Vil du leke, lære og leve med oss – helt ytterst i havgapet?
Er du den vi leter etter?
Husøy barnehage i Træna kommune søker en engasjert og leken barnehagelærer/spesialpedagog i 100 % stilling. Vi ser etter deg som brenner for barns utvikling, trivsel og læring, og som ønsker å være en del av et inkluderende og kreativt miljø.
Husøy barnehage er en kommunal barnehage og den eneste barnehagen i Træna kommune – et øysamfunn kjent for sin spektakulære natur, sitt sterke fellesskap og sin rike kultur. Vi har to avdelinger med til sammen ca. 25 barn i alderen 1–5 år og jobber aktivt for å skape et inkluderende miljø der vennskap, skaperglede og lek står i sentrum.
Hva vi ser etter
Vi søker deg som er faglig sterk, omsorgsfull og opptatt av å skape gode opplevelser for barna. Du må være nysgjerrig, engasjert og like å jobbe tett i team. Har du i tillegg spesialpedagogisk kompetanse, er det et stort pluss!
Er dette deg?
Da vil vi veldig gjerne høre fra deg! Kom og bli en del av et inspirerende miljø hvor du får bruke din faglighet, kreativitet og omsorg for å gi barna en fantastisk start på livet.
Kvalifikasjonskrav
- Utdanning som barnehagelærer eller annen relevant høyskoleutdanning med pedagogisk kompetanse
- Spesialpedagogikk
- Gode norskferdigheter muntlig og skriftlig
- Grunnleggende digital kompetanse
- Personlig egnethet vektlegges
Søkere med godkjent utdanningskrav og spesialpedagogisk kompetanse vil bli foretrukket.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge, gjennomføre og evaluere pedagogisk arbeid i tråd med rammeplanen
- Sikre et trygt, inkluderende og stimulerende miljø for barna
- Bidra til et godt samarbeid med foresatte og andre samarbeidspartnere
- Delta aktivt i pedagogisk utviklingsarbeid og skape gode relasjoner
- Være en del av et positivt og støttende arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- En unik mulighet til å jobbe i et lite, men engasjert øysamfunn
- En variert arbeidshverdag med rom for initiativ og utvikling
- Fantastiske, kreative barn som vil gi deg glede hver dag
- Engasjerte kollegaer og et godt fagmiljø
- Veiledning og deltagelse i regionalt pedagogisk utviklingsarbeid
- Konkurransedyktig lønn – kvalifiserte søkere tilbys automatisk lønn etter 16 års ansiennitet!
- Gratis barnehageplass fram til barnet er 2 år, kr. 1500 etter fylte 2 år
- Gratis kjernetid i SFO for 1.-3. klasse og tilbud om SFO i skolens ferier og fridager
Litt om Træna-samfunnet
Urbanitet midt i havet: Du vil bli overrasket over hvor urbant Træna føles! Med 3-4 serveringssteder, diger matbutikk der du får kjøpt både pølse, truse og øks, krambu og blomsterbutikk, museum, frivilligsentral med matservering, Artists in Residence, flere internasjonale prosjekt, innbyggere fra mange ulike land – og til og med vårt eget Escape Room – alt innen en radius på noen hundre meter! Vi har også ferjekai, hurtigbåtkai, basseng, flerbrukshall, tett bebyggelse rundt havna, badestrand, mange overnattingssteder og en sentrumskjerne der du nesten alltid vil møte folk!
Et kulturliv som skaper minner: Træna er kjent for sitt rike og mangfoldige kulturliv. Alt fra kunstprosjekter til filmprosjekter og ikoniske musikkfestivaler sommer og vinter, gir øyriket vårt stadig nasjonal og internasjonal oppmerksomhet.
Barn og unge i sentrum: Her er trygt å bo, vi har god skole og vi har jobb til ungdommene fra tidlig alder. Vi har også nyoppusset fritidsklubb med flott kjøkken og rause åpningstider.
Spørsmål om stillingen
Anita Pettersen
Styrer
+4792358580
[email protected]
Liv Merete Edvatdsen
Sektorleder oppvekst og kultur
+4799042794
[email protected]
Søknadsfrist: 25. mai 2025
Arbeidsgiver: Træna kommune
Kommune: Træna
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Rådhusveien 3, 8770 Træna
Storhamar videregående skole – 100% vikariat innen idrettsfag og inntil 80% vikariat i realfag, matematikk og naturfag (søknadsfrist 20.05.2025)
Klikk på aktuell utlysing under:
Skogbygda skole – Barne -og ungdomsarbeider / assistent (søknadsfrist 19.05.2025)
Barne -og ungdomsarbeider/assistent
Innledning
Vi ønsker oss aktive, initiativrike og rause fagarbeidere!
Vår skole ligger i landlige omgivelser som innbyr til aktiviteter som gir mestring.
Vi søker fagarbeidere/assistenter til 2 faste stillinger på henholdsvis 50% (SFO) og 100% (skole/SFO).
Det kan være aktuelt med en annen fordeling av stillingsprosent mellom de 2 stillingene.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge, aktivisere og veilede barn på en trygg og omsorgsfull måte.
- Støtte og hjelpe barn med ulike behov
- Være en aktiv bidragsyter til ett inkluderende læringsmiljø
- Delta i ett lærende felleskap
- Bidra til ett godt samarbeid med foreldre
Kvalifikasjoner
- Det er ønskelig med fagbrev som barne- og ungdomsarbeider. Annen relevant kompetanse eller relevant erfaring kan kompensere for dette kravet
- Erfaring fra lignende arbeid er ønskelig
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.
Personlige egenskaper
- Du har gode kommunikasjons og samarbeidsferdigheter
- Du er ansvarsfull, selvstendig og strukturert
- Du har god relasjonskompetanse
- Du har evne til å skape ett positivt og inkluderende leke- og læringsmiljø
- Du er serviceinnstilt og god på foreldresamarbeid
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- En stor mulighet til å være betydningsfull voksen i våre barns fritid
- Ett raust og inkluderende arbeidsmiljø
- En variert jobb, med mange muligheter til å forme hverdagen
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Veiledning og tett oppfølging
- Lønn etter avtale/Lønn i henhold til tariff
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Praktisk informasjon om søkerprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 19.05.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Skogbygda skole
Kontaktpersoner:
Jane Kristin Langseth Nygårdseter
SFO-leder
tlf: +47 66104475
mob: +47 95066012
Line Vedam Rustad
Rektor
mob: +47 41439724
Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/
Adresse:
Rådhusgata 2 2150 Årnes
Nes kommune Skogbygda skole
Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.
Elverum kommune – Psykolog – / psykologspesialist 100% fast stilling (Søknadsfrist 18.05.2025)
Psykolog – / psykolog spesialist 100 prosent fast stilling
Vil du være vår nye psykolog i arbeidet med rask psykisk helsehjelp og generelt tilbud innen psykisk helsehjelp i Elverum ?
Enhet rus- og psykisk helse har behov for å styrke kompetansen, og søker etter en psykolog/psykolog spesialist til en 100 prosent fast stilling. Dette er en nyopprettet stilling så det er mulig å være med å påvirke stillingsinnhold og hvordan oppgaver løses innenfor kommunens områder.
Enhet rus- og psykisk helse består av samtaletjeneste/rask psykisk helsehjelp, bofellesskap, enetiltak, tilbud til hjemmeboende- og aktiviseringstiltak innen rusomsorgen. Målgruppen er i hovedsak innbyggere over 18 år, men i tett samarbeid med tjenester som gis til barn og unge samt deres familier.
Stillingen er underlagt enhetsleder og er tenkt å jobbe både på system og klinisk på individnivå.
Enheten yter hjelp etter Lov om kommunal helse- og omsorgstjeneste til brukere med nedsatt funksjonsevne som følge av psykiske lidelser eller rusproblematikk. Brukere brukere med sammensatte og langvarige behov som krever dyktige ansatte med gode holdninger, og evne til empati og omsorg. Enheten er organisert i sektor for helse, mestring og omsorg.
Søknadsfrist: 18.05.2025
Arbeidsgiver: Elverum kommune
Sted: Elverum
Stillingstittel: Psykolog – / psykolog spesialist 100 prosent fast stilling
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4943577303
Arbeidsoppgaver
- Klinisk arbeid, herunder vurderinger og henvisninger av brukere i samtaletjenesten/rask psykisk helsehjelp, men også brukere i andre deler av tjenesten
- Ansvar for fagutvikling og bidra til å sette retningen for faglig utvikling av tjenestene
- Bidra i undervisning og fagdager, internt i tjenesten og opp mot andre faggrupper i kommunen
- Veiledning både på individnivå og på gruppenivå opp mot personalet i enheten
- Være med å styrke vårt tverrfaglige tilbud til innbyggerne i kommunen
- Samarbeide med aktuelle interne, og eksterne, tjenester både på system og individsaker
- Utføre dokumentasjon av utredning og behandling i samsvar med gjeldende krav og retningslinjer
Kvalifikasjonskrav
- Psykolog- /psykolog spesialist med norsk autorisasjon
- Beherske norsk skriftlig og muntlig sv’ært godt
- Førerkort klasse B
- Det kreves politiattest for tiltredelse i stillingen
Ønskede kvalifikasjoner
- Relevant praksis og arbeidserfaring fra fagområdet
- Erfaring fra tverrfaglig samhandling
- Grunnleggende kunnskap om helselovgivning i Norge
- Gode IKT-ferdigheter og gode
- Kompetanse innen gruppetiltak
- Kompetanse på RPH og kognitiv terapi
- Faglig sterk og gjerne erfaring fra førstelinjetjenesten
- Erfaring fra gruppebaserte tjenester
Personlige egenskaper
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser særlig etter følgende egenskaper:
- Engasjement for brukergruppene våre
- Gode relasjonelle ferdigheter
- Gode samarbeidsevner og like å jobbe i team
- Evne til, og ønske om, å ta ansvar, jobbe selvstendig, være fleksibel og initiativrik
- Faglig allsidighet, faglig og personlig trygghet, fleksibilitet, gode samarbeidsevner, god prioriteringsevne
- Være bruker- og pasientorientert for å sikre god pasientflyt og arbeidsprosesser
- Evne til refleksjon
- Ta ansvar for eget bidrag til et godt sosialt arbeidsmiljø og faglig utvikling
- Fleksibel og motivert for å skape endringer og bedre tjenester til innbyggerne
- Jobbe godt i tverrfaglig arbeidsmiljø
- Evne til å arbeide selvstendig, men samtidig utøve gode samarbeidsrutiner med interne og eksterne aktører
- Mestre grensesetting samtidig som man har flere oppgaver samtidig
Vi tilbyr
- Spennende, varierte oppgaver og faglige utfordringer
- Et tverrfaglig arbeidsmiljø preget av samarbeid og høyt kompetansenivå
- Gode utviklingsmuligheter for deg som ansatt
- Muligheter til å medvirke og utvikle tjenesten
- Lønns- og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende lover, forskrifter og avtaler
- Offentlig pensjonsordning
- Fleksibel arbeidstid
- Variert arbeid i positivt miljø
- Godt arbeidsmiljø, gode og dedikerte kolleger og mange spennende oppgaver
Annet:
- Elektronisk søknad og CV registreres via våre nettsider
- Attester og vitnemål lastes opp i webcruiter
- Søkere gjøres oppmerksom på at i henhold til offentlighetslova § 25 kan opplysninger om dem bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten
- Før ansettelse i Elverum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
- Politiattest må legges frem før tiltredelse jf. Helse- og omsorgstjenesteloven §5-4.
Torggata 3, 2408 Elverum, Norge
Kontaktinformasjon
Maren Tangen Høilund
enhetsleder
Telefon:+47 938 14 694
Elverum er en by i vekst i Hedmark, med cirka 21 900 innbyggere. I kommunen har vi i overkant av 1 800 ansatte, som hver dag yter sitt beste for å levere gode tjenester til samfunnet. Vår visjon er Elverum har hjerterom, og verdiene åpenhet, ærlig og respekt preger alt vi gjør.
Elverum ungdomsskole ligger rett nord for Elverum sentrum, på østsiden av Glomma. Skolen har en sentral beliggenhet til idrettsanlegg og friarealer. Vi har cirka 750 elever, fordelt på 8.–10. klasse og omtrent 160 ansatte, noe som gjør skolen vår til en av Norges største ungdomsskoler.
Elverum kommune – Avdelingsleder rus- og psykisk helsetjenester (Søknadsfrist 18.05.2025)
Avdelingsleder rus- og psykisk helsetjenester
Har du lyst på en spennende lederstilling i Elverum kommune?
Vi er har behov for en avdelingsleder med stort engasjement for arbeid med tjenester innen fagområdet rus- og psykisk helse.
Elverum kommune søker etter avdelingsleder i Enhet for rus- og psykisk helse. Enheten består av samtaletjeneste /rask psykisk helsehjelp, bofellesskap, enetiltak, tilbud til hjemmeboende- og aktiviseringstiltak innen rusomsorgen. Målgruppen er i hovedsak innbyggere over 18 år, men i tett samarbeid med tjenester som gis til barn og unge samt deres familier. Stillingen rapporterer til Enhetsleder for rus- og psykisk helse.
Du er tydelig, kunnskapsrik og inkluderende, og du bidrar til samarbeid og samhandling mellom tjenester internt og eksternt. Du er en stødig leder med god erfaring innen personalledelse, som ønsker å bidra til å utvikle enheten. Vi har dyktige og engasjerte ansatte, og er opptatt av å utvikle lederskap og tjenestene. Gjennom systematisk arbeid skal vi bidra til at innbyggere i størst mulig grad kan mestre eget liv, og få gode helse- og omsorgstjenester når de trenger det. Våre ansatte er den viktigste ressursen for å lykkes med dette.
Avdelingsleder vil ha personal- og driftsansvar, og delegert økonomiansvar. Arbeidsoppgaver vil blant annet bestå av bemanningsplan, turnus, HMS-arbeid og lede avdelingen på en strukturert og målrettet måte.
Søknadsfrist: 18.05.2025
Arbeidsgiver: Elverum kommune
Sted: Elverum
Stillingstittel: Avdelingsleder rus- og psykisk helsetjenester
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4948468358
Arbeidsoppgaver
Avdelingsleder skal lede og utvikle tjenesten med fokus på følgende oppgaver:
- Utøve ledelse i tråd med kommunens verdigrunnlag, strategiske planer, gjeldende lov og regelverk, samt øvrige styrende dokumenter
- Lederansvar; personal-, og økonomiansvar, samt ansvar for faglig forsvarlig drift i egen avdeling
- Delta aktivt i enhetens ledergruppe
- God økonomistyring
- Kvalitetsarbeid, herunder internkontroll, risikostyring og rapportering
- Følge opp vedtatte strategier, handlings- og virksomhetsplaner
- Ha en sentral rolle i å sikre helhetlig tenkning og utvikling innenfor fagområdet
- Bidra til å gjennomføre gode utviklingsprosesser
- Bidra til, og tilrettelegge for, et godt arbeidsmiljø på avdelingen
- Sikre nødvendig samarbeid med andre relevante kommunale tjenester og spesialisthelsetjenesten
- Utvikle tjenestetilbudet i tråd med relevante lover, mål og strategier
- Evne til å delegere oppgaver til andre
- Sikre god kommunikasjon med med ansatte og pårørende
Kvalifikasjonskrav
- Relevant helserelatert utdanning på universitets- og/eller høyskolenivå, minimum tre år
- Lederutdanning og/eller ledererfaring. Relevant ledererfaring som kan dokumenteres kan kompensere for manglende formell kompetanse
- God IKT-kompetanse
- Gode skriftlige og muntlige norsk kunnskaper
- Førerkort klasse B og disponere egen bil
Ønskede kvalifikasjoner
- Dokumentert erfaring fra HR/personalledelse
- Erfaring med turnus og lovverk knyttet til dette
Personlige egenskaper
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser særlig etter følgende egenskaper:
- En avdelingsleder som kommuniserer og samarbeider godt
- Er tydelig og som er en inspirator med utpreget samarbeidsevne også på tvers av fagområder
- Vår avdelingsleder har evne til målrettet, systematisk og metodisk arbeid
- Er fremtidsrettet og utviklingsorientert
- Tar initiativ og viser fleksibilitet
- Har både evne til nytenkning og samtidig gjennomføring av utviklingsprosesser
- Er god på relasjonsbygging og samarbeid
- Tør å stå i utfordrende situasjoner og tåler stor arbeidsmengde
- Vi vil benytte en test for personlighetsprofil for aktuelle kandidater etter 1. gangs intervju
Vi tilbyr
- Vi tilbyr en spennende og utfordrende stilling i et aktivt og faglig engasjert miljø, med spennende og
meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig område i kommunen - Mulighet for påvirkning og utvikling, hvor kommunen blant annet har eget lederutviklingsprogram
- Gode arbeidsvilkår, pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
Annet:
- Elektronisk søknad og CV registreres via våre nettsider
- Attester og vitnemål tas med på eventuelt intervju
- Søkere gjøres oppmerksom på at i henhold til offentlighetslova § 25 kan opplysninger om dem bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten
- Før ansettelse i Elverum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
- Politiattest må fremlegges før oppstart i stillingen
Torggata 3, 2408 Elverum, Norge
Kontaktinformasjon
Maren Tangen Høilund
enhetsleder
Telefon:+47 938 14 694
renner igjennom byen, og vi har skogen tett på. Vi har flere store arbeidsplasser som forsvaret, universitetet og sykehuset.
I kommunen har vi i overkant av 1 800 medarbeidere som hver dag yter sitt beste for å levere gode tjenester til våre innbyggere. Vår visjon er Elverum har hjerterom, og verdiene åpenhet, ærlig og respekt preger vår hverdag.
Vil du være med på laget vårt? Send oss en søknad da vel!
Træna kommune – To stillinger innen økonomi, IT, HR og kommunikasjon (søknadsfrist 18.05.2025)
To stillinger innen økonomi, IT, HR og kommunikasjon. Nyutdannede også velkomne!
Træna kommune
Med fiskeri som hovednæring har det i Træna vært satset offensivt med over 1.4 milliarder kroner totalt de siste årene, noe som skaper flere titalls nye arbeidsplasser innen industri og havbruk, reiseliv og kulturliv. For tiden har vi nedtelling til åpning av et flunkende nytt og eksklusivt hotell neste vår.
Træna har bosetning hovedsakelig på to øyer; Husøy og Selvær, med henholdsvis om lag 410 og 40 innbyggere. Mye aktivitet krever flere folk, så vi søker to nye medarbeidere!
To stillinger med fleksible kombinasjoner
Vi trenger om lag 50 % stilling innen økonomi og 50 % innen IT, mens de øvrige 100 % kan fordeles mellom HR og administrasjon/kommunikasjon. Merk at HR-delen gjerne kan bekles av en kandidat som er interessert i å være HR-leder og/eller stabssjef, og generelt at stillingene kan kombineres på ulike måter. Når du søker, ber vi deg derfor om å spesifisere hvilke oppgaver du anser deg som aktuell for/er mest interessert i.
Innen økonomi vil de mest typiske oppgavene være bokføring og avslutning av regnskap, budsjettering, innfordring (oppfølging), prosjektoppfølging, bistand til sektorer, arbeid i forbindelse med rapportering, ansvar for utarbeidelse og ajourhold av gebyrliste, bistand med ajourføring og avstemming av kommunens regnskap, samt enkel saksbehandling. Det er en klar fordel med relevant erfaring for denne delen av jobben.
Innen IT vil de mest typiske oppgavene være deltakelse i drift og utvikling, herunder implementering av nye systemer, oppgaver innen Microsoft 365 og Microsoft sine skytjenester, systematisering og dokumentasjon, utvikling av maler og hjelp til selvhjelp, og gjerne kunne ha et særlig ansvar for velferdsteknologi og ulike digitaliseringsprosjekt, aller helst innen helsesektoren der kommunen skal inn i en fase med planlegging av fremtidens omsorgstjenester. Den som ansettes må kunne holde tråden i ulike aktiviteter. I denne delen av jobben vil solid IT-forståelse, samt god kjennskap til Microsoft 365 og digitalisering, være viktig.
De resterende oppgavene kan gjøres av noen som har erfaring innen eller interesse for HR, og som er god på kommunikasjon, eller i hvert fall behersker godt de mer moderne plattformene, samt kan assistere kommunedirektør og ledergruppe i innhenting av informasjon, utredning og presentasjon, herunder gjennomføring og tilrettelegging av møter. Det kan antydes at HR utgjør i underkant av 50 %, og de øvrige oppgavene i overkant av 50 %. Alt dette er oppgaver der man vil komme tett på alt som foregår i en kommune, og dermed lære mye på kort tid. Som nevnt innledningsvis kan HR-delen gjerne være en stabsleder og/eller HR-leder. Arbeidsmengde vil i så fall bli tilpasset.
Viktig kompetanse er analytiske evner, kommunikasjonsferdigheter og god skriftlig fremstillingsevne. For HR-delen er det viktig å ha en viss forståelse for saksbehandling, og gjerne forståelse for motivasjon og HR-faget som sådan. Generelt ønsker vi oss kandidater med høyere utdannelse, men for økonomidelen og IT-delen vil relevant erfaring kunne kompensere for manglende utdannelse.
Vi er opptatt av å rekruttere de riktige menneskene til organisasjonen vår. Kort fortalt betyr det at det er viktigere for oss at du har et positivt menneskesyn og er interessert i å lære, enn at du kan alt fra før.
Vi minner at du må spesifisere hva du helst ønsker å jobbe med, når du søker.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver i et progressivt og utviklingsorientert miljø
- Varme kollegaer og mye humor i hverdagen
- Kultur for samarbeid
- Lønns- og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende lovverk
- Pensjonsordning i kommunal landspensjonskasse
Slik kan du kontakte oss
Hvis du vil vite mer om oss eller om stillingene, kan du ringe Thomas (IT) telefon 918 22 498, Eva-Merete (økonomi) telefon 415 54 685, eller Ingebjørg (HR/kommunikasjon) telefon 481 58 210.
Litt mer om Træna-samfunnet
Urbanitet midt i havet: Du vil bli overrasket over hvor urbant Træna føles! Med 3-4 serveringssteder, diger matbutikk der du får kjøpt både pølse, truse og øks, krambu og blomsterbutikk, museum, frivilligsentral med matservering, Artists in Residence, flere internasjonale prosjekt, innbyggere fra mange ulike land – og til og med vårt eget Escape Room – alt innen en radius på noen hundre meter! Vi har også ferjekai, hurtigbåtkai, basseng, flerbrukshall, tett bebyggelse rundt havna, badestrand, mange overnattingssteder og en sentrumskjerne der du nesten alltid vil møte folk!
Et kulturliv som skaper minner: Træna er kjent for sitt rike og mangfoldige kulturliv. Alt fra kunstprosjekter til filmprosjekter og ikoniske musikkfestivaler sommer og vinter, gir øyriket vårt stadig nasjonal og internasjonal oppmerksomhet.
Barn og unge i sentrum: Her er trygt å bo, vi har god skole og vi har jobb til ungdommene fra tidlig alder. Vi har også nyoppusset fritidsklubb med flott kjøkken og rause åpningstider.
Spørsmål om stillingen
Ingebjørg Vamråk
Kommunedirektør
+4748158210
[email protected]
Thomas Stensland
IT-konsulent
+4791822498
[email protected]
Arbeidsgiver: Træna kommune
Kommune: Træna
Omfang: Heltid (2 stillinger)
Varighet: Fast
Arbeidssted: Rådhusveien 3, 8770 Træna
Wang Hamar AS – Faglærere (søknadsfrist snarest)
Lærer
Wang Hamar AS
- Frist: Snarest
- Ansettelsesform: Vikariat
Unik mulighet! WANG søker lærere til fremtidsrettet idrettsskole
Våre behov:
Vi trenger faglærere i fagene psykologi 1 og 2, naturfag, geografi, Engelsk, sosiologi og
samfunnskunnskap
-
Både heltids- og deltidsstilling er aktuelt.
Andre kvalifikasjoner:
-
Godkjent undervisningskompetanse
Utdanningsnivå:
-
Høyskole/universitet
Personlige egenskaper:
Du er
-
En naturlig autoritet i klasserommet
-
Blid og positiv
-
God på relasjoner
-
Faglig trygg og har god formidlingsevne
-
Systematisk, strukturert og pliktoppfyllende
-
Resultatorientert
-
Opptatt av forskning på læring og utvikling
-
God på samarbeid og liker å jobbe i team
-
En som har stor arbeidskapasitet
-
En som liker å gi det lille ekstra for eleven
Vi Tilbyr:
• En arbeidsplass med høye ambisjoner på både egne og elevenes vegne
• Et godt arbeidsmiljø med hyggelige, engasjerende og oppdaterte kolleger
• Konkurransedyktige arbeidsbetingelser
• Egen avtale med treningssenter
Ønsker du å være en del av laget? For nærmere opplysninger kontakt Eskil Ervik på telefonnummer 948 40 009.
Søknadsfrist er satt til 15.05.25 Vennligst send inn søknad og fullstendig CV til [email protected]
Alle søknader og henvendelser behandles, om ønskelig, konfidensielt frem til annet er avtalt.
Om arbeidsgiveren
WANG Hamar AS etablerte seg på Hamar i august 2015. WANG Hamar er en 8-13 skole som består av WANG UNG og WANG Toppidrett. WANG Hamar holder til i moderne undervisningslokaler plassert sentralt mellom idrettsanleggene på Hamar vest. Her skal WANG – elever utvikle kompetanser for fremtiden og rustes til å møte et samfunn med stort mangfold, høy grad av kompleksitet og hurtige endringer.
WANG Ung er en idrettsungdomsskole der skole og trening går hånd i hånd. Mye aktivitet og trening gjennom ungdomsskolen skal gi et solid treningsgrunnlag for videre satsing.
På WANG Toppidrett skal vi legge til rette for at elevene når sine mål og drømmer som idrettsutøver, samtidig som de får en skolehverdag med svært høyt faglig nivå. Skoletilbudet er studiespesialisering, med programfag innenfor realfag og samfunnsfag og språk. Les mer om oss på www.wang.no.
WANG-skolene oppnår gode akademiske resultater, se gjerne www.skoleporten.no. På WANG Hamar jobber vi for å utvikle våre arbeidsmåter og metoder som vi vet at har god effekt læring, og samtidig være fremoverlente og utvikle et unikt og helhetlig seksårsløp for idrettsinteresserte ungdommer.
Sektor: Organisasjoner
Antall stillinger: 3
Sted: KORNSILOVEGEN 54, 2316 Hamar
Bransje: Barn, skole og undervisning, Idrett og trening
Stillingsfunksjon: Allmennlærer/kontaktlærer, Faglærer(IT, idrett, kunst), Lærer/Lektor
Våler Kirkelige Fellesråd – Kirkemusiker (søknadsfrist 15.05.2025)
VIKARIAT 50% SOM ORGANIST-KIRKEMUSIKER
- Våler Kirkelige Fellesråd, Innlandet
- Vålgutua 199, 2436 Våler i Solør, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Våler kirkelige fellesråd, Innlandet, søker organist-kirkemusiker i 50% stilling, vikariat 01.09.2025 – 30.06.2026
Stillingstittel: Kirkemusiker
Oppstart: 1. september 2025
Type ansettelseVikariat, deltid 50%
Arbeidstid: Dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 15. mai
-
Stillingen skal være utadrettet mot menighetene og det legges vekt på selvstendighet, helhetstenkning, være kreativ, fleksibel og vilje til nye utfordringer
-
Være strukturert og kontaktskapende
-
Initiativrik, serviceorientert, systematisk og ha evne til å holde god orden og oversikt
-
Ha positivt engasjement for kirkens oppdrag, gode samarbeidsevner og gode kommunikasjons- og formidlingsevne
-
Kunne arbeide selvstendig og sammen med stab
-
Musikalsk planlegging og gjennomføring av gudstjenester og kirkelige handlinger
-
Deltakelse ved gudstjeneste/andakt på institusjon
-
Delta i noe undervisning av konfirmanter
-
Organisering/tilrettelegging/administrasjon av konserter, musikkandakter etc.
-
Samarbeid med lokale musikkutøvere for deltakelse i gudstjenester og kirkelige handlinger
-
Mulig samarbeid med trosopplærer om barnekor (tillegg 10% stilling)
-
En interessant stilling i et godt arbeidsmiljø
-
Kontorplass på kirkekontoret og i Våler kirke
-
Lønn- og arbeidsvilkår etter kirkelig tariff og gjeldende avtaleverk.
-
Pensjonsordning i KLP
Våler kommune i Solør er en trivelig bygdekommune med et rikt kulturliv, flott natur og ca.3800 innbyggere. Ligger i Innlandet fylke, mellom Kongsvinger og Elverum, grenser i øst til Sverige og består av to kirkesokn med to kirker og en kirkesal. Våler kirke ble innviet i mai 2015 og har 350 sitteplasser. Et meget spennende arkitektonisk, sakralt og akustisk kirkerom. Gravberget kirke innviet i 1955 med 154 sitteplasser. Kirkesalen i Risberget er den eneste i sitt slag som er i bruk i Norge. Orgelet i Våler kirke er bygget av Richard Rensch Orgelbau, Tyskland, er mekanisk, har 31 stemmer, to manualer og pedal med zetserkombinasjoner. Orgelet har symbelstjerne og klokkespill. Våler kirke har også et piano av merket Yamaha. Orgelet i Gravberget er mekanisk med 7 stemmer, to manualer og pedal. Risberget kirkesal og gravferdsrom har digitale orgel. Det kirkemusikalske/ gudstjenestelige/kulturelle arbeidet i Våler har høy prioritet.
Nes kommune – Barne- og ungdomsarbeider / assistent SFO Østgård Skole (søknadsfrist 19.05.2025)
Barne- og ungdomsarbeider/assistent SFO Østgård Skole
Innledning
Ser du etter en meningsfull deltidsjobb som bidrar til barns utvikling, samtidig som du får en fleksibel og variert arbeidshverdag?
Østgård skole søker engasjerte assistenter til arbeid i SFO, i 50% fast stilling.
SFO på Østgård skole har 60 barn. Skolen har et stort og fritt uteområde med gode lekemuligheter til alle årstider. Basen inne består av ulike rom, inkludert gymsal og muligheter for å låne skolens fagrom og bibliotek. Åpningstidene i SFO er 7.00 – 8.00 og etter skoletid til kl 17.00. Det er tett samarbeid mellom skole og SFO både i daglig drift, og samarbeid rundt elevene.
Med på laget hos oss vil du ha en viktig rolle i å fremme trivsel, læring og utvikling i barns liv.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge, lede, veilede og aktivisere barn på en trygg og omsorgsfull måte
- Være en støttende voksenperson i barnas daglige rutiner og sosiale utvikling
- Bidra til et godt samarbeid med foresatte
- Være en aktiv bidragsyter i et inkluderende skolemiljø
- Samarbeide tett med personale for å sikre god oppfølging av hvert enkelt barn
- Delta i observasjon og dokumentasjon av barnas utvikling
Kvalifikasjoner
- Ønskelig med fagbrev som Barne-og ungdomsarbeider. Søkere med annen relevant kompetanse og praksis kan komme i betraktning
- Du må ha fylt 18 år og ha plettfri vandel
- Det er ønskelig med erfaring fra arbeid i SFO
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.
Personlige egenskaper
- Du har gode samarbeidsevner og kommuniserer godt med barn, kolleger og foreldre
- Du er fleksibel, løsningsorientert og klar for å håndtere ulike situasjoner som kan oppstå
- Du har god relasjonskompetanse
- Du er ansvarsfull og strukturert
- Personlige egenskaper vil vektlegges
Vi tilbyr
- En stor mulighet til å være betydningsfull voksen i våre barns fritid
- Muligheten til å gjøre en positiv forskjell i barnas hverdag
- Et dynamisk og godt arbeidsmiljø med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- En skole som er godt organisert
- Muligheter for medvirkning
- Varierte arbeidsoppgaver
- Lønn etter gjeldende tariff
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Prakitisk informasjon om søkerprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 19.05.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Østgård skole
Kontaktpersoner:
Lena Bøsterud
tlf: +47 66104480
mob: +47 95908557
Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/
Adresse:
Rådhusgata 2 2150 Årnes
Nes kommune Østgård skole
Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.
Sør-Innherad kirkelige fellesråd – Prosjektleder 100% stilling (Søknadsfrist 18.05.2025)
Prosjektleder. 100% stilling. Et år, med mulighet for forlengelse.
Kirkemøtet har innført en ny overordnet plan for undervisning og læring. Sør-Innherad kirkelige fellesråd søker en engasjert og kompetent leder, som kan bidra i arbeidet med å omstille vår virksomhet til det nye planverket.
Du vil sammen med fagansvarlige for diakoni, trosopplæring og kirkemusikk ha ansvar for planer og formidling i 11 sokn. Totalt i underkant av 13 årsverk, fordelt på 14 ansatte. Sentralt i arbeidet vil være innføring av planverktøyet «Kirka vår» og den nye planen fra kirkemøtet. Stillingen er en prosjektstilling på et år, med mulighet for forlengelse.
Stillingen vil sammen med kirkeverge, drifts- og administrasjonsleder, og i samarbeid
med prosten utgjøre den daglige ledelsen av fellesrådet.
Søknadsfrist: 18.05.2025
Arbeidsgiver: Sør-Innherad kirkelige fellesråd
Sted: Levanger
Stillingstittel: Prosjektleder. 100% stilling. Et år, med mulighet for forlengelse.
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4960197029
Arbeidsoppgaver
- Innføring av planverktøyet «Kirka vår» og den nye planen fra kirkemøtet.
- Personalansvar for ansatte som jobber med formidling i soknene. (Med unntak av prestene som har prosten som sin leder).
- Økonomiforvaltning og -styring ut fra delegerte budsjettrammer fra Kirkelig fellesråd.
- Initiere samarbeid mellom menigheter og strategisk utvikling av arbeidet i soknene.
- Legge til rette for godt samarbeid mellom prost, sokneprester, menighetsråd, nærmeste overordnede og andre ledere.
- Bidra til å bevare et trygt, helsefremmende fysisk og psykososialt arbeidsmiljø.
Kvalifikasjoner
- Utdanning innen relevant fagkrets på høyskole- eller universitetsnivå
- Relevant yrkeserfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
- Ledererfaring fra endrings- og utviklings-prosesser er ønskelig
- Gode referanser som personalleder er ønskelig
- God innsikt i og erfaring med økonomi og økonomistyring
- Erfaring fra administrasjon og offentlig saksbehandling
- Kjennskap til Den norske kirke forventes
Personlige egenskaper
- Selvstendig og løsningsorientert
- Sterke analytiske ferdigheter og evne til å finne helhetlige løsninger
- Strukturert og nøyaktig
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evne til å håndtere flere oppgaver samtidig
- Personlig egnethet blir tillagt vekt
Vi tilbyr
Det kreves medlemskap i Den norske kirke.
Stillingen plasseres i kode 5245 Prosjektleder. Lønn etter avtale ut fra kvalifikasjoner
Kontaktinformasjon
Børge Lund
Kirkeverge
Telefon:98245304
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS