Miljøterapeut, medlever (søknadsfrist 22.10.2024)

 

Miljøterapeut

 

Stiftelsen Hiimsmoenkollektivet

Frist 22.10.2024

Ansettelsesform Fast

Er du nysgjerrig på en unik bo- og arbeidssituasjon?

Stiftelsen Hiimsmoenkollektivet er på jakt etter engasjerte medlevere som ønsker en annerledes livsstil og som har et hjerte for ungdommer som trenger en forandring. Ønsker du å bli en del i vårt arbeid med å skape denne forandringen bør du lese videre!

Kort om stillingen

Du blir en ønskelig del av et spennende team, som jobber og bor med ungdommer i alderen 14 – 20 år, som er plassert etter lov om barneverntjenester grunnet vedvarende problematisk bruk av rusmidler. Sammen motiverer vi og legger til rette for at ungdommer får de beste mulighetene til en positiv forandring, slik at de kan komme på rett spor med livene sine.

Hvordan er stemningen på jobben?

«Ingen dag er den andre lik og arbeidet føles svært givende. Man har store muligheter til å påvirke arbeidstiden sin og hvor mye ansvar man vil ha, noe jeg setter stor pris på!»

«Vi lever sammen i et herlig fellesskap og bruker mye tid sammen, både i løpet av arbeidsdagene og på fritiden. Det kan være alt fra å trene, reise, quiz, gå på kino osv.»

Flere ting som gjør livet ekstra hyggelig hos oss

Et miljø der vi med nysgjerrighet og kreativitet skaper en forandring
Et bredt tilbud av tradisjoner, turer og aktiviteter
Gode lønnsforhold og god forsikrings- og pensjonsordning
Gode sabbat/permisjonsordninger med blant annet mulighet for 3 måneder fri med lønn etter 3 år

Hvem er vår nye kollega?

Du er nysgjerrig og trives med å samarbeide i et stort fellesskap og kan i tillegg jobbe målrettet og selvstendig.
Du ønsker å gi deg selv en unik mulighet for å lære og vokse som menneske ved å bo i kollektiv med ungdommer og andre medlevere i en turnus hvor du har 35 døgn ferie og 82,5 døgn avspasering pr. år.
Du har 3-årig høyskole eller universitetsutdanning som sosionom, barnevernspedagog, vernepleier eller annen relevant bachelorgrad (eksempelvis lærer, sykepleie, pedagogikk, fysioterapi og psykologi). Relevant erfaring eller utdanning under dette nivå kan også vurderes, ta en telefon til oss om du er i tvil.
Du kan uttrykke deg godt både skriftlig og muntlig.
Du har førerkort klasse B
Det er et pluss om du liker ulike typer aktiviteter, enten det er sportslige eller mer kreative.
Har du videreutdanning eller erfaring innen rus- og avhengighet og/eller psykisk helsearbeid blir vi ekstra glad

For alle stillinger gjelder følgende:

Spørsmål rettes til Hanne Lund-Johansen på tlf. 958 41 567 eller Johan Hàgglund på tilf. 94873587

Som miljøterapeut i medleverskap hos oss får du hybel/leilighet. Denne kan du også disponere i fri- og ferieperiodene.

Aktuelle søkere vil bli innkalt til besøk og intervju på Hiimsmoenkollektivet i Suldal.

Kopi av vitnemål, attester og referanser må leveres ved intervju.

Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse, denne skal ikke legges ved søknaden, men leveres før tiltredelse.

Søknad med vedlagt CV sendes til [email protected]

 

Søk på stillingen her.

 

Om arbeidsgiveren

Hiimsmoenkollektivet ligger 5 km fra tettstedet Sand i Ryfylke. Bofellesskapet har et stort tun med et hovedhus og flere nærliggende bygninger, blant annet Hiimsmoen skole, kontorer, verksted, festsal, treningsrom, stall og leiligheter. Plassen har store utearealer med ridebane, klatresopp, skateområde, sandvolleyballbane, plener og terrasse. Her bor inntil 8 ungdommer, men vanligvis 5 – 6. Det er mellom 7 – 8 miljøterapeuter/medlevere på turnus til en hver tid. Vi trenger 2 miljøterapeuter/medlevere med på laget her.

Gata 6 er et mindre bofellesskap i Stiftelsen. Huset er lokalisert midt i Sand sentrum og har stor terrasse og plen utenfor. Avdelingen ble gjenåpnet i juni. Her bor inntil 3 ungdommer og det er 2 – 4 miljøterapeuter/medlevere på turnus til en hver tid. Vi trenger 1 miljøterapeut/medlever med på laget her.

For mer info – se vår hjemmeside

Sektor: Privat
Antall stillinger: 3
Sted: Him 63, 4230 Sand
Bransje: Helse og omsorg
Stillingsfunksjon: Barnevernspedagog, Sosionom, Vernepleier/miljøterapeut
Arbeidsspråk: Norsk

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson: Hanne Lund-Johansen, Administrasjon
Mobil:   95 84 15 67

Kontaktperson: Johan Hàgglund
Stillingstittel: Avdelingsleder på Hiimsmoen
Mobil:   94 87 35 87

Del stillingen

Selskap

Stiftelsen Hiimsmoenkollektivet

Lenke til firma

https://hiimsmoen.no/

Kontaktinfo

  • Hanne Lund-Johansen
  • Tittel: Administrasjon
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 958 41 567

Lokasjon

  • Sand

Søknadsfrist

Oktober 22, 2024

Kirkelig fellesråd i Trondheim – Prosjektleder Bygg og eiendom, 100% fast (søknadsfrist 27.10.2024)

Byggeleder

Prosjektleder Bygg og eiendom, 100% fast

Kirkelig fellesråd i Trondheim

Er du engasjert i restaurering og nyetablering av primært grøntanlegg, men også bygg?

Ved avdeling Bygg og eiendom er det ledig en meget spennende stilling, for deg med ekte engasjement, og som liker å jobbe i spennet mellom historiske «middelalderske kirkegårder og bygg», til moderne gravplassanlegg og nybygg.

Gravplassene i Trondheim har de senere år mottatt flere utmerkelser for blant annet utforming og estetikk.

Drift og utvikling av våre gravplasser og kirkebygg utøves med fokus på bærekraft, samfunnsnytte, innovative løsninger og ivaretakelse av kulturarven gjennom mange spennende og varierte prosjekt. Vi søker deg som kan være med å forsterke og komplettere vårt team på 12 dedikerte fagpersoner.

For å styrke vår kapasitet, kompetanse og utvikling, søker vi etter ny Prosjektleder.

Arbeidsoppgaver

  • Fylle rollen som Prosjekt- og byggeleder for større og mindre prosjekter, primært innen gravplassanlegg og infrastruktur til disse – både rehabilitering av eksisterende og etablering av nyanlegg
  • Arbeide med plan- og prosjektutvikling, saksbearbeiding, økonomioppfølging og framdrift
  • Være faglig støtte og pådriver for bærekraftige tekniske- og miljøtekniske løsninger
  • Gjennomføre anbudskonkurranse, kontraktsinngåelse, innkjøp for aktuelle prosjekter (offentlige anskaffelsesregler)
  • Bidra til samhandling og gode løsninger

Kvalifikasjoner

  • Vi søker deg som har master/bachelor med relevant universitets- eller høgskoleutdanning
  • Om du ikke oppfyller det beskrevne kompetansekravet, kan du likevel komme i betraktning, om du er villige til å forplikte deg til vårt kompetansehevingsprogram
  • Vi søker deg som har erfaring og kjennskap til byggebransjen, relevant norsk lov- og regelverk, samt byggekontrakter
  • Du har din styrke i å utarbeide ryddige og presise saksfremstillinger på norsk, både muntlig og skriftlig
  • Du innehar gode IKT-kunnskaper

Det er ønskelig med:

  • Erfaring fra arbeider med grøntanlegg og infrastruktur
  • Erfaring fra (offentlig) saksbehandling og planarbeid
  • Erfaring fra prosjekt- og byggeledelse på tverrfaglig nivå
  • Interesse for bærekraft og utvikling
  • Erfaring med kulturminner og verneverdige bygg og anlegg

Personlige egenskaper

  • Den som tilsettes må være engasjert, strukturert og ha gode samarbeidsevner.

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr

  • Selvstendige, spennende, utviklende og varierte arbeidsoppgaver hvor du kan jobbe med verneverdige kulturminner, utvikling av bygg og nye kirkegårdsanlegg
  • Lønn etter avtale
  • Fast stilling i 100%
  • Offentlig tjenestepensjon samt gode gruppelivs- og forsikringsordninger.
  • Et godt og variert tverrfaglig miljø med gode muligheter for faglig utvikling og opplæring
  • Fleksitidsordning

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 27.10.2024
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Prosjektleder Bygg og eiendom, 100% fast
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid / Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4867396650

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Kristian Svardal, Plankoordinator
Telefon:  416 43 185
E-post:  [email protected]

Kjell Inge Nordgård, Kirkeverge
Telefon:  +47 905 41 832
E-post: [email protected]

Adresse: Munkegata 6, 7013 Trondheim, Norge

Om arbeidsgiveren

Kirkelig Fellesråd i Trondheim har ca. 170 medarbeidere tilknyttet administrasjon samt drift av 16 menigheter og 18 kirkegårder/gravplasser. Fellesrådet har ansvar for utvikling og vedlikehold av 21 kirkebygg, fire kapeller, ett krematorium og flere driftsbygg/bårehus. Vi skal ivareta kulturarven og utføre gravferdstjenesten på en verdig måte.

 

Del stillingen

Selskap

Trondheim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Kristian Svardal
  • Tittel: Plankoordinator
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 416 43 185
  • Kjell Inge Nordgård
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 905 41 832

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

Oktober 27, 2024

Diakoni – medarbeider 100% fast i Nidelven menighet, Fast (Søknadsfrist 22.10.2024)

Fellesskap

 

Diakonimedarbeider 100% fast i Nidelven menighet

 

Kirkelig fellesråd i Trondheim

Liker du å jobbe med mennesker?

Ønsker du å jobbe sammen med engasjerte og dyktige kollegaer for å formidle kristen tro gjennom nestekjærlighet, inkluderende fellesskap, vern om skaperverket og kamp for rettferd?

