Dagleg leiar, Fusa frivilligsentral (søknadsfrist 25.01.2024)

 

Dagleg leiar Fusa frivilligsentral

 

 

  • Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd
  • 5200 Os

Bjørnafjorden kyrjelege fellesråd v/Fusa sokn har ledig fast stilling som dagleg leiar for Fusa
frivilligsentral, Eikelandsosen.

Fusa frivilligsentral er eigd av Fusa sokn (Den norske kyrkja i Fusa) og det geografiske arbeidsområdet
til sentralen er likt soknet sitt; tilsvarande tidl. Fusa kommune. Kontorlokalet er tilnærma
samlokalisert med Fusa kyrkjekontor på Fjord`n nærsenter i Eikelandsosen.
Fusa sokn er eit av to sokn i Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd, Bjørnafjorden kommune, Vestland.
Fusa frivilligsentral er ein av to frivilligsentralar i Bjørnafjorden kommune. Den andre er eigd av
kommunen og er stasjonert på Os.

 

Arbeidsoppgaver

Vi søkjer ein medarbeidar med høgskuleutdanning eller anna relevant utdanning og praksis. Det er
eit føremon om ein har kjennskap til frivilligsentralane sitt arbeid og har erfaring med arbeid med menneske og frivillig arbeid. Du må kunne arbeide sjølvstendig, men mykje av arbeidet inneber leiing av og samarbeid med mange frivillige medarbeidarar med ulik ståstad og ulike behov. Det vert lagt stor vekt på at ein er personleg eigna til stillinga. Du har ansvar for eige budsjett og du må vera lojal mot eigar sitt verdigrunnlag. At du har førarkort og disponerer bil er eit føremon.

 

Kvalifikasjoner (overskrift)

For deg som vert tilsett vil frivilligsentralen kunne gje eit breidt spekter av utfordrande og spennande
oppgåver – oppfølging av eksisterande tiltak og nye oppgåver, som vert utforma av deg, frivillige og i lag med styret for frivilligsentralen. Det er berre ein stilling (100%) i frivilligsentralen.

For meir informasjon om sentralen sjå fusa.frivilligsentral.no eller Fusa frivilligsentral på facebook.
Dagleg leiar for Fusa sokn er næraste administrative overordna. Løn og tilsetjing etter avtale. Stillinga er 100%, men lågare stillingsprosent kan vera mogleg dersom ynskjeleg.

 

Vi tilbyr

Spørsmål kan rettast til dagleg leiar i Fusa sokn Hans Einar Markhus tlf. 95936580 eller noverande
dagleg leiar Victoria Tverli Dale, 92093716.

Send søknad via webcruiter. (www.kirkejobb.no, www.kyrkja.no/fusa, www.fusa.frivilligsentral.no)

Intervju vil bli teke fortløpande med aktuelle kandidatar.

Søknadsfrist 25.01.2024

 

Kontaktinformasjon

  • Hans Einar Markhus, 95936580
  • Victoria Tverli Dale, 92093716

 

Arbeidssted

Eikelandsosen

 

Nøkkelinformasjon:

  • Arbeidsgiver: Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd
  • Referansenr.: 4751315512
  • Stillingsprosent: 100%
  • Fast
  • Søknadsfrist: 25.01.2024

 

Om arbeidsgiveren

 

 

 

Søk her

 

 

 

Om stillingen

  • Stillingstittel: Dagleg leiar Fusa frivilligsentral
  • Antall stillinger: 1
  • Ansettelsesform: Fast
  • Prosent: 100 %
  • Heltid/deltid: Heltid
  • Sektor: Offentlig
  • Søknadsfrist: 25. januar 2024

Del stillingen

Selskap

Fusa frivilligsentral

Kontaktinfo

  • Hans Einar Markhus
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95936580

Lokasjon

  • Eikelandsosen

Søknadsfrist

Januar 25, 2024

Barnehagelærer (søknadsfrist 25.01.2024)

 

FLOKKEN BLIR STØRRE, OG VI MÅ HA MER MANNSKAP

 

Vi har ledig helstilling for barnehagelærer i Leka barnehage – stillingen er klar for tiltredelse så fort det passer for deg. Ved fast tilsetting tilbys kr 100 000 mot bindingstid på to år, samt nedskriving av studielån med inntil kr 100 000.

Ansvar og oppgaver

Delta i det daglige arbeidet med planlegging, gjennomføring, dokumentasjon og vurdering av enkeltbarna og barnegruppen
Delta i det daglige arbeidet med å skape et trygt og utviklende miljø for enkeltbarna og barnegruppen
Stimulere barns fantasier og skapertrang gjennom ulike aktiviteter
Samarbeide med kollegaer, og skape et godt arbeids-, leke- og læringsmiljø
Samarbeide med foresatte

Kvalifikasjoner

Utdanning som barnehagelærer, men andre kombinasjoner av fag og pedagogikk kan vurderes
Erfaring fra jobb i barnehage er ønskelig
Ved tilsetting må merknadsfri politiattest fremlegges. Barnehageloven § 30, jf. politiregisterloven § 39. Politiattesten må ikke være eldre enn 3 måneder
Ved utvelgelse av kandidater til stillingen(e) kommer personlig egnethet til å bli vektlagt

Vi tilbyr

Et jobbfellesskap med godt arbeidsmiljø og god faglig kompetanse
Lønn etter tariff, samt gode pensjons- og forsikringsavtaler
Dekning av flytteutgifter med inntil kr 12 000
Ved fast ansettelse i helstilling, tilbys etter endt prøvetid kr 100 000 mot bindingstid på 2 år, samt nedskriving av studielån med inntil kr 100 000 (kr 20 000/år)

Søknad

Send søknad med CV og referanser til [email protected]
For spørsmål kan du kontakte barnehagestyrer Ingrid Skogly; telefon 958 69 147, [email protected]

 

Søknadsfrist 25. januar 2024

 

Mer om oss

  • Leka barnehage ligger på en fin naturtomt med nærhet til fjell, skog og sjø.
  • Vi benytter mange naturområder i nærheten til turområde, hvor det er muligheter for fine naturopplevelser.
  • Leka barnehage er en to-avdelings barnehage for barn i alderen fra åtte måneder til seks år.
  • Barnehagen skal gi barn et godt miljø med vekt på lek og samvær med andre barn og med voksne.
  • Barnehagen skal i samarbeid og forståelse med hjemmet ivareta barnets behov for omsorg, lek, læring og danning som gir grunnlag for allsidig utvikling. Det tas hensyn til barnets alder, funksjonsnivå, kjønn, sosial, etnisk og kulturell bakgrunn
  • Våre satsningsområder er språk, lek, kosthold, det enkelte barn, barns medvirkning og fleksible plasser.
  • Bredt samarbeid – i tillegg til foreldre/foresatte, samarbeider vi med skole, PPT, barnevern, helsesykepleier, bibliotek, lag og foreninger, bedrifter og privatpersoner.
  • Språkkommune – Leka er godkjent som språkkommune, som er et utviklingsarbeid knyttet til språk, lesing og/eller skriving i samsvar med Rammeplan for barnehager.
  • Gode språklige ferdigheter er avgjørende for barns lek og læring i barnehagen, og for den enkeltes mulighet til å utvikle gode lese – og skriveferdigheter, slik at de lykkes i utdanning, arbeids og samfunnsliv.

Her finner du mer informasjon: Oppvekst og familie

 

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

  • Ingrid Skogly
  • Tittel: Barnehagestyrer
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon 958 69 147

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Januar 25, 2024

Assisterende tannhelsesjef – Tannhelsetjenesten i Troms (søknadsfrist 28.01.2024)

 

 

Assisterende Fylkestannhelsesjef – Tannhelsetjenesten i Troms

 

Tannhelsetjenesten i Troms søker assisterende fylkestannhelsesjef. Ass. fylkestannhelsesjef har i samråd med Fylkestannhelsesjefen ansvar for å samordne, koordinere og utvikle hele virksomheten samt sørge for at tannhelsetjenesten utøver sine oppgaver i henhold til lover, forskrifter og retningslinjer gitt av sentrale myndigheter og i samsvar med fylkeskommunale bestemmelser og politiske vedtak.

For rett kandidat tilbyr vi en spennende jobb i en veldrevet organisasjon med mange gode og kompetente medarbeidere. Den vi søker er tydelig, utviklings- og løsningsorientert og innehar gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Det er ønskelig med stor faglig tyngde fra odontologifeltet. Arbeidssted vil primært være ved fylkeshuset i Tromsø og den som tilsettes vil fungere som stedfortreder for Fylkestannhelsesjefen.

Personlige egenskaper og egnethet vil bli tillagt stor vekt ved tilsetting.

Arbeidsoppgaver

Legge strategier og planer for utvikling og drift av tannhelsetjenesten, både faglig, administrativt, organisatorisk og økonomisk
Sørge for at tjenesten utvikler seg i henhold til sentrale føringer og oppfyller sin rolle som samfunnsaktør på tannhelsefeltet i Troms
Saksbehandling på alle nivå hvor god kvalitet og pasientsikkerhet står i fokus
Sikre et godt samspill og samarbeid med øvrige ledere i organisasjonen samt tillitsvalgte

Ønskede kvalifikasjoner

Autorisasjon som tannlege
Lang og bred praksis som tannlege
God kjennskap til organisering av tannhelsetjenesten, samt forståelse for samfunnsoppdraget til den offentlige tannhelsetjenesten og rammeforutsetningene som følger med
Erfaring fra strategi-, endrings- og utviklingsprosesser
Erfaring fra samarbeid med tillitsvalgte
Søker må beherske et skandinavisk språk både muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Gode samarbeidsegenskaper
Evner til å lytte og involvere
Forstå utviklingen og verdien digitaliseringen medfører
Har en positiv holdning til nye utfordringer og finne løsninger
Nøyaktig og analytisk i eget arbeid

Vi tilbyr

Godt arbeidsmiljø
Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver med utviklingsmuligheter
Gode pensjons- og forsikringsordninger som medlem av KLP
Lønn etter avtale
Pensjonsinnskudd trekkes med 2 %
Som ass. fylkestannhelsesjef vil du være en del av fylkestannhelsesjefens ledergruppe
Søknaden skal inneholde
Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester
2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
Søknad skal leveres elektronisk i Jobbnorge.

Søknadsfrist og andre opplysninger

Søknadsfrist: 28.01.2024

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste blir automatisk tilgjengelig i søkers brukerkonto i Jobbnorge når stillingen er avpublisert, eller den kan sendes ut ved forespørsel.
Før eventuell tilsetting i Troms fylkeskommunes tannhelsetjeneste må politiattest fremlegges jf. helsepersonelloven sine regler.
En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden.

Om oss

Den offentlige tannhelsetjenesten skal organisere forebyggende tiltak for hele befolkningen, og gi regelmessig oppsøkende tilbud til visse prioriterte grupper, blant annet barn og ungdom, psykisk utviklingshemmede, eldre, langtidssyke og uføre i institusjon. I tillegg til dette yter vi tannhelsetjenester til voksne pasienter.

For mer informasjon om oss gå innom vår hjemmeside www.tromsfylke.no

 

Søk på stillingen her.

 

Spørsmål om stillingen

Per Ove Uglehus, Fylkestannhelsesjef

928 17 743

[email protected]

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 28. januar 2024

 

Arbeidsgiver Troms fylkeskommune (TFK)

Kommune Tromsø – Romsa

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Strandvegen 13, 9007 Tromsø

 

Troms fylkeskommune

Vi er en av landsdelens største arbeidsgivere, og har blant annet ansvar for regional utvikling, videregående utdanning, fylkesveier, kollektivtilbud, offentlig tannhelsetjeneste, kultur og friluftsliv.

Hos oss får du tillit, ansvar og spennende dager på jobb, i et sosialt og faglig sterkt arbeidsmiljø. Du blir raskt involvert i det utrolige mangfoldet fylkeskommunen jobber med, noe som har stor betydning for samfunnsutviklinga i Troms.

Naturen og kulturlivet er eventyrlig og frodig, og byr på mange flotte opplevelser!

For mer informasjon om Troms fylkeskommune – gå innom vår hjemmeside tromsfylke.no

 

Del stillingen

Selskap

Troms fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Per Ove Uglehus
  • Tittel: Fylkestannhelsesjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 928 17 743

Lokasjon

  • Tromsø

Søknadsfrist

Januar 28, 2024

Lærerstillinger og tillkallingsvikarer, Batnfjord skule (søknadsfrist 29.01.2024)

Gjemnes kommune

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

Batnfjord skule
Batnfjord skule
 
Søknadsfrist 29.01.2024

 

Batnfjord skule
 
Søknadsfrist 19.01.2024
 
 
Batnfjord skule
 
Søknadsfrist 19.01.2024
 
 
Batnfjord skule
 
Søknadsfrist19.01.2024
 
 

Kontaktperson for stillingene

Kjerstin Alvheim Bjerkås
+47 40075067
[email protected]

 

Om kommunen

Gjemnes kommune ligger på Nordmøre sentralt plassert midt mellom Kristiansund og Molde i Møre og Romsdal. Gjemnes har ca. 2600 innbyggere og et areal på ca. 381 km2. Kommunesenteret ligger i tettstedet Batnfjordsøra hvor Batnfjord skule befinner seg. Kommunen ligger i naturskjønne omgivelser med rike muligheter for friluftsliv i alle årstider. Vi har godt arbeidsmiljø, der verdibasert ledelse bygd på lagånd, ansvarliggjøring, lojalitet og brukerfokus ligger til grunn for virksomheten.

Batnfjord skule er grunnskole og voksenopplæring med 44 ansatte. Barne- og ungdomsskolen har ca. 230 elever og voksenopplæringa har ca 50 elever. Høsten 2021 ble skolen renovert og påbygd. Vår visjon er: «Vi lar flammen brenne!» Vi ønsker å være en skole som bidrar til å gi elevene godt selvbilde, elever som er trygge i samhandling med andre, elever som er reflekterte med kompetanse og lyst til videre utdanningsløp. Vi er del av Oppvekstnettverk Nordmøre og er underveis i læringsløype om inkluderende praksis og spesialundervisning med fokus på matematikk. Vi er del av prosjekt innen programmering, inkluderende skolehverdag og læring i friluft. Opplæringsmålet er bokmål.

 

Del stillingen

Selskap

Gjemnes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Gjemnes

Søknadsfrist

Januar 29, 2024

Konsulent – Lønn og økonomi – 150 % faste stillinger (Søknadsfrist 22.01.2024)

1170x300 Galtåsknappen

 

Konsulent – Lønn og økonomi – 150 % faste stillinger

 

Innen sektor for økonomi er det ledig to faste stillinger på til sammen 150 %, som konsulent for lønn og økonomi.

Som konsulent vil du ha kontorsted i Engerdal sentrum, på kommunehuset Enger, sammen med resten av kommuneadministrasjonen.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 22.01.2024
Arbeidsgiver: Engerdal kommune
Sted: Engerdal
Stillingstittel: Lønnskonsulenter – 150 % faste stillinger – 2. gangs utlysning
Stillinger: 2
Heltid / Deltid: Heltid, deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100, 50
Webcruiter-ID: 4749784661

Arbeidsoppgaver

Stillingene innebærer hovedsakelig følgende oppgaver:

  • Lønn fra A-Å og tilhørende rapportering 
  • Kontroll av lønns- og personaldata  
  • Oppfølging av fravær, sykelønnsrefusjoner og kontakt med NAV  
  • Veiledning og bistand overfor ledere og ansatte  
  • Service og støtte til de øvrige enhetene  
  • Lønnskjøring, avstemminger og andre løpende oppgaver i avdelingen 

Kvalifikasjoner

  • Vi søker medarbeidere med utdanning innenfor lønnsfag, men også annen relevant utdanningsbakgrunn vil bli vurdert  
  • Relevant praksis vil kunne kompensere for manglende formell utdanning  
  • Ved mangel på relevant utdanning eller praksis, forventes evne og vilje til å tilegne seg nødvendig kompetanse 
  • Kjennskap til Visma HRM vil være en fordel  
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig  
  • God IKT-faglig kompetanse  
  • Personlig egnethet vil tillegges vekt 

Personlige egenskaper

  • Nøyaktig, strukturert og punktlig 
  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team 
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner  
  • Løsningsorientert 
  • Serviceinnstilt 
  • Fleksibel  
  • Motivert 

Vi tilbyr

  • Utfordrende og allsidige arbeidsoppgaver 
  • Godt arbeidsmiljø 
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Gode muligheter for kompetanseheving og faglig utvikling  
  • Stipendordning ved videreutdanning 
  • Lønn etter avtale 
  • God pensjonsavtale 

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Engerdalsveien 1794, 2440 Engerdal, Norge

Kontaktinformasjon

Gunn Vesterheim, Sektorleder Økonomi og regnskap
Telefon:  400 24 914
E-post:   [email protected]

 

Opplysninger om søknaden og prosessen videre

Søknader skal leveres via vår stillingsportal i Webcruiter. Husk å ta med alt som kan være relevant, både arbeidserfaringer og utdanninger. Last opp vedlegg direkte i søknaden.

Kommunikasjonen i ansettelsesprosessen vil som hovedregel skje via epost til/fra Webcruiter-løsningen. Det er viktig at du oppgir en epostadresse du følger jevnlig med på. Du kan også logge deg på løsningen og se status på søknaden din.

Engerdal kommune ønsker mer mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, etnisk eller nasjonal bakgrunn.

Nåværende og tidligere ansatte kan ha fortrinnsrett etter lov- og avtaleverk. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

Offentlig søkerliste

Engerdal kommune er for mest mulig åpenhet. Derfor vil alle søkere i utgangspunktet få sitt navn på den offentlige søkerlista.

Vi kan gjøre unntak dersom søker oppgir helt spesielle grunner til at vedkommende ikke ønsker navnet sitt offentliggjort. At man ikke ønsker at dagens arbeidsgiver skal få kjennskap til at man er søker, er som hovedregel ikke god nok grunn til at vi unntar søkerens navn fra offentligheten.

 

Del stillingen

Selskap

Engerdal kommune

Kontaktinfo

  • Gunn Vesterheim
  • Tittel: Sektorleder Økonomi og regnskap
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 400 24 914

Lokasjon

  • Engerdal

Søknadsfrist

Januar 22, 2024

Psykiatrisk sykepleier (søknadsfrist 22.01.2024)

Er du en faglig engasjert og motiverende psykiatrisk sykepleier? Da trenger vi din kompetanse og pågangsmot!

Psykiatrisk sykepleier – 100 % fast stilling

 

Krødsherad kommune søker engasjert og erfaren psykiatrisk sykepleier i 100 % stilling.

Vi er en liten kommune med 2200 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte velferdstjenester til sine innbyggere.

Stillingen er plassert i virksomhet for forebyggende tjenester, som består av psykisk helse og rus, fysioterapi og friskliv, flyktningetjenesten, samt helsestasjon og skolehelsetjenesten.

Arbeidsoppgaver:

Individuell kartlegging, oppfølging og veiledning av brukere, koordinatorarbeid, samt gruppeaktiviteter med målgruppen.
Forebyggende arbeid, delaktig i frisklivs– og lavterskeltilbud, og å fremme psykisk helse i befolkningen.
Samarbeid med fastleger, ruskonsulent, hjemmetjenesten, spesialisthelsetjenesten og FACT.
Veiledning av kolleger.
Bidra til tverrfaglig samarbeid og brukermedvirkning.
Ledelse av psykososialt kriseteam.

Egenskaper vi ser etter:

Evne til å jobbe selvstendig og strukturert.
Fleksibel, og har stort engasjement for brukergruppen.
Håndterer omstilling, kan ta avgjørelser og administrere egen arbeidsdag.
Gode kommunikasjonsevner og evne til å bygge relasjoner med brukere og fagpersoner.
Har gode samarbeidsevner og er opptatt av å finne gode løsninger i en travel hverdag.
Evner å stå i saker over tid.
Gode fremstillingsevner i norsk språk, både muntlig og skriftlig.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kvalifikasjoner:

Sykepleier med videreutdanning i psykisk helsearbeid.
Gjerne erfaring og utdanning innen kognitiv terapi.
Bred erfaring fra 1. og 2. linjetjenesten er ønskelig.
Gode IKT kunnskaper.
Krav om politiattest.
Førerkort klasse B og kunne disponere egen bil.

Vi tilbyr:

Veiledning
Utfordrende og varierte oppgaver og ansvar.
Godt arbeidsmiljø.
Lønn etter avtale.
Gode pensjons- og forsikringsvilkår.
Elektronisk søknad skal benyttes.

 

Søk på stillingen her.

 

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 11.02.2024

 

Tiltredelse: Snarest

Arbeidssted: Norefjellporten, Noresund

 

Kontaktpersoner:

Ellen Fremgaard

mob: +47 928 77 009

 

Hjemmeside:
www.krodsherad.kommune.no
Adresse: Kommunehuset 3536 Noresund

 

Krødsherad kommune Helse og omsorg

Krødsherad kommune ligger i Buskerud kun 10 mil fra Oslo. Med strandlinje til Krøderen og høyfjell som Norefjell, byr kommunen på både fjord, fjell og fin natur. Dette har skapt en sterk turisnæring og et variert næringsliv i kommunen.

 

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

  • Ellen Fremgaard
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 928 77 009

Lokasjon

  • Noresund

Søknadsfrist

Januar 22, 2024

Slåtthaug vgs: Miljøfagarbeidar vikar (søknadsfrist snarast)

 

Miljøfagarbeidar (vikariat), 2. gongs utlysing

 

Slåtthaug videregående skole ligg i naturskjønne omgivnader nær Nesttun sentrum. Det er kort veg til buss- og bybanestopp, og vi har Fana Arena og Slåtthaug kunstisbane rett i nærleiken. Skolen har ca. 550 elevar fordelt på utdanningsprogramma BA,EL, HO, TIF og påbygging til generell studiekompetanse. Elevmilljøet hos oss er mangfaldig og spennande, og lærarane er engasjerte og kreative. Her ser vi på alle utdanningsvegar som likeverdige, og er opptatte av at elevane skal oppleve trygg, aktiv læring i alle klasserom og verkstader. Vi søkjer ein miljøfagarbeidar som kan hjelpe elevar som har behov for støtte og oppfølging i opplæringa. Startdato er 1. februar.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: Snarast
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Nesttun
Stillingstittel: Miljøfagarbeidar (vikariat). 2. gongs utlysing
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Vikar
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4737462814
Startdato: 01.02.2024

Arbeidsoppgåver

Vi har behov for ein fagperson som kan hjelpe einskildelevar og grupper av elevar som har behov for støtte i opplæringa i klasserom/verkstad og praktisk arbeid. Startdato 1. februar.

Kvalifikasjonar

Du har fagbrev som barne- og ungdomsarbeidar eller tilsvarande.
Det er ønskjeleg med erfaring frå arbeid med ungdom, gjerne frå institusjon eller barnevern.
Det er ein fordel om du har teknisk fagkompetanse innanfor byggfag eller industri.
Det er ein fordel om du beherskar fleire språk.

Personlege eigenskapar

Du likar å arbeide med ungdom og er ein god rollemodell.
Du har ei positiv innstilling og skaper gode relasjonar.
Du er ein god lagspelar, er god til å samarbeide og deler av kunnskapen din.
Du likar å arbeide praktisk med hendene.

Vi tilbyr

Løn og lønsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønspolitikk
Gode forsikrings- og pensjonsordningar
Tett kollegasamarbeid og god delingskultur
Eit inspirerande og nyskapande profesjonsfellesskap

 

Søk på stillinga her.

 

Adresse: Slåtthaugvegen 134, 5222 Nesttun, Norge

Kontaktinformasjon

Magnhild Hakestad, rektor
Telefon:  55 14 04 12
E-post: [email protected]

Lena Sanden, avdelingsleiar
Telefon:  55 14 04 19
E-post: [email protected]

Wenche Narum, førstekonsulent
Telefon:  55 14 04 10
E-post: [email protected]

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg. Lokalsamfunna er ramma for gode kvardagsliv som gjev like mogelegheiter til å delta i verdiskaping i heile Vestland. Fylkestinget er øvste politiske organ i fylkeskommunen.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Magnhild Hakestad
  • Tittel: Rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 55 14 04 12
  • Lena Sanden
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 55 14 04 19
  • Wenche Narum
  • Tittel: Førstekonsulent
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 55 14 04 10

Lokasjon

  • Nesttun
  • Bergen

Søknadsfrist

Januar 21, 2024

Administrasjonssjef (søknadsfrist 04.02.2024)

 

Vil du jobbe i en etat med et viktig samfunnsoppdrag?

Administrasjonssjef

 

Om kriminalomsorgen

Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her. Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor.

Region nord omfatter 5 fengsler og 3 friomsorgskontor med ca. 550 ansatte i Trøndelag, Nordland, Troms og Finnmark. Regionadministrasjonen ligger i Trondheim. Trondheim fengsel og forvaringsanstalt er regionens største og består av tre avdelinger. Nermarka har høyt sikkerhetsnivå og en kapasitet på 151 plasser, herunder tilrettelagt seksjon for forvaringsdømte. Fengselets administrasjon ligger også her. Avdeling Leira og avdeling Kongensgate har lavt sikkerhetsnivå med henholdsvis 31 og 10 plasser. Fengslet har ca. 220 årsverk.

Om stillingen

Vi har ledig en fast stilling som administrasjonssjef ved Trondheim fengsel og forvaringsanstalt. Du vil i samarbeid med fengselsleder og assisterende fengselsleder lede og utvikle enheten i tråd med etatens verdier, og ha overordnet ansvar for ledelse og utvikling av den administrative driften av anstalten.
Administrasjonssjef er direkte underlagt fengselsleder og sitter i anstaltens ledergruppe.

Arbeidsoppgaver

Overordnet ansvar for å lede og utvikle den administrative driften av anstalten; herunder:

  • overordnet lederansvar for økonomistyring, HMS-arbeidet i anstalten, HR-prosesser og organisasjonsutvikling
  • sikre en god og effektiv drift innen HMS-arbeidet, personaloppfølging, administrasjon og strategisk
  • planleggingsarbeid i samarbeid  med fengselsleder og assisterende fengselsleder  
  • overordnet ansvar for at arbeidsgiver ivaretar ansvaret for de ansatte og arbeidsmiljøet i henhold til lov og avtaleverket (HA, HTA), samt i henhold til særskilt IA-avtale
  • overordnet ansvar for å tilrettelegge for en god og hensiktsmessig samarbeidsform med fagforeningene og vernetjenesten jf. hovedavtale, samt ivareta behovet for forløpende drøftings-, forhandlings- og informasjonsmøter med disse
  • ansvar for at enheten til enhver tid har hensiktsmessige og godkjente arbeidstidsordninger, herunder turnus og bemanningsplaner
  • ansvar for å utarbeide forslag til prioriteringer i lokale lønnsforhandlinger, samt ved særskilte lønnsforhandlinger og lønnsvurderinger 
  • personalansvar i henhold til organisering

Den som ansettes må påregne endringer i ansvars- og arbeidsområde. 

Utdanning og erfaring

Du må ha

  • relevant høgskole- eller universitetsutdanning på bachelornivå
  • relevant ledererfaring
  • svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • kjennskap til og erfaring i bruk av program for HMS, HR, regnskap, lønn

Personlige egenskaper

  • gode leder- og samarbeidsegenskaper
  • har evne til å bygge relasjoner, kommuniserer godt og fremmer samarbeid på tvers i organisasjonen
  • tydelig, åpen, og inkluderende
  • gode analytiske evner, samt evne til å tenke helhetlig og tverrfaglig
  • resultatorientert
  • er endrings- og utviklingsorientert
  • ha evne til å jobbe strukturert og målrettet
  • ha personlige egenskaper i tråd med etatens verdier

Vi tilbyr

  • meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
  • gode pensjons, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
  • et hyggelig arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte medarbeidere
  • stillingen lønnes som administrasjonssjef (stillingskode 1058) fra ltr. 72 – 82, p.t kr 720 100 – 919 200, avhengig av kvalifikasjoner. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.

Generell informasjon

Trondheim fengsel og forvaringsanstalt mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.  

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.

Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.

Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.

Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet. 

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til fengselsleder Egil Gabrielsen tlf. 73826001/41534773.

Søknad og CV sendes elektronisk via linken «Søk stillingen» på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20. 

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 4. februar 2024

 

Arbeidsgiver Kriminalomsorgen region nord

Kommune Trondheim

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Nermarka 2, 7047 Trondheim

 

Del stillingen

Selskap

Kriminalomsorgen Region Nord

Kontaktinfo

  • Egil Gabrielsen
  • Tittel: Fengselsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 73826001 / 41534773

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

Februar 4, 2024

Sjukepleiar, Eining 3 – Alvehaugen bu og rehabilitering – korttid Fast (Søknadsfrist 18.01.2024)

Header Ulstein sommar

 

Sjukepleiar

 

Helse- og omsorgsetaten, Eining 3 Alvehaugen bu og rehabilitering – korttid

Bufellesskapet (HI-fløya) på Alvehaugen har ledig to 100 prosents sjukepleiestillingar. Vi ser etter sjukepleiarar som ønsker å jobbe på ei variert og fagleg spennande avdeling.

Stilling 1: 100 prosents fast stilling for sjukepleiar. Stillinga er 65 prosent på HI-fløya og 35 prosent i ressursbanken. Stillinga er ledig per dags dato.

Stilling 2: 100 prosents stilling for sjukepleiar i eit svangerskapsvikariat frå mars-24 på HI- fløya. Stillinga kan gjerast fast med base i ressursbanken.

HI-fløya er to bufellesskap på Alvehaugen bu- og rehabiliteringssenter med 10 og 11 heildøgnsbemanna omsorgsbustader. Vi har fellesareal, personalbase og ein del fellesfunksjonar med sjukeheimen.

Avdelinga har 6 sjukepleiarar i turnus, og du vil jobbe i team med både sjukepleiarar, helsefagarbeidarar, lærling og assistentar.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 18.01.2024
Arbeidsgivar: Helse- og omsorgsetaten
Stad: ULSTEINVIK
Stillingstittel: Sjukepleiar
Stillingar: 2
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4748339867

Arbeidsoppgåver

Som sjukepleiar vil du ha varierte faglege utfordringar og arbeidsoppgåver knytt til ulike pasientgrupper og diagnosar. Brukargruppa er i hovudsak eldre som treng heildøgns pleie og omsorg. Tenesta er organisert med primærkontaktar og vi legg vekt på å ha eit godt og nært samarbeid med brukar og pårørande. Vi jobbar tverrfagleg og i samarbeid med andre einingar i sektoren.

Kvalifikasjonar

  • autorisasjon som sjukepleiar
  • god skriftleg og muntleg norskkunnskap
  • krav om tilfredsstillande politiattest

Personlege eigenskapar

  • Du likar å jobbe med eldre
  • Du likar å jobbe med heile mennesket og er roleg og trygg i utfordrande situasjonar
  • Du er positiv og engasjert i jobben, og er med på å skape trivsel på arbeidsplassen
  • Du kan jobbe sjølvstendig og har gode samarbeidsevner
  • Du er fleksibel og løysingsorientert

Vi tilbyr

  • turnus med moglegheit for langvakter 4. kvar helg (frivillig med langvakter)
  • regulerte lønns- og avtalevilkår
  • eit godt tverrfagleg miljø med mange dyktige kollegaer
  • eit inkluderande og triveleg arbeidsmiljø
  • aktiv bruk av moderne velferdsteknologi
  • ein variert og utfordrande jobb med mange spennande arbeidsoppgåver
  • gode pensjons- og forsikringsvilkår
  • moglegheit for kompetanseheving og kursing
  • god opplæring til deg som er ny

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Alvehaugen bu- og rehabiliteringssenter, 6065 ULSTEINVIK, Norge

Kontaktinformasjon

Gunn Sætre, Einingsleiar 3
Telefon:  +47 982 30 617

 

Mellom storhavet og Sunnmørsalpane ligg Ulstein kommune med kommunesenteret Ulsteinvik. Hos oss står nyskaping og bulyst i høgsetet. Folketalet stig og nye utbyggingsprosjekt har blitt prisløna dei siste åra. Vi driv godt, har stram men ordna økonomi, gode tenester og høg fagleg kompetanse. Vi huser store maritime verksemder med global marknad og hjarte for lokalsamfunnet. Saman med engasjerte innbyggarar, ein blømande frivillig sektor og eit allsidig næringsliv skaper vi framtida.

Del stillingen

Selskap

Ulstein kommune

Kontaktinfo

  • Gunn Sætre
  • Tittel: Einingsleiar 3
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 982 30 617

Lokasjon

  • Ulsteinvik

Søknadsfrist

Januar 18, 2024

Enhetsleder i Mo barnehage (Søknadsfrist 26.01.2024)

 

Oppvekst og kultur, Nord-Odal kommune

Enhetsleder i Mo barnehage

 

Vi søker etter enhetsleder i Mo barnehage.

Nord-Odal kommune har to kommunale barnehager. Mo barnehage er per nå en 3-avdelingers barnehage og ca. 12 ansatte i Mo med oppstart fra 01.08.2024.

Alle barn og unge i Nord-Odal skal oppleve et godt, trygt og attraktivt oppvekstmiljø som er involverende, inkluderende og mangfoldig, og hvor de får realisert sitt læringspotensiale.

Oppvekstsektoren i Nord-Odal er en lærende organisasjon og sammen utvikler vi oss i profesjonelle læringsfellesskap.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 26.01.2024
Arbeidsgiver: Nord-Odal kommune
Sted: Sagstua
Stillingstittel: Enhetsleder, Mo barnehage
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4730716250

Arbeidsoppgaver

Drifte barnehagen i henhold til lov, forskrifter, vedtekter samt i samsvar med verdiene i Nord-Odal kommune
Enhetsleder har ansvar for personalledelse, økonomistyring og fagutvikling
Ansvar for økonomioppfølging og rapportering på eget område
Fremme jobbnærvær gjennom samarbeid med tillitsvalgte, verneombud og medarbeidere
Bygge et sterkt og godt fagmiljø i barnehagen som bidrar til barns lek, læring og trivsel
Samarbeide godt med kollegaer og legge til rette for et godt samarbeid med barn og foreldre
Delta i kommunes tverrfaglige støttesystemer i samarbeid med pedagogisk psykologisk tjeneste, barnevern og helsestasjon
Lede, inspirere og bidra til at de ansatte er engasjerte, kreative og motiverte, bygge en sterk kultur innad og utad
Gjennomføre og lede kontinuerlige utviklingsprosesser i et inkluderende arbeidsmiljø med stolte medarbeidere
Være en del av et felles lederteam for oppvekst i kommunen

Kvalifikasjoner

Godkjent høyskoleutdanning som barnehagelærer eller førskolelærer
Ønskelig med lederutdanning for barnehage
Ønskelig med ledererfaring fra tilsvarende stilling
God økonomisk forståelse og erfaring med budsjett- og økonomiansvar
Gode digitale ferdigheter og erfaring med bruk av bl.a. sak- og arkivsystem og barnehagens fagsystemer
God muntlig og skriftlig framstillingsevne
Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig, tilsvarende B2 nivå
God relasjonskompetanse som brukes aktivt for å bygge laget rundt barnet
Det kreves gyldig politiattest for stillingen

Personlige egenskaper

Vi søker en enhetsleder som:

  • inspirerer, motiverer og bygger tillit
  • er tydelig, har en naturlig autoritet og skaper positivt engasjement.
  • er selvstendig, strukturert og målrettet

Vi tilbyr

Kompetent fagmiljø
En spennende og utfordrende stilling som er i kontinuerlig utvikling
En velfungerende ledergruppe
Lønn og arbeidsvilkår som samsvarer med gjeldende lov, forskrift og avtaler
Bedriftshelsetjeneste
Pensjonsordning i KLP

Annet

Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.

Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Nord-Odal kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn, etnisitet oppfordres til å søke.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Tiurvegen 7, 2120 Sagstua, Norge

Kontaktinformasjon

Yvonne Bunes, Kommunalsjef, oppvekst og kultur
Telefon:  900 18 644
E-post:  [email protected]

 

Nord-Odal ligger midt på Østlandet og har ca. 5.000 innbyggere. Administrasjonssenteret Sand, ligger vakkert til ved Storsjøen med kort vei til Kongsvinger, Hamar og Gardermoen. Oslo ligger bare 1 time unna, med gode kollektivforbindelser. Kommunen er kjent for å ha et rikt kultur- og idrettsmiljø. Det nye prisbelønnede bygget Samling med blant annet kommunens bibliotek, Milepelen kulturhus og Prestgarden kulturfellesskap med tilhold på Sand prestgård, bidrar til et særs aktivt kulturliv med festivaler, teater, kino, pubkvelder og konserter. Dugnadsaktiviteten er høy og gir gode muligheter til å få nye venner.

Nord-Odal har et godt næringsliv som skaper arbeidsplasser både for egne innbyggere og for folk utenfor kommunen. Kommunen er den største arbeidsgiveren, og nummer to er Mapei AS som er markedsledende innen kjemiske byggevarer. Andre større bedrifter finner du blant annet innen transport og bygg og anlegg.

Ønsker du å bosette deg her, har kommunen et variert tilbud på byggeklare tomter med beliggenhet. Det er også ledige leiligheter i nye bygg sentralt i kommunen.

Kontakt oss på [email protected]

Del stillingen

Selskap

Nord-Odal kommune

Kontaktinfo

  • Yvonne Bunes
  • Tittel: Kommunalsjef, oppvekst og kultur
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 900 18 644

Lokasjon

  • Sagstua

Søknadsfrist

Januar 26, 2024