Fylkeskoordinator for videregående opplæring for voksne (VOV) Nettskolen Finnmark
Fylkeskoordinator skal koordinere arbeidet i Videregående opplæring for voksne i Finnmark, mellom skoler og mellom deltaker/skole/praksis.
Om VOV:
VOV står for Videregående opplæring for voksne. I Nettskolen Finnmark tilbyr vi Videregående opplæring for voksne innen utvalgte moduliserte læreplaner som skal føre til fagbrev. Fra høsten 2025 tilbys Videregående opplæring for voksne med modulstrukturerte læreplaner innen helsefagarbeiderfaget, renholdsoperatørfaget og salgsfaget. Opplæringen skal være bedre tilpasset voksnes behov, utgangspunkt og livssituasjon, slik at det blir enklere å veksle mellom opplæring, arbeid og andre forpliktelser. Du finner mer informasjon om VOV og moduliserte læreplaner her: https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/modulstrukturert/#a213183
Om PREPP:
PREPP er et tilbud for søkere med innvandrerbakgrunn som ønsker å ta fagbrev innen moduliserte læreplaner i VOV og som trenger ekstra oppfølging og opplæring på grunn av lavt språknivå. Opplæringen er nivåtilpasset og deltakerne får forsterket norskopplæring. De får også ekstra opplæring innen digitale ferdigheter og yrkesspråk. Det meste av opplæringen foregår stedlig i klasserom og i bedrift. PREPP er et prosjekt med utviklingsarbeid, der vi har hyppige evalueringer.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver vil være å koordinere undervisning og praksis for våre deltakere i VOV og Prepp, samt være bindeledd mellom kommuner/næringsliv og fylkeskommunen.
Reisevirksomhet må påregnes
Kvalifikasjonskrav
Fullført og bestått utdanning på min. bachelornivå, gjerne med pedagogikk i fagkretsen.
Digital kompetanse
Praksiserfaring fra en av programområdene som tilbys i VOV
Gode samarbeidsevner
Erfaring fra arbeid med minoritetsspråklige
Ønskede kvalifikasjoner
Ledererfaring
Erfaring og kompetanse fra undervisning av minoritetsspråklige
Personlige egenskaper
Inkluderende, engasjert, samarbeidsvillig og initiativrik.
Ha gode evner og vilje til profesjonsfaglig samarbeid
Interesse og engasjement for å jobbe med voksne med innvandrerbakgrunn
Vi tilbyr
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.
Søknaden skal inneholde
Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
Søknad skal sendes elektronisk via denne siden
Andre opplysninger
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Viktig informasjon til deg som skal søke
Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.
Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler.
Før eventuell tilsetting i Finnmarks fylkeskommunes tannhelsetjeneste må politiattest fremlegges jf. helsepersonelloven sine regler.
En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden.
Om Finnmark fylkeskommune
Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.
Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.
Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.
Nordkapp videregående skole
Nordkapp videregående skole og Fagskolen i Finnmark, avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.
Nordkapp videregående skole har tilbud innen naturbruk, fiske og fangst, akvakultur, restaurant- og matfag, konditorfaget, elektrofag, maritime fag samt studiespesialisering. Skolen har i tillegg ansvaret for distanseundervisning til 8 kystkommuner – Veksling LOSA. I tillegg har skolen ansvaret for Nettskolen Finnmark som er under stadig utvikling. Gjennom skolens kursavdeling arrangeres mange utadrettede kurs og utdanningstilbud for skolens elever, private og næringslivet. Skolen og skolemiljøet er tuftet på felles strategi for videregående opplæring i Finnmark (Bærekraftig opplæring i Finnmark – med hjertet rundt eleven og lærlingen), med verdigrunnlag der eleven er i sentrum. Alle ansatte, uansett stilling, skal bidra til oppnåelse av felles mål i henhold til skolens samfunnsoppdrag. Våre nye faglærere må derfor være glad i mennesker og bidra i utviklingsarbeidet av organisasjonen. Mer om skolen finner du på https://nordkapp.vgs.no
Spørsmål om stillingen
Veronica Johansen
Studierektor Nettskolen Finnmark
+4795246147
Søknadsfrist 27. april 2025
Arbeidsgiver Finnmark fylkeskommune (FFK)
Kommune Nordkapp Alta Sør-Varanger
Omfang Fast prosent (50%)
Varighet Fast
Arbeidssted
Nordkapp Videregående skole, 9750 Honningsvåg
Alta Videregående skole, 9510 Alta
Kirkenes videregående skole, 9912 Hesseng
Krødsherad kommune – Fagstyrer for barnehagene i Krødsherad (søknadsfrist 04.05.2025)
Krødsherad kommune Oppvekst – Er du opptatt av å gi barn en trygg, sunn og utviklende hverdag?
