Formidler ved Kjerringøy Handelssted (søknadsfrist 10.01.2024)

Kjerringøy handelssted

Vil du være med på å utvikle Kjerringøy handelssted?

Formidler

 

Ønsker du å formidle den spennende historien til Kjerringøy handelssted og oppbyggingen av det moderne Nord-Norge, samt bidra til å utvikle et av de fineste stedene i Norge? Da kan du være den vi leter etter!

Vi søker etter formidler i 100% stilling i et års engasjement, med mulighet for forlengelse. Dine arbeidsoppgaver blir å bestå av formidling, booking og utvikling av Kjerringøy handelssted sammen med programansvarlig. Du vil inngå i et formidlingsteam med flere formidlere i Nordlandsmuseet, og vil i det daglige samarbeide med programansvarlig på Kjerringøy, samt formidlingsleder i avdelingen.

Arbeidsoppgaver

Fomidle historien til Kjerringøy handelssted
Bookingansvar
Ansvar for arrangementer
Turnus og koordinering av sommerverter
Utvikling av formidlingstilbudet ved Kjerringøy handelssted, ved å lage og gjennomføre nye formidlingsopplegg

Kvalifikasjonskrav

Det er ønskelig med relevant utdanning på minimum bachelornivå, men dette er ikke et krav
Erfaring fra liknende arbeid er en fordel
Du må være selvstendig
Du må ha gode formidlingsevner
Du må være glad i mennesker
Du må være ansvarsbevisst og en lagspiller
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Jobb på et av de vakreste stedene i Norge
En jobb med mye frihet og selvstendighet, men også ansvar
Lønn etter tariff
Stillingskode 1464, rådgiver

 

Spørsmål om stillingen

Spørsmål om stillingen kan rettes til programansvarlig Ida Bendiksen, 95932052, [email protected]

Søknad sendes via JobbNorge

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 10. januar 2024

 

Arbeidsgiver Nordlandsmuseet

Kommune Bodø

Omfang Heltid

Varighet Engasjement

Arbeidssted Fylkesveg 571, 8093 Kjerringøy

 

Om oss

Nordlandsmuseet er en stiftelse med styret som overordnet organ. Museet er spredt på et stort geografisk område fra Saltdal og Meløy i sør til Hamarøy i nord. Nordlandsmuseet forvalter i dag til sammen 20 museumsanlegg med samlinger fordelt på over 130 bygninger, om lag 50 000 gjenstander, ca. 210 000 foto og ca. 400 hyllemeter mengde arkivalia.

Av museumsanleggene er fem helårsåpne anlegg, og tolv sesongåpne anlegg. Helårsåpne museer i Nordlandsmuseet er pr. i dag Bymuseet i Bodø (stengt for ombygging fra 1. sept. 22), Kjerringøy handelssted, Hamsunsenteret, Fauske bygdetun og Jektefartsmuseet.
Nordlandsmuseet har som mål å være ledende innen kunnskap om, og formidling av, regionens rikholdige og spennende historie.

 

Del stillingen

Selskap

Norlandsmuseet

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Bodø

Søknadsfrist

Januar 10, 2024

Konsulent – Lønn og økonomi – 150 % faste stillinger (Søknadsfrist 01.01.2024)

1170x300 Galtåsknappen

 

Konsulent – Lønn og økonomi – 150 % faste stillinger

 

Innen sektor for økonomi er det ledig to faste stillinger på til sammen 150 %, som konsulent for lønn og økonomi.

Som konsulent vil du ha kontorsted i Engerdal sentrum, på kommunehuset Enger, sammen med resten av kommuneadministrasjonen.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 01.01.2024
Arbeidsgiver: Engerdal kommune
Sted: Engerdal
Stillingstittel: Konsulent – Lønn og økonomi – 150 % faste stillinger
Stillinger: 2
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4743107783

Arbeidsoppgaver

Stillingene innebærer hovedsakelig følgende oppgaver:

Registrering og vedlikehold av lønnsdata
Oppfølging av fravær, sykelønnsrefusjoner og kontakt med NAV
Veiledning og bistand overfor ansatte
Service og støtte til de øvrige enhetene
Lønnskjøring, avstemminger og andre løpende oppgaver innenfor lønn
Noen regnskapsrelaterte oppgaver

Kvalifikasjoner

Vi søker medarbeidere med utdanning innenfor lønnsfag
Relevant praksis fra lønnsarbeid vil kunne kompensere for manglende formell utdanning
Kjennskap til Visma HRM vil være en fordel
Personlig egnethet vil tillegges vekt

Personlige egenskaper

Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
God IKT-faglig kompetanse
Nøyaktig og strukturert
Personlig egnethet vil kunne tillegges vekt

Vi tilbyr

Utfordrende og allsidige arbeidsoppgaver
Godt arbeidsmiljø
Fleksibel arbeidstid
Lønn etter avtale
God pensjonsavtale

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Engerdalsveien 1794, 2440 Engerdal, Norge

Kontaktinformasjon

Gunn Vesterheim, Sektorleder Økonomi og regnskap
Telefon:  400 24 914
E-post:   [email protected]

 

Opplysninger om søknaden og prosessen videre

Søknader skal leveres via vår stillingsportal i Webcruiter. Husk å ta med alt som kan være relevant, både arbeidserfaringer og utdanninger. Last opp vedlegg direkte i søknaden.

Kommunikasjonen i ansettelsesprosessen vil som hovedregel skje via epost til/fra Webcruiter-løsningen. Det er viktig at du oppgir en epostadresse du følger jevnlig med på. Du kan også logge deg på løsningen og se status på søknaden din.

Engerdal kommune ønsker mer mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, etnisk eller nasjonal bakgrunn.

Nåværende og tidligere ansatte kan ha fortrinnsrett etter lov- og avtaleverk. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

Offentlig søkerliste

Engerdal kommune er for mest mulig åpenhet. Derfor vil alle søkere i utgangspunktet få sitt navn på den offentlige søkerlista.

Vi kan gjøre unntak dersom søker oppgir helt spesielle grunner til at vedkommende ikke ønsker navnet sitt offentliggjort. At man ikke ønsker at dagens arbeidsgiver skal få kjennskap til at man er søker, er som hovedregel ikke god nok grunn til at vi unntar søkerens navn fra offentligheten.

 

Del stillingen

Selskap

Engerdal kommune

Kontaktinfo

  • Gunn Vesterheim
  • Tittel: Sektorleder Økonomi og regnskap
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 400 24 914

Lokasjon

  • Engerdal

Søknadsfrist

Januar 1, 2024

Barnevernleder (Søknadsfrist 14.01.2024)

Sektor for helse, mestring og omsorg, Elverum kommune

Barnevernleder

 

Vil du være med å gjøre en forskjell for barn og unge og familier i Elverum kommune?

Vi søker en barnevernleder som er tydelig og trygg i lederrollen og som er løsningsorientert. Du har god faglig forståelse og gode ferdigheter i personalledelse. Du evner å jobbe selvstendig og systematisk, og å motivere og oppnå resultater sammen med andre. Vi søker deg som vil spille en viktig rolle for utvikling av barneverntjenesten og forebyggende tjenester til barn, unge og deres familier i Elverum.

Barneverntjenesten består av undersøkelses-, tiltaks- og omsorgsteam og har 24 ansatte. Alle teamene har tilknyttet en fagleder. Tjenesten har egen jurist.

Barnevernstjenesten skal sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid. Det betyr at barn og familier får hjelp som virker, og at de møter trygge og sikre tjenester. Barneverntjenesten står ovenfor nye utfordringer og oppgaver i tråd med ny oppvekstreform og vi jobber aktivt med å møte disse både internt og i samarbeid med andre tjenester.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 14.01.2024
Arbeidsgiver: Elverum kommune
Sted: ELVERUM
Stillingstittel: Barnevernleder – avdelingsleder
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4742150556

Arbeidsoppgaver

Bidra til å styre, lede og utvikle barneverntjenesten gjennom å:

Utøve ledelse i tråd med kommunens verdigrunnlag, strategiske planer, gjeldende lov og regelverk, samt øvrige styrende dokumenter.
Lederansvar; fag,- personal og økonomiansvar i barneverntjenesten.
Sikre at tjenesten som leveres er faglig forsvarlig og i henhold til gjeldende lovverk og politiske føringer.
Inngår i enhetens ledergruppe.
Bidra til god økonomi- og kvalitetsstyring.
Pådriver for faglig utviklingsarbeid.
Følge opp vedtatte strategier, handlings- og virksomhetsplaner.
Ha en sentral rolle i å sikre helhetlig tenkning og utvikling innenfor barnevernområdet og forebyggende tjenester til barn, unge og deres familier.
Bidra til gjennomføring av gode utviklingsprosesser.
Bidra til, og tilrettelegge for et trygt og godt arbeidsmiljø.
Sikre at tjenesten skal ha rutiner for, og legge til rette for og delta i, nødvendig samarbeid med blant annet relevante kommunale tjenester og spesialisthelsetjenesten.
Sørge for at arbeidstakerne har tilstrekkelig kunnskap og ferdigheter innenfor det aktuelle fagfeltet.

Kvalifikasjoner

Følgende kvalifikasjoner kreves:

3-årig høgskoleutdanning/master som barnevernspedagog/sosionom.
Relevant lederutdanning.
Ønskelig med relevant ledererfaring.
Erfaring fra eller kjennskap til kommunal barneverntjeneste vil bli vektlagt.
Erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser.
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
God økonomiforståelse.
God kjennskap til og forståelse for offentlig forvaltning.
Grunnleggende IKT-kompetanse.
Førerkort.

Personlige egenskaper

Vi søker en barnevernleder som er tydelig og trygg i lederrollen og som er løsningsorientert.
Du har god faglig forståelse og gode ferdigheter innen personalledelse.
Du har god kommunikasjonsevne – både skriftlig og muntlig.
Du evner å jobbe selvstendig og systematisk, og å motivere og oppnå resultater sammen med andre.
Du har god vurderings- og gjennomføringsevne og stor arbeidskapasitet, samt faglig og personlig autoritet og integritet.
Du må være genuint opptatt av fagområdet og være en pådriver for utvikling.
Du er opptatt av samarbeid og du er en lagspiller som evner å motivere medarbeidere.
Du har en ryddig og strukturert arbeidsform, samtidig som du trives med variasjon og uforutsigbarhet.
Du evner å inkludere samtidig som du er trygg på å ta beslutninger.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr

En spennende og utfordrende stilling i et aktivt og positivt miljø.
Kommunen har eget lederutviklingskurs.
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig område i kommunen.
Mulighet for påvirkning og utvikling.
Gode arbeidsvilkår, pensjons- og forsikringsordninger.
Lønn etter avtale.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Kirkevegen 47, 2413 ELVERUM, Norge

Kontaktinformasjon

Aino Kristin Kristiansen, sektorsjef
Telefon:  +47 992 53 502

 

Elverum kommune

Elverum er en by og kommune i vekst , og har over 21 500 innbyggere. Glomma renner igjennom byen, og vi har skogen tett på. Vi har flere store arbeidsplasser som forsvaret, høgskolen og sykehuset.

I kommunen har vi i overkant av 1 800 medarbeidere som hver dag yter sitt beste for å levere gode tjenester til våre innbyggere. Vår visjon er Elverum har hjerterom, og verdiene åpenhet, ærlig og respekt preger vår hverdag.

Vil du være med på laget? Send oss en søknad da vel!

 

Del stillingen

Selskap

Elverum kommune

Kontaktinfo

  • Aino Kristin Kristiansen
  • Tittel: Sektorsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 992 53 502

Lokasjon

  • Elverum

Søknadsfrist

Januar 14, 2024

Sykepleier / vernepleier Hjemmebaserte tjenester og psykisk helse og rus (søknadsfrist 07.01.2024)

Notodden kommune

Hjemmebaserte tjenester

Sykepleier/vernepleier

 

Er du sykepleieren/vernepleier som ønsker deg en ny og spennende arbeidsplass som preges av godt arbeidsmiljø og faglig utviklingsfokus?

Vi har ledig 100 % stilling som sykepleier/vernepleier i Hjemmebaserte tjenester i p.t. turnus med arbeid langvakter fjerde hver helg.

Vi har ledig 50 % stilling som sykepleier /vernepleier i Hjemmebaserte tjenester. p.t. nattevakt.

Sykepleierne har ansvarsvakter på alle avdelingene. Helsefagarbeiderne får opplæring til å kunne overta og utføre oppgaver for sykepleierne. Det er pt turnus med arbeid hver 4 helg med langvakter. Samtidig som vi er i gang med årsturnusarbeidet med muligheter for tilpasninger.

Bli med på utviklingsarbeidet vårt som vil være bærekraftig inn i framtiden!

Vi jobber etter verdiene til Notodden kommune som er GLEDE – TILLIT -SAMSKAPING!

Arbeidsoppgaver

Sikre at tjenestene utøves på en faglig forsvarlig måte i tråd med virksomhetens målsetting
Samarbeid med fokus på brukermedvirkning
Tverrfaglig samarbeid med HR team, demenskorordinator, kreftkoordinator, AKS, fastlege og andre aktuelle samarbeidsparter
Faglig veiledning av medarbeidere
Aktiv deltakelse i innovasjon og utviklingsarbeid med fokus på digitale løsninger i pasientens hjem
Legemiddelhåndtering
Dokumentasjon
Bidra i det positive arbeidsmiljøet

Kvalifikasjoner

Norsk autorisasjon som sykepleier eller vernepleier
Må beherske norsk muntlig og skriftlig tilstrekkelig til å utøve yrket forsvarlig, tilsvarende B2
Digital kompetanse er en forutsetning
Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

Er engasjert i innovasjon og utvikling
Er tydelig og strukturert
Er løsningsorientert
Har god kommunikasjon og samarbeidsevne
Kan jobbe selvstendig og samarbeide tverrfaglig
Godt humør være raus samtidig bidra til et godt arbeidsmiljø
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Spennende sykepleieroppgaver i et tverrfaglig dynamisk miljø
Et fagmiljø i utvikling
Kompetanseheving gjennom kurs og utdanning
Lønn etter gjeldende regulativ samt et lokalt tillegg for turnus
Turnus med arbeid hver fjerde helg med langvakter

Annet

For personer som skal jobbe med eldre, kreves det politiattest iht Helsepersonellovens §20.

Søknad sendes

Søknad sendes elektronisk. Benytt linken i annonsen. Søkere som ønsker å unntas offentlighet, må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vurderes i henhold til Offentlighetslovens bestemmelser. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn, vil søkeren bli kontaktet før en eventuell offentliggjøring.

 

Søk på stillingen her.

 

Fylke: Vestfold og Telemark

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning

 

Søknadsfrist: 07.01.2024

 

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Hjemmebaserte tjenester

 

Kontaktpersoner:

Helle Tronstad/ Virksomhetsleder

mob: +47 970 53 394

 

Hjemmeside:
www.notodden.kommune.no
Adresse: Tinnegrendveien 5 3683 Notodden

Notodden kommune

Notodden ligger idyllisk til ved Heddalsvannet. Vi er Europas blueshovedstad og er på UNESCO’s verdensarvliste med bakgrunn i vår unike industrihistorie. Heddal stavkirke, som er Norges største, ligger i kommunen vår.

Kommunen er sentralt plassert i Telemark og har et innovativt og fremtidsrettet næringsliv med gode etableringsmuligheter. Vi har universitet, sykehus og flyplass, og det er kort avstand til hovedstaden og andre byer i regionen.

Innbyggertallet i Notodden er passert 13000 og vi ønsker nye innbyggere velkommen. Kommunen har attraktive boligområder og tilbyr gode oppvekstvilkår med et rikt utvalg av kultur- og aktivitetstilbud. Mulighetene er mange for flotte naturopplevelser i nærmiljøet året rundt.

Vi søker dyktige og motiverte medarbeidere som vil være med på å videreutvikle Notodden kommune til det beste for innbyggerne.

 

Del stillingen

Selskap

Notodden kommune

Kontaktinfo

  • Helle Tronstad
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 970 53 394

Lokasjon

  • Notodden

Søknadsfrist

Januar 7, 2024

*Lærere 100% fast (søknadsfrist 10.01.2024) *Barnehagelærere (søknadsfrist 14.01.2024)

 

Vil DU være med å påvirke barn og unges oppvekstvilkår i Dyrøy kommune?

Engasjert(e) lærer(e) i 100% fast stilling

 

(NB! Direktenke til barnehagestillinger etter kontaktinformasjon for lærere)

Elvetun skole trenger kontaktlærer/lærer(e)!

Vi søker en trygg, tydelig, dedikert og varm lærer til å undervise på vår skole. Som lærer hos oss vil du ha en viktig rolle i å inspirere, motivere, veilede og støtte våre elever til å oppnå sitt fulle potensiale gjennom tilpasset opplæring, høye forventninger, elevmedvirkning og fellesskapende fagdidaktikk.

På Elvetun skole får du muligheten til å undervise unike barn- og unge med ulike og varierte behov. Du vil få arbeide i samarbeid med dyktige, erfarne, positive og engasjerte kollegaer med god fagkompetanse.

Vi arbeider sammen for å skape et varmt, inkluderende og trygt skolemiljø, og vi samarbeider om omforent læreplanforståelse (LK20). Vi søker og bruker varierte metoder og stedsbasert læring i friluft for bl.a. å fremme tilhørighet og tilknytning til vår flotte kommune.

Nytilsatte lærere vil også få anledning til å være med i en prosess mot en fådelt skolestruktur. Per i dag er noen klassetrinn sammenslått i ulike fag.

Arbeidsoppgaver

Planlegge, gjennomføre og følge opp undervisning på 1-10 klassetrinn (små-, mellom- og/eller i ungdomsskolen)
Arbeide for et trygt, godt og inkluderende skolemiljø
Samarbeide med elever, foreldre, kollegaer og andre instanser
Delta aktivt i pedagogisk utviklingsarbeid i ulike profesjonsfellesskap
Oppdatere deg faglig og innovativt
Bidra til et godt arbeidsmiljø

Kvalifikasjoner

Godkjent undervisningskompetanse innenfor 1-10 klassetrinn
Norsk som andrespråk vil være en fordel
God kjennskap til gjeldende læreplan og undervisningsmetoder
Gode skriftlige og muntlige norskferdigheter
Gode digitale ferdigheter

Personlige egenskaper

Du har evne til å engasjere, motivere og samarbeide med elever og kollegaer om læring og utvikling
Du har gode kommunikasjonsevner
Du er løsningsorientert og evner samtidig å arbeide selvstendig
Du er en tydelig, varm voksen som møter alle med vennlighet
Du er utholdende og robust
Personlig egnethet vektlegges ved ansettelse

Elevene ønsker seg

Småtrinnet: En lærer som er snill, glad og ikke for streng

Mellomtrinnet: En lærer som er snill, omtenksom, artig og kan tulle litt, er seriøs og som ikke gir lekser.

Ungdomstrinnet: En lærer som er snill, kan lære fra seg, bruker ulike læringsmetoder, har pauseaktiviteter, litt streng og har humor og godt humør

Vi tilbyr

Et trivelig arbeidsmiljø preget av hektiske dager med daglig humor, godt humør og «lett» prat «over en kaffekopp» på personalrommet
En ledelse som ønsker å være en del av ditt lag
Et unikt skolehelsetilbud med samarbeidende kommunepsykolog
Gode utviklingsmuligheter
Lønn og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende lover, forskrifter og avtaler
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Bedriftshelsetjeneste

Generell informasjon

  • Tilsetting skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
  • Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. §10-9 i Opplæringsloven fremlegges. Det kreves også tuberkuloseundersøkelse for søkere som har oppholdt seg sammenhengende mer enn tre måneder i land med høy forekomst av tuberkolose iht tuberkoloseforskriftenes §§ 3.1 og 3.2.
  • Attester, vitnemål og dokumentasjon relevant for ansiennitetsberegning legges ved søknaden før intervju.

For ytterligere informasjon se kontaktinfo nederst i annonsen.

Søknader sendes innen fristen via Jobbnorge.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 10. januar 2024

 

Arbeidsgiver

Dyrøy kommune Kommune Dyrøy

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Fossmoveien 1, 9311 Brøstadbotn

 

Spørsmål om stillingen

Heidi Skøyen Johansen, Rektor

47 45 65 47

[email protected]

 

Barnehagelærer

Er du tøff nok til å være med å legge grunnlaget for Norges fremtidige statsministre, popstjerner, hjerneforskere, pedagoger og …

Brøstadbotn Heltid

Søknadsfrist 14.01.2024

 

Om Dyrøy kommune

Dyrøy kommune er en lærende kommune. Våre værebegreper er FIN: Faglig dyktig, Imøtekommende og Nyskapende. Dyrøy kommune er en helsefremmende arbeidsplass.

Dyrøy kommune (nordsamisk: Divrráid suohkan) ligger i Troms. Den grenser i nordøst mot Sørreisa, og i sør mot Salangen. Over Tranøyfjorden og Solbergfjorden i nordvest ligger Senja kommune.

Kommunen har om lag 1100 innbyggere, og det administrative senter ligger i Brøstadbotn. Nærmeste by er Finnsnes (4 mil). Kommunen har daglige anløp med hurtigbåt som trafikkerer mellom Harstad og Tromsø.

Som kommune tilhører vi et regionalt bo- og arbeidsmarked med ca. 30.000 mennesker, med kort vei til flyplass og nærliggende kommuner. Det gir mange muligheter knyttet til jobb, bosted, fritid og studier. Kommunen har flere aktive lag og foreninger, variert kultur- og fritidstilbud, idrettshall, basseng og merkede turløyper for både sommer og vinter. Stedsuavhengig arbeid eller videreutdanning er mulig via vårt kontorhotell.

Vi har tilgjengelig plass i skole og barnehage, med løpende opptak hele året.

Vil DU være med på reisen?

Behov for bolig? Sjekk ut boidyroy.no

Ønsker du informasjon om Midt-Troms? Her finner du en samlet oversikt over mulighetene i regionen.

 

Del stillingen

Selskap

Dyrøy kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Brøstadbotn

Søknadsfrist

Januar 14, 2024

Vikar som driftstekniker i Lørenskog kirkelige fellesråd (Søknadsfrist 15.01.2024)

Lørenskog kirkelige fellesråd

Vikar som driftstekniker

 

Er du en praktiker?

Vi i Lørenskog kirkelige fellesråd er på jakt etter en person som har lyst på en variert arbeidshverdag som vikarierende driftstekniker for våre bygg i perioden 15. mars 2024 – 15. september 2024. Den norske kirke i Lørenskog består av soknene Skårer og Fjellhamar inkludert felles gravplass. I begge sokn er det mye aktivitet som krever praktisk arbeid og tilrettelegging. Soknene eier tre kirker, ett kapell og to driftsbygninger. Vi trenger en som liker drift- og vedlikeholds relaterte oppgaver knyttet til våre anlegg, og kanskje du er personen vi kikker etter til å hjelpe oss med det?

Alle byggene er i bruk daglig, og det er et stort behov for tilrettelegging av aktiviteter, rigging av rom, renhold, drift av teknisk utstyr knyttet til oppvarming, ventilasjon, lydutstyr mm. Det er også særskilt behov for kirketjenertjeneste knyttet til kirkelige handlinger, inkludert operativ kirketjenertjeneste. Kirketjenertjenesten utføres i nært samarbeid med forrettende prest og de andre aktører i handlingen.
Stillingen som driftstekniker vil rapportere til administrasjonssjefen. Stillingen inngår også i storstab som samles to ganger pr måned.

En driftstekniker i Lørenskog kirkelige fellesråd vil i sitt arbeid møte mennesker på vegne av kirken, og må ha høy bevissthet på hvordan kirken skal møte mennesker og egen rolle i dette.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 15.01.2024
Arbeidsgiver: Lørenskog kirkelige fellesråd
Sted: LØRENSKOG
Stillingstittel: Vikar som driftstekniker
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4742706812

Arbeidsoppgaver

Uføre drift og vedlikehold på kirkens anlegg, inklusivt kapell og driftsbygninger
Gjennomføre periodiske driftsoppgaver og avvikshåndtering
Bruke FDV-systemer
Følge opp serviceavtaler og leietakere
Utføre mindre utskiftninger og reparasjoner
Gjennomføre forebyggende tiltak for god og fornuftig bruk av byggene
Kirketjeneroppgaver i arbeidskirkene ved gravferd og øvrige gudstjenester

Kvalifikasjoner

Bred praktisk erfaring fra drift av bygninger eller annen relevant praktisk erfaring
Byggfaglig kompetanse er ønskelig
Generell teknisk innsikt
Førerkort klasse B og egen bil
Personlige egenskaper
Gode samarbeidsevner
Bevissthet om kirkens mål og oppdrag
Fleksibel innstilling til arbeidstid
Initiativrik og selvstendig
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid
  • Et stort og godt arbeidsmiljø med engasjerte og kompetente kollegaer
  • Ulykke- og gruppelivsforsikring
  • Tiltredelse 15. mars
  • Lønn etter avtale
  • Pensjonsordning i KLP

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Solheimveien 112, 1473 LØRENSKOG, Norge

Kontaktinformasjon

Simen Høsflot Solberg, Bygg- og anleggssjef
Telefon:  482 81 155

Unni Gunnes, Administrasjonssjef
Telefon:   480 71 971

 

Del stillingen

Selskap

Lørenskog kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Unni Dahlbakk Gunnes
  • Tittel: Administrasjonssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 23 89 86 28
  • Simen Høsflot Solberg
  • Tittel: Bygg- og anleggssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 482 81 155

Lokasjon

  • Lørenskog

Søknadsfrist

Januar 15, 2024

Alle stillinger ved helse og omsorg i Surnadal komune (forskjellige søknadsfrister)

 

Surnadal kommune Sentraladministrasjonen

Klikk på aktuell stilling under for meir informasjon:

 
Surnadal sjukeheim
 
Søknadsfrist 31.01.2024
 
 
Surnadal sjukeheim
 
Søknadsfrist 31.01.2024
 
 
 
 
Heimetenesta
Søknadsfrist 22.12.2023
 
 
Heimetenesta
Søknadsfrist 22.12.2023
 
 
Bu- og aktivitetstenesta
Søknadsfrist 17.12.2023
 
 
Bu- og aktivitetstenesta
Søknadsfrist 17.12.2023
 
 
Bu- og aktivitetstenesta
Søknadsfrist 17.12.2023
 
 
Bu- og aktivitetstenesta
Søknadsfrist 31.12.2023

 

Surnadal kommune Helse og omsorg

Surnadal kommune ligg på Nordmøre ved foten av Trollheimen og har ca 6000 innbyggjarar. Vi har eit variert næringsliv og barnehage- og skuletilbodet er godt utbygd. Kommunen har eit svært allsidig kultur- og organisasjonsliv. Naturen er flott og variert, med lett tilgang til skog og mark, fjell, fjordar og elver.

Surnadal kommune er ein stor arbeidsplass med eit mangfald av oppgåver og tenester som blir utført av dyktige medarbeidarar. Vi tilbyr varierte og spanande arbeidsoppgåver,trivelege kollegaer og gode pensjonsordningar. Vi har omlag 670 medarbeidarar fordelt på omlag 540 årsverk. Desse er fordelt på mange ulike arbeidsstader, og med forskjellige yrke og kompetanse. Saman har vi eit felles ansvar for å arbeide til beste for innbyggarane våre.

Vi ønskjer tilsette som kan vere gode bidragsytarar i utviklinga av dei kommunale tenestene.

 

Del stillingen

Selskap

Surnadal kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell utlysing for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Surnadal

Søknadsfrist

Januar 15, 2024

Alle stillinger ved helse og omsorg i Surnadal komune (forskjellige søknadsfrister)

 

Surnadal kommune SentraladministrasjonenSurnadal kommune Vaksenopplæring og Integrering

Avdelingsleiar – 1-års engasjement ved Vaksenopplæring og integrering

 

Avdelingsleiar integrering – 1-års engasjement

Eininga Vaksenopplæring og integrering er organisert under oppvekst og har ansvar for

– Etablering og oppfølging av flyktningar som busett i kommunen etter avtale med Integrerings- og mangfaldsdirektoratet
– Koordinering av kommunen si introduksjonsordning og kvalifisering av deltakarar i høve til utdanning og arbeidsliv
– Vaksenopplæring som består av norskopplæring, samfunnskunnskap og grunnskuleopplæring for vaksne

Eininga er delt i to samlokaliserte avdelingar, vaksenopplæringa og integreringa. På grunn av auka arbeidsmengde i samband med mottak av fleire flyktningar søkjer vi no etter leiar i 1-års engasjement ved integreringsavdelinga.

Arbeidsoppgåver ved integreringa

Dagleg drift og koordinering, for fagområda bosetting og introduksjonsordning
Vere ein pådrivar for at det blir levert gode tenester i alle ledd, i tråd med gjeldande lovkrav og føringar
Vidareutvikling og vedlikehald av tverrfagleg samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnarar
Saksbehandling og utarbeiding av søknader om prosjektmidlar og statlege tilskotsmidlar
Koordinere samarbeidet med dei lokale helsetenestene
Avdelingsleiaren vil saman med inspektøren ved vaksenopplæringa og einingsleiaren utgjere eininga si leiargruppe

Arbeidsoppgåvene kan bli endra over tid og det kan bli tillagt andre arbeidsoppgåver til stillinga, ut frå behov og overordna føringar

Ønska kvalifikasjonar

Relevant høgare utdanning frå høgskule/universitet
Kjennskap til kommunalt integrerings- og/eller inkluderingsarbeid
Erfaring frå arbeid med integreringslova og andre lovverk aktuelle for fagfeltet
Erfaring frå arbeid med resultatrapportering og planarbeid
God kjennskap til, og engasjement for arbeid med flyktningar
God munnleg og skriftleg framstillingsevne på norsk

Personlege eigenskapar

Er løysingsorientert og fleksibel
Har handlekraft og gjennomføringsevne
Personleg eignaheit blir lagt vekt på

Vi tilbyr

Vanlege kommunale tilsettingsvilkår og lønn etter avtale
Gode pensjons- og forsikringsordningar
Flyttegodtgjersle etter kommunen si Personalplan

 

Søk på stillingen her.

 

Referansenummer:23/1081

Fylke: Møre og Romsdal

Jobbtype: Engasjement

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 01.10.2023

 

Tiltreding: Etter avtale

Arbeidsstad: Vaksenopplæring og integrering

 

Kontaktpersonar:

Olav Bergheim

mob: +47 482 96 315

 

Heimeside:
www.surnadal.kommune.no
Adresse: Bårdshaugvegen 1 6650 Surnadal

 

Surnadal kommune Vaksenopplæring og Integrering

Surnadal kommune ligg på Nordmøre ved foten av Trollheimen og har ca 6000 innbyggjarar. Vi har eit variert næringsliv og barnehage- og skuletilbodet er godt utbygd. Kommunen har eit svært allsidig kultur- og organisasjonsliv. Naturen er flott og variert, med lett tilgang til skog og mark, fjell, fjordar og elver.

Surnadal kommune er ein stor arbeidsplass med eit mangfald av oppgåver og tenester som blir utført av dyktige medarbeidarar. Vi tilbyr varierte og spanande arbeidsoppgåver,trivelege kollegaer og gode pensjonsordningar. Vi har omlag 670 medarbeidarar fordelt på omlag 540 årsverk. Desse er fordelt på mange ulike arbeidsstader, og med forskjellige yrke og kompetanse. Saman har vi eit felles ansvar for å arbeide til beste for innbyggarane våre.

Vi ønskjer tilsette som kan vere gode bidragsytarar i utviklinga av dei kommunale tenestene.

 

Del stillingen

Selskap

Surnadal kommune

Kontaktinfo

  • Olav Bergheim
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 482 96 315

Lokasjon

  • Surnadal

Søknadsfrist

Oktober 1, 2023

Ledige prestestillingar i Møre bispedøme (forskjellige søknadsfristar)

Molde by

 

MØRE BISPEDØMME

 

Klikk på aktuell stilling under:

 

Nordre Sunnmøre prosti
Sokneprest i Nordre Sunnmøre prosti med Sykkylven sokn som særleg tenestestad.
Fast
Søknadsfrist: 12.01.2024

 

Møre bispedømme omfattar Møre og Romsdal fylke og består av 95 sokn og 25 kyrkjelege fellesråd fordelt på 6 prosti. Møre bispedømmekontor er felles administrasjon for Møre biskop og Møre bispedømmeråd. Bispedømmerådet har økonomi-, plan-, budsjettansvar, fordeler ressursar, tilset i prestestillingar og er godkjennings- og klageorgan. Møre biskop er tilsynsorgan for kyrkjeleg verksemd og tilsette, leier prestetenesta og er godkjenningsorgan for kyrkjer og lokalkyrkjeleg planverk.

Det er gjort vedtak om ny kyrkjeleg organisering. Dette vil innverke på ansvar, oppgåver og organisering av verksemda.

Bispedømmekontoret er i tidsmessige lokale og ligg sentralt i Molde. Kontoret er delt inn i Avdeling for Kyrkjefag og Avdeling Personal. Etter omorganisering er ein del merkantile funksjonar isom lønn og økonomi, IT og telefoni lagt til nasjonale einingar som gjer oppgåver på vegner av bispedøma og Kyrkjerådet. All sakshandsaming og store delar av møtevehandlinga er fullelektronisk. Ttilsvarande gjeld for løn, økonomi og andre merkantile funksjonar.

Del stillingen

Selskap

Møre bispedøme

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell utlysing for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Molde
  • Ålesund
  • Kristiansund N
  • Sykkylven
  • Ulsteinvik
  • Ørsta
  • Volda

Søknadsfrist

Januar 31, 2024

IKT-supportmedarbeider/-tekniker IKT-drift (Søknadsfrist 08.01.2024)

 

IKT-supportmedarbeider/-tekniker

 

 

 

Liker du å jobbe med support og drift? Er du engasjert og opptatt av å yte god service?

IKT-drift hos oss søker nå etter en supportmedarbeider/tekniker som har lyst til å være med å videreutvikle og forme vår IKT-satsing.

IKT-drift er en del av Service- og IKT-staben i Elverum kommune. Vi er ti ansatte og har interessante og utfordrende oppgaver i et svært trivelig miljø. Vår viktigste oppgave er å understøtte kommunens behov for IKT-systemer og -tjenester både når det gjelder løpende drift, forvaltning, sikkerhet, kvalitet og utvikling. Vi skal være en aktiv pådriver og samarbeidspartner for digitalisering i kommunen. Det er derfor viktig at du er glad i å yte service, og ser muligheter og løsninger i møte med nye utfordringer.

Teknologi er en viktig brikke i utvikling av kommunens tjenester. Vi har en solid infrastruktur og et sammensatt IKT-miljø med høy fokus på sentralisering av tjenester og bruk av egen kompetanse. Driftsplattformen består i hovedsak av utstyr fra HP, DELL og Cisco. Vi baserer oss på teknologier fra ledende leverandører.

Vi står nå foran stadig mer bruk av skytjenester og trenger derfor å styrke vår bemanning som kan bidra til brukerstøtte og drift av eksisterende løsninger og til overgangen til nye skytjenester inkludert hybride løsninger.

I Elverum kommune er vi 1800 ansatte fordelt 60 ulike steder. Vi drifter og vedlikeholder de fleste fagsystemene, nesten 300 Ipader, over 1100 pc-er/arbeidsstasjoner for ansatte i alle sektorer, og over 1400 elevmaskiner.

 

  • Søknadsfrist: 08.01.2024
  • Arbeidsgiver: Elverum kommune
  • Sted: Elverum
  • Stillingstittel: IKT-supportmedarbeider/-tekniker
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4742452565

 

Arbeidsoppgaver

  • Brukerstøtte – bemanne helpdesk og bistå ute hos våre brukere
  • Mottak, registrering, løsning og videreformidling av brukerhenvendelser
  • Klargjøring, drift og administrasjon av maskinvare, applikasjoner og nettverksinfrastruktur, samt bistå i drift og forvaltning av kommunens fag- og fellessystemer
  • Drift av utstyr som skrivere, projektorer, smartboard med mer ute på våre ulike lokasjoner
  • Brukeradministrasjon
  • Utarbeide bruker- og driftsdokumentasjon ved endringer og innføring av nye IKT-løsninger
  • Gi råd og opplæring i bruk av IKT-systemer til ansatte, herunder bidra til kompetanseheving for å sikre økt bruk av digitale verktøy

 

Kvalifikasjoner

  • Solid IKT teknisk kompetanse og relevant utdanning/erfaring
  • Det er ønskelig med IKT-faglig utdanning på fagskolenivå eller fagbrev innen IKT-servicefag eller tilsvarende. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Generell kompetanse og forståelse for klient/server, nettverk og systemforvaltning
  • Kompetanse og erfaring med bruk av IKT-verktøy
  • Kompetanse, sertifisering og/eller erfaring innenfor noen av følgende områder er en fordel:
  • Microsoft Office 365, Exchange, Microsoft Active Directory administrasjon og Sharepoint
  • Førerkort klasse B
  • Beherske norsk flytende skriftlig og muntlig

 

Personlige egenskaper

  • Utadvendt og serviceinnstilt
  • Initiativrik
  • God samarbeidsevne
  • Selvstendig og ansvarsbevisst

 

Vi tilbyr

  • Spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Motiverte kollegaer og godt arbeidsmiljø
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Offentlig pensjonsordning

 

Prestegårdsvegen 2, 2414 Elverum, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Rune Løchting
Service- og IKT-sjef
 Telefon:+47 416 29 430
E-post:[email protected]

 

 

Elverum er en by og kommune i vekst , og har over 21 500 innbyggere. Glomma renner igjennom byen, og vi har skogen tett på. Vi har flere store arbeidsplasser som forsvaret, høgskolen og sykehuset.

I kommunen har vi i overkant av 1 800 medarbeidere som hver dag yter sitt beste for å levere gode tjenester til våre innbyggere. Vår visjon er Elverum har hjerterom, og verdiene åpenhet, ærlig og respekt preger vår hverdag.
Vil du være med på laget? Send oss en søknad da vel!

Del stillingen

Selskap

Elverum kommune

Kontaktinfo

  • Rune Løchting
  • Tittel: Service- og IKT-sjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 416 29 430

Lokasjon

  • Elverum

Søknadsfrist

Januar 8, 2024