Forvaltningsrevisor (søknadsfrist 08.05.2022)

 

Har du et sterkt samfunnsengasjement og ønske om å bidra til læring og
utvikling i den kommunale forvaltningen?

 

Vi har ledig fast stilling som forvaltningsrevisor i vår ekspansive forvaltningsrevisjonsavdeling.
Vedkommende vil få jobbe med spennende oppgaver innenfor forvaltningsrevisjon, eierskapskontroll,
rådgivning, analyse og utredning. Oppmøtested er vårt hovedkontor i Drammen eller ved et av våre
avdelingskontorer.

Hos oss vil du få ansvar for gjennomføring av prosjekter, og dine hovedoppgaver vil bli å:

• planlegge, utføre og lede forvaltningsrevisjonsprosjekter, eierskapskontroller, risiko- og
vesentlighetsvurderinger og andre undersøkelser
• delta i metodeutvikling
• delta i møter med og legge frem rapporter for kontrollutvalg og kommunestyre
Hvis du er den rette personen for oss, kan vi tilby:
• konkurransedyktige lønns- og pensjonsvilkår, og fleksibel arbeidstid
• gode kurs- og etterutdanningstilbud
• et sosialt, humørfylt og uformelt arbeidsmiljø med 30 medarbeidere, hvor 10 jobber med
forvaltningsrevisjon
• et sterkt og bredt fagmiljø hvor kompetanse, faglig dyktighet og leveringsdyktighet har høyt fokus

Vi ser etter en person som:

• har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
• er effektiv og strukturert med driv og pågangsmot
• overholder frister og definerte ressursrammer
• har evne til å motivere og inspirere kolleger
• har godt faglig skjønn
• er engasjert og initiativrik
• har førerkort og disponerer egen bil

Høy integritet er en forutsetning i stillingen, og personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Vi søker primært etter en erfaren jurist med utdannelse på cand.jur. / masternivå innen rettsvitenskap,
med interesse for og kunnskap om kommunal sektor. Søkere på tilsvarende nivå med bakgrunn fra
statsvitenskap, samfunnsøkonomi, eller annen relevant fagretning vil også bli vurdert.

Vi ser etter en person som har:

• erfaring fra prosjektarbeid
• erfaring fra utrednings- og analysearbeid
• god kunnskap om kommunal virksomhet og revisjon

Stillingen er en 100 % stilling med 6 måneder prøvetid. Stillingen vil ha tilsetting etter gjeldende lover og
avtaler, og det vil bli tiltredelse etter nærmere avtale.

Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til daglig leder Inger Anne Fredriksen på telefon 91 39 05 18 eller leder for forvaltningsrevisjon Torkild Halvorsen på telefon 90 57 54 87.

Søknad og cv sendes til [email protected] eller til Viken kommunerevisjon IKS, Pb 4197, 3005 Drammen, innen 08.05.2022.

Viken Kommunerevisjon IKS er et interkommunalt revisjonsselskap eid av 19 kommuner. Våre oppgaver er regnskapsrevisjon, forvaltningsrevisjon, eierskapskontroll, undersøkelser, samt rådgivningstjenester på områder hvor vi har vår kjernekompetanse, så fremt dette ikke kommer i konflikt med selskapets oppgave som revisor. Selskapet er ett av landets fremste interkommunale revisjonsselskaper. Vi vektlegger å levere tjenester av høy faglig standard til konkurransedyktige priser, og vi skal være den beste revisjonsløsningen for kommuner og fylkeskommuner. For nærmere informasjon om selskapet, se www.vkrevisjon.no.

Del stillingen

Selskap

Viken kommunerevisjon IKS

Lenke til firma

https://vkrevisjon.no/

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Drammen

Søknadsfrist

Mai 8, 2022

Kinn kyrkjelege fellesråd: *Organist / kyrkjemusikar *Kyrkjelydspedagog *Sekretær / kontormedarbeidar (søknadsfrist 29.04.2022)

Allmennlærere ved Indre Kåfjord Barne og Ungdomsskole (søknadsfrist 19.05.2022)

 

Allmennlærer, Indre Kåfjord Barne- og Ungdomskole

 

Arbeidsgiver  Indre Kåfjord Barne- og Ungdomskole

Stillingstittel  Allmennlærer

Frist  19.05.2022

Ansettelsesform  Fast

Indre Kåfjord Barne- og Ungdomsskole søker dyktige lærere med offentlig godkjent utdanning og gode digitale ferdigheter. Lærere med musikk og norsk (ungdomstrinn) i fagkretsen er ønsket, men søkere med andre fag vil også bli vurdert.

Søkere vil bli vurdert i forhold til kompetanse, skolens behov, ansiennitet og personlig egnethet. Søkere med god kompetanse blir vurdert fortløpende, og kan bli tilsatt før søknadsfristens utløp. Det lyses ut allmennlærerstilling i fast, eventuelt årsvikariat 100 % stilling fra 01.08.22.

Dersom det ikke melder seg søkere med godkjent utdanning, kan søkere med relevant utdanning/praksis bli vurdert.

Arbeidsoppgaver:

· Sørge for et trygt, godt og inkluderende arbeidsmiljø

· Planlegge og lede elevens læring

· Delta og bidra i et lærende fellesskap på skolen

· Bidra til godt samarbeid med foreldre og andre faginstanser

· Skape entusiasme og motivasjon for elevenes læring og jobbe systematisk med grunnleggende ferdigheter på tvers av fag

· Være god til å utnytte digitalt utstyr for elevenes læring

· Samarbeide godt med kollegaer, ledelse, foresatte og andre instanser

· Være god lagspiller i en hverdag med høyt tempo

Vi tilbyr:

· Lønn etter avtale

· Medlemskap i Statens Pensjonskasse.

· Fast 100 % stilling, eventuelt årsvikariat

· Engasjerte og dyktige kolleger i utviklingspreget arbeidsmiljø.

· Spennende og variert arbeidshverdag

Personlige egenskaper:

Vi søker motivert og engasjert lærer og kollega. En som er en tydelig og varm klasseleder og voksenperson, som skaper et godt skolemiljø og bidrar til trivsel og læringsglede.

Du ser eleven, tilpasser opplæringen til elevens behov og tilrettelegger for gode mestringsopplevelser. Du er god til å samarbeide og har høye ambisjoner på vegne av elevene, kollegaene og deg selv.

Om arbeidsgiveren

Indre Kåfjord Barne- og Ungdomsskole er en friskole med kristne grunnverdier, som startet opp høsten 2016. Skolen har 50 elever og gir et tilbud fra 1. – 10. klassetrinn.
Skolen ligger i Kåfjord Kommune hvor du finner dype fjorder og bratte fjell med gode muligheter for fysisk aktivitet og rekreasjon i flott natur året rundt. Kåfjord er i tillegg en kulturkommune. Kåfjord ligger i Nord-Troms, noe som gir mulighet for nedskriving av studielån. Kommunen er innlemmet i forvaltningsområde for samisk språk. Kåfjord Kommune har 2100 innbyggere.

For mer informasjon om skolen, se skolens hjemmeside www.ikskole.no

 

Søk på stillingen her.

 

Spørsmål om stillingen

Sylvi-Anita Frantzen, Fungerende Rektor

Mobil  919 06 570

 

Del stillingen

Selskap

Indre Kåfjord Barne- og Ungdomsskole

Lenke til firma

http://www.ikskole.no/

Kontaktinfo

  • Sylvi-Anita Frantzen
  • Tittel: Fungerende Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 919 06 570

Lokasjon

  • Birtavarre

Søknadsfrist

Mai 19, 2022

Ledige lærerstillinger på barnetrinnet skoleåret 2022 / 2023 (Søknadsfrist 27.04.2022)

 

Ledige lærerstillinger på barnetrinnet skoleåret 2022/2023

 

Vi planlegger skoleåret 2022/2023 på barnetrinnet og har flere ledige stillinger, både faste og midlertidige av ulik lengde og stillingsprosent, fra 1. august 2022 (2.gangsutlysning).

I Gran kommune har vi sju barneskoler som ligger spredd rundt i hele kommunen. Skolene våre er av ulik størrelse, fra små fådelte til store med paralleller. Alle skolene har flotte uteområder i landlige omgivelser og det er godt tilrettelagt for varierte læringsaktiviteter. Skolene våre er godt i gang med fagfornyelsen og arbeidet med overordnet del og læreplanene vil fortsette i de kommende skoleårene.

Gran kommune har en godt etablert veiledningsordning for nyutdannede lærere.

Vi i Gran kommune ser etter deg som deler verdiene våre

Er du raus med smilene, både overfor kolleger, elever og foreldre som du skal samarbeide med?
Er du proff og har relevant kompetanse til jobben?
Er du praktisk og har evnen til å se løsninger i møte med utfordringer?

I tillegg til at du er raus, proff og praktisk, ser vi etter deg som

– er utdannet som allmennlærer/grunnskolelærer
– har godkjent undervisningskompetanse i matte, engelsk eller norsk
– jobber for at alle elever skal oppleve læring og mestring i skolehverdagen
– er utviklingsorientert
– er en god og robust klasseleder
– har høy relasjonskompetanse og gode samarbeidsevner
– er fleksibel og omgjengelig med godt humør

Vi trenger også deg som har undervisningskompetanse i musikk og kunst og håndverk. Du må kunne jobbe som kontaktlærer.

I vår vurdering av søkere vektlegger vi utdanning, praksis og egnethet.

Ved å jobbe hos oss vil du

– bli en del av et arbeidsfellesskap med engasjerte og kompetente kolleger som er opptatt av utvikling
– få gode pensjons- og forsikringsordninger
– få lønn etter kommunal avtale
– ved arbeidssted Bjoneroa skole vil det være mulighet for rekrutteringstillegg

Informasjon til deg som søker

Vi oppfordrer deg til å søke elektronisk via Gran kommune sin hjemmeside, og vi ber om at du som søker oppgir referanser fra tidligere arbeidsforhold.

Gran kommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss, uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

Den som ansettes må legge fram dokumentasjon på gjennomført tuberkuloseundersøkelse. Skjema finner du på www.gran.kommune.no under skjema. Du må også legge fram politiattest som ikke er eldre enn 3 mnd.

Som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne, bes begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres. Jfr. Offentleglova §25 annet ledd.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 27.04.22

 

Vår ref1983

Fakta

Selskap Gran kommune

Stilling Adjunkt

Stillingstype Fast ansatt

Lokasjon Grunnskolen

 

Kontakter

Hilde Laderud, Enhetsleder skole
[email protected]
Mobil   996 41 052

 

Gran på Hadeland har ca.13600 innbyggere. Kommunen er en time fra Oslo, og bare 40 minutter fra Gardermoen og resten av verden. Det går tog til Oslo hver time. Kommunen er i vekst og positiv utvikling, og har klare mål om god tjenestekvalitet og service til innbyggerne. Gran er kjent for sitt vakre kulturlandskap og har et næringsliv med allsidig jord- og skogbruk, service og industri. Kommunen byr på et variert kulturliv og gode muligheter for friluftsliv og fritidsaktiviteter. Med levende grendemiljøer og trivelige sentra er Gran et godt sted å leve og et godt sted å bo. Se www.gran.kommune.no

 

Del stillingen

Selskap

Gran kommune

Kontaktinfo

  • Hilde Laderud
  • Tittel: Enhetsleder skole
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 996 41 052

Lokasjon

  • Gran

Søknadsfrist

April 27, 2022

Rektor 100 % fast stilling ved Sokndal skole (søknnadsfrist 30.04.2022)

Rektor 100 % fast stilling ved Sokndal skole. 2 gangs utlysning

 

Vil du være rektor i en moderne og inkluderende skole? Vi søker en måbevisst og tydelig leder til Sokndal skole.

Sokndal skole er en 1 – 10 skole med 450 elever og 90 ansatte. Det er en skole med to parallelle klasser, egen ATO-avdeling og SFO. Skolen består av nye- og rehabiliterte bygg etter at barneskolen og ungdomsskolen ble slått sammen til en skole i 2010. På skolens område ligger svømmehall, kulturskole og folkebibliotek. Sentralidrettsanlegget med idrettshall ligger i nærhet og gangavstand til skolen.

Skolen framstår som godt organisert med gode systemer planer og rutiner. Skolen holder seg oppdatert på digitalt utstyr og fagfornyelsen.

Sokndal kommune er en Citta Slow kommune, noe skolen ønsker å identifisere seg med. Det er et rikt fritidstilbud og godt oppvekstmiljø i kommunen. Skolen er den eneste i kommunen, og spiller en viktig rolle i oppvekstmiljøet. Sokndal kommune er en BTI-kommune. Det er blitt eteblert Familiens hus som jobber tverrfaglig med oppfølgingssaker.

Hovedarbeidsoppgaver for stillingen

Rektor har et helhetlig lederansvar innenfor de fullmakter som er gitt. Rektor leder skolens lederteam og har ansvar for skolens utviklingsarbeid. Ledergruppa består av rektor og tre inspektører. Ledelsesressursen ved Sokndal skole er 340%. Inspektørene er delt på avdelingene 1. – 3. trinn, 4. – 7. trinn og 8. – 10. trinn. Skolen har sosiallærere, trivselsleder, rådgiver, kontorfullmektig og full skolehelsetjeneste.

Rektor sine hovedoppgaver er ledelse av lærings- og utviklingsarbeid, personalansvar og økonomiansvar. Rektor samarbeider tett med kommunalsjef for oppvekst og kultur.

Skolen sine satsingsområder:

Trygt og godt skolemiljø

Elevmedvirkning

Fagfornyelsen

Kvalifikasjoner en ser etter

Erfaring fra skoleledelse, fortrinnsvis erfaring fra rektor

God kunnskap om skoleutvikling

Godkjent lærerutdanning og undervisningserfaring

Utdanning innen skoleledelse, eller plan for gjennomføring av dette

Kan vise til god gjennomføringevne

God kunnskap i bruk av ulike IKT-verkøy

Krav til språk

Det stilles krav om gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.

Personlige egenskaper

Er god på relasjonsbygging

Målorientert

Kommuniserer tydelig med elever, foresatte og ansatte

Positiv

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Du har en lederstil som preges av gode samarbeidsevner, tydelig kommunikasjon og involvering

Du er en samlende og synlig leder som utøver tillitsbasert ledelse

Du er en åpen og lydhør leder som involverer , engasjerer og inspirerer

Sokndal kommune kan tilby

God velferdsordning

Gode pensjons- og forsikringsordninger

Positivt arbeidsmiljø med spennende arbeidsoppgaver

Lønn etter avtale

Deltakelse i lærende nettverk med andre skoleledere

Tilettingsvilkår

Arbeidstakere tilsettes i Sokndal kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Prøvetiden er 6 måneder.

 

Tiltredelse: 1. august 2022

 

Søknad på stilling sendes her.

 

For nærmere opplysninger om stillingen, kontakt Merete Grimestad på tlf. 416 19583, mail: [email protected]

 

Søknad sendes elektronisk, se Sokndal kommune si hjemmeside.

Bekreftede kopier av vitnemål og attester tas med til et eventuelt intervju.

I samsvar med offentlighetsloven gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om å bli unntatt offentligheten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkerne bli varslet om dette.

 

Kontaktperson

Merete Grimestad, kommunalsjef oppvekt og kultur, tlf. 416 19583, mail: [email protected]

Sigmund Hadland, konstituert rådmann, tlf. 400 96388, mail: @[email protected]

Avdeling: Sentraladministrasjonen Oppvekst og kultur

Fylke: Rogaland

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 30.04.2022

 

Tiltredelse: 01.08.2022

Arbeidssted: Sokndal skole

 

Sokndal kommune

Sokndal er den sørligste kommunen i Rogaland med ca 3300 innbyggere. Administrasjonssenter er Hauge i Dalane (Haua). Andre tettsteder: Åna-Sira, Jøssingfjord, Sogndalstrand, Rekefjord, Nesvåg, Ålgård, Myssa, Mydland, Barstad og Eia. Fylkesvei 44/Nordsjøvegen går gjennom store deler av kommunen og forbinder Sokndal med Egersund og Flekkefjord. Ekspressbuss fra Sokndal til Stavanger.
Sokndal Kommune var den første kommunen i Norden som sluttet seg til Cittaslow, en internasjonal bevegelse som startet i Italia i 1999. Tanken var å bremse litt på jaget, skru ned tempoet og prioritere livskvalitet og det gode liv. I Sokndal er det lov å være annerledes og litt gal. Vi har begravd Janteloven. Vi har egen Kjærlighetsuke og fokus på de nære ting. Vi har ingen turister – bare gjester!

 

Del stillingen

Selskap

Sokndal kommune

Kontaktinfo

  • Merete Grimestad
  • Tittel: Kommunalsjef oppvekt og kultur
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 416 19583
  • Sigmund Hadland
  • Tittel: Konstituert rådmann
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 400 96388

Lokasjon

  • Hauge I Dalane

Søknadsfrist

April 30, 2022

Høgskolelektor / høgskolelærer – rapportskriving, dokumentasjon og kartlegging (søknadsfrist 05.05.2022)

Vil du jobbe i en etat med et viktig samfunnsoppdrag?

Høgskolelektor/høgskolelærer – rapportskriving, dokumentasjon og kartlegging
Søk stillingen
Se annonse
Om stillingen
Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS har ledig stilling som høgskolelektor. Ansettelse som høgskolelærer kan vurderes for spesielt godt kvalifiserte søkere med lang erfaring innenfor de sentrale fagområdene for stillingen, fortrinnsvis dersom søker har påbegynt kvalifisering for mastergrad.

Vårt fagområde og forskningsfelt er samfunnsmessige reaksjoner mot lovbrytere med særskilt fokus på kriminalomsorg og straffegjennomføring. Dette er et tverrvitenskapelig felt, der mange fagområder og fagdisipliner er relevante, for eksempel for kriminologi, sosiologi, filosofi, juss, psykologi, psykisk helsearbeid, sosialt arbeid og sikkerhetsfag.

Om stillingen

Institutt for kriminalomsorgsstudier er inndelt i to seksjoner: Kriminalitet, straff og organisasjon og Sikkerhet og kriminalitetsforebygging. Denne stillingen er lagt til seksjon for sikkerhet og kriminalitetsforebygging. Stillingen er knyttet til undervisning og veiledning innenfor fagområdet rapportskriving, kartlegging og dokumentasjon. Den som ansettes må i tillegg ha fagkompetanse innenfor ett eller flere av seksjonens studieemner.

Vi søker nå en kollega med bakgrunn som fengselsbetjent med videreutdanning på masternivå, fortrinnsvis innenfor seksjonens kunnskapsområder. Vi ser etter deg som er motivert for å videreutvikle fagområdet kartlegging og dokumentasjon i kriminalomsorgen, har evne til å være faglig pådriver innen eget fagområde og inspirere kollegaer til utdanningsfaglig utvikling og/eller forskning.

Emnet kartlegging og dokumentasjon er nyutviklet og går gjennom 2. og 3. semester (praksis) i fengselsbetjentenes grunnutdanning, høgskolekandidatstudiet. Emnet planlegges, gjennomføres og evalueres i tett samarbeid med opplæringsenhetene i fengslene hvor aspirantene gjennomfører sin praksisperiode. Dette krever god forståelse for praksisfeltet og evne til samhandling med ansatte på flere nivåer i opplæringsenhetene. God digital kompetanse og innsikt i kriminalomsorgens systemer er sentralt for å løse oppgavene.

Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene vil hovedsakelig være knyttet til undervisning i emnet kartlegging og dokumentasjon i fengselsbetjentenes grunnutdanning. Den som ansettes må også påregne undervisning i andre emner. Avhengig av kompetanse kan det være aktuelt med undervisning innenfor f.eks. sikkerhet og risiko, tilbakeføring og miljøarbeid, psykiske lidelser eller isolasjon. Se programplaner på krus.no.

Øvrige oppgaver vil være:

undervisning, veiledning, eksamen, sensur og administrative oppgaver innen stillingens fagområde og øvrige fagområder i instituttet.
videreutvikling av fagområdet i samarbeid med instituttets øvrige ansatte og praksisfeltet
forsknings-, kunnskaps- og erfaringsbasert utvikling innen eget fagområde
ivareta instituttets faglige ansvar sammen med øvrige ansatte, herunder bidra til å videreutvikle instituttets kunnskapsgrunnlag
Den som ansettes må påregne endringer i ansvars- og arbeidsområde.

Samtale mellom mann og kvinne på kontor
Utdanning og erfaring
For stilling som høgskolelektor kreves 2-årig norsk fengselsbetjentutdanning og utdanning på mastergradsnivå innenfor et relevant fagområde. Ansettelse som høgskolelærer kan vurderes for spesielt godt kvalifiserte søkere med lang erfaring innenfor de sentrale fagområdene for stillingen. Fortrinnsvis vil dette vurderes for søkere som har påbegynt kvalifisering for mastergrad. For stilling som høgskolelærer kreves minimum fire års høyere utdanning (2-årig norsk fengselsbetjentutdanning og to år annen høyere utdanning i relevant emne).
Erfaring med undervisning og veiledning.
Formell kompetanse i undervisning og veiledning på universitets- og høyskolenivå, jf. forskrift om ansettelse og opprykk i undervisnings- og forskerstillinger. Søkere som ved ansettelse ikke kan dokumentere pedagogisk basiskompetanse eller tilsvarende, må skaffe seg dette i løpet av en toårsperiode.
God digital kompetanse og innsikt i kriminalomsorgens systemer.
Det stilles krav til god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på et skandinavisk språk og engelsk.
Ved vurdering og rangering av kvalifiserte søkere vil det i tillegg legges vekt på:

god undervisnings- og formidlingsevne, interesse og engasjement for fagfeltet
erfaring med bruk av IKT og studentaktive læringsformer i undervisningssammenheng
kompetanse i å designe og videreutvikle studieprogrammer
arbeid med utdanningskvalitet ved universitet eller høyskole
forsknings- og/eller utviklingsarbeid innenfor fagfeltet
erfaring fra tverrfaglig samarbeid
personlig egnethet; herunder kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, evne til å arbeide systematisk og målrettet, tenke nytt og være i utvikling
Vi tilbyr
et utviklende og hyggelig arbeidsmiljø og kolleger med høy faglig kompetanse
meningsfylte oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
et spennende fagfelt med tverrfaglig nettverk
fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
gode pensjons- forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse.
kantineordning, gode treningsmuligheter og parkering.
Stilling som høgskolelektor kode 1008 lønnes fra kr 574 700 til kr 665 700. Høgskolelærer kode 1007, lønnes fra kr 515 000-595 000,-. Avlønning er avhengig av kvalifikasjoner og ansiennitet. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens Pensjonskasse. For spesielt godt kvalifiserte kan høyere lønn vurderes.
Søknaden
Søknad sendes via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge. All vedlagt dokumentasjon skal være på norsk, skandinavisk eller engelsk. Vi gjør oppmerksom på at søknaden kun blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristen. Du må derfor sørge for at søknaden din tydelig viser hvordan dine ferdigheter og erfaringer oppfyller kriteriene som er beskrevet over.

Følgende må vedlegges søknaden:

CV, attester og vitnemål
liste over eventuelle publiserte vitenskapelige arbeider
Aktuelle søkere kan bli bedt om å sende inn publikasjoner og vitenskapelige arbeider for sakkyndig vurdering.
Aktuelle kandidater vil bli invitert til intervju og eventuelt prøveundervisning. Det vil bli lagt vekt på personlige egenskaper og motivasjon for stillingen i vurdering av søkerne.

Generell informasjon
Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.

Vi jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.

Ansattes holdninger og verdier skal være i tråd med kriminalomsorgens verdisyn. Våre verdier er: Åpenhet, trygghet og nytenkning.

Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.

Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.

Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.

Ta gjerne kontakt med studieleder Hans Petter Lade, tlf 918 18 641, e-post: [email protected] for nærmere informasjon om stillingen.

Søknad og CV sendes elektronisk via linken «Søk stillingen» på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.

Om kriminalomsorgen
Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her. Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor.

Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS er utdannings- og kompetansesenter for kriminalomsorgen i Norge. Vår hovedoppgave er å bidra til en kriminalomsorg av høy kvalitet ved å utvikle og formidle kompetanse. KRUS utdanner fengsels- og verksbetjenter, driver forsknings- og utviklingsarbeid og tilbyr videreutdanning for kriminalomsorgens ansatte. KRUS har ca 65 ansatte og holder til i Lillestrøm. Les mer om vår virksomhet på nettsiden: www.krus.no.

Fengselsbetjentutdanningen (Høgskolekandidat i straffegjennomføring) er et lønnet heltidsstudium som kvalifiserer for ansettelse som fengselsbetjent i Kriminalomsorgen. Studentene har status som aspiranter i studietiden, studerer to semestre på KRUS og to semestre i en opplæringsenhet i praksisfeltet. Etter studiet følger et pliktår. Videre tilbyr KRUS et påbyggingsstudium som fører frem til graden Bachelor i straffegjennomføring. Vi gir også tilbud om enkeltemner innen temaene radikalisering og voldelig islamisme, systematisk endringsarbeid og forebygging, psykiske lidelser, isolasjon og veiledning. Vi har ca. 350 aspiranter, ca. 30 studenter på bachelorpåbygg og ca. 100 studenter på bachelor enkeltemner. Vi har et utstrakt forsknings- og utviklingsarbeid og arbeider målrettet for utvikling av nye studietilbud. KRUS har også en omfattende kurs- og konferansevirksomhet. Vi har et mål om institusjonsakkreditering som høyskole.

Kriminalomsorg og straffegjennomføring er hovedtema for forskningen, og den er allsidig i spennet mellom anvendt forskning, evaluering og utviklingsarbeid til mer teoretiske arbeider. Det er et mål at forskningen skal holde høy kvalitet, være relevant for utdanning og praksis i kriminalomsorgen og ha både samfunnsmessig og akademisk relevans og aktualitet. Forskningen skal bidra til forskningsbasert utdanning.

Søk på stillingen her.

Søknadsfrist 5. mai 2022

Arbeidsgiver Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS

Kommune Lillestrøm

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Lillestrøm

Del stillingen

Selskap

Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS

Lenke til firma

https://www.krus.no/

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Lillestrøm

Søknadsfrist

Mai 5, 2022

Rådgiver / seniorrådgiver ved kriminalomsorgens kompetansesenter – psykologi og psykologirelaterte emner (søknadsfrist 05.05.2022)

Vil du jobbe i en etat med et viktig samfunnsoppdrag?

Rådgiver/seniorrådgiver ved kriminalomsorgens kompetansesenter – psykologi og psykologirelaterte emner

 

Om stillingen

Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS har ledig stilling som rådgiver/ seniorrådgiver i Kompetansesenteret. Kompetansesenteret skal fremme kriminalomsorgens samfunnsoppdrag ved å utvikle og formidle kompetanse av høy kvalitet som bidrar til kunnskapsbasert praksis. Avdelingens opplæringstilbud består av etterutdanning, fag- og erfaringssamlinger, nasjonale konferanser som tilbys alle stillingsgrupper i etaten og våre samarbeidspartnere. Vi har også ansvar for å initiere, koordinere og gjennomføre oppdragsbasert utviklingsarbeid, utredninger og evalueringer som gjenspeiler etatens særskilte utfordringer innen flere fagfelt.

Som vår nye kollega vil du, sammen med andre engasjerte og dyktige medarbeidere, få ansvar for å utvikle og gjennomføre vårt kompetansetilbud og ha ansvar for ulike utviklingsoppgaver, utredninger, evalueringer mv. Evne til innovasjon og bruk av digitaliserte løsninger vil være sentralt i både undervisnings- og utviklingsoppgaver. Vi har behov for en kollega med kompetanse innenfor psykologi eller psykologirelaterte emner. Du vil få hovedansvar for å styrke kompetanseutvikling når det gjelder psykiske lidelser generelt og utvikle og gjennomføre undervisning, innen psykisk helse, isolasjon og isolasjonsskader, motivasjons- og endringsarbeid og andre relevante tema.

Kompetansesenterets leveranser krever samarbeid med øvrige avdelinger ved KRUS samt lokalt, regional og sentralt nivå i kriminalomsorgen og eksterne samarbeidspartnere. Som ansatt i kompetansesenteret kan du også bli bedt om å bidra i undervisning på høgskolekandidat- og bachelorstudiet i straffegjennomføring.

Arbeidsoppgaver

  • utvikling, planlegging og gjennomføring av vårt undervisningstilbud
  • fagansvar for aktuelle områder, herunder p.t. oppfølging av mål og tiltak i fagstrategi for personer
  • som er dømt for seksuallovbrudd i kriminalomsorgen samt utvikling av kompetansetilbud knyttet til tematikken vold i nære relasjoner
  • utrednings-, utviklings- og evalueringsoppgaver
  • ledelse av prosjekt- og arbeidsgrupper
  • andre arbeidsoppgaver må påregnes

Utdanning og erfaring

  • For rådgiverstilling kreves relevant høyskole- eller universitetsutdanning på minimum bachelornivå, fortrinnsvis innen psykologi eller psykologirelaterte emner og minst 3 års relevant erfaring. Lang, relevant erfaring kan unntaksvis kompensere for manglende formell utdanning.
  • For seniorrådgiverstilling kreves relevant høyskole- eller universitetsutdanning på masternivå, fortrinnsvis innen psykologi eller psykologirelaterte emner og minst 5 års relevant erfaring.
  • Bachelorgrad og lang relevant erfaring kan unntaksvis erstatte kravet om utdanning på masternivå.
  • Særlig relevant og spesifikk erfaring/spisskompetanse innen et fagområde kan unntaksvis oppveie kravet til utdanning.

Det vil i tillegg legges vekt på:

  • personlig egnethet
  • gode skriftlige og muntlig kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for undervisning
  • digitale ferdigheter, gjerne erfaring med utvikling og/eller gjennomføring av nettbasert undervisning
  • relevant erfaring fra kriminalomsorgen, psykisk helsearbeid, rusbehandling, barnevern eller tilsvarende erfaring med evaluering/utredningskompetanse

Personlige egenskaper

  • er selvstendig, initiativrik og har god gjennomføringsevne
  • evne til å samarbeide på tvers av fag og avdelinger
  • jobber systematisk, effektivt og nøyaktig

Vi tilbyr

  • et utviklende og hyggelig arbeidsmiljø og kolleger med høy faglig kompetanse
  • meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
  • et spennende fagfelt med tverrfaglig nettverk
  • fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
  • gode pensjons- forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse.
  • kantineordning, gode treningsmuligheter og parkering.
  • Stilling som rådgiver kode 1434 lønnes fra kr 574 700,- til kr 677 600,-. Stilling som seniorrådgiver kode 1364 lønnes fra kr 604 700,- til kr 776 900,-. Avlønning er avhengig av kvalifikasjoner og ansiennitet. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens Pensjonskasse. For spesielt godt kvalifiserte kan høyere lønn vurderes.

Generell informasjon

Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.

Vi jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.

Ansattes holdninger og verdier skal være i tråd med kriminalomsorgens verdisyn. Våre verdier er: Åpenhet, trygghet og nytenkning.

Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.

Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.

Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til avdelingsleder Hege Lauritzen tlf 98465818, e-post: hege.lauritzen @krus.no.

Søknad og CV sendes elektronisk via linken «Søk stillingen» på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.

Om kriminalomsorgen

Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her. Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor.

Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS er utdannings- og kompetansesenter for kriminalomsorgen i Norge. Vår hovedoppgave er å bidra til en kriminalomsorg av høy kvalitet ved å utvikle og formidle kompetanse. KRUS utdanner fengsels- og verksbetjenter, driver forsknings- og utviklingsarbeid og tilbyr etter – og videreutdanning for kriminalomsorgens ansatte. KRUS har ca 65 ansatte og holder til i Lillestrøm. Les mer om vår virksomhet på nettsiden: www.krus.no.

Fengselsbetjentutdanningen (Høgskolekandidat i straffegjennomføring) er et lønnet heltidsstudium som kvalifiserer for ansettelse som fengselsbetjent i Kriminalomsorgen. Studentene har status som aspiranter i studietiden, og de studerer to semestre på KRUS og to semestre i en opplæringsenhet i praksisfeltet. Etter studiet følger et pliktår. Videre tilbyr KRUS et påbyggingsstudium som fører frem til graden Bachelor i straffegjennomføring. Vi gir også tilbud om enkeltemner innen temaene radikalisering og voldelig islamisme, systematisk endringsarbeid og forebygging, psykiske syke, isolasjon og veiledning. Vi har ca. 350 aspiranter, ca. 30 studenter på bachelorpåbygg og ca. 100 studenter på bachelor enkeltemner. Vi har et utstrakt forsknings- og utviklingsarbeid og arbeider målrettet for utvikling av nye studietilbud. KRUS har også en omfattende kurs- og konferansevirksomhet. Vi har et mål om institusjonsakkreditering som høyskole.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 5. mai 2022

Arbeidsgiver Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS

Kommune Lillestrøm

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Lillestrøm

 

Del stillingen

Selskap

Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS

Lenke til firma

https://www.krus.no/

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Lillestrøm

Søknadsfrist

Mai 5, 2022

Forskerstilling i prosjektetet «Avvergeplikt i møte med partnervold» (søknadsfrist 19.04.2022)

 

Forskerstilling i prosjektet «Avvergeplikt i møte med partnervold»

 

Om stillinga

Ved Høgskulen i Volda, Avdeling for samfunnsfag og historie, er det ledig en forskerstilling ved forskningsprosjektet «Avvergeplikt i møte med partnervold». Prosjektet er finansiert av Forskningsrådet, og er et samarbeid mellom Høgskulen i Volda, Høgskolen i Molde, Politihøgskolen og Oslo universitetssykehus. Den som blir tilsatt blir en del av en tverrfaglig forskergruppe som består av fem stipendiater, to professorstipendiater og en gruppe erfarne nasjonale og internasjonale forskere.

Forskningsprosjektet

Mandatory Reporting of Intimate Partner Violence (MANREPORT_IPV) er et tverrfaglig forskningsprosjekt om profesjonsutøveres avvergeplikt i møte med partnervold. Partnervold er et folkehelseproblem, og alle i Norge har ansvar for å søke å avverge alvorlig partnervold når de får kunnskap om den. Formålet med MANREPORT_IPV er å bidra med forskningsbasert kunnskap om avvergeplikt i møte med partnervold. Du finner mer informasjon om forskningsprosjektet her. Prosjektet består av tre arbeidspakker.

1. Systematisk tekstanalyse av juridiske dokumenter for å klargjøre gjeldende rett.

2. Intervjuer med brukere og profesjonsutøvere om deres erfaringer, holdninger og kunnskap om avvergeplikt i møte med partnervold.

3. Spørreundersøkelser til brukere og profesjonsutøvere om forståelse av og erfaringer med avvergeplikt i møte med partnervold.

Kvalifikasjonar

Søkere må ha norsk doktorgrad på aktuelt fagområde, eller tilsvarende utenlandsk doktorgrad godkjent som likeverdig med norsk doktorgrad eller kompetanse på tilsvarende nivå dokumentert ved vitenskapelig arbeid av samme omfang og kvalitet. Søkere som har innlevert doktorgradsavhandling til bedømmelse, kan også søke. Dersom du har utdanning fra utlandet, er det viktig at du legger ved godkjennelse fra NOKUT. Karakter på masteroppgaven, og masterstudiet, bør normalt være B eller bedre. Vi ønsker søkere med høy faglig kompetanse, god kunnskap om forskningsmetoder og en relevant profil. Søkere bør ha gode kunnskaper i norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig.

Vi tilbyr

Et spennende arbeidsmiljø med muligheter til faglig og personlig utvikling og gode pensjonsordninger. Lønn etter avtale.

Forskerstillingen er en midlertidig stilling fram til prosjektets slutt 31.7. 2026. På fulltid er stillingen tre år. Forskningstiden kan fordeles etter avtale fram til prosjektet er ferdig. Dette innebærer en gjennomsnittlig stillingsprosent på 70 % for prosjektperioden under ett. Vårt primære ønske er at søker kan tiltre i stillingen fra 1. mai 2022.

Generell informasjon

Ved Høgskulen i Volda er vi opptatt av mangfald. Medarbeidarar med ulik livserfaring vil gjere oss i stand til å finne gode løysingar på oppgåvene våre. Vi oppmodar difor alle til å søke stillinga utan omsyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Du er også velkommen til å søke sjølv om du ikkje kan vise til ei samanhengande yrkeskarriere. Lokala er universelt utforma, og vi legg tilhøva til rette for personar med nedsett funksjonsevne.

Dersom du har nedsett funksjonsevne, innvandrarbakgrunn eller hol i CV, kan du bli positivt særbehandla om du kryssar av for dette når du søker stillinga. Vi vil invitere minst éin kvalifisert søkar i kvar av desse gruppene til intervju. For å bli positivt særbehandla på denne måten, må du oppfylle visse krav. Les meir om dette på arbeidsgiverportalen.

Tilsetjing skjer på dei vilkåra som følgjer av lov om offentlege tenestemenn, regulativ, reglement og instruksar som til ei kvar tid gjeld for stillinga, mellom anna lovfesta innskot i Statens pensjonskasse.

Aktuelle kandidatar vert innkalla til intervju. Søkarar som vert kalla inn til intervju, må ta med originalar av vitnemål og attestar for å dokumentere dei elektronisk innsende vedlegga.

Om søknaden

Alle som søker stillinga må søke digitalt gjennom rekrutteringsportalen Jobbnorge. Du må laste opp relevante vitnemål og attestar. Vi gjer merksam på at søknaden blir vurdert ut frå informasjon som ligg føre ved utløp av søknadsfristen.

Det er viktig at du viser korleis din kompetanse fyller kriteria for stillinga.

Offentleg søkarliste blir utarbeidd etter at søknadsfristen er ute. Dersom du ønsker å reservere deg frå oppføring på offentleg søkarliste, må dette grunngjevast i Jobbnorge. Du vil bli varsla om reservasjon ikkje blir tatt til følge.

Følgjande dokument/filer skal leggjast ved den elektroniske søknaden:

– Vitnemål og attester

– CV

– Motivasjonsskriv (se under)

– Maksimalt fem fagfellevurderte arbeider

– Vitnemål og attestar, samla i ei fil

Som forsker knyttet til et stort forskningsprosjekt, vil du få samarbeide med en gruppe stipendiater og erfarne forskere. Du skal utføre et selvstendig arbeid som forsker, samtidig som alle forskerne i gruppen har en forpliktelse til måloppnåelse i det overordnede forskningsprosjektet. Det er viktig at de ulike delprosjektene passer godt inn i prosjektet som helhet.

Vi ber derfor alle søkerne om

– å lage et motivasjonsskriv (maks 1000 ord inkl. mellomrom) hvor du skriver hvorfor du søker forskerstillingen. Vi ber deg spesielt om å redegjøre for hvordan du forstår forskningsspørsmålene tilhørende arbeidspakke 2 i prosjektet «Avvergeplikt i møte med partnervold» og din motivasjon for å arbeide med dette temaet. Forskerstillingen tilhører arbeidspakke 2. Du finner en nærmere beskrivelse av arbeidspakkene vedlagt.

Om instituttet

Institutt for sosialfag er en del av Avdeling for samfunnsfag og historie. Institutt for sosialfag har ca.500 studenter. Instituttet tilbyr to bachelorutdanninger i sosialt arbeid: barnevernspedagog og sosionom, med mer enn 300 studenter fordelte på tre studieår. Instituttet tilbyr ellers mastergradutdanning i helse- og sosialfag, med ca. 100 studenter. I samarbeid med Høgskolen i Molde driver Høgskulen i Volda ph.d.-programmet ‘Profesjonsutøving – vilkår og utvikling’. Ved HVO er ph.d.-programmet lagt til Institutt for sosialfag.

Kontakt

Du kan få nærmere informasjon ved å kontakte prosjektleder, professor Kjartan Leer-Salvesen, tlf. 41 65 98 05 [email protected] og dekan Randi Bergem, tlf.: 70 07 5211 [email protected] og instituttleiar Knut Hunnes tlf.: 70 075179 [email protected].

Om avdelinga

Avdeling for samfunnsfag og historie har undervisningsansvar for ca. 1300 studenter, fordelt på tre institutter: Institutt for planlegging, administrasjon og skuleretta samfunnsfag (IPAS), Institutt for sosialfag (ISF) og Historisk institutt (HI).

Studiebygda Volda

Midt mellom fjord og fjell på spektakulære Sunnmøre finn du Høgskulen i Volda, med sine lange tradisjonar.

Les meir på www.hivolda.no

Om Høgskulen i Volda

Høgskulen i Volda er høgskulen for humaniora og samfunnsvitskap i Møre og Romsdal. Vi er ein spennande kompetanseorganisasjon i vekst med om lag 4500 studentar og 380 tilsette. Vi gjev undervisning i ei rekkje fagområde, yrkesretta utdanningar og etter- og vidareutdanningar i nært samarbeid med samfunns- og næringsliv. Høgskulen i Volda driv mykje forsking og utviklingsarbeid og satsar på forskaropplæring og kompetanseoppbygging for dei tilsette i samarbeid med universitet i inn- og utland.

 

Søk på stillinga her.

 

Søknadsfrist 19. april 2022

 

Arbeidsgivar Høgskulen i Volda

Kommune Volda

Omfang Deltid

Varigheit Engasjement

Arbeidsstad Volda

 

Del stillingen

Selskap

Høgskulen i Volda

Lenke til firma

https://www.hivolda.no/

Kontaktinfo

  • Kjartan Leer-Salvesen
  • Tittel: Prosjektleder, professor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 41 65 98 05

Lokasjon

  • Volda

Søknadsfrist

April 19, 2022

Avdelingsleder Vormsund ungdomsskole (Søknadsfrist: 25.04.2022)

 

Avdelingsleder

 

Vormsund ungdomsskole, Nes kommune

Har du lyst på skolelederjobb i Nes? Da er dette jobben for deg! Du vil være en del av skolens lederteam sammen med rektor, pedagogisk utviklingsleder og spesial- og sosialpedagogisk leder.

Søknadsfrist: 25.04.2022
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Vormsund
Stillingstittel: Avdelingsleder
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent:100
Webcruiter-ID: 4502404684

Arbeidsoppgaver

Bidra aktivt i skolens utviklingsarbeid som en del av skolens ledergruppe.
Ansvarlig for ett trinn. Herunder ligger oppfølging av det pedagogiske arbeidet på trinnet, administrativ tilrettelegging, møteledelse og elevoppfølging.
Personalansvar for de ansatte på trinnet.

Kvalifikasjoner

Relevant utdanning på universitets-/høyskolenivå og godkjent undervisningskompetanse. Gjerne lederutdanning
Relevant ledererfaring og erfaring fra pedagogisk utviklingsarbeid og endringsledelse er ønskelig
Søkere som ikke har skolelederutdanning, må påregne å gjennomføre dette
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Ihht. opplæringsloven § 10-9

Personlige egenskaper

Gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
Evne til fleksibilitet og til selvstendig arbeid i en hektisk hverdag
Ansvarsbevisst, løsningsorientert og pålitelig
God relasjonskompetanse
Gode samarbeidsevner

Vi tilbyr

Varierte og spennende arbeidsoppgaver
Muligheter for faglig og personlig utvikling
Samarbeid med faglig dyktige kolleger
Lønn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Søk på stillingen her.

 

Doktorbakken 6, 2160 Vormsund

 

Kontaktinformasjon

Knut Wilsgård, Rektor
63 91 28 42 / 918 44 664

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Knut Wilsgård
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 63 91 28 42 / 918 44 664

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

April 25, 2022

3 x 100% fast stilling som lærer ved Brønnøy kultur- og kompetansesenter avd. voksenopplæring (søknadsfrist 25.04.2022)

 

3 x 100% fast stilling som lærer ved Brønnøy kultur- og kompetansesenter avd. voksenopplæring

 

Om stillingen

Brønnøy kommune har vedtatt å ta imot ukrainske flyktninger, og det er derfor behov for å utvide staben på voksenopplæringen. Vi lyser med dette ut 3 faste lærerstillinger.

Tiltredelse er 01.08.2022.

Arbeidsoppgaver

Norskopplæring for innvandrere
Grunnskoleundervisning for voksne
Nettskoleundervisning og veiledning knyttet til dette
Andre oppgaver kan vurderes utfra søkers kompetanse og behovet for å fylle praktiske og fleksible oppgaver.

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Kvalifikasjoner

Norsk som andrespråk er ønskelig
Grunnskolelærer/ annen relevant pedagogisk utdanning
Gode IKT-ferdigheter (PC og nettbrett)
Undervisningserfaring fra arbeid med voksne minoritetsspråklige er en fordel

Personlige egenskaper

Er tydelig og god på klasseledelse og vurdering
Kan jobbe selvstendig og strukturert
Verdsetter profesjonelt samarbeid som nøkkel til gode løsninger og kvalitet i opplæringen
Har godt humør og er fleksibel, løsnings- og utviklingsorientert i møte med både ansatte og elever i Voksenopplæringen.
Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)

Vi tilbyr

Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
Brønnøy kommune er en IA- bedrift
En utviklingsorientert organisasjon
Tilflyttere til Brønnøy kommune etter 01.01.2022 får tilbud om gratis barnehage og SFO til og med 31.12.2023.

Spørsmål om stillingen

Avdelingsleder for voksenopplæring, Bjørnar Jensen, telefon: 750 12 287 / 416 03 801

Generell info
Språkkunnskaper

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.

Ansettelse

Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen.

Intervju

Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.

Offentlighet

Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.

Søknad sendes

Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)

Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 25. april 2022

 

Arbeidsgiver Brønnøy kommune

Kommune Brønnøy

Omfang Heltid (3 stillinger)

Varighet Fast

Arbeidssted Voksenopplæringen

 

Om oss i Brønnøy

Brønnøy kommune er en av flere kommuner i Nordland med vekst. Vi ligger midt i leia – midt i landet – med ca. 7.900 innbyggere. Kystbyen Brønnøysund er regionsenter for de 5 kommunene på Sør-Helgeland. Regionen tilbyr unike naturopplevelser fra sjø (12 000 øyer og skjær) til fjell og innland med gode muligheter for friluftsliv.

Vi har gode bo- og oppvekstforhold med god barnehagedekning, desentralisert grunnskole, v.g. skole og rikt kulturliv. Gode kommunikasjoner med fly, ferjefri forbindelse til E-6 og jernbane og daglig hurtigruteanløp.

 

Del stillingen

Selskap

Brønnøy kommune

Kontaktinfo

  • Bjørnar Jensen
  • Tittel: Avdelingsleder for voksenopplæring
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: telefon: 75 01 22 87 / 416 03 801

Lokasjon

  • Brønnøysund

Søknadsfrist

April 25, 2022