Menighetspedagog Vestnes Kyrkjelege Fellesråd (Søknadsfrist 25.11.2023)

 

Vikariat for trusopplærar

 

 

  • Vestnes Kyrkjelege Fellesråd
  • Myra 3, 6390 Vestnes

 

DEN NORSKE KYRKJA

Vestnes kyrkjelege fellesråd
Det er ledig vikariat i 80% stilling som

TRUSOPPLÆRAR / KYRKJELYDSPEDAGOG

Stillinga er ledig frå 01.02.2024-12.11.2024

Vestnes kommune ligg sentralt til, med korte avstandar til Molde, Åndalsnes og Ålesund. Høge fjell og djupe fjordar gjev høve til rike naturopplevingar i fjellet og på sjøen. M.a. er Ørskogfjellet ein populær utfartsstad for friluftsliv.

Vestnes kyrkjelege fellesråd femner fem sokn i Vestnes kommune. Sokna er knytt til Fiksdal kyrkje, Vestnes kyrkje, Tresfjord kyrkje, Vike kyrkje og Vågstranda kyrkje.

Staben består av kyrkjeverje, 2 prestar, diakon, kyrkjelydspedagog, kantor, sekretær og kyrkjetenar.

Det er utarbeidd planer for alle sokna i Vestnes, i tråd med trusopplæringsreforma i Den Norske kyrkja – «Størst av alt».

 

Arbeidsoppgåver:

  • Følgje opp dei vedtekne planane.
  • Leie og utvikle trusopplæring, i samarbeid med sokneråda.
  • Planlegge og gjennomføre trusopplæringstiltak i samarbeid med staben
  • Rekruttere og rettleie frivillige medarbeidarar
  • Ta del i gudstenester som er relevante for stillinga
  • Skape rom for born og unge i kyrkja

 

Kvalifikasjonar:

  • Kristendomsfagleg, pedagogisk- eller anna relevant utdaning
  • Erfaring frå arbeid med born og unge
  • Evne til å arbeide sjølvstendig og til å arbeide i team
  • Evne til å organisere, arbeide målretta og strukturert
  • Personen må vere eigna for stillinga.
  • Tilfredsstillande politiattest (barneomsorgsattest) må leggjast fram ved tilbod om stillinga.

 

Anna:

  • Løn etter tariff
  • Pensjonsordning i KLP
  • Må disponere bil
  • Søkjar må vera medlem av Den norske kyrkja
  • Dersom det er ønskeleg for den aktuelle søkaren kan det være aktuelt med inntil 20%stilling i tillegg til vikaritatet på 80%, som fyllast opp med arbeid med konfirmantane lønna av bispekontoret.
  • Relevant praksis kan kompensere for manglande formell utdanning.

For meir informasjon, kontakt Ingvild Venås Sanchez, trusopplærar på tlf.

414 72908, eller Olav Egil Tomren, kyrkjeverje på tlf. 916 29416.

Søknad, vedlagt attestar, referansar og vitnemål sendast pr. e-mail til følgjande adresse: [email protected]

Søknadsfrist: 25.11.23

 

Om arbeidsgiveren

 

Om stillingen

  • Stillingstittel: Menighetspedagog
  • Antall stillinger: 1
  • Oppstart: Etter avtale
  • Ansettelsesform: Vikariat
  • Heltid/deltid: Heltid
  • Sektor: Offentlig
  • Arbeidsdager: Ukedager, Lørdag, Søndag
  • Arbeidstid: Dagtid, Kveld

 

Søk på jobben

 

Kontaktperson for stillingen

Olav Egil Tomren, kyrkjeverge
91629416
[email protected]

Del stillingen

Selskap

Vestnes kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Vestnes

Søknadsfrist

November 25, 2023

Kantor / kyrkjelydsmusikar – 80% og 100% faste stillingar (søknadsfrist 30.11.2023)

PP-rådgiver – Spesialpedagogiske tjenester (søknadsfrist 05.12.2023)

 

PP-rådgiver

 

 

Har du lyst til å jobbe med kompetente og erfarne pedagoger og spesialpedagoger som alle jobber til barnas beste? Ja, da er du hjertelig velkommen til å søke en stilling hos oss.

Pedagogisk psykologisk tjeneste er en del av Enhet for spesialpedagogiske tjenester i Narvik kommune. Denne enheten består av to avdelinger; Spesialpedagogisk tjeneste for førskolebarn og Pedagogisk psykologisk tjeneste. Enheten er tverrfaglig oppbygget og dekker behovene for pedagogisk psykologisk rådgivning, spesialpedagogisk hjelp til førskolebarn og logopedtjenesten.

Enheten spesialpedagogiske tjenester jobber forebyggende og i nært samarbeid med skoler og barnehager med fokus på inkludering. Det er ønskelig at PP-tjenesten skal jobbe tett på skoler og barnehager for å kunne komme tidlig inn og bidra med hjelp og støtte for å øke kvaliteten på det ordinære tilbudet.

Vi er inne i en spennende tid med oppbygging av vår tjeneste som skal gi elever i skolen og barn i barnehagen et inkluderende, likeverdig og tilpasset pedagogisk tilbud . PP-tjenesten i Narvik er delaktig i arbeidet med Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis, Olweusprogrammet (skole), Sammen mot mobbing (barnehage) og skolebasert kompetanseutvikling (Dekom og Rekom).

