2.gongs utlysning – Lærarstillingar – skulane i Ål
Frå 1. august -25 er det ledig faste og mellombelse stillingar for lærarar ved 1-7. trinn og lærarar ved 8-10. trinn. Utlysinga gjeld også for stillingar som blir ledige i løpet av våren. Før opp i søknaden kvar du ønskjer å jobbe dersom du har spesifikke ynskje om arbeidsstad.
Grunnskule
Vi søkjer lærarar som brenn for å utvikle spennande, innovativ og praksisnær undervisning i samarbeid med elevar og kollegaer i profesjonelle lærande fellesskap. Vi treng lærarar som er gode på klasseleiing, relasjonsbygging og samarbeid, som har omsorg for elevane og skapar trygge gode klasse- og læringsmiljø der elevane trivst og lærer.
Ved alle skulane i Ål kommune er det spesielt behov for lærarar med undervisningskompetanse i faga norsk, matematikk og engelsk. Kompetanse og erfaring frå arbeid med barn med behov for tilrettelagt støtte er ønskeleg, i tillegg kompetanse innan norsk som andrespråk. Kontaktlærarfunksjon er aktuell for fleire av stillingane.
Skulane i Ål
Avdelingane i oppvekstsektoren har fokus på inkluderande praksis, styrkebasert tankesett, praksisnær læring og spesialundervisning, og gode rutinar for tverrfagleg samarbeid.
Visjonen er at «alle som veks opp i Ål skal bli rotfaste og flygedyktige». Tett og tidleg på og auka læringsutbytte er sentrale mål. Barn og unge i Ål skal oppleve at teknologien blir brukt på ein sunn, trygg og kreativ måte for å lære, skape og utforske.
Ål kommune har ein desentralisert skulestruktur med både små og litt større skular; Torpo skule, Skattebøl skule, Nordbygdene skule og Nedre-Ål skule. Frå 8. trinn blir alle elevane samla ved Ål ungdomsskule. Gjennom målretta arbeid med kompetanseutvikling og lokale handlingsplanar ønskjer kommunen å utvikle gode profesjonsfellesskap ved skulane våre.
Kvalifikasjonar
- godkjent undervisningskompetanse jf. opplæringslova § 10-1 og 10-2 og forskrift til opplæringslova kapittel 14, sjå særleg §§ 14-1 til 14-3
- før opp i søknaden kva fag du har undervisningskompetanse innanfor
Personlege eigenskapar
Personlege eigenskapar blir vektlagde. Vi søkjer deg som:
- brenn for læraryrket og ønsker å bidra til god læring for elevane
- er tydeleg på klasseleiing og har evne til å skape gode relasjonar til barn, føresette og kollegaer
- er positiv, fleksibel og løysingsorientert
- har god digital kompetanse og evne til å vurdere når det er føremålstenleg for elevane å arbeide digitalt
- ser på leik som viktig og som ein god metode i undervisninga
- ønsker å delta i skulen sitt fellesskap, både fagleg og sosialt
- har engasjement for elevane sitt læringsfellesskap
Våre lærarar må ha god evne til munnleg og skriftleg framstilling.
Ål kommune nyttar nynorsk som målform.
Vi tilbyr
- arbeidsplassar med gode og utviklande arbeidsmiljø
- rettleiing i to år for nyutdanna lærarar
- engasjerte og dyktige skuleleiarar
- skular som er engasjert i pedagogisk utviklingsarbeid og kompetanseheving
- to-lærarsystem ved fleire av skulane
- miljørettleiarar ved skulane
- lønn etter gjeldande tariffavtale
- arbeidsforholdet er regulert av Hovudtariffavtala
Politiattest og søknad
- vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden
- den som vert tilsett må legge fram politiattest ikkje eldre enn tre månader
- intervju og tilsetting kan skje fortløpande i søknadsperioden
- kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista
Velkomen som søkjar!
Fylke: Buskerud
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 18.03.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Ål kommune
Kontaktpersonar:
Sissel Skrindo
tlf: 99287896
Heimeside:
Adresse:
Torget 1 3570 ÅL
Ål kommune Oppvekstsektoren
Ål kommune har ein desentralisert barnehage- og skulestruktur med både små og litt større skular og barnehagar. Frå 8. trinn blir alle elevane samla på Ål ungdomsskule. Gjennom målretta arbeid med kompetanseutvikling og lokale handlingsplanar, ynskjer kommunen å utvikle gode profesjonsfellesskap i barnehagane og skulane våre. «Betre læring» er vår lokale oppvekstplan og visjonen er «Alle som veks opp i Ål skal bli rotfaste og flygedyktige». Hovudmålsettinga «I eit inkluderande oppvekstmiljø der alle ser og blir sett, får kvar einskilld kraft til å meistre eigne liv» skal vere grunnleggande for drifta i sektoren.
Hallingdal er ein spennande møteplass mellom aust og vest, med eit rikt mangfald av arbeidsplassar og fritidstilbod. Dette er draumeplassen for deg som likar friluftsliv, kultur og eit kortreist og køfritt kvardagsliv. Her gjev naturopplevingar sommar og vinter, kulturopplevingar og eit stort tal arrangement grunnlaget for det gode liv!
Ål kommune vart kåra til både Årets kulturkommune og Årets nynorskkommune i 2021!
*Sel kommune – Virksomhetsleder for hjemmetjenesten avdeling Otta (Søknadsfrist 24.03.2025)
Virksomhetsleder for hjemmetjenesten avdeling Otta
Søknadsfrist: 24.03.2025
Vi søker etter virksomhetsleder ved hjemmetjenesten avdeling Otta i 100% stilling, ledig fra mars 2025.
Virksomhetsleder vil ha ansvaret for hjemmetjenesten avdeling Otta, herunder personalansvar, økonomiansvar og faglig ansvar. Virksomhetsleder skal arbeide for effektiv og god ressursutnyttelse og for at brukerne får optimale tjenester ut fra tildelte rammer. Virksomhetsleder inngår i kommunalsjefens ledergruppe. Nærmeste overordnede er kommunalsjef for helse og omsorg i Sel kommune.
Hjemmetjenesten i Sel har ansvar for hjemmesykepleie, praktisk bistand i hjemmet til hjemmeboende i hele kommunen. Tjenesten er delt opp i 2 områder.; hjemmetjenesten avdeling Heidal og hjemmetjenesten avdeling Otta.
Tjenestene samarbeider tett rundt løsninger og utviklingsarbeid og består av sykepleiere, helsefagsarbeidere og noen ufaglærte. Tjenesten har i dag årsturnus som arbeidstids-/planleggings verktøy og det benyttes 2-delt turnus for dag og kveld med egne nattevakter. I tillegg har deler av tjenesten etablert løsning med langvakter.
Helse og omsorg er under stadig endringer og det krever omstillingsevne, og det kan tilfalle nye oppgaver til området i fremtiden.
St.id. 786
Kvalifikasjonskrav:
- Minimum 3-årig høyskoleutdanning, men ønske om autorisert sykepleier. Andre med relevant 3 årig helse og sosialfaglig utdanning kan søke.
- Videreutdanning på minimum 1 års varighet, innenfor ledelsesfaget. Erfaring fra ledelse kan kompensere for kompetansekravet.
Vi søker etter en som har følgende bakgrunn:
- Erfaring som leder innenfor lignende fagfelt, der du kan vise til gode resultater.
- God rolleforståelse og evne til å motivere organisasjonen til å jobbe mot felles mål.
- Erfaring fra omstillings – og utviklingsarbeid med god teknologiforståelse. Gjerne erfaring i bruk av profil
Personlige egenskaper:
- Fleksibel og målrettet
- Evne av å skape vi-følelse, arbeide mot felles mål.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evne til å delegere
- Resultatorientert
Virksomhetsleders ansvar og arbeidsområde:
Ledelsesfunksjonen er hovedoppgaven for virksomhetslederen, hvor både virksomheten og kommunens interesser skal stå i fokus. Det er i dag 2 avdelingsledere for avdelingen på Otta, som virksomhetsleder har ansvar for å følge opp.
Virksomhetsleder har ansvar for:
- å ivareta den overordnede ledelsen av virksomheten
- å medvirke til et godt arbeidsmiljø og er ansvarlig i forhold til HMS-arbeid.
- å følge opp budsjett innenfor tildelte rammer
- sikre at kvaliteten og koordineringen av tjenesten til med de øvrige virksomhetslederne, og tildelingskontor
- at tjenesten er i overensstemmelse med gjeldende lover, regler og forskrifter.
- å bidra i arbeidet med å utarbeide virksomhetens målsetting, basert på kommunens overordnede strategiske mål
- gjennomføre personal ledelse i tråd med AML og kommunes overordnede personalpolitikk
- å bidra til godt samarbeid med tillitsvalgte
- at virksomheten koordineres med de øvrige virksomhetene
- Bidra til godt partssamarbeid med arbeidstakerorganisasjonene
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt ved ansettelsen.
Søknadsskjema:
Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema for ledige stillinger.
Sel kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn. Vi er IA-bedrift og vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på søkerlista, jfr. offentlighetslovens § 25.
Vi gjør oppmerksom på at mottatt kopi av attester og vitnemål vil ikke bli returnert.
Kontakt
Arild Kongsrud
Kommunalsjef Helse og omsorg
Send e-post
416 30 304
*Sel kommune – Daglig leder / virksomhetsleder ved Nord-Gudbrandsdal lokalmedisinske senter (Søknadsfrist 23.03.2025)
Daglig leder / virksomhetsleder ved Nord-Gudbrandsdal lokalmedisinske senter (NGLMS)
Søknadsfrist: 23.03.2025
Region Nord-Gudbrandsdalen består av kommunene Skjåk, Lom, Vågå, Sel, Dovre og Lesja. NGLMS er geografisk plassert ved regionsenteret på Otta i Sel kommune. Kommunene i Nord- Gudbrandsdalen er hyttekommuner, og alle ligger vakkert til med nærhet til flere nasjonalparker.
NGLMS er en viktig del av helsesamarbeidet i Nord Gudbrandsdalen der Sel kommune er vertskommune. Det er tett samarbeid med helseregionen Nord-Gudbrandsdalen og Sykehuset innlandet HF og det ytes flere desentraliserte spesialisthelsetjenester lokalt for innbyggere i hele regionen.
NGLMS yter regionale tjenester i form av en sengepostavdeling, en regional legevakt og responssenter for alarmer/velferdsteknologi, og en regional jordmorberedskap.
NGLMS har flere desentraliserte spesialisthelsetjenester i form av en dagenhet med dialyse/kreftbehandling, røntgen, hjertepoliklinikk, søvnregistrering, oppfølging av slagpasienter, audiograf med mer.
Det regionale tilbudet server omtrent 19 000 fastboende innbyggere fordelt på samarbeidskommunene.
Det er tett samarbeid med det lokale legekontoret og andre lokale tjenester som ligger i tett tilknytning til NGLMS.
St.id. 785
Daglig leder/ Virksomhetsleder har ansvaret for NGLMS, herunder personalansvar, økonomiansvar og faglig ansvar. Du skal arbeide for effektiv og god ressursutnyttelse og for at brukerne får optimale tjenester ut fra tildelte rammer. Daglig leder / Virksomhetsleder inngår i kommunalsjefens ledergruppe. Nærmeste overordnede er kommunalsjef for helse og omsorg i Sel kommune.
Sel har vertskommuneansvar for drift og utvikling av NGLMS og har tett dialog med de andre samarbeidskommunene knyttet til det regionale tilbudet. Arbeid ut mot andre kommuner vil være en del av arbeidsoppgavene. Tjenestene er bredt og tverrfaglig sammensatt og består blant annet av tilsynslege, jordmødre, fysio/ergo terapeut, helsefagsarbeidere, sykepleiere med flere.
Sykehuset Innlandet er en viktig samarbeidsaktør, og Sel kommune har ambisjoner om å utvikle tjenestetilbudet ved Nord-Gudbrandsdal lokalmedisinske senter. Daglig leder/Virksomhetsleder vil ha tett dialog knyttet til drift og utvikling av desentraliserte spesialisthelsetjenester ved NGLMS i sammen med Sykehuset Innlandet HF.
Kvalifikasjonskrav for stillingen:
- Autorisert sykepleier med videreutdanning på minimum 1 års varighet innenfor ledelsesfaget
- Andre med fullført bachelor innen relevant 3-årig helse og sosialfaglig utdanning kan også søke
- Erfaring fra ledelse innenfor lignende område kan kompensere for kompetansekravet
Vi søker etter en med:
- Erfaring som leder innenfor lignende fagfelt
- God rolleforståelse og evne til å motivere organisasjonen til å jobbe mot felles mål
- Interesse for helsetjenesteutvikling i regional sammenheng
- Kunnskap/forståelse rundt relevante turnusordninger
- Erfaring fra omstillings– og utviklingsarbeid med god teknologiforståelse
Personlige egenskaper:
- Fleksibel og målrettet
- Evne av å skape vi-følelse, arbeide mot felles mål.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evne til å delegere
- Resultatorientert
- Strukturert
Virksomhetsleders ansvar og arbeidsområde:
Ledelsesfunksjonen er hovedoppgaven for leder, hvor både virksomheten og kommunens interesser skal stå i fokus. Det er i dag flere avdelingsledere innenfor området, som virksomhetsleder har ansvar for å følge opp.
Daglig leder / Virksomhetsleder har ansvar for:
- å ivareta den overordnede ledelsen av virksomheten.
- å medvirke til et godt arbeidsmiljø og ansvarlig i forhold til HMS-arbeid.
- å følge opp budsjett innenfor tildelte rammer.
- å sikre kvaliteten og koordineringen av tjenesten med øvrige virksomhetsledere, Sykehuset Innlandet og lokale tildelingskontorer.
- at tjenesten er i overensstemmelse med gjeldende lover, regler og forskrifter.
- å bidra i arbeidet med å utarbeide virksomhetens målsetting, basert på regionens og kommunens overordnede strategiske mål.
- å gjennomføre personalledelse i tråd med AML og kommunes overordnede personalpolitikk.
- å bidra til godt partssamarbeid med arbeidstakerorganisasjonene.
- å bidra til godt samarbeid med Sykehuset Innlandet HF og utvikling av desentraliserte spesialisthelsetjenester.
- å rapportere på drift og utviklingsoppgaver ved NGLMS i henhold til rutiner i kommunen, regionen og Sykehuset Innlandet.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt ved ansettelsen.
Søknadsskjema:
Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema for ledige stillinger.
Sel kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn. Vi er IA-bedrift og vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på søkerlista, jfr. offentlighetslovens § 25.
Vi gjør oppmerksom på at mottatt kopi av attester og vitnemål vil ikke bli returnert.
Kontakt
Arild Kongsrud
Kommunalsjef Helse og omsor
Send e-post
416 30 304
Haraldsplass Serio Ung Rogaland – 2 stillinger som miljøterapeut medlever på vår avdeling Eikeland (søknadsfrist 15.04.2025)
Er du vår nye miljøterapeut
Haraldsplass serio ung
Frist: 15.4.2025
Ansettelsesform: Fast
Årslønn: 470 700 – 593 540 krEn vil bli plassert i dette spennet på bakgrunn av utdannelse og ansiennitet. Medlever tillegget komme i tillegg til årslønn.
Miljøterapeuter til vår barnevernsinstitusjon i Rogaland
Vi har ledig 2 stillinger som miljøterapeut medlever på vår avdeling Eikeland.
Eikeland er en behandlingsinstitusjon/ atferd høy som har plass til 3 ungdommer.
Behandling, og ansvar for daglig oppfølging av barn mellom 13-18 år.
- Du arbeider systematisk og målrettet i tråd med behandlingsmodellen og struktur på avdelingen. Standardisert forløp.
- Du deltar i kartlegging og observasjon
- Du gjennomfører risikovurderinger og iverksetter tiltak etter behov
- Du forebygger og håndterer konfliktfylte situasjoner, og takler uforutsette hendelser
- Du utfører praktiske oppgaver knyttet til daglig drift.
- Du arbeider ut fra gjeldene lovverk, vedtak, dokumentering, rapportskriving og tiltaksansvarligoppgaver.
- Du samarbeider med familie og nettverk til ungdommene og øvrige instanser som barneverntjenesten, Bufetat, skole og andre aktuelle samarbeidsparter
- Motivere og engasjere deg i ungdommens hverdag
Når du jobber som medlever sover du og bor på arbeidstedet sammen med ungdommene mens du er på jobb. Du har medansvar for å tilrettelegge for trygghet, trivsel og god behandling for ungdommene som bor på institusjon.
Vi kaller inn til intervju fortløpende.
Kvalifikasjoner
- 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning, Vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog. Annen utdanning på minimum bachelor nivå kan bli vurdert på Terapeut stillingene. Lang relevant erfaring i institusjon vil også bli vurdert opp mot kvalifikasjonskravet
- Det er ønskelig med videreutdanning innenfor relevante fagområder som barnevern, psykiatri eller rus.
- Det er ønskelig at du har innsikt og forståelse av barns rettigheter etter barnevernsloven kapittel 10
- Du har erfaring fra tilsvarende arbeid
- Du har god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Du har førerkort klasse B
- Gode Ikt ferdigheter
- Personlig egenhet blir vektlagt
Personlige egenskaper:
- Vi ser etter deg som motiveres av ansvar, arbeider selvstendig, er trygg i voksenrollen og kan romme ungdommene og deres behov.
- Setter ungdommenes behov i sentrum, og har evne til å bygge relasjoner og støtte ungdommenes utvikling.
- Har gode kommunikasjons ferdigheter og evne til å opprettholde god struktur, ha et faglig perspektiv og kunne samarbeide i team.
- Du er fleksibel og trives med store utfordringer og du har evne til hurtig omstilling
- For deg er medvirkning og samarbeid med familie, nettverk og andre samarbeidspartnere en viktig del av miljøterapeutiske arbeidet.
- Har godt humør, engasjert og bidrar positivt inn i arbeidsmiljøet.
- Har erfaring fra lignende arbeid innen barnevern, skole og/eller rus/psykiatri.
- Har kunnskap/erfaring om systematisk, metodisk miljøterapi.
- Evner å stå i krevende situasjoner over tid.
- Har kjennskap til aktuelt lovverk.
- Det er nødvendig med god helse, da arbeidet med ungdom i institusjon kan være fysisk og psykisk krevende
Vi tilbyr:
- Engasjerte medarbeidere med høy fagkompetanse
- Godt arbeidsmiljø, med god oppfølging ,veiledning og kompetanse utvikling.
- Inkluderende arbeidsliv (IA bedrift)
- Gode pensjons og forsikringsordninger
- Lønn etter gjeldende tariff
I den forbindelse søker vi etter 2 miljøterapeuter i medlever turnus 2-7-2-7-3-7 til avdeling Eikeland, atferd høy.
Om arbeidsgiveren
Haraldsplass Serio Ung er en del av stiftelsen Diakonova Haraldsplass, som har virksomheter innenfor sykehus, barnevern, høyskole, eldreomsorg og psykiatri. Mottoet «Kompetanse med hjertevarme» forplikter til å vise nestekjærlighet og respekt for den enkeltes personlighet og integritet gjennom engasjement, inkluderende felleskap, fokus på miljø og kamp for rettferdighet. Stiftelses konsernet vil fortsette å utvikle sin relevans for samfunnet gjennom å knytte til seg høyt kvalifiserte, engasjerte og profesjonelle medarbeidere.
Hovedkontoret til Stiftelsen ligger i Bergen.
Stiftelsen ønsker en fremtidig satsning og utvikling innen Barnevern gjennom Haraldsplass Serio Ung. Vi har i dag avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Her har du mulighet til å delta på en interessant og utviklende «reise» fremover.
I Rogaland har vi 2 institusjonsavdelinger. Avdeling Hognestad som tar imot ungdommer mellom 13-18 år, omsorg. Avdelingen har 4 plasser.
Avdeling Eikeland tar imot ungdom mellom 13-18 år og er behandlingsinstitusjon/ atferd høy. På avdelingen arbeider det 12 i medlever turnus og 3 nattevakter. Avdelingen har ansvar for å gjennomføring av behandling og aktiviteter rettet mot ungdommene i samsvar med behandlingsplaner.
I den forbindelse søker vi etter nye medarbeidere til vår avdeling Eikeland.
Nettverk: Facebook
Sektor: Organisasjoner
Antall stillinger: 2
Sted: Ødegårdsvegen 27, 4342 Undheim
Bransje: Annet
Stillingsfunksjon: Barnevernspedagog, Sosionom, Vernepleier/miljøterapeut
Arbeidsspråk: Norsk
Spørsmål om stillingen
Nordkapp vgs – Prosjektleder LOSA 2.0, Nettskolen Finnmark (søknadsfrist 31.03.2025)
Prosjektleder LOSA 2.0
Om stillingen
Finnmark Fylkeskommune skal se på mulighet for å oppskalere desentralisert skoletilbud i hele Finnmark bygget på LOSA modellen. I den forbindelse skal det ansattes en prosjektleder i 100% stilling i tre år. Prosjektet skal blant annet avklare følgende: Helhetlig tilbudsstruktur i LOSA, det skal gjennomføres følgeforskning, pilotere nye modeller, mm. Det overordnede målet med prosjektet er å bidra til å øke gjennomføringen i videregående opplæring samt bidra til at elever kan velge å bo hjemme lengre.
Videregående opplæring i Finnmark skal være en aktiv og nyskapende samfunnsaktør som bidrar til å skape nye arbeidsplasser. Vi gjør dette ved å fokusere på fremtidige kompetansebehov og utdanne kompetansen arbeidslivet etterspør.
Stillingen er knyttet til Nettskolen Finnmark som er administrert fra Nordkapp videregående skole.
Prosjektlederen rapporterer til rektor ved Nordkapp vgs og ønskes fortrinnsvis lokalisert ved Nordkapp vgs.
Tiltredelse etter nærmere avtale.
Kvalifikasjonskrav
- Pedagogisk utdanning fra Universitet på minimum bachelornivå
- Erfaring med prosjektledelse
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk
- Gode digital kompetanse
Ønskede kvalifikasjoner
- Utdanning i profesjonsdigital kompetanse
- Erfaring fra nettpedagogikk (undervisning)
- Erfaring fra videregående opplæring
Personlige egenskaper
- Strukturert og løsningsorientert
- Selvstendig og målrettet
- Engasjert og ivrig etter å bidra til positive endringer
- Evne til å bygge relasjoner
- Har elevene i sentrum
- Gode kommunikasjonsevner
- Ved vurdering av den best kvalifiserte, skal det legges vekt på utdanning, erfaring og personlig egnethet, samt motivasjon for stillingen.
Vi tilbyr
- En spennende og meningsfylt arbeidsdag sammen med gode kollegaer
- Tilsetting i henhold til gjeldende lover, reglement og avtaler
- Dekking av flytteutgifter etter fastsatte regler
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.
Søknaden skal inneholde
- Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester
- Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
- 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
- Søknad skal sendes elektronisk via denne siden
Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler. Før eventuell tilsetting i Finnmarks fylkeskommunes tannhelsetjeneste må politiattest fremlegges jf. helsepersonelloven sine regler. En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden.
Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.
Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.
Nordkapp videregående skole
Nordkapp videregående skole og Fagskolen i Finnmark avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.
Elisabeth Leiknes Hansen
Rektor Nordkapp vgs
+47 960 43 434
[email protected]
Søknadsfrist: 31. mars 2025
Arbeidsgiver: Finnmark fylkeskommune (FFK)
Kommune: Nordkapp
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Klubbveien 9, 9750 Honningsvåg
Legestillinger i Sandefjord kommune (søknadsfrist løpende)
Klikk på aktuell stilling under:
Sandefjord kommune Kommunalområdet helse, sosial og omsorg
Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 65 000 innbyggere og over 5000 ansatte.
Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.
Ål kommune – 100% fast stilling som fagansvarleg for PP-tenesta i Ål kommune (søknadsfrist 23.03.2025)
100% fast stilling som fagansvarleg for PP-tenesta i Ål kommune
Vi søker fagleg ansvarleg for PP-tenesta som vil bidra til å vidareutvikle kompetent, tilgjengeleg og førebyggjande teneste med fokus på tidleg innsats.
Ål kommune er opptatt av å tilby heilskaplege og tilgjengelege tenester til born, unge og deira familiar. Våre innbyggjarar skal oppleve at det er enkelt å ta kontakt, og at hjelpa blir godt koordinert uavhengig av korleis tenestene er organisert. PP-tenesta er organisert i Familiens hus i Ål, saman med helsestasjonstenester, psykisk helse for born og unge, ungdomslos, logoped og andre tenester. Vi samarbeider tett med avdeling Meistring, der blant anna fysioterapitenesta for born og unge samt KE er organisert. Målet er å tilby eit heilskapleg, lett tilgjengeleg og støttande tilbod som fremjar gode oppvekstvilkår.
Stillingsprosenten er 100 %, der 50 % vil vere fagleg ansvarleg og 50% er retta mot veiledning, kompetanseheving samt arbeid med profesjonsfelleskap internt og eksternt.
PP- tenesta er ein aktiv part i kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderande praksis i Hallingdal.
Ansvarsområde:
- Sikre at PPT er ei fagleg kompetent teneste med oppdatert kunnskap innan allmenn- og spesialpedagogikk, organisasjons- og kompetanseutvikling.
- Arbeide førebyggjande og legge vekt på tidleg innsats.
- Initiere og leie fagleg utviklingsarbeid i PP-tenesta.
- Vere ein pådrivar for gode samarbeidsrutinar med barnehagar og skular.
- Sikre heilskapleg samhandling rundt born og unge.
- Rettleie og støtte sakshandsamarane i system- og sakkyndigarbeid.
- God kjennskap til relevant lovverk.
- Følgje opp nytilsette.
- Inngå i leiarteamet i Familiens hus.
Kvalifikasjonar:
- Høgare utdanning innan pedagogikk, spesialpedagogikk eller psykologi (minimum mastergrad).
- Erfaring frå PPT og det spesialpedagogiske feltet er ein fordel.
- Erfaring med utviklings- og endringsarbeid.
- Leiarerfaring og/eller leiarutdanning vil vere ein fordel.
- Gode munnlege og skriftlege norskkunnskapar.
- Førarkort klasse B.
Personlege eigenskapar
Vi ser etter ein medarbeidar som er:
- Profesjonell, fleksibel og løysingsorientert.
- Positiv og engasjert.
- Strukturert og tydeleg.
- Evnar å sjå samanhengar og utvikle langsiktige planar.
- Har stor arbeidskapasitet og engasjement for brukargruppa.
- Har god relasjonskompetanse og samarbeidsevne.
Det blir lagt stor vekt på personleg eignaheit for stillinga.
Vi tilbyr:
- Positive og trivelege kollegaer i eit godt arbeidsmiljø.
- Tilrettelagde og moderne lokalar.
- Fagleg spennande, utfordrande og varierte arbeidsoppgåver.
- Høgt fagleg nivå og god fagdekking.
- Høve til fagleg og personleg utvikling.
- Fadder for nytilflytta, velkomsttreff og personleg oppfølging av deg som ny i Ål.
- Rabattert pris på treningssenter.
- Lønn etter gjeldande tariffavtale. Arbeidsforholdet er regulert av Hovudtariffavtala.
- Pensjonsordning i KLP.
Politiattest og søknad:
- Vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden.
- Den som vert tilsett må legge fram politiattest ikkje eldre enn tre månader.
- Kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista.
Velkomen som søkjar!
Fylke: Buskerud
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 23.03.2025
Tiltreding: Etter avtale
Arbeidsstad: Ål kommune
Kontaktpersonar:
Ingeborg Kaslegard Frydenlund
mob: 908 65 602
Heimeside:
Adresse:
Sundrevegen 95 3570 Ål
Ål kommune Familiens hus
Familiens hus gir tenester til barn, ungdom og familiar. Vi er 22 tilsette. Familiens hus består av tenester i Helsestasjonen,jordmorteneste, Psykisk helse born og unge, Undomslos, FACT Ung- koordnator, logoped og PPT. Familiens hus arbeider tverrfagleg for å fremje trivsel og god fysisk og psykisk helse hjå born, unge og deira familiar, samt styrke born og unge sine oppvekstsvilkår. Me har stort fokus på fag, kvalitet og utvikling.
Alle i tenesta jobbar i team. Me har høgt fagleg nivå og har eit tett og godt samarbeid med skulane og barnehagane og dei andre sektorane. Me er i ein spanande utviklingsprosess med mål om å vere ei teneste i tråd med anbefalingar i Meld. St & – Tett på- tidleg innsats og inkluderande fellesskap i barnehage og skule. Kvar einaste dag gjer våre medarbeidarar i barnehage og skule ein stor innsats for å hjelpe våre barn til å nå sine drøymar og mål. Familiens hus er ein viktig del av laget rundt barnet og eleven.
Familiens hus er samlokalisert med Hallingdal barnevern sentralt i Ål.
Lund kirkelige fellesråd – Kirkeverge (søknadsfrist 28.03.2025)
Kirkeverge
- Lund kirkelige fellesråd
- Stasjonsveien 7, 4460 Moi, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel: Kirkeverge
Oppstart: 1. september 2025
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1
Søk på jobben
Søk senest fredag 28. mars
Lund kirkelige fellesråd har ledig 100 % stilling som kirkeverge med ønsket tiltredelse 1. september 2025. Vi søker en person med erfaring og engasjement til å være leder i en interessant, utfordrende og ansvarsfull stilling.
Lund kirkelige fellesråd er en egen juridisk enhet der kirkevergen er daglig leder for virksomheten. Virksomheten omfatter 2 kirker, 3 gravplasser, 2 gravplassrelaterte bygg samt kontorer for ansatte. Kirkevergen opptrer på vegne av fellesrådet som arbeidsgiver for 9 ansatte i ca 3,5 årsverk. De administrative ressursene utgjør ca 1,5 stilling. Videre ivaretar kirkevergen administrative og samordnende oppgaver på vegne av kirkelig fellesråd og menighetsrådene knyttet til økonomi, personell og planverk. Kirkelig fellesråd har et samlet driftsbudsjett på ca. 4,5 mill. kr, hvorav en del er kommunal tjenesteyting. Kirkevergen skal bidra til et nært og godt samarbeid med Lund kommune.
Den norske kirke og lokalkirken er for tiden inne i en omstillingsprosess. Det kan medføre endringer i stillingen sin innhold og gjøremål. Du må derfor være endringsvillig i forhold til eventuelle nye strukturer og oppgaver.
- Daglig leder for fellesrådet sin virksomhet, med overordnet ansvar for personal, økonomi, administrasjon, gravplassmyndighet-og forvaltning og drift av bygg og anlegg.
- Personellforvaltning, budsjett og økonomistyring.
- Plan- og utviklingsarbeid, mål og resultatstyring.
- Ansvar for drift og vedlikehold av kirker og gravplasser.
- Administrativt ansvar for begravelser, gravlegging og drift av gravplassene. Kommunen utfører det praktiske arbeidet ved bruk av kommunalt ansatt personell (tjenesteytingsavtale).
- Saksutredning og sekretærfunksjon for kirkelig fellesråd, Lund menighetsråd og Heskestad menighetsråd, samt iverksetting av vedtak.
- Skape engasjement og videreutvikling av det lokale menighetsarbeidet.
- Samarbeid med kommunale enheter og ledelsen i kommunen. Kommunen utfører regnskapsføring og lønnskjøring for fellesrådet.
- Relevant utdanning fra universitet/høyskole.
- Erfaring og realkompetanse kan kompensere for manglende formell utdannelse.
- Ledererfaring.
- God datakompetanse.
- Erfaring fra arbeid med strategi, budsjett og økonomi.
- God kjennskap til Den norske kirkes virksomhet og organisasjon. Forståelse for kirkens egenart og arbeid.
- Erfaring fra frivillig arbeid i lokalmenighet.
- God innsikt i offentlig politikk og forvaltning.
- Personlig egnethet og motivasjon vektlegges.
- Samarbeidsevne, selvstendighet og fleksibilitet i team med ansatte og frivillige.
- Evne til å motivere og dyktiggjøre medarbeidere.
- Løsningsorientert og evne til å arbeide strukturert og selvstendig.
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner.
Du må være medlem av Den norske kirke. Du må også kunne disponere egen bil.
Hva kan vi tilby
En meningsfull, interessant og selvstendig stilling. Lønn etter avtale. Øvrige arbeidsvilkår etter gjeldende lover og tariffavtale. Nærmere opplysninger kan gis ved kirkeverge Terje Sindland, tlf. 90769988 eller ved fellesrådets leder Nina C Karlsen, tlf. 91576194 eller fellesrådets nestleder Gro Salvesen, tlf.92257043.
Søknad med CV og bekreftede vitnemål og attester sendes innen 28.03.2025.
til Lund kirkelige fellesråd: [email protected] eller Stasjonsveien 7, 4460 Moi.
Stasjonsveien 7
4460 Moi
Referansenr.: 4931734454
Stillingsprosent: 100%, Fast
Startdato: 01.09.2025
Søknadsfrist: 28.03.2025
Lund kommune har 3200 innbygger og ligger sentralt ved E-39 midt mellom Flekkefjord og Egersund. Kommunen har et aktivt forretnings- og tjenestetilbud. Kommunen er delt opp i to sokn: Lund og Heskestad. Det er et aktivt kristent arbeid i prestegjeldet. Kirkekontoret er sentralt plassert i kommunesenteret. Trosopplærer har kontorfellesskap med sokneprest, sekretær, kantor og kirkeverge. På Moi er det et menighetssenter som er et strategisk redskap i menighetsarbeidet.
Nettsted: http://www.kirken.no
Tønsberg kommune – Familieveiledere 2 x 100%, TFF – Administrasjon (søknadsfrist 28.03.2025)
Familieveiledere 2 x 100%
Vil du gjøre en forskjell i barn og unges liv?
Engasjerer familiearbeid, systemisk tenkning og tverrfaglig samarbeid deg?
Trives du med varierte arbeidsdager, utfordrende arbeidsoppgaver og utvikling i takt med samfunnsmessige endringer og behov?
Da kan dette være stillingen for deg.
Vi starter opp et nytt tiltak for barn og unge med nedsatt funksjonsevne og deres familier. Tiltaket vil ha ansvar for familieveiledning, kurs og tverrfaglig samarbeid. Det vil være et team med fire ansatte, hvorav tre er familieveiledere og en er barnekoordinator.
Du vil bli en del av et større lag .
Tiltaket blir et av åtte tiltak i virksomhet Tjenester til barn og unge med nedsatt funksjonsevne. Vi er opptatt av at barn og unge får gode, forsvarlige og likeverdige tjenester. Virksomheten har seks døgnbemannede avlastningssentre som gir avlastningstjenester, barneboliger, psykisk helsetjeneste og aktivitetsgrupper til barn og unge 0-18 år.
Virksomheten er en av 13 virksomheter i sektor for Mestring og helse i Tønsberg kommune.
Arbeidsoppgaver:
- Familieveiledning
- Veiledning til barn og ungdom i målgruppen
- Tverrfaglig samarbeid for å samle «laget rundt barnet».
- Ha oversikt over, og bidra aktivt til å ivareta kommunens ansvar for nødvendig oppfølging og tilrettelegging for familien og barnet.
- at familien og barnet får nødvendig informasjon og helhetlig veiledning om helse- og omsorgstjenestetilbudet
- koordinering av det samlede tjenestetilbudet
- Arrangere kurs og ulike nettverksgrupper
Kvalifikasjonskrav
- 3-årig bachelor innen helse og sosialfag, pedagogisk utdanning kan vurderes ved lang erfaring fra feltet
- Erfaring og kompetanse på veiledning og familiearbeid
- Gode digitale ferdigheter
- Kommunisere godt på norsk, både muntlig og skriftlig
- førerkort klasse B
- Kjennskap til offentlig hjelpeapparat
- Godkjent politiattest ved ansettelse
- Det er en fordel med relevant videreutdanning innen familieterapi, kognitiv adferdsterapi, psykososialt arbeid med barn eller annen relevant videreutdanning.
Ønskede kvalifikasjoner
- Erfaring fra arbeid med barn og unge med ulike funksjonsvariasjoner
- Erfaring og kompetanse på tverrfaglig samarbeid og møteledelse
- God kjennskap til det offentlig hjelpeapparat
Personlige egenskaper
- Selvstendig og trygg
- Må kunne koordinere og ta beslutninger
- Fleksibel, løsningsorientert og tar initiativ
- Har gode samarbeidsevner
- Bygger tillit til barna og ungdommen og deres familier, tjenesteytere og samarbeidspartnere
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Spennende faglige utfordringer og mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag
- utfordrende arbeidsoppgaver innenfor et bredt arbeidsområde
- medvirkning i videreutviklingen av virksomheten
- dagtid/fleksitid
- treningsavtaler og firmahytte
- lønn etter gjeldende avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht. Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas tilfølge vil søkeren varsles om dette.
Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost.
Fylke: Vestfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist:m28.03.2025
Tiltredelse: etter avtale
Kontaktpersoner:
Ingunn Midtun
tlf: +47 48165070
Hjemmeside:
Adresse:
Halfdan Wilhelmsens Alle 1c 3110 TØNSBERG
Tønsberg kommune TFF – Administrasjon
Tønsberg ligger i hjertet av Vestfold. Med sin vakre skjærgård, rike kulturliv og sentrale beliggenhet, er Tønsberg et attraktivt sted å bo. Kommunen har 59 000 innbyggere og er i stadig vekst.
Tønsberg kommune er en stor arbeidsgiver med 4027 årsverk. Vi har dyktige og motiverte ansatte som jobber med å løse viktige samfunnsoppgaver. Planverket i kommunen gir føringer for innovativt arbeid.
Kommunen er en IA-virksomhet som legger vekt på samarbeide om et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Nes kommune – Miljøarbeider – tjenesten: Miljøarbeidere i 8 helge-stillinger i ulike brøker fra 28 % til 37,8 % (søknadsfrist 17.03.2025)
Er du ute etter en spennende og givende helgestilling innen målrettet miljøarbeid til voksne med funksjonsutfordringer?
Er du ute etter en spennende og givende helgestilling innen målrettet miljøarbeid til voksne med funksjonsutfordringer?
Da er Miljøarbeidertjenesten i Nes kommune plassen for deg! Vi er med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til brukere i deres hjem. Vi har fokus på mestring, brukermedvirkning og samarbeid og kan tilby et spennende arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere. Vi samarbeider tverrfaglig både internt og eksternt, deltar i ulike prosjekter og er opptatt av fleksibilitet og forbedring.
Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune og er fordelt i 6 ulike avdelinger med forskjellige fokusområder. Vi gir tjenester til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i alle aldre og i alle livets faser. Avdeling 5 gir tjenester til voksne personer med funksjonsnedsettelser. Vi er opptatt av å styrke kompetansen innad, legge til rette for et utviklende fagmiljø og skape muligheter både for brukere og medarbeidere som sikrer gode tjenester også inn i framtida.
Det gir mening å bidra til mestring og livsglede, skape trygghet og et godt liv. Vi ønsker deg som er engasjert, har faglig interesse, og som vil utføre jobben med arbeidsglede og humor
Arbeidsoppgaver
- Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven
- Målrettet miljøarbeid
- Iverksette og påse at tiltak, oppfølging og dokumentasjon er faglig forsvarlig
- Tilrettelegge for mestring og ressursmobilisering
- Tilrettelegge og bistå i daglige gjøremål/aktiviteter
- Opplæring og veiledning av medarbeidere – bistå i ressursgrupper/ansvarsgrupper
- Samarbeid med verger/pårørende/fagansvarlige og andre aktuelle instanser
- Faglig oppdatering/utvikling/delta aktivt inn i kommunens visjon og framtidsplaner
Kvalifikasjoner
- Relevant fagarbeidertutdanning er ønskelig
- Ha evne til å sette deg inn i andres livssituasjon
- Gode samarbeidsevner, erfaring fra tverrfaglig/flerfaglig samarbeid
- Er ryddig og presis
- Ha evne til fleksibilitet og stabilitet
- Kunne foreta gode faglige og etiske vurderinger, være bidragsyter til holdningsarbeid
- Bidra til ett godt arbeidsmiljø
- Være positiv til endring og utvikling
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.
Personlige egenskaper
Vi tilbyr
- Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
- Godt arbeidsmiljø
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Intern opplæring
- Lønn etter gjeldende tariff
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Attester og vitnemål lastes opp i søkeprosessen. Originale vitnemål og attester tas med til et eventuelt intervju.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Praktisk informasjon om søkerprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 17.03.2025
Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/
Adresse:
Rådhusgata 2 2150 Årnes
Kontakperson:
An-Kristin Myrhe, Avdelingsleder, avdeling 5
mob: +47 97621526
E-post:[email protected]
Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS