Byggeleder eller prosjektleder Tynset kommune (søknadsfrist 30.06.2023)

 

Tynset kommune

Byggeleder eller prosjektleder

 

Tekniske tjenester har ledig 100 % fast stilling som byggeleder/prosjektleder.

Ansvarsområder:

Byggeleder/prosjektleder har administrativt og budsjettmessig ansvar for egne prosjekter samt diverse drifts- og vedlikeholdsprosjekter av bygg og tekniske anlegg i Tynset kommune.

Arbeidsoppgaver:

Stillingen rapporterer til teknisk sjef og vil ha følgende arbeidsoppgaver:

Delta i arbeidet med behovsvurdering av prosjekter og forprosjektering
Kalkulasjon/ kostnadsberegning av prosjekte
Bygge og/eller prosjektledelse med ansvar for økonomi, framdrift og resultat
Ansvar for styring, koordinering og tilrettelegging av alle aktiviteter i prosjektet
Utvelgelse/kontrahering av tilbydere til prosjektarbeid
Ansvar for å forhandle og kontrahere entrepriser og leveranser
Avholde og lede prosjekt- og byggemøter
Ansvar for rapportering til teknisk sjef og/eller politiske organer vedr. økonomi, plan og fremdrift
Sikre HMS og kvalitet i alle ledd i prosjekteringen

Kvalifikasjoner:

Søkeren må ha:

Høyere utdannelse ingeniør eller sivilingeniør Bygg, med erfaring fra en eller flere av arbeidsoppgavene. Lang og relevant praksis kombinert med relevant etter –og videreutdanning kan kompensere for manglende utdanningsnivå.
God økonomisk forståelse
Erfaring fra kalkulering av prosjekter.

Søkeren bør ha:

Gode datakunnskaper og kjennskap til IT-system for prosjektstyring og byggeledelse.
God evne til å kommunisere muntlig og skriftlig på norsk.
Evne til å arbeide selvstendig og i team.

Vi søker deg som:

Er entusiastisk og resultatorientert med god gjennomføringsevne
Mestrer planlegging, organisering og oppfølging av små og store prosjekter
Trives med å jobbe i flere prosjekter samtidig, og kan følge prosjektene fra begynnelse til overlevering
Styrer etter mål og vedtak, ser helhet og samarbeider godt
Tenker nytt og ønsker utvikling
Er utadvendt, kommuniserer godt og sprer arbeidsglede

Vi tilbyr:

Et spennende og allsidig fagmiljø med gode utviklingsmuligheter
Faglig utfordrende og interessante arbeidsoppgaver
Lønn etter avtale
Offentlig tjenestepensjon og avtaler i KLP
Kjøregodtgjørelse etter statens satser

Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere eller rekrutteringsbyråer.

Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerligste, må dette begrunnes. Opplylsninger om søkeren kan bli offenliggjort, selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

NB! Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen! Dersom du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk.

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Innlandet

 

Søknadsfrist: 30.06.2023

 

Kontaktpersoner:

Amund Aarvelta, kommunedirektør

mob: +47 984 39 174

Svein Magne Storaas, teknisk sjef

mob: +47 909 89 096

 

Hjemmeside:
www.tynset.kommune.no
Adresse: Torvgata 1 2500 Tynset

 

Tynset kommune

Velkommen til fjellbyen Tynset. Tynset kommune er en by og et regionsenter i vekst. Kommunen preges av gode oppvekstsvilkår, et rikt kulturliv, et omfattende idrettstilbud, et ekspanderende næringsliv og gode jobbmuligheter. Kommunen har full barnehagedekning og bra boligtilgang. Kommunen jobber etter verdiene trygghet, inkludering, puls og optimisme og er et godt sted å bo for alle.

 

Del stillingen

Selskap

Tynset kommune

Kontaktinfo

  • Amund Aarvelta
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 984 39 174
  • Svein Magne Storaas
  • Tittel: Teknisk sjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 909 89 096

Lokasjon

  • Tynset

Søknadsfrist

Juni 30, 2023

Lærer, fast stilling Håkvik skole, Narvik kommune (søknadsfrist 29.06.2023)

 

Håkvik skole, Narvik kommune

Lærer, fast stilling

Om stillingen

Håkvik skole har ledig fast stilling som lærer skoleåret 2023/2024 med tiltredelse 01.08.2023.
Håkvik skole er en 1-7 skole som ligger 1 mil sør for Narvik sentrum.
Vi ligger i umiddelbar nærhet til fjære, fjell og lysløype og bruker nærområdet aktivt i skolehverdagen.
Vi har 136 elever og er sertifisert som helsefremmende skole.
Vi søker en engasjert lærer som brenner for utvikling og som har ambisjoner på vegne av seg selv og elevene.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 29.06.2023
Arbeidsgiver: Narvik kommune
Stillingstittel: Lærer, fast stilling
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID:4675627788

Arbeidsoppgaver

Læringsarbeid med hele klasser, grupper og enkeltelever.
Planlegge, gjennomføre og evaluere læringsarbeidet.
Samarbeide på klassenivå, team, skole og kommunalt nivå.
Skole/hjem samarbeid.
Analyse av resultater, utarbeidelse og oppfølging av planer på gruppe- og individnivå for best mulig tilpasset opplæring.
Aktør og medutvikler i profesjonsfaglig utviklingsarbeid på arbeidsplassen.

Kvalifikasjoner

Pedagogisk utdannelse som kvalifiserer for undervisning i grunnskolen på 1.-7. trinn.

Ønskelig kompetanse:

Det er ønskelig med kompetanse i fagene kunst og håndverk, engelsk og matematikk.

Øvrige kvalifikasjoner:

Gode kunnskaper om læreplanverk i LK20.
Gode kunnskaper om opplæringsloven.
Du er en dyktig klasseleder og har forskningsbasert tilnærming til hvordan utføre klasseledelse.
Du arbeider systematisk med godt klassemiljø, har evne til å skape gode og trygge relasjoner i klasserommet og forstår sammenhengen mellom dette og god læring.
Du evner å skape gode relasjoner med elever og foresatte.
Du evner å bruke digitale læremidler i egen undervisning, men legger til rette for varierte undervisningsmetoder, både ute og inne.
Du har kompetanse i å vurdere læringsutbyttet og justerer opplæringen i henhold til dette, f.eks. oppfølging av nasjonale kartlegginger, elevundersøkelsen m.m.
Du har gode norskspråklige ferdigheter.
Du kan påta deg å være kontaktlærer ved behov.

Personlige egenskaper

Vi søker deg som:

Er engasjert og motivert til å gjøre en forskjell for elevene våre
Er løsningorientert og tåler et høyt tempo i hverdagen
Ser verdien i å bygge gode relasjoner med elever og voksne
Er fremoverlent og faglig oppdatert

Vi tilbyr

Vi tilbyr et godt og utviklende arbeidsmiljø.
En spennende og utfordrende jobb.
Lønn ifølge Narvik Kommunes lønnsregulativ.
Narvik kommune tilbyr gode forsikrings- og pensjonsordninger.
Som ny i Narvik tilbyr vi gratis årskort i Narvikfjellet eller Ankenes alpinanlegg, eventuelt klippekort på et av bassengene i kommunen vår. https://www.narvik.kommune.no/tjenester/prosjekter/tilflytter/tilflytterpakken/

Annet

Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller minoritetsbakgrunn.
Dersom du har utenlandsk yrkeskvalifikasjon, stilles det krav om norskferdigheter.
Du må legge fram politiattest før du starter i stillingen.
Ved nyansettelse vil det være 6 måneders prøvetid.
Ansettelsen skjer på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler.

Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om unntak fra offentlighet må begrunnes i søknaden, jamfør offentleglova § 25, andre ledd. Søker vil bli varslet om ønsket ikke tas til følge.
Personer som har et arbeidsforhold til Narvik kommune, som er i en nedbemanningsprosess, eller er registrert med behov for annet passende arbeid, kan ha fortrinnsrett på stillingen.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Ånesveien 3, 8520 Ankenesstrand, Norge

Kontaktinformasjon

Silje Pettersen, Rektor
Telefon:  957 59 131

 

Om arbeidsgiveren

Narvik kommune – et samfunn i utvikling
Narvik kommune er et naturlig knutepunkt i hjertet av Nord-Norge og strekker seg fra Tysfjorden i sør til fylkesgrensa Troms og Finnmark i nord. Vi har om lag 22.000 innbyggere.

Narvik har alt man kan tenke seg av naturopplevelser, aktiviteter og kulturarrangementer. Her ligger Nord-Norges flotteste alpinanlegg og nasjonalfjellet Stetinden. Vi har fjell og fjorder som innbyr til alt fra toppturer, padling og dykking. Du kan spille golf i Skjomen, og du finner både kulturarrangementer og festivaler her. Vi har kort reisevei til spektakulære steder som Lofoten, Vesterålen og Hamarøy. Narvik har også jernbane til Sverige, og du kan ta toget helt til Stockholm eller resten av Europa.

Satsingsområdene i regionen er reiseliv, kraft og fornybar energi, blå næringer, forsvaret og grønn transport, logistikk og infrastruktur. Industrisatsningen i Narvik vil innebære den største investeringen i fastlandsnorge med over 50 milliarder kroner bare fra Aker. I tillegg er det en rekke andre industrikonsern som er i gang med på starte eller å utvide sin virksomhet i Narvik. I Narvik ligger UiT, Norges arktiske universitet. Kommunen har utstrakt samarbeid med UiT, næringslivet og Universitetssykehuset Nord-Norge. UNN Narvik er også godt i gang med å bygge et nytt topp moderne sykehus for regionen, midt i Narvik.

 

Del stillingen

Selskap

Narvik kommune

Kontaktinfo

  • Silje Pettersen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 957 59 131

Lokasjon

  • Ankenesstrand

Søknadsfrist

Juni 29, 2023

Fagleder PPT (Pedagogisk-psykologisk tjeneste) (Søknadsfrist 28.06.2023)

 

Gildeskål kommune, Familie, oppvekst og kultur

Fagleder PPT (Pedagogisk-psykologisk tjeneste)

Om stillingen

For Gildeskål kommunes fire grunnskoler/oppvekstsenter, to enkeltstående barnehager og voksenopplæring har vi behov for Fagleder innen PPT (Pedagogisk-Psykologisk tjeneste).

Har du lyst til å være med på å bygge opp en helt ny PP-tjeneste i vakre Gildeskål kommune? Er du den som skal bidra til at barn og unge skal ha de beste forutsetninger for utvikling i våre skoler og barnehager?

Vi søker en viktig medspiller som skal være en naturlig del av «laget rundt barnet». Stillingen vil gi muligheter for medvirkning i utforming av tjenesten der forebygging og systemrettet arbeid skal vektlegges.

Pedagogisk psykologisk tjenestes (PPT) mandat er forankret i opplæringslovens § 5-6 og barnehagelovens § 33. PPT har ansvar for å bistå barnehager og skoler i arbeidet med kompetanse- og organisasjonsutvikling, både for å legge opplæringen bedre til rette for barn, unge og voksne med særskilte behov, men også for å styrke allmennpedagogikken gjennom inkludering, mestring og tilrettelegging. Tjenesten gir råd og veiledning til ansatte og foresatte og deltar i tverrfaglig samarbeid med ulike instanser som helsetjenesten og barnevern. PPT er kommunens sakkyndige instans når det gjelder spesialpedagogisk hjelp/ spesialundervisning. Tjenesten skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndig vurdering der loven krever det.

PPT er organisert under sektor for oppvekst og kultur og vil primært ha arbeidssted ute på skolene, men vil ha ukentlig samlingspunkt på kommunehuset på Inndyr.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 28.06.2023
Arbeidsgiver: Gildeskål kommune
Sted: Inndyr
Stillingstittel: Fagleder – PPT (Pedagogisk-psykologisk tjeneste)
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4677799794

Arbeidsoppgaver

Fagleder PPT vil ha faglederansvar for PPT. Vedkommende vil også ha en koordinatorrolle for tverrfaglig ressursteam. Ledelses- og koordineringsarbeidet er imidlertid ikke større enn at den klart vesentligste del av stillingen vil være å arbeide som pedagogisk- psykologisk rådgiver på lik linje med pedagogisk- psykologiske rådgiver.

Arbeidsoppgaver vil være:

Bidra til å styrke og utvikle gode læringsmiljøer i barnehage og skole
Systemarbeid med fokus på forebygging og inkludering
Bistå i utviklingsprosjekter på kommunalt og fylkeskommunalt nivå
Styrke barnehagens og skolens kompetanse til å oppdage vansker og sette inn tiltak tidligere
Hjelpe skoler og barnehager med struktur og organisasjon, for eksempel individuelle opplæringsplaner, bruk av kartleggingsverktøy og spesialpedagogiske regler og rutiner
Sakkyndighetsarbeid etter barnehageloven og opplæringsloven
Rådgivning/ veiledning til skole, barnehage og foresatte på individ- og systemnivå
Samarbeide med kommunens øvrige tjenester som spesialisthelsetjenester og kompetansesentre
Prioriterte områder: Tidlig innsats, veiledning, kompetanseheving, organisasjonsutvikling, læringsmiljø, tilpasset undervisning og gruppeledelse
Til stillingen legges kontaktansvar til skoler og barnehager

Kvalifikasjoner

Primært søker vi etter en person med Profesjonsstudium/ hovedfag/ mastergrad i eller spesialpedagogikk eller pedagogikk. Sekundært kan person med profesjonsstudium/hovedfag/mastergrad i psykologi vurderes.
Utdanning innen spesialpedagogikk hvis ikke dette ligger i grunnutdanning
Erfaring fra undervisning/direkte arbeid mot barn og unge
Kompetanse til å veilede i skoler og barnehager
God kunnskap om gjeldende rammeplan for barnehage og læreplan for skolen
Fordel med test- og utredningskompetanse. Den som tilsettes må være villig til å ta nødvendig utdanning/ kompetanseheving på området hvis manglende kompetanse. Dette innen to år.
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
Sertifikat klasse B er nødvendig, da stillinga medfører kjøring

Utdanning fra utlandet må være godkjent av NOKUT. Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C1

Ved ansettelse vektlegges den samlede kompetansesammensettingen ved PPT Gildeskål.

Personlige egenskaper

Personlige egenskaper vil bli vektlagt
Du er fleksibel og har god evne til å samarbeide
Du har god relasjonskompetanse og fungerer godt i et team
Du bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø
Du tar initiativ til faglig utvikling og bidrar i å utøve gode tjenester
Du har god arbeidskapasitet
Du har interesse for innovasjon og nyskaping
Du har god evne til egenledelse og til å gjøre prioriteringer

Vi tilbyr

Trivelig arbeidsmiljø og dyktige kolleger
En virksomhet i utvikling med mulighet for stor medvirkningsgrad
Spennende og varierte arbeidsoppgaver tett på barn og unge
Regelmessig kontakt med nettverk i andre kommuner, delingskultur internt og eksternt
Deltakelse i tverrfaglig ressursteam
Medlemskap i forsikrings- og pensjonsordning
Lønn i henhold til tariffavtale.
Støtte til videreutdanning og spesialisering for fast ansatte etter retningslinjer og kommunens behov
Flyttegodtgjøring i henhold til reglement

Generell informasjon

Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden kan bli etterspurt. Søkere med utdannelse fra andre land enn Norge må fremlegge godkjenning av sin utdannelse fra www.NOKUT.no inklusivt vitnemål på engelsk eller norsk. Tiltredelse etter avtale. Vi oppfordrer kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemning eller kulturell bakgrunn. For alle stillinger gjelder de regler som går fram av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Ved første gangs ansettelse i kommunen gjelder en prøvetid på 6 måneder.
Aktuelle søkere vil bli innkalt inn til intervju og eventuell case-løsning. Referansesjekk kan foretas i forkant av intervju.
Vi gjør oppmerksom på at det kan bli krevd politiattest, jfr. Opplæringslova og barnehagelova ved arbeid og opphold i områder for skole og barnehager.

Søknad

Søknad m/cv og kopi av vitnemål og attester sendes elektronisk via vår elektroniske søkeportal webcruiter.
All dokumentasjon lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Det er søkers ansvar å sende inn fullstendig dokumentasjon elektronisk innen søknadsfristen.

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Om søknaden ønskes unntatt offentlighet må dette grunngis. Om kommunen ikke tar forespørselen til følge vil søkeren bli varslet om dette før offentliggjøring av søkerliste, for da eventuelt å kunne trekke søknaden.

Mer informasjon om Gildeskål kommunes organisasjon og arbeidsoppgaver finner du på www.gildeskal.kommune.no.

Vi ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Gildeskål kommune, 8140 Inndyr, Norge

Kontaktinformasjon

Hilde Ragny Wiik, Kommunalsjef Familie, oppvekst og kultur
Telefon:  909 55 599
E-post:[email protected]

 

Om arbeidsgiveren

Gildeskål Kommune er delt inn i fire virksomhetsområder, der Familie, oppvekst og kultur er den nest største virksomheten. Virksomheten favbner bredt og har en viktig oppgave i å skape et godt og kvalitativt Gildeskålsamfunn for våre barn og unge. Det er også stor bredde i størrelse, organisering og beliggenhet av både barnehager og skoler. Kommunens tjenesteutvikling skal tilrettelegges på en slik måte at alle barn og unge hver dag har muligheten til å bli sett , satt krav til og oppleve gleden av å lykkes. Tverrfaglig samarbeid og tidlig innsats er sentralt.

Familie – er den minste delen av virksomheten og her finner vi barnevern og flyktningetjenesten. Gildeskål kommune har en interkommunal samarbeidsavtale med Bodø når det gjelder barnevern og har kun et administrativt ansvar for tjenesten.

Oppvekst – er den største delen av virksomheten med en 1. – 10. skole og tre oppvekstsenter (skole og barnehage), to barnehager, voksenopplæringen og PPT (Pedagogisk-Psykologisk tjeneste).

Kultur – er i hovedsak virksomhet innen fritid og fritidsaktiviteter mot primært barn og unge, her finner vi Kulturskolen, Frivillighetssentralen, kulturkontor og bibliotek.

 

Del stillingen

Selskap

Gildeskål kommune

Kontaktinfo

  • Hilde Ragny Wiik
  • Tittel: Kommunalsjef Familie, oppvekst og kultur
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 909 55 599

Lokasjon

  • Inndyr

Søknadsfrist

Juni 28, 2023

Lærere med rekrutteringstilskudd (Søknadsfrist 26.06.2023)

 

Auli skole trenger flere lærere

 

Auli barneskole har behov for flere lærere og søker deg som har godkjent utdanning til å undervise på barnetrinnet. Vi søker oss både nyutdannede og erfarne lærere, og kan tilby kandidater som takker ja til stilling ved Auli skole et ekstra rekrutteringstilskudd på kr. 30 000,- pr. år i inntil 2 år.

Skolen ligger 15 km unna Årnes sentrum i retning Lillestrøm og har særdeles gode buss- og togforbindelser. Skolen er plassert midt i byggefeltet på Auli og er et naturlig samlingspunkt for lokalmiljøet med gode fasiliteter for aktiviteter i nærmiljøet.

Auli skole kjennetegnes av et profesjonelt læringsmiljø med dyktige og omsorgsfulle kollegaer. Skolen vektlegger elevmedvirkning, både faglig og i arbeidet med et trygt og godt skolemiljø. Implementeringen av fagfornyelsen og læringsmiljøløftet er sentralt i skolens utviklingsarbeid.

Skolen har i dag 278 elever fordelt på 13 klasser.

 

  • Søknadsfrist: 26.06.2023
  • Arbeidsgiver: Nes kommune
  • Sted: Aulifeltet
  • Stillingstittel: Auli skole trenger flere lærere
  • Stillinger: 6
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4675227268
  • Startdato: 01.08.2023

Arbeidsoppgaver

  • Undervisning på barnetrinntrinnet med for- og etterarbeid
  • Kontaktlæreransvar
  • Samarbeid på trinn/team, med foreldre og andre instanser
  • Oppfølging av elevenes faglige og sosiale utvikling
  • Bygge gode og trygge læringsmiljø
  • Bidra inn i skolens profesjonsfellesskap og utvikling av skolen som organisasjon

Kvalifikasjoner

  • Godkjent undervisningskompetanse for grunnskole
  • Gode skriftlige og muntlige ferdigheter
  • Det er ønskelig med fagkompetanse i matematikk, norsk og/eller engelsk

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Dyktig på relasjonsbygging og klasseledelse – en autoritativ lærer
  • Gode formidlingsevner
  • Positivt innstilt person med godt humør
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Strukturert og selvstendig
  • Nytenkende og utviklingsorientert
  • Personlig egnethet vektlegges

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. I henhold til opplæringsloven § 10-9.

Vi tilbyr

  • Tett faglig samarbeid mellom kollegaer
  • Godt fagmiljø med fokus på læring og utvikling, trygghet og trivsel
  • Veiledning/mentor for nyutdannede lærere
  • Store muligheter for kompetanseutvikling, etter- og videreutdanning
  • Lønn etter gjeldene tariff i tillegg til et rekrutteringstilskudd på kr. 30 000,-
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Auli skole, Lyngvegen 16, 1929 Aulifeltet, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Joakim Westerbakk
Rektor
 Telefon:91776147
E-post:[email protected]

Jørgen Arnesen, Avdelingsleder
Telefon:91800432
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Joakim Westerbakk
  • Tittel: Rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 917 76 147
  • Jørgen Arnesen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 918 00 432

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juni 26, 2023

Organist / menighetsmusiker – 50 % stilling (Søknadsfrist 18.08.2023)

 

Gran kirkelige fellesråd

Organist/menighetsmusiker – 50 % stilling

 

Om stillingen

Gran kirkelige fellesråd søker etter organist/menighetsmusiker i 50 % fast stilling

Gran kommune har i underkant av 14000 innbyggere. Gran kommune ligger ca. 7 mil nord for Oslo, langs rv4 og Gjøvikbanen, og med nærhet til flotte tur- og rekreasjonsområder. Hadeland er et attraktivt boområde, med barnehager, skoler og kultur- og fritidsaktiviteter for alle aldersgrupper. Området er preget av landbruk og er veldig rik på historie og tradisjoner.

Det er ni kirker og fire sokn i fellesområdet, og organisten går inn i turnus med to kantorer (begge i 100% still.) i fellesområdet. Organistens hovedansvarsområde er Moen/Ål sokn, men spiller også i de andre soknene, kirkene og på institusjonene.

For en nærmere presentasjon av våre instrumenter henvises det til vår hjemmeside kirken.no/gran. Vi vil allikevel fremheve Jürgen Ahrend orglet i Mariakirken som er et utmerket konsertorgel. Vi vil også nevne at orglene i Moen og Ål kirker begge er nyrestaurerte.

Det er felles kontor for alle kirkeansatte på rådhuset på Jaren. Staben teller 24 ansatte og består av prost, tre prester, tre kantorer/organister, to diakoner, trosopplæringsleder, trosopplæringsmedarbeider (30 % still.), kulturansvarlig, kirkeverge, rådgivere, menighetssekretærer, driftsleder og 5 kirketjenere.

Våre fire menigheter er typiske folkekirkemenigheter, med sterk tilknytning mellom kirke og lokalsamfunn. Vi har et variert tilbud til barn, unge og voksne og vi samarbeider godt med ulike etater i kommunen.

Vi søker en organist/menighetsmusiker som med stor motivasjon og engasjement kan lede og utvikle det musikalske arbeidet i kirken i Gran sammen med de to andre kantorene, de øvrige medarbeiderne og frivillige.

Med utgangspunkt i det lokale menighetsarbeidet søker vi etter organist i 50% fast stilling.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 18.08.2023
Arbeidsgiver: Gran kirkelige fellesråd
Sted: Jaren
Stillingstittel: Organist/menighetsmusiker – 50 % stilling
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 50
Webcruiter-ID:4677700178

Arbeidsoppgaver

Ha ansvar for menighetens musikalske virksomhet i samarbeid med menighetsrådet og være saksbehandler for menighetsrådet i disse sakene
Delta i planlegging og gjennomføring av gudstjenester, kirkelige handlinger og andre arrangementer i menighetenes regi.
Delta musikalsk i tiltak for barn og unge/konfirmanter
Stimulere menighetssang og musikalsk involvering, f.eks. gjennom forsangertjeneste og salmekvelder
Ha tilsyn med instrumentene tilhørende fellesrådet.
Medvirke til samarbeid med det øvrige lokale musikk- og kulturliv.

Kvalifikasjoner

Kirkemusikalsk utdanning. Søkere med annen relevant utdanning og erfaring vil også bli vurdert
Beherske orgel, piano, sang og eventuelt andre instrumenter til bruk i kirkens varierte aktiviteter
Erfaring fra liturgisk spill og kunne mestre ulike musikalske uttrykksformer

Personlige egenskaper

Evne til å tenke helhetlig om det musikalske arbeidet
Ser på tjenesten i et menighetsbyggende perspektiv
Er åpen og inkluderende
Har gode samarbeidsevner – spesielt ift. øvrige ansatte og frivillige
Er fleksibel, selvstendig, strukturert og initiativrik
Har digital kompetanse

Vi tilbyr

En variert og spennende jobb
Kontor og fellesskap sammen med kirkens øvrige ansatte
Ordnede lønns- og arbeidsvilkår – følger KA`s tariffavtale
Pensjonsordning i KLP

Annet

Søker må være medlem av Den norske kirke og kunne identifisere seg med mål og visjoner innenfor Dnk
Kvelds- og helgearbeid må påregnes
Den som ansettes må fremlegge politiattest
Beherske norsk skriftlig og muntlig
Ha førerkort og mulighet for å disponere bil.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju og prøvespilling.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Rådhusvegen 39, 2770 Jaren, Norge

Kontaktinformasjon

Ole-Jakob Dyrnes, Kirkeverge
Telefon:  977 06 318

Marit Wesenberg, Kantor
Telefon:   995 87 373

 

Del stillingen

Selskap

Gran kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Ole-Jakob Dyrnes
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 977 06 318
  • Marit Wesenberg
  • Tittel: Kantor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 995 87 373

Lokasjon

  • Jaren

Søknadsfrist

August 18, 2023

Konsulent på Os kyrkjekontor Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd (Søknadsfrist 10.07.2023)

 

Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd

Konsulent på Os kyrkjekontor

Om stillinga

Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd søkjer konsulent i 100% stilling.

På jakt etter ein variert, fleksibel og meiningsfull jobb? I denne jobben er arbeidsoppgåvene delte mellom administrative oppgåver og oppgåver knytte til det frivillige arbeidet i kyrkjelyden.

Bjørnafjorden er ein kommune sør for Bergen med omlag 25.000 innbyggjarar. Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd er delt inn i to sokn, Fusa og Os. Tilsette i fellesrådet og prestar knytte til sokna utgjer to engasjerte og kompetente stabar på til saman 29 tilsette fordelte på 25,5 årsverk. Denne stillinga er knytt til Os-kontoret.

Som konsulent vil du vere ein sentral del av det merkantile arbeidet som skal utførast i organisasjonen. Medrekna denne stillinga er det til saman 4 konsulentar i fellesrådet fordelte på 3 årsverk i Os og 1 årsverk i Fusa. Konsulentane har til dels ulike arbeidsoppgåver og arbeidsfelt og er til saman svært viktige nøkkelspelarar i organisasjonen. Som konsulent vil du bidra på ulike område der fellesrådet har ansvar, dessutan følgje opp vedtekne saker i fellesrådet. Dette inneber blant anna å vere ein administrativ ressurs inn mot rekrutteringsprosessar, HR-arbeid, bidra administrativt i prosjekt og arkivering. Konsulenten vil også jobbe med kommunikasjonsarbeid.

Konsulenten vil ha rolla som frivilligkoordinator i kyrkjelyden. Dette inneber blant anna å koordinere frivillige til kyrkjevertar og kyrkjekaffi i ein halvårsplan. Våre frivillige er heilt uunnverlege, og ei viktig oppgåve for oss er såleis å sjå, vise takksemd og sørge for at de trivest i rolla. Det er ikkje frivilligkoordinatoren si oppgåve å bere ansvaret for alt frivillig arbeid i kyrkjelyden åleine, men frivilligkoordinatoren vil vere eit viktig bindeledd med koordineringsansvar.

En anna viktig oppgåve for konsulenten vil vere å koordinere og tilretteleggje, saman med sokneråd og stab, for eitt av høgdepunkta i året – julemessa i kyrkjelyden.

Det er viktig at du viser fleksibilitet overfor kva for oppgåver som inngår i stillinga, då dette vil vere avhengig av behov frå administrasjonen og kva som skjer i løpet av året. Det er tiltenkt at 50% skal vere knytt opp mot administrasjon til fellesrådet, og 50% til kyrkjelydsarbeidet i Os.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 10.07.2023
Arbeidsgivar: Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd
Stad: Os
Stillingstittel: Konsulent på Os kyrkjekontor
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID:4677158040

Arbeidsoppgåver

Oppgåver knytte til kyrkjelydsarbeidet i Os sokn:

  • Ha eit hovudansvar for frivillige i kyrkjelyden, vere «bindeleddet» mellom stab og frivillige.
  • Rekruttere, inspirere og følgje opp frivillige i kyrkjelyden som heilskap, arrangere frivilligfest.
  • Utarbeide semesterplanar og finne frivillige til gudstenester (kyrkjevertar og kyrkjekaffi).
  • Jobbe i ulike team i stab og med frivillige for å byggje kyrkjelyd i Os gjennom ulike tiltak og prosjekt, m.a. med Julemessa i slutten av november – eit stort arrangement for kyrkjelyden.

Oppgåver knytte til administrative oppgåver i fellesrådet:

  • Rekrutteringsbistand, primært administrativt.
  • Saksbehandling og arkiv.
  • Oppfølging av saker knytte til bygg og anlegg, personal og økonomi, etter behov.
  • Kommunikasjonsarbeid
  • Andre administrative oppgåver knytte til administrasjonen i fellesrådet.
  • Andre arbeidsoppgåver vil kunne leggjast til stillinga avhengig av kva kompetanse og yrkeserfaring du har, i tillegg til behov å arbeidsplassen.

Kvalifikasjonar

  • Relevant høgare utdanning, til dømes innan administrative fag. Fagbrev innanfor kontor og administrasjon eller realkompetanse med relevans for dei aktuelle oppgåvene kan sidestillast med utdanningskravet.
  • Erfaring med administrativt arbeid og/eller saksbehandling.
  • Kjennskap til HR-faget.
  • God munnleg og skriftleg framstillingsevne.
  • Gode IT-kunnskapar.
  • Erfaring med kyrkjelydsarbeid er ei føremon.
  • Erfaring med frivillig arbeid eller koordinering av dette.
  • Kjennskap til lokalmiljøet og kyrkjelyden i Os vil vere ei føremon.

Personlege eigenskapar

  • God til å organisere, jobbar strukturert og har god gjennomføringsevne.
  • Jobbar sjølvstendig og likar varierte arbeidsoppgåver.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • God skriftleg og munnleg framstillingsevne på norsk.
  • Serviceinnstilt, fleksibel og imøtekomande.
  • Kontaktskapande, omgjengeleg å trivst med å jobbe opp mot frivillige.
  • Trivst med å motivere og engasjere frivillige.

Anna

  • Den som blir tilsett må vere medlem av Den norske kyrkja.
  • Tilfredsstillande politiattest må leggjast fram ved tilsetjing.
  • Personlege eigenskapar vert lagt stor vekt på.

Vi tilbyr:

  • En triveleg arbeidsplass med engasjerte og dedikerte medarbeidarar.
  • Varierte arbeidsoppgåver.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Ein stor og aktiv kyrkjelyd med rom for nye prosjekt og eigenutvikling.
  • Løns- og arbeidsvilkår i samsvar til gjeldande tariffavtale (KA).
  • Gode pensjons- og forsikringsordningar i KLP.
  • Aktuelle søkjarar vil bli kontakta og kalla inn til intervju.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Øyro 49, 5200 Os, Norge

Kontaktinformasjon

Hans Einar Markhus, Fung.kyrkjeverje
Telefon:  959 36 580

Sigurd Rotvik Tunestveit, Dagleg leiar Os sokn
Telefon:   938 69 109

 

Del stillingen

Selskap

Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Sigurd Rotvik Tunestveit
  • Tittel: Dagleg leiar Os sokn
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 938 69 109
  • Hans Einar Markhus
  • Tittel: Fung.kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 959 36 580

Lokasjon

  • Os

Søknadsfrist

Juli 10, 2023

Kantor / Organist / Kyrkjemusikar (søknadsfrist 28.07.2023)

 

Bremanger Kyrkjelege Fellesråd – Svelgen

Kantor/Organist/Kyrkjemusikar

 

Ledig vikariat i stilling som kantor/organist/kyrkjemusikar

Bremanger ligg i Sogn og Fjordane, ein kystkommune med underkant av 4.000 innbyggjarar. Kommunen har god barnehagedekning, trygge oppvekstvilkår og eit rikt kulturliv. Her er variert natur med gode tilhøve for å drive eit aktivt friluftsliv. Kommunen har eit svært rikt song og musikkliv som vi ønskjer å inkludere i gudstenestelivet.

Bremanger kyrkjeleg fellesråd har ledig vikariat i 80% stilling som organist/kantor/kyrkjemusikar i Midtgulen, Davik, Ålfoten og Rugsund sokn.

Sentrale arbeidsoppgåver vert:

Leiar for kyrkjelydane si kyrkjemusikkalske verksemd.
Planlegge og medverke ved gudstenester og kyrkjelege handlingar ved kyrkjene i Midtgulen, Svelgen, Davik, Ålfoten og Rugsund.
Speling ved andakter på Klokkartunet og Svelgen bu og servicesenter.

For stillinga krevst:

Utdanning, jfr. kvalifikasjonskrav og tenesteordning for kantorar eller tilsvarande.
Førarkort.

Vi tilbyr:

Stillinga vert lønna etter avtale. Tilsetting skjer etter gjeldande lovverk, reglement. Pensjonsordning gjennom KLP. Den tilsette må vere medlem av Den norske kyrkja.

Kommunen har ein aktiv kulturskule der det er behov for lærarar i musikkundervisninga.

Nærare opplysningar om stillinga kan ein få ved å vende seg til kyrkjeverje i Bremanger, e-post: [email protected] eller tlf. 91706595 eller 41803976.

Her finn du oss på internett: www.bremanger.kommune.no/kyrkje og www.visitbremanger.no

Skriftleg søknad med rettkjende kopiar av attestar og vitnemål sender ein til Bremanger kyrkjeleg fellesråd, Rådhuset postboks 104, 6721 Svelgen, innan 28. juli 2023.

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver Bremanger Kyrkjelege Fellesråd

Adresse Rådhuset, Granden 4, 6723 Svelgen

Bremanger kyrkjelege fellesråd er geografisk samanfallande med Bremanger kommune. Kyrkjeleg fellesråd representerer dei sju sokna Midtgulen, Ålfoten, Davik, Rugsund, Berle, Bremanger og Frøyen i kommunen. Kyrkjeleg fellesråd har forvaltingsansvar for kyrkjebygg, kyrkjegardar, kyrkjeleg tilsette og lokal kyrkjeøkonomi.

Om stillingen

Antall stillinger: 1

Oppstart 9. juni 2023

Ansettelsesform Fast

Heltid/deltid Heltid

Sektor Privat

 

Søk på stillingen:

Stilling ledig – Bremanger kyrkjeleg fellesråd (kirken.no)

 

Søknadsfrist 28. juli 2023

Kontaktperson for stillingen

Kyrkjeverje i Bremanger

41803976

[email protected]

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver: Bremanger Kyrkjelege Fellesråd
Adresse: Rådhuset, Granden 4, 6723 Svelgen

Hjemmeside:
https://www.kyrkja.no/bremanger

 

Del stillingen

Selskap

Bremanger kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Bjarki Hrafnsson
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 917 06 595

Lokasjon

  • Bremanger

Søknadsfrist

Juli 28, 2023

*Oppsynsmann for kyrkjer og kyrkjegardar / gravplassar *Kyrkjetenar / reinhaldar / vedlikehaldar (07.07.2023)

 

OPPSYNSMANN/ KYRKJEGARDSARBEIDAR

Bremanger kyrkjeleg fellesråd

Bremanger

Frist: Snarast

 
 
KYRKJETENAR/ REINHALDAR/ VEDLIKEHALDARBEIDAR

Bremanger kyrkjeleg fellesråd

Bremanger

Frist: Snarast

 

 

Del stillingen

Selskap

Bremanger kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Bjarki Hrafnsson
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 917 06 595

Lokasjon

  • Bremanger

Søknadsfrist

Juli 7, 2023

Prosjektleiar Rydd Sogn og Fjordane (søknadsfrist 19.06.2023)

Vil du vere med å drifte arbeidet med marin forsøpling i Fjordane Friluftsråd ?

Prosjektleiar Rydd Sogn og Fjordane

 

Arbeidsgiver Fjordane Friluftsråd

Stillingstittel Frist 19.06.2023

Ansettelsesform Prosjekt

Prosjektleiar / koordinator Marin forsøpling. (NB kort frist!)

Presentasjon av stillinga:

Fjordane Friluftsråd søkjer prosjektleiar/koordinator for «Rydd Sogn og Fjordane» med kontorstad Florø. der vi vil ha eit Stillinga har ein varighet på 9 mnd, men kan om ny finansiering frå MARFO forlengast inntil 01.04.2025. Dette er ei spennande og særs givande stilling der du verkeleg får bidra positivt til rydding av naturen. Fjordane Friluftsråd har sidan 2017 hatt ei aktiv rolle innan bekjemping av marin forsøpling, og driftar i dag store prosjekt på dette.

Rydd Sogn og Fjordane er eit overordna koordinerande strandryddeprosjekt for områda av tidligare Sogn og Fjordane. Prosjektet tar for seg koordinering av frivillig rydding av marint avfall frå indre og ytre kyststrøk frå Solund i sør til Stad og Stryn i nord. Du motiverer til rydding, fører rydderesultater, rapporterer på budsjett og førebur nye søknader for vidare finansiering, får aktive dagar i felt med rydding og innhenting av avfall bl.a med Skjergardstjenesta i Sogn og Fjordane. Det vil vere eit kollegialt samarbeid med andre kring prosjekt som Skuleturnè for havet, Friluftsliv og strandrydding som sosial arena m.m.

Arbeidsoppgåver;

  • Budsjettansvar med føring av prosjektrekneskap og rapportering.
  • Engasjere frivillige lag, skular og enkeltpersonar til rydding.
  • Planlegge og delta på ryddeaksjonar.
  • Koordinere ryddelaga sitt arbeid opp mot all anna aktivitet i Sogn og Fjordane saman med Prosjektleiar for Rydd Norge Vestland for Solund, Askvoll, Stad.
  • Samarbeide mot og tidvis delta på tokt med Skjergardstenesta (internt i FF).
  • Planlegge og booke tokt med større arbeidsbåt.
  • Undervisning skular, bedrifter.
  • Tilrettelegge for effektiv handtering av marint avfall, derav kommunikasjon med renovasjonsselskaper ang. utsetting og innhenting av konteinere.
  • Nettverksbygging med organisasjonar, frivillige lag, bedrifter og offentleg sektor.
  • Fylgje opp avtalar med underleverandørar, og ha kontakt med samarbeidspartnere og videreutvikle dette.
  • Ansvarleg for tilfredsstillande rapportering.

Kvalifikasjonar:

  • Relevant utdanning innan miljø, renovasjon og/eller maritime fag eller tilsvarande praksis.
  • Gjerne erfaring som prosjektleiar, med gode leiareigenskapar.
  • Budsjettarbeid og bruk av excel.
  • God formidlingsevne og evne til å engasjere.
  • Organisatorisk og administrativ erfaring.
  • God kompetanse i bruk av ulike digitale verktøy, databaser og kartprogram, gjerne òg i bruk av GIS-verktøy.
  • Erfaring med organisering av operasjoner i felt, helst maritime operasjonar.
  • Solid erfaring med HMS-arbeid og sikkerheit ifrå feltoperasjonar.
  • God optimaliseringskompetanse for arbeid i felt.
  • Lokal- og stadkunnskap på kysten av gamle Sogn og Fjordane vil vere å føretrekke.
  • Solid forståing av planlegging i høve vær og tilhøve på ytre kyst av Vestland.
  • Sertifikat på bil og minimum båtførarprøve og sikkerheitskurs for båtfolk (sistnemde vil evt. arrangerast som del av opplæringa).
  • Kan vise til plettfri vandelsattest (ifb. med arbeid med born og unge)

Personlege eigenskaper:

  • Du må vere ryddig, positiv og påliteleg med gode kommunikasjonsevner.
  • Du må vere sjølvstendig, løysingsorientert og initiativrik med god evne til jobbing på eigahand og med ansvar for eiga framdrift, men også i team.
  • Erfaring med ansvar for tilsette vert vektlagt og med gode evner til motivering og bygging av eit sunt og inspirerande arbeidsmiljø i teamet du vil ha ansvar/blir del av.
  • Vi ser etter deg som er skikka og har evne til å leie, byggje nettverk i offentleg, privat og frivillig sektor og brenn for miljøet og ein reinare kyst.
  • Dette er ei stilling kor du må vere uthaldande, både motivasjonsmessig og fysisk.

Vi tilbyr:

Ei spanande prosjektstilling med varierte oppgåver og eit sunt arbeidsmiljø på kysten av Sogn og Fjordane.

Du vil få ein variert arbeidskvardag på kontoret, i felt, på sjøen og i land på holmar og skjær i havgapet.

Dette er ei utruleg gjevande stilling kor du får vere med å drive eit prosjekt for å rydde opp i ei av vår tid sine største miljøutfordringar – nemleg marin plastforureining.

Den som vert tilsett må pårekne noko reiseverksemd.

Løn etter avtale, kommunal pensjonsordning gjennom KLP, og naudsynte forsikringar.

 

Kontaktinformasjon

Fjordane Friluftsråd

Kommunehuset

6924 Hardbakke

Arbeidsstad / kontor Fjordane Friluftsråd

Horne Brygge 6900 Florø

 

Nøkkelinformasjon: Arbeidsgivar: Fjordane Friluftsråd

Stillingsprosent: 100%

Søknadsfrist 19.06.2023

Varighet; 9 mnd, høve til forlenging.

Om stillinga

Stillingstittel: Prosjektleiar

Stad: Fjordane Friluftsråd

Ansettelsesform: Anna

Oppstart; 01.08.2023

Heltid/deltid: Heiltid

Tal stillingar: 1

Sektor: Friluftsråd

 

Om arbeidsgivaren

Arbeidsgiver; Fjordane Friluftsråd, org.nr. 918 552 537

Adresse: Hardbakke 26, 6924 Hardbakke

 

Søk på stillingen her.

 

Horne Brygge 15, 6900 Florø

Fjordkysten Friluftsråd

 

Spørsmål om stillingen

Bjarte Engevik, Dagleg leiar

Mobil  917 72 723

Arlene Oddbjørg Vågene, Styreleiar

Mobil  402 39 260

 

Om arbeidsgiveren

Fjordane Friluftsråd er ein interkommunal organisasjon starta opp i 2017. Solund, Bremanger, Askvoll, Kinn, Stad og Stryn er medlemskommunar i friluftsrådet. Hovedkontoret ligg på Solund Brygge Hardbakke i Solund, men vi har også kontorstad på Horne Brygge i Florø.

Vi arbeider med planlegging, gjennomføring, organisering, og førebyggande arbeid opp imot marin forsøpling. Skjergardsteneste og eigne ryddelag bidreg sterkt med å rydde kyst og fjordstrøk for marint avfall. Vi arbeider med offentlege og private aktørar, slik at vi kan legge til rette for god folkehelse med lågterskel friluftsliv.

 

Del stillingen

Selskap

Fjordane friluftsråd

Kontaktinfo

  • Bjarte Engevik
  • Tittel: Dagleg Leiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 994 87 500

Lokasjon

  • Florø

Søknadsfrist

Juni 19, 2023

Enhetsleder brann / brannsjef (søknadsfrist 30.06.2023)

 

Enhetsleder brann/brannsjef

 

Nærøysund brannvesen søker etter ny enhetsleder brann/brannsjef i 100 % stilling.
Nærøysund brannvesen er organisert inn under kommunalområdet teknisk. Brannvesenet består av 2,5 årsverk innen administrasjon og tilsyn, samt 2 årsverk + lærling som brannforebyggere. Beredskapen er organisert som et deltidsbrannvesen med totalt 51 deltidsbrannkonstabler fordelt på 6 brannstasjoner, Rørvik, Kolvereid, Abelvær, Oplø, Foldereid og Austafjord. Ved stasjonen Rørvik er det hjemmevaktordning for tre mannskap og en utrykningsleder. I tillegg kommer vaktberedskap for innsatsledelse brann for hele brannvesenet.

 

  • Søknadsfrist: 30.06.2023
  • Arbeidsgiver: Nærøysund kommune
  • Stillingstittel: Enhetsleder brann/brannsjef
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4674395230

 

Arbeidsoppgaver

  • Lede og utvikle brann- og redningstjenesten
  • Utøve sin myndighet og oppgaver etter bestemmelser i brannloven med tilhørende forskrifter ihht enhver tid gjeldende delegasjon
  • Sikre et godt samarbeide med øvrige nødetater og beredskapsorganisasjoner
  • Bidra til et godt og utviklende samarbeide mellom kommunens tjenesteområder
  • Brann- og redningstjenestens sin samfunns- og mediekontakt
  • Personal- og arbeidsgiveransvaret på vegne av kommunen for alle ansatte i brannvesenet
  • Økonomi og budsjettansvar for enheten
  • Bidra inn mot kommunal kriseledelse
  • Inngå i fast vaktberedskap som IL brann
  • Andre oppgaver innenfor beredskapsområdet og kommunalområdet kan bli tillagt stillingen ut ifra kompetanse og behov.

 

Kvalifikasjoner

  • Leder av brann- og redningsvesenet i ansvarsområde med færre enn 20 000 innbyggere skal ha gjennomført yrkesutdanning i forebyggende brannvern, jf. forskriften § 40, og kurs i overordnet vaktberedskap og innsatsledelse, jf. forskriften § 44, og enten ha
  • Universitets- eller høgskoleutdanning på bachelornivå,
  • Kvalifikasjoner som leder av forebyggendearbeidet, jf. forskriften § 43, og minst to års erfaring som leder
  • Kvalifikasjoner som leder av beredskapsarbeidet, jf. forskriften § 42, og minst to års erfaring som leder.
  • God økonomiforståelse
  • Ledererfaring med personalansvar
  • Det ønskelig med utdanning innen krisehåndtering på høgskole nivå
  • Det er ønskelig med erfaring fra risikoanalyseoppgaver og prosjektarbeid innen beredskap
  • Førerkort klasse B, C og gjerne kjørekode 160 utrykningskompetansebevis
  • Søkere med uten formell kompetanse må gjennomføre nødvendige kurs/utdanning.

 

Personlige egenskaper

  • Inkluderende og tydelig lederstil med søkelys på at ansatte er en viktig ressurs
  • Gode samarbeidsevner og viser at du er en engasjert leder som vil utvikle brannvesenet
  • Evne til god kommunikasjon, god skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Er vant med håndtering av media og ikke uredd for å være synlig for de forhold som angår brann- og redningsvesenet
  • Trygg og samhandlende leder som bygger relasjon- og tillitt
  • God gjennomføringsevne
  • Evne til å opptre samlende

Personlig egnethet vektlegges sterkt.

 

Vi tilbyr

  • En krevende, spennende og utfordrende jobb med engasjerte og dyktige medarbeidere, et viktig samfunnsoppdrag, et stort handlingsrom, og et vidt spekter av oppgaver.
  • Nærøysund kommune er en IA-bedrift
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Konkurransedyktig lønn
  • Overtidsgodtgjørelse og vaktgodtgjørelse ihht fastsatt særavtale SFS 2404
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
  • Muligheter for arbeid til en partner/samboer/ektefelle gjennom Emploi+1000

 

Engasvegen 27, 7900 Rørvik, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Håvard Hernes
Kommunalsjef Teknisk avdeling
 Telefon:+47 41411958
E-post:[email protected]

 

Nærøysund er en kommune i Namdalen – midt på Norskekysten. Her bor nesten 10 000 personer. Omtrent halvparten av disse bor på de to kommunesentrene Kolvereid og Rørvik, mens resten bor i ulike grendesamfunn fordelt over hele kommunen.

Vi har et rikt og variert kultur- og idrettsmiljø. Kommunen har egen flyplass med flere daglige avganger mot Trondheim. Rørvik er dessuten anløpssted for Hurtigruten og Kystruten med avganger både nord- og sørover hver dag.

Nærøysund er en kommune i vekst og utvikling. Vi er Norges største havbrukskommune, og denne sektoren er drivkraften i lokal vekst. Men kommunen har også mange arbeidsplasser innen IKT, service og handel.

Vi i Nærøysund kommune sysselsetter rundt 1000 personer som jobber på kommunens mange enheter. Nærøysund er en moderne og fremoverlent kommune. Det satses blant annet på digitale og fremtidsrettede tiltak i alle deler av organisasjonen.

Se for øvrig kommunens hjemmeside.

Del stillingen

Selskap

Nærøysund kommune

Kontaktinfo

  • Håvard Hernes
  • Tittel: Kommunalsjef Teknisk avdeling
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 41411958

Lokasjon

  • Rørvik

Søknadsfrist

Juni 30, 2023