Ullensvang kommune – 2 stillingar à 100% som fagarbeidar, Kinsarvik skule og SFO (søknadsfrist 02.03.2025)

Ullensvang kommune Kinsarvik skule

 

2 stillingar à 100% som fagarbeidar for skoleåret 2025/26ved Kinsarvik skule og SFO

 

 

Ledige stillingar som fagarbeidar ved Kinsarvik skule og SFO  

Som fagarbeidar hos oss får du arbeide i eit miljø med kjekke kollegaer, høg kompetanse og moglegheit til å delta i vidareutvikling av skulekvardagen til 172 flotte elevar! 

Ledige stillingar ved Kinsarvik skule, skuleåret 2025/26 

Det blir ledig inntil 2x 100 % stilling i vikariat ved Kinsarvik skule frå 01.08.2025. 

Om skulen 

Kinsarvik skule er ein 1.-10. skule i Ullensvang kommune. Skulen har 170 elevar, og 40 tilsette. Me ligg fint til i sentrum av bygda Kinsarvik med gode uteområde rundt skulen. 

Utviklingsområdet vårt er motivasjon og meistring for alle. I tillegg arbeider skulen for at alle elevane skal ha eit godt læringsmiljø. 

Skuleleiinga består for tida av rektor og to avdelingsleiarar. 

Skulen har 60 % merkantil ressurs.

 

Arbeidsoppgåver: 

  • Følga opp enkeltelevar. 
  • Vera ei støtte til læraren i undervisning. 
  • Hjelpa til med undervisning i små grupper. 
  • Vera ein ansvarleg vaksen i friminuttet. 
  • Sjå enkeltelevar og sette deg inn kva behov dei har i kvardagen. 
  • Samarbeida godt med lærarar og andre tilsette på skulen. 
  • Visa omsorg og engasjera deg i elevane sin skuledag 
  • Vera tydeleg og klare å sette grenser 

 

Me ser etter deg som : 

  • er ein god relasjonsbygger
  • har godkjent utdanning som barne-og ungdomsarbeidar eller tilsvarande.
  • relevant erfaring frå skule

 

Me tilbyr: 

  • Varierte arbeidsoppgåver 
  • Løn etter hovudtariffavtalen 
  • Gode moglegheiter for kompetanseheving med støtte frå kommunen 
  • Ullensvang kommune har inkluderande arbeidsliv (IA), fleksibel arbeidstid og gode permisjons- og pensjonsvilkår 

 

Krav:

  • Politiattest

 

Sletting av utdanningsgjeld/studielån:

Ullensvang kommune er omfatta av ordninga.

Alle som bur i ein av dei 189 kommunane på SSBs sentralitetsnivå 5 og 6 kan få sletta 25 000 kroner av utdanningsgjelda i året frå januar 2026. Du må vera busett i ein av desse kommunane, og vera yrkesaktiv, i minst eitt år. Du vil få sletta utdanningsgjeld kvart år, fram til gjelda er nedbetalt. Tiltaket gjeld all typar utdanningsgjeld, uavhengig av når ho er teken opp. Ein person som bur i ein av desse kommunane frå 1. januar 2025, eller flyttar dit når som helst etter denne datoen, vil etter eitt års butid vera kvalifisert til å få sletta gjeld.

 

Til orientering om Offentleglova:

Utgangspunktet er at alle søkjarnamn er offentlege etter Offentleglova. Det betyr at ditt namn vert gjort offentleg på kommunen si postliste når du har søkt ledig stilling.
For å gjera unntak må kommunen ha heimel i lova og vurdera konkret i kvar sak kva som er grunnen til unntaket.
I følgje offentleglova § 25 vert det stilt følgjande krav for å få unntak:
«Det kan likevel gjerast unntak frå innsyn for opplysningar om ein søkjar dersom vedkommande sjølv ber om det. Ved vurderinga av om ei slik oppmoding skal takast til følgje, skal det leggjast vekt på om det knyter seg særleg offentleg interesse til stillinga. I utlysinga skal det gjerast oppmerksam på at opplysningar om søkjaren kan bli gjort offentlege sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på søkjarlista. Dersom oppmodinga ikkje blir teke til følgje, skal søkjaren varslast om dette.

 

Arbeidsavtalar i Ullensvang kommune:
Dei som vert tilsett i Ullensvang kommune får tilsendt arbeidsavtale til digital signering. Du får tilsendt sms og e-post med link til digital arbeidsavtale. Viss du har fått munnleg melding om at du er tilsett vil du få tilsendt arbeidsavtale. Viss du ikkje får e–post i innboksen din, sjekk uønska e-post/søppelpost, eller fylge følgjande link: https://signering.posten.no/ 

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Vikariat
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist:02.03.2025
Arbeidsstad: Kinsarvik

 

Kontaktpersonar:

Hans Petter Andersen
mob: +47 95082934

 

Heimeside:

ullensvang.kommune.no

 

Adresse:

Opheimsgata 31 5750 Odda

 

Ullensvang kommune Kinsarvik skule

– ein ny, livskraftig og attraktiv kommune i Hardanger.

Ullensvang kommune er ein attraktiv stad å bu, arbeida og starta næringsverksemd! Vi kan tilby spennande og meiningsfulle arbeidsoppgåver i ein kommune som er i utvikling. Her finn du fjord, fjell, fonn, frukt, landbruk, havbruk og verdsleiande industri i ein og same kommune. Kommunen har omlag 11 100 innbyggjarar, der Odda er administrasjonssenter i kommunen omkransa av sterke bygder.

Oppdraget vårt er å levera gode tenestar, vera ein god samfunnsutviklar og arbeide for vidare vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidarar løyser vi dette viktige samfunnsoppdraget, og ynskjer å ha fleire med på laget.

Vi ønsker medarbeidarar med ulik bakgrunn, fagkombinasjonar, kompetanse, livserfaring og perspektiv. Det gir oss eit mangfaldig arbeidsmiljø som set oss betre i stand til å løysa oppgåvene. I Ullensvang kommune er vi opptekne av mangfald og inkludering, det er viktig for oss å ha ein arbeidsstyrke som representerer befolkninga. Vi oppmodar alle som er kvalifisert til å søkja, uavhengig av alder, kjønn og kjønnsidentitet, funksjonsevne, livssyn eller etnisk bakgrunn. Vi legg til rette arbeidsplassen ved behov.

Tar du utfordringa ?