Da er dette noe for deg!

Nidelven menighet søker etter en diakonimedarbeider, og stillingen er ledig omgående.

Nidelven menighet er en av Trondheims største menigheter og har nærmere 15.300 medlemmer. Menigheten har et mangfold av aktiviteter og har god kirkesøkning, og vi søker deg som ønsker å jobbe som diakonimedarbeider i denne bydelen. Vi tror at du har et stort hjerte for medmenneskelig omsorg, fellesskapsbyggende aktiviteter og ønsker å virkeliggjøre menighetens vedtatte visjon: «Nidelven menighet: Mangfoldig i tro, håp og kjærlighet».

Menigheten ønsker å rette fokus på frivillighet, og du vil være en sentral del av dette arbeidet. Vi har en godt innarbeidet plan for diakoni og Grønn kirke, og driver et byomfattende arbeid for mennesker med assistansebehov.

Du blir en del av et team som jobber med diakonale oppgaver, og som ønsker å tenke helhet i det vi tilbyr. Det diakonale arbeidet ledes av diakon, som vil være din nærmeste fagleder og samarbeidspartner.

Arbeidsoppgaver

  • Sammen med diakonen ha ansvar for det diakonale arbeidet i menigheten, i sammenheng med menighetens vedtatte strategiplan og Plan for diakoni
  • Helhetlig arbeid med frivillighet som blant annet inneholder administrasjon, koordinering og rekruttering.
  • Ansvar for arrangement og enkelte gudstjenester sammen med øvrig stab
  • Samtaler med mennesker i alle aldre og livssituasjoner, samt delta i byomfattende satsninger blant annet sorgarbeid
  • Noe konfirmantarbeid
  • Noe kommunikasjonsarbeid
  • Diakonimedarbeideren sitter, sammen med diakon, i menighetens Diakoniutvalg

Kvalifikasjoner

  • Treårig høyskoleutdanning innen diakoni, sosialfag, helsefag, teologi eller pedagogikk
  • Erfaring fra diakonalt arbeid, gjerne med flere aldersgrupper
  • Ønskelig med erfaring fra frivillighetsarbeid
  • Fortrolig med bruk av IT som arbeidsverktøy
  • God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse, jfr. Trossamfunnslovens § 20.
  • Det kreves også medlemskap i Den norske kirke.
  • Arbeidstid på ettermiddag/kveld og i helger må påregnes

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeidsevner og lett for å ta initiativ
  • Kan ta ledelse og har evner til å lede andre, og inspirere og dyktiggjøre de frivillige
  • Trives med å arbeide selvstendig, og i team
  • God på å etablere kontakt, både med enkeltpersoner, store og små, og samarbeidspartnere
  • Strukturert, samtidig som du er fleksibel
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr

  • Et godt faglig miljø med engasjerte kolleger
  • Meningsfullt og viktig diakonalt arbeid i møte med enkeltmennesker og grupper i menigheten
  • En unik mulighet til å være en pådriver for utviklingen av grønne og bærekraftige løsninger for kirken og lokalmiljøet
  • Varierte arbeidsoppgaver og god innflytelse over egen arbeidssituasjon
  • Lønn i henhold til gjeldende avtaleverk
  • Offentlig pensjons- og forsikringsordninger

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 22.10.2024
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Diakonimedarbeider 100% fast Nidelven menighet
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid / Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4867308233

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Elisabeth Lund, Daglig leder Nidelven menighet
Telefon:  +47 905 63 689
Adresse: Nordre Risvolltun 2, 7036 Trondheim, Norge

 

Om arbeidsgiveren

Det er fire kirkebygg i soknet: Hoeggen kirke, Tempe kirke, Bratsberg kirke og Leira kapell. Staben består av 14 ansatte i fellesråd/menighetsråd og 4 prester, og vi har kontorer i Hoeggen kirke med flotte nyoppussede lokaler. Menigheten er vertskapsmenighet for det byomfattende satsingsprosjektet uKirke, som er et samskapingsprosjekt med byens ungdommer, Trondheim kommune og andre aktører. Tre ansatte i staben har dette som hovedarbeidsfelt.

 

Del stillingen

Selskap

Trondheim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Elisabeth Lund
  • Tittel: Daglig leder Nidelven menighet
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 905 63 689

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

Oktober 22, 2024

Fysioterapeut 80 % – driftstilskott (Søknadsfrist 20.10.2024)

 

Fysioterapeut 80 % driftstilskott

 

Vang Kommune, Helseavdelinga

80 % driftstilskudd for fysioterapeut ledig i Vang kommune frå 1.1.2025

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 20.10.2024
Arbeidsgivar: Vang Kommune
Stad: Vang i Valdres
Stillingstittel: Fysioterapeut 80% driftstilskott
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Deltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4840144378

Arbeidsoppgåver

Arbeidet som avtalefysioterapeut omfattar undersøkelsar, behandling og rehabilitering, rettleiing og opplæring.
Pasientgruppa er mangfoldig, og som fysioterapeut ved Vang Fysikalske Institutt er det forventa at du behandlar alle typar pasientar.
Verksemda skal utøvast i tett samarbeid med kommunal fysioterapeut, andre kommunale tenestar og andre aktuelle samarbeidspartnarar.
Avtalefysioterapeut har kommunale oppgåver.
Ved behov skal fysioterapi tilbys i brukers hjem/på brukers arena.
Det forventes også deltakelse i videreutviklinga av gode fysioterapitenestar for befolkninga i tråd med framtidig behov.

