Lærerstillinger og tillkallingsvikarer, Batnfjord skule (søknadsfrist 29.01.2024)

Gjemnes kommune

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

Batnfjord skule
Batnfjord skule
 
Søknadsfrist 29.01.2024

 

Batnfjord skule
 
Søknadsfrist 19.01.2024
 
 
Batnfjord skule
 
Søknadsfrist 19.01.2024
 
 
Batnfjord skule
 
Søknadsfrist19.01.2024
 
 

Kontaktperson for stillingene

Kjerstin Alvheim Bjerkås
+47 40075067
[email protected]

 

Om kommunen

Gjemnes kommune ligger på Nordmøre sentralt plassert midt mellom Kristiansund og Molde i Møre og Romsdal. Gjemnes har ca. 2600 innbyggere og et areal på ca. 381 km2. Kommunesenteret ligger i tettstedet Batnfjordsøra hvor Batnfjord skule befinner seg. Kommunen ligger i naturskjønne omgivelser med rike muligheter for friluftsliv i alle årstider. Vi har godt arbeidsmiljø, der verdibasert ledelse bygd på lagånd, ansvarliggjøring, lojalitet og brukerfokus ligger til grunn for virksomheten.

Batnfjord skule er grunnskole og voksenopplæring med 44 ansatte. Barne- og ungdomsskolen har ca. 230 elever og voksenopplæringa har ca 50 elever. Høsten 2021 ble skolen renovert og påbygd. Vår visjon er: «Vi lar flammen brenne!» Vi ønsker å være en skole som bidrar til å gi elevene godt selvbilde, elever som er trygge i samhandling med andre, elever som er reflekterte med kompetanse og lyst til videre utdanningsløp. Vi er del av Oppvekstnettverk Nordmøre og er underveis i læringsløype om inkluderende praksis og spesialundervisning med fokus på matematikk. Vi er del av prosjekt innen programmering, inkluderende skolehverdag og læring i friluft. Opplæringsmålet er bokmål.

 

Del stillingen

Selskap

Gjemnes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Gjemnes

Søknadsfrist

Januar 29, 2024

Konsulent – Lønn og økonomi – 150 % faste stillinger (Søknadsfrist 22.01.2024)

1170x300 Galtåsknappen

 

Konsulent – Lønn og økonomi – 150 % faste stillinger

 

Innen sektor for økonomi er det ledig to faste stillinger på til sammen 150 %, som konsulent for lønn og økonomi.

Som konsulent vil du ha kontorsted i Engerdal sentrum, på kommunehuset Enger, sammen med resten av kommuneadministrasjonen.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 22.01.2024
Arbeidsgiver: Engerdal kommune
Sted: Engerdal
Stillingstittel: Lønnskonsulenter – 150 % faste stillinger – 2. gangs utlysning
Stillinger: 2
Heltid / Deltid: Heltid, deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100, 50
Webcruiter-ID: 4749784661

Arbeidsoppgaver

Stillingene innebærer hovedsakelig følgende oppgaver:

  • Lønn fra A-Å og tilhørende rapportering 
  • Kontroll av lønns- og personaldata  
  • Oppfølging av fravær, sykelønnsrefusjoner og kontakt med NAV  
  • Veiledning og bistand overfor ledere og ansatte  
  • Service og støtte til de øvrige enhetene  
  • Lønnskjøring, avstemminger og andre løpende oppgaver i avdelingen 

Kvalifikasjoner

  • Vi søker medarbeidere med utdanning innenfor lønnsfag, men også annen relevant utdanningsbakgrunn vil bli vurdert  
  • Relevant praksis vil kunne kompensere for manglende formell utdanning  
  • Ved mangel på relevant utdanning eller praksis, forventes evne og vilje til å tilegne seg nødvendig kompetanse 
  • Kjennskap til Visma HRM vil være en fordel  
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig  
  • God IKT-faglig kompetanse  
  • Personlig egnethet vil tillegges vekt 

Personlige egenskaper

  • Nøyaktig, strukturert og punktlig 
  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team 
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner  
  • Løsningsorientert 
  • Serviceinnstilt 
  • Fleksibel  
  • Motivert 

Vi tilbyr

  • Utfordrende og allsidige arbeidsoppgaver 
  • Godt arbeidsmiljø 
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Gode muligheter for kompetanseheving og faglig utvikling  
  • Stipendordning ved videreutdanning 
  • Lønn etter avtale 
  • God pensjonsavtale 

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Engerdalsveien 1794, 2440 Engerdal, Norge

Kontaktinformasjon

Gunn Vesterheim, Sektorleder Økonomi og regnskap
Telefon:  400 24 914
E-post:   [email protected]

 

Opplysninger om søknaden og prosessen videre

Søknader skal leveres via vår stillingsportal i Webcruiter. Husk å ta med alt som kan være relevant, både arbeidserfaringer og utdanninger. Last opp vedlegg direkte i søknaden.

Kommunikasjonen i ansettelsesprosessen vil som hovedregel skje via epost til/fra Webcruiter-løsningen. Det er viktig at du oppgir en epostadresse du følger jevnlig med på. Du kan også logge deg på løsningen og se status på søknaden din.

Engerdal kommune ønsker mer mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, etnisk eller nasjonal bakgrunn.

Nåværende og tidligere ansatte kan ha fortrinnsrett etter lov- og avtaleverk. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

Offentlig søkerliste

Engerdal kommune er for mest mulig åpenhet. Derfor vil alle søkere i utgangspunktet få sitt navn på den offentlige søkerlista.

Vi kan gjøre unntak dersom søker oppgir helt spesielle grunner til at vedkommende ikke ønsker navnet sitt offentliggjort. At man ikke ønsker at dagens arbeidsgiver skal få kjennskap til at man er søker, er som hovedregel ikke god nok grunn til at vi unntar søkerens navn fra offentligheten.

 

Del stillingen

Selskap

Engerdal kommune

Kontaktinfo

  • Gunn Vesterheim
  • Tittel: Sektorleder Økonomi og regnskap
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 400 24 914

Lokasjon

  • Engerdal

Søknadsfrist

Januar 22, 2024

Psykiatrisk sykepleier (søknadsfrist 22.01.2024)

Er du en faglig engasjert og motiverende psykiatrisk sykepleier? Da trenger vi din kompetanse og pågangsmot!

Psykiatrisk sykepleier – 100 % fast stilling

 

Krødsherad kommune søker engasjert og erfaren psykiatrisk sykepleier i 100 % stilling.

Vi er en liten kommune med 2200 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte velferdstjenester til sine innbyggere.

Stillingen er plassert i virksomhet for forebyggende tjenester, som består av psykisk helse og rus, fysioterapi og friskliv, flyktningetjenesten, samt helsestasjon og skolehelsetjenesten.

Arbeidsoppgaver:

Individuell kartlegging, oppfølging og veiledning av brukere, koordinatorarbeid, samt gruppeaktiviteter med målgruppen.
Forebyggende arbeid, delaktig i frisklivs– og lavterskeltilbud, og å fremme psykisk helse i befolkningen.
Samarbeid med fastleger, ruskonsulent, hjemmetjenesten, spesialisthelsetjenesten og FACT.
Veiledning av kolleger.
Bidra til tverrfaglig samarbeid og brukermedvirkning.
Ledelse av psykososialt kriseteam.

Egenskaper vi ser etter:

Evne til å jobbe selvstendig og strukturert.
Fleksibel, og har stort engasjement for brukergruppen.
Håndterer omstilling, kan ta avgjørelser og administrere egen arbeidsdag.
Gode kommunikasjonsevner og evne til å bygge relasjoner med brukere og fagpersoner.
Har gode samarbeidsevner og er opptatt av å finne gode løsninger i en travel hverdag.
Evner å stå i saker over tid.
Gode fremstillingsevner i norsk språk, både muntlig og skriftlig.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kvalifikasjoner:

Sykepleier med videreutdanning i psykisk helsearbeid.
Gjerne erfaring og utdanning innen kognitiv terapi.
Bred erfaring fra 1. og 2. linjetjenesten er ønskelig.
Gode IKT kunnskaper.
Krav om politiattest.
Førerkort klasse B og kunne disponere egen bil.

Vi tilbyr:

Veiledning
Utfordrende og varierte oppgaver og ansvar.
Godt arbeidsmiljø.
Lønn etter avtale.
Gode pensjons- og forsikringsvilkår.
Elektronisk søknad skal benyttes.

 

Søk på stillingen her.

 

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 11.02.2024

 

Tiltredelse: Snarest

Arbeidssted: Norefjellporten, Noresund

 

Kontaktpersoner:

Ellen Fremgaard

mob: +47 928 77 009

 

Hjemmeside:
www.krodsherad.kommune.no
Adresse: Kommunehuset 3536 Noresund

 

Krødsherad kommune Helse og omsorg

Krødsherad kommune ligger i Buskerud kun 10 mil fra Oslo. Med strandlinje til Krøderen og høyfjell som Norefjell, byr kommunen på både fjord, fjell og fin natur. Dette har skapt en sterk turisnæring og et variert næringsliv i kommunen.

 

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

  • Ellen Fremgaard
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 928 77 009

Lokasjon

  • Noresund

Søknadsfrist

Januar 22, 2024

Slåtthaug vgs: Miljøfagarbeidar vikar (søknadsfrist snarast)

 

Miljøfagarbeidar (vikariat), 2. gongs utlysing

 

Slåtthaug videregående skole ligg i naturskjønne omgivnader nær Nesttun sentrum. Det er kort veg til buss- og bybanestopp, og vi har Fana Arena og Slåtthaug kunstisbane rett i nærleiken. Skolen har ca. 550 elevar fordelt på utdanningsprogramma BA,EL, HO, TIF og påbygging til generell studiekompetanse. Elevmilljøet hos oss er mangfaldig og spennande, og lærarane er engasjerte og kreative. Her ser vi på alle utdanningsvegar som likeverdige, og er opptatte av at elevane skal oppleve trygg, aktiv læring i alle klasserom og verkstader. Vi søkjer ein miljøfagarbeidar som kan hjelpe elevar som har behov for støtte og oppfølging i opplæringa. Startdato er 1. februar.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: Snarast
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Nesttun
Stillingstittel: Miljøfagarbeidar (vikariat). 2. gongs utlysing
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Vikar
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4737462814
Startdato: 01.02.2024

Arbeidsoppgåver

Vi har behov for ein fagperson som kan hjelpe einskildelevar og grupper av elevar som har behov for støtte i opplæringa i klasserom/verkstad og praktisk arbeid. Startdato 1. februar.

Kvalifikasjonar

Du har fagbrev som barne- og ungdomsarbeidar eller tilsvarande.
Det er ønskjeleg med erfaring frå arbeid med ungdom, gjerne frå institusjon eller barnevern.
Det er ein fordel om du har teknisk fagkompetanse innanfor byggfag eller industri.
Det er ein fordel om du beherskar fleire språk.

Personlege eigenskapar

Du likar å arbeide med ungdom og er ein god rollemodell.
Du har ei positiv innstilling og skaper gode relasjonar.
Du er ein god lagspelar, er god til å samarbeide og deler av kunnskapen din.
Du likar å arbeide praktisk med hendene.

Vi tilbyr

Løn og lønsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønspolitikk
Gode forsikrings- og pensjonsordningar
Tett kollegasamarbeid og god delingskultur
Eit inspirerande og nyskapande profesjonsfellesskap

 

Søk på stillinga her.

 

Adresse: Slåtthaugvegen 134, 5222 Nesttun, Norge

Kontaktinformasjon

Magnhild Hakestad, rektor
Telefon:  55 14 04 12
E-post: [email protected]

Lena Sanden, avdelingsleiar
Telefon:  55 14 04 19
E-post: [email protected]

Wenche Narum, førstekonsulent
Telefon:  55 14 04 10
E-post: [email protected]

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg. Lokalsamfunna er ramma for gode kvardagsliv som gjev like mogelegheiter til å delta i verdiskaping i heile Vestland. Fylkestinget er øvste politiske organ i fylkeskommunen.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Magnhild Hakestad
  • Tittel: Rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 55 14 04 12
  • Lena Sanden
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 55 14 04 19
  • Wenche Narum
  • Tittel: Førstekonsulent
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 55 14 04 10

Lokasjon

  • Nesttun
  • Bergen

Søknadsfrist

Januar 21, 2024

Administrasjonssjef (søknadsfrist 04.02.2024)

 

Vil du jobbe i en etat med et viktig samfunnsoppdrag?

Administrasjonssjef

 

Om kriminalomsorgen

Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her. Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor.

Region nord omfatter 5 fengsler og 3 friomsorgskontor med ca. 550 ansatte i Trøndelag, Nordland, Troms og Finnmark. Regionadministrasjonen ligger i Trondheim. Trondheim fengsel og forvaringsanstalt er regionens største og består av tre avdelinger. Nermarka har høyt sikkerhetsnivå og en kapasitet på 151 plasser, herunder tilrettelagt seksjon for forvaringsdømte. Fengselets administrasjon ligger også her. Avdeling Leira og avdeling Kongensgate har lavt sikkerhetsnivå med henholdsvis 31 og 10 plasser. Fengslet har ca. 220 årsverk.

Om stillingen

Vi har ledig en fast stilling som administrasjonssjef ved Trondheim fengsel og forvaringsanstalt. Du vil i samarbeid med fengselsleder og assisterende fengselsleder lede og utvikle enheten i tråd med etatens verdier, og ha overordnet ansvar for ledelse og utvikling av den administrative driften av anstalten.
Administrasjonssjef er direkte underlagt fengselsleder og sitter i anstaltens ledergruppe.

Arbeidsoppgaver

Overordnet ansvar for å lede og utvikle den administrative driften av anstalten; herunder:

  • overordnet lederansvar for økonomistyring, HMS-arbeidet i anstalten, HR-prosesser og organisasjonsutvikling
  • sikre en god og effektiv drift innen HMS-arbeidet, personaloppfølging, administrasjon og strategisk
  • planleggingsarbeid i samarbeid  med fengselsleder og assisterende fengselsleder  
  • overordnet ansvar for at arbeidsgiver ivaretar ansvaret for de ansatte og arbeidsmiljøet i henhold til lov og avtaleverket (HA, HTA), samt i henhold til særskilt IA-avtale
  • overordnet ansvar for å tilrettelegge for en god og hensiktsmessig samarbeidsform med fagforeningene og vernetjenesten jf. hovedavtale, samt ivareta behovet for forløpende drøftings-, forhandlings- og informasjonsmøter med disse
  • ansvar for at enheten til enhver tid har hensiktsmessige og godkjente arbeidstidsordninger, herunder turnus og bemanningsplaner
  • ansvar for å utarbeide forslag til prioriteringer i lokale lønnsforhandlinger, samt ved særskilte lønnsforhandlinger og lønnsvurderinger 
  • personalansvar i henhold til organisering

Den som ansettes må påregne endringer i ansvars- og arbeidsområde. 

Utdanning og erfaring

Du må ha

  • relevant høgskole- eller universitetsutdanning på bachelornivå
  • relevant ledererfaring
  • svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • kjennskap til og erfaring i bruk av program for HMS, HR, regnskap, lønn

Personlige egenskaper

  • gode leder- og samarbeidsegenskaper
  • har evne til å bygge relasjoner, kommuniserer godt og fremmer samarbeid på tvers i organisasjonen
  • tydelig, åpen, og inkluderende
  • gode analytiske evner, samt evne til å tenke helhetlig og tverrfaglig
  • resultatorientert
  • er endrings- og utviklingsorientert
  • ha evne til å jobbe strukturert og målrettet
  • ha personlige egenskaper i tråd med etatens verdier

Vi tilbyr

  • meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
  • gode pensjons, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
  • et hyggelig arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte medarbeidere
  • stillingen lønnes som administrasjonssjef (stillingskode 1058) fra ltr. 72 – 82, p.t kr 720 100 – 919 200, avhengig av kvalifikasjoner. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.

