Senja kommune – Stillinger ved hjemmetjenesten i Senja (forskjellige søknadsfrister)

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

 
Hjemmetjenesten Vangsvik
Senja
16.03.2025
 
 
Hjemmebasert omsorg
Senja Kommune
30.03.2025
 
 
Hjemmetjenesten Vangsvik
Senja
16.03.2025
 
 

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Finnsnes

Søknadsfrist

Mars 15, 2025

Hareid kyrkjelege fellesråd – Kyrkjeverje/dagleg leiar Hareid sokn (søknadsfrist 04.03.2025)

 

 

Kyrkjeverje/dagleg leiar Hareid sokn

 

 

  • Hareid Sokn
  • Bedehusgata 17, 6060 Hareid, Hybridkontor

 

Om jobben

Vår kyrkjeverje går vidare til nye utfordringar, og vi lyser no ut stillinga. Ønskjer du ein sentral og spennande leiarjobb i kyrkja? Vi søkjer ein person med erfaring og engasjement til å leie og vidareutvikle arbeidet til kyrkja i Hareid sokn.

Stillingstittel: Kirkeverge
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidstid: Dagtid og kveld, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest tirsdag 4. mars

Send søknad til:[email protected]

 

 

Kvalifikasjonar:

-leiarerfaring, samt interesse og forståing for kyrkja sitt arbeid

-relevant høgare utdanning er ønskjeleg, gjerne innan leiing, administrasjon og økonomi
-personleg egnethet vil bli vektlagt

-erfaring og kompetanse som vil bli vektlagt:

-erfaring med personalleiing

-kompetanse på strategi-, plan- og utredningsarbeid

-erfaring med organisasjonsutvikling og endringsprosessar

-samfunnsengasjement og kjennskap til politiske prosesser

-økonomiforståing

-digital kompetanse

-evne til å prioritere i ein travel kvardag

Personlege eigenskapar:

Vi søkjer etter ein initiativtakar og relasjonsbyggjar som saman med tilsette og frivillige kan vere med å vidareutvikle kyrkja sitt arbeid i Hareid sokn. Du må kunne planleggje, løyse utfordringar som dukkar opp undervegs og ha innverknad slik at du kan sette retning og skape resultat. Videre må du forstå kyrkja si rolle både som trussamfunn og samfunnsaktør.

Vi ser for oss at du er:

-ein tydeleg og trygg leiar

-opptatt av kvalitet og skape best mogleg resultat

-imøtekomande med tilsette og frivillige

-god til å lytte og open for andre sine synspunkt

-god til å uttrykke deg på norsk, munnleg og skriftleg

 

Kvifor Hareid kyrkje?

Du får interessante og utfordrande ansvarsområde.

Du får høve til å vidareutvikle og prege eit kyrkjeleg arbeid som er i godt driv.

Du får leie og jobbe ilag med kompetente og engasjerte tilsette og folkevalte.

Du møter hyggelege og engasjerte frivillige i ein aktiv kyrkjelyd.

Du og resten av staben har kontorfellesskap i nye og moderne lokaler.

Du får vidareutvikle det gode samarbeidet med Hareid kommune.

Du får gode pensjons- og personalforsikringar i Kommunal landspensjonskasse (KLP).

 

Arbeidsoppgaver

Som kyrkjeverje er du øvste leiar, med ansvar for personale, økonomi, administrasjon, gravplassmyndigheit og gravplassforvaltning, drift av bygg og anlegg. Kyrkjeverja rapporterer til fellesrådet. Arbeidsstad er på Hareid kyrkjekontor med adresse Bedehusgata 17 (vis-à-vis Hareid rådhus).

Sentrale ansvarsområde og arbeidsoppgåver:

-arbeide langsiktig ut frå vedtekne mål og strategiar

-førebu saker til fellesråd/sokneråd og følge opp vedtaka

-leie dei tilsette og bidra til eit godt arbeidsmiljø

-skape engasjement og bidra til vidareutvikling av det lokale kyrkjelydsarbeidet

-sørge for effektiv organisering og tenester av god kvalitet

-ha god økonomistyring og sjå til at tildelte økonomiske midlar forvaltast effektivt

-ivareta soknet sine interesser i møte med kommunen og andre samarbeidspartnarar
-vidareutvikle dialog med politisk og administrativ leiing i kommunen

-leggje til rette for godt samarbeid både internt i kyrkja og med eksterne aktørar

-forvalte gravplassen

 

Vi tilbyr

Tett samarbeid med kollegaer i eit godt og kreativt arbeidsmiljø

Å vere ein del av ein aktiv kyrkjelyd med mange engasjerte frivillige

Gode utarbeidde og utprøvde planar for kyrkjeleg undervisning og læring

Nytt, lyst og moderne kontorlokale

Løn- og arbeidsvilkår etter avtale

Pensjonsordning i KLP

 

Kontaktperson for stillingen

Bente Andreassen Pilskog
kyrkjeverje/dagleg leiar
97612086
[email protected]

 

Om bedriften

Hareid sokn ligg i Hareid kommune på øya Hareidlandet i Møre og Romsdal. Kommunen har 5300 innbyggjarar like sør for Ålesund i eit maritimt miljø med godt utbygde handels- og servicetilbod. Her er eit levande kulturliv, særleg innan song og musikk, og nærleiken til sjø, vatn og fjell gir gode høve til friluftsliv.
Vi har ei kyrkje og ein gravplass, og er ein aktiv kyrkjelyd der kyrkja er rotfesta i folket. Den verneverdige trekyrkja vår vart vigsla som kyrkje i 1877 og er eit kjært signalbygg i bygda vår.

Hareid kyrkjelyd har 3731 medlemmer, og har tilsett sokneprest, kantor, kyrkjelydspedagogar, kontormedarbeidar, kyrkjetenar/gardsarbeidar og kyrkjeverje/dagleg leiar, med arbeidsstad i nye, lyse kontorfasilitetar knytt til kyrkjelydshuset i sentrum av Hareid. Hareid sokn eig og driv også Hareid Frivilligsentral med sitt sosiale entreprenørskap.

Vi bygg rundt Den norske kyrkja sin visjon*»Meir himmel på jorda»*

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.kyrkja.no/hareid

LinkedIn: https://linkedin.com/in/hareidkyrkje

Facebook: https://facebook.com/hareidkyrkje

Del stillingen

Selskap

Hareid sokn

Kontaktinfo

  • Bente Andreassen Pilskog
  • Tittel: Kyrkjeverje/dagleg leiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 976 12 086

Lokasjon

  • Hareid

Søknadsfrist

Mars 4, 2025

Nes kommune – Sommervikarer, Miljøarbeider – tjenesten (søknadfrist fortløpende)

Nes kommune Miljøarbeidertjenesten

 

Rå kollegaer og spennende oppgaver – sommer

 

 

Innledning

Er du ute etter en spennende og givende sommerjobb innen målrettet miljøarbeid?
Da er Miljøarbeidertjenesten i Nes kommune plassen for deg!

Vi er med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til brukere i deres hjem. Vi har fokus på mestring, brukermedvirkning og samarbeid og kan tilby et spennende arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere. Vi samarbeider tverrfaglig både internt og eksternt, deltar i ulike prosjekter og er opptatt av fleksibilitet og utvikling.

Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune, og er fordelt i 5 ulike avdelinger. Vi gir tjenester til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i alle aldre og i alle livets faser. Vi er opptatt av å styrke kompetansen innad, legge til rette for et utviklende fagmiljø og skape muligheter både for brukere og medarbeidere som sikrer gode tjenester også inn i framtida.

Det gir mening å bidra til mestring og livsglede, skape trygghet og et godt liv. Vi ønsker deg som er engasjert, har faglig interesse, og som vil utføre jobben med arbeidsglede og humor.

Intervjuer og tilsetting skjer fortløpende.
 

Arbeidsoppgaver

  • Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven
  • Målrettet miljøarbeid
  • Utføre oppgaver i henhold til tiltaksplan – sikre faglig forsvarlighet og dokumentasjon
  • Tilegne seg kunnskap gjennom opplæring og veiledning
  • Tilrettelegge for mestring og ressursmobilisering
  • Tilrettelegge og bistå i daglige gjøremål/aktiviteter
  • Samarbeid med kollegaer/verger/pårørende
     

Kvalifikasjoner 

  • Høyskolestudenter innenfor helse- og sosialfaglige studieretninger
  • Fagarbeider eller elev innenfor helse- og sosialfaglige studieretninger
  • Søkere uten formell utdannelse men med erfaring fra lignende arbeid vil også bli vurdert
  • Gode IKT ferdigheter og evne til å anvende ulike fagsystemer
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Førerkort kl B er ønskelig
  • For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder. 
     

Personlige egenskaper

  • Du er pålitelig og omsorgsfull
  • Har evne til å sette deg inn i andres livssituasjon
  • Gode samarbeidsevner
  • Er ryddig og presis
  • Har evne til fleksibilitet og stabilitet
  • Har gode holdninger, bidrar til holdningsarbeid
  • Bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Er positiv til endring og utvikling

Personlig egnethet vektlegges.
 

Vi tilbyr 

  • Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Godt arbeidsmiljø
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Intern opplæring og veiledning
  • Lønn i henhold til tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
      

 

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
 

Prakitisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Akershus
Jobbtype: Sesong
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: fortløpende
Tiltredelse: 16.06.2025
Arbeidssted: Nes kommune

 

Kontaktpersoner:

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Miljøarbeidertjenesten

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Jorun Grenaker
  • Tittel: Avd. 1
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91869283
  • Abida Pajic
  • Tittel: Avd. 2
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 45974133
  • Kirsten Røisli
  • Tittel: Avd. 3
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90138854
  • Mette Kristiansen
  • Tittel: Avd. 4
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 46915929
  • An-Kristin Myhre
  • Tittel: Avd. 5
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 97621526
  • Lena Olsen
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91783981

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mars 8, 2025

Nes kommune – Helsefagarbeidere, hjemmetjenesten (søknadsfrist 19.02.2025)

 

Hjemmetjenesten avd. 1
Hjemmetjenesten, Nes kommune
19.02.2025
 
Hjemmetjenesten avd. 1
Hjemmetjenesten, Nes kommune
19.02.2025
 
Hjemmetjenesten avd. 1
Hjemmetjenesten, Nes kommune
19.02.2025
 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Februar 19, 2025

Lierne kommune – Ledig 100 % fast stilling som fastlege inkludert kommunale oppgaver (søknadsfrist 23.02.2025)

 

 

Lierne kommune søker fastlege med ansvar for kommunale

 

 

oppgaver

Lierne kommune med sine 2961 km2 – altså mer enn 6 ganger så stor som Oslo, med skog,
fjelltopper, innsjøer og myrterreng i en herlig miks!
Lierne har tilnærmet ubegrensede muligheter for den som liker jakt og friluftsliv.
I kommunen bor det 1300 personer, så det er god plass til flere. Kommer du flyttende med familie
garanterer kommunen barnehageplass og vi er behjelpelig med å skaffe bolig.
Lierne kjennetegnes ved fremtidsoptimisme, pågangsmot og utvikling – «..Det henne fe me te..»

 

Ledig 100 % fast stilling som fastlege inkludert kommunale oppgaver

Som fastlege i Lierne kommune har du en liste på 700 innbyggere. Du vil samarbeide med vår andre
lege om daglegevakt, tilsyn sykehjem og arbeide ved helsestasjonen. Veiledning av LIS 1 inngår i
stillingen. Du vil også delta i legevakt samarbeidet i Indre Namdal, med tilholdssted Grong kommune.
Legevakten har 6 delt vakt.

Stillingen er ledig for tiltredelse fra 1. juni 2025

 

Beskrivelse av Lierne legekontor:

Ved Lierne legekontor har vi pr i dag 2 fastleger, som har 700 innbyggere hver på sin fastlegeliste.
Legekontoret har ansatt 200 % helsesekretær/sykepleier og 100 % LIS 1.
Vi holder til i moderne lokaler og er samlokalisert med sykehjem, omsorgsboliger, omsorgshybler,
kontor for hjemmebaserte tjenester, familieenhet, jordmor, fysio-/ergoterapi, samt tannlegekontor.
Vår kommune, sammen med kommunene Røyrvik, Namsskogan og Grong, samarbeider om
legetjenester pr i dag, men ser også på et utvidet samarbeide som et ledd i Bygdevekstavtale samt
forsøkskommuneordning via regjeringen. Målsetting er å etablere felles legetjeneste i Indre Namdal.

 

Vi søker etter deg som er/har:

• Lege med norsk autorisasjon og fullført norsk turnustjeneste.
• Fortrinnsvis spesialist i allmennmedisin
• Akuttmedisinsk kompetanse for legevakt er en forutsetning.
• Førerkort kl B
• Gode norsk kunnskaper

 

Vi vurderer kvalifiserte søkere ut fra egnethet for jobben, dine personlige egenskaper og motivasjon
for arbeidet. I tillegg vil vi legge vekt på om du har:

• Erfaring fra primærhelsetjenesten og fastlegearbeid
• Evne til selvstendig arbeid og gode evner til samhandling
• Du skaper gode relasjoner til pasienter, kollegaer og samarbeidspartnere.
• Du er strukturert, målrettet og beslutningsdyktig
• Du ønsker å bidra både faglig og personlig med engasjement i et tverrfaglig miljø.

 

Før ansettelse må politiattest av nyere dato fremlegges.

• Stillingsprosent: 100 %
• Lønn etter avtale og flyttegodtgjørelse
• Bolig tilgjengelig for leie
• Søknad: Du finner elektronisk søknadsskjema på www.lierne.kommune.no (fyll ut fullstendig)
• Søknadsfrist: 23.02.2025

Dersom du har spørsmål til stillingen, kan du gjerne ta kontakt med;

Laila Bygseth, leder helse og familie
Tlf 94898622
Mail; [email protected]

Edith Valfridsson, kommunalsjef oppvekst og velferd,
Tlf; 95799475
Mail; [email protected]

Del stillingen

Selskap

Lierne kommune

Kontaktinfo

  • Laila Bygseth
  • Tittel: Leder helse og familie
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 94898622
  • Edith Valfridsson
  • Tittel: Kommunalsjef oppvekst og velferd
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 95799475

Lokasjon

  • Nordli

Søknadsfrist

Februar 23, 2025

Karasjok kommune – Karasjok skole: *Avdelingsleder *Undervisningsstilling *Fagarbeider/Barne- og ungdomsarbeider (Søknadsfrist 28.02.2025)

kjo

 

 

Klikk på aktuell stilling:

 

Karasjok kommune
Undervisningsstilling
KARASJOK SKOLE, Karasjok kommune
Fast
Webcruiter-ID: 4917938028
Publisert: 05.02.2025
Søknadsfrist: 28.02.2025

 

 

Karasjok kommune
Fagarbeider/Barne- og ungdomsarbeider
KARASJOK SKOLE, Karasjok kommune
Engasjement
Webcruiter-ID: 4917842029
Publisert: 05.02.2025
Søknadsfrist: 28.02.2025

 

 

Karasjok kommune
Avdelingsleder
KARASJOK SKOLE, Karasjok kommune
Fast
Webcruiter-ID: 4917899957
Publisert: 05.02.2025
Søknadsfrist: 28.02.2025

 

 

Kárášjoga gielda Karasjok kommune er en samisk kommune som grenser mot Finland. Kárášjoga gielda Karasjok kommune er Norges nest største kommune i areal og har ca. 2550 innbyggere hvorav 80 % av befolkningen er samisktalende. Kommunen har ca. 310 medarbeidere i organisasjonen. I kommunen har vi mange sentrale samiske institusjoner. 

Kommunen har et aktivt kulturliv med tilbud innen idretts- og friluftsliv, kultur og historie, barne- og ungdomsaktiviteter, kunst, musikk. Karasjok kan også tilby et unikt friluftsliv, Norges beste lakseelv, rype-/elgjakt, isfiske og en rik flora og fauna med rike naturressurser.

Del stillingen

Selskap

Karasjok kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Karasjok

Søknadsfrist

Februar 28, 2025

Nordkapp vgs – Elevkonsulent (søknadsfrist 14.02.2025)

Vinterbilde skolen nybygg

 

Elevkonsulent Nordkapp videregående skole

 

 

Om stillingen

Nordkapp videregående skole styrker elevtjenesten ved skolen. Skolen har mange borteboere som trenger ekstra oppfølging. Elevkonsulenten vil jobbe i et team som er laget rundt eleven, samt bidra aktivt til et trygt og godt skolemiljø.

 

Arbeidsoppgaver

  • Være aktive å bidra til et godt opplærings- og elevmiljø, med særlig fokus på borteboende elever i hybler. Det må påregnes en del arbeid på kveld og helg.
  • Vakttelefon for elever
  • Delta i faglig-pedagogiske møter sammen med pedagogisk personale.
  • Lede ressursteam og sikre godt samarbeid med Bærekraftig opplæring 
  • Ansvar for rapportering til Lånekassen, oppmøte og annet 
  • Være superbruker på Conexus
  • Jobbe for å utvikle Nordkapp VGS sine elevtjenester i samarbeid med andre i elevtjenesten
 
 
Kvalifikasjonkrav
  • Pedagogisk høyere utdanning (minimum bachelor grad)
  • Digital kompetanse

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaring fra sosialpedagogisk arbeid

 

Personlige egenskaper

  • Fleksibel
  • Elevsentrert
  • Gode kommunikasjon- og samarbeidsevner

 

Vi tilbyr

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer) 
  • Søknad skal sendes elektronisk via denne siden

 

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Viktig informasjon til deg som skal søke

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25. 

Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler. 

Før eventuell tilsetting i Finnmarks fylkeskommunes tannhelsetjeneste må politiattest fremlegges jf. helsepersonelloven sine regler.  

En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

 

Om Finnmark fylkeskommune

Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.

Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.

Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.

Nordkapp videregående skole
Nordkapp videregående skole ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.

Nordkapp videregående skole har tilbud innen naturbruk, fiske og fangst, akvakultur, restaurant- og matfag, konditorfaget, elektrofag, maritime fag samt studiespesialisering. Skolen har i tillegg ansvaret for distanseundervisning til 8 kystkommuner – Veksling LOSA. I tillegg har skolen ansvaret for Nettskolen Finnmark som er under stadig utvikling. Gjennom skolens kursavdeling arrangeres mange utadrettede kurs og utdanningstilbud for skolens elever, private og næringslivet. Skolen og skolemiljøet er tuftet på felles strategi for videregående opplæring i Finnmark (Bærekraftig opplæring i Finnmark – med hjertet rundt eleven og lærlingen), med verdigrunnlag der eleven er i sentrum. Alle ansatte, uansett stilling, skal bidra til oppnåelse av felles mål i henhold til skolens samfunnsoppdrag. Våre nye faglærere må derfor være glad i mennesker og bidra i utviklingsarbeidet av organisasjonen. Mer om skolen finner du på https://nordkapp.vgs.no
 
 
Spørsmål om stillingen

ole Håvard Olsen
Assisterende rektor
+4799369874
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 14. februar 2025
Arbeidsgiver: Finnmark fylkeskommune (FFK)
Kommune: Nordkapp
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Klubbveien 9, 9750 Honningsvåg

Del stillingen

Selskap

Troms og Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

  • Ole Håvard Olsen
  • Tittel: Assisterende rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 99369874

Lokasjon

  • Honningsvåg

Søknadsfrist

Februar 14, 2025

Kristiansund kommune – Legevaktsoverlege (søknadsfrist 24.02.2025)

 

Legevaktsoverlege

 

 

Vil du være med og utvikle fremtidens akutte helsetjenester for innbyggerene i Kristiansund og omegn?

Vi har ledig 40 % fast stilling som legevaktsoverlege ved Kristiansund og omegn legevakt. Stillingen har per tiden arbeidstid på dagtid, 2 dager per uke. 

Legevaktsoverlege vil bli sterkt delaktig i hvordan fremtidens legevakttjeneste i regionen skal utformes. Vi søker en kunnskapsrik og engasjert brobygger som er opptatt av god dialog med fagfolkene i kommunen. 

 

Om oss

Kristiansund og omegn legevakt er en interkommunal legevakt hvor Kristiansund kommune er vertskommmune. Samarbeidende kommuner er Tingvoll, Averøy, Gjemnes, Smøla, Aure og Heim kommune, med et nedslagsfelt på ca. 35 000 innbyggere. Legevakten er organisert som egen avdeling i enhet Legetjenester, i nye moderne lokaler på Løkkemyra i Kristiansund. Avdelingen består av legevaktsentral, legevaktlokalisasjon og legebil. Legebil er utstyrt av helseforetaket, der man arbeider sammen med ambulansearbeider/paramedisiner. Legevakten har egen avdelingsleder og 13,4 årsverk sykepleiere i turnus 24/7. 

 

Arbeidsområder

  • overordnet medisinfaglig ansvar og pådriver for kvalitetsutvikling i tjenesten
  • utarbeidelse og vedlikehold av prosedyrer 
  • klage- og avvikshåndtering, saksbehandling og sakkyndigarbeid
  • rådgivende funksjon ovenfor administrasjon og ledelse i alle samarbeidende kommuner
  • opplæring, supervisjon og undervisning av leger og medisinstudenter
  • samhandling og koordinering med andre profesjoner og tjenester i forhold til fagutvikling/drift

 

Spesielle forhold i stillingen

Det pågår et utviklingsarbeid knyttet til legevakt på dagtid på hverdager til innbyggere i Kristiansund og endringer for stillingen kan bli aktuelt.


Kvalifikasjonskrav

  • norsk autorisasjon som lege
  • spesialist i klinisk fag
  • gode formidlingsevner i norsk, skriftlig og muntlig
  • gode digitale ferdigheter 

 

Ønskelige kvalifikasjoner 

  • arbeidserfaring fra legevakt 
  • god kjennskap til kommunehelsetjenesten og fastlegeordningen 

 

Personlige egenskaper 

  • sterk interesse for kvalitets- og utviklingsarbeid med pasientsikkerhet i fokus
  • gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • stødig og beslutningsdyktig i møte med uforutsette/krevende situasjoner
  • jobber strukturert og målrettet, både selvstendig og i team
  • kan bidra til å utvikle god samhandlingskultur mellom profesjoner og mellom ulike behandlingsnivå

Peronlig egnethet vil bli særlig vektlagt ved ansettelse. Vi søker deg som har engasjement og interesse for den akuttmedisinske helseberedskapen i kommunen, og som har et ønske om å bidra til og utforme helsetjenester som oppleves som positive for de ansatte og trygge for innbyggerne.

 

Vi tilbyr

  • en spennende stilling i et stimulerende og tverrfaglig arbeidsmiljø
  • varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • fleksibel arbeidstid på dagtid
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
  • i denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP

 

Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.

Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

 

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 25/1047
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 24.02.2025
Arbeidssted: Kristiansund kommune

 

Kontaktpersoner:

Gunn Anita Gjøvik – Enhetsleder
mob: +47 92 48 51 33

 

Hjemmeside:

www.kristiansund.kommune.no

 

Adresse:

Bytesteinen 3 6517 Kristiansund

 

Kristiansund kommune

Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker. Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.

Del stillingen

Selskap

Kristiansund kommune

Kontaktinfo

  • Gunn Anita Gjøvik
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92 48 51 33

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

Februar 24, 2025

Vestnes kommune – Undervisnings – stillingar – Helland barneskule 2025 / 2026 (søknadsfrist 11.03.2025)

Vestnes kommune

 

Undervisningsstillingar – Helland barneskule

 

 

Stillingstype

Det er ledig 3 x 100 % faste undervisningsstillingar ved Helland barneskule frå 01.08.2025. Vi søkjer etter lærarar som kan undervise på 1.-7.stega. Vi søkjer og etter lærarar som kan ta på seg kontaktlærarfunksjon.

Vikariat:100 % vikariat undervisningsstilling for perioden 01.08.2025-31.12.2025 og 100 % vikariat undervisningsstilling for perioden 01.08.2025-09.03.2026.                                                                                                                                             

Om ein søkjer på fleire ledige undervisningsstillingar ved andre skular, så hugs å skrive dine ønskjer i prioritert rekkefølge.

Utover våren kan det bli ledige lærarstillingar ved skulen som følge av oppseiingar og/eller permisjonar. Desse stillingane vil bli tatt med i tilsettingsprosessen. Vi tek atterhald om endringar elles i organisasjonen.

 

Arbeidsoppgåver

– undervisning og rettleiing av elevar
– vurderingsarbeid vert lagt vekt på gjennom ulike former for elevvurdering
– motivere elevane til innsats for eiga læring
– tverrfagleg samarbeid med andre faginstansar
– samarbeid med elevar, føresette og kollegaer
– rettleie elevar fagleg og sosialt

Kvalifikasjonar

– Følgande fag er av særleg interesse: norsk 30 stp., matematikk 30 stp., engelsk 30 stp. og kroppsøving
– andre fagområde er også aktuelle
– beherske norsk munnleg og skriftleg. Kravet til språk er minimum bestått språkopplæring på nivå B2
– ha god kommunikasjonsevne
– digital kompetanse
– bidra til teamutvikling
– engasjert og fagleg dyktig
– det blir stilt krav om politiattest
– det vert stilt krav til allmennlærarutdanning eller tilsvarande pedagogisk utdanning
– personlege eigenskapar vil og bli vektlagt

 

Personlege eigenskapar

– kan jobbe sjølvstendig og strukturert
– er opptatt av barn og unge si læring og utvikling
– kan rettleie elevane til godt læringsutbytte
– har fokus på klasseleiing
– opptrer som ein trygg og tydeleg vaksen
– er løysingsfokusert og utviklingsorientert
– er fleksibel, omgjengeleg og har god samarbeidsevne

 

Vi tilbyr

– eit godt arbeidsmiljø og dyktige kollegaer
– ein arbeidsplass med fokus på utvikling 
– ein kommune som er IA-bedrift og har fokus på nærværsarbeid
– gode pensjons- og forsikringsordningar i tråd med tariffavtale
– funksjonstillegg kontaktlærar kr 40.000,- pr. år

 

Tilsettingsvilkår

Løns- og tilsetjingsvilkår i samsvar med gjeldande avtaleverk. Det vert trekt 2 % av lønna i pensjonsinnskot. Kommunen har prøvetidsevaluering. Prøvetida er 6 månader i faste stillingar.
Ved tilsetting som krev politiattest skal denne ikkje vere eldre enn 3 månader.
Aktuelle søkjarar vert innkalla til samtale eller intervju.

 

Referansar

Oppgi referansar

 

Søknad

Vestnes kommune nyttar elektronisk søknadsprosess. Det betyr at det berre er søknader sendt via vårt elektroniske søknadssystem som vil bli tatt i betraktning.                                                                                 

Det er viktig at du tar deg tid til å svare på spørsmåla vi stiller og registrerer din CV i søknadsskjemaet. Det er ikkje mogleg å sende vedlegg. Attestar og vitnemål må takast med til intervju.

 

Søkjarlista kan bli offentleggjort.

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 25/414
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Stillingstype: Heiltid/Deltid
Søknadsfrist: 11.03.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Helland barneskule

 

Kontaktpersonar:

Gisela Stene Smith-Nilsen
mob: +47 99441455

Ingrid Elin Malin
mob: +47 97520706

 

Heimeside:

www.vestnes.kommune.no

 

Adresse:

Skulevegen 2 6390 Vestnes

 

Vestnes kommune

Helland barneskule har ca. 280 elevar på 1.-7.årssteg. Skulen har skulefritidsordning med ca. 120 barn. Helland barneskule ligg sentralt i Vestnes kommune. Skulen ligg i eit flott naturområde nær sjø, skog og fjell. Skulen nyttar seg ofte av den flotte naturen til turar og aktivitetar.

Del stillingen

Selskap

Vestnes kommune

Kontaktinfo

  • Gisela Stene Smith-Nilsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 99441455
  • Ingrid Elin Malin
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 97520706

Lokasjon

  • Tresfjord

Søknadsfrist

Mars 11, 2025

Foreningen Lindesnes Montessoriskole – Rektor + montessoripedagog (søknadsfrist 28.02.2025)

 

Lindesnes Montessoriskole søker rektor og lærer

 

 

  • Foreningen Lindesnes Montessoriskole
  • Mandal, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Rektor + montessoripedagog
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 2

 

Søk på jobben

Søk senest fredag 28. februar

 

 

Gå til søknad

 

 

Har du lyst til å være med på en spennende reise?

Foreningen Lindesnes Montessoriskole fikk i desember godkjenning av UDIR for å starte opp grunnskole med 60 elevplasser på 1-7 trinn i kommunen. Målet er å gi et tilbud til 10-15 elever fra 1-3 klasse allerede høsten 2025.

Vi ønsker i løpet av de neste 4-5 årene å etablere en unik skole med internasjonal profil, tett på natur og dyr hvor vi tar med oss mest mulig av undervisningen ut i det fri.

Nå trenger vi å bekle to stillinger: Rektor og lærer. De som har solid faglig tyngde, erfaring, klokskap og kreativitet, og som har lyst til å skape dette etterspurte undervisningstilbudet sammen med oss.

Foreningen besitter allerede kompetanse innen organisasjonsutvikling, økonomi, IT, frivillighet og kommunikasjon. Vi har ellers et stort nettverk av ressurser, som vil være tilgjengelig for de ansatte som har lyst til å bli med oss på neste etappe av reisen.

 

Er en av disse stillingene noe for deg? Rektors ansvar:

I tillegg til å utvikle tilbudet og planlegge oppstarten sammen med oss vil arbeidsoppgavene være:

  • Utvikling av læringsmiljø: Skape og opprettholde et trygt, varmt og inkluderende læringsmiljø
  • Utvikling og ledelse: Lede og videreutvikle skolens profesjonsfellesskap, inkludert lærere og annet pedagogisk personale
  • Skole-hjem samarbeid: Utvikle et godt samarbeid mellom skole og hjem for å sikre at foreldrene er involvert i barnas utdanning
  • Ressursforvaltning: Forvalte skolens ressurser effektivt for å sikre god elevtilpasset undervisning
  • Økonomistyring: Sikre god økonomistyring og etablere gode rutiner og systemer.
  • Motivere medarbeidere: Lede og motivere medarbeidere til samarbeid og målrettet innsats til det beste for elevene
  • Undervisning
  • Videreutvikling av skoletilbud

 

Rektor: Ønskede nøkkelkvalifikasjoner

  • Montessori-utdanning /evt. annen relevant utdannelse på bachelor- eller masternivå.(Evt.interessert i å ta videreutdanning innen montessoripedagogikk)
  • Erfaring fra Montessori-undervisning
  • Erfaring fra utviklingsarbeid og ledelse
  • Økonomisk innsikt
  • Gode relasjonsferdigheter
  • Strukturert, besluttsom, og evne til å jobbe systematisk og langsiktig
  • Glad i friluftsliv

 

Montessoripedagogens ansvar:

I tillegg til å planlegge oppstarten sammen med rektor og oss vil arbeidsoppgavene dine være:

  • Undervisning
  • Utvikling av det pedagogiske tilbudet i tråd med skolens filosofi (Læring i naturen)

 

Montessoripedagog: Ønskede nøkkelkvalifikasjoner

  • Montessori-utdanning, på bachelor — eller masternivå.
  • Erfaring fra undervisning
  • Gode relasjonsferdigheter
  • Strukturert, besluttsom, og evne til å jobbe systematisk og langsiktig
  • Glad i friluftsliv

 

Felles for begge stillinger: Arbeidsmiljø:

  • Vi ønsker dere som vil skape et positiv og innovativ arbeidsmiljø med muligheter for faglig utvikling i samarbeid med styre og FAU.

Lønn:

Basert på erfaring og kompetanse.

 

Har dere lyst til å bli med oss på laget?

  • Send CV og søknad til: [email protected]
  • Merk tydelig hvilken av stillingene du søker på
  • For spørsmål eller ønske om mer informasjon, ta kontakt med Elisabeth Knutsen (Tlf: 99247103)
  • www.lindesnesmontessori.no

 

Om bedriften

Montessori metoden

Vår skole legger vekt på individuell læring gjennom Montessorimetoden, en av de mest utbredte pedagogikkene i verden. Vi har fokus på å la elevene utforske og lære i sitt eget tempo

Internasjonalt orientert

Vi ønsker at elevene skal forstå og verdsette forskjellige kulturer og perspektiver som fremmer toleranse og respekt for mangfold. Vi vil utdanne verdensborgere som kan navigere og bidra positivt i en internasjonal kontekst.

På lag med naturen

Vi inviterer elevene med på oppdagelsesreiser i naturen og stimulerer deres nysgjerrighet og forståelse for verden rundt dem.

Sektor: Privat

Nettsted: https://lindesnesmontessori.no/

Del stillingen

Selskap

Lindesnes Montessori

Kontaktinfo

  • Elisabeth Knutsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 99247103

Lokasjon

  • Lindesnes

Søknadsfrist

Februar 28, 2025