Vi søker deg som er opptatt av utvikling, er målrettet og har evne til å inspirere og motivere skoler og barnehager slik at vi sammen leverer tjenester av høy kvalitet. Som PP-rådgiver vil du inngå i et team med erfarne og kompetente spesialpedagoger og PP-rådgivere.

 

  • Søknadsfrist: 05.12.2023
  • Arbeidsgiver: Narvik kommune
  • Sted: Narvik
  • Stillingstittel: PP-rådgiver
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4729560527

 

Arbeidsoppgaver

  • Arbeide systemrettet med fokus på bl.a. Olweus, Sammen mot mobbing og Pedagogisk analyse
  • Sørge for et godt arbeidsmiljø, god samhandling og ressursutnyttelse i enheten
  • Rådgiving, veiledning, forebygging og tidlig innsats
  • Sakkyndighetsarbeid (utredning, kartlegging, rapportskriving)

 

Kvalifikasjoner

Må ha

  • Pedagogisk-, spesialpedagogisk-, og/eller psykologisk utdanning på master eller profesjonsnivå.
  • Erfaring fra arbeid i grunnskolen, barnehagen eller PP-tjenesten (annen relevant erfaring kan vurderes)
  • Godkjent politiattest
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Erfaring med, og engasjement for individuelt arbeid og for systemarbeid

Ønskes

  • God kunnskap om spesialundervisning/spesialpedagogisk hjelp og tilpasset opplæring
  • Utrednings- og testkompetanse
  • Erfaring med å samarbeide på tvers av fagfelt
  • Erfaring med veiledning

 

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
  • Strukturert, fleksibel og evne til å takle stort arbeidspress
  • Ha god systemforståelse og kompetanse i arbeid med livslang læring, individuelt tilrettelagt opplæring og spesialpedagogisk hjelp/undervisning
  • Fleksibilitet og evne til selvstendighet
  • Løsningsorientert og strukturert
  • Personlig egnethet vektlegges sterkt

 

Vi tilbyr

  • Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter
  • Mulighet for å bidra til å utvikle det fremtidige tilbudet innenfor oppvekstsektoren
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter gjeldende regelverk.
  • Hos oss får du muligheten til å jobbe i en spennende organisasjon med mål om god kvalitet på tjenestene. Du har muligheten til å bidra med å forme tjenesten og utnytte handlingsrommet innenfor rammene.
  • Som ny tilflytter i Narvik tilbyr vi gratis årskort i Narvikfjellet eller Ankenes alpinanlegg, eventuelt klippekort på et av bassengene i kommunen vår.

Les om tilflytterpakken: https://www.narvik.kommune.no/tjenester/prosjekter/tilflytter/tilflytterpakken/

 

Annet:

Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller minoritetsbakgrunn.
Dersom du har utenlandsk yrkeskvalifikasjon, stilles det krav om norskferdigheter.
Du må legge fram politiattest før du starter i stillingen.
Ved nyansettelse vil det være 6 måneders prøvetid.

Ansettelsen skjer på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler. Det er utarbeidet en mer detaljert stillingsbeskrivelse for stillingen.

Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om unntak fra offentlighet må begrunnes i søknaden, jamfør offentleglova § 25, andre ledd. Søker vil bli varslet om ønsket ikke tas til følge.
Personer som har et arbeidsforhold til Narvik kommune, som er i en nedbemanningsprosess, eller er registrert med behov for annet passende arbeid, kan ha fortrinnsrett på stillingen.

 

Kongens gate 45, 8514 Narvik

 

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Torunn How
Enhetsleder
 Telefon:+47 97647187

 

Narvik kommune – et samfunn i utvikling

Narvik kommune, i hjertet av Nord-Norge, tilbyr spennende karrieremuligheter og en unik kombinasjon av naturopplevelser og kultur. Med 22.000 innbyggere er Narvik ideell for jobbsøkere som søker både personlig og faglig vekst.

Regionen fokuserer på reiseliv, fornybar energi, blå næringer og samarbeid med UiT – Norges arktiske universitet. Dette gir et bredt spekter av attraktive jobbmuligheter og et miljø der du kan utvikle deg og trives.

Omgitt av storslåtte fjell og fjorder, tilbyr Narvik fantastiske fritidsaktiviteter som alpint, nasjonalfjellet Stetinden og golf. Narvik ligger nær populære reisemål som Lofoten og Vesterålen og er vertskap for kulturarrangementer og festivaler.

Narvik er involvert i spennende prosjekter som et toppmoderne sykehus og byens søknad om alpin-VM. Bli en del av Narviks fremtidsrettede arbeidsmiljø og opplev enestående muligheter både profesjonelt og personlig!

Del stillingen

Selskap

Narvik kommune

Kontaktinfo

  • Torunn How
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 97647187

Lokasjon

  • Narvik

Søknadsfrist

Desember 5, 2023

Avdelingsleder Helse og omsorg i 100% stilling Heltid (søknadsfrist 03.12.2023)

Havn Båtsfjord

Avdelingsleder Helse og omsorg

 

 

Om oss

Fiskerihovedstaden Båtsfjord er en kystkommune i Finnmark med omkring 2 300 innbyggere.
Hovedstaden er rik på gode opplevelser til sjøs og land. Her kan du kombinere villmark med isfiske, atlanterhavslaks i Syltefjordelva, flotte røye og ørretvann, samt et aktivt kulturliv. +++

Båtsfjord er inne i en veldig spennende periode hvor det gjennomføres flere større byggeprosjekter i kommunal regi, herunder bygging av en ny skole og basseng, nye kaier og ny fotballbane. I tillegg har Båtsfjord et veldig godt og stabilt privat næringsliv.

Film om Båtsfjord

Den typiske Båtsfjordingen er kjent for å være raus og inkluderende, gjerne med en vittig kommentar på lur til enhver tid.
Sentrum og hjerterom er bestandig nært i vår trygge kommune.
Velkommen skal du være!

Båtsfjord – kommunen der du vil trives. Les mer på www.batsfjord.kommune.no.

Arbeidsgiver ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere!

 

Vi trenger deg som vår avdelingsleder!

Båtsfjord kommune søker avdelingsleder, i 100% stilling, ved Helse og omsorg.

Vi ønsker deg som er robust i møte med relasjonelle utfordringer og har evne til egenomsorg, som setter dagsorden på en tydelig og empatisk måte med tjenestekvalitet i fokus.

Avdelingsleder Helse og omsorg er organisert med virksomhetsleder Helse og omsorg som nærmeste leder, sammen med to andre avdelingsledere i virksomheten.

Båtsfjord kommune er inne i en større omstillingsprosess gjennom Bærekraft 25, og endrings- og utviklingsarbeid vil være en viktig del av arbeidet.

 

Ansvar og arbeidsoppgaver

Avdelingsleder kan få delegert ansvar for budsjett, økonomi eller personal innenfor sitt område. Den har et komplett ansvar for sine tildelte oppgaver og med tildelt myndighet, og leder ut fra en helhetsforståelse. Avdelingsleder deltar i lederteam i virksomheten og bidrar til helhetlig styring. Og noen av arbeidsoppgavene er:

  • Ansvar for drift og ledelse sammen med to andre avdelingsledere i virksomheten
  • HMS i enheten
  • Jobbe for godt resultat- og måloppnåelse ihht. gjeldende planer, vedtak og beslutninger
  • Ansvar for å gi tilfredsstillende tjenestetilbud innenfor gitte økonomiske rammer
  • God samhandling med forvaltning og ledergruppen, og gi kvartalsvis rapportering på måloppnåelse

 

Kvalifikasjoner

Vi søker deg som:

  • Bachelor innenfor helse- og/eller sosialfag. Relevant erfaring vil bli vurdert ved manglende fagkompetanse.
  • Det er en fordel med erfaring med eller interesse for ledelse
  • God digital kompetanse

 

Leder – og personlige egenskaper

  • Du er trygg og tydelig i lederrollen
  • Du er inkluderende, initiativrik og utviklings- og endringsorientert
  • Evner å stå i utfordringer og være tydelig i din kommunikasjon, samtidig som du har gode lytteegenskaper
  • Du har stor arbeidskapasitet, er ryddig og struktuert og beholder ro i stressende situasjoner
  • Kommuniserer godt og har evne til å motivere og begeistre andre, og ha gode samarbeidsevner
  • Evne til å ta initiativ og jobbe selvstendig, være mål- og resultatorientert
  • Du er fleksibel

Personlig egnethet vektlegges

 

Vi tilbyr

  • Spennende og utfordrende stillinger i utviklingsrettede organisasjoner
  • Gode og engasjerte kollegaer
  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser
  • Gode pensjonsordninger
  • Flere gunstige ordninger som følge av tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark
    – Særskilt inntektsfradrag (Finnmarksfradraget) på 20.000 kr
    – 3.5 prosentpoeng lavere skatt på alminnelig inntekt
    – 2 prosentpoeng lavere trinnskatt i trinn 3
    – Årlig studielånsnedskriving på inntil 20% av lånegrunnlag, maks 30.000 kr
    – Fritak for el-avgift
    – Rimereligere strøm
    – Gratis barnehageplass
    – Gratis SFO for 1.klasse
  • Et aktivt lokalsamfunn med korte avstander til næringsliv og flott natur

 

Generelt

  • Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig. Ved tvil om søkere har nødvendige norskkunnskaper, må det dokumenteres ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2
  • Tilsetting skjer på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtale og reglement
  • Prøvetid på 6 måneder
  • Opplysninger om søker kan bli offentlige selv om søkeren har bedt om å ikke blir oppført på søkerlista, jf. Offentlighetsloven §25
  • Søkere som ikke er ansatt i Båtsfjord kommune bes om å oppgi minst 2 referanser
  • Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (søk stillingen)

 

Spørsmål om stillingen

Sebastian Nilsen
Virksomhetsleder Helse
479 06536
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

  • Søknadsfrist: 3. desember 2023
  • Arbeidsgiver: Båtsfjord kommune
  • Kommune: Båtsfjord
  • Omfang: Heltid
  • Varighet: Fast
  • Arbeidssted: Båtsfjord kommune, 9990 Båtsfjord

Del stillingen

Selskap

Båtsfjord kommune

Kontaktinfo

  • Sebastian Nilsen
  • Tittel: Virksomhetsleder Helse
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 479 06536

Lokasjon

  • Båtsfjord

Søknadsfrist

Desember 3, 2023

Virksomhetsleder – Krødsherad skole Krødsherad skole Krøderen / Noresund (søknadsfrist 06.12.2023)

Krødsherad kommune -  Krødsherad skole

 

 

Virksomhetsleder – Krødsherad skole

 

 

Vi søker en engasjert, raus og inkluderende skoleleder som er på leit etter gode løsninger. Som viser raushet og godvilje og kan jobbe strategisk og målrettet med å videreutvikle skolens satsingsområder og gode praksiser.

Krødsherad skole er en 1.-10. skole som per tiden har ca 50 ansatte og 270 elever. Skolen ligger pr. i dag på Krøderen frem til ny skole som er under planlegging blir bygget. Skolens lederteam består av virksomhetsleder (rektor), to avdelingsledere for henholdsvis barnetrinnet og ungdomstrinnet og merkantil stilling. I tillegg er det 1,2 årsverk rådgiverstillinger med ansvar for oppvekst underlagt kommunalsjef. Det er tett dialog med PPT som er en del av et interkommunalt samarbeid med Sigdal og Modum kommune.

Krødsherad skole er en MOT- skole med verdiene: MOT til å leve, MOT til å bry seg og MOT til å si nei. Krødsherad skole deltar i to aktive MOT-programmer: «Robust ungdom 12-16» og «Skolen som samfunnsbygger». «Robust ungdom» har som mål å styrke den enkelte ungdoms robusthet, klassemiljø og skolekultur der alle blir inkludert. «Skolen som samfunnsbygger» vektlegger skolens sentrale rolle i lokalsamfunnet med mottoet «It takes a village to raise a child». Kjernen i programmet er de tre relasjonsnormene; skape godfølelsen, vise bakgrunnsforståelse og praktisere tøff kjærlighet.

Lærings- og arbeidsmiljø er viktig for alle og skolen jobber systematisk og grundig med å opprettholde og utvikle dette. Skolen har et spesielt fokus på å utvikle elevenes grunnleggende ferdigheter i lesing, skriving, regning og digitale ferdigheter. Det pedagogiske utviklingsarbeidet i skolen ivaretas i et samarbeid mellom ledelse og de ulike teamene på skolen. Vi ønsker oss en rektor som klarer å nyttiggjøre det pedagogiske handlingsrommet på en god måte.

 

VIRKSOMHETSLEDER KRØDSHERAD SKOLE

Positivt elevsyn, godt lærings- og arbeidsmiljø og gode relasjoner er viktige verdier i vårt arbeid. Det legges vekt på et helsefremmende lærings- og arbeidsmiljø, et godt profesjonsfelleskap og inkluderende praksis. Er du den virksomhetslederen vi leter etter?

 

Arbeidsoppgaver:

Virksomhetsleder er skolens øverste pedagogiske og administrative leder med ansvar for læring og ressursforvaltning, og man må kunne arbeide både strategisk og i drift. Virksomhetsleder har ansvar for å videreutvikle et trygt, inkluderende og mestringsorientert lærings- og arbeidsmiljø for elever og ansatte. Til stillingen ligger både personalansvar og ansvar for budsjett og økonomi.

  • Lede og motivere medarbeidere til samarbeid og målrettet innsats for elevenes læringsutbytte.
  • Samarbeid og samhandling om barn og unges oppvekst og utvikling på tvers av kommunens tjenesteområder.
  • Overordnet ansvar for pedagogiske utvikling og bidra til at barn og ungdom utrustes med ferdigheter, kunnskaper og holdninger som setter dem på en god måte i stand til videre utdanning, yrke og samfunnsliv.
  • Videreføre og videreutvikle skolens arbeid med de sentrale utfordringene i Kunnskapsløftet og læreplanverket.
  • Sette i gang nødvendige prosesser og tiltak som sørger for at skolen er i stand til å møte framtidige utfordringer.
  • Representere, profilere og posisjonere skolen utad og delta i lederfora i Krødsherad kommune.
  • Drive virksomheten effektivt, og i samsvar med god forvaltningsskikk og motivere til god ledelse og positiv organisasjonskultur i hele organisasjonen.

 

Ønsket kompetanse:

  • Relevant høyere utdanning og pedagogisk kompetanse. Annen realkompetanse og tilleggsutdanning i administrasjon og ledelse vil bli vurdert.
  • Gode lederegenskaper og kompetanse innen økonomi og administrasjon.
  • Rektorutdanning, eller villighet til å ta utdannelsen de nærmeste årene. Kommunen legger til rette for dette.
  • Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig.
  • Personlige egenskaper vektlegges.

Vi søker en tydelig og synlig rektor som motiverer til felles innsats for læring og utvikling i alle ledd. En involverende rektor som er opptatt av et trygt og godt skolemiljø hvor relasjoner, inkludering og skoleutvikling er satt i høysetet. En resultatorientert rektor med god gjennomføringsevne. Du beskrives gjerne som engasjert, fleksibel og lojal, og har en motiverende lederstil preget av samarbeid, dialog og tillit.

 

Hvorfor søke denne stillingen?

Krødsherad kommune er en arbeidsgiver som investerer i ansatte og både gir tillit, trygghet og mulighet for utvikling og som legger til rette for at du skal lykkes i jobben som leder.

  • En spennende, krevende og utviklende jobb i et fagmiljø med bred og god kompetanse i et livsløpsperspektiv.
  • Et godt, trygt og inkluderende arbeidsmiljø.
  • Være del av kommunedirektørenes utvida ledergruppe for å utvikle Krødsherad kommune videre.
  • Lønn etter avtale.
  • God pensjons- og forsikringsordning.

Politiattest må kunne fremvises ved tilsetting.

Elektronisk søknad skal benyttes.

 

 

Søk her

 

 

  • Jobbtype: Fast
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 06.12.2023
  • Tiltredelse: Snarest
  • Arbeidssted: Krøderen/Noresund

 

Kontaktpersoner:

Birte Elèn Sætrang

mob: +47 482 93 565

 

Hjemmeside:

www.krodsherad.kommune.no

 

Adresse:

Byåsen 1 3535 Krøderen

 

Krødsherad kommune – Krødsherad skole

Krødsherad kommune ligger i Buskerud kun 10 mil fra Oslo. Med strandlinje til Krøderen og høyfjell som Norefjell, byr kommunen på både fjord, fjell og fin natur. Dette har skapt en sterk turisnæring og et variert næringsliv i kommunen.

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

  • Birte Elèn Sætrang
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 482 93 565

Lokasjon

  • Noresund
  • Krøderen

Søknadsfrist

Desember 6, 2023

Renholder i Kristiansund kirkelige fellesråd (søknadsfrist 10.12.2023)

 

Renholder i Kristiansund kirkelig fellesråd

 

Kristiansund kirkelige fellesråd

Om stillingen

40 % stilling som renholder i ett års engasjement med mulighet for fast tilsetting
i Kristiansund kirkelige fellesråd.

Kristiansund kirkelig fellesråd ligger i Kristiansund kommune. Kristiansund ligger på 4 øyer på Nordmøre. Kommunen har 24 250 innbyggere. Byen har stor aktiviteten tilknytning til olje og gassproduksjonen i Norskehavet. Det er et rikt kulturliv i byen med opera og nytt kulturhus på vei. Byen har et aktivt idrettsmiljø og det ligger godt til rette for friluftsliv både til lands og til vanns.
Det er 4 kirker i kommunen. Kirkelandet kirke, Nordlandet kirke, Frei kirke. Alle disse kirkene er listeførte. Grip kirke er fredet. Alle kirkene har behov for en renholder som har god kunnskap om hvordan renhold skal gjennomføres på en best mulig måte. Har du lyst til å holde på med renhold litt utenom hva de fleste gjør så er dette jobben for deg.
I tillegg har Kristiansund kirkelig fellesråd tre kapeller, et krematorium og kontorlokaler. De resterende byggene kan komme til på et senere tidspunkt, da vil stillingsprosenten øke.
Arbeidet går ut på å gjennomføre periodisk og daglig renhold i Kirkelandet kirke og Nordlandet kirke.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 10.12.2023
Arbeidsgiver: Kristiansund kirkelige fellesråd
Sted: Kristiansund
Stillingstittel: Renholder i Kristiansund kirkelig fellesråd
Stillinger: 1 
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Engasjement
Stillingsprosent: 40
Webcruiter-ID: 4731613999

Arbeidsoppgaver

Renhold Kristiansund kirkelig fellesråd bygg og lokaler
Innkjøp av renholdsartikler

Kvalifikasjoner

Førerkort kl B.
Fagbrev som renholdsoperatør, alternativ kan erfaring veie opp for fagbrevet.
Disponerer egen bil
Personlige egenskaper
Punktlig, nøyaktig, selvstendig, fleksibel og løsningsorientert
Til å stole på med stor grad av stå på vilje.
Omstillingsvillig

Vi tilbyr

Et hyggelig arbeidsmiljø med gode kollegaer.
Varierende og utfordrende jobb.
Lønn etter gjeldende tariffavtale.
Offentlig tjenestepensjon (KLP).

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Kaasbøls vei 50, 6510 Kristiansund, Norge

Kontaktinformasjon

Kjersti Harstad, Kirkeverge
Telefon:  71 57 38 07

Christina Gundersen, Assisterende leder
Telefon:  71 57 37 85

 

Del stillingen

Selskap

Kristiansund kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Kjersti Harstad
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 71 57 38 07
  • Christina Gundersen
  • Tittel: Assisterende leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 71 57 37 85

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

Desember 10, 2023

Kateket i Kristiansund kirkelig fellesråd (søknadsfrist 10.12.2023)

 

Kateket i Kristiansund kirkelig fellesråd

 

Kristiansund kirkelige fellesråd

Om stillingen

Det er ledig 100 % stilling som kateket i Kristiansund kirkelige fellesråd med tjenestested for tiden Frei menighet med tiltredelse 1. februar 2024. Frei menighet ligger i Kristiansund kommune og tilhører Ytre Nordmøre prosti i Møre bispedømme. Menigheten har 4600 medlemmer.

Kristiansund kirkelig fellesråd ligger i Kristiansund kommune. Kristiansund ligger på 4 øyer på Nordmøre. Kommunen har 24 250 innbyggere. Byen har stor aktiviteten tilknytning til olje og gassproduksjonen i Norskehavet. Det er et rikt kulturliv i byen med opera og nytt kulturhus på vei. Byen har et aktivt idrettsmiljø og det ligger godt til rette for friluftsliv både til lands og vanns.

Kristiansund har 3 menigheter, Kristiansund, Nordlandet og Frei. Alle menighetene har et godt samarbeid med barnehager, barneskoler og ungdomskolen. Det er etablert god kontakt med musikkmiljø, frivillige lag og organisasjoner. Arbeidstakeren må være innstilt på tett samarbeid med andre tilsette i fellesrådsområdet.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 10.12.2023
Arbeidsgiver: Kristiansund kirkelige fellesråd
Sted: Kristiansund
Stillingstittel: Kateket i Kristiansund kirkelig fellesråd
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4731743286

Arbeidsoppgaver

Undervisning, trosopplæring, konfirmantarbeid og samarbeid med skoler
Del av menighetsrådenes undervisnings- og trosopplæringsutvalg og trosopplæringsteam
Oppfølging av frivillige medarbeidere
Deltar på gudstjenester tilknyttet undervisnings- og trosopplæring
Utvikling og fornyelse av menighetenes undervisnings- og trosopplæringsplaner
Bidra i undervisningssamarbeid i Kristiansund kirkelig fellesråd

Kvalifikasjoner

Utdanning som kateket i samsvar med tjenesteordningen, eller treårig høyskoleutdanning innenfor pedagogikk eller kristendomskunnskap.
Relevant erfaring
Dersom søker ikke oppfyller kvalifikasjonskravet til kateket plikter den tilsatte å ta videreutdanning til kateket. Forholdene legges til rette slik at det kan gjennomføres

Andre krav

Søker må være medlem av Den norske kirke
Den som tilsettes må fremlegge tilfredsstillende politiattest i henhold til Trossamfunnsloven §20
Søkere må disponere egen bil
Tilsetting skjer med forbehold om vigsling og at biskopen gir tjenestebrev

Personlige egenskaper

Gode formidlingsevner
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Initiativrik, se muligheter og gjennomføre disse
Selvstendig, fleksibel, løsningsorientert, inkluderende og tålmodig
Pliktoppfyllende og strukturert
Lærevillig og positiv
Omstillingsvillig
Vi legger vekt på personlige egenskaper

Vi tilbyr

Varierende og utfordrende jobb, med stor mulighet til å påvirke egen arbeidssituasjon i et godt og engasjert stabsmiljø. Vi ønsker å være en aktiv og levende kirke som har fokus på barn og ungdom. Vi jobber tverrfaglig med vekt på utvikling og samhandling
Offentlig pensjonsordning KLP
Lønn etter gjeldende tariffavtale
Noe kvelds- og helgearbeid må regnes med
Tilsetting skjer med forbehold om vigsling og at biskopen gir tjenestebrev.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Kongens Plass 5, 6509 Kristiansund, Norge

Kontaktinformasjon

Christina Gundersen, Assisterende leder
Telefon:  71 57 37 85

Kjersti Harstad, Kirkeverge
Telefon:  71 57 38 07

 

Del stillingen

Selskap

Kristiansund kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Christina Gundersen
  • Tittel: Assisterende Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 71 57 37 85
  • Kjersti Harstad
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 71 57 38 07

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

Desember 10, 2023

Prosessingeniør, VA-prosess Enga (søknadsfrist 27.11.2023)

 

Vil du være med på å forbedre avløpshåndtering og miljø i Sandefjord kommune

PROSESSINGENIØR

 

Om tjenestested

VA Prosess drifter og vedlikeholder 8 renseanlegg, 82 pumpestasjoner og 4 vannverk med trykkøkningsstasjoner. I tillegg kommer vedlikeholdsansvaret for 6 høydebasseng med dertil trykkøkningsstasjoner og vannmålere. Det er pr i dag 17 ansatte i enheten.
VA Prosess har hovedavdeling med verksted på Enga samt en mindre avdeling på Vårnes.

Vi har behov for en ingeniør med bakgrunn i renseteknologi. Dette er en nyopprettet stilling. Arbeidet vil omfatte tett samarbeid med operatører. Stillingen skal ha fokus på innovasjon og forbedringer som vil bidra til å redusere kostnader, øke effektiviteten og forbedre avløpshåndtering og miljø.

Stillingsinformasjon

Stillingsstørrelse: 100%
Stillingstype: Fast
Stilling ledig fra: Etter avtale

Arbeidsoppgaver

Det er operatører som skal drifte anleggene, men du holder i «trådene» og hjelper til der det trengs
Det forventes at du setter deg godt inn i prosessene samt kjemien og biologien bak
Sørge for kunnskaps- og kompetanseoverføring til operatører. Du liker å lære bort
Analysere hendelser som grunnlag for læring og forbedring
Vurdere og følge opp driftssrutiner, renseresultat og identifisere forbedringstiltak
Kvalitetsansvarlig (se til at krav blir overholdt)
Delta i prosjekter, som fremtidige renseløsninger
Kontaktperson for akkreditert prøvetaking
Utarbeide underlag til årsrapporter
Ansvarlig for kjemi/prosess læring/er

Kvalifikasjoner

Ingeniør innenfor relevant fagområde (kjemi / prosess / vann- og avløp)
Erfaring fra vann og avløp, prosessindustri eller liknende type industri. Nyutdannede kan søke
Kurs i drift av renseanlegg er ønskelig
Førerkort kl. B
Beherske norsk skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

Fleksibel, ærlig og godt humør
Du er ikke redd for å ta i et tak og bli «skitten på fingra»
Evne og holdning til å lære fra erfarne operatører med solid kompetanse
Gode problemløsningsferdigheter (analytisk og teknisk)
Evne til å kunne kombinere praksis og teori
Strukturert
Gode samarbeidsevner
Evne til å jobbe selvstendig
Yrkesstolthet

Vi tilbyr

Utfordrende og utviklende oppgaver innen et spennende fagområde
Selvstendig og variert arbeid
Godt arbeidsmiljø
Gode pensjonsordninger
Bedriftsidrettslag med variert tilbud
Personalhytte

Andre opplysninger

Må være villig til å ta 3-ukers grunnkurs for driftsoperatør
Oppmøtested Enga
Gjensidig prøvetid er 6 måneder
Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuelle offentliggjøring av søkerliste
Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse til et eventuelt intervju

Lønn

Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale og i stillingskode 8084 Ingeniør.
Som ansatt er du medlem av Sandefjord kommunale pensjonskasse. Sandefjord kommune har en av markedets beste pensjonsordninger og betaler inn over 10 % av den enkeltes bruttolønn. Den ansatte trekkes 2 % i pensjonsinnskudd.

Er dette en stilling som gir deg lyst til å flytte til Sandefjord?

Bor du ikke i Sandefjord og tenker at dette er interessant for deg, så legger vi ved et par linker til aktuell informasjon om Sandefjord kommune, i tillegg til at du har link til kommunens egne nettsider tilgjengelig i utlysningen.

Tenk stort, tenk Sandefjord

Sandefjord kommune | Facebook
Foresatteportalen i Sandefjord kommune
Sandefjord kommune på YouTube

 

Om stilllingen:

Referansenummer: 23/37748

Fylke: Vestfold og Telemark

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 27.11.2023

 

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Enga

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktpersoner:

Magnus Laksesvela

mob: +47 92892168

Stein Jørgensen

mob: +47 91124084

 

Hjemmeside:

www.sandefjord.kommune.no/

Adresse:

Rådhuset Sandefjordsveien 3 3208 Sandefjord

 

Sandefjord kommune – VA-prosess

Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 65 000 innbyggere og over 5000 ansatte.

Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.

Del stillingen

Selskap

Sandefjord kommune

Kontaktinfo

  • Magnus Laksesvela
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 92892168
  • Stein Jørgensen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 91124084

Lokasjon

  • Sandefjord

Søknadsfrist

November 27, 2023

Sykepleier og helsefagarbeider (søknadsfrist 20 og 21.11.2023)

Vang kommune – Kommunalsjef Landbruk og teknisk – 100 % fast stilling (Søknadsfrist 26.11.2023)

 

Kommunalsjef ved Landbruk og teknisk

 

Vang Kommune

Om stillinga

Vang kommune har ledig 100 % fast stilling som kommunalsjef for teknisk, plan, miljø og landbruk. Kommunalsjefen inngår i kommunedirektøren si leiargruppe. Leiargruppa arbeider i fellesskap med forsvarleg forvaltning og berekraftig utvikling av kommunen. Vi søkjer difor ein person med gode samarbeidsevner og ei strategisk innstilling til den samla kommunale verksemda.

Ved etaten er desse fagområda:

Samfunnsutvikling
Arealplan og byggesak
Vatn og avløp
Miljø og naturforvaltning
Landbruk, skogbruk og viltforvaltning
Landmåling, kart og GIS
Beredskap
Teknisk drift, reinhald og kommunal eigedomsforvaltning
Vang kommune nyttar nynorsk som målform.

For meir info om Vang kommune, sjå:

www.vangivaldres.no/om-vang/vangswiki/

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 26.11.2023
Arbeidsgivar: Vang Kommune
Stad: Vang i Valdres
Stillingstittel: Kommunalsjef Landbruk og teknisk – 100 % fast stilling
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4730198062

Arbeidsoppgåver

Leie, organisere, prioritere og strukturere arbeidet på etaten
Ansvar for etatens økonomi og personell, samt utvikling av fagområda
Ansvar for å sikre ei effektiv tenesteutøving med god kvalitet i medhald av lovverk, rammer og målsetjingar
Ansvar for rekruttering og kompetanseutvikling i etaten
Vidareutvikle etaten med fokus på å skape ein felles kultur og innovativ tankegang
Ansvarleg for etatens saksbehandling innanfor fagområda og førebu saker til politisk behandling

Kvalifikasjonar

Relevant :

Universitets- eller høgskuleutdanning, til dømes innanfor ingeniørfag, forvaltning, jus, realfag, samfunnsfag
Realkompetanse kan i særskilte tilfelle kompensere for manglande utdanning
Haldningar og verdiar som er i tråd med Vang kommune sine perspektiv på leiarskap
Ynskjeleg med kjennskap til lovverk og føresegner innanfor kommunal forvaltning og beredskap
God forståing for offentleg forvaltning og økonomi
God systemforståing og digital kompetanse
Gode norskkunnskapar, og god skriftleg og munnleg framstillingsevne

Personlege eigenskapar

Vi søker deg som

  • vil vere med å forvalte og utvikle verdiane i Vang kommune
  • har fokus på kommunikasjon, og er god på dialog og samarbeid
  • gjennom dine leiareigenskaper evner å levere gode resultat i samarbeid med andre
  • har høg gjennomføringsevne, er tydeleg og evner å ta avgjerd på sjølvstendig grunnlag i tråd med
  • overordna målsetning
  • finn gode løysingar og held fokus på utvikling av medarbeidarar, system og organisasjon
  • tør å tenke nytt, tar utfordringar og ser moglegheiter
  • har gode strategiske og analytiske eigenskapar
  • skapar tillit gjennom høg fagleg og personleg integritet
  • har stor interesse for kommunal forvaltning og utvikling av fagfeltet
  • har god forståing for forholdet mellom styret og administrasjonen i ein organisasjon
  • Det vil bli lagt stor vekt på personlege eigenskapar

Vi tilbyr

  • deltaking i ei engasjert og inkluderande leiargruppe
  • gode og faglig dyktige kollegaer
  • spanande, varierte og utfordrande arbeidsoppgåver
  • moglegheita til å være med på å utvikle tenesteområdet saman med engasjerte medarbeidarar og avdelingsleiarar
  • moglegheita til å være med på å vidareutvikle ein spanande kommune
  • gode forsikrings- og pensjonsordningar
  • konkurransedyktig løn etter kommunens løns- og stillingsregulativ
  • fleksibel arbeidstid

 

Søk på stillinga her.

 

Adresse: Tyinvegen 5161, 2975 Vang i Valdres, Norge

Kontaktinformasjon

Erlend Haaverstad, Kommunedirektør
Telefon:  414 38 914
E-post:  [email protected]

 

Om arbeidsgivaren

Vang kommune som arbeidsgjevar:

  • Ca 290 tilsette fordelt på kommunalområda: Helse og omsorg, Utdanning og kultur, Landbruk og teknisk, og Stab
  • Den viktigaste ressursen me har er våre tilsette. I Vang kommune gjer me det me kan for at tilsette skal ha det bra på arbeid!

Å bu i Vang kommune:

  • Ei storstilt satsing på barn og unge!
  • Ein kombinert barne – og ungdomsskule, med ca 200 elever. Nyrenovert med heilt ny fleirbrukshall med klatrevegg, basseng etc. Tolærarsystem, slik at det nesten alltid er to lærarar tilstades i klasserommet. Skulen nyttar Vang sin flotte natur mykje, både ved uteskule, faget FRI-NAT (friluftsliv og natur), og spanande utflukter. I Vang er SFO gratis for alle barn!
  • Vang kommune har to barnehagar, Høre og Fredheim, begge har småbarns og storbarnsavdeling. I
  • Vang er det løpande barnehageopptak (start når det passar dykk!) og frå august 2024 er månadsprisen per barn 1500 kr
  • Helse og omsorgstenester av god kvalitet
  • Vang kommune har personalbustadar til leige, med butid opptil 3 år
  • Byggeklare tomter fleire stadar i kommunen, alle med fantastisk utsikt!
  • I Vang finn du 2 solide kontorfellesskap, gjer som fleire andre og ta med deg arbeidet til Vang!
  • Både i Vang og resten av Valdres finn du eit yrande kulturliv, der tradisjon står i høgsete, med blant anna tradisjonsmat, tradisjonsmusikk, tradisjonshandtverk og aktiv stølsdrift. Vang kommune har også ein god kulturskule med stort utval av tradisjonelle og moderne aktivitetar
  • I Vang står lag, foreiningar og idrett sterkt, her finn du aktivitetar for einkvar smak!
  • Vang har ein storarta natur som innbyr til friluftsliv sommar som vinter, er du glad i turar, ski, jakt og fiske så er dette staden for deg! Vang blir sagt å ha «vestlandsfjell med austlandsklima», og er ei bygd med landbruk, grundarar, turisme og næringsliv i eit levande og inkluderande bygdesamfunn. I Vang finn du også store delar av Jotunheimen og ikkje minst festivalen Vinjerock
  • I Vang har dei fleste kort avstand mellom arbeid, barnehage og skule. Her kan du leve eit så roleg eller så aktivt liv som du sjølv ynskjer, i ei distriktskommune med positiv folketalsutvikling
  • Meir info om korleis det er å bu i Vang og kva som skjer i Vang finn du her på VangiValdres.
  • Kontakt gjerne Innovangsjon direkte om du tenker på å flytte til Vang!
  • Meir info om arbeids – og bumarkedet Valdres finn du på VelgValdres

Vang kommune er opptatt av mangfold og oppmodar kvalifiserte kandidatar til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.

Me gjer merksam på at søkjarar kan få sitt namn gjort offentleg i søkjarlista, sjølv om det er bedt om konfidensiell behandling. Du som søkjar vil i tilfelle bli varsla på førehand om det.

 

Del stillingen

Selskap

Vang kommune i Valdres

Lenke til firma

Kontaktinfo

  • Erlend Haaverstad
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon:  414 38 914

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

November 26, 2023