Byggesaksbehandler Avdeling for areal og miljø Rådhuset (søknadsfrist 17.03.2022)

 

Seksjon for byggesak 

Byggesaksbehandler

 

Vil du jobbe med utfordrende oppgaver i et spennende og tverrfaglig miljø? Vil du være med på å videreutvikle Mo i Rana som regionsenter og Norges grønne industrihovedstad? Ny storflyplass bygges i Rana og den skal være ferdig i 2025. Norges første batterifabrikk er under etablering her, og vi forventer flere etableringer innen grønn industri. Vi rigger oss derfor for vekst, og styrker i første omgang bemanningen på plan og byggesak.

Avdeling for areal og miljø har ansvar for overordnet arealplanlegging, plansaksbehandling, byutvikling, byggesaksbehandling, oppmåling, kartforvaltning, miljø- og landbrukssaker og vilt- og utmarksforvaltning. Avdelingen utvider nå til 32 stillinger.

Seksjon for byggesak behandler bygge- og delingssøknader og søknader om dispensasjon etter plan- og bygningsloven. Vi behandler også søknader om seksjonering etter eierseksjonsloven. I tillegg jobber vi med lovlighetskontroll og tilsyn, juridiske oppgaver for sektor for tekniske tjenester og merkantile oppgaver for hele avdelingen. Seksjonen utvider nå til 5 byggesaksbehandlere.

Seksjon for byggesak har ledig:

100 % fast stilling som byggesaksbehandler

Arbeidsoppgaver

  • Informere og veilede brukerne av våre tjenester
  • Saksbehandle bygge- og delingssøknader og klagesaker etter plan- og bygningsloven
  • Drive lovlighetskontroll etter plan- og bygningsloven
  • Dra på befaring og ha tilsyn med byggeplasser, bygninger og andre byggesakstiltak
  • Saksbehandle søknader etter eierseksjonsloven
  • Andre oppgaver kan bli lagt til seksjonen og/eller stillingen.

Kvalifikasjoner

  • Utdanning fra universitet/høyskole – bygningsingeniør eller annen relevant ingeniørbakgrunn, samfunnsviter, arkitekt eller jurist
  • Kunnskap om bygningskonstruksjoner og byggfag
  • Relevant erfaring, fortrinnsvis innen offentlig forvaltning
  • Kunnskap og interesse for arkitekturfaglige tema som byutvikling, arkitektur og bokvalitet
  • Evne til å veilede konsulenter og eiendomsutviklere i små og store saker
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk
  • Førerkort for personbil
  • Søkere med annen utdanningsbakgrunn og lang relevant praksis innen fagområdet kan også komme i betraktning. Nyutdannede oppfordres også til å søke.

Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Avdeling for areal og miljø kan tilby

  • Faglige utfordringer og varierte arbeidsoppgaver i et kompetent fagmiljø
  • Gode muligheter for faglig utvikling og påvirkning
  • Moderne dataverktøy
  • Godt arbeidsmiljø med trivelige og engasjerte kollegaer
  • God pensjonsordning
  • Fleksitidsordning

De to siste referanser må oppgis. Aktuelle søkere blir innkalt til intervju.

Fortrinnsrett for interne søkere vil bli tatt hensyn til ved ansettelsen.

Stillingskode og lønn fastsettes på grunnlag av utdanning, lønnsansiennitet og intern lønnsstruktur. Lønnsansiennitet beregnes ut fra vitnemål og attester, som legges ved søknaden. Det gis tillegg for relevant tilleggs-/videreutdanning.

Politiattest skal fremskaffes først når søkeren har fått tilbud om stilling. Stillingen tilbys under forutsetning av at attesten ikke viser anmerkninger som enten fører til utelukkelse fra ansettelse, eller at søker finnes uegnet etter Rana kommunes vurderinger.

Vitnemål og attester må legges ved i søknaden. Vitnemål fra utenlandske høyskoler/universiteter må være NOKUT-godkjent.

Rana kommune praktiserer mer offentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.

Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement. Kommunen disponerer noen øremerkede barnehageplasser.

Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til

seksjonsleder for byggesak Jan-Terje Strandås, telefon 75 14 52 76 eller e-post [email protected] eller avdelingssjef Trude Fridtjofsen, telefon 75 14 52 22 eller e-post [email protected].

Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.

Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema.

 

Søknadsfrist: 17.03.2022

 

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Arbeidssted: Rådhuset

 

Kontaktpersoner:

Jan-Terje Strandås

tlf: 75 14 52 76

Trude Fridtjofsen

tlf: +47 75 14 52 22

 

Hjemmeside:
www.rana.kommune.no
Adresse: Mellomvika 51 B 8622 Mo i Rana

Rana kommune Areal og miljø

Rana kommune er Norges fjerde største kommune. Mellom fjord og fjell finner du alt du kan tenke deg av naturopplevelser hele året! Polarsirkelbyen Mo i Rana har over 26 000 innbyggere og er kommunikasjonssenter mellom øst og vest, nord og syd. Her møtes europaveier, fly, jernbane og båt.
Rana er vertskommune for Mo Industripark, en av landets største og grønneste industriparker. Grunnlaget for denne industrien er tilgang på mineraler, fornybar energi og høy kompetanse.
Midt i byen finner du Campus Helgeland, en motor for kompetanse, nyskapning og utvikling. Her finner du en rekke studietilbud i regi av Nord Universitet og Universitet i Tromsø.
Kompetanse er et nøkkelord for Polarsirkelkommunen. La Rana bli en plattform for din karriereutvikling!

 

Del stillingen

Selskap

Rana kommune

Kontaktinfo

  • Jan-Terje Strandås
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 75 14 52 76
  • Trude Fridtjofsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 75 14 52 22

Lokasjon

  • Mo I Rana

Søknadsfrist

Mars 17, 2022

Veterinær – dyrehelse, dyrevelferd og grensekontroll Kirkenes (Søknadsfrist: 27.02.2022)

 

Region Nord, avdeling Finnmark, kontorsted Kirkenes

Veterinær – dyrehelse, dyrevelferd og grensekontroll

 

Vi har ledig en spennende stilling ved vårt kontor i Kirkenes.

Alle som bor og arbeider i Finnmark og Nord-Troms kan få en årlig skattefri nedskriving av studielånet på inntil 10% av det opprinnelige lånebeløpet – maksimalt kr 25.000 pr. år. Samt et særskilt fradrag på skatten (Finnmarksfradraget) som gis til personer som er bosatt i Troms og Finnmark fylke

Hva hvis jeg må flytte til Kirkenes? Vi vil dekke flyttekostnader ihht «Særavtale om dekning av flyttekostnader»

SPRENG GRENSER – spreng grenser er en informasjonsside for Sør-Varanger. Her finner du nyttig info om alt som handler om å bo og leve i en grensesprengende kommune.

Videoer om Mattilsynet og Kirkenes: Dette er Mattilsynet, Kirkenes Sommer, Kirkenes Vinter

Søknadsfrist: 27.02.2022
Arbeidsgiver: Region Nord
Sted: Kirkenes
Stillingstittel: Stilling ledig som veterinær i Kirkenes
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4469936964

Avdeling Finnmark har jobbmuligheter for deg som er veterinær, og som ønsker å oppleve hvordan det er å bo og leve i Nord. Som ansatt i Mattilsynet vil du sammen med gode kolleger kunne gjøre en forskjell innen dyrevelferd, dyrehelse og mattrygghet. Jobben utføres i avdelingens fagteam på tvers av fagområder. Vi har også god kontakt med regionale fagrådgivere og jurister. Avdelingen er opptatt av å ha god dialog med både dyreeiere, næringsorganisasjoner og offentlige instanser det er naturlig å samarbeide med. Vi prioriterer å delta på arenaer der vi kan bidra positivt med vår kompetanse.
I avdelingen legger vi vekt på å holde høy faglig kvalitet, og vi er opptatt av gode samarbeidsformer og et positivt arbeidsmiljø.

Arbeidsoppgaver

Vi tilbyr en spennende og utfordrende jobb, som er knyttet til arbeidsoppgaver innen dyrehelse, dyrevelferd og veterinær grensekontroll. Noe reinkjøttkontroll i slaktesesongen vil kunne påregnes. Arbeidsoppgavene innen dyrehelse og dyrevelferd vil omfatte hele fagfeltet, og oppgavene innen veterinær grensekontroll omfatter grensekontrollene i Kirkenes havn og på Storskog, som er Norges grense til Russland. Dette gjør stillingen særegen og spennende med unike problemstillinger.
Du vil være en av flere medarbeidere organisert i fagteam som planlegger og gjennomfører arbeidet. Andre oppgaver innen Mattilsynets forvaltningsområde kan bli tillagt stillingen ut fra regionens samlede behov, beredskapsmessige vurderinger og prioriteringer.

Kvalifikasjoner

  • Du er veterinær og har norsk autorisasjon. Det er en fordel om du har godkjenning som offentlig veterinær
  • Du er fortrolig med å bruke IKT-verktøy, og å ta i bruk nye digitale løsninger
  • Du må beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig
  • Du har førerkort i klasse B

Personlige egenskaper

  • God forståelse for tilsynsrollen og evne til å vurdere faglige problemstillinger
  • Evne til å orioritere og arbeide effektivt
  • God til å kommunisere
  • Evne til fleksibilitet
  • Evne til å veilede og motivere

Vi tilbyr

  • Bredt fagmiljø og varierte arbeidsoppgaver
  • God opplæring
  • Stillingen er lønnet i st.kode 1498, førsteinspektør, p.t kr 580 000 – kr 650 000,- pr år. For særskilt kvalifiserte søkere med lang relevant praksis, kan stilling som seniorinspektør, kode 1499 og høyere lønn bli vurdert.
  • Som ansatt i staten nyter du godt av gunstige pensjons- og låneordninger i Statens Pensjonskasse.

 

Parkveien 3, 9900 Kirkenes, Norge

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Siv June Hansen, Avdelingssjef
22 77 89 26
[email protected]

 

Mattilsynet skal bidra til å sikre folk trygg mat. Vi skal også bidra til å sikre friske planter, fisk og dyr. Vi tilbyr spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon med høy kompetanse, og med et godt arbeidsmiljø. Vi er organisert i et sentralt direktorat, med fem underliggende regioner. Disse utfører tilsynet vårt gjennom tilstedeværelse rundt om i landet.
Mattilsynet rapporterer til Landbruks- og matdepartementet, Helse- og omsorgsdepartementet og Nærings- og fiskeridepartementet. Les mer her www.mattilsynet.no

Inkludering og mangfold er en styrke for Mattilsynet. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver slik at vi kan løse oppgavene på en enda bedre måte. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en og/eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette når du søker jobb hos oss. Vi kaller inn minst én kvalifisert søker i hver gruppe til intervju. Får du jobben legger vi til rette for deg om du trenger det. Vi bruker kun avkrysningene til å velge ut riktige kandidater og til anonymisert statistikk.

 

Del stillingen

Selskap

Mattilsynet

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Kirkenes

Søknadsfrist

Februar 27, 2022

Fagkoordinator / vernepleier (søknadsfrist 04.03.2022)

 

Fagkoordinator/vernepleier

 

 

Vil du være vår nye fagkoordinator/vernepleier ved Forsterket avdeling på Plankemyra bo- og omsorgssenter?

Vi søker deg som er en vernepleier med interesse for fag og utvikling da Forsterket avdeling tar seg av noen av de mest krevende brukerne i kommunen.

Du liker å samarbeide med kollegaer og har evne til kompetansedeling og praktisk bruk av faget slik at hver bruker får en individuelt tilpasset plan.

Du og avdelingsleder fremmer en felles retning på det faglige arbeidet.

Du samhandler med de ansatte for å legge plan for kompetanseutvikling av avdelingen og har evne til å prioritere.

Elever og studenter samarbeider med deg og avdelingsleder.

Du har kompetanse knyttet til metoder og teknikker for å avverge uønsket atferd.

Søknadsfrist: 04.03.2022
Arbeidsgiver: Arendal
Sted: Arendal
Stillingstittel: Fagkoordinator/vernepleier
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4485265047

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet mål for stillingen å øke kompetansen til de ansatte og optimalisere tilbudet til brukerne,.
  • Du kan koordinere og utvikle det faglige innhold i tjenesten til den enkelte bruker.
  • Du kan omveksle behovet til brukerne til faglig utvikling for de ansatte ved forsterket avdeling gjennom kompetansedeling og kompetanseutvikling.
  • Du følger opp elever og studenter slik at disse får faglig utbytte den tiden de har praksis.
  • Du samarbeider tverrfaglig med andre fagkoordinatorer i enheten for å fremme beste praksis.
  • Du ser løpende hvilke andre oppgaver som må tas fatt i.
  • Du utfører og følger opp prosedyrer, observerer og dokumenterer
  • Du samhandler godt med pårørende og andre samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner

  • Du er autorisert vernepleier med allsidig erfaring i målrettet miljøarbeid med brukere som har utfordrende atferd.
  • Det er ønskelig at du har relevant veiledningskompetanse.
  • Du har grunnleggende datakunnskaper knyttet til windows og fagprogrammer. Du har evne til å sette deg inn i nye fagprogrammer.
  • Du behersker norsk skriftlig og muntlig slik at du kan utføre alle oppgavene i stillingen på en god måte.

Personlige egenskaper

  • Du har evne til å motivere og engasjere.’
  • Du er tydelig og lojal.
  • Du har evne til å jobbe systematisk over tid.
  • Du har evne til å planlegge kortsiktig og langsiktig.
  • Du er god til å formidle og lytte.

Vi tilbyr

  • Vi møter deg med smil og vennlighet.
  • De som jobber på avdelingen må kunne håndtere utfordrende situasjoner sammen. Avdelingen har siste året jobbet med arbeidsmiljø og har staket ut en kurs for faglig tilnærming gjennom medvirkning.
  • Arendal kommune er sertifisert i Likestilt arbeidsliv.
  • Plankemyra bo- og omsorgssenter er livsgledesertifisert
  • Stillingen inngår i turnusarbeid med langvakter og arbeid på helg.

 

Vesterveien 4, Strømsbuneset 1, 4839 Arendal, Norge

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Kristian Lindaas, Avdelingsleder helse
+47 975 13 862

 

Arendal kommune har ca. 44 000 innbyggere, beliggende i en region som er en drivende kraft på Sørlandet. Regionen har et aktivt næringsliv, et blomstrende kulturliv og med en skjærgård og friluftsområder som gir unike opplevelses – og rekreasjonsmuligheter. Kommunen har ca 3200 ansatte og en lederstruktur med to nivåer; Rådmann og fire kommunalsjefer, samt et nivå bestående av enhetsledere som ledere for omsorgsenheter, barnehager, skoler, administrative tjenester mv. Kommunen har fokus på høy kvalitet i tjenesten og gode arbeidsforhold for ansatte. Kommunen er på vei til å bli en heltidskommune og vi ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.

Vi forventer at ansatte, som kan, ønsker å arbeide i hele stillinger. Kvalifiserte søkere som innen 12 mnd. etter endt utdanning får tilbud om fast stilling i Arendal kommune, skal tilbys 100% stilling. Forutsetning i Helse og levekår er at den som tilsettes inngår i turnus med antall helgetimer min. 325 timer pr. år. Tilbudet kan være betinget av å måtte jobbe på flere arbeidssteder.

For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4.

 

Del stillingen

Selskap

Arendal kommune

Kategorier

sykepleier

Kontaktinfo

  • Kristian Lindaas
  • Tittel: Avdelingsleder helse
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 975 13 862

Lokasjon

  • Arendal

Søknadsfrist

Mars 4, 2022

Veterinær Avd. Sunnhordland og Haugalandet (søknadsfrist 13.03.2022)

 

Avdeling Sunnhordland og Haugalandet

Veterinær

 

Ønsker du en meningsfull jobb der du bidrar til å bedre dyrevelferden?

Da kan en jobb i slakteritilsynet passe for deg.

Avdeling Sunnhordland og Haugalandet, seksjon slakteritilsyn og animalsk mat søker etter en veterinær i fast stilling. Medarbeiderne i seksjonen gjennomfører kjøttkontroll og tilsyn med mattrygghet og dyrevelferd på to landdyrslakteri, samt kjøttkontroll og tilsyn med mattrygghet ved viltslakteri. I dag består slakteritilsynet av 12 medarbeidere som rullerer mellom anleggene. Vi har landdyrslakteri som slakter storfe, småfe og svin, og viltslakteri som slakter hjortevilt.

Mattilsynet er opptatt av helkjedeperspektiv, hvor man ser hele produksjonskjeden for maten – fra jord og fjord til bord – under ett. Tilsyn med slakteri er svært sentralt i denne helkjedetenkningen. Det omfatter blant annet tilsyn med dyretransport, dyrevelferd og dyrehelse hos levende dyr på slakteriet, hygieniske forhold under slakting og nedskjæring og vurdering av patologiske forandringer hos slaktet. Den store bredden i fagområdet gjør at arbeidet er spennende og utfordrende.

Søknadsfrist:  13.03.2022
Arbeidsgiver:  Avdeling Sunnhordland og Haugalandet
Sted:  Ølen, Sandeid
Stillingstittel:  Veterinær
Heltid / Deltid:  Heltid
Ansettelsesform:  Fast
Stillingsprosent:  100
Webcruiter-ID:  4483725445

Arbeidsoppgaver

Kjøttkontroll ved våre to landdyrslakteri, samt kjøttkontroll ved viltbehandlingsanlegg.
Kontroll av levende dyr på fjøset og kontroll av skrotter på slaktelinjen.
Tilsyn og saksbehandling, herunder tilsyn med hygiene, transport av dyr og metoder for bedøving og avliving. Tilsyn i tilhørende hengehall, kjølerom og nedskjæring av kjøtt. Prøvetaking og etterfølgende saksbehandling.
Kommunikasjon og veiledning til næring og bonde.
Mattilsynet er en beredskapsorganisasjon, det betyr at du ved en hendelse kan få oppgaver i forbindelse med beredskap.
Endringer i arbeidsoppgaver kan skje ut i fra regionens/avdelingens/seksjonens samlede behov.

Kvalifikasjoner

Du er veterinær og har norsk autorisasjon. Det er en fordel om du har godkjenning som offentlig veterinær. Opplæring vil bli gitt.
Erfaring innen tilsynsarbeid og offentlig forvaltning er en fordel, men ikke en forutsetning.
Du må snakke og skrive flytende, godt norsk.
Du har førerkort i klasse B. Kontoret disponerer leasingbiler.

Personlige egenskaper

Motivasjon for å jobbe innen slakteritilsyn og kjøttkontroll
Du liker å jobbe i en faggruppe og har gode samarbeidsevner, men må også kunne jobbe selvstendig.
Du er løsningsorientert, fleksibel, engasjert og kan kommunisere klart og tydelig.
God forståelse av tilsynsrollen.
Du har evne til å jobbe effektivt og nøyaktig, samt å håndtere en hektisk arbeidshverdag.
Du bidrar til et positivt arbeidsmiljø.

Vi tilbyr

Spennende og varierte arbeidsoppgaver i en organisasjon i utvikling.
Du blir en del av et faglig og engasjert fellesskap og vil få god opplæring i tilsyns- og forvaltingsrollen
Stillingen er lønnet som førsteinspektør, st. kode 1498 p.t. kr 550.000 – 630.000. For spesielt godt kvalifiserte kan avlønning som seniorinspektør, st. kode 1499, være aktuelt.
Som ansatt i staten nyter du godt av gunstige pensjons- og låneordninger i Statens Pensjonskasse. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonskassen.

Slik søker du

Søknader mottas kun elektronisk.
Når du sender inn søknaden din, vennligst oppgi minst 2 referanser.
Vi ønsker at du laster opp vitnemål og attester som vedlegg.

 

Øvrehagen, 5580 Ølen, Norge

 

Søk på stilling her.

 

Kontaktinformasjon

Kari HaugstadSeksjonssjef
456 07 277
[email protected]

 

Mattilsynet skal bidra til å sikre folk trygg mat. Vi skal også bidra til å sikre friske planter, fisk og dyr. Vi tilbyr spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon med høy kompetanse, og med et godt arbeidsmiljø. Vi er organisert i et sentralt direktorat, med fem underliggende regioner. Disse utfører tilsynet vårt gjennom tilstedeværelse rundt om i landet.
Mattilsynet rapporterer til Landbruks- og matdepartementet, Helse- og omsorgsdepartementet og Nærings- og fiskeridepartementet. Les mer her www.mattilsynet.no

Inkludering og mangfold er en styrke for Mattilsynet. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver slik at vi kan løse oppgavene på en enda bedre måte. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en og/eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette når du søker jobb hos oss. Vi kaller inn minst én kvalifisert søker i hver gruppe til intervju. Får du jobben legger vi til rette for deg om du trenger det. Vi bruker kun avkrysningene til å velge ut riktige kandidater og til anonymisert statistikk.

 

Del stillingen

Selskap

Mattilsynet

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Sandeid
  • Ølen

Søknadsfrist

Mars 13, 2022

Fagkoordinator / vernepleier (Søknadsfrist: 04.03.2022)

 

Fagkoordinator/vernepleier

 

Vil du være vår nye fagkoordinator/vernepleier ved Forsterket avdeling på Plankemyra bo- og omsorgssenter?

Vi søker deg som er en vernepleier med interesse for fag og utvikling da Forsterket avdeling tar seg av noen av de mest krevende brukerne i kommunen.

Du liker å samarbeide med kollegaer og har evne til kompetansedeling og praktisk bruk av faget slik at hver bruker får en individuelt tilpasset plan.

Du og avdelingsleder fremmer en felles retning på det faglige arbeidet.

Du samhandler med de ansatte for å legge plan for kompetanseutvikling av avdelingen og har evne til å prioritere.

Elever og studenter samarbeider med deg og avdelingsleder.

Du har kompetanse knyttet til metoder og teknikker for å avverge uønsket atferd.

Søknadsfrist: 09.01.2022

Arbeidsgiver: Arendal

Sted: Arendal

Stillingstittel: Fagkoordinator/vernepleier

Stillinger: 1

Heltid / Deltid: Heltid

Ansettelsesform: Fast

Stillingsprosent: 100

Webcruiter-ID: 4456008223

Arbeidsoppgaver

Overordnet mål for stillingen å øke kompetansen til de ansatte og optimalisere tilbudet til brukerne,.

Du kan koordinere og utvikle det faglige innhold i tjenesten til den enkelte bruker.

Du kan omveksle behovet til brukerne til faglig utvikling for de ansatte ved forsterket avdeling gjennom kompetansedeling og kompetanseutvikling.

Du følger opp elever og studenter slik at disse får faglig utbytte den tiden de har praksis.

Du samarbeider tverrfaglig med andre fagkoordinatorer i enheten for å fremme beste praksis.

Du ser løpende hvilke andre oppgaver som må tas fatt i.

Du utfører og følger opp prosedyrer, observerer og dokumenterer

Du samhandler godt med pårørende og andre samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner

Du er autorisert vernepleier med allsidig erfaring i målrettet miljøarbeid med brukere som har utfordrende atferd.

Det er ønskelig at du har relevant veiledningskompetanse.

Du har grunnleggende datakunnskaper knyttet til windows og fagprogrammer. Du har evne til å sette deg inn i nye fagprogrammer.

Du behersker norsk skriftlig og muntlig slik at du kan utføre alle oppgavene i stillingen på en god måte.

Personlige egenskaper

Du har evne til å motivere og engasjere.

Du er tydelig og lojal.

Du har evne til å jobbe systematisk over tid.

Du har evne til å planlegge kortsiktig og langsiktig.

Du er god til å formidle og lytte.

Vi tilbyr

Vi møter deg med smil og vennlighet.

De som jobber på avdelingen må kunne håndtere utfordrende situasjoner sammen. Avdelingen har siste året jobbet med arbeidsmiljø og har staket ut en kurs for faglig tilnærming gjennom medvirkning.

Arendal kommune er sertifisert i Likestilt arbeidsliv.

Plankemyra bo- og omsorgssenter er livsgledesertifisert

Stillingen inngår i turnusarbeid med langvakter og arbeid på helg.

 

Vesterveien 4, Strømsbuneset 1, 4839 Arendal, Norge

 

Kontaktinformasjon

Kristian Lindaas, Avdelingsleder helse

+47 975 13 862

 

Arendal kommune har ca. 44 000 innbyggere, beliggende i en region som er en drivende kraft på Sørlandet. Regionen har et aktivt næringsliv, et blomstrende kulturliv og med en skjærgård og friluftsområder som gir unike opplevelses – og rekreasjonsmuligheter. Kommunen har ca 3200 ansatte og en lederstruktur med to nivåer; Rådmann og fire kommunalsjefer, samt et nivå bestående av enhetsledere som ledere for omsorgsenheter, barnehager, skoler, administrative tjenester mv. Kommunen har fokus på høy kvalitet i tjenesten og gode arbeidsforhold for ansatte. Kommunen er på vei til å bli en heltidskommune og vi ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.

Vi forventer at ansatte, som kan, ønsker å arbeide i hele stillinger. Kvalifiserte søkere som innen 12 mnd. etter endt utdanning får tilbud om fast stilling i Arendal kommune, skal tilbys 100% stilling. Forutsetning i Helse og levekår er at den som tilsettes inngår i turnus med antall helgetimer min. 325 timer pr. år. Tilbudet kan være betinget av å måtte jobbe på flere arbeidssteder.

For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4.

 

Del stillingen

Selskap

Arendal kommune

Kontaktinfo

  • Kristian Lindaas
  • Tittel: Avdelingsleder helse
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 975 13 862

Lokasjon

  • Arendal

Søknadsfrist

Mars 4, 2022

Planlegger (søknadsfrist 06.03.2022)

Vi du være med og utvikle bolig- og næringsareal i Lyngen?

Planlegger

 

Er du interessert å jobbe med utvikling bolig- og næringsareal i Lyngen? Vi søker etter planlegger med relevant erfaring til vår teknisk sektor. Lyngen kommune kan by på en flott mulighet for interessante oppgaver. Les mer og søk!

Om stillingen

Lyngen kommune er en offentlig aktør og målet vårt er å øke innbyggertallet i kommunen. Vi vil holde samfunnet vårt livlig og attraktivt for bedrifter, innbyggere, fritidsbeboere og turister. I Lyngen, ønsker vi å bruke vår kapasitet mot aktivt samarbeid med innbyggere og bedrifter. I teknisk sektor har vi mange muligheter til å påvirke en positiv utvikling. Vi har ansvar for samfunnsplanlegging, vedlikehold og bygging av infrastruktur. Vårt arbeid medvirker til at våre innbyggere har tilgang til nødvendige tjenester i trygge og vedlikeholdte omgivelser. For tiden er et av våre fokusområder satt på ferdigstilling av planer for byggeklart bolig- og næringsareal. Derfor søker vi planlegger.

Vi søker planlegger til å jobbe med oss i Lyngen. Som planlegger har du en mulighet å påvirke utvikling av vårt lokalsamfunn. Det er grunnleggende oppgave for vår fremtidsutvikling. Du er interessert i å jobbe med det store bildet, men er også opptatt av detaljer. Du kan jobbe selvstendig, nøyaktig og i samarbeid med andre. Du setter pris på en sjanse til å utvikle dine faglige ferdigheter. Og fremfor alt – liker ideen om å bo i Nord!

Arbeidsoppgaver

Denne jobben vil gi deg en flott mulighet til å videreutvikle dine ferdigheter og kunnskaper. Når du jobber hos oss, vil du være en del av teknisk sektor. Vi har lavt hierarki og i teamet vårt vil du få mange gode kollegaer. Vi samarbeider mye med utviklings avdeling og med folk fra andre organisasjoner også.

I denne posisjon du skal primært

  • Utarbeide reguleringsplaner
  • Lede planprosesser
  • Tegne plankart
  • Formulere planbestemmelser
  • Saksfremlegg til politisk behandling
  • Bistå i arbeidet med rullering av kommuneplaner etter behov
  • Vårt avdelings ansvarsområde omfatter flere fagfelt, det kan hende at vi også trenger din arbeidsinnsats til andre oppgaver.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Relevant høyskoleutdannelse innen arealplanlegging
  • Utdanning og gjerne erfaring i bruk av digitale kartverktøy
  • Kjennskap til reguleringsprosesser og tilhørende lovverk
  • Muntlige og skriftlige norskkunnskaper, og personer med utelandesk språkbakgrunn vil være aktuelt, men du må være innstilt på å tilegne deg norskkunnskaper.

Personlige egenskaper

  • omfatter store enheter og planleggings rolle i kommunes fremtid
  • har tjenestemottakerne i fokus
  • er fleksibel og har gode samarbeidsevner mot interessentgrupper, politiker og kolleger
  • er strukturert og ansvarsfull
  • er engasjert og har en positiv holdning
  • tilrettelegger slik at innbyggere kan delta
  • forstå rollen til planlegging å fungere som et politisk styringsverktøy
  • har god kommunikasjons ferdigheter
  • har god teknisk innsikt og søkelys på gode løsninger
  • er effektiv med tempo og presisjon
  • har evnen til å jobbe selvstendig, men også godt med andre

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktige lønn og betingelser
  • Nødvendig verktøy
  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • En selvstendig og ansvarsfull jobb
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver som gir stor mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Vi er behjelpelig med å finne egnet bolig, og har mulighet for midlertidig bolig inntil fast bolig er tilgjengelig.

Andre økonomiske fordeler ved å bo i Lyngen

  • Nedskriving av studielån med inntil ti prosent av opprinnelig lånegrunnlag maksimalt kr 25.000 per år.
  • Fritak for el-avgift på forbruk
  • Lavere skatt på alminnelig inntekt
  • Lavere trinnskatt (3. trinn)
  • Ekstra fradrag på skatten
  • Oppstart og varighet
  • Vi håper du kan starte opp snarest.
  • Stillingen er et engasjement med varighet på 3 år med mulighet for fast ansettelse.

 

Har du spørsmål om stillingen?

Du kan ta kontakt med meg Kåre Fjellstad. Jeg er leder på teknisk sektor i Lyngen kommune. Du treffer meg på telefon 400 286 31 eller på epost [email protected]

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova), § 25.

 

Kom og jobb med oss i Lyngen – en naturperle i verdensklasse!

Med 2 800 innbyggere, 10 000 sau og lam, 1 500 rein på sommeren og flere andre dyr, bor vi i et av de vakreste områdene i Norge. Lyngen halvøya har imponerende fjellområdet, Lyngsalpene, med sine høye tinder og 160 isbreer. Fjord og sjø er nær oss hver dag. Lyngen ligger på nesten 70° nord – derfor har vi midnattssol 70 dager og mørketid 69 dager i året. Hvis du liker friluftsliv, har vi varierte muligheter for turer og andre aktiviteter for både voksne og barn hele året.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 6. mars 2022

 

Arbeidsgiver Lyngen kommune

Kommune Lyngen

Omfang Heltid

Varighet Prosjekt

Arbeidssted Lyngen kommune

Del stillingen

Selskap

Lyngen kommune

Kontaktinfo

  • Kåre Fjellstad
  • Tittel: Sektorleder i Lyngen kommune
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: telefon 400 28631

Lokasjon

  • Lyngseidet

Søknadsfrist

Mars 6, 2022

Rådgiver Utviklingssenteret HSO (søknadsfrist 06.03.2022)

Sandefjord kommune Utviklingssenteret HSO – Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester i Vestfold

Rådgiver

 

Vil du være med på laget i USHT-V for å bidra til å styrke kvaliteten i helse- og omsorgstjenesten i Vestfold?

Om tjenestestedet

Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester (USHT) sitt overordnede samfunnsoppdrag er å bidra til å styrke kvaliteten i helse- og omsorgstjenestene gjennom fag- og kompetanseutvikling og spredning av ny kunnskap, nye løsninger og nasjonale føringer. Utviklingssentret, avd. Vestfold, er lokalisert i Sandefjord, og har det geografiske området Vestfold som nedslagsfelt. USHT- Vestfold har tett samarbeid med Utviklingssenteret, avd. Telemark, som er lokalisert i Porsgrunn.

USHT-Vestfold er ett av 21 utviklingssenter i landet, og har Sandefjord kommune som sin verstkommune. Innsatsområder for 2022 er pasientsikkerhet og kvalitetsarbeid, Demensplan 2025, velferdsteknologi, kvalitet i tjenester til personer med utviklingshemming og pådriver for implementeringen av kvalitetsreformen Leve hele Livet.

Les mer om utviklingsenter for sykehjem og hjemmetjenster her: https://www.utviklingssenter.no/ og om USHT Vestfold

Stillingsinformasjon

Vi søker etter en engasjert medarbeider med interesse for systematisk kvalitetsarbeid, rådgivning, prosessveileding og implementering. Hovedoppgavene vil være implementering av veiviser demens og trygghetsstandard i sykehjem .

Vi søker etter totalt 100 % stilling for å dekke disse to områdene i tillegg til litt andre oppgaver i USHT-V. Men det er mulig å søke fra 30-100 % stilling. Du kan eventuelt kombinere med en eksistrende stilling og ha 30-50 % stilling i USHT, arbeidsoppgavene vil da bli redusert. Skriv i søknaden hvor høy stilling du søker og hva du helst ønser å arbeide med av de to hovedoppgavene.

Stillingsstørrelse: 30-100 %
Stillingstype: Engasjement i 2 år
Stilling ledig fra: Snarest

Arbeidsoppgaver:

Planlegge, lede og gjennomføre kurs, arrangementer og faglige fora
Gi råd og veiledning i metoder, verktøy og fagutviklingsprosesser
Drive prosessveiledning og implementering
Samarbeide med interne og eksterne aktører og ressursmiljøer
Arbeidsoppgaver vil kunne endres, og nye kan komme til

Kvalifikasjoner:

Relevant helsefaglig utdannelse på minimum bachelornivå (eksempelvis ergoterapeut, fysioterapeut, vernepleier, sykepleier).
Ønske om relevant videreutdanning/master
Kunnskap om og praktisk erfaring fra arbeid med kvalitetsforbedring og utviklingsarbeid i kommuner og/eller spesialisthelsetjeneste
Erfaringer fra prosjektarbeid, gjerne ledelse av prosjektarbeid
God digital kompetanse og erfaring med bruk av digitale verktøy
Gode muntlige formidlingsevner i små og store fora
Krav til norsk språk tilsvarende B2/Bergenstesten minimum «godt bestått»

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som har engasjement for kvalitetsutvikling og forbedringsarbeid
Jobber selvstendig, men også bidrar godt i team
Er en god relasjonsbygger, som motiverer og engasjerer andre
Ser helhet og sammenhenger
Tar initiativ, er løsningsfokusert og fleksibel
Er selvstendig, strukturert og har god gjennomføringsevne individuelt og i team
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Spennende faglige utfordringer
Samarbeid med musikkterapeut i tilsvarende delt stilling
Gode kolleger med høy faglig kompetanse og godt sosialt miljø
Et aktivt bedriftsidrettslag
Personalhytte
Fleksitidsordning
Gode pensjons- og forsikringsordninger

Lønn

Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale og i stillingskode .
Som ansatt er du medlem av Sandefjord kommunale pensjonskasse. Sandefjord kommune har en av markedets beste pensjonsordninger og betaler inn over 10 % av den enkeltes bruttolønn. Den ansatte trekkes 2 % i pensjonsinnskudd.

Andre opplysninger

Gjensidig prøvetid er 6 måneder.
Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.
Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse til et eventuelt intervju.

For stillinger der det er krav om politiattest, må godkjent attest fremvises før ansettelse.

 

Søk her

 

Fylke: Vestfold og Telemark

Jobbtype: Engasjement

Heltid/Deltid: Ved behov

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 06.03.2022

 

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Sandefjord kommune

 

Kontaktpersoner:

Enhetsleder Ellinor Bakke Aasen

mob: 995 61 527

 

Hjemmeside:
www.sandefjord.kommune.no/

Sandefjord kommune Utviklingssenteret HSO

Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 64 000 innbyggere og 5500 ansatte. Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.

 

Del stillingen

Selskap

Sandefjord kommune

Kontaktinfo

  • Enhetsleder Ellinor Bakke Aasen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 995 61 527

Lokasjon

  • Sandefjord

Søknadsfrist

Mars 6, 2022

*Prostesekretær 50% *Trosopplærer 50% (søknadsfrist 21.02.2022)

 

Ledig stilling (50%) som prostesekretær i Sør- Helgeland prosti- vikariat med mulighet for fast

 

Brønnøy er prostesete for Sør- Helgeland prosti. Det består av 5 kommuner og 6 kirkesokn.

Det er ledig vikarstilling i 6 måneder som prostesekretær med mulighet for fast tilsettelse. Prostesekretæren bistår prosten i hans daglige arbeid i prostiet. Kirkestaben holder til i trivelige lokaler i Brønnøy sentrum, hvor prostesekretær har kontor.

Det er ledig ei vikarstilling som prostesekretær i 50 % stilling med mulighet for fast stilling. Søker må være medlem av Den norske kirke. Relevant utdanning eller praksis. Gode datakunnskaper. God kjennskap til Den norske kirke er ønskelig. Personlig egnethet vektlegges.

Arbeidsoppgaver:

Hoveddel:

Arbeidsoppgavene vil være ulike former for administrativ hjelp for prosten, t.d. planlegging, rapportering, saksbehandling, behjelpelig med tilrettelegging for prestevikarer, ha kontakt med ulike instanser i kirka, arkiv, postbehandling, klargjøring til møter mm.

Andre tiltak:

Prostesekretær deltar i kontorfunksjonene sammen den de andre som jobber i administrasjon. Prostesekretæren vikarierer ved kirkekontoret ved ferie, permisjoner ol. I forbindelse med ny kirkeordning kan arbeidsoppgavene endres noe.

Kvalifikasjoner

Relevant utdanning
Ha erfaring med vanlige kontorprogram (MS office)
Evne til å sette deg inn i nye data verktøy
God muntlig og skriftlig framstillings evne
Personlig egnethet

Personlige egenskaper

Gode evner i å kommunisere
Kunne arbeide selvstendig
God på samarbeid med andre

Vi tilbyr

En variert og spennende jobb
Fleksibel arbeidstid innenfor stillingens ramme
Kontor og fellesskap sammen med kirkens øvrige ansatte
Ordnede lønns- og arbeidsvilkår – følger KA`s tariffavtale
Pensjonsordning i KLP

Annet;

Søker må være medlem av Den norske kirke og kunne identifisere seg med mål og visjoner innenfor Dnk
Den som ansettes må fremlegge politiattest (barneomsorgsattest)

 

Kontakt kirkeverge Jan Kristiansen tlf.97874646 vedr. spørsmål om stillingen.

 

Tilsetting: Snarest. Søknadsfrist: 21.02. 2022. Søknad med CV, referanser og bekreftede kopier av attester og vitnemål sendes: Brønnøy kirkelig fellesråd, Pb 92, Storgata 10, 8901 Brønnøysund eller e-post: [email protected]

 

———————————————————————————————————————————————————

 

50% prosjektstilling som Trosopplærer

Det lyses ut ei 50% prosjektstilling som Trosopplærer hos oss i Brønnøy kirkelige fellesråd ut året 2022. Med mulighet for forlengelse i inntil 3 år. Ved mulig forlengelse kan stillingsprosenten endres ut fra tildelte midler til stillingen. Søknadsfrist; 21. februar 2022. Tilsetting; Snarest.  

Prosjekt stillingen omfavner 6 menighetene i Sør-Helgeland prosti. Brønnøy menighet, Velfjord/Tosen menighet, Sømna Menighet, Vega menighet, Bindal menighet og Vevelstad menighet. Hoveddelen av jobben blir i Brønnøy.

Arbeidsoppgaver:

Hoveddel:

Planlegge og lede prosjektet Jordvenn innenfor trosopplæringstiltak for barn;

Tar utgangspunkt i boka Jordvenn- venn med hele skaperverket; Boken handler om hvordan kirken kan legge til rette for at barn og unge får et enda bedre forhold til jorda vår. Her finner du et knippe samlinger og aktiviteter som du kan gjennomføre i eget nærmiljø, uansett hvor i landet du bor. Med naturen som læringsarena ligger det godt til rette for å erfare og lære gjennom kropp og sanser. Det man lærer å kjenne, det blir man glad i. Boka er skrevet av Eldbjørg Leinebø Ekre.

Andre tiltak:

Delta sammen med andre ansatte og prester i konfirmantundervisning og bidra til litt innenfor trosopplæringstiltak. Mange av tiltakene er samlet for alle på tvers av menighetene.

Delta på stabsmøter og samarbeid med hele kirkestaben.

Kvalifikasjoner

Relevant utdanning, for å kunne gjennomføre prosjektarbeid med målgruppe barn og unge gjerne med pedagogikk og/eller kristendom
Verkstedsbasert pedagogisk erfaring med barn og unge
Erfaring med prosjektarbeid og lede prosjekt med målgruppe barn og unge
Relevant erfaring med å arbeide kreativt og kulturbasert natur.
Personlig egnethet

Personlige egenskaper

Gode evner i å kommunisere med barn og ungdom
Ha evnen til å ta barns- og unges perspektiv
Ha et sterkt engasjement for barn og ungdom
Være komfortabel med å formidle tro
God på samarbeid
God til å motivere
Flink til å sette realistiske mål
Være selvstendig og strukturert
Kunne videreutvikle allerede eksisterende arbeid og samtidig ha visjoner for fremtiden
Nytenkende og kreativ
Fleksibel
Ha digital kompetanse

Vi tilbyr

En variert og spennende jobb
Fleksibel arbeidstid innenfor stillingens ramme
Kontor og fellesskap sammen med kirkens øvrige ansatte
Ordnede lønns- og arbeidsvilkår – følger KA`s tariffavtale
Pensjonsordning i KLP

Annet;

Søker må være medlem av Den norske kirke og kunne identifisere seg med mål og visjoner innenfor Dnk
Kvelds- og helgearbeid må påregnes
Den som ansettes må fremlegge politiattest (barneomsorgsattest)

 

Søknad med CV, referanser eventuelt bekreftede kopier av attester og vitnemål sendes: Brønnøy kirkelig fellesråd, Pb 92, Storgata 10, 8901 Brønnøysund eller e-post: [email protected]

 

Del stillingen

Selskap

Brønnøy kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Jan Kristiansen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 978 74 646

Lokasjon

  • Brønnøysund

Søknadsfrist

Februar 21, 2022

Strand kirkelig fellesråd Organist / musikalsk leiar (Søknadsfrist: 11.03.2022)

 

Strand kirkelig fellesråd, Kirkejobb

Organist / musikalsk leiar

 

Det er ledig stilling som Organist i 100 % stilling i Strand Kirkelige Fellesråd, med hovudteneste i Strand sokn.

Strand ligg i Ryfylke, aust for Stavanger. Jørpeland er kommunesentrum med ca 7.000 innbyggarar og har bystatus. Tau har sentrum med kyrkje, skular, butikkar og anna næringsverksemd. Det er over 13.000 innbyggarar i heile kommunen. Kommunen har eit aktivt kultur-, kyrkje- og foreiningsliv. Me har vakker natur med fjell og fjord. Det tar ca. 25.min å kjøre til Stavanger.

Det er 2 sokn og 3 kyrkjer i Strand kommune – Strand kyrkje (1874) med pipeorgel frå 1989 med 15 stemmer – og piano, Tau kyrkje (2021) med flygel og Jørpeland kyrkje (1969) med elektronisk Allen-orgel (2000) – og flygel.
Det er 16 tilsette, deriblant 2 organistar – ein 100%-stilling og ein 70%-stilling.
Nå har me ledig fast 100 %-stilling – med hovudansvar for Strand sokn, og kontorplass i Tau kyrkje.

Me søkjer ein kreativ og allsidig musikar som kan spele både orgel og piano, har interesse for kyrkjelydsarbeid og god evne til samarbeid.

Søknadsfrist: 11.03.2022
Arbeidsgivar: Kirkejobb
Stillingstittel: Organist / musikalsk laiar
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4482074442

Stillinga omfattar m.a.:

Spele til gudstenester, gravferder, vigsler
Samarbeid i team med dei andre tilsette og frivillige medarbeidarar med planlegging og
gjennomføring av gudstenester og andre kyrkjelydsarrangement
Korarbeid
Medverknad til å utvikle eit variert song- og musikkliv i kyrkjelyden
Me søkjer ein person som:
Har min. 3-årig musikkutdanning frå høgskule / universitet
Er personleg eigna til stillinga
Er medlem i Den norske kyrkja

Tiltreding: 01.08.22
Lønn etter gjeldande tariffavtale. Pensjonsordning i KLP.

Politiattest må leggjast fram ved tilsetting.
Opplysningar om samlivsform vil kunne bli innhenta og vektlagt ved tilsetting, jfr aml. § 13-3.

Søknad elektronisk via denne lenken.

 

Strand kyrkje, Kyrkjebakken 69, 4120 Tau, Norge

Kontaktinformasjon

Liv Åse Gaard, fung. kyrkjeverje
51 74 11 30

 

Del stillingen

Selskap

Strand kirkelig fellesråd

Kontaktinfo

  • Liv Åse Gaard
  • Tittel: Fung. kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 51 74 11 30

Lokasjon

  • Tau

Søknadsfrist

Mars 11, 2022

Kyrkjeverja / dagleg leiar (søknadsfrist 25.02)

Ullensvang kirke – Wikipedia

Ullensvang kyrkjelege fellesråd

Kyrkjeverja/Dagleg leiar 100% stilling

 

Søknadsfrist: 25.02.2022
Arbeidsgiver: Ullensvang kyrkjelege fellesråd
Sted: Odda
Stillingstittel: Kyrkjeverja/Dagleg leiar 100% stilling
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4480075340

Arbeidsoppgaver

Dagleg leiar for fellesrådet si verksemd
Personalansvar for tilsette i fellesrådet
Ansvar for utvikling av eit godt arbeidsmiljø
Ansvar for økonomi og langtidsplanlegging
Ansvar for drift og vedlikehald av kyrkjebygg, kyrkjegardar/gravplassar og krematorium
Sekretær og sakshandsamar for fellesråd og utval
Ha god kontakt med offentlege myndigheiter og andre samarbeidspartnarar

Tyssedal

Kvalifikasjoner

Leiarerfaring og god økonomi- og IKT-kunnskap
Relevant universitets-/høgskuleutdanning, gjerne innan økonomi og leiing, – eventuelt relevant erfaring
Evne til å kunna arbeida målretta og systematisk
God skriftleg og munnleg framstillingsevne
God innsikt, interesse og engasjement for kyrkjeleg verksemd, og kjennskap til Den norske kyrkja som organisasjon
God kjennskap til offentleg forvaltning
Medlemskap i Den norske kyrkja

Personlige egenskaper

Ha gode evner til kommunikasjon og samarbeid, som byggjer relasjonar internt og eksternt
Lika å arbeida målretta og systematisk
Vera fleksibel og kunna møta utfordringar
Det vil verta lagt stor vekt på at søkjar er personleg eigna

Vi tilbyr

Vi tilbyr ei interessant og utfordrande stilling
Kontorfellesskap med andre tilsette
Kollegafellesskap med andre kyrkjeverjer i prostiet og i bispedømet
Løn etter avtale. Tilsetjing og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldande lover, forskrifter og avtalar innan KA sitt tariffområde
Pensjonsordning i KLP

Anna:

Den som vert tilsett må leggja fram tilfredsstillande politiattest i medhald av trussamfunnslova § 20
Søkjar må kunna nytta eigen bil i tenesta

Det vert utarbeidd offentleg søkjarliste. Om søknaden ønskes unnateke offentlegheit, må dette grunngjevast.

 

Almerket 17, 5750 Odda, Norge

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Gerd Rosten Bu, Fungerande Kyrkjeverja
971 69 904
[email protected]

Lars O. Seim, Fellesrådsleiar
909 62 584
[email protected]

 

Vil du verta kyrkjeverja i vakre Ullensvang?

Likar du å gjera andre gode? Er du glad i både menneske, bygningar og forvalting? Synest du arbeid i kyrkja høyrest interessant ut? Me søkjer ein trygg og samlande leiar til fellesrådet vårt. Hjå oss vil du få eit stort og mangfaldig arbeidsfelt som kan utviklast i lag med mange dyktige medarbeidarar.

Ullensvang ligg i Hardanger. Med flotte fjell og turområde til Trolltunga, Dronningstien, sommarskisenter i Jondal og Røldal og Seljestad som kjente vintersportsstadar. Det er eit rikt kulturliv i kommunen. Kyrkja har eit godt samarbeid med mange ulike partar.

Næringsliv med industri, fruktdyrking og turisme er i sterk vekst og har stort behov for nye arbeidstakarar. Mellom anna er Zink-fabrikken «Boliden» i gang med investeringar for over 7 milliardar kroner.

Ullensvang kommune har om lag 11.500 innbyggjarar. Frå kommunesenteret Odda er det 2,5 timar til Bergen og 2 timar til Haugesund.

Ullensvang kyrkjelege fellesråd driftar 8 flotte kyrkjer med eit breitt spekter av bygningar frå Røldal stavkyrkje som er ei pilegrimskyrkje, til 2 mellomalderkyrkjer i stein og 5 kyrkjer i tre med kvar sine særtrekk. I tillegg driftar vi krematorium og 8 kyrkjegardar/gravplassar.

I tillegg til administrasjonen er det tilsett 5 organistar, barne- og ungdomsarbeidar, diakon og 8 kyrkjetenarar/kyrkjegardsarbeidarar. Til saman er det vel 14 årsverk i fellesrådet. 5 sokneprestar er knytt til fellesrådet, tilsett i Hardanger og Voss prosti. Både prestane og dei tilsette har kontor i Kinsarvik, Jondal og Odda som er hovudkontoret.

 

Del stillingen

Selskap

Ullensvang kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Gerd Rosten Bu
  • Tittel: Fungerande Kyrkjeverja
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 971 69 904

Lokasjon

  • Odda

Søknadsfrist

Februar 25, 2022