Generell informasjon

Trondheim fengsel og forvaringsanstalt mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.  

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.

Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.

Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.

Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet. 

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til fengselsleder Egil Gabrielsen tlf. 73826001/41534773.

Søknad og CV sendes elektronisk via linken «Søk stillingen» på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20. 

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 4. februar 2024

 

Arbeidsgiver Kriminalomsorgen region nord

Kommune Trondheim

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Nermarka 2, 7047 Trondheim

 

Del stillingen

Selskap

Kriminalomsorgen Region Nord

Kontaktinfo

  • Egil Gabrielsen
  • Tittel: Fengselsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 73826001 / 41534773

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

Februar 4, 2024

Sjukepleiar, Eining 3 – Alvehaugen bu og rehabilitering – korttid Fast (Søknadsfrist 18.01.2024)

Header Ulstein sommar

 

Sjukepleiar

 

Helse- og omsorgsetaten, Eining 3 Alvehaugen bu og rehabilitering – korttid

Bufellesskapet (HI-fløya) på Alvehaugen har ledig to 100 prosents sjukepleiestillingar. Vi ser etter sjukepleiarar som ønsker å jobbe på ei variert og fagleg spennande avdeling.

Stilling 1: 100 prosents fast stilling for sjukepleiar. Stillinga er 65 prosent på HI-fløya og 35 prosent i ressursbanken. Stillinga er ledig per dags dato.

Stilling 2: 100 prosents stilling for sjukepleiar i eit svangerskapsvikariat frå mars-24 på HI- fløya. Stillinga kan gjerast fast med base i ressursbanken.

HI-fløya er to bufellesskap på Alvehaugen bu- og rehabiliteringssenter med 10 og 11 heildøgnsbemanna omsorgsbustader. Vi har fellesareal, personalbase og ein del fellesfunksjonar med sjukeheimen.

Avdelinga har 6 sjukepleiarar i turnus, og du vil jobbe i team med både sjukepleiarar, helsefagarbeidarar, lærling og assistentar.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 18.01.2024
Arbeidsgivar: Helse- og omsorgsetaten
Stad: ULSTEINVIK
Stillingstittel: Sjukepleiar
Stillingar: 2
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4748339867

Arbeidsoppgåver

Som sjukepleiar vil du ha varierte faglege utfordringar og arbeidsoppgåver knytt til ulike pasientgrupper og diagnosar. Brukargruppa er i hovudsak eldre som treng heildøgns pleie og omsorg. Tenesta er organisert med primærkontaktar og vi legg vekt på å ha eit godt og nært samarbeid med brukar og pårørande. Vi jobbar tverrfagleg og i samarbeid med andre einingar i sektoren.

Kvalifikasjonar

  • autorisasjon som sjukepleiar
  • god skriftleg og muntleg norskkunnskap
  • krav om tilfredsstillande politiattest

Personlege eigenskapar

  • Du likar å jobbe med eldre
  • Du likar å jobbe med heile mennesket og er roleg og trygg i utfordrande situasjonar
  • Du er positiv og engasjert i jobben, og er med på å skape trivsel på arbeidsplassen
  • Du kan jobbe sjølvstendig og har gode samarbeidsevner
  • Du er fleksibel og løysingsorientert

Vi tilbyr

  • turnus med moglegheit for langvakter 4. kvar helg (frivillig med langvakter)
  • regulerte lønns- og avtalevilkår
  • eit godt tverrfagleg miljø med mange dyktige kollegaer
  • eit inkluderande og triveleg arbeidsmiljø
  • aktiv bruk av moderne velferdsteknologi
  • ein variert og utfordrande jobb med mange spennande arbeidsoppgåver
  • gode pensjons- og forsikringsvilkår
  • moglegheit for kompetanseheving og kursing
  • god opplæring til deg som er ny

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Alvehaugen bu- og rehabiliteringssenter, 6065 ULSTEINVIK, Norge

Kontaktinformasjon

Gunn Sætre, Einingsleiar 3
Telefon:  +47 982 30 617

 

Mellom storhavet og Sunnmørsalpane ligg Ulstein kommune med kommunesenteret Ulsteinvik. Hos oss står nyskaping og bulyst i høgsetet. Folketalet stig og nye utbyggingsprosjekt har blitt prisløna dei siste åra. Vi driv godt, har stram men ordna økonomi, gode tenester og høg fagleg kompetanse. Vi huser store maritime verksemder med global marknad og hjarte for lokalsamfunnet. Saman med engasjerte innbyggarar, ein blømande frivillig sektor og eit allsidig næringsliv skaper vi framtida.

Del stillingen

Selskap

Ulstein kommune

Kontaktinfo

  • Gunn Sætre
  • Tittel: Einingsleiar 3
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 982 30 617

Lokasjon

  • Ulsteinvik

Søknadsfrist

Januar 18, 2024

Enhetsleder i Mo barnehage (Søknadsfrist 26.01.2024)

 

Oppvekst og kultur, Nord-Odal kommune

Enhetsleder i Mo barnehage

 

Vi søker etter enhetsleder i Mo barnehage.

Nord-Odal kommune har to kommunale barnehager. Mo barnehage er per nå en 3-avdelingers barnehage og ca. 12 ansatte i Mo med oppstart fra 01.08.2024.

Alle barn og unge i Nord-Odal skal oppleve et godt, trygt og attraktivt oppvekstmiljø som er involverende, inkluderende og mangfoldig, og hvor de får realisert sitt læringspotensiale.

Oppvekstsektoren i Nord-Odal er en lærende organisasjon og sammen utvikler vi oss i profesjonelle læringsfellesskap.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 26.01.2024
Arbeidsgiver: Nord-Odal kommune
Sted: Sagstua
Stillingstittel: Enhetsleder, Mo barnehage
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4730716250

Arbeidsoppgaver

Drifte barnehagen i henhold til lov, forskrifter, vedtekter samt i samsvar med verdiene i Nord-Odal kommune
Enhetsleder har ansvar for personalledelse, økonomistyring og fagutvikling
Ansvar for økonomioppfølging og rapportering på eget område
Fremme jobbnærvær gjennom samarbeid med tillitsvalgte, verneombud og medarbeidere
Bygge et sterkt og godt fagmiljø i barnehagen som bidrar til barns lek, læring og trivsel
Samarbeide godt med kollegaer og legge til rette for et godt samarbeid med barn og foreldre
Delta i kommunes tverrfaglige støttesystemer i samarbeid med pedagogisk psykologisk tjeneste, barnevern og helsestasjon
Lede, inspirere og bidra til at de ansatte er engasjerte, kreative og motiverte, bygge en sterk kultur innad og utad
Gjennomføre og lede kontinuerlige utviklingsprosesser i et inkluderende arbeidsmiljø med stolte medarbeidere
Være en del av et felles lederteam for oppvekst i kommunen

Kvalifikasjoner

Godkjent høyskoleutdanning som barnehagelærer eller førskolelærer
Ønskelig med lederutdanning for barnehage
Ønskelig med ledererfaring fra tilsvarende stilling
God økonomisk forståelse og erfaring med budsjett- og økonomiansvar
Gode digitale ferdigheter og erfaring med bruk av bl.a. sak- og arkivsystem og barnehagens fagsystemer
God muntlig og skriftlig framstillingsevne
Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig, tilsvarende B2 nivå
God relasjonskompetanse som brukes aktivt for å bygge laget rundt barnet
Det kreves gyldig politiattest for stillingen

Personlige egenskaper

Vi søker en enhetsleder som:

  • inspirerer, motiverer og bygger tillit
  • er tydelig, har en naturlig autoritet og skaper positivt engasjement.
  • er selvstendig, strukturert og målrettet

Vi tilbyr

Kompetent fagmiljø
En spennende og utfordrende stilling som er i kontinuerlig utvikling
En velfungerende ledergruppe
Lønn og arbeidsvilkår som samsvarer med gjeldende lov, forskrift og avtaler
Bedriftshelsetjeneste
Pensjonsordning i KLP

Annet

Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.

Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Nord-Odal kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn, etnisitet oppfordres til å søke.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Tiurvegen 7, 2120 Sagstua, Norge

Kontaktinformasjon

Yvonne Bunes, Kommunalsjef, oppvekst og kultur
Telefon:  900 18 644
E-post:  [email protected]

 

Nord-Odal ligger midt på Østlandet og har ca. 5.000 innbyggere. Administrasjonssenteret Sand, ligger vakkert til ved Storsjøen med kort vei til Kongsvinger, Hamar og Gardermoen. Oslo ligger bare 1 time unna, med gode kollektivforbindelser. Kommunen er kjent for å ha et rikt kultur- og idrettsmiljø. Det nye prisbelønnede bygget Samling med blant annet kommunens bibliotek, Milepelen kulturhus og Prestgarden kulturfellesskap med tilhold på Sand prestgård, bidrar til et særs aktivt kulturliv med festivaler, teater, kino, pubkvelder og konserter. Dugnadsaktiviteten er høy og gir gode muligheter til å få nye venner.

Nord-Odal har et godt næringsliv som skaper arbeidsplasser både for egne innbyggere og for folk utenfor kommunen. Kommunen er den største arbeidsgiveren, og nummer to er Mapei AS som er markedsledende innen kjemiske byggevarer. Andre større bedrifter finner du blant annet innen transport og bygg og anlegg.

Ønsker du å bosette deg her, har kommunen et variert tilbud på byggeklare tomter med beliggenhet. Det er også ledige leiligheter i nye bygg sentralt i kommunen.

Kontakt oss på [email protected]

Del stillingen

Selskap

Nord-Odal kommune

Kontaktinfo

  • Yvonne Bunes
  • Tittel: Kommunalsjef, oppvekst og kultur
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 900 18 644

Lokasjon

  • Sagstua

Søknadsfrist

Januar 26, 2024

HR-leder (Søknadsfrist 31.01.2024)

Alvdal kommune Kommunalteknikk

 

HR-leder -fast stilling i Alvdal kommune

 

Alvdal kommune søker HR-leder. Som HR-leder vil du inneha en strategisk nøkkelrolle i utviklingen av Alvdal kommune som en fremtidsrettet kompetanseorganisasjon. Du inngår kommunedirektørens ledergruppe og er en viktig støttespiller for kommunedirektøren, kommunalsjefer og enhetsledere i å oppnå våre ambisjoner.

Kort om stillingen:

Det er ledig en 100% fast stilling som HR-leder fra 01.06.24

Alvdal kommune søker en HR-leder som vil være en drivkraft i å implementere HR-strategier, styrke organisasjonskulturen og fremme kontinuerlig forbedring.
Hovedmålet for deg er å medvirke til mest mulig effektiv og kvalitativ tjenesteproduksjon i tråd med målene til Alvdal kommune. Dette gjennom:

– Å støtte ledere som omsetter mål til handling, optimal bruk av kompetanse, og kultur for nytenkning.
– Å se på ansatte som den viktigste ressursen for å yte riktige og gode tjenester.
– Strategisk arbeid med knapphet på ressurs og kompetanse.

Stillingsbeskrivelse-/arbeidsoppgaver:

– Strategisk HR-ledelse: Utvikle og implementere HR-strategier som støtter våre ambisjoner og fremmer en inkluderende og attraktiv arbeidsgiverprofil.
– Personalpolitikk: Ansvar for den overordnede arbeidsgiverpolitikken og personalpolitikken
– Endringsledelse: Drive implementeringen og utviklingen av HR-funksjonen i en stor og kompleks organisasjon, spesielt med fokus på digitalisering.
– Arbeidsgiverrelasjoner: Styrke og videreutvikle partssamarbeidet med tillitsvalgte og vernetjenesten, samt være sentral i lønnsoppgjør og forhandlinger.
– Overordnet HMS-ansvar: Følge opp kommunens overordnede HMS-arbeid, pådriver for positiv utvikling av arbeidsmiljø.

Krav til kompetanse:

-Relevant høyere utdanning, helst innen organisasjon og ledelse.
-Erfaring fra strategisk og operativt HR-arbeid og gjerne erfaring fra endringsarbeid.
-God forståelse av lov, avtaleverk og offentlig sektor, med kunnskap om digitaliseringens rolle.
-Det er en fordel med erfaring fra offentlig sektor.

Personlige egenskaper:

Vi ønsker at du:

– Har sterke samarbeidsegenskaper og kan kommunisere effektivt på alle nivåer.
– Bygger relasjoner med medarbeidere, tillitsvalgte og ledere.
– Er tydelig, med fokus på kvalitet, handlingsorientert og balansert i nyutvikling og gjennomføring.
– Gir klar retning, og er god på veiledning.
– Trives i en hektisk og variert arbeidshverdag.

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

– En stimulerende arbeidshverdag i en spennende strategisk lederjobb.
– Ett tett på kollegium som jobber sammen som lag på tvers av fag.
– Varierte arbeidsdager og mulighet til å bidra i utviklingen av Alvdal kommune.
– Fleksibel arbeidstid i et godt arbeidsmiljø.
– Solide utviklingsmuligheter, med god mulighet til å forme din egen arbeidshverdag
– Alvdal kommune kan tilby gode pensjonsbetingelser

Det er 6 måneders prøvetid på stillinger i Alvdal kommune. Intervju vil bli gjennomført. Tilsettinger skjer på de vilkår som går fram av lover, reglement og tariffavtaler, herunder risikodekning i pensjonsordning hvor arbeidstaker og arbeidsgiver betaler innskudd. I henhold til Offentleglova § 25 2. ledd kan søkerlister offentliggjøres. Ønsker søker sin søknad unntatt offentlighet, må dette begrunnes i søknaden. Du blir varslet dersom ønsket om reservasjon ikke blir tatt til følge.

 

Søk på stillingen her.

 

Referansenummer: 24/36

Fylke: Innlandet

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 31.01.2024

 

Tiltredelse: 01.06.2024

Arbeidssted: Alvdal

 

Kontaktpersoner:

Per Arne Aaen, kommunedirektør

mob: +47 91308112

 

Hjemmeside:
www.alvdal.kommune.no
Adresse: Gjelen 3 2560 Alvdal

 

Alvdal kommune 

Alvdal kommune har ca 2450 innbyggere, et allsidig næringsliv med jordbruk, industri- og servicevirksomheter. Huset Aukrust, Synnøve Finden, Tronfjell, Savalen, Alvdal Vestfjell og Jutulhogget er kjente navn og steder som setter Alvdal «på kartet». RV3 og Rørosbanen sikrer gode kommunikasjoner. Alvdal kommune tilbyr et godt arbeidsmiljø, ordnede arbeidsforhold, konkurransedyktig lønn og faglig utvikling. I dag jobber rundt 300 dyktige og engasjerte mennesker i kommunen.

Alvdal kommune ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser. Etter søknadsfristens utløp, blir det utarbeidet offentlig søkerliste.
Gyldig politiattest framlegges ved tilsetting av alt personell som skal jobbe med barn eller personer med utviklingshemming.

Del stillingen

Selskap

Alvdal kommune

Kontaktinfo

  • Per Arne Aaen
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 913 08 112

Lokasjon

  • Alvdal

Søknadsfrist

Januar 31, 2024

To veiledere til veilednings- og rekrutteringsteamet (barnevern) (søknadsfrist 14.01.2024)

 

Veileder

 

Barnevernstjenestene i Nordreisa, Skjervøy, Kåfjord, Lyngen og Storfjord oppretter et felles veilednings- og rekrutteringsteam for å oppfylle lovkravene i den nye barnevernsloven.

Formålet med å etablere veiledning- og rekrutteringsteamet er å rekruttere, kurse og veilede foster- og beredskapshjem i Nord-Troms for å sikre nærhet til nye og etablerte fosterhjem, samt sikre at oppfølgingen som gis holder en høy faglig standard.

Vi søker nå etter to veiledere til veilednings- og rekrutteringsteamet. Kontorsted tilpasses, men vil være i en av samarbeidskommunene.

Prosjektstillingene har 2 år varighet 01.01.24-31.12.25.

Samarbeidskommunene har ca. 40 barn som bor i beredskapshjem og fosterhjem over hele landet. Kommunene har ansvar å følge opp disse hjemmene og veilede de gjennom oppgaven som fosterforeldre.

Arbeidsoppgaver:

Veiledning av fosterhjem, både individuelt og i gruppe
Rekruttering av fosterhjem og andre oppdragstakere
Samarbeid med barneverntjenestene og eksterne aktører
Arrangere fagdager for fosterhjem og ansatte i barneverntjenestene
Den ene stillingen vil ha et utvidet ansvar for saksbehandling i aktuelt fagsystem, økonomioppfølging og rapportering

Kvalifikasjoner:

Minimum 3-årig høyere utdanning innenfor relevant område. Siden det fra 2031 er krav om master eller godkjent videreutdanning for å jobbe i barnevern er dette ønskelig
Det er ønskelig med erfaring fra arbeid i barnevern, arbeid med barn/unge som har opplevd omsorgssvikt/oppveksttraumer og barn/unge med adferds- og tilknytningsvansker
Bør kjenne til oppbygging og ansvarsfordeling mellom kommunalt og statlig barnevern
Ønskelig med kunnskap om utviklingspsykologi, tilknytningspsykologi og traumeforståelse
Det er ønskelig med veiledningskompetanse og sertifisering i eksempelvis TBO, Trygg Base, ICDP, COS-p
Førerkort klasse B
Søker må påregne å bruke egen bil

Personlige egenskaper:

Du er strukturert, selvstendig og initiativrik, og har god relasjonskompetanse
God evne til samarbeid med barn, ungdom og familier, samt samarbeidsparter
Du oppleves som en trygg voksen i møte med sårbare barn og familier
Du er ærlig, åpen og løsningsorientert
Du er empatisk, fleksibel og ansvarsbevisst
Du er ydmyk, undrende og en god lytter

Du må ellers:

Regne med stor reisevirksomhet
Være innstilt på å ta kompetanseheving i takt med behov.
Arbeidsplan: Fortrinnsvis dagtid, men noe ettermiddagsarbeid må påregnes i forbindelse med kursing og veiledning. Mandag til fredag.

Hos oss får du:

En arbeidshverdag med høyt tempo og stort engasjement og vilje til fagutøvelse med fokus på barnets beste og forsvarlighet i arbeidet
Varierte og faglig utfordrende arbeidsoppgaver
Muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
Godt arbeidsmiljø med mye humor, varme og omsorg
Lønn etter kvalifikasjoner og gjeldende tariffer/avtaler
Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
Tilsetting etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
Politiattest, ikke eldre enn tre måneder, må fremlegges ved ansettelse for alle som jobber i barneverntjenesten, jf. barnevernloven § 12-11.

Tiltredelse: Etter avtale

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova) § 2

Søknad sendes elektronisk via Jobbnorge

 

Søknadsfrist 14. januar 2024

 

Søk på stillingene her.

 

Spørsmål om stillingen

Barnevernleder, Storfjord

982 89 160

 

Barnevernleder, Kåfjord

479 77 671

 

Barnevernleder, Skjervøy

468 48 167

 

Barnevernleder, Nordreisa

417 06 146

 

Barnevernleder, Lyngen

400 28 519

Arbeidsgiver Lyngen kommune

Kommune Lyngen

Omfang Heltid (2 stillinger)

Varighet Prosjekt

Arbeidssted Strandveien 24, 9060 Lyngseidet

Del stillingen

Selskap

Lyngen kommune

Kontaktinfo

  • Tittel: Barnevernleder Storfjord
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 982 89 160
  • Tittel: Barnevernleder Kåfjord
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 479 77 671
  • Tittel: Barnevernleder Skjervøy
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 468 48 167
  • Tittel: Barnevernleder Nordreisa
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 417 06 146
  • Tittel: Barnevernleder Lyngen
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 400 28 519

Lokasjon

  • Lyngseidet

Søknadsfrist

Januar 14, 2024

Rektor ved Angvik skule Angvik (søknadsfrist 25.01.2023)

Gjemnes kommune

 

Gjemnes kommune har ledig leiarstilling

Rektor ved Angvik skule

 

Ønskar du ei fagleg spennande og utfordrande leiarstilling?

Angvik skule søkjer ny rektor frå 01.04.2024. Gjemnes kommune ser etter deg som er engasjert og fagleg dyktig, med relevant erfaring frå skulesektoren og som brenn for å skape framtida sin skule. Du finn glede i å sjå at medarbeidarar og elevar veks og utviklar seg, er opptatt av positive relasjonar og har god kunnskap om læring. Visjonen for oppvekstsektoren i Gjemnes er “Vi lar flammen brenne”, og målet er at alle som veks opp i Gjemnes skal halde på den indre gløden og motivasjonen sin. Skulen skal vere ein inspirerande foregangsskule, med fokus på langsiktig og systematisk utviklingsarbeid basert på forskning.

Vi kan tilby spennande utfordringar på fleire område. Som rektor vil du mellom anna samarbeide tett med styraren i Angvik barnehage, rektor på Batnfjord skule, oppvekstadministrasjonen og kommunedirektøren, delta i ulike nettverk og få høve til å påverke kommunen sin skulepolitikk. Du er medlem av kommunedirektøren sitt leiarteam.

Vi vil vektlegge personlege kvalifikasjonar og leiarutdanning og/eller leiarerfaring i utvelginga.

Arbeidsoppgåver

  • Ansvar for drift, personale og administrasjon
  • Leie det pedagogiske utviklingsarbeidet
  • Økonomistyring og disponering av ressursar
  • Bidra til positivt læringsmiljø og inspirere til nytenking’
  • Samarbeid med arbeidstakarorganisasjonane

Ønska kvalifikasjonar

  • Relevant høgare pedagogisk og fagleg utdanning
  • Det er ønskeleg med rektorutdanning, eller det blir sett krav om at den som blir tilsett tek denne utdanninga innan rimeleg tid etter tilsetting
  • Erfaring med leiing eller anna leiarkompetanse
  • Kjennskap til relevant teknologi og IKT som læringsverkty
  • God kunnskap i munnleg og skriftleg kommunikasjon (begge målformer).
  • God kunnskap i digital kommunikasjon

Personlege eigenskapar

Vi ser etter ein person som er strukturert, målretta, sjølvstendig, samarbeidsvillig, kreativ, fleksibel og med eit positivt menneskesyn. Du må like å vere saman med folk, både store og små. Du har også god evne til å kommunisere og motivere. Det er ein variert arbeidsdag, der du ofte må løyse nye oppgåver og ta raske avgjerder.

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktige føresetnader
  • Dyktige, motiverte og inkluderande medarbeidarar
  • Stor påvirkningskraft og sjølvstendig rolle
  • Mulegheit for personleg og fagleg utvikling
  • Offentleg tenestepensjonsordning
  • Løn etter avtale

Om arbeidsgjevaren

Gjemnes kommune er sentralt plassert midt mellom Molde og Kristiansund. Kommunen har om lag 2700 innbyggjarar. Her er det kort veg til mange naturperler, og mange mulegheiter for friluftsliv og rekreasjon.

Angvik skule er ein 1.-7. barneskule med om lag 45 elevar og 11 tilsette. Angvik skule er ein svært viktig del av lokalmiljøet i indre Gjemnes, og ligg i sentrum av Angvik. Skulen har høgt fagleg fokus og jobbar målretta for å skape eit godt framtidsretta skulemiljø. I samarbeid med Angvik barnehage har skulen fokusert spesielt på overgangen mellom barnehage og skule i utviklingsarbeidet sitt dei siste tre åra. Gjemnes kommune og oppvekstsektoren er også med i oppvekstnettverk Nordmøre, som gjennom utviklingsarbeid har målsettinga “Barn som skaper og lever meningsfylte liv”.

Skulen er organisert med rektor og SFO-leiar.

Angvik skule har nynorsk som opplæringsmål.

Anna

  • Tilsetting skjer i samsvar med gjeldande lovar, reglement og tariffavtalar
  • Vi gjer merksame på at søkjarar kan bli ført opp på offentleg søkjarliste sjølv om søkjaren har bedd om anonymitet. Dette blir du i så fall varsla om.
  • Legg ved attestar og vitnemål med søknaden
  • Send inn søknaden elektronisk via kommunen si heimeside
  • Ein må legge fram politiattest før ein startar i stillinga.
  • Det er ønskeleg at søkjar oppgjev 3 refereransar.

Kontaktperson for stillinga er konstituert kommunalsjef oppvekst Lene Holten.

 

Søk på stillinga her.

 

Fylke: Møre og Romsdal

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 25.01.2023

 

Tiltredelse: etter avtale

Arbeidssted: Angvik

 

Kontaktpersoner:

Lene Holten

mob: +47 97027488

 

Hjemmeside:
www.gjemnes.kommune.no
Adresse: Nordmørsvegen 24 6631 Batnfjordsøra

 

Gjemnes kommune

Gjemnes kommune ligger på Nordmøre sentralt plassert midt mellom Kristiansund og Molde i Møre og Romsdal. Gjemnes har ca. 2600 innbyggere og et areal på ca. 381 km2. Kommunesenteret ligger i tettstedet Batnfjordsøra.

 

Del stillingen

Selskap

Gjemnes kommune

Kontaktinfo

  • Lene Holten
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 970 27 488

Lokasjon

  • Gjemnes
  • Angvik

Søknadsfrist

Januar 25, 2024