Miljøterapeuter barnevern – institusjon, Kristiansand, Valle og Mandal (søknadsfrist snarest)

 

Miljøterapeuter til våre barnevernsavdelinger i Valle, Mandal og Kristiansand

 

Arbeidsgiver Haraldsplass Serio Ung

Stillingstittel Terapeuter

Frist Snarest

Ansettelsesform Fast

  • Omsorg/ behandling, og ansvar for daglig oppfølging av barn mellom 13-18 år.
  • Faglig og miljøterapeutisk arbeid med ungdom.
  • Observasjon, dokumentering, kartlegging, og ikke minst tilstedeværelse for ungdommene er hverdagen på institusjonen. Vi jobber etter standardisert forløp, arbeider med planer, mål og resultater.
  • Målrettet miljøarbeid i samarbeid med ungdommene. Oppfølging av lovverk, vedtak, rapportskriving og tiltaksansvarligoppgaver.
  • Samarbeid med foreldre/nettverksarbeid, ulike instanser som Barneverntjeneste, Bufetat, Skole og andre aktuelle samarbeidsparter
  • Motivere og engasjere ungdommene i deres hverdag

Vi er i behov av personal til våre avdelinger:

Valle: 2 stk til medlever 2,7,2,7,3,7. Avdelingen er behandling høy.

Mandal 2 stk ordinær turnus dag/ kveld med 3 hver helg, langvakt (12 timer) lørdag-søndag og 1 stk medlever 3,7,4,7. Avdelingen er omsorg.

Kristiansand 1 stk ordinær turnus dag/ kveld med 3 hver helg, langvakt (12 timer) lørdag-søndag. Avdelingen er pr nå behandling lav, men også godkjent for omsorg.

Kvalifikasjoner

  • 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning, Vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog.
  • Annen relevant 3-årig høyskole utdanning kan være aktuelt (eksempel: lærer, sykepleier eller pedagog ). Andre med relevant erfaring kan vurderes.
  • Det er ønskelig med videreutdanning innenfor relevante fagområder som barnevern, psykiatri eller rus.
  • erfaring fra tilsvarende arbeid
  • god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • førerkort klasse B

Vi ønsker oss fleksible og løsningorienterte medarbeidere som:

  • Setter ungdommenes behov i sentrum, og har evne til å bygge relasjoner og støtte ungdommenes utvikling.
  • Er en trygg voksenperson.
  • Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Evner å jobbe selvstendig, og samtidig bidrar positivt i teamet.
  • Har godt humør og engasjement.
  • Har erfaring fra lignende arbeid innen barnevern, skole og/eller rus/psykiatri.
  • Har kunnskap/erfaring om systematisk, metodisk miljøterapi.
  • Evner å stå i krevende situasjoner over tid.
  • Har kjennskap til aktuelt lovverk.
  • Har selvinnsikt og evne til å motta veiledning.

Vi tilbyr:

  • Engasjerte medarbeidere med høy fagkompetanse
  • Godt arbeidsmiljø, med god oppfølging og veiledning
  • Inkluderende arbeidsliv (IA bedrift)
  • Gode pensjons og forsikringsordninger
  • Lønn etter gjeldende tariff

Om arbeidsgiveren

Haraldsplass Serio Ung er en del av Haraldsplass Diakonale Stiftelse, som har virksomheter innenfor sykehus, barnevern, høyskole, eldreomsorg og psykiatri. Mottoet «Kompetanse med hjertevarme» forplikter til å vise nestekjærlighet og respekt for den enkeltes personlighet og integritet gjennom engasjement, inkluderende felleskap, fokus på miljø og kamp for rettferdighet. Stiftelses konsernet vil fortsette å utvikle sin relevans for samfunnet gjennom å knytte til seg høyt kvalifiserte, engasjerte og profesjonelle medarbeidere.

Hovedkontoret til Stiftelsen ligger i Bergen.

Stiftelsen ønsker en fremtidig satsning og utvikling innen Barnevern gjennom Haraldsplass Serio Ung. Vi har i dag avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Her har du mulighet til å delta på en interessant og utviklende «reise» fremover.

I den forbindelse søker vi etter terapeuter til våre avdelinger i Agder.

Avdelingen i Valle er godkjent for inntil 4 ungdommer, med rammeplasser for målgruppen behandling høy.

Avdelingen i Kristiansand er godkjent for inntil 2, målgruppen ved avdelingen er atferd lav og/eller omsorg.

Avdelingen i Mandal er godkjent for inntil 3 ungdommer, med rammeplasser i målgruppen omsorg.

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:

  • Omsorg og ansvar for daglig oppfølging av barn mellom 13-18 år. Samt behandling i atferdsavdelingene.
  • Faglig og miljøterapeutisk arbeid med ungdom, observasjon og kartlegging. Vi jobber etter standardisert forløp, arbeid med planer, mål og resultater
  • Målrettet miljøarbeid i samarbeid med ungdommene. Oppfølging av lovverk, vedtak, rapportskriving og primærkontaktoppgaver.
  • Samarbeid med foreldre/nettverksarbeid, ulike instanser som Barneverntjeneste, Bufetat, Skole og andre aktuelle samarbeidsparter
  • Motivere og engasjere ungdommene i deres hverdag.

Arbeidssteder:

HALSHAUG TERRASSE 10, 4514 Mandal
HØGLIVEGEN 3, 4628 Kristiansand S
Kjellebergveien 21, 4747 Valle

 

Søk på stillingene her.

 

Spørsmål om stillingene:

Jarle Nilsen, Avdelingsleder Kristiansand

Mobil  90 23 18 25

Silje Iren Topland, Avdelingsleder Valle

Mobil  46 88 55 60

 

Del stillingen

Selskap

Haraldsplass Serio Ung

Kontaktinfo

  • Jarle Nilsen
  • Tittel: Avdelingsleder Kristiansand
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 90 23 18 25
  • Silje Iren Topland
  • Tittel: Avdelingsleder Valle
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 46 88 55 60

Lokasjon

  • Valle
  • Kristiansand S
  • Mandal

Søknadsfrist

Januar 22, 2024

Bjørgvin bispedømme – HR-rådgiver (søknadsfrist 14.01.2024)

 

HR-rådgiver

 

Den norske kirke, Bjørgvin bispedøme

Vi har ledig stilling som HR–rådgiver ved Bjørgvin bispedømmekontor. Vi ser etter deg som har erfaring fra, eller interesse for HR og arbeids- og organisasjonspsykologi og som er ansvarsbevisst, selvstendig og faglig dyktig. Du vil bli en del av vår HR-avdeling, sammen med seks andre medarbeidere. Arbeidsoppgavene er varierte og omfatter blant annet rådgivning innen HR-området, offentlig saksbehandling, lederstøtte for prostene og administrative oppgaver. Organisasjonen er inne spennende prosesser med vekt på organisasjonsutvikling og samledelse. Arbeidsoppgavene vil derfor kunne være i noe endring. Vi søker deg som trives med å bidra inn i slike prosesser.

Bjørgvin bispedømme er inndelt i 11 prostier og strekker seg over Vestland fylke. Bispedømmekontoret har 16 ansatte, og er plassert sentralt på Nordnes i Bergen. Vi er felles administrasjon for biskop og bispedømmeråd i Bjørgvin, med arbeidsgiveransvar for de 179 prestene i bispedømmet.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt offentlig søkerliste, jf. Offentleglova § 25.
Vi ber om at søknad med CV, vitnemål og referanser blir sendt elektronisk via Webcruiter. www.kirkejobb.no/

Les mer om Bjørgvin bispedømme på www.kirken.no/bjorgvin.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 14.01.2024
Arbeidsgiver: Den norske kirke
Sted: Bergen
Stillingstittel: HR-rådgiver
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4744799725

Arbeidsoppgaver

  • bidra med rådgivning knyttet til organisasjonsutvikling
  • offentlig saksbehandling
  • HMS-arbeid
  • bidra i rekrutteringsarbeid
  • Arbeidsmiljø-relaterte oppgaver

Kvalifikasjoner

  • relevant utdanning fra universitet eller høyskole, fortrinnsvis innen HR, administrasjon og ledelse, organisasjonspsykologi eller andre relevante fag, minimum tilsvarende bachelorgrad
    relevant praksis innenfor HR
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne og beherske både nynorsk og bokmål skriftspråk
  • god digital kompetanse

Det er ønskelig at du har:

  • kunnskap om HR-feltet
  • erfaring med lederstøtte
  • god kjennskap til Den norske kirke
  • erfaring med P360 og Webcruiter

Den som blir ansatt må være medlem i Den norske kirke

Personlige egenskaper

  • systematisk og strukturert
  • fleksibel og løsningsorientert
  • evne til å jobbe godt under press
  • evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • tillitsskapende og initiativrik

Vi tilbyr

  • lønn som 1434 rådgiver etter KA sitt tariffområde
  • et spennende fagmiljø med dyktige kolleger
  • gode ordninger for pensjon, lån og forsikring i Statens pensjonskasse
  • gode seniorordninger fra 62 år
  • fleksibel arbeidstid med kjernetid mellom 09.00 og 14.30

 

Søk på stillinga her.

 

Adresse: Strandgaten 198, 5004 Bergen, Norge

 

Kontaktinformasjon

Therese Nesse Mokkelbost, HR-sjef i Bjørgvin bispedøme
Telefon:  936 12 276

Jan Ove Fjelltveit, stiftsdirektør
Telefon:  951 36 898
E-post: [email protected]

Den norske kirke er et evangelisk luthersk kirkesamfunn. De fleste nordmenn (ca. 83 %) tilhører Den norske kirke, og mange uttrykker sitt religiøse liv gjennom Kirkens ritualer og høytider. Hvert år holdes 70000 gudstjenester i 1600 kirker i de 1285 menighetene.
Den norske kirke er delt inn i 11 bispedømmer, 105 prostier og 1285 sokn. Hvert bispedømme ledes av en biskop og et bispedømmeråd. På lokalplanet er det et menighetsråd for hvert sokn. Hvert fjerde år velger kirkens medlemmer nye menighetsråd med mellom 4 og 10 medlemmer.
Sentrale kirkelige funksjoner ivaretas av Kultur- og kirkedepartementet, Kirkemøtet, Kirkerådet, Mellomkirkelig råd, Samisk kirkeråd og Bispemøtet.

 

Del stillingen

Selskap

Bjørgvin bispedømmekontor

Kontaktinfo

  • Therese Nesse Mokkelbost
  • Tittel: HR-sjef i Bjørgvin bispedøme
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 936 12 276
  • Jan Ove Fjelltveit
  • Tittel: Stiftsdirektør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 951 36 898

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Januar 14, 2024

Vernepleier / sykepleier Tjenester for funksjonshemmede (søknadsfrist 14.01.2024)

 

Vi søker engasjert vernepleier / sykepleier for arbeid i samlokaliserte boliger

Vernepleier / sykepleier

 

Vi har ledig 100 % stilling som vernepleier / sykepleier, med rekrutteringstillegg.
Tjenester for funksjonshemmede med tjenestested for tiden lokalisert til Nor gård ønsker deg med på laget, og har ledig fast stilling som vernepleier / sykepleier i 100 % stilling. Det arbeides turnus, med hver tredje helg. Arbeidet ytes for tiden i omsorgsboliger på Nor gård, som består av 11 samlokaliserte leiligheter og eneboliger.

Målgruppen for tildeling av bolig ved Nor gård er mennesker med psykisk utviklingshemming. Den siste tiden har kommunen sammen med pårørenderepresentanter, jobbet med å etablere ytterligere 8 leiligheter med fellesareale og tjenestebase, lokalisert til Ringveien, sentralt i Råde. Forventet ferdigstillelse for boligene er slutten av mai, begynnelsen av juni 2024. Det forventes gradvis innflytting og oppstart av tjenester. Felles for Nor gård og Ringveien er at den enkelte skal eie eller leie bolig, og de ansatte ved stedet gir praktisk bistand og veiledning i tråd med enkeltvedtak. De fleste beboere har sitt daglige arbeid på dagtilbud på Nor gård. Personalet sørger også for at beboerne får dekket sitt tjenestebehov og bistår i tråd med vedtak og kvalitetskrav. Tjenesten har en god tverrfaglig sammensetning av real- og fagkompetanse innen høgskole, fagskole og assistenter. Det er i dag knyttet ca 30 årsverk til arbeid i turnus ved Nor gård. Det forventes en betydelig økning av personell ved oppstart av nye boliger i Ringveien. Oppstart med nye boliger vil for enkelte ansatte kunne bety spennende oppgaver i forhold til planlegging av oppstart, kunnskapsoverføring, og tilrettelegging av nye tjenester, med en blanding av nytt og gammelt personell.

Råde kommune er stadig på utkikk etter nye og gunstige måter å organisere sine tjenester. Vi vurderer for tiden om det kan være aktuelt med et tettere samarbeid mellom helse, oppvekst og skole.

Arbeidsoppgaver

Vernepleier / sykepleier har et ansvar for å ivareta og sikre gode tjenester, ved å løse faglige utfordringer innen atferd og somatikk. Alle vernepleiere / sykepleiere har tildelt ansvar som primærkontakt for en av stedets beboere. Primærkontakt jobber tett opp mot utforming av tiltak og aktiviteter for den enkelte tjenestemottaker, samt har en viktig rolle for å kommunisere med andre samarbeidspartnere og pårørende. Den ansatte må sammen med andre høgskoleutdannede på stedet, ivareta sitt ansvar for å veilede, og bistå med sin fagkompetanse til de andre ansatte i avdelingen. Ansatte med høgskoleutdanning rullerer på ansvarsvakter. Ansvarsvakter skal bidra til å delegere oppgaver og til å sikre at det er rett kompetanse til rett tid og sted.

Oppgaver:

Bidra til at den enkelte tjenestemottaker opplever at de har et aktivt og meningsfylt liv
Sikre god oppføling av somatiske forhold og nødvendig medikamentell behandling
Sikre at vi til enhver tid ivaretar et nødvendig miljøterapautisk tilbud
Veilede kollegaer ved behov, herunder helse- og omsorgstjenestens Kap 9.
Utføre arbeidsoppgaver i tråd med den enkeltes vedtak og tiltaksplaner. Eks; bistå den enkelte tjenestemottaker med veiledning og praktiske gjøremål
Utøve faglig forsvarlig tjenesteutøvelse i forhold til brukernes behov, god forvaltningsskikk, virksomhetsplaner, samt gjeldende lover, regler og forskrifter
Bidra til et godt arbeidsmiljø med trivsel og utviklingsmuligheter for alle ansatte
Være faglig oppdatert, bidra til et miljø med høy kvalitet på arbeidet og bidra til måloppnåelse
Oppgaver utover dette kan delegeres fra avdelingsleder.

Vi søker

  • Vi søker offentlig godkjent vernepleier eller sykepleier.
  • Søker må ha førerkort klasse B. med manuelle gir

Ønskede kvalifikasjoner

  • Vi ønsker ansatte som har kjennskap til arbeid med mennesker med omfattende bistandsbehov og bruk av ulike hjelpemidler.
  • Vi ønsker også at søkere har kjennskap til og erfaring med; Helse- og omsorgstjenestelovens Kap 9, medikamenthåndtering og epilepsi.
  • Autorisasjon som vernepleier eller sykepleier
  • Erfaring fra arbeid med personer med stort bistandsbehov
  • Gode samarbeidsevner
  • Må beherske norsk muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Evnen til å fatte hurtige avgjørelser, handle rolig og målrettet
  • Evnen til å kommunisere godt muntlig og skriftlig
  • Man må være lojal mot de vedtak og avgjørelser som fattes
  • Man må ha interesse og vilje til å oppdatere seg faglig og i tråd med den opplæring og de kurs som kreves på stedet
  • Personlige egnethet vektlegges.

Vi kan tilby

  • Lønn med rekrutteringstillegg på kr 20 000,-
  • Vi dekker studielån med inntil kr 15 000,- i inntil 3 år, mot fremvist kvittering
  • Ansvarsvakt tillegg på kr 12 500,- for de som kvalifiserer for det
  • Gode ansiennitetstillegg som trer til, ved 18 og 20 års ansiennitet
  • Minimum 2 fagdager pr år for alle fast ansatte
  • Individuell veiledning
  • Et godt og variert arbeidsmiljø, hvor ansatte viser gode fagkunnskaper, glede og engasjement i jobben sin
  • En spennende stilling med varierte oppgaver
  • Et hyggelig arbeidsmiljø med mye kompetanse, engasjerte kollegaer og høy trivsel
  • Nærhet til offentlig transport og gode parkeringsmuligheter
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale/gjeldende tariff. Det vil bli trukket 2 % av lønnen til KLP.

Andre opplysninger

Det kreves gyldig politiattest for å kunne arbeide på stedet. / Politiattest er påkrevet.

 

Søk på stillingen her.

 

Fylke: Viken

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning

 

Søknadsfrist: 14.01.2024

 

Tiltredelse: 01.04.2024

Arbeidssted: Virksomhet TFF

 

Kontaktpersoner:

Tor Arild Løining
mob: +47 92080129

Trond Gundersen
mob: +47 99301061

 

Hjemmeside:

/www.rade.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-levekar/nedsatt-funksjonsevne/tjenester-for-funksjonshemmede/

 

Adresse:

Norveien 21 1640 Råde

 

Råde kommune

Råde kommune ligger sentralt beliggende mellom Sarpsborg, Fredrikstad og Moss. Kommunen har ca. 7500 innbyggere. Hovednæringene er vesentlig landbruk, men det er også mange industri-, håndverks-, entreprenør- og servicebedrifter som har etablert seg i Råde. I tillegg kan kommunen by på naturperlen Vansjø for bading, kanoturer og rekreasjon og en vakker kystlinje mot Oslofjorden, samt et variert skogsterreng.
Råde kommune ønsker å være representativ for mangfoldet i befolkningen, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke stilling uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller etnisk bakgrunn.

Del stillingen

Selskap

Råde kommune

Kontaktinfo

  • Tor Arild Løining
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92080129
  • Trond Gundersen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 99301061

Lokasjon

  • Råde

Søknadsfrist

Januar 14, 2024

Åsane vgs: Avdelingsleder innen utdannings – programmet helse- og oppvekst (søknadsfrist 11.01.2024)

MWANVIK-VLFK-DSF8612-10418689_1920

 

 

2. gangs utlysing av stilling som avdelingsleder innen utdanningsprogrammet helse- og oppvekst

 

 

 

Åsane vidaregåande flytta inn i nye lokale august 2020. Lokala ligg sentralt plasserte mellom Åsane senter og Horisont. Skolebygningen inneheld mange forskjellige interesseområde i tillegg til vidaregåande skole. Blant anna bibliotek, tannhelseteneste, rettleiingsteneste og Åsane og Arna kulturkontor.

Ved oppstart august 2023 har vi ca.1000 elevar og 300 deltakarar i vaksenopplæringa i tillegg til fengselsopplæringa.
Vi tilbyr opplæring innan helse- og oppvekstfag, teknologi og industrifag, elektrofag, byggfag, sal og service, idrettsfag og påbygg til generellstudiekompetanse i tillegg til opplæring i små grupper for elevar med særskilde behov.

Skolen arbeider ut frå visjonen «saman gjer vi kvarandre gode» og vårt mål er at våre elevar gjennom daglege trivsels- og meistringsopplevingar skal oppnå auka motivasjon og lærelyst, slik at dei er best mogleg førebudd for livet vidare.

Vi har 1 ledig fast stilling som avdelingsleder innen programområdet helse- og oppvekst ved Åsane vgs.

Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg og pedagogisk kompetanse, jf. opplæringslova. Det er eit vilkår om godkjend politiattest for å bli tilsett i vidaregåande skule.

Søkjarar med brei kompetanse vil bli føretrekt.

 

  • Søknadsfrist: 11.01.2024
  • Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
  • Stad: Ulset
  • Stillingstittel: 2. gangs utlysing av stilling som avdelingsleder innen utdanningsprogrammet helse- og oppvekst
  • Stillingar: 1
  • Heiltid/Deltid: Heiltid
  • Tilsetjingsform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4745929230

 

Arbeidsoppgåver

Denne avdelingslederen, ved helse- og oppvekst, samarbeider tett med en annen avdelingsleder innen det samme programområdet. Det er 2 avdelingsledere knyttet til programområdet på grunn av størrelse og kompleksitet.

Avdelingsleder inngår som en del av skolens ledergruppe og det forventes at en bidrar til skolens totale vekst og utvikling. Likevel har den enkelte avdelingsleder et ansvar innen sitt område når det gjelder daglig drift, pedagogisk ansvar, og personalmessig oppfølging.

Avdelingsleder arbeider konkret, gjennom flere fagsystemer, med fag- og timefordeling, timeplanlegging, oppfølging av elever knyttet til blant annet elevers behov for tilpasset undervisning og et trygt og godt arbeidsmiljø.

 

Kvalifikasjonar

  • Relevante søkjarar må ha undervisningskompetanse innan faga nevnt i lærerplanene som inngår i utlysingen.
  • Søkjarar med brei kompetanse, god i norsk, muntlige og skriftlige, med god IKT kompetanse vil bli føretrekt.
  • Det er en fordel om en kjenner til administrative programmer som Visma in school, Visma enterprise, Elements, NSSU, Its learning.
  • Det er en klar fordel med arbeidserfaring fra videregående skole.
  • Relevante søkere har utdanning fra høyskole eller universitet.

 

Personlege eigenskapar

Vi ser etter deg som er utviklingsorientert, analytisk, har gode kommunikasjonsevner, gode samarbeidsegenskaper og med evne til å bygge relasjonar, du må kunne arbeide strukturert og sjølvstendig.

Du liker å ha omgang med unge menneske og du ønsker, og vil arbeide for, at elevene innan programområda opplever mestring i kvardagen, at dei opplever å lære og utvikler seg i tråd med sitt potensiale. I den grad opplæringa legg til rette for det, skal ein arbeide for at elevane fullfører, består opplæringa og får lærekontrakt.

Søkeres elevsyn vil bli vurdert, du liker å hjelpe mennesker og finne løsninger i deres kompleks hverdag.

 

Vi tilbyr

* Gode offentlege pensjons- og forsikringsvilkår
* Lønn etter tariff
* Eit spanande og godt arbeidsmiljø
* Hyggelege kollegaer

 

Andre opplysningar: 

Alle nytilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månader.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort.

 

Åsane Senter 52, 5116 Ulset, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Kerstin Solveig Karlsen
ass. rektor
 Telefon:47848147

Jens-Petter Storheim
rektor
 Telefon:90187612

 

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg. Lokalsamfunna er ramma for gode kvardagsliv som gjev like mogelegheiter til å delta i verdiskaping i heile Vestland. Fylkestinget er øvste politiske organ i fylkeskommunen.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Kerstin Solveig Karlsen
  • Tittel: ass. rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 47848147
  • Jens-Petter Storheim
  • Tittel: rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90187612

Lokasjon

  • Ulset

Søknadsfrist

Januar 11, 2024

Hemsedal sokn – Kantor / organist / kirkemusiker 50% (søknadsfrist 01.02.2024)

 

Ledig stilling som kantor/organist/ kirkemusiker (50%)

 

 

Hemsedal sokn har fra 1.mars ledig fast stilling i 50% som kantor/organist/kirkemusiker.

Er du glad i friluftsliv, fjell og friske utfordringer eller ønsker du å bo i en kommune med et aktivt kulturliv? Hemsedal kan by på begge deler. Det er gode muligheter for frilans- og vikarjobbing i andre sokn i Hallingdal eller å kombinere med annen jobb i Hemsedal for å fylle en hel stilling.

Har du et hjerte for kirkemusikk og har lyst på nye utfordringer? Ja, da bør du søke stillingen hos oss. Sang og musikk er viktig i menighetens arbeid og vi søker nå en engasjert og kreativ kollega som ønsker å jobbe med gudstjenester og andre kirkelige handlinger, kor, annet menighetsarbeid og å lede og videreutvikle det kirkemusikalske livet i menigheten. Det legges vekt på personlig egnethet og evne til fleksibilitet.

 

Hemsedal kommune ligger i Hallingdal prosti, har ca 2600 innbyggere og ligger omkranset av vakker natur. I Hemsedal er det mulig for friluftsliv hele året. Det er et aktivt kulturliv og et rikt næringsliv. Det er god forbindelse både til Oslo og Bergen.

 

Hemsedal kyrkje ligger sentralt, med tilhørende gravplass. I tillegg har vi Lykkja kapell og et menighetshus. Kirkekontoret er lokalisert på kommunehuset. Staben består i dag av sokneprest, kirkeverge, kirketjener, trosopplærer, sekretær og kantor. Vi er en relativt liten menighet og stab, men det er stor aktivitet og store muligheter for å påvirke eget arbeid. Det er godt oppmøte på gudstjenester og andre aktiviteter. Vi har også et godt samarbeid med kommunen, frivilligsentralen og mange lag og organisasjoner.

 

Kirkeorgelet i Hemsedal kyrkje er et historisk klenodium, da det ble bygget for å utdanne organister ved den første profesjonelle organistutdanningen i Christiania. Det ble bygget av orgelbygger August Nielsen i 1886 og kom til Hemsedal i 1910. Det er et mekanisk orgel med
8 stemmer og 2 manualer og imponerende bred klangpalett. Orgelet ble restaurert i 2020. Vi har også godt vedlikeholdte Schimmel piano i både kirka og i menighetshuset. I Lykkja kapell er det et Rodgers elektronisk orgel med 2 manualer.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og videreutvikle det kirkemusikalske livet i menigheten
  • Delta i planlegging og gjennomføring av gudstjenester og andre kirkelige handlinger, samt institusjonsandakter i samarbeid med sokneprest og andre ansatte.
  • Delta i musikkrettet arbeid særlig knyttet til trosopplæring, konfirmantarbeid og menighetsbyggende arbeid både med stab og frivillige.
  • Delta og utvikle annen musikalsk aktivitet i menighetene ut ifra de talenter som finnes i menigheten.
  • Det kan være kor, band, forsangertjeneste, konserter, kultur- og musikkarrangementer o.l.
  • Ansvar for kirkens instrumenter.
  • Andre arbeidsoppgaver kan være aktuelle med utgangspunkt i menighetens behov og søkerens
  • kvalifikasjoner og interesser.

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Organist utdanning/annen kirkemusikalsk eller annen relevant utdanning. Relevant erfaring kan veie opp for manglende utdanning.
  • Allsidige orgel- og pianoferdigheter. Gjerne også andre instrumenter.
  • Kompetanse og erfaring med kor og musikalsk arbeid for barn og unge.
  • Kjennskap til norsk gudstjenestetradisjon og liturgi
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Førerkort og disponere egen bil.
  • Lojalitet til kirkens grunnverdier og plass i samfunnet

 

Særskilte krav

  • Medlem i Den norske kirke
  • Den som tilsettes vil bli bedt om å fremlegge politiattest, jfr trossamfunnsloven §20.
  • Aktuelle søkere blir bedt inn til prøvespilling

 

Personlige egenskaper:

  • Du har et ønske om å bidra til å utvikle menighetens musikkliv og har evne til god kontakt med alle aldersgrupper.
  • Du er kreativ, selvstendig, tar initiativ og evner å formidle musikkglede.
  • Du har evne til å arbeide selvstendig og i team.
  • Du er interessert i, og åpen for musikalsk mangfold og tverrfaglig arbeid.
  • Du har evne til å motivere, inkludere og se frivillige som en viktig ressurs.
  • Du er fleksibel i forhold til arbeidstid og arbeidsoppgaver.
  • Du må trives med kvelds- og helgejobbing.
  • Du har motivasjon for kirkelig arbeid.

 

Vi tilbyr:

  • Hyggelige kolleger i en stab som har fokus på et godt arbeidsmiljø, utvikling og kvalitet.
  • Spennende, fleksible og varierte arbeidsoppgaver og gode muligheter for faglig utvikling.
  • Gudstjenesteliv med bredde og variasjon.
  • Kvalitetsutstyr for lyd, lys og bilde.
  • Et godt lokalt musikkmiljø.
  • Soknerådet skal våren 2024 vurdere å øke stillingsprosenten.
  • Lønn etter KAs tariffavtale.
  • 6 måneders prøvetid.
  • Pensjons- og forsikringsordninger i KLP.

 

For mer informasjon:

Ta kontakt med Kirkeverge Irene Markegård, Tlf: 48202020 vedr. stillingen.

 

Søknadsfrist 1.februar.

Søknad med CV og relevante attester og referanser sendes Hemsedal kyrkjekontor, Hemsedalsvegen 2889, 3560 Hemsedal eller på epost til [email protected]

Del stillingen

Selskap

Hemsedal sokn

Kontaktinfo

  • Irene Markegård
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 48202020

Lokasjon

  • Hemsedal

Søknadsfrist

Februar 1, 2024

Ruskonsulent 100% fast stilling (søknadsfrist 16.01.2024)

Vindafjord kommune

 

Ruskonsulent

 

 

 

Me søker:

Ruskonsulent i 100 % stilling

Fast stilling fom. 01.02.24 i Avdeling Psykisk helse og rus

Ruskonsulenten jobber i team og er samlokalisert med psykisk helse i Sandeid

 

Hovudarbeidsoppgåver:

  • Behandling, individuelle samtalar, gje støtte, råd og rettleiing til vaksne med rus/psykiske utfordringar og deira pårørande
  • Koordinering/oppfølging, deltaking i ansvarsgruppe, IP
  • Miljøarbeid og rettleiing i kvardagen
  • Medisinoppfølging, delta i administrasjon og utdeling av medisinar
  • Rettleiing og undervisning til anna personale,
  • Samarbeid med andre tenester kommunale og interkommunalt mm.
  • Hevisning til rusbehandling

 

Kvalifikasjonar:

  • Helsefagarbeidar med vidareutdanning i rus
  • Sjukepleiar/Vernepleiar med vidareutdanning i rus
  • Sosionom med vidareutdanning i rus
  • Erfaring frå rusarbeid vert vektlagt

 

Personlege eigenskapar:

  • Engasjert og løysingsorientert
  • Har gode kommunikasjonsevner og relasjonelle ferdigheiter som gjer ein i stand til å snakke med brukarar, deira pårørande, kollegaer og samarbeidspartnarar
  • Har ein robust, trygg og open personlegheit, og har god arbeidskapasitet
  • Utholdande og tolmodig
  • Har god evne til å skape gode samarbeidsrelasjonar
  • Har evne til å arbeide sjølvstendig og i saman med andre og er reflektert
  • Grunnleggende datakunnskaper og forståelse er nødvendig
  • Gode norsk kunnskapar både munnleg og skriftleg
  • Personlege eigenskaper vil bli vektlagt

 

Me kan tilby:

  • Variert arbeid i eit positivt miljø
  • Faglege utfordringar og utvikling som fagperson
  • God opplæring og samarbeid med andre
  • Rabatt på treningssenter
  • Bedriftskunstlag
  • Kommunalt kor, KORe’ Vindafjord (www.korevindafjord.no)
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar (frå løna vert det trekt 2 % innskot til pensjonsordning)

 

Lønsvilkår:

Løn etter gjeldande tariff og avtaleverk.

 

Andre opplysningar:

Avdelinga har leasinbilar, men bruk av eigen bil kan vere aktuelt

Ved arbeid i barnehage, skule, barnevern, helse og omsorg, skal det leggast fram godkjent politiattest. Ved arbeid i barnehage, skule eller helse og omsorg skal det leggast fram godkjend dokumentasjon på tuberkulinkontroll før oppstart i jobb dersom du har budd eller opphalde deg i land med høg tuberkuloseførekomst i meir enn tre månadar. Personell i helse og omsorg legga fram helseopplysningsskjema i høve til MRSA.

 

Slik søker du:

Vindafjord kommune tek berre i mot elektroniske søknadar via søknadssenteret vårt. Du kan lasta opp vitnemål og attestar som vedlegg. Om du ikkje har dei elektronisk, eller i rett format, må dei takast med til intervju. Ta kontakt med servicetorget på telefon 53 65 65 65 dersom du treng hjelp til å søka.

Du kan koma med på offentleg søkarliste sjølv om du har bedt om unntak. Me tek kontakt før ei eventuell offentleggjering.

 

 

Søk her

 

 

  • Fylke: Rogaland
  • Jobbtype: Fast
  • Heiltid/Deltid: Heiltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 16.01.2024
  • Tiltreding: 29.01.2024
  • Arbeidsstad: Psykisk helse og rus – Sandeid fengsel/Helseavdelinga

 

Kontaktpersonar:

Karen Synnøve Skjold – Avd. leiar psykisk helse og rus
mob: +47 97969426

Tina Kvaløy – Einingsleiar Rus og psykiatri
mob: +47 95059091

 

Heimeside:

www.vindafjord.kommune.no

 

Adresse:

Rådhusplassen 1 5580 Ølen

 

 

Vindafjord kommune

Vindafjord kommune er sentralt plassert på Indre Haugalandet og grensar mot Tysvær, Etne, Sveio, Suldal og Sauda. Vindafjord har ni bygder med ca. 8.850 innbyggjarar. Kommunesenteret Ølen ligg 5 mil frå Haugesund. Vindafjord er ein stor landbrukskommune, har eit særs sterkt og variert næringsliv og ambisjon om å vera sentrum for Indre Haugalandet. Kommunen ligg strategisk til og har ei lang kystlinje både mot Sunnhordlands- og Ryfylkebassenget. Saman med turstiar i skog og fjell, gjev dette gode høve til eit allsidig friluftsliv. Tenestetilbodet er godt utbygd både for born, unge og eldre.

Tilgjengelegheitserklæring: https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/a2b46e8d-9ad2-4260-9d05-f2090447add9 

Del stillingen

Selskap

Vindafjord kommune

Kontaktinfo

  • Karen Synnøve Skjold
  • Tittel: Avd. leiar psykisk helse og rus
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 979 69 426
  • Tina Kvaløy
  • Tittel: Einingsleiar Rus og psykiatri
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 950 59 091

Lokasjon

  • Ølen

Søknadsfrist

Januar 16, 2024

Sykepleier / vernepleier – hjemmebaserte tjenester (søknadsfrist 04.02.2024)

 

Sykepleier/vernepleier

 

 

 

Vil du være med på å utvikle tjenestene i Helse og mestring?

Hjemmebaserte tjenester består av hjemmesykepleien, ambulerende natt-tjeneste i kommunen, personlig assistanse, seniorsenter og dagsenter for eldre. Brukerne tildeles tjenester etter behov og funksjonsnivå. Det jobbes etter hjemme-best perspektivet der det tilrettelegges for hverdagsmestring, og vi har en utstrakt bruk av velferdsteknologi for at innbyggerne skal kunne klare seg lengst mulig i egen bolig. Vi jobber for at innbyggerne skal kunne ivareta sin egen helse, få mulighet til å leve og bo selvstendig og ha en aktiv og meningsfull tilværelse i fellesskap med andre.

Hjemmebaserte tjenester har to ledige stillinger, som sykepleier og/eller vernepleier. Begge stillinger er faste og 100%. Hos oss vil du ha en variert arbeidshverdag med oppgaver i enhetens base og hjemme hos pasientene. Her får du mulighet til å jobbe både selvstendig og i team. Våre sykepleiere og vernepleiere jobber i hovedsak med sykepleiefaglige oppgaver. Å arbeide hos oss vil gi deg faglig utvikling og du får opparbeidet deg spisskompetanse i en variert og faglig spennende hverdag.

Vi søker deg som har interesse for og kompetanse til å jobbe med denne pasientgruppen og som samtidig ønsker å bidra til et bredt og godt fagmiljø med engasjerte kollegaer.

  • Gyldig politiattest må framlegges før tiltredelse
  • Enheten har leasingbiler, men det må påregnes å bruke egen bil i tjenesten ved behov
  • Snarlig tiltredelse.

 

  • Søknadsfrist: 04.02.2024
  • Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune
  • Sted: KONGSVINGER
  • Stillingstittel: Sykepleier/vernepleier
  • Stillinger: 2
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4745180728

 

Arbeidsoppgaver

  • Utøve direkte sykepleie i tråd med gjeldende krav til kvalitet
  • Kartlegge, iverksette og gjennomføre tiltak i tråd med hverdagsmestring og brukermedvirkning
  • Iverksette tiltak for å optimalisere hjemmesituasjonen
  • Ansvarlig sykepleier for ulike fagteam bestående av helsefagarbeidere
  • Samarbeide med andre tjenesteutøvere og samarbeidspartnere
  • Veilede, undervise og informere pasienter, pårørende og kolleger

 

Kvalifikasjoner

  • Autorisert sykepleier eller vernepleier
  • Relevant praksiserfaring som sykepleier/vernepleier er ønskelig
  • Kjennskap til hverdagsmestring er en fordel
  • Stor interesse for brukermedvirkning og ivareta pasientens ressurser
  • Generelt gode IKT-ferdigheter og vilje til å lære aktuelle fagsystemer
  • Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

  • Høy arbeidskapasitet og evner å jobbe selvstendig
  • Gode samarbeids,- og kommunikasjonsevner
  • God serviceinnstilling
  • Motivasjon til videreutvikling
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø

Personlig egnethet vektlegges særskilt

 

Vi tilbyr

  • Mulighet for å jobbe selvstendig med varierte arbeidsoppgaver
  • Mulighet for å jobbe med hovedsaklig sykepleiefaglige oppgaver
  • Et godt arbeidsmiljø med fokus på økt nærvær
  • Lønn etter relevante kvalifikasjoner og gjeldende avtaleverk
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fokus på helsefremmende turnus, med to-delt turnusordning

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.
Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.

 

Otervegen 26, 2211 KONGSVINGER, Norge

 

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Linda Mari Aarskog
Enhetsleder
 Telefon:456 35 950

Sara Trøftbråten
Avdelingsleder Hjemmebaserte tjenester
 Telefon:+47 95120621

 

Kongsvinger kommune ligger i Norges grønne hjerte med småbyens kvaliteter. Vi har et rikt idretts- og kulturliv og jobber for å videreutvikle et levende og urbant sentrum og et næringsliv i vekst. Mangfold, inkludering og livsmestring er også viktige elementer i vår strategi for å være en attraktiv kommune.

Del stillingen

Selskap

Kongsvinger kommune

Kontaktinfo

  • Linda Mari Aarskog
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 456 35 950
  • Sara Trøftbråten
  • Tittel: Avdelingsleder Hjemmebaserte tjenester
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95120621

Lokasjon

  • Kongsvinger

Søknadsfrist

Februar 4, 2024

Diakon / diakonimedarbeider (søknadsfrist 18.01.2024)

 

Vil du jobbe med barn, unge og familier i Den Norske Kirke i Skien?

Diakon / diakonmedarbeider

 

Skien Kirkelige Fellesråd

Schweigaardsgate 11, 3717 Skien

Arbeidsoppgaver:

· Initiere, planlegge og gjennomføre arrangement og diakonale tiltak for barn, ungdom og familier.

· Ha ansvar for trosopplæringstiltak med diakonalt fokus.

· Ha ansvar for menighetens misjonsprosjekt.

· Delta med «det diakonale blikk» i menighetens konfirmasjonsarbeid gjennom relasjonsbygging og enkelte leirer.

· Delta i menighetens arbeid med familiegudstjenester i samarbeid med prestene.

· Rekruttering, motivering og opplæring/veiledning av frivillige medarbeidere.

· Øvrig menighetsarbeid i samarbeid med stab og menighetsråd.

Kvalifikasjoner:

· Utdanning innenfor diakoni, men søkere med annen relevant utdanning vil også bli vurdert.

· Gode kontaktskapende evner og må trives sammen med barn og ungdom.

· Evne til å lede, administrere og videreutvikle tilbud for barn og unge.

· Erfaring fra menighetsarbeid og arbeid med frivillige.

Vi ønsker at du:

· Kan arbeide godt både i team og selvstendig.

· Er initiativrik og kreativ.

· Har gode samarbeidsevner.

Vi tilbyr:

En variert og spennende jobb sammen med engasjerte ansatte og frivillige i en aktiv menighet.
Godt sosialt og åndelig fellesskap.
Fleksibel arbeidstid

Øvrig:

  • Det legges stor vekt på gode samarbeidsevner, en fleksibel holdning og personlig egnethet.
  • Det kreves medlemskap i Den norske kirke
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse, jf. trossamfunnsloven § 20.
  • Lønns- og arbeidsvilkår følger gjeldende tariffavtaler og regelverk innenfor kirkelig sektor.

 

Om stillingen

Stillingstittel Diakon/Diakonimedarbeider

Antall stillinger 1

Oppstart 1. mars 2024

Ansettelsesform Fast

Prosent 50 %

Heltid/deltid Deltid

Sektor Offentlig

Arbeidsdager Ukedager, Lørdag, Søndag

Arbeidstid Dagtid, Kveld

Arbeidsspråk Norsk

 

Søknadsfrist 18. januar 2024

 

Kontaktperson for stillingen

Anna Erika Myrvold, Kontorleder

470 68 792

[email protected]

 

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver: Skien Kirkelige Fellesråd

Adresse: Schweigaards gate 11, 3717 Skien

Hjemmeside:
https://skien.kirken.no

 

Skien Kirkelige Fellesråd

Skien menighet ligger i sentrum av byen hvor Skien kirke er et tydelig landemerke. Menigheten disponerer et eget menighetshus i sentrum. Staben består av to prester, kantor, trosopplærer, to diakonmedarbeidere (2 x 50 %), kirketjener og menighetssekretær.

 

Del stillingen

Selskap

Skien kirkelige fellesråd

Lenke til firma

https://skien.kirken.no/

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Skien

Søknadsfrist

Januar 18, 2024

Avdelingsleder demensavdelingen (søknadsfrist 05.01.2024)

 

Avdelingsleder for demensavdelingen

 

 

 

Motiveres du av utfordringer og av å lede andre? Da kan dette være stillingen for deg!

Demensavdelingen ved Roverudhjemmet søker ny avdelingsleder! Vi ser dette deg som er god til å bygge relasjoner, er opptatt av et inkluderende arbeidsmiljø og faglig utvikling. Som avdelingsleder vil du ha fag, personal og økonomiansvar for avdelingen med til sammen 25 pasienter. Du vil bli en del av enhetens ledergruppe på ti avdelingsledere og rapportere til enhetsleder. Roverudhjemmet er sammen med Langelandhjemmet, Skyrud demenssenter og hovedkjøkkenet organisert i enhet for institusjonstjenester.

Overordnet for alt lederskap i Kongsvinger kommune er at pasientens og innbyggerens beste ligger til grunn for vurderinger, beslutninger og handlinger. Ledere skal i alt arbeid vektlegge dialogbasert ledelse og styring. Målet er innovativt og mestringsorientert lederskap på alle nivåer.
Institusjonstjenester ønsker å ivareta en høy etisk standard. Vi har faglige ambisjoner, et høyt kvalitetsfokus og trenger kompetanse i alle ledd for å innfri på dette. Vårt felles mål er å bidra til at pasientene får mulighet til å opprettholde sine ressurser og være delaktig i eget liv.

 

  • Søknadsfrist: 05.01.2024
  • Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune
  • Sted: Roverud
  • Stillingstittel: Avdelingsleder ved demensavdelingen
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4745312864

 

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for å yte tjenester etter gjeldende lovverk, budsjettet og politiske føringer
  • Medansvar for å videreutvikle tjenestene
  • Personalansvar og aktiv oppfølging av kommunens arbeidsgiver-, lønns og ledelsespolitikk
  • Utøve god ressursstyring innen gitte rammer
  • Utarbeide nødvendige arbeidsplaner
  • Sikre systematisk internkontroll gjennom å følge opp forskrift for ledelse og kvalitetsforbedring i helse og omsorgstjenesten
  • Fremme høyt jobbnærvær gjennom godt samarbeid med verneombud, tillitsvalgte og medarbeidere
  • Legge til rette for godt samarbeid og dialog med studenter/elever, kollegaer, brukere og pårørende

 

Kvalifikasjoner

  • Autorisert sykepleier/vernepleier
  • Videreutdanning i ledelse/ledererfaring
  • Relevant arbeidserfaring vektlegges
  • Erfaring med å utarbeide og følge opp turnusplaner
  • Generelt gode IKT-ferdigheter og evne til å lære aktuelle fagsystemer
  • Kunnskap om relevant lovverk
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

  • Evne til å motivere, veilede og skape engasjement
  • Evne til selvstendighet og tverrfaglig samarbeid
  • Strukturert og fleksibel
  • Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper vektlegges særskilt

 

Vi tilbyr

  • Varierte arbeidsoppgaver med mulighet for kompetanseutvikling
  • Trivelig arbeidsplass, inspirerende og tverrfaglig miljø
  • Personlig lønn i samsvar med kommunes lønnspolitikk

 

Annet

  • Gyldig politiattest må framlegges ved tiltredelse
  • Tiltredelse etter avtale

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.

 

John Ruuds veg 5, 2216 Roverud, Norge

 

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Mary Synnøve Kordahl
Enhetsleder
 Telefon:+47 40408326

 

Kongsvinger kommune ligger i Norges grønne hjerte med småbyens kvaliteter. Vi har et rikt idretts- og kulturliv og jobber for å videreutvikle et levende og urbant sentrum og et næringsliv i vekst. Mangfold, inkludering og livsmestring er også viktige elementer i vår strategi for å være en attraktiv kommune.

Del stillingen

Selskap

Kongsvinger kommune

Kontaktinfo

  • Mary Synnøve Kordahl
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 404 08 326

Lokasjon

  • Roverud

Søknadsfrist

Januar 5, 2024

Rådgiver i oppvekstetaten 100% fast (søknadsfrist 05.01.2024)

Å (002)Nome

 

Rådgiver i Oppvekstetaten

 

 

Tjenesteområdet oppvekst innbefatter seks barnehager, to 1.-10. skoler, voksenopplæring og flyktningtjeneste, asylmottak, PPT og barneverntjeneste. Aktivitetsnivået innen etaten er stort, noe som gir utfordrende, varierte og interessante oppgaver.
Systematisk arbeid med å videreutvikle kvalitet og kompetanse innen oppvekstsektoren vektlegges i stor grad. Viktige satsingsområder er tverrfaglig samarbeid og laget rundt barn og unge, trygge og gode leke- og læringsmiljø og inkluderende praksis.
Oppvekstkontoret er lokalisert på Nome rådhus i Ulefoss.

 

  • Søknadsfrist: 05.01.2024
  • Arbeidsgiver: Nome kommune
  • Stillingstittel: Rådgiver i oppvekstetaten
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4730920386
  • Startdato: 01.02.2024

 

Arbeidsoppgaver

  • Stedfortreder for kommunalsjef for oppvekst
  • Være med på å sette retning, mål og strategi på kort og lang sikt
  • Kvalitetsoppfølging, koordinering og rapportering
  • Faglig veiledning til ansatte innenfor oppvekstsektoren og bidra til å utvikle profesjonelle lærende fellesskap
  • Utredningsarbeid, saksforberedelse og saksbehandling
  • Ledelse og deltakelse i nettverk og arbeidsgrupper innen et bredt spekter av sektorens ansvarsområder

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høgskole-/universitetsnivå, med skolefaglig og/eller barnehagefaglig bakgrunn.
  • Erfaring fra å drive eller delta i kvalitetsutviklingsarbeid innen oppvekstsektoren
  • Erfaring fra offentlig administrasjon og saksbehandling vil bli vektlagt
  • Kjennskap til lov og avtaleverk innenfor skole- og/eller barnehage
  • Gode samarbeids og kommunikasjonsevner
  • Erfaring med å samarbeide med andre og jobbe i team
  • God digital kompetanse, gjerne med erfaring fra saksbehandlingssystemer

 

Personlige egenskaper

Vi ønsker en medarbeider som

  • Prioriterer oppgaver innenfor et bredt arbeidsfelt
  • Arbeider målrettet, systematisk og strukturert
  • Samhandler godt med forskjellige aktører i organisasjonen
  • Er fleksibel og utadvendt
  • Er tolerant og inkluderende med et positivt menneskesyn
  • Personlig egnethet blir vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Faglige utfordringer og muligheter til å være i kontinuerlig utvikling
  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige medarbeidere i barnehager og skoler
  • Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale og i stillingskode 6599
  • Som ansatt i Nome kommune er du omfattet av gode pensjon- og forsikringsordninger

 

Nome kommune, Ringsevja 30, 3830 Ulefoss, Norge

 

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Unni Lunde
Oppvekstsjef
 Telefon:+47 99598507

 

Kanalkommunen Nome ligger «midt i smørøyet» og er en kommune med flere vakre steder å bosette seg. Største del av befolkningen bor i eller omkring Lunde og Ulefoss sentrum.
Det er kort veg til Grenlandsregionen i sør og til Bø i Midt-Telemark med vakre Lifjell i nord. Det er kun 30-60 minutters kjøring til sjø og fjell, og kun 2 timer til Oslo.
Sørlandsbanen stopper i Lunde.
Kommunen har ca. 6600 innbyggere og et areal på 434 km². Nome har barnehager, ledige boligtomter, videregående skoler og kort veg til universitetet i Sørøst-Norge (Bø, Porsgrunn og Notodden).

Del stillingen

Selskap

Nome kommune

Kontaktinfo

  • Unni Lunde
  • Tittel: Oppvekstsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 99598507

Lokasjon

  • Ulefoss

Søknadsfrist

Januar 5, 2024