Daglig leder i RSK Øst-Finnmark (søknadsfrist 23.01)

Vadsø har naturen utenfor stuedøra og byen utenfor verandadøra. Kommunen har ca 5900 innbyggere og er fylkeshovedstad i Finnmark. Byen er handelssenter i Varanger og har flyplass, hurtigruteanløp, kafeer, utesteder, konserter, festivaler, utstillinger, god barnehagedekning, nye og attraktive skoler og boligfelt og fritidstilbud for enhver smak.

Vil du bli en av oss?

Sjekk ut www.vds.no

 

Daglig leder i RSK Øst-Finnmark

 

Vil du være med å utvikle barnehager og skoler i Øst-Finnmark? Søk jobben som daglig leder i RSK Øst-Finnmark!

Ledig stilling
100 % prosjektstilling – 01.08.2020-31.12 2022 – med mulighet for forlengelse

Opplysninger om stillingen

RSK Øst-Finnmark er et regionalt samarbeidskontor for de sju kommunene i Øst-Finnmark: Berlevåg, Båtsfjord, Tana, Nesseby, Sør-Varanger, Vadsø og Vardø. Kommunene samarbeider om utvikling av skoler og barnehager i Øst-Finnmark.

Daglig leder arbeider på vegne av alle kommunene med fokus på kvalitetsutvikling og kompetanseheving. Stillingen er underlagt styret i RSK Øst-Finnmark som består av kommunalledere for oppvekstområdet i de syv ulike kommunene. Vadsø kommune vil ha arbeidsgiveransvar og den som blir ansatt vil ha sitt arbeidssted i Vadsø.

Arbeidsoppgaver

– Ivareta kontoret vedrørendehenvendelser knyttet til kompetanseheving og utvikling av barnehager og skoler i regionen
– Koordinere arbeidet med regional kompetansehevingsordning for barnehager (Rekomp) og desentralisert kompetansehevingsordning for skoler (Dekomp.) i samarbeid med UH-sektoren og Fylkesmannen.
– Veilede og delta i prosjekter.
– Delta i regionale arbeidsgrupper.
– Representere kommunene i Samarbeidsforum
– Arrangere ulike kompetansehevingstiltak for barnehager og skoler i regionen
– Koordinere fellestiltak for kommunene i regionen
– Være sekretær for styret
– Budsjettansvar

Kvalifikasjoner

– Relevant utdanning fra høgskole eller universitet innenfor barnehage- og/eller skolefeltet, eller annen relevant utdanning
– Kjennskap til barnehagen og skolen som pedagogisk organisasjon, bør ha erfaring fra praksisfeltet
– Erfaring med prosjektarbeid
– Kjenne til barnehagebasert- og skolebasert kompetanseheving og kollektiv utvikling

Vi ønsker at:

– Du er innovativ og nytenkende
– Du har god evne til å samarbeide og være imøtekommende
– Du kan jobbe selvstendig
– Du er strukturert
– Du kan levere til tidsfrister, også under høyt press
– Du har god muntlig og skriftlig fremføringsevne

Vi tilbyr

– En spennende arbeidsplass med et stort faglig nettverk
– Mulighet til å være med i mange spennende prosjekter
– Delta på mange ulike kompetanseutviklingstiltak
– Lønn på linje med andre ledere innenfor fagfeltet
– Noe reisevirksomhet må påregnes

Søker må fremlegge gyldig politiattest før tiltredelse. Vitnemål og attester tas med på eventuelt intervju.

 

Ytterligere informasjon og spørsmål kan rettes til:
Styreleder Kurt Schjølberg- mob. 45404980, e-post; [email protected]
Nestleder Arnulf Ingerøyen, mob. 91697662, e-post; arnulf.ingerø[email protected]

 

Søknad sendes

I søknaden oppgis minimum to referanser. Søknad sendes på Vadsø kommunes elektroniske søknadsskjema. Skjema med nærmere opplysninger om fremgangsmåte finner du på vadso.kommune.no under ledige stillinger. Det skal ikke sendes inn vitnemål og attester. Hvis du kommer til intervju tar du med godkjente vitnemål.
Vadsø kommune gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli gjort offentlig selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Dette følger av Offentlighetsloven.

 

Søknadsfrist  23.01.20

 

Vår ref1622
Merk søknad

Fakta

Selskap Vadsø kommune
Stilling Prosjektleder
Stillingstype Engasjement dagtid
Lokasjon Kultur, utdanning og oppvekst (KUO)

 

Kontakter

Kurt Schjølberg, Styreleder
[email protected]
Mobil  454 04 980  Arbeid  78 94 23 51

Del stillingen

Selskap

Vadsø kommune

Kontaktinfo

  • Kurt Schjølberg
  • Tittel: Styreleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 454 04 980 Arbeid 78 94 23 51

Lokasjon

  • Vadsø

Søknadsfrist

Januar 23, 2020

Miljøterapeut 2 x 100% (søknadsfrist 23.01)

 

Vadsø har naturen utenfor stuedøra og byen utenfor verandadøra. Kommunen har ca 5900 innbyggere og er fylkeshovedstad i Finnmark. Byen er handelssenter i Varanger og har flyplass, hurtigruteanløp, kafeer, utesteder, konserter, festivaler, utstillinger, god barnehagedekning, nye og attraktive skoler og boligfelt og fritidstilbud for enhver smak.

Vil du bli en av oss?

Sjekk ut www.vds.no

 

Miljøterapeut

 

Ved Finnstjerna bofellesskap er det ledig inntil 2 x 100% faste stillinger som miljøterapeut.

Opplysninger om enheten

Finnstjerna Bofellesskap i Vadsø kommune yter tjenester innenfor tjenesteområde for utviklingshemmede og funksjonshemmede. Bofellesskapet ble etablert i 2017 og består av 16 boenheter. Vi gir også tjenester ut til personer bosatt utenfor Finnstjerna bofellesskap. Vi har nær tilknytning til lokalmiljøet, med gode tilrettelagte utearealer og nærhet til naturen.

Vårt overordnede mål er å bli blant Norges beste bofellesskap, der beboere trives og pårørende er trygg på at vi gir forsvarlig og nødvendig helsehjelp. Vi ønsker et bofellesskap der pårørende og ansatte samhandler til beste for den funksjonshemmede.

Finnstjerna bofellesskap ønsker å øke kompetansen vår. Fokuset i arbeidet er å gi tjenestemottakerne en god hverdag gjennom bl.a. tilrettelagt aktivitet, pleie og omsorg og nødvendig praktisk bistand. Tjenestetilbudet er basert på individuelle behov der brukermedvirkning, selvbestemmelse og myndiggjøring er en sentral del i vårt daglige arbeid med beboerne.

Enheten er organisert med leder, nestleder, fagleder, ergoterapeut, merkantil stilling og kokk.

Enheten har p.t. 43 årsverk i turnus.

Ledig stilling

Vi har ledig inntil 2 x 100% fast stilling som miljøterapeut, fortrinnsvis vernepleier, andre ansatte med relevant høyskoleutdanning er også velkommen som søker. Stillingen er ledig for snarlig tiltredelse.

Arbeidsoppgaver

– Vi søker etter positive, engasjerte og faglig dyktige medarbeidere som er opptatt av å gi kvalitet i arbeidet med utviklingshemmende og funksjonshemmede.
– Vi skal gi våre beboere en best mulig hverdag og livskvalitet.
– Arbeidet rundt enkeltbeboere er organisert i primærgrupper og vil bli ledet av primærkontakt. Miljøterapeut bidrar sammen med andre miljøterapeuter og ledelse til å lede dette arbeidet.
– Erfaring fra tverrfaglig samarbeid er ønskelig.

Kvalifikasjoner

– Autorisasjon som vernepleier, annen relevant høyskoleutdanning vil også kunne bli vurdert.
– Erfaring og kunnskap om kapitel 9 i lov om kommunal helse- og omsorgstjenester er å foretrekke.
– Beherske norsk både muntlig og skriftlig.
– Det er ønskelig med erfaring i miljøterapeutisk arbeid og gjerne tegnspråkkompetanse.

Personlige egenskaper:

– Du er ansvarsbevisst og har gode samarbeidsevner.
– Du har evne til fleksibilitet og kan til tider takle et høyt tempo
– Du har forståelse for, og er bevisst at vi alle har et ansvar for et godt arbeidsmiljø og alle skal trives
– Du har interesse for omsorg for funksjonshemmede
– Du har et jevnt godt humør, stå-på-vilje og er motivert for å gjøre en god jobb
– Du er en god rollemodell og motivator
– Du har evne til refleksjon og læring
– Du er pålitelig, kan gå i turnus og har god helse
– Du har evne til å jobbe selvstendig og i samarbeid med andre
– Du ser muligheter, ikke begrensninger

Om du innehar alle, eller noen av disse egenskapene, så er kanskje du en av våre nye kollegaer? Vi håper da du vil søke på jobb hos oss.

Vi tilbyr

– Et godt og spennende fagmiljø med fokus på å gi et godt tjenestetilbud.
– Et godt arbeidsmiljø
– Vi samarbeider om arbeidsoppgavene og skal gjøre hverandre god
– Vi jobber aktivt med å ta i bruk velferdsteknologi som kan bidra til økt livskvalitet og mestring
– Gode muligheter for videreutdanning innen relevante områder
– God opplæring og veiledning
– Kompetanseheving gjennom internopplæring
– Dekning av flytteutgifter i h.h.t reglement
– Gjennom ordningen med tiltakssonen kan du få årlig nedskriving av studielån og lavere personskatt. Nedskriving av studielån kan utgjøre inntil kr. 25.000,- pr. år.
– God pensjonsordning og forsikringsordning.

Lønns- og tilsettingsvilkår

Lønn i hht. tariffavtale. Medlemskap i pensjonskasse. Vilkår for stillingen følger lover og avtaler som gjelder til enhver tid. Ved tilsetting må politiattest og helseattest for tuberkulose og MRSA fremlegges, jf. Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester § 5-4 og Tuberkuloseforskriften. Arbeid i turnus med jobb hver andre eller tredje helg.

Søknad sendes

I søknaden oppgis minimum to referanser.

Søknad sendes på Vadsø kommunes elektroniske søknadsskjema. Skjema med nærmere opplysninger om fremgangsmåte, finner du på www.vadso.kommune.no under ledige stillinger. Det skal ikke sendes inn vitnemål og attester. Hvis du kommer til intervju tar du med deg godkjente vitnemål.

Vadsø kommune gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli gjort offentlig selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Dette følger av Offentlighetsloven.

 

Søknadsfrist  23.01.20

 

Vår ref1621
Merk søknad

Fakta

Selskap Vadsø kommune
Stilling Miljøterapeut
Stillingstype Fast i turnus
Lokasjon Finnstjerna Bofellesskap

 

Kontakter

Britt-Hege Karlsen, Nestleder
[email protected]
Mobil  971 11 066 Arbeid 78 94 26 46

Marit Zahl Jonassen, Enhetsleder
[email protected]
Mobil  481 82 392  Arbeid 78 94 26 48

Del stillingen

Selskap

Vadsø kommune

Kategorier

miljøterapeut

Kontaktinfo

  • Britt-Hege Karlsen
  • Tittel: Nestleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 971 11 066 Arbeid 78 94 26 46
  • Marit Zahl Jonassen
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 481 82 392 Arbeid 78 94 26 48

Lokasjon

  • Vadsø

Søknadsfrist

Januar 23, 2020

Fastlege (søknadsfrist 22.01)

Vadsø har naturen utenfor stuedøra og byen utenfor verandadøra. Kommunen har ca 5900 innbyggere og er fylkeshovedstad i Finnmark. Byen er handelssenter i Varanger og har flyplass, hurtigruteanløp, kafeer, utesteder, konserter, festivaler, utstillinger, god barnehagedekning, nye og attraktive skoler og boligfelt og fritidstilbud for enhver smak.

Vil du bli en av oss?

Sjekk ut www.vds.no

 

Fastlege

 

Ved Helseenheten er det ledig et vikariat som fastlege i 100% stilling fra 1. mars.

Opplysninger om enheten

Helseenheten er en del av HRO (Helse- rehabilitering og omsorg, som ledes av kommunalsjef) Enheten består av følgende avdelinger: Legeseksjon, helsestasjon, jordmor, sykepleierseksjon, ergoterapi, fysioterapi, laboratorietjeneste og merkantilseksjon.
Avdelingene har egne fagledere/utviklere.

Ledig stilling

Har du lyst til å være fastlege, men uten å drive egen bedrift? Har du lyst til å jobbe et sted med optimale læringsmuligheter? Da bør du søke jobb hos oss.

Vadsø har et legekontor med 9,5 allmennleger/fastleger og 1 LIS1-stilling. Vi har nå ledig et vikariat som fastlege i 100% stilling. Vikariatet er ledig fra 1. mars, og med varighet i 6 mnd.

Legene sitter i samme gang og er opptatt av å lære av hverandre. Vi har en aktiv smågruppe. Kontorene er godt utstyrt og sykestua som er i samme bygg har 6 sengeplasser og er akuttmedisinsk utrustet.

Arbeidsoppgaver

– Fastlegeoppgaver
– Kommunal ø-hjelp dagtid (fordeles på alle legene med ½ dager hver pr. gang)
– Legevakt (8-delt fleksibel vaktordning)
– Kommunale oppgaver inntil 7,5 timer pr. uke (bl.a helsestasjon, sykestue/hjem, fengsel)

Kvalifikasjoner

– Autorisasjon som lege
– Beherske norsk skriftlig og muntlig
– Erfaring fra allmennlegepraksis er ønskelig.

Personlige:

– Løsningsorientert
– Selvstendig, strukturert og effektiv
– Evne til å takle høyt arbeidstempo
– Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
– Fleksibel

Vi tilbyr

– Dekning av flytteutgifter i h.h.t reglement
– God pensjonsordning og forsikringsordning.
– Gjennom ordningen med tiltakssonen kan du få årlig nedskriving av studielån i Statens lånekasse og lavere personskatt. Nedskriving av studielån kan utgjøre inntil kr. 25.000,- pr. år. Beregninger har vist at virkemidlene samlet kan utgjøre inntil kr. 100.000,- på årsbasis for en familie på fire.

Lønns- og tilsettingsvilkår

Lønn i h.h.t tariff. Medlemskap i pensjonskasse. Vilkår for stillingen følger lover og avtaler som gjelder til enhver tid.

Ved tilsetting må politiattest og helseattest for tuberkulose og MRSA fremlegges, jf. Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester § 5-4 og Tuberkuloseforskriften. Merknader på politiattest kan medføre endringer i tilbud om stilling.

Søknad sendes

I søknaden oppgis minimum to referanser.

Søknad sendes på Vadsø kommunes elektroniske søknadsskjema. Skjema med nærmere opplysninger om fremgangsmåte, finner du på www. vadso.kommune.no under ledige stillinger. Det skal ikke sendes inn vitnemål og attester. Hvis du kommer til intervju tar du med deg godkjente vitnemål.

Vadsø kommune gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli gjort offentlig selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Dette følger av Offentlighetsloven.

 

Søknadsfrist  22.01.20

 

Vår ref1618
Merk søknad

Fakta

Selskap Vadsø kommune
Stilling Lege
Stillingstype vikar dagtid
Lokasjon Helseenheten

 

Kontakter

Britt Larsen Mehmi, Kommuneoverlege
[email protected]
Mobil  920 96 002  Arbeid  920 96 002

Inger Elisabeth Andreassen, Konst. enhetsleder
[email protected]
Mobil  473 07 160  Arbeid  78 94 25 12

Del stillingen

Selskap

Vadsø kommune

Kategorier

fastlegelege

Kontaktinfo

  • Britt Larsen Mehmi
  • Tittel: Kommuneoverlege
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 920 96 002 Arbeid 920 96 002
  • Inger Elisabeth Andreassen
  • Tittel: Konst. enhetsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 473 07 160 Arbeid 78 94 25 12

Lokasjon

  • Vadsø

Søknadsfrist

Januar 22, 2020

Laboratorietekniker / -ingeniør (søknadsfrist 25.01)

 

Laboratorietekniker / -ingeniør

 

Laboratoriet består i dag av 3 laboratorieingeniører, som samarbeider daglig med produksjonen på Stjernøy og andre Sibelco enheter. Stillingen rapporterer til laboratorieformann.

Hva skal du gjøre?

  • Prøvepreparering
  • Analysering av rutineprøver
  • Utførelse av oppdrag fra interne/eksterne kunder
  • Kontroll og statistisk behandling av analyseresultater
  • Kontroll og vedlikehold av laboratorieutstyr
  • Kvalitetssikring og HMS-arbeid

De viktigste analysene er:

  • Kjemisk analyse (XRF)
  • Kornstørrelsesbestemmelse
  • Rågodspreparering, knusing, splitting etc.

Du har følgende kvalifikasjoner:

  • Det er ønskelig med utdannelse som faglaborant, tekniker eller ingeniør. Helst innen analytisk eller uorganisk kjemi, men andre beslektede fagfelt vil også bli vurdert.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Positiv innstilling, høy arbeidskapasitet, god serviceinstilling og stor grad av nøyaktighet i arbeidet.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk er nødvendig.
  • Datakunnskap (Excel) er nødvendig. Laboratoriet bruker i tillegg et LIMS verktøy for analyseresultater og statistikk.
  • Lavt fravær vil bli vektlagt.

Hvorfor jobbe hos oss?

  • Vi kan tilby en krevende og interessant jobb med stor grad av selvstendighet i arbeidet.
  • Vi er et godt team
  • Dette er et spennende sted å jobbe
  • Vi har gode personal- og pensjonsforsikringer, og lønn etter avtale.

Arbeidssted vil være ved gruveanlegget vårt på Stjernøy.

For nærmere opplysninger, kontakt laboratoriesjef Guro Bergum, eventuelt personalsjef Mai Danielsen.

Galleribilde 1 av 1

 

Om arbeidsgiveren

Sibelco anerkjenner verdien ved å ha en global arbeidsstyrke og verdsetter mangfoldighet og inkludering for alle. Vårt mangfold av mennesker gir en spennende utveksling av ideer og kunnskap som driver oss fremover og inspirerer oss til nye innovasjoner og løsninger. Vi søker talenter med ulik bakgrunn og evner, og ønsker å utvikle våre ledere og vår kultur til å bistå alle ansatte til å vokse og til å nå deres fulle potensiale.

Vårt produksjonsanlegg på Stjernøy i Alta kommune har ca 100 ansatte og er en av verdens største produsenter av mineralet nefelinsyenitt. Stjernøy ligger i naturskjønne omgivelser ca en times båttur fra Alta, og 20 minutter fra Øksfjord i Loppa.

 

‘Spørsmål om stillingen

Guro Bergum, Laboratoriesjef

Telefon 78 48 29 20  Mobil 922 22 663

Mai Danielsen, Personalsjef

Telefon78 48 28 00

Del stillingen

Selskap

Sibelco Nordic AS

Lenke til firma

https://www.sibelco.com/

Kontaktinfo

  • Guro Bergum
  • Tittel: Laboratoriesjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon 78 48 29 20 Mobil 922 22 663
  • Mai Danielsen
  • Tittel: Personalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon78 48 28 00

Lokasjon

  • Alta

Søknadsfrist

Januar 25, 2020

Prosjektkoordinator (søknadsfrist 25.01)

 

Prosjektkoordinator

 

Dette er en stilling med ansvar for ledelse og gjennomføring av ulike prosjekter ved anlegget på Stjernøy i Finnmark.

Stillingen vil medføre god innsikt og forståelse av all produksjonsvirksomhet og produksjonsrelevante oppgaver. For den rette personen gir stillingen derfor på sikt ogde muligheter for økt internt ansvar og videreutvikling for en annen posisjon i selskapet.

Hovedoppgaver for stillingen:

Delta i planlegging og forberedelse, samt lede og gjennomføre prosjekter og nyinvesteringer ved anlegget. Naturlige oppgaver vil være kalkulasjon, fremdriftsplanlegging, og oppfølging – avslutning.
Gjøre aktiv bruk av egen kompetanse innenfor teknisk kunnskap, samt prosess/produksjon/gruve.
Ha sterkt fokus på HMS under planlegging, gjennomføring og i det daglige arbeidet.

Med følgende egenskaper er du som «skapt for oss»:

Gode lederegenskaper, med praktisk erfaring fra ledelse
Struktrurert og målfokusert med evne til selvstendig styring og gennomføring
Kan dokumentere resultatoppnåelse i tidligere jobber
God praktisk forståelse av prosesser og produksjon med praktisk, teknisk innsikt
Kan bidra til optimalisering av prosess/produksjon
Gode evner til kommunikasjon og motivasjon av medarbeidere
Har fokus på HMS og kvalitet

Kompetansen vi ønsker, og har behov for:

Ingeniør innenfor maskin/prosess og/eller oppredning/gruve
Gode datakunnskaper
Kunnskap og erfaring vedr. prosess- og produksjonsanlegg
Flytende engelsk muntlig og skriftlig er nødvendig
Økonomisk bakgrunn/økonomiforståelse er ønskelig

Vi kan tilby konkurransedyktig lønn, gode pensjons- og forsikringsordninger og et hektisk og trivelig miljø med internasjonale kontakter.

 

Om arbeidsgiveren

Sibelco anerkjenner verdien ved å ha en global arbeidsstyrke og verdsetter mangfoldighet og inkludering for alle. Vårt mangfold av mennesker gir en spennende utveksling av ideer og kunnskap som driver oss fremover og inspirerer oss til nye innovasjoner og løsninger. Vi søker talenter med ulik bakgrunn og evner, og ønsker å utvikle våre ledere og vår kultur til å bistå alle ansatte til å vokse og til å nå deres fulle potensiale.

