Økonomisjef (søknadsfrist 09.08)

 

Økonomisjef

 

Vi søker etter ny økonomisjef

(Stillingen lyses nå ut for 2. gang)

Målselv kommune (ca. 6650 innbyggere) ligger sentralt i Troms fylke, og har gode kommunikasjonsmuligheter med resten av landet via egen flyplass på Bardufoss. Målselv har vakker natur med store friluftsmuligheter, godt utbygde kultur- og idrettsanlegg, og et allsidig tjenestetilbud. Det er også videregående opplæring samt høgskoletilbud via Studiesenteret Midt Troms i kommunen. I tillegg til Bardufoss som regionsenter har Målselv flere levende tettsteder. Næringslivet er variert, og Forsvaret har en sentral plass ved siden av landbruk, industri og servicebedrifter. Kommunens visjon er: Målselv – mulighetslandet!  

Rådmannens stab:
ØKONOMISJEF
St.nr. 60/20: 100 % stilling

Målselv kommune er organisert etter en 2-nivåmodell med rådmannsnivå (rådmann og 2 kommunalsjefer) og 17 enheter.  I tillegg stabsfunksjoner.

Vår økonomisjef slutter til høsten og vi søker hans etterfølger. Økonomisjefen er direkte underlagt rådmannen, og er med i rådmannens strategiske ledergruppe.

Stillingen lyses nå ut for 2. gang

Ansvar/arbeidsoppgaver:

  • Leder for økonomiavdelingen, inkl. lønn/fravær (ca. 9 personer)
  • Økonomistyring – sentrale oppgaver er budsjettering, regnskap, rapportering, analyse og finansforvaltning, fakturering, innfordring, lønn, forsikring, innkjøp, gjeldsrådgivning/bostøtte/startlån
  • Pådriver i utviklingsarbeid innenfor økonomiområdet
  • Støtte og veiledning til enhetene og andre i økonomifaglige spørsmål
  • Saksbehandling overfor folkevalgte organer

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på universitets-/høyskolenivå
  • Bred erfaring med og god innsikt i økonomiarbeid, fortrinnsvis fra kommunesektoren
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Ledererfaring er ønskelig

Personlige egenskaper:

  • Selvstendig, faglig dyktig og resultatorientert
  • Stor arbeidskapasitet og sterkt engasjement i jobben
  • Strategisk og utviklingsorientert
  • Gode lederegenskaper, evne til å bygge kultur og jobbe med kontinuerlige forbedringsprosesser
  • God kommunikasjonsevne og samarbeidsevne – være en tydelig leder

Vi tilbyr:

  •  En interessant og sentral lederstilling med muligheter til påvirkning
  •  God pensjonsordning
  •  Lønn i h.h.t avtale

Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til rådmann Frode Skuggedal, tlf. 480 44 904, e-post [email protected] eller økonomisjef Pål Mathisen, tlf. 958 43 688, e-post [email protected]

Søknaden sendes elektronisk. Søk stilling her
Søkere som innkalles til intervju/vurderes tilsatt må levere bekreftede kopier av vitnemål og attester.

 Søkere kan be om at søknaden unntas offentlighet. Det må i så fall samtidig gis en begrunnelse for det i søknaden. I h.h.t. offentlighetslovens § 25 kan opplysninger om søkeren bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista.

Søknadsfrist 09.08.20

 

Del stillingen

Selskap

Målselv kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Moen

Søknadsfrist

August 9, 2020

Rådgiver / Prosjektleder innen fornybar energi og distribusjon (søknadsfrist 16.08)

Hålogaland Kraft, Hålogaland Kraft Nett AS, Harstad

Rådgiver/Prosjektleder

 

Har du lyst til å være med på å utvikle morgendagens energiløsninger?

Energibransjen er inne i en hurtig og omfattende endring som en følge av arbeidet med elektrifiseringen av det norske samfunnet. Dette er en del av det «grønne skiftet» som handler om å øke verdiskapingen med mindre samlet miljøpåvirkning, og utslipp både lokalt, nasjonalt og globalt. Disse prosessene stiller store og viktige krav til bransjen i form av innovasjon og digitalisering. Hålogaland Kraft Nett ønsker å styrke vår uttalte målsetning om å være en sentral pådriver i å finne gode løsninger gjennom å forene teknikk og miljø på en bærekraftig måte.

Til Hålogaland Kraft Nett AS søker vi Rådgiver/Prosjektleder innen fornybar energi og distribusjon.

Arbeidsoppgaver

Delta eller lede prosjekter tilknyttet Hålogaland Krafts innovasjonsportefølje
Overvåke og analysere relevant rammeverk og støtteordninger innen fornybar energi.
Aktivt holde deg oppdatert på teknologier og prosesser knyttet til relevante prosjekter nasjonalt.
Omsette problemstillinger og muligheter til merverdi for selskapet
Delta i arbeidet med å utarbeide «Business Case»
Følge opp leveranser på tid, kvalitet og kost
Andre oppgaver kan tillegges basert på kompetanse og interesse

Kvalifikasjoner

Utdanning innen teknologi eller realfag, og gjerne med fordypning innen fornybar energi eller elektrifisering.
Erfaring med innovasjonsprosjekter og god forretningsforståelse
Innsikt i prosjektarbeid og ledelse
Gode IT-kunnskaper og teknologiforståelse
Sterk og tydelig på kommunikasjon.
Kunnskap og engasjement for energisystemer, smartgrid/microgrid/energilagring og omlegging.
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk

Personlige egenskaper

Proaktiv tilnærming
Strukturert og målrettet
Selvstendig, men også gode samarbeidsevner/lagspiller
Tillitsvekkende
Godt humør og høy arbeidskapasitet
Analytisk og utviklingsorientert
Høy grad av gjennomføringsevne

Vi tilbyr

Faglige utfordringer og gode utviklingsmuligheter
Ansvarsfulle oppgaver i spennende prosjekter
Arbeid med nyskapende og innovative energiløsninger i en fremtidsrettet bransje i kontinuerlig utvikling
Fleksibelt og sosialt godt arbeidsmiljø med høyt tempo og takhøyde
Konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger
Søkere må kjenne seg igjen i og etterleve Hålogaland Kraft sine overordnede verdier:
Samarbeidsvillig, Tett på, Engasjert og Pålitelig.

Vi oppfordrer også nyutdannede til å søke.

Arbeidssted: Harstad

For nærmere informasjon om stillingen kontakt:

Daglig leder Hålogaland Kraft Nett AS, Sture Hellesvik på tlf. 481 14 611 eller leder Prosjekt & Utvikling Rune N Kristensen på tlf. 907 84 633

 

Søknadsfrist: 16 august

 

Kontaktinformasjon
Sture Hellesvik, Daglig leder, 481 14 611
Rune N Kristensen, Leder Prosjekt og Utvikling, 907 84 633

Arbeidssted
Rødbergveien 14
9408 Harstad

 

Nøkkelinformasjon: Arbeidsgiver:Hålogaland Kraft

Referansenr.:4263589718

Stillingsprosent: 100% Fast

Ansettelsesform: Fast

Heltid/deltid: Heltid

Antall stillinger: 1

Arbeidsgiver:
Hålogaland Kraft, Hålogaland Kraft Nett AS
Adresse:Rødbergveien 14, 9408 Harstad

 

Hålogaland Kraft AS er et regionalt kraft- og produksjons, og bredbånds-selskap som ønsker å lyse opp og forenkle kundenes hverdag med nyttige, trygge og moderne produkter og tjenester. Nyskapning, samfunnsengasjement, kundeorientering og en god infrastruktur skal sikre en sterk markedsposisjon i områdene vi opererer i. Selskapet har 26 500 kunder og er eid av 6 kommuner med hovedkontor i Harstad. Hålogaland Kraft Nett AS er et datterselskap av Hålogaland Kraft AS. Selskapet er sentralt plassert i en region i sterk vekst. Selskapet har 26 500 nettkunder med en årlig kraftomsetning på ca. 660 GWh. I nettvirksomheten er det 56 ansatte. Nettvirksomheten er i endring og står fremfor flere større investeringer.

 

Del stillingen

Selskap

Hålogaland Kraft Nett AS

Lenke til firma

https://hlk.no/

Kontaktinfo

  • Sture Hellesvik
  • Tittel: Daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 481 14 611
  • Rune N Kristensen
  • Tittel: Leder Prosjekt og Utvikling
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 907 84 633

Lokasjon

  • Harstad

Søknadsfrist

August 16, 2020

Sykepleier 2 x 100% fast (søknadsfrist 30.08)

Rakkestad kommune ligger midt i Østfold fylke med kort avstand til Østfoldbyene. Kommunen har ca. 8000 innbyggere. Næringsgrunnlaget er jord- og skogbruk og industri. Kommunen har et godt utbygd tilbud på alle sine velferdsområder. Organisatorisk er kommunen inndelt i 9 seksjoner som yter tjenester til kommunens innbyggere.

 

Sykepleier 2 x 100 % faste stillinger ved Skautun rehabiliterings- og omsorgssenter

 

Beskrivelse av seksjon/enhet

Skautun er det eneste sykehjemmet i Rakkestad. Vi har totalt 65 plasser, fordelt på langtidsavdelinger (33 plasser), en demensavdeling (10 plasser), korttidsavdelinger (22 plasser), miljøbase for hjemmeboende, samt eget kjøkken og vaskeri.
Sykehjemmet har eget kjøkken og vi har innført fire faste måltider til våre beboere. I tillegg til et variert tilbud av aktiviteter gjennom året som miljøbasen og fysioterapitjenesten tilbyr våre beboere.

Rakkestad kommune skal bygge nytt sykehjem og vi er i gang med forprosjektet. Vi målsetter oss bruker-, pårørende- og ansattmedvirkning fra starten. Som sykepleier på Skautun vil du ha mulighet til å være med å påvirke fremtidens sykehjem for innbyggerne til Rakkestad kommune.

Kort om stillingen

  • 2 x 100 % faste stillinger ved langtidsenheten.
  • Ved en eventuell ledighet av stillinger i løpet av ansettelsesprosessen vil disse vurderes i forhold til søkerlisten.

Krav

  • Autorisert sykepleier
  • Gode språkferdigheter minimum B 2 muntlig og skriftlig norsk

Ønskede kvalifikasjoner

  • Ha relevant erfaring og praksis fra arbeid med eldre

Egenskaper

  • Ha evnen til å jobbe strukturert, selvstendig og i team
  • Må kunne bidra med faglig utvikling i enheten
  • Ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Bidra aktivt til å skape et godt arbeidsmiljø

Er du ute etter å utvikle deg som sykepleier, ønsker vi at du søker stilling hos oss.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi kan tilby

  • Hos oss setter vi pasienten og faget i fokus
  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • Betalte spisepauser på alle vakter
  • En opplæringsperiode på inntil 4 uker
  • Godt arbeidsmiljø
  • Gode opplærings- og utviklingsmuligheter
  • Gode offentlige pensjons- og forsikringsvilkår

Arbeidsvilkår

  • Øvrige arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldene lover, forskrifter og avtaler.
  • Tilsetting er betinget av at det før tiltredelse kan legges fram tilfredsstillende politiattest i tråd med Helse- og omsorgstjenesteloven og Helsepersonelloven.

Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon
Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget «Søk på stilling». Søknad og CV legges inn ved å følge veiviser i systemet.

Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og telefonnr. Kopi av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju og skal ikke vedlegges søknaden. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.

Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.

Henvendelse fra annonsører gjøres til [email protected]

 

Søknadsfrist 30.08.20

 

Vår ref424
Merk søknad

Fakta

Selskap Rakkestad kommune
Stilling Sykepleier
Stillingstype Fast ansatt
Lokasjon Seksjon Skautun

 

Kontakter

Jeroen de Wit, Seksjonsleder
Tilgjengelig i ukene 28 – 29 og 33 – 35
Mobil  950 73 047

Marianne Ørka Hansen, Enhetsleder
Tilgjengelig i ukene 30 – 35
Mobil  950 72 962

 

Rakkestad - Wikipedia

 

Del stillingen

Selskap

Rakkestad kommune

Kontaktinfo

  • Jeroen de Wit
  • Tittel: Seksjonsleder Tilgjengelig
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 950 73 047
  • Marianne Ørka Hansen
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 950 72 962

Lokasjon

  • Rakkestad

Søknadsfrist

August 30, 2020

Sykepleier / sykepleierstudenter – 7 stillinger ved sykehjemmene (søknadsfrist 16.08)

 

Sykepleier/sykepleierstudenter

 

Enhet for sykehjem, Lindesnes kommune

Enhet sykehjem har ledige faste sykepleierstillinger på avdelingene på Vigeland, Marnardal og flere av avdelingene i Mandal. Vi har også ledige svangerskapsvikariater ved flere av avdelingene med variabel varighet fra d.d. til sommer 2021. Stillingsstørrelsen for både de faste stillingene og vikariatene er fra 75 -100 %.

Vi har også ledige helge stillinger, og oppfordrer sykepleierstudenter til å søke.

Gi beskjed i søknaden hvilken avdeling du ønsker å søke på. Dersom du søker flere, er det fint om du prioriterer i søknaden hvilken avdeling du ønsker som nr 1 og 2 osv.
Ved intern omrokering, kan andre stillingsstørrelse bli ledig. Gi beskjed i søknaden dersom du også er interessert i disse.

Alle stillingene inngår i turnus med arbeid hver 3 helg.
Lindesnes kommune har som mål å være en nytenkende, brukerorientert og effektiv leverandør av kommunale tjenester.

Enhet for sykehjem består av følgende avdelinger:

  • Avdeling 1 Vigeland omsorgs senter (skjermet)
  • Avdeling 2 Mandal sykehjem (somatisk)
  • Avdeling 3 Mandal sykehjem (somatisk)
  • Avdeling 4 Mandal sykehjem (skjermet)
  • Avdeling 5 Mandal sykehjem (forsterket skjermet)
  • Avdeling 6 Mandal sykehjem (skjermet)
  • Avdeling 7 Marnardal omsorgssenter (skjermet og somatisk)
  • Avdeling for Kjøkken og vaskeri

Arbeidsoppgaver

  • Vi jobber aktivt med systematisk kvalitetsforbedring med fokus på brukermedvirkning og involvering av pårørende.
  • Vi er i tillegg sertifisert som Livsgledehjem, og vi har stort fokus på mestring, muligheter og mening for våre pasienter. Marnardal har innbakt personalmøte og internundervisning i turnus, i tillegg til gruppemøter.
  • Institusjon tar imot flere lærlinger innenfor helsefag, elever i praksis samt sykepleierstudenter, og de som ansettes må derfor være villige til å ha en veilederrolle for de som har praksis hos oss.

Kvalifikasjoner

  • Autorisasjon som sykepleier.
  • På avdeling 5, er det ønskelig med videreutdanning innenfor psykisk helse.
  • Gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig.
  • Gode IKT kunnskaper.
  • Godkjent politiattest (dette ordnes i forbindelse med ansettelse)
  • Den som tilsettes må levere egenerklæring MRSA/ tuberkulose

Personlige egenskaper

  • Den som søker må ha interesse og engasjement for eldreomsorgen, og ha evne til motivering og samhandling.
  • Du liker å jobbe i team.
  • Du ønsker en utfordrende og spennende jobb.
  • Du har godt humør og har gode samarbeidsevner.
  • Det legges vekt på å kunne tenke helhetlig, arbeide tverrfaglig og være endrings villig.
  • God faglig kompetanse og bevisst holdning til arbeid innenfor eldreomsorg.
  • Trives med å jobbe i turnus.
    Tar initiativ og er ansvarsbevisst.

Vi tilbyr

Lønn etter gjeldende avtaleverk. Sykepleierstudenter avlønnes med prosentvis sats av garantilønna og har egen bonusordning i sommerferieperioden.

 

Søknadsfrist: 16.08.2020

 

Arbeidsgiver: Lindesnes kommune
Sted: Mandal
Stillingstittel: Sykepleier/sykepleierstudenter
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast, Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4260548737
Stillinger: 7

Arbeidssted Lars O. Røllands gate 7, 4514 Mandal

 

Kontaktinformasjon

Hilde Pedersen Nøkland, Konst. enhetsleder
924 44 242
[email protected]

Anne Britt Omdal, Avdelingsleder, avd. 1 Vigeland omsorgssenter
+47906 05 856
[email protected]

Ellen Mona Flatebø, Avdelingsleder, avd. 5 Mandal Sykehjem
912 47 988
[email protected]

Mette Marthinsen, Avdelingsleder, avd. 2 Mandal sykehjem
930 31 518
[email protected]

Asborg Svindland, Avdelingsleder, avd. 7 Marnardal omsorgssenter
[email protected]

 

Har du lyst til å jobbe på Norges sydspiss? Lindesnes er landets sydligste kommune med om lag 23.000 innbyggere og 2000 ansatte. Kommunen er en av de største på Agder.

Mandal er kommunens by, og vi har de seneste årene hatt en formidabel by- og stedsutvikling, med et godt handelstilbud og et næringsliv i vekst. Det er en attraktiv kommune å bo i, med gode bo- og oppvekstmiljøer, og gode muligheter for jobb og utdanning. Kommunen har et rikt kulturliv, levende by og bygder, flotte naturområder fra hav til hei, og vi har et mangfoldig aktivitetstilbud for innbyggere i alle aldre.

Lindesnes er et godt sted å bo og leve. Bli med på laget vårt!

 

Del stillingen

Selskap

Lindesnes kommune

Kontaktinfo

  • Se kontaktfinformasjon i utlysing
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Mandal
  • Marnardal
  • Lindesnes

Søknadsfrist

August 16, 2020

Lærer ved Gratangen skole 100% fast (søknadsfrist 09.08)


Gratangen kommune har 1150 innbyggere og ligger i Sør-Troms, 35 km fra Narvik og 80 km fra Harstad. Gratangen er en aktiv kystkulturkommune med godt utbygd skole og barnehagetilbud. Rikelige muligheter for fritids- og friluftsliv.

GRATANGEN – ET STED Å BLI GLAD I

 

Lærer ved Gratangsbotn skole

 

Kort om stillingen

Ledig100% fast lærerstilling ved Gratangsbotn skole i hovedsak 1.-4. trinn.
Gratangsbotn skole er en fådelt 1-10 skole med ca. 50 elever. Gratangsbotn skole har fokus på faglig utvikling, lærings- og klassemiljø, trivsel og lokalmiljø.

Arbeidsoppgaver

  • Som lærer må du sørger du for et trygt, godt og inkluderende læringsmiljø. Planlegger og leder elevenes læring.
  • Bidrar til godt samarbeide med foreldre. Deltar og bidrar i et lærende fellesskap på skolen
    og samarbeider med andre faginstanser
  • Undervisning på flere alderstrinn og kontaktlæreroppdrag må påregnes.

Kvalifikasjonskrav

  • Lærerutdanning med godkjent undervisningskompetanse for tilsetting i grunnskolen.
  • Er tydelig og trygg klasseleder som bidrar til inkludering og gode læringsbetingelser.
  • Har interesse for og erfaring med digitale læringsverktøy for å fremme elevers læring.
  • Fullført pedagogisk utdanning.
  • Vi ønsker søkere med undervisningskompetanse i flere fag.

Politiattest (ikke eldre enn 3 måneder) må fremlegges før tiltredelse.

Personlige egenskaper

  • Engasjement og vilje til å skape en helhetlig og inkluderende skole med gode læringsresultater og et positivt læringsmiljø.
  • Har gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter med evne til å skape og opprettholde gode relasjoner til elever, foresatte, kollegaer og øvrige samarbeidspartnere.
  • Personlig egnethet og felksibilitet vil også bli vektlagt.

Språk

For stillingen kreves det norskprøve 3 for fremmedspråklige søkere, dette kravet kan fravikes dersom det kan dokumenteres god nork muntlig og skriftlig fremstillingsevne.

Vi tilbyr

  • Et positivt og inkluderende kollegium.
  • En utfordrende og interessant stilling med muligheter for personlig og faglig utvikling.
  • Lønns- og arbeidsvilkår generelt i samsvar med gjeldende lovverk.
  • Pensjonsordning i Statens Pensjonskasse / kommunal landspensjonskasse (KLP).

Nærmere opplysning

  • Vitnemål og attester tas med på intervju.
  • Gyldig politiattest iht. §10-9 i Opplæringsloven må fremlegges før tiltredelse.
  • Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova § 25).

 

Søknadsfrist 09.08.20

 

Vår ref257
Merk søknad

Fakta

Selskap Gratangen kommune
Stilling Lærer
Stillingstype Fast ansatt
Lokasjon Gratangsbotn skole

 

Kontakter

Steinar Ellefsen, Rektor
[email protected]
Mobil  464 49 030  Arbeid  484 00 022

Gro Saltvik-ØvergårdSektorleder oppvekst og kultur
[email protected]
Mobil  948 09 025  Arbeid  77 02 18 00

 

 

 

Del stillingen

Selskap

Gratangen kommune

Kontaktinfo

  • Gro Saltvik-Øvergård
  • Tittel: Sektorleder oppvekst og kultur
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 948 09 025 Arbeid 77 02 18 00
  • Steinar Ellefsen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 464 49 030 Arbeid 484 00 022

Lokasjon

  • Gratangen

Søknadsfrist

August 9, 2020

Ph.d.-stipendiater / Ph.d.-studium ved Avdeling for samfunnsfag og historie (søknadsfrister 15.10)

 

Høgskulen i Volda

 

Ph.d.-stipendiat i planlegging og administrasjon – st.nr.37/20

Det er ledig ei stilling som ph.d.-stipendiat i planlegging og administrasjon ved Institutt for planlegging, administrasjon og skuleretta …

 

Søknadsfrist 15.10.2020

 
——————————————————————————————————————————— 
 

Ph.d.-stipendiat i sosialt arbeid- st. nr. 38/20

Det er ledig ei stilling som ph.d.-stipendiat ved Institutt for sosialfag ved Høgskulen i Volda. Vi ønskjer søkarar som har gode prosjekt …

 

Søknadsfrist 15.10.2020

 
 
 

Ph.d.- stipendiat i kulturmøte st.nr. 40/20

Ved Høgskulen i Volda er det ledig ei stilling som ph.d.-stipendiat knytt til mastergraden Kulturmøte.  Doktorgradsprosjektet skal vere …

 

Søknadsfrist 15.10.2020

 

——————————————————————————————————————————–

 

Ph.d.-studium i helse- og sosialfag Profesjonsutøving – vilkår og utvikling –st.nr 36/20

Det er ledig inntil tre stillingar som ph.d.-stipendiat (doktorgradsstipendiat) ved Høgskulen i Volda / Høgskolen i Molde sitt ph.d.- …

 

 
Søknadsfrist 15.10.2020
 

Del stillingen

Selskap

Høgskulen i Volda

Lenke til firma

https://www.hivolda.no/

Kategorier

Kontaktinfo

  • Se kontaktinformasjon pr utlysing. (klikkbar link pr utysing)
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Volda

Søknadsfrist

Oktober 15, 2020

Vernepleier 100% fast (søknadsfrist 31.07)

Herøy kommune ligger på Helgelandskysten, midt i Norge. Kommunen, som har flere øyer enn innbyggere, betraktes av mange som et av verdens vakreste steder. Kommunens innbyggere er bosatt på flere øyer. De største er knyttet sammen med bruer. Vi er rundt 1750 innbyggere, og vil gjerne bli flere, så du er hjertelig velkommen. I Herøy finnes det et hav av muligheter, for deg som vil. Skjærgården byr på enestående friluftsopplevelser. Herøy kommune har gode offentlige tjenestetilbud som full barnehagedekning, kulturskole, idrettshall, kunstgressbane og et aktivt idretts- og kulturliv. Kommunen har god kommunikasjon med ferjer og hurtigbåt til regionsentret Sandnessjøen. Der finnes det gode kommunikasjoner videre som flyplass, anløp av hurtigruten og gode bussforbindelser til Mosjøen som korresponderer med tog. Regionen har en svært positiv utvikling basert på økt oljeaktivitet og er et av landets største oppdrettsområder.

 

Vernepleier

 

100 % fast stilling som vernepleier ved Herøy sykehjem

Beskrivelse avdeling

  • Herøy sykehjem har 2 avdelinger, inndelt i somatisk og en skjermet avdeling. Det er til sammen plass for 20 pasienter.
  • Sykehjemmet tilbyr langtidsopphold, for eldre og andre pleietrengende. Å jobbe på sykehjem gir faglige utfordringer, en variert arbeidsdag og muligheten til å utgjøre en forskjell i andres hverdag. Mange yrkesgrupper jobber på sykehjem, og yter daglig omsorg og pleie for pasientene. Stillingene er hovedsakelig besatt av sykepleiere, helsefagarbeidere og omsorgsarbeidere., i tillegg er sykehjemmet nært tilknyttet lege, tannlege og fysioterapeuter.
  • Sykehjemmet ligger i tilknytning til Omsorgsboligene. Boligen er organisert under hjemmetjenesten. Hjemmetjenesten består av hjemmesykepleie og Omsorgsboliger i omsorgssentret. Boligene er heldøgns bemannet.Det er 9 leiligheter og 8 omsorgshybler. I tillegg har avdelingen en korttidsavdeling med tilbud om korttidsopphold, KAD-seng, avlastning og leilighet tiltenkt palliasjon / rehabilitering.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for igangsetting, tilrettelegging, gjennomføring og evaluering av tjenestetilbudet til pasientene.
  • Turnusarbeid / rundturnus.
  • Påregnes bakvakter.
  • Tilrettelegge for pasientenes egenomsorg.
  • Utarbeidelse av arbeidsplaner, rapportering og dokumentering i fagprogrammet
  • Tilrettelegging av aktiviteter for pasientene.
  • Skape trivsel i bomiljøet
  • Ansatte i sykehjemmet må påregne seg oppdrag i hjemmesykepleien.
  • Tverrfaglig samarbeid med de øvrige avdelingene.

Vi søker person som

  • har erfaring fra arbeid innen eldreomsorg.
  • har evne til å kunne stå i krevende situasjoner over tid og vise fleksibilitet og tydelighet i utfordrende situasjoner.
  • er imøtekommende og har positive holdninger til krav og plikter i arbeidslivet.
  • er faglig trygg og har gode samarbeidsevner.
  • er mestringsfokusert og har evne til å arbeide strukturert og selvstendig, men samtidig samarbeide godt i team.
  • har evne til og utvikle gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og evne til å motivere andre, også kollegabasert veiledning.
  • har gode forutsetninger for samarbeid også på tvers av avdelinger og har pedagogiske evner
  • har gode evner til refleksjon i faglig veiledning
  • må ha grunnleggende dataferdigheter, pleie og omsorg benytter seg av fagprogrammet CosDoc 

Krav til kompetanse

  • Autorisasjon som vernepleier
  • Erfaring og personlig egnethet i jobben
  • Det vil bli lagt vekt på samarbeid, lojalitet og ansvarlighet
  • Søker må dokumentere at han/hun behersker norsk språk skriftlig og muntlig tilsvarende minimum norskprøve 3.
  • Den som tilsettes må ha førerkort klasse B.

Andre opplysninger

  • Herøy kommune tilbyr nyansatte vernepleiere lønn tilsvarende 10 år ansiennitet.
  • Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, herunder medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning.
  • Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.
  • Personer som skal yte tjenester til barn eller personer med utviklingshemming skal vise politiattest. Attesten skal ikke legges ved søknaden, men skal legges fram før tiltredelse.
  • Kravet gjelder personer som skal yte helsehjelp, sosiale tjenester eller jobbe i grunnskole, SFO og barnehager.

Søknadsprosedyre

  • Alle søknader på ledige stillinger skal registreres elektronisk via:
  • Evt. vedlegg til søknad må være i PDF format.
  • Dersom du trenger hjelp med søknaden kan du henvende deg til kommunen.
  • Interne søkere bes bruke samme e-post som er registrert i lønnssystemet.

 

Søknadsfrist 31.07.20

 

Vår ref2508
Merk søknad

Fakta

Selskap Herøy kommune
Stilling Sykepleier
Stillingstype Fast
Lokasjon Herøy sykehjem

 

Kontakter

Marit Reitan Kjemsås, Enhetsleder
[email protected]

 

 

Del stillingen

Selskap

Herøy kommune i Nordland

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Herøy

Søknadsfrist

Juli 31, 2020

Fast sykepleierstilling 100% (søknadsfrist 31.07)

Herøy kommune ligger på Helgelandskysten, midt i Norge. Kommunen, som har flere øyer enn innbyggere, betraktes av mange som et av verdens vakreste steder. Kommunens innbyggere er bosatt på flere øyer. De største er knyttet sammen med bruer. Vi er rundt 1750 innbyggere, og vil gjerne bli flere, så du er hjertelig velkommen. I Herøy finnes det et hav av muligheter, for deg som vil. Skjærgården byr på enestående friluftsopplevelser. Herøy kommune har gode offentlige tjenestetilbud som full barnehagedekning, kulturskole, idrettshall, kunstgressbane og et aktivt idretts- og kulturliv. Kommunen har god kommunikasjon med ferjer og hurtigbåt til regionsentret Sandnessjøen. Der finnes det gode kommunikasjoner videre som flyplass, anløp av hurtigruten og gode bussforbindelser til Mosjøen som korresponderer med tog. Regionen har en svært positiv utvikling basert på økt oljeaktivitet og er et av landets største oppdrettsområder.

 

Fast sykepleierstilling

 

Herøy sykehjem har ledig:

100 % fast sykepleier stilling i turnus, fortiden i sykehjemmet. Snarlig tiltredelse.

Beskrivelse avdeling

  • Herøy sykehjem har 2 avdelinger, inndelt i somatisk og en skjermet avdeling. Det er til sammen plass for 20 pasienter.
  • Sykehjemmet tilbyr langtidsopphold, for eldre og andre pleietrengende. Å jobbe på sykehjem gir faglige utfordringer, en variert arbeidsdag og muligheten til å utgjøre en forskjell i andres hverdag. Mange yrkesgrupper jobber på sykehjem, og yter daglig omsorg og pleie for pasientene. Stillingene er hovedsakelig besatt av sykepleiere, helsefagarbeidere og omsorgsarbeidere., i tillegg er sykehjemmet nært tilknyttet lege, tannlege og fysioterapeuter.
  • Sykehjemmet ligger i tilknytning til Omsorgsboligene. Boligen er organisert under hjemmetjenesten. Hjemmetjenesten består av hjemmesykepleie og Omsorgsboliger i omsorgssentret. Boligene er heldøgns bemannet.Det er 9 leiligheter og 8 omsorgshybler. I tillegg har avdelingen en korttidsavdeling med tilbud om korttidsopphold, KAD-seng, avlastning og leilighet tiltenkt palliasjon / rehabilitering.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for det sykepleiefaglige i avdelingen.
  • Turnusarbeid / rundturnus.
  • Påregnes bakvakter.
  • Tilrettelegge for pasientenes egenomsorg.
  • Oppfølging som primærsykepleier
  • Rapportering og dokumentering i fagprogrammet
  • Tilrettelegging av aktiviteter for pasientene.
  • Skape trivsel i bomiljøet
  • Ansatte i sykehjemmet må påregne seg oppdrag i hjemmesykepleien.

Vi søker person som

  • har erfaring fra arbeid innen eldreomsorg.
  • har evne til å kunne stå i krevende situasjoner over tid og vise fleksibilitet og tydelighet i utfordrende situasjoner.
  • er imøtekommende og har positive holdninger til krav og plikter i arbeidslivet.
  • er faglig trygg og har gode samarbeidsevner.
  • er mestringsfokusert og har evne til å arbeide strukturert og selvstendig, men samtidig samarbeide godt i team.
  • har eller har evne til og utvikle gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og evne til å motivere andre, også kollegabasert veiledning.
  • har gode forutsetninger for samarbeid også på tvers av avdelinger og har pedagogiske evner
  • har gode evner til refleksjon i faglig veiledning
  • må ha grunnleggende dataferdigheter, pleie og omsorg benytter seg av fagprogrammet CosDoc som arbeids og dokumentasjonsutstyr.

Krav til kompetanse

  • Autorisasjon som sykepleier
  • Erfaring og personlig egnethet i jobben
  • Det vil bli lagt vekt på samarbeid, lojalitet og ansvarlighet
  • Søker må dokumentere at han/hun behersker norsk språk skriftlig og muntlig tilsvarende minimum norskprøve 3.
  • Den som tilsettes må ha sertifikat.

Andre opplysninger

  • Herøy kommune tilbyr nyansatte sykepleiere lønn tilsvarende 10 år ansiennitet.
  • Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, herunder medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning.
  • Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.
  • Personer som skal yte tjenester til barn eller personer med utviklingshemming skal vise politiattest. Attesten skal ikke legges ved søknaden, men skal legges fram før tiltredelse.
  • Kravet gjelder personer som skal yte helsehjelp, sosiale tjenester eller jobbe i grunnskole, SFO og barnehager.

Søknadsprosedyre

  • Alle søknader på ledige stillinger skal registreres elektronisk via:
  • Evt. vedlegg til søknad må være i PDF format.
  • Dersom du trenger hjelp med søknaden kan du henvende deg til kommunen.
  • Interne søkere bes bruke samme e-post som er registrert i lønnssystemet.

 

Søknadsfrist 31.07.20

 

Vår ref2509
Merk søknad

Fakta

Selskap Herøy kommune
Stilling Sykepleier
Stillingstype Fast
Lokasjon Herøy sykehjem

 

Kontakter

Marit Reitan Kjemsås, Enhetsleder
[email protected]

 

 

Del stillingen

Selskap

Herøy kommune i Nordland

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Herøy

Søknadsfrist

Juli 31, 2020

Avdelingsingeniør / Byggesakshandsamar (søknadsfrist 02.08)

Askvoll kommune ligg på kysten av Vestland fylkeskommune, med variert natur frå kyst til fjell. Kommunen har over 3000 innbyggjarar. Det er snøggbåtsamband med Bergen og Florø, bussamband til Førde og Dale, og ein time med bil til Førde. Kommunen er rik på naturopplevingar både på land og sjø, og har eit levande lokalsamfunn med engasjerte menneske.

Askvoll kommune – avd. Bygg- og eigedom, Askvoll

Avdelingsingeniør/byggesakshandsamar

 

Presentasjon av stillingen :

Dei viktigaste ansvars- og arbeidsoppgåvene til stillinga vil vere handsaming av bygge-, dele- og utsleppssøknadar og publikumsrettleiing.

Kommunen brukar ACOS WebSak (sakshandsamarsystem) , GIS-line (kartprogram) mm. Naudsynt opplæring vil bli gjeven.

Krav til kvalifikasjonar

  • Bygningsingeniørutdanning, arkitekt eller anna relevant utdanning på bachelornivå
  • Erfaring frå byggesakshandsaming og kommunal forvaltning, god kjennskap til plan- og
  • bygningslova eller relevant erfaring frå byggebransjen er ønskjeleg
  • God norsk munnleg og skriftleg framstillingsevne
  • Det er ei føremon med førarkort klasse B

Personlege eigenskapar:

  • Kunne møte publikum på ein god måte gjennom ei sørvisretta haldning
  • Kunne arbeide sjølvstendig og ha gode samarbeidsevner

Vi kan tilby:

  • Løn etter avtale
  • Fleksitidordning
  • Offenleg pensjonsordning i KLP
  • Hjelp til å skaffe bustad

Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Liss Lien, Tlf: +47 57730733, Epost: [email protected]

 

Søknadsfrist: 02.08.2020

 

Om stillingen

Sted: Askvollvegen 426 A, 6980 Askvoll

Heltid/deltid: Heltid

Antall stillinger: 1
Sektor: Offentlig
Arbeidsgiver: Askvoll kommune – bygg- og eigedomsavdelinga
Adresse: 6980 Askvoll

Del stillingen

Selskap

Askvoll kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Askvoll

Søknadsfrist

August 2, 2020

Økonomisjef (søknadsfrist 15.08)

_DSC5698_2000.jpg

 

Økonomisjef/ Økonomimedarbeider

 

Utfordrende stilling i en spennende bransje i endring. I forbindelse med at dagens økonomisjef snart går av med pensjon, er vi på jakt etter hans arvtaker.

Stillingen som økonomisjef vil være faglig utfordrende og krevende. Vi har derfor lagt til rette for at du som ny medarbeider vil få tid og anledning til å tilegne deg nødvendig kompetanse, før du eventuelt trer inn i stillingen som økonomisjef. I tillegg forventes du å være en ressursperson også utover eget ansvarsområde.

Stillingsbeskrivelse

· Delta i økonomiavdelingens arbeide for videreutvikling av selskapet

· Støttespiller for adm. direktør, ledergruppen og selskapets prosjektressurser

· Bidra til utarbeidelse av økonomiplan, budsjett, regnskap og rapportering

· Utføre analyse-, kontroll- og kvalitetssikringsoppgaver

· Bidra til forbedring av fagsystem

· Bidra til videreutvikling av interne styrings- og rapporteringsrutiner

· Bidra til et godt samarbeid og god kommunikasjon med resten av organisasjonen, samt med kunder og samarbeidspartnere

· Bidra til å sikre at konsernets vedtatte rutiner og systemer benyttes

· Bidra til oppfølging av tjenesteleveransen fra regnskap/lønn

· Delta i forskjellige økonomi- og effektiviseringsprosjekter

· På sikt overta ledelse av og personalansvaret for økonomiavdelingen

· Bidra i administrasjonen av tilknyttede selskaper

Målsetting for stillingen

· Bidra til at selskapet er av de beste når det gjelder helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid

· Sikre selskapets effektivitet og lønnsomhet gjennom effektiv drift, digitalisering og ny teknologi

· Trygge og videreutvikle selskapets arbeidsplasser og sikre tilstrekkelig kompetanse innenfor eksisterende og nye områder

· Være pådriver for videre utvikling og bruk av moderne IT-verktøy i økonomifunksjonen.

Ønsket bakgrunn/ formalkompetanse/ kvalifikasjoner

· Du har høyere relevant utdanning på mastergradsnivå eller tilsvarende. Aktuelle kandidater har minimum 5 års erfaring, gjerne med oppfølging av flere selskaper i konsernstruktur. I tilligg har du solid erfaring i bruk av moderne ERP- systemer og generelt gode IT kunnskaper, herunder kjennskap til og bruk av Power BI og Excel.

Personlige egenskaper/ledelse og lederstil

· Ærlig, åpen, tydelig og synlig

· Interesse for fagfeltet og villig til å teste ut og effektivt ta i bruk nye teknologiske løsninger

· Målrettet, analytisk og strukturert

· Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig

· Fokusert på gjennomføring og effektivitet

· Tillitsvekkende med gode samarbeidsegenskaper

Vi kan tilby faglige utfordringer i en spennende bransje i sterk endring, godt arbeidsmiljø og konkurransedyktige betingelser.

 

For nærmere informasjon om stillingen kontakt Midt-Telemark Energi Holding AS v/ Adm.dir. Jon Arne Mørch-Jonassen AS tlf. 916 39 462.

 

Søknadsfrist 15.08.2020

 

Søknad med CV og kopi av vitnemål og attester sendes innen 15. august 2020.

Søknad merkes «Økonomisjef/økonomimedarbeider»

Om arbeidsgiveren

Midt-Nett Telemark Energi AS er et datterselskap av Midt-Telemark Energi Holding AS. Konsernet består av selskaper innen nettvirksomhet, strømsalg og produksjon, samt eierskap i Midt-Telemark Breiband AS, produksjonsselskapet Norsjøkraft AS og Bø Fjernvarme AS.
Nettselskapet har konsesjonsområde i kommunene Nome og Midt-Telemark, og holder til i moderne lokaler på Ulefoss i Nome kommune.
Selskapet er solid og har satset på effektivisering og modernisering.
Vi har et utstrakt samarbeid med Skagerak Energi AS, blant annet i forhold til driftssentral og innkjøp.

 

Del stillingen

Selskap

Midt-Telemark Energi As

Kontaktinfo

  • Jon Arne Mørch-Jonassen
  • Tittel: Adm.dir. i Midt-Telemark Energi Holding AS tlf.
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 916 39 462.

Lokasjon

  • Ulefoss

Søknadsfrist

August 15, 2020