Prosjektleder VA (søknadsfrist 27.01)

 

Prosjektleder VA

 

Har du lyst til å bli vår nye prosjektleder? Vi trenger DEG til å lede utviklingen av Hurdals infrastruktur innen vann og avløp.

Våre vann- og avløpsanlegg skal gjennom en betydelig oppgradering de neste årene, det legges opp til investeringer i planperioden 2020 – 2023 på rundt 300 millioner kroner. Dette innebærer både etablering av nytt og utvidelse av eksisterende anlegg.

For å nå kommunens mål om fornyelse av våre anlegg innenfor vann og avløp, søker vi en engasjert og dyktig prosjektleder med relevant erfaring. Som prosjektleder har du det overordnede ansvaret for å organisere, lede og sikre gjennomføringen av denne oppgraderingen. Stillingen rapporterer direkte til rådmann og har utstrakt samarbeid med interne og eksterne aktører i alle prosjektets faser.

Arbeidsoppgaver

Sikre måloppnåelse for vedtatt oppgraderingsprosjekt innenfor vann og avløp
Planlegge og gjennomføre prosjektet i alle faser fra og med tidligfase til ferdigstillelse
Gjennomføre anbudskonkurranse/innkjøp i henhold til regelverk for offentlig anskaffelse
Utarbeide politiske saker for prosjektet
Gjennomføre prosjektet i henhold til vedtatte rammer for økonomi, fremdrift og kvalitet
Utstrakt samarbeid med virksomheter i kommunen og eksterne aktører og brukere

Kvalifikasjoner

Relevant teknisk utdannelse på bachelornivå eller masternivå
Erfaring som prosjektleder helst innenfor vann og avløp
Kompetanse og erfaring innenfor prosjektstyring og kontraktstyring
God VA faglig kompetanse og økonomiforståelse
God kjennskap til offentlig regelverk
God norskspråklig framstillingsevne, muntlig og skriftlig
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper

Drivende og løsningsorientert med gjennomføringsevne
Gode kommunikasjonsevner
Ryddig og strukturert
Evne til å jobbe i tverrfaglig team

Vi tilbyr

100 % fast stilling også utover prosjektperioden
Varierte, samfunnsnyttige og utfordrende arbeidsoppgaver
Et åpent og inspirerende fagmiljø med stor grad av teamfølelse
Gode og faglige utviklingsmuligheter
Fleksibel arbeidstid

 

Søknadsfrist:27.01.2020

 

Arbeidsgiver: Hurdal kommune
Sted: Hurdal
Stillingstittel: Prosjektleder VA
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4178681400
Stillinger: 1
Arbeidssted Minneåsvegen 3, 2090 Hurdal

 

Kontaktinformasjon

Kjetil Kokkim, Rådmann
917 40 845

 

Hurdal kommune er en vekstkommune på Øvre Romerike, med i underkant av 3000 innbyggere og ca. 250 ansatte. Hurdal kommune legger til grunn FNs bærekraftsmål i sitt arbeid, spesielt innenfor areal og samfunnsplanlegging, næringsutvikling og tjenesteproduksjon/-utvikling.

Vårt viktigste arbeid handler om å skape et attraktivt lokalsamfunn med fokus på livsmestring, frivillighet og fellesskap. Klima og miljø er et satsingsområde, og målet er å være et plussamfunn innen 2030.

Våre verdier er Raus, Modig og Solid og betyr at vi er fremoverlente og kreative, er etisk bevisste, handlekraftige, inkluderende og åpne. «Hel ved» er en betegnelse vi gjerne benytter i beskrivelse av vårt verdigrunnlag.

Hurdal kommune er en av 6 kommuner på Øvre Romerike, som samarbeider i interkommunale selskaper og andre samarbeidsforaer. Hurdal befinner seg 1 time nord for Oslo, enten du kjører bil eller reiser kollektivt.

Del stillingen

Selskap

Hurdal kommune

Kontaktinfo

  • Kjetil Kokkim
  • Tittel: Rådmann
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 917 40 845

Lokasjon

  • Hurdal

Søknadsfrist

Januar 27, 2020

Produksjonssjef – gruve og/ eller oppredning (søknadsfrist 07.02)

 

Produksjonssjef – gruve og/ eller oppredning

 

Til vårt produksjonsanlegg på Stjernøy i Alta søkes produksjonssjef til å lede gruve og/eller oppredningsverk. Stillingen(e) inngår i ledergruppen og rapporterer til verkssjef.

Viktigste ansvarsområder:

Lede produksjonen i gruve og/eller oppredningsverket ihht. selskapets prinsipper
Støtte ledelsen i implementering av Sibelcos HMS-policy og verdier
Motivere til minimering og rapportering av farlig atferd og nestenulykker
Videreutvikle og optimalisere prosess og/eller gruvemetoder og utstyr: våt- og/eller tørrprosess.
Målstyring ift. kostnads-/inntektsbudsjetter, KPI’er, samt mål for kvalitet, kvantitet og HMS
Løpende kontakt med teknisk avdeling vedrørende vedlikeholdsprioriteringer for optimal drift
Kjenne til og ivareta offentlige og lokale direktiv, reguleringer, tillatelser

Søker skal ha/være:

Erfaring med operativ ledelse, fra gruve- og/eller prosessindustri
Bergingeniør og/eller prosessingeniør
God prosessforståelse, og/eller gruveerfaring, med pragmatisk legning
Gode ledelsesferdigheter, inkludert endringsledelse
Relasjonsbygger og lagspiller
Evne til godt samarbeid med ansatte på alle nivåer
Gode evner til å kommuniserer muntilig og skriftlig, både på norsk og engelsk
Teknisk utdanning
Kvinner oppfordres til å søke

Vi kan tilby en utfordrende og interessant jobb i et internasjonalt, spennende og hyggelig miljø. Arbeidssted vil være ved gruveanlegget på Stjernøy, ca. 1 times båttur fra Alta, hvor størstedelen av våre ansatte bor. Alternativt 20 minutter med båt fra Øksfjord.

Om arbeidsgiveren

Sibelco anerkjenner verdien ved å ha en global arbeidsstyrke og verdsetter mangfoldighet og inkludering for alle. Vårt mangfold av mennesker gir en spennende utveksling av ideer og kunnskap som driver oss fremover og inspirerer oss til nye innovasjoner og løsninger. Vi søker talenter med ulik bakgrunn og evner, og ønsker å utvikle våre ledere og vår kultur til å bistå alle ansatte til å vokse og til å nå deres fulle potensiale.

Vårt produksjonsanlegg på Stjernøy i Alta kommune har ca 100 ansatte og er en av verdens største produsenter av mineralet nefelinsyenitt. Stjernøy ligger i naturskjønne omgivelser ca en times båttur fra Alta, og 20 minutter fra Øksfjord i Loppa.

 

Spørsmål om stillingen

Per Jannert, Verkssjef

Telefon  78 48 28 10  Mobil  906 01 955

Mai Danielsen, Personalsjef

Telefon  78 48 28 80  Mobil  913 62 538

 

Frist  07.02.2020

 

Arbeidsgiver Sibelco Nordic AS, avd. Stjernøy

Stillingstittel Produksjonssjef – gruve og/ eller oppredning

Ansettelsesform Fast

 

Del stillingen

Selskap

Sibelco Nordic AS

Lenke til firma

https://www.sibelco.com/

Kontaktinfo

  • Per Jannert
  • Tittel: Verkssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon 78 48 28 10 Mobil 906 01 955
  • Mai Danielsen
  • Tittel: Personalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon 78 48 28 80 Mobil 913 62 538

Lokasjon

  • Alta

Søknadsfrist

Februar 7, 2020

HS Officer (søknadsfrist 31.01)

 

HS Officer

 

Har du erfaring fra operativt HMS-arbeid og god forståelse av teknologi og industri?

Til vårt produksjonsanlegg på Åheim søkes HS Officer som skal medvirke til å fremme en positiv HMS-kultur samt bistå ledelsen med videre implementering av selskapets HMS-politikk, i tett samarbeid med HMS-kollegaer i Norge.

Ansvarsområder:

• HMS-støtte og rådgivning til organisasjonen

• Implementering av Sibelcos HMS-standard

• Ledelse av interne sikkerhetskampanjer

• Gjennomføre sikkerhetsopplæring av ansatte, entreprenører og gjester

• Delta i rotårsaksanalyser og følge opp tiltak

• Gjennomføre og følge opp HMS-revisjoner

• Oppfølging for HMS-rapportering via selskapets dataverktøy

• Oppfølging og ledelse av industrivern

Kvalifikasjoner:

• Erfaring med operativt HMS-arbeid, fortrinnsvis fra internasjonale konsern

• HMS-bakgrunn med kunnskap om prosedyrer, standarder og prosesser

• Praktisk forståelse av teknologi og industri

• Erfaring fra gruve- eller prosessindustri er ønskelig

• Strukturert, tydelig og analytisk

• Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner, både på norsk og engelsk

Vi kan tilby en utfordrende og interessant jobb med gode utviklingsmuligheter og faglige utfordringer, konkurransedyktig lønn, gode pensjons- og forsikringsordninger og et hektisk og trivelig arbeidsmiljø.

Kvinner oppfordres til å søke.

 

For spørsmål om stillingen, vennligst kontakt:

Site Manager Martin Solheim, tel 70 02 48 21 eller mobil 99 12 49 54.

 

Om arbeidsgiveren

Sibelcogruppen ble grunnlagt i 1872 og er i dag et multinasjonalt konsern. Virksomheten leverer et bredt spekter av industrimineraler til spesialformål. Fra vår aktivitet i Norge leveres høykvalitetsprodukter til blant annet internasjonal glass- og keramikkindustri, støperi- og ildfastformål, samt til områder innen metallurgi, sandblåsing, byggevareindustri, sport- og fritidsmarkedet og til miljøformål.

Anlegget på Åheim i Vanylven kommune er verdens største produsent av mineralet olivin og har ca 110 ansatte.

Sibelco ser det som en styrke å være en global og sammensatt organisasjon der alle skal inkluderes. Vi mener at mangfold bidrar til spennende utveksling av ideer og kunnskap, som er med på å drive organisasjonen fremover og skape nye, innovative løsninger. Vi søker talenter med ulik bakgrunn og kompetanse og fortsetter å utvikle både våre ledere og vår kultur for at alle ansatte skal kunne trives og vokse for å nå sitt fulle potensial.

 

Frist  31.01.2020

 

Arbeidsgiver Sibelco Nordic AS

Stillingstittel HS Officer

Ansettelsesform Fast

Del stillingen

Selskap

Sibelco Nordic AS

Lenke til firma

https://www.sibelco.com/

Kategorier

hmsHMS-arbeid

Kontaktinfo

  • Martin Solheim
  • Tittel: Site Manager
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon 70 02 48 21 Mobil 991 24 954

Lokasjon

  • Åheim

Søknadsfrist

Januar 31, 2020

Seniorrådgiver arbeidsmiljø (søknadsfrist 26.01)

 

Seniorrådgiver arbeidsmiljø

 

Luftfartstilsynet

Luftfartstilsynet ivaretar arbeidstilsynsfunksjonen for besetningsmedlemmer på norske baser i sivil luftfart og fører tilsyn med et trettitalls selskapers ansvar for det systematiske arbeidsmiljøarbeidet.
Luftfartstilsynet har spisskompetanse innen arbeidsrett og arbeidsmedisin i luftfart og samarbeider med
Arbeidstilsynet og deres fagpersoner i arbeidsmiljørettede oppgaver.

Om stillingen

Vi har ledig stilling som seniorrådgiver innenfor fagområdet arbeidsmiljø i norsk luftfart. Vår nye medarbeider vil være sentral i videreutviklingen av vårt samfunnsoppdrag som arbeidstilsyn og vil bidra til å sette rammer og retning for arbeidsmiljøarbeidet i bransjen.

Vi ønsker oss en faglig sterk medarbeider som kan arbeide selvstendig og utviklende i grensesnittet mellom arbeidsmiljø og flysikkerhet. Vår nye kollega vil gjennom samarbeid med eksterne og interne ressurser fremme og bidra til kunnskap og tiltak som tar arbeidsmiljøarbeidet fremover.

Stillingen er plassert i seksjonen menneskelig ytelse og utdanning i fagavdelingen. Vår nye seniorrådgiver vil samarbeide med øvrige fagpersoner i egen seksjon og Fagavdeling, Direktoratsavdeling og Strategiavdeling som sammen utgjør arbeidstilsynsfunksjonen.

Arbeidsoppgaver

Utvikle Luftfartstilsynets funksjon og rolle som arbeidsmiljøtilsyn.
Føre tilsyn med det systematiske HMS-arbeidet i luftfarten og at virksomheter med besetningsmedlemmer på norske
baser følger arbeidsmiljølovens krav.
Bidra til regelverksutvikling innenfor arbeidsmiljøområdet.
Rådgivning om regelverk, relevante arbeidsmiljøfaktorer og bransjespesifikke arbeidsmiljøutfordringer ovenfor aktørene i bransjen.
Kartlegging og oppfølging av arbeidsrelaterte hendelser og ulykker.
Representere Luftfartstilsynet i nasjonale samarbeidsfora innenfor fagfeltet, herunder trepartssamarbeidet i
bransjen.
Kommunikasjon og samarbeid med aktører i luftfarten og med relevante myndigheter.
Delta i utviklingen av Luftfartstilsynet som organisasjon.

Kvalifikasjoner

Må ha høyere relevant utdanning, fortrinnsvis på masternivå.
Må ha erfaring innenfor HMS, sikkerhetsstyring, risikohåndtering, organisasjonspsykologi eller andre relevante fagområder.
Relevant erfaring fra strategisk nivå eller virksomhetsnivå vektlegges.
Erfaring og resultater fra utviklingsarbeid vil vektlegges.
God forståelse for arbeidsmiljøarbeidets betydning for individ og organisasjon er ønskelig.
Erfaring fra tilsynsvirksomhet og/eller revisjonsvirksomhet er en fordel.
Erfaring fra luftfartsbransjen er en fordel.
Kjennskap til jus/arbeidsrett, offentlig forvaltning og saksbehandling er en fordel.
Luftfartstilsynet krever at stillingsinnehaver gjennomfører de kompetansetiltak som anses nødvendig for å kunne fungere fullt ut i stillingen. Slike kompetansetiltak dekkes i sin helhet av virksomheten.

Personlige egenskaper

Meget gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Ha evne til å arbeide systematisk og selvstendig
Ha evne til å se detaljenes betydning i helheten
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Gode IKT-kunnskaper
Ha evne til å ta initiativ, være fleksibel og løsningsorientert
Være ansvarsbevisst og serviceinnstilt
Ha evne til å lytte og formidle budskap på en enkel måte
Være utviklingsorientert og har evne til å omsette erfaringer til ny læring og forbedringer
Høy integritet og rolleforståelse som statsansatt

Vi tilbyr

Interessante og utfordrende oppgaver i en seksjon med engasjerte medarbeidere som har bred og variert kompetanse
Nært samarbeid med andre faggrupper og dialog med luftfartsaktørene
Gode utviklingsmuligheter
Godt og inkluderende arbeidsmiljø med dyktige kolleger
Lønn iht. kvalifikasjoner i SKO 1364 som seniorrådgiver etter statens regulativ innen lønnsspenn fra kr. 640.200 -691.400 – avhengig av kvalifikasjoner
Fra lønnen trekkes to prosent pensjonsinnskudd til Statens Pensjonskasse
Gunstig pensjons- og forsikringsordning gjennom Statens pensjonskasse
Fleksibel arbeidstidsordning
Tilskudd til trening og tilgang til treningsrom
Parkeringsgarasje
Kantine

Vi ser verdien av mangfold i et godt arbeidsmiljø. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn eller som har hull i CV ‘en. Arbeidsforholdene vil bli lagt til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne. Kvalifiserte søkere som informerer at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV ‘en, vil bli invitert til intervju. Opplysninger om nedsatt funksjonsevne eller hull i CV ‘en kan bli brukt til statistikkformål.
Opplysninger om søkerne kan bli gjort offentlig selv om søkerne har bedt om unntak fra offentligheten. Dersom anmodningen om unntak fra offentligheten ikke blir tatt til følge, får søkeren varsel om dette. Den som tilsettes må videre godta endringer i organisasjonstilknytning, tjenestested og arbeids- og ansvarsområde som følge av eventuelt andre omorganiseringer.

Luftfartstilsynet krever at stillingsinnehaver gjennomfører de kompetansetiltak som anses nødvendig for å kunne fungere fullt ut i stillingen. Slike kompetansetiltak dekkes i sin helhet av virksomheten

Reisevirksomhet: anslagsvis 20 reisedager

 

Søknadsfrist:  26.01.2020

 

Arbeidsgiver: Luftfartstilsynet
Sted: Bodø
Stillingstittel: Seniorrådgiver arbeidsmiljø
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4161272817
Stillinger: 1
Arbeidssted Sjøgata 45-47, 8006 Bodø

 

Kontaktinformasjon

Erik Hammer, seksjonssjef menneskelig ytelse og utdanning
99401448
[email protected]

Luftfartstilsynets hovedoppgave er å bidra til økt sikkerhet i luftfarten. Vi har ansvar for norsk sivil luftfart og er et forvaltningsorgan under Samferdselsdepartementet. Luftfartstilsynet er en aktiv pådriver for sikker og samfunnsnyttig luftfart. Dette gjør vi ved å fastsette regelverk, fremme sikkerhetsinformasjon, behandle tillatelser og føre tilsyn med organisasjoner, luftfartøy, utstyr og enkeltpersoner.

 

Del stillingen

Selskap

Luftfartstilsynet

Kontaktinfo

  • Erik Hammer
  • Tittel: Seksjonssjef menneskelig ytelse og utdanning
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 994 01 448

Lokasjon

  • Bodø

Søknadsfrist

Januar 26, 2020

Ruskonsulent 100% (søknadsfrist 19.01)

 

100% stilling som ruskonsulent

 

Hattfjelldal kommune har ledig en fast 100% stilling i psykisk helse- og rustjeneste som ruskonsulent for snarlig tiltredelse. Arbeidsoppgavene er innenfor fagområdene rus og psykiatri. Stillingen er for tiden plassert i enhet for helsetjenester. Arbeidet vil primært foregå på dagtid, men en må påregne å arbeide 1-2 ettermiddager pr. uke.

 

Ansvars- og arbeidsområde:

  • Oppfølging av brukere med rus- og/eller psykiske lidelser
  • Fokus på økt tilgjengelig for brukerne
  • Hovedansvaret for bruk av kartleggingsverktøyet Brukerplan
  • Ansvar for å utarbeide og koordinere individuell plan og ansvarsgrupper
  • Planlegge og evaluere arbeidet sammen med brukeren for å nå brukerens mål
  • Samarbeid med spesialisthelsetjenesten og andre offentlige instanser

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • 3-årig helse-/sosialfaglig høyskoleutdanning med videreutdanning innen rus/psykisk helsearbeid
  • Erfaring fra arbeid med oppfølging av mennesker med rus- og psykiske lidelser
  • Er god på relasjonsbygging
  • Er fleksibel og initiativrik
  • Har god tålmodighet
  • Har evne til å jobbe selvstendig
  • Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Det kreves kunnskaper i norsk språk, muntlig og skriftlig, på B2-nivå
  • Førerkort kl. B

 

I henhold til helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 plikter alle som skal utføre arbeid etter denne loven å legge frem gyldig politiattest før tiltredelse i stilling. Politiattesten skal ikke legges ved søknaden.

 

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • En utfordrende og spennende stilling
  • Pensjonsordning i KLP
  • Muligheter for etter- og videreutdanning

 

Hos oss for du tilgang til:

  • Kommunal bolig
  • Barnehageplass

 

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder

om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas

til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

 

For nærmere og generelle opplysning om kommunen og avdelingen, kan du besøke vår

hjemmeside på www.hattfjelldal.kommune.no.

 

Nærmere informasjon om stillingen fås ved henvendelse til kommunalsjef for helse- og omsorg Turi Thorsteinsen på tlf. 75 18 48 52, mobil: 93 44 17 73 eller e-post: [email protected].

 

Søknad med cv sendes enten elektronisk via vår hjemmeside, eller til Hattfjelldal kommune, O.T. Olsens vei 3a, 8690 Hattfjelldal innen 19.01.2020.

Bekreftede kopier av vitnemål og attester bes fremlagt ved et intervju.

Del stillingen

Selskap

Hattfjelldal kommune

Kategorier

ruskonsulent

Kontaktinfo

  • Turi Thorsteinsen
  • Tittel: Kommunalsjef for helse- og omsorg
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 75 18 48 52, mobil: 93 44 17 73

Lokasjon

  • Hattfjelldal

Søknadsfrist

Januar 19, 2020

100% merkantil stilling – Helse og omsorg (søknadsfrist 19.01)

 

100% merkantil stilling i Helse- og omsorg

 

Hattfjelldal kommune har ledig en 100% merkantil stilling for snarlig tiltredelse. Stillingen er for tiden plassert i avdeling for helse- og omsorg og rapporterer til kommunalsjefen.

Stillingen krever at du er fleksibel, er løsningsorientert med gode kommunikasjonsegenskaper og evne til å arbeide selvstendig og i team. Hos oss får du en variert og utfordrende arbeidsdag sammen med gode kollegaer.

Ansvars- og arbeidsoppgaver:

  • Visma ressursstyring inkl. innleie og avvikshåndtering
  • Enklere saksbehandlingsoppgaver
  • Arkiv
  • Kontering og attestering av faktura
  • Servicetjenester

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Minimum fagbrev i kontorfaget eller tilsvarende utdanning
  • Relevant erfaring fra tilsvarende stilling primært i kommunal sektor
  • Fordel med kjennskap til helse- og omsorgstjenesten
  • Fordel med kjennskap til turnus og turnusarbeid
  • Fordel med kjennskap til lov- og avtaleverk

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Medlemskap i KLP

Hos oss får du tilgang til:

  • Kommunal bolig
  • Barnehageplass

 

Vi gjør oppmerksom på at personlig egnethet vil bli vesentlig vektlagt ved ansettelse, og at aktuelle søkerne vil bli invitert til intervju.

 

Videre gjør vi oppmerksom på at vi kan ha interne søkere med fortrinnsrett til ansettelse.

 

I henhold til helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 plikter alle som skal utføre arbeid etter denne loven å legge frem gyldig politiattest før tiltredelse i stilling. Politiattesten skal ikke legges ved søknaden.

 

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder

om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas

til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

 

For nærmere og generelle opplysning om kommunen og avdelingen, kan du besøke vår

hjemmeside på www.hattfjelldal.kommune.no.

 

Nærmere opplysninger om stillingens ansvar- og arbeidsområde fås hos ved henvendelse til kommunalsjef for Helse- og omsorg Turi Thorsteinsen på tlf. 75 18 48 52 eller mobil 93 44 17 73, eller til personalrådgiver Anne Haugberg på tlf. 75 18 49 39 eller mobil 47 33 92 22

 

Søknad med cv sendes enten elektronisk via vår hjemmeside, eller til Hattfjelldal kommune, O.T. Olsens vei 3a, 8690 Hattfjelldal innen 19.01.2020.

Bekreftede kopier av vitnemål og attester bes fremlagt ved et intervju.

Del stillingen

Selskap

Hattfjelldal kommune

Kontaktinfo

  • Turi Thorsteinsen
  • Tittel: kommunalsjef for Helse- og omsorg
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 75 18 48 52 eller mobil 93 44 17 73
  • Anne Haugberg
  • Tittel: Personalrådgiver
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 75 18 49 39 eller mobil 47 33 92 22

Lokasjon

  • Hattfjelldal

Søknadsfrist

Januar 19, 2020

Kommunelege II 100% (søknadsfrist 02.02)

 

100% stilling som kommunelege II

 

Hattfjelldal kommune har ledig en 100% stilling som kommunelege II for snarlig tiltredelse

Generell informasjon:

  • Legekontoret har fellesliste med intern fastlege
  • Spennende og viktige arbeidsoppgaver
  • Godt utstyrt legekontor med bla. spirometri, 24 timers BT måling, holter, ultralyd mv.
  • Win-med journalsystem
  • Godt arbeidsmiljø
  • Stabile helsesekretærer og sykepleier med høy kompetanse
  • I enhet for helsetjenester arbeider også helsesøster, jordmor, fysioterapeuter, ergoterapeut, psykiatrisk sykepleier og ruskonsulent.
  • Kontoret har LIS 1 leger og tar imot legestudenter stadium III
  • Kommuneoverlegen er godkjent veileder for spesialiteten allmennmedisin
  • Interkommunalt vaktsamarbeide med nabokommunen Grane
  • Ambulanse er stasjonert i kommunen

Arbeidsoppgaver:

  • Kurativ virksomhet
  • Tilsynslege på sykeheimen
  • Stedfortreder til kommuneoverlegen
  • Pålagt deltagelse i legevakt
  • Delta i veiledning av turnusleger og studenter

Kvalifikasjoner:

  • Medisinsk embetseksamen
  • Norsk autorisasjon med full rekvisisjonsrett
  • Spesialist i allmennmedisin er ønskelig alternativt LIS 3 i spesialisering allmennmedisin
  • Ved tilsetting vil det bli lagt vekt på personlig egnethet og faglige kvalifikasjoner
  • God samarbeidsevne og kommunikasjon
  • Gode norsk kunnskaper/ skandinaviske, både muntlig og skriftlig er en forutsetning
  • Løsningsorientert og opptatt av tverrfaglig samarbeide
  • Førerkort klasse B

Vi tilbyr:

  • Fast lønn etter avtale
  • Takst 15 x 2
  • Næringsdrivende under vakt
  • Pensjonsordning i KLP
  • Spesialistutdanning innen allmennmedisin
  • Behjelpelig med bolig

Vi gjør oppmerksom på at personlig egnethet vil bli vesentlig vektlagt ved ansettelse, og at aktuelle søkerne vil bli invitert til intervju.

I henhold til helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 plikter alle som skal utføre arbeid etter denne loven å legge frem gyldig politiattest før tiltredelse i stilling. Politiattesten skal ikke legges ved søknaden.

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25.

Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

 

For nærmere og generelle opplysning om kommunen og avdelingen, kan du besøke vår hjemmeside på www.hattfjelldal.kommune.no.

 

Nærmere opplysninger om stillingens ansvar- og arbeidsområde fås hos ved henvendelse til kommuneoverlege Britt B. Petersen på tlf. 75 18 48 70 eller på e-post: [email protected].

 

Søknad med cv sendes enten elektronisk via vår hjemmeside, eller til Hattfjelldal kommune, O.T. Olsens vei 3a, 8690 Hattfjelldal innen 02.02.2020.

 

Bekreftede kopier av vitnemål og attester bes fremlagt ved et intervju.

Del stillingen

Selskap

Hattfjelldal kommune

Kategorier

kommunelegelege

Kontaktinfo

  • Britt B. Petersen
  • Tittel: Kommuneoverlege
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 75 18 48 70

Lokasjon

  • Hattfjelldal

Søknadsfrist

Februar 2, 2020

Styrer, Tjongsfjord barnehage (søknadsfrist 10.02)

 

Rødøy kommune har ledig 100 % fast stilling som

STYRER VED TJONGSFJORD BARNEHAGE

 

Rødøy kommune

Rødøy kommune er kystkommunen under polarsirkelen, med ca. 1 300 mennesker. Kommunen
dekker et stort område, fra øysamfunnet Myken ut mot Vestfjorden til Nordfjorden under
Svartisen. Bosetningen fordeler seg på de største øyene og på fastlandet. Kommunen knyttes
sammen av ferge- og hurtigbåtsamband. Vi har daglig forbindelse med Bodø og Sandnessjøen med
Nordlandsekspressen. På fastlandet er fylkesvei 17 kommunikasjonsåren gjennom kommunen. I Rødøy kommune er det rikelig med hav og fjell. Mulighetene for å dyrke et aktivt friluftsliv er nærmest ubegrenset. Kommunen har et desentralisert tjenestetilbud med helsetjenester, skoler og barnehager, og ulik næringsvirksomhet. Administrasjonsstedet i kommunen er Vågaholmen.

 

Tjongsfjord barnehage er en 2-avdelings barnehage med 36 plasser.

Administrasjonsressursen er på 35 %.

Styrer har det faglige og administrative ansvar ved barnehagen.

Kvalifikasjoner:

 Barnehagelærerutdanning
 Lederutdanning og / eller relevant ledererfaring er en fordel
 Personlig egnethet vil bli vektlagt
 Ved annet morsmål enn norsk/skandinavisk, må det dokumenteres språknivå tilsvarende b2.

Vi ønsker søkere som:

 Har gode samarbeids og kommunikasjonsferdigheter
 Er punktlig, strukturert og systematisk
 Er fleksibel og kan arbeide i team
 Har evne til å jobbe selvstendig
 Er opptatt av å bygge gode relasjoner til barn og foreldre

Politiattest ikke eldre enn 3 mnd må fremlegges før ansettelse.
Det vil bli gjennomført intervjumed aktuelle kandidater før tilsetting. Tiltredelse etter avtale.
Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale.

 

For mer informasjon, kontakt Oppvekst-og kultursjef  75098022 / konsulent 75098025

Søknad med CV sendes Rødøy kommune, 8185 Vågaholmen, eller til [email protected]
Originale eller bekreftet kopi av vitnemål og attester medbringes til eventuelt intervju.

 

Søknadsfrist: 10.2.2020

 

Vi gjør oppmerksom på at Rødøy kommune har offentlige søkerlister, jf. Offentlighetsloven § 25.
Eventuelt ønske om unntak fra oppføring, må begrunnes i søknaden.

 

                                     – Kystfolket under polarsirkelen –

Del stillingen

Selskap

Rødøy kommune

Kategorier

barnehagestyrer

Kontaktinfo

  • Tittel: Oppvekst-og kultursjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 75 09 80 22
  • Tittel: Konsulent
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 75 09 80 25

Lokasjon

  • Rødøy

Søknadsfrist

Februar 10, 2020

Avdelingsleder Sande bo- og behandlingssenter (søknadsfrist 26.01)

 

Holmestrand kommune, Sande bo- og behandlingssenter

 

Sande bo- og behandlingssenter trenger deg som ønsker å ta lederansvar!

Avdelingsleder

 

Vi søker etter en leder som er handlekraftig og har visjoner for en verdig alderdom. Sande bo- og behandlingssenter skal være et godt sted å bo!

En av våre dyktige avdelingsledere slutter for å ta nye utfordringer. Vi søker derfor etter en ny avdelingsleder med ansvar avdelingen for korttids- og rehabiliteringsopphold, samt lederansvar for dagavdeling for demente. Leder for disse avdelinger har ansvar for ca. 9 årsverk og er utover dette kontaktperson for lærlinger, studenter og elever på bo- og behandlingssenteret. Det forventes at våre ledere er en ressurs i avdelingen, og til dels kan delta i daglig drift og være faglig veileder.

Sande og Holmestrand kommuner har slått seg sammen 01.01.2020 og vi er i en spennende utviklingsfase hvor vi ser på fremtidig drift av våre 3 bo- og behandlingssenter. Her blir det mange muligheter til å videreutvikle tjenestene til det beste for våre brukere og avdelingsledere kommer å være viktige ressurser i den prosessen.

Viktigste arbeidsoppgaver

  • Avdelingsleder har delegert personal-, økonomi- og fagansvar for avdelingen og rapporterer direkte til virksomhetsleder.
  • Legge til rette for at våre brukere blir godt ivaretatt.
  • Se potensiale i den enkelte ansatte, og jobbe aktivt med medarbeiderutvikling og mestringsorientert ledelse.
  • Det kan bli endringer i ansvarsområde.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Norsk autorisasjon som sykepleier er et krav
  • Ledererfaring og helst en lederutdanning
  • Økonomiforståelse
  • Gode turnuskunnskaper
  • Gjerne kunnskap om rehabilitering, palliasjon og indre medisin
  • Må beherske norsk både skriftlig og muntlig
  • Gode datakunnskaper

Personlige egenskaper

  • Du er nytenkende og har visjoner
  • Du er tydelig, strukturert og målbevisst
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Du er inkluderende, motivert og engasjert
  • Du har fokus på personalutvikling og nærvær
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Engasjerte ansatte og kolleger som jobber for et felles mål
  • En arbeidsplass som byr på mange utfordringer og enda flere muligheter
  • Sande bo- og behandlingssenter har et godt og bredt fagmiljø og legger til rette for kompetanseutvikling
  • Arbeidsplassen er lokalisert i lyse og trivelige lokaler

Tiltredelse etter nærmere avtale.

Lønn i henhold til avtale. Medlemskap i pensjonsordning og gode personalforsikringer. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Med hjemmel i Lov om helsepersonell mv., Kap. 4 (helsepersonelloven) §20a, er tilsetting betinget av at det legges fram gyldig politiattest. Attest skal bare kreves av den søkeren som får tilbud om stillingen, attest skal ikke legges ved søknaden.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Fylke: Vestfold og Telemark
Jobbtype: Fast  Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 26.01.2020

 

Arbeidssted: Sande

 

Kontaktpersoner:

Virksomhetsleder Susanne Wollasch

mob: 99474970

 

Hjemmeside:
www.holmestrand.kommune.no

Adresse:  Revåveien 32 3070 Sande i Vestfold

 

Holmestrand kommune

Holmestrand kommune har ca. 24 000 innbyggere og ca. 1 800 årsverk. Kommunen ligger vakkert til med lang kystlinje, flott natur, innsjø, elver, skog og fjell. Jernbanen og E18 går gjennom kommunen og gir god kommunikasjon både nordover og sørover.

Del stillingen

Selskap

Holmestrand kommune

Kontaktinfo

  • Susanne Wollasch
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 994 74 970

Lokasjon

  • Sande I Vestfold

Søknadsfrist

Januar 26, 2020

Teknisk tegner og dokumentansvarlig (søknadsfrist 23.01)

             

 

Teknisk tegner og dokumentansvarlig.

 

Bygg- og eiendomsavdelingen

Rogaland fylkeskommune er en av fylkets største arbeidsgivere. Fylkeskommunen eier og forvalter en bygningsmasse på ca. 400.000 m² som i hovedsak inkluderer de videregående skolene i fylket. Bygg- og eiendomsavdelingen har overordnet ansvar for forvaltning, drift og utvikling av eiendomsmassen, og har en investeringsportefølje på om lag 3 MRD de kommende årene.

Vi søker teknisk tegner og dokumentansvarlig med ansvar for at bygningsmessig dokumentasjon er oppdatert og tilgjengelig digitalt. 
Stillingen rapporterer til bygg- og eiendomssjef og fast arbeidssted for stillingen er fylkeshuset, ved bygg- og eiendomsavdelingen. 

Arbeidsoppgavene vil bl.a. være:  

  • Faglig ansvarlig for teknisk tegning og FDV arkiv
  • Oppdatere tekniske tegninger, herunder 2D/3D tegninger, BIM modeller og tilsvarende
  • Påse at all FDV dokumentasjon er oppdatert og tilgjengelig i digitalt FDVU system, herunder innhenting av FDV dokumentasjon i prosjektgjennomføring
  • Ansvarlig for å utarbeide og oppdatere retningslinjer og byggherrekrav knyttet til bygningsmessig dokumentasjon og tegning
  • Kontrollere tegningsgrunnlag mot eksisterende bygningsmasse

Det kreves:  

  • Teknisk fagskole (høyere yrkesfaglig utdanning) eller tilsvarende innen relevant fagområde
  • Erfaring med bruk av systemer som Autocad, Revit og Solibri eller tilsvarende
  • Erfaring med BIM
  • Erfaring med utarbeidelse av tekniske tegninger  
  • God systemforståelse og gode IT-kunnskaper
  • Søker må kunne arbeide selvstendig, ha gode samarbeidsevner og beherske norsk muntlig og skriftlig.  

Erfaring fra byggeprosjekt vil bli vektlagt og personlig egnethet.

Vi tilbyr:  

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver  
  • Gode faglige utviklingsmuligheter  
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger  
  • Kontor sentralt plassert i Stavanger sentrum  
  • Fleksitid  
  • Lønn etter avtale  

Stillingen innplasseres i stillingskoden saksbehandler.
Tiltredelse etter avtale.  

For nærmere opplysninger om stillingen, kontakt bygg- og eiendomssjef Heidi Klaveness, tlf. 970 25 077, e-post: [email protected].  

 

Søknadsfrist: 23. januar 2020

 

Hjemmeside:

Rogaland fylkeskommune er en av fylkets største arbeidsgivere med rundt 4000 ansatte. Vil du være med å utvikle Rogaland sammen med flinke og engasjerte kollegaer?
Sammen utvikler vi ett godt Rogaland!

 

Del stillingen

Selskap

Rogaland fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.rogfk.no/

Kontaktinfo

  • Bygg- og eiendomssjef
  • Tittel: Heidi Klaveness
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 970 25 077

Lokasjon

  • Stavanger

Søknadsfrist

Januar 23, 2020