Hjemmtjenesten avd. 1: Sykepleier / spesialsykepleier 100% fast og sykepleier / spesialsykepleier natt (søknadsfrist 11.08.2024)

Enhetsleder vann, avløp og rens (Søknadsfrist 11.08.2024)

Steinsfjorden 1170x300

Enhetsleder vann, avløp og rens

 

 

Vi søker deg som har evne til å løfte blikket og se fremover. Du har stor faglig kompetanse og gode lederegenskaper. Sammen med de engasjerte ansatte på vann, avløp og rens (VAR) bidrar du til å drifte og utvikle kommunal infrastruktur til å møte morgendagens krav og behov.

Samtidig som du ivaretar helheten, så har du også interesse for hva som foregår ute, både på anleggene og det som ligger i bakken, og evner å se de mange brikkene som til sammen utgjør vann- og avløpstjenesten i kommunen. Du er god på prosesser, og du ser viktigheten i å kunne planlegge for gode VA-tjenester gjennom planmessig arbeid, samarbeid på tvers, ny teknologi og erfaringene fra dyktige kollegaer.

Du vil lede enheten vann, avløp og rens hvor det er to avdelinger, avdeling VAR drift og avdeling VAR forvaltning og utvikling, og til sammen 27 ansatte. Som enhetsleder vil du rapportere til kommunalsjef for Teknisk, kultur og idrett, og være en del av ledergruppa på sektor.

Ringerike kommune er en utviklingsorientert organisasjon som står overfor spennende tider med vekst, modernisering og utbygging. Vi trenger deg med på laget for å nå våre mål.

 

Søknadsfrist: 11.08.2024
Arbeidsgiver: Ringerike kommune
Sted: Hønefoss
Stillingstittel: Enhetsleder vann, avløp og rens
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4835082687

 

Arbeidsoppgaver

  • overordnet ansvar for daglig drift og kontinuerlig utvikling av tjenesten, samt beredskap
  • ansvar for fag, økonomi og personal, samt administrative oppgaver
  • ansvar for god økonomistyring innenfor selvkostområdene til enheten
  • sørge for og selv delta i rapportering, utarbeidelse av planer og tverrfaglig samarbeid.
  • bidra til å identifisere behov og planlegge fremtidige tiltak innenfor vann-, avløp-, rens- og overvannshåndtering.
  • sørge for HMS gjennom systematisering, dokumentasjon og forsvarlig orden
  • sørge for et godt arbeidsmiljø, god samhandling og ressursutnyttelse i enheten
  • legge til rette for kompetanseheving og personlig utvikling for den enkelte
  • arbeide i tråd med kommunens verdier: nyskapende, ærlig, respektfull – NÆR

 

Kvalifikasjoner

  • minimum 3-årig høgskole/universitetsutdanning (gjerne innen jus, vann og avløpsteknikk eller naturvitenskaplige fag). Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • gode digitale ferdigheter og erfaring med PC som arbeidsverktøy
  • må ha ledererfaring med personalansvar
  • ønskelig med erfaring fra kommunal forvaltning
  • god økonomiforståelse og erfaring med økonomistyring
  • førerkort klasse B, manuelt gir
  • gode norskkunnskaper, og må ha evne til å kommunisere klart og tydelig, både skriftlig og muntlig

 

Personlige egenskaper

  • Du er omgjengelig, lyttende og samlende.
  • Du liker å være synlig og er tydelig når du kommuniserer med andre.
  • Du er strukturert, systematisk og har evne til å se helhet.
  • Du er fleksibel, endringsvillig og løsningsorientert.
  • Du har gode formidlings-, samarbeids- og gjennomføringsevner.
  • Du bidrar til et inkluderende arbeidsmiljø.

Vi legger stor vekt på at du må være personlig egnet.

 

Vi tilbyr

  • gode faglige og personlige utviklingsmuligheter
  • eget lederprogram i kommunen
  • fleksibel arbeidstid
  • gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
  • lønn etter gjeldende regelverk/personlig avlønning

Hos oss får du muligheten til å jobbe i en effektiv og spennende organisasjon med mål om god kvalitet på tjenestene. Du har muligheten til å forme tjenesten og utnytte handlingsrommet innenfor rammene.

 

Søknad

Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse.

Søkerlisten til stillingen er offentlig og tilgjengelig for de om ber om det (offentleglova § 25). Du kan søke om å bli fritatt fra å stå på offentlig søkerliste. Dette må begrunnes og søkes om i det elektroniske søknadsskjema. Kravene er strenge. Om søknaden ikke blir innvilget, får du mulighet til å trekke deg fra prosessen.

Du må søke på stillingen elektronisk.

 

Hensmoen, Hensmoveien 19A, 3516 Hønefoss, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Hilde Elisabeth Brørby Fivelsdal
kommunalsjef
 Telefon:+47 93448127

 

Visste du at Ringerike kommune ligger sentralt i Østlandsområdet, kun en times kjøring fra Oslo? Visste du at med fremtidens byggeplaner av ny vei og bane, så vil reisetiden til hovedstaden reduseres til cirka 35 minutter? Ringerike byr i tillegg på flott natur, historiske steder, landlig idyll, levende by og et rikt kulturliv.  

Se film om Ringerike

Vi er regionens største arbeidsgiver, og vi er svært opptatt av å ta godt vare på våre ansatte. Du som ansatt er vår viktigste ressurs. Kommunens viktigste oppgave er å levere gode tjenester til våre innbyggere og vi er avhengig av deg for at vi skal lykkes med vårt oppdrag. Derfor er vi opptatt av å tiltrekke oss dyktige og kompetente personer innen mange fagområder. Vi ønsker at våre ansatte skal oppleve seg verdsatt og få muligheter til utvikling. 

Les mer om Ringerike kommune som arbeidsgiver

Les mer om  Ringerike kommune

Del stillingen

Selskap

Ringerike kommune

Kontaktinfo

  • Hilde Elisabeth Brørby Fivelsdal
  • Tittel: kommunalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 93448127

Lokasjon

  • Hønefoss

Søknadsfrist

August 11, 2024

Prosjektleder avvikssystem og internkontroll (Søknadsfrist 21.07.2024)

Prosjektleder avvikssystem og internkontroll 2. gangs utlysning

 

 

Vil du jobbe med utvikling og innføring av internkontroll- og avvikssystem Nesseby kommune?

Vi ser etter en hyggelig kollega og dyktig prosjektleder som kan innføre nytt avvikssystem og utvikle vår internkontroll. Prosjektstillingen er en 100% prosjekt stilling i inntil 3 år.

Du forstår deg på kommunale prosedyrer og system. Du er systematisk, analytisk og gir gode råd. Du er en drivkraft i implementering av nytt avvikssystem. Du får en sentral rolle i opplæring av kommunens ledere i nytt avvikssystem- og internkontrollarbeid. I tillegg skal du sammen med dine kollegaer gi råd, veiledning, utrede og saksbehandle.

 

Arbeidsoppgaver

  • Videreutvikling av kommunens system for internkontroll
  • Innføring av nytt avvikssystem i kommunen
  • Utvikle gode prosedyrer, opplæring og veiledning av lederne i nytt avvikssystem
  • Bidra til å utvikle en lærende organisasjon og sikre god ledelsesforankring
  • Andre utviklingsoppgaver vil også kunne bli lagt til stillingen

 

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning på minimum bachelornivå innenfor samfunnsvitenskap, økonomi eller helse- og sosialfag

 

Ønskelige kvalifikasjoner

  • Erfaring fra tjenesteutvikling og/eller prosjektledelse er en fordel
  • Kompetanse eller erfaring fra internkontroll- og avvikssystem
  • Har god rolle-, system- og organisasjonsforståelse
  • Erfaring med lederopplæring.
  • Erfaring fra prosessfasilitering
  • Har god kommunikasjons- og formidlingsevne muntlig og skriftlig
  • Kunnskaper i samisk språk og kultur

 

Personlige egenskaper

  • Du ser helhet og sammenhenger, har blikk for de store linjene og de viktige detaljene
  • Du er strukturert, ryddig og analytisk
  • Du jobber selvstendig, setter klare mål og har fremdrifts- og gjennomføringsevne
  • Trygg, skaper tillit, gode relasjoner og gode prosesser

 

Vi tilbyr

  • Du vil bli involvert i mange ulike tjenester og får både bredde- og dybdeinnsikt i kommunen
  • Du får muligheten til å påvirke og være med i utviklingen av disse tjenestene.

Nesseby kommune er en del av tiltakssonen hvor du kan få:

  • Nedskrevet studielånet med inntil 10 prosent av opprinnelig lånegrunnlag, avgrenset oppad til 30.000 kr. per år.
  • Fritak for el-avgift på forbruk
  • Reduksjon i personbeskatningen

 

Kontaktperson:

Kommunedirektør Charles Petterson 41 41 95 56

 

Unjárga/Nesseby er en tospråklig sjøsamisk kommune som ligger innerst i i Norges eneste østvendte fjord, Varangerfjorden i Øst-Finnmark.

 

Unjárga/Nesseby byr på:

  • barnehageplasser til sterkt reduserte priser
  • todelt skoleløp samisk/norsk i nytt oppvekstsenter
  • gratis boligtomter
  • levende musikk- og revymiljø
  • levende duodjimiljø
  • stort engasjement i idrettslag og andre frivillige organisasjoner
  • enorme multemyrer
  • gode jakt- og fiskemuligheter
  • godt utbygd skuter- og skiløypenett
  • mange flotte perleturmål.
  • moderne museums siida
  • rikt fugle- og dyreliv og mye mer

 

https://www.nesseby.kommune.no

 

Søk på stillingen

 

 

Søknadsfrist: 21.07.2024
Arbeidssted: Nesseby kommune

 

Spørsmål om stillingen

Charles Petterson
Kommunedirektør
[email protected]

Del stillingen

Selskap

Nesseby kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Varangerbotn

Søknadsfrist

Juli 21, 2024

100 % stilling som tannpleier / veileder (Søknadsfrist 11.08.2024)

 

 

Tannpleier/veileder

 

Ved Universitetstannklinikken i Tromsø har vi ledig en 100% vikarstilling som tannpleier/veileder, vikariatet har en varighet fra september 2024 til september 2025.

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgavene som tannpleier/veileder er varierte med klinisk veiledning og eventuelt undervisning av studenter, egen pasientbehandling av barn og voksne samt administrative oppgaver.

I tillegg til bred klinisk erfaring er det viktig med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, pedagogiske ferdigheter og evne til å arbeide både selvstendig og i samhandling med andre.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kvalifikasjonskrav

Norsk autorisasjon som tannpleier
Bred klinisk erfaring
Beherske norsk språk tilfredsstillende både muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

Glad i å jobbe med mennesker
Stor arbeidslyst og arbeidskapasitet
Positiv, omgjengelig
Gode kommunikasjon- og samarbeidsevner

Vi tilbyr

Lønn etter gjeldende tariff/avtale
Pensjonsinnskudd trekkes med 2 %
Tiltredelse etter avtale

Søknaden skal inneholde

Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester
2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
Søknad skal leveres i elektronisk i Jobbnorge.

Søknadsfrist og andre opplysninger

Søknadsfrist: 11. august 2024

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste blir automatisk tilgjengelig i søkers brukerkonto i Jobbnorge når stillingen er avpublisert, eller den kan sendes ut ved forespørsel.

Troms fylkeskommune er underlagt sikkerhetsloven. Dette betyr at enkelte stillinger vil kunne kreve sikkerhetsklarering.

Før eventuell tilsetting i Troms fylkeskommunes tannhelsetjeneste må politiattest fremlegges jf. helsepersonelloven sine regler. 
En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 
Om oss
Tannlege- og tannpleierstudenter i Tromsø får sin praktiske og kliniske opplæring ved Universitetstannklinikken, samt ved eksterne tannklinikker. Vår pasientklinikk består av 67 behandlingsenheter, samt en simuleringsklinikk.

Universitetstannklinikken skal være en god og fremtidsrettet læringsarena for tannlege og tannpleierstudenter.

Klinikken vår er samlokalisert med Tannhelsetjenestens kompetansesenter for Nord-Norge (TkNN) og Institutt for klinisk odontologi (IKO).

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 11. august 2024
Arbeidsgiver Troms fylkeskommune (TFK)
Kommune Tromsø – Romsa
Omfang Heltid
Varighet Vikariat/Midlertidig

 

Spørsmål om stillingen

John Magnus Nergård, Leder

974 29 933

[email protected]

 

Arbeidssted Hansine Hansens veg 86., 9019 Tromsø

 

Troms fylkeskommune

Vi er en av landsdelens største arbeidsgivere, og har blant annet ansvar for regional utvikling, videregående utdanning, fylkesveier, kollektivtilbud, offentlig tannhelsetjeneste, kultur og friluftsliv.

Hos oss får du tillit, ansvar og spennende dager på jobb, i et sosialt og faglig sterkt arbeidsmiljø. Du blir raskt involvert i det utrolige mangfoldet fylkeskommunen jobber med, noe som har stor betydning for samfunnsutviklinga i Troms.

Naturen og kulturlivet er eventyrlig og frodig, og byr på mange flotte opplevelser!

