Kirkelig fellesråd i Trondheim – Ferievikar på kirkegård / gravlund i Trondheim (Søknadsfrist 28.02.2025)

Gravplassleder

Har du lyst til å jobbe hos oss i sommer?

Kirkelig fellesråd i Trondheim

Gravplassleder

 

Er du på utkikk etter sommerjobb?

Vi kan tilby deg en utfordrende og spennende jobb.

Vi søker deg som er fylt 16 år, og som ønsker å jobbe ved en av byens flotteste parkanlegg. Du må kunne jobbe i minimum 4 uker sammenhengende.

Angi i søknaden hvilken dato du kan starte og til hvilken dato du kan jobbe til. Eventuell ferie må avtales før oppstart.

Høres dette interessant ut? Send oss en søknad.

Søknaden blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristens utløp. Sørg derfor for at du gjennom din søknad tydelig viser din motivasjon, ferdigheter og erfaringer.

Arbeidsoppgaver

Arbeidstid: Mandag til fredag kl 07:30 til 15:00.

Av arbeidsoppgaver kan nevnes: Grasklipping, ugrasluking, stell av busker, blomster, hekker og annet vedlikeholdsarbeid på våre gravplasser.

Er det noe som er uklart, kan du sende epost til Runar eller Gunnar, eller ringe sentralbordet i vår åpningstid.

Kvalifikasjoner

  • Entusiasme og motivasjon
  • Du må minimum vær fylt 16 år. Søkere over 18 vil bli foretrukket
  • Oppgi om du har førerkort av klasse B og/eller T (traktor)
  • Du må beherske norsk muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Vi forventer at du er lærevillig, pliktoppfyllende, selvstendig og god til å organisere deg selv
  • Gode samarbeidsevner er en forutsetning
  • Serviceinnstilt overfor innbyggere og kollegaer
  • Du må være forberedt på at arbeidet er utendørs og i godt og ekte trøndersk sommervær

Vi tilbyr

  • Trivelig arbeidsmiljø i flotte omgivelser og med god opplæring, arbeidsveiledning og oppfølging.
  • Gode personalfasiliteter. Lønn etter tariff.
  • Dersom du har ønske om et bestemt arbeidssted/bydel, så angi det i søknaden.
  • Arbeidsklær og nødvendig verneutstyr utdeles ved oppstart.
  • Vi har behov for arbeidskraft fra tidlig juni til midten av august.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 28.02.2025
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Ferievikar på kirkegård/gravlund i Trondheim
Stillinger: 40
Ansettelsesform: Sommerjobb
Heltid / Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4909917137

 

Søk på stillingene her.

 

Kontaktinformasjon

Runar Holm, Gravplassleder
Telefon:  994 36 000

Gunnar Hansen, Avdelingsleder Gravplass
Telefon:  994 36 000
E-post:  [email protected]

 

Adresse:  Munkegata 6, 7013 Trondheim, Norge

Kirkelig fellesråd i Trondheim har 170 medarbeidere tilknyttet drift av 16 menigheter og 19 kirkegårder/gravplasser. Fellesrådet har også ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av 21 kirkebygg, 4 kapeller og ett krematorium med seremonirom, samt økonomiske og administrative servicefunksjoner for alle menigheter i Trondheim.

 

Fellesrådet skal ivareta kulturarven og utføre gravferdstjenesten på en verdi måte. Sammen med menighetene har vi som mål å virkeliggjøre at byens befolkning møter en bekjennende, åpen, tjenende, misjonerende og tilstedeværende folkekirke, og at gravferdstjenester blir utført på en verdig måte. Mål og strategiplan for Fellesrådet legger stor vekt på å være en kirke hvor folk er.

Del stillingen

Selskap

Trondheim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Gunnar Hansen
  • Tittel: Avdelingsleder Gravplass
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 91566365

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

Februar 28, 2025

Troms fylkeskommune – Leder universitetstannklinikken (søknadsfrist 16.02.2025)

 

Leder for Universitetstannklinikken

 

Universitetstannklinikken i Tromsø søker en engasjert leder som kan bidra til å drifte, organisere og utvikle klinikken som en læringsarena for tannlege- og tannpleierstudenter. Stillingen innebærer ansvar for klinisk praktisk opplæring i samarbeid med institutt for klinisk odontologi.

Klinikken har cirka 45 ansatte, inkludert kliniske odontologiske veiledere, tannhelsesekretærer, administrasjon og annet støttepersonell. Som leder får du et helhetlig ansvar for den daglige driften og videreutviklingen av klinikken, med særlig fokus på å skape et godt faglig læringsmiljø av høy kvalitet for våre studenter.

Det forventes at du som leder samarbeider tett med Institutt for klinisk odontologi (IKO) ved Universitetet i Tromsø. Kontorstedet for stillingen vil derfor være delt mellom Universitetstannklinikken og IKO, som begge er lokalisert i samme bygg, noe som gir gode muligheter for effektiv kommunikasjon og samarbeid på tvers av enhetene.

Leder for Universitetstannklinikken vil inngå som eksternt medlem i programstyret for Master i odontologi og Bachelor i tannpleie ved Institutt for klinisk odontologi, og vil også være en del av fylkestannhelsesjefens ledergruppe.

Personlig egnethet vil blir vektlagt ved tilsetting.

Arbeidsoppgaver

Lede og videreutvikle Universitetstannklinikken som en læringsarena for tannlege- og tannpleierstudenter.
Leder skal sikre at drift, organisering og utvikling av klinikken er i samsvar med fastsatte læringsmål og læringsutbytter, samt sikre effektiv drift og koordinering av klinikkens daglige virksomhet
Motivere og lede tverrfaglig team
Utvikle og implementere faglige og pedagogiske retningslinjer for et godt læringsmiljø
Ivareta klinikkens administrative og organisatoriske oppgaver i samsvar med gjeldende lover og avtaleverk
Samarbeide tett med universitetet og andre eksterne aktører

Personlige egenskaper

Vi søker en tydelig, utviklingsorientert og løsningsfokusert leder med stor arbeidskapasitet som kan håndtere både de daglige utfordringene og de langsiktige målene for Universitetstannklinikken. Du bør ha evnen til å skape en kultur for samarbeid og kontinuerlig faglig utvikling, samtidig som du opprettholder høy kvalitet i klinikkens arbeid.

Ønskede kvalifikasjoner

Norsk autorisasjon som tannlege. Tilleggsutdanning innen administrasjon, organisasjon og ledelse, eller lover og avtaleverk, er ønskelig
Bred klinisk bakgrunn og med erfaring fra klinikk drift
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, med evne til å etablere og vedlikeholde gode relasjoner både internt og eksternt
Ønskelig med tidligere ledererfaring
Beherske norsk språk tilfredsstillende både muntlig og skriftlig

Vi tilbyr

En spennende og utviklende lederstilling i et dynamisk fagmiljø
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Gode pensjons- og forsikringsordninger som medlem av KLP
Lønn etter avtale
Pensjonsinnskudd trekkes med 2 %
Tiltredelse etter avtale

Søknaden skal inneholde

Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester
2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
Søknad skal leveres i elektronisk i Jobbnorge.

Søknadsfrist og andre opplysninger

Søknadsfrist: 16. februar 2025

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste blir automatisk tilgjengelig i søkers brukerkonto i Jobbnorge når stillingen er avpublisert, eller den kan sendes ut ved forespørsel.

Troms fylkeskommune er underlagt sikkerhetsloven. Dette betyr at enkelte stillinger vil kunne kreve sikkerhetsklarering.

Før eventuell tilsetting i Troms fylkeskommunes tannhelsetjeneste må politiattest fremlegges jf. helsepersonelloven sine regler. 
En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

Om oss

Tannlege- og tannpleierstudenter i Tromsø får sin praktiske og kliniske opplæring ved Universitetstannklinikken, samt ved eksterne tannklinikker. Vår pasientklinikk består av 67 behandlingsenheter, samt en simuleringsklinikk.

Universitetstannklinikken skal være en god og fremtidsrettet læringsarena for tannlege og tannpleierstudenter.

Klinikken vår er samlokalisert med Tannhelsetjenestens kompetansesenter for Nord-Norge (TkNN) og Institutt for klinisk odontologi (IKO).

Troms fylkeskommune

Vi er en av landsdelens største arbeidsgivere, og har blant annet ansvar for regional utvikling, videregående utdanning, fylkesveier, kollektivtilbud, offentlig tannhelsetjeneste, kultur og friluftsliv.

Hos oss får du tillit, ansvar og spennende dager på jobb, i et sosialt og faglig sterkt arbeidsmiljø. Du blir raskt involvert i det utrolige mangfoldet fylkeskommunen jobber med, noe som har stor betydning for samfunnsutviklinga i Troms.

Naturen og kulturlivet er eventyrlig og frodig, og byr på mange flotte opplevelser!

For mer informasjon om Troms fylkeskommune – gå innom vår hjemmeside tromsfylke.no

 

Søk på stillingen her.

 

Spørsmål om stillingen

Per Ove Uglehus, Fylketannhelsesjef

+47 928 17 743

[email protected]

 

Søknadsfrist 16. februar 2025

 

Arbeidsgiver Troms fylkeskommune (TFK)

Kommune Tromsø – Romsa

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Hansine Hansens veg 86, 9019 Tromsø

Del stillingen

Selskap

Troms fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Per Ove Uglehus
  • Tittel: Fylkestannhelsesjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 928 17 743

Lokasjon

  • Tromsø

Søknadsfrist

Februar 16, 2025

Ål kommune – HR-rådgjevar (søknadsfrist 16.02.2025)

Oversiktsbilde over Sundre. Foto: Ragnar Hilde

Ål kommune HR-avdeling

HR rådgjevar – 100% fast

 

Me søkjer etter ein HR rådgjevar som vil vere med på å styrke og utvikle HR feltet i Ål vidare. Det er 8 tilsette ved HR avdelinga og avdelinga består av lønn, personal og ein juridisk rådgjevar. Ål kommune har eit samarbeid med Hemsedal og Gol kommune innan personal og lønn. Som HR rådgjevar hjå oss får du ein sentral rolle i kommunen og du blir ein viktig del av teamet vårt. Om dette høyrest ut som ein spennande stilling ikkje nøl med å ta kontakt. Me ser fram til å få søknaden din!

Arbeidsoppgåver:

Sakshandsaming og utgreiing innan personalfaglege spørsmål.
Forvaltning av lov- og avtaleverk.
Rekrutteringsarbeid.
Leiarstøtte i personalsaker og HR området.
Oppfølging og vidareutvikling av rutinar og regelverk.
Delta i leiarutvikling- og forbetringsarbeid.
Kursing og opplæring innan fagområdet.
Systemansvar.
Nærværsarbeid, arbeidsmiljø og HMS.
Stillinga vil kunne tilpassast ut ifrå søkjarens kompetanse og erfaring og annan kompetanse i avdelinga.

Kvalifikasjonskrav:

Relevant utdanning på bachelornivå eller masternivå.
Gode digitale ferdigheiter.
God munnleg og skriftleg fremstillingsevne.
Ønskjeleg med erfaring frå endringsprosessar.
Ønskjeleg med erfaring frå personalarbeid innan offentleg sektor.
Ønskjeleg med god kjennskap til lov- og avtaleverk.

Personlege eigenskapar:

Relasjonsbyggjar: du er positiv og har ei tillitsskapande åtferd, evner å byggje gode relasjonar og kan samarbeide på tvers av stillingar og nivå i organisasjonen.
Strukturert: du tek sjølvstendig ansvar for framdrift, tek initiativ og har høg gjennomføringsevne. Du evnar å halde oversikt og prioritere i ein hektisk arbeidskvardag.
Service- og brukerorientert: du er imøtekommande, positiv og løysingsorientert i din samhandling med andre.
Du syns det er spennande og gjevande å vere med å byggje eit godt lokalsamfunn.

Me tilbyr:

Jobb i ein utviklingsorientert kommune med gode tilbod for innbyggjarane.
Varierte og utfordrande arbeidsoppgåver og eit godt arbeidsmiljø prega av humør og arbeidsglede.
Løn etter tariffavtale og innmelding i KLP.
Administrasjonsmålet i kommunen er nynorsk.

Send søknad:

Vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden.
Intervju kan bli gjennomført fortløpande i søknadsperioden. Til intervjuet må du ta med kopiar av vitnemål og ev. tenesteattestar dersom desse ikkje er lagt inn elektronisk i søknaden.
Kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista.

Fylke: Buskerud

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 16.02.2025

Arbeidsstad: Ål Kommune’

 

Søk på stillinga her.

 

Kontaktpersonar:

Trond Augunset

tlf: 900 66 256

Heimeside:
www.aal.kommune.no
Adresse: Torget 1 3570 ÅL

Ål kommune HR-avdeling

Ål kommune er ein utviklingsorientert arbeidsgjevar for 650 engasjerte tilsette, som er opptekne av å gje tenester av høg kvalitet til alle innbyggjarar, store og små.
I UNICEFS rapport om kvaliteten i oppvekst- og levevilkår, er Ål kommune blant dei 10 beste kommunane i Noreg.
Oppvekstsektoren arbeidar med, betre læring, tverrfagleg arbeid i kompetente fagmiljø og digitalisering av det pedagogiske arbeidet.
Helse og omsorgssektoren driv spanande prosjekter, som sett dagsaktuelle tema i fokus, velferdsteknologi, aldersvennlege samfunn, fagutvikling for autorisert helsepersonell.
Kultur, der er Ål kåra som ein av dei beste kulturkommunane i Noreg, kulturhuset tilbyr spanande og variert program for heile Hallingdal.
Drift og utvikling har viktige funksjonar for innbyggjarar og hytteeigarar og gjer Ål kommune til ein god stad å bu med kortreist og ein enkel kvardag.
Ål kommune vart kåra til både Årets kulturkommune og Årets nynorskkommune i 2021!

Del stillingen

Selskap

Ål kommune

Kontaktinfo

  • Trond Augunset
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90066256

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

Februar 16, 2025

Trysil kirkelige fellesråd – Kirkeverge 100% fast (Søknadsfrist 31.01.2025)

 

• Gjennomføringskraft • Organisasjonsutvikling • Økonomistyring

Stillingen som kirkeverge i Trysil kirkelige fellesråd er ledig for snarlig tiltredelse. Kirkevergen har en sentral rolle i utviklingen av folkekirken i Trysil i samledelse med prestetjenesten.

Den norske kirke i Trysil forvalter en rik kulturarv, som blant annet består av sju sokn og sju kirkebygg, som er viktige kulturbygg i kommunen og sentrale knutepunkt i lokalsamfunnene. Fellesrådet er gravplassmyndighet i kommunen og har forvaltningsansvaret for sju kirkegårder, én gravplass og kirkens øvrige bygningsmasse.

Kirkevergen er Trysil kirkelige fellesråds øverste administrative kirkeleder, og skal bidra til å lede fellesrådets strategi og utviklingsarbeid. Kirkevergen har også ansvar for kirkens administrasjon og økonomi med investeringer, drift og vedlikehold av eiendommer med et budsjett på ca 11 mill kroner. Den kirkelige tjenesten ivaretas av to sokneprester, en halv prostiprest, én diakonimedarbeider, én menighetspedagog, to organister, to tilsatte i administrasjonen, kirketjenere og kirkegårdsarbeidere.

Kirkevergen har arbeidsgiveransvar for totalt 17 ansatte som fordeler seg på i overkant av 9 årsverk. Alle tilsatte har arbeidsplass ved Trysil kirkekontor. Fellesrådet har et svært godt samarbeid med Trysil kommune og gjennom tjenesteytingsavtale leies kontor, lønns- og regnskapstjenester. Det er også tett samarbeid med prosten, Sør-Østerdal prosti og to og en halv prester som jobber i fellesrådsområdet.

Kirkevergen skal være en synlig representant for fellesrådet og bidra til dialog og samarbeid med både politiske og administrative offentlige myndigheter, herunder både kommunen, prost, bispedømmeråd og andre relevante organisasjoner.

Arbeidssted: Kirkekontoret, Slettmovegen 25, Trysil

  • Daglig ledelse av fellesrådets virksomhet og saksbehandler og sekretær for fellesrådet.

  • Arbeidsgiveransvar for alle ansatte i fellesrådet.

  • Ansvar for planlegging, økonomistyring, IKT og administrasjon ved kirkekontoret.

  • Ansvarlig for drift og vedlikehold av sju kirker og kirkegårder, og én gravplass.

  • Plan- og strategiarbeid.

  • Kontakt med og rapportering til offentlige myndigheter.

  • Koordinere samarbeidet mellom ulike yrkesgrupper i kirken.

  • Gravplassmyndighet.

  • Relevant utdanning på høyskolenivå. Særlige relevant realkompetanse kan oppveie for manglede formell utdanning.

  • Erfaring med personalledelse, økonomistyring, administrasjon og planarbeid.

  • Gode digitale ferdigheter.

  • Gode evner til kommunikasjon og samarbeid

  • Solid arbeidskapasitet og god formuleringsevne både skriftlig og muntlig på norsk.

  • Systematisk og evne til å organisere eget arbeid.

  • Kunnskaper om Den norske kirkes organisasjon og offentlig forvaltning.

  • Tidligere erfaring som kirkeverge tillegges vekt.

Det forutsettes medlemskap i Den norske kirke og at du kan identifisere deg med kirkens verdigrunnlag og oppdrag «Mer himmel på jord».

Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse.

Søker må disponere egen bil, og kjøregodtgjørelse utbetales.

Vi søker en utviklingsorientert, motiverende, trygg og fremfor alt samlende leder. Du bør ha utpregede samarbeidsferdigheter og evne til å utvikle fellesrådets virksomhet. Bred erfaring med økonomistyring og drift kombinert med struktur og utvist gjennomføringsevne vil bli vektlagt. Stillingen forutsetter at du trives med både operative og strategiske oppgaver og kan være fleksibel og løsningsorientert

Du må ha engasjement for kirkens samfunnsoppdrag, utpreget sosial kompetanse og god forståelse for hva det innebærer å være daglig leder for et fellesråd med flere små menigheter der mange bidrar med frivillig innsats.

Personlige egenskaper vil bli tillagt betydelig vekt.

Vi kan tilby en variert og utfordrende lederstilling med mulighet for å forme og videreutvikle stillingen. Lønns- og arbeidsvilkår etter gjeldende avtaleverk. Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP.

Stillingen er ledig for snarlig tiltredelse.

Vi krever skriftlig søknad med vedlagt CV. Referanser bes oppgitt på forespørsel. Spørsmål om stillingen kan rettes til fellesrådsleder Ole Martin Norderhaug, tlf. 952 36 234 / epost: [email protected] eller konstituert kirkeverge Anders Nyhuus, tlf. 905 09 433 / epost: [email protected]

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste etter offentlighetsloven § 25. Det er frivillig å stå på denne listen. Vi ber derfor at søkere i søknaden bekrefter samtykke til å stå på offentlig søkerliste. Samtykke kan når som helst trekkes tilbake.

I henhold til hovedtariffavtalen og arbeidsmiljøloven, har fast deltidsansatte fortrinnsrett til økt stillingsstørrelse. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

Trysil kommune har i overkant av 6500 innbyggere og befolkningstallet har vært relativt stabilt de siste ti årene. Trysil kirkelige fellesråd består av de sju menighetene Trysil, Nordre Trysil, Ljørdalen, Østby, Søre Trysil, Tørberget og Søre Osen. Kirkelig fellesråd skal ivareta administrative og økonomiske oppgaver i fellesrådsområdet, utarbeide planer for kirkelig virksomhet og opprettholde et godt samarbeid med kommunen. Rådet har blant annet arbeidsgiveransvar for ansatte i kirkelig fellesråd, samt ansvar for drift og vedlikehold av kirker og gravplasser.

 

 

Trysil kommune har i overkant av 6500 innbyggere og befolkningstallet har vært relativt stabilt de siste ti årene. Trysil kirkelige fellesråd består av de sju menighetene Trysil, Nordre Trysil, Ljørdalen, Østby, Søre Trysil, Tørberget og Søre Osen. Kirkelig fellesråd skal ivareta administrative og økonomiske oppgaver i fellesrådsområdet, utarbeide planer for kirkelig virksomhet og opprettholde et godt samarbeid med kommunen. Rådet har blant annet arbeidsgiveransvar for ansatte i kirkelig fellesråd, samt ansvar for drift og vedlikehold av kirker og gravplasser.

Del stillingen

Selskap

Trysil kirkelige fellesråd

Kategorier

Kontaktinfo

  • Ole Martin Norderhaug
  • Tittel: Leder Trysil kirkelige fellesråd
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 952 36 234

Lokasjon

  • Trysil

Søknadsfrist

Januar 31, 2025

Trysil kirkelige fellesråd – Kantor / organist i 50% stilling (Søknadsfrist 31.01.2025)

 

Den norske kirke i Trysil søker kantor/organist i 50% stilling

 

Trysil Kirkelige Fellesråd

Slettmovegen 25, 2420 Trysil, Hybridkontor

Stillingstittel Kantor/organist

Oppstart Etter avtale

Type ansettelse Fast, deltid 50%

Arbeidstid Dagtid og kveld, alle dager

Arbeidsspråk Skandinavisk

Antall stillinger 1

Søk senest fredag 31. januar

Gå til søknad

Vi søker nå etter kantor/organist i 50% stilling for snarlig tiltredelse.

Oppgavene i stillingen vil være flere blant følgende og gjøres i samarbeid med vår organist som har 100% stilling.

Musikkledelse

a. Planlegge og gjennomføre musikken under gudstjenester, kirkelige handlinger og andre arrangementer i samarbeid med prest og kirkens ledelse.

b. Gi råd som gjelder musikkvalg til bryllup, dåp og gravferder

c. Arrangere og gjennomføre konserter

d. Lede eventuelt kor-, vokal- eller instrumentalgrupper

e. Undervise i orgelspill eller andre instrumenter

Samarbeid

a. Delta i planleggingsmøter med prest og andre ansatte for å koordinere musikalske elementer i kirkens aktiviteter blant annet barne- og ungdomsarbeidet.

Vedlikehold

a. Ansvar for vedlikehold av kirkens orgel og andre musikkinstrumenter, samt sikre at de er i god stand for bruk.

Kulturelt engasjement

a. Delta i lokale musikkarrangementer og samarbeide med menighetene og andre musikalske og kulturelle aktører i lokalsamfunnet.

Stillingen omfatter arbeid på lørdager, søndager og andre helligdager.

Vi ønsker oss en person som

· Er vennlig, omgjengelig og arbeidsvillig

· Er initiativrik, har gode evner til samarbeid og kan arbeide selvstendig

· Har interesse og engasjement for kirkemusikkens rolle i gudstjenester og kirkelige arrangementer

· Kan bruke digitale verktøy

Særskilte krav · Relevant utdanning innen musikk og orgelspill, gjerne med en bachelor- eller mastergrad i musikk · Søker må være medlem av Den norske kirke og ha førerkort · Den som tilsettes må fremlegge tilfredsstillende politiattest i henhold til Trossamfunnsloven § 20 Vi tilbyr

· En fleksibel stilling i et engasjert miljø med hyggelige kolleger

· Lønn etter gjeldene satser

· Gode forsikrings- og pensjonsordninger, medlemskap i KLP

For mer informasjon kontakt konstituert kirkeverge i Trysil, Anders Nyhuus, mob. 905 09 433 eller [email protected]

Referanser bes oppgitt på forespørsel

For mer informasjon om oss, se www.kirken.no/trysil

Søknadsfrist: 31.01.2025

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste etter offentlighetsloven § 25. Det er frivillig å stå på denne listen. Vi ber derfor at søkere i søknaden bekrefter samtykke til å stå på offentlig søkerliste. Samtykke kan når som helst trekkes tilbake.

 

Kontaktperson for stillingen

Anders Nyhuus, Konstituert kirkeverge

90509433

[email protected]

Trysil kirkelige fellesråd har syv sokn og forvalter syv kirker, syv kirkegårder og en gravplass. På kirkekontoret er vi totalt 14 personer som ivaretar den kirkelige tjenesten sammen med to sokneprester i full stilling og en prostiprest i halv stilling.

www.trysil.kirken.no

Del stillingen

Selskap

Trysil kirkelige fellesråd

Kategorier

Kontaktinfo

  • Anders Nyhuus
  • Tittel: Konstituert kirkeverge
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 905 09 433

Lokasjon

  • Trysil

Søknadsfrist

Januar 31, 2025

Trysil kirkelige fellesråd – Menighets – pedagog 50% fast (Søknadsfrist 15.02.2025)

 

Stillingen som menighetspedagog i Trysil kirkelige fellesråd er ledig for snarlig tiltredelse. Menighetspedagogen har en sentral rolle i trosopplæringen i folkekirken i Trysil i tett samarbeide med prestene.

Den norske kirke i Trysil forvalter en rik kulturarv, som blant annet består av sju sokn og sju kirkebygg, som er viktige kulturbygg i kommunen og sentrale knutepunkt i lokalsamfunnene.

Den kirkelige tjenesten ivaretas av to sokneprester, en prostiprest, en diakonimedarbeider, en menighetspedagog, to organister, kirkeverge, to tilsatte i administrasjonen, kirketjenere og kirkegårdsarbeidere.

Kirken i Trysil satser på trosopplæringsarbeidet blant barn og unge, og ønsker et tett samarbeid mellom prestene, menighetspedagog og menighetene.

  • Planlegge og gjennomføre trosopplæring for aldersgruppen 0 -13 år.
  • Administrative oppgaver knyttet til trosopplæringsplan og rapportering.
  • Rekruttere, inspirere og følge opp frivillige medarbeidere.
  • Utdanning innen pedagogiske fag og kristendomskunnskap eller annen utdannelse i kombinasjon med relevant praktisk erfaring fra arbeid med barn og unge. Dokumentert praksis kan kompensere for formell utdanning.
  • Praksis fra arbeid i menighet og/eller organisasjon er en fordel.
  • Gjerne musikalsk erfaring.
  • Du trives sammen med barn og ungdom, og kommuniserer godt i møte med disse.
  • Har engasjement for kirka i lokalsamfunn.
  • Evner å inspirere og motivere frivillige medarbeidere.
  • Må kunne jobbe selvstendig, i tillegg til å ha gode samarbeidsferdigheter for å arbeide i team med menighetene.
  • En fleksibel stilling i et engasjert miljø.
  • Lønn etter gjeldene satser.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger, medlemskap i KLP.

Krav til stillingen:

  • Søkere må være medlem av Den norske kirke.
  • Politiattest må fremlegges før ansettelse, jmf lov om tros- og livssynssamfunn (trossamfunnsloven) § 20.
  • Førerkort kl B.
  • Kvelds- og helgearbeid må påregnes. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Offentlig søkerliste:

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste etter offentlighetsloven § 25. Det er frivillig å stå på denne listen. Vi ber derfor at søkere i søknaden bekrefter samtykke til å stå på offentlig søkerliste. Samtykke kan når som helst trekkes tilbake.

Fortrinnsrett:

I henhold til hovedtariffavtalen og arbeidsmiljøloven, har fast deltidsansatte fortrinnsrett til økt stillingsstørrelse. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

Anders Nyhuus, +47 90509433

Slettmovegen 25
2420 Trysil

Arbeidsgiver: Trysil Kirkelige Fellesråd

Referansenr.: 4911720908
Stillingsprosent: 50%
Fast
Søknadsfrist: 15.02.2025

Del stillingen

Selskap

Trysil kirkelige fellesråd

Kategorier

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Trysil

Søknadsfrist

Februar 15, 2025

Ålesund kommune – Rådgiver kultur (søknadsfrist 16.02.2025)

Header 2000x335 px mindre

 

Rådgiver kultur

 

Kultur og fritid, Kommunalområde Samfunn

Ålesund er det kulturelle knutepunktet mellom Trondheim og Bergen. Kulturlivet i Ålesund er i en spennende og positiv utvikling, samtidig som etterspørsel og bruk av kulturtilbudene øker.

Virksomhet kultur og fritid forvalter kommunens ansvar for å legge til rette innenfor allmenn kultur, idrett og friluftsliv. Vi vektlegger kvalitet i tjenestene, innbyggerfokus og samarbeid med profesjonelle kunstnere og frivillig sektor. Virksomheten har to avdelinger, der avdeling for kultur har ledig stilling som rådgiver for kultur. Stillingen går inn i et team der fag- og driftsansvarlige sammen arbeider for å skape best mulige vilkår for frivillig og profesjonell kultur i Ålesund kommune.

Vi søker deg som har erfaring fra og engasjement for å arbeide med oppgaver innen kulturfeltet.

Ålesund kommune er en språknøytral kommune.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist:16.02.2025
Arbeidsgivar:Kommunalområde Samfunn
Stad:Ålesund
Stillingstittel:Rådgjevar kultur
Stillingar:1
Heiltid / Deltid:Heiltid
Tilsetjingsform:Fast
Stillingsprosent:100
Webcruiter-ID:4907209363

Arbeidsoppgåver

Generell saksbehandling, for eksempel tilskuddsforvaltning
Utarbeidelse av politiske saker
Oppfølging av politiske og administrative vedtak
Oppfølging av og dialog med profesjonelle og frivillige aktører på kulturfeltet
Initiere, delta i og lede kulturrettede utviklingsprosjekter
Synliggjøre kulturens samfunnsbyggende kraft i dialog med samarbeidspartnere innenfor og utenfor kommunen
Initiere og koordinere samarbeid med kulturinstitusjonene og det profesjonelle kulturlivet
Koordinere arbeidet med kultur som næring
Faglig støtte til driftsenhetene i kulturavdelingen
Ajourhold av avdelingens inter- og intranettsider, samt kontoer i sosiale medier

Kvalifikasjonar

Utdanning på masternivå innen kulturadministrasjon. Erfaring kan i særlige tilfeller erstatte formalkompetanse
God kjennskap til og erfaring fra arbeid med kulturfeltet
God forståelse for kreativ næring
Kjennskap til kommunal forvaltning og kulturpolitiske prosesser
Erfaring fra offentlig saksbehandling
Erfaring fra utviklingsarbeid
Prosess- og prosjektlederkompetanse
Gode relasjons- og kommunikasjonsferdigheter
Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
God digital kompetanse

Personlege eigenskapar

Vi søker deg som

  • har visjoner og mot til å gå nye veier
  • arbeider målrettet og strategisk
  • er strukturert og ryddig
  • er fleksibel
  • er selvstendig og liker å jobbe med mennesker
  • er lagspiller og samarbeider godt
  • er en god nettverksbygger
  • har gjennomføringskraft og kan vise til oppnådde resultater
  • har vilje og evne til å tilegne deg ny kompetanse

Personlige egenskaper tillegges vekt.

Vi tilbyr

Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
Fleksitidsavtale
Lønn etter tariff
God pensjonsordning

 

Søk stillingen her.

 

Adresse:Keiser Wilhelms g. 11, 6003 Ålesund, Norge

Kontaktinformasjon

Oskar Skulstad, Kultursjef
Telefon:  926 03 701

Anita Irene Nøringseth Øen, Avdelingsleiar kultur
Telefon:   450 12 242

Ålesund kommune er den største kommunen mellom Bergen og Trondheim, og et regionsenter for Nordvestlandet. Kommunen har rundt 58.000 innbyggere. Området rundt byr på rike muligheter for et aktivt friluftsliv for alle, jakt og fiske, og kommunen har et rikt og blomstrende kultur- og næringsliv. Ålesund er en universitetsby og har landets største universitet, NTNU.

Kommunen er en stor arbeidsgiver med sine over 4.500 dyktige og engasjerte medarbeidere som utfører viktige samfunnsoppdrag. I det daglige arbeidet vektlegger vi verdiene våre: åpen, engasjert og modig. Visjonen for kommunen er «nasjonal slagkraft, regional attraktivitet og lokal identitet».

Ønsker du en meningsfylt jobb med varierte og utfordrende oppgaver, er Ålesund kommune et spennende alternativ.

Del stillingen

Selskap

Ålesund kommune

Kontaktinfo

  • Oskar Skulstad
  • Tittel: Kultursjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 926 03 701
  • Anita Irene Nøringseth Øen
  • Tittel: Avdelingsleiar kultur
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 450 12 242

Lokasjon

  • Ålesund

Søknadsfrist

Februar 16, 2025

Rektor Runni ungdomsskole (Søknadsfrist: 23.02.2025)

 

 

Rektor Runni ungdomsskole

 

 

Rektor Runni ungdomsskole

Søker du en spennende lederutfordring? Da er dette jobben for deg!
Nes kommune kan tilby en utfordrende og spennende lederstilling, og du vil bli inkludert som en av 10 rektorer i en fagsterk, aktiv og positiv ledergruppe. Personalet på skolen er engasjerte og entusiastiske og jobber sammen for gode læringsresultater.

Stillingen som rektor ved Runni ungdomsskole er ledig for tiltredelse 1. august 2025.

Runni ungdomsskole er en mellomstor ungdomsskole ca. 1 km fra Nes kommunes bygdesentrum Årnes. Skolen har i overkant av 400 elever.

Det er gangavstand til kollektivknutepunktet Årnes stasjon, og skolen ligger i nærhet til både svømmehall, Årnes stadion og ishallen. Runni ungdomsskole var ny i 2003 og har tre hovedbygg, et til hvert av skolens trinn. Vi er opptatt av å være gode sammen – og setter samarbeid, elevmedvirkning, læring og utvikling høyt. Satsningsområder for skolen er begynneropplæring, grunnleggende ferdigheter, elevmedvirkning og læringsmiljø. Læringsbrett har blitt et veldig viktig verktøy for læring. Det brukes i alle fag, i alle klasser. Skolen jobber systematisk med læringsresultater, skolemiljø og sosiale ferdigheter.

Personalet jobber systematisk for å heve elevenes læringsutbytte, og følger Nes kommunes handlingsplan for kvalitetsutvikling «Et løft i Nes-skolen», der hovedmålet er å gi alle elever utdanning for framtida i et godt læringsmiljø.

 

Arbeidsoppgaver

  • Sikre god inkludering, trivsel, læring og utvikling hos alle elever
  • Ledelse av lærings- og utviklingsarbeid samt ivareta administrative oppgaver
  • Videreutvikle skolens arbeid for et trygt og inkluderende læringsmiljø for alle elever
  • I samarbeid med elever, foresatte, medarbeidere, lokalmiljø og andre samarbeidspartnere og tjenester i kommunen, videreutvikle skolen
  • Tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst
  • Skape et godt handlingsrom for skolen gjennom effektiv økonomistyring

 

Kvalifikasjoner

  • Du har relevant høyere utdanning og pedagogisk kompetanse
  • Utdanning i skoleledelse gjerne på masternivå
  • Ledererfaring der du kan vise til gode resultater innenfor skole 
  • Erfaring fra arbeid med læringsmiljø vektlegges
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Svært gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
  • Politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før tilsetting, jf. Oppl.loven § 17.11.     

 

Personlige egenskaper

  • Evne til å jobbe strategisk og langsiktig med gjennomføringskraft innen blant annet fagfornyelsen, inkluderende skolemiljø og grunnleggende ferdigheter
  • Er tydelig og har klare visjoner for læring i framtidas skole
  • Du er målrettet og motiverer til felles innsats for elevenes læring og utvikling
  • Du er beslutningsdyktig, resultatorientert og en god strateg
  • Du har en lederstil som preges av involvering, tydelig kommunikasjon og mot
  • Du har evne til å skape en kollektiv kultur der alle bidrar
  • Du takler høyt tempo, samtidig som du evner å prioritere i en hektisk arbeidsdag

 

 Vi tilbyr:

  • En spennende og utfordrende jobb hvor du skal utvikle skolen i tråd med kommunens planverk bl.a et LØFT i Nes-skolen og helhetlig oppvekststrategi
  • Et aktivt og godt skoleleder-nettverk i kommunen med møtepunkter for faglig utvikling
  • Tett oppfølging og støtte av virksomhetsleder utdanning
  • Gode støttesystemer for barn og unge
  • Et trivelig arbeidsmiljø med et mangfold av elever
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.                     

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 23.02.2025
Tiltredelse: 01.08.2025

 

Arbeidssted:

Runni ungdomsskole

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Utdanning

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Februar 23, 2025

Eidskog kommune – Kommunalsjef oppvekst og kultur (Søknadsfrist 02.03.2025)

Børlisplass panorama

 

Kommunalsjef oppvekst og kultur, 2. gangs utlysning

 

 

Eidskog kommune har ledig stilling som kommunalsjef for oppvekst og kultur.

Stillingen inngår i kommunedirektørens ledergruppe med kommunedirektør som nærmeste leder. Som kommunalsjef for oppvekst og kultur får du mulighet til å være med å påvirke videre utvikling i kommunen, men også i regionen da vi har et godt samarbeid på tvers av kommunegrensene.

Oppvekst har for tiden ansvar for grunnskole, SFO, barnehage og familiens hus (barnevern, PPT, helsestasjon og flyktningtjeneste).
Kultur omfatter kulturskole, fritidsklubb, bibliotek, BUA og fellestjeneste kultur. Tjenestene er lokalisert til tettstedene Skotterud, Magnor og Matrand, samt en privat barnehage og Montessori skole på Vestmarka.

Som kommunalsjef vil du ha stor påvirkning på videre organisering av området som til sammen har 175 årsverk. 

Eidskog kommune jobber aktivt med tidlig og helhetlig innsats for en god oppvekst for alle barn og unge. 

Eidskog kommune ser etter deg som har ledererfaring, fortrinnsvis fra offentlig sektor og gjerne fra oppvekstfeltet, og som kan bidra til tverrfaglig arbeid. 

Tiltredelse snarest.

 

Arbeidsoppgaver

  • Strategisk utvikling og planlegging
  • Overordnet ansvar for barnehage, skole, familiens hus, kulturskole og bibliotek
  • Personalansvar for rektorer, styrere og leder for familiens hus 
  • Budsjett og økonomistyring for området
  • Ivareta kommunens oppgaver og lovkrav innen oppvekst og kultur
  • Følge opp kommunens ansvar ifm. private barnehager og Montessori skole
  • Representere kommunen i samarbeidet med kommunene i regionen
  • Tilrettelegging for og gjennomføring av politiske beslutninger
  • Bidra til å skape godt arbeidsmiljø og helsefremmende arbeidsplasser
  • Samarbeid med tillitsvalgte 
  • Utvikling og utredningsoppgaver generelt for kommunen

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høgskole- eller universitetsnivå
  • Relevant ledererfaring fra oppvekst eller utdanningsområde
  • Erfaring fra endrings- og omstillingsarbeid
  • God kjennskap til gjeldende lover og regler innen tjenesteområdene
  • God økonomisk forståelse og relevant erfaring med økonomistyring
  • Erfaring med saksutredning og politiske saker
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne

 

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeidsevner og kunne bidra positivt inn i jobbfellesskapet
  • Du er samlende, tydelig og trygg som leder, og en god relasjonsbygger
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Fremtidsrettet og opptatt av å søke å ta i bruk ny kunnskap
  • Stor gjennomføringsevne og inneha helhetsperspektiv
  • Evne til å motivere ansatte gjennom en tydelig og inkluderende lederstil

Personlige egenskaper vil bli vektlagt ved tilsetting

 

Vi tilbyr

  • Lønn etter avtale
  • God pensjonsordning
  • Nært samarbeid i et bredt fagmiljø i en organisasjon i utvikling
  • Godt arbeidsmiljø med kompetente og støttende kollegaer
  • Stor påvirkningskraft til å gjøre en forskjell for barn og unge i Eidskog kommune

I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger gjennom offentlig tjenestepensjon.

Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe/tar ut pensjon og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter,

https://www.klp.no/pensjon/offentlig-tjenestepensjon-kort-fortalt

 

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 02.03.2025
Arbeidsgiver: Eidskog kommune
Sted: Skotterud
Stillingstittel: Kommunalsjef oppvekst og kultur, 2. gangs utlysning
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100

 

Kontaktinformasjon

Nils Johansen
Kommunedirektør
 Telefon:+47 47456033
E-post:[email protected]

Borgny Fjeld Granstrøm
HR-leder
 Telefon:99545840
E-post:[email protected]

 

Rådhusvegen 11, 2230 Skotterud, Norge

 

 

Søk her

 

 

Om arbeidsgiveren

Eidskog er en kommune i Innlandet – omgitt av store og grønne skogsområder.

Her bor ca. 6000 personer som er fordelt på de to tettstedene Magnor og Skotterud, mens resten bor i ulike grendesamfunn fordelt over hele kommunen. Skotterud er kommunesenteret. Vi har et rikt og variert kultur- og idrettsmiljø.

Vi har god kompetanse i skoler og barnehager og et godt helsevesen.

Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse.

Kommunen er preget av tre, aluminium og glassindustri. Nyeste tilskudd på industrifronten er storsatsingen til møbelprodusenten Vestre AS.

Eidskog kommune er en moderne og fremoverlent kommune som sysselsetter rundt 650 personer. Det satses på digitale og fremtidsrettede tiltak i alle deler av organisasjonen.

Del stillingen

Selskap

Eidskog kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Skotterud

Søknadsfrist

Mars 2, 2025