Bygningsvernleder (søknadsfrist 02.02)

Sagbruksmuseet

 

Er du en entusiastisk tømrer med sans for historie?

Bygningsvernsleder

 

Om stillingen

Bygningsvernslederen har en sentral posisjon i forbindelse med forvaltningen av Sagbruksmuseets bygningsmasse. Sagbruksmuseet er ett av femten teknisk-industrielle kulturminner av nasjonal betydning i Norge, og har et av Norges største trehus.

Vi søker en dedikert bygningsvernleder for å ta vare på museets bygg. Bygningsvernleder inngår i museets kultur- og bygningsvernavdeling sammen med andre håndverkere innenfor snekker/tømreryrket.

Arbeidsoppgaver:

Lede restaureringsprosjekter samt dokumentering og rapportering
Oppfølging av andre håndverkere og sesongarbeidere
Bistå ved rapporteringer til ulike bidragsytere
Praktiske restaureringsoppgaver
Betjening av maskinelt utstyr etter kompetanse

Krav til søker:

Praktisk erfaring med bygningsvern.
Erfaring med prosjektplanlegging, ledelse og gjennomføring.
Svennebrev i tømrerfaget.
Kunnskap om regional byggeskikk.
Erfaring med bruk av nødvendige digitale verktøy.
God fremstillingsevne, muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Det er en fordel om du har:

Erfaring fra museum med god forståelse for de museale kjerneområdene
Formidlingserfaring

 

 

Vi tilbyr:

Fast 100 % stilling
Interessante og varierte arbeidsoppgaver
Godt arbeidsmiljø
Tariffavtale og pensjonsordning i KLP
Lønn etter avtale, stillingskode 1118 Formann, lønnstrinn 35-53.

 

Søknadsfrist 2. februar 2020

 

Arbeidsgiver Museet Midt IKS
Kommune Namsos
Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Spillum

 

Nærmere opplysninger om stillingene kan fås hos:

Museumsleder Geir Flakken tlf. 977 35 057 / [email protected] eller konservator Kjell Roger Eikeset tlf. 906 57 008 / [email protected]

 

Om oss

Museet Midt IKS er en regional museumsorganisasjon for Namdalen, og består av fire avdelinger: Norsk Sagbruksmuseum, Kystmuseet i Nord-Trøndelag, Namdalsmuseet, Kunstmuseet Nord Trøndelag og i tillegg Distriksseksjonen. Administrasjonen for Museet Midt IKS har kontorer i Rørvik.

Norsk Sagbruksmuseum er lokalisert på Spillum i Namsos kommune og har et lokalt, regionalt og nasjonalt ansvar for forskning, forvaltning og formidling av norsk sagbrukshistorie.

Namsos kommune har i overkant av 16 000 innbyggere, og er regionsenter i Namdalen. Her er det et bredt kulturtilbud med kino, kulturhus, flere museer, gallerier, idrettslag, kor, korps og teaterlag. Byen og omlandet utgjør et større arbeidsmarked med gode muligheter for arbeid for ektefelle/samboer, og har utdanningsinstitusjoner på universitetsnivå. Det er godt utbygde kommunikasjoner med bussruter, egen flyplass, og båtforbindelse til de ytre delene av Namdalen.

Norsk Sagbruksmuseum, Spillum Dampsag & Høvleri er landets eneste bevarte, større dampsagbruk, og ett av femten teknisk-industrielle kulturminner av nasjonal betydning i Norge. Museet bruker de gamle sagene og høvelen for produksjon, salg og formidling. Produksjonen er et viktig satsningsområde for å ta vare på den lokale historien og for å sikre museets økonomi.

Museet har flere formidlingstilbud til skoleklasser og arrangerer årlig en Familiedag med ulike aktiviteter. I løpet av 2020 kommer Norsk Sagbruksmuseum til å ferdigstille et besøkssenter og en aktivitetspark, som vil være viktige elementer i formidlingen av norsk sagbrukshistorie.

Sagbruksmuseet ble i 2011 tildelt «Olavsrosa» av Norsk Kulturarv. Sagbruksmuseet har i dag ti faste ansatte.

 

Del stillingen

Selskap

Museet Midt IKS

Kontaktinfo

  • Kjell Roger Eikeset
  • Tittel: Konservator
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 906 57 008

Lokasjon

  • Spillum

Søknadsfrist

Februar 2, 2020

Mekaniker (søknadsfrist 02.02)

 

Er du en historieinteressert Reodor Felgen?

Mekaniker

 

Om stillingen:

I forbindelse med forvaltningen av Sagbruksmuseets gjenstandssamling søker vi etter mekaniker for vedlikehold innen mekanisk kulturminnevern. Mekanikeren inngår i museets kultur- og bygningsvernavdeling sammen med andre håndverkere innenfor snekker/tømreryrket.

Restaurering og vedlikehold av museets dampmaskin med kraftoverføring, samt vedlikehold av eldre sagbruksteknisk materiale i tilknytning til Spillum Dampsag & Høvleri vil være hovedarbeidsfeltene.

Arbeidsoppgaver:

Vedlikehold av museets maskinpark: sager, høvler og andre maskiner som er i bruk.
Konserverende tiltak for maskiner som har gått ut av bruk.
Restaurering og vedlikehold av museets dampmaskin med kraftoverføring.
Vedlikehold og drift av den gamle produksjonslinjen samt opplæring av andre ansatte i bruk.
Ansvarlig for service og vedlikehold av museets tekniske anlegg og kjøretøy.

