Ønskjer du ein interessant legejobb OG ei aktiv fritid, med nærleik til Jotunheimen?
SJÅ HER!
Søknadsfrist 24.september
Kunne du tenkje deg å arbeide som fastlege saman med dyktige og gode kollegaer i Lom kommune? Da ynskjer vi deg velkomen på laget!
Vi har ledig ein fastlegeheimel, og i tillegg eit vikariat med varigheit på 12 mnd. som fastlege.
Vi kan tilby:
Nærleik til fjellet og naturen
Gode jakt- og fiskemoglegheiter
Levande og triveleg sentrum
Gode og trygge oppvekstvilkår
Gode tenestetilbod
Aktive lag og foreiningar
Kort listelengde/ pasientliste
Fast løn eller næringsdrift etter ønskje
Godt arbeidsmiljø
ALIS-stilling om du ønskjer det
Hjelp til å skaffe bolig
Arbeidsoppgåver fastlegeheimel:
Fastlege i 80-100 % stilling. Listestorleik for stillinga er 600 pasientar. Ynskjeleg med tiltreding så raskt som mogleg. Stillinga er organisert under legetenesta, Helse og velferd, Lom kommune.
I tillegg kjem pliktande deltaking i regional legevakt, lokalisert på LMS Otta.
Arbeidsoppgåver vikariat:
Fastlege og tilsynslege i 80-100% stilling. Listestorleik for stillinga er 425 pasientar. Sjukeheimslege ved Lom Helseheim, 10,5 timar per veke fordelt på 1,5 dag. Tiltreding etter avtale Stillinga er organisert under legetenesta, Helse og velferd, Lom kommune.
I tillegg kjem pliktande deltaking i regional legevakt, lokalisert på LMS Otta.
Legetenesta nyttar journalsystemet InfoDoc
Kvalifikasjonar:
Gode samarbeidsevner Norsk autorisasjon som lege med gjennomført LIS 1
Spesialist i allmennmedisin eller ønskjer spesialisering
Gode fagkunnskaper og ferdigheiter
Gode evner innafor akuttmedisin
Førerkort klasse B
Plettfri vandel, politiattest kreves ved tilsetting
Som kirketjener er du en slags vaktmester og jobber med oppgaver knyttet til kirkebygget. Kirketjener ivaretar praktiske oppgaver knyttet til forberedelser og gjennomføring av gudstjenester, begravelser og annen kirkelig aktivitet, samt renhold og vedlikehold. Du vil også ha ansvaret for sikkerhet, brannvern og å møte mennesker som kommer til kirken på en god måte. Man må regne med en del helge- og helligdagsarbeid.
Kirkegårdsarbeider:
Som kirkegårdsarbeider skal du sikre god og forsvarlig drift av kirkegårdene. Du vil ha ansvar for graving av kiste- og urnegraver, klipping av plen, brøyting og vedlikehold av kirkegårder. Tilrettelegging for pårørende og besøkende er også en viktig del av jobben. Det er ønskelig med erfaring fra gravemaskinarbeid og arbeid innen grønn sektor.
Stillingen er fordelt i 30% kirketjener og 40% kirkegårdsarbeider.
Tjenesten utføres i henhold til Kirkeloven og Gravplassloven med tilhørende forskrifter.
Kvalifikasjoner:
Ønskelig med erfaring fra gravemaskinarbeid og arbeid innen grønn sektor. Medlem i Den norske kirke. Beherske norsk skriftlig og muntlig. Disponere egen bil med hengerfeste.
Egenskaper:
God samarbeidsevne og fleksibilitet. Pålitelighet og evnen til å arbeide selvstendig Pliktoppfyllende og strukturert Sertifikat klasse BE Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
Selvstendige arbeidsoppgaver Lønn etter gjeldende tariffavtale for kirkelige ansatte Pensjonsordning gjennom Klp. Kvelds- og helgejobb må påregnes. Mulighet for støtte til fagbrev gjennom Kirketjenerskolen, med bindingstid.
Vegårshei kommune og sokn ligger øst i Agder, og er en innlandskommune med ca. 2100 innbyggere.
Vegårshei Menighet har ca 1185 medlemmer. Det er én kirke i soknet. Vegårshei har to offentlige kirkegårder; en ved kirka og en på Espeland, vest i bygda.
Staben består av kirkeverge/daglig leder i 75% stilling, sokneprest i 100% stilling, organist i 30% stilling, trosopplærer i 25% stilling og ungdomsarbeider i 10% stilling. Klokkertjenesten blir delt på 3 frivillige.
ØNSKER DU EN SPENNENDE OG HELT UNIK BO- OG ARBEIDSSITUASJON?
Arbeidsgiver: Stiftelsen Hiimsmoenkollektivet
Stillingstittel: Miljøterapeut (medlever)
Frist: 10.09.2023
Ansettelsesform: Fast
LEDIGE STILLINGER SOM MILJØTERAPEUT (MEDLEVER) I BOFELLESSKAPENE HIIMSMOEN OG GATA 6 I SULDAL – BÅDE FASTE STILLINGER OG ÅRSENGASJEMENT
Vi ønsker deg:
som kunne tenkt deg en spennende og unik bo- og arbeidssituasjon
som har minimum 3-årig høyskole eller universitetsutdanning som sosionom, barnevernspedagog, vernepleier eller annen relevant bachelor. Personlig egnethet vil i stor grad bli vektlagtsom har relevant erfaring
som gjerne har videreutdanning eller erfaring innen rus- og avhengighet og/eller psykisk helsearbeid
som er kreativ og målrettet i arbeidet med unge mennesker
som liker aktiviteter og turer som en del av det miljøterapeutiske arbeidet
som trives med å samarbeide i et fellesskap, men som også kan jobbe selvstendig
som kan uttrykke deg godt skriftlig og muntlig
som trives i en dynamisk og variert hverdag
som har faglig og personlig trygghet
som har førerkort klasse B
SHK tilbyr:
et bredt og godt faglig miljø der det legges opp til kontinuerlig veiledning, både i gruppe og individuelt
en spennende bo- og arbeidssituasjon der vi tror at menneskets mulighet til endring ligger i den enkelte
et miljø der vi er nysgjerrige og kreative på hvordan vi som miljøterapeuter kan tilrettelegge for endring
god mulighet til å påvirke og utvikle alle sider av organisasjonen
mulighet for personlig vekst
en variasjon i oppgaver og arbeidsmengde i en dynamisk hverdag
din egen leilighet/hybel
et bredt mangfold av turer og aktiviteter
gode lønnsforhold, pensjonsordning og forsikringsordning
For alle stillinger gjelder følgende:
Arbeidstid: Medleverskap med ca. 12 uker fri i året, samt 5 ferieuker
Turnus tillempes individuelle ønsker, men legges vanligvis opp med 3 uker arbeid og deretter 1 uke fri
Begynnerlønn utgjør kr. 526.000 pr. år + medlevertillegg på kr. 140.000 pr .år
Tidspunkt for tiltredelse kan diskuteres
Aktuelle søkere vil bli innkalt til besøk og intervju på Hiimsmoenkollektivet i Suldal
Kopi av vitnemål, attester og referanser må leveres ved intervju
Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men leveres før tiltredelse.
Søknad med vedlagt CV sendes på e-post
Om arbeidsgiveren
Stiftelsen Hiimsmoenkollektivet (SHK) er en privat ideell stiftelse med over 40 års erfaring som barnevernsinstitusjon organisert som et kollektiv med medleverskap. Våre verdier er fundamentet som all vår virksomhet bygger på. Vi tilbyr behandling til ungdommer i alderen 14 – 20 år, plassert etter Lov om barneverntjenester, med et rusmisbruk som betegnes som omfattende. Målsettingen er å motivere og å gi den enkelte ungdom mulighet for endring. SHK består i dag av 2 bofellesskap i Suldal med plass til henholdsvis 8 og 3 ungdommer. Vi har også et Bykontor i Stavanger med tilbud om hybeltrening og diverse aktiviteter. For mer informasjon: se vår hjemmeside.
Molde kirkelige fellesråd har fra 01.10.2023 ledig stilling som kateket i Bolsøy samarbeidsområde (Bolsøy, Kleive, Røvik og Veøy og Sekken sokn).
Hovedoppgavene i stillingen vil være i Bolsøy menighet, men kateketen skal også bidra til å legge til rette for, og delta i trosopplæring og undervisning i de øvrige soknene i samspill med trosopplærerne, sokneprestene og frivillige. Vi vil også legge til rette for samarbeid med fellesrådets to andre kateketer og trosopplærere.
Bolsøy samarbeidsområde i Molde kommune består av by og land i menighetene i Bolsøy, Kleive, Røvik og Veøy og Sekken sokn, til sammen ca 11 000 medlemmer, hvorav i overkant av 7 000 tilhører Bolsøy menighet. Menighetene har aktive og engasjerte menighetsråd, og det foregår variert gudstjenesteliv, aktivt trosopplæringsarbeid, gode diakonale tiltak, mange konfirmanter og mangfoldig kor- og musikkliv. Tett ved Røbekk kirke ligger nyoppførte Røbekk kirkesenter, som på få år er blitt et viktig og mye brukt lokale for menighetsarbeidet. Se www.molde.kirken.no for mer info.
Ansatte i Bolsøy samarbeidsområde har kontorfellesskap på Bergmo og består av diakon, kantor, kateket, menighetspedagog, trosopplærer, kirketjener, tre prester og administrasjonsleder. Det er også flere mindre stillinger (kirketjenere og klokkere) knyttet til de enkelte kirkene. Arbeidet ledes av administrasjonsleder og det er ukentlige stabsmøter med fokus på stabskultur, – utvikling og tverrfaglig samarbeid.
Molde kommune har 32 000 innbybyggere, og fellesrådsområdet består av 10 sokn med Molde domkirke og Bolsøy som bymenigheter. Trosopplæringsplaner er innarbeidet i alle menighetene og tiltakene har jevnt over god oppslutning. Vi forsøker å legge til rette for samarbeid mellom soknene der det er naturlig og ønskelig.
Søknadsfrist: 10.09.2023
Arbeidsgiver: Molde kirkelige fellesråd
Sted: Molde
Stillingstittel: Kateket i Bolsøy
Stillinger :1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4679946750
Arbeidsoppgaver
Med utgangspunkt i tjenesteordning for kateketer og menighetenes planer skal kateketen:
Lede og gjennomføre undervisnings- og trosopplæringsarbeidet faglig og administrativt
Lede og gjennomføre konfirmantarbeidet i samarbeid med sokneprestene.
Lede og delta i innarbeidet skole-kirke samarbeid.
Delta i og videreutvikle ledertrening og menighetenes satsing blant ungdom
Bidra i utvikling og gjennomføring av menighetenes trosopplæringsplan.
Rekruttere, motivere og følge opp frivillige medarbeidere
Kvelds- og helgearbeid inngår i stillingen
Kvalifikasjoner
Utdanning i hht tjenesteordning for kateketer, evt relevant utdanning som gir mulighet til påbygging til godkjent kateketkompetanse
Erfaring fra arbeid med barn og unge
Søker må være medlem av Den norske kirke. Tilsetting skjer etter gjeldende lover og regler.
Politiattest fremlegges i henhold til trossamfunnslovens § 20
Personlige egenskaper
Gode formidlings- og kommunikasjonsevner, spesielt i møte med barn og unge
Helhetstenkende, strukturert og fleksibel.
Kreativ og kontaktskapende
Gode lederegenskaper, og evne til å inspirere andre
Gode evner til samarbeid
Evne og vilje til å jobbe med selvstendige oppgaver
Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt
Vi tilbyr
Aktive og engasjerte menigheter og menighetsråd
Kreativt samarbeid med 7 medarbeidere innenfor trosopplæring og undervisning
Ryddig og tydelig ansvarsfordeling
Fleksibel arbeidstid
God tilrettelegging for faglig utvikling og videreutdannelse
Lønn etter gjeldende satser og pensjonsordning i KLP
Lærar i 50% for musikallinja på Fjordane folkehøgskule
Fjordane folkehøgskule søkjar etter ein engasjert lærar med undervisningserfaring frå musikkteater, med særleg vekt på teater og song. Det er ein midlertidig 50% stilling frå 01.10.2023 til og med 31.07.2024. Kortere undervisningsperioder kan også vere av interesse.
Musikallinja er eit flott tilskot til skulemiljøet, og eit viktig del av linjetilbodet vårt. På musikallinja får elevane eit breitt og variert fagleg tilbod. Læraren påverkar sjølv mykje av innhaldet på linja, gjerne i samarbeid med elevane.
Arbeidsoppgåver
Ansvar for elevane og det heilskaplege tilbodet på musikallinja
Undervisning i song og musikkteater
Samarbeid med andre linjer på skulen
Ansvar for planlegging og organisering av musikallinja
Store og små regioppgåver på linja
Tilsyn og sosialpedagogisk arbeid
Undervisning i valfag
Kvalifikasjonar
Utdanning i musikkteater/musikal frå fagskule eller høgskule/universitet
Utøvarerfaring i musikkteater/musikal
Undervisningskompetanse i musikkteater og song
Personar med anna utdanning kan også vurderast. Det blir lagt stor vekt på personlege eigenskapar.
Personlege eigenskapar
Trygg, engasjert og kreativ
Gode kommunikative evner
Trivst med å arbeide med unge menneske
Sjølvstendig og ansvarsbevisst
Gode samarbeidsevner
God på planlegging og organisering
Fleksibel og løysingsorientert
Vi tilbyr
Ei lærerik og utfordrande stilling i eit aktivt og spennande folkehøgskulemiljø
Løns- og arbeidsvilkår i samsvar med lov- og avtaleverk
Gode pensjonsvilkår
Eit triveleg arbeidsmiljø
Vi ønsker gjennom ein meiningsfull kvardag å utfordre elevar og tilsette til å vere ansvarlege deltakarar i eit berekraftig fellesskap. Vi skal saman skape vårt beste år gjennom utvikling, glede og vennskap.
Fjordane folkehøgskule har ei heilt unik samansetning av linjer: Friluftsliv er ei reise gjennom årstidene, Movement X er den einaste nysirkuslinja i landet, Vikingliv har eige langhus og Musikal er lokale og internasjonale. Vi er størst på hest med to allsidige hestelinjer, Kunst/foto/glas/reise freistar mange, kreativ saum og strikk står for det grøne klesskifte og Bu og fritid er tilpassa dei elevane som treng ekstra tilrettelegging
Fjordane folkehøgskule ligg midt i Nordfjordeid, som igjen ligg midt i Stad kommune, heilt nord i Vestland. Nordfjordeid er handelssenteret i regionen, og skulen ligg i gangavstand til det meste.
Nordfjordeid er ein pulserande tettstad som er kjent for eit rikt idretts- og kulturliv. Om sommaren kan du mellom anna oppleve ein av landets største og beste rockefestivalar, Malakoff. Gjennom året kan du få med deg både opera, teater og konsertar i Operahuset Nordfjord og Gymmen scene, som ligg like ved skulen.
Naturen er tett på og det er kort veg både til surfestranda Hoddevik, yters i kommunen vår, og til små og store naturopplevingar på fjellet, i skogen og ved fjorden i heile Stad.
Kontaktinformasjon
Nærare opplysningar om stillinga kan du få ved å vende deg til Rektor Silvia van Hesik Førde på telefon: 92612455
Søknad med rettkjende kopiar skal sendast på e-post til: [email protected] eller til Fjordane folkehøgskule, Boks 130, 6771 Nordfjordeid innan 15.september 2023.
Stillingstittel: Kirketjener i Sandefjord Kirke 100% samt Stokkes kirker 20%
Frist: 10.09.2023
Ansettelsesform: Fast
Det er ledig 100 % fast stilling som kirketjener i Sandefjord kirkelige fellesråd med særskilt arbeidssted i Sandefjord kirke. Ved behov må det påberegnes arbeid i øvrige kirker i fellesrådsområde.
Det er også ledig en 20% fast stilling som kirketjener i Stokkes menigheter; Stokke, Skjee og Arnadal kirke.
Viktig at du spesifiserer hvilken stilling du søker på.
Hovedoppgaver
Tilrettelegge og delta i gjennomføring av gudstjenester, vielser, gravferder samt ved konserter og andre arrangementer etter avtale.
Alminnelig ettersyn, renhold og vedlikehold i Kirken med inventar og utstyr.
Delta på stabsmøter.
Stedlig brann- og HMS ansvar.
Gjennomføre fastlagt tilsyn og internkontroller.
Sørge for at forbruksvarer og nødvendig utstyr er tilgjengelig.
Løpende ettersyn og rydding av lokaler og uteområder samt forefallende vedlikehold.
Opplæring og oppfølging av kirketjenervikar og frivillige.
Kvalifikasjoner
Kirketjenererfaring eller tilsvarende erfaring fra praktisk arbeid.
Fortrolig med lydutstyr, tekniske hjelpemidler og kunne bruke nødvendige digitale arbeidsverktøy.
Ta ansvar for oppfølging av brannvern- og HMS rutiner
Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper.
Personlige egenskaper
Evne til å utføre arbeidsoppgaver på en allsidig og selvstendig måte.
Gode samarbeidsevner, løsningsorientert, ryddig og fleksibel.
Trives med å ha det travelt i perioder.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Kirketjener har en viktig rolle i staben. Som kirketjener må du like å møte mennesker i ulike livssituasjoner og sammenhenger. Du skal ivareta ansvar for kirkerom, inventar og utstyr, samt sørge for at leietakere for arrangementer overholder retningslinjer for bruk av kirken.
God orden i og omkring kirkebygget er viktig.
Det må påberegnes kvelds- og helgearbeid, med en frihelg pr måned. dette omfatter gudstjenester på søndager og helligdager, samt vielser som normalt finner sted på lørdager. Arbeid i kirkens høytider, jul, påske og pinse er inkludert i dette.
Vi tilbyr
En spennende, variert og selvstendig stilling.
Godt kollegafellesskap med regelmessige stabsmøter.
Lønn etter avtaleverket for kirkelig sektor.
Pensjonsordning i KLP (2%trekk av brutto lønn)
Den som tilsettes må være medlem i Den norske kirke.
Den som tilsettes må ha førerkort Kl B og disponere egen bil.
Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse, jfr. Trossamfunnsloven § 20.
Det vil bli utarbeidet en offentlig søkerliste og søkere bes bekrefte samtykke i sin søknad til å stå på denne.
Om arbeidsgiveren
Sandefjord kirkelige fellesråd ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for 10 sokn, har ansvar for drift og vedlikehold av 10 kirker og er arbeidsgiver for 34 ansatte. Medarbeiderne er organisert i staber som jobber for en eller flere menigheter.
Sandefjord menighet har ca. 9600 medlemmer. Sandefjord kirke er byens kunst og kulturkirke der organisasjonen Musikk i Sandefjord kirke (MiSK) driver et utstrakt kulturelt arbeid. Dette er en viktig del også av menighetens særpreg. Sandefjord menighet og MiSK samarbeider kreativt for å utvikle kunst- og kulturkirken som et levende kirkerom for gudstjenester og konserter med kunst- og musikkuttrykk av stor bredde og høy kvalitet. Menigheten og MiSK har til sammen 8 ansatte og en rekke frivillige medarbeidere. Det er også lang tradisjon for samarbeid mellom menighetene i Sandefjord.
I Stokkes menigheter er det 3 soknekirker, med til sammen 1,15 årsverk som kirketjener. Den som ansettes vil i hovedsak dekke opp frihelger/ferier for hovedkirketjener samt bistå ved høytidene.
Sektor: Organisasjoner
Antall stillinger: 2
Sted: 3210 Sandefjord
Bransje: Kirke og menighet
Stillingsfunksjon: Brannvern, Driftsoperatør/vaktmester, Foto, lyd og lys
Nordland politidistrikt har ledig fast stilling som rådgiver/controller innen økonomi og innkjøp
SVS – Stab for virksomhetsstyring, Nordland politidistrikt
Er du en initiativrik økonom med interesse for økonomistyring, innkjøp og internkontroll? Nordland Politidistrikt søker en engasjert og faglig dyktig medarbeider som trives med å jobbe bredt innen økonomi- og anskaffelsesfaget til fast stilling som controller.
Du må like å jobbe med analyse og med formidling av økonomisk status og rammer for ledere. Som controller vil du ha jevnlig dialog og oppfølging av ledere som har ansvar for driftsenhetene. I tillegg til oppgaver innenfor økonomiforvaltning vil du ha oppgaver knyttet til internkontroll og oppfølging av politidistriktets innkjøpsforvaltning. Vi søker etter det som har interesse for å ta i bruk ulike IKT-verktøy for effektivisering av arbeidsprosesser, og ser muligheten i digitale løsninger.
Stillingen er organisert i Stab for virksomhetsstyring. Du vil samarbeide tett med blant annet økonomisjef og anskaffelses- og materiellansvarlig. Stillingen er stedsplassert i Bodø.
Stab for virksomhetsstyring bistår politimesteren i gjennomføringen av de sentrale virksomhetsstyringsprosessene i politidistriktet (planlegging, gjennomføring, oppfølging og rapportering). Staben skal på vegne av politimesteren kontrollere at driftsenhetene utfører sine oppgaver i samsvar med gitte mål og føringer og i henhold til gjeldende lov og regelverk.
Stab for virksomhetsstyring har for tiden 14 årsverk med en bredt sammensatt oppgaveportefølje. I staben jobber medarbeidere som har fag- og premissgiveransvar innenfor følgende områder: Økonomi- og virksomhetsstyring, eiendomsforvaltning, anskaffelser og materiell, dokumentforvaltning og arkiv, strategisk analyse, strategisk rådgivning, IKT-rådgiving og sikkerhetsledelse.
Nøkkelinformasjon
Søknadsfrist: 03.09.2023 Arbeidsgiver: Nordland politidistrikt Sted: Bodø Stillingstittel: Fast stilling som controller økonomi og innkjøp i Nordland politidistrikt Heltid / Deltid: Heltid Stillingsprosent: 100 Webcruiter-ID: 4685773768
Arbeidsoppgaver
Controller for driftsenhetene i Nordland politidistrikt.
Opplæring og rådgivning av ledere og ansatte innenfor økonomi- og innkjøpfeltet
Prognose- og budsjettarbeid for politidistriktet
Utviklingsarbeid innen økonomi- og innkjøpsfeltet, herunder prosessforbedring
Utfakturering og attestering av inngående faktura
Implementering og oppfølging av nasjonale rammeavtaler
Forvaltning av fullmaktstrukturer og tilganger
Internkontroll innen økonomi- og anskaffelsesfeltet
Øvrige administrative oppgaver innen økonomi og innkjøp
Kvalifikasjoner
Nødvendige:
Økonomiutdanning på minimum bachelornivå
God i bruk av relevante digitale arbeidsverktøy, spesielt gode excel kunnskaper
God muntlig og skriftlig framstillingsevne
Ønskelige kvalifikasjoner:
Relevant masterutdanning
Erfaring fra å jobbe med økonomi/regnskap/revisjon
Erfaring fra offentlig virksomhet innen økonomi, innkjøp eller lignende
Faglig sterke kandidater uten lang erfaring vil også bli vurdert
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for hemmelig .
Personlige egenskaper
Du er analytisk, strukturert og effektiv
Du har god gjennomføringsevne
Du jobber godt selvstendig og som del av et team.
Du har gode samarbeidsevner og trives med å jobbe bredt med ulike oppgaver
Du er initiativrik og løsningsorientert og leverer i tide
Du har interesse for bruk av digitale verktøy og effektivisering av prosesser
Som medarbeider i politiet kjennetegnes du av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer i vår medarbeiderplattform på www.politiet.no
Vi tilbyr
En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434), ltr. 60-65, fra kr 584.500 – 635.400 brutto pr. år.
For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (se https://www.spk.no/ for mer info)
Fleksibel arbeidstid med mulighet for trening i arbeidstiden
Faglig utvikling og mulighet til å påvirke fremtidens prosesser og løsninger innen økonomi og innkjøp
Bedriftshelsetjeneste
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Vi oppfordrer alle søkere om å registrere utfyllende CV i søknadsportalen og legge ved relevante vitnemål og attester.
Nordland politidistrikt omfatter hele Nordland fylke – i tillegg til Gratangen i Troms, og bortsett fra Bindal kommune i sør. Det er et langstrakt politidistrikt med et areal på 37 200 km2. Politidistriktet omfatter 41 kommuner i Nordland med om lag 240.000 innbyggere. Heidi Kløkstad er politimester i Nordland politidistrikt. Hun har sitt kontorsted og sin administrasjon lokalisert ved distriktets hovedsete i Bodø. Det er omlag 790 ansatte i Nordland politidistrikt.
Tilsetting vil skje i henhold til personalreglementet for politiet og vanlige tilsettingsvilkår for statens tjenestemenn, herunder 6 mnd prøvetid. Fra lønnen går 2% lovbestemt trekk til Statens pensjonskasse. Ved tilsetting vil det bli foretatt en konkret vurdering av lønnsplassering etter kvalifikasjoner.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Vitnemål og attester skal legges inn elektronisk. Dette gjelder også for interne søkere. Det må oppgis minimum to referanser i søknaden. Den som blir tilsatt må ha plettfri vandel.
Liker du rå natur, fantastisk utsikt, nordlys, midnattsol, fisk, reinsdyr og ørn? Da kan Loppa kommune være noe for deg. Et lite samfunn med et stort hjerte. Her blir du tatt godt i mot av innbyggerne og dine nye kollegaer. Perleturer, skattejakt, randone, scooterkjøring, hiking, isbrevandring, fiske, grilling og bading i alle slags temperaturer er bare noe av det Loppa kommune har å by på.
Loppa kroa og Støa kan friste med hjemmelagde middager, kaker og diverse annet godt.
Innimellom arrangerer de musikkbingo/quiz eller andre morsomme aktiviteter. Her kan du sove i dagsturhytta på Øksfjordfjellet og nyte både midnattsol og nordlys i løpe av året. Med kort vei til jobb, skole og barnehage kan du nyte døgnets timer med aktiviteter, sosialt lag eller i fred og ro. Loppa kommune grenser til Kvænangen kommune i sør, Alta kommune i øst og Hasvik kommune i nord.
Øksfjord barnehage består av tre avdelinger, hvor av to er i bruk og har plass til 54 barn. Vi tilbyr faglige utfordringer i et miljø med høy effektivitet og kvalitet. Vi har et nært samarbeid med biblioteket og Høgtun skole i Øksfjord. Hos oss får du kollegaer som ønsker at du skal trives. Vi vil gjerne ha deg med på å videreutvikle den viktige rollen barnehagen har i Loppa.
I Øksfjord barnehage skal barnet bli rustet for å mestre resten av livet gjennom å møte varme, gode og grensesettende voksne med gode relasjonskompetanser. De skal få leke og oppleve magiske øyeblikk sammen med gode venner. De skal få oppleve tilhørighet og trygghet, som gir dem eventyrlyst og utforskertrang.
BARNEHAGENS VISJON: «Sammen gir vi barna en verdifull hverdag»
Vi skal sørge for at barna blir kompetente, lekne og livsglade barn med en sterk tro på seg selv, og en følelse av at de kan noe og at de betyr noe. Vi skal bidra til å utjevne sosiale forskjeller og ruste barnet for å mestre resten av livet. Vi søker deg som er engasjert, positiv og har fokus på barns beste. Du må ha gode samarbeidsevner, men samtidig kunne jobbe selvstendig. Du må ha god relasjons- og -kommunikasjons kompetanse.
Det finnes noen ulike satsninger både nasjonalt og regionalt for å heve kompetanse hos barnehagens personale. I Øksfjord barnehage deltar personalet i ulike nettverk og/eller kompetansehevingstiltak:
Kystbarna ett interkommunalt samarbeidsprosjekt for å utvikle oppveksttjenestene og styrke barn og unges situasjon i kystkommune Måsøy og Loppa.
RSK Vest-Finnmark – regionalt samarbeidskontor for kommunene Hasvik, Loppa, Nordkapp, Måsøy, Hammerfest og Alta.
Vi tilbyr
Lønn etter tariff (alle nyansatte får lønn etter minimum 10 år ansiennitet) + pedleder tillegg Veiledning av nyutdannede barnehagelærere Gratis SFO for førsteklassinger Nedskriving av studielån (inntil 30 000kr per år) Gratis barnehage fra august 2023 Lavere skatt Billigere strøm Finnmarkskalkulatoren – så mye kan jeg spare
Arbeidsoppgaver
Lede avdelingen i samsvar med kommunens stillingsbeskrivelse Ansvar for planlegging, gjennomføring, dokumentasjon og evaluering i tråd med barnehageloven og rammeplanen. Aktivt arbeide for et trygt og godt barnehagemiljø Samarbeide med, og veiledning av personalet Tilrettelegge for et godt samarbeid med foresatte og foreldre Bidra til et godt arbeidsmiljø og utviklingsarbeid i barnehage. Delta aktivt i endrings og utviklingsarbeid og bidra til at barnehagen er en lærende organisasjon
Kvalifikasjonskrav
Godkjent utdanning som førskolelærer/barnehagelærer Ønskelig med erfaring som ped.leder, men dette er ikke et krav Nokut-godkjenning for personer med utenlandske yrkeskvalifikasjoner, Gode skriftlige og muntlige norskkunnskaper Politiattest i tråd med barnehageloven må forevises før tiltredelse
Generell info
Loppa kommune tar deg godt imot og kan være behjelpelig med å skaffe bolig. Politiattest av ny dato må fremlegges før tiltredelse. Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid går frem av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Ved overtallighet har fast ansatte i Loppa kommune fortrinnsrett. Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden. Gode pensjonsordninger gjennom KLP I Finnmark gjelder statlige virkemiddelordninger som lavere skatt og nedskriving av studielån i Statens Lånekasse i Norge. Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Rostadheimen Bofellesskap er ei privat verksemd som tilbyr heildøgns omsorgstenester til menneske med utviklingshemming. Vi består av to bufellesskap og gir tilbud til 8 bebuarar. Dette innebær butrening, aktivitet, kultur- og fritidstilbod. Tilbudet bygger på Rudolf Steiner sine impulsar.
HELSEFAGARBEIDERE VIKARIAT OG FASTE STILLINGAR
Følgjande stillingar er ledige:
Vikariat fram til jul med muligheter for fast ansettelse.
Våken nattevakt i 64 % for helsefagarbeidar.Turnus med arbeid kvar 3. helg.
Fast ;Kvilande nattevakt i 64 % for helsefagarbeidar eller miljøarbeidar. Turnus med arbeid kvar 3. helg.
Begge nattevaktstillingane er ledig omgående.
Fast 100% for helsefagarbeidar. Turnus med arbeid kvar 4. helg. Ledig omgående.
Fast 50% for helsefagarbeidar. Turnus med primært seinvakter og arbeid kvar 4 helg. På sikt kan det bli ei økning i stillingsprosenten.
Arbeidsoppgåvene
Daglig omsorgs- og miljøarbeid i tråd med tjenestemottakers behov og ynskjer
Bistand og tilrettelegging av dagliglivets gjeremål, i henhold til dagsplaner
Tilrettelegge og bistå ved aktiviteter og fritidsaktivitetar
Utføre praktiske gjeremål og halde ein grunnstruktur for hushald i bustad
Dokumentasjon i elektronisk journalsystem
Kvalifikasjonar
Erfaring frå arbeid med mennesker med bistandsbehov er ein fordel
Forståelse og kunnskap om Helse- og omsorgstjenestesloven kap. 9, samt Pasient og brukerettighetsloven kap. 4A
Gode norskkunnskapar, både munnleg og skriftleg
Ynskjeleg med førarkort klasse B
Politiattest må framleggjast ved ansettelse For alle stillingane er det eit krav at utenlandsk utdanning må være NOKUT godkjent
Personlige eigenskapar
Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Evne til å arbeide sjølvstendig og i team
Løysningsorientert tilnærming til arbeidets utfordringar
Evne til å foreta faglige vurderingar og tilegnar deg ny kunnskap ved behov
Ansvarsbevisst
Reflektert over eigne verdiar i møte med menneske som har behov for din hjelp
Vi tilbyr
Faglege og personlege utfordringar i eit godt og inspirerande arbeidsmiljø
Vi søkjar etter deg som har eit høgt energinivå og stor arbeidskapasitet, samt et brennande ønske om å lykkast. Du er strukturert og trivast godt i ein kvardag med fokus på å få ting gjort, er glad i ungdom og flink til å by på deg sjølv.
Fjordane folkehøgskule gjennomfører for tida ein betydeleg oppgradering av anlegget og som driftsleiar vil du ha ein viktig rolle i dette arbeidet og vere med på å utvikle ein attraktiv skule og arbeidsplass.
Hovudoppgåve:
Sikre forsvarleg forvaltning av bygningsmasse på Fjordane folkehøgskule.
Bidra til å skape ein trygg, moderne og helsefremmande arbeidsplass/skule for personalet og elevane.
Være rektor sin nærmaste medarbeidar i HMS arbeid med omsyn til bygg og anlegg.
Ansvars- og arbeidsoppgåver:
At anlegget er i forskriftsmessig stand (HMS, brann, elektrisk mm.).
Utarbeiding av vedlikehaldsplanar, både kortsiktige (1 år) og langsiktige (5 år)
Førebu saker til styret ved framlegging av større vedlikehaldsprosjekt.
Planlegging, gjennomføring og oppfølging av vedlikehaldsprosjekta
Utarbeide søknader om størvølingsmidlar til Folkehøgskulerådet og levere rekneskap etter gjennomførte storvølingsprosjekt.
Å bidra til å utvikle drifta og anlegget til skulen i ein «grøn» og meir berekraftig retning.(jmf. oppgåver og ansvar til miljøfyrtårnansvarleg)
Forfallande vedlikehaldsarbeid både innandørs og utandørs, samt enklare reparasjonsarbeid.
Være eit bindeledd mellom avdelingane mht vedlikehald, investeringar, informasjon og oppfølging av klima/miljøplan.
Sjå til at bygg og områdane rundt skulen til ein kvar tid fram står presentable
Bistå elevane og kundar.
Ønska kvalifikasjonar:
Fagbrev (bygg/automasjon/El) eller relevant dokumentert bygg/driftsteknisk erfaring/kompetanse
Førarkort kl. B og BE, førarkort minibuss er eit pluss.
Personlege eigenskapar:
Du er praktisk, ryddig og løysningsorientert
Du er sjølvstendig og effektiv
Du er strukturert, målretta og engasjert med god gjennomføringsevne
Du er handlingsorientert og en pådriver
Du innehar gode kommunikasjonsevner både skriftleg og munnleg
Du er glad i ungdom og likar å jobbe ilag med dei
Vi tilbyr:
Ei lærerik og utfordrande stilling i eit aktivt og spennande folkehøgskulemiljø
Løns- og arbeidsvilkår i samsvar med lov- og avtaleverk
Gode pensjonsvilkår
Eit triveleg arbeidsmiljø
Om arbeidsgiveren
Vår visjon: vi ønsker gjennom ein meiningsfull kvardag å utfordre elevar og tilsette til å vere ansvarlege deltakarar i eit berekraftig fellesskap. Vi skal saman skape vårt beste år gjennom utvikling, glede og vennskap.
Fjordane folkehøgskule har ei heilt unik samansetning av linjer: Friluftsliv er ei reise gjennom årstidene, Movement X er den einaste nysirkuslinja i landet, Vikingliv har eige langhus og Musikal er lokale og internasjonale. Vi er størst på hest med to allsidige hestelinjer, Kunst/foto/glas/reise freistar mange, kreativ saum og strikk står for det grøne klesskifte og Bu og fritid er tilpassa dei elevane som treng ekstra tilrettelegging
Fjordane folkehøgskule ligg midt i Nordfjordeid, som igjen ligg midt i Stad kommune, heilt nord i Vestland. Nordfjordeid er handelssenteret i regionen, og skulen ligg i gangavstand til det meste.
Nordfjordeid er ein pulserande tettstad som er kjent for eit rikt idretts- og kulturliv. Om sommaren kan du mellom anna oppleve ein av landets største og beste rockefestivalar, Malakoff. Gjennom året kan du få med deg både opera, teater og konsertar i Operahuset Nordfjord og Gymmen scene, som ligg like ved skulen.
Naturen er tett på og det er kort veg både til surfestranda Hoddevik, yters i kommunen vår, og til små og store naturopplevingar på fjellet, i skogen og ved fjorden i heile Stad.
Kontaktinformasjon
Nærare opplysningar om stillinga kan du få ved å vende deg til Rektor Silvia van Hesik Førde på telefon: 92612455