Lenkjetekst
Tilgjengelegheitserklæring for nettsidsa

Lenkje
https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/bac52677-0999-4760-90dd-d3d03abdaf49 

Del stillingen

Selskap

Ullensvang kommune

Kontaktinfo

  • Hans Petter Andersen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95082934

Lokasjon

  • Odda

Søknadsfrist

Mars 2, 2025

Lyngen kommune – Lærestillinger fast og vikariat, Lyngen-skolen (søknadsfrist 06.03.2025)

Lyngentrappa

 

Ledige lærerstillinger i Lyngen kommune – faste stillinger og vikariat

 

 

Inntil tre faste 100 % lærerstillinger og inntil fem vikariat for skoleåret 2025/2026

Fra og med 1. august 2025 er det ved skolene i Lyngen ledig inntil tre faste lærerstillinger med 100% stillingsstørrelse og fem ledige vikariat i 100 % stilling for skoleåret 2025/2026.  

 

FAGBEHOV:

Eidebakken skole; norsk, matematikk, engelsk, spesialpedagogisk kompetanse (Ask), tysk, andrespråks-pedagogikk, naturfag.

Lenangen skole; norsk, engelsk, musikk, tysk, kunst og håndverk, spesialpedagogisk kompetanse. 

  • Søknaden sendes elektronisk på JobbNorge.
  • Aktuelle kandidater kan bli innkalt til intervju.
  • Det er krav om politiattest ved ansettelse.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova), § 25.

 

VIL DU VÆRE MED PÅ LYNGEN-LAGET?

Lyngen kommunes mangeårige satsing på barn og unge, har gitt skolene gode utviklingsmuligheter.

Er det noe du skulle ønske du hadde tilgang til som lærer? Da har vi det sannsynligvis hos oss. Gjennom år har vi bygget oss sterke på kompetanse, nye skolebygg, laget rundt barnet og tverrfaglig samarbeid. Lyngen kommune har rustet opp skolene både med analoge og digitale hjelpemidler.

Elevene har fysiske lærebøker etter den nye læreplanen i alle fag, samtidig har hver enkelt elev sin egen iPad eller pc og tilgang til flere læringsplattformer. 

Vi søker etter lærere som vil bidra inn i vårt kollektive læringsfellesskap der vi har fokus på å gjøre hverandre gode.

Bli med på laget, da vel!

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Godkjent grunnskoleutdanning
  • Fagutdanning fra høgskole og/eller universitet

 

Vi søker lærere som:

  • Tar ansvar for relasjonen til elevene og bidrar til et trygt og inkluderende læringsmiljø
  • Er stabile og autoritative voksne og har en bevisst holdning til at klasseledelse er en avgjørende faktor for god læring
  • Er faglig dyktige og planlegger, gjennomfører og evaluerer undervisning med vekt på inkludering, mestring, motivasjon og faglig utvikling hos elevene
  • Kartlegger elevene og bruker resultatene systematisk til økt læring for alle elever
  • Har gode samarbeidsevner, er utviklings- og endringsorientert, fleksibel og engasjert 
  • Bidrar til et kollektivt læringsfellesskap der vi gjør hverandre gode.
  • Har gode digitale ferdigheter
  • Kan tenke seg å være kontaktlærer

 

Vi tilbyr

  • Variert arbeid i et lærende og positivt miljø
  • Et tverrfaglig lag rundt elevene
  • Faglige utfordringer og potensiale for utvikling
  • Erfaringsdeling og kompetanseheving på kommunalt nivå
  • Veiledning av nytilsatte
 
 
Om oss

Lyngen kommune har om lag 2 700 innbyggere og er kjent for sin rolige fjord og sine majestetiske fjell. Kommunesenteret ligger på Lyngseidet, ca. 1,5 timers kjøretur fra Tromsø. Lyngen kan by på et variert arbeidsmarked, et godt utviklet tjenestetilbud, levende lokalsamfunn og gode økonomiske virkemidler. Lyngen ligger i tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark, noe som betyr gratis barnehage, lavere skatt, nedskriving av studielån og fritak for el-avgift. Så mye kan du spare ved å bo og arbeide i Lyngen. 

Eidebakken skole er en 1-10 skole med ca. 180 elever og 40 ansatte. Skolen ligger på kommunesenteret Lyngseidet. Eidebakken skole ble tatt i bruk høsten 2011, og har fine, tidsriktige lokaler. Skolen har eget svømmebasseng, fotballhall og klatrevegg og ligger i umiddelbar nærhet til lysløype, alpinbakke og ungdomsklubben på Lyngseidet. Kontaktperson: Tone Mari Iversen, rektor, tlf. 990 23 534

Lenangen skole er en 1-10 skole med ca. 40 elever og 12 ansatte. Skolen er lokalisert i bygda Sør-Lenangen og har egen svømmehall, ballbinge, friidrettsanlegg og leirskole. Lenangen skole ligger idyllisk til med nærhet til naturen. Et nytt, moderne og funksjonelt skolebygg ble tatt i bruk høsten 2018. Kontaktperson: Bodil Lillian Larsen, rektor, tlf. 908 43 508

 

Spørsmål om stillingen

Anette Holst
kommunalsjef oppvekst og kultur
400 28 559
[email protected]

 

 

 

Søk stillingen

 

 

 

Søknadsfrist: 6. mars 2025
Arbeidsgiver: Lyngen kommune
Kommune:
Lyngen
Omfang: Heltid (4 stillinger)
Varighet: Fast
Arbeidssted: Strandveien 24, 9060 Lyngseidet

Del stillingen

Selskap

Lyngen kommune

Kontaktinfo

  • Anette Holst
  • Tittel: Kommunalsjef oppvekst og kultur
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 400 28 559

Lokasjon

  • Lyngseidet

Søknadsfrist

Mars 6, 2025

Vågå kyrkjelege fellesråd – Kyrkjeverje/Dagleg leiar (søknadsfrist 03.03.2025)

 

 

 

Ledig 80-100% stilling som KYRKJEVERJE

 

  • Vågå Sokn
  • Edvard Stormsveg 2, 2680 Vågå, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Kyrkjeverje/Dagleg leiar
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, deltid 80%
Arbeidstid: Dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 3. mars

Send søknad til: [email protected]

Stillinga som kyrkjeverje er ei variert, spennande og utfordrande ledarstilling innan Den norske kyrkja i Vågå. Som kyrkjeverge vil du ha ansvar for det daglege arbeidet i Vågåkyrkja samt rapportere til Vågå kyrkjelege råd/sokneråd som er kyrkja sitt øvste organ i kommunen. Dei andre tilsette på kyrkjekontoret er sekretær, kyrkjelydspedagog, organist og kyrkjetenar/ kyrkjegardsarbeidar. Soknepresten har kontor der og er med i staben, men har prosten som sin arbeidsgjevar.

 

Arbeidsoppgåver

· Vera dagleg leiar for rådet si verksemd i samsvar med vedtekne planar, budsjett, gjeldande lover og forskrifter.

· Personalansvar. Leie og motivere dei tilsette.

· Utvikle og leie den kyrkjelege aktiviteten i Vågå i samarbeid med tilsette og frivillige.

· Ansvar for gravplassforvaltninga.

· Overordna ansvar for drift og vedlikehald av kyrkja og kyrkjegarden.

· Være saksbehandlar og sekretær for fellesrådet.

· Sikre finansiering av drifta og investeringsprogram gjennom aktiv forhandling om økonomiske rammer, og søkje anna finansiering der det er mogleg.

· Leie strategi- og utviklingsarbeidet for fellesrådet.

· Bidra til å skape gode relasjonar og samhandling med kyrkjelyden.

· Representere verksemda utad mot kyrkjelege organ, lokalpolitikarar, administrasjonen i kommunen, media og andre.

· Sikre at verksemda vert drifta i samsvar med lov-og avtaleverk.

· Kontakt med og rapportering til offentlege styresmakter.

 

Kvalifikasjonar

• Høgare økonomisk/administrativ utdanning er ein fordel, men særskilt relevant praksis kan kompensere for manglende utdanning.

• Erfaring fra møteleiing, forhandlingar og/eller anna utadretta verksemd.

• God kjennskap til kyrkjeleg forvaltning og organisering.

• Engasjement for kyrkjas visjon og målsetjingar.

• Erfaring og gode ferdigheiter i bruk av dataverktøy.

 

Personlege eigenskapar

• Være trygg i rolla som leiar og ha god evne til å ta riktige beslutningar, prioritere, organisere og korrigere når det er nødvendig.

• Evne til å oppnå tillit og gode relasjonar internt og eksternt.

• Gode kommunikasjonsevner både muntleg og skriftleg. Målforma er nynorsk.

• Strukturert og ryddig.

• Kunne arbeide godt sjølvstendig- og i team med tilsette og frivillige.

• At du er personleg skikka og motivert for stillinga vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

• Ei variert og utfordrande leiarstilling med mange viktige og varierte oppgåver.

• Løn etter avtale.

• Pensjonsordning gjennom KLP.

• Gode digitale verktøy som gjev god fleksibilitet i ein hektisk arbeidskvardag.

• Kollegaforum på regionalt, bispedømme- og landsnivå.

• Tilbud om kurs innan aktuelle fagområder.

 

Om stillinga elles

Du må pårekne noko jobb og møteverksemd på helg, helligdag og kveldstid.

Vi kan tilby ein triveleg arbeidsplass der dei tilsette arbeider for at både kontor og kyrkje skal vera ein god arena for både kyrkjelyden og dei tilsette. Vi har ljose og trivelege kontor på kommunehuset i Vågå, rett ved Vågåkyrkja

Før tilsetjing skal det leggjast fram politiattest (jf. KL.§29). Løn og arbeidsvilkår i hht. gjeldande regulativ og KA si tariffavtale forkyrkjeleg tilsette. For stillinga gjeld ei prøvetid på seks månadar.

Nærare opplysningar kan rettast til fellesrådsleiar Erik Lillebråten tlf. 909 71 257.

Søknad med attester og vitnemål sendes til: Vågå kyrkjelege fellesråd, postboks 78, 2684 VÅGÅ eller [email protected]

 

Kontaktperson for stillingen

Erik Lillebråten
Leiar i Vågå kyrkjelege råd
909 71 257
[email protected]

 

Om bedriften

Vågå kommune har vel 3600 innbyggarar der 85% er medlemar i Den norske kyrkja. Soknet har ei kyrkje, Vågåkyrkja, samt eit privateigd kapell. Vågå høyrer til Nord-Gudbrandsdal prosti i Hamar bispedømme.

Opprinneleg var Vågåkyrkja ei stavkyrkje frå perioden 1150-1200, men endra behov for bygdas befolkning førte til at kyrkja vart fullstendig ombygd omkring 1625-1627. Byggmester var den kjende kyrkje- og tårnbyggaren Werner Olsen Skurdal frå Nes på Hedmarken. Dagens kyrkje vart gjenoppbygd av materialar frå fleire nedrevne stavkyrkjer frå Vågå.

Vågåkyrkja har plass til 250 personar, og er omkransa av den vakre kyrkjegarden vår.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.vagakyrkja.com

 

Del stillingen

Selskap

Vågå sokn

Kontaktinfo

  • Erik Lillebråten
  • Tittel: Leiar i Vågå kyrkjelege råd
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 909 71 257

Lokasjon

  • Vågå

Søknadsfrist

Mars 3, 2025

Nes kommune – Assisterende rektor, Fenstad skole (søknadsfrist 03.03.2025)

 

 

Assisterende rektor Fenstad skole

 

 

Nes kommune kan tilby en utfordrende og spennende lederstilling, og du vil bli inkludert i en fagsterk, aktiv og positiv ledergruppe. 
Stillingen som assisterende rektor ved Fenstad skole er ledig for tiltredelse 1. august 2025. 

Fenstad skole ligger landlig til nord i kommunen. Skolen har 200 elever og 30 ansatte. 
Skolen har en ressursavdeling som er tilrettelagt for en gruppe barn med et helhetlig spesialpedagogisk tilbud, lokalisert i skolens paviljong. 
Skolen har en ny skolebygning for 4. – 7. trinn som skal tas i bruk fra august 2025. Hovedbygget er nyrenovert, der 1. – 3. trinn, SFO og kontorer er lokalisert.    

Skolens satsningsområde er grunnleggende ferdigheter og et inkluderende læringsmiljø. Lokalmiljøet gir gode muligheter til aktiviteter i skog og mark gjennom hele året.
Skolen har etablert rutiner og tradisjoner som skaper trivsel og samhold. 

Fenstad skoles visjon er: ET GODT STED Å VÆRE – ET GODT STED Å LÆRE. For oss betyr det at alt arbeid i skolen bygger på ambisjoner om faglig og sosial utvikling, motivasjon for å lære, ønsket om å utvikle seg og strekke seg etter nye mål.

 

Arbeidsoppgaver

  • Sikre god inkludering, trivsel og utvikling hos alle elevene
  • Tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst
  • Bidra aktivt i ledelse av lærings- og utviklingsarbeid
  • Ivareta administrative oppgaver som. f.eks. vikarhåndtering, personalansvar, ledelse av HMS-arbeid, oppfølging av utstyr og bygg
  • 25 % undervisning

 

 Kvalifikasjoner

  • Undervisningskompetanse i grunnskolen
  • Utdanning i skoleledelse, gjerne på masternivå
  • Erfaring fra arbeid med læringsmiljø og pedagogisk analyse vektlegges
  • Ledererfaring fra grunnskole der du kan vise til gode resultater
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt 
  • Svært gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
  • Politiattest ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før tilsetting jf. Oppl.loven §17.11

 

Personlige egenskaper

  • Du er tydelig og har klare visjoner for læring i framtidas skole
  • Du er målrettet og motiverer til felles innsats for elevenes læring og utvikling
  • Du er beslutningsdyktig, resultatorientert og en god strateg
  • Du har en lederstil som preges av involvering og tydelig kommunikasjon
  • Du har evne til å skape en kollektiv kultur der alle bidrar
  • Du takler høyt tempo, samtidig som du evner å prioritere i en hektisk arbeidsdag.  

 

Vi tilbyr: 

  • Et helt nytt skolebygg med plan for et uteområde tilrettelagt for lek og fysisk aktivitet
  • Et arbeidsmiljø som er preget av raushet, delingskultur og høy kompetanse
  • En velorganisert skole med gode rutiner og systemer
  • En spennende og utfordrende jobb hvor du skal utvikle skolen i tråd med kommunens planverk bl.a. Et Løft i Nes skolen 
  • Et aktivt og godt skoleledernettverk i kommunen, med møtepunkter for faglig utvikling
  • Gode støttesystemer for barn og unge
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Minst to referanser må oppgis. 

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 03.03.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Fenstad skole

 

Kontaktpersoner:

Astrid Kjensli
tlf: +47 97639263
mob: +47 66104430

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Fenstad skole

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Astrid Kjensli
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 97639263 mob: +47 66104430

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mars 3, 2025

Fagskulen Vestland avdeling Voss – Undervisnings – stilling i anleggsfag 100% Fast (Søknadsfrist 01.04.2025)

 

 

Undervisningsstilling i anleggsfag

 

 

Fagskulen Vestland, avd. Voss treng lærar i anleggsfag. Anleggsutdanninga på Voss er ei god og populær utdanning, med eit triveleg arbeidsmiljø. Studiet er nettbasert med samlingar. Det er 3 klassar som har 6 samlinga kvart skuleår. Fagskulen er lokalisert saman med Voss vgs i Skulestadmoen på Voss.

Vi treng lærar i 100 % frå neste skuleår, men har ledig noko dette skuleåret om det kan vere aktuelt å starte i ein mindre ressurs. Vi har difor ei åpen utlysing på denne stillingen, så ta kontakt for ein prat om du er interessert.

 

Søknadsfrist: 01.04.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stillingstittel: undervisningsstilling i anleggsfag
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4873955336

 

Arbeidsoppgåver

–        Undervise og rettleie fagskulestudentar på fysiske samlingar og via nett
–        Utvikle gode undervisningsopplegg og bidra i tverrfaglege prosjekt saman med dei andre faglærarane
–        Utvikle gode arbeidskrav til studentane og vurdering av desse
–        Halde deg oppdatert mot næringa

 

Kvalifikasjonar

–        Sivilingeniør, ingeniør eller fagskuleingeniør innan anleggsfag
–        Gode kommunikasjonsevner
–        Pedagogikk er en fordel men ikkje et krav. Det kan leggjast til rette for å ta dette kan tas ved sidan av jobben.

 

Personlege eigenskapar

Du liker tanken på å vere lærar på fagskulen for ein gjeng vaksne studentar med fagbrev og allsidig praksis.
Du har eit ønske om å formidle kunnskap, og å utvikle deg fagleg saman med dyktige kollegaer og studentar.
Du ser fordelen med prosjektbasert og studentaktiv læring.
Du er glad i faget ditt, og har evna til å engasjere deg, og samtidig engasjere andre.
Du ønsker å bidra til eit positivt arbeids- og læringsmiljø.
 
 
Vi tilbyr:
 
Fagleg utvikling, interessante arbeidsoppgåver, lærevillige studentar, hyggelege og engasjerte kollegaer, gode faglege diskusjonar og høve til å knytte gode kontaktar i det lokale næringslivet.
I tillegg får du fordelane med å være tilsett i fylkeskommunen, med avtaleverk, rammevilkår, forsikringar og gode pensjonsordningar.
 
 
 

 

 

Kontaktinformasjon

Andrid Solaas
avdelingsleiar
 Telefon:90094432

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Andrid Solaas
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90094432

Lokasjon

  • Voss

Søknadsfrist

April 1, 2025

Haram kirkelige fellesråd – Kateket i Haram 100% fast (søknadsfrist 30.04.2025)

 

 

Kateket i Haram

 

 

Det er ledig 100% fast stilling som kateket i Haram kyrkjelege fellesråd.

I Haram er det 6 kyrkjer og 5 sokn. Kommunen ligg ved kysten og inkluderer 4 øyer; Lepsøy, Haramsøy, Flemsøy/Skuløy og Fjørtoft, som no er landfaste gjennom Nordøyvegen. På fastlandet ligg tettstadane Vatne, Brattvåg og Søvik. Kyrkjekontoret er i Brattvåg, 40 km frå Moa, 50 km frå Ålesund og 50 km frå Vigra flyplass.

Haram kommune har omlag 9300 innbyggarar og er ei av dei store industrikommunane på Sunnmøre. Her er eit rikt idretts- og kulturliv med stor aktivitet innan m.a kor, korps og teater. Fjord, fjell og nydeleg natur gir mange moglegheiter for ulike typar friluftsliv overalt i kommunen.

Kyrkjestaben i Haram har 3 prestar, 2 organistar, kyrkjelydspedagog, diakon og kateket.

Vår kateket gjennom mange år går av med pensjon hausten 2024, og det blir derfor ledig ei 100% stilling som kateket.

 

Søknadsfrist: 15.02.2025
Arbeidsgivar: Haram Kyrkjelege Fellesråd
Stad: BRATTVÅG
Stillingstittel: Kateket i Haram
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4860975407

 

Arbeidsoppgåver

  • Hovudansvar for kyrkjelydane si undervisning og opplæring for barn og unge.
  • Delta i plan- og utviklingsarbeid for trusopplæring for alle døypte i alderen 0-18 år
  • Koordinere og leie kyrkjelydane sitt konfirmantarbeid.
  • Delta i planlegging og gjennomføring av gudstenester der konfirmantar, ungdom og barn er målgruppa
  • Følge opp frivillige medarbeidarar i trusopplæringsutvala
  • Ansvarleg for kyrkjelydane sitt skule-/barnehage og kyrkjesamarbeid

 

Kvalifikasjonar

  • Utdanning i samsvar med Tenesteordning for kateketar i Den norske kyrkja.
  • Søkjarar som har utdanning innan kristendom/teologi og pedagogikk, eller anna relevant utdanning vert oppfordra til å søke. Vi kan også vurdere støtte til kompetanseutvikling.
  • Erfaring frå barne- og ungdomsarbeid i kyrkjelyd er ønskeleg.
  • Søkjarar må vere medlem i Den norske kyrkja, og arbeide etter kyrkja sitt trus- og verdigrunnlag

 

Personlege eigenskapar

  • Engasjement for arbeid med undervisning og formidling til barn og unge.
  • Gode pedagogiske og administrative evner.
  • God på formidling, kommunikasjon og relasjonsbygging.
  • Evne til å arbeide både sjølvstendig og i team, og til å leie andre, både tilsette og frivillige.
  • Raus og inkluderande.
  • Personlege eigenskapar vil bli vektlagt.

Anna:
For å bli tilsett må ein ha førarkort klasse B og kunne disponere eigen bil i arbeidet.
Den som får tilbod om stillinga, må legge fram barneombodsattest (politiattest), jfr Lov om tros- og Livssynsamfunn §20.

 

Vi tilbyr

  • For stillinga gjeld reglement og tariffavtalar i kyrkjeleg sektor. Pliktig pensjonsordning i KLP, 2% av løna vert trekt i pensjonsinnskot.
  • Lønn ut frå kvalifikasjonar og i tråd med tariffavtalen. Høve til å drøfte stillingsprosent.
  • Søknadsfrist 31.oktober 2024
  • Tiltreding etter avtale
  • Kontakt: Kyrkjeverge Jarle Løken 975 49 559

 

Årsundvegen 11, 6270 BRATTVÅG, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Jarle Løken
Kyrkjeverge
 Telefon:+47 97549559

Del stillingen

Selskap

Haram kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Jarle Løken
  • Tittel: Kyrkjeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 97549559

Lokasjon

  • Brattvåg

Søknadsfrist

April 30, 2025

Sigdal kommune – 100 % fast stilling som Helsefagarbeider, Vikarsentralen (søknadsfrist 23.02.2025)

 

 

100 % fast stilling som Helsefagarbeider

 

 

Sigdal kommune har ledig 100 % fast stilling som helsefagarbeider tilknyttet kommunens vikarsentral med tiltredelse 2.6.2025 eller etter avtale.

Ansatte i vikarsentralen jobber i en fast turnus med arbeid dag og kveld. Det kan jobbes dag og kveld hver 3. helg, alternativt langvakter hver 4. helg etter eget ønske.  Stillingen server virksomhetene Sigdalsheimen, Hjemmetjenesten og Tjenester til funksjonshemmede etter behov til enhver tid. Vi søker etter helsefagarbeidere og det er ønskelig med erfaring fra lignende arbeid.

 

Arbeidsoppgaver:

Arbeidsoppgavene vil variere utfra hvilken virksomhet man jobber i til enhver tid.

 

Kvalifikasjoner:

Offentlig godkjent helsefagarbeider, hjelpepleier eller omsorgsarbeider. Personlig egnethet vektlegges.

Må kunne beherske dataverktøy.

Må ha førerkort.

 

Personlige egenskaper:

Fleksibel og omstillingsdyktig.

Trives med varierte oppgaver.

Motivert for å jobbe helhetlig.

Strukturert og ansvarsbevisst.

Selvstendig og samarbeidsvillig.

Løsningsorientert.

Viser respekt for brukere og kollegaer, har tålmodighet og er tydelig i kommunikasjonen.

 

Vi tilbyr:

Gode opplæringsvilkår og fadderordning.

Arbeid i en IA bedrift.

Gode pensjons – og forsikringsordninger.

Lønn etter avtale.

Rekrutteringstillegg på kroner 20 000.

Funksjonstillegg for å jobbe i vikarsentral, kroner 12 000.

 

Språk:

Søkeren må beherske norsk muntlig og skriftlig godt.

 

Politiattest:

Vi gjør oppmerksom på at det vil bli krevd politiattest ved tilsetting slik Helse- og omsorgstjenestelovens § 5-4 krever.

 

Søknad:

Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25.

Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess.

 

Spørsmål om stillingen rettes til: 

Virksomhetsleder for Tjenester til funksjonshemmede Turid Synnøve Flaget på tlf: 32712200

Virksomhetsleder for hjemmetjenesten Ann Kristin Åby på mob: 90635604

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Søknadsfrist: 23.02.2025
Tiltredelse: 02.06.2025
Arbeidssted: vikarsentralen

 

Kontaktpersoner:

Turid Flaget
tlf: 32 71 22 00
mob: 481 96 676

 

Hjemmeside:

www.sigdal.kommune.no

 

Adresse:

Holmenjordet 3350 Prestfoss

 

 

Helse og sosial

Gøy på landet, men bare en time fra byen
Prestfoss, Sigdals kommunesenter, ligger en times tid unna Drammen, Kongsberg og Hønefoss. Med bil kommer du deg til Oslo på halvannen time, eller du kan ta toget fra Hokksund. Sigdals beliggenhet gjør kommunen til et tilgjengelig område.

Drømmen om det gode liv i Kunstnerdalen
Drømmer du om å bo landlig, med god plass rundt deg? Omgivelsene i Sigdal inspirerte kunstnere som Theodor Kittelsen og Christian Skredsvig så mye at de begge valgte å bosette seg her. Husene deres her i Kunstnerdalen er åpne for besøk i sesong.

En del av Kongsbergregionen
Sigdal er en del av Kongsbergregionen. Regionsamarbeidet skal styrke regionen som en bærekraftig, attraktiv og konkurransedyktig region. Sammen er vi store nok.

Bo rimeligere
Sammenlignet med byene, får du mye husrom for pengene i Sigdal. Du kan få enebolig med romslig tomt og suveren utsikt til samme pris som en liten leilighet i hovedstaden. I Sigdal finnes det ledige tomter for de som ønsker å bygge.

Verdens beste treningssenter rett utenfor døra
Her er skog, elv, fjord og fjell – alt lett tilgjengelig for deg som liker å bruke naturen til trening eller rekreasjon. Det er ikke uten grunn at Sigdal er landets femte største hyttekommune, med Norefjell og Haglebu som to av de mest kjente områdene.

Fyll fritiden med det som gir deg glede og energi
I Sigdal er det et rikt tilbud med fritidsaktiviteter. Er du av den eventyrlystne typen, kan du bli med Sigdal Aktiv på Norges morsomste elverafting. Eller hva med å suse av gårde i gokart hos Sigdal Motorsenter?

Det er flere idrettslag i kommunen, kor, korps og 4H-klubber. Slike aktiviteter har vi takket være godt samhold og dugnadsånd. I Sigdal får du muligheten til å påvirke og bidra til at kommunen skal fortsette å være et trygt sted å bo og vokse opp.

Sigdal kommune har ca. 3.500 innbyggere og 5 000 hytter. Kommunen har et godt utbygd privat barnehagetilbud og gode
oppvekstsvilkår. Vi vil være en resultatretta, åpen og serviceinnstilt organisasjon som utvikler kreative medarbeidere. Sigdal kommune er en MOT kommune.

Del stillingen

Selskap

Sigdal kommune

Kontaktinfo

  • Turid Flaget
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 32 71 22 00 mob: 481 96 676

Lokasjon

  • Prestfoss

Søknadsfrist

Februar 23, 2025

Sigdal kommune – Helsefagarbeider 100 % fast, Tjenester til funksjons – hemmede (søknadsfrist 28.02.2025)

 

100 % fast stilling som Helsefagarbeider i flytende stilling

 

 

Tjenester til funksjonshemmede har ledig 100% fast stilling Helsefagarbeider i flytende stilling med tiltredelse etter avtale

Stillingen er i turnus med dag, noe kveld/ hvilende natt og hver 3. helg, evt langvakter hver 4 helg.

Hos oss vil du få en spennende og utfordrende jobb i en virksomhet i utvikling og vekst. Du vil jobbe i et tverrfaglig arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer.

Aktuelle søkere vil bli bedt inn til en samtale hvor arbeidsoppgavene vil bli nærmere presentert.

 

Kvalifikasjoner:

· Vi søker etter offentlig godkjent helsefagarbeider.

· Personlig egnethet og engasjement for brukergruppen vektlegges.

· Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper:

· Du er en lagspiller.

· Du bidrar til arbeidsglede og et godt arbeidsmiljø.

· Du er løsningsorientert.

· Du har gode kommunikasjonsevner

· Du er faglig trygg og kan jobbe selvstendig

 

Vi tilbyr:

· Vi tilbyr lønn etter tariff

· Kroner 20 000 i rekrutteringstillegg

· Gode pensjons og forsikringsordninger

· Gode opplæringsvillkår

· Arbeid i en IA bedrift

 

Språk:

Søkeren må beherske norsk muntlig og skriftlig godt.

 

Politiattest:

Vi gjør oppmerksom på at det vil bli krevd politiattest ved tilsetting slik Helse- og omsorgstjenestelovens § 5-4 krever.

 

Søknad:

Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette

kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25.

Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess.

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Søknadsfrist: 28.02.2025
Tiltredelse: 05.05.2025
Arbeidssted: Tjenester til funksjonshemmede

 

Kontaktpersoner:

Turid Flaget
tlf: +47 32712200
mob: +47 48196676

 

 

Hjemmeside:

/www.sigdal.kommune.no/artikkel/Tjenester-til-funksjonshemmede-TTF

 

Adresse:

Holmenjordet 3350 Prestfoss

 

 

Sigdal kommune Tjenester til funksjonshemmede

Gøy på landet, men bare en time fra byen
Prestfoss, Sigdals kommunesenter, ligger en times tid unna Drammen, Kongsberg og Hønefoss. Med bil kommer du deg til Oslo på halvannen time, eller du kan ta toget fra Hokksund. Sigdals beliggenhet gjør kommunen til et tilgjengelig område.

Drømmen om det gode liv i Kunstnerdalen
Drømmer du om å bo landlig, med god plass rundt deg? Omgivelsene i Sigdal inspirerte kunstnere som Theodor Kittelsen og Christian Skredsvig så mye at de begge valgte å bosette seg her. Husene deres her i Kunstnerdalen er åpne for besøk i sesong.

En del av Kongsbergregionen
Sigdal er en del av Kongsbergregionen. Regionsamarbeidet skal styrke regionen som en bærekraftig, attraktiv og konkurransedyktig region. Sammen er vi store nok.

Bo rimeligere
Sammenlignet med byene, får du mye husrom for pengene i Sigdal. Du kan få enebolig med romslig tomt og suveren utsikt til samme pris som en liten leilighet i hovedstaden. I Sigdal finnes det ledige tomter for de som ønsker å bygge.

Verdens beste treningssenter rett utenfor døra
Her er skog, elv, fjord og fjell – alt lett tilgjengelig for deg som liker å bruke naturen til trening eller rekreasjon. Det er ikke uten grunn at Sigdal er landets femte største hyttekommune, med Norefjell og Haglebu som to av de mest kjente områdene.

Fyll fritiden med det som gir deg glede og energi
I Sigdal er det et rikt tilbud med fritidsaktiviteter. Er du av den eventyrlystne typen, kan du bli med Sigdal Aktiv på Norges morsomste elverafting. Eller hva med å suse av gårde i gokart hos Sigdal Motorsenter?

Det er flere idrettslag i kommunen, kor, korps og 4H-klubber. Slike aktiviteter har vi takket være godt samhold og dugnadsånd. I Sigdal får du muligheten til å påvirke og bidra til at kommunen skal fortsette å være et trygt sted å bo og vokse opp.

Sigdal kommune har ca. 3.500 innbyggere og 5 000 hytter. Kommunen har et godt utbygd privat barnehagetilbud og gode
oppvekstsvilkår. Vi vil være en resultatretta, åpen og serviceinnstilt organisasjon som utvikler kreative medarbeidere. Sigdal kommune er en MOT kommune.

Del stillingen

Selskap

Sigdal kommune

Kontaktinfo

  • Turid Flaget
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 32712200 mob: +47 48196676

Lokasjon

  • Prestfoss

Søknadsfrist

Februar 28, 2025

Sigdal kommune – Lærerstillinger 25/26, Skolene i Sigdal (søknadsfrist 10.03.2025)

 

 

Lærere

 

 

 

Har du lyst til å jobbe i en skole som har fokus på trygt og godt skolemiljø, inkludering, tilpasset opplæring og pedagogisk bruk av digitale verktøy i undervisningen? Da må du søke på jobb som lærer i Sigdal!

I Sigdal har vi ledige lærerstillinger i grunnskolen fra og med 1. august 2025, både faste stillinger og vikariater. Stillingene vil kunne være knyttet til en eller flere av skolene våre.

Sigdal har tre barneskoler; på Nerstad, i Prestfoss og i Eggedal, og en ungdomsskole i Prestfoss, med til sammen ca 350 elever. Barneskolene drives fådelt, med basestruktur eller trinnvis sammenslåing. Ungdomsskolen samler elever fra hele kommunen, og er geografisk sentralt plassert i Prestfoss.

Sigdal kommune har som målsetting å være en skapende kommune med vekt på nytenkning og entreprenørskap. I skolene legger vi vekt på tilpasset opplæring, inkluderende læring, trygt og godt skolemiljø, og et godt skole-hjemsamarbeid. Vi har miljøveiledere ved alle skolene. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle vår pedagogiske bruk av digitale verktøy i undervisningen og vurderingsarbeidet, og har IKT-veiledere ved hver av skolene våre.

Kommunen har nært samarbeid om interkommunale tjenester som PPT, Voksenopplæring og barnevern med Modum og Krødsherad. Vi har også et samarbeid om blant annet IKT-tjenester med andre kommuner i Kongsbergregionen.

 

Aktuelle arbeidsoppgaver:

  • Undervisning tilpasset den enkelte skoles behov
  • Kontaktlærer eller faglærer for klasser, grupper og enkeltelever.
  • Planlegge, gjennomføre og vurdere variert og framtidsrettet opplæring av høy kvalitet og med god progresjon.
  • Bidra til skolens utviklingsarbeid og i lærerteam ved skolene.

 

Kvalifikasjoner:

Godkjent pedagogisk utdanning tilpasset skoleslaget og god kunnskap om Kunnskapsløftet LK-20.

Spesifiser utdanning og antall studiepoeng i søknaden, og fortell om undervisningskompetanse om du har dette. I tillegg er det positivt om du kan vise til praksis fra nye varierte arbeidsmåter, vurderingsformer og skoleutvikling. 

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Språk:

Søkeren må beherske norsk muntlig og skriftlig.

 

Politiattest:

For ansettelse i skolen kreves gyldig politiattest. Ikke eldre enn 3 måneder gammel attest fremlegges før tilsetting, jfr. Opplæringslovens § 17 – 11, jf. politiregisterloven § 39 første ledd. (Politiattest kreves bare av søkere som får tilbud om stilling, og skal ikke legges ved søknaden!)

 

Søknad:

Søkere må gi opplysninger i søknaden hvilke(t) skoleslag de ønsker å søke stilling i. Ønskes en bestemt skole, kan det også avmerkes. Legg ved CV. Denne utlysningen gjelder for de stillinger som måtte bli ledige for skoleåret 2025 – 2026, med oppstart 1. august 2025. Sigdal kommune kan være behjelpelig med å skaffe medarbeiderne barnehageplass. Vi ønsker deg velkommen som søker til Sigdalskolen – en skole i utvikling!

Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25. Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess.

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid:Dag
Søknadsfrist: 10.03.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Skolene i Sigdal

 

Kontaktpersoner:

Anne Hilde Fragått – Prestfoss skole
mob: 909 62 380

Anne Line Eidal – Nerstad skole
mob: 977 82 049

Irene U. Wærsted – Eggedal skole
mob: 480 62 387

Kari Sælebakke – konst. kommunalsjef oppvekst
mob: +47 47451946

Tove-Margrethe Brox – Sigdal ungdomsskole
mob: 917 79 724

 

Hjemmeside:

www.sigdal.kommune.no

 

Adresse:

Borgestubakken 2 3350 Prestfoss

 

 

Sigdal kommune Oppvekst

Gøy på landet, men bare en time fra byen
Prestfoss, Sigdals kommunesenter, ligger en times tid unna Drammen, Kongsberg og Hønefoss. Med bil kommer du deg til Oslo på halvannen time, eller du kan ta toget fra Hokksund. Sigdals beliggenhet gjør kommunen til et tilgjengelig område.

Drømmen om det gode liv i Kunstnerdalen
Drømmer du om å bo landlig, med god plass rundt deg? Omgivelsene i Sigdal inspirerte kunstnere som Theodor Kittelsen og Christian Skredsvig så mye at de begge valgte å bosette seg her. Husene deres her i Kunstnerdalen er åpne for besøk i sesong.

En del av Kongsbergregionen
Sigdal er en del av Kongsbergregionen. Regionsamarbeidet skal styrke regionen som en bærekraftig, attraktiv og konkurransedyktig region. Sammen er vi store nok.

Bo rimeligere
Sammenlignet med byene, får du mye husrom for pengene i Sigdal. Du kan få enebolig med romslig tomt og suveren utsikt til samme pris som en liten leilighet i hovedstaden. I Sigdal finnes det ledige tomter for de som ønsker å bygge.

Verdens beste treningssenter rett utenfor døra
Her er skog, elv, fjord og fjell – alt lett tilgjengelig for deg som liker å bruke naturen til trening eller rekreasjon. Det er ikke uten grunn at Sigdal er landets femte største hyttekommune, med Norefjell og Haglebu som to av de mest kjente områdene.

Fyll fritiden med det som gir deg glede og energi
I Sigdal er det et rikt tilbud med fritidsaktiviteter. Er du av den eventyrlystne typen, kan du bli med Sigdal Aktiv på Norges morsomste elverafting. Eller hva med å suse av gårde i gokart hos Sigdal Motorsenter?

Det er flere idrettslag i kommunen, kor, korps og 4H-klubber. Slike aktiviteter har vi takket være godt samhold og dugnadsånd. I Sigdal får du muligheten til å påvirke og bidra til at kommunen skal fortsette å være et trygt sted å bo og vokse opp.

Sigdal kommune har ca. 3.500 innbyggere og 5 000 hytter. Kommunen har et godt utbygd privat barnehagetilbud og gode
oppvekstsvilkår. Vi vil være en resultatretta, åpen og serviceinnstilt organisasjon som utvikler kreative medarbeidere. Sigdal kommune er en MOT kommune.

Del stillingen

Selskap

Sigdal kommune

Kontaktinfo

  • Anne Hilde Fragått
  • Tittel: Prestfoss skole
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 909 62 380
  • Anne Line Eidal
  • Tittel: Nerstad skole
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 977 82 049
  • Irene U. Wærsted
  • Tittel: Eggedal skole
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 480 62 387
  • Kari Sælebakke
  • Tittel: konst. kommunalsjef oppvekst
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 47451946
  • Tove-Margrethe Brox
  • Tittel: Sigdal ungdomsskole
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 917 79 724

Lokasjon

  • Prestfoss

Søknadsfrist

Mars 10, 2025

Kriminalomsorgen region nord – Trondheim fengsel – Fengselsbetjent / Sommervikar betjent (søknadsfrist 02.03.2025)

 

Fengselsbetjent / Sommervikar betjent 1078

 

 

 

Om stillingen

Vi søker sommervikarer som kan bidra til en meningsfull og viktig jobb i forbindelse med ferieavviklingen (juni til august) for våre fengselsbetjenter. Som vikar hos oss vil du være med på å opprettholde ro, orden og sikkerhet i hverdagen ved Trondheim fengsel og forvaringsanstalt.

Hos oss får du:

  • Arbeid i turnus og på dagtid for å dekke fravær.
  • Muligheten til å utforske yrket og få verdifull erfaring innen kriminalomsorgen.
  • Et meningsfullt arbeidsmiljø med fokus på trygghet og sikkerhet.

Alle vikarer må gjennomføre obligatorisk modulbasert HMS-opplæring i sikkerhet. Opplæringen er betalt og vil foregå enten like før eller rett etter påske. Nærmere informasjon om tidspunkter kommer senere.

Vi søker engasjerte personer som ønsker å prøve ut en jobb innen kriminalomsorgen. Dette er en unik mulighet for deg som vurderer videre utdanning ved KRUS eller ønsker å bidra til samfunnsnyttig arbeid. 

Trondheim fengsel og forvaringsanstalt har tre lokaliteter: Nermarka, Leira og Kongensgate. De som blir ansatt må påregne å gjøre tjeneste ved de ulike lokasjonene. 

Er du utdannet fengselsbetjent?
Vi ønsker spesielt å høre fra deg som allerede har fengselsbetjentutdanning og kan bidra på timebasis i sommer.

Vi oppfordrer både ufaglærte og erfarne fengselsbetjenter til å søke.

 

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgavene inkluderer blant annet: 

  • Opprettholdelse av ro og sikkerhet i fengselet 
  • Veiledning og støtte til innsatte gjennom straffegjennomføringen 
  • Utførelse av daglige oppgaver og praktisk arbeid i avdelingen 

Det må påregnes modulbasert HMS opplæring i sikkerhet.

 

Utdanning og erfaring

Du må ha

  • Du må oppfylle kravene til opptak ved Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS som du finner her: www.krus.no/opptakskrav
  • God kunnskap og erfaring i bruk av IKT – systemer eller verktøy
  • Førerkort klasse B

For å oppnå en balansert kjønnsfordeling i vår stab, oppfordrer vi særlig menn, samt andre kvalifiserte kandidater, til å søke

 

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner 
  • Evne til å sette grenser, tenke sikkerhet og motivere mennesker i en vanskelig livssituasjon
  • Evne til å jobbe selvstendig, målrettet og systematisk med de innsattes arbeidshverdag 
  • Evne til å søke gode løsninger for den enkelte, i samspill med øvrige kollegaer, ledelse og eksterne samarbeidspartnere
  • Du må være tålmodig, ansvarsfull og fleksibel og ha evnen til å motivere mennesker i vanskelige livssituasjoner 
  • Lojalitet og evne til å bidra til et godt arbeidsmiljø 
  • Holdninger i tråd med etatens verdier

 

Vi tilbyr

  • En unik sjanse til å prøve yrket og vurdere om utdanning ved KRUS kan være aktuelt 
  • Meningsfulle oppgaver i en etat med et samfunnskritisk oppdrag 
  • Gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger gjennom Statens pensjonskasse 
  • Et arbeidsmiljø preget av trygghet, åpenhet og nytenking
  • Eget treningsrom for ansatte 
  • Gratis parkering
  • Kantineordning 

     

  • Stillingen som ufaglært lønnes: fra kr 389 000 – 458 000 per år det tilkommer tillegg for ubekvem arbeidstid. 
  • Faglært fengselsbetjent med vitnemål fra KRUS lønnes fra kr 458 000-573 00 per år, det tilkommer tillegg for ubekvem arbeidstid.

 Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.

 

Generell informasjon

Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.  

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.  

Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.

Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.

Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet. 

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Ida Bakken HR/HMS-rådgiver tlf. 99243892.

Søknad og CV sendes elektronisk via linken «Søk stillingen» på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.

 

Om kriminalomsorgen

Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her. Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor.

Region nord omfatter 5 fengsler og 3 friomsorgskontor med ca. 550 ansatte i Trøndelag, Nordland, Troms og Finnmark. Regionadministrasjonen ligger i Trondheim. Trondheim fengsel og forvaringsanstalt er regionens største og består av tre avdelinger. Nermarka har høyt sikkerhetsnivå og en kapasitet på 151 plasser, herunder tilrettelagt seksjon for forvaringsdømte. Fengselets administrasjon ligger også her. Avdeling Leira og avdeling Kongensgate har lavt sikkerhetsnivå med henholdsvis 31 og 10 plasser. Fengslet har ca. 220 årsverk.

 
 
Spørsmål om stillingen

Ida H. Bakken
HR/HMS-rådgiver
+47 99243892
[email protected]

 

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 2. mars 2025
Arbeidsgiver: Kriminalomsorgen region nord
Kommune: Trondheim
Omfang: Deltid (20 stillinger)
Varighet: Vikariat/Midlertidig
Arbeidssted: Nermarka 2, 7047 Trondheim

Del stillingen

Selskap

Kriminalomsorgen Region Nord

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

Mars 2, 2025