Krav til søker:

Utdanning innen mekaniske fag på videregående nivå, fortrinnsvis fagbrev.
Erfaring fra arbeid i mekanisk verksted (lengre tids erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse).
Gode evner til å arbeide selvstendig, og til å utarbeide realistiske planer for aktivitetene innenfor arbeidsfeltet.
God fremstillingsevne, muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk.
Grunnleggende kjennskap til IKT som arbeidsredskap.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Det er en fordel om du har:

Erfaring fra vedlikehold av sagbruksteknisk utstyr.
Erfaring med smedarbeid.
Kjennskap til dampmaskinteknologi og erfaring fra vedlikehold og/eller drift av dampmaskiner.

Vi tilbyr:

Fast 100 % stilling.
Interessante og varierte arbeidsoppgaver.
Godt arbeidsmiljø
Tariffavtale og pensjonsordning i KLP.
Lønn etter avtale, stillingskode 1136 Driftstekniker, lønnstrinn 35-50.

 

Søknadsfrist  2. februar 2020

 

Arbeidsgiver Museet Midt IKS
Kommune Namsos
Omfang Heltid  Varighet Fast

Arbeidssted Spillum

 

Nærmere opplysninger om stillingene kan fås hos:

Museumsleder Geir Flakken tlf. 977 35 057 / [email protected] eller konservator Kjell Roger Eikeset tlf. 906 57 008 / [email protected]

 

Om oss

Museet Midt IKS er en regional museumsorganisasjon for Namdalen, og består av fire avdelinger: Norsk Sagbruksmuseum, Kystmuseet i Nord-Trøndelag, Namdalsmuseet, Kunstmuseet Nord Trøndelag og i tillegg Distriksseksjonen. Administrasjonen for Museet Midt IKS har kontorer i Rørvik.

Norsk Sagbruksmuseum er lokalisert på Spillum i Namsos kommune og har et lokalt, regionalt og nasjonalt ansvar for forskning, forvaltning og formidling av norsk sagbrukshistorie.

Namsos kommune har i overkant av 16 000 innbyggere, og er regionsenter i Namdalen. Her er det et bredt kulturtilbud med kino, kulturhus, flere museer, gallerier, idrettslag, kor, korps og teaterlag. Byen og omlandet utgjør et større arbeidsmarked med gode muligheter for arbeid for ektefelle/samboer, og har utdanningsinstitusjoner på universitetsnivå. Det er godt utbygde kommunikasjoner med bussruter, egen flyplass, og båtforbindelse til de ytre delene av Namdalen.

Norsk Sagbruksmuseum, Spillum Dampsag & Høvleri er landets eneste bevarte, større dampsagbruk, og ett av femten teknisk-industrielle kulturminner av nasjonal betydning i Norge. Museet bruker de gamle sagene og høvelen for produksjon, salg og formidling. Produksjonen er et viktig satsningsområde for å ta vare på den lokale historien og for å sikre museets økonomi.

Museet har flere formidlingstilbud til skoleklasser og arrangerer årlig en Familiedag med ulike aktiviteter. I løpet av 2020 kommer Norsk Sagbruksmuseum til å ferdigstille et besøkssenter og en aktivitetspark, som vil være viktige elementer i formidlingen av norsk sagbrukshistorie.

Sagbruksmuseet ble i 2011 tildelt «Olavsrosa» av Norsk Kulturarv. Sagbruksmuseet har i dag ti faste ansatte.

 

Del stillingen

Selskap

Museet Midt IKS

Kontaktinfo

  • Kjell Roger Eikeset
  • Tittel: Konservator
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 906 57 008

Lokasjon

  • Spillum

Søknadsfrist

Februar 2, 2020

Sykepleier – 75 % vikariat (søknadsfrist 01.02)

Holmestrand kommune, Sande bo- og behandlingssenter

 

Sykepleier – 75 % vikariat

 

Sande bo- og behandlingssenter ligger sentralt i Sande sentrum. Bo- og behandlingssenteret har 54 plasser fordelt på rehabiliteringsavdeling, 3 langtidsavdelinger, demensavdeling og en forsterket skjermet enhet. Bo- og behandlingssenteret er delt opp i små og oversiktlige avdelinger. Nåværende arbeidstidsordning er i todelt turnus med dag-/aftenvakter, og arbeid hver 3. helg

Vi har ledige 75 % vikariat t.o.m. 01.06.2021 med mulighet for fast ansettelse i avdeling Kortid- og rehabilitering.

Sande og Holmestrand kommuner har slått seg sammen 01.01.2020. Vi ønsker i vår virksomhet å være fremtidsrettet både i forhold til utvikling av tjenester, men også i forhold til kompetansebygging og nytenkning. Er du en som har lyst å videreutvikle kommunens tjenester sammen med oss, bør du søke omgående.

Arbeidsoppgaver

Fokus på arbeid med rehabiliteringspasienter, samt lindrende pasienter
En meningsfull jobb i et godt tverrfaglig arbeidsmiljø
Faglig spennende, utfordrende og varierte oppgaver
Utøve direkte sykepleie til pasientene
Veilede, undervise og informere pasienter, pårørende og kollegaer
Sykepleiefaglige oppgaver i tråd med gjeldende krav til kvalitet
Medisinering og klargjøring av medikamenter
Dokumentasjon og oppdatering av tiltaksplaner

Kvalifikasjoner

Autorisert sykepleier
Må beherske godt norsk, både skriftlig og muntlig
Nyutdannede sykepleiere oppfordres også til å søke
Interesse for å arbeide med rehabiliteringspasienter, samt lindrende pasienter
Gode kunnskaper i bruk av dokumentasjonssystemer

Personlige egenskaper

Bidra til kvalitet og faglig utvikling av tjenesten
Er fleksibel, serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner
Ha gode kommunikasjonsevner
Personlig skikkethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

En faglig utfordrende hverdag
Godt arbeidsmiljø
Fagmiljø i utvikling
Sykehjemmet tar imot studenter, elever og lærlinger
En arbeidsplass med fokus på kvalitet i tjenesten
GAT, nettbasert vaktboksystem
Trivelige lokaler og uteområder

Lønn i henhold til avtale /tariff. Medlemskap i pensjonsordning og gode personalforsikringer. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Med hjemmel i Lov om helsepersonell mv., Kap. 4 (helsepersonelloven) §20a, er tilsetting betinget av at det legges fram gyldig politiattest. Attest skal bare kreves av den søkeren som får tilbud om stillingen, attest skal ikke legges ved søknaden.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Fylke: Vestfold og Telemark
Jobbtype: Vikariat  Heltid/Deltid: Deltid  Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning

 

Søknadsfrist:  01.02.2020

 

Arbeidssted: Sande

 

Kontaktpersoner:

Avd. leder Hanne Teigstad

mob: 94827392

Virksomhetsleder Susanne Wollasch

mob: 99474970

 

Hjemmeside:
www.holmestrand.kommune.no

Adresse:
Revåveien 32 3070 Sande i Vestfold

 

Holmestrand kommune

Holmestrand kommune har ca. 24 000 innbyggere og ca. 1 800 årsverk. Kommunen ligger vakkert til med lang kystlinje, flott natur, innsjø, elver, skog og fjell. Jernbanen og E18 går gjennom kommunen og gir god kommunikasjon både nordover og sørover.

Del stillingen

Selskap

Holmestrand kommune

Kontaktinfo

  • Hanne Teigstad
  • Tittel: Avd. leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 948 27 392
  • Susanne Wollasch
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 994 74 970

Lokasjon

  • Sande I Vestfold

Søknadsfrist

Februar 1, 2020

Barnevernskonsulenter (søknadsfrist 01.02)

Vil du være med å utvikle framtidas barnevern?
Er du åpen, grundig og møter andre mennesker med respekt?
Vil du være med å gjøre en forskjell for de som trenger det mest?

DA ER DU DEN VI LEITER ETTER!

Hallingdal barnevernteneste er en interkommunal tjeneste som dekker alle seks kommunene i Hallingdal: Hol, Ål, Gol, Nes, Flå og Hemsedal. Vi er en super gjeng med 31 ansatte, og vi jobber i team. Her er mye energi og ekte engasjement for de barn, unge og familier som trenger vår hjelp.
Som nyansatt får du opplæring, fast veiledning, gode faglige utviklingsmuligheter og kommunal bolig. Du får kollegaer som brenner for å gjøre en forskjell for barn, unge og familier.

Barnevernkonsulent/saksbehandlar

Er du åpen, grundig og møter andre med respekt? Da er du den vi leiter etter.
2 faste 100 % stilling, ansettelse snarest.
2 vikariater, 100 % stilling (fødselspermisjon) fram til 30.04.2021 med mulighet for forlenging. Ansettelse snarest

Tiltakskonsulent i familieteamet

Vil du vera med å gjere en forskjell for dei som treng det mest?
Er du opptatt av endringsarbeid i direkte kontakt med barn, unge og familiar? Då er du den rette for oss.
Tiltakskonsulent, fast stilling https://enterprise-al.hdnett.no/recruitment/opening?1

For meir infomasjon om oss, sjå vår eigen film om Hallingdal barnevernteneste: https://www.aal.kommune.no/siteassets/aal/skole-og-barnehage/barnevern/hallingdal-barnevernteneste_final-2.mp4

Del stillingen

Selskap

Ål kommune

Kontaktinfo

  • Camilla Svanaasen Joranger
  • Tittel: Teamleiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 916 73 968

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

Februar 1, 2020

Byggesakshandsamar (søknadsfrist 27.01)

                   

            Årdal kommune: #årdalmeirenndutrur #ardalkommune #mittårdal og mykje meir.

Når du kjem inn fjorden og trur du snart ikkje kan komma lengre, der finn du Årdal kommune, industribygda med urørt natur og kort veg til nasjonalparken Jotunheimen.

Årdal kommune kan smykka seg med å vera vertskap for fleire populære festivalar, både musikk og friluftlivretta, som trekker til seg folk frå fjern og nært. Kommunen har aktive grupper innan alt ein kan driva med på fjord og i fjell og er ein kulturell- og idrettsaktiv kommune.

Kommunen har 6 barnehagar, 2 skular, 1 vidaregåande skule. Vi har og bedriftshytte for tilsette og kan yte lån/tilskot til tilsette som skaffar seg eige husvære i kommunen. Meir informasjon om kommunen på heimesida vår www.ardal.kommune.no. Sjekk oss
gjerne på Facebook og.