For mer informasjon om Troms fylkeskommune – gå innom vår hjemmeside tromsfylke.no

 

Del stillingen

Selskap

Troms fylkeskommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Tromsø

Søknadsfrist

August 11, 2024

Kvinnherad kommune – Fastlege, Halsnøy Helsesenter (søknadsfrist 19.08.2024)

Kvinnherad kommune Helse

Fastlege

 

 

Ledig deleliste ved Halsnøy Helsesenter for snarleg tiltreding

Kvinnherad kommune har vel 13.100 innbyggjarar. Kommunen ligg mellom Bergen, Haugesund og Odda. Rosendal er administrativt senter. Husnes er største tettstaden, har to barnehage, grunnskule, vidaregåande skule og handelssenter. Kvinnherad har eit mangfaldig kulturliv. Sjø, skjergard, fjell og bre gjev naturtilhøve for friluftsliv heile året.

Kommunen har i mange år hatt ei god og stabil legedekning. For tida har vi 18 fastlegar i kurativ teneste, både med private avtaleheimlar og tilsett i kommunen med fastløn og % andel av pasientinntekter. I tillegg har kommunen ein stilling for LIS1, 3 sjukeheimslegar i totalt 210% stilling og kommuneoverlege i 100 % stilling. Offentlege oppgåver ved helsestasjonar og i eldreomsorga ellers er fordelt slik at 6 av legane har 8 – 20 % stilling til offentleg allmennlegeteneste.

Kvinnherad kommune er registrert utdanningsvirksomhet i allmennmedisin. Ved å tiltre i stillingen vil man kunne tegne ALIS-avtale med kommunen.

Kvinnherad er ein vidstrakt kommune. Legane er fordelt på fire legekontor. Det er eit godt fagleg og kollegialt fellesskap i legegruppa, god vegleiing og bakvaktordning i forhold til legevakt, godt samarbeid og samtrening med lokal ambulanseteneste. Kvinnherad legevakt er bemanna med sjukepleiar på kveldstid og helgedagar. Kvinnherad legevakt ligg vegg i vegg med ambulansestasjon.

Kommunen har etablert ein Frisklivsentralen og har tilsett folkehelsekoordinator.

 

Ledig fastlegeheimel ved Halsnøy helsesenter for snarleg tiltreding

Me søkjer etter lege med spesialisering eller ALIS til 100% fast stilling til deleliste på 600 og kommunale oppgåver i 30% for snarleg tiltreding. Når seniorlegen pensjonerer seg vil lege med delelisten betena ei liste på til saman 800 pasientar. Heimelen er lokalisert ved kommunalt legesenter som per i dag består av 3 fastlegeheimlar med til saman eit listetak på 2400 pasientar, innbyggjartal i området er om lag tilsvarande.

Me har fleksible arbeidsvilkår og tilbyr fast lønn og fast arbeidstid, nødvendig tilrettelegging for deltaking i vidareutdanning og rettleiingsgruppe. Kommunen legg opp til eit tilpassa listetak. Gradert stilling er også mogleg, dersom dette er ynskjeleg. Kommunen ynskjer med dette å leggja til rette for ein enklare start som allmennlege. Samtidig er kommunen også open for tilsetjing som sjølvstendig næringsdrivande.

Stillinga inneber deltaking i legevaktordning. Vaktordninga er for tida 13-delt. Kvinnherad legevakt er bemanna med sjukepleiar på kveldstid og helgedagar. Kvinnherad legevakt ligg vegg i vegg med ambulansestasjonen.

Alle sjølvstendig næringsdrivande fastlegar har økonomisk samarbeid og driftsavtale med kommunen. Dette inneber m.a. at kommunen held lokale, tilset og har arbeidsgjevaransvar for hjelpepersonell i forholdstal 1 hjelpepersonell per 1100 listepasientar.

 

For stillinga søkjer vi lege som har:

  • norsk autorisasjon
  • fullført turnuspraksis/LiS1-praksis i allmennmedisin. Det er en fordel å være under spesialisering eller ferdig spesialist
  • gode norskkunnskapar, skriftleg og munnleg. Søkjarar som beherskar nordisk språk skriftleg og munnleg kan søkje
  • gode ferdigheiter i kommunikasjon og samhandling

Personlege eigenskapar, kjennskap til norsk helsevesen og erfaring frå primærhelsetenesta i Norge vil verta vektlagt. Søkjar må ha førarkort for bil.

 

Tilsetjing skjer på dei vilkår som går fram av gjeldande lover, reglar og tariffavtalar.

Kvinnherad kommune hjelper til med å skaffa bustad, og flytting vert betalt etter gjeldande reglar.

 

Kvinnherad kommune gir SVÆRT GODE BETINGELSER. Ta kontakt med oss for nærmare avklaring rundt dette.

 

Nærare opplysningar om stillinga, økonomiske vilkår m.m. kan ein få hos:

Avdelingsleder Halsnøy helsesenter Wanda Medhus tlf. 414 52 380 [email protected]

Kommuneoverlege Glenn A. Opland tlf. 977 09 308 [email protected]

Einingsleiar Irina Zimina tlf. 488 94 055 [email protected]

 

Søknadsfrist: 19.08.2024

Bruk elektronisk søknadsskjema, det finn du under ledige stillingar på Kvinnherad kommune si heimeside: www.kvinnherad.kommune.no 

 

 

 

Søk her

 

 

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 19.08.2024
Arbeidsstad: Halsnøy Helsesenter

 

Kontaktpersonar:

Glenn A. Opland
mob: +47 977 09 308

Irina Zimina
mob: +47 488 94 055

 

Heimeside:

www.kvinnherad.kommune.no

 

Adresse:

Rosendalsvegen 10 5470 Rosendal

 

Kvinnherad kommune Helse

Kvinnherad kommune har 13.100 innbyggjarar og ligg i Sunnhordland, mellom Bergen, Haugesund og Odda.
Rosendal er administrativt senter, medan Husnes er største tettstaden og har vidaregåande skule og handelssenter.
Kvinnherad tilbyr gratis SFO og søskenmoderasjon i barnehagen.
Naturen rundt byr på sjø, skog, fjell og bre. Nyleg vart Kvinnherad Arena opna, som er den største aktivitetshallen i kommunen. Idrettslag og kulturskule gir moglegheiter for både sports- og kulturinteresserte.
Handelsmoglegheiter finn du på Husnes storsenter og i Rosendal, og det er gode transporttilbod både til Bergen og Haugesund.
Kvinnherad kommune har per i dag ikkje eigedomsskatt for hus, hytter og næring.

Del stillingen

Selskap

Kvinnherad kommune

Kontaktinfo

  • Irina Zimina
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 488 94 055
  • Glenn A. Opland
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 977 09 308

Lokasjon

  • Rosendal

Søknadsfrist

August 19, 2024

Rabben barnehage: *Pedagogisk leiar *Barne- og ungdomsarbeidar (søknadsfrist 16.07.2024)

Ullensvang kommune Opedal skule

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

Rabben barnehage
Odda
16.07.2024

 

 

 

Ullensvang kommune Rabben barnehage

– ein ny, livskraftig og attraktiv kommune i Hardanger.

Ullensvang kommune er ein attraktiv stad å bu, arbeida og starta næringsverksemd! Vi kan tilby spennande og meiningsfulle arbeidsoppgåver i ein kommune som er i utvikling. Her finn du fjord, fjell, fonn, frukt, landbruk, havbruk og verdsleiande industri i ein og same kommune. Kommunen har omlag 11 100 innbyggjarar, der Odda er administrasjonssenter i kommunen omkransa av sterke bygder.

Oppdraget vårt er å levera gode tenestar, vera ein god samfunnsutviklar og arbeide for vidare vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidarar løyser vi dette viktige samfunnsoppdraget, og ynskjer å ha fleire med på laget.
Tar du utfordringa ?

Lenkjetekst
Tilgjengelegheitserklæring for nettsidsa

Lenkje
https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/bac52677-0999-4760-90dd-d3d03abdaf49 

Del stillingen

Selskap

Ullensvang kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Odda

Søknadsfrist

Juli 16, 2024

Årstad vidaregående skule: *Undervisnings – stilling i matematikk *Vernepleier / ergoterapeut (forskjellige søknadsfrister)

 

Klikk på aktuell lenke:

 

 

Vestland fylkeskommune
Undervisningsstilling i matematikk
ARS – ÅRSTAD VGS, Vestland fylkeskommune
Vikar
Webcruiter-ID: 4835448184
Publisert: 02.07.2024
Søknadsfrist: 31.07.2024

 

 

Vestland fylkeskommune
Vernepleiar/ergoterapeut
ARS – ÅRSTAD VGS, Vestland fylkeskommune
Fast
Webcruiter-ID: 4829008507
Publisert: 01.07.2024
Søknadsfrist: 01.08.2024

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg  søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

August 2, 2024

Nordkapp videregående skole: Avdelingsleder studiespesialisering, Heltid (søknadsfrist 18.07.2024)

Sommerbilde Nordkapp vgs

Nordkapp videregående skole søker en dyktig og inspirerende avdelingsleder for studiespesialisering

 

 

Om stillingen

Nordkapp videregående skole er kjent som «den blå skolen i Finnmark». Skolen har et bredt spekter av utdanningsprogrammer innen fiskeri- og yrkesfag. Skolen tilbyr i tillegg realfag og samfunnsfag/språk/reiseliv på studiespesialisering. Vi legger vekt på framtidsrettet opplæring i nært samarbeid med regionalt og lokalt arbeids- og næringsliv, ulike bransjer og det lokale kulturlivet. Nordkapp videregående skole har sterke fagmiljøer både innen studieforberedende og yrkesfaglige utdanningsprogram. Vi er involvert i flere spennende utviklingsprosjekter der opplæringen skjer i tett samarbeid med regionale og lokale aktører.

Visjon: “Eleven i sentrum – Vi er laget rundt elevene”

Som avdelingsleder blir du en del av skolens ledergruppe, som består av fire avdelingsledere, en studierektor, en assisterende rektor og rektor. Ledergruppen har hovedansvar for å utvikle skolen helhetlig på tvers av avdelinger, slik at både elever og ansatte opplever mestring og utvikling.

Skolens ledelse legger stor vekt på å gi elevene et best mulig læringsutbytte. Dette oppnås gjennom fokus på trygt og godt skolemiljø, vurdering for læring, elevens involvering i egen læring, samt relevant og variert undervisning. Nordkapp videregående skole er i kontinuerlig utvikling, og opplæringen vi tilbyr er av høy kvalitet. Vi har høye ambisjoner på vegne av elevene og lærlingene våre, og vi er stolte av å være blant de beste i Norge når det gjelder fullføring og bestått.

 

Arbeidsoppgaver

  • Arbeidsoppgavene vil fordeles mellom ledelse av avdelingen (50%) og av individuelt tilrettelagt opplæring og tilpasset opplæring (inntil 30%), samt andre oppgaver innen ledelsen av skolen (20%).

 

Kvalifikasjonkrav

  • Godkjent undervisningskompetanse og undervisningserfaring, fortrinnsvis fra videregående
  • Har høyere utdanningen innen spesialpedagogikk

 

Personlige egenskaper

  • Brenner for skole og utdanning av unge
  • Alltid er på leting etter forbedringer i skolen
  • Har god relasjonell kompetanse og evne til å se både elever og medarbeidere
  • Forstår viktigheten av skoleutvikling
  • Kan tenke seg å jobbe med skoleadministrative systemer
  • Har stor grad av fleksibilitet

 

Vi tilbyr

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer) 
  • Søknad skal sendes elektronisk via denne siden

 

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Viktig informasjon til deg som skal søke

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.

Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler. 

En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

 

Om Finnmark fylkeskommune

Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.

Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.

Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.

 

Nordkapp videregående skole

Nordkapp videregående skole og Fagskolen i Finnmark avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.

Nordkapp videregående skole har tilbud innen naturbruk, fiske og fangst, akvakultur, restaurant- og matfag, konditorfaget, elektrofag, maritime fag samt studiespesialisering. Skolen har i tillegg ansvaret for distanseundervisning til 8 kystkommuner – Veksling LOSA. I tillegg har skolen ansvaret for Nettskolen Finnmark som er under stadig utvikling. Gjennom skolens kursavdeling arrangeres mange utadrettede kurs og utdanningstilbud for skolens elever, private og næringslivet. Skolen og skolemiljøet er tuftet på felles strategi for videregående opplæring i Finnmark (Bærekraftig opplæring i Finnmark – med hjertet rundt eleven og lærlingen), med verdigrunnlag der eleven er i sentrum. Alle ansatte, uansett stilling, skal bidra til oppnåelse av felles mål i henhold til skolens samfunnsoppdrag. Våre nye faglærere må derfor være glad i mennesker og bidra i utviklingsarbeidet av organisasjonen. Mer om skolen finner du på https://nordkapp.vgs.no 

 

Spørsmål om stillingen

Elisabeth Leikens Hansen
Rektor
96043434
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 18. juli 2024
Arbeidsgiver: Finnmark fylkeskommune (FFK)
Kommune: Nordkapp
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Klubbveien 9, 9750 Honningsvåg

Del stillingen

Selskap

Troms og Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Honningsvåg

Søknadsfrist

Juli 18, 2024

Avdelingsleder Renhold og vaskeri (søknadsfrist 05.08.2024)

Årnes brua

Avdelingsleder Renhold og vaskeri

 

 

Er du en lagspiller som vil være med å utvikle Nes kommune?

Nes kommune søker etter en proaktiv, engasjert og faglig dyktig leder til avdelingen renhold og vaskeri. Avdelingen består av 35,3 år årsverk og sørver alle kommunens formålsbygg på til sammen 100 000 m2. Vaskeriet leverer vaskeritjenester til formålsbygg og vasker klær til hjemmeboende. Du er opptatt av å kombinere administrative og faglig ledelse, og ser viktigheten av å planlegge kvalitative gode renhold- og vaskeritjenester gjennom å nytte deg av dyktige kollegaer og ny teknologi. Avdelingen har tre teamledere som ivaretar og følger opp daglig drift.

Vi søker deg som har ledererfaring, tar ansvar, har gjennomføringskraft, tenker innovativt og finner nye løsninger.

Du blir en del av ledergruppen for virksomheten Bygg og eiendom. Virksomheten har ansvar for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunens eiendommer, og består i tillegg til Renhold og vaskeri av avdelingene drift- og vedlikehold, prosjekt- og boligkontoret. Virksomhetsleder har en stab bestående av eiendomsforvalter og jurist. Som avdelingsleder må du ha et ønske om å være med å utvikle ledergruppen og bidra til at vi i fellesskap skaper gode resultater.

 

Søknadsfrist :05.08.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Avdelingsleder Renhold og vaskeri
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4835084107

 

Arbeidsoppgaver

  • Økonomi- og personalansvar for avdelingen.
  • Rapportering til administrativ ledelse og politisk nivå.
  • Ansvar for at renholdsplaner er oppdaterte og at avdelingen leverer riktig kvalitet.
  • Fagansvar, herunder sørge for utvikling av prosedyrer og rutiner som sikrer høy kvalitet i alle ledd.
  • Legge til rette for kompetanseutvikling, samt sikre god ressursstyring og utnyttelse av kompetanse.
  • Handlingsprogram og budsjettprosess – leveranse til virksomhetsleder.
  • Attestering av faktura/reiseregninger innenfor eget ansvar.
  • Ansvar for rekruttering av ansatte innen egen avdeling.
  • Generell saksbehandling. Herunder utarbeidelse av relevante politiske saker.

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning fra universitets-/høyskolenivå. Realkompetanse kan kompensere for manglende høyskoleutdanning.
  • Ønskelig med solid ledererfaring.
  • Relevant erfaring fra renhold- og vaskerifagene.
  • God kjennskap til lov- og avtaleverk innen offentlig forvaltning, herunder offentlige anskaffelser, forskrift om helse og miljø i barnehager, skoler og skolefritidsordninger, forskrift om miljørettet helsevern etc.
  • God kjennskap, og praktisk erfaring med standardene NS-Insta 800 og NS 6600.
  • God teknologikompetanse innenfor fagfeltet.
  • Beherske norsk både muntlig og skriftlig.
  • Førerkort, minimum klasse B.
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

 

Personlige egenskaper

  • Du er en synlig og tydelig leder med evne til å motivere, involvere og utvikle dine medarbeidere
  • Du er systematisk, effektiv og gjør klare prioriteringer
  • Du har gode kommunikasjons- og formidlingsevner (både skriftlig og muntlig)
  • Du er løsningsorientert og nytenkende
  • Du er fleksibel og har høy gjennomføringsevne
  • Du mener samarbeid og samhandling på tvers av tjenesteområder er et viktig suksesskriterium for å realisere kommunens målsettinger
  • Du er opptatt av, – og legger til rette for at dine medarbeidere kan jobbe selvstendig, og for at de skal kunne ta egne avgjørelser

 

Vi tilbyr

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Godt tverrfaglig og inkluderende arbeidsmiljø med kompetente og engasjerte kollegaer
  • Lønn etter avtale
  • Gunstig pensjonsordning i KLP
  • Fleksibel arbeidstid

 

Annet

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Nes kommune, Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Hilde Bentstuen Nordby
virksomhetsleder
 Telefon:41102727

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Hilde Bentstuen Nordby
  • Tittel: virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41102727

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

August 5, 2024

Rådgiver vannområde Sør- og Midt-Troms, Drift og utbygging (søknadsfrist 05.08.2024)

Harstad kommune

Rådgiver vannområde Sør- og Midt-Troms

 

 

Vi har fra 01.11.2024, ledig 100 % stilling som vannområdekoordinator for Sør- og Midt-Troms.

 

Arbeidsoppgaver/ansvarsoppgaver:

Harstad kommune har ansvaret for å ivareta stilling som interkommunal vannområdekoordinator for 13 kommuner i Sør- og Midt-Troms. Arbeidet gjøres i nært samarbeid med Troms fylkeskommune. Arbeidsoppgavene er å være pådriver og koordinator for kommunenes arbeid med og oppfølging av vannforvaltningsplanen for vannregion Troms.

Videre skal vannområdekoordinator ha følgende arbeidsoppgaver:

  • Være en felles ressurs og kompetanse for kommunene i vannområdene, herunder informere om vannmiljøets tilstand, påvirkninger og mulige tiltak, søke tilskuddsmidler til vannovervåkning og vannmiljøforbedrende tiltak og utarbeide vannområdevise oversiktsdokumenter.
  • Følge opp tiltak der kommunene er sektormyndighet med ansvar for vann, avløp, jordbruk og arealplanlegging langs vassdrag etc.
  • Koordinere vannforvaltningsarbeid mellom kommunene og gi råd i arealsaker som angår vassdrag og vannmiljø.
  • Bidra til lokal medvirkning, herunder involvering av lokale interessegrupper og bruk av lokal og erfaringsbasert kunnskap.
  • Sekretær for vannområdeutvalg.
  • Arbeide aktivt med formidling, medvirkning og informasjonsflyt mellom administrasjon, politikere og interessegrupper.

Arbeidet er basert på en felles arbeidsmodell som er gjennomført både nasjonalt, regionalt og lokalt. Nærmere informasjon om organisering av vannforvaltningsarbeidet på bl.a. regionalt og lokalt nivå finner du på Vannportalen.

 

Kvalifikasjoner:

  • Vi søker etter kandidater som har 3-5 årig utdanning på universitetsnivå innen samfunnsplanlegging eller naturvitenskap (f.eks. biologi, økologi, geografi eller naturforvaltning). Kandidater med annen relevat utdanning vil også bli vurdert. Relevant praksis kan kompensere for deler av utdanningskravet. Det er ønskelig med erfaring fra planarbeid og offentlig saksbehandling.
  • Kandidater må ha førerkort klasse B.
  • Gode norsk kunnskaper, skriftlig og muntlig.

Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet i rekrutteringen, hvor følgende vektlegges:

  • Innovativ og fleksibel – evne til å se saker i nye perspektiv og formidle dette til andre.
  • Pålitelig og positiv – evne til å se utfordringer som en mulighet for læring og forbedring.
  • Kunne jobbe ansvarsbevisst både selvstendig og i samarbeid med andre.
  • Gode evner til muntlig og skriftlig formidling gjennom bl.a ved framføring av planer og samarbeidspartnere

 

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale, pensjons- og forsikringsordninger.
  • Garanti om barnehageplass innen en måned for de som flytter til Harstad etter at søknadsfrist for hovedopptak er gått ut, og de som har lovfestet rett til barnehageplass.
  • Harstad kommune satser hardt på startlån da vi ønsker at flest mulig får mulighet til å eie egen bolig i kommunen. Dersom man ikke får lån i privat bank, kan man være aktuell for startlån. Se lenker for mer informasjon: https://www.husbanken.no/person/startlaan/ eller https://www.harstad.kommune.no/startlaan.469087.no.html 

 

Annen informasjon:

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Troms
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 05.08.2024
Tiltredelse: 01.11.2024
Arbeidssted: Drift- og utbygging

 

Kontaktpersoner:

Elin M. Nikolaisen
tlf: +47 90952002

Enhetsleder Svein-Arne Johansen
tlf: +47 91306210

 

Hjemmeside:

www.harstad.kommune.no

 

Adresse:

Asbjørn Selsbanesgate 9 9479 Harstad

 

Harstad kommune

Drift- og Utbyggingstjenesten har ansvaret for planlegging, utbygging og drift innen områdene:
– vann og avløp
– kommunale veg og trafikkanlegg
– kommunale park og idrettsanlegg
– kommunalt parkeringsområde

Drift- og utbyggingstjenesten forvalter innen disse områdene et driftsbudsjett på ca kr 250 mill. Til å produsere gode
tjenester innen disse områdene er vi ca 70 ansatte fordelt på ingeniører, arbeidsledere og fagarbeidere. Vi har mange
interessante og svært viktige samfunnsoppgaver og har fokus på samarbeid, tilgjengelighet og kvalitet.

Del stillingen

Selskap

Harstad kommune

Kontaktinfo

  • Elin M. Nikolaisen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90952002
  • Svein-Arne Johansen
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91306210

Lokasjon

  • Harstad

Søknadsfrist

August 5, 2024