Barnehagelærer / pedagogisk leder, Flå kommunale barnehage (Søknadsfrist 12.02.2024)

Pedagogisk leder i Flå kommunale barnehage

Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.

Fra 19. februar er det ledig 100% stilling som barnehagelærer/pedagogisk leder i barnehagen i Flå.

Vi er en 4 avdelings barnehage med barn i alderen 10 mnd – 6 år. Barnehagen vår ligger i naturskjønne omgivelser med blant annet gapahuk i nærmiljøet og bare en liten gåtur til sentrum med bibliotek, svømmehall, idrettshall og skole. I vår barnehage er barna i fokus og hverdagen preges av et engasjert og tilstedeværende personale. Gjennom lek, omsorg og læring i et trygt miljø får barna utvikle seg, oppleve mestring og møte nye utfordringer. Visjonen vår er «vi skaper dagen» og gir mening til jobben vi gjør, sammen skaper vi magiske dager.

Vi søker deg med et stort engasjement for barn og barns rettigheter, som er en varm og faglig engasjert barnehagelærer og som ønsker å bidra til god kvalitet i Flå kommunale barnehage.

Flå kommunale barnehage jobber for å være psykisk helsefremmende, med utgangspunkt i juridiske rammer og med kunnskap om hva som er til barns beste. Dette innebærer blant annet fokus på inkluderende lekemiljøer og de voksnes relasjonskompetanse.

Vi jobber for at barnehagen skal være en arena som kjennetegnes ved lyttende, omsorgsfulle og selvreflekterende voksne. Vi er opptatt av å være en del av laget rundt barnet. Vi jobber systematisk med kompetanseutvikling og er opptatt av å være en lærende organisasjon.

Krav til stillingen:

  • Bestått barnehagelærer-/ førskolelærerutdanning (bachelor 180 studiepoeng)
  • Gyldig politiattest

Kvalifikasjoner:

  • Gode lederegenskaper
  • God evne til å organisere og strukturere
  • Kunnskap om barns rettigheter
  • Faglig engasjert og motivert, med evne til refleksjon og nytenkning
  • Gode samarbeidsegenskaper
  • Selvstendig, ansvarsfull og med god gjennomføringsevne
  • Åpen, nysgjerrig og evne til å skape engasjement
  • Personlig og profesjonell egnethet vektlegges

Menn oppfordres til å søke, Hallingdal har regional MIB-gruppe (menn i barnehagen)

Ansvarsoppgaver/ arbeidsoppgaver:

  • Lederfunksjon for en eller flere grupper
  • Innfri barns rettigheter, og ansvar for barns helhetlige trivsel og utvikling
  • Ansvar for samarbeid med foreldrene, planlegging og gjennomføring av foreldremøter
  • Bidra til at barnehagen er en lærende organisasjon
  • Ha kunnskap om prosjektarbeid som arbeidsform, og viktigheten av å tilby gode lekemiljøer for barn.
  • Gjøre bærekraftige pedagogiske valg
  • Ha kunnskap om og være opptatt av å skape inkluderende fellesskap, der barn er meningsfulle aktører og bidragsytere.
  • Ansvar for pedagogisk utvikling og ledelse i barnehagen
  • Ansvar for planlegging, gjennomføring, dokumentasjon og vurdering
  • Ansvar for god organisering og struktur av barnehagedagen

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å leke, hver dag!
  • Mulighet til å være med å utvikle barnehagen
  • Mulighet til å bidra til at barn opplever mestring og glede
  • Et faglig orientert arbeidsmiljø
  • Veiledning og kurs
  • God pensjonsordning
  • Behjelpelig med å skaffe bolig
  • barnehageplass

Kontakt:

Ta gjerne kontakt med styrer Inger Iren Listøen Halstensen.

E-post [email protected]

Tlf: 32 05 36 75/95752788

Eller oppvekstsjef i Flå kommune Anita Juul Storeli

E-post [email protected]

Tlf.: 32053604/90665135

Ansettelse:

Ansettelse skjer i.h.t gjeldende lov- og avtaleverk. Lønn etter ansiennitet og kvalifikasjoner. Gyldig politiattest ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før oppstart.

Søknad:

Søknad m/CV, bekreftede vitnemål og attester sendes til:

[email protected] – mrk «Søknad pedagogisk leder barnehage».

Søknadsfrist 12.02.24

 

Del stillingen

Selskap

Flå kommune

Kontaktinfo

  • Inger Iren Listøen Halstensen
  • Tittel: styrer
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 32 05 36 75/95752788
  • Anita Juul Storeli
  • Tittel: oppvekstsjef i Flå kommune
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 32053604/90665135

Lokasjon

  • Flå

Søknadsfrist

Februar 12, 2024

Risør ungdomsskole – Undervisnings – stillinger 2024 / 2025 (søknadsfrist 25.02.2024)

Risør ungdomsskole, Risør kommune

Lærere for skoleåret 2024/2025

 

Om stillingen

Er du en faglig dyktig kollega med glimt i øyet og et stort hjerte for elevene?

Da ønsker vi at du skal bli en del av vårt fantastiske arbeidsmiljø på Risør Ungdomsskole. På skolen liker vi å skape resultater sammen, og vår teamorganisering er hjertet i organisasjonen. Profesjonsfellesskapet er preget av delingskultur, latteren sitter løst og det er stor takhøyde for gode diskusjoner.

Skolen tar alltid godt imot nye lærere, og har egne veiledere som sørger for at du får en god start hos oss.

Skolen har behov for lærere med kompetanse i de fleste fag, da flere av våre kolleger nå går av med pensjon.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 25.02.2024
Arbeidsgiver: Risør kommune
Stillingstittel: Lærerstillinger 2024/2025
Stillinger: 5
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast, Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4753280448
Startdato: 01.08.2024

Arbeidsoppgaver

Undervise i relevante fag på ungdomstrinnet
Kontaktlæreransvar.
Undervise i lesing og skriving, og derfor beherske norsk på høyt nivå.
Delta i skolens profesjonsfelleskap.
Beherske digitale verktøy på høyt nivå.
Undervise elever med særskilte behov.

Kvalifikasjoner

Våre nye lærere må ha godkjent utdanning for 8.-10. trinn.
De som tilsettes må fremlegge godkjent politiattest ihht opplæringsloven.

Personlige egenskaper

Skolen ønsker seg lærere som er stolte av yrket sitt, og som ønsker å utgjøre en forskjell for elevene
Vi trenger samarbeidsorienterte kolleger som aktivt bidrar til at både elevene og kollegene lykkes i arbeidet sitt, og som arbeider i nær kontakt med foreldrene
Lærerne må være gode klasseledere med høy relasjonskompetanse og gjerne med glimt i øyet
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Et strålende arbeidsmiljø hvor latteren sitter løst og vi løser utfordringer sammen. Sosiale aktiviteter gjennom året, og et arbeidsmjilø som preges av samarbeid, støtte og åpenhet. Skolen ligger i tillegg fantastisk plassert, med kort vei til idrettsanlegg, sjøen og skogen.

Forøvrig tilbyr Risør kommune:

God pensjonsordning og personalforsikring
Mulighet for fag-/kompetanseutvikling
Lønn og andre vilkår etter gjeldende tariffavtaler

 

Søk på stillingene her.

 

Adresse: Kjempestien 6, 4956 Risør, Norge

Kontaktinformasjon

Mads Stebekk Moe, Rektor
Telefon:  +47 920 83 172
E-post:  [email protected]

 

Om arbeidsgiveren

Risør kommunes verdier er «Stolt», «Engasjert» og «Raus», og disse er grunnleggende for vårt daglige virke. Hvis disse verdiene virkelig appellerer til deg, kan du være den rette til å være med på laget vårt!

Vi har en av Nordens best bevarte og – i våre, og mange andres øyne – aller vakreste trehusbyer. Vi har en idyllisk kystlinje og en skjærgård godt tilrettelagt for allmennheten. Vi har tre fjorder, sterke og livskraftige grender, rike tur- og friluftsmuligheter. Kulturbyen Risør som er kjent for sine gallerier, dyktige kunsthåndverkere og et rikt kulturliv. Risør ble i 2015 kåret til Norges kulturkommune.

Hos oss finner du dyktige kollegaer, en løsningsorientert kultur, et trivelig arbeidsmiljø og muligheter for faglig og personlig utvikling. Vi ønsker oss engasjerte, energiske og kreative medarbeidere som hjelper oss med å utvikle og forbedre både tjenestetilbudet til våre innbyggere og vår egen organisasjon og samhandling.

 

Del stillingen

Selskap

Risør kommune

Kontaktinfo

  • Mads Stebekk Moe
  • Tittel: Rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 920 83 172

Lokasjon

  • Risør

Søknadsfrist

Februar 25, 2024

Kirkelige fellesråd i Trondheim – Avdelingsleder kirkeliv (søknadsfrist 27.02.2024)

Kirkelig fellesråd i Trondheim har ledig stilling som

Avdelingsleder Kirkeliv

 

Tidligere avdelingsleder har gått over i ny stilling i Kirkerådet og vi søker nå hennes erstatter.

Dette er en spennende mulighet for deg til å påvirke og utvikle kirka i Trondheim sitt møte med med befolkningen, bygge nettverk for samarbeid og å utvikle gode arbeidsmiljø.

Avdelingsleder kirkeliv er tillagt omfattende ansvar innen sitt område.

Med på laget har du om lag 100 dyktige medarbeidere i 16 menighetsstaber. Arbeidet fordrer tett samarbeid med prostene, HR-avdelingen og ledergruppen til kirkevergen.

Avdelingsleder Kirkeliv inngår i Kirkevergens ledergruppe, og rapporterer til kirkevergen som også er din nærmeste leder.

Stillingen har følgende ansvarsområder:

  • Arbeidsgiveransvar for 9 daglig ledere og til sammen vel 100 ansatte
  • Oppfølging av drift og utvikling i 16 menigheter med daglige ledere i tett dialog med menighetsråd og proster
  • Initiere samarbeid mellom menigheter og strategisk utvikling av kirkelivet i byen
  • Legge til rette for fornying og utvikling innen de kirkefaglige områdene i menighetene
  • Nettverksbygging med og mellom faggrupper, menighetsråd, prost/sokneprest, bispedømmekontor og eksterne offentlige og ideelle organisasjoner og virksomheter
  • Nettverksbygging nasjonalt og regionalt samt samhandling (samskaping) med kommunen innen utvikling av kirkeliv

Kvalifikasjoner

  • Vi ser etter deg som har høyere utdanning (mastergrad) innen ledelse og /eller kirkefag. Relevant ledererfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Du bør ha erfaring med å lede andre og å lede endringsprosesser, helst fra komplekse strukturer
  • Du må ha god prosessforståelse
  • Du må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Du er en digital bruker og er god på å nyttiggjøre deg digitale verktøy i din arbeidshverdag
  • Kunnskap om Den norske kirkes organisering og ordninger er nødvendig
  • Medlemskap i Den norske Kirke forventes

Personlige egenskaper

Personlig egnethet tillegges stor vekt.

Vi søker deg som er en pådriver i utvikling, men tålmodig i prosess, er selvstendig, men åpen og inkluderende, ser etter muligheter og forbedringer, men respekterer det eksisterende, du er tydelig, men takler å måtte være pragmatisk i hverdagen. Du liker mennesker, og er god til å skape relasjoner og får tillit hos de du omgås. Du er som person opptatt av å nå resultater både alene og sammen med andre.

Vi tilbyr

  • En meget spennende stilling som Avdelingsleder i en sektor med mangfoldige oppgaver av stor offentlig interesse
  • Høyt kompetente medarbeidere som trenger deg
  • Et lederkollegium som vil mye
  • Lønn etter avtale

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 27.02.2024
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Avdelingsleder kirkeliv
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid / Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4752512986

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Kjell Inge Nordgård, Kirkeverge
Telefon:  +47 905 41 832
E-post:  [email protected]

Solveig Kopperstad Bratseth, HR-sjef
Telefon:   +47 908 25 020
E-post:  [email protected]

Adresse:Munkegata 6, 7013 Trondheim, Norge

Om arbeidsgiveren

Kirkelig fellesråd i Trondheim har 165 medarbeidere knyttet til ulike typer stillinger i 16 sokn (22 kirker) og 4 gravplassenheter (19 gravplassanlegg), bygg og eiendomsforvaltning og økonomi- og serviceavdeling.

Sammen med menighetene har fellesrådet som mål å virkeliggjøre at byens befolkning møter en bekjennende, åpen, tjenende, misjonerende og tilstedeværende folkekirke, og at gravferdstjenester blir utført på en verdig måte. Mål og strategiplan for Fellesrådet legger stor vekt på å være en kirke hvor folk er.

Del stillingen

Selskap

Trondheim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Kjell Inge Nordgård
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 905 41 832
  • Solveig Kopperstad Bratseth
  • Tittel: HR-sjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 908 25 020

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

Februar 27, 2024

Rektor ved Karasjok skole (Søknadsfrist 20.02.2024)

 

Enhetsleder/rektor

 

 

Karasjok kommune

Kárášjoga gielda Karasjok kommune er en samisk kommune som grenser mot Finland. Kárášjoga gielda Karasjok kommune er Norges nest største kommune i areal og har ca. 2700 innbyggere hvorav 80 % av befolkningen er samisktalende. Kommunen har ca. 320 medarbeidere i organisasjonen. I kommunen har vi mange sentrale samiske institusjoner.

Kommunen har et aktivt kulturliv med tilbud innen idretts- og friluftsliv, kultur og historie, barne- og ungdomsaktiviteter, kunst, musikk.

Karasjok kan også tilby et unikt friluftsliv, Norges beste lakseelv, rype-/elgjakt, isfiske og en rik flora og fauna med rike naturressurser.

Karasjok kommune er en del av forvaltningsområdet for samisk språklov, hvor samisk er et offisielt språk i tillegg til norsk. Det kan også være ønskelig med annen språkkompetanse. Søkere bes derfor om å oppgi sine språkkunnskaper.

 

Om stillingen

I Kárášjoga gielda Karasjok kommune har vi ledig stilling som enhetsleder/rektor i 100 % fast stilling.

Tiltredelse: Etter nærmere avtale

Karasjok kommune er midtveis i gjennomføringen av et større omstillingsprosjekt som har navnet «Fremtidens Karasjok». Kommunen er i ferd med å snu en negativ økonomisk utvikling og har spennende planer for fremtiden.

Kommunen er i gang med bygging av en ny skole tilpasset fremtidens behov.
I dag er skolen organisert med rektor og 3 avdelingsledere med ansvar for 1.- 10. trinn. Skolen ivaretar voksenopplæring, og tilbyr fjernundervisning i samisk språk og kultur for elever som bor i kommuner utenfor samiske forvaltningsområder.

Det er i dag ca. 220 elever og rundt 50 ansatte. Skolen holder på å flytte over i midlertidige lokaler og regner med å være på plass fra 1.februar i år. Ny skole er estimert til å være innflytningsklar høsten 2025

Skolen følger Kunnskapsløftet 2020 Samisk. Vi er en PALS-skole (Positiv adferd, støttende læringsmiljø og samhandling). Våren 2024 avsluttes «Læringsmiljøprosjektet» som har vært et kompetanseløft i forhold til trygt og godt læringsmiljø.

Karasjok skoles visjon er: Karasjok sameskole er en inkluderende skole som i samarbeid med foreldrene skaper et godt læringsmiljø.

 

Arbeidsoppgaver

Vi søker en utviklingsorientert og fremtidsrettet enhetsleder/rektor for en ny skole.

Enhetsleder/rektor har det overordnede ansvar innafor fag-, personal og økonomi for skolen. Enhetsleder/rektor rapporterer til kommunedirektøren og inngår i kommunaldirektørens ledergruppe.

Forventinger og krav til enhetsleder/rektor:

• Elevenes læringsmiljø:
Enhetsleder/rektor skal legge til rette for gode læringsprosesser, veiledning og støtte til ansatte slik at skolen som helhet skaper et godt læringsmiljø.

• Profesjonsfellesskap og samarbeid:
Enhetsleder/rektor er ansvarlig for å sikre at skolens organisering er hensiktsmessig og bidrar inn i kommunens helhetlige virksomhet.

• Styring og administrasjon:
Enhetsleder/rektor handler på vegne av sentrale og lokale myndigheter.
Enhetsleder/rektor kjenner og følger lov og forskrift, herunder læreplanverket.
Enhetsleder/rektor har ansvar for å ha god intern administrasjon, styring og kontroll av skolens virksomhet.

• Utvikling og endring:
Enhetsleder/rektor er ansvarlig for utvikling og endring av skolen i takt med endringer internt i kommuneorganisasjonen, og eksternt slik at skolen som en del av kommunen som en helhetlig organisasjon til enhver tid er tilpasset sine oppgaver og kontekst.
Enhetsleder/rektor har ansvar for at skolen har tilstrekkelig kompetanse til å løse nåværende og kommende oppgaver.
Enhetsleder/rektor har ansvar for at skolen fanger opp endringer i samfunnet, elevgrunnlaget, foresatte, teknologi og politikk og fagene som kan være av betydning for skolens oppdrag og aktiviteter.

 

Kvalifikasjoner

For å innfri forventinger og krav tenker vi at noen personlige egenskaper vil være avgjørende:

  • evne til å lede og utvikle lærings- og læreplanarbeid.
  • tilstrekkelig god fagkompetanse og legitimitet til å kunne gjøre gode faglige vurderinger, samt utnytte
    faglig kompetanse i organisasjonen.
  • evne til å nyttiggjøre relevant kunnskapsgrunnlag for skolens kvalitetsarbeid.
  • evne til å styrke og lede profesjonsfellesskapet og til å utvikle organisasjonskultur slik at alle ansatte kan og vil hjelpe og støtte hverandre i arbeidet.
  • evne til å inspirere og å bidra til å løse konflikter.
  • evne til samarbeid med andre kolleger, skoler, skoleeier og andre eksterne aktører for å skape en skole som bidrar til barn og unges læring, mestring og trivsel.
  • evne til å lede lærere og øvrige medarbeidere i henhold til nasjonalt og lokalt vedtatt politikk.
  • evne til å følge opp og etterleve regelverk for å forebygge, håndtere og følge opp saker på en god måte.
  • evne til strategisk ledelse, ledelse av utviklings- og endringsprosesser og ledelse av kompetanseutvikling.

 

Formell kompetanse som støtter opp under de personlige egenskapene vil være:

  • Pedagogisk kompetanse i henhold til Opplæringslovens § 9-1 og erfaring fra pedagogisk arbeid
  • Kompetanse i samisk språk, kultur og samfunn. Søkere som ikke behersker nordsamisk, må være villig til å gjennomføre samiskopplæring innen to år etter tilsetting
  • Kompetanse i bruk av digitale verktøy
  • Ledelse, økonomi og administrasjon

 

Lønns og arbeidsvilkår

Vi kan tilby:

  • En spennende lederstilling i en skole i endring
  • En utviklingsorientert kommune som fremmer god samhandling internt og eksternt
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Lønnsbetingelser etter avtale
  • Kommunen kan være behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass
  • Oppfølging og veiledning
  • Mulighet for rektorutdanning
  • Flytteutgifter dekkes etter kommunens flyttereglement.

 

Nærmere opplysninger

  • Det må oppgis to referanser av nyere dato i søknaden, en av disse må være fra siste arbeidssted.
  • Søknad med CV og bekreftede kopier av attester og vitnemål sendes elektronisk via www.jobbnorge.no . Kun søknader via jobbnorge.no vil bli vurdert.
  • Ved ansettelse legges det frem godkjent politiattest
  • Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju

Søknadsfrist: 20.02.2024

Karasjok kommune er underlagt offentlighetslovens bestemmelser om rett til innsyn i søkerlister. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, vil søkeren bli varslet og informert om det, jf. Offentleglova § 25.

 

Nærmere opplysninger om stilling ta kontakt med:

Kommunedirektør Ronny Berg tlf. 992 11 816, eller assisterende kommunedirektør Elisabeth Larsen, tlf. 413 54 989.

 

 

Søk stillingen

 

 

  • Søknadsfrist: 20. februar 2024
  • Arbeidsgiver: Karasjok kommune
  • Kommune: Kárášjohka – Karasjok
  • Omfang: Heltid
  • Varighet: Fast
  • Arbeidssted: Ráddeviessogeaidnu 4, 9730 Karasjok

Del stillingen

Selskap

Karasjok kommune

Kontaktinfo

  • Ronny Berg
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 992 11 816
  • Elisabeth Larsen
  • Tittel: assisterende kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 413 54 989.

Lokasjon

  • Karasjok

Søknadsfrist

Februar 20, 2024

Kommunepsykolog – 70 % vikariat (Søknadsfrist 11.02.2024)

Lillesand havn 1 Foto Astrid Fosseli

 

Kommunepsykolog – 70 % vikariat

 

 

 

Har du lyst til å jobbe i en kommune som har som mål å være en fremtidsrettet serviceorganisasjon for innbyggere og besøkende? Vi er opptatt av arbeidsmiljø og bedriftskultur og jobber etter følgende verdier: åpenhet – respekt – humor.

Innbyggerne i Lillesand skal oppleve livsmestring, trygghet og fellesskap. Dette er viktige grunnpilarer for hvordan kommunen skal levere tjenester til kommunens innbyggere. Vi skal være en kommune med gode bo og oppvekstsvilkår for alle. Vi ønsker å være en organisasjon som er innovativ, opptatt av forbedring og har kompetente medarbeidere som opplever mestring og utfører arbeid til nytte for innbyggerne. Dette er nøkkeloppgaver for kommunepsykologen i Lillesand kommune.

Kommunepsykologen har permisjon i deler av sin stilling, dette er et vikariat i denne permisjonen. Ansettelsen kan bli noe utvidet i forhold til en evt. utvidelse av permisjonen.

Stillingen skal arbeide tverrsektorielt, men er organisert plassert i enhet for helsefremmende tjenester, avdeling Barn, Unge og familier, og forankret i helse- og omsorgstjenesteloven.

 

  • Søknadsfrist: 11.02.2024
  • Arbeidsgiver: Lillesand kommune
  • Sted: LILLESAND
  • Stillingstittel: Kommunepsykolog
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Deltid
  • Ansettelsesform: Vikariat
  • Stillingsprosent: 70
  • Webcruiter-ID: 4752418948
  • Sluttdato: 01.09.2024

 

Arbeidsoppgaver

  • Oppfølging av barn/ungdom/voksne ved familiesenteret, helsestasjon, skole/barnehage
  • Bidra i prosjekter med utvikling av tjenesten, og bistå ved kliniske vurderinger ved Enhet for psykisk helse og rus
  • Kurs og veiledning
  • Utadrettet og forebyggende virksomhet knyttet til kommunens utfordringsbilde
  • Samhandling med eksterne aktører

 

Kvalifikasjoner

Krav til kvalifikasjon:

  • Norsk autorisert psykolog
  • Gode norskferdigheter:

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Allsidig erfaring og relasjonskompetanse
  • Erfaring og kunnskap fra arbeid med barn, unge og familier
  • Erfaring og kunnskap fra arbeid med mennesker med utfordringer knyttet til psykisk helse og rus
  • Interesse for tverrfaglig samhandling, folkehelse, helsefremming og forebygging innen alle aldersgrupper
  • Erfaring med, og trygg på å holde kurs og foredrag

 

Personlige egenskaper

  • Interesse og engasjement for mennesker
  • Du ønsker å utgjøre en forskjell
  • Gode samarbeidsevner
  • Selvstendig
  • Fleksibel, kreativ og nytenkende
  • System- og organisasjonsforståelse

Personlige egenskaper vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Et faglig sterkt arbeidsmiljø med verdiene åpenhet, respekt og humor
  • Bli en del av
  • Mulighet for kompetanseutvikling i tråd med enhetens kompetansebehov
  • Velferdsordninger som trening i arbeidstiden
  • Lønn etter tariffavtale iht. kapittel 5 ut fra kvalifikasjoner
  • Offentlig tjenestepensjon i KLP, som uførepensjon, etterlattepensjon, bank, forsikring og spareprodukter

 

Østregate 2, 4790 LILLESAND, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Sverre Refsnes
Enhetsleder
 Telefon:91510954
E-post:[email protected]

Jarle Kræmer
Enhetsleder
 Telefon:99381305

Tora Eileen Grande
Avdelingsleder
 Telefon:94813775

 

 

Har du lyst til å jobbe i en kommune som har som mål å være en fremtidsrettet serviceorganisasjon for innbyggere og turister? Vi er opptatt av arbeidsmiljø og bedriftskultur og jobber etter følgende verdier: åpenhet – respekt – humor.

Lillesand kommune er stolt av å være med i prosjektet #drømmejobben.
#drømmejobben er en felles betegnelse for de mange fremtidsrettede, meningsfulle og faglig spennende jobbene kommunene på Sørlandet tilbyr. Les mer på www.drømmejobben.com.

Lillesand kommune praktiserer meroffentlighet, jf. Offentleglova § 11. Offentlig søkerliste vil normalt inneholde navn på samtlige søkere. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.

For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4.

Del stillingen

Selskap

Lillesand kommune

Kontaktinfo

  • Jarle Kræmer
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 99381305
  • Tora Eileen Grande
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 94813775

Lokasjon

  • Lillesand

Søknadsfrist

Februar 11, 2024

Flere stillinger ved helse og omsorg i Lyngen (forskjellige søknadsfrister)

 

Klikk på aktuell stilling under:

 

Kokk

Lyngen kommune har ledig 50 % vikariat som kokk ved Lenangen omsorgssenter.
Vikariatet er ledig fra snarest til 30.06.2024, med mulighet …

Nord-Lenangen Deltid

25.02.2024

Sykepleier
Lyngen kommune har ledig 40 % vikariat som offentlig godkjent sykepleier ved
Lenangen omsorgssenter. Vikariatet gjelder for perioden …

Nord-Lenangen Fast prosent

25.02.2024

Helsefagarbeider

Lyngen kommune har ledig 19,11 % vikariat (helgehjemmel) som helsefagarbeider
fra 01.03.2024 til 31.08.2024 ved Lenangen omsorgssenter. …

Nord-Lenangen Fast prosent

25.02.2024

Helsefagarbeider

Lyngen kommune har ledig 60 % stilling som helsefagarbeider fra 01.03.2024 ved
Lenangen omsorgssenter. Helsefagarbeiderstillingen jobber …

Nord-Lenangen Fast prosent

25.02.2024

Ferievikarer helse og omsorg 2024

Lyngen kommune har behov for ferievikarer ved: Hjemmetjenesten avd. indre og ytre
Lyngen, hjemmehjelp Indre og Ytre Lyngen, Solhov …

Flere Heltid

01.04.2024

 

Helsefagarbeider

Lyngen kommune har ledig 75,12 % vikariat som helsefagarbeider fra snarest til 31.08.2024 ved
Solhov bosenter. …

Lyngseidet Fast prosent

11.02.2024

Fagarbeidere

Lyngen kommune har ledig flere faste helgestillinger fra snarest ved Solhov bosenter.
Stillingsstørrelsene varierer fra 14 – 20%. Vi søker …

Lyngseidet Fast prosent

11.02.2024

 

Vikariat som sykepleier

Lyngen kommune har ledig vikariat som offentlig godkjent sykepleier fra snarest til 31. januar
2025 ved Lyngstunet helse- og omsorgssenter, …

Lyngseidet Heltid

11.02.2024

 

Helsefagarbeider

Lyngen kommune har ledig 65,53 % vikariat som helsefagarbeider i perioden 19.02.2024 – 05.01.2025
ved Solhov bosenter. …

Lyngseidet Fast prosent 11.02.2024

 

 

Del stillingen

Selskap

Lyngen kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Lyngseidet

Søknadsfrist

Februar 11, 2024

Sommervikarer ved helse og velferd i Bamble kommune sommeren 2024 (forskjellige søknadsfrister)

Bamble kommune - Kommunen vår

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

 

Sommervikar helsesekretær i Bamble kommune

Bamble kommunes legesentre
Sommerjobb
Webcruiter-ID: 4759048442
Publisert: 02.02.2024

Søknadsfrist: 16.02.2024

 

Bamble kommune er en veldrevet og flott kystkommune hvor det er godt å bo og fint å feriere. Kommunen har et variert industri og næringsliv hvor prosessindustrien ved Frierfjorden spiller en viktig rolle. Kommunen arbeider tett sammen med næringslivet og tar aktivt i bruk virkemidler for å skape vekst og utvikling. Kommunens beliggenhet og godt utbygde infrastruktur er et viktig fortrinn som har skapt grunnlag for næring basert på turisme og opplevelser. Dette er noe kommunen arbeider aktivt med for å utvikle videre. Det administrative senteret ligger i Langesund. Kommunen har drøyt 14.100 innbyggere og i overkant av 1000 ansatte.

 

Del stillingen

Selskap

Bamble kommune

Kontaktinfo

  • Klikk pr utlysing for mer informasjon.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Langesund

Søknadsfrist

Februar 29, 2024

100 % vikariat stilling som fastlege (søknadsfrist 04.02.2024)

Liker du å jobbe med mennesker?

Fastlege

 

Kautokeino kommune er Norges største kommune med et spennende miljø hvor samisk og norsk går hånd i hånd, innrammet i vakker natur på Finnmarksvidda. Naturen er rik på ressurser med gode muligheter for friluftsliv, jakt og fiske. Kautokeino-samfunnet har forankring i tradisjonelle samiske verdier, og har mange spennende institusjoner med internasjonal kontaktflate. Kautokeino kommune er en tospråklig kommune, og har et variert kultur- og organisasjonsliv. Om du har lyst til å lære deg samisk og bo i et komplett samisk samfunn, så har du knapt andre alternativer, enn Kautokeino.

Om stillingen

  • Kautokeino kommune, Enhet for helse og omsorg, har ledig følgende stilling i virksomhet Helse, avdeling legetjenester.
  • 100 % vikariat stilling som fastlege fra og med omgående og ut august 2025, med mulighet om videre forlengelse.
  • Vi ønsker at våre leger skal kunne ha en god og bærekraftig arbeidshverdag. Vi vil legge til rette for faglig utvikling og god balanse mellom jobb og fritid.
  • Kautokeino legekontor har 5 legehjemler og 1-2 LIS-leger. Legekontoret er godt faglig bemannet med 2 sykepleiere, 1 bioingeniør og 2 helsesekretærer samt godt utstyrt laboratorium og skiftestue.

Arbeidsoppgaver

  • Stillingen har 580 listeplasser.
  • Legen har ordinær kurativ legetjeneste og har i samråd med kommuneoverlegen tilsynsoppgaver for andre helsetjenester, inntil 7,5 timer i uken.
  • Legen deltar i legevaktordningen.

Kvalifikasjonskrav

  • Norsk autorisasjon som lege med godkjent turnustjeneste (LIS1).
  • Kommunen tilrettelegger for å fullføre spesialisering i allmennmedisin.
  • Rett til trygderefusjon i Norge.
  • Gode norskkunnskaper både når det gjelder forståelse og evne til å utrykke seg skriftlig og muntlig.
  • Kautokeino kommune er en to-språklig kommune. Kunnskaper i samisk språk og kultur vil bli tillagt avgjørende vekt for søkere som ellers er likt kvalifisert. Søkere som ikke behersker samisk, må være villig til å gjennomføre samiskopplæring etter ansettelse.

For stillingen søker vi en som:

  • Er serviceinnstilt med pasienters behov i sentrum.
  • Kan jobbe strukturert og målrettet.
  • Bidrar til et godt arbeidsmiljø.
  • Er løsnings – beslutnings og resultatorientert.
  • Har gode samarbeidsevner.
  • Er faglig trygg.

Personlig egnethet vil bli vektlagt under tilsetting.

Ved tilsetting skal det fremlegges gyldig politiattest, jfr. HOL § 5-4. stillinger på helse/omsorg

Kautokeino kommune tilbyr

  • En spennende arbeidsplass med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver langt fra sykehus.
  • Et positivt arbeidsmiljø med kompetente og dyktige medarbeidere.
  • Gode pensjon- og forsikringsordninger i KLP.
  • Konkurransedyktig lønn og arbeidsvilkår med gode ordninger.
  • Tjenestebil på legevakt.
  • For personer bosatt i Finnmark gis skattelette og nedskrivning av studielån.
  • Flytteutgifter dekkes ihht. kommunens flyttereglement. Boligbehov bes oppgitt i søknaden.
  • Vi er behjelpelig med barnehageplass.
  • Finnmarkspermisjon tilbys etter 3-årig tjeneste.
  • 2 uker med ekstra finnmarksferie pr. år og 2 ukers betalt fri for kurs/utdanning.
  • Ansettelse i kommunen på de lønns- og arbeidsvilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Pliktig medlemskap i kommunal pensjonsordning.

Spørsmål om stillingen

Nærmere opplysninger om stillingene kan fås ved henvendelse til virksomhetsleder ved avdeling Legetjenester, tlf 93049520, mail [email protected] eller kommuneoverlege Anne Lajla Kalstad, tlf 41333342 mail [email protected]

Søknad sendes via www.jobbnorge.no.

Det bes oppgitt minst 2 referanser.

Menn oppfordres til å søke.

 

Spørsmål om stillingen

Hilde Hansen, Virksomhetsleder

930 49 520

[email protected]

Anne Lajla Kalstad, Kommuneoverlege

413 33 342

[email protected]

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 4. februar 2024

 

Arbeidsgiver Guovdageainnu suohkan – Kautokeino kommune

Kommune Guovdageaidnu – Kautokeino

Omfang Heltid

Varighet Vikariat/Midlertidig

Arbeidssted Kautokeino kommune, 9522 Kautokeino

 

Del stillingen

Selskap

Kautokeino kommune

Kontaktinfo

  • Anne Lajla Kalstad
  • Tittel: Kommuneoverlege
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 413 33 342

Lokasjon

  • Kautokeino

Søknadsfrist

Februar 4, 2024

Miljøterapeut i familie- og oppfølgings – avdeling (søknadsfrist 15.02.2024)

 

Miljøterapeut i familie- og oppfølgingsavdeling

 

Arbeidsgiver Haraldsplass Serio Ung

Stillingstittel Miljøterapeut

Frist 15.02.2024

Ansettelsesform Fast

‘Haraldsplass Serio Ung har avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Vi har tiltak innenfor områdene hjemmebaserte oppfølgingstjenester, institusjonsplasser, avlastning og ettervern. Vi har en tydelig ambisjon om videre vekst og utvikling som ideell leverandør av tjenester innen barnevern.

MILJØTERAPEUT FAMILIE- OG OPPFØLGINGSTJENESTER:

Arbeid med hjemmeboende barn og unge og ungdom på ettervern med tiltak fra barnevernstjenesten eller Barne- og familiehjelpen. Miljøterapeutiske tiltak i form av systematisk og metodisk arbeid mot mål i den enkeltes tiltaksplan.

Arbeidsoppgaver:

Bistå med individuell tilpasset støtte og veiledning til barn/ungdom/familier på deres forskjellige livsarenaer som hjem, skole, arbeid, familie og fritid. Ungdommen får tildelt en av våre godt kvalifiserte miljøterapeuter som setter i gang en prosess med kartlegging, målsetting og handlingsplan i samarbeid med barnet/ungdommen og eventuelt foresatte. Med utgangspunkt i systemisk tenkning jobber vi med familieveiledning, nettverksarbeid, konfliktløsning og styrking av familierelasjoner.

Det kreves relevant fagutdanning på bachelornivå. Erfaring og formalkompetanse innen psykisk helsearbeid vil bli vektlagt.

Behov:

100% stilling – fleksibel arbeidstid 35,5 timer uke.
Deltid/ringevikarer

Vi ønsker oss fleksible og løsningsorienterte medarbeidere som:

Setter barnas behov i sentrum og har evne til å få kontakt med unge og støtte deres utvikling
Er en trygg voksenperson
Har gode kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevner
Evner å jobbe selvstendig og samtidig er en god teamarbeider
Har godt humør og engasjement
Har erfaring fra arbeid med atferdsutfordringer, psykiske lidelser, autisme og familieveiledning/helhetlig arbeid i familie
Har kunnskap om systematisk miljøterapi og traumebasert omsorg
Har sertifisering i bruk av ulike kartleggingsverktøy, feks Euroadad-Aseba
Evner å stå i krevende situasjoner over tid

Vi tilbyr

Aktiv, fleksibel og kreativ arbeidshverdag
Engasjerte medarbeidere med høy fagkompetanse.
Godt arbeidsmiljø med god oppfølging og veiledning
En unik mulighet for deg som vil utvikle deg og lære nye ting
Inkluderende arbeidsliv (IA) bedrift
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Grunnlønn kr 437 025 – 531 105, utover dette fast tillegg for kveld/helg kr 75 000 pr. år

På grunn av personalgruppens sammensetning oppfordres menn til å søke.

Kun personer med godkjent kompetanse/relevant erfaring vil bli vurdert.

Arbeidstedet vil være i Bergensområdet eller omliggende kommuner

Det er krav om politiattest ved ansettelse

Tilsetting skjer etter gjeldende vilkår som fremgår av lover, forskrifter og reglement

Om arbeidsgiveren

Haraldsplass Serio Ung er en del av Stiftelsen Diakonova Haraldsplass, et konsern med virksomheter innenfor sykehus, barnevern, høgskole, eldreomsorg og psykiatri. Mottoet «Kompetanse med hjertevarme» forplikter til kristen omsorg gjennom respekt for den enkeltes personlighet og integritet. Nestekjærlighet uttrykkes gjennom handling, inkluderende fellesskap, miljø og kamp for rettferdighet. Barnevernet har tiltak innenfor områdene hjemmebaserte oppfølgingstjenester, institusjonsplasser, avlastning og ettervern.
Stiftelseskonsernet vil fortsette å utvikle sin relevans for samfunnet gjennom å tilknytte seg høyt kvalifiserte, engasjerte og profesjonelle medarbeidere.
Hovedkontoret til Stiftelsen ligger i Bergen.

Sted Ulriksdal 6, 5009 Bergen

HARALDSPLASS SERIO UNG AS

 

Søk på stillingen her.

 

Lene Thorgersen, Avdelingsleder

Mobil 40 02 72 81

Anette Johansen, Miljøterapeut

Mobil 40 02 72 86

 

Del stillingen

Selskap

Haraldsplass Serio Ung

Kontaktinfo

  • Lene Thorgersen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 40 02 72 81
  • Anette Johansen
  • Tittel: Miljøterapeut
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 40 02 72 86

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Februar 15, 2024

Bibliotekar (søknadsfrist 12.02.2024)

Kulturbadet – biblioteket.

Bibliotekar

 

Ønsker du en utfordrende jobb i et av Norges mest moderne kulturbygg?

Kulturbadet Sandnessjøen er regionens kulturhus og folkebad, en møteplass for alle. Her finnes bad, bibliotek, kino, scene, galleri, øvingsfellesskap, teaterverksted, kulturskole og frivilligsentral og reiseliv under samme tak, samlokalisert med administrasjon for all kommunal kulturvirksomhet i Alstahaug kommune. Vegg i vegg med Kulturbadet ligger Scandic Hotell Syv Søstre.

Kulturbadet omfatter kommunens samlede kompetansemiljø innen kulturfeltet og deltar aktivt i kommunens plan- og utviklingsarbeid på området. Det er en regional utviklingsaktør og utvikler og formidler et bredt og inspirerende kulturtilbud for alle. Samtidig er Kulturbadet en profesjonell visningsarena for det lokale og regionale kulturlivet.

Biblioteket er hjertet i Kulturbadet, med galleriet vegg-i-vegg med bibliotekskranken. Biblioteket har tre ansatte. Foruten tradisjonell utlånsvirksomhet er biblioteket et populært møtested, og en aktiv medspiller i ulike arrangementer ved Kulturbadet. Kulturbadet, med alle sine funksjoner, tilbyr et bredt spekter av arrangementer for regionens innbyggere.

Vi søker nå etter bibliotekar i fast 100% stilling.

Arbeidsoppgaver.

Stillingen dekker følgende funksjoner:

Publikumsarbeid / skranke- og veiledningsarbeid
Samlingsutvikling
Formidlingsarbeid ifm. utstillinger og arrangementer i Kulturbadet
Planlegging og gjennomføring av arrangementer i Kulturbadet
Utadrettet og kontaktskapende arbeid mot nettverk innen fagfeltet
Den ansatte forutsettes ellers å delta i Kulturbadets øvrige arbeid og fellesoppgaver.
Kvelds- og helgearbeid må påregnes.

Vi søker en medarbeider med stor evne til fleksibilitet og gode samarbeidsevner.
Den som tilsettes må kunne arbeide strukturert, ha gode kommunikasjonsevner og evne til å sette seg inn i nye arbeidsområder. Innen et felt som krever hurtig evne til omstillinger og nye løsninger er vi avhengig av å finne den ansatte som er initiativrik, involverende, nyskapende og løsningsorientert. Ansatte møter daglig et publikum, noe som stiller krav til positiv omgang med omgivelsene.
Personlig egnethet er derfor viktig for stillingen, og vil bli vektlagt i en tilsetting.

Ønskede kvalifikasjoner.

– Bibliotekfaglig utdanning, minimum 3-årig utdanning innenfor bibliotek- og informasjonsfag, eller annen relevant faglig utdanning
– God formidlingsevne
– Kunnskap og erfaring med bruk av moderne IKT-verktøy.

Vi tilbyr:

– en interessant stilling med muligheter for vekst og utvikling.
– lønn etter kvalifikasjoner.

I Kulturbadet får du være med på å skape de gode opplevelsene, de magiske øyeblikkene!

Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, herunder medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning.

Velkommen som søker hos oss.

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Nordland

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Varierende arbeidstid

 

Søknadsfrist: 12.02.2024

 

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Biblioteket

 

Kontaktpersoner:

Britt Olsbyengen

tlf: 75 07 59 92

Odd Arnold Skogsholm

mob: +47 97571286

 

Hjemmeside:
www.alstahaug.kommune.no
Adresse: Strandgt. 52 8805 Sandnessjøen

 

Alstahaug kommune Oppvekst og kultur.

Sandnessjøen i Alstahaug kommune er kystbyen midt på Helgeland. Sandnessjøen er det naturlige utgangspunktet for å oppleve alt som eventyrlige Helgeland har å by på. Hvorfor ikke ta ferieopplevelsene inn i hverdagen? Om sommeren har du tid til en topptur, eller til å ta et blinkskudd av en havørn fra kajakken – etter arbeidstid. På vinterstid er det kort vei til preparerte skiløyper. Vi er også svært stolte av å være en kulturby med bibliotek, galleri, svømmebasseng, teaterscene og kino under samme tak, midt i sentrum. Hvis du blir rastløs er det bare femten minutter til flyplassen og 40 minutter til togstasjonen. Du kan også ta hurtigruten til Bergen, ferge til øyparadiset Dønna/Herøy, eller hoppe på hurtigbåten til festivaløya Træna. Jobb i Alstahaug. Da får du mer tid til det du har lyst til å gjøre.

 

Del stillingen

Selskap

Alstahaug kommune

Kontaktinfo

  • Britt Olsbyengen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 75 07 59 92
  • Odd Arnold Skogsholm
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 975 71 286

Lokasjon

  • Sandnessjøen

Søknadsfrist

Februar 12, 2024