Kvalifikasjonar

Norsk autorisasjon som fysioterapeut
Relevant erfaring og relevant vidareutdanning er eit føremonn, men ikkje eit krav
Erfaring frå kommunefysioterapi, spesielt frå arbeid med born og unge er eit føremonn
God norsk skriftleg og muntleg formidlingsevne
Gyldig politiattest er ein føresetnad for tilsetjing, jfr. Lov om helsepersonell §20a.

Personlege eigenskapar

Me søkjer deg som

Har engasjement for faget og evne til å bygge relasjonar med brukarar og kolleger
Er initiativrik, løysingsorientert og fleksibel
Har evne til å jobbe sjølvstendig og strukturert og med god gjennomføringsevne
Meistrar å prioritere og omfordele arbeidsoppgåver
Kan samarbeide og jobbe tverrfagleg
Me vektlegg personleg eignaheit.

Vi tilbyr

Ein arbeidsplass med eit godt arbeidsmiljø
Faglege utfordringar
Det ligg godt til rette for tverrfagleg samarbeid, då Vang fysikalske institutt er samlokalisert med ergoterapitenesta, frisklivssentral, legekontor, helsestasjon og psykisk helseteneste.
Me tilbyr gunstig leigeavtale ved Vang fysikalske institutt. Det er to andre fysioterapeutar ved instituttet.
Driftsavtala regulerast av den til eikvar tid gjeldande ASA 4313

Kva får du ved å flytte til Vang? Sjå Vangsfilmen: 

Kommunen kan hjelpe med å skaffe bustad, men sjekk også ut: www.vangivaldres.no/arbeid-og-bustad/bustader-og-tomter

 

Søk på stillinga her.

 

Adresse:Tyinvegen 5151, 2975 Vang i Valdres, Norge

 

Kontaktinformasjon

Seija Johanna Kumpula, Leiar for helseavdeling
Telefon:  977 43 775
E-post:  [email protected]

 

Vang kommune som arbeidsgjevar:

Ca 290 tilsette fordelt på kommunalområda: Helse og omsorg, Utdanning og kultur, Landbruk og teknisk, og Stab
Den viktigaste ressursen me har er våre tilsette. I Vang kommune gjer me det me kan for at tilsette skal ha det bra på arbeid!
Å bu i Vang kommune:
Ei storstilt satsing på barn og unge!
Ein kombinert barne – og ungdomsskule, med ca 200 elever. Nyrenovert med heilt ny fleirbrukshall med klatrevegg, basseng etc. Tolærarsystem, slik at det nesten alltid er to lærarar tilstades i klasserommet. Skulen nyttar Vang sin flotte natur mykje, både ved uteskule, faget FRI-NAT (friluftsliv og natur), og spanande utflukter. I Vang er SFO gratis for alle barn!
Vang kommune har to barnehagar, Høre og Fredheim, begge har småbarns og storbarnsavdeling. I Vang er det løpande barnehageopptak (start når det passar dykk!) og frå august 2024 er månadsprisen per barn 1500 kr
Helse og omsorgstenester av god kvalitet
Vang kommune har personalbustadar til leige, med butid opptil 3 år
Byggeklare tomter fleire stadar i kommunen, alle med fantastisk utsikt!
I Vang finn du 2 solide kontorfellesskap, gjer som fleire andre og ta med deg arbeidet til Vang!
Både i Vang og resten av Valdres finn du eit yrande kulturliv, der tradisjon står i høgsete, med blant anna tradisjonsmat, tradisjonsmusikk, tradisjonshandtverk og aktiv stølsdrift. Vang kommune har også ein god kulturskule med stort utval av tradisjonelle og moderne aktivitetar
I Vang står lag, foreiningar og idrett sterkt, her finn du aktivitetar for einkvar smak!
Vang har ein storarta natur som innbyr til friluftsliv sommar som vinter, er du glad i turar, ski, jakt og fiske så er dette staden for deg! Vang blir sagt å ha «vestlandsfjell med austlandsklima», og er ei bygd med landbruk, grundarar, turisme og næringsliv i eit levande og inkluderande bygdesamfunn. I Vang finn du også store delar av Jotunheimen og ikkje minst festivalen Vinjerock
I Vang har dei fleste kort avstand mellom arbeid, barnehage og skule. Her kan du leve eit så roleg eller så aktivt liv som du sjølv ynskjer, i ei distriktskommune med positiv folketalsutvikling
Meir info om korleis det er å bu i Vang og kva som skjer i Vang finn du her på VangiValdres. Kontakt gjerne Innovangsjon direkte om du tenker på å flytte til Vang!
Meir info om arbeids – og bumarkedet Valdres finn du på VelgValdres

 

Vang kommune er opptatt av mangfold og oppmodar kvalifiserte kandidatar til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.

Me gjer merksam på at søkjarar kan få sitt namn gjort offentleg i søkjarlista, sjølv om det er bedt om konfidensiell behandling. Du som søkjar vil i tilfelle bli varsla på førehand om det.

Del stillingen

Selskap

Vang kommune i Valdres

Kontaktinfo

  • Seija Johanna Kumpula
  • Tittel: Leiar for helseavdeling
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 977 43 775

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

Oktober 20, 2024

Rektor ved Austafjord skole (søknadsfrist 20.10.2024)

bannerbilde webcruiter ottersøy

 

Rektor ved Austafjord skole

 

Oppvekst og familie, Nærøysund kommune

Austafjord skole ligger på ytre Vikna i naturskjønne omgivelser.
Skolen er et naturlig og viktig samlingspunkt i lokalsamfunnet sammen med butikken og barnehagen. Skolen har lysløype med gapahuk og lavvo i umiddelbar nærhet og et flott uteområde der store deler nylig er etablert.

Austafjord skole er en fådelt 1-10 skole med skolefritidsordning, der SFO er lokalisert i barnehagen. Skolen har i underkant av 60 elever. Trinnene er organisert slik at 1-3.trinn, 4-5.trinn, 6-7.trinn og 8-10.trinn fungerer sammen som grupper.

Skolen har klasseledelse og grunnleggende ferdighet i lesing som satsingsområder for skoleåret 2024-25.
Skolen har tett og godt samarbeid med foresatte blant annet gjennom et aktivt og engasjert FAU som har en mangeårig tradisjon med å bidra i skolen.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 20.10.2024
Arbeidsgiver: Nærøysund kommune
Sted: Austafjord
Stillingstittel: Rektor ved Austafjord skole
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4866926548

Arbeidsoppgaver

  • Vi søker en tydelig og utviklingsorientert rektor som setter elevens læring i fokus.
  • Som rektor er du øverste leder for i underkant av 9 årsverk fordelt på 10 ansatte.
  • Rektor deltar i et skoleledernettverk internt i kommunen, i tillegg til å delta i kommunalsjefens ledergruppe. Rektor rapporterer direkte til kommunalsjef for oppvekst og familie.
  • Undervisning i ca. 30 % stilling inngår i arbeidsoppgavene.

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning og formell pedagogisk kompetanse
  • Relevant ledererfaring, herunder personal og økonomi er ønskelig
  • Erfaring fra grunnskolen og kjennskap til tilhørende lovverk
  • Gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk er ønskelig
  • Digitale ferdigheter forutsettes

Personlige egenskaper

  • Resultatorientert leder med god gjennomføringsevne
  • Gode relasjonelle egenskaper og en motiverende lederstil preget av samarbeid, dialog og tillit
  • Du setter eleven i fokus, er positiv og nytenkende
  • Du er synlig, tilgjengelig og en inkluderende leder
  • Du arbeider strukturert og systematisk og følger opp planer

Vi tilbyr

  • Nærøysund kommune er en arbeidsgiver som investerer i sine ansatte, ved å gi tillit, trygghet og mulighet for utvikling, og legge til rette for at du skal lykkes i jobben som leder.
  • En spennende, krevende og utviklende jobb i et fagmiljø med god kompetanse
  • Et godt, trygt og inkluderende arbeidsmiljø i en moderne skole
  • Et ledernettverk for faglig og sosial kontakt, samt god støtte av ressurser internt i kommunen
  • Lønn etter avtale, god pensjons- og forsikringsordning.

Ta gjerne kontakt med oss om du vurderer å søke på stillingen eller som du har spørsmål.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søker har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Austafjord skole, Nermølnveien 1, 7924 Austafjord, Norge

Kontaktinformasjon

Kirsti Fjær, Kommunalsjef oppvekst og familie
Telefon:  +47 99023216

 

Nærøysund er en kommune i Namdalen – midt på Norskekysten. Her bor nesten 10 000 personer. Omtrent halvparten av disse bor på de to kommunesentrene Kolvereid og Rørvik, mens resten bor i ulike grendesamfunn fordelt over hele kommunen.

Vi har et rikt og variert kultur- og idrettsmiljø. Kommunen har egen flyplass med flere daglige avganger mot Trondheim. Rørvik er dessuten anløpssted for Hurtigruten og Kystruten med avganger både nord- og sørover hver dag.

Nærøysund er en kommune i vekst og utvikling. Vi er Norges største havbrukskommune, og denne sektoren er drivkraften i lokal vekst. Men kommunen har også mange arbeidsplasser innen IKT, service og handel.

Vi i Nærøysund kommune sysselsetter rundt 1000 personer som jobber på kommunens mange enheter. Nærøysund er en moderne og fremoverlent kommune. Det satses blant annet på digitale og fremtidsrettede tiltak i alle deler av organisasjonen.

Se for øvrig kommunens hjemmeside.

Del stillingen

Selskap

Nærøysund kommune

Kontaktinfo

  • Kirsti Fjær
  • Tittel: Kommunalsjef oppvekst og familie
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 990 23 216

Lokasjon

  • Rørvik

Søknadsfrist

Oktober 20, 2024

Engerdal kommune – Regnskaps – konsulent 100% fast (søknadsfrist 22.10.2024)

1170x300 Galtåsknappen

 

Regnskapskonsulent

 

Økonomi, lønn og regnskap, Engerdal kommune

Vi søker en dyktig og engasjert regnskapskonsulent til vårt team. Som regnskapskonsulent vil du ha en sentral rolle i vår økonomiavdeling og være medansvarlig for å sikre nøyaktig og effektiv regnskapsføring.

Som konsulent vil du ha kontorsted i Engerdal sentrum, i kommunehuset Enger, sammen med resten av kommuneadministrasjonen.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 22.10.2024
Arbeidsgiver: Engerdal kommune
Sted: Engerdal
Stillingstittel: Regnskapskonsulent
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4866772905

Arbeidsoppgaver

Bokføring og avstemming av regnskap
Bidra i utarbeidelse av årsregnskap
Fakturering og oppfølging av kunder
Veiledning og bistand til virksomheter i organisasjonen

I tillegg vil vår nye økonomikonsulent være aktivt med i prosessen med innføring av nytt økonomisystem.
Arbeidsoppgaver endres stadig, slik at det vil være behov for en viss fleksibilitet

Kvalifikasjoner

Regnskapsutdanning (relevant praksis vil kunne kompensere for manglende formell utdanning)
Erfaring fra kommunalt regnskap vil være en fordel
God kjennskap til regnskaps- og økonomisystemer

Personlige egenskaper

Du har gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
Du er ansvarsbevisst og sørger for at oppgavene dine blir utført med høy kvalitet
Du trives med å jobbe i team og bidrar til et godt samarbeid og positivt arbeidsmiljø, samtidig håndterer du dine oppgaver selvstendig
Du er løsningsorientert og har evnen til å finne effektive løsninger på utfordringer
Du tar initiativ og ser muligheter for forbedring og utvikling i arbeidsprosesser
Du er strukturert og har god evne til å planlegge og organisere arbeidsoppgaver
Du er fleksibel og tilpasser deg endringer og nye arbeidsoppgaver uten problemer
Du har gode kommunikasjonsevner og kan både uttrykke deg tydelig og lytte til andre
Du er engasjert i arbeidet ditt og viser stor interesse for selskapets mål og visjon

Vi tilbyr

Lønn etter avtale
Gode permisjonsordninger som støtter deg i ulike livsfaser og situasjoner
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Et inkluderende og sosialt arbeidsmiljø med fokus på samarbeid og trivsel
Fleksibel arbeidstid

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Engerdalsveien 1794, 2440 Engerdal, Norge

Kontaktinformasjon

Gunn Vesterheim, Sektorleder økonomi
Telefon:  400 24 914
E-post:  [email protected]

 

Om arbeidsgiveren

Opplysninger om søknaden og prosessen videre

Søknader skal leveres via vår stillingsportal i Webcruiter. Husk å ta med alt som kan være relevant, både arbeidserfaringer og utdanninger. Last opp vedlegg direkte i søknaden.

Kommunikasjonen i ansettelsesprosessen vil som hovedregel skje via epost til/fra Webcruiter-løsningen. Det er viktig at du oppgir en epostadresse du følger jevnlig med på. Du kan også logge deg på løsningen og se status på søknaden din.

Engerdal kommune ønsker mer mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, etnisk eller nasjonal bakgrunn.

Nåværende og tidligere ansatte kan ha fortrinnsrett etter lov- og avtaleverk. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

Offentlig søkerliste

Engerdal kommune er for mest mulig åpenhet. Derfor vil alle søkere i utgangspunktet få sitt navn på den offentlige søkerlista.

Vi kan gjøre unntak dersom søker oppgir helt spesielle grunner til at vedkommende ikke ønsker navnet sitt offentliggjort. At man ikke ønsker at dagens arbeidsgiver skal få kjennskap til at man er søker, er som hovedregel ikke god nok grunn til at vi unntar søkerens navn fra offentligheten.

 

Del stillingen

Selskap

Engerdal kommune

Kontaktinfo

  • Gunn Vesterheim
  • Tittel: Sektorleder økonomi
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 400 24 914

Lokasjon

  • Engerdal

Søknadsfrist

Oktober 22, 2024

Stillinger ved hjemmetjenesten i Ringebu (søknadsfrist 30.10.2024)

 

Klikk på aktuell utlysing her:

 

 

Del stillingen

Selskap

Ringebu kommune

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Ringebu

Søknadsfrist

Oktober 30, 2024

Sotra vidaregående skule – Undervisnings – stillingar sal, service og reiseliv (søknadsfrist 13.10.2024)

 

Klikk på aktuell stilling under:

 

Vestland fylkeskommune
Lærar i sal,service og reiseliv
Sotra vidaregåande skule
Fast
Webcruiter-ID: 4864278803
Straume
Publisert: 27.09.2024
Søknadsfrist: 13.10.2024

 

Vestland fylkeskommune
Lærar i sal, service og reiseliv. Vikariat.
Sotra vidaregåande skule
Vikar
Webcruiter-ID: 4864303458
Straume
Publisert: 27.09.2024
Søknadsfrist: 13.10.2024

 

Kontaktinformasjon

Erik Henneli
 Telefon:95826077

Olav Lee
rektor
 Telefon:93034370

Line Therese Gaska
avdelingsleiar

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Erik Henneli
  • Tittel: Assisterande rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 958 26 077
  • Olav Lee
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 930 34 370
  • Line Therese Gaska
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 913 63 756

Lokasjon

  • Straume

Søknadsfrist

Oktober 13, 2024

Barneverns – konsulent (Søknadsfrist 14.10.2024)

GJE-Webcruiter-1170x300

 

Barnevernskonsulent

 

Barnevernet, Gjerdrum kommune

Barneverntjenesten i Gjerdrum kommune søker en engasjert og dyktig barnevernskonsulent.

Kjenner du et brennende engasjement for barnevern? Trives du med gode kolleger rundt deg og en arbeidsgiver som satser på sine ansatte? Er du løsningsorientert, fleksibel, og trives med høyt tempo? Da er du akkurat den vi ønsker oss med på laget i Gjerdrum barneverntjeneste. Vi søker nemlig deg som ønsker å være med og gjøre en forskjell for barn, unge og familier i Gjerdrum kommune. Du vil bli en del av et godt lag med engasjerte og kompetente kolleger i og utenfor tjenesten. Vi jobber i tillegg systematisk med kompetanse- og fagutvikling.

I Gjerdrum barneverntjeneste jobber vi kontinuering med forebygging, barns rett til medvirkning og tidlig innsats. Vi ser på oss selv som utviklingsrettet, og jobber systematisk med reformen. Barneverntjenesten er underlagt virksomhet oppvekst, og har i tillegg et tett samarbeid med de andre virksomhetene i kommunen, og de andre barneverntjenestene på Øvre Romerike.

Barneverntjenesten består i dag av fem barnevernskonsulenter, to familieveiledere, en kontorfaglig ansatt, to fagledere og virksomhetsleder for barnevern.

Gjerdrum barneverntjeneste er organisert i tre team;

Mottak-, undersøkelse- og tiltaksteam
Omsorg- og etterverns-team
Team for tiltak i familien

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 14.10.2024
Arbeidsgiver: Gjerdrum kommune
Stillingstittel: Barnevernskonsulent
Stillinger: 1 
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4861099778

Arbeidsoppgaver

Saksbehandling og faglig oppfølging av barnevernssaker etter Lov om barnevern
Utstrakt kontakt og samarbeid med barn, foreldre og samarbeidende instanser
Oppfølging av barn, ungdom og deres familier
Utføre undersøkelse- og tiltaksarbeid
Tverrfaglig samarbeid til det beste for barn og familier
Forvaltningsoppgaver og skriftlig dokumentasjon etter Lov om barnevern
Representere barneverntjenesten i saker for Barneverns- og helsenemnda, samt øvrige rettsinstanser.
Delta i barneverntjenestens utviklingsarbeid
Forebyggende arbeid
Det må regnes med noe ettermiddags- og kveldsarbeid

Kvalifikasjoner

Relevant høyskoleutdannelse, fortrinnsvis mastergrad i barnevern eller sosialt arbeid
Det er ønskelig med videre- og/eller etterutdanning, i eksempelvis Juss i barnevernfaglig perspektiv, minoritetskompetanse eller relasjonskompetanse.
Oppdatert erfaring og kompetanse fra barnevernsfeltet
God juridisk kunnskap og forståelse
Erfaring fra barneverntjenestens førstelinjetjeneste vektlegges
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått minimum norskprøve B2, skriftlig og muntlig.

Personlige egenskaper

Du møter barn og unge med varme og respekt, og er opptatt av å skape gode, trygge relasjoner
Du brenner for arbeid med barn og unge, og deres familier
Du har fokus på barns beste
Du har erfaring fra endringsarbeid i familier
Du kan arbeide selvstendig
Du tenker helhetlig
Du mestrer uforutsigbarhet i hverdagen, tåler et høyt arbeidstempo og er fleksibel
Du har gode samarbeidsevner
Du har evne til å skape tillit
Du har god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Du har god kompetanse i brukermedvirkning
Du har førerkort for personbil
Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

Et høyt faglig nivå med fokus på utvikling og kompetanseheving
Engasjerte og motiverte kolleger som brenner for barn og unge
Intern og ekstern veiledning
Individuell utviklings- og kompetansehevingsplan
Et godt og åpent arbeidsmiljø
Spennende og varierte arbeidsoppgaver
Fleksitid
Lønn etter gjeldende tariff

Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne, eller etnisk bakgrunn. Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring jf. offentleglova §25.
Tilfredsstillende politiattest må fremlegges før tiltredelse.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum, Norge

 

Kontaktinformasjon

Merethe Nyrud
Konstituert barnevernleder
 Telefon:91103857
E-post:[email protected]

Helene Emilie Ringvall
Fagleder
 
Gjerdrum er en kommune i sterk vekst, som ligger sentralt på Romerike, midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen har rundt 6 800 innbyggere og er en meget attraktiv bokommune. Gjerdrum er geografisk sett en liten kommune ­- 10 km fra sør til nord, og fra øst til vest. Kommunesenteret er Ask, med flere dagligvarebutikker, kafeer og restauranter og et antall spesialforretninger. Gjerdrum ligger landlig til og byr på unike muligheter for friluftsliv med turstier, fiskevann og skiløyper. Kommunen har et bredt og aktivt idrettstilbud og et mangfoldig kulturliv med Gjerdrum kulturhus, kulturuker, egen festival, teater, korps og kulturskole.

Vi ser etter ledere og medarbeidere som er framtidsretta, rause, entusiastiske og modige. Vi tenker helhet, ser muligheter og handler sammen. Les mer om kommunen på våre hjemmesider.

Del stillingen

Selskap

Gjerdrum kommune

Kontaktinfo

  • Merethe Nyrud Merethe
  • Tittel: Konstituert barnevernleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 911 03 857

Lokasjon

  • Gjerdrum

Søknadsfrist

Oktober 14, 2024

Fastlegevikariat i Nome (Søknadsfrist 31.10.2024)

Å (002)Nome

 

Lyst til å jobbe som fastlege i Nome kommune for en periode? Vi har ledig vikariat 1 år med mulighet for forlengelse

 

Nome Legesenter, Nome kommune

Vi har ledig 1 års vikariat som fastlege ved vårt legekontor på Ulefoss i Nome kommune fra januar 2025. En spennende mulighet til å jobbe sammen med engasjerte kollegaer i et kommunalt og veldrevet legekontor med moderne utstyr og funksjonelle lokaler. Driften har egen enhetsleder, 7 leger + Lis1, sykepleiere og helsesekretærer. Legesenteret holder til i samme bygg som ambulansetjenesten og helsestasjon med jordmor, med god tilgjengelighet og parkeringsmuligheter.

Vi er fleksible og tilbyr gode vilkår for den rette kollegaen. Vi tilbyr valgfri driftsløsning, kommunalt ansatt eller næringsdrift.

Fastlegene i Nome har en sentral rolle i kommunens øvrige helse- og sosialtjenestetilbud. Det er et godt og formalisert samarbeid med hjemmetjenesten, sykehjem, psykisk helsearbeid, skolehelsetjeneste, helsestasjonen, flyktningehelsetjenesten og NAV.

Nome har legevaktsamarbeid med Skien kommune, som har en robust og velfungerende legevakt, i nytt og moderne bygg. Den enkelte lege har ca. 2 legevakter pr mnd. Nome har felles kommuneoverlege med Midt-Telemark.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 31.10.2024
Arbeidsgiver: Nome kommune
Sted: Ulefoss
Stillingstittel: Lyst til å jobbe som fastlege i Nome kommune for en periode?
Stillinger: 1
Webcruiter-ID: 4843830197

Arbeidsoppgaver

Fastlege med listestørrelse på 800 pasienter
Vi bruker WebMed journalsystem
Kommunale legeoppgaver etter avtale, som sykehjem, helsestasjon, skolehelsetjeneste, flyktinghelsetjeneste
Interkommunal legevakt, ca 2 vakter pr/mnd

Kvalifikasjoner

Lege med godkjent autorisasjon og gjennomgått turnustjeneste
Spesialist i allmennmedisin eller ønske om spesialisering (ALIS).
Fordel med erfaring fra allmennpraksis
Rett til refusjon fra Helfo
Beherske norsk skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

Interesse for allmennmedisin
Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter
Kompetanse, erfaring, fleksibilitet og personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

Vi gir våre nye leger en god start med gode vilkår og individuell fastlegeavtale.
Vi kan tilby et godt fagmiljø med fokus på arbeidsmiljø og trivsel, samt spennende og varierte arbeidsoppgaver.

Fastlegepraksis etter gjeldende lover, forskrifter og avtaleverk.
Kommunale oppgaver i tråd med gjeldende avtaler.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Stårrvegen 14, 3830 Ulefoss, Norge

Kontaktinformasjon

Zafar G. Ali, Tillitsvalgt lege
Telefon: 452 70 839
E-post: [email protected]

Berit Lindberg Spange, Enhetsleder HO
Telefon: +47 909 40 691
E-post: [email protected]

 

Kanalkommunen Nome ligger «midt i smørøyet» og er en kommune med flere vakre steder å bosette seg. Største del av befolkningen bor i eller omkring Lunde og Ulefoss sentrum.
Det er kort veg til Grenlandsregionen i sør og til Bø i Midt-Telemark med vakre Lifjell i nord. Det er kun 30-60 minutters kjøring til sjø og fjell, og kun 2 timer til Oslo.
Sørlandsbanen stopper i Lunde.
Kommunen har ca. 6600 innbyggere og et areal på 434 km². Nome har barnehager, ledige boligtomter, videregående skoler og kort veg til universitetet i Sørøst-Norge (Bø, Porsgrunn og Notodden).

 

Del stillingen

Selskap

Nome kommune

Kontaktinfo

  • Berit Lindberg Spange
  • Tittel: Enhetsleder HO
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 90940691
  • Zafar G. Ali
  • Tittel: Tillitsvalgt lege
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 452 70 839

Lokasjon

  • Ulefoss

Søknadsfrist

Oktober 31, 2024