Vann- og avløpsingeniør (søknadsfrist 24.01.2021)
Vann- og avløpsingeniør
Om oss
Nordkapp kommune ønsker deg velkommen til å bo og arbeide i Norges nordligste kommune. Vi er ca. 3200 innbyggere som blant annet lever av fiskeri, havbruk, reiselivs- og tjenesteytende næringer i tillegg til offentlig sektor. Byen Honningsvåg, som er kommunesenteret, er vertskap for blant annet Kystverket Troms og Finnmark, og Nordkapp Maritime Fagskole og Videregående skole. Kommunen har et aktivt idretts- og kulturliv og er viden kjent for sitt gode revymiljø.
Nordkappfestivalen i juni og Nordkapp Filmfestival i september trekker til seg folk fra fjern og nær. Over 250 000 turister besøker Nordkapplatået om sommeren, og vinterturismen er økende. I midnattsol, nordlys og mørketid,- Nordkapp samfunnet er åpent og inkluderende og kan by deg kultur- og naturopplevelser for livet!
Om stillingen
Nordkapp kommune har ledig en nyopprettet, spennende og utfordrende stilling som vann- og avløpsingeniør. Teknisk sektor er lokalisert i sentrum av kommunesenteret Honningsvåg.
Vi er ute etter en engasjert og faglig dyktig person innenfor fagområdet vann og avløp.
Du må være initiativrik og ansvarsfull med et sterkt ønske om å bidra til et godt arbeidsmiljø.
Stillingen er plassert direkte under Teknisk sjef
Ansvars- og arbeidsoppgaver
- Å påse at VA sine interesser blir ivaretatt internt og eksternt, innenfor driftsoppgaver, prosjekt og nyanlegg.
- Delta i utvikling og optimalisering av ledningsnett, renseanlegg og vannverk.
- Ansvar for å definere behov for fremtidige investeringer.
- Ansvar for anskaffelser innenfor fagfeltet, herunder rammeavtaler og anbud.
- Utarbeidelse og vedlikehold av hovedplan
- Prosjektledelse.
- Økonomi- og rapporteringsansvar i prosjekt, fakturabehandling.
- Å sørge for at oppgaver ivaretas innenfor lovverket og være oppdatert på endringer og nytt lovverk.
- Tverrfaglige prosjekter internt i kommunen, og eksternt i forhold til offentlige og private aktører.
- Ansvarlig for internkontroll på vannverk og renseanlegg.
