Byggesakshandsamar (søknadsfrist 27.01)

                   

            Årdal kommune: #årdalmeirenndutrur #ardalkommune #mittårdal og mykje meir.

Når du kjem inn fjorden og trur du snart ikkje kan komma lengre, der finn du Årdal kommune, industribygda med urørt natur og kort veg til nasjonalparken Jotunheimen.

Årdal kommune kan smykka seg med å vera vertskap for fleire populære festivalar, både musikk og friluftlivretta, som trekker til seg folk frå fjern og nært. Kommunen har aktive grupper innan alt ein kan driva med på fjord og i fjell og er ein kulturell- og idrettsaktiv kommune.

Kommunen har 6 barnehagar, 2 skular, 1 vidaregåande skule. Vi har og bedriftshytte for tilsette og kan yte lån/tilskot til tilsette som skaffar seg eige husvære i kommunen. Meir informasjon om kommunen på heimesida vår www.ardal.kommune.no. Sjekk oss
gjerne på Facebook og.

Alle er hjarteleg velkomne til oss!

 

Byggesakshandsamar

 

100% stilling som byggesakshandsamar

Arbeidsoppgåver

  • Fagansvar for byggesakshandsaming, sakshandsaming/vedtak av enkeltsaker og førebuing av saker til politisk handsaming
  • Tilsynsoppgåver etter plan og bygningslova
  • Ajourhald av matrikkel
  • Ajourhald på endringar i grunnlaget for eigedomsskatt
  • Rådgiving og publikumskontakt
  • Handsaming av bygge- og delesaker
  • Utslepp og utsleppstillatelse
  • Prosjektarbeid etter avtale, inkl utarbeiding av prosjektmandat

Kvalifikasjonskrav
Me ønskjer oss ein person som har:

  • Relevant høgskuleutdanning
  • God skriftleg og munnleg framstillingsevne
  • Gjerne erfaring innanfor fagområdet
  • Evne til å arbeide sjølvstendig og systematisk

Personlege eigenskapar

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Fleksibel til å utføre andre arbeidsoppgåver etter avtale.

Løn og tilsettingsvilkår

  • Løn etter avtale utifrå kvalifikasjonar.
  • Offentleg tenestepensjon og forsikringsordning.
  • Det er 6 månader prøvetid for nytilsette i Årdal kommune.

Søknadsprosedyre

Gå til ledige stillingar nede til venstre på Årdal kommune si heimeside www.ardal.kommune.no
Der får du lista opp stillingar som er lyst ut. Klikk på den stillingen du vil søkje på, vel «søk stilling» i høgre bilete. Logg deg på med brukarnamn og passord.

Dersom du allereie er tilsett i kommunen eller har vore søkjar før så bruk tildelt brukarnamn/passord eller bruk «gløymt passord». Er du ny søkjar så må du registrere deg.

Følg instruksjon og trykk neste for å komme vidare.
NB! Det er kun endringar i CV som vert lagra dersom du loggar deg ut før du har sendt søknaden.

Alle søknader på ledige stillingar i Årdal kommune skal registrerast elektronisk. Dersom du treng hjelp til innlegging, ta kontakt med Personalavdelinga på tlf. 57 66 50 00.

Etter at søknadsfristen er ute, vil du motta ei stadfesting på at søknaden er motteken.
Årdal kommune praktiserer meiroffentlegheit. Opplysning om søkjar kan bli offentleggjort sjølv om søkjar har oppmoda om det motsette. Søkjar vil da bli kontakta i framkant. Jfr. Off.lova § 25.

 

Søknadsfrist  27.01.20

 

Vår ref1049
Merk søknad

Fakta

Selskap Årdal kommune
Stilling Ingeniør
Stillingstype Fast heiltid
Lokasjon Tekniske tenester

 

Kontakter

Svein Arve Grindhaug
[email protected]
Arbeid  913 66 629

Del stillingen

Selskap

Årdal kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årdalstangen

Søknadsfrist

Januar 27, 2020

Ped.psyk rådgivarar/rådgivarar (søknadsfrist 02.02)

 

Ped.psyk rådgivarar/Rådgivarar

 

Pedagogisk-psykologisk teneste

‘3×100 % faste stillingar og 100 % stilling, årsvikariat på barnehage- og grunnskuleområdet i PPT ledig for tiltreding snarast eller etter avtale.

PPT i Ålesund kommune er ei av dei store PP-tenestene i Noreg. Kontoret har allereie meir enn 40 høgt kompetente medarbeidarar med master eller høgare grad innan pedagogikk, psykologi, spesialpedagogikk og andre relevante fagområde. Vi lyser no ut fleire faste stillingar og årsvikariat. Ålesund PPT har to kontorstader og skal dekkje eit stort geografisk område med meir enn 66 barnehagar, 36 skular og 6 vidaregåande skular.

Tenesta sine arbeidsoppgåver er heimla i Barnehageloven §19 c og Opplæringslova §5.6. PPT skal hjelpe skulane og barnehagane i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å leggje opplæringa betre til rette for born/elevar med særlege behov og sørgje for at det blir utarbeidd sakkyndig vurdering der lova krev det.

Vi søkjer etter kandidatar til arbeid i tenesteområda barnehage og grunnskule. Arbeidet vil i hovudsak vere knytt til arbeid med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge barnehage- og skuletilbodet betre til rette for barn med særlige behov og sakkunnige vurderingar av born og unge si utvikling og læring. Arbeidet vil gå føre seg ute i barnehagar og skular i møte med og i tett samarbeid med born/elevar, foreldre og personale. Det vert stilt krav om gode evner til samarbeid, fleksibilitet, til det å kunne arbeide sjølvstendig og målretta, og tidvis tåle høgt arbeidspress. Ein må pårekne mykje forflytning rundt i storkommunen. Det blir stilt krav om at den tilsette kan nytte eigen bil i arbeidet, og arbeidsgjevar gir tilgang til parkering og dekkjer utgifter etter statlege satsar. PPT i Ålesund skal yte tenester til det som tidlegare var kommunane Sandøy, Haram, Skodje, Ørskog og Ålesund, samt Fjord kommune.

Arbeidsoppgåver

Arbeidet er i hovudsak knytt til å drive utviklingsarbeid saman med barnehagar og skuler for å fremje gode og likeverdige utviklings- og opplæringstilbod for alle born. Dette vil gjelde førebygging, tidlig innsats, trygt og godt læringsmiljø samt rådgivning og støtte i overgangar mellom barnehage og skule, og mellom skuleslag.

Ein stor del av oppgåvene er knytt til det å utvikle gode individuelle tiltak innanfor ramma av barnehagefellesskapet og klassefellesskapet. Dialog med føresette, barnehage eller skule, samt rettleiing inngår naturleg i prosessen. Den pedagogisk-psykologiske tenesta skal syte for at det blir utarbeidd lovpålagde sakkunnige vurderingar og hjelpe barnehage og skule i arbeidet med kompetanse- og organisasjonsutvikling for å tilrettelegge eit likeverdig tilbod for born med særlege behov. Noko tid vil gå med til skriving av sakkunnige vurderingar som beskriv borns rett til spesialpedagogisk hjelp eller spesialundervisning.

Kvalifikasjonar

Vi søkjer etter Ped.psyk rådgivar/rådgivar med mastergrad innan tenesta sine fagområde og/eller solid bakgrunn, erfaring og kompetanse frå barnehage eller skuleområdet.
Søkjarar med gode referansar og rett utdanningsnivå blir prioriterte dersom vedkomande i tillegg kan syne til solid realkompetanse frå barnehage eller skuleområdet, samarbeidsevne og er personleg eigna for stillingane.
Det vil bli lagt stor vekt på referansar som syner at søkjar er skikka til tett fagleg samarbeid i team, og til å møte born og vaksne i barnehagar og skular med relasjonsbyggande framferd.
Søkjar må ha utdanning frå universitet/ høgskule innan fagområda barnehagepedagogikk, spesialpedagogikk/ pedagogikk/ psykologi/ pedagogisk-psykologisk rådgivning, rådgivning eller utdanning knytt til organisasjons og utviklingsarbeid.
Søkjarar må kunne syne til realkompetanse frå barnehage eller skule og til gode evner i norsk munnleg språk og skriftleg framstilling.
Det er ynskjeleg med testteoretisk kompetanse.
Ein må ved tilsetjing vere villig til å gå inn i etter/vidareutdanningsprogram i tråd med tenesta sine behov.

Personlege eigenskapar

PPT ynskjer å rekruttere utviklings- og samarbeidsorienterte medarbeidarar som har erfaring frå teamarbeid og som har god kommunikativ kompetanse.
Det å meistre begge målfører skriftleg tel positivt i den totale vurderinga.
Søkjarar må oppgje referansar og kunne syne til erfaring fra liknande arbeidsoppgåver.
Om søkjaren er personleg eigna og har god arbeidskapasitet vil bli vektlagd.

Vi tilbyr

Variert og spanande arbeid i ei stabil, kompetent og erfaren faggruppe.
Etablerte rutinar for etter- og vidareutdanning i tråd med pålagte oppgåver, samt intern opplæring og rettleiing i arbeidet.
PPT tilbyr konkurransedyktig løn etter avtale.
PP-tenesta er pr.i dag organisert i fire team med fagleiarar på områda barnehage, grunnskule, læringsmiljøog vidaregående opplæring. I tenesta vil der vere kring 50 tilsette i ulike stillingar fra 2020. Dette inkluderer fagstab og fagleiarar, samt merkantil stab, assisterande leiar og verksemdsleiar.
Tenesta arbeider etter verdiar og mål for Nye Ålesund kommune, og er lokalisert i kontorlokaler Ørskog rådhus på Sjøholt og i Ålesund rådhus.

 

Søknadsfrist:  02.02.2020

 

Arbeidsgivar: Nye Ålesund kommune
Stad: Ålesund
Tittel: Ped.psyk rådgivarar/Rådgivarar
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsettingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4176601196
Stillinger: 4
Arbeidsstad Keiser Wilhelmsgate 11, 6002 Ålesund

 

Kontaktinformasjon

Solfrid Stavdal, Einingsleiar
412 98 311

Svein Ola Lillestøl, Verksemdsleiar
950 84 371

 

Ålesund kommune er den største kommunen mellom Bergen og Trondheim, og eit regionsenter for Nordvestlandet. Kommunen har rundt 67.000 innbyggarar. Området rundt byr på rike moglegheiter for et aktivt friluftsliv for alle, jakt og fiske, og kommunen har eit rikt og blomstrande kultur- og næringsliv. Ålesund er universitetsby og har landets største universitet, NTNU.

Kommunen er ein stor arbeidsgjevar med sine over 5.400 dyktige og engasjerte medarbeidarar som utfører viktige samfunnsoppdrag. I det daglege arbeidet vektlegg vi verdiane våre: open, engasjert og modig. Visjonen for kommunen er «nasjonal slagkraft, regional attraktivitet og lokal identitet».

Ønsker du ein meiningsfylt jobb med varierte og utfordrande oppgåver, er nye Ålesund kommune eit spennande alternativ.

Del stillingen

Selskap

Nye Ålesund kommune

Kontaktinfo

  • Solfrid Stavdal
  • Tittel: Einingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 412 98 311
  • Svein Ola Lillestøl1
  • Tittel: Verksemdsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 950 84 371

Lokasjon

  • Ålesund

Søknadsfrist

Februar 2, 2020

Fagkoordinator/Tverrfaglig spesialist (søknadsfrist 26.01)

 

Fagkoordinator/Tverrfagleg spesialist

 

Barnevernstenester

Vil du vere med på utvikle den nye barneverntenesta i Ålesund ? Nyoppretta todelt stilling ledig for Tverrfagleg spesialist, med oppgåver som Fagkoordinator for barnevernvakta på Sunnmøre og Barnevernkonsulent for rus og kriminalitetsførebyggande oppfølging av unge i verksemda.

Det er ledig 100 % stilling i verksemd for barneverntenester, avdeling Ålesund sentrum.
Stillinga er delt mellom 40 % Fagkoordinator for den interkommunale barnevernvakta på Sunnmøre og 60 % Barnevernkonsulent for oppfølging av unge i tenesta som har utfordringar særleg knytt til rus og kriminalitet. Stillinga er under utforming. Innhald og organisatorisk plassering kan bli endra.

Arbeidsoppgåver

Fagkoordinator i barnevernvakta har medansvar for utvikling av den nye barnevernvakta. Barnevernvakta skal opplevast nyttig for den som har behov for tilbodet, og oppfølginga som vert gitt skal vere barnevernfagleg forsvarleg. Fagkoordinator har rettleiingsoppgåver overfor dei tilsette i barnevernvakta, medansvar for utvikling av rutinar og prosedyrar, og ansvar for utarbeiding av turnusplan. Barnevernvakta har seks tilsette i tillegg til fagkoordinator.

Barnevernkonsulent med ansvar for rus og kriminalitetsforebygjande oppfølging, vil i hovudsak arbeide med unge som har utfordringar med rus og kriminalitet. Arbeidet er både individretta og systemretta. Barnevernkonsulenten har saksbehandlingsansvar etter Lov om barneverntenester, og arbeider i samsvar med reglane for offentleg forvaltning. Barnevernkonsulenten er kontaktperson for unge som har behov for våre tenester, og den unge sine foreldre. Barnevernkonsulenten vil også delta i det fleirfaglege arbeidet med å styrkje kommunen sitt rus og kriminalitetsførebyggjande arbeid.

Kvalifikasjonar

Bachelorgrad som barnevernpedagog eller sosionom, med minimum eit års relevant vidareutdanning.
Kunnskap om Turnusarbeid og utarbeiding av turnusplan.
Rettleiingskompetanse – evidensbasert og ressursfokusert.
Kunnskap om offentleg forvaltning.
Norsk skriftelg og munnleg framstillingsevne.
Nynorsk skriftspråk.
Arbeid utover normal arbeidstid kan bli påkravd.
Førarkort klasse B.
Barneverntenesta har tenestebilar, men tilsette må kunne disponere eigen bil.
Gyldig politiattest vert kravd ved tilsetjing.

Personlege eigenskapar

Initiativrik, positiv og handlekraftig
Tydeleg og trygg i møte med den som har det vanskeleg
Sjølvstendig og trygg på eigen kompetanse.
Trives med å løyse utfordringar heilskapleg og fleirfagleg, der det trengs.
Ha god sjølvinnsikt.
Det vert lagt vekt på at den som vert tilsett skal vere særleg egna, og at personen skal komplimentere teamet.

Vi tilbyr

Løn som tverrfagleg spesialist 4-årig høgskule.
Fast stilling i ein kommune som har flus på berekraft og innovasjon
Gode kollegaer i ei verksemd i stadig utvikling
Løn etter kvalifikasjonar og avtale.
Gode pensjons- og forsikringsordningar.

 

Søknadsfrist:26.01.2020

 

Arbeidsgivar: Nye Ålesund kommune
Stad: Ålesund
Tittel: Fagkoordinator/Tverrfagleg spesialist
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsettingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4176831214
Stillinger: 1
Startdato: 01.02.2020
Arbeidsstad Keiser Wilhelmsgate 11, 6002 Ålesund

 

Kontaktinformasjon

Lene Solheim, Verksemdsleiar
919 11 966

Venke Brandshaug. Avdelingsleiar
70 16 43 45

 

Ålesund kommune er den største kommunen mellom Bergen og Trondheim, og eit regionsenter for Nordvestlandet. Kommunen har rundt 67.000 innbyggarar. Området rundt byr på rike moglegheiter for et aktivt friluftsliv for alle, jakt og fiske, og kommunen har eit rikt og blomstrande kultur- og næringsliv. Ålesund er universitetsby og har landets største universitet, NTNU.

Kommunen er ein stor arbeidsgjevar med sine over 5.400 dyktige og engasjerte medarbeidarar som utfører viktige samfunnsoppdrag. I det daglege arbeidet vektlegg vi verdiane våre: open, engasjert og modig. Visjonen for kommunen er «nasjonal slagkraft, regional attraktivitet og lokal identitet».

Ønsker du ein meiningsfylt jobb med varierte og utfordrande oppgåver, er nye Ålesund kommune eit spennande alternativ.

 

Del stillingen

Selskap

Nye Ålesund kommune

Kontaktinfo

  • Lene Solheim
  • Tittel: Verksemdsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 919 11 966
  • Venke Brandshaug
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 70 16 43 45

Lokasjon

  • Ålesund

Søknadsfrist

Januar 26, 2020

Rådgiver skogbruk – viltforvaltning (søknadsfrist 31.01)

 

Rådgiver skogbruk – viltforvaltning m.v.

 

100 % fast stilling som rådgiver skogbruk, viltforvaltning, miljø m.v. er ledig fra 16. mars 2020. Tidligere tiltredelse i stillingen er ønskelig med sikte på overlapping med medarbeider som innehar stillingen i dag.

Kommunens rolle innenfor arbeidsområdene innebærer bl.a. forberedelse av saker for politisk behandling, forvaltningsoppgaver for skogbruksnæringen, kontakt med lokalbefolkning og interessegrupper m.v., samhandling med regionale myndigheter og kommunens øvrige fagavdelinger. Den som blir ansatt vil i det daglige arbeide sammen med kollegaer med selvstendige ansvarsområder innenfor kommuneplanlegging, regulering, byggesak, kart og oppmåling, friluftsliv, naturvern, næringsliv, landbruk, viltforvaltning og kommunaltekniske fagområder.
Nærmeste overordnede vil være leder for plan, bygg, oppmåling m.v.

Om stillingen:

Stillingen er tillagt ansvaret for kommunens oppgaver knyttet til fagområdene skogbruk, vilt- og fiskeforvaltning og miljø samt saksbehandling av delingssaker.

Sentrale arbeidsoppgaver vil være:

* Forvaltningsoppgaver knyttet til skogbruk, viltforvaltning og miljø.
* Saksbehandling etter jordloven og plan- og bygningsloven, vesentlig delingssaker.
* Delta i prosesser knyttet til areal- og miljøforvaltningsoppgaver.

Ønskede kvalifikasjoner:

For stillingen er det krav om utdanning fra høyskole eller universitet innen naturforvaltning eller skogbruk. Annen relevant høyskoleutdanning vil også bli vurdert.
Relevant yrkeserfaring og personlig egnethet for stillingen vil bli tillagt stor vekt.
Evne til god skriftlig og muntliig framstilling er viktig i arbeidet.

Lønns- og arbeidsbetingelser:

Lønn etter avtale.

Ansettelse skjer i h.h.t. en hver tid gjeldende lover, avtaler og regelverk.

Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast  Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist:31.01.2020

 

Tiltredelse: 01.03.2020

Arbeidssted: Aure rådhus

 

Kontaktpersoner:

Marit Berg

 

Hjemmeside:
www.aure.kommune.no

Aure kommune 

Aure kommune har vel 3.500 innbyggere og ligger nord i Møre og Romsdal på grensa til Trøndelag. Kommunen med sin flotte natur med fjell, skog, hav og skjærgård, ligger sentralt plassert som nabokommune til Kristiansund og ca 2 timers biltur til Trondheim. Vi har et allsidig næringsliv innen primær-, marin-, maritim-, olje/gass-, reiseliv- og handel/servicenæringen, et aktivt idretts- og kulturliv og gode oppvekst- og levekår for både små og store, bl.a. full barnehagedekning. For ytterligere opplysninger vises til vår hjemmeside: www.aure.kommune.no

Kommunen er organisert etter tonivåmodellen med rådmann, rådgivere i stab / fellestjenester og 6 linjeledere. Kommunen har utstrakt interkommunalt samarbeid på en rekke fagområder.

Del stillingen

Selskap

Aure kommune

Kontaktinfo

  • Marit Berg
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 71 64 74 00

Lokasjon

  • Aure

Søknadsfrist

Januar 31, 2020

Barnevern: Kontaktperson/saksbehandler (søknadsfrist 24.01)

 

Kontaktperson/saksbehandler i barneverntjenesten – vikariat i ett år i 100 % stilling.

 

Barneverntjenesten i Aure ligger i enhet for Helse- og familie og er samlokalisert med helsestasjon og tjenester for psykisk helse og rus. Tjenesten har i dag 4 stillinger fordelt på 6 personer. Barneverntjenesten er veldrevet med høy faglig standard. Kompetanseutvikling vektlegges. Vi dyrker våre småkommunefordeler og har godt tverrfaglig fundament, kort tjenestevei, høy fleksibilitet. Faglige perspektiver er førende for arbeidet, og forebyggende tiltak vektlegges. Vi deltar aktivt i nettverk på tvers av kommuner på både saksbehandler- og ledernivå.

Om stillingen

  • Kontaktperson for barn, unge og familier i møte med barneverntjenesten.
  • Saksbehandler etter lov om barneverntjenester.
  • Andre aktuelle arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen.

Kvalifikasjonskrav

  • 3-årig sosialfaglig høyskoleutdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom,
  • annen helse- og sosialfaglig eller pedagogisk utdanning kan vurderes.
  • Søker må ha førerkort og kunne disponere egen bil.

Ønskede kvalifikasjoner

Vi søker etter deg som er/har:

  • har interesse og kunnskap om kommunal barneverntjeneste
  • erfaring fra sosialt arbeid generelt og kommunalt barnevernsarbeid
  • kan sette seg inn i og reflektere rundt sammensatte problemstillinger
  • kan formidle informasjon og faglige vurderinger på en tydelig måte både muntlig og skriftlig
  • kan arbeide systematisk, selvstendig, under press og etter gitte frister
  • er fleksibel, løsningsfokusert og har gode samarbeidsevner
  • erfaring med saker til Fylkesnemnda
  • lærelyst og vilje til faglig og personlig utvikling
  • Personlig egnethet vektlegges.

Vi kan tilby

  • fleksibel arbeidstid
  • varierte og utfordrende oppgaver
  • engasjerte kollegaer og godt arbeidsmiljø
  • opplæring, gode muligheter for faglig utvikling

Annet

Lønn etter avtale.

Politiattest må fremlegges jfr. Lov om barneverntjenester § 6-10.

Søknad sendes

Aure kommune godtar kun elektroniske søknader. (Godkjente vitnemål og attester sendes ved forespørsel eller tas med på intervju). To referanser vedlegges søknad.

Innsendte opplysninger behandles i henhold til offentlighetsloven. Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere kan bli offentliggjort i henhold til offentlighetsloven § 25.

Tilsetting skjer i h.h.t. enhver tid gjeldende lover, avtaler og regelverk.

Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Vikariat  Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist:  24.01.2020

 

Tiltredelse: 01.02.2020

 

Kontaktpersoner:
May Britt Nordgård

tlf: 71647572

 

Hjemmeside:
www.aure.kommune.no

Aure kommune Helse- og familie

Aure kommune har vel 3.500 innbyggere og ligger nord i Møre og Romsdal på grensa til Trøndelag. Kommunen med sin flotte natur med fjell, skog, hav og skjærgård, ligger sentralt plassert som nabokommune til Kristiansund og ca 2 timers biltur til Trondheim. Vi har et allsidig næringsliv innen primær-, marin-, maritim-, olje/gass-, reiseliv- og handel/servicenæringen, et aktivt idretts- og kulturliv og gode oppvekst- og levekår for både små og store, bl.a. full barnehagedekning. For ytterligere opplysninger vises til vår hjemmeside: www.aure.kommune.no

Kommunen er organisert etter tonivåmodellen med rådmann, rådgivere i stab / fellestjenester og 6 linjeledere. Kommunen har utstrakt interkommunalt samarbeid på en rekke fagområder.

Del stillingen

Selskap

Aure kommune

Kontaktinfo

  • May Britt Nordgård
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 71647572

Lokasjon

  • Aure

Søknadsfrist

Januar 24, 2020

Barnehagelærer/pedagogisk leder (søknadsfrist 20.01)

 

Barnehagelærer/Pedagogisk leder

 

Kort om stillingen

Vi har ledig 100% vikariat som pedagogisk leder på småbarnsavdeling i Aure sentrumsbarnehage i perioden 01.02.20- 31.12.20. Nærmere beskrivelse av barnehagen finner du på Aure kommune sine hjemmesider. Ved eventuelle interne omrokkeringer kan det bli ledig tilsvarende stilling ved andre barnehager i kommunen.

Ønskede kvalifikasjoner

*Barnehagelærerutdanning
*Som pedagogisk leder må du ha evne til å motivere medarbeiderne til faglig utvikling
*Evne til å arbeide målrettet, være løsningsfokusert og fleksibel
*Evne til å lede utviklingsarbeid
*Gode lederegenskaper
*Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
*Gode norsk-kunnskaper, muntlig og skriftlig
*Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi kan tilby

* Etablerte nettverk for pedagogene i barnehagene
* Faglige utviklingsmuligheter med spesielt vekt på språkarbeid gjennom læringsløypa Språk og     skriving
* Godt fagmiljø med samarbeid på tvers av avdelinger / barnehager
* 5 planleggingsdager i året

Lønns- og arbeidsbetingelse

Ansettelse skjer i h.h.t. enhver tid gjeldende lover, avtaler og regelverk.
Barnehagelærere får lønn tilsvarende 10 års ansiennitet, for tiden en årslønn på kr 500.000,- .
Lokal lønnsstige etter 12, 14 og 16 års lønnsansenitet.
Ped.leder tillegg kr 23.000,-/år.

Søknad sendes

Aure kommune godtar kun elektroniske søknader. (Godkjente vitnemål og attester sendes ved forespørsel eller tas med på intervju). Innsendte opplysninger behandles i henhold til offentlighetsloven. Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere kan bli offentliggjort i henhold til offentlighetsloven § 25.

Tilsetting skjer i h.h.t. enhver tid gjeldende lover, avtaler og regelverk.

Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Vikariat  Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist:  20.01.2020

 

Tiltredelse: 01.02.2020

Arbeidssted: Aure sentrumsbarnehage

 

Kontaktpersoner:
Marit Strømmen

tlf: 71647469

 

Hjemmeside:
www.aure.kommune.no

Aure kommune

Aure kommune har vel 3.500 innbyggere og ligger nord i Møre og Romsdal på grensa til Trøndelag. Kommunen med sin flotte natur med fjell, skog, hav og skjærgård, ligger sentralt plassert som nabokommune til Kristiansund og ca 2 timers biltur til Trondheim. Vi har et allsidig næringsliv innen primær-, marin-, maritim-, olje/gass-, reiseliv- og handel/servicenæringen, et aktivt idretts- og kulturliv og gode oppvekst- og levekår for både små og store, bl.a. full barnehagedekning. For ytterligere opplysninger vises til vår hjemmeside: www.aure.kommune.no

Kommunen er organisert etter tonivåmodellen med rådmann, rådgivere i stab / fellestjenester og 6 linjeledere. Kommunen har utstrakt interkommunalt samarbeid på en rekke fagområder

Del stillingen

Selskap

Aure kommune

Kontaktinfo

  • Marit Strømmen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 71647469

Lokasjon

  • Aure

Søknadsfrist

Januar 20, 2020

Leder – driftssentral (søknadsfrist 08.02)

 

 

Leder – driftssentral

 

Vi har ledig fast stilling på heltid som leder for vår driftssentral. Oppmøtested Ålesund

Mørenett skal bygge, utvikle og drifte en effektiv elektrifisering av regionen vår. Dette er et viktig samfunnsoppdrag. I tillegg til å sikre et mer og mer strømavhengig samfunn stabil og sikker strøm, er vi en sentral kraft i den grønne omstillingen. Driftssentralen i Mørenett overvåker og drifter kraftnettet på nordre og søre Sunnmøre, samt 50 små og store kraftverk i dette området.

Beskrivelse

Vi søker etter en leder som vil være med i utviklingen av Mørenett, og være bidragsyter til fremtidens automatiske nett. Du har resultatansvar for seksjon driftssentral, og personalansvar for medarbeidere i 24/7 turnus.

Leder for driftssentralen har det overordnede ansvar for avanserte driftskontrollsystemer. Vi står midt i en satsing på ny teknologi til økt automatisering og intelligent nettstyring. Du vil være en viktig ressurs i denne utviklingen. Du får en sentral rolle i beredskap og kommunikasjon mot kunde. Driftssentralen leverer system- og driftstjenester for andre nett- og produksjonsselskap i regionen, og leder har resultatansvar for disse kundene.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Høyere relevant utdanning, primært innen elkraft
  • Erfaring fra nettvirksomhet og beredskapsledelse
  • Kunnskap om digitale løsninger
  • Synlig og strategisk lederegenskaper med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

Vi kan tilby

Vi tilbyr en sentral rolle med store påvirkningsmuligheter i et spennende selskap. Her vil du finne gode og kreative fagmiljø, og gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Stillingen har konkurransedyktig lønn med gode forsikrings- og pensjonsordninger.

Vi er Mørenett, vi samler krafta!

For mer informasjon

  • Peter Kirkebø, divisjonssjef, telefon 908 88 028
  • Rune Kiperberg, adm.dir, telefon 911 85 786

Søknadsfrist: 8. februar 2020

Søk på stillinga her

Del stillingen

Selskap

Mørenett AS

Lenke til firma

https://www.morenett.no/

Kontaktinfo

  • Peter Kirkebø
  • Tittel: Divisjonssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: telefon 908 88 028
  • Rune Kiperberg
  • Tittel: Adm.dir
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: telefon 911 85 786

Lokasjon

  • Ålesund
  • Fosnavåg

Søknadsfrist

Februar 8, 2020

Daglig leder i RSK Øst-Finnmark (søknadsfrist 23.01)

Vadsø har naturen utenfor stuedøra og byen utenfor verandadøra. Kommunen har ca 5900 innbyggere og er fylkeshovedstad i Finnmark. Byen er handelssenter i Varanger og har flyplass, hurtigruteanløp, kafeer, utesteder, konserter, festivaler, utstillinger, god barnehagedekning, nye og attraktive skoler og boligfelt og fritidstilbud for enhver smak.

Vil du bli en av oss?

Sjekk ut www.vds.no

 

Daglig leder i RSK Øst-Finnmark

 

Vil du være med å utvikle barnehager og skoler i Øst-Finnmark? Søk jobben som daglig leder i RSK Øst-Finnmark!

Ledig stilling
100 % prosjektstilling – 01.08.2020-31.12 2022 – med mulighet for forlengelse

Opplysninger om stillingen

RSK Øst-Finnmark er et regionalt samarbeidskontor for de sju kommunene i Øst-Finnmark: Berlevåg, Båtsfjord, Tana, Nesseby, Sør-Varanger, Vadsø og Vardø. Kommunene samarbeider om utvikling av skoler og barnehager i Øst-Finnmark.

Daglig leder arbeider på vegne av alle kommunene med fokus på kvalitetsutvikling og kompetanseheving. Stillingen er underlagt styret i RSK Øst-Finnmark som består av kommunalledere for oppvekstområdet i de syv ulike kommunene. Vadsø kommune vil ha arbeidsgiveransvar og den som blir ansatt vil ha sitt arbeidssted i Vadsø.

Arbeidsoppgaver

– Ivareta kontoret vedrørendehenvendelser knyttet til kompetanseheving og utvikling av barnehager og skoler i regionen
– Koordinere arbeidet med regional kompetansehevingsordning for barnehager (Rekomp) og desentralisert kompetansehevingsordning for skoler (Dekomp.) i samarbeid med UH-sektoren og Fylkesmannen.
– Veilede og delta i prosjekter.
– Delta i regionale arbeidsgrupper.
– Representere kommunene i Samarbeidsforum
– Arrangere ulike kompetansehevingstiltak for barnehager og skoler i regionen
– Koordinere fellestiltak for kommunene i regionen
– Være sekretær for styret
– Budsjettansvar

Kvalifikasjoner

– Relevant utdanning fra høgskole eller universitet innenfor barnehage- og/eller skolefeltet, eller annen relevant utdanning
– Kjennskap til barnehagen og skolen som pedagogisk organisasjon, bør ha erfaring fra praksisfeltet
– Erfaring med prosjektarbeid
– Kjenne til barnehagebasert- og skolebasert kompetanseheving og kollektiv utvikling

Vi ønsker at:

– Du er innovativ og nytenkende
– Du har god evne til å samarbeide og være imøtekommende
– Du kan jobbe selvstendig
– Du er strukturert
– Du kan levere til tidsfrister, også under høyt press
– Du har god muntlig og skriftlig fremføringsevne

Vi tilbyr

– En spennende arbeidsplass med et stort faglig nettverk
– Mulighet til å være med i mange spennende prosjekter
– Delta på mange ulike kompetanseutviklingstiltak
– Lønn på linje med andre ledere innenfor fagfeltet
– Noe reisevirksomhet må påregnes

Søker må fremlegge gyldig politiattest før tiltredelse. Vitnemål og attester tas med på eventuelt intervju.

 

Ytterligere informasjon og spørsmål kan rettes til:
Styreleder Kurt Schjølberg- mob. 45404980, e-post; [email protected]
Nestleder Arnulf Ingerøyen, mob. 91697662, e-post; arnulf.ingerø[email protected]

 

Søknad sendes

I søknaden oppgis minimum to referanser. Søknad sendes på Vadsø kommunes elektroniske søknadsskjema. Skjema med nærmere opplysninger om fremgangsmåte finner du på vadso.kommune.no under ledige stillinger. Det skal ikke sendes inn vitnemål og attester. Hvis du kommer til intervju tar du med godkjente vitnemål.
Vadsø kommune gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli gjort offentlig selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Dette følger av Offentlighetsloven.

 

Søknadsfrist  23.01.20

 

Vår ref1622
Merk søknad

Fakta

Selskap Vadsø kommune
Stilling Prosjektleder
Stillingstype Engasjement dagtid
Lokasjon Kultur, utdanning og oppvekst (KUO)

 

Kontakter

Kurt Schjølberg, Styreleder
[email protected]
Mobil  454 04 980  Arbeid  78 94 23 51

Del stillingen

Selskap

Vadsø kommune

Kontaktinfo

  • Kurt Schjølberg
  • Tittel: Styreleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 454 04 980 Arbeid 78 94 23 51

Lokasjon

  • Vadsø

Søknadsfrist

Januar 23, 2020

Miljøterapeut 2 x 100% (søknadsfrist 23.01)

 

Vadsø har naturen utenfor stuedøra og byen utenfor verandadøra. Kommunen har ca 5900 innbyggere og er fylkeshovedstad i Finnmark. Byen er handelssenter i Varanger og har flyplass, hurtigruteanløp, kafeer, utesteder, konserter, festivaler, utstillinger, god barnehagedekning, nye og attraktive skoler og boligfelt og fritidstilbud for enhver smak.

Vil du bli en av oss?

Sjekk ut www.vds.no

 

Miljøterapeut

 

Ved Finnstjerna bofellesskap er det ledig inntil 2 x 100% faste stillinger som miljøterapeut.

Opplysninger om enheten

Finnstjerna Bofellesskap i Vadsø kommune yter tjenester innenfor tjenesteområde for utviklingshemmede og funksjonshemmede. Bofellesskapet ble etablert i 2017 og består av 16 boenheter. Vi gir også tjenester ut til personer bosatt utenfor Finnstjerna bofellesskap. Vi har nær tilknytning til lokalmiljøet, med gode tilrettelagte utearealer og nærhet til naturen.

Vårt overordnede mål er å bli blant Norges beste bofellesskap, der beboere trives og pårørende er trygg på at vi gir forsvarlig og nødvendig helsehjelp. Vi ønsker et bofellesskap der pårørende og ansatte samhandler til beste for den funksjonshemmede.

Finnstjerna bofellesskap ønsker å øke kompetansen vår. Fokuset i arbeidet er å gi tjenestemottakerne en god hverdag gjennom bl.a. tilrettelagt aktivitet, pleie og omsorg og nødvendig praktisk bistand. Tjenestetilbudet er basert på individuelle behov der brukermedvirkning, selvbestemmelse og myndiggjøring er en sentral del i vårt daglige arbeid med beboerne.

Enheten er organisert med leder, nestleder, fagleder, ergoterapeut, merkantil stilling og kokk.

Enheten har p.t. 43 årsverk i turnus.

Ledig stilling

Vi har ledig inntil 2 x 100% fast stilling som miljøterapeut, fortrinnsvis vernepleier, andre ansatte med relevant høyskoleutdanning er også velkommen som søker. Stillingen er ledig for snarlig tiltredelse.

Arbeidsoppgaver

– Vi søker etter positive, engasjerte og faglig dyktige medarbeidere som er opptatt av å gi kvalitet i arbeidet med utviklingshemmende og funksjonshemmede.
– Vi skal gi våre beboere en best mulig hverdag og livskvalitet.
– Arbeidet rundt enkeltbeboere er organisert i primærgrupper og vil bli ledet av primærkontakt. Miljøterapeut bidrar sammen med andre miljøterapeuter og ledelse til å lede dette arbeidet.
– Erfaring fra tverrfaglig samarbeid er ønskelig.

Kvalifikasjoner

– Autorisasjon som vernepleier, annen relevant høyskoleutdanning vil også kunne bli vurdert.
– Erfaring og kunnskap om kapitel 9 i lov om kommunal helse- og omsorgstjenester er å foretrekke.
– Beherske norsk både muntlig og skriftlig.
– Det er ønskelig med erfaring i miljøterapeutisk arbeid og gjerne tegnspråkkompetanse.

Personlige egenskaper:

– Du er ansvarsbevisst og har gode samarbeidsevner.
– Du har evne til fleksibilitet og kan til tider takle et høyt tempo
– Du har forståelse for, og er bevisst at vi alle har et ansvar for et godt arbeidsmiljø og alle skal trives
– Du har interesse for omsorg for funksjonshemmede
– Du har et jevnt godt humør, stå-på-vilje og er motivert for å gjøre en god jobb
– Du er en god rollemodell og motivator
– Du har evne til refleksjon og læring
– Du er pålitelig, kan gå i turnus og har god helse
– Du har evne til å jobbe selvstendig og i samarbeid med andre
– Du ser muligheter, ikke begrensninger

Om du innehar alle, eller noen av disse egenskapene, så er kanskje du en av våre nye kollegaer? Vi håper da du vil søke på jobb hos oss.

Vi tilbyr

– Et godt og spennende fagmiljø med fokus på å gi et godt tjenestetilbud.
– Et godt arbeidsmiljø
– Vi samarbeider om arbeidsoppgavene og skal gjøre hverandre god
– Vi jobber aktivt med å ta i bruk velferdsteknologi som kan bidra til økt livskvalitet og mestring
– Gode muligheter for videreutdanning innen relevante områder
– God opplæring og veiledning
– Kompetanseheving gjennom internopplæring
– Dekning av flytteutgifter i h.h.t reglement
– Gjennom ordningen med tiltakssonen kan du få årlig nedskriving av studielån og lavere personskatt. Nedskriving av studielån kan utgjøre inntil kr. 25.000,- pr. år.
– God pensjonsordning og forsikringsordning.

Lønns- og tilsettingsvilkår

Lønn i hht. tariffavtale. Medlemskap i pensjonskasse. Vilkår for stillingen følger lover og avtaler som gjelder til enhver tid. Ved tilsetting må politiattest og helseattest for tuberkulose og MRSA fremlegges, jf. Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester § 5-4 og Tuberkuloseforskriften. Arbeid i turnus med jobb hver andre eller tredje helg.

Søknad sendes

I søknaden oppgis minimum to referanser.

Søknad sendes på Vadsø kommunes elektroniske søknadsskjema. Skjema med nærmere opplysninger om fremgangsmåte, finner du på www.vadso.kommune.no under ledige stillinger. Det skal ikke sendes inn vitnemål og attester. Hvis du kommer til intervju tar du med deg godkjente vitnemål.

Vadsø kommune gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli gjort offentlig selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Dette følger av Offentlighetsloven.

 

Søknadsfrist  23.01.20

 

Vår ref1621
Merk søknad

Fakta

Selskap Vadsø kommune
Stilling Miljøterapeut
Stillingstype Fast i turnus
Lokasjon Finnstjerna Bofellesskap

 

Kontakter

Britt-Hege Karlsen, Nestleder
[email protected]
Mobil  971 11 066 Arbeid 78 94 26 46

Marit Zahl Jonassen, Enhetsleder
[email protected]
Mobil  481 82 392  Arbeid 78 94 26 48

Del stillingen

Selskap

Vadsø kommune

Kategorier

miljøterapeut

Kontaktinfo

  • Britt-Hege Karlsen
  • Tittel: Nestleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 971 11 066 Arbeid 78 94 26 46
  • Marit Zahl Jonassen
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 481 82 392 Arbeid 78 94 26 48

Lokasjon

  • Vadsø

Søknadsfrist

Januar 23, 2020

Fastlege (søknadsfrist 22.01)

Vadsø har naturen utenfor stuedøra og byen utenfor verandadøra. Kommunen har ca 5900 innbyggere og er fylkeshovedstad i Finnmark. Byen er handelssenter i Varanger og har flyplass, hurtigruteanløp, kafeer, utesteder, konserter, festivaler, utstillinger, god barnehagedekning, nye og attraktive skoler og boligfelt og fritidstilbud for enhver smak.

Vil du bli en av oss?

Sjekk ut www.vds.no

 

Fastlege

 

Ved Helseenheten er det ledig et vikariat som fastlege i 100% stilling fra 1. mars.

Opplysninger om enheten

Helseenheten er en del av HRO (Helse- rehabilitering og omsorg, som ledes av kommunalsjef) Enheten består av følgende avdelinger: Legeseksjon, helsestasjon, jordmor, sykepleierseksjon, ergoterapi, fysioterapi, laboratorietjeneste og merkantilseksjon.
Avdelingene har egne fagledere/utviklere.

Ledig stilling

Har du lyst til å være fastlege, men uten å drive egen bedrift? Har du lyst til å jobbe et sted med optimale læringsmuligheter? Da bør du søke jobb hos oss.

Vadsø har et legekontor med 9,5 allmennleger/fastleger og 1 LIS1-stilling. Vi har nå ledig et vikariat som fastlege i 100% stilling. Vikariatet er ledig fra 1. mars, og med varighet i 6 mnd.

Legene sitter i samme gang og er opptatt av å lære av hverandre. Vi har en aktiv smågruppe. Kontorene er godt utstyrt og sykestua som er i samme bygg har 6 sengeplasser og er akuttmedisinsk utrustet.

Arbeidsoppgaver

– Fastlegeoppgaver
– Kommunal ø-hjelp dagtid (fordeles på alle legene med ½ dager hver pr. gang)
– Legevakt (8-delt fleksibel vaktordning)
– Kommunale oppgaver inntil 7,5 timer pr. uke (bl.a helsestasjon, sykestue/hjem, fengsel)

Kvalifikasjoner

– Autorisasjon som lege
– Beherske norsk skriftlig og muntlig
– Erfaring fra allmennlegepraksis er ønskelig.

Personlige:

– Løsningsorientert
– Selvstendig, strukturert og effektiv
– Evne til å takle høyt arbeidstempo
– Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
– Fleksibel

Vi tilbyr

– Dekning av flytteutgifter i h.h.t reglement
– God pensjonsordning og forsikringsordning.
– Gjennom ordningen med tiltakssonen kan du få årlig nedskriving av studielån i Statens lånekasse og lavere personskatt. Nedskriving av studielån kan utgjøre inntil kr. 25.000,- pr. år. Beregninger har vist at virkemidlene samlet kan utgjøre inntil kr. 100.000,- på årsbasis for en familie på fire.

Lønns- og tilsettingsvilkår

Lønn i h.h.t tariff. Medlemskap i pensjonskasse. Vilkår for stillingen følger lover og avtaler som gjelder til enhver tid.

Ved tilsetting må politiattest og helseattest for tuberkulose og MRSA fremlegges, jf. Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester § 5-4 og Tuberkuloseforskriften. Merknader på politiattest kan medføre endringer i tilbud om stilling.

Søknad sendes

I søknaden oppgis minimum to referanser.

Søknad sendes på Vadsø kommunes elektroniske søknadsskjema. Skjema med nærmere opplysninger om fremgangsmåte, finner du på www. vadso.kommune.no under ledige stillinger. Det skal ikke sendes inn vitnemål og attester. Hvis du kommer til intervju tar du med deg godkjente vitnemål.

Vadsø kommune gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli gjort offentlig selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Dette følger av Offentlighetsloven.

 

Søknadsfrist  22.01.20

 

Vår ref1618
Merk søknad

Fakta

Selskap Vadsø kommune
Stilling Lege
Stillingstype vikar dagtid
Lokasjon Helseenheten

 

Kontakter

Britt Larsen Mehmi, Kommuneoverlege
[email protected]
Mobil  920 96 002  Arbeid  920 96 002

Inger Elisabeth Andreassen, Konst. enhetsleder
[email protected]
Mobil  473 07 160  Arbeid  78 94 25 12

Del stillingen

Selskap

Vadsø kommune

Kategorier

fastlegelege

Kontaktinfo

  • Britt Larsen Mehmi
  • Tittel: Kommuneoverlege
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 920 96 002 Arbeid 920 96 002
  • Inger Elisabeth Andreassen
  • Tittel: Konst. enhetsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 473 07 160 Arbeid 78 94 25 12

Lokasjon

  • Vadsø

Søknadsfrist

Januar 22, 2020