Alle er hjarteleg velkomne til oss!

 

Byggesakshandsamar

 

100% stilling som byggesakshandsamar

Arbeidsoppgåver

  • Fagansvar for byggesakshandsaming, sakshandsaming/vedtak av enkeltsaker og førebuing av saker til politisk handsaming
  • Tilsynsoppgåver etter plan og bygningslova
  • Ajourhald av matrikkel
  • Ajourhald på endringar i grunnlaget for eigedomsskatt
  • Rådgiving og publikumskontakt
  • Handsaming av bygge- og delesaker
  • Utslepp og utsleppstillatelse
  • Prosjektarbeid etter avtale, inkl utarbeiding av prosjektmandat

Kvalifikasjonskrav
Me ønskjer oss ein person som har:

  • Relevant høgskuleutdanning
  • God skriftleg og munnleg framstillingsevne
  • Gjerne erfaring innanfor fagområdet
  • Evne til å arbeide sjølvstendig og systematisk

Personlege eigenskapar

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Fleksibel til å utføre andre arbeidsoppgåver etter avtale.

Løn og tilsettingsvilkår

  • Løn etter avtale utifrå kvalifikasjonar.
  • Offentleg tenestepensjon og forsikringsordning.
  • Det er 6 månader prøvetid for nytilsette i Årdal kommune.

Søknadsprosedyre

Gå til ledige stillingar nede til venstre på Årdal kommune si heimeside www.ardal.kommune.no
Der får du lista opp stillingar som er lyst ut. Klikk på den stillingen du vil søkje på, vel «søk stilling» i høgre bilete. Logg deg på med brukarnamn og passord.

Dersom du allereie er tilsett i kommunen eller har vore søkjar før så bruk tildelt brukarnamn/passord eller bruk «gløymt passord». Er du ny søkjar så må du registrere deg.

Følg instruksjon og trykk neste for å komme vidare.
NB! Det er kun endringar i CV som vert lagra dersom du loggar deg ut før du har sendt søknaden.

Alle søknader på ledige stillingar i Årdal kommune skal registrerast elektronisk. Dersom du treng hjelp til innlegging, ta kontakt med Personalavdelinga på tlf. 57 66 50 00.

Etter at søknadsfristen er ute, vil du motta ei stadfesting på at søknaden er motteken.
Årdal kommune praktiserer meiroffentlegheit. Opplysning om søkjar kan bli offentleggjort sjølv om søkjar har oppmoda om det motsette. Søkjar vil da bli kontakta i framkant. Jfr. Off.lova § 25.

 

Søknadsfrist  27.01.20

 

Vår ref1049
Merk søknad

Fakta

Selskap Årdal kommune
Stilling Ingeniør
Stillingstype Fast heiltid
Lokasjon Tekniske tenester

 

Kontakter

Svein Arve Grindhaug
[email protected]
Arbeid  913 66 629

Del stillingen

Selskap

Årdal kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årdalstangen

Søknadsfrist

Januar 27, 2020

Ped.psyk rådgivarar/rådgivarar (søknadsfrist 02.02)

 

Ped.psyk rådgivarar/Rådgivarar

 

Pedagogisk-psykologisk teneste

‘3×100 % faste stillingar og 100 % stilling, årsvikariat på barnehage- og grunnskuleområdet i PPT ledig for tiltreding snarast eller etter avtale.

PPT i Ålesund kommune er ei av dei store PP-tenestene i Noreg. Kontoret har allereie meir enn 40 høgt kompetente medarbeidarar med master eller høgare grad innan pedagogikk, psykologi, spesialpedagogikk og andre relevante fagområde. Vi lyser no ut fleire faste stillingar og årsvikariat. Ålesund PPT har to kontorstader og skal dekkje eit stort geografisk område med meir enn 66 barnehagar, 36 skular og 6 vidaregåande skular.

Tenesta sine arbeidsoppgåver er heimla i Barnehageloven §19 c og Opplæringslova §5.6. PPT skal hjelpe skulane og barnehagane i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å leggje opplæringa betre til rette for born/elevar med særlege behov og sørgje for at det blir utarbeidd sakkyndig vurdering der lova krev det.

Vi søkjer etter kandidatar til arbeid i tenesteområda barnehage og grunnskule. Arbeidet vil i hovudsak vere knytt til arbeid med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge barnehage- og skuletilbodet betre til rette for barn med særlige behov og sakkunnige vurderingar av born og unge si utvikling og læring. Arbeidet vil gå føre seg ute i barnehagar og skular i møte med og i tett samarbeid med born/elevar, foreldre og personale. Det vert stilt krav om gode evner til samarbeid, fleksibilitet, til det å kunne arbeide sjølvstendig og målretta, og tidvis tåle høgt arbeidspress. Ein må pårekne mykje forflytning rundt i storkommunen. Det blir stilt krav om at den tilsette kan nytte eigen bil i arbeidet, og arbeidsgjevar gir tilgang til parkering og dekkjer utgifter etter statlege satsar. PPT i Ålesund skal yte tenester til det som tidlegare var kommunane Sandøy, Haram, Skodje, Ørskog og Ålesund, samt Fjord kommune.

Arbeidsoppgåver

Arbeidet er i hovudsak knytt til å drive utviklingsarbeid saman med barnehagar og skuler for å fremje gode og likeverdige utviklings- og opplæringstilbod for alle born. Dette vil gjelde førebygging, tidlig innsats, trygt og godt læringsmiljø samt rådgivning og støtte i overgangar mellom barnehage og skule, og mellom skuleslag.

Ein stor del av oppgåvene er knytt til det å utvikle gode individuelle tiltak innanfor ramma av barnehagefellesskapet og klassefellesskapet. Dialog med føresette, barnehage eller skule, samt rettleiing inngår naturleg i prosessen. Den pedagogisk-psykologiske tenesta skal syte for at det blir utarbeidd lovpålagde sakkunnige vurderingar og hjelpe barnehage og skule i arbeidet med kompetanse- og organisasjonsutvikling for å tilrettelegge eit likeverdig tilbod for born med særlege behov. Noko tid vil gå med til skriving av sakkunnige vurderingar som beskriv borns rett til spesialpedagogisk hjelp eller spesialundervisning.

Kvalifikasjonar

Vi søkjer etter Ped.psyk rådgivar/rådgivar med mastergrad innan tenesta sine fagområde og/eller solid bakgrunn, erfaring og kompetanse frå barnehage eller skuleområdet.
Søkjarar med gode referansar og rett utdanningsnivå blir prioriterte dersom vedkomande i tillegg kan syne til solid realkompetanse frå barnehage eller skuleområdet, samarbeidsevne og er personleg eigna for stillingane.
Det vil bli lagt stor vekt på referansar som syner at søkjar er skikka til tett fagleg samarbeid i team, og til å møte born og vaksne i barnehagar og skular med relasjonsbyggande framferd.
Søkjar må ha utdanning frå universitet/ høgskule innan fagområda barnehagepedagogikk, spesialpedagogikk/ pedagogikk/ psykologi/ pedagogisk-psykologisk rådgivning, rådgivning eller utdanning knytt til organisasjons og utviklingsarbeid.
Søkjarar må kunne syne til realkompetanse frå barnehage eller skule og til gode evner i norsk munnleg språk og skriftleg framstilling.
Det er ynskjeleg med testteoretisk kompetanse.
Ein må ved tilsetjing vere villig til å gå inn i etter/vidareutdanningsprogram i tråd med tenesta sine behov.

Personlege eigenskapar

PPT ynskjer å rekruttere utviklings- og samarbeidsorienterte medarbeidarar som har erfaring frå teamarbeid og som har god kommunikativ kompetanse.
Det å meistre begge målfører skriftleg tel positivt i den totale vurderinga.
Søkjarar må oppgje referansar og kunne syne til erfaring fra liknande arbeidsoppgåver.
Om søkjaren er personleg eigna og har god arbeidskapasitet vil bli vektlagd.

Vi tilbyr

Variert og spanande arbeid i ei stabil, kompetent og erfaren faggruppe.
Etablerte rutinar for etter- og vidareutdanning i tråd med pålagte oppgåver, samt intern opplæring og rettleiing i arbeidet.
PPT tilbyr konkurransedyktig løn etter avtale.
PP-tenesta er pr.i dag organisert i fire team med fagleiarar på områda barnehage, grunnskule, læringsmiljøog vidaregående opplæring. I tenesta vil der vere kring 50 tilsette i ulike stillingar fra 2020. Dette inkluderer fagstab og fagleiarar, samt merkantil stab, assisterande leiar og verksemdsleiar.
Tenesta arbeider etter verdiar og mål for Nye Ålesund kommune, og er lokalisert i kontorlokaler Ørskog rådhus på Sjøholt og i Ålesund rådhus.

 

Søknadsfrist:  02.02.2020

 

Arbeidsgivar: Nye Ålesund kommune
Stad: Ålesund
Tittel: Ped.psyk rådgivarar/Rådgivarar
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsettingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4176601196
Stillinger: 4
Arbeidsstad Keiser Wilhelmsgate 11, 6002 Ålesund

 

Kontaktinformasjon

Solfrid Stavdal, Einingsleiar
412 98 311

Svein Ola Lillestøl, Verksemdsleiar
950 84 371

 

Ålesund kommune er den største kommunen mellom Bergen og Trondheim, og eit regionsenter for Nordvestlandet. Kommunen har rundt 67.000 innbyggarar. Området rundt byr på rike moglegheiter for et aktivt friluftsliv for alle, jakt og fiske, og kommunen har eit rikt og blomstrande kultur- og næringsliv. Ålesund er universitetsby og har landets største universitet, NTNU.

Kommunen er ein stor arbeidsgjevar med sine over 5.400 dyktige og engasjerte medarbeidarar som utfører viktige samfunnsoppdrag. I det daglege arbeidet vektlegg vi verdiane våre: open, engasjert og modig. Visjonen for kommunen er «nasjonal slagkraft, regional attraktivitet og lokal identitet».

Ønsker du ein meiningsfylt jobb med varierte og utfordrande oppgåver, er nye Ålesund kommune eit spennande alternativ.

Del stillingen

Selskap

Nye Ålesund kommune

Kontaktinfo

  • Solfrid Stavdal
  • Tittel: Einingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 412 98 311
  • Svein Ola Lillestøl1
  • Tittel: Verksemdsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 950 84 371

Lokasjon

  • Ålesund

Søknadsfrist

Februar 2, 2020

Fagkoordinator/Tverrfaglig spesialist (søknadsfrist 26.01)

 

Fagkoordinator/Tverrfagleg spesialist

 

Barnevernstenester

Vil du vere med på utvikle den nye barneverntenesta i Ålesund ? Nyoppretta todelt stilling ledig for Tverrfagleg spesialist, med oppgåver som Fagkoordinator for barnevernvakta på Sunnmøre og Barnevernkonsulent for rus og kriminalitetsførebyggande oppfølging av unge i verksemda.

