Organist / kyrkjemusikar (Søknadsfrist 10.05.2024)
Organist/ kyrkjemusikar
Vi har ledig inntil 100% stilling som organist / kyrkjemusikar i Høyanger:
Høyanger kommune med ca 4.000 innbyggjarar har eit variert næringsliv med kraftproduksjon, aluminiumsindustri, oppdrett, handel og service, entreprenørskap og jordbruk som dei viktigaste næringane. Kommunen ligg i Vestland fylke nord for Bergen, på begge sider av Sognefjorden. Reisetida frå Bergen er ca. 3 timar med bil eller båt. Næraste flyplass er Førde lufthamn, ca. 45 minutt med bil frå Høyanger. Kommunesenteret er Høyanger og andre bygdelag er Lavik, Vadheim, Kyrkjebø, Bjordal og Ortnevik. Kommunen har i alt 6 barnehagar og 5 skular, 3 av dei har ungdomstrinn. Her er også ein vidaregåande skule.
Det er gudstenester og andre kyrkjeleg handlingar i 5 kyrkjer, eit bedehuskapell og 8 gravplassar i bruk i kommunen. Her er i alt 4 sokneråd og to prestestillingar.
Kyrkjekontoret ligg i Høyanger samfunnshus. Her har prest, diakon, organist, kyrkjelydsarbeidar, sekretær og kyrkjeverje sin arbeidsfellesskap. I tillegg er det i sokna tilsett kyrkjetenarar og klokkarar i ulike stillingsstorleikar. Totalt utgjer dei tilsette i fellesrådet 5,5 årsverk pr. i dag.
Kyrkja skal vere ein møteplass for alle, og ein viktig ressurs for å skape gode lokalsamfunn, prega av nærleik, omsorg, identitet og kultur og ein stad der menneske kjenner at dei høyrer til og vert utfordra til tru og teneste.
Arbeidsgjevar er Høyanger kyrkjelege fellesråd.
Søknadsfrist: 10.05.2024
Arbeidsgivar: Høyanger Kyrkjelege fellesråd
Stad: HØYANGER
Stillingstittel: Organist/ kyrkjemusikar
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4787815671
Vi søker no ein engasjert, strukturert og kreativ kollega som kan:
- Ta det faglege og musikalske ansvar ved gudstenester og seremoniar (gravferd, bisettingar og vigsler)
- Spele på andakter på sjukeheimar og ved andre arrangement i kyrkjelydane
- Vidareføre og utvikle tilbodet med kulturarrangement i kyrkja i samarbeid med stab, frivillige og eksterne aktørar
- Bidra til fornying av gudsteneste- og kyrkjelydsarbeid i samarbeid med prest, andre tilsette, sokneråd og utval
- Medverke på trusopplæringstiltak og kor-arbeid for barn og ungdom
- Ha eit godt samarbeid med lokale musikalske krefter og miljø
- Ha medansvar for tilsyn og vedlikehald av instrumenta i kyrkjene (orgel og piano)
- Ta ansvar for prosjektkor for vaksne, forsongargrupper
- Utarbeide kyrkjemusikalsk plan
Ynskja kvalifikasjonar:
- Relevant kyrkjemusikalsk utdanning og arbeidserfaring
- Allsidige orgel- og pianoferdigheiter, gjerne også andre instrument
- Kjennskap til norsk gudstenestetradisjon og liturgi
- Kompetanse og erfaring med kor og musikalsk arbeid for barn og unge
Personlege eigenskapar
- Gode evner til kommunikasjon og samarbeid
- Lagbyggar som skaper relasjonar – internt og eksternt
- Likar å arbeide målretta og systematisk
- Er fleksibel og møter utfordringar konstruktivt
Vi tilbyr
- Løn etter avtale
- Tilsetjing og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldande lover, forskrifter og avtalar innan KA sitt tariffområde
- Pensjonsordning i KLP
Marcus Thranesgate 3, 6993 HØYANGER, Norge
Kontaktinformasjon
Sturla Bell Fossen
Leiar i fellesrådet
Telefon:994 94 745
Andreas Ester
Sokneprest
Telefon:452 21 737
Stig Jonny Fitje
Kyrkjeverje
Telefon:+47 91763803
Kyrkjelydspedagog i Haram (Søknadsfrist 20.05.2024)
Kyrkjelydspedagog i Haram
Det er ledig 100% fast stilling som kyrkjelydspedagog i Haram kyrkjelege fellesråd.
I Haram er det 6 kyrkjer og 5 sokn. Kommunen ligg ved kysten og inkluderer 4 øyer; Lepsøy, Haramsøy, Longva og Fjørtoft, som no er landfaste gjennom Nordøyvegen. På fastlandet ligg tettstadane Vatne, Brattvåg og Søvik. Kyrkjekontoret er i Brattvåg, 40 km frå Moa, 50 km frå Ålesund og 50 km frå Vigra flyplass.
Haram kommune har omlag 9300 innbyggarar og er ei av dei store industrikommunane på Sunnmøre. Her er eit rikt idretts- og kulturliv med stor aktivitet innan m.a kor, korps og teater. Fjord, fjell og nydeleg natur gir mange moglegheiter for ulike typar friluftsliv overalt i kommunen.
Kyrkjestaben i Haram har 3 prestar, 2 organistar, kyrkjelydspedagog, diakon og kateket.
Vår kyrkjelydspedagog dreg til Japan som misjonær , og det blir derfor ledig ei 100% stilling som kyrkjelydspedagog med oppstart 1.august eller etter nærmere avtale.
Søknadsfrist: 20.05.2024
Arbeidsgivar: Haram Kyrkjelege Fellesråd
Stad: BRATTVÅG
Stillingstittel: Kyrkjelydspedagog i Haram
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4798305098
Arbeidsoppgaver
- Administrere, planlegge og gjennomføre trusopplæringstiltak for born og unge etter oppsett plan, samt ha ansvar for rapportering
- Delta i planlegging og gjennomføring av gudstenester der born, unge og familier er målgruppa
- Planlegge og gjennomføre enkelttiltak saman med tilsette og frivillige medarbeidarar
- Delta i konfirmantarbeidet
- Følge opp, inspirere og motivere frivillige medarbeidarar
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig høgare utdanning innan kristendom/teologi og pedagogikk
- Relevant erfaring kan vege opp for formell utdanning. Vi kan vurdere støtte til auka kompetanse innan trusopplæring
- Erfaring frå arbeid med born og unge
- Kan bruke dataverktøy som arbeidsredskap
- Medlem i Den norske kyrkja
Personlige egenskaper
- Evne til å arbeide sjølvstendig og strukturert
- Likar å arbeide i team og samarbeide godt med andre
- Har ei kreativ og fleksibel tilnærming til ulike formidlingsformer
- Trivst i lag med, og har evne til å formidle kristen tru til born og unge
- Raus og inkluderande.
- Personlege eigenskapar vil bli vektlagt.
Anna
- For å bli tilsett må ein ha førarkort klasse B og kunne disponere eigen bil i arbeidet.
- Den som får tilbod om stillinga, må legge fram barneombodsattest (politiattest), jfr Lov om tros- og
- Livssynsamfunn §20.
Vi tilbyr
- For stillinga gjeld reglement og tariffavtalar i kyrkjeleg sektor. Pliktig pensjonsordning i KLP, 2% av løna vert trekt i pensjonsinnskot.
- Lønn ut frå kvalifikasjonar og i tråd med tariffavtalen. Moglegheit til å drøfte stillingsprosent.
- Søknadsfrist 20.mai 2024
- Tiltreding 1.august eller etter avtale
- Kontakt: Kyrkjeverge Jarle Løken 975 49 559
Årsundvegen 11, 6270 BRATTVÅG, Norge
Kontaktinformasjon
Jarle Løken
Kyrkjeverge
Telefon:+47 97549559
Kateket/Kyrkjelydspedagog, fast stilling 100 % (søknadsfrist 03.05.2024)
Kateket/Kyrkjelydspedagog, fast stilling 100 %,
Trusopplæringa i Stord og Nysæter.
Fast stilling som kyrkjelydspedagog, 100 % frå 01.08.2024 eller etter avtale.
Arbeidsområde
- Oppgåver innan trusopplæring og kyrkjeleg undervisning med særleg fokus på aldersgruppa 0-18 år.
- Fordelinga av oppgåver innan trusopplæring vil bli vurdert ut frå kvalifikasjonar m.m
Kvalifikasjonar
- Utdanning som kyrkjelydspedagog eller kateket.
- Søkjarar med utdanning innan kristendom, teologi og pedagogikk vil også bli vurdert.
- Erfaring med kyrkjeleg arbeid for barn og unge.
- Erfaring med å bruka IT-verktøy og sosiale medier i arbeidet.
- Den som vert tilsett, skal leggja fram tilfredsstillande politiattest jfr. Kyrkjelova § 29.
- Du må vera medlem i Den norske kyrkja.
- Personlege eigenskapar vil verta vektlagde.
Personlege eigenskapar
- Hjarte for barn og unge.
- God formidlingsevne.
- God evne til å planlegga og drifta ulike aktivitetar og tiltak.
- God relasjonsbyggjar.
- Kreativ og nyskapande.
- God evne til å arbeida sjølvstendig og under leiing/rettleiing i team.
- Evne og vilje til samarbeid.
Me kan tilby
- Utfordrande og meiningsfylte arbeidsoppgåver i eit godt, tverrfagleg stabsfellesskap med kompetente og engasjerte medarbeidarar
- Fagleg og personleg utvikling
- Løn etter gjeldande KA-tariff.
- Pensjonsordning i KLP
Anna
- Tilsetjing skjer med Stord kyrkjelege fellesråd som arbeidsgjevar og med sokna Stord og Nysæter som arbeidsområde.
- Kontorstad: Stord kyrkjekontor i Leirvik sentrum.
- Du må trivast med ein del kveld -og helgejobbing. Avspasering etter avtale.
Nærare opplysningar om stillinga kan ein få ved å venda seg til kyrkjelydspedagog Ingvild Baugstø Almås tlf. 997 85 312, eller kyrkjeverje/dagleg leiar, Liv Kari Bru 473 50 754, eller via e-post til: [email protected]
Om arbeidsgiveren
- Arbeidsgiver: Stord Kyrkjelege Fellesråd
- Adresse: Sæ 21, 5417 Stord
- Hjemmeside: https://www.kyrkjastord.no
Stord kommune ligg sentralt i Sunnhordland, og har om lag 19.000 innbyggjarar. Fellesrådsområdet femner om Stord og Nysæter sokn, med 2 kyrkjer og Huglo bedehuskapell. Dei komande åra står kyrkja føre spanande endringar og nye utfordringar. Fellesrådet er arbeidsgjevar for 14 tilsette; diakon, diakonimedarbeidar, kantor, kyrkjemusikar, kyrkjelydspedagog, gravplasssarbeidarar, kyrkjetenarar og administrativt personale, til saman om lag 12 årsverk. I tillegg er det 2 sokneprestar og 1 ungdomsprest.
Administrasjonsmålet er nynorsk.
Om stillingen
Stillingstittel: Kyrkjelydspedagog – kateket
Antall stillinger: 1
Oppstart: Etter avtale
Hjemmekontor: Hybrid (noe hjemme, noe på arbeidsplassen)
Heltid/deltid: Heltid
Sektor: Offentlig
Arbeidsdager: Ukedager, Lørdag, Søndag
Arbeidstid: Dagtid, Kveld
Arbeidstidsordning: Skift
Arbeidsspråk: Norsk
Søk på jobben
Søknadsfrist: 3. mai 2024
Send søknad til: [email protected]
Kontaktperson for stillingen
Kyrkjelydspedagog/diakonimedarbeidar, fast stilling 100 % (søknadsfrist 01.05.2024)
Kyrkjelydspedagog/diakonimedarbeidar, fast stilling 100 %,
- Stord Kyrkjelege Fellesråd
- Sæ 21, 5411 Stord
Trusopplæring og diakoni i Stord og Nysæter.
Fast 100 % stilling som kyrkjelydspedagog (70 %)/ diakonimedarbeidar (30%) frå 01.08.2024 eller etter avtale.
Arbeidsområde
- Oppgåver innan kyrkjeleg undervisning og i skjæringspunktet mellom diakoni og kyrkjeleg undervisning.
- Konfirmantar og tiltak innan ungdomsdiakoni.
- Fordelinga av oppgåver innan trusopplæring vil bli vurdert ut frå kvalifikasjonar m.m
Kvalifikasjonar
- Utdanning som kyrkjelydspedagog, kateket eller diakon.
- Søkjarar med utdanning innan kristendom, teologil pedagogikk, diakoni og sosiale fag, vil også bli vurdert.
- Erfaring med kyrkjeleg arbeid for barn og unge.
- Erfaring med å bruka IT-verktøy og sosiale medier i arbeidet.
- Den som vert tilsett, skal leggja fram tilfredsstillande politiattest jfr. Kyrkjelova § 29.
- Du må vera medlem i Den norske kyrkja.
- Personlege eigenskapar vil verta vektlagde.
Personlege eigenskapar
- Hjarte for barn og unge.
- God formidlingsevne.
- God evne til å planlegga og drifta ulike aktivitetar og tiltak.
- God relasjonsbyggjar.
- Kreativ og nyskapande.
- God evne til å arbeida sjølvstendig og under leiing/rettleiing i team.
- Evne og vilje til samarbeid.
Me kan tilby
- Utfordrande og meiningsfylte arbeidsoppgåver i eit godt, tverrfagleg stabsfellesskap med kompetente og engasjerte medarbeidarar
- Fagleg og personleg utvikling
- Løn etter gjeldande KA-tariff.
- Pensjonsordning i KLP
Anna
- Tilsetjing skjer med Stord kyrkjelege fellesråd som arbeidsgjevar og med sokna Stord og Nysæter som arbeidsområde.
- Kontorstad: Stord kyrkjekontor i Leirvik sentrum.
- Du må trivast med ein del kveld -og helgejobbing. Avspasering etter avtale.
Nærare opplysningar om stillinga kan ein få ved å venda seg til kyrkjelydspedagog/diakonimedarbeidar Solveig Høyland tlf. 486 05 379, eller kyrkjeverje/dagleg leiar, Liv Kari Bru 473 50 754, eller via e-post til: [email protected]
Om arbeidsgiveren
- Arbeidsgiver: Stord Kyrkjelege Fellesråd
- Adresse: Sæ 21, 5417 Stord
- Hjemmeside: https://www.kyrkjastord.no
Stord kommune ligg sentralt i Sunnhordland, og har om lag 19.000 innbyggjarar. Fellesrådsområdet femner om Stord og Nysæter sokn, med 2 kyrkjer og Huglo bedehuskapell. Dei komande åra står kyrkja føre spanande endringar og nye utfordringar. Fellesrådet er arbeidsgjevar for 14 tilsette; diakon, diakonimedarbeidar, kantor, kyrkjemusikar, kyrkjelydspedagog, gravplasssarbeidarar, kyrkjetenarar og administrativt personale, til saman om lag 12 årsverk. I tillegg er det 2 sokneprestar og 1 ungdomsprest.
Administrasjonsmålet er nynorsk.
Om stillingen
Stillingstittel: Kyrkjelydspedagog – diakonimedarbeider
Antall stillinger: 1
Oppstart: Etter avtale
Hjemmekontor: Hybrid (noe hjemme, noe på arbeidsplassen)
Heltid/deltid: Heltid
Sektor: Offentlig
Arbeidsdager: Ukedager, Lørdag, Søndag
Arbeidstid: Dagtid, Kveld
Arbeidstidsordning: Skift
Arbeidsspråk: Norsk
Søk på jobben
Søknadsfrist: 1. mai 2024
Send søknad til: [email protected]
Kontaktperson for stillingen
Solveig Høyland
Kyrkjelydspedagog/diakonimedarbeidar
48605379
[email protected]
Barnevernkonsulent i 100% vikariat hos Barneverntjenesten i Sel, Vågå, Lom og Skjåk (søknadsfrist 27.04.2024)
Barnevernkonsulent, 100% vikariat
Søknadsfrist: 27.04.2024
Barneverntjenesten i Sel, Vågå, Lom og Skjåk er en interkommunal tjeneste. Kommunene har til sammen i underkant 15.000 innbyggere. Hovedkontoret for tjenesten ligger på Otta, men det finnes også kontorlokaler i hver av de andre kommunene. Det er i underkant av 15 årsverk i tjenesten, og medarbeiderundersøkelser vitner om godt arbeidsmiljø.
St.id 638
Vi har ledig 100 % vikariat som barnevernkonsulent fra snarest og til 01.07.25, med mulighet for forlengelse.
Beskrivelse av arbeidsoppgaver:
Arbeidsoppgavene er forankret i lov om barnevernstjenester, med tilhørende rundskriv, forskrifter, retningslinjer og øvrige styringsdokumenter.
Arbeidsoppgaver:
- Du håndterer generell saksbehandling etter Lov om barnevern
- Du vil få ansvar for all dokumentasjon i arbeidet
- Samarbeid og møtevirksomhet med eksterne samarbeidspartnere
- Møtevirksomhet og oppfølging av familier
- Du stiller som partsrepresentant i Barneverns- og helsenemnda, og andre rettsinstanser
- Deltakelse i team og individuell oppfølging av teamleder
- Deltakelse i faglig utviklingsarbeid
- Noe reisevirksomhet og ettermiddag/kveldsarbeid må påregnes
- Deltaker i regional barnevernsberedskapsvakt
Kvalifikasjoner:
- 3-årig relevant høgskoleutdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom.
