende rutinebeskrivelser og prosedyrer i vårt kvalitetssystem, samt er nøyaktig og løsningsorientert. Vi praktiserer selvledelsesprinsipper.
Du vil inngå i et arbeidsmiljø bestående av både ingeniører og fagarbeidere. Arbeidsmiljøet preges i stor grad av god takhøyde og korte beslutningslinjer.

 

Krav til søker/ Kvalifikasjoner:

Må krav:

  • Fagbrev innenfor VA, teknologi, industrifag, mekanikk, eller andre tekniske fag, samt har grunnleggende kjennskap til IKT og overvåkingssystemer.
  • Lang relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning.
  • Førerkort BE.

 

Ønskelige krav:

  • Allsidig praksis i lignende fagområder.
  • Kunnskap til mekaniske, kjemiske og biologiske renseprosesser er en fordel.

Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.

 

Personlige egenskaper:

  • Du har evne til å detektere, løse og gjennomføre arbeidsoppgaver selvstendig.
  • Du er faglig engasjert, interessert og er positivt innstilt med gode samarbeidsevner.
  • Du har god norsk formuleringsevne, skriftlig og muntlig.
  • Du har vilje og evne til læring, planlegging, nytenking, kvalitetsutvikling og er strukturert.
  • Du kan håndtere fysisk krevende arbeidsoppgaver.
  • Du har høy grad av selvstendighet.

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

 

Vi tilbyr:

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø. Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende reglement, lover- og avtaleverk. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

Søk her

 

 

  • Fylke: Innlandet
  • Jobbtype: Fast
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 22.01.2024
  • Tiltredelse: Etter avtale
  • Arbeidssted: Østre Toten kommune

 

Kontaktpersoner:

Vegard Aass
tlf: +47 97696477

 

Hjemmeside:

/www.ostre-toten.kommune.no/

 

Adresse:

Rådhusgata 20 0000 Lena

 

Østre Toten kommune Vann og avløp

Østre Toten kommune er én av 46 kommuner i Innlandet fylke, og har ca. 15 000 innbyggere. Vår visjon er «Livskvalitet ved Mjøsa». Vi leverer gode tjenester til innbyggerne våre takket være arbeidstakere med engasjement og høy kompetanse. Vi kan tilby utfordrende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et stort spekter av fagområder. Vi har en god pensjonsordning og et inkluderende arbeidsliv.

Del stillingen

Selskap

Østre Toten kommune

Lenke til firma

https://www.ototen.no/

Kontaktinfo

  • Vegard Aass
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 97696477
  • Kjell Nyborg
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 95785066

Lokasjon

  • Lena

Søknadsfrist

Januar 22, 2024

Driftsoperatør VA-prosess, Vårnes (søknadsfrist 11.01.2024)

 

 

Driftsoperatør

 

 

 

Om tjenestested

VA Prosess drifter og vedlikeholder 8 renseanlegg, 82 pumpestasjoner og 4 vannverk med trykkøkningsstasjoner. I tillegg kommer vedlikeholdsansvaret for 6 høydebasseng med dertil trykkøkningsstasjoner og vannmålere. Det er pr i dag 17 ansatte i enheten.
VA Prosess har hovedavdeling med verksted på Enga samt en mindre avdeling på Vårnes.

 

Stillingsinformasjon

Stillingsstørrelse: 100%
Stillingstype: Fast
Stilling ledig fra: Etter avtale

 

Arbeidsoppgaver

  • Drift av renseanlegg og pumpestasjoner
  • Enklere vedlikeholdsoppgaver
  • Må påregne å læres opp i alle prosessavsnitt samt være med på vaktordningen på Vårnes etter en opplæringsperiode

 

Kvalifikasjoner

  • Fagarbeider med fagbrev innen kjemi/prosess eller produksjonsteknikk
  • Erfaring fra vann og avløp, prosessindustri eller liknende type industrivirksomhet
  • Kurs i drift av renseanlegg er ønskelig
  • Førerkort kl. BE
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig

 

Personlige egenskaper

  • Fleksibel, ærlig og godt humør
  • Strukturert
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å jobbe selvstendig
  • Yrkesstolthet

 

Vi tilbyr

  • Utfordrende og utviklende oppgaver innen et spennende fagområde
  • Selvstendig og variert arbeid
  • Godt arbeidsmiljø
  • Gode pensjonsordninger
  • Bedriftsidrettslag med variert tilbud
  • Personalhytte

 

Lønn

Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale og i stillingskode 7517.
Som ansatt er du medlem av Sandefjord kommunale pensjonskasse. Sandefjord kommune har en av markedets beste pensjonsordninger og betaler inn over 10 % av den enkeltes bruttolønn. Den ansatte trekkes 2 % i pensjonsinnskudd.

 

Andre opplysninger

  • Må være villig til å ta 3-ukers grunnkurs for driftsoperatør
  • Oppmøtested Vårnes
  • Arbeidstid 07.00 til 14.30
  • Gjensidig prøvetid er 6 måneder
  • Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuelle offentliggjøring av søkerliste
  • Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse til et eventuelt intervju

 

‘Er dette en stilling som gir deg lyst til å flytte til Sandefjord?

Bor du ikke i Sandefjord og tenker at dette er interessant for deg, så legger vi ved et par linker til aktuell informasjon om Sandefjord kommune, i tillegg til at du har link til kommunens egne nettsider tilgjengelig i utlysningen.

Tenk stort, tenk Sandefjord
Sandefjord kommune | Facebook
Foresatteportalen i Sandefjord kommune
Sandefjord kommune på YouTube

 

 

 

Søk her

 

 

 

  • Referansenummer: 23/43578
  • Fylke: Vestfold og Telemark
  • Jobbtype: Fast
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
  • Søknadsfrist: 11.01.2024
  • Tiltredelse: Etter avtale
  • Arbeidssted: Vårnes

 

Kontaktpersoner:

Audun Knudsen
mob: +47 41316521

Stein Jørgensen
mob: +47 91124084

 

Hjemmeside:

www.sandefjord.kommune.no/

 

Adresse:

Vårnes Renseanlegg 3159 Melsomvik

 

 

Sandefjord kommune VA-prosess

Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 65 000 innbyggere og over 5000 ansatte.

Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.

Del stillingen

Selskap

Sandefjord kommune

Kontaktinfo

  • Audun Knudsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 41316521
  • Stein Jørgensen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91124084

Lokasjon

  • Melsomvik

Søknadsfrist

Januar 11, 2024

Måløykollektivene Miljøterapeut (søknadsfrist 14.01.2024)

 

Miljøterapeut

 

 

 

Om oss:

Måløykollektivene i Klokkergårdstiftelsen er en ideell, livssynsnøytral og politisk uavhengige stiftelse. Den består i dag av tre kollektiv med beliggenhet i Måløy i Kinn kommune. Vi startet driften i 1980 som Stiftelsen Klokkergården. Hovedmålgruppen er ungdom i alderen 13 – 18 (20) år med rus- og atferdsproblematikk.

Ungdommene er plassert etter atferdsparagrafene i barnevernloven. Vi har i dag en samarbeidsavtale om plassering med Bufdir region Vest og region Midt. Vi har også en avtale med Oslo kommune.

 

Om stillingen:

Vi ser etter deg som ønsker å utgjøre en positiv forskjell for ungdommer som har behov for trygge og omsorgsfulle voksne.

2 stillinger som miljøterapeut ønskes besatt av ansvarsfulle, dyktige og fleksible medarbeidere.
Som søker bør du ha toleranse for høyt tempo og evne til å ta selvstendig ansvar og initiativ. Du liker å samarbeide og tåler mennesker tett innpå deg over tid. Du er nøyaktig og innehar gode skriftlige fremstillingsevner. Vi ser etter deg som er glad i aktiviteter og friluftsliv fordi vi bruker dette som et ledd i utviklingsarbeidet med ungdommen. Stiftelsen ser etter deg som er engasjert, lærevillig, fleksibel, nytenkende og liker å ta ansvar.

Relasjonsarbeidet er noe av det vi setter høyest i møte med våre ungdommer. I den sammenheng er miljøterapeutene en del av et bo- og levefellesskap. Dette medleverskapet innebærer at du som ansatt bor på kollektivet den perioden du er på jobb. Vi har en grunnturnus på 14 dager på med påfølgende 14 dager avspasering.

Personlig egnethet vektlegges.

 

Menn oppfordres til å søke!

På grunn av endringer i godkjenninngskravene til hvilke bachelorutdanninger som innfrir kravene, står vi nå friere til å vurdere relevante utdanninger selv. Dette gjør at ulike utdanninger på minimum bachelornivå kan være aktuelle for oss og våres ungdommer. Løp og søk!

Vi intervjuer og ansetter fortløpende.

 

For mer informasjon om oss besøk vår nye hjemmeside på

www.maloykollektivene.no

 

 

Vi kan tilby:

Ekstern og intern veiledning. Svært varierte arbeidsoppgaver.

Du får mulighet til å bli en del av, og sette preg på et åpent og tillitsfullt arbeidsmiljø preget av stort engasjement, idealisme og kollegaer som ønsker å utvikle seg.

Vi har et overordnet fokus på å hele tiden å levere best mulig kvalitet. Dette krever intern-/ ekstern kursing og videreutdanning. Vi arbeider kontinuerlig med å tilrettelegge mot dette, slik at vi kan nå disse målene.

Vi vil gjerne ha deg som en del av en stiftelse som ønsker å utgjøre en forskjell for andre. Vi er i stadig utvikling og du vil få mulighet til å være en del av en svært meningsfull hverdag.

 

Arbeidstid og lønn:

Arbeidstid:

14 døgn på jobb med påfølgende 14 døgn avspasering.

Det er pålagt 8 + 2 timer sammenhengende hviletid i døgnet.

Deltagelse på samlinger, kurs og seminar etter nærmere avtaler.

 

Lønn:

Stillingene lønnes i henhold til utdanningsnivå og arbeidserfaring i tråd med tariffavtale med FO og Fagforbundet.

Ut over dette kommer et tillegg på kroner 155.000 ,- pr. år grunnet medleverturnus.

 

Pensjonsavtale:

Gode pensjonsordningsvilkår i tillegg til Avtalefestet pensjon (AFP).

 

Krav til kompetanse:

  • 3 årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning (Barnevernpedagog, vernepleier, sosionom).
  • Andre bachelorutdanninger (eksempelvis; sykepleiere, lærere/pedagoger, ol.).
  • Sertifikat Førerkort: Kl. B (personbil/varebil).

 

Personlige egenskaper vi ser etter:

  • Ansvarsfull
  • Samarbeidsvillig
  • Fleksibel
  • Selvstendig
  • Engasjert

 

Spørsmål om stillingen

Marte Haukås
Kollektivleder Sjøly Minikollektiv
+47 957 90191
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

  • Søknadsfrist: 14. januar 2024
  • Arbeidsgiver: Stiftelsen Måløykollektivene
  • Kommune: Kinn
  • Omfang: Heltid (2 stillinger)
  • Varighet: Fast
  • Arbeidssted: Deknepollen, 6700 Måløy

Del stillingen

Selskap

Klokkergårdstiftelsen

Kontaktinfo

  • Marte Haukås
  • Tittel: Kollektivleder Sjøly Minikollektiv
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 957 90191

Lokasjon

  • Måløy

Søknadsfrist

Januar 14, 2024

Arbeidsleder / prosjektleder (sønadsfrist 07.01.2024)

SuNett AS er det lokale nettselskapet som forsyner ca. 5000 kunder i Sunndal kommune med elektrisk energi. Selskapet eier og har ansvar for utbygging, drift og vedlikehold av strømnettet i konsesjonsområdet. Selskapet har i dag 15 ansatte og kontor på Sunndalsøra. SuNett AS er en del av Sunndal Energi konsernet som er heleid av Sunndal kommune. Øvrige konsernselskaper driver med kraftomsetning, fjernvarme, fiber og bredbånd/TV leveranse.

 

Arbeidsleder/prosjektleder

 

SuNett søker deg som gjerne har erfaring innen arbeidsledelse, planlegging eller prosjektledelse. Den vi ser etter har relevant utdanning, gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og blir en positiv bidragsyter til arbeidsmiljøet. Ønsker du deg en spennende jobb i en fremtidsrettet bransje innen fornybar norsk energi og liker å finne gode løsninger, så er dette stillingen for deg.

Dine viktigste arbeidsoppgaver vil være:

  • Løpende oppfølging av drift, vedlikehold og nybygging av nettanlegg
  • Koordinering og ressursstyring
  • Befaring og oppstart nye prosjekter
  • Oppfølging av pågående prosjekter
  • Sluttkontroll av prosjekter
  • Sikre overholdelse av forskrifter og kvalitetsstandarder
  • Fremme HMS og miljøaspekter på arbeidsplassen
  • Rapportering av fremdrift og status til ledelsen

 Ønskede kvalifikasjoner:

  • Relevant utdannelse gjerne innen prosjektledelse, energi, elektro eller elkraft
  • Førerkort kl B

 Ønskede egenskaper:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Evne til å motivere, kommunisere og skape ett positivt miljø rundt seg
  • Har en kundevennlig og serviceinnstilt fremtreden
  • Stå på vilje med høy gjennomføringsevne
  • Kvalitetsbevisst, ryddig og strukturert, både selvstendig og i team
  • Løsningsorientert og evne til å ta utfordringer og vise initiativ
  • Liker høy aktivitet, og varierte arbeidsoppgaver
  • Du evner systematisk og effektivt å håndtere flere prosjekter samtidig

 Vi kan tilby:

  • Utfordrende og varierte oppgaver knyttet til utvikling av kraftforsyning
  • Godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Avspaseringsordning knyttet til beredskapsvakt
  • Konkurransedyktige lønns-, pensjons- og forsikringsbetingelser
  • Jobb i et selskap som bidrar til å legge til rette for det grønne skiftet og en bærekraftig framtid
  • Mulighet for personlig og faglig utvikling
  • Fast ansettelse

Annen informasjon:

  • Arbeidssted: Sunndalsøra
  • Tiltredelse snarest
  • Spørsmål vedrørende stillingen kan rettes til nettsjef Geir Sæther på telefon 902 07 614, eller daglig leder Kolbjørn Solem på telefon 924 34 555.

Søknad med CV, attester og vitnemål sendes elektronisk til [email protected].

Søknadsfrist: 07.01 2024, men søknader behandles fortløpende.

 

Del stillingen

Selskap

SuNett AS

Lenke til firma

https://www.sunett.no/

Kontaktinfo

  • Geir Sæther
  • Tittel: Nettsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 902 07 614
  • Kolbjørn Solem
  • Tittel: Daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 924 34 555

Lokasjon

  • Sunndalsøra

Søknadsfrist

Januar 7, 2024