Organist / Kirkemusiker / Kantor (søknadsfrist 20.10.2023)

 

Organist/ Kirkemusiker / Kantor

 

 

 

Kantor/ kirkemusiker søkes til spennende stilling i Gildeskål!

Spennende stilling i en kulturell menighet!

Det er ledig 100 % fast stilling som kantor/kirkemusiker i Gildeskål kirkelige fellesråd.

Gildeskål har ca 2000 innbyggere hvor ca 1250 i vår menighet. Vi har til sammen 6 kirkebygg, hvor vi i varierende grad har gudstjenester og andre kirkelige handlinger.
Vi har en unik prestegård og middelalderkirke fra år 1130 beliggende på Gildeskål kirkested hvor også Gildeskål hovedkirke, som er listeført også ligger. Vi har da 5 velfungerende orgel fra ulike tidsepoker.
Gildeskål har vakker natur, vakre folk og mye spennende som skjer på mange fronter. Aktivt og variert næringsliv, et levende samfunn hvor vi som menighet utgjør en viktig samfunnsaktør.

Vi i Gildeskål, menigheten og dine kollegaer ønsker oss person som kan være med på å utvikle sang- kor- og musikkarbeid for menigheten, både i gudstjenestelivet og i øvrige menighetsaktiviteter. Spesielt med barn og unge. I tillegg er det et spennende samarbeid med kulturavdelingen i Gildeskål kommune.
Kantor/ kirkemusiker inngår i menighetens stab som er lokalisert i menighetskontoret i Inndyr sentrum. Staben består av en sokneprest, en diakon, kirketjener, kirkegårdsarbeider og kirkeverge og så kanskje du?
Kantor/ kirkemusiker blir «pådriveren» i det kirkemusikalske arbeidet i fellesrådet, og som en «kulturaktivist» i tett samarbeid med kulturavdelingen i Gildeskål kommune.

Vi har mange spennende prosjekt i vår hverdag, som du vil være en viktig del av.
Det største prosjektet er rundt vårt kirkested med middelalderkirke og Gildeskål hovedkirke. Gildeskål Kirkested (gildeskalkirkested.no)
I tillegg har vi en stor på Pilegrimsatsning. Hålogalandsleia – verdens nordligste pilegrimsreise – Nord-Norge % % (nordnorge.com)

 

  • Søknadsfrist: 20.10.2023
  • Arbeidsgiver: Gildeskål Kirkelige Fellesråd
  • Sted: Inndyr
  • Stillingstittel: Organist/ Kirkemusiker / Kantor
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4709220912

 

Arbeidsoppgaver

  • Tjenestegjøre ved gudstjenester og kirkelige handlinger i Gildeskål kirkelige fellesråd
    Bistå i gjennomføring av konserter og andre arrangement i samarbeid med kollegaer, frivillige og menighetsråd
  • Medvirke i skole-kirke- og institusjonsarbeid
  • Lede menighetens korarbeid
  • Ansvar for tilsyn med kirkens instrumenter

Det må påberegnes arbeid tre helger i måneden. Dette omfatter gudstjenester på søndager og helligdager, samt vielser som normalt finner sted på lørdager. Arbeid i kirkens høytider, jul, påske og pinse er inkludert i dette.

 

Kvalifikasjoner

  • Kirkemusikals utdanning eller annet som kan kompensere for dette
  • Kvalifikasjonskrav i henhold til tjenesteordning for kantoer (https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2004-11-20-1896).
  • Søkere med annen relevant utdanning og erfaring vil kunne bli vurdert
  • Allsidig musiker, som kan ivareta klassiske kirkemusikktradisjoner og nyere musikkformer
  • Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper

 

Personlige egenskaper

Personlig egnethet tillegges stor vekt

  • Evne til å arbeide selvstendig og strukturert
  • Gode samarbeidsevner og lederegenskaper
  • Inspirerende, engasjert og kreativ

Den som tilsettes må være medlem i Den norske kirke. Den som tilsettes må ha førerkort og disponere bil i tjenesten. Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse, jfr. Trossamfunnsloven § 20.
Det vil bli utarbeidet en offentlig søkerliste og søkere bes bekrefte samtykke i sin søknad til å stå på offentlig søkerliste. Aktuelle søkere vil bli kontaktet og innkalt til intervju i ukene som følger. Ønske om snarlig tiltredelse.

 

Vi tilbyr

  • Lønn og arbeidsvilkår etter gjeldende tariffavtaler i Den norske kirke
  • Pensjonsordning i KLP (2% trekk av brutto lønn)
  • Stort handlingsrom for å skape og trives
  • Gode kollegaer

 

Sjømyra 1, 8140 Inndyr, Norge

 

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Hilde Furuseth Johansen
Kirkeverge
 Telefon:+47 47288388

Del stillingen

Selskap

Gildeskål kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Hilde Furuseth Johansen
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 47288388

Lokasjon

  • Inndyr

Søknadsfrist

Oktober 20, 2023

Rådgiver innen skogbruk, utmark og miljø (Søknadsfrist 05.10.2023)

1170x300 Galtåsknappen

Rådgiver innen skogbruk, utmark og miljø

 

 

I Plan, teknikk og miljø er det ledig en spennende stilling som som rådgiver innen skogbruk, utmark og miljø. Stillingen er på 100% og ledig for snarlig tiltredelse.

 

  • Søknadsfrist: 05.10.2023
  • Arbeidsgiver: Engerdal kommune
  • Sted: Engerdal
  • Stillingstittel: Rådgiver innen skogbruk, utmark og miljø
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4709159542

 

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling etter natur- og miljølovgivning
  • Dispensasjoner etter motorferdselforskriften
  • Oppfølging av fallviltgruppa og rovviltfellingslaget
  • Bidra til næringsutvikling og økt aktivitet i skogbruket
  • Forberedelse av politiske saker
  • Utføre andre relevante saks- og utredningsoppgaver innen sektoren

 

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning innen skogbruk/naturforvaltning, men også annen relevant utdanningsbakgrunn vil bli vurdert
  • Kjennskap til offentlig forvaltning
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Personlig egnethet for stillingen vil bli tillagt stor vekt

 

Personlige egenskaper

Vi søker en selvstendig og engasjert person med betydelig arbeidskapasitet, som trives i et utfordrende og dynamisk arbeidsmiljø. Du bør være proaktiv, initiativrik og ha evnen til å arbeide både selvstendig og i team. Videre er det viktig at du besitter gode kommunikasjonsevner, er løsningsorientert og har en positiv innstilling.
Evnen til å håndtere ulike oppgaver og strukturere arbeidet effektivt for å møte våre mål og frister er også viktig.

 

Vi tilbyr

  • Utfordrende og allsidige arbeidsoppgaver
  • Et godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsavtaler
  • Moderne IKT-løsninger og faglige nettverk med nabokommuner

 

Engerdalsveien 1794, 2440 Engerdal, Norge

 

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Andreas Stallvik
Assisterende kommunedirektør
 Telefon:94287292
E-post:[email protected]

 

Opplysninger om søknaden og prosessen videre

Søknader skal leveres via vår stillingsportal i Webcruiter. Husk å ta med alt som kan være relevant, både arbeidserfaringer og utdanninger. Last opp vedlegg direkte i søknaden.

Kommunikasjonen i ansettelsesprosessen vil som hovedregel skje via epost til/fra Webcruiter-løsningen. Det er viktig at du oppgir en epostadresse du følger jevnlig med på. Du kan også logge deg på løsningen og se status på søknaden din.

Engerdal kommune ønsker mer mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, etnisk eller nasjonal bakgrunn.

Nåværende og tidligere ansatte kan ha fortrinnsrett etter lov- og avtaleverk. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

Offentlig søkerliste

Engerdal kommune er for mest mulig åpenhet. Derfor vil alle søkere i utgangspunktet få sitt navn på den offentlige søkerlista.

Vi kan gjøre unntak dersom søker oppgir helt spesielle grunner til at vedkommende ikke ønsker navnet sitt offentliggjort. At man ikke ønsker at dagens arbeidsgiver skal få kjennskap til at man er søker, er som hovedregel ikke god nok grunn til at vi unntar søkerens navn fra offentligheten.

Del stillingen

Selskap

Engerdal kommune

Kontaktinfo

  • Andreas Stallvik
  • Tittel: Assisterende kommunedirektør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 94287292

Lokasjon

  • Engerdal

Søknadsfrist

Oktober 5, 2023

Ungdomsarbeider – vikariat i Søgne menighet (Søknadsfrist 05.10.2023)

 

Ungdomsarbeider – vikariat i Søgne menighet

 

 

Søgne menighet har ledig inntil 80% vikariat som ungdomsarbeider for snarlig tiltredelse og fram til mars 2025.
Kunne dette vært noe for deg?

Har du ikke mulighet til å jobbe 80% men er interessert i deler av jobben?

Ta kontakt med oss.

 

  • Søknadsfrist: 05.10.2023
  • Arbeidsgiver: Søgne kirkelig fellesråd
  • Sted: Søgne
  • Stillingstittel: Ungdomsarbeider – vikariat i Søgne menighet
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Deltid
  • Ansettelsesform: Vikariat
  • Stillingsprosent: 80
  • Webcruiter-ID: 4710527801

 

Arbeidsoppgaver

  • Drift av KRIK Tangvall, som samles annenhver lørdag. Ungdomsarbeider deltar på alle disse.
  • Konfirmantarbeid.
  • Ledertrening.
  • Trosopplæring.
  • Skape gode overganger mellom de ulike aktivitetene.

Stillingen innebærer en del jobb på kveldstid og i helger når aktivitetene foregår. Arbeidsplanen følger reglene for arbeids- og fritid.

 

Kvalifikasjoner

  • Erfaring med arbeid for barn og ungdom er ønskelig.
  • Fordel med førerkort og bil.

Politiattest kreves ved ansettelse.

 

Personlige egenskaper

  • Er kreativ og liker å formidle til ungdom.
  • Kan jobbe selvstendig og i team.
  • Kan jobbe strukturert og lede andre.

 

Vi tilbyr

Stillingen innebærer en del jobb på kveldstid og i helger når aktivitetene foregår. Arbeidsplanen følger reglene for arbeids- og fritid.
Aktuelle søkere blir innkalt til intervju.

 

Rådhusveien 39, 4640 Søgne, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Irene Hæåk
Daglig leder
 Telefon:+47 48159874

Ingvar Andersen
Kateket
 Telefon:411 20 530

 

Søgne menighet ligger vest i Kristiansand kommune og har 7790 medlemmer. Soknet består av 3 kirker og staben har 13 ansatte.

Del stillingen

Selskap

Søgne menighet

Kontaktinfo

  • Irene Hæåk
  • Tittel: Daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 48159874
  • Ingvar Andersen
  • Tittel: Kateket
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 411 20 530

Lokasjon

  • Søgne

Søknadsfrist

Oktober 5, 2023

Kyrkjeverje Ål kyrkjelege fellesråd (Søknadsfrist 12.10.2023)

 

Kyrkjeverje

 

Ål kyrkjelege fellesråd

Om stillinga

Vil du å vera med å leie ei levande og aktiv folkekyrkje i Ål? Me har ledig 100% fast stilling som kyrkjeverje.

Kyrkjekontoret og Ål kyrkje held til sentralt på Ål, og det er soknekyrkjer i Leveld og på Torpo. I tillegg til kyrkjeverje består staben av diakon, kyrkjelydspedagog, tre kyrkjetenarar, to sekretærar og to kyrkjemusikarar. Prost, sokneprest og prostiprest har også kontorfellesskap her.

Ål vart i 2021 kåra til Norges kulturkommune med kulturhuset og regional dansescene som viktige element. Kyrkja har eit godt og langt samarbeid med kommunen og organisasjonslivet i bygda.

Drøymer du om å flytte til ei vakker fjellbygd? Ønskjer du deg eit godt kultur- og idrettstilbod, spennande jobbmoglegheiter og eit trygt oppvekstmiljø? Då vil Ål passe godt for deg!

Det er god kommunikasjon både til Oslo og Bergen frå Ål, med tog og buss. Rv7, som er ein av hovudvegane mellom aust og vest, går gjennom kommunen.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 14.09.2023
Arbeidsgivar: Ål kyrkjelege fellesråd
Stad: Ål
Stillingstittel: Kyrkjeverje
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4709932617

Ansvars- og arbeidsoppgåver

Kyrkjeverja er dagleg leiar for fellesrådet si verksemd:

  • Ansvar for bygg- og gravplassforvaltning, personalleiing, sakshandsaming og økonomi.
  • Kontakt og samarbeid med lokale og eksterne aktørar.
  • Strategi- og planarbeid saman med sokneråd og tilsette.

Ønska kvalifikasjonar

  • Relevant utdanning på høgskule-/universitetsnivå.
  • Særleg relevant kompetanse eller personlege eigenskapar kan erstatte utdanningskrav.
  • Det er krav om medlemskap i Den norske kyrkja.

Vi ynskjer elles at søkjar har:

  • God kjennskap til og eit engasjement for Den norske kyrkja som organisasjon og aktør i samfunnet.
  • Erfaring med personalleiing, økonomistyring, administrasjon og forvaltning.
  • Politiattest må leggast fram ved tilsetjing.
  • Målform i Ål kommune er nynorsk.

Personlege eigenskapar

  • Søkjaren må vera personleg skikka til stillinga og det vil bli lagt vekt på personlege eigenskapar som:
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Omgjengeleg og ha evne til å bygge gode relasjonar
  • Evne til å leie under utvikling og endring
  • Kunne motivere og vidareutvikle den lokale kyrkja
  • Målretta og samtidig fleksibel

Me tilbyr

  • Ein variert jobb der ingen dagar er like
  • Godt arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtaleverk i kyrkjeleg sektor
  • Pensjonsordning i KLP

 

Meir om stillinga hjå fellesrådsleiar Torfinn Slåtto tlf. 995 13 142.

 

Søknadsfrist 14. september

 

Søk på stillinga her.

 

Adresse:Sundrevegen 64, 3570 Ål, Norge

Kontaktinformasjon

Torfinn Slåtto, Leiar i Fellesrådet
Telefon:  995 13 142

 

Del stillingen

Selskap

Ål kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Trond Augunset
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 900 66 256

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

Oktober 12, 2023

Helsesykepleier ved Helsestasjon og Skolehelsetjenesten Finnsnes (søknadsfrist 08.10.2023)

 

Helsesykepleier

 

Om stillingen

Helsestasjons- og skolehelsetjenesten i Senja kommune er en del av Barne- og familietjenesten sammen med blant annet Barneverntjenesten og PPT. Tjenesten har egen avdelingsleder med daglig driftsansvar. Pr. tiden har vi 16,9 årsverk hvorav 13,9 årsverk er helsesykepleiere. I tillegg har vi 0,8 årsverk merkantil og 0,6 årsverk venteroms-assistent.

Vi har ledig stilling som

Helsesykepleier 60 % fast stilling, med mulighet for ekstra vikariat i 40 % frem til mai 2024.

Arbeidsoppgaver

Helsefremmende og forebyggende arbeidsoppgaver i henhold til nasjonale retningslinjer for tjenesten.
Arbeidsoppgavene kan variere innenfor helsestasjon, skolehelsetjeneste, helsestasjon for ungdom, smittevern og flyktningehelsetjeneste.
Koordinator-arbeid for barn og unge med langvarige og koordinerte helse- og omsorgstjenester.

Kvalifikasjoner:

Krav om godkjent videreutdanning som helsesykepleier for fast tilsetting.
Sykepleier under utdanning eller med plan om utdanning vil kunne bli vurdert.
Personlig egnethet og god organisering av eget arbeid.
Gode datakunnskaper.
Førerkort klasse B.

Personlige egenskaper

Senja kommunes verdier er Raus, Fremoverlent og Bærekraftige. Vi søker ansatte som etterlever disse verdiene.

For stillingen søker vi en ansatt som:

Faglig engasjert og trives med å jobbe med barn, unge og deres familier.
Innbyr til tillit og har evne til å skape gode relasjoner.
Har evne til å arbeide selvstendig, strukturert og målrettet.
Gode samarbeidsevner, samt gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter.
Stor arbeidskapasitet, fleksibel og lærevillig. Søker må kunne jobbe ved flere deler av tjenesten samtidig.
Kunne bidra til et godt arbeidsmiljø.
Personlig egnethet vil bli vektlagt ved tilsetting.

Vi tilbyr

Faglige utfordringer i en spennende tjeneste i stadig utvikling.
Et godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte kollegaer.
Fokus på kompetanseutvikling og velferdsteknologi.
Fokus på brukermedvirkning.
Gode pensjon- og forsikringsordninger i KLP.
Fleksitid.

For stillingen gjelder

Søker må være innstilt på noe bruk av egen bil i arbeidstiden.
Lønn etter tariff og kvalifikasjoner.
Det bes om at det i søknaden oppgis 2 referanser.
Det kreves politiattest ved tilsettinger.
I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.
Kopi av attester og vitnemål blir etterspurt ved behov. Kopiene blir ikke returnert.

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Troms og Finnmark

 

Søknadsfrist: 08.10.2023

 

Arbeidssted: Finnsnes

 

Kontaktpersoner:

Vanja Hårseide

tlf: +47 90644305

 

Hjemmeside:
www.senja.kommune.no
Adresse: Rådhusveien 8 9300 Finnsens

 

Barne og Familietjenesten

Senja kommune har i underkant av 15 000 innbyggere og er en av de største innen fiskeri‐ og sjømat i Norge. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser – med andre ord fra krybbe til grav. Hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet.

Vi er en nasjonalparkkommune og ble Årets fyrtårnkommune for barn og unge 2022, kåret til årets skandinaviske reisemål av National Geographic og tildelt hederlig omtale for sin kommunikasjonsstrategi og formidling i 2022 – som en av tre finalekandidater til Nordnorsk kommunikasjonspris. I år ble Ski Classic finalen i 2023, Summit 2 Senja, utpekt til det beste arrangementet blant velkjente løp som Marcialonga og Vasaloppet.
Senja kommune opplever en positiv utvikling i næringsliv, industri – eks. ferrosilisiumproduksjon – sjømat og fiskeri, landbruk, energi, reiseliv, handel og service. Sterkt lokalt eierskap og aktører som tar et betydelig samfunnsansvar, er viktig for utvikling av hele samfunnet.
Vi har mål om å være en raus, framoverlent og bærekraftig kommune, og bruker verdiene våre aktivt for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere.
Vi forventer av våre medarbeidere at de skal være bevisste på sin del av ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse i møtet med kommunen. Sammen utvikler vi kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet, gjennom å satse på medarbeiderne våre sin kompetanse og et godt samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.
Du finner mer informasjon om tjenestene våre og nyheter fra kommunen her på vår hjemmeside og i sosiale medier Facebook, Instagram, Linkedin og YouTube.

 

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Vanja Hårseide
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 906 44 305

Lokasjon

  • Finnsnes

Søknadsfrist

Oktober 8, 2023

Tjeldsund kommune – Rådgiver oppvekst (Søknadsfrist 08.10.2023)

Bilde Tjeldsund bru

 

 

Rådgiver oppvekst 2.gangs utlysning

 

 

Vi har ledig stilling som rådgiver oppvekst. I stillingen vil du få mulighet til å arbeide med hele oppvekstfeltet: barnehage, grunnskole og voksenopplæring. Vi søker en rådgiver med glimt i øyet og stor interesse for å utgjøre en forskjell for hele oppvekstfeltet i vår flotte kommune.

Tjeldsund kommune er i omstilling og det er derfor ekstra spennende å være en del av laget vårt.

Stillingen er plassert i kommunedirektørens stab og har tjenestested på rådhuset på Evenskjer. Rådgiver oppvekst vil samarbeide nært med våre nye enhetsledere for barnehage og skole. Arbeidsdagen og arbeidsoppgavene vil være varierte og vil passe for den som kan arbeide selvstendig og fleksibelt.

 

  • Søknadsfrist: 08.10.2023
  • Arbeidsgiver: Tjeldsund kommune
  • Sted: Evenskjer
  • Stillingstittel: Rådgiver oppvekst 2.gangs utlysning
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4710065318

 

Arbeidsoppgaver

  • Utøve barnehagemyndighet
  • Støtte opp om kommunens omstillingsprogram
  • Saksbehandling
  • Følge opp digitale verktøy for barnehage og grunnskole
  • Veilede styrere og rektorer
  • Bidra til å følge opp kommunens internkontroll innen oppvekst
  • Følge opp fagutvikling
  • Andre arbeidsoppgaver som blir tillagt stillingen

 

Kvalifikasjoner

  • Må ha pedagogisk utdanning, gjerne på masternivå
  • Har erfaring fra barnehage og/eller skole
  • Erfaring fra arbeid i kommunal sektor
  • Meget gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
  • Gode IKT-kunnskaper

 

Personlige egenskaper

  • God kjennskap til lovverket innen oppvekstområdet
  • Løsningsorientert, positiv og med fokus på muligheter
  • Evne til å arbeide systematisk, målrettet og selvstendig
  • Høy arbeidskapasitet og evne til å ta ansvar
  • Effektiv og nøyaktig i gjennomføring av arbeidsoppgaver
  • Initiativrik og fleksibel
  • Gode formidlings- samarbeids- og gjennomføringsevner
  • Ønskelig med veiledningskompetanse
  • Kjennskap til samisk kultur er en fordel
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Lønn etter avtale
  • Ansettelse ihht. gjeldende lover, regler, reglement og tariffavtale
  • Gode pensjons- og forsikringsavtaler
  • Allsidige arbeidsoppgaver
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Et godt faglig miljø
  • Fleksible arbeidstidsordninger

Det er gode jobbmuligheter for partner enten i Tjeldsund kommune eller våre nabokommuner Evenes, Harstad og Narvik som ligger 15-60 min kjørevei unna.

Tilsetting i kommunen skjer i henhold til enhver tid gjeldende tariffavtaler, lover og reglement.

Gyldig politiattest må framlegges før tilsetting.

Vi gjør oppmerksom på at søkere til stilling i Tjeldsund kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten, jfr. offentlighetsloven § 25. Dersom dette blir aktuelt vil søker bli kontaktet på forhånd.

Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema.

CV, vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. All dokumentasjon som du ønsker det skal tas hensyn til lastes opp som vedlegg til søknaden. Det er søkers ansvar å sende inn fullstendig dokumentasjon elektronisk innen søknadsfristen.

 

Skånlandsveien 72, 9440 Evenskjer, Norge

 

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Grete Jacobsen
Assisterende kommunedirektør
 Telefon:90655281
E-post:[email protected]

Bente Solvang
Stabsleder
 Telefon:913 84 292
E-post:[email protected]

 

Tjeldsund kommune har ca. 4.200 innbyggere og er lokalisert mellom Harstad og Narvik. Fra 01.07.2020 er kommunen blitt en del av forvaltningsområdet for samisk språk. Kommunesenteret er Evenskjer, ca. 25 minutters kjøretur fra Harstad og ca. 10 minutter kjøretur unna Harstad/Narvik lufthavn, Evenes.
Rundt oss har vi naturskjønne omgivelser ved Tjeldsundet og har flotte muligheter med friluftsliv både til lands og til vanns.

Tjeldsund kommune legger stor vekt på å kunne legge til rette for gode tjenester til innbyggerne og at kommunen skal nå sine mål både kvalitativt og ha en effektiv ressursutnyttelse.

Del stillingen

Selskap

Tjeldsund kommune

Kontaktinfo

  • Grete Jacobsen
  • Tittel: Assisterende kommunedirektør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 90655281

Lokasjon

  • Evenskjer

Søknadsfrist

Oktober 8, 2023

Kateket – 100% stilling (søknadsfrist 10.10.2023)

 

Kateket – 100% stilling

 

 

 

Elverum kirkelige fellesråd søker etter kateket i 100% stilling. Kateketen er menighetenes undervisningsleder og pedagogisk fagansvarlig.

Elverum kommune ligger i Østerdalen og har 21.000 innbyggere. Kirka i Elverum er inndelt i 5 sokn og har like mange kirker og gravplasser. Menighetene byr på variert virksomhet etter en folkekirkelig strategi. Det kirkelige arbeidet er en betydelig kulturfaktor i lokalsamfunnet. Kirkekontoret er et samlokalisert kontor med plass for alle ansatte. Vi har for tiden 19 medarbeidere med til sammen 14 årsverk, hvorav 3 stillinger innenfor kirkelig undervisning. Prestetjenesten har i tillegg 4 årsverk.
De ansatte jobber på tvers av menighetsgrenser og faggrupper.

 

  • Søknadsfrist: 10.10.2023
  • Arbeidsgiver: Elverum kirkelige fellesråd
  • Sted: Elverum
  • Stillingstittel: Kateket – 100% stilling
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid:Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4709383289

 

Arbeidsoppgaver

  • Administrere og koordinere konfirmantundervisning, følge opp konfirmanter, og gjennomføre undervisning i samarbeid med menighetenes prester.
  • Følge opp, videreutvikle og delta i trosopplæringen 0-18 år i menighetene, i samarbeid med menighetspedagogene, øvrige ansatte og frivillige.
  • Administrere og følge opp samarbeid skoler og barnehager, og delta i gudstjenester og samlinger i samarbeid med prester og andre ansatte.
  • Noe gudstjenestearbeid i forbindelse med trosopplæring og konfirmantarbeid.
  • Oppgaver for øvrig etter «Tjenesteordning for kateketer».
  • Kvelds- og helgejobbing må påregnes.

 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning i hht til tjenesteordning for kateketer. Søkere med annen relevant utdanning kan også vurderes.
  • Trygg i rollen på å formidle kristen tro i undervisning og forkynnelse for barn og unge.
  • Kompetanse innen bruk av digitale arbeidsverktøy og sosiale medier.
  • Tilsetting i samsvar med kvalifikasjonskrav og tjenesteordning for kateketer.
  • Medlem av Den norske kirke.
  • Tilsetting skjer med forbehold om vigsling og at biskop gir tjenestebrev.
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse, jfr. trossamfunnslovens § 20.

 

Personlige egenskaper

  • Evne til å bygge gode relasjoner med barn og unge
  • Evne til å involvere, motivere og engasjere kollegaer og frivillige
  • Evne til å prioritere oppgaver og god gjennomføringsevne
  • Evne og motivasjon til å samarbeide med kollegaer på tvers av faggrupper og menighetsgrenser
  • Engasjert og kreativ
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Lønns- og arbeidsvilkår etter KAs tariff avtale
  • Fleksibel arbeidstid
  • Medlemskap i KLP
  • Vi legger til rette for videreutdanning dersom kvalifikasjonskravene ikke fullt ut er oppfylt.

Den som ansettes må være medlem av Den norske kirke, og det kreves barneomsorgsattest (politiattest).Den som ansettes må ha førerkort og disponere bil.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

 

For mer informasjon ta kontakt:

Assisterende kirkeverge Ingrun Jule tlf: 404 90 108, mail: [email protected]
Kirkeverge Ann Kristin Myrer tlf: 951 98 913, mail: [email protected]
Les om oss på: www.elverum.kirken.no

 

Fjeldmoravegen 1, 2406 Elverum, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Ann Kristin Myrer
Kirkeverge
 Telefon:95198913

Ingrun Jule
Assisterende Kirkeverge
 Telefon:40490108

Del stillingen

Selskap

Elverum kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Ann Kristin Myrer
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95198913
  • Ingrun Jule
  • Tittel: Assisterende Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 40490108

Lokasjon

  • Elverum

Søknadsfrist

Oktober 10, 2023

Bibliotekssjef (søknadsfrist 01.10.2023)

 

Luster kommune – Oppvekst

Biblioteksjef

 

Biblioteket har per i dag 2,2 årsverk fordelt på fire tilsette og har eit positivt omdøme med god service og gode tilbod. Biblioteket har eit høgt aktivitetsnivå med mange arrangement for vaksne og barn gjennom året. Luster bibliotek er plassert i Pyramiden kjøpesenter i kommunesenteret Gaupne. Folkebiblioteket administrerer åtte oppvekst-/skulebibliotek utanom biblioteket i Gaupne. Skulane har fast servicetid med skulebibliotekar og høve til sjølvbetening

Stillingsinformasjon

Luster bibliotek søkjer etter biblioteksjef i 100 % fast stilling frå og med 1. november 2023
Biblioteksjefen har det faglege og administrative ansvaret for bibliotektenesta i kommunen, og arbeider aktivt for å vidareutvikle biblioteket som kultur – og kunnskapsformidlar
Biblioteket er organisert under eininga Oppvekst og kultur. Biblioteksjefen deltek i kommunen sitt leiarteam og i nettverk med dei andre biblioteka i Sogn
Stillinga inngår i biblioteket sin vaktplan med laurdagsvakter kvar fjerde laurdag

Sentrale arbeidsoppgåver:

Ansvar for administrativ og fagleg drift av biblioteket med personal – og økonomiansvar
Vidareutvikle biblioteket som formidlingsarena for litteratur, kultur og samtale
Vidareutvikle samarbeidet med andre einingar i kommunen og eksterne aktørar
Publikumsarbeid

Ønska kvalifikasjonar:

Godkjent bibliotekfagleg utdanning
Erfaring frå bibliotekverksemd og leiarskap
Gode norskkunnskapar skriftleg og munnleg
Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Gode kunnskapar innanfor digital formidling og informasjonskompetanse
Du må være omgjengeleg, serviceinnstilt og ha evne til nytenking og utvikling
Personlege eigenskapar vil bli vektlagt

Me kan tilby:

Varierte og spennande arbeidsoppgåver saman med gode kollegaer
Arbeid i ein veldriven kommune med gode og sikre rammevilkår
Eit godt og stabilt arbeidsmiljø med høg fagkompetanse
Gode moglegheiter for fagleg utvikling
Kommunale tilsetjingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordningar
Løn etter gjeldande tariff og avtaleverk

Andre opplysningar

Administrasjonsmålet i kommunen er nynorsk
Alle faste nytilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månader
Me gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort
Søknadar må leverast innan fristen og må sendast inn via rekrutteringssystemet vårt EasyCruit

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Vestland

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

Sektor: Oppvekst

Stillingstype: Fast

 

Søknadsfrist: 01.10.2023

 

Tiltreding: 01.11.2023

Arbeidsstad: Gaupne

 

Kontaktpersonar:

Ellen Borch Veum

tlf: +47 57 68 56 52

Knut Åge Teigen

mob: +47 95147914

 

Heimeside:
www.luster.kommune.no
Adresse: Rådhusvegen 1 6868 Gaupne

Luster kommune – Oppvekst

Luster kommune ligg inst i Sognefjorden, har omlag 5.200 innbyggjarar og er ein av dei største kommunane i Sør-Noreg. Me har tre nasjonalparkar, verdsarven Urnes stavkyrkje, vakker natur og svært gode vilkår for friluftsliv. Næringslivet er variert – frå tradisjonelt landbruk til moderne industriverksemder og stadig meir varierte servicebedrifter. Luster har godt utbygde desentraliserte tilbod og mange levande bygder. Kommunesenteret Gaupne ligg 25 minutt frå region- og utdanningssenteret Sogndal. Kommunen har gode tenester, styrings- og kvalitetssystem. Meir informasjon finn du på: www.luster.kommune.no

Tilgjengelegheitserklæring: https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/f8915265-a527-4dd3-a2c7-d0ef4f693575

 

Del stillingen

Selskap

Luster kommune

Kontaktinfo

  • Knut Åge Teigen
  • Tittel: Kommunalsjef oppvekst
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 951 47 914
  • Ellen Borch Veum
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 57 68 56 52

Lokasjon

  • Luster

Søknadsfrist

Oktober 1, 2023

Avdelingsleder Ytre omsorgsdistrikt (søknadsfrist 12.10.2023)

 

Avdelingsleder Ytre omsorgsdistrikt

 

Helse- og sosialetaten, Lurøy kommune

Om stillingen

Har du en lidenskap for å skape fremtidsrettede omsorgstjenester? Bli med på laget i Norges best drevne kommune.

Lurøy kommune har nylig klatret til førsteplass på Agenda Kaupangs kommuneindeks blant de best styrte kommunene i Norge. Kvalitet i tjenestene er blant faktorene som måles. Vi er stolte over å ha høy kvalitet i omsorgstjenestene og over at det satses stort på omsorgsutbygging. Vi har bygd 15 nye omsorgsboliger, spredt rundt i kommunen, og nå er tiden inne for å ta disse i bruk for å møte framtidens omsorgsutfordringer.

Kommunalområdet Helse, sosial og omsorg (HSO) er i dag delt inn i 6 avdelinger. Som leder for Ytre omsorgsdistrikt, som inkluderer Lovund og Sleneset, vil du spille en avgjørende rolle i å utvikle omsorgstjenestene i dette området. Tjenestemottakerne våre har vedtak på hjemmesykepleie og praktisk bistand, og dette omfatter både beboere i omsorgssentrene og de som bor utenfor senteret. Ved behov og ledighet tilbyr vi også korttidsplasser og avlastning i begge omsorgssentrene.
Omsorgstjenesten i Lurøy er sammen med øvrige tjenester i utvikling. Vi søker derfor en leder som, i tråd med nasjonale føringer som Kompetanseløftet 2025 og anbefalingene fra Helsepersonellkommisjonen, er klar til å ta tjenestene våre inn i fremtiden.

Lederen for avdelingen vil være en viktig del av HSO sin ledergruppe. Du vil ha fast arbeidssted enten på Lovund eller på Sleneset, men det kreves en viss tilstedeværelse på begge steder. Oppmøte på Onøy for ledelsesmøter og annen relevant samhandling er også en del av stillingen.
Dette er en unik mulighet for deg som ønsker å bidra til å videreføre og videreutvikle de allerede gode tjenestene i Lurøy. Her kan du være med på å forme fremtidens omsorgstjenester og bli en del av et dedikert team.

Bli med å gjøre en forskjell i samfunnet vårt!

Her kan du se og høre hvordan de ansatte i Helse-, sosial- og omsorgstjenesten mener om arbeidsplassen og kommunen sin!

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 12.10.2023
Arbeidsgiver: Lurøy kommune
Sted: Lurøy, Sleneset
Stillingstittel: Avdelingsleder Ytre omsorgsdistrikt
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4708681850

Arbeidsoppgaver

  • Avdelingsleder skal ha ansvar for daglig drift både i forhold til personell, fag og økonomi

Arbeidsoppgavene innbefatter:

  • Personalansvar inkl. rekruttering, ansettelser og oppfølging
  • Pårørendesamarbeid
  • Samarbeid med andre tjenester
  • Internkontroll og HMS-oppfølging i avdelingen
  • Økonomioppfølging
  • Deltagelse i faglige satsninger
  • Rapportering og dokumentasjon etter gjeldende systemer. Kommunen bruker ressursstyring, Elements, Cosdoc, Webcruiter, Visma og Compilo som sine sakarkiv/journal/rekruttering system.
  • Erfaring i de vil være en fordel

Kvalifikasjoner

  • 3-årig høyere utdanning innen helse og/eller sosialfag. Annen relevant utdanning/erfaring kan kompensere for krav om 3-årig U/H utdanning
  • 3-årig utdanning innen ledelse kan også være aktuelt dersom du i tillegg har erfaring og kunnskap innen ansvarsområde pleie og omsorg
  • Formell lederutdanning er ønskelig, men relevant ledererfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • God forståelse for ansvarsområde pleie og omsorg
  • Det er ønskelig med erfaring med arbeidstidsordninger og ressursstyring
  • Gode norskkunnskaper og god muntlig og skriftlig framstillingsevne

Personlige egenskaper

Vi er på utkikk etter deg som:

  • er utviklings- og endringsorientert
  • har lyst til å være leder og som vil ta lederutfordringer innenfor pleie og omsorg
  • er strukturert og systematisk
  • har evne til å motivere og lede andre og skape et godt arbeidsmiljø
  • har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, er lojal og selvstendig
  • bidrar til etatens helhetlige satsninger

Personlig egnethet vil vektlegges

To referanser bes oppgis

Vi tilbyr

  • Tilsettingsvilkår i henhold til gjeldende lover, tariffavtaler og kommunale regelverk
  • Lønn etter avtale
  • Utviklings og påvirkningsmuligheter
  • Opplæring/kompetanseheving på området
  • Engasjerte og inkluderende kollegaer
  • Kommunen kan for tilflyttere dekke flytteutgifter etter gjeldende regler, samt være behjelpelig
  • med å skaffe bolig og barnehageplass.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Lurøy, Lurøy, Norge

Kontaktinformasjon

Anne-Brit Greff, Helse, sosial- og omsorgssjef
Telefon:  482 44 703
E-post: [email protected]

 

Lurøy er en kystkommune på Helgeland. Kommunen består av fastland og 1372 store og små øyer. I denne praktfulle naturen med sjøsalte strender og fagre fjell bor det i underkant av 2000 mennesker. Moderne hurtigbåter, bilferger og veier gir folket daglige forbindelser. Havet har vært og er vår hovedkilde til næring og liv. I moderne havbruk er vi blant de fremste i landet, og vi satser på nye tiltak innen industri og samferdsel. Vi har full barnehagedekning og gode muligheter for en aktiv fritid. Kommunen har god økonomistyring og godt samarbeidsklima. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Lurøy kommune

Kontaktinfo

  • Anne-Brit Greff
  • Tittel: Helse, sosial- og omsorgssjef T
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 482 44 703

Lokasjon

  • Lurøy

Søknadsfrist

Oktober 12, 2023