Fagstyrer for barnehagene i Krødsherad
Barn og unge er et viktig satsingsområde i kommuneplanen, og vi er opptatt av tverrfaglig og helhetlig innsats for barn og unge. I den forbindelse ønsker vi å finne en organisering som vil forsterke kvalitetsarbeidet i barnehagene våre, og vi ønsker oss en fagstyrer som vil ha hovedansvar for den daglige driften av Krøderen barnehage og fagutviklingen i begge barnehagene våre. Dette er et toårig prosjekt som kan reverseres til tradisjonell organisering etter prosjektslutt. Vi ser derfor etter en person som kan jobbe strategisk og målrettet med å videreutvikle barnehagenes satsingsområder og gode praksiser, og kombinerer dette med evidensbasert forskning på barnehageområdet.
Arbeidsoppgaver:
Lede og koordinere den daglige driften av Krøderen barnehage.
Sikre at barnehagen drives i tråd med gjeldende lover og forskrifter.
Kartlegge, lede og koordinere det pedagogiske arbeidet i begge barnehagene i kommunen i samarbeid med virksomhetsleder.
Bidra til utvikling og implementering av strategiske planer i barnehagene.
Veilede og støtte personalet i deres daglige arbeid.
Samarbeide med foreldre og andre aktører for å sikre et godt oppvekstmiljø for barna.
Bidra til et inkluderende og trygt miljø for både barn og medarbeidere.
Kvalifikasjoner:
Utdanning som barnehagelærer og gjerne med fordypning i utefag.
Gjerne erfaring fra arbeid i ulike barnehager.
Det er ønskelig med lederutdanning for styrere i barnehage og styrer-erfaring.
Behersker kvalitets- og kartleggingsverktøy.
God kjennskap til relevant lov- og avtaleverk.
Evne til å arbeide strategisk og målrettet.
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
Personlige egenskaper:
Du har en tydelig og relasjonell lederstil.
Du er trygg i rollen som fagperson.
Du er nytenkende, utviklings- og løsningsorientert.
Du praktiserer tidlig, tverrfaglig og helhetlig innsats.
Du er en relasjonsbygger og kommuniserer godt med både barn, foreldre og medarbeidere.
Du ser viktigheten av godt humør i arbeidet for å dra andre med deg.
Du har gode evner til å samarbeide med andre og du liker å jobbe i team og evner å fremme lagånd.
Du håndterer høyt tempo og trives med flere baller i luften samtidig.
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Krødsherad kommune er en arbeidsgiver som investerer i ansatte og både gir tillit, trygghet og mulighet for utvikling, og som legger til rette for at du skal lykkes i jobben som både fagperson og leder.
Vi tilbyr:
En spennende, krevende og utviklende jobb i et fagmiljø med bred og god kompetanse i et livsløpsperspektiv.
Et godt, trygt og inkluderende arbeidsmiljø.
Deltakelse i nettverkssamarbeid.
God pensjons- og forsikringsordning.
Lønn etter avtale.
Politiattest må fremvises før tilsetting.
Elektronisk søknad skal benyttes.
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 04.05.2025
Tiltredelse: August 2025
Arbeidssted: Krøderen barnehage
Kontaktpersoner:
Birte Elén Sætrang
mob: +47 48293565
Hjemmeside:
www.krodsherad.kommune.no
Adresse: Kommunehuset 3536 Noresund
Krødsherad kommune
Krødsherad er en liten kommune med 2250 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte tjenester til sine innbyggere.
Avdelingsleder for Rostadheimen Bofellesskap (søknadsfrist 02.05.2025)
Avdelingsleder for Rostadheimen Bofellesskap
- Stiftelsen Rostadheimen Bofellesskap
- Garnesveien 166, 5264 Garnes, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Rostadheimen bofellesskap er en privat stiftelse som tilbyr heldøgn omsorgstilbud til mennesker med utviklingshemming. Bofellesskapet er lokalisert i Arna- i naturskjønne omgivelser på Garnes. Vi består av 2 bofellesskap og gir tilbud til 8 beboere.
Stillingstittel: Avdelingsleder
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidstid: Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk:Norsk
Antall stillinger: 1
Søk på jobben
Søk senest fredag 2. mai
Send søknad til: [email protected]
Ønskede kvalifikasjoner:
-
Formalkompetanse som sykepleier eller vernepleier
-
Lederegenskaper
-
Faglig dyktighet
-
Gode kommunikasjons – og samarbeidsevner
-
Gode norsk kunnskaper, både muntlig og skriftlig
-
Er fleksibel og har god arbeidskapasitet
-
Turnuskompetanse
-
Ha god kunnskap om personaladministrasjon
-
Gode datakunnskaper i forhold til dokumentering
-
Du har kunnskap og erfaring med utarbeidelse av vedtak iht Helse – og omsorgstjenesteloven kapittel 9, samt Pasient og bruker rettighetsloven kapittel 4A
-
Erfaring fra sosial pedagogiske virksomheter eller kommunale bofellesskap er en fordel
-
Personlig egnethet
I samarbeid med den øvrige ledelsen og ansatte skal avdelingsleder bidra til at virksomheten driver i samsvar med Rostadheimen Bofellesskaps formål og verdier, virksomhetens målsetting og gjeldende lovgivning.
Avdelingsleders oppgave ved Rostadheimen Bofellesskap er svært variete. I tillegg til rent faglige oppgaver er følgende oppgaver viktig:
-
Personalansvar
-
Organisere det daglige arbeidet i bofellesskapet i samarbeid med Daglig Leder
-
Lede og organisere pleie og behandling av beboere
-
Følge opp nødvendige sikkerhetstiltak ved Rostadheimen Bofellesskap
-
Bidra aktivt til å skape et godt arbeids – og samarbeidsmiljø
-
Delta i møter med samarbeidspartnere
-
Bidra aktivt i utvikling av virksomheten
-
Vere disponibel for andre oppgaver etter anvisning fra Daglig Leder
-
Kompetanseutvikling og spennende faglige utfordringer
-
Kulturliv
-
Et miljø der menneskers potensiale og verdi står i sentrum
-
Interessante samarbeidspartnere og nettverk lokalt og nasjonalt
-
Gode forsikrings – og pensjonsordninger i KLP
-
Lønn etter avtale
-
Virksomheten er tilknyttet arbeidsgiverorganisasjonen VIRKE
Om bedriften
Rostadheimen Bofellesskap er en privat stiftelse som arbeider utfra et menneskebilde impulsert av Rudolf Steiners pedagogikk og sosialterapi. Stiftelsen tilbyr bo – og aktivitetstilbud til mennesker med utviklingshemming og har driftsavtale med Bergen Kommune.
Driftsansvaret dekker to bofellesskap med til sammen 8 beboere og dagtilbud med verksted og et lite hagebruk. Virksomheten holder til i naturskjønne omgivelser på Garnes, med ca 100 m strandlinje, kai og naust. Fra Bergen sentrum tar det ca 25 min med tog og buss.
Arbeidssted vil være på Garens. vi ser etter deg som er verdiorientert, glad i kulturliv og som har tro på menneskers utviklingspotensialer. Du vil arbeide i tett samarbeid med den øvrige medarbeider gruppen og få anledning til å være en del av et pulserende og spennende miljø, der sosial innovasjon har vært en rød trå gjennom virksomhetens 60- årige historie.
Sotra vgs – Lærar i automasjon, Fast (Søknadsfrist 25.04.2025)
Lærar i automasjon
Sotra vidaregåande skule er ein kombinert skule med ni ulike programområde innan yrkesfag og studiespesialising. Vi har i dag to skulestadar, ein på Bildøy og ein i Skogsvåg, med 800 elevar og 150 tilsette. I tillegg er vi vaksenopplæringssenter for Askøy og Øygarden, med ca. 150 vaksne elevar på ulike program.
Skulen legg vekt på å vere nyskapande og berekraftig. Vi har som mål at alle elevane fullfører skulegangen med eit høgt læringsutbytte. Skulen er eit inkluderande fellesskap der alle medverkar til fagleg og sosial utvikling. Vi har eit godt læringsmiljø der elevar og tilsette samarbeider om å skape ein læringsarena basert på tillit og respekt for kvarandre.
Vi søkjer etter ein lærar i automasjon og som gjerne har kunnskap om elektronikk og svakstrøm.
Søknadsfrist: 25.04.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Straume
Stillingstittel: Lærar i automasjon
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4949367581
Startdato: 01.08.2025
Arbeidsoppgåver
- Undervisning innan fagområdet elektro med hovudvekt på vg2 og vg3 automasjon.
- Praktisk og teoretisk undervisning innan generell automasjon i bygg og industri, reguleringsteknikk, signalbehandling, robot, hydraulikk, pneumatikk.
- Tett oppfølging av einskilde elevar og opplæringsbedrifter.
- Skape og utvikle opplæringa i samarbeide med elevar, kollega, og skuleleiing.
- Halde seg informert om utvikling i bransjen.
- Halde god kontakt med bedrifter og samarbeide med arbeidsliv om å skaffe læreplassar.
- Arbeide systematisk for at elevane skal lære, fagleg og sosialt òg for at elevane skal få læreplass.
- Delta i arbeid med fagprøvestasjon for Automasjon.
Kvalifikasjonar
- Fagbrev og arbeidserfaring i automasjons faget.
- Kunnskap om elektronikk og svakstrøm vil være ein fordel.
- Erfaring med oppfølging av lærlingar vil være ein fordel.
- 2-årig fagleg teoretisk utdanning utover fagbrev og praktisk pedagogisk utdanning eller godkjent yrkesfaglærarutdanning.
- Ønskeleg med undervisningserfaring, men ikkje eit krav.
- Gode IKT kunnskapar generelt og fagleg.
- Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg og pedagogisk kompetanse. Dersom formell undervisningskompetanse manglar, kan skulen legge til rette for å ta manglande teoretisk utdanning. Tilsetting kan skje på vilkår av at dette.
Personlege eigenskapar
- Vi ønskjer søkjarar med eit positivt syn på elevar, som er tydeleg vaksen og som er ein god rollemodell for ungdom.
- Du har stort engasjement for faget.
- Du bidrar til elevane sin faglege og sosiale utvikling.
- Du er fleksibel og ser moglegheiter.
- Du kan kombinere praktisk og teoretisk undervisning.
- Du kan bruke digitale hjelpemiddel i undervisninga.
- Å vere eigna for arbeid med ungdom vil bli tillagt stor vekt.
- Du har gode ferdigheter i kommunikasjon og relasjonsbygging, både overfor elevar og andre samarbeidsparter.
- Du kommuniserar godt på norsk munnleg og skriftleg.
- Personlege eigenskapar vert vektlagt.
Vi tilbyr
- Løn etter kvalifikasjonar.
- Gode forsikrings- og pensjonsordningar.
- Inkluderande og godt arbeidsmiljø.
- Gode moglegheit til eigen læring og utvikling.
- Du blir ein del av ein ambisiøs, nyskapande og berekraftig arbeidsplass.
- Trimgrupper for tilsette.
Andre opplysningar
For undervisningsstillingar på yrkesfag er det krav til praktisk- pedagogisk utdanning og to års yrkesteoretisk utdanning utover fagbrevnivå eller bachelor som yrkesfaglærar. Søkjarar som ikkje har godkjent utdanning kan tilsetjast på vilkår.
Branndalsmyra 61, 5353 Straume, Norge
Kontaktinformasjon
Line Therese Gaska
avdelingsleiar
Telefon:91363756
Erik Henneli
Assisterande rektor
Telefon:95826077
Olav Lee
rektor
Telefon:93034370
Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.
Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.
Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.
Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.
Alvdal kommune – Fast stilling som økonomisjef (søknadsfrist 09.05.2025)
Fast stilling som økonomisjef
Ønsker du en nøkkelrolle i Alvdal kommunes økonomiske styring ?
Vi ser etter deg som har solid økonomifaglig kompetanse, erfaring med kommunal økonomistyring og som trives med både strategisk arbeid og praktisk gjennomføring.
Som økonomisjef får du en nøkkelrolle i kommunens ledelse og ansvar for at økonomiforvaltningen er bærekraftig, ryddig og i tråd med gjeldende lover og politiske vedtak. Du blir en del av den strategiske ledergruppen i Alvdal kommune og får påvirkningskraft på utviklingen av kommunens tjenester.
Stillingen er plassert i kommunedirektørens stab, som består av ni ansatte fordelt på servicetorg, lønn, personal og økonomi. I økonomiavdelingen vil du være én av to medarbeidere, og du har støtte fra kolleger i de øvrige stabstjenestene.
For å lykkes og trives i rollen bør du håndtere perioder med høyt tempo og tydelige frister. Det er en fordel om du har gode formidlingsevner – du må kunne gjøre økonomi forståelig for både ledere og politikere, og forklare hvordan ulike deler av budsjettet henger sammen.
Dine viktigste arbeidsoppgaver:
- Utarbeide og følge opp kommunens budsjett og økonomiplan, inkludert økonomiske analyser, risikovurderinger og beslutningsstøtte for ledelse og politiske organ.
- Regnskapsrapportering, utarbeidelse av årsberetning og ledelse av arbeidet med årsoppgjøret.
- Ansvar for kommunens likviditetsstyring, finansforvaltning og internkontroll.
- Ivareta kommunens innkjøpsarbeid og følge opp avtaler.
- Saksforberedelse og utredning av økonomisaker til politisk behandling.
- Videreutvikle Framsikt som rapporteringsverktøy.
Vi ser etter deg som har:
- Høyere utdanning innen økonomi, evt. annen relevant formell kompetanse
- God kjennskap til eller ønsker å bli godt kjent med relevante lover og forskrifter og relevant regelverk
- Analytisk tilnærming og gode samarbeidsevner
- Erfaring med Visma økonomi og Framsikt (en fordel, men ikke et krav)
Personlige egenskaper:
- Strukturert og nøyaktig
- Samarbeidsorientert og tydelig i kommunikasjonen
- Strategisk tenkende og løsningsorientert
- Høy integritet og evne til å arbeide selvstendig.
Vi tilbyr:
- Arbeid i en veldreven kommune med gode og stabile rammevilkår.
- En sentral og meningsfull lederstilling med varierte og utfordrende oppgaver
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Gode utviklingsmuligheter og støtte til kompetanseheving
- Redusert pris på treningsabonnement hos Alvdal Friskliv
- Inkluderende arbeidsmiljø. Et støttende og raust arbeidsmiljø der samarbeid, respekt og trivsel står i sentrum.
- Lønn etter avtale.
- Tiltredelse etter avtale.
Det er 6 måneders prøvetid i stillinger i Alvdal kommune. Intervju gjennomføres. Søkere som vil reservere seg fra offentlig søkerliste, må begrunne dette. Opplysninger kan likevel offentliggjøres iht. offentlighetsloven § 25. Søkeren varsles dersom reservasjon ikke innvilges.
Fylke: Innlandet
Jobbtype:vFast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 09.05.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Alvdal
Kontaktpersoner:
Janne Kjeldsen, stabs- og organisasjonsleder
mob: +47 90764055
Per Arne Aaen, kommunedirektør
mob: +47 91308112
Hjemmeside:
Adresse:
Gjelen 3 2560 Alvdal
Alvdal kommune
Midt mellom Oslo og Trondheim, langs Riksvei 3 og Rørosbanen, finner du Alvdal – en kommune i hjertet av Nord-Østerdalen. Her møter du et aktivt og inkluderende lokalsamfunn, storslått natur og en kommune med ambisjoner for framtida. Alvdal er kjent for sitt allsidige næringsliv, sterke kulturtradisjoner og ikke minst Kjell Aukrusts univers, der Solan, Ludvig og resten av Flåklypa-gjengen har satt bygda på kartet.
Drømmer du om en jobb med mening, frisk fjelluft og kort vei til både ski, sykkelstier og gode kollegaer? Da er Alvdal stedet for deg! Med Jutulhogget, Tronfjell, Alvdal Vestfjell og Savalen som nærmeste naboer, ligger alt til rette for et aktivt friluftsliv året rundt. I tillegg er vi hjem til tradisjonsrike bedrifter som Synnøve Finden og andre viktige industrivirksomheter.
I dag jobber rundt 300 dyktige og engasjerte medarbeidere i Alvdal kommune, og vi ser etter flere som vil være med å utvikle bygda videre. Vi tilbyr et raust arbeidsmiljø og gode muligheter for faglig utvikling. Vi er en arbeidsplass der mangfold og inkludering er en styrke, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke – uansett bakgrunn eller livssituasjon. Om du er en Solan som alltid ser løsninger, eller en Ludvig som liker orden og system, så har vi plass til deg!
Forsvarsbygg Region nord – Leder reklamasjons – håndtering (søknadsfrist 27.04.2025)
Til nyopprettet stilling søker vi Leder prosjektkoordinering og reklamasjonshåndtering
Forsvarsbygg er her for å sikre at Forsvaret har de eiendommene, byggene og anleggene de trenger – i både fred, krise og når det virkelig gjelder. Til nyopprettet stilling ser vi nå etter en dyktig leder for reklamasjonshåndtering som ønsker spennende og meningsfulle utfordringer i en viktig rolle.
Som leder reklamasjonshåndtering i region nord får du en sentral rolle med overordnet og operativt ansvar for å ha en totaloversikt over alle prosjekter som pågår fra tidligfase til gjennomføring, samt oversikt over alle kontrakter som har oppfølging i reklamasjonstiden, oppfølging av kontraktspartnere og samhandling med involverte i Forsvarsbygg. Du vil etter hvert som du ansetter til avdelingen få personalansvar og du vil være en nøkkelperson for faglig utvikling av medarbeidere i tråd med regionens behov.
Nord-Norge er satsingsområder for Forsvaret, og Forsvarsbygg skal understøtte med å bygge forsvarsevne både for nasjonale og allierte styrker. I hele nord er det betydelige endringer tilknyttet Forsvarets tilstedeværelse, og det krever at vi er tett på for å sikre nødvendig understøttelse og prioriteringer.
Vi satser på digitalisering for å styrke fremtidens forsvarsevne, og hos oss får du en spennende mulighet til å påvirke denne utviklingen – samtidig som du gjør en forskjell for samfunnet.
Stillingen rapporterer til Leder operasjonell støtte. Arbeidssted vil være Setermoen, Trondenes eller Evenes. En del reisevirksomhet innenfor regionen må regnes med.
Les mer om Forsvarsbygg på www.forsvarsbygg.no/jobb
Søknadsfrist: 27.04.2025
Arbeidsgiver: Forsvarsbygg
Stillingstittel: Leder reklamasjonshåndtering
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4933006102
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for totaloversikt over alle kontrakter som har oppfølging i reklamasjonstiden (reklamasjoner, garantier), status og utfall på alle saker i sin region
- Personal- og resultatansvar
- Ansvar for å følge opp kontraktspart ved reklamasjon der drift har behov for bistand
- Sikre god samhandling mellom de involverte fra Forsvarsbygg i reklamasjonsoppfølgingen
- Ha ansvar for å eskalere reklamasjonssaker til juridisk
- Ha ansvar for at periodisk befaring blir gjennomført der man anser et behov, og kaller inn berørte parter
- Rollen skal sammen med tilsvarende roller i de andre regionene bygge felles beste praksis
Hvem ser vi etter
Kvalifikasjoner
- Du har relevant bachelor i ingeniørfag, juridiske fag, eller økonomi. Teknisk fagskole i tillegg til relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- Du har erfaring fra prosjektledelse innenfor bygg og anlegg
- Du har Førerkort klasse B
- Du må kunne sikkerhetsklareres til nivå Hemmelig/Nato Secret. Du kan lese mer om sikkerhetsklarering her
Det er ønskelig at du har:
- Ledererfaring
- Erfaring med bruk av kontraktsstandarder som eksempel NS 8405, 8406, 8407 og 6450
- Erfaring med ettermarked hos entreprenør eller reklamasjon fra byggherre
Vi tilbyr
I Forsvarsbygg vil du få en spennende og variert arbeidshverdag med et meningsfullt samfunnsoppdrag hvor du vil bidra til å bygge forsvarsevne hver dag. Vi satser på medarbeiderne våre, vi tilbyr kursing, etter- og videreutdanning og har etablert vår egen prosjektlederutdanning. Vi har en familievennlig og fleksibel personalpolitikk med gode arbeidstidsordninger. Du vil også få tilgang til treningsrom og bedriftsidrettslag med varierte aktiviteter. Som ansatt hos oss får du medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av landets beste pensjonsordninger med mulighet for boliglån og gode forsikringsordninger.
Andre opplysninger
- Stillingen lønnes som avdelingsleder (avdelingsleder, kode 1407) fra kr. 830.000,- til kr. 900.000,-
- Vi ber om at du laster opp vitnemål og karakterutskrifter i søknaden din
- Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge
Infanteriveien 3, 9360 Bardu, Norge
Kontaktinformasjon
Svein-Tore Skogstad
Leder operasjonell støtte
Telefon:970 48 740
Helt siden festningenes tid har operative og funksjonsdyktige bygg og anlegg vært avgjørende for Norges forsvarsevne. Det er Forsvarsbyggs ansvar å bygge denne forsvarsevnen, vi utvikler, bygger, drifter og avhender bygg, anlegg og eiendom for forsvarssektoren. Forsvarsbygg er en beredskapsetat, og vi skal levere på vårt oppdrag for Forsvaret i fred, krise og krig. Vi er Norges største offentlige eiendomsaktør, en attraktiv arbeidsgiver med ledende fagkompetanse innen bygg og eiendom og en rekke tilknyttede fagområder.
Forsvarsbygg har ansvaret for over 12 000 bygg og anlegg over hele landet, og har til enhver tid ansvaret for cirka 300 aktive investeringsprosjekter. Eiendomsporteføljen vi forvalter inneholder mange av de mest særegne og krevende bygg i landet, fra de 15 festningene som er tilgjengelige for allmenheten, til militærleirer, skyte- og øvingsfelt og flystasjoner for Forsvaret. Forsvarsbygg har hovedkontor i Oslo med lokasjoner over hele landet.
Forsvarsbygg er en etat i forsvarssektoren og underlagt Forsvarsdepartementet. Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner og arbeidsoppgaver.
Ringebu kommune: Flere stillinger ved Ringebu helsesenter (04.05.2025)
Klepp kommune, Orstad skule – Lærerstillinger og Barne – og ungdomsarbeidar (forskjellige øknadsfrister)
Klikk på aktuell utlysing under:
Klepp kommune, Orstad skule
Barne – og ungdomsarbeidar
Barne- og ungdomsarbeidar – Klepp kommune, Orstad skule
Fast
Webcruiter-ID: 4954177051
Klepp Stasjon
Søknadsfrist 05.05.2025
Klepp kommune, Orstad skule
Lærar
Klepp kommune, Orstad skule
Vikariat
Webcruiter-ID: 4964258132
Klepp Stasjon
Søknadsfrist: 23.05.2025
Klepp kommune, Orstad skule
Lærar
Orstad skule, Klepp kommune
Fast
Webcruiter-ID: 4954598332
Klepp Stasjon
Søknadsfrist: 09.05.2025
Klepp kommune, Orstad skule – Lærarar, Vikariat, Fast (Søknadsfrist 01.05.2025)
Lærarar
Lærarar Orstad skule
Orstad skule er på jakt etter nye lærarar. Det er ledig to faste stillingar og eit vikariat hausten 2025.
NB! Vi har også ledig denne stillingen:
Lærar Orstad skule, Fast (Søknadsfrist 09.05.2025)
Orstad skule er en 1-10 skole med læringssenter som er lokalisert like ved Kverneland og Klepp stasjon. Det er totalt ca 320 elever og 65 ansatte. Skulen ligg i flotte omgjevnadar like ved flotte turområde slik som Kalbergskogen og Frøylandsvatnet.
Skulen er oppteken av å utvikle eit inkluderande fellesskap som fremjer helse, trivsel og læring for alle. Me er opptekne av at alle elevane og dei tilsette skal ha eitr trygt og godt lærings-og arbeidsmiljø. Orstad skule bruker smart oppvekst som skal bidra til robuste barn og ungdom som taklar det livet byr på i medgang og motgang.
I Kleppskulen er kjernekomponentane den engasjerte eleven, profesjonelle læringsfellesskap og læreplanforståing. Me jobbar med profesjonsutvikling gjennom Lesson Study, og me bruker læringsbrett i opplæringa. Skulen sin visjonen er «Ein trygg stad å vera, ein god stad å læra», og verdiane våre er å vere godt fagleg førebudd, ha eit trygt, ope og positivt læringsfellesskap, klare mål og forventningar til elevane og tydelege vaksne.
Søknadsfrist: 01.05.2025
Arbeidsgivar: Klepp kommune
Stad: Klepp Stasjon
Stillingstittel: Lærar
Stillingar: 3
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast, Vikar
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4954083002
Startdato: 01.08.2025
Arbeidsoppgåver
- vere faglærar / kontaktlærar
- planleggja og gjennomføra ei variert, utforskande og inkluderande undervisning med vekt på å utvikla den faglege og sosiale kompetansen til elevane
- sørgja for eit trygt, inkluderande og godt skule – og klassemiljø for alle
- delta aktivt i profesjonsfellesskapet
Kvalifikasjonar
- du har formell undervisningskompetanse og erfaring frå grunnskolen, 1.-7. trinn
- det er ønskeleg med kompetanse i matematikk, norsk og engelsk
- du har god forståing og kjennskap til læreplanverket
- du har god kunnskap i norsk både munnleg og skriftleg
- personlege eigenskapar vil bli vektlagt
I tråd med opplæringslova er tilfredstillande politiattest ei forutsetning før tilsetting.
Attestar og vitnemål
Vi ber om at du lastar opp attestar og vitnemål, i PDF-format, saman med søknaden din. Utenlandske vitnemål må vera NOKUT-godkjende (hkdir.no) og utenlandske attestar oversatte til eit skandinavisk språk eller engelsk. Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
Personlege eigenskapar
- du vert motivert av å gjere ein forskjell for elevane
- du er ein dyktig klasseleiar
- du er ein trygg relasjonsbyggar med eit positivt elevsyn
- du er god til å samarbeide med både elevar, føresette, kollegaer og andre samarbeidspartnarar
- du er fagleg oppdatert og trivst med utviklingsarbeid
- du er løysningsorientert, fleksibel og sjølvstendig
- du har godt humør
Vi tilbyr
- ein spanande, krevande og viktig jobb i eit energisk og positivt arbeidsmiljø
- gode muligheter for fagleg og personleg utvikling
Klepp kommune har diverse velferdsordninger og gode pensjons – og forsikringsordninger. Ansettelse skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som fremgår av utlysning, og de til en hver tid gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Lønn i henhold til lokal lønnspolitikk.
Skogvegen 26, 4353 Klepp Stasjon, Norge
Kontaktinformasjon
Randi Harveland
Rektor
Telefon:+47 41292877
Klepp er den største av kommunane på Jæren, med over 20 000 innbyggarar og om lag 1700 tilsette. Me ligg ein kort køyretur frå Stavanger og Sandnes.
Kommunen vår har dei flottaste strendene i heile regionen, me har ein spennande kulturhistorie, og ei god blanding av landbruk, industri og varehandel.
Visjonen vår er «Med blikk for alle». Me ønskjer tilsette som tek i eit tak, bryr seg og tenkjer fritt.
Nettsted: http://www.klepp.kommune.no
Lyngen kommune – Leder for rus- og psykisk helsetjeneste (søknadsfrist 11.05.2025)
Leder for rus- og psykisk helsetjeneste
Ledig stilling som leder for rus- og psykisk helsetjeneste
Rus- og psykisk helsetjeneste er et frivillig tilbud til personer med rus og psykiske utfordringer, og består av oppsøkende utetjeneste, nattjeneste og møteplass/ aktivitetstilbud.
Leder er organisert under kommunalsjef i helse og omsorg, har dagarbeidstid med 50 % administrativ del og 50 % klinisk del.
Enheten har ca. 15 årsverk med ansatte som jobber i 2- delt turnus, og egne nattevakter i åpen omsorg i samarbeid med øvrig omsorgstjeneste.
Den som tilsettes må fremlegge politiattest.
Intervju kan bli foretatt.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova) § 25.
Søknad sendes elektronisk via Jobbnorge.
Arbeidsoppgaver:
- Ansvar for daglig drift og den faglige utviklingen
- Personalansvar og budsjettansvar
- Brukerkontakt
- Utvikle gode samarbeidsmodeller hvor brukerne er i fokus
- Samarbeid med kommunal ledergruppe og interkommunale samarbeidspartnere
Ønskede kvalifikasjoner:
- 3 årig helse- og sosialfaglig utdanning på høyskole-/universitetsnivå
- Videreutdanning i psykisk helsearbeid eller rus er ønskelig
- Ønskelig med lederutdanning / ledererfaring
- Faglig engasjert og oppriktig engasjement for brukergruppen
- Kan jobbe selvstendig og samtidig samarbeide med andre
- Kommunen bruker Acos WebSak som saksbehandlersystem og Profil som pasientjournal
- IT-kompetanse
- Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
- Kjennskap til velferdsteknologi i helse og omsorg
- Det er ønskelig at søker har førerkort klasse B
Egenskaper:
Vi søker deg som har gode samarbeid- og kommunikasjonsevner, evne til å motivere medarbeidere og brukere samt stor grad av fleksibilitet.
Være bevisst på bruk av kommunens samlede ressurser.
Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt.
Ved å jobbe i vår avdeling kan vi love deg krevende utfordringer, spennende mennesker, ny kunnskap både om andre og ikke minst om deg selv.
Vi tilbyr:
Stillingen avlønnes i stillingskode 9451
Lønn etter avtale
God pensjonsordning i KLP
Variert arbeid i et positivt og stabilt arbeidsmiljø
Økonomiske fordeler med å bo i Lyngen
Arbeidstakere i Lyngen tilhører tiltakssonen for Finnmark og Nord-Troms, med økonomiske fordeler som bidrar til å skape attraktiv bolyst.
Dette innebærer årlig nedskriving av studielån, ettergivelse av studielån for kvalifiserte grunnskolelærere, fritak for el-avgift på forbruk, redusert skatt og gratis barnehage. I tillegg gode pensjonsordninger og lånevilkår i KLP og SPK. De økonomiske fordelene med å jobbe i Lyngen er betydelige. Bruk regjeringens «Fordelskalkulator for innsatssonen» for å regne ut hvor mye du kan spare på å flytte til Lyngen.
Om oss
Rus- og psykisk helsetjeneste er et frivillig tilbud til personer med rus- og psykisk helseutfordringer eller deres pårørende.
Tjenesten er et lavterskeltilbud og jobber oppsøkende.
Lyngen kommune, «Alpekommunen i nord», har ca. 2 700 innbyggere og er kjent for sine majestetiske fjell. Kommunesenteret ligger på Lyngseidet og reisetid fra Tromsø med buss/bil er ca. 1 ½ time.
Kommunen har et aktivt og variert næringsliv med landbruk, fiskeri, industri, reiseliv og varehandel som viktigste næringsveier.
Kommunen har et bredt og godt tjenestetilbud til alle aldersgrupper. Lyngen har noe for enhver smak og det er mange gode grunner til å søke jobb her: en spennende og vakker natur, et mangfoldig og levende kulturliv og ikke minst – trivelige lyngsværinger.
Velkommen som arbeidssøker i Lyngen!
Spørsmål om stillingen
Liv-Merethe Sørensen
kommunalsjef helse og omsorg
+4740028523
[email protected]
Ingunn Johannessen
leder rus- og psykisk helsetjeneste
+4740028630
[email protected]
Søknadsfrist: 11. mai 2025
Arbeidsgiver: Lyngen kommune
Kommune: Lyngen
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Rus og psykisk helse, Solhovlia 6, 9060 Lyngseidet
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS