Barneverns – konsulent (Søknadsfrist 02.01.2025)

Gjerdrum kommune Barnevern

 

Barnevernskonsulent

 

 

Beskrivelse av stilling:

Barneverntjenesten i Gjerdrum kommune søker nå etter to engasjerte og dyktige barnevernskonsulenter.

Kjenner du et brennende engasjement for barnevern? Trives du med gode kolleger rundt deg og en arbeidsgiver som satser på sine ansatte? Er du løsningsorientert, fleksibel, og trives med høyt tempo? Da er du akkurat den vi ønsker oss med på laget i Gjerdrum barneverntjeneste. Vi søker nemlig deg som ønsker å være med og gjøre en forskjell for barn, unge og familier i Gjerdrum kommune. Du vil bli en del av et godt lag med engasjerte og kompetente kolleger i og utenfor tjenesten. Vi jobber i tillegg systematisk med kompetanse- og fagutvikling.

I Gjerdrum barneverntjeneste jobber vi kontinuering med forebygging, barns rett til medvirkning og tidlig innsats. Vi ser på oss selv som utviklingsrettet, og jobber systematisk med reformen. Barneverntjenesten er underlagt virksomhet oppvekst, og har i tillegg et tett samarbeid med de andre virksomhetene i kommunen, og de andre barneverntjenestene på Øvre Romerike.

Barneverntjenesten består i dag av fem barnevernskonsulenter, to familieveiledere, en kontorfaglig ansatt, to fagledere og virksomhetsleder for barnevern.

Gjerdrum barneverntjeneste er organisert i tre team;

  • Mottak-, undersøkelse- og tiltaksteam
  • Omsorg- og etterverns-team
  • Team for tiltak i familien

 

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling og faglig oppfølging av barnevernssaker etter Lov om barnevern
  • Utstrakt kontakt og samarbeid med barn, foreldre og samarbeidende instanser
  • Oppfølging av barn, ungdom og deres familier
  • Utføre undersøkelse- og tiltaksarbeid
  • Tverrfaglig samarbeid til det beste for barn og familier
  • Forvaltningsoppgaver og skriftlig dokumentasjon etter Lov om barnevern
  • Representere barneverntjenesten i saker for Barneverns- og helsenemnda, samt øvrige rettsinstanser.
  • Delta i barneverntjenestens utviklingsarbeid
  • Forebyggende arbeid
  • Det må regnes med noe ettermiddags- og kveldsarbeid

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyskoleutdannelse, fortrinnsvis mastergrad i barnevern eller sosialt arbeid
  • Det er ønskelig med videre- og/eller etterutdanning, i eksempelvis Juss i barnevernfaglig perspektiv, minoritetskompetanse eller relasjonskompetanse.
  • Oppdatert erfaring og kompetanse fra barnevernsfeltet
  • God juridisk kunnskap og forståelse
  • Erfaring fra barneverntjenestens førstelinjetjeneste vektlegges
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått minimum norskprøve B2, skriftlig og muntlig.

Egenskaper:

  • Du møter barn og unge med varme og respekt, og er opptatt av å skape gode, trygge relasjoner
  • Du brenner for arbeid med barn og unge, og deres familier
  • Du har fokus på barns beste
  • Du har erfaring fra endringsarbeid i familier
  • Du kan arbeide selvstendig
  • Du tenker helhetlig
  • Du mestrer uforutsigbarhet i hverdagen, tåler et høyt arbeidstempo og er fleksibel
  • Du har gode samarbeidsevner
  • Du har evne til å skape tillit
  • Du har god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Du har god kompetanse i brukermedvirkning
  • Du har førerkort for personbil
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • Godt, innkluderende og spennende arbeidsmiljø
  • Et høyt faglig nivå med fokus på utvikling og kompetanseheving
  • Engasjerte og motiverte kolleger som brenner for barn og unge
  • Intern og ekstern veiledning
  • Individuell utviklings- og kompetansehevingsplan
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Fleksitid
  • Lønn etter gjeldende tariff

Vi planlegger å gjennomføre intervjuer 6.januar 2025

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 02.01.2025
Tiltredelse: snarest
Arbeidssted: Gjerdrum barneverntjeneste

 

Kontaktpersoner:

Herredshuset, Gjerivegen 1 2022 Gjerdrum

 

Gjerdrum kommune Barnevern

Sektor oppvekst skal ha et helhetlig grep om barn og unges oppvekst, innbyggerens utvikling og mestring også ut over virksomhetenes tilbud. Flerfaglig samarbeid, fellesskap, samhandling, og tidlig innsats er førende i tråd med aktiv medvirkning, forskning og erfaring. Vi er sammen om å gi tilpassede tjenester av god kvalitet.
Vi ønsker oss flere trygge, modige, rause, robuste, innovative, faglige sterke og godt samhandlende medarbeidere som ønsker å bidra inn i sektor oppvekst.

Bli med på laget i en kommune i sterk vekst! Gjerdrum kommune, sentralt plassert mellom Oslo og Gardermoen, er en liten perle på Romerike. Med drøyt 7 500 innbyggere er vi en attraktiv bokommune med et levende lokalmiljø og unike muligheter for friluftsliv. Her finner du alt fra turstier, skiløyper og fiskevann til et bredt kultur- og idrettstilbud. Vårt kommunesenter, Ask, byr på et koselig miljø med det du behøver av butikker, restauranter og spennende spesialforretninger. Vi søker nå framtidsrettede, rause, entusiastiske og modige ledere og medarbeidere som vil være med på å forme fremtiden for våre innbyggere. Det betyr at vi trenger ledere og medarbeidere som søker ny kompetanse, finner innovative løsninger, har god vurderingsevne og jobber godt sammen internt og eksternt. I Gjerdrum tenker vi helhet, ser muligheter og handler sammen. Er du klar for å gjøre en forskjell? Les mer og søk på våre hjemmesider!

Del stillingen

Selskap

Gjerdrum kommune

Kontaktinfo

  • Merethe Nyrud Merethe
  • Tittel: Barnevernleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 911 03 857
  • Helene Emilie Ringvall
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 48956795

Lokasjon

  • Gjerdrum

Søknadsfrist

Januar 2, 2025

Marker kommune – Koordinerende sykepleier til hjemmesykepleien (søknadsfrist 12.01.2025)

Marker kommune Hjemmebaserte tjenester

 

Dagsykepleier hjemmesykepleien

 
 
Vi i Marker kommune, avdeling hjemmesykepleien er på jakt etter en engasjert og ansvarsbevisst sykepleier!
 
Om Marker kommune
Marker kommune er en attraktiv kommune full av muligheter. Med sitt rike kulturliv og Haldenkanalens unike natur og kultur, er Marker et godt sted å bo for sine 3.600 innbyggere. E18 som er hovedferdselsåren mellom Stockholm og Oslo krysser Halden-kanalen ved Ørje, som er tettstedet i kommunen. Med vår unike tilgang på vakker natur, to sjøer og en kanal er dette en av Østfolds vakreste bygder, med kort avstand både til Østfoldbyene, Oslo og til Sverige.
Marker kommunes visjon er – Mulighetene er mange og verdiene vi jobber etter er trygghet, trivsel og respekt.

Ved Marker Bo- og Servicesenter har kommunen samlet tjenestene som tilbys innen pleie og omsorg. Virksomheten består av sykehjemsavdelinger, hjemmesykepleie, dagsenter, hjemmehjelp, fysio- og ergoterapitjenste og kjøkken. Avdeling for tjenester til brukere med nedsatt funksjonsevne finner sted i Lilleveien.

 
Om hjemmesykepleien
Hjemmesykepleie er et tilbud til pasienter som har behov for nødvendig helsehjelp, opptrening, opplæring eller et tilbud til de som trenger bistand til å mestre dagligdagse aktiviteter. Noen trenger oppfølging i en kort periode, mens andre har behov for oppfølging over lengre periode.
Vi er opptatt av at våre brukere skal være mest mulig selvhjulpne og kan klare seg lengst mulig i eget hjem. Tjenesten er dermed tilpasset, slik at pasienter skal opprettholde sine funksjoner. Vi setter pasienten i fokus og jobber mot gode pasientforløp. Vi yter helse og omsorgstjenester til hjemmeboende i alle aldre, hele døgnet, hele året.
Marker kommunes motto er mulighetene er mange og visjonene er trygghet, trivsel og respekt.

Koordinators rolle er å organisere det daglige administrative arbeidet og lede de ansatte i hjemmesykepleien. Koordinator er underlagt avdelingsleder som har det overordnede ansvar for personal-, fag- og økonomi.
En viktig del av stillingen er å veilede ansatte, vurdere, prioritere, iverksette, evaluere og ta ansvar for nødvendige sykepleietiltak. Hjemmesykepleien i Marker har et årsverk på 13, 53 og vikarer som tilsier ca. 30 ansatte.

 
Arbeidsoppgaver

• Organisering av hjemmesykepleiens daglige drift
• Generere kjørelister
• Være en tydelig leder under rapporter
• Håndtere PLO meldinger
• Koordinere og samhandle med spesialisthelsetjenesten, helsehuset, apotek og fastleger
• Hovedansvar for medisinhåndtering
• Journal ansvar
• Samarbeide tett med avdelingsleder
• Saksbehandle vedtak
• Samhandle med pasienter og pårørende
• Utføre relevante sykepleieprosedyrer
• Tett samarbeid med kortid/rehab
• Tverrfaglig samarbeid med fysio/ ergo tjenesten
• Motivator for medarbeidere

Personlige egenskaper

• Positiv og arbeidsom med gode verdier og holdninger
• Selvstendig og fleksibel som liker en variert og utfordrende hverdag
• Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
• Faglig engasjert, løsningsorientert, ansvars- og kvalitetsbevisst
• Evnen til å jobbe systematisk, fleksibelt og strukturert
• Administrative evner og lederegenskaper
• Jobber etter prinsippene trygghet, trivsel og respekt
• Være tro mot avgjørelser som er fattet på ledernivå
• Personlig egnethet vektlegges

 
Krav til søker
• Norsk autorisasjon som sykepleier, HPR nummer oppgis
• Førerkort klasse B
• Språkferdigheter minimum B2 norsk muntlig og skriftlig
• Politiattest ikke eldre enn 3. måneder må fremvises før oppstart i stillingen
• God IKT- kompetanse
• Minimum 2 års arbeidspraksis

 
Vi tilbyr
• Spennende og varierte arbeidsoppgaver
• Du vil få støtte og faglig veiledning av dyktige kollegaer i ditt arbeid
• funksjonstillegg på 25.000 kr pr. år
• Stillingen inneholder ansvarsvakter på tvers med korttid/rehab avdeling, hver 3. helg
• En stilling som gir rom for kompetanseheving
• Godt arbeidsmiljø
• Marker kommune tilbyr sine sykepleiere lønn tilsvarende maksimal
annsinitesberegning uavhengig av opparbeidet ansiennitet
• Gode pensjonsordning gjennom KLP
• Signeringsbonus på 25.000 kr utbetalt ved nyansettelse, engangssum
• Ved ledighet av andre stillinger kan dette bli vurdert
 
 
 
 
 
 
Fylke: Østfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Søknadsfrist: 12.01.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Marker bo- og servicesenter
 
 
 
Kontaktpersoner:

Ingrid Nøstvedt
tlf: +47 99452356

 

Hjemmeside:

www.marker.kommune.no

 

Adresse:

Braarudveien 23 1870 Ørje

 

 

Marker kommune Hjemmebaserte tjenester

Marker kommune er en attraktiv kommune full av muligheter. Med sitt rike kulturliv og Haldenkanalens unike natur og kultur, er Marker et godt sted å bo for sine 3.600 innbyggere. E18 som er hovedferdselsåren mellom Stockholm og Oslo krysser Halden-kanalen ved Ørje, som er tettstedet i kommunen. Med vår unike tilgang på vakker natur, to sjøer og en kanal er dette en av Østfolds vakreste bygder, med kort avstand både til Østfoldbyene, Oslo og til Sverige. Marker har gjennom flere år hatt en satsning for ungdom gjennom ungdommens kulturhus og medlemskap i organisasjonen MOT. Marker kommunes visjon er Mulighetene er mange Våre verdier er: Trygghet, trivsel og respekt.

http://www.visbrosjyre.no/marker_kommune_2/WebView/

Del stillingen

Selskap

Marker kommune

Kontaktinfo

  • Ingrid Nøstvedt
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 99452356

Lokasjon

  • Ørje

Søknadsfrist

Januar 12, 2025

Marker kommune – Avdelingsleder hjemmetjenesten (søknadsfrist 13.01.2025)

Marker kommune Virksomhet Omsorg

 

Avdelingsleder hjemmetjenesten

 

 

Virksomhet Omsorg består av somatisk avdeling, skjermet avdeling, korttid- og rehabiliteringsavdeling, nattjenesten, hjemmesykepleie, avdeling for utviklingshemmede, dagsenter, hjemmehjelp, fysioterapi,
ergoterapi, kjøkken og kantine. I tillegg ligger det flere ubemannede omsorgsboliger tilknyttet senteret.
Vår styrke er godt samhold og arbeidsmiljø. Korte og uformelle beslutningsveier bidrar til en god arbeidskultur, der faglig dyktige medarbeidere tilbyr kommunale pleie- og omsorgstjenester av høy kvalitet. Fysioterapi og ergoterapi holder også til i samme bygg. Lederteamet vil bestå av fire avdelingsledere og virksomhetsleder.

 

Marker kommune kan friste med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i en dynamisk og hektisk hverdag. Hjemmesykepleien i Marker kommune er en selvstendig og veldrevet avdeling med høyt faglig nivå. Marker kommune har konkurransedyktige lederlønninger og god pensjonsavtale med KLP. Vår visjon er at hjemmebaserte tjenester skal drives sikkert og effektivt- der mennesket står i sentrum. Hvis du er en som brenner for å lede gode tjenester, og engasjerte medarbeidere, kan du være rette person.

 

Sentralt for stillingen

Daglig arbeidsledelse og arbeidsplanlegging for ca 20 årsverk (ca 35 ansatte), herunder å sørge for forsvarlig kompetanse i avdelingen til enhver tid – i godt samarbeid med tillitsvalgte og den enkelte medarbeider. Utarbeidelse av turnus i teamet innenfor definert økonomisk ramme. Motivere og engasjere medarbeiderne for å nå virksomhetens og teamets mål. Ansvar for å være med å sikre et godt arbeidsmiljø for medarbeidere i hvert team og på tvers i virksomheten. Sikre at vi tildeler og yter gode tjenester i samsvar med gjeldende lover, avtaler, rutiner og retningslinjer. Økonomisk medansvar og økonomioppfølging innenfor teamets/virksomhetens definerte rammer. Ansvar for at de viktigste oppgavene prioriteres innenfor til enhver tid gjeldende rammer og forutsetninger. Sykefraværsoppfølging, gjennomføring av medarbeidersamtaler og annet personalarbeid. Opplærings- og veiledningsansvar for alle medarbeidere i teamet.
Journalansvarlig. Legge til rette for et godt samarbeid med pasienter, pårørende og andre samarbeidspartnere. Du vil være en del av virksomhetens lederteam. I årene som kommer vil Marker kommune møte en økt andel eldre i befolkningen. Som avdelingsleder for hjemmetjenesten vil du spille en sentral rolle i hvordan Marker kommune best rigger og organiserer tjenestene for å møte fremtiden på best mulig vis. Marker kommune har et stort fokus på at innbyggere skal bo hjemme lengst mulig og muligheter ved bruk av velferdsteknologi står sentralt i dette arbeidet. 

 

Ansvarsområde

  • Avdelingsleder med personal- , fag- og økonomiansvar for ca 20 årsverk:
    • Oppfølging av medarbeider, sykefraværsoppfølging, etc
    • Ansvar for avdelingens budsjett og oppfølging i samarbeid med virksomhetsleder
    • Tjenestekvalitet
      • Sikre at tjenestene følger lovverk og retningslinjer
      • Hjemmesykepleien
      • Hjemmehjelp/praktisk bistand
      • Dagsenter
      • Hverdagsrehabilitering
      • BPA
      • Delta i virksomhetens ledergruppe

 

Kvalifikasjonskrav

  • Tre-årig helsefaglig bakgrunn på bachelornivå
  • Lederutdanning eller at man forpliktet seg til å ta dette.
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Generelle gode IT kunnskaper
  • Sertifikat kl. B
  • Gyldig politiattest
  • Vi ser etter en person som finner balansen mellom fag, ledelse og effektivitet i samarbeid med de ansatte.

 

Ønskelige kvalifikasjoner

  • Ønskelig med ledererfaring.
  • Kompetanse i turnusplanlegging.

 

Personlige egenskaper

Du er fleksibel, er strukturert, har gode samarbeidsevner, er selvstendig og har stor arbeidskapasitet. Vi søker deg som er tydelig og har evne til å motivere kollegaer til arbeid mot felles mål. Du er opptatt av fag og målrettet kvalitetsarbeid, og du har engasjement, pågangsmot og et jevnt, godt humør.

Vi ser etter en person som finner balansen mellom fag, ledelse og effektivitet i samarbeid med de ansatte.

 

Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • 100% fast stilling
  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i et tett og godt lederteam.
  • Lønn etter avtale.
  • God pensjonsavtale med KLP
  • Gode, kunnskapsrike og engasjerte kollegaer
  • En aktiv og engasjert ledergruppe

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Østfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Søknadsfrist: 13.01.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Marker bo og service senter

 

Kontaktpersoner:

Magnus Aalerud
mob: 467 89 946

 

Hjemmeside:

www.marker.kommune.no

 

Adresse:

Braarudveien 25 1870 Ørje

 

Marker kommune Virksomhet Omsorg

Marker kommune er en attraktiv kommune full av muligheter. Med sitt rike kulturliv og Haldenkanalens unike natur og kultur, er Marker et godt sted å bo for sine 3.600 innbyggere. E18 som er hovedferdselsåren mellom Stockholm og Oslo krysser Halden-kanalen ved Ørje, som er tettstedet i kommunen. Med vår unike tilgang på vakker natur, to sjøer og en kanal er dette en av Østfolds vakreste bygder, med kort avstand både til Østfoldbyene, Oslo og til Sverige. Marker har gjennom flere år hatt en satsning for ungdom gjennom ungdommens kulturhus og medlemskap i organisasjonen MOT. Marker kommunes visjon er Mulighetene er mange Våre verdier er: Trygghet, trivsel og respekt.

Del stillingen

Selskap

Marker kommune

Kontaktinfo

  • Magnus Aalerud
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 467 89 946

Lokasjon

  • Ørje

Søknadsfrist

Januar 13, 2025

Slåtthaug vgs – Undervisningsstilling elektro og datateknologi (Søknadsfrist 05.01.2025)

 

Undervisningsstillingar elektro

 

 

Slåtthaug videregående skole ligg i naturskjønne omgivnader nær Nesttun sentrum. Det er kort veg til buss- og bybanestopp, og vi har Fana Arena og Slåtthaug kunstisbane rett i nærleiken. Skolen har ca 600 elevar fordelt på utdanningsprogramma BA,EL, HO, TIF og påbygging til generell studiekompetanse. Vi har eit mangfaldig elevmiljø og engasjerte tilsette. Her ser vi på alle utdanningsvegar som likeverdige, og er opptatte av at elevane skal oppleve trygg, aktiv læring i alle klasserom og verkstader. Vi søkjer faglærarar til to heile, faste stillingar innanfor programfag på elektro.

 

Søknadsfrist: 05.01.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Nesttun
Stillingstittel: Undervisningsstilling elektro og datateknologi
Stillingar: 2
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4897093661
Startdato: 01.03.2025

 

Arbeidsoppgåver

  • Undervisning i programfag på vg1 elektro- og datateknologi og vg2 kulde-, varmepumpe- og ventilasjonsteknikk. Det ligg kontaktlærarfunksjon til stillingane.

 

Kvalifikasjonar

  • Du har minimum fagbrev og relevant arbeidserfaring innanfor elektro, dataelektronikk, automatisering eller kulde-, varmepumpe- og ventilasjonsteknikk.
  • Du har gjerne teknisk fagskule eller ingeniørutdanning.
  • Det er ønskjeleg med undervisningserfaring.
  • Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg og pedagogisk kompetanse. Dette kan takast som etterutdanning.
  • Du har god munnleg og skriftleg framstillingsevne.
  • Du har god digital kompetanse.

 

Personlege eigenskapar

  • Du likar å arbeide med ungdom og er ein god rollemodell.
  • Du har ei positiv innstilling og skaper gode relasjonar.
  • Du ser behova til den enkelte elev.
  • Du er ein god lagspelar, er god til å samarbeide og deler av kunnskapen din.
  • Du arbeider strukturert og systematisk.

 

Vi tilbyr

Løn og lønsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønspolitikk

Gode forsikrings- og pensjonsordningar

Kvalifiseringsstipend for å fullføre pedagogisk utdanning

Tett kollegasamarbeid og god delingskultur

Eit inspirerande og nyskapande profesjonsfellesskap

 

Slåtthaugvegen 134, 5222 Nesttun, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Magnhild Hakestad
rektor
 Telefon:55140412
 Telefon:97737676
E-post:[email protected]

Lasse Steinegger
avdelingsleiar
 Telefon:55140416
 Telefon:93407350
E-post:[email protected]

Wenche Narum
førstekonsulent
 Telefon:55140410
E-post:[email protected]

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Lasse Steinegger
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 93407350/55140412

Lokasjon

  • Nesttun
  • Bergen

Søknadsfrist

Januar 5, 2025

Fusa vidaregående skule – Undervisingsstilling i matematikk , naturfag og biologi (Søknadsfrist 05.01.2025)

10648976_385825608242557_6701348902785636375_o

Undervisingsstilling i matematikk , naturfag og biologi

 

Fusa Vidaregåande skule tilbyr: Studiespesialisering kunst, design og arkitektur og 4 yrkesfaglege utdanningsprogram; helse- og oppvekstfag, teknikk og industriell produksjon, naturbruk og restaurant- og matfag. I tillegg har vi tilbod innan YSK og HTH/HTA. Skulen har om lag 300 elevar og 50 tilsette som kvar dag arbeider mot visjonen om å vere modige- opne og kompetente. Tett samarbeid med næringslivet er ein sentral del av skulen sitt arbeid for ei relevant opplæring. Sjå skulen si heimeside https://www.fusa.vgs.no og skulen sin film https://youtu.be/37e8hMyhHnA

Skulens elevsyn: Fusa vidaregåande skule legg stor vekt på trivsel og eit godt læringsmiljø. Skulen vil møta eleven med respekt, fleksibilitet og ei positiv innstilling. Ut i frå ulike føresetnader vil vi bidra til at kvar elev vert ein god medborgar, og får tileigna seg relevant fagkunnskap.

 

Søknadsfrist: 05.01.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Eikelandsosen
Stillingstittel: Undervisingsstilling i matematikk, naturfag og biologi
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Vikar
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4897167692
Startdato: 03.03.2025
Sluttdato: 31.07.2025

 

Arbeidsoppgåver

Me har ein 100% stilling som vikar ledig frå 3. mars 2025 og ut skuleåret. Stillinga er variert og omfattar undervising i matematikk, naturfag og biologi for studieførebuande og yrkesfaglege programområde.

Me forventar vidare at den som vert tilsett:

  • Deltek i utviklingsarbeid i faggruppa
  • Deltek i arbeidet for heilskapen på skulen

 

Kvalifikasjonar

God munnleg og skriftleg framstillingsevne i norsk og engelsk.

God digital kompetanse

Til alle undervisningsstillingar er det krav om undervisningskompetanse, minst 240 studiepoeng, inkludert relevant fagleg (i denne stillinga: 60 studiepoeng i matematikk og 60 studiepoeng i biologi) og pedagogisk kompetanse (PPU), jmfr Opplæringslova.

I tillegg til relevant fagleg og pedagogisk kompetanse ynskjer me tilsette med god fagdidaktisk kompetanse.

 

Personlege eigenskapar

  • Du er ein trygg og tydeleg klasseleiar med evne til å skapa gode relasjonar til elevane
  • Du arbeider sjølvstendig og nøyaktig, men deltek aktivt i eit profesjonsfellesskap
  • Du har gode evner til samarbeid, og kommuniserer godt både med elevar, tilsette og føresette
  • Du samarbeider godt med eksterne fagmiljø for å utvikla gode undervisingstilbod og synleggjera skulen
  • Du er løysingsorientert og har evne til omstilling
  • Du er utviklingsorientert og tek medansvar for å utvikla faggruppa
  • Du har ei pedagogisk forståing i tråd med skulen sitt elevsyn

 

Vi tilbyr

  • Eit aktivt og stimulerande profesjonsfellesskap
  • Nært samarbeid med kollegaer
  • God delingskultur og positiv innstilling
  • Ein arbeidsplass som ligg i rolege og fine omgjevnader
  • Løn og løsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønspolitikk
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar

 

Andre opplysingar

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova §25.2.ledd kan opplysningar om søkjaren verta offentleggjort sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på offentleg søkjarliste. Søkjaren vil alltid bli varsla på førehand dersom søkjarlista vert offentleggjort

Administrasjonsmålet i Vestland fylkeskommune er nynorsk

Alle nytilsetjingar i Vestland fylkeskommune blir gjort med ei prøvetid på 6 månadar

Den som skal tilsetjast i vidaregåande skule må leggje fram godkjent politiattest

 

Leiro 43, 5640 Eikelandsosen, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Gunnar Ljones Dolve
avdelingsleiar
 Telefon:91615814

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Gunnar Ljones Dolve
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91615814

Lokasjon

  • Eikelandsosen

Søknadsfrist

Januar 5, 2025

Leka kommune – Lærerstillinger (søknadsfrist 10.01.2024)

 

LEDIGE LÆRERSTILLINGER

 

Søknadsfrist 10. januar 2025

Vi søker lærere til stillinger ved Leka barne- og ungdomsskole:

80 % stilling – dette er et vikariat med ett års varighet, og oppstart i januar 2025.

100 % stilling  – vikariat fra januar til august

100 % stilling – fast stilling med oppstart i august 2025

 

Kompetanse:

Vi søker fortrinnsvis lærer, men kan også vurdere søkere som er under utdanning til lærer,

eller som har en annen egnet kombinasjon av real- og formalkompetanse. 

 

Oppgaver og ansvar:

80 %-stillingen:

  • Undervisning i norsk, matematikk og spesped på småtrinnet, og det kan være aktuelt med spesped på høyere trinn

100 %-stillingen:

  • Undervisning i tysk valgfag, norsk på ungdomstrinnet, samt mulighet for noe undervisning på mellomtrinnet

For begge stillingene gjelder:

  • Forberede, gjennomføre og evaluere undervisning etter skolens verdigrunnlag og læreplanene for fagene.
  • Engasjement i elevenes skolehverdag, faglig og sosialt.
  • Samarbeid med kollegaer, leder og andre ansatte ved skolen.
  • Samarbeid med foresatte.

 

Personlige egenskaper:

  • Som lærer er det viktig at du liker å jobbe med mennesker og takler at arbeidshverdagen er litt uforutsigbar.
  • Du må ha evnen til å se elevene som en gruppe som skal fungere godt sammen, og styrke hverandre. Samtidig må du klare å se hver enkelt elev sine evner, interesser og behov.
  • Det er også viktig å holde seg oppdatert på ny tilgjengelig kunnskap og forskning på området.
  • Det legges vekt på personlig egnethet.
  • Det stilles krav om godkjent politiattest for alle som jobber i skolen.

 

Vi tilbyr:

  • Du blir en del av et jobbfellesskap med godt arbeidsmiljø og god faglig kompetanse.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Lønn i henhold til gjeldende tariffavtale.

 

Søknad:

Send oss søknad vedlagt CV og referanser.

Søknadsfrist 10. januar 2025.

Søknad sendes til [email protected]

 

Spørsmål rettes til rektor Jon Einar Kristensen

[email protected]

Telefon 947 89 169

 

Leka barne- og ungdomsskole er en firedelt 1-10 skole. 

Skolen har fokus på positiv adferd, støttende læringsmiljø og samhandling, og styrking av elevens skolefaglige og sosiale kunnskap. 

  • Skolelunsj serveres i kantina med variert mat tre dager i uken.
  • ITs Learning og Visma Flyt Skole  brukes som hhv. læringsplattform og informasjonskanal til elever og foresatte.
  • Skolen har et helhetlig syn på samarbeid med foresatte og tverrfaglig samarbeid etter behov med helsesykepleier, pedagogisk psykologisk tjeneste og barnevern.
  • Vi har svømmebasseng og idrettshall som brukes aktivt til kroppsøving, kulturelle aktiviteter og svømmeopplæring. Her finner du mer informasjon: Oppvekst og familie

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Januar 10, 2025

Bamble kommune Virksomhetsleder – eiendom (Søknadsfrist 19.01.2025)

Statue-rådhus

 

Virksomhetsleder – eiendom

 

 

Eiendom er Bamble kommunes faginstans med ansvaret for forvaltning av alle kommunale eiendommer.

Eiendom sitt ansvarsområde omfatter utvikling, forvaltning, drift, vedlikehold og renhold av kommunens eiendomsportefølje. Vi har også grunneierrollen, forestår eiendomstransaksjoner og driver inn- og utleie av eiendom.

Leder av virksomhet eiendom har det overordnede ansvaret for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunens samlede eiendomsmasse.

Vi jobber for å tilby gode og funksjonelle bygg og bevare verdien i eiendomsmassen, samtidig som vi søker kostnadseffektiv, fremtidsrettede og klimakloke løsninger for fremtiden.

Virksomheten har 83 ansatte som drifter ca. 100.000m2 formålsbygg og ca. 390 boliger. I tillegg ligger svømmehall, prosjektledelse og og renhold under virksomhetens ansvarsområde.

 

Arbeidsoppgaver

  • Virksomhetsleder for eiendom skal lede og utvikle eiendomsvirksomheten i tråd med kommunens mål, strategier og planer.
  • Bidra til tjenesteutvikling på tvers av sektorene i kommunen.
  • Være en god rådgiver for kommunens ledelse
  • Sørge for å videreutvikle og optimalisere alle bygg gjennom rehabiliterings-, vedlikeholds-, drifts- og forvaltningsprosesser, og påse at enhetene utfører arbeidet på en profesjonell måte.
  • Videreutvikle eksisterende samhandlings- og beslutningsarenaer for hensiktsmessig og godt samspill med kommunens tjenesteområder, og eksterne samarbeidspartnere.
  • Inngår i ledergruppen til kommunalsjef Samfunn.

Bamble kommune er i en omstillingsprosess, hvor stillingen sin organisering og arbeidsoppgaver kan endres fra utlysning til tiltredelse.

 

Krav til kompetanse

  • Høyere relevant utdanning, fortrinnsvis på masternivå, som for eksempel ingeniør, jurist, økonom, arkitekt m.m.

 

Øvrige kvalifikasjoner

  • Relevant erfaring med ledelse i en kompleks eiendomsorganisasjon
  • Bred eiendomsfaglig erfaring og god forståelse for verdikjeden
  • Det er ønskelig med erfaring fra offentlig sektor
  • Stillingen krever god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

 

Personlige egenskaper

  • En tydelig og samlende leder, som evner å skape samspill med hele organisasjonen, og eksterne samarbeidspartnere.
  • God rolleforståelse – du forstår virksomhetens strategier og prioriteringer, og bruker kunnskapen til å oppnå våre felles mål.
  • Evne til å tenke, planlegge og gjennomføre på kort og lang sikt og se helhet i eiendomsporteføljen.
  • Opptatt av samarbeid, samspill, tilstedeværelse og stabilitet for medarbeidere og samarbeidspartnere.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

  • Lønn etter avtale
  • Meget gode forsikrings- og pensjonsordninger. Sjekk her! KLP
  • Allsidige og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Tiltredelse etter avtale.

 

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 19.01.2025
Arbeidsgiver: Bamble kommune
Stillingstittel: Virksomhetsleder
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4868487053

 

Kontaktinformasjon

Ingrid Marie Eidsten
Kommunalsjef
 Telefon:+47 95182710

 

Kirkeveien 12, 3970 Langesund, Norge

 

 

Søk her

 

 

Bamble kommune er en veldrevet og flott kystkommune hvor det er godt å bo og fint å feriere. Kommunen har et variert industri og næringsliv hvor prosessindustrien ved Frierfjorden spiller en viktig rolle. Kommunen arbeider tett sammen med næringslivet og tar aktivt i bruk virkemidler for å skape vekst og utvikling. Kommunens beliggenhet og godt utbygde infrastruktur er et viktig fortrinn som har skapt grunnlag for næring basert på turisme og opplevelser. Dette er noe kommunen arbeider aktivt med for å utvikle videre. Det administrative senteret ligger i Langesund. Kommunen har drøyt 14.100 innbyggere og i overkant av 1000 ansatte.

Del stillingen

Selskap

Bamble kommune

Kontaktinfo

  • Ingrid Marie Eidsten
  • Tittel: Kommunalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95182710

Lokasjon

  • Langesund

Søknadsfrist

Januar 19, 2025

Kirkelig fellesråd i Trondheim – Tre allsidige gravplassarbeidere med relevant kompetanse søkes (Søknadsfrist 05.01.2025)

 

Tre allsidige gravplassarbeidere med relevant kompetanse søkes

 

 

Er du klar for en meningsfull jobb i vakre omgivelser?

Gravplassavdelingen i Trondheim søker faglig dyktige og engasjerte medarbeidere til vårt team! Vi har ansvaret for drift og vedlikehold av 18 gravplasser over hele byen, og nå trenger vi deg som ønsker å gjøre en forskjell.

 

Hva vi tilbyr:

  • En variert og meningsfull arbeidshverdag med oppgaver som spenner fra møte med publikum og mennesker i sorg, til deltakelse ved urnenedsetting og blomsterstell.
  • Muligheten til å jobbe utendørs i vakre omgivelser året rundt.
  • En sjanse til å daglig operere traktorkjøring, gravemaskinkjøring, snørydding og vedlikehold av maskiner og utstyr.

Med bakgrunn i dette søker vi etter tre personer med relevant grøntfaglig kompetanse, gjerne på fagbrevnivå, og med utvidede førerkort.

Hvor vi er: Oppmøtested for de som blir tilsatt vil for tiden være Havstein, Moholt og Tiller, men avdelingsledelsen forbeholder seg retten til å benytte tilgjengelig kompetanse der behovet er størst.

Er du klar til å bli en del av vårt dedikerte team? Send oss din søknad i dag og bli med på å skape vakre og velholdte gravplasser for Trondheim!

 

Arbeidsoppgaver

Arbeidet kan synliggjøres innen tre hovedfelter:

  • Møte med publikum og pårørende, og legge til rette for og gjennomføring av gravferd og bidra ved urnenedsettinger.
  • Allsidig drift og vedlikehold av gravplasser/kirkegårder med parkmessig standard.
  • Drift og vedlikehold av teknisk utstyr og anlegg.

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant grøntfaglig fagbrev for allsidig drift av gravplass. Med relevant fagbrev menes fagbrev som anleggsgartner eller fagkompetanse innen agronomi
  • Spesiell relevant kompetanse vil kunne kompensere for formell utdannelse
  • Søkere med dokumentert bruk og sertifikat for traktor, lett lastebil og gravemaskin vil bli foretrukket
  • Arbeidserfaring med stor grad av allsidighet gjerne innen gravplassdrift, vil bli vektlagt
  • Den som tilsettes må ha ønske om videre kompetanseutvikling

 

Personlige egenskaper

  • Legge sin ære i at gravplassene skal framstå med parkmessig standard
  • Være utadvendt og serviceinnstilt
  • Kunne jobbe selvstendig, strukturert og målrettet
  • Ha gode samarbeidsevner og være fleksibel
  • Kunne samarbeide godt med alle mennesker
  • Den som tilsettes må være en god teamarbeider, og bli motivert av å samarbeide tett med kompetente kolleger. Vedkommende må også beherske norsk både muntlig og skriftlig.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Faglig dyktige arbeidskolleger og utviklende arbeidsmiljø
  • Kompetanseheving og muligheter personlig utvikling
  • Gode og ordnede fasiliteter
  • Lønn i henhold til tariff
  • Offentlig pensjonsordning

 

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 05.01.2025
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Allsidige gravplassarbeidere med relevant fagbrev
Stillinger: 3
Ansettelsesform: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100

 

Kontaktinformasjon

Gunnar Hansen
Avdelingsleder Gravplass
 Telefon:+47 91566365
E-post:[email protected]

 

Munkegata 6, 7013 Trondheim, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kirkelig fellesråd i Trondheim har 170 medarbeidere tilknyttet drift av 16 menigheter og 19 kirkegårder/gravplasser. Fellesrådet har også ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av 21 kirkebygg, 4 kapeller og ett krematorium med seremonirom, samt økonomiske og administrative servicefunksjoner for alle menigheter i Trondheim.

Fellesrådet skal ivareta kulturarven og utføre gravferdstjenesten på en verdi måte. Sammen med menighetene har vi som mål å virkeliggjøre at byens befolkning møter en bekjennende, åpen, tjenende, misjonerende og tilstedeværende folkekirke, og at gravferdstjenester blir utført på en verdig måte. Mål og strategiplan for Fellesrådet legger stor vekt på å være en kirke hvor folk er.

Del stillingen

Selskap

Trondheim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Gunnar Hansen
  • Tittel: Avdelingsleder Gravplass
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 91566365

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

Januar 5, 2025

Lærer – en 100 % fast stilling, Ekeberg skole – Holmestrand (søknadsfrist 05.01.2025)

Holmestrand kommune, Ekeberg skole

 

Lærer – en 100 % fast stilling

 

I Holmestrandskolen skal vi sammen legge til rette for læring for alle elever og stimulere ​​den enkeltes motivasjon, lærelyst og tro på egen mestring.

Vi er opptatt av å forebygge utenforskap i et inkluderende fellesskap, og ha et trygt skolemiljø som fremmer helse, trivsel og læring for alle. I Holmestrand skal både elever, lærere og skolen selv være godt rustet for fremtiden. For å sikre det, er vi opptatt av å være i utvikling.

Holmestrandskolen hviler på tre bærebjelker: Trygghet, mestring og læring 

Vi har nå ledig en fast 100 % stilling på Ekeberg skole med ønsket oppstart 01.02.2025. Ønskelig med spesialpedagogisk erfaring/kompetanse.

Ekeberg skole er en barneskole med cirka 400 elever og 60 ansatte. Skolens lederteam består av rektor og tre inspektører. Skolen ligger mellom Tønsberg og Drammen. Reisevei fra Tønsberg til Holmestrand er ca. 20 minutter.

Våre satsingsområder er:

  • Inkluderende skolemiljø
  • Språklig kompetanse
  • Kompetanseutvikling

For ansettelse i skolen kreves at gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, fremlegges før tilsetting, jfr. Opplæringsloven 10-9 og forskrift 15. 

Vi søker deg som ønsker å arbeide for at alle elever skal få brukt sine sterke sider, at de motiveres til å jobbe med de tingene som de synes er vanskelige slik at de opplever mestring og arbeidsglede. Du er glad i å jobbe med mennesker, og har god arbeidskapasitet. Du er en trygg voksen som er god på å bygge relasjoner. Du er vant til å arbeide selvstendig, men trives også i team.

 

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge og gjennomføre variert og framtidsrettet opplæring av høy kvalitet i gruppe og klasse
  • Individuelt tilrettelagt opplæring for enkeltelev og grupper
  • Samarbeid i et flerfaglig miljø med høy kompetanse
  • Tett samarbeid med foresatte og ulike faginstanser
  • Kontaktlæreransvar må kunne påregnes

 

Kvalifikasjonskrav

  • Godkjent lærerutdanning
  • Ønskelig med spesialpedagogisk utdanning/erfaring
  • For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves språkkunnskaper tilsvarende B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden.
  • Personlig egnethet vektlegges

 

Personlige egenskaper

  • Du er systematisk og strukturert
  • Du tar ansvar, er fleksibel og har gode samarbeidsevner
  • Du er raus, positiv og har genuin interesse for arbeid med elever
  • Du holder deg faglig oppdatert og har bevissthet rundt egen rolle som pedagog og kollega

 

Vi tilbyr

  • En arbeidsplass med et sterkt flerfaglig miljø, høy kompetanse og trivsel
  • Deltakelse i team
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Et godt arbeidsmiljø
  • Motiverte, oppdaterte og dyktige medarbeidere
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale
  • Tiltredelse 1. februar 2025

Lønn i henhold til avtale/tariff. Medlemskap i god pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. offentleglova.  Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Søknadsfrist: 05.01.2025
Arbeidssted: Holmestrand

 

Kontaktpersoner:

Virksomhetsleder/rektor Espen Raastad
mob: 95964555

 

Hjemmeside:

Hvittingfossveien 59 3080 Holmestrand

 

Holmestrand kommune, Ekeberg skole

Holmestrand kommune har ca. 27 000 innbyggere og ca. 1 800 årsverk. Kommunen ligger vakkert til med lang kystlinje, flott natur, innsjø, elver, skog og fjell. Jernbanen og E18 går gjennom kommunen og gir god kommunikasjon både nordover og sørover. Holmestrand kommune er en næringsoffensiv kommune og i sterk vekst med økende innbyggertall. Holmestrand kommune er porten til Vestfold, og er et attraktivt sted å bo, besøke og drive næringsvirksomhet.

Del stillingen

Selskap

Holmestrand kommune

Kontaktinfo

  • Espen Raastad
  • Tittel: Virksomhetsleder/rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95964555

Lokasjon

  • Holmestrand

Søknadsfrist

Januar 5, 2025

Ledig fast 100 % stilling som assisterende rektor ved Sørli skole (søknadsfrist 12.01.2025)

Fast 100 % stilling som assisterende rektor ved Sørli skole, Lierne kommune

 

 

Det er ledig fast stilling som assisterende rektor ved Sørli skole fra 1. august 2025.
Skolens totale administrasjons- og ledelsesressurs er for skoleåret 2025/2026 vedtatt til 110
%, og dette fordeles mellom rektor og assisterende rektor ved hvert skoleår. Timer utover
administrasjon er undervisning

 

Arbeidsoppgaver sammen med rektor består blant annet av:

• Stedfortreder for rektor
• Lede skolen, herunder også leksehjelp/tilsyn og skolefritidsordning i samsvar med lov,
forskrifter, læreplan, regel- og avtaleverk, bestemmelser og kommunale vedtak.
• Være skoleeiers og arbeidsgivers representant på arbeidsplassen.
• Administrativt lederansvar.
• Pedagogisk lederansvar.
• Personallederansvar.
• Være med å lede utviklingsarbeid på skolens satsingsområder.
• Koordinere fag- og timefordeling 
• Ansvarlig for timeplanlegging og for vikarhåndtering.  
• Medansvar for drift av Visma system, som visma flyt skole, visma flyt timeplan. 
• Delta i møter og samarbeid ved rektors fravær eller i stedet for rektor eller ved
behov. 

 

Kvalifikasjoner: 

• Godkjent pedagogisk utdanning på høyskole eller universitetsnivå
• Undervisningserfaring fra grunnskole
• Skolelederutdanning og erfaring fra skoleledelse er ønskelig
• God digital kompetanse og interesse for å utvikle skolen digitalt
• Gode relasjons- og samarbeidsevner
• Ønskelig med kunnskap om, og erfaring med endringsprosesser og utviklingsarbeid.
• Personlig egnethet vektlegges.
• Utdanning som skoleleder/ rektorutdanning er ønskelig. Må gjennomføres innen 3 år
etter tiltredelse av stillingen.

 

Personlig egenskaper

• Gode lederegenskaper
• Gode evner til å bygge relasjoner til elever, foresatte og ansatte
• God kommunikasjons- og formidlingsevne
• Gode evner til å løse komplekse utfordringer
• Godt humør
• Systematisk og strukturert
• Samarbeids- og løsningsorientert
• Fleksibel og engasjert
• Lojal mot skolens visjon og verdier
• Faglig oppdatert

Vi tilbyr et utviklingsorientert læringsfellesskap der elevenes læring og skolemiljø står i fokus.
Vi har dyktige, varme, engasjerte kolleger som samarbeider godt. Vi har et godt og
inkluderende arbeidsmiljø. Vi tilbyr lønn etter avtale.

Politiattesten skal framlegges ved tiltredelse.

Det kreves godkjent lærerutdanning, eller tilsvarende, i tråd med lov og forskrifter.
Ved tilsetting vil det tas utgangspunkt i formell kompetanse, utdanning, personlige
egenskaper og egnethet til å kunne videreutvikle Sørli skole som læringsarena.

Spørsmål kan rettes til rektor ved Sørli skole, John Arne Vestnor, tlf. 99 01 64 69 eller epost
[email protected]

Tilsetting vil skje på vanlige kommunale tilsettingsvilkår.
Søknad: Du finner elektronisk søknadsskjema på hjemmesiden, www.lierne.kommune.no ,
under ledige stillinger. (fyll ut fullstendig)

Søkere kan avkreves dokumentasjon på gitte opplysninger i søknaden.

Søknadsfrist 12.01.25

Del stillingen

Selskap

Lierne kommune

Kontaktinfo

  • John Arne Vestnor
  • Tittel: Rektor ved Sørli skole
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 99 01 64 69

Lokasjon

  • Nordli

Søknadsfrist

Januar 12, 2025