Vårt produksjonsanlegg på Stjernøy i Alta kommune har ca 100 ansatte og er en av verdens største produsenter av mineralet nefelinsyenitt. Stjernøy ligger i naturskjønne omgivelser ca en times båttur fra Alta, og 20 minutter fra Øksfjord i Loppa.

 

 

Frist 25.01.2020

 

AnsettelsesformFast

 

Spørsmål om stillingen

Per Jannert, Verksjef

Telefon 78 48 28 10  Mobil906 01 955

Mai Danielsen, Personalsjef

Telefon 78 48 28 00

 

Del stillingen

Selskap

Sibelco Nordic AS

Lenke til firma

https://www.sibelco.com/

Kontaktinfo

  • Per Jannert
  • Tittel: Verksjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon 78 48 28 10 Mobil 906 01 955
  • Mai Danielsen
  • Tittel: Personalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon 78 48 28 00

Lokasjon

  • Alta

Søknadsfrist

Januar 25, 2020

Phd-stipendiat i leiing (søknadsfrist 17.03.2020)

Institutt for planlegging, administrasjon og skuleretta samfunnsfag

Ph.d.-stipendiat i leiing 

 

Om stillinga

Høgskulen i Volda lyser med dette ut ei stilling som ph.d.-stipendiat i leiing. Stillinga er ved Avdeling for samfunnsfag og historie, Institutt for planlegging, administrasjon og skuleretta samfunnsfag (IPAS).

Ved IPAS er forsking og undervisning med relevans for leiing i offentleg sektor eit sentralt tema. IPAS tilbyr Master i samfunnsplanlegging og leiing, der det blir lagt vekt på å gje kunnskap om og forståing av samfunnsplanlegging og offentleg leiing som politisk styrte prosessar, med sikte på heilskapleg og berekraftig utvikling. Utgangspunktet er at leiarar i offentleg sektor har eit stor samfunnsansvar og at planlegging er ein reiskap for slik leiarskap.

Høgskulen i Volda

Kvalifikasjonar

Søkjarar må ha fullført mastergradutdanning eller tilsvarande innanfor samfunnsvitskaplege fag, eller i andre relevante fag. Søknaden skal innehalde ei prosjektskisse på 5–10 sider for det forskingsarbeidet ein vil gjennomføre (ph.d.-avhandlinga).

Utlysinga søkjer etter prosjekt som omhandlar leiing i vid forstand. Søknaden kan mellom anna sjå på leiing av planprosessar på kommunalt, fylkes- og regionalt nivå, men vi ønskjer også søknader som tek føre seg offentleg leiing av typiske ekspertorganisasjonar eller profesjonsbyråkrati. Fagleg erfaring eller forskingskompetanse utover mastergrad på det aktuelle fagfeltet vil bli vektlagt i vurderinga av søkjarane.

Eit vilkår for å ta til i stipendiatstillinga er at ein får opptak på eit godkjent nasjonalt eller internasjonalt doktorgradsprogram. Frist for å levere dokumentasjon på dette er tre månader etter ein har fått tilbod om stillinga. Vi gjer merksam på at dei doktorgradsgjevande institusjonane vanlegvis stiller krav om gjennomsnittskarakter på B eller høgare på masterstudiet for å få opptak. Søkjarar med utanlandsk mastergrad må ha utdanninga godkjent av NOKUT.

Erfaring med forsking og undervisning, personlege eigenskapar som samarbeidsevne, evne til å ta initiativ og arbeide sjølvstendig, og god munnleg og skriftleg formidlingsevne vert vektlagde. Tilsetjinga vil skje i tråd med dei faglege behova på instituttet.

Søkjaren må ha gode norsk- og engelskkunnskapar, både skriftleg og munnleg. Undervisings- og administrasjonsspråket ved høgskulen er norsk.

Vi tilbyr

Eit spanande arbeidsmiljø med høve til fagleg og personleg utvikling og gode pensjonsordningar.

Stipendiatstillingar vert løna i statens lønsregulativ, lønnsplan 17.515, stillingskode 1017 stipendiat, LR 20, lønstrinn 54.

Om stipendiatstillingar

Ei stipendiatstilling er ei mellombels stilling på åremål. På fulltid er ho tre år, eventuelt kan tilsetjingsperioden utvidast til fire år på fulltid, der 25 prosent av stillinga blir knytt til undervising eller andre faglege gjeremål ved Høgskulen i Volda.

Arbeidsstaden er ved Høgskulen i Volda, Avdeling for samfunnsfag og historie.

Stipendiatstillingane er underlagt føresegnene i Forskrift om ansettelsesvilkår for stillinger som postdoktor, stipendiat, vitenskapelig assistent eller spesialistkandidat fastsett av KD 31.02.2006, og ut over dette av dei lover, avtalar og reglement som til ei kvar tid gjeld.

Generell informasjon

Den statlege arbeidsstyrken skal i størst mogleg grad spegle mangfaldet i folket. Det er difor eit personalpolitisk mål å oppnå ei balansert alders- og kjønnssamansetjing og rekruttere personar med innvandrarbakgrunn. Høgskulen praktiserer moderat kjønnskvotering. Vi gjer søkjarar som oppgir at dei har nedsett funksjonsevne eller hol i CV merksam på at denne opplysinga kan verte brukt til statistikkføremål knytt til regjeringa sin inkluderingsdugnad.

Tilsetjing skjer på dei vilkåra som følgjer av lov om offentlege tenestemenn, regulativ, reglement og instruksar som til ei kvar tid gjeld for stillinga, mellom anna lovfesta innskot i Statens pensjonskasse.

Aktuelle søkjarar vert kalla inn til intervju og/eller prøveundervisning. Søkjarar som vert kalla inn til intervju, må ta med originalar av vitnemål og attestar for å dokumentere dei elektronisk innsende vedlegga.

I samsvar med Offentleglovas § 25 kan søkjar be om å ikkje bli oppført på offentleg søkjarliste. Søkjarar som ønskjer å reservere seg, må under «søknad» hake av for «Er det grunnlag for å bli unntatt offentligheit, jfr. Offentlighetsloven» samt grunngi søknaden. Høgskulen kan likevel avgjere at namnet på søkjaren skal offentleggjerast. Søkjaren blir varsla dersom ønsket om unntak ikkje blir tatt til følge.

Om søknaden

Søknader med all dokumentasjon skal sendast elektronisk gjennom rekrutteringssystemet Jobbnorge. Det er lenkje til elektronisk søknad på nettstaden: www.hivolda.no/stilling.

I Jobbnorge registrerer du informasjon om utdanning og arbeidserfaring. Vi ber også om at du informerer om referansar. Søknaden skal gje fullstendig oversyn over utdanning og tidlegare praksis.

Det er søkjaren sitt ansvar å sørge for at alle dokument/filer er lasta opp til søknadsfristen. Søknaden vert vurdert med den informasjonen som ligg føre elektronisk. Vedlegg skal lastast opp som separate filer i eit format som kan leggjast ved elektronisk; PDF, PMG, JPEG, ODF, DOC. Dersom vedlegga samla overstig 30 MB, må dei komprimerast før dei vert lasta opp. Vedlegga skal ha namn som samsvarar med innhaldet i fila. Søknader eller vedlegg kan ikkje sendast på e-post eller i vanleg post til høgskulen.

Kontakt

‘Nærare opplysningar får du ved å vende deg til programansvarleg for Master i samfunnsplanlegging og leiing, Bjarte Folkestad, e-post [email protected], tlf. 7007 5022, instituttleiar ved IPAS, Nils Magne Magerøy, e-post [email protected], tlf. 70 07 51 63, eller dekan ved ASH, Randi Bergem, e-post [email protected], tlf. 70 07 52 11.

Om instituttet

Institutt for planlegging, administrasjon og skuleretta samfunnsfag (IPAS) tilbyr i dag mellom anna bachelor i planlegging og administrasjon, master i samfunnsplanlegging og leiing, årsstudium i samfunnsvitskap, skuleretta samfunnsfag og samfunnsfag i barnehagelærarutdanning og grunnskulelærarutdanning, Instituttet har per i dag 19 fast tilsette.

Om avdelinga

Avdeling for samfunnsfag og historie har undervisningsansvar for omlag 1100 studentar, fordelt på tre institutt: Institutt for planlegging, administrasjon og skuleretta samfunnsfag (IPAS), Institutt for sosialfag (ISF) og Historisk institutt (HI).

Volda

Det beste med Volda

Studentar og bygdefolk fortel kva dei synest er det beste med Volda. 

https://youtu.be/61Me2JOrMgQ

Om Høgskulen i Volda

Høgskulen i Volda er høgskulen for humaniora og samfunnsvitskap i Møre og Romsdal. Vi er ein spennande kompetanseorganisasjon i vekst med om lag 4500 studentar og 350 tilsette. Vi gjev undervisning i ei rekkje fagområde, yrkesretta utdanningar og etter- og vidareutdanningar i nært samarbeid med samfunns- og næringsliv. Høgskulen i Volda driv mykje forsking og utviklingsarbeid og satsar på forskaropplæring og kompetanseoppbygging for dei tilsette i samarbeid med universitet i inn- og utland.

 

Søknadsfrist  17. mars 2020

 

Arbeidsgivar  Høgskulen i Volda
Kommune Volda
Omfang Heiltid  Varigheit Åremål

Jobbnorge-ID  180160

Del stillingen

Selskap

Høgskulen i Volda

Lenke til firma

https://www.hivolda.no/

Kontaktinfo

  • Bjarte Folkestad
  • Tittel: Programansvarleg for Master i samfunnsplanlegging og leiing,
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 70 07 50 22
  • Nils Magne Magerøy
  • Tittel: Instituttleiar ved IPAS
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 70 07 51 63

Lokasjon

  • Volda

Søknadsfrist

Mars 17, 2020

Leder for universitets – tannklinikken i Tromsø (søknadsfrist 09.02.2020)

 

 

Leder for universitetstannklinikken i Tromsø

 

Om oss

Tannlege- og tannpleierstudenter i Tromsø får sin praktisk, kliniske opplæring ved Universitetstannklinikken samt ved eksterne tannklinikker. Klinikken består av en pasientklinikk med 67 behandlingsenheter og en simuleringsklinikk med 41 enheter og driftes på oppdrag fra, og i nært samarbeid med Universitetet i Tromsø. Universitetstannklinikken eies og drives av Troms fylkeskommune og er samlokalisert med Tannhelsetjenestens kompetansesenter i Nord-Norge (TkNN) og Institutt for klinisk odontologi (IKO). Klinikken skal være en god og fremtidsrettet læringsarena for tannlege og tannpleierstudenter.

Om stillingen og arbeidsoppgaver

Universitetstannklinikken i Tromsø søker etter ny engasjert leder som kan være med å drifte, organisere og utvikle klinikken som læringsarena i årene som kommer. Det er ca. 45 ansatte på klinikken fordelt på kliniske odontologiske veiledere, tannhelsesekretærer, administrasjon og øvrig støttepersonell.

Vi søker en tydelig leder som er utviklings- og løsningsorientert og som innehar gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Du må evne å motivere og lede andre, samtidig som du har fokus på den daglige driften på klinikken. Du bør ha kunnskaper om, og evne til å utvikle et felles godt faglig og pedagogisk læringsmiljø for både tannlege- og tannpleierstudenter.

Du må ha norsk autorisasjon som tannlege, gjerne også tilleggsutdanning med relevante fagkretser som administrasjon, organisasjon og ledelse eller lover og avtaleverk. Du må beherske et skandinavisk språk både muntlig og skriftlig.

Det legges vekt på bred klinisk erfaring og gjerne også ledererfaring. Personlige egenskaper og egnethet vil bli tillagt stor vekt ved tilsetting.

Vi tilbyr

Lønn etter avtale.
Gode pensjons- og forsikringsordninger som medlem av KLP
Pensjonsinnskudd trekkes med 2 %
Vi er IA-bedrift
Vi kan være behjelpelig med å finne bolig
Som leder for Universitetstannklinikken vil du inngå i fylkestannhelsesjefens ledergruppe

Søknaden skal inneholde

Søknad med CV
Referanser (navn, tilknytning til søker, kontaktinformasjon)
Søknad skal sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge.
Søknadsfrist og andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

For tilsetting i tannhelsetjenesten kreves politiattest jf. Helsepersonelloven § 20 a.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

 

Kontaktinfo

For mer informasjon om stillingen ta kontakt med: Klinikksjef Lars Inge Byrkjeflot, mobil 918 52 199 eller e-post: [email protected]

 

Søknadsfrist  9. februar 2020

 

Arbeidsgiver Troms fylkeskommune
Kommune Tromsø
Omfang Heltid  Varighet Fast

Arbeidssted Universitetstannklinikken

 

Del stillingen

Selskap

Troms fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Tromsø

Søknadsfrist

Februar 9, 2020