Det er ledig 100 % stilling i verksemd for barneverntenester, avdeling Ålesund sentrum.
Stillinga er delt mellom 40 % Fagkoordinator for den interkommunale barnevernvakta på Sunnmøre og 60 % Barnevernkonsulent for oppfølging av unge i tenesta som har utfordringar særleg knytt til rus og kriminalitet. Stillinga er under utforming. Innhald og organisatorisk plassering kan bli endra.

Arbeidsoppgåver

Fagkoordinator i barnevernvakta har medansvar for utvikling av den nye barnevernvakta. Barnevernvakta skal opplevast nyttig for den som har behov for tilbodet, og oppfølginga som vert gitt skal vere barnevernfagleg forsvarleg. Fagkoordinator har rettleiingsoppgåver overfor dei tilsette i barnevernvakta, medansvar for utvikling av rutinar og prosedyrar, og ansvar for utarbeiding av turnusplan. Barnevernvakta har seks tilsette i tillegg til fagkoordinator.

Barnevernkonsulent med ansvar for rus og kriminalitetsforebygjande oppfølging, vil i hovudsak arbeide med unge som har utfordringar med rus og kriminalitet. Arbeidet er både individretta og systemretta. Barnevernkonsulenten har saksbehandlingsansvar etter Lov om barneverntenester, og arbeider i samsvar med reglane for offentleg forvaltning. Barnevernkonsulenten er kontaktperson for unge som har behov for våre tenester, og den unge sine foreldre. Barnevernkonsulenten vil også delta i det fleirfaglege arbeidet med å styrkje kommunen sitt rus og kriminalitetsførebyggjande arbeid.

Kvalifikasjonar

Bachelorgrad som barnevernpedagog eller sosionom, med minimum eit års relevant vidareutdanning.
Kunnskap om Turnusarbeid og utarbeiding av turnusplan.
Rettleiingskompetanse – evidensbasert og ressursfokusert.
Kunnskap om offentleg forvaltning.
Norsk skriftelg og munnleg framstillingsevne.
Nynorsk skriftspråk.
Arbeid utover normal arbeidstid kan bli påkravd.
Førarkort klasse B.
Barneverntenesta har tenestebilar, men tilsette må kunne disponere eigen bil.
Gyldig politiattest vert kravd ved tilsetjing.

Personlege eigenskapar

Initiativrik, positiv og handlekraftig
Tydeleg og trygg i møte med den som har det vanskeleg
Sjølvstendig og trygg på eigen kompetanse.
Trives med å løyse utfordringar heilskapleg og fleirfagleg, der det trengs.
Ha god sjølvinnsikt.
Det vert lagt vekt på at den som vert tilsett skal vere særleg egna, og at personen skal komplimentere teamet.

Vi tilbyr

Løn som tverrfagleg spesialist 4-årig høgskule.
Fast stilling i ein kommune som har flus på berekraft og innovasjon
Gode kollegaer i ei verksemd i stadig utvikling
Løn etter kvalifikasjonar og avtale.
Gode pensjons- og forsikringsordningar.

 

Søknadsfrist:26.01.2020

 

Arbeidsgivar: Nye Ålesund kommune
Stad: Ålesund
Tittel: Fagkoordinator/Tverrfagleg spesialist
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsettingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4176831214
Stillinger: 1
Startdato: 01.02.2020
Arbeidsstad Keiser Wilhelmsgate 11, 6002 Ålesund

 

Kontaktinformasjon

Lene Solheim, Verksemdsleiar
919 11 966

Venke Brandshaug. Avdelingsleiar
70 16 43 45

 

Ålesund kommune er den største kommunen mellom Bergen og Trondheim, og eit regionsenter for Nordvestlandet. Kommunen har rundt 67.000 innbyggarar. Området rundt byr på rike moglegheiter for et aktivt friluftsliv for alle, jakt og fiske, og kommunen har eit rikt og blomstrande kultur- og næringsliv. Ålesund er universitetsby og har landets største universitet, NTNU.

Kommunen er ein stor arbeidsgjevar med sine over 5.400 dyktige og engasjerte medarbeidarar som utfører viktige samfunnsoppdrag. I det daglege arbeidet vektlegg vi verdiane våre: open, engasjert og modig. Visjonen for kommunen er «nasjonal slagkraft, regional attraktivitet og lokal identitet».

Ønsker du ein meiningsfylt jobb med varierte og utfordrande oppgåver, er nye Ålesund kommune eit spennande alternativ.

 

Del stillingen

Selskap

Nye Ålesund kommune

Kontaktinfo

  • Lene Solheim
  • Tittel: Verksemdsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 919 11 966
  • Venke Brandshaug
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 70 16 43 45

Lokasjon

  • Ålesund

Søknadsfrist

Januar 26, 2020

Rådgiver skogbruk – viltforvaltning (søknadsfrist 31.01)

 

Rådgiver skogbruk – viltforvaltning m.v.

 

100 % fast stilling som rådgiver skogbruk, viltforvaltning, miljø m.v. er ledig fra 16. mars 2020. Tidligere tiltredelse i stillingen er ønskelig med sikte på overlapping med medarbeider som innehar stillingen i dag.

Kommunens rolle innenfor arbeidsområdene innebærer bl.a. forberedelse av saker for politisk behandling, forvaltningsoppgaver for skogbruksnæringen, kontakt med lokalbefolkning og interessegrupper m.v., samhandling med regionale myndigheter og kommunens øvrige fagavdelinger. Den som blir ansatt vil i det daglige arbeide sammen med kollegaer med selvstendige ansvarsområder innenfor kommuneplanlegging, regulering, byggesak, kart og oppmåling, friluftsliv, naturvern, næringsliv, landbruk, viltforvaltning og kommunaltekniske fagområder.
Nærmeste overordnede vil være leder for plan, bygg, oppmåling m.v.

Om stillingen:

Stillingen er tillagt ansvaret for kommunens oppgaver knyttet til fagområdene skogbruk, vilt- og fiskeforvaltning og miljø samt saksbehandling av delingssaker.

Sentrale arbeidsoppgaver vil være:

* Forvaltningsoppgaver knyttet til skogbruk, viltforvaltning og miljø.
* Saksbehandling etter jordloven og plan- og bygningsloven, vesentlig delingssaker.
* Delta i prosesser knyttet til areal- og miljøforvaltningsoppgaver.

Ønskede kvalifikasjoner:

For stillingen er det krav om utdanning fra høyskole eller universitet innen naturforvaltning eller skogbruk. Annen relevant høyskoleutdanning vil også bli vurdert.
Relevant yrkeserfaring og personlig egnethet for stillingen vil bli tillagt stor vekt.
Evne til god skriftlig og muntliig framstilling er viktig i arbeidet.

Lønns- og arbeidsbetingelser:

Lønn etter avtale.

Ansettelse skjer i h.h.t. en hver tid gjeldende lover, avtaler og regelverk.

Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast  Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist:31.01.2020

 

Tiltredelse: 01.03.2020

Arbeidssted: Aure rådhus

 

Kontaktpersoner:

Marit Berg

 

Hjemmeside:
www.aure.kommune.no

Aure kommune 

Aure kommune har vel 3.500 innbyggere og ligger nord i Møre og Romsdal på grensa til Trøndelag. Kommunen med sin flotte natur med fjell, skog, hav og skjærgård, ligger sentralt plassert som nabokommune til Kristiansund og ca 2 timers biltur til Trondheim. Vi har et allsidig næringsliv innen primær-, marin-, maritim-, olje/gass-, reiseliv- og handel/servicenæringen, et aktivt idretts- og kulturliv og gode oppvekst- og levekår for både små og store, bl.a. full barnehagedekning. For ytterligere opplysninger vises til vår hjemmeside: www.aure.kommune.no

Kommunen er organisert etter tonivåmodellen med rådmann, rådgivere i stab / fellestjenester og 6 linjeledere. Kommunen har utstrakt interkommunalt samarbeid på en rekke fagområder.

Del stillingen

Selskap

Aure kommune

Kontaktinfo

  • Marit Berg
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 71 64 74 00

Lokasjon

  • Aure

Søknadsfrist

Januar 31, 2020

Barnevern: Kontaktperson/saksbehandler (søknadsfrist 24.01)

 

Kontaktperson/saksbehandler i barneverntjenesten – vikariat i ett år i 100 % stilling.

 

Barneverntjenesten i Aure ligger i enhet for Helse- og familie og er samlokalisert med helsestasjon og tjenester for psykisk helse og rus. Tjenesten har i dag 4 stillinger fordelt på 6 personer. Barneverntjenesten er veldrevet med høy faglig standard. Kompetanseutvikling vektlegges. Vi dyrker våre småkommunefordeler og har godt tverrfaglig fundament, kort tjenestevei, høy fleksibilitet. Faglige perspektiver er førende for arbeidet, og forebyggende tiltak vektlegges. Vi deltar aktivt i nettverk på tvers av kommuner på både saksbehandler- og ledernivå.

Om stillingen

  • Kontaktperson for barn, unge og familier i møte med barneverntjenesten.
  • Saksbehandler etter lov om barneverntjenester.
  • Andre aktuelle arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen.

Kvalifikasjonskrav

  • 3-årig sosialfaglig høyskoleutdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom,
  • annen helse- og sosialfaglig eller pedagogisk utdanning kan vurderes.
  • Søker må ha førerkort og kunne disponere egen bil.

Ønskede kvalifikasjoner

Vi søker etter deg som er/har:

  • har interesse og kunnskap om kommunal barneverntjeneste
  • erfaring fra sosialt arbeid generelt og kommunalt barnevernsarbeid
  • kan sette seg inn i og reflektere rundt sammensatte problemstillinger
  • kan formidle informasjon og faglige vurderinger på en tydelig måte både muntlig og skriftlig
  • kan arbeide systematisk, selvstendig, under press og etter gitte frister
  • er fleksibel, løsningsfokusert og har gode samarbeidsevner
  • erfaring med saker til Fylkesnemnda
  • lærelyst og vilje til faglig og personlig utvikling
  • Personlig egnethet vektlegges.

Vi kan tilby

  • fleksibel arbeidstid
  • varierte og utfordrende oppgaver
  • engasjerte kollegaer og godt arbeidsmiljø
  • opplæring, gode muligheter for faglig utvikling

Annet

Lønn etter avtale.

Politiattest må fremlegges jfr. Lov om barneverntjenester § 6-10.

Søknad sendes

Aure kommune godtar kun elektroniske søknader. (Godkjente vitnemål og attester sendes ved forespørsel eller tas med på intervju). To referanser vedlegges søknad.

Innsendte opplysninger behandles i henhold til offentlighetsloven. Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere kan bli offentliggjort i henhold til offentlighetsloven § 25.

Tilsetting skjer i h.h.t. enhver tid gjeldende lover, avtaler og regelverk.

Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Vikariat  Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist:  24.01.2020

 

Tiltredelse: 01.02.2020

 

Kontaktpersoner:
May Britt Nordgård

tlf: 71647572

 

Hjemmeside:
www.aure.kommune.no

Aure kommune Helse- og familie

Aure kommune har vel 3.500 innbyggere og ligger nord i Møre og Romsdal på grensa til Trøndelag. Kommunen med sin flotte natur med fjell, skog, hav og skjærgård, ligger sentralt plassert som nabokommune til Kristiansund og ca 2 timers biltur til Trondheim. Vi har et allsidig næringsliv innen primær-, marin-, maritim-, olje/gass-, reiseliv- og handel/servicenæringen, et aktivt idretts- og kulturliv og gode oppvekst- og levekår for både små og store, bl.a. full barnehagedekning. For ytterligere opplysninger vises til vår hjemmeside: www.aure.kommune.no

Kommunen er organisert etter tonivåmodellen med rådmann, rådgivere i stab / fellestjenester og 6 linjeledere. Kommunen har utstrakt interkommunalt samarbeid på en rekke fagområder.

Del stillingen

Selskap

Aure kommune

Kontaktinfo

  • May Britt Nordgård
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 71647572

Lokasjon

  • Aure

Søknadsfrist

Januar 24, 2020

Barnehagelærer/pedagogisk leder (søknadsfrist 20.01)

 

Barnehagelærer/Pedagogisk leder

 

Kort om stillingen

Vi har ledig 100% vikariat som pedagogisk leder på småbarnsavdeling i Aure sentrumsbarnehage i perioden 01.02.20- 31.12.20. Nærmere beskrivelse av barnehagen finner du på Aure kommune sine hjemmesider. Ved eventuelle interne omrokkeringer kan det bli ledig tilsvarende stilling ved andre barnehager i kommunen.

Ønskede kvalifikasjoner

*Barnehagelærerutdanning
*Som pedagogisk leder må du ha evne til å motivere medarbeiderne til faglig utvikling
*Evne til å arbeide målrettet, være løsningsfokusert og fleksibel
*Evne til å lede utviklingsarbeid
*Gode lederegenskaper
*Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
*Gode norsk-kunnskaper, muntlig og skriftlig
*Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi kan tilby

* Etablerte nettverk for pedagogene i barnehagene
* Faglige utviklingsmuligheter med spesielt vekt på språkarbeid gjennom læringsløypa Språk og     skriving
* Godt fagmiljø med samarbeid på tvers av avdelinger / barnehager
* 5 planleggingsdager i året

Lønns- og arbeidsbetingelse

Ansettelse skjer i h.h.t. enhver tid gjeldende lover, avtaler og regelverk.
Barnehagelærere får lønn tilsvarende 10 års ansiennitet, for tiden en årslønn på kr 500.000,- .
Lokal lønnsstige etter 12, 14 og 16 års lønnsansenitet.
Ped.leder tillegg kr 23.000,-/år.

Søknad sendes

Aure kommune godtar kun elektroniske søknader. (Godkjente vitnemål og attester sendes ved forespørsel eller tas med på intervju). Innsendte opplysninger behandles i henhold til offentlighetsloven. Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere kan bli offentliggjort i henhold til offentlighetsloven § 25.

Tilsetting skjer i h.h.t. enhver tid gjeldende lover, avtaler og regelverk.

Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Vikariat  Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist:  20.01.2020

 

Tiltredelse: 01.02.2020

Arbeidssted: Aure sentrumsbarnehage

 

Kontaktpersoner:
Marit Strømmen

tlf: 71647469

 

Hjemmeside:
www.aure.kommune.no

Aure kommune

Aure kommune har vel 3.500 innbyggere og ligger nord i Møre og Romsdal på grensa til Trøndelag. Kommunen med sin flotte natur med fjell, skog, hav og skjærgård, ligger sentralt plassert som nabokommune til Kristiansund og ca 2 timers biltur til Trondheim. Vi har et allsidig næringsliv innen primær-, marin-, maritim-, olje/gass-, reiseliv- og handel/servicenæringen, et aktivt idretts- og kulturliv og gode oppvekst- og levekår for både små og store, bl.a. full barnehagedekning. For ytterligere opplysninger vises til vår hjemmeside: www.aure.kommune.no

Kommunen er organisert etter tonivåmodellen med rådmann, rådgivere i stab / fellestjenester og 6 linjeledere. Kommunen har utstrakt interkommunalt samarbeid på en rekke fagområder

Del stillingen

Selskap

Aure kommune

Kontaktinfo

  • Marit Strømmen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 71647469

Lokasjon

  • Aure

Søknadsfrist

Januar 20, 2020