Håndverker – prosjektstilling (søknadsfrist 08.03)

Vikna_Norveg

Er du en bygningsvern interessert håndverker?

Håndverker (prosjektstilling)

 

Om stillingen

Kystmuseet i Nord-Trøndelag søker en bygningsvern interessert håndverker  for en ett-åring prosjektstilling. Stillingen vil være basert i Rørvik og i perioder på det fredete fiskeværet Sør-Gjæslingan, med mange varierte arbeidsoppgaver.

Vi ser etter en håndverker med gode samarbeidsevner, og som kan arbeide selvstendig og målrettet. Det er også viktig at du er fleksibel og tilpasningsdyktig. Personlig egnethet vil bli vektlagt. Arbeidsleder/håndverker ved Kystmuseet og fagleder bygningsvern for Museet Midt vil være sentrale samarbeidspartnere.

De viktigste arbeidsoppgavene vil være:

  • Jobbe med restaureringsprosjekter og generelt vedlikehold, samt dokumentering
  • Bistå ved rapporteringer til ulike bidragsytere ved behov
  • Praktiske restaureringsoppgaver
  • Tett samarbeid med arbeidsleder/håndverker på Kystmuseet og fagleder bygningsvern i Museet Midt IKS

Krav til søker:

  • Fagbrev eller svennebrev i tømrerfaget (lang erfaring kan kompensere for manglende utdanning)
  • Kunnskap om byggeskikk
  • Erfaring med bruk av nødvendige digitale verktøy
  • Tilgjengelig å jobbe med arbeidsleder/håndverker på Sør-Gjæslingan i perioder

Det er en fordel om du:

  • Har praktisk erfaring med bygningsvern
  • Har tidligere erfaring med kulturhistorisk arbeid
  • Har formidlingserfaring
  • Behersker norsk skriftlig og muntlig

Vi tilbyr:

  • Prosjektstilling (100 %) i ett år
  • Interessante og varierte arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø og et sterkt fagmiljø
  • Tariffavtale og pensjonsordning i KLP
  • Lønn etter avtale

Generell informasjon

‘For mer informasjon om stillingen kontakt fungerende museumsleder Nina Grindvik Sæternes tlf. 488 80 027..

 

Skriftlig søknad med CV sendes elektronisk via denne siden.

Se www.kystmuseetrorvik.no for nærmere informasjon.

Denne stillingen har en intern søker.

 

Om Kystmuseet

Kystmuseet har hovedbase i Rørvik, og ivaretar et lokalt, regionalt og nasjonalt ansvar for forskning, forvaltning og formidling av kystkultur.  Kystmuseets mest profilerte bygg er Norveg – senter for kystkultur og kystnæring – et av de mest spektakulære bygg på norskekysten. I tillegg forvalter museet Berggården og ei bryggerekke på Rørvik. Kystmuseet har også forvaltningsansvar for det eneste fredete fiskeværkulturmiljøet i Norge; Sør-Gjæslingan – som fikk denne statusen i 2010, og har 22 fredete hus og anlegg, og for Vågsenget på Mellom-Vikna. I alt forvalter Kystmuseet i Rørvik 62 bygg, samt 49 farkoster, 7 888 gjenstander og 5 384 fotografier i vår samling.Kystmuseet er et viktig møtested, og hadde sist år 40 000 besøkende. Museet gjennomfører i løpet av året en rekke arrangementer og viser flere temporære utstillinger. Museet benytter seg av teater i formidlingen bl.a. gjennom Barnas Skreifestival, Vandreteateret, Småkaillan og Fortellerteater.

Kystmuseet ble i 1997 kåret til Årets museum i Norge, og er utpekt til å være et FYRTÅRN i Trøndelags reiselivsstrategi. Museet deltar også i flere nasjonale museumsnettverk. Staben ved Kystmuseet utgjorde i 2018 19,20 årsverk (12,5 faste).

Rørvik er et tettsted i Nærøysund kommune med 9 600 innbyggere. Her er det sterk vekst og et yrende arbeidsliv og gode muligheter for arbeid for ektefelle/samboer. Rørvik er et viktig regionalt skolesenter med tilbud fra barnehage til videregående skole og maritim fagskole. Regionen har ett rikt kulturliv og en unik og flott skjærgård.

 

Om Museet Midt IKS

Museet Midt IKS er en regional museumsorganisasjon for Namdalen, og består av fire avdelinger som er lokalisert i Namsos og på Rørvik: Kystmuseet i Rørvik, Namdalsmuseet, Norsk Sagbruksmuseum, Kunstmuseet Nord-Trøndelag. Dette er kunst- og kulturhistoriske museer med forvaltningsansvar for 97 kulturhistoriske bygg og ett teknisk-industrielt anlegg. I tillegg yter vi museumsfaglig tjenester igjennom Distriktsseksjonen i alle kommunene i Namdalen.

Museet Midt IKS har dessuten et nasjonalt ansvar for det frede Kystkulturmiljøet på fiskeværet Sør-Gjæslingan og det eneste større bevarte dampsagbruket av nasjonal betydning samt et nasjonalt ansvar for norsk sagbrukshistorie. Museet hadde 44 årsverk fordelt på 100 ansatte siste år.

 

Søknadsfrist 8. mars 2020

 

Arbeidsgiver Museet Midt IKS
Kommune Nærøysund
Omfang Heltid Varighet Vikariat/Midlertidig
Arbeidssted Rørvik

 

Del stillingen

Selskap

Museet Midt IKS

Lenke til firma

https://museetmidt.no/

Kontaktinfo

  • Nina Grindvik Sæternes
  • Tittel: Museumsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 488 80 027

Lokasjon

  • Rørvik

Søknadsfrist

Mars 8, 2020

Reguleringsplanlegger (søknadsfrist 01.03)

Hustadvika kommune

 

Reguleringsplanlegger

 

I forbindelse med stor aktivitet og stillingsendring i personalet, er det nå ledig fast 100% stilling som reguleringsplanlegger.

Planseksjonen har fire 100 % stillingshjemler, tre reguleringsplanleggere og en plansaksbehandler.

Arbeids- og ansvarsområde

  • Utarbeide område- og detaljreguleringer i kommunal regi
  • Saksbehandling av private planforslag til politisk utvalg
  • Faglederansvar for alt reguleringsplanarbeid.
  • Medvirkning og samarbeid med kommunens innbyggere, utbyggere og andre interessegrupper, samt regionale myndigheter

Kvalifikasjoner

Utdanning / praksis:

Relevant utdanning på universitets- eller høgskolenivå, fortrinnsvis med planfaglig bakgrunn. Eksempelvis; arealplanlegger, landskapsarkitekt, reguleringsarkitekt, arkitekt, ingeniør eller annen relevant utdannelse og erfaring som passer til stillingen. Relevant erfaring kan kompensere for kravet om høyere utdannelse.

Viktige egenskaper /ferdigheter:

  • Siden hoveddelen av arbeidet er praktisk reguleringsplanarbeid, er kunnskap om dette arbeidet spesielt viktig.
  • Faglederansvaret er begrenset til å koordinere planarbeidet på avdelingen (eks. fordele saker til saksbehandlere, følge opp framdrift og bistå ved behov for å avklare planfaglige spørsmål). Det er derfor viktig å ha god fagforståelse og evne til å drive frem prosesser.
  • Svært god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk.
  • Kunnskap og erfaring med plan- og bygningsloven og annet relevant lovverk.
  • Gode IKT-kunnskaper og ønskelig med erfaring fra bruk av kart- og planleggingsverktøy (GISLINE).
  • Personlig egnethet – gode samarbeidsevner, serviceinnstilt og være klar og tydelig i møte med kolleger, folkevalgte og brukere av tjenesten.
  • Være selvstendig, strukturert og løsningsorientert.

 Vi tilbyr

  • Et hyggelig, tverrfaglig og utviklende arbeidsmiljø
  • Fleksitidsavtale
  • Lønn etter avtale og gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Hustadvika kommune er en IA-virksomhet

Søknad

Ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Vitnemål, attester osv. tas med til et evt. intervju.

 

Fylke: Møre og Romsdal

 

Jobbtype: Fast  Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 01.03.2020

 

Arbeidssted: Plan og byggesak

 

Kontaktpersoner:

John Olav Gautvik mob: +47 90164175

 

Hjemmeside:
www.hustadvika.kommune.no

Adresse: Tingplassen 1 6440 Elnesvågen

 

Hustadvika kommune

Hustadvika kommune ble etablert 01.01.2020. Kommunen er en kunnskapsbasert samfunnsutvikler og tjenesteyter, med en handlekraftig og effektiv organisasjon. Med ca. 1100 ansatte vil Hustadvika kommune være den største arbeidsplassen i kommunen, og ha et viktig oppdrag med å skape et godt lokalsamfunn og levere gode tjenester til de 13.250 innbyggerne i kommunen.

Kommunen ligger i naturskjønne omgivelser og har et variert kultur- og aktivitetstilbud, sommer som vinter. Fra kommunesenteret Elnesvågen er det kort veg til flyplass og regionsenteret Molde. Med arbeidsgiverstrategien imøtekommende, dyktig, ansvarlig og respektfull ønsker kommunen jobbe aktivt med å utvikle både organisasjonen og sine medarbeidere.

Del stillingen

Selskap

Hustadvika kommune

Kontaktinfo

  • John Olav Gautvik
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 90164175

Lokasjon

  • Eide
  • Elnesvågen

Søknadsfrist

Mars 1, 2020

Jurist – seniorrådgiver med nestlederfunksjon (søknadsfrist 24.02

 

Er du interessert i forvaltningsrett og plan- og bygningsrett? Har du erfaring fra offentlig forvaltning?

Jurist – seniorrådgiver med nestlederfunksjon

Høst i Vadsø

 

Om stillingen

På vår justis- og kommunalavdeling har vi ledig stilling som seniorrådgiver for en erfaren jurist. Stillingen hører hjemme i juridisk seksjon og kontorsted blir enten Vadsø eller Tromsø.

Vi søker samtidig etter leder for juridisk seksjon og ettersom vi ønsker fagledelse på begge kontorplasser avhenger kontorsted for denne stillingen av hvor leder blir ansatt. Det vil da si at dersom leder blir ansatt i Tromsø, vil kontorplass for denne stillingen bli Vadsø, og motsatt. Klikk her for seksjonslederstillingen.

På justis- og kommunalavdelingen er vi til sammen 47 gode kolleger på kontorene i Vadsø og Tromsø. På juridisk seksjon jobber det elleve jurister.

Dette er en stilling som gir deg gode muligheter for faglig utvikling også gjennom samarbeid på tvers av fagavdelinger internt og med andre fylkesmannsembeter.

Vi behandler saker innenfor mange lovområder, både som førsteinstans og som klageinstans for kommunale vedtak. En stor andel av våre saker, er klagesaker etter plan- og bygningsloven. Vi har også mange saker knyttet til kommunelov, fri rettshjelp, offentleglova og annen generell og spesiell forvaltningsrett.

Vi skal gi kommunal- og forvaltningsrettslige råd og veiledning til kommunene og andre aktører/sektormyndigheter i Troms og Finnmark og bidra til å ivareta rettsikkerheten til innbyggerne.

Hvis vi skulle få behov for det, kan du få muligheten til å bidra med juridisk relatert arbeid for de andre seksjonene på avdelingen – planseksjonen og vergemålsseksjonen.Hammerfest

Arbeidsoppgaver og ansvar

  • som seniorrådgiver skal du, på lik linje med seksjonsleder, ha godkjennerrolle og fagansvar for enkelte av seksjonens fagområder
  • du skal også drive saksbehandling og gi råd og veiledning til fagfolk i kommunene og til andre aktører/sektormyndigheter
  • stillingen innebærer også endel utadrettede oppgaver – blant annet å holde innlegg på kurs og konferanser

Kvalifikasjonskrav

For å bli vurdert for seniorrådgiverstillingen, må du:

  • ha juridisk embetseksamen / master i rettsvitenskap
  • ha gode juridiske ferdigheter
  • ha lang og relevant erfaring fra juridisk saksbehandling; særlig med plan- og bygningsloven, fra stat eller kommune eller ha annen særlig relevant arbeidserfaring
  • ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Vi ønsker at du:

  • jobber godt og selvstendig
  • har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • fungerer godt sammen med andre fagpersoner i team
  • jobber effektivt og systematisk og overholder frister
  • har kjennskap til og interesse for kommunal og/eller statlig forvaltning
  • Vi legger vekt på din personlige egnethet for stillingen og på hvordan du med din kunnskap og erfaring kan utfylle den kompetansen vi allerede har på avdelingen og i seksjonen.

Tastatur

Vi tilbyr

Lønn som seniorrådgiver i stillingskode 1364 med årslønn 532 300 kroner til 704 900 kroner brutto per år (tilsvarende lønnstrinn 60-75) i Statens lønnsregulativ avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere, kan vi vurdere høyere lønn. Prøvetiden er 6 måneder.

Medlemsskap i Statens pensjonskasse (fra lønna trekkes 2 %). Gjennom pensjonskassen kan du også få tilbud om gunstig boliglån og forsikring.

Hyggelige kolleger og gode diskusjoner, kontakt med andre fagmiljøer og mulighet for å delta på relevante kurs og fagsamlinger.

Fleksibel arbeidstid, trening i arbeidstida og sosiale tiltak.

[HVIS I VADSØ] Vi kan vurdere å dekke flytteutgiftene dine og hjelpe deg å søke om å få leie bolig av Statsbygg.

[HVIS I VADSØ] Byliv, vill og vakker Finnmarksnatur, mulighet for å leie landbruksavdelingas hytte i Vestre Jakobselv og et godt kulturtilbud.

[HVIS I VADSØ] Du kan lese mer om livet i Vadsø på vds-bloggen.

Er dette en stilling for deg?

Send søknad og vitnemål elektronisk via jobbnorge.no.

 

Nærmere opplysninger om stillingen får du ved å ta kontakt med avdelingsdirektør Toril Feldt på telefon 78 95 03 20/ 954 07 427.

 

Mer informasjon om Fylkesmannens organisasjon og arbeidsoppgaver finner du på våre nettsider. 

Se vår Facebookside for statusoppdateringer, videoer og bilder.

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i samfunnet og utnytte potensialet i befolkningens samlede kompetanse. Fylkesmannen oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.

Hvis du ønsker å reservere deg fra å bli oppført i offentlig søkerliste, må du begrunne dette (jamfør offentleglovas §25 andre avsnitt). Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Vi gir deg beskjed hvis offentleglova ikke gir rom for å imøtekomme ditt ønske om reservasjon.

Om oss

Fylkesmannen er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylkene.

Vi har ansvar for å informere om statlig politikk og sette handlingsplaner ut i livet. Vi skal sørge at tiltak blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode.

Vi har oppgaver på mange felt: Tilsyn med kommunenes økonomi og forvaltning, sosialfaglige saker, helse, utdanning, barnevern, samfunnssikkerhet og beredskap, landbruk, reindrift og miljø.

Fylkesmannen i Troms og Finnmark har rundt 240 ansatte og er organisert i syv avdelinger og to staber. Hovedsetet er i Vadsø. Vi har også kontorer i Tromsø, Kautokeino, Karasjok og Andselv.

Fylkesmannen i Troms og Finnmark er det største embetet i landet når det gjelder areal. Vi jobber med et område som er to ganger så stort som Nordland fylke. Både Troms og Finnmark har grenser der tre land møtes. Finnmark grenser til Finland og Russland og Troms grenser til Finland og Sverige. Dette er noen grunnene til at det er spennende å jobbe her lengst nord.

 

Søknadsfrist 24. februar 2020

 

Arbeidsgiver Fylkesmannen i Troms og Finnmark
Kommune Tromsø Vadsø
Omfang Heltid  Varighet Fast  Arbeidssted Statens hus/Fylkeshuset Tromsø

Del stillingen

Selskap

Fylkesmannen i Troms og Finnmark

Kontaktinfo

  • Toril Feldt
  • Tittel: Avdelingsdirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon 78 95 03 20 / 954 07 427

Lokasjon

  • Tromsø
  • Vadsø

Søknadsfrist

Februar 24, 2020

Leder for juridisk seksjon (søknadsfrist 24.02)

 

Er du interessert i forvaltningsrett og plan- og bygningsrett? Har du erfaring fra offentlig forvaltning?

Leder for juridisk seksjon

Høst i Vadsø

Om stillingen

På vår justis- og kommunalavdeling har vi ledig stilling som seksjonsleder for juridisk seksjon. Kontorsted for denne stillingen er valgfritt Tromsø eller Vadsø. Vi har ledig stilling som både seksjonsleder og seniorrådgiver med nestlederfunksjon. Klikk her for å se seniorrådgiverstillingen med nestlederfunksjon.

Som seksjonsleder har du delegert myndighet innenfor seksjonens fagområder og er en del av avdelingens ledergruppe sammen med direktør, assisterende direktør, leder for vergemålsseksjonen og leder for planseksjonen.

Til sammen er vi 47 gode kolleger på kontorene i Vadsø og Tromsø. På juridisk seksjon jobber det elleve jurister.

Dette er en stilling som gir deg gode muligheter for faglig utvikling også gjennom samarbeid på tvers av fagavdelinger internt og med andre fylkesmannsembeter i landet.

Du får varierte arbeidsoppgaver med hovedvekt på ledelse.

Juridisk seksjon behandler saker innenfor mange lovområder, både som førsteinstans og som klageinstans for kommunale vedtak.

En stor andel av våre saker, er klagesaker etter plan- og bygningsloven. Vi har også mange saker knyttet til kommunelov, fri rettshjelp, offentleglova og annen generell og spesiell forvaltningsrett.

Vi skal gi kommunal- og forvaltningsrettslige råd og veiledning til kommunene og andre aktører/sektormyndigheter i Troms og Finnmark og bidra til å ivareta rettsikkerheten til innbyggerne.

Arbeidsoppgaver og ansvar

Lede og utvikle seksjonen
Overordnet ansvar for seksjonens arbeidsområder
Ansvar for seksjonens måloppnåelse
Personal- og budsjettansvar der det er delegert
Saksbehandling, rådgivning, faglig veiledning og utredning
Samarbeid internt og eksternt

Tastatur

Kvalifikasjonskrav og personlige egenskaper
For å bli vurdert for stillingen, må du:

  • ha juridisk embetseksamen / master i rettsvitenskap
  • ha gode juridiske ferdigheter
  • ha lang og relevant erfaring fra juridisk saksbehandling; særlig med plan- og bygningsloven, fra stat eller kommune eller ha annen særlig relevant arbeidserfaring
  • ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • ha stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • være målrettet, beslutningsdyktig og resultatorientert
  • jobbe godt og selvstendig
  • fungere godt sammen med andre fagpersoner i team
  • jobbe effektivt og systematisk og overholder gitte frister
  • Vi ønsker at du har ledererfaring.

Vi legger vekt på din personlige egnethet for stillingen og på hvordan du med din kunnskap og erfaring kan utfylle den kompetansen vi allerede har på avdelingen og i seksjonen.

Hammerfest

Vi tilbyr

Lønn som seksjonssjef i stillingskode 1211 med årslønn 704 900 kroner til 789 200 kroner brutto per år (tilsvarende lønnstrinn 75-79) i Statens lønnsregulativ avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere, kan vi vurdere høyere lønn. Prøvetiden er 6 måneder.

Medlemskap i Statens pensjonskasse (fra lønna trekkes 2 %). Gjennom pensjonskassen kan du også få tilbud om gunstig boliglån og forsikring.

Hyggelige kolleger og gode diskusjoner, kontakt med andre fagmiljøer og mulighet for å delta på relevante kurs og fagsamlinger.

Fleksibel arbeidstid, trening i arbeidstida og sosiale tiltak.

[HVIS I VADSØ] Byliv, vill og vakker Finnmarksnatur, mulighet for å leie landbruksavdelingas hytte i Vestre Jakobselv og et godt kulturtilbud.

[HVIS I VADSØ] Du kan lese mer om livet i Vadsø på vds-bloggen.

[HVIS I VADSØ] Vi kan vurdere å dekke flytteutgiftene dine og hjelpe deg å søke om å få leie bolig av Statsbygg.

Er dette en stilling for deg?
Send søknad og vitnemål elektronisk via jobbnorge.no.

 

Mer informasjon om stillingen får du ved å ta kontakt med avdelingsdirektør Toril Feldt på telefon 78 95 03 20 / 954 07 427.

 

Mer informasjon om Fylkesmannens organisasjon og arbeidsoppgaver finner du på våre nettsider. 

Se vår Facebookside for statusoppdateringer, videoer og bilder.

Hvis du ønsker å reservere deg fra å bli oppført i offentlig søkerliste, må du begrunne dette (jamfør offentleglovas §25 andre avsnitt). Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Vi gir deg beskjed hvis offentleglova ikke gir rom for å imøtekomme ditt ønske om reservasjon.

Om oss

Fylkesmannen er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylkene.

Vi har ansvar for å informere om statlig politikk og sette handlingsplaner ut i livet. Vi skal sørge at tiltak blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode.

Vi har oppgaver på mange felt: Tilsyn med kommunenes økonomi og forvaltning, sosialfaglige saker, helse, utdanning, barnevern, samfunnssikkerhet og beredskap, landbruk, reindrift og miljø.

Fylkesmannen i Troms og Finnmark har rundt 240 ansatte og er organisert i syv avdelinger og to staber. Hovedsetet er i Vadsø. Vi har også kontorer i Tromsø, Kautokeino, Karasjok og Andselv.

Fylkesmannen i Troms og Finnmark er det største embetet i landet når det gjelder areal. Vi jobber med et område som er to ganger så stort som Nordland fylke. Både Troms og Finnmark har grenser der tre land møtes. Finnmark grenser til Finland og Russland og Troms grenser til Finland og Sverige. Dette er noen grunnene til at det er spennende å jobbe her lengst nord.

Søknadsfrist 24. februar 2020

 

Arbeidsgiver Fylkesmannen i Troms og Finnmark
Kommune Tromsø Vadsø
Omfang Heltid  Varighet Fast

Arbeidssted Statens hus Vadsø/Fylkeshuset Tromsø

Del stillingen

Selskap

Fylkesmannen i Troms og Finnmark

Kontaktinfo

  • Toril Feldt
  • Tittel: Avdelingsdirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon 78 95 03 20 / 954 07 427

Lokasjon

  • Tromsø
  • Vadsø

Søknadsfrist

Februar 24, 2020

Saksbehandler 50%, rådmannens stab (søknadsfrist 25.02)

Dønna kommune er en frodig øykommune på Helgeland. Her bor og trives 1.450 innbyggere på øyene Løkta, Dønna og Vandve. Vi har gode forhold for jakt, fiske og friluftsliv og en unik skjærgård. Regionssenteret Sandnessjøen med flyplass er en liten fergetur unna. Vi ønsker å skape gode levevilkår gjennom utvikling av næring, kultur og kommunikasjoner.

 

Saksbehandler- 50 %

 

Dønna kommune har ledig stilling som saksbehandler i 50 % stilling fra 1.3.2020. Stillingen kan kombineres med andre ledige stillinger i rådmannens stab.

Stillingen er organisatorisk plassert i rådmannens stab med kommunalsjef 2 som nærmeste overordnet.

Arbeids- og ansvarsområde:

  • Saksbehandling politiske utvalg
  • Prosjektarbeid
  • Planarbeid

Det er ønskelig med:

  • Erfaring med saksbehandling og planarbeid
  • Gode kommunikasjonsferdigheter samt evne til å tenke helhetlig i forbindelse med samarbeid og i selvstendig arbeid.

Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet. Det kan derfor være aktuelt med intervju. Det skal oppgis minst to referanser.

Krav til stillingen:

  • Utdanning på bachelornivå eller tilsvarende
  • Gode fremstillingsevner, både muntlig og skriftlig
  • Gode IKT-ferdigheter – forvaltning av ulike fagsystemer

Andre opplysninger

Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, med lønn etter gjeldende tariffavtale og medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning.Lønn etter avtale. Stillingen er ledig for tiltredelse 1.3.20.

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

Søkere, som ønsker fortrinn av stilling, bes å opplyse om dette i søknaden jfr. HTA 2.3.1

Alle søknader på ledige stillinger skal sendes via elektronisk søknadsskjema.

Søknadsprosedyre

  • Alle søknader på ledige stillinger skal registreres elektronisk via:
  • Evt. vedlegg til søknad må være i PDF format.
  • Dersom du trenger hjelp med søknaden kan du henvende deg til kommunen.
  • Interne søkere bes bruke samme e-post som er registrert i lønnssystemet.

Søknadsfrist  25.02.20

 

Vår ref2378
Merk søknad

Fakta

Selskap Dønna kommune
Stilling Saksbehandler
Stillingstype Fast
Lokasjon Dønna – Rådmann og stab

 

Kontakter

Mette Anita Anfindsen, Kommunalsjef 2
Arbeid  75 05 22 78

Del stillingen

Selskap

Dønna kommune

Kontaktinfo

  • Mette Anita Anfindsen
  • Tittel: Kommunalsjef 2
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Arbeid 75 05 22 78

Lokasjon

  • Dønna

Søknadsfrist

Februar 25, 2020

Folkehelsekoordinator 50% (søknadsfrist 25.02)

Dønna kommune er en frodig øykommune på Helgeland. Her bor og trives 1.450 innbyggere på øyene Løkta, Dønna og Vandve. Vi har gode forhold for jakt, fiske og friluftsliv og en unik skjærgård. Regionssenteret Sandnessjøen med flyplass er en liten fergetur unna. Vi ønsker å skape gode levevilkår gjennom utvikling av næring, kultur og kommunikasjoner.

 

Folkehelsekoordinator- 50 %

 

Dønna kommune har ledig stilling som folkehelsekoordinator i 50 % stilling fra 1.3.2020. Stillingen kan kombineres med andre ledige stillinger i rådmannens stab.

Stillingen er organisatorisk plassert i rådmannens stab med kommunalsjef 2 som nærmeste overordnet.

Arbeids- og ansvarsområde

  • Være pådriver og koordinator for folkehelsearbeidet i kommunen
  • Bidra til samarbeid mellom kommunens tjenester for å integrere folkehelsearbeid i alle ledd
  • Være bindeledd mellom stat og fylkeskommune og kommunen i folkehelsearbeid
  • Utvikle et godt samarbeid med andre aktører i kommune, som frivillige organisasjoner
  • Prosjektarbeid
  • Planarbeid (planutvikling)
  • Saksbehandling politiske utvalg

Det er ønskelig med:

  • Erfaring med utviklingsprosjekt og planarbeid
  • Gode kommunikasjonsferdigheter samt evne til å tenke helhetlig i forbindelse med samarbeid og i selvstendig arbeid.

Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet. Det kan derfor være aktuelt med intervju. Det skal oppgis minst to referanser.

Krav til stillingen:

  • Utdanning på bachelor-nivå eller tilsvarende relevant for stillingens arbeidsområde.
  • Gode fremstillingsevner, både muntlig og skriftlig
  • Gode IKT-ferdigheter – forvaltning av ulike fagsystemer

Andre opplysninger

  • Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, med lønn etter gjeldende tariffavtale og medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning.
  • Lønn etter avtale. Stillingen er ledig for tiltredelse 1.3.20.

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

Søkere, som ønsker fortrinn av stilling, bes å opplyse om dette i søknaden jfr. HTA 2.3.1

Alle søknader på ledige stillinger skal sendes via elektronisk søknadsskjema.

Søknadsprosedyre

  • Alle søknader på ledige stillinger skal registreres elektronisk via:
  • Evt. vedlegg til søknad må være i PDF format.
  • Dersom du trenger hjelp med søknaden kan du henvende deg til kommunen.
  • Interne søkere bes bruke samme e-post som er registrert i lønnssystemet.

 

Søknadsfrist 25.02.20

Vår ref2377
Merk søknad

Fakta

Selskap Dønna kommune
Stilling Folkehelsekoordinato
Stillingstype Fast
Lokasjon Dønna – Rådmann og stab

 

Kontakter

Mette Anita Anfindsen, Kommunalsjef 2
Arbeid  75 05 22 78

Del stillingen

Selskap

Dønna kommune

Kontaktinfo

  • Mette Anita Anfindsen
  • Tittel: Kommunalsjef 2
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Arbeid 75 05 22 78

Lokasjon

  • Dønna

Søknadsfrist

Februar 25, 2020

Lærerstillinger 01.08.2020 (søknadsfrist 14.02)

Oppvekst

 

Lærerstillinger 01.08.2020

 

I skolenes kvalitetsplan «Den gode skole – en skole for framtida» er trygghet, inkludering og mestring sentrale begreper.

Fra 01.08.2020 har Sigdal kommune et antall ledige lærerstillinger i grunnskolen, både faste og vikariater. Stillingene vil kunne være knyttet til flere av skolene våre og på alle trinn og fagområder.

Sigdal kommune satser på pedagogisk bruk av digitale verktøy i undervisningen, både for å øke elevenes læring og som et redskap i vurderingsarbeidet.

Aktuelle arbeidsoppgaver:

Undervisning tilpasset den enkelte skoles behov
Faglærer/spesialundervisning for klasse, gruppe og enkeltelever
Planlegge, gjennomføre og vurdere variert og framtidsrettet opplæring av høy kvalitet og med god progresjon
Inngå i og bidra i skolens utviklingsarbeid og lærerteam ved skolene

Kvalifikasjoner:

Du bør ha godkjent pedagogisk utdanning og kunnskap om læreplanverket (spesifiser utdanning og antall studiepoeng i søknaden, og si gjerne litt om undervisningskompetanse). I tillegg er det positivt om du kan vise til praksis fra nye varierte arbeidsmåter, vurderingsformer og skoleutvikling. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Språk:

Søkeren må beherske norsk muntlig og skriftlig.

Politiattest:

For ansettelse i skolen kreves gyldig politiattest. Ikke eldre enn 3 måneder gammel attest fremlegges før tilsetting, jfr. Opplæringslovens § 10-9 og forskrift 15. (Politiattest kreves bare av søkere som får tilbud om stilling, og skal ikke legges ved søknaden!)

Søknad:

Søkere må merke av i søknaden hvilke(t) skoleslag de ønsker å søke stilling i. Ønskes en bestemt skole, kan det også avmerkes. Legg ved CV. Denne utlysningen gjelder for de stillinger som måtte bli ledige for skoleåret 2020/21, med oppstart 1. august 2020. Sigdal kommune kan være behjelpelig med å skaffe medarbeiderne hus og barnehageplass. Vi ønsker deg velkommen som søker til Sigdalskolen – en skole i utvikling!

Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25. Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess.

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist:  14.02.2020

 

Tiltredelse:  01.08.2020

Arbeidssted: Nerstad skole, Prestfoss skole, Sigdal ungdomsskole og Eggedal skole

 

Kontaktpersoner:

Susanne Taalesen tlf: 32171400 mob: 41586051

 

Hjemmeside:
www.sigdal.kommune.no

Sigdal kommune, med ca. 3.500 innbyggere og 4500 hytter, ligger midt i Buskerud, med 6 mil i ulike retninger til Drammen, Kongsberg og Hønefoss. Kommunen har et godt utbygd privat barnehagetilbud og gode oppvekstsvilkår, et rikt organisasjons- og kulturliv og gode muligheter for friluftsliv hele året. Vi vil være en resultatretta, åpen og serviceinnstilt organisasjon som utvikler kreative medarbeidere. Sigdal kommune er en MOT kommune.

Del stillingen

Selskap

Sigdal kommune

Kontaktinfo

  • Susanne Taalesen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 32 17 14 00 mob: 415 86 051

Lokasjon

  • Prestfoss

Søknadsfrist

Februar 14, 2020

Rådgiver VA, 100 % fast (søknadsfrist 01.03)

Har du lyst til å jobbe i en kommune som har som mål å være en fremtidsrettet serviceorganisasjon for innbyggere og besøkende? Vi er opptatt av arbeidsmiljø og bedriftskultur og jobber etter følgende verdier: åpenhet – respekt – humor.

 

Sektor for tekniske tjenester søker:
 

Rådgiver VA, 100 % fast

 

Lillesand kommune er sentralt plassert på Agder med godt utbygd infrastruktur, veg, transport og kommunikasjon i en felles arbeidsmarkedsregion fra Kristiansand til Arendal som har mer enn 160.000 innbyggere. Kommunen har utviklet seg til å bli en attraktiv og moderne by med ca. 11.000 innbyggere med identitet og historie i behold. Kommunen er kjent for sin skjærgård som noe av det vakreste på Sørlandskysten med mange hyttegjester og turister. Lillesand kommune er kommunens største arbeidsgiver med ca. 900 ansatte og et budsjett på ca. 900 mill. krroner. 

Stillingen som utlyses ligger under sektor for tekniske tjenester, enhet for næring og byutvikling, avdeling for infrastruktur. Avdelingens hovedoppgaver er forvaltning av fagområdene vei, vann, avløp, havn og friområder. Den som ansettes i stillingen vil i all hovedsak jobbe med fagområdene vann og avløp, men må også påregne noen oppgaver innen vegforvaltning.

 

Tiltredelse: Etter avtale 

Arbeidstid: Dagtid, med fleksitidsordning

 

Ansvarsområde/hovedoppgaver:

  • Saksbehandling etter relevante lover og forskrifter innenfor fagområdene vann og avløp, samt noen vegoppgaver
  • Behandling av søknader om utslipp og påslippsstillatelse

  • Revisjon av lokale forskrifter og standarder

  • Ajourhold av kommunens ledningskartverk (Gemini)

  • Uttalelser som fagmyndighet til ulike planer og byggesaker

  • Bidra til godkjenning av teknisk planer

  • Utføre resipientundersøkelser og ta badevannsprøver på kommunens offentlige badeplasser i badesesongen

  • Bidragsyter til god internkontroll og videreutvikling av tjenesteområdet

  • Bidragsyter til tverrfaglig samarbeid og samhandling i kommunen

  • Publikumsrettet virksomhet og veiledning

  • Bidra innen annen saksbehandling på enheten ved behov

  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen

 

Krav til kompetanse: 

  • Relevant utdanning på minimum bachelornivå

  • Stillingen krever at du behersker kommunikasjon og samarbeid i spennet mellom politikk, administrasjon og publikum

  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne

 

Ønsket kompetanse:

  • Kunnskap om offentlig forvaltning, spesielt innen stillingens hovedoppgaver
  • Ønskelig med god kunnskap i bruk av IT-systemer som blant annet Gemini

 

Dersom du har relevant erfaring fra tilsvarende arbeid jf. krav til kompetanse, kan erfaringen kompensere for formelle krav til utdanning.

 

Personlige egenskaper:

  • Serviceinnstilt

  • Gode evner til samarbeid og kommunikasjon internt og eksternt

  • Ha stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne

  • Personlig egnethet vil bli vektlagt, og det vil bli tatt hensyn til hvordan vår nye medarbeider kan komplettere øvrige medarbeidere

 

Lillesand kommune kan tilby: 

  • Gode muligheter for faglig utvikling
  • Et faglig og godt arbeidsmiljø

  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver

  • Fleksibel arbeidstid

  • Trening i arbeidstiden

  • Lønn og medlemskap i pensjonsordning etter gjeldende tariff og avtaler

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til:  

Fagleder Infrastruktur Audun Andre Larsen på tlf.: 906 24 568

Kommunalsjef Trude Jakobsen på tlf.: 995 68 957

 

Søknadsfrist: 01.03.2020

 

Kopi av vitnemål og attester skal ikke vedlegges søknaden, da dette vil bli etterspurt ved innkalling til et eventuelt intervju. 

 

I henhold til offentleglovas § 25 andre ledd http://lovdata.no/lov/2006-05-19-16/§25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet

Del stillingen

Selskap

Lillesand kommune

Kontaktinfo

  • Audun Andre Larsen
  • Tittel: Fagleder Infrastruktur
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 906 24 568
  • Trude Jakobsen
  • Tittel: Kommunalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 995 68 957

Lokasjon

  • Lillesand

Søknadsfrist

Mars 1, 2020

Sykepleier 57 % vikariat (søknadsfrist 16.02)

 

 

Sykepleier 57 % vikariat (ID 1339) 2. gangs utlysning

 

Åpen omsorg og rehabilitering avd. hjemmetjenesten sentrum har følgende stilling ledig:

Sykepleier (ID 1339) 
Ledig fra snarest og frem til 01.11.2020
57 % vikariat som sykepleier med arbeid hver 3 helg.
 
Krav:
 
• Aut. sykepleier
• Stabilitet
• Fleksibel
• Kreativ
• Samarbeidsvillig
• Strategisk og løsningsorientert
• Personlig egnethet
• Beherske norsk språk muntlig og skriftlig
• Førerkort klasse B
• Politiattest må fremvises
 
 
Ved nærmere opplysninger kontakt enhetsleder Torhild Kvinlaug, eller avd.leder ved hjemmetjenesten Karen Marie Hompland tlf. 38357600. 
 
 
Tilsetting skjer etter gjeldende lover, regler og avtaleverk. Medlemskap i KLP med 2% pensjonsinnskudd. 
 
Evt. kan søknad sendes: Kvinesdal kommune, Nesgt. 11, 4480 Kvinesdal.
 
 
Søknadsfrist: 16.02.2020
 
 
NB! Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig selv om de har bedt om at informasjonen blir holdt unntatt fra pressen.
Kvinesdal kommune vil alltid ta kontakt med søker på forhånd dersom ønsket ikke blir imøtekommet, jmf. §25 i Offentleglova.

 

Del stillingen

Selskap

Kvinesdal kommune

Kategorier

sykepleier

Kontaktinfo

  • Torhild Kvinlaug
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 38357600
  • Karen Marie Hompland
  • Tittel: Avd.leder ved hjemmetjenesten
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 38357600

Lokasjon

  • Kvinesdal

Søknadsfrist

Februar 16, 2020

Sykepleier 100% (søknadsfrist 100%)

 

Sykepleier 100% svangerskapsvikariat (ID 1332)

 

Åpen omsorg og rehabilitering, KØH- og korttidsavdelingen har følgende stilling ledig:

Sykepleier 100% svangerskapsvikariat (ID 1332)

Ledig fra 01.05.20 til 31.01.21, med mulighet for forlengelse.

2 delt turnus med arbeid 5 av 15 helger, tilsvarer 3. hver helg, evt. langvakter i 3 av 15 helger.

Stillingen besetter vakter både ved Korttidsavdelingen og ved avdeling for Kommunal øyeblikkelig hjelp (KØH).

Korttidsavdelingen/KØH er en svært aktiv avdeling med god sykepleierdekning og 
mange faglige og spennende utfordringer og oppgaver. Vi håper at nettopp du har 
lyst å jobbe i en avdeling som er i stadig utvikling med engasjerte medarbeidere. 
Enheten ønsker å satse på faglig utvikling og styrking av den enkeltes kompetanse.

Krav:

• Aut. Sykepleier
• Stabilitet
• Fleksibilitet
• Samarbeidsvillig
• Strategisk og løsningsorientert
• Beherske norsk språk muntlig og skriftlig
• Førerkort klasse 
• Må kunne disponere egen bil 
• Politiattest må fremvises

Personlig egnethet vil vektlegges sterkt og at søker:

• Er positiv og motivert, og opptatt av å bidra til et godt arbeidsmiljø
• Kan arbeide selvstendig og målrettet
• Har gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter

Egen avlønning for sykepleiere i Kvinesdal kommune.

Ved intern omrokkering og ansettelse, kan andre stillingsbrøker bli ledige.

Ved nærmere opplysninger kontakt avd. leder May Linda Tesaker, tlf 38 35 76 00.

Tilsetting skjer etter gjeldende lover, regler og avtaleverk. Medlemskap i KLP med 2% pensjonsinnskudd.

Søkere oppfordres til å søke elektronisk her. 
Evt. kan søknad sendes: Kvinesdal kommune, Nesgt. 11, 4480 Kvinesdal.

 

Søknadsfrist: 10.02.2020

 

NB! Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig selv om 
de har bedt om at informasjonen blir holdt unntatt fra pressen. Kvinesdal kommune 
vil alltid ta kontakt med søker på forhånd dersom ønsket ikke blir imøtekommet, jmf. §25 i Offentleglova.

Del stillingen

Selskap

Kvinesdal kommune

Kategorier

sykepleier

Kontaktinfo

  • May Linda Tesaker
  • Tittel: Avd. leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 38 35 76 00

Lokasjon

  • Kvinesdal

Søknadsfrist

Februar 10, 2020