IT-ansvarlig (søknadsfrist 11.03)

Utsikten

 

 

Har du det som trengs for å bo i Nordkapp?

IT-ansvarlig

 

Bli en del av teamet vårt  

Repvåg Kraftlag er et energikonsern med formål å distribuere, omsette og produsere energi innenfor selskapets konsesjonsområde. Konsernet har 42 ansatte og består i tillegg av virksomhetene InfraNord AS, Repvåg Nett AS og Repvåg Produksjon AS. Konsesjonsområdet omfatter Nordkapp og 

Måsøy kommuner samt vestsiden av Porsanger fra Valdak i sør til Nordkapps grense i nord og Kokelv og Refsneshavn i Hammerfest kommune.Repvåg Kraftlag gjør en svært viktig samfunnsoppgave, og sørger for stabil strømforsyning og internettforbindelse, slik at lokalsamfunnene på 71 grader nord skal kunne være fungere på best mulig måte.  

Stillingen passer for deg som

Har du lyst på en jobb med varierte arbeidsoppgaver, kjekke medarbeidere og godt arbeidsmiljø? Repvåg Kraftlag er en god og herlig arbeidsplass og har ambisjoner om å være et viktig nettselskap også i fremtiden. Vi søker en ambisiøs IT-ansvarlig som blant annet kan hjelpe oss til å ta i bruk nye og smartere arbeidsmetoder.

PS! Det kan være litt heftig vær på kysten av Finnmark. Det er en fordel om du liker det litt røffe klimaet vi ha her.

Uvær

Ansvar og arbeidsoppgaver

Som IT-ansvarlig for konsernet vil du ta del i mange ulike og spennende arbeidsoppgaver. Du får ansvar for å utvikle våre digitaliseringsprosesser, du får mulighet til å ta i bruk ny teknologi, og du har ansvaret for anskaffelser av IT-tjenester. Andre oppgaver som ligger hos deg er: 

Implementering, drift og vedlikehold av våre IT-systemer i samarbeid med vår tjenesteleverandør

Opplæring og oppfølging av medarbeidere som bruker våre IT-løsninger

Sørge for at vi har nok kompetanse om ny teknologi som finnes, og som kommer

Delta i videre utvikling av vår digitale strategi i samarbeid med ledergruppen 

Drift og utvikling av våre nettsider

Overvåking og IT-sikkerhetsansvarlig i konsernet

Hvilken medarbeider ser vi etter?

Vi ønsker oss en kandidat som har nødvendig faglig ballast innenfor IT-faget. Det er ønskelig med høyere utdannelse, gjerne IT ingeniør. Du kan være nyutdannet, eller kanskje er du en kandidat med relevant erfaring? Noe av det viktigste for oss er at du er nysgjerrig, og har lyst å utvikle våre digitaliseringsløsninger. Du er en person som verdsetter samarbeid, du bidrar til god kommunikasjon, og du tør å ta din plass i bedriften. 

Nordkapp

Hvorfor jobbe hos Repvåg Kraftlag?

Vår visjon er – Alltid tilstede på 71 grader nord. Det betyr mye for oss å være en viktig aktør i lokalsamfunnet. I Honningsvåg kan du leve det gode liv i et aktivt og internasjonalt miljø, festivaler og spennende kulturmiljø. Vi har gode pensjonsordninger, utvidede forsikringsordninger, og ikke minst har vi et godt samhold blant våre medarbeidere. Vi gir deg også mulighet til videreutdannelse og egenutvikling. PS! Om du ikke er herfra, så står du står i fare for å trives så godt at du blir her. Her står opplevelsene i kø: www.nordkapp.no

Bli bedre kjent med oss på våre nettsider: www.rksa.no

Spørsmål om stillingen? 

Om du ble nysgjerrig og lurer på noe mer, ta gjerne kontakt med Elverksjef Oddbjørn Samuelsen tlf. nr 416 26 448, eller e-mail: [email protected]. Kreativ Industri AS bistår Repvåg Kraftlag i rekrutteringsprosessen. Søknad med CV registreres via www.jobbnorge.no Kontaktperson hos Kreativ Industri AS er Knut-Arne Iversen, tlf.nr. 918 24 844.

 

Søknadsfrist 11. mars 2020

 

Arbeidsgiver Repvåg Kraftlag

Kommune Nordkapp

Omfang Heltid  Varighet Fast

Jobbnorge-ID 183563

 

Del stillingen

Selskap

Repvåg Kraftlag SA

Lenke til firma

http://www.rksa.no/

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Honningsvåg

Søknadsfrist

Mars 11, 2020

Rådgiver, eksamenskontoret (søknadsfrist 06.03)

 

 

Rådgiver eksamen og vitnemål

 

Nord universitet

Utfordringene verden står overfor krever ny innsikt, innovative løsninger og lokal forankring. Nord universitet er et ungt universitet med sterk regional tilknytning og et globalt perspektiv. Vi leverer fremtidsrettede studietilbud og relevant forskning med fokus på blå og grønn vekst,

innovasjon og entreprenørskap, og velferd, helse og oppvekst. Nord universitet har 11.000 studenter og 1.400 ansatte fordelt på ni studiesteder.

Om stillingen

Ved Nord universitet, seksjon for eksamen og vitnemål er det ledig en fast 100% stilling som rådgiver. Stillingen har kontorsted Bodø.

Adm 16 - Kontor 4

Arbeidsoppgaver

  • Arbeidsoppgavene er innenfor fagområdene eksamen og vitnemål, som er spennende områder under stadig utvikling. Stillingen vil også kunne få en del andre oppgaver i seksjonen. Innen fagområdene eksamen og vitnemål ligger blant annet følgende oppgaver:
  • Produksjon av vitnemål, herunder kvalitetssikring og gjennomgang av ulike prosesser i forkant av selve produksjonen.
  • Eksamensplanlegging.
  • Ordinær og digital eksamensavvikling.
  • Veilede studenter og ansatte i spørsmål om eksamen og vitnemål.
  • Saksbehandling av søknader og klager.
  • Utviklingsoppgaver og kvalitetssikring av prosesser og rutiner.
  • Løpende driftsoppgaver.

Hvilke oppgaver den som blir ansatt får, vil avhenge av kompetansen både til den nyansatte og seksjonen totalt. Arbeidsoppgavene vil kunne endres etter seksjonens behov.

Kvalifikasjonskrav

  • For ansettelse i stilling som rådgiver kreves relevant utdanning fra universitet eller høyskole, mastergrad eller tilsvarende. Lang og relevant praksis kan kompensere for deler av utdanningskravet
  • Det er videre ønskelig med relevant erfaring og spesialkompetanse tilpasset stillingens funksjoner
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Gode IT-ferdigheter
  • Øvrige kvalifikasjoner og personlig egnethet
  • Evne til å arbeide systematisk, strukturert og selvstendig med flere parallelle prosesser
  • Erfaring fra offentlig forvaltning, herunder behandling av søknader og klager, samt kjennskap til universitets- og høyskolesektoren
  • Serviceinnstilling, initiativrik og med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Ha kunnskap og erfaring fra store organisasjoner med stor administrativ og faglig kompleksitet
  • Erfaring med bruk av relevante IKT – verktøy
  • Utviklingsorientert

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi kan tilby

  • Stillingen lønnes etter statens lønnsregulativ, kode 1434 rådgiver – Ltr. 56 – 64 – NOK 496 100 – 573 100. Fra lønnen går lovfestet innskudd til Statens pensjonskasse.
  • God låne-, forsikrings- og pensjonsordning i Statens pensjonskasse
  • Kreativt og kollegialt arbeidsmiljø
  • En arbeidsplass i stadig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Aktivt bedriftsidrettslag

Generell informasjon

Den som ansettes må rette seg etter de lover, avtaler og instrukser som til enhver tid gjelder for stillingene. Det tas forbehold om endringer i ansvars- og arbeidsområdet som følge av framtidige organisasjonsendringer ved Nord universitet.

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Nord universitet oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med nedsatt funksjonsevne, hull i CV`en, innvandrerbakgrunn og ellers ulik livserfaring til å søke. Universitetet praktiserer moderat kjønnskvotering i samsvar med lokal tilpasningsavtale for Hovedavtalen i Staten.

Opplysninger om nedsatt funksjonsevne eller hull i CV kan bli brukt til anonymiserte registeringsformål.

Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.

 

Kontakt

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til:

Leder seksjon for eksamen og vitnemål Brynjar Jørstad, [email protected],  +47 47 32 89 72

 

Søknad

Søknad m/cv kopi av vitnemål og attester sendes elektronisk innen 06.03.2020

All dokumentasjon lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Det er søkers ansvar å sende inn fullstendig dokumentasjon elektronisk innen søknadsfristen.

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv etter ønske om å bli utelatt fra søkerlisten. Søkere som likevel ber om konfidensialitet, må grunngi dette særskilt i søknaden. Søkerne vil i tilfellet bli forhåndsvarslet om offentliggjøring.

Referanse: 30071646

 

Søknadsfrist  6. mars 2020

 

Arbeidsgiver Nord universitet

Kommune Bodø

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Bodø

 

Del stillingen

Selskap

Nord universitet

Lenke til firma

https://www.nord.no/no

Kontaktinfo

  • Brynjar Jørstad
  • Tittel: Leder seksjon for eksamen og vitnemål
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 47 32 89 72

Lokasjon

  • Bodø

Søknadsfrist

Mars 6, 2020

Ingeniør drift og vedlikehold av tekniske anlegg bygg (søknadsfrist 05.03)

 

                               

Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.

I kommunen er det ca 3000 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.

Karmøy kommune – kommunen som vil at du skal lykkes

 

Ingeniør drift og vedlikehold av tekniske anlegg bygg

 

Beskrivelse av arbeidsplass

Teknisk etat har rundt 350 medarbeidere som er organisasjonsmessig plassert i fire linjeavdelinger samt i stab til kommunalsjef teknisk. Byggforvaltning har ansvar for forvaltning, drift og vedlikehold av kommunen sine formålsbygg. Enheten består av rundt 45 medarbeidere og er en del av sektor eiendom i Karmøy kommune.

Arbeidsoppgaver

– Tilstandsvurdering og vedlikeholdsplanlegging for tekniske anlegg i Karmøy kommune sine bygg
– Oppfølging/koordinering avstørre vedlikeholdsoppdragpå tekniske anlegg
– Utarbeidelse av tilbud og anbudsforespørsler-
– Oppfølging av bygge-og rehabiliteringsprosjekter
– Evaluering av systemløsninger ved nyetablering og rehabilitering av anlegg
– Bistådriftspersonelletmed teknisk kompetanse-
– Bistå ved valg og implementering av ny teknologi i Karmøy kommune sine bygg
– Bidra til å videreutvikle enhetens systemer for driftog vedlikeholdav tekniske anlegg
– Bidra til å videreutvikleenhetens systemer for HMS, SHA og FDV-
– Bidra i enhetens mål-og strategiarbeid-
– Oppfølging av tilsyn fra relevante myndigheter

Kvalifikasjoner

-Ingeniørmed bachelor-eller mastergradinnen klima-og energiteknikk ellerautomasjon. Annen teknisk-/ingeniørkompetanse kan vurderes dersom søker her lang erfaring med drift og vedlikehold av tekniske anlegg
-Du må ha interesse for drift og vedlikeholdav bygg samt ha relevant erfaring fra byggebransjen
-God kjennskap til/erfaring med VVS-anlegg, SD-anlegg ogøvrige tekniske anlegg i bygg-
Være faglig oppdatert på ny teknologiog bransjeutviklinginnen energioptimalisering,miljøogSMART-teknologi
-God systemforståelse
-Gode IT-kunnskaper, ønskelig med erfaring i bruk av CAD-og 3D modelleringsverktøy

Personlige egenskaper

Vi vektlegger at vårt personale har evne til:
-samarbeid, fleksibilitet, kreativitet og yte service
-å kommunisere på en god måte skriftlig og muntlig
-å jobbe målrettet og resultatorientert-å være tilpasningsdyktig, innovativ, løsningsorientertog fremtidsrettet
-å være en pådriver som liker utvikling
-å gi og ta imot veiledning-å arbeide selvstendig og strukturertsom en del av et team

Vi kan tilby

– faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø
– gode pensjons- og forsikringsordninger
– generelle lønnsplasseringer i henhold til Hovedtariffavtalen

Slik søker du

Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.

 

Søknadsfrist  05.03.20

 

Vår ref  5974 -MSE

Merk søknad

Fakta

Selskap Karmøy kommune

Stilling Ingeniør

Stillingstype Fast ansatt – kom.

Lokasjon Rådhuset- Teknisk etat

 

Kontakter

Tor Martin Søndenå, Leder FDV/Byggforvaltning

[email protected]

Mobil  900 22 193  Arbeid  52 85 71 77

Mette Ask, Personalkonsulent

[email protected]

Mobil  974 09 992  Arbeid  52 85 71 22

Del stillingen

Selskap

Karmøy kommune

Kontaktinfo

  • Tor Martin Søndenå
  • Tittel: Leder FDV/Byggforvaltning
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 900 22 193 Arbeid 52 85 71 77
  • NavnMette Ask
  • Tittel: Personalkonsulent
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 974 09 992 Arbeid 52 85 71 22

Lokasjon

  • Kopervik

Søknadsfrist

Mars 5, 2020

Driftsplanlegger (søknadsfrist 17.03)

 

Driftsplanleggar

 

Ved arena Skjold er det no ei ledig stilling som driftsplanleggar. Hovudoppgåver for stillingane er planlegging av driftstiltak innan ulike fagområder og ressursstyring av driftspersonell. Dette inneber produksjonsansvar for drift og deler av vedlikehald av bygningsmassen.

Forsvarsbygg ligg under vilkåra i offentleglova – jamfør særleg offentleglova § 25.

Les mer om Forsvarsbygg på vår nettside www.forsvarsbygg.no og på våre karrieresider: www.forsvarsbygg.no/jobb.

Arbeidsoppgåver

  • Planlegge og prioritere alle tiltak som skal gjennomførast av driftsavdelinga innanfor ansvarsområdet i samråd med driftsplanleggar drift.
  • Fortløpande oppdatere driftsplan med avvik/oppfølgingspunktar frå gjennomførte tiltak, og eventuelle nye tiltak.
  • Koordinere andre tiltak på eigen arena, og inkludere desse i driftsplan.
  • Saman med leiar vurdere tiltak mot kjøpe/lage-strategi og gjennomføringskapasitet i driftsavdelinga.
  • Følge opp tekniske utfordringar og driftsplanmessige avvik, herunder utforme, anbefale og implementere avvikskorrigerende tiltak.
  • Vere lokal brukarstøtte brukar av Xpand og forestå opplæring av lokale brukarar.
  • Utarbeide rapportar og dokumentasjon på status i høve til driftsplan, HMS, økonomi, IK og eventuelle avvikskorrigerande tiltak.
  • Bistå i budsjettering og økonomioppfølging.
  • Andre oppgåvar etter behov.

Kvalifikasjonar

  • Fagbrev innan relevant håndverkarfag. Kan ein dokumentere at ein har opparbeida seg tilstrekkelege kvalfikasjonar på ein anna måte, kan det kompensere for manglande formell utdanning.
  • Erfaring frå ressurs- og produksjonsstyring.
  • Det er ønskeleg med erfaring frå økonomistyring og prosjektleiing
  • Erfaring med drift- og vedlikehaldsplanlegging og planleggingsverktøy, til dømes Xpand.
  • Gode datakunnskapar.
  • Må beherske norsk munnleg og skriftleg.
  • Førarkort kl. B.
  • Kandidaten må ha god vandel og kunne tryggingsklarerast til Hemmeleg/ Nato Secret.

Personlege eigenskapar

  • God gjennomføringsevne og initiativrik
  • Endringsvillig
  • Strukturert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidseigenskapar

Vi tilbyr

  • Lønn som driftsleiar (kode 1137) frå kr 472 000 (ltr. 53) til kr. 563 700 (ltr. 63) årleg iht Statens lønnsregulativ
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar
  • Bedriftshelseteneste
  • Gode velferdsordningar

Søknadsfrist: 17.03.2020

 

Arbeidsgjevar: Forsvarsbygg

Stad: Øverbygd

Tittel: Driftsplanleggar Skjold

Heiltid / Deltid: Heiltid  Tilsettingsform: Fast  Stillingsprosent: 100

Webcruiter-ID: 4168251262

Stillingar: 1

Arbeidsstad Skjold leir, 9334 Øverbygd

 

Kontaktinformasjon

Ola Kvammen, Arenaleder

 97048743

 

Forsvarsbygg er eit statleg forvaltingsorgan underlagt Forsvarsdepartementet. Vi utviklar, bygger, driftar og avhendar eigedom for forsvarssektoren. I tillegg tilbyr vi ekspertkompetanse til andre delar av offentleg sektor innanfor sikring av bygg, kulturminnevern og avhending. Eigedomsporteføljen vi forvaltar inneheld mange av dei mest særeigne og krevande bygga i landet: frå dei 15 festningane som er tilgjengelege for alle, til militærleirar, skyte- og øvingsfelt og flystasjonar for Forsvaret. Vi har hovudkontor i Oslo med lokasjonar over heile landet, mellom anna Hamar, Harstad, Bergen, Stavanger, Bardufoss og Trondheim.

Forsvarsbygg har som målsetting at arbeidsmiljøet vårt skal pregast av å vere tverrfagleg, mangfaldig og likestilt. Vi oppfordrar alle kvalifiserte til å søke uavhengig av alder, kjønn, religion, seksuell orientering, nedsatt funksjonsevne og etnisk bakgrunn. Vi ønsker å knytte oss til nye medarbeidarar som kan påvirke bedriftskulturen positivt gjennom den personlege og faglege kompetansen sin.

«Det gjennomførast forsøk med anonyme søknadar i staten. Anonymiseringa av søknadar skal gjelde den første utsilingsfasen av aktuelle kandidatar som er aktuelle for intervju. Forsøket vert evaluert av Difi, som behandlar anonyme opplysningar om tilsettingsprosessen og det blir utarbeidd ein statistikk over resultatet av forsøket. Opplysningar om enkeltpersonar vil ikkje bli utlevert til andre i høve til forsøket og evalueringa, men reglane om innsyn i offentleg søkarliste og utvida søkarliste gjeld.»

Del stillingen

Selskap

Forsvarsbygg

Kontaktinfo

  • Ola Kvammen
  • Tittel: Arenaleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 970 48 743

Lokasjon

  • Øverbygd

Søknadsfrist

Mars 17, 2020

Driftstekniker/rørlegger (søknadsfrist 17.03)

 

Bli vår nye driftstekniker og rørlegger

 

Vi søker en driftstekniker som skal ivareta våre bygg og anlegg ved Skjold arena.

Vår driftstekniker vil få varierte oppgaver innen drift- og vedlikehold av bygningsmassen som vi forvalter. Som driftstekniker vil du også være første kontaktledd mot brukerne av eiendommene, som er Forsvaret og andre leietakere. Du skal ivareta leietakernes behov i våre eiendommer, bygg og anlegg.

Vi tilbyr spennende og varierte muligheter for deg som er serviceinnstilt og liker å ta i et tak.

Forsvarsbygg er underlagt Offentlighetslovens bestemmelser – jfr spesielt Offentlighetslovens § 25.

Les mer om Forsvarsbygg på vår nettside www.forsvarsbygg.no og på våre karrieresider: www.forsvarsbygg.no/jobb.

Arbeidsoppgaver

  • Utføre oppgaver innen tilsyn, service, internkontroll, drift og vedlikehold av bygninger, anlegg og tekniske installasjoner
  • Følge opp og utføre driftstiltak i egen eiendoms-, bygg-, og anleggsportefølje etter driftsplanen, som å oppdage og lukke feil og mangler
  • Utføre og følge opp tildelte serviceordrer
  • Bistå med råd og veiledning inn i ulike prosjekter i vår bygningsmasse, og å bistå ved fagspørsmål innen ditt kompetanseområde
  • Følge opp eksterne leverandører og leveranser i egne bygg
  • Delta ved montering, testing og idriftsetting av nye tekniske anlegg i eksisterende og nye bygningskomponenter. Aktivt melde feil og mangler i garantiperioden
  • Sørge for utfylling av grunnlag for rekvisisjoner og gjennomføre varemottak
  • Bidra med innspill til produksjons- og vedlikeholdsplaner
  • Bidra i tverrfaglig samarbeid
  • Delta i hjemmevaktordning etter avtale

Andre oppgaver kan være aktuelle etter anvisning fra leder

Kvalifikasjoner

  • Fagbrev som rørlegger
  • Erfaring og ferdigheter fra ulike håndtverksfag
  • Ønskelig med erfaring fra drift og vedlikehold av eiendom, bygg og anlegg, og bruk av SD anlegg.
  • Grunnleggende ferdigheter og interesse for bruk av dataverktøy
  • Må beherske norsk muntlig og skriftlig
  • Førerkort klasse B
  • Må kunne sikkerhetsklareres for nivå Hemmelig og NATO Secret

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Kundeorientert og serviceinnstilt
  • Ansvarsbevisst og pliktoppfyllende
  • Utadvendt
  • Strukturert og ryddig

Vi tilbyr

  • Lønn som driftstekniker (kode 1136) fra kr. 449 300 ,- (ltr. 50) til kr. 496 100 ,- (ltr. 56).
  • En hektisk og spennende jobb blant gode kollegaer
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse med gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Bedriftshelsetjeneste

Søknadsfrist: 17.03.2020

 

Arbeidsgiver: Forsvarsbygg

Sted: Øverbygd

Stillingstittel: Driftstekniker VVS Skjold

Heltid / Deltid: Heltid

Ansettelsesform: Fast

Stillingsprosent: 100

Webcruiter-ID: 4168222890

Stillinger: 1

Sosial deling :

Arbeidssted UtfartSkjold leir, 9334 Øverbygd

 

Kontaktinformasjon

Ola Kvammen, Arenaleder

 970 48 743

 

Forsvarsbygg er et statlig forvaltningsorgan underlagt Forsvarsdepartementet. Vi utvikler, bygger, drifter og avhender eiendom for forsvarssektoren. I tillegg tilbyr vi ekspertkompetanse til andre deler av offentlig sektor innenfor sikring av bygg, kulturminnevern og avhending. Eiendomsporteføljen vi forvalter inneholder mange av de mest særegne og krevende bygg i landet: fra de 15 festningene som er tilgjengelige for allmenheten, til militærleirer, skyte- og øvingsfelt og flystasjoner for Forsvaret. Vi har hovedkontor i Oslo med lokasjoner over hele landet, deriblant Hamar, Harstad, Bergen, Stavanger, Bardufoss og Trondheim.

Forsvarsbygg har som målsetting at vårt arbeidsmiljø skal preges av tverrfaglighet, mangfold og likestilling. Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av alder, kjønn, religion, seksuell orientering, nedsatt funksjonsevne og etnisk bakrunn. Vi ønsker å knytte til oss nye medarbeidere som kan påvirke bedriftskulturen positivt gjennom sin personlige og faglige kompetanse.

«Det gjennomføres forsøk med anonyme søknader i staten. Anonymiseringen av søknader skal gjelde den første utsilingsfasen av aktuelle kandidater som er aktuelle for intervju. Forsøket evalueres av Difi, som behandler anonyme opplysninger om ansettelsesprosessen og det blir utarbeidet en statistikk over resultatet av forsøket. Opplysninger om enkeltpersoner vil ikke bli utlevert til andre i forbindelse med forsøket og evalueringen, men reglene om innsyn i offentlig søkerliste og utvidet søkerliste gjelder.»

 

Del stillingen

Selskap

Forsvarsbygg

Kontaktinfo

  • Ola Kvammen
  • Tittel: Arenaleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 970 48 743

Lokasjon

  • Øverbygd

Søknadsfrist

Mars 17, 2020

Fagingeniør byggautomasjon (søknadsfrist 12.03)

 

Fagingeniør byggautomasjon

 

Forsvarsbygg Eiendomsforvaltning, region Hålogaland, har behov for å ansette en ny medarbeider som fagingeniør innen byggautomatisering / SD anlegg. Vi søker derfor etter fagingeniør (kode 1083/1087) til spennende og varierte arbeidsoppgaver som ønsker å jobbe i et solid fagmiljø. Arbeidssted vil være Harstad, Evenes, Andenes eller Bodø. Noe reisevirksomhet må påregnes.

Fag og prosjekt er en overordnet avdeling som har ansvar for ivaretagelse av eierrelaterte forpliktelser og forvaltningsoppgaver. Avdelingen har ansvar for verdibevarende prosesser, gjennomføring av regionens vedlikeholdsplan og ivaretagelse av Eiendomsforvaltning sine krav og interesser i investeringsprosjekter. Fagavdelingen består av i alt 12 fagingeniører, og stillingen rapporterer til Leder fagingeniører.

Forsvarsbygg er underlagt Offentlighetslovens bestemmelser – jfr spesielt Offentlighetslovens § 25.

Les mer om Forsvarsbygg på vår nettside www.forsvarsbygg.no og på våre karrieresider: www.forsvarsbygg.no/jobb.   

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for å videreutvikle regional infrastruktur knyttet til bygg automatisering /SD-anlegg  
  • Regionalt fag- og prosessansvar innen etablering, drift av og vedlikehold av SD-anlegg
  • Støtte og instruere regionens driftspersonell i drift og vedlikehold samt gi faglig støtte knyttet til byggautomasjon  
  • Bidra i arbeidet med energieffektivisering og digitalisering  
  • Bidra i arbeidet med digitalisering av alle styring-, regulering- og overvåkningsprosesser (SRO) i Forsvarsbyggs eiendom, bygg og anlegg (EBA)  
  • Bidra til faglig oppdatering innen VVS, brann, elektro og andre fagområder når det gjelder byggautomatisering og styring  
  • Bidra med kartlegging og tilstandsanalyser innen byggautomasjon 
  • Delta i fagsamlinger med andre regioner 
  • Gi faglig bistand ved inngåelse av nye rammeavtaler med leverandør (TAT) 
  • Være faglig oppdatert på utvikling innen ansvarsområdet  
  • Være faglig ansvarlig mot ankaffelsesavdelingen

Kvalifikasjoner

  • Du har teknisk utdanning (minimum teknisk fagskole) innen fagområdet automasjon, gjerne supplert med noe videreutdanning, og du har jobbet med SD-anlegg
  • Relevant kompetanse og erfaring med byggautomatisering mot VVS anlegg, samt drift av SD-anlegg innen eiendomsdrift
  • Du har jobbet i automasjonsfirma og har satt opp og driftet automasjonsanlegg
  • Faglig styrke og engasjement for aktuelle fag 
  • Førerkort klasse B   
  • Må kunne sikkerhetsklareres for Hemmelig og NATO Secret

Personlige egenskaper

  • Strukturert og målbevisst 
  • Selvstendig og initiativrik 
  • God serviceinnstilling  
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner  
  • Evne til å utvikle deg og er villig til å satse på nye utfordringer  

Vi tilbyr

  • Lønn som ingeniør/overingeniør (kode 1083/1087) fra kr. 583 900,- til 667 200,- (ltr. 65 – 72) iht. Statens lønnsregulativ. Endelig lønnsplassering vil bli gjort etter en vurdering av kvalifikasjoner
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, og gode forsikrings- og pensjonsordninger   
  • En utfordrende og spennende jobb blant gode kollegaer   
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Bedriftshelsetjeneste       
  • Gode velferdsordninger

Søknadsfrist: 12.03.2020

 

Arbeidsgiver: Forsvarsbygg

Sted: Harstad, Bodø, Evenes eller Andenes

Stillingstittel: Fagingeniør byggautomasjon

Heltid / Deltid: Heltid

Ansettelsesform: Fast

Stillingsprosent: 100

Webcruiter-ID: 4192820584

Stillinger: 1 Sosial deling :

Arbeidssted Trondenes, 9404 Harstad, Bodø, Evenes eller Andenes

 

Kontaktinformasjon

Håvard Bakken-Jakobsen, Leder fagingeniører

 400 39 019

 

Forsvarsbygg er et statlig forvaltningsorgan underlagt Forsvarsdepartementet. Vi utvikler, bygger, drifter og avhender eiendom for forsvarssektoren. I tillegg tilbyr vi ekspertkompetanse til andre deler av offentlig sektor innenfor sikring av bygg, kulturminnevern og avhending. Eiendomsporteføljen vi forvalter inneholder mange av de mest særegne og krevende bygg i landet: fra de 15 festningene som er tilgjengelige for allmenheten, til militærleirer, skyte- og øvingsfelt og flystasjoner for Forsvaret. Vi har hovedkontor i Oslo med lokasjoner over hele landet, deriblant Hamar, Harstad, Bergen, Stavanger, Bardufoss og Trondheim.

Forsvarsbygg har som målsetting at vårt arbeidsmiljø skal preges av tverrfaglighet, mangfold og likestilling. Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av alder, kjønn, religion, seksuell orientering, nedsatt funksjonsevne og etnisk bakrunn. Vi ønsker å knytte til oss nye medarbeidere som kan påvirke bedriftskulturen positivt gjennom sin personlige og faglige kompetanse.

«Det gjennomføres forsøk med anonyme søknader i staten. Anonymiseringen av søknader skal gjelde den første utsilingsfasen av aktuelle kandidater som er aktuelle for intervju. Forsøket evalueres av Difi, som behandler anonyme opplysninger om ansettelsesprosessen og det blir utarbeidet en statistikk over resultatet av forsøket. Opplysninger om enkeltpersoner vil ikke bli utlevert til andre i forbindelse med forsøket og evalueringen, men reglene om innsyn i offentlig søkerliste og utvidet søkerliste gjelder.»

 


Del stillingen

Selskap

Forsvarsbygg

Lenke til firma

Kontaktinfo

  • Håvard Bakken-Jakobsen
  • Tittel: Leder fagingeniører
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 400 39 019

Lokasjon

  • Harstad
  • Bodø
  • Evenes
  • Andenes

Søknadsfrist

Mars 15, 2020

Seniorrådgiver cyber security (søknadsfrist 15.03)

 

 

Seniorrådgiver cyber security

 

Luftfartstilsynet er en aktiv pådriver for sikker, samfunnsnyttig og bærekraftig luftfart. Luftfartstilsynet utarbeider nasjonalt regelverk innen luftfart og implementerer europeisk luftfartsregelverk i Norge. Vi bistår Samferdselsdepartementet i forbindelse med utredninger og andre større saker innenfor luftfarten, og er representert i internasjonale organisasjoner på luftfartsområdet med stor betydning for Norge. Luftfartstilsynet har ansvaret for tilsynet med norsk sivil luftfart og bidra til at aktørene i sivil luftfart oppfyller kravene i gjeldende regelverk. Videre arbeider vi med å sikre luftfarten mot terror og sabotasje. Vi ivaretar også arbeidstilsynsfunksjonen for flygende personell, og ser til at flypassasjerenes rettigheter blir ivaretatt på en tilfredsstillende måte.

Om stillingen

Seniorrådgiver cyber security er en nyopprettet stilling og skal være Luftfartstilsynets faglige spydspiss innen fagområdet digital sikkerhet og bidra til målrettede tiltak som kan redusere sårbarhet innen luftfarten. Vedkommende skal følge opp regjeringens strategier på fagområdet digital sikkerhet, ha oversikt over risikobildet og sårbarheter som kan påvirke luftfarten og være en pådriver i arbeidet med forebygging. Seniorrådgiveren skal aktivt støtte opp om Luftfartstilsynets mål, strategier, handlingsplaner og tiltak, samt være en bidragsyter i faglige nettverk og til et positivt arbeidsmiljø.

Luftfartstilsynets kulturverdier er åpenhet, samarbeid, respekt og profesjonalitet. Vår nye medarbeider forutsettes å etterleve kulturverdiene i Luftfartstilsynets tjeneste. Medarbeidere i Luftfartstilsynet kan ikke benytte rettigheter fra tidligere arbeidsgivere, som er i strid med Luftfartstilsynets interesser.

Arbeidsoppgaver

Lede arbeidet med å utarbeide risiko- og sårbarhetsanalyser innen digital sikkerhet for luftfarten i Norge.
Bistå som fagekspert i implementeringen av tilsynsmetodikk for digital sikkerhet innenfor de standardiserte rammer for tilsyn som er etablert i Luftfartstilsynet, og delta på relevante samarbeidsforum i denne forbindelse.
Lede Forum for digital sikkerhet i luftfarten.
Samarbeide med relevante nasjonale og internasjonale aktører utenfor luftfarten innen fagområdet digital sikkerhet, som Nasjonal sikkerhetsmyndighet, og være en av Luftfartstilsynets representanter i Nasjonalt cybersikkerhetssenter.
Utarbeide og vedlikeholde prosedyrer innen eget ansvarsområde.
Bistå ved gjennomgang av luftfartsaktørenes egne risikovurderinger innen fagområdet digital sikkerhet og gi råd om kvaliteten på risikovurderingene.
Holde seg oppdatert om utviklingstrekk innen fagområdet og legge til rette for FoU og innovasjon på områder av spesiell interesse.
Støtte arbeidet med Luftfartstilsynets interne digitale sikkerhet.
Øvrig saksbehandling innen avdelingens ansvarsområde.

Kvalifikasjoner

Søkeren må ha utdanning på mastergradsnivå innen informasjonssikkerhet, eller annen relevant utdanning som kan dekke fagområdet digital sikkerhet. For kandidater med spesielt sterk og allsidig praksis fra de relevante fagområdene og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes. 
Søkeren bør ha erfaring med risikovurderinger innen digital sikkerhet, samt god framstillingsevne på norsk og engelsk.
Det er ønskelig med kjennskap til internasjonale standarder og rammeverk for informasjonssikkerhet og risikovurdering, som for eksempel ISO/IEC 27000-serien, samt erfaring med beste praksis vedrørende oppbygging av sikkerhetsarkitekturen på større, digitale informasjonssystemer. Kjennskap til utfordringer knyttet til digitale verdikjeder, samt kjennskap til revisjonsprosesser er også ønskelig. 
Man må fylle kravene som stilles til sikkerhetsklarering på HEMMELIG nivå. 

Personlige egenskaper

Meget gode samarbeids- og kommunikasjonsevner 
Evne til å arbeide systematisk og selvstendig
Evne til å ta initiativ, være fleksibel og løsningsorientert
Utviklingsorientert og med evne til å omsette erfaringer til ny læring og forbedringer
Høy integritet og forståelse for myndighetsrollen

Vi tilbyr

Interessante og utfordrende oppgaver i en avdeling med engasjerte medarbeidere som har bred og variert kompetanse
Nært samarbeid med andre faggrupper og dialog med luftfartsaktørene

Lønn iht. kvalifikasjoner i SKO 1364 som seniorrådgiver etter statens regulativ innen lønnsspenn som pt. utgjør fra kr. 640.000 – 765.000,- avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere avlønning vurderes.
Fra lønnen trekkes to prosent pensjonsinnskudd til Statens Pensjonskasse
Gunstig pensjons- og forsikringsordning gjennom Statens pensjonskasse
Fleksibel arbeidstidsordning
Tilskudd til trening og tilgang til treningsrom
Parkeringsgarasje
Kantine

Luftfartstilsynet ser verdien av mangfold i et godt arbeidsmiljø. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn eller som har hull i CV ‘en. Arbeidsforholdene vil bli lagt til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne. Kvalifiserte søkere som informerer at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV ‘en, vil bli invitert til intervju. Opplysninger om nedsatt funksjonsevne eller hull i CV ‘en kan bli brukt til statistikkformål.

Opplysninger om søkerne kan bli gjort offentlig selv om søkerne har bedt om unntak fra offentligheten. Dersom anmodningen om unntak fra offentligheten ikke blir tatt til følge, får søkeren varsel om dette. Den som tilsettes må videre godta endringer i organisasjonstilknytning, tjenestested og arbeids- og ansvarsområde som følge av eventuelt andre omorganiseringer.

Søknadsfrist: 15.03.2020

 

Arbeidsgiver: Luftfartstilsynet

Sted: Bodø

Stillingstittel: Seniorrådgiver cyber security

Heltid / Deltid: Heltid  Ansettelsesform: Fast

Stillingsprosent: 100

Webcruiter-ID: 4190067430

Stillinger: 1

Arbeidssted Sjøgata 45-47, 8006 Bodø

 

Kontaktinformasjon

Bjørnar Andre Davidsen, Leder samfunnssikkerhet, Strategiavdelingen

 982 61 660     [email protected]

 

Luftfartstilsynets hovedoppgave er å bidra til økt sikkerhet i luftfarten. Vi har ansvar for norsk sivil luftfart og er et forvaltningsorgan under Samferdselsdepartementet. Luftfartstilsynet er en aktiv pådriver for sikker og samfunnsnyttig luftfart. Dette gjør vi ved å fastsette regelverk, fremme sikkerhetsinformasjon, behandle tillatelser og føre tilsyn med organisasjoner, luftfartøy, utstyr og enkeltpersoner.

Del stillingen

Selskap

Luftfartstilsynet

Kontaktinfo

  • Bjørnar Andre Davidsen
  • Tittel: Leder samfunnssikkerhet, Strategiavdelingen
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 982 61 660

Lokasjon

  • Bodø

Søknadsfrist

Mars 15, 2020

Flyoperativ inspektør helikopter (søknadsfrist 24.02)

 

Flyoperativ inspektør helikopter

 

Luftfartstilsynet har ledig stilling som flyoperativ inspektør helikopter. Stillingen tilhører flyoperativ seksjon i Luftfartstilsynets fagavdeling. Seksjonen består av 22 medarbeidere og ledes av seksjonssjef Tove Skogheim. Luftfartstilsynet fører tilsyn med at aktørene i norsk luftfart følger gjeldende regelverk. For å sikre dette fører Luftfartstilsynet tilsyn med blant annet helikopterselskap, ledende personell, sertifikatinnehavere og landingsplasser for helikoptre. Luftfartstilsynet har ansvar for gjennomføring av internasjonalt regelverk og utvikling av øvrig nasjonalt regelverk innen sivil luftfart.

Vi søker en medarbeider med solid erfaring innen ervervsmessig luftfart. Vår nye medarbeider kan se frem til en selvstendig jobb med mange utfordringer og spennende oppgaver preget av nasjonalt og internasjonalt samarbeid.
Luftfartstilsynets nye medarbeider vil få jobbe i tverrfaglige team sammen med mange av landets fremste eksperter innen luftfart og flysikkerhet. Vår viktigste oppgave er å bidra til økt flysikkerhet, noe som krever høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere innen alle våre fagområder. En jobb hos oss betyr krevende arbeidsoppgaver, hvor ansvar og direkte påvirkning er sentrale kjennetegn i hverdagen. Hver enkelt medarbeider er gjennom sin unike kompetanse med på å styre utviklingen innen norsk og internasjonal luftfart.

Luftfartstilsynets kulturverdier er åpenhet, samarbeid, respekt og profesjonalitet. Vår nye medarbeider forutsettes å etterleve kulturverdiene i Luftfartstilsynets tjeneste. Medarbeidere i Luftfartstilsynet kan ikke benytte rettigheter fra tidligere arbeidsgivere, som er i strid med Luftfartstilsynets interesser.

Arbeidsoppgaver

Hovedoppgaver for stillingen vil være flyoperative godkjenninger og tilsyn med helikopterselskap, baser, ledende personell og ruteinspeksjoner
Saksbehandling relatert til BSL D, BSL F samt EASA-OPS og faglig arbeid med nasjonale og internasjonale forskrifter
Oppfølging av ulykker og hendelser
Holdningsskapende arbeid relatert til flysikkerhet
Utstrakt kontakt med eksterne aktører og reisevirksomhet
Delta i utviklingen av seksjonen og Luftfartstilsynet for øvrig

Kvalifikasjoner

Inneha eller ha hatt, gyldig sertifikat av type ATPL/ CPL-Helikopter
Minimum 5 års erfaring som flyger i ervervsmessig og/eller militær luftfartsvirksomhet med hovedvekt på sivile offshoreoperasjoner i Europa (EASA-området)
Erfaring som fartøysjef på tyngre flermotors helikoptre er ønskelig. Søkere med mindre flygererfaring eller erfaring fra lettere helikoptre kan bli vurdert  
Erfaring fra ledelse av luftfartsselskap samt TRI/TRE rettighet er nå en sterk anbefaling fra EASA med tanke på saksbehandling av visse deler av det operative regelverket, søkere med slik bakgrunn vil bli foretrukket
Kompetanse eller erfaring innen ledelsessystem, kvalitets-  og risikostyring vil bli vektlagt
Gode IKT kunnskaper
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Det stilles krav om godkjent bakgrunnssjekk
Luftfartstilsynet krever at stillingsinnehaver gjennomfører de kompetansetiltak som anses nødvendig for å fungere fullt ut i stillingen. Slike tiltak dekkes i sin helhet av virksomheten

Personlige egenskaper

Ha evne til å arbeide systematisk og selvstendig  
Ha evne til å se detaljenes betydning i helheten  
Ha evne til å ta initiativ og være løsningsorientert  
Være ansvarsbevisst og serviceinnstilt  
Være kontaktskapende og god til å samarbeide  
Ha evne til å lytte og formidle budskap på en enkel måte  
Være utviklingsorientert og har evne til å omsette erfaringer til ny læring og forbedringer  
Ha høy integritet og rolleforståelse som  statsansatt  

Vi tilbyr

Krevende faglige utfordringer med interessante og varierte arbeidsoppgaver
Nært samarbeid med andre faggrupper og gode utviklingsmuligheter i et godt og inkluderende arbeidsmiljø
Lønn etter Statens regulativ, SKO 1364 seniorrådgiver, med lønnsplassering som p.t. utgjør fra kr. 667.200 – 789.200,-. Høyere lønn kan vurderes innenfor stillingens lønnsspenn for spesielt kvalifiserte søkere
Fra lønnen trekkes 2 prosent pensjonsinnskudd
Fleksibel arbeidstidsordning
Tilskudd til trening og tilgang til treningsrom
Parkeringsgarasje
Kantine
Gunstig pensjons- og forsikringsordning gjennom Statens pensjonskasse

Vi ser verdien av mangfold i et godt arbeidsmiljø. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn eller som har hull i CV ‘en. Arbeidsforholdene vil bli lagt til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne. Kvalifiserte søkere som informerer at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV ‘en, vil bli invitert til intervju. Opplysninger om nedsatt funksjonsevne eller hull i CV ‘en kan bli brukt til statistikkformål.

Opplysninger om søkerne kan bli gjort offentlig selv om søkerne har bedt om at søknaden unntas offentlighet. Dersom anmodningen om unntak fra offentlighet ikke blir tatt til følge, får søkeren varsel om dette.

Den som tilsettes må videre godta endringer i organisasjonstilknytning, tjenestested og arbeids- og ansvarsområde som følge av eventuelle omorganiseringer

 

Søknadsfrist: 23.02.2020

 

Arbeidsgiver: Luftfartstilsynet

Sted: Bodø

Stillingstittel: Flyoperativ inspektør helikopter

Heltid / Deltid: Heltid  Ansettelsesform: Fast  Stillingsprosent: 100

Webcruiter-ID: 4181357513

Stillinger: 1

Arbeidssted Sjøgata 45-47, 8006 Bodø

 

Kontaktinformasjon

Tove Skogheim, seksjonssjef flyoperativ

 451 39 009  [email protected]

 

Luftfartstilsynets hovedoppgave er å bidra til økt sikkerhet i luftfarten. Vi har ansvar for norsk sivil luftfart og er et forvaltningsorgan under Samferdselsdepartementet. Luftfartstilsynet er en aktiv pådriver for sikker og samfunnsnyttig luftfart. Dette gjør vi ved å fastsette regelverk, fremme sikkerhetsinformasjon, behandle tillatelser og føre tilsyn med organisasjoner, luftfartøy, utstyr og enkeltpersoner.

 

Del stillingen

Selskap

Luftfartstilsynet

Kontaktinfo

  • Tove Skogheim
  • Tittel: Seksjonssjef flyoperativ
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 451 39 009

Lokasjon

  • Bodø

Søknadsfrist

Februar 24, 2020

Undervisningsstillinger 20/21 (søknadsfrist 08.03)

Sør-Varanger kommune ligger i Finnmark fylke, helt nordøst med Kirkenes som kommunesenter. Sør-Varanger kommune er landets 4. største kommune i utstrekning, og har vel 10.000 innbyggere. Kommunen grenser både til Russland og Finland. Dette gir kommunen en svært sentral beliggenhet sett fra et næringsmessig synspunkt, i sentrum av Barentsregionen, med isfri havn. Fremtidig olje- og gassvirksomhet i Barentshavet øst vil være et stort utviklingspotensiale for Sør-Varanger kommune og hele regionen. Reiselivsnæringen har hatt en kraftig vekst de senere år, og service er en viktig næring i kommunen. Det er gode muligheter for friluftsliv, jakt og fiske på vidstrakte vidder i flott turterreng. Vi har et levende og allsidig idretts og kulturtilbud. Finnmark har for tiden en ordning med ettergivelse av studielån til Statens lånekasse med 10 %, maks. kr 25.000,- pr. år, samt lavere skatt.

 

Undervisningsstillinger 2020

 

Kort om stillingen

Vi har ledige undervisningsstillinger ved våre barne- og ungdomsskoler for skoleåret 2020/2021.

Hesseng flerbrukssenter

Trygghet- Tilhørighet- trivsel
Hesseng Flerbrukssenter ligger på Hesseng og har ca 130 elever på 1.-7. trinn. Hesseng Flerbrukssenter ligger godt plassert for allsidige læringsaktiviteter utendørs året rundt. Vi har stort fokus på utviklingsarbeid og gode resultater på trivselsundersøkelser Hesseng Flerbrukssenter er en godt innarbeidet skole med gode rutiner og stadig utvikling mot trivsel, trygghet og tilhørighet.

Ved Hesseng Flerbrukssenter er det ledig stilling som Lærer, spesialundervisning.
Skolen trenger en lærer som kan stå i arbeidsforhold hvor det kreves mye en-til-en arbeid, men også med hel klasse og grupper av elever.

Hovedarbeidsoppgaver;

– Undervisning med tilhørende for- og etterarbeid.
– Kontaktlæreransvar om nødvendig.
– Skole-hjem samarbeid.
– Elevoppfølging.
– Spesialpedagogiske oppgaver
– Aktivt bidra i skolens pedagogiske utviklingsarbeid.

Kvalifikasjoner;

• Det kreves godkjent undervisningskompetanse for tilsetting i grunnskolen.
• Vi legger generelt vekt på god kjennskap til metodisk lese-, skrive- og regneopplæring, samt gode IT kunnskaper for å arbeide aktivt med grunnleggende ferdigheter i alle fag.
• Lærerne som blir tilsatt må være innstilt på å kunne undervise på alle trinn, og om behov fungere som kontaktlærer.
• Vi søker lærere som er en god klasseleder, med god evne til relasjonsbygging mellom lærer-elev, lærerforesatte og elev-elev.
• Lærere ved Hesseng Flerbrukssenter bør like å utfordre seg selv til å tenke kreativt i forhold til varierte, aktive, og praktiske undervisningsopplegg.
• Søkere vil bli vurdert i henhold til skolens behov og gjeldende kompetansekrav.
• Skikkethet for stillingene og personlig egnethet tillegges stor vekt.

Vi søker deg som;

– Er systematisk og strukturert.
– Har gode samarbeidsevner.
– Er opptatt av utviklingsarbeid hvor elevens læring og utvikling står i sentrum.
– Har stor arbeidskapasitet og stå på -vilje.
– Evne til å skape gode relasjoner.
– Evner å arbeide i team.

Skolen trenger en lærer som kan stå i arbeidsforhold hvor det kreves mye en-til-en arbeid, men også med hel klasse og grupper av elever. Stillingen krever en person med humor, utholdenhet og trygg.

Kirkenes ungdomsskole

Kirkenes ungdomsskole: Likeverd – Respekt – Utvikling
Vi skaper trygghet og utvikler kompetanse for livet gjennom positive relasjoner og læring.

Kirkenes ungdomsskole ligger i Kirkenes sentrum og har ca. 200 elever på 8.-10. trinn. Ungdomsskolen har i dag 30 undervisningsstillinger. I tilknytning til skolen ligger også svømmehall, idrettsanlegg og aktivitetspark. Skolen er organisert rundt trinn, med egne mellomledere, og har meget gode undervisningsarealer og infrastruktur. Vi vektlegger et godt samarbeid med lokalsamfunnet, både foresatte, næringslivet og andre naturlige samarbeidspartnere. Skolen tilrettelegger for et godt arbeidsmiljø og en samarbeider tett med tillitsvalgte.

Kirkenes ungdomsskole har deltatt i flere utviklingsprosjekter, som «Vurdering for læring», og «Bedre læringsmiljø». Prosjektene har utviklet delingskultur, pedagogisk utviklingsarbeid, etablering av standarder for opplæring, klasseledelse og undervisning. Skolen har utarbeidet en ny strategi for skolen, hvor en har etablert nye verdier og satt nye mål for neste periode.

Skolen samarbeider tett med Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SEPU) og Høgskolen i Innlandet. Vårt store fokus er å utvikle organisasjonen til en lærende organisasjon gjennom kollektive prosesser. Vi legger særlig godt til rette for å videreutvikle skolens medarbeidere, både gjennom profesjonelle læringsfellesskaper og videreutdanning. Det arbeides nå med fagfornyelsen og utvikling av lokale læreplaner.

Kirkenes ungdomsskole har gode resultater på elevundersøkelsen, nasjonale prøver og eksamen. Vi jobber i team og vektlegger relasjoner, forventninger og mestring mellom både elever, foreldre og kollegaer.

Ved Kirkenes ungdomsskole er det ledig inntil 3 faste undervisningsstillinger fra 01.08.2020 og inntil 3 vikariater i perioden fra og med 01.08.2020 til og med 31.07.2021.

Vi søker;

Lærere med fordypning i norsk, engelsk, realfag, musikk, kunst og håndverk og spesialpedagogikk.

Hovedarbeidsoppgaver;

– Undervisning og opplæring på ungdomstrinn.
– Samarbeid i profesjonelle læringsfellesskaper.

Kvalifikasjoner for stillingen:

– Formell lærerutdanning og undervisningskompetanse i fag som utlyses.
– Yrkeserfaring.
– Personlig egnethet.
– God klasseledelse.
– God formidlingsevne.
– God samarbeidsevne.
– Lojalitet til skolens formål, ledelse, kolleger og elever.
– Skape godt undervisnings- og læringsmiljø.
– Organisert og disiplinert.
– Endringsevne og -vilje.
– Utviklingsorientert.
– Kunne bidra til et godt arbeidsmiljø.
– Vise ansvarlig opptreden.
– Relasjonskompetanse.

Kirkenes barneskole

Kirkenes barneskole ligger i Kirkenes sentrum og har 300 elever på 1. – 7.trinn, skolen har også SFO. Skolen er samlokalisert med ungdomsskole og kulturskole, og ligger i nær tilknytning til idrettsanlegg og svømmehall. Skolebygget er fra 2011, og har gode undervisningsarealer og infrastruktur.

Skolen har fokus på utvikling av klasseledelse, vurderingskompetanse, læringsmiljø og utvikling av gode grunnleggende ferdigheter. For tiden jobber skolen med Fagfornyelsen, i tillegg er skolen en del av felles kompetanse utvikling for Øst-Finnmark. Disse, og tidligere prosjekter, har utviklet skolens kultur for endringsutvikling og deling av kompetanse innad skolen.

Undervisningspersonalet er delt inn i to team, og skolen fokuserer på å se hvert årstrinn som en helhet i forhold til organisering og fordeling av ressurser. Vi vektlegger å skape god relasjonskompetanse mellom elever, foreldre og kollegaer.

Kirkenes barneskole har ledige undervisningsstillinger. Inntil 4 faste stillinger med tiltredelse 01.08.2020 og inntil 4 vikariater i perioden fra og med 01.08.2020 til og med 31.07.2021.

Hovedarbeidsoppgaver vil være;

– Opplæring og oppfølging av elever med behov for spesialundervisning og tilpasset opplæring.
– Undervisning i klasse og mindre gruppe.

Kvalifikasjoner for stillingen:

– Godkjent allmennlærerutdanning/grunnskoleutdanning.
– Erfaring fra arbeid med barn i grunnskolen.
– Erfaring med arbeid knyttet til atferd.
– Formell kompetanse i norsk, matematikk og engelsk.
– Andre fag: musikk, spesialpedagogikk og finsk

Skolen prioriterer søkere som opptrer som tydelige klasseledere og er gode relasjonsbyggere overfor barn, foresatte og kollegaer. Det er høye forventinger til samarbeidsevne og fleksibilitet hos de ansatte

Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet ved ansettelse

Sandnes og Bjørnevatn skole

Sandnes og Bjørnevatn skole er en 1-10 skole med 330 elever. Skolens visjon «sammen skaper vi fremtiden» er førende for alle satsingsområder. For skoleåret 2020/2021 er noen av skolens satsingsområder fagfornyelsen, IKT, utviklende matematikk og fokus på fag gjennom faglærermodellen.

Skolen har et antall ledige 100% undervisningsstillinger, og inntil 2 x 100% stilling som miljøveileder.
Det er ledige hjemler fra 01.08.2020, samt vikariater ved videreutdanning for perioden fra og med 01.08.2020 til og med 31.07.2021.

Stillingens hovedarbeidsoppgaver:

Undervisningsstilling: Undervisning på alle trinn avhengig av kvalifikasjoner.
Miljøveileder: Arbeid med elever med særskilte behov samt arbeid på SFO.

Kvalifikasjoner for stillingen:

Undervisningsstillinger: allmennlærer med fordypning i norsk, kroppsøving, engelsk, mat og helse, kunst og håndverk, musikk, spesialpedagogikk.
Miljøveileder: relevant 3-årig høgskoleutdanning.

Kirkenes flyktning- og kompetanseenhet

Kirkens flyktning- og kompetanseenhet tilbyr norskopplæring for flyktninger, familiegjenforente og arbeidsinnvandrere, grunnskole for voksne, spesialundervisning og tilrettelegging for høyere utdanning. Vi har ansvar for bosetting, etablering og for gjennomføring av introduksjonsprogrammet for flyktninger i Sør- Varanger kommune. Introduksjonsprogrammet består av ulike tiltak som skal gjøre våre deltakere kjent med systemer i Norge, bli kjent med kommunen vi bor i og gjennomføre norskopplæring ut fra rett og plikt slik at deltakerne kan komme ut i jobb eller videre utdanning.

Vi har ledig en 100 % fast undervisningsstilling i ved Kirkenes flyktning- og kompetanseenhet f.o.m. 01.08.2020.

Hovedarbeidsoppgaver;
Undervise i norsk for fremmedspråklige voksne deltakere, og/eller i grunnskole for voksne.

Kvalifikasjoner;

– Relevant utdanning fra høgskole/universitet
– Erfaring fra undervisning i norsk grunnskole, ungdomstrinnet, eller voksenopplæring
– Søkere med undervisningskompetanse for grunnskolen i fagene norsk, matematikk og naturfag foretrekkes.
– Kompetanse relevant for undervisning av minoritetsspråklige er en fordel

Personlige egenskaper;

– Evne og vilje til å skape et godt lærings- og arbeidsmiljø for elever og ansatte.
– Inspirere og engasjere elever.
– Gode samarbeidsevner
– Fleksibilitet.
– Evne til å jobbe selvstendig.
– Nøyaktighet
– Initiativrik og resultatorientert.
– Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kvalifikasjoner

For alle stillinger er tilsetting betinget av at det legges fram gyldig politiattest jfr. Opplæringslovens § 10-9 første og andre ledd, jfr. Politiregisterloven § 39 første ledd.

Vi tilbyr

Flyttegodtgjøring etter avtale.

Lønn etter kvalifikasjoner. Ansettelse skjer på de vilkår som framgår av gjeldende lover, regler og tariffavtale, herunder 6 måneders prøvetid. Vi har en god pensjonsordning. Pensjonsinnskudd trekkes med 2 %.

Søknad sendes

Sør-Varanger kommune ønsker å motta alle søknader elektronisk, og oppfordrer søkere til å benytte vårt elektroniske søknadsskjema. For eventuell veiledning, kontakt servicekontoret tlf: 78 97 76 00.

Attester og vitnemål skal ikke legges ved, men medbringes ved eventuelt intervju eller etter forespørsel. Disse vil ikke bli returnert.

Søkere bes oppgi to referanser i søknaden.

 

Søknadsfrist 08.03.20

 

Vår ref 1436

Merk søknad

Fakta

Selskap Sør-Varanger kommune

Stilling Lærer

Stillingstype FAST

Lokasjon Grunnskolene

 

Kontakter

 

Merete Lindberg Moberget, Rektor Hesseng Flerbrukssenter

[email protected]

Arbeid 78 97 19 41

 

Ane-Marie Hjelm Solli, Enhetsleder Kirkenes barneskole

[email protected]

Arbeid 78 97 17 04

 

Kjersti Ø Dahlberg, Enhetsleder Kirkenes flyktning- og kompetanseenhet

[email protected]

Arbeid 48 24 27 71

 

Frode Buarø, Virksomhetsleder/Rektor Sandnes- og Bjørnevatn skole

[email protected]

Arbeid 78 97 05 60

 

Espen Bruer, Enhetsleder/Rektor Kirkenes ungdomsskole

[email protected]

Arbeid 78 97 17 00

 

Michael Berstad, Skolefaglig rådgiver

[email protected]

Arbeid  78 97 74 40

Del stillingen

Selskap

Sør-Varanger kommune

Lenke til firma

Kontaktinfo

  • Se kontaktinformasjon pr utlysing.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Kirkenes

Søknadsfrist

Mars 8, 2020

Innkjøpsrådgiver, Horten (søknadsfrist 08.03)

 

Kystverkets hovudkontor, Kystverket

Innkjøpsrådgivar

 

Anskaffingar er ein viktig del av Kystverket si verksemd. Kystverket arbeider systematisk for at innkjøpa skal vere sikre, effektive og profesjonelle.

Fagleg område for stillinga er innkjøp og anskaffingar innan Kystverkets beredskapsarbeid.

Les meir om beredskapsarbeidet og innkjøpsarbeidet til Kystverket på www.kystverket.no.   

Noko reiseverksemd må påreknast. Arbeidsstad er for tida Horten. 

Arbeidsoppgåver

–  Rådgiving ved anskaffingar, planlegging og kontraktoppfølging
–  Praktisk innkjøpsarbeid
–  Oppgåver knytt til samfunnsansvar og arbeidslivskriminalitet
–  Oppgåver knytt til utvikling og styring av innkjøpsfaget  
–  Andre arbeidsoppgåver kan verte tillagt stillinga

Kvalifikasjonar

Høgare utdanning frå høgskole eller universitet. Utdanning innan innkjøp, logistikk, økonomi & administrasjon og juss. Andre retningar kan og vere relevant. 

Dersom du har relevant utdanning kan du gjerne vere nyutdanna og utan tung erfaring med innkjøp. Dersom du ikkje har relevant utdanning må du ha god erfaring med offentlege anskaffingar, innkjøp og kontraktarbeid.

God skriftleg og munnleg framstillingsevne på norsk og engelsk. 

Kurs eller dokumentert kompetanse i offentlege anskaffingar er ønskeleg

God digital kompetanse er viktig, gjerne med erfaring i bruk av konkurransegjennomføringsverktøy, kontraktsverktøy, prosjektverktøy og elektronisk handle etc. 

Personlege eigenskapar

–  Sjølvstendig
–  Godt humør
–  Fleksibel, løysingsorientert og med god gjennomføringsevne
–  Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, også elektronisk 
–   Initiativrik
–   Analytisk
–   Evne til å finne gode praktiske løysingar, og  god til å prioritere
–   Vi legg til grunn at du er påliteleg, engasjert og framtidsretta

Vi tilbyr

–   Interessante og sjølvstendige arbeidsoppgåver
–   Ei utfordrande stilling med gode utviklingsmoglegheiter 
–   Dyktige medarbeidarar og eit godt arbeidsmiljø
–   God pensjonsordning i Statens Pensjonskasse

 St.kode 1434 rådgivar/1364 seniorrådgivar, ltr 52 – 72 (frå brutto kr 464.000 til brutto kr 667.200). Seniorrådgivar krev relevant utdanning og erfaring.

 Ferieheimsordning for nokre av fyra til Kystverket.

Fleksibel arbeidstid.

 

Kystverket skal vere prega av mangfald og våre tilsette skal spegle befolkninga. Vi oppmodar alle kvalifiserte til søke arbeid hjå oss – uansett alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn eller hol i CV. Kystverket arbeider for å realisere regjeringa sin inkluderingsdugnad med mål om at 5% av faste nytilsettingar i staten skal vere personar med nedsett funksjonsevne eller hol i CV.  Som IA-verksemd legg vi vekt på å tilretteleggje arbeidsforholda for personar med redusert funksjonsevne.

«Det blir gjort forsøk med anonyme søknadar i staten. Anonymiseringa av søknadar skal gjelde den første utsilingsfasen av aktuelle kandidatar som er aktuelle for intervju. Forsøket vert evaluert av Difi, som handsamar anonyme opplysningar om tilsettingsprosessen og det blir utarbeidd ein statistikk over resultatet av forsøket. Opplysningar om enkeltpersonar vil ikkje bli utlevert til andre i høve til forsøket og evalueringa, men reglane om innsyn i offentleg søkarliste og utvida søkarliste gjeld.»

 

Søknadsfrist:  08.03.2020

 

Arbeidsgjevar: Kystverket

Stad: Horten

Tittel: Innkjøpsrådgivar

Heiltid / Deltid: Heiltid  Tilsettingsform: Fast  Stillingsprosent: 100

Webcruiter-ID: 4035853519

Stillingar:1   

Arbeidsstad Moloveien 7, 3187 Horten

 

Kontaktinformasjon

Olav Inge Mork, Leder

Mobil:  90828063  E-post: [email protected]

 

Kystverket er ein nasjonal etat for kystforvalting, sjøsikkerheit og beredskap mot akutt forureining. Kystverket arbeider aktivt for ein effektiv og sikker sjøtransport gjennom å ivareta transportnæringas behov for framkome og effektive hamner. Kystverket driv førebyggande arbeid og reduserer skadeeffektane ved akutt forureining, og medverkar til ei bærekraftig utvikling av kystsona. Kystverket ligg under Samferdselsdepartementet.

 

Del stillingen

Selskap

Kystverket

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Horten

Søknadsfrist

Mars 8, 2020