- Ved annen relevant utdanning kreves erfaring fra 1. linje.
- Meget god skriftlig og muntlig norsk fremstillingsevne
- Førerkort klasse B
- Gode datakunnskaper
- Personlig egnethet vil tillegges stor vekt
Gyldig politiattest må fremvises før ansettelse
Ønskelige kvalifikasjoner:
- Master eller at det kommende kompetansekravet er innfridd på annen måte.
- Erfaring fra saksbehandling innen barnevernets førstelinjetjeneste
Personlige egenskaper:
- Du er fleksibel, strukturert, motivert og trygg i rollen
- Du er engasjert i barnevernfeltet
- Du må trives med å arbeide målrettet både selvstendig og i team, samt oppnå resultater i krevende og hektisk miljø
- Du må ha svært gode samarbeidsevner og en helhetlig forståelse av arbeidet med barn og deres familie
- Du må ha gode analytiske evner, god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Du er proaktiv og åpen for ny kunnskap innen faget
- Du er imøtekommende, tillitsbyggende og skaper gode relasjoner
- Du er ansvarsfull og bevisst på egne holdninger/verdigrunnlag/egen praksis
Vi tilbyr:
- Lønn etter gjeldene satser
- Gode tjeneste- og forsikringsordninger i KLP
- En spennende, krevende, utfordrende og lærerik
- Engasjerte kollegaer i et godt arbeidsmiljø
- Et arbeidssted opptatt av fagutvikling
- Egen opplæringsplan og oppfølging av nyansatte det første ansettelsesåret
- Avtale om bruk av fleksitid
- Intern veiledning, individuelt og i team
- Prosessveiledning i gruppe med ekstern veileder
- Nyansattveiledning
- sosiale tiltak for å bygge opp under et godt arbeidsmiljø
Minst to referanser må oppgis. Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert. Politiattest som ikke er eldre enn tre måneder, må leveres før tilsetting. Iht. lov om barnevern § 12-11.
Kontaktperson for mer info om stillingen:
virksomhetsleder Kristin Kalbakk, tlf. 415 37 287 eller teamleder/nesteleder Karina Mandal, tlf. 912 45 433
Søknadsskjema:
Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema for ledige stillinger.
Sel kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn. Vi er IA-bedrift og vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på søkerlista, jfr. offentlighetslovens § 25. Eventuell søknad om konfidensiell behandling må begrunnes.
Vi gjør oppmerksom på at mottatt kopi av attester og vitnemål vil ikke bli returnert.
Kontakt
Kristin Kalbakk
Virksomhetsleder
Send e-post
Telefon: 415 37 287
Mobil: 415 37 287
Kirkegårdsarbeider/kirketjener, Kragerø kirkelige fellesråd (søknadsfrist 30.04.2024)
Ledig stilling – fast 100% kirkegårdsarbeider/kirketjener
Kirkegårdsarbeider/kirketjener, 100% fast stilling
Stillingen er ledig fra 1.9.24
Stillingen er todelt;
-80% som kirkegårdsarbeider med hovedarbeidssted på Kragerø kirkegård
-20% som kirketjener på gudstjenester i Helle kirke ca. 2 søndager pr. måned, høytidsdager og enkelte andre sporadiske kvelder og lørdager etter avtale.
Arbeid i kirker og kirkegårder i hele kommunen må påregnes.
Arbeidsoppgaver:
- Drift og vedlikehold av kirkegård og kirke. Renhold av kirke og kapell inngår i stillingen.
- Praktisk tilrettelegging og oppfølging av begravelser og urnenedsettelser.
- Service og vedlikehold av maskiner og bygninger.
- Medvirke til at lov, forskrift og kirkegårdsvedtekter blir fulgt.
- HMS-ansvarlig på lokal arbeidsplass og medvirke til at lov, forskrift og kirkegårdsvedtekter blir fulgt.
- Være kirketjener ved gudstjenester, begravelser, vielser og andre arrangementer.
Kvalifikasjoner:
- Fortrinnsvis fagutdanning innen grønt fag eller relevant håndverksfag.
- Ønskelig med sertifikat på traktor og gravmaskin.
- Allsidig faglig bakgrunn og praktisk erfaring, gjerne fra kirkegårds-/kirketjenerarbeid
- Være fortrolig med bruk av PC som arbeidsverktøy.
- Søkere må beherske det norske språket godt, både muntlig og skriftlig.
- Den som tilsettes må være medlem av Den norske kirke og identifisere seg med kirkens verdigrunnlag.
Personlige egenskaper:
- Gode samarbeidsevner, initiativrik, samarbeidsvillig, fleksibel, nøyaktig, løsningsorientert og beslutningsdyktig.
- Evne til å arbeide både selvstendig og i team.
- Personlig egnethet vektlegges.
Andre opplysninger:
- Lønn i henhold til gjeldende tariffbestemmelser og pensjonsordning i KLP.
- Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse, jfr. trossamfunnslovens § 20.
- Den som tilsettes må ha sertifikat på personbil og disponere egen bil mot utbetaling av kilometergodtgjørelse for kjøring i jobben.
- Den som tilsettes må være villig til å ta sertifikat på traktor og gravmaskin, dersom vedkommende ikke har dette fra før.
Nærmere opplysninger om stillingen kan rettes til
kirkeverge Anne-Mette A. Bamle, tlf: 90 74 28 26 / 91 81 01 48 eller
konsulent Bertha G. Hiis, tlf: 90 72 67 24 / 40 47 73 36.
Søknad med CV og referanser sendes til Kragerø kirkelige fellesråd, Postboks 128, 3791 Kragerø
eller elektronisk til [email protected]
Søknadsfrist 30.4.24
Stiftelsen Risøy Folkehøyskole – Rektor (søknadsfrist 24.04.2023)
Rektor Risøy Folkehøyskole
Arbeidsgiver Stiftelsen Risøy Folkehøyskole
Stillingstittel Rektor
Frist 24.04.2024
Ansettelsesform Fast
Risøy Folkehøyskole er en moderne og livskraftig folkehøyskole med lange tradisjoner. Hvert år samles ca. 130 ungdommer i alderen 18 – 24 år til et år som skaper utvikling og minner for livet. Skolen ligger på vakre Risøya i Tvedestrand kommune, midt i sørlandsskjærgården, og med Raet nasjonalpark som nærmeste nabo. Risøy folkehøyskole ønsker å være ledende innen miljø/bærekraft og ble Norges første miljøfyrtårnsertifiserte folkehøyskole. Skolens unike beliggenhet, moderne undervisnings- og internatfasiliteter og dedikerte ansatte gjør den til en av landets mest attraktive folkehøyskoler.
Ut fra sin sjønære beliggenhet har skolen flere linjer som er knyttet til aktiviteter på og i vann og med en stor og omfattende utstyrspark. For øvrig har skolen et variert og attraktivt linjetilbud, inkludert et velrennomert tilrettelagt tilbud. Skolen er tilskuddsberettiget for 126 elevplasser. Antall ansatte er 30. Da skolens rektor går av med pensjon, søker vi hans etterfølger fra 1. august 2024.
Arbeids- og ansvarsoppgavene vil være:
- Å lede og utvikle skolen videre framover slik at elever får et år for livet, at medarbeidere trives og utvikler seg og at miljø og bærekraft er i fokus
- Å aktivt utvikle skolens profil som en kristen folkehøyskole
- Overordnet ansvar for skoledrift og sommerdrift
- Overordnet ansvar for skolens økonomi
- Personalledelse
- Noe undervisning ut fra aktuell kompetanse
- Noen tilsynsvakter
Vi søker etter en person som har:
- Pedagogisk utdanning
- Økonomi- og regnskapsforståelse
- Utdanning innen eller erfaring fra ledelse
- Endringskompetanse for et skoleslag i utvikling
- Kjennskap til eller erfaring fra skoleslaget – er en fordel
- Erfaring innen markedsføring – er en fordel
- Et kristent livssyn
Vi vektlegger:
- Evne til samarbeid, motivering og relasjonsbygging
- Evne til kommunikasjon og formidling
- Engasjement for arbeid blant ungdom
- Personlig egnethet
Vi tilbyr:
- Et inspirerende skolemiljø og et engasjert kollegafellesskap
- Lønn etter avtale
Søknad med attester sendes innen 24. april til [email protected] eller Risøy Folkehøyskole, Risøyveien 15, 4912 Gjeving. Oppgi gjerne referanser i søknaden. For spørsmål om stillingen kontakt rektor Per Kristiansen, mobil: 900 79 396, eller styreleder Steinar Tverrli, mobil: 971 60 273
Risøy Folkehøyskole er en kristen skole og er organisert som en stiftelse med Sjømannskirken, Den Norske Broderkrets på Havet og Normisjon som stifterorganisasjoner.
STIFTELSEN RISØY FOLKEHØYSKOLE
Sted Risøyveien 15, 4912 Gjeving
Spørsmål om stillingen
Per Kristiansen, Rektor
Telefon 37 19 93 50 Mobil 90 07 93 96
Næringsrådgiver (søknadsfrist 02.05.2024)
Næringsrådgiver
Nes kommune ønsker å bli en god vertskommune for vårt næringsliv. Vi søker nå en en dyktig og engasjert næringsrådgiver for å ta grep i dette utviklingsarbeidet. Næringsrådgiveren vil inneha en nøkkelrolle i å styrke kommunens attraktivitet og legge grunnlag for vekst og innovasjon, dette i tett samarbeid med all næring, næringsaktører, lokale og regionale samarbeidsparter.
Næringsrådgiveren skal blant annet bidra til at kommunen tiltrekker seg nytt næringsliv, ha fokus på eksisterende også innen opplevelsesnæring/turisme. Stillingen vil omfatte spennende prosjekter også i samarbeid med kultur og landbruk. Næringsrådgiver skal jobbe i samsvar med gjeldende næringspolitikk og rapporterer til kommunalsjef for kultur og mangfold.
Vi søker en dyktig rådgiver som også behersker saksbehandling og forvaltning av saker innen næring, både administrativt og politisk. Revidering og oppfølging av kommunens næringsstrategi er en prioritert oppgave.
Virker dette spennende er dette kanskje jobben for deg!
Nøkkelinformasjon
Søknadsfrist: 02.05.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Rådgiver næring
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4772976271
Arbeidsoppgaver
Strategisk utviklingsarbeid for å skape en helhetlig og bærekraftig næringsstruktur som fremmer vekst og mangfold.
Saksbehandler i alle næringssaker og ansvarlig for regionalt og interkommunalt næringssamarbeid.
Bindeledd og kontaktpunkt mellom kommunen, kommunens næringsliv og øvrige samarbeidsparter i Gardemoregionen.
Oppdatering av kommunens digitale plattform samt eksterne plattformer (SOME/Opplev Nes).
Ansvarlig for revidering av kommunens strategiske næringsplan samt oppfølging.
Legge til rette for møteplasser, nettverk og arenaer som kan fremme næringsutvikling i samhandling mellom kommunen, lokalt næringsliv og andre aktører.
Prosjektleder for den lokale matfestivalen Brød & Cirkus.
Kvalifikasjoner
Relevant høyere utdanning, minimum bachelor
Erfaring fra næringsliv og arbeid med næringsutvikling
Du må kunne vise til resultater innen nettverksbygging og markedsføring
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
God kompetanse i bruk av digitale verktøy
Personlige egenskaper
Gode kommunikasjonsferdigheter
Evne til samarbeid og til å skape gode relasjoner
God tilretteleggings- og gjennomføringsevne
Strukturert, kreativ og løsningsorientert
Kunne se helhet og tenke strategisk
Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt.
Vi tilbyr
Spennende arbeidsoppgaver i en kommune i vekst
Et aktivt og kompetent næringsråd i kommunen
Godt og inkluderende arbeidsmiljø
Lønn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Tiltredelse snarest mulig.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariff.
Det er 6 mnd. prøvetid.
Minimum to referanser må oppgis.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Adresse: Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge
Kontaktinformasjon
Lars Roald Johansen, Kommunalsjef Kultur og mangfold
Telefon: +47 924 39222
E-post: [email protected]
Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her
Ledende renholder (søknadsfrist 23.04.2024)
Bamble videregående skole
Vil du være med og utvikle regionen vår sammen med dyktige og engasjerte kollegaer? Vi skaper verdi for framtida, og har ansvar for viktige oppgaver innen blant annet videregående opplæring, kultur, folkehelse, tannhelse, kollektivtrafikk, fylkesveier, samfunnsutvikling samt regional- og arealplanlegging.
Ledende renholder – Bamble vgs
Bamble videregående skole er fysisk sammenslått fra august 2023, der en stor del av skolen er nybygg fra samme tid. Vi har ca 400 elever, og ca 90 ansatte.
Om stillingen
- 100% fast stilling
- stillingen har ikke personalansvar
- tiltredelse fra 1. mai 2024, eller snarest etter den dato.
- arbeidssted: Bamble videregående skole
- arbeidstid: 06.00-13.30
Hovedarbeidsoppgaver og ansvarsområder
- renholdsfaglig oppfølging ihht INSTA 800
- delta i daglig og periodisk renhold
- koordinere ressursbruk
- utarbeidelse og oppfølging av digitale renholdsplaner
- skaffe vikarer
- opplæring av vikarer
- planlegging av periodisk renhold- og hovedrengjøring
- innkjøp og lagerstyring
- avvik- og kvalitetsoppfølging
- oppfølging og administrasjon av EcoOnline stoffkartotek
- delta i faglige nettverk i fylkeskommunen
- andre oppgaver, etter avtale
Kvalifikasjoner
- fagbrev som renholdsoperatør
- relevant erfaring fra moderne, profesjonelt renhold
- gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
Det forventes at du har digital kompetanse til å utnytte fylkeskommunens IKT-løsninger, ser muligheter i ny teknologi og er motivert for å ta i bruk nye digitale løsninger.
Personlige egenskaper
- ønsker å være ledende renholder ved skolen
- har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- har praktisk erfaring fra profesjonelt renhold
- har gode lederegenskaper
- har motivasjon og tar initiativ
- er fleksibel, løsningsorientert og serviceinnstilt
- har evne til å prioritere blant oppgaver i perioder hvor det er stort arbeidspress
- er tydelig og nøyaktig
- er positiv og sprer god energi rundt deg
- arbeider systematisk og effektivt
Personlig egnethet vektlegges.
Fylkeskommunen skal være en omstillingsdyktig organisasjon, og arbeidsgiver tar forbehold om at arbeidssted og arbeidsoppgaver kan endres ved behov.
Vi tilbyr
- et nettverk av gode og dyktige kollegaer hvor hjelp og støtte aldri er langt unna
- et aktivt og utviklende arbeidsmiljø
- lønn etter gjeldende avtaleverk
- Fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Tilsetting og prøvetid
Tilsetting skjer på grunnlag av de til enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Ved tilsetting i skole, krever vi godkjent politiattest av nyere dato (ikke elder enn tre måneder) jfr. Opplæringslova. Som hovedregel praktiserer vi 6 måneders prøvetid fra tiltredelsesdato.
Søke stilling
Du søker via vårt elektroniske søknadsskjema. Vitnemål og attester tar du med til et eventuelt intervju. Ved søknadsfristens utløp blir det utarbeidet en offentlig søkerliste. Søkere som har bedt om unntak fra offentlighet, vil bli varslet dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes jf Offentleglova § 25. Fylkeskommunen er opptatt av at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke uansett alder, kjønn, eventuell funksjonshemming, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Om fylkeskommunen
Fylkeskommunen er en politisk styrt organisasjon som bidrar til samfunnsutvikling og verdiskaping i regionen. Vi har ansvar for viktige oppgaver innen bla videregående opplæring, kultur, folkehelse, tannhelse, kollektivtrafikk, fylkesveier, samfunnsutvikling samt regional- og arealplanlegging. Telemark fylkeskommune skal bidra til verdi for framtida gjennom kompetanse, samarbeid og åpenhet. Vi jobber tverrfaglig og setter innbyggernes behov i sentrum. Til dette oppdraget søker vi profesjonelle, inkluderende og modige medarbeidere som er gode relasjonsbyggere og løsningsorienterte lagspillere.
Bamble videregående skole
I Telemark fylkeskommune består sektor for utdanning, folkehelse og tannhelse av seksjonene Kompetanse og inkludering, Skoleutvikling og folkehelse, PPT, OT og alternative opplæringsarenaer, og Tannhelse, samt en rekke virksomheter.
Sektoren ledes av fylkessjef for utdanning, folkehelse og tannhelse. Hver av de fire seksjonene har sin seksjonsleder.
Det er i hovedsak hovedutvalg for utdanning, folkehelse og tannhelse som har ansvar for politikkområdene som denne sektoren håndterer.
Om stillingen
Arbeidssted: Bamble videregående skole
Søknadsfrist: 23.04.2024
Spørsmål om stillingen
Nils Roger Nordbach
Avdelingsleder administrasjon
E-post
91607888