Ledig stilling som kantor/kyrkjemusikar
Gloppen kyrkjelege fellesråd har ledig 100% stilling som kantor/kyrkjemusikar for snarleg tilsetting.
Vi søkjer etter ein engasjert og kreativ kyrkjemusikar som kan vidareføre og utvikle det musikalske arbeidet som kyrkja driv og har eit naturleg ansvar for, slik som gudstenester og kyrkjelege handlingar, samt kor og konsertverksemd.
Kantor inngår i stabsfellesskap med kyrkjeverje, kyrkjelydspedagog, diakon, organist, administrasjonssekretær og to prestar. Det blir halde regelmessige stabsmøte. Kontor i lyse nye kontorlokale.
Arbeidsoppgåver:
• Planlegging og gjennomføring av forordna gudstenester og andre gudstenester fastsett i kyrkjelyden sin gudstenesteplan, i samarbeid med prest og staben.
• Leie og koordinere kyrkjemusikalsk verksemd i kyrkjelyden innanfor ramma av dei planar og prioriteringar som er fastsett av sokneråd og kyrkjeleg fellesråd.
• Medverke i arbeidet med kyrkjeleg undervisning.
• Samarbeid med tilsette og frivillige om kyrkjelydsbyggande verksemd.
• Korleiing i regi av kyrkja
• Vedlikehalde kontakt med musikkmiljøet i Gloppen og med lokale utøvarar.
• Ansvar for tilsyn og vedlikehald av kyrkja sine instrument.
• Delta i stabsmøter.
• Øvrige arbeidsoppgåver avtalast i samarbeid med leiar innanfor ramma av stillinga og ut frå kyrkjelyden sine behov.
Kvalifikasjonar:
- 4-årig kantor eller kyrkjemusikkutdanning frå universitet eller høgskule i samsvar med Tenesteordning for kantor. Anna relevant utdanning kan bli vurdert.
- Erfaring med korverksemd.
- Søkjar må kunne disponere bil
- Beherskar norsk munnleg og skriftleg
Personlege eigenskapar som vil bli vektlagt av fellesrådet.
- Gode samarbeidsevner.
- Evne til å arbeide sjølvstendig og strukturert
- Engasjement for livet på gudstenestene- og i kyrkjelydane.
- Pågangsmot, kreativitet og fleksibilitet.
Andre opplysningar.
- Den som blir tilsett må vere medlem av Den norske kyrkja.
- Det må leggjast fram tilfredsstillande politiattest i samsvar med Trossamfunnslova §20 før tilsetjing.
- Kvelds- og helgearbeid er ein sjølvsagt del av stillinga.
- Personleg eignaheit vil bli vektlagt.
- Det vil bli lagt opp til prøvespeling.
- Tilsetjing skjer med atterhald om vigsling og at biskopen gjev tenestebrev.
- Ved tilsetjing blir ein tilsett i Gloppen kyrkjelege fellesråd.
- Løn etter avtaleverket for kyrkjeleg sektor.
- Søkjar må disponere eigen bil.
Eventuelle spørsmål kan rettast til kyrkjeverje Audun Mundal: tlf. 91177823, eller fellesrådsleiar Anders Rinde, tlf. 99720238.
Søknad med CV, referansar, kopi av vitnemål og attestar sendast til Gloppen kyrkjelege fellesråd v/ kyrkjeverje Audun Mundal på e-post til [email protected] innan 21.april 2025
Kyrkjer og instrument:
I Fellesrådsområdet er det seks kyrkjer.
- Vereide kyrkje (frå 1100-t) har eit Gangfløt-orgel frå 1982 (22 reg).
- Breim kyrkje (1886) har eit Olsen og Jørgensen-orgel med 16 reg (kjeglelade). Orgelet vart omfattande reparert i 1981.
- Gimmestad kyrkje (1910) har eit Jørgensen-orgel frå 1959 (elektropneumatisk med unit-lade). Orgelet vart delvis ombygd og utvida i 2024, med fleire stemmer og ny (digital) spelepult. I dag har orgelet 27 stemmer fordelt på Hovudverk, svellverk og pedal.
- Hyen kyrkje har orgel frå 1972 (Vestlandske 11 reg (heilmekanisk).
- Sandane kyrkje (arbeidskyrkje frå 1997) har eit positiv m/anhangspedal (Kuhn 1939, med nytt orgelhus, laga av Theodor Zuber). I 2023 fekk kyrkja eit svært godt flygel.
- Gamle Gimmestad kyrkje, som ikkje er i regulær bruk, har eit trøorgel.
Alle kyrkjene, unnateke gamle Gimmestad kyrkje, har piano. Det ligg på kantor å føre tilsyn med alle instrumenta.
Gloppen kommune, med Sandane som kommunesenter, har vel 5.900 innbyggjarar og er ein del av Nordfjord sin felles bu- og arbeidsmarknad på 40 – 50.000 menneske. Flyplassen i Nordfjord – Sandane lufthamn, Anda (SDN) – ligg i Gloppen, og vi har gode kommunikasjonar til resten av fylket og landet.
Gloppen har full barnehagedekning og gode offentlege tenester. Kommunen har i tillegg til grunnskule og kulturskule også folkehøgskule og vidaregåande skule. Næringslivet i kommunen er variert og prega av optimisme. Vi har flott natur og det er godt tilrettelagt for friluftsliv sommar som vinter. Her er eit stort og aktivt miljø innan idrett, kultur og spesielt musikk sidan vi har musikklinje ved Firda vidaregåande og 5 distriktsmusikarar knytt til kulturskulen. Kommunen har vore kåra både som årets kulturkommune og årets musikk-kommune.
