Nes kommune – Avdelingsleder, Neskollen skole (søknadsfrist 31.03.2025)

 

 

Avdelingsleder

 

 

Innledning

Neskollen skole kan tilby en spennende lederstilling, og du vil bli inkludert i en fagsterk, aktiv og positiv ledergruppe med rektor og avdelingsledere. 

Stillingen som avdelingsleder ved Neskollen skole er ledig for tiltredelse 1. august 2025. 

Neskollen skole har ca 500 elever. Vi har 3-4 klasser pr trinn. Vi er omtrent 80 ansatte med dyktige pedagoger og fagarbeidere. Ledelsen består av rektor og 4 avdelingsledere. Vi legger vekt på å ha et godt arbeidsmiljø, og latteren sitter løst både på skole og SFO.

Vi organiserer skolen i 4 avdelinger med hver sin avdelingsleder. Avdelingene er: 1.trinn, 2.-3.trinn, 4.-5.trinn og 6.-7. trinn I tillegg har vi ca 200 barn i SFO-en vår, med assistenter som for det meste arbeider både i skole og SFO.  

Skolens satsningsområde er grunnleggende ferdigheter og et inkluderende læringsmiljø. Lokalmiljøet gir gode muligheter til aktiviteter i skog og mark gjennom hele året. 

 

Arbeidsoppgaver

  • Sikre god inkludering, trivsel og utvikling hos alle
  • Tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst
  • Bidra aktivt i ledelse av lærings- og utviklingsarbeid
  • Lede en avdeling med personalansvar
  • Ivareta administrative oppgaver i samarbeid med ledergruppa som f.eks vikarhåndtering, HMS- arbeid, oppfølging av bygg og utstyr

 

Kvalifikasjoner

  • Undervisningskompetanse i grunnskolen
  • Utanning i skoleledelse og ledererfaring fra grunnskolen er ønskelig
  • Erfaring med arbeid med læringsmiljø og pedagogisk analyse vektlegges
  • Personlig egnethet blir vektlagt
  • Sværtgode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
  • Politiattets ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før tilsetting jf.Oppl.loven §17-11

 

 Personlige egenskaper

  • Du er tydelig og har klare visjoner for læring i framtidens skole
  • Du er målrettet og motiverer til felles innsats for elevens læring og utvikling
  • Du er beslutningsdyktig, resultatorientert 
  • Du har en lederstil som preges av involvering og tydelig kommunikasjon
  • Du har god samarbeidsevne og trives med å jobbe i team
  • Du takler et høyt tempo og evne til å prioritere i en hektisk arbeidsdag.

Personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr 

  • Et arbeidsmiljø som er preget av raushet, delingskultur og høy kompetanse.
  • En velorganisert skole med gode rutiner og systemer
  • En spennende og utfordrende jobb hvor du skal utvikle skolen i tråd med kommunens planverk bl.a. Et Løft i Nes skolen 
  • Et aktivt og godt skoleledernettverk i kommunen, med møtepunkter for faglig utvikling
  • Gode støttesystemer for barn og unge
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Minst to referanser må oppgis. 
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

 Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

 

 Praktisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 31.03.2025
Arbeidssted: Neskollen skole

 

Kontaktpersoner:

Kristine Rudsbråten
Rektor
tlf: +47 91175054

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Neskollen skole

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Kristine Rudsbråten
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91175054

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mars 31, 2025

Rakkestad kommune – PP-rådgivere – 2 x 100% faste stillinger og 100% vikariat (søknadsfrist 24.03.2025)

Rakkestad kommune PPT

 

PP-rådgivere i Rakkestad kommune – 2 x 100% faste stillinger og 100% vikariat

 

 

Beskrivelse av område/enhet
PP-tjenesten i Rakkestad kommune har hatt ansvaret for oppfølging i kommunene Rakkestad og Marker. Fra 01.08.2025 utvides dette ansvaret til også å gjelde Skiptvet og Aremark kommuner.

Rakkestad består av 3 barneskoler, en ungdomsskole og 9 barnehager. Marker består av 1 barne- og ungdomsskole og 3 barnehager. Aremark består av 1 barne- og ungdomsskole og 1 barnehage. Skiptvet består av 2 skoler (en skole 1.–4. trinn og en skole 5.-10.trinn) og 3 barnehager.

PP-tjenesten arbeider målrettet med et stort fokus på inkluderende praksis i barnehage og skole. Vi jobber kontinuerlig med endringsarbeid med utgangspunkt i Stortingsmelding 6: Tett på – tidlig innsats og inkluderende fellesskap i barnehage, skole og SFO, samt ny opplæringslov. PP-tjenesten er en pådriver for kvalitetsutvikling og inkludering i barnehage og skole med utgangspunkt i forskningsbasert kunnskap. Tjenestens mandat knyttet til kompetanse- og organisasjonsutvikling i barnehage og skole vektlegges i stor grad i den daglige praksisen.

Høsten 2024 trådte ny opplæringslov i kraft, og PP- tjenestens rolle knyttet til forebyggende arbeid ble tydeligere. Gjennom å støtte skolene knyttet til tidlig innsats og i arbeidet med å gi et inkluderende og tilrettelagt undervisningstilbud for elever med behov for tilrettelegging i opplæringen, vil færre elever kunne ha behov for individuelt tilrettelagt opplæring.

Kort om stillingene

Med bakgrunn i ny samarbeidsavtale som skal omfatte fire kommuner er det med tiltredelse 01.08.2025 ledig to faste 100% stillinger som PP-rådgiver.

I tillegg vil det fra august 2025 – august 2026 også være ledig et vikariat i 100% stilling i forbindelse med avvikling av svangerskapspermisjon.

De sentrale oppgavene til PPT er:
– Rådgivning og veiledning knyttet til barn/elever med ulike behov for tilrettelegging
– Kompetanse- og organisasjonsutvikling i barnehager og skoler
– Sakkyndig utredning og vurdering av behov for spesialpedagogisk hjelp og individuelt tilrettelagt opplæring

PP-tjenesten for de fire kommunene vil ha et tett samarbeid med skoler og barnehager i alle kommunene, og bruke mye tid på systemrettet arbeid gjennom bl.a. observasjoner og veiledning knyttet til læringsmiljø, barnehagemiljø og pedagogisk tilrettelegging med fokus på en inkluderende praksis. Som PP- rådgiver er man også delaktig i fagutvikling på enhetene i skole og barnehage gjennom blant annet å holde foredrag og kurs.

 

Kvalifikasjonskrav
– Mastergrad innenfor pedagogikk/spesialpedagogikk/pedagogisk-psykologisk rådgivning
– Erfaring fra arbeid i/samarbeid med skole/barnehage

Annen relevant høyere utdanning kan bli vurdert

På grunn av store reiseavstander til barnehager og skoler må man ha førerkort klasse B og disponere egen bil i tjenesten. Vi har ordninger for kjøregodtgjørelse.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi søker medarbeidere som har
– Kompetanse/erfaring/interesse for veiledning og utviklings- og endringsarbeid i barnehage og skole
– Erfaring fra pedagogisk-psykologisk rådgivning i barnehage og skole
– Utredningskompetanse/erfaring fra pedagogisk- psykologisk sakkyndighetsarbeid
– Et stort faglig engasjement
– Engasjement for barn og unge og deres rettigheter

Det stilles krav til å arbeide effektivt, tåle et høyt arbeidstempo og å like faglige utfordringer. Gode samarbeidsevner vektlegges også i stor grad, da man i arbeidet samarbeider tett med foreldre, barn, ansatte i barnehage og skole, samt ulike instanser. Det kreves gode kommunikasjonsferdigheter og språkferdigheter på et C2 nivå.

 

Vi kan tilby
– En faglig oppdatert tjeneste med stort handlingsrom i utøvelse av mandatet
– Et stort fokus på forebyggende og tidlig innsats
– Et sterkt faglig miljø med gode utviklingsmuligheter
– Tett samarbeid i tjenesten med felles faglige mål, prioriteringer og ansvarsfordeling
– Et godt arbeidsmiljø med gode arbeidsvilkår
– Tverrfaglig samarbeid mellom de ulike hjelpeinstansene og kort vei til kommunal ledelse for barnehage og skole
– Tett samarbeid med ressursteam og tverrfaglig team etablert i barnehage og skole
– Konkurransedyktig lønn og stor grad av fleksibilitet i arbeidshverdagen

 

Arbeidsvilkår

Øvrige arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldene lover, forskrifter og avtaler.

Tilsetting er betinget av at det legges frem tilfredsstillende politiattest.

Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon
Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget «Søk på stilling». Søknad og CV legges inn ved å følge veiviser i systemet.

Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og telefonnr. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.

Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.

Henvendelse fra annonsører gjøres til [email protected]

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Østfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 24.03.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: PPT-kontoret

 

Kontaktpersoner:

Enhetsleder PPT Solveig Helene Myklestad
mob: +47 47795711

 

Hjemmeside:

www.rakkestad.kommune.no

 

Adresse:

Johs. C. Liensgate 5 1890 Rakkestad

 

Rakkestad kommune PPT

Rakkestad kommune ligger i Østfold fylke med kort avstand til alle Østfoldbyene. Kommunen har ca. 8450 innbyggere og næringsgrunnlaget er i hovedsak jord- og skogbruk og industri.
Kommunen har et godt utbygd tilbud på alle sine velferdsområder og er opptatt av at det skal være kort vei mellom enhetene og at arbeidet skal være godt faglig forankret for å imøtekomme innbyggernes behov og å gi forsvarlige tjenester. Trivsel, trygghet og nærhet er tre sentrale begreper i kommunens arbeid. Organisatorisk er kommunen inndelt i 4 kommuneområder som yter tjenester til kommunens innbyggere, areal og infrastruktur, oppvekst og kultur, velferd og levekår og helse og mestring.

Det er et godt utbygd kollektiv tilbud med 14 daglige togavganger til/fra Oslo

Del stillingen

Selskap

Rakkestad kommune

Kontaktinfo

  • Solveig Helene Myklestad
  • Tittel: Enhetsleder PPT
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 47795711

Lokasjon

  • Rakkestad

Søknadsfrist

Mars 24, 2025

Krødsherad kommune – Pedagogiske ledere / Barnehagelærere i Krøderen og Noresund barnehager (søknadsfrist 15.03.2025)

Krødsherad kommune

 

Pedagogiske ledere/Barnehagelærere i Krøderen og Noresund barnehager

 

Krødsherad kommune har ansvaret for at barn i kommunen får et godt og trygt barnehagetilbud.

Kommunen vektlegger tidlig innsats og jobber for å motvirke utenforskap. Som et viktig virkemiddel i denne jobbingen bruker vi COS – P veiledning for foreldre, og kursing i SBI (Se barnehagebarnet innenifra) av personalet samtidig som vi implementerer BTI (Bedre tverrfaglig innsats) og TIBIR (Tidlig innsats for barn i risiko).

Tenk deg en arbeidsdag der latteren sitter løst, ingen dager er like og jobben din er å være med på å skape uforglemmelige barndomsminner. Tenk deg en jobb der du ikke bare er en pedagogisk leder, men en inspirasjonskilde, en oppdagelsesreisende i barns verden og en som setter spor for livet.

Velkommen til barnehagene i Krødsherad- vi leter etter deg!

Våre to barnehager kan du lese mer om her:

https://www.krodsherad.kommune.no/tjenester/barnehage-og-skole/barnehage/kroderen-barnehage/

https://www.krodsherad.kommune.no/tjenester/barnehage-og-skole/barnehage/noresund-barnehage/

 

Hva søker vi etter:

Krøderen barnehage søker en pedagogisk leder/barnehagelærer i 100 % fast stilling.

Noresund barnehage søker to pedagogiske ledere/barnehagelærere i 100 % fast stilling.

 

Vi søker etter pedagoger som:

  • Vet at trygghet skaper mestring.
  • Ikke bare snakker om lekens betydning, men kaster seg ut i den med hele seg.
  • Er lyttende og til stede.
  • Er den trygge basen for barna.
  • Har gode lederegenskaper.
  • Ønsker å bidra til å løfte barnehagen faglig og utviklingsmessig.
  • En bidragsyter i barnehagens lederteam.

 

Dette kan vi gi deg:

  • En jobb som betyr noe- for barna, for foreldrene, for samfunnet, for deg.
  • Kollegaer som brenner for faget og hverandre.
  • En arbeidsplass der latter, utvikling og samhold går hånd i hånd.
  • Fast plantid.
  • Betalt matpause.
  • Ferie i jul og påske, sommerferie i ukene 29, 30 og 31 + den 5. ferieuka.
  • Egen kontorplass sammen med andre pedagoger og egen pc.
  • En mulighet til å påvirke og utvikle fremtidens barnehagepedagogikk.
  • Gode lønns-, pensjons- og forsikrings ordninger.
  • Sesongkort til deg på Norefjell vinteren 2025/2026.

 

Kvalifikasjoner:

  • Godkjent barnehagelærer utdanning. Gjerne videreutdanning innenfor natur og friluftsliv.
  • Annen relevant utdanning i henhold til Lov om barnehagen § 25.
  • Beherske norsk muntlig og skriftlig.
  • Datakunnskaper.
  • Personlig egnethet og evnen til å jobbe i team vil bli vektlagt.
  • Til stillingene kreves fremlagt politiattest før tilsetting.

 

Arbeidstid:

Barnehagens åpningstid er 06.45- 16.45.  Den som tilsettes må kunne jobbe innenfor denne tidsperioden.

 

Elektronisk søknad skal benyttes.

 

 

Søk her

 

 

Avdeling: Krøderen barnehage, Noresund barnehage
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 15.03.2025
Tiltredelse: August 2025

 

Kontaktperson: 

Ingunn Svartås
+47 41688066 +47 41688066
[email protected]

 

Arbeidssted:

Krøderen eller Noresund

 

Krødsherad kommune

Krødsherad er en liten kommune med 2250 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte tjenester til sine innbyggere.

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Noresund
  • Krøderen

Søknadsfrist

Mars 15, 2025

Klepp kommune, IKT avdeling – System- og skyteneste-forvaltar (Søknadsfrist 23.03.2025)

 

 

System- og skyteneste-forvaltar

 

 

I Klepp arbeider me aktivt for å modernisera og effektivisera tenestene våre. Ein viktig del i dette arbeidet er å utnytta potensialet i dei IT-systema me har. Nå treng me å styrka laget vårt med ein person som kan driva dette arbeidet vidare. Me ser etter ein som kan ligge litt i forkant og sjå kva ny funksjonalitet som kjem, koma med forslag til korleis me kan utnytta dette hos oss og konfigurera det me bestemmer oss for å ta i bruk.

Framover skal me arbeida tettare saman med nabokommunane, og denne rolla vil delta i faglege nettverk på tvers av kommunane.

 

Søknadsfrist: 23.03.2025
Arbeidsgivar: Klepp kommune
Stad: Kleppe
Stillingstittel: System- og skyteneste-forvaltar
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4927666348

 

Arbeidsoppgåver

  • Halda seg oppdatert på utviklinga av Microsoft-porteføljen og andre system for å kunna utnytta desse best mogleg i arbeidet for å nå måla til kommunen
  • Konfigurera og setta i drift ny funksjonalitet
  • Ivareta sikkerheita og følge opp og handtere hendingar
  • Forvalta og dokumentera løysingar innan sitt område
  • Delta i prosjekt
  • Vera fagleg støtte for kollegaer

 

Kvalifikasjonar

Me ser etter ein kollega som har arbeidd med forvaltning og drift av slike system dei siste to til tre åra:

  • Microsoft Azure, Intune og Defender
  • Microsoft 365
  • VMware og Citrix
  • Nettverksutstyr frå Cisco
  • Shell scripting
  • Virtualisering
  • Brannmur og nettverk

Elles ønsker me:

  • Relevant utdanning på universitet- eller høgskulenivå. 
    Fagbrev innan området og/eller lengre erfaring kan kompensera for utdanningskravet
  • Forståing for tryggingskrav for endepunkt og i system, nettverk og løysingar
  • Kjennskap til ITIL eller andre rammeverk for styring av kvalitet i IT-tenester
  • Gode ferdigheiter i norsk, både skriftleg og munnleg

Attester og vitnemål
Vi ber om at du laster opp attester og vitnemål i PDF-format samen med søknaden din. Utenlandske vitnemål må være godkjent av Direktoratet for høgere utdanning og kompetanse (HK-dir) hkdir.no/utdanning-fra-utlandet. Utenlandske attester må være oversett til et skandinavisk språk eller engelsk. Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller sjuke også kan gi utteljing på lønnsansiennitet.

 

Personlege eigenskapar

  • Ønske om, og evne til å tileigna seg ny kunnskap, både på eigenhand og gjennom kurs og kompetansetiltak
  • God til å planlegga, prioritera og koordinera eige arbeid og innmeldte behov
  • Kan kommunisera godt med kollegaer og leverandørar
  • Du deler kunnskap og erfaring med andre, og er oppteken av å bidra til eit godt fagleg og sosialt miljø
  • Løysingsorientert og god evne til å få ting gjennomført

 

Vi tilbyr

  • Allsidige og utfordrande arbeidsoppgåver
  • Rom for i stor grad å styre arbeidet sjølv, så lenge ein når dei måla som er sett
  • Fagleg og personleg utvikling
  • 7,5 timers arbeidsdag, inkludert betalt lunsj
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar gjennom KLP
  • Mobiltelefon med fri mobildata
  • Lønn etter avtale

 

Digitaliseringsavdelinga, Klepp kommune, Kleppevarden 2, 4351 Kleppe, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Nils Arne Midtun
Digitaliseringssjef
 Telefon:+47 90612659

 

Klepp er den største av kommunane på Jæren, med over 21 000 innbyggarar og om lag 1800 tilsette. Me ligg sentralt til, med korte avstander både til Stavanger, Sandnes og Bryne.

Kommunen vår har dei flottaste strendene i heile regionen, me har ein spennande kulturhistorie, og ei god blanding av landbruk, industri og varehandel.

Visjonen vår er «Med blikk for alle». Me ønskjer tilsette som tek i eit tak, bryr seg og tenkjer fritt, og me oppmodar alle kvalifiserte til å søkja, uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.

Me gjer merksam på at søkarlister kan verta offentleggjort, sjølv om ein har bede om å bli unntatt offentlegheit. Søkar vil verta varsla før offentleggjering.

Del stillingen

Selskap

Klepp kommune

Kontaktinfo

  • Nils Arne Midtun
  • Tittel: Digitaliseringssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90612659

Lokasjon

  • Kleppe

Søknadsfrist

Mars 23, 2025

Osterøy kommune – Avdelingsleiar Valestrand skule – (søknadsfrist 02.03.2025)

Valestrand skule bygg

Avdelingsleiar Valestrand skule

 

 

Om stillinga

Osterøy kommune har ledig 100% stilling som avdelingsleiar på Valestrand skule frå og med 01.08.2025!
Er du ein varm, tydeleg og strukturert skuleleiar vil vi gjerne ha deg på laget på den flotte skulen vår.

Valestrand skule ligg i kort avstand frå Åsane. Skulen har nydeleg utsikt til Ole Bull sitt feriehus, og med mykje fin natur og turområde i nærleiken.

Valestrand skule er ein 1.-7.skule som skuleåret 2024-25, har om lag 254 elevar, og 30 tilsette. Skulen sitt leiarteam består av to avdelingsleiarar, rektor og SFO-leiar. Skulen har tre kjerneverdiar; engasjertinkluderande og kreativ

Osterøyskulen har ein felles kvalitetsutviklingsplan der vi har fokus på dei tre satsingsområda; trygt og godt skulemiljø, elevmedverknad og lesing. 

Vi er opptekne av å utvikle oss og skape gode læringsfellesskap for våre elevar og dei tilsette. 

Vi håper å sjå deg på søkjarlista!

 

Arbeidsoppgåver 

  • Leie eigen avdeling og sikre utvikling og vekst i lag med resten av leiarteamet
  • Syte for eit godt og inkluderande læringsmiljø
  • Leie utviklingsarbeidet ved skulen i tett samarbeid med leiarteamet
  • Samarbeid med føresette og faginstansar
  • 30% undervisning ligg til stillinga

 

Vi tilbyr 

  • Ein arbeidsplass omringa av nydeleg natur 
  • Du vil bli leiar for kompetente, utviklingsorienterte og engasjerte tilsette 
  • Inkluderande og positive kollegaer både på skulen og på tvers i kommunen
  • Spennande og utfordrande oppgåver
  • Rom for personleg og fagleg utvikling
  • Gode parkeringsmoglegheiter dersom du kjem med bil. Reiser du kollektivt er skulen ein kort spasertur unna ferjekaien som tar deg over til Breistein. Busshaldeplass rett ved skulen! 
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår 
 

Kvalifikasjonskrav 

  • Du må ha pedagogisk og fagleg utdanning som gjer undervisningskompetanse i grunnskulen.
  • Tilleggsutdanning innan leiing og/eller organisasjonsutvikling er ønskjeleg, men dersom du ikkje har det, må du ha tileigna deg det innan to år etter tilsetjing
  • Relevant leiarerfaring er ein fordel, fortrinnsvis erfaring frå skuleleiing, sjølv om dette ikkje er eit krav
  • God relasjonskompetanse er naudsynt
  • Kunne drive endringsarbeid og utvikling på ein involverande måte, i tråd med skulen og kommunen sine målsettingar

 

Kven er du?

Du:

  • har eit elevsyn i tråd med overordna del i LK20
  • brenn for elevane si læring og har eit hjarte for elevane våre
  • likar å samarbeid med dine kollegaer
  • er strukturert, effektiv, fleksibel, løysingsorientert og tydeleg når det er trong for det
  • toler å stå i utfordringar og har stor arbeidskapasitet
  • forstår kva det vil seie å leie, vise tillit, gje ansvar og følgje opp
  • har erfaring som tydeleg klasseleiar og undervisning og har evne til å rettleie andre
  • er synleg i organisasjonen
 

Lærarar er medlem av Statens pensjonskasse! 

I tillegg til livsvarig alderspensjon og AFP, kan du ha rett på økonomisk stønad om du skulle bli sjuk eller uføre. Du får og gode betingelsar på boliglån, og dine næraste kan dessutan ha rett til etterlattepensjon når du døyr.

Tryggleik for deg som lærar – får du redusert inntektsevna di på grunn av sjukdom eller skade, kan du ha rett til uførepensjon. 

Tryggleik for familien din – Din ektefelle, partnar eller barn kan ha rett til etterlattepensjon når du døyr. 

Gunstig boliglån – Boliglånsrenta til SPK ligg i gjennomsnitt under marknadsrenta! 

Livsvarig alderspensjon og AFP – Som medlem i SPK får du ei god alderspensjon når du pensjonera deg! 

 

Om oss

Osterøy kommune – Nær byen, nær naturen. Osterøy, ei av Nord-Europas største innlandsøyer, eit levande lokalsamfunn med allsidig næringsliv, godt utbygd servicetilbod og vakkert landskap. Folketalet er på om lag 8 000 innbyggjarar og det er både bru- og ferjesamband til nabokommunen Bergen. Frå Lonevåg sentrum, kommunesenteret vårt, tar køyreturen til Bergen om lag 45 minutt, til Åsane tar det om lag 30 minutt og til Arna kjem du på om lag 20 minutt. I tillegg til Lonevåg har ein og Valestrand, Haus, Fotlandsvåg og Bruvik som større bygder/tettstadar.  

Osterøy har ein allsidig og livskraftig småindustri innan mekanisk, møbel, tekstil og næringsmiddelindustri. Fiskeoppdrett/-foredling er og ei viktig næring. Landbruk sysselset om lag 300 personar og tømraryrket står framleis høgt i kurs her på Osterøy. 

I Osterøy skal det vere godt å bu både for unge og eldre. Kommunen har eit rikt kulturliv, ulike idrettsaktivitetar, godt utbygd skule- og barnehagetilbod og gode helse- og sosiale tenester.  

Bli med på laget i Osterøy kommune! Me ønskjer oss stadig fleire kompetente og engasjerte medarbeidarar. Me ser fram til å ta godt i mot deg og gje deg ein meiningsfull arbeidskvardag.  

 

Spørsmål om stillinga

Britt Marøy Rød
Rektor Valestrand skule
+4795884675
[email protected]

 

 

Søk stillinga

 

 

Søknadsfrist: 2. mars 2025
Arbeidsgivar: Osterøy kommune
Kommune: Osterøy
Omfang: Fast prosent (100%)
Varigheit: Fast
Arbeidsstad: Valestrandsvegen 338, 5281 Valestrandsfossen

Del stillingen

Selskap

Osterøy kommune

Kontaktinfo

  • Britt Marøy Rød
  • Tittel: Rektor Valestrand skule
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +4795884675

Lokasjon

  • Valestrandsfossen

Søknadsfrist

Mars 2, 2025

Osterøy kommune – Lærar med kompetanse i teiknspråk, Valestrand skule (søknadsfrist 23.03.2025)

Valestrand skule bygg

Lærar med kompetanse i teiknspråk

 

 

Om stillinga

Osterøy kommune har fokus på profesjonelle læringsfellesskap der arbeid med elevmedverknad, lesing og trygt læringsmiljø står sentralt. Visjonen for Osterøyskulen er «lærelyst og meistring for framtida». 

I Osterøyskulen er det ledig 100% stilling for lærar med kompetanse i teiknspråk. Stillinga ligg idag til Valestrand skule. 

Valestrand skule er ein av fire kommunale barneskular på Osterøy og skulen er i vekst! Valestrand skule har om lag 250 elevar og arbeider for å sikre elevane ei framtidsretta opplæring i trygge og gode læringsmiljø. Elevane på Valestrand skule skal møte dyktige og engasjerte lærarar som lyttar til dei og motiverer dei for læring i ulike kompetansar og fag på alle trinn. 

Det er ønskjeleg med oppstart i stillinga frå 01.08.2025.

 

Arbeidsoppgåver 

I samarbeid med elev, kontaktlærar og dei andre på trinn-teamet vil ein planleggje og gjennomføre undervisning med elev som har vedtak om opplæring i og på teiknspråk i tråd med opplæringslova § 3-4. 

Som undervisningspersonell vil du ha ein aktiv rolle i å:

  • Planleggje, gjennomføre og vurdere variert og framtidsretta opplæring av høg kvalitet og med god progresjon 
  • Analysere og følgje opp elevane si læring
  • Sørgje for eit trygt, godt og inkluderande læringsmiljø for alle elevane både fagleg og sosialt 
  • Delta i og bidra til lærande fellesskap og lærarteam på skulen og i osterøyskulen 
  • Aktiv deltaking i fagfornyinga
  • Planleggje og gjennomføre undervisning tilpassa den einskilde elev sitt behov 
  • Aktiv deltaking i det profesjonelle læringsfellesskapet og utviklingsarbeid
  • Samarbeide med relevante instansar i kommunen

 

Vi tilbyr 

Bli ein del av laget i Osterøyskulen som vi er så stolte av!

Dersom du blir ein del av Osterøyskulen og arbeidsmiljøet på Valestrand skule, vil du bli ein del av eit godt arbeidsmiljø med kunnskapsrike, engasjerte og dedikerte medarbeidarar. 

Vi er ein levande kunnskapsbedrift som jobbar for å skape og leggje til rette for gode og inspirerande læringsarenaer for elevane våre.

Når du blir ein del av skulen vår får du moglegheita til å arbeide saman med dyktige fagpersonar som ønskjer det beste for barn og unge. 

Lønsvilkår etter gjeldande avtaleverk og gode pensjons- og forsikringsvilkår følgjer med stilling i skulen vår.

 

Kvalifikasjonskrav 

  • Godkjent lærarutdanning for undervisning på 1.-4. trinn 
  • 30 studiepoeng i teiknspråk
  • Det er positivt om du har erfaring frå undervisning og klasseleiing 
  • Gode kunnskapar i norsk, både munnleg og skriftleg 
  • Krav om godkjent politiattest før tiltreding i stillinga, i tråd med opplæringslova § 10-9.

 

Kven er du?

Vi ønskjer oss ein ny lagspelar som kan bidra med kompetanse, men samtidig bidra til å spele kollegaene dine gode. Du bør trivast med å jobba tett på barn og unge, og du bør trivast med å arbeide både i team og sjølvstendig. 

For å lukkast i denne stillinga bør du ha relasjonskompetanse og kunne nytte denne i samarbeid med elevar, føresette og kollegaer. Du bør og kunne arbeide tverrfagleg med oppfølging av enkeltelev og kunne samarbeide med familie og eksterne einingar. 

Vi ser etter deg som tar utfordringar med eit smil og godt humør, og søkjer dei positive løysingane. Skulekvardagen krev at du er fleksibel og løysingsorientert. 

Vi ønskjer oss ein god samarbeidspartnar i vår nye kollega. Samtidig er det viktig at du også tar initiativ, ansvar og eigne avgjersler. Vi har ein god kollegagruppe på skulen vår og ønskjer eit nytt medlem i gruppa kjærkomment velkomen! 

Personlege eigenskaper er viktig og vil også bli tillagt vekt i rekrutteringsprosessen. 

Vi gler oss til å bli kjent med nettopp deg!

 

Lærarar er medlem av Statens pensjonskasse! 

I tillegg til livsvarig alderspensjon og AFP, kan du ha rett på økonomisk stønad om du skulle bli sjuk eller uføre. Du får og gode betingelsar på boliglån, og dine næraste kan dessutan ha rett til etterlattepensjon når du døyr.

Tryggleik for deg som lærar – får du redusert inntektsevna di på grunn av sjukdom eller skade, kan du ha rett til uførepensjon. 

Tryggleik for familien din – Din ektefelle, partnar eller barn kan ha rett til etterlattepensjon når du døyr. 

Gunstig boliglån – Boliglånsrenta til SPK ligg i gjennomsnitt under marknadsrenta! 

Livsvarig alderspensjon og AFP – Som medlem i SPK får du ei god alderspensjon når du pensjonera deg! 

 

Om oss

Visjonen til Osterøyskulen er lærelyst og meistring for framtida.

Hos oss på Valestrand er verdiane våre; engasjert, inkluderande og kreativ , og vi arbeidar for å gjere kvarandre gode i dag, og i framtida.

Skulen har eit aktivt elevråd som arbeidar for at alle elevane på skulen skal få ein best mogleg skulekvardag.

Valestrand har temadagar jamnt gjennom året og verdsett aldersblandande aktivitet. 

Valestrand skule er ein av dei største skulane på Osterøy og ligg vakkert til og nær naturen, med blant anna Brakvatnet i nærleiken og kultur tett på med Bullahuset. 

 

Spørsmål om stillinga

Britt Margun M. Rød
Rektor ved Valestrand skule
+4795884675
[email protected]

 

 

Søk stillinga

 

 

Søknadsfrist: 23. mars 2025
Arbeidsgivar: Osterøy kommune
Kommune: Osterøy
Omfang: Heiltid
Varigheit: Fast
Arbeidsstad: Valestrandsvegen 338, 5281 Valestrandsfossen

Del stillingen

Selskap

Osterøy kommune

Kontaktinfo

  • Britt Margun M. Rød
  • Tittel: Rektor ved Valestrand skule
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +4795884675

Lokasjon

  • Valestrandsfossen

Søknadsfrist

Mars 23, 2025

Kristiansand kirkelige fellesråd – Randesund menighet 100 % fast stilling kateket (Søknadsfrist 13.03.2025)

 

100 % fast stilling kateket, Randesund menighet

 

Randesund menighet, Kristiansand kirkelige fellesråd

Er du glad i mennesker og liker å undervise? Det er nå ledig en 100% fast stilling som kateket i en av byens største menigheter. Som kateket har du et selvstendig ansvar for kirkelig undervisning i menigheten i tråd med menighetens planer og strategier. Dette er en spennende jobb der du får utvikle deg både faglig og som menneske i en velfungerende stab. Tiltredelse i august 2025.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist:13.03.2025
Arbeidsgiver:Kristiansand kirkelige fellesråd
Sted:Kristiansand
Stillingstittel:100 % fast stilling kateket, Randesund menighet
Stillinger:1
Heltid / Deltid:Heltid
Ansettelsesform:Fast
Stillingsprosent:100
Webcruiter-ID:4809418641

Arbeidsoppgaver

Planlegge og gjennomføre menighetens kirkelige undervisning i samsvar med «plan for kirkelig undervisning og læring» og i samarbeid med resten av stab
Hovedansvar for menighetens konfirmantarbeid, herunder konfirmantgudstjenester, turer, happenings- og undervisning for ca 70 konfirmanter.
Bidra på undervisningsarrangementer for ulike målgrupper
Lede menighetens kirke-skole/barnehagesamarbeid
Delta i menighetens barne- og ungdomsarbeid ved behov
Hovedansvar for å rekruttere, veilede og følge opp frivillige medarbeidere på undervisningsfeltet
Medansvar for digital kommunikasjon om menighetens undervisningstilbud

På grunn av planlagte omstillingsprosesser, kan det være nødvendig med fleksibilitet i forhold til arbeidssted og/eller arbeidsoppgaver

Kvalifikasjoner

Kateketutdanning
Det er mulig å søke uten fullført kateketutdanning dersom et utdanningsløp er startet og planlagt avsluttet innen rimelig tid
Erfaring fra arbeid med kristen formidling og undervisning, primært rettet mot barn og ungdom
Søker må være medlem av Den norske kirke, og politiattest må fremlegges ved tilsetting.
Tilsetting skjer med forbehold om vigsling, eventuelt etter at den ansatte har fått tid til å kvalifisere seg for vigsling.

Personlige egenskaper

Er utadvendt og kontaktskapende i møte med barn, ungdom og voksne
Har formidlingsglede og gode pedagogiske evner
Er fleksibel, kreativ og har god gjennomføringsevne
Kan inspirere og motivere medarbeidere
Har evne til å jobbe målrettet og systematisk, både i team og selvstendig
Kan bruke digitale medier
Personlig egnethet vil tillegges stor vekt

Vi tilbyr

Godt og inspirerende arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer
Lønns- og arbeidsvilkår i tråd med KA’s avtaleverk
En variert og spennende tjeneste
Fleksibel arbeidstid
Gode kontorfasiliteter i Søm kirke
Pensjonsordning i Kristiansand kommunale pensjonskasse

Kvelds- og helgearbeid må påregnes.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Søm kirke, Liane Ringvei 10, 4638 Kristiansand, Norge

Kontaktinformasjon

Åsne-Louise Halvorsen
Daglig leder
Telefon:+47 97089039

Ingvild Torjussen Gjone
HR-sjef
Telefon:92090424

 

Randesund menighet ligger sentralt i Kristiansand øst og representerer en bydel i sterk vekst. Det bor over 14 000 mennesker i bydelen og det er 8250 er medlemmer i DnK. Det er to kirker tilhørende menigheten; Randesund kirke fra 1864 og Søm kirke fra 2004. Staben består av daglig leder, to prester, organist, to kirketjenere, barne- og familiearbeider, 2 ungdomsarbeidere, kateket, diakon og en sekretær. Det drives et stort og variert frivillig arbeid (ca. 400 frivillige) i menigheten og vi vil være en folkekirkemenighet i vekst. Se www.randesund.no for mer informasjon.

 

Del stillingen

Selskap

Kristiansand kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Ingvild Torjussen Gjone
  • Tittel: HR-sjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92090424

Lokasjon

  • Kristiansand S

Søknadsfrist

Mars 13, 2025

Kristiansand kirkelige fellesråd – Kateket 100% fast stilling (søknadsfrist 11.03.2025)

 

 

 

Sammen med staben (12 ansatte) blir du del av et stort arbeidsfellesskap som jobber med barn, ungdom og voksne.

Det er viktig for oss å jobbe sammen i team og heie hverandre fram. Stillingen er ledig fra august. 

  • Planlegge og gjennomføre «plan for kirkelig undervisning og læring» i samarbeid med menighetspedagog og øvrig stab
  • Hovedansvar for menighetens konfirmantarbeid. Inneværende år har vi 90 konfirmanter
  • Lede menighetens kirke-skole- og barnehagesamarbeid
  • Ledertrening og deltakelse i menighetens barne- og ungdomsarbeid
  • Ansvar for organisering av undervisning for voksne
  • Rekruttere, veilede og følge opp frivillige medarbeidere innen undervisning
  • Informasjonsarbeid og markedsføring på nett og sosiale medier

Kvelds- og helgearbeid må påregnes

  •  Kateketutdanning
  • Det er mulig å søke uten fullført kateketutdanning dersom et utdanningsløp er startet og planlagt avsluttet innen rimelig tid
  • Personer med relevant pedagogisk utdanning kan søke, men må da påregne å gjennomføre utdannelse som leder til godkjent kateketutdanning
  • Erfaring med formidling og undervisning, primært rettet mot barn og ungdom
  • God norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne

Søker må være medlem av Den norske kirke, og politiattest må fremlegges ved tilsetting. 
Tilsetting skjer med forbehold om vigsling, eventuelt etter at den ansatte har fått tid til å kvalifisere seg for vigsling.

Søker må ha førerkort og disponere bil

  • Er utadvendt og kontaktskapende i møte med barn, ungdom og voksne
  • Har formidlingsglede og gode pedagogiske evner
  • Er fleksibel, kreativ og har god gjennomføringsevne
  • Kan inspirere og motivere medarbeidere
  • Har evne til å jobbe målrettet og systematisk, både i team og selvstendig
  • Kan bruke digitale medier

Personlig egnethet vil tillegges stor vekt

  • Godt og inspirerende arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer 
  • En variert og spennende tjeneste  
  • Lønns- og arbeidsvilkår i tråd med KA’s avtaleverk
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Kontorer sentralt i Søgne

Irene Hæåk, Daglig leder, Søgne menighet, 481 59 874
Ingvild Torjussen Gjone, HR-sjef, +47 92090424

Rådhusveien 39
4640 Søgne

Arbeidsgiver: Kristiansand kirkelige fellesråd

 
Referansenr.: 4908278079
 
Søknadsfrist: 11.03.2025

 

Søgne menighet vil være en kirke for folket. Vi er en stor menighet med et engasjert menighetsråd og en aktiv stab. Menigheten har mange etablerte tilbud for befolkningen i Søgne, se vårt nettsted www.sognemenighet.no Ønsker du å jobbe i en engasjert folkekirkemenighet, er dette noe for deg! Staben består av 12 medarbeidere: to prester, kateket, diakon, ungdomsdiakon, menighetspedagog, menighetsmusiker/organist, to kirketjenere, renholder og daglig leder.

Del stillingen

Selskap

Kristiansand kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Ingvild Torjussen Gjone
  • Tittel: HR-sjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92090424

Lokasjon

  • Kristiansand S

Søknadsfrist

Mars 11, 2025

Vindafjord kyrkjelege fellesråd – Kyrkjeverje (Søknadsfrist 23.03.2025)

 

KYRKJEVERJE

 

 

VINDAFJORD KYRKJELEGE FELLESRÅD

Vindafjord kommune ligg på Haugalandet med kommunesenter i Ølen. I kommunen er det eit levande landbruk og eit dynamisk næringsliv. Kommunen har om lag 9 000 innbyggjarar og har eit aktivt kultur- og kyrkjeliv. Her er variert natur som byr på rike naturopplevingar, både til fjells og til fjords. Kyrkjelydane har fokus på frivillege medarbeidarar og har eit aktivt kyrkjelydsarbeid. Det er 7 sokn med 8 kyrkjer. Kyrkjekontoret er i Skjold kyrkje og kyrkjeverja har kontor der. Fellesrådet har for tida 11 tilsette, fordelt på om lag 7 årsverk, og det er 3 sokneprestar.

KYRKJEVERJE (100% stilling)

Vindafjord kyrkjelege fellesråd har ledig stilling som kyrkjeverje.

Kyrkjeverja er dagleg leiar for kyrkjeleg fellesråd i Vindafjord kommune. Me ser etter ein engasjert og samlande leiar som vil vera med på å leia og vidareutvikla kyrkja i Vindafjord, og som kan vera med å gjera kyrkja til ein viktig del av det daglege livet til innbyggjarane. Me ønskjer oss ei kyrkjeverje som vil leia strategi- og utviklingsarbeid, som inspirerer, vekkjer engasjement og bidreg til å nå målsettingane våre. Du vil få ansvar for at fellesrådet har god kvalitet på sine tenester, samstundes som det enkelte sokn vert ivareteke. Økonomi og eigedommar må forvaltast på ein god og ryddig måte som sikrar langsiktig drift. Gravplassforvaltning er ein viktig del av stillinga.

Som kyrkjeverje vil du også ha hovudansvar for å vidareføra og utvikla samarbeidet med bispedømmeråd og presteteneste til beste for kyrkjelydane. Like viktig er det å utvikla vidare den gode relasjonen til kommunen og andre naturlege samarbeidspartnerar. Du vil også representera fellesrådet i møte med offentlegheit og media. Kyrkjeverja er dagleg leiar for fellesrådet si verksemd og rapporterer til fellesrådet.

Vindafjord kyrkjelege fellesråd heldt for tida på med eit utgreiingsarbeid i lag med 3 andre fellesråd i området, der me ser på eit nærare samarbeid/eventuelt samanslåing mellom fellesråda.

 

Søknadsfrist: 23.03.2025
Arbeidsgivar: Vindafjord kyrkjelege fellesråd
Stad: Skjold
Stillingstittel: KYRKJEVERJE
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4928335474

 

Ansvar og arbeidsoppgåver

  • Personal-leiing, HMS, organisasjonsutvikling
  • Dagleg drift, økonomi, bygg og vedlikehald
  • Saksbehandling, plan- og budsjettarbeid for fellesråd
  • Gravplassforvalting, og drift og forvalting av kyrkjer og andre kyrkjelege bygg og eigedommar
  • Ivareta sokna og fellesrådet sine interesser i forhold til kommunen og andre offentlege/kyrkjelege organ

 

Kvalifikasjonar

  • Relevant høgare utdanning frå universitet/høgskule, gjerne innan administrasjon,
    leiing og økonomi eller tilsvarande. Relevant erfaring vil bli vektlagt i tillegg til utdanning.
  • God kjennskap til og forståing for kyrkja sin eigenart, arbeid og organisering, samt kunnskap om offentleg forvalting.
  • Utviklingsorientert, aktiv og engasjert med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • Medlemsskap i Den norske kyrkja.
  • Det vil bli lagt stor vekt på at søkjaren er personleg eigna.
  • Referansar vil bli kontakta etter nærare avtale.

 

Me tilbyr

  • Løn etter avtale.
  • Pensjonsordning via KLP.
  • Den nye kyrkjeverja tiltrer 4. august 2025.

For nærare opplysningar, ta kontakt med leiar i Fellesrådet, Steinar Sørhus (477 55 746) eller nestleiar i Fellesrådet, Dag Tormod Milje (934 15 401)

Søknad elektronisk på www.kirkejobb.no eller på epost til: [email protected]

Søknadsfrist 23. mars 2025

 

Vindafjord Kyrkjelege Fellesråd, Kleivavegen 2, 5574 Skjold, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Steinar Sørhus
Fellesrådsleiar
 Telefon:4775574

Dag Tormod Milje
Nestleiar
 Telefon:93415401

Del stillingen

Selskap

Vindafjord kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Steinar Sørhus
  • Tittel: Fellesrådsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 47755746
  • Dag Tormod Milje
  • Tittel: Nestleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 93415401

Lokasjon

  • Skjold

Søknadsfrist

Mars 23, 2025

Elverum kommune – Faglærere og kontaktlærere, Elverum ungdomsskole (Søknadsfrist 07.04.2025)

 

Faglærere og kontaktlærere

 

Elverum ungdomsskole trenger nye dyktige medarbeidere skoleåret 2025-2026. Er du en av de vi søker?

Vi har inntil 2 x 100 prosent vikariater og inntil 6 x 100 prosent faste stillinger for lærere med godkjent pedagogisk utdanning for ungdomstrinn.

Er du en lærer som inspirerer, setter eleven i fokus, er opptatt av elevenes læring og har god pedagogisk forståelse? Liker du å tenke nytt rundt undervisning og har idéer om hvordan ungdom kan være aktive i læringsprosessen? Da bør du gripe muligheten og søke hos oss!

Elverum ungdomsskole er en av Innlandets største ungdomsskoler. Skolen ligger i Elverum sentrum og har cirka 750 elever. Ved Elverum ungdomsskole jobber vi for å styrke elevenes grunnleggende ferdigheter og tilby god undervisning i et trygt og inkluderende læringsmiljø.

Grunnleggende verdier og prinsipp for opplæringen ved skolen er:
-Trygghet, engasjement, mestring og gjensidig respekt
-Helhetlig læring gjennom samarbeid og glede
-Evne til å etablere gode relasjoner med elever og foresatte, god klasseledelse og dyktige lærere
-Ønsker du å bli en del av vårt kompetente og mangfoldige personale så håper vi å høre fra deg.

Elverumsskolen, med sine 2500 elever, består av i alt ni grunnskoler – åtte barneskoler og én ungdomsskole, samt voksenopplæring og et skoletilbud tilknyttet Sykehuset Innlandet. Elverum kommune har som overordnet mål å øke elevenes læringsutbytte, og bidra til at flest mulig fullfører og består videregående opplæring. I Elverum har alle elever en digital enhet som inngår i det pedagogiske arbeidet. Elverumsskolen skal være en skole for alle med blikk for den enkelte!

 

Søknadsfrist: 07.04.2025
Arbeidsgiver: Elverum kommune
Sted: ELVERUM
Stillingstittel: Faglærere og kontaktlærere
Stillinger: 8
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast, Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4927658495
Startdato: 01.08.2025
Sluttdato: 31.07.2026

 

Arbeidsoppgaver

I hovedsak trenger vi lærere med kompetanse for å undervise i norsk, matematikk, engelsk, naturfag, musikk, mat og helse, ulike valgfag, fremmedspråk (spansk, fransk og tysk) og spesialundervisning for ungdomstrinn.

Andre fag kan bli aktuelt ved interne rokeringer. Den som ansettes vil være en del av et team med ansvar for 55 – 60 elever, og det må påregnes kontaktlærer funksjon.

Elverum ungdomsskole søker lærere som kan planlegge, gjennomføre og evaluere undervisningen i tråd med norsk læreplan. Du må evne å tilpasse undervisningen til elevens behov og være en positiv og støttende voksenperson for elever og foresatte. Det forventes et profesjonelt samarbeid med kolleger om faglig utvikling, kollektivt og individuelt, og evne til å løse ulike organisatoriske oppgaver knyttet til skolens drift.

 

Kvalifikasjonskrav

  • Godkjent undervisningskompetanse for ungdomstrinnet i oppgitte fag
  • Gode og oppdaterte ferdigheter innen IKT i undervisningen
  • Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig er en forutsetning
  • Det må framvises gyldig politiattest før ansettelse

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaring som kontaktlærer
  • Fylle kompetansekravene i ytterligere to til tre fag i grunnskolen
  • Undervisningserfaring fra ungdomstrinnet
  • God kjennskap til Kunnskapsløftet 2020  

 

Personlige egenskaper

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser særlig etter følgende egenskaper:

  • Du er en tydelig og omsorgsfull klasseleder som evner å skape gode relasjoner til elevene
  • Du motiveres av å utgjøre en forskjell for elevene
  • Du handler ut fra kunnskap om hva som fremmer læring hos elevene
  • Du er målrettet og løsningsorientert
  • Du er lærevillig og tør å prøve nye ting
  • Du er en deltagende miljøskaper både i ungdomsmiljøet og i kollegiet
  • Du har gode samarbeidsevner og godt humør
  • Du har god pedagogisk og faglig forståelse
  • Du er fleksibel og løsningsorientert overfor skolens og elevenes behov

Målet vårt er at lærere hos oss skal utfylle hverandre slik at alle elever får et godt læringsmiljø. du som ansatt må bidra inn i et lærende kollegium og motivere elevene til å strekke seg lenger.

 

Vi tilbyr

  • En hyggelig arbeidsplass med et godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • En jobb som gir mening
  • Flotte elever!
  • Dyktige kollegaer med høy faglig kompetanse
  • Vi er akkreditert for Erasmus+ prosjekter som et redskap for utvikling av skolen
  • Lønns- og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende lover, forskrifter og avtaler
  • Pensjon gjennom statens pensjonskasse

 

Olav Schulstads veg 6, 2408 ELVERUM, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Audhild Køhl
rektor
 Telefon:+47 934 13 410
E-post:[email protected]

 

Elverum er en by og kommune i vekst, og har cirka 21 900 innbyggere. Glomma renner igjennom byen, og vi har skogen tett på. Vi har flere store arbeidsplasser som forsvaret, universitetet og sykehuset.

I kommunen har vi i overkant av 1 800 medarbeidere som hver dag yter sitt beste for å levere gode tjenester til våre innbyggere. Vår visjon er Elverum har hjerterom, og verdiene åpenhet, ærlig og respekt preger vår hverdag.
Vil du være med på laget vårt? Send oss en søknad da vel!

Del stillingen

Selskap

Elverum kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Elverum

Søknadsfrist

April 7, 2025