Gloppen kyrkjelege fellesråd omfattar same areal som Gloppen kommune, og er delt i tre sokn: Gloppen, Breim og Hyen, med til saman ca. 5100 medlemer.
Brønnøy kommune – 100% fast stilling som saksbehandler ved Barneverns – tjenesten Sør-Helgeland (søknadsfrist 15.04.2025)
100% fast stilling som saksbehandler ved Barnevernstjenesten Sør-Helgeland
Om oss i Brønnøy
Brønnøy kommune er en av flere kommuner i Nordland i vekst. Vi ligger midt i leia – midt i landet – med ca. 7800 innbyggere. Kystbyen Brønnøysund er regionsenter for de 5 kommunene på Sør-Helgeland. Regionen tilbyr et unikt friluftsliv med øya Vega kun en liten båttur unna. Eller lange fjellturer i nasjonalparkene Lomsdal-Visten eller Børgefjell. Brønnøy og omegn kan ellers by på et godt havfiske, unike fiskevann eller lakseførende elver. I regionsentret Brønnøysund kan du nyte mat i verdensklasse på flere av byens etter hvert godt utbygde restauranttilbud. Vi har et rikt kulturliv – enten du er aktiv utøver selv eller bare ønsker å nyte sådan.
Et godt utbygde lag- og foreningsliv og fritidsaktiviteter finnes i rikt monn for både ung og voksen. Vi har videregående skole, desentralisert grunnskole og full barnehagedekning uten ventelister. Et næringsliv som blomstrer og som har spennende planer for fremtiden – vil ta Brønnøy til nye høyder i godt samarbeid med kommunen og andre samarbeidsaktører lokalt- og regionalt.
Frister dette? Da er Brønnøy byen for deg! Velkommen som søker på jobb hos oss!
Om stillingen
- On off city avtale – jobb daglig fra hjemmekontor og med 1 ukes tilstedeværelse i Brønnøysund per måned. Arbeidsgiver dekker reise- og oppholdsutgifter.
- 5 dager per år til egenstudie.
- Innplassering med 10 års lønnsansiennitet dersom du ikke har høyere ansiennitet.
Vi ser frem til å motta din søknad!
- Oppfølging av fosterbarn, foreldre og fosterforeldre
- Veiledning av fosterforeldre
- Saksbehandling etter lov om barnevernstjenester
- Løpende dokumentasjon av arbeidet som utføres
- Samarbeid med andre offentlige instanser rundt barnet
- Stille som partsrepresentant i nemnd og rett
- Tilrettelegging for gjennomføring av gode samvær og arbeid mot tilbakeføring av barnet
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
- Barnevernspedagog eller sosionom
- Erfaring fra kommunalt barnevern
- Annen relevant utdanning i kombinasjon med bred erfaring fra kommunalt barnevern kan vurderes
- God barnevernfaglig forståelse
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Ønskelig med relevant videreutdanning eller mastergrad
- Nødvendig med førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Høy arbeidskapasitet og emosjonelt robust
- Tydelig og strukturert
- Evne til å jobbe selvstendig
- Fleksibel
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
- Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse
Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)
Vi tilbyr
- Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
- Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
- Brønnøy kommune er en IA- bedrift
- En utviklingsorientert organisasjon
Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.
Spørsmål om stillingen
- Leder Barnevernstjenesten Sør-Helgeland, Hilde Rakvaag, Tlf.: 476 48 533
- Nestleder Barnevernstjenesten Sør-Helgeland, Liv Kristin Trælnes, Tlf.: 954 09 256
Generell info
Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen.
Intervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendes
Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)
Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.
Spørsmål om stillingen
Hilde Rakvaag
Leder Barnevernstjenesten Sør-Helgeland
476 48 533
[email protected]
Liv Kristin Trælnes
Nestleder Barnevernstjenesten Sør-Helgeland
954 09 256
[email protected]
Søknadsfrist: 15. april 2025
Arbeidsgiver: Brønnøy kommune
Kommune: Brønnøy
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Rådhuset, 8905 Brønnøysund
Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
Midtre Gaudal kommune – Daglig leder – Gaula Villakssenter (søknadsfrist 21.04.2025)
Er du opptatt av villaks og dens utfordringer?
Er du drevet av engasjement, har stor gjennomføringsevne og er motivert for, i samarbeid med styret og Miljødirektoratet, å bygge opp besøkssenteret til et bra opplevelses- og formidlingssenter for publikum?
Vi søker en engasjert daglig leder/naturveileder som skal skape økt interesse og kunnskap om formidling om villaksen, dens leveområder, menneskepåvirkning og kulturhistorie.
Arbeidsoppgaver
- Daglig drift av besøkssenteret og gjennomføring av ulike prosjekt for å realisere målet om formidling og opplevelser.
- Det vektlegges aktiv naturveiledning, undervisning og foredragsvirksomhet ved besøkssenteret, på uteområder og på undervisningsinstitusjoner.
- Utvikle og gjennomføre formidlingsprogram rettet mot barnehager, skoleklasser og andre grupper. Informasjonen som gis må tilpasses målgruppene. Mye må tilpasses digitale plattformer.
- Utarbeide, følge opp og gjennomføre aktivitetsårshjul.
- Bidra i videreutvikling av utstillinger på besøkssenteret.
- Økonomioppfølging og prosjektledelse (fra idé til sluttrapportering).
- Deltakelse og bidrag inn i ulike lokale og nasjonale fagnettverk.
- Tett samarbeid med Midtre Gauldal frivilligsentral og daglig leder ved Gauldalsporten.
Arbeidsoppgaver kan endres iht. gjeldende føringer for nasjonale besøkssentre, Miljødirektoratet, m.fl.
Kvalifikasjoner
- Høyskole-/universitetsutdannelse min. 3-årig innen naturvitenskapelige fag og/eller informasjonsfag/pedagogikk.
- Det er ønskelig med relevant formidlererfaring, gjerne også på digitale medier.
- Det er ønskelig med ledelses-/prosjekterfaring.
- Erfaring og personlig egnethet kan veie opp for manglende formell kompetanse.
- Gode muntlige/skriftlige ferdigheter i norsk og engelsk + gjerne tysk.
- Førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
- Du er Idérik, selvgående med stor gjennomføringsevne.
- Du har god kommunikasjons- og formidlingsevne.
- Du er fleksibel og løsningsorientert for å bidra til at Villakssenteret forankres og utvikles sammen med annen aktivitet på Gauldalsporten.
- Du trives med å ha en synlig og aktiv rolle, er utadvendt og nettverksskapende.
- Du er markeds- og resultatorientert.
Vi tilbyr
- Fast fulltidsstilling på et unikt arbeidssted.
- Lederopplæring og internt utviklingsnettverk
- Fleksibel arbeidstid
- Utfordrende og interessante arbeidsoppgaver.
- Deltagelse i et landsdekkende kompetansenettverk for Miljødirektoratets besøkssentre mm.
- Lønn etter avtale
Ved ansettelse må gyldig politiattest fremlegges.
Tiltredelse så snart som mulig.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til:
Knut Arne Aasen, tlf. 48207467 e-post: [email protected]
Gaula Villakssenter / daglig leder
I desember 2024 ble Gaula Villakssenter autorisert besøkssenter for villaks av Miljødirektoratet.
Gjennom undervisningsprogram for barn og unge – foredrag, presentasjoner, guidede turer og aktivitetsdager, skal daglig leder med flere bidra til økt kunnskap om villaksen. Besøkssenteret skal nå i økende grad ta i bruk moderne teknologi i det som skal bli et attraktivt informasjons- og opplevelsessenter.
Daglig leder vil ha arbeidsplass på Gauldalsporten på Støren i Midtre Gauldal kommune. Det forventes en god del informasjonsarbeid på senteret, samt noe ute i felt. Noe arbeid i helger og på kvelder må påregnes. Daglig leder rapporterer til styret for besøkssenteret.
Søknadsfrist:
Nes kommune – Bofellesskap psykiatri – Sykepleier / Vernepleier i 100% fast stilling (søknadsfrist 09.04.2025)
Sykepleier/Vernepleier i 100% fast stilling
Innledning
Virksomheten Dialog og Mestring er en tverrfaglig virksomhet. Virksomheten består av Bofellesskap psykiatri, ergo- og fysioterapitjenester, fagteam alvorlig sykdom og hukommelse, koordinerende enhet, legevakt og fastlegeordningen og psykisk helse og avhengighet.
I Bofellesskap psykiatri arbeider vi ut fra mestringsperspektivet, og målet er at beboere skal ut i egen bolig.
Det utlyses en stilling som 100 % sykepleier eller vernepleier. Stillingen er en turnusstilling med arbeid hver 3.helg.
Stillingen vil ha sykepleiefaglige oppgaver i forhold til beboere. Det vil være tett samarbeid med øvrig tjeneste i psykisk helse og avhengighet.
Bofellesskap psykiatri har plass til 10 beboere med langtidsvedtak.
Leirvegen 6 ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.
Arbeidsoppgaver
- Miljøterapi og utarbeidelse av pleie- og tiltaksplaner
- Ansvar for legemiddeladministrasjon
- Tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
- Veilede og undervise kollegaer og pårørende
- Bidra inn i fag- og kvalitetsutvikling
- Bidra til å lede kollegaene
Kvalifikasjoner
- Norsk autorisasjon som sykepleier eller vernepleier
- Relevant erfaring innen psykisk helse og avhengighet er ønskelig
- Evne til etisk refleksjon
- Faglig oppdatert og trygg i profesjonsrollen
- God digital kompetanse
- Gode norsk kunnskaper, både skriftlig og muntlig
- Krav om førerkort klasse B
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder, jf. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 første ledd
Personlige egenskaper
- Jobbe godt både selvstendig og i team
- Jobbe strukturert, systematisk og selvstendig med høy gjennomføringsevne
- Evne til å bygge gode relasjoner og samarbeid på tvers i kommunene
- Evne til å tenke helhetlig
- God rolleforståelse og evnen til å gjøre gode faglige og etiske vurderinger
- God til å koordinere dine og avdelingens oppgaver
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- En variert arbeidshverdag med mange spennende oppgaver
- En arbeidsplass i utvikling der du er bidragsyter
- Lønn etter tariff + kr 30.000 utover tariff i rekrutteringstillegg
- Lønn etter avtale/Lønn i henhold til tariff
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Praktisk informasjon om søkerprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 09.04.2025
Tiltredelse: Snarest eller etter avtale
Arbeidssted: Årnes
Kontaktpersoner:
Fozia Mir
tlf: +47 66104820
Hjemmeside:
Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her
Gjestadtunet avlastning – Engasjerte helsefag – arbeidere ønskes med på laget! (Søknadsfrist 08.04.2025)
Engasjerte helsefagarbeidere ønskes med på laget!
Vi trenger dedikerte og faglig engasjerte helsefagarbeidere som kan bidra med å yte gode tjenester tilpasset barn og unges behov. Har du et stort hjerte og engasjement for barn og unge? Da vil vi gjerne ha deg med på laget!
Tilrettelagte tjenester i Ullensaker kommune er en sammensatt enhet, som yter tjenester til mennesker med ulike bistands-, aktivitets- og opplæringsbehov knyttet til utviklingshemming og andre funksjonsnedsettelser. Enheten yter bistand etter vedtak på enten praktisk bistand og/eller praktisk bistand og opplæring. Noen vil også ha behov for vedtak på individuell plan og koordinator.
Gjestadtunet barneavlastning gir tjenester til barn og unge med varierende bistandsbehov. Tjenestene tilpasses den enkelte med fokus på veiledning, opplæring og tilrettelegging for mestring og glede. Hos oss vil du bli en del av et aktivt miljø sammen med barna/ungdommene og dine kollegaer, da aktiviteter er en stor del av hverdagen. Ønsker du å bruke din kompetanse til å gjøre en forskjell i barn og unges hverdag? Da kan det være akkurat DEG vi ønsker å høre fra!
Ved Gjestadtunet barneavlastning har vi følgende ledige stillinger
Stilling: 75 % fast stilling
Arbeidstid: Turnus, dag og kveld med arbeid hver 2.helg.
Tiltredelse: Snarest
Stilling: 70 % fast stilling
Arbeidstid: Turnus, dag og kveld med arbeid hver 3.helg
Tiltredelse: 01.05.25
Stilling: 25 % fast stilling
Arbeidstid: Nattvakter, hver 3.helg
Tiltredelse: 04.06.25
Stilling: 14 % fast helgestilling. Studenter innen helsefag oppfordres til å søke.
Arbeidstid: Dag og kveld, hver 3.helg
Tiltredelse: Snarest
Lønn: Stillingskode 7076, med en årslønn i 100 % stilling fra kr. 437.300,- til kr. 513.100,-, etter ansiennitet.
Arbeidssted: Gjestadtunet barneavlastning, enhet tilrettelagte tjenester.
Vennligst oppgi i søknad hvilken stilling som er aktuell.
Søknadsfrist: 08.04.2025
Arbeidsgiver: Ullensaker kommune
Sted: Jessheim
Stillingstittel: Engasjerte helsefagarbeidere ønskes med på laget!
Stillinger: 4
Heltid/Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 75, 70, 25, 14
Webcruiter-ID: 4939930986
Arbeidsoppgaver
- Primærkontaktansvar (gjelder større stillinger)
- Legemiddelhåndtering
- Direkte tjenesteyting i henhold til vedtak, dagsplaner, rutiner og prosedyrer
- Utarbeide og utvikling av Faglig administrativt system (FAS)
- Koordinere tjenester rundt tjenestemottaker på avdelingen
- Samarbeide med interne og eksterne instanser
- Skape trygge rammer og forutsigbarhet i barns hverdag
- Planlegge og gjennomføre aktiviteter som gir mestring og glede
Arbeidsoppgaver vil variere noe ut ifra stillingsprosent.
- Norsk autorisasjon som helsefagarbeider
- Erfaring fra arbeid med barn og unge med varierende bistandsbehov
- Erfaring med autismespekterforstyrrelse og atferdsendringer
- Erfaring med målrettet miljøarbeid og atferdsanalytisk tilnærming
- God somatisk kompetanse
- God kjennskap til aktuelt lovverk
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø
- Du evner å jobbe selvstendig og i team
- Du er trygg på å håndtere utfordrende atferd og uforutsette hendelser
- Du er løsningsorientert og tilpasningsdyktig
- Du har god fysisk og psykisk helse til å jobbe med en aktiv brukergruppe som er mye ute
- Du er komfortabel med å være i basseng
- Personlig egnethet og erfaring vektlegges
Vi tilbyr
- Trivelige, nysgjerrige og engasjerte kollegaer med godt samhold og mye humor
- Du kan være med å påvirke din egen turnus i form av kalenderplan
- En meningsfull og varierende arbeidshverdag
- Mulighet for faglig utvikling og kompetanseheving
Er du ikke overbevist enda? Da kan jeg si deg at det er bakt potet i kantina på torsdager! 😉 Vi gleder oss til å høre fra deg!
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.
Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. § 5-4 i helse- og omsorgstjeneste loven, fremlegges. Ullensaker kommune gjør søkeren oppmerksom på at det i forhold til ansettelse i barnehage, grunnskole, helsepersonell som arbeider med barn eller personer med utviklingshemming, barne- og ungdomstjenesten, fosterhjem og andre personer som oppholder seg regelmessig i barnehagene, som vaktmester og renholder, vil bli krevet politiattest ved ansettelse, godkjenning eller oppnevnelse. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.
Kopier av vitnemål og attester lastes opp i søkeportalen som vedlegg i den elektroniske søknaden. Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.
Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.
Ringvegen 77, 2066 Jessheim, Norge
Kontaktinformasjon
Ida Yvonne Solli
Avdelingsleder
Telefon:41510077
E-post:[email protected]
Ullensaker – mulighetslandet
Ullensaker er en av Norges raskest voksende kommuner, med snart 45 000 innbyggere. Vi er vertskommune for Oslo Lufthavn Gardermoen og ligger sentralt på Østlandet, nordøst for Oslo.
Vi er stolte av å være en fremtidsrettet kommune som jobber for fellesskapets beste, etter visjonen «Ullensaker – mulighetslandet». Vi skal gi muligheter og omtanke for alle; både dagens innbyggere og framtidige generasjoner. Over 3 000 ansatte i kommunen jobber for at Ullensaker skal være et godt sted å bo og leve.
I Ullensaker kan du velge om du vil bo landlig, bynært eller urbant. Vi har et rikt idretts- og fritidstilbud, mangfoldig kulturtilbud og flotte naturområder. Med toget er det bare 40 minutters reisevei til Oslo fra Jessheim.
Ullensaker – en god, fremtidsrettet og mangfoldig kommune
Trygg og god arbeidsplass: Vi satser på utvikling og trivsel på arbeidsplassen gjennom kontinuerlig organisasjons-, medarbeider- og lederutvikling.
Fremtidsrettet: Vi viser synlig vilje og evne til fremtidsrettet tanke- og handlekraft. Våre verdier er «modig», «endringsdyktig» og «raus».
Mangfold og inkludering: Vi ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen i kommunen. Vi har nulltoleranse for diskriminering og ønsker å skape en arbeidsplass hvor alle føler seg inkludert og verdsatt.
Velkommen til oss!
Gjestadtunet avlastning – Sykepleier / vernepleier som vil jobbe med barn og unge? (Søknadsfrist 08.04.2025)
Sykepleier/vernepleier som vil jobbe med barn og unge? Se HER!
Vi trenger dedikerte og faglig engasjerte sykepleiere/vernepleiere som kan bidra med å yte gode tjenester tilpasset barn og unges behov. Har du et stort hjerte og engasjement for barn og unge? Da vil vi gjerne ha deg med på laget!
Tilrettelagte tjenester i Ullensaker kommune er en sammensatt enhet, som yter tjenester til mennesker med ulike bistands-, aktivitets- og opplæringsbehov knyttet til utviklingshemming og andre funksjonsnedsettelser. Enheten yter bistand etter vedtak på enten praktisk bistand og/eller praktisk bistand og opplæring. Noen vil også ha behov for vedtak på individuell plan og koordinator.
Gjestadtunet barneavlastning gir tjenester til barn og unge med varierende bistandsbehov. Tjenestene tilpasses den enkelte med fokus på veiledning, opplæring og tilrettelegging for mestring og glede. På avlastninga vil du bli en del av et aktivt miljø sammen med barna/ungdommene og dine kollegaer, da aktiviteter er en stor del av hverdagen. Avdelingen har fokus på utvikling og det jobbes nå med implementering av positiv atferdsstøtte (PAS) som rammeverk på avdelingen. Er du sykepleier eller vernepleier som ønsker en meningsfull arbeidshverdag – da kan dette være stillingen for deg!
Ved Gjestadtunet barneavlastning har vi følgende ledige stillinger
Stilling: Sykepleier/vernepleier 100 % fast stilling
Arbeidstid: Turnus, dag og kveld med arbeid hver 4.helg. (Pr. nå langvakter på helg)
Oppstart: Snarest
Stilling: Sykepleier/vernepleier 100 % vikariat
Arbeidstid: Turnus, dag og kveld med arbeid hver 3.helg.
Oppstart: 15.06.25, varighet til 01.03.26 med mulighet for forlengelse.
Lønn: SKO 6675 med årslønn i 100 % stilling fra kr. 507.400 til kr. 596.400 (etter ansiennitet) + rekrutterings tillegg på kr. 20.000 per år
Arbeidssted: Gjestadtunet barneavlastning, enhet tilrettelagte tjenester
Søknadsfrist: 08.04.2025
Arbeidsgiver: Ullensaker kommune
Sted: Jessheim
Stillingstittel: Sykepleier/vernepleier som vil jobbe med barn og unge? Se HER!
Stillinger: 2
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast, Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4939609341
Arbeidsoppgaver
- Primærkontakt med ansvar for team
- Direkte tjenesteyting i henhold til vedtak, dagsplaner, rutiner og prosedyrer
- Utarbeide og utvikle Faglig administrativt system (FAS)
- Koordinere tjenester rundt barna og ungdommene på avdelingen
- Tverrfaglig samarbeid med interne og eksterne instanser
- Planlegge og gjennomføre fagmøter på avdelingen
- Legemiddelhåndtering
- Utarbeide Helse- og omsorgstjenesteloven kap. 9 vedtak
- Planlegge og gjennomføre aktiviteter som gir mestring og glede
- Delta regelmessig på vergetreninger
Kvalifikasjoner
- Norsk autorisasjon som vernepleier eller sykepleier
- Erfaring fra arbeid med barn og unge med varierende bistandsbehov
- Erfaring med autismespekterforstyrelse, atferdsendringer
- Erfaring med målrettet miljøarbeid og atferdsanalytisk tilnærming
- God kjennskap til aktuelt lovverk
- Erfaring med utarbeidelse av vedtak innen helse og omsorgstjenesteloven Kap. 9 er ønskelig
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø
- Du evner å jobbe selvstendig og i team
- Du er trygg på å håndtere utfordrende atferd og uforutsette hendelser
- Du er løsningsorientert og tilpasningsdyktig
- Du har god fysisk og psykisk helse til å jobbe med en aktiv brukergruppe som er mye ute
- Du er komfortabel med å være i basseng
- Personlig egnethet og erfaring vektlegges
Vi tilbyr
- Trivelige, nysgjerrige og engasjerte kollegaer med godt samhold og mye humor
- Avsatt tid i turnus til faglig administrativt arbeid
- Regelmessig faglig forum og relevante kurs
- Du kan være med å påvirke din egen turnus i form av kalenderplan
- En meningsfull og varierende arbeidshverdag
Er du ikke overbevist enda? Da kan jeg si deg at det er bakt potet i kantina på torsdager! Vi gleder oss til å høre fra deg!
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.
Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. § 5-4 i helse- og omsorgstjeneste loven, fremlegges. Ullensaker kommune gjør søkeren oppmerksom på at det i forhold til ansettelse i barnehage, grunnskole, helsepersonell som arbeider med barn eller personer med utviklingshemming, barne- og ungdomstjenesten, fosterhjem og andre personer som oppholder seg regelmessig i barnehagene, som vaktmester og renholder, vil bli krevet politiattest ved ansettelse, godkjenning eller oppnevnelse. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.
Kopier av vitnemål og attester lastes opp i søkeportalen som vedlegg i den elektroniske søknaden. Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.
Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.
Ringvegen 77, 2066 Jessheim, Norge
Kontaktinformasjon
Ida Yvonne Solli
Avdelingsleder
Telefon:41510077
E-post:[email protected]
Ullensaker – mulighetslandet
Ullensaker er en av Norges raskest voksende kommuner, med snart 45 000 innbyggere. Vi er vertskommune for Oslo Lufthavn Gardermoen og ligger sentralt på Østlandet, nordøst for Oslo.
Vi er stolte av å være en fremtidsrettet kommune som jobber for fellesskapets beste, etter visjonen «Ullensaker – mulighetslandet». Vi skal gi muligheter og omtanke for alle; både dagens innbyggere og framtidige generasjoner. Over 3 000 ansatte i kommunen jobber for at Ullensaker skal være et godt sted å bo og leve.
I Ullensaker kan du velge om du vil bo landlig, bynært eller urbant. Vi har et rikt idretts- og fritidstilbud, mangfoldig kulturtilbud og flotte naturområder. Med toget er det bare 40 minutters reisevei til Oslo fra Jessheim.
Ullensaker – en god, fremtidsrettet og mangfoldig kommune
Trygg og god arbeidsplass: Vi satser på utvikling og trivsel på arbeidsplassen gjennom kontinuerlig organisasjons-, medarbeider- og lederutvikling.
Fremtidsrettet: Vi viser synlig vilje og evne til fremtidsrettet tanke- og handlekraft. Våre verdier er «modig», «endringsdyktig» og «raus».
Mangfold og inkludering: Vi ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen i kommunen. Vi har nulltoleranse for diskriminering og ønsker å skape en arbeidsplass hvor alle føler seg inkludert og verdsatt.
Velkommen til oss!
Kirkelig fellesråd i Trondheim – 60% stilling som kantor / kirkemusiker i Nidelven menighet (søknadsfrist 21.04.2025)
Kantor/kirkemusiker
Ledig 60% stilling som kantor/kirkemusiker i Nidelven menighet.
Vi ønsker oss en engasjert og motivert kantor/kirkemusiker som vil bidra til å bygge laget vårt, og videreutvikle det kirkemusikalske arbeidet i menigheten!
Nidelven menighet er en av Trondheims største menigheter, og har nærmere 15.300 medlemmer. Menigheten har et mangfold av aktiviteter og har god kirkesøkning, og vi søker deg som ønsker å jobbe som kantor/kirkemusiker i denne bydelen. Det er fire kirkebygg i soknet: Hoeggen kirke, Tempe kirke, Bratsberg kirke og Leira kapell, og du vil tjenestegjøre i samtlige kirkerom. Staben består av 14 ansatte i fellesråd/menighetsråd, deriblant en kantor i 100% stilling, og 4 prester. Vi har kontorer i Hoeggen kirke.
Menighetens visjon er «Mangfoldig i tro, håp og kjærlighet». Menigheten er i tillegg vertskapsmenighet for U-kirke, som har som mål at unge i Trondheim skal erfare forsterket livskvalitet.
Arbeidsoppgaver
- Kantor og kirkemusiker er sammen om å lede menighetens musikalske virksomhet, i nært samarbeid med ansatte og menighetsråd.
- Bidra til fornyelse av gudstjeneste- og menighetsarbeid i samarbeid med stab, gudstjenesteutvalg og menighetsråd.
- Spille til gudstjenester, kirkelige handlinger, formiddagstreff og andakter på institusjoner, samt fast gravferdsspilling.
- Spille til enkelte gudstjenester og arrangement i U-kirke
- Videreføre og utvikle tilbudet om konsert og kulturarrangement i menigheten vår, samt løfte menighetssangen. Dette gjøres sammen med stab, frivillige og eksterne aktører. Menigheten har to kor, som kantor i 100% stilling leder i dag.
- Delta på stabsmøter og i det tverrfaglige samarbeidet.
- Deltakelse i kirkelig undervisning og læring, herunder spille til skolegudstjenester, barnehagesamlinger osv.
- Ansvar for å følge opp og sørge for vedlikehold av kirkens instrumenter sammen med kantor i hel stilling og arbeidsgiver.
Kvalifikasjoner
- Utdanning i samsvar med «Tjenesteordning for kantorer» i den norske kirke er ønskelig, men annen relevant musikalsk utdanning og realkompetanse kan kompensere for dette.
- Du må være godt kjent med den norske kirkes liturgi og gudstjenesteordning og ha interesse for gudstjenesteliv og menighetsbyggende arbeid
- Det er ønskelig at du har kompetanse fra flere sjangre og har erfaring med ensemblespill og gjerne spiller andre instrumenter
- Har du erfaring med kor og direksjon er det en fordel
- Søkere må beherske skandinavisk/norsk muntlig og skriftlig, og ha gode digitale ferdigheter
Den som blir tilsatt må være medlem av Den norske kirke og utføre tjenesten sin i samsvar med Den norske kirkes ordninger, grunnverdier og visjoner.
Personlige egenskaper
- Du har evne til å arbeide selvstendig og i team, er kontaktskapende, en god relasjonsbygger og har gode kommunikasjonsevner i møte med ulike aldersgrupper og aktører
- Du er initiativrik og har evne og vilje til å arrangere og planlegge aktiviteter
- Du er kreativ, strukturert og fleksibel
- Du ønsker å bygge menighet sammen med stab og frivillige og du er inkluderende
- Det legges stor vekt på personlig egnethet
Vi tilbyr
- Et godt og inspirerende arbeidsmiljø i gode kontorlokaler
- Spennende arbeidsoppgaver i en menighet med høyt aktivitetsnivå og ambisjoner
- En engasjert og sangglad menighet
- Mulighet for utøvelse av musikk i gode kirkerom og med ulike instrumenter
- Mulighet til å påvirke egen arbeidstid
- Lønn i henhold til tariff, offentlig pensjons- og forsikringsordning
Arbeidstid på kveld, helg og høytider må påregnes, og du vil jobbe ca annenhver søndag.
Det må påregnes prøvespilling i forbindelse med utvelgelsesprosessen.
Søknadsfrist: 21.04.2025
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Kantor/kirkemusiker
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid/Deltid: Deltid
Stillingsprosent: 60
Webcruiter-ID: 4936763149
Kontaktinformasjon
Elisabeth Lund
Daglig leder Nidelven menighet
Telefon:+47 90563689
E-post:[email protected]
Nordre Risvolltun 2, 7036 Trondheim, Norge
Kirkelig fellesråd i Trondheim har 170 medarbeidere tilknyttet drift av 16 menigheter og 19 kirkegårder/gravplasser. Fellesrådet har også ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av 21 kirkebygg, 4 kapeller og ett krematorium med seremonirom, samt økonomiske og administrative servicefunksjoner for alle menigheter i Trondheim.
Fellesrådet skal ivareta kulturarven og utføre gravferdstjenesten på en verdi måte. Sammen med menighetene har vi som mål å virkeliggjøre at byens befolkning møter en bekjennende, åpen, tjenende, misjonerende og tilstedeværende folkekirke, og at gravferdstjenester blir utført på en verdig måte. Mål og strategiplan for Fellesrådet legger stor vekt på å være en kirke hvor folk er.
Vestnes kommune – Undervisnings – stillinger, Helland ungdomsskule (søknadsfrist 27.04.2025)
Undervisningsstillinger
Stillingstype
Det er ledig inntil 4 undervisningsstillingar ved Helland ungdomsskule frå 01.08.2025. Kontaktlærar er ein naturleg tilleggsfunksjon i nokre av stillingane. Vi tek atterhald om endringar elles i organisasjonen.
Helland ungdomsskule ligg i Tresfjord i Vestnes kommune, og er ei rein ungdomsskule med om lag 170 elevar.
Vestnes kommune ligg i sentralitetssone 5. Bur du i Vestnes, har studielån og er i jobb, kan du etter eitt år få sletta 25 000 kroner av studielånet ditt.
Arbeidsoppgåver
– jobbe for eit trygt, godt og inkluderande læringsmiljø
– undervisning og rettleiing av elevar
– motivere elevane til innsats for eiga læring
– tverrfagleg samarbeid med andre faginstansar
– samarbeid med elevar, føresette og kollegaer
– rettleie elevar fagleg og sosialt
Kvalifikasjonar
-Følgande fag er av særleg interesse: Arbeidslivsfag, norsk og musikk- andre fagområde kan
også vere aktuelle
– beherske norsk munnleg og skriftleg. Kravet til språk er minimum bestått språkopplæring på
nivå B2
– ha god kommunikasjonsevne
– digital kompetanse
– bidra til teamutvikling
– engasjert og fagleg dyktig
– det blir stilt krav om politiattest
– det vert stilt krav til allmennlærarutdanning eller tilsvarande pedagogisk utdanning
– personlege eigenskapar vil og bli vektlagt
Personlege eigenskapar
– kan jobbe sjølvstendig og strukturert
– er opptatt av barn og unge si læring og utvikling
– kan rettleie elevane til godt læringsutbytte
– har god kompetanse og erfaring med klasseleiing
– opptrer som ein trygg og tydeleg vaksen
– er løysingsfokusert og utviklingsorientert
– er fleksibel, omgjengeleg og har god samarbeidsevne
– kan jobbe tverrfagleg
Vi tilbyr
– eit godt arbeidsmiljø og dyktige kollegaer
– ein arbeidsplass med fokus på utvikling
– løn i høve gjeldande avtaleverk
– eit funksjonstillegg på 40.000kr/årleg for kontaktlærarar
– ein kommune som er IA-bedrift og har fokus på nærværsarbeid
– gode pensjons- og forsikringsordningar i tråd med tariffavtale
Tilsettingsvilkår
Løns- og tilsetjingsvilkår i samsvar med gjeldande avtaleverk. Det vert trekt 2 % av lønna i pensjonsinnskot. Kommunen har prøvetidsevaluering. Prøvetida er 6 månader i faste stillingar.
Ved tilsetting som krev politiattest skal denne ikkje vere eldre enn 3 månader.
Aktuelle søkjarar vert innkalla til intervju.
Referansar
Oppgi referansar
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Stillingstype: Heiltid/Deltid
Søknadsfrist: 27.04.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: TRESFJORD
Kontaktpersonar:
Gunvald Fauske
mob: +47 95133377
Heimeside:
Adresse:
Skulebakken 1 6391 Tresfjord
Vestnes kommune Helland ungdomsskule
Helland ungdomsskule har 160 elevar frå 8.-10. steg. Skulen er midlertidig lokalisert i Tresfjord
Årdal vgs – 100% fast stilling som lærar i yrkesfag / realfag (Søknadsfrist 06.04.2025)
Lærar
Årdal vidaregåande skule har 40 tilsette og om lag 150 elevar. Skulen har totalt 10 klassar med tilbod innan studiespesialisering, industriteknologi, kjemiprosess- og laboratoriefaget, elektro og datateknologi og automatisering. Skulen er lokalisert i Øvre Årdal. Vi legg vekt på å skape gode læringsmiljø for elevane og eit godt arbeidsmiljø for dei tilsette.
Ved skulen er føljande stilling ledig frå 01.08.2025:
100% fast stilling som lærar i yrkesfag/realfag.
Søknadsfrist: 06.04.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stillingstittel: 100% fast stilling som lærar i yrkesfag/realfag
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4942181926
Arbeidsoppgåver
- Planlegging og gjennomføring av undervisning
- Vurderingsarbeid
- Vere ein bidragsytar i tverrfagleg samarbeid og klasseteam
- Til stilling må du som søkjar vere førebudd på å vere kontaktlærar
- Stillinga vil vere retta mot undervisning på både studiespesialiserande og yrkesfagleg programområde
Kvalifikasjonar
Vi søkjer ein person som:
- har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
- er engasjert og posititv – med ønskje om å formidle kunnskap og bidra til eit godt læringsmiljø.
- har eit positivt elevsyn.
- er utviklingsorientert og kvalitetsbevisst både fagleg og personleg.
- er tilpassingsdyktig.
Personlege eigenskapar
Vi søkjer ein person med relevant utdanning frå fagskule/høgskule/universitet. Vedkommande skal undervise i:
- Programfag på programområde kjemiprosess- og laboratoriefag på yrkesfag og kjemi 1 på studieførebuande programområde.
I tillegg vil det vere ønskjeleg med undervisningskompetanse i eit eller fleire av følgjande fag:
- matematikk
- fysikk
- naturfag
Det er ønskjeleg med praktisk-pedagogisk utdanning, men vi oppfordrar alle med relevant utdanning og/eller erfaring til å søkje.
Ved tilsetjing av kandidatar utan praktisk-pedagogisk utdanning er det eit krav om fullført PPU innan tre år.
Vi tilbyr
- Positivt arbeidsmiljø med kunnskapsrike og engasjerte kollegaer
- Løn etter kvalifikasjonar.
- Gode pensjons- og forsikringsordningar.
Administrasjonsmålet i fylkeskommunen er nynorsk. Alle tilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månader. Det vert teke atterhald om tilsetjing, då overtalige ved andre skular kan ha førerett til stillingen. Den som vert tilsett må legge fram politiattest. Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2.ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort.
Kontaktinformasjon
Geir Kjetil Øvstetun
rektor
Telefon:90694334
Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.
Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.
Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.
Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.
Kristiansund kommune – Prosjektleder – bygging av nytt sykehjem – fast stilling (søknadsfrist 07.04.2025)
Prosjektleder – bygging av nytt sykehjem – fast stilling
I samarbeid med enhetsleder i Enhet sykehjem skal prosjektleder:
- sikre god medvirkning og forankring blant ansatte og brukere
- sikre at medarbeidere har ferdigheter og kompetanse til å ta i bruk nye areal og ny teknologi
- sikre realisering av faglige og driftsøkonomiske gevinster
- sørge for og gjennomføre i samarbeid med øvrige ledere i enheten, at nødvendig endringsarbeid blir pilotert og satt i drift for å oppnå ønskede gevinster
- sørge for, i samarbeid med kommunens kommunikasjonsavdeling, at relevant informasjon om fremdrift blir gjort tilgjengelig for kommunens innbyggere
- samarbeide tett med prosjektledere fra eiendomsdrift for å sikre hensiktsmessige løsninger for effektiv drift
Kvalifikasjonskrav
- utdanning innen helsefag, minimum bachelorgrad (3 år) fra universitet eller høgskole
- bred lederfaring fra sykehjem eller lignende institusjonsdrift
- videreutdanning og/eller erfaring fra organisasjonsutvikling og prosjektarbeid
Ønskelige kvalifikasjoner
- kompetanse/erfaring fra endringsarbeid/organisasjonsendring
- kompetanse i prosessledelse
- videreutdanning i ledelse
I denne stillingen ønsker vi deg som:
- er strategisk og analytisk
- har god økonomiforståelse
- har relasjonskompetanse
- har evne til å gjennomføre og motivere ansatte til nødvendig innovativ endring av arbeidsprosesser tilpasset moderne sykehjemsdrift
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
- i denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Du kan lese mer om fortrinnsrett på Kristiansund kommune sine hjemmesider ved å trykke på vedlagt lenke: Gjør du fortrinnsretten din gjeldende?
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har gode forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Referansenummer: 25/2516
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 07.04.2025
Arbeidssted: Kristiansund kommune
Kontaktpersoner:
Ole Andrè Blom, personalleder
tlf: +47 71573920
Åse Kirstine Jægtvik, enhetsleder
tlf: +47 71573919
Hjemmeside:
Adresse:
Vågeveien 4 6509 Kristiansund
Kristiansund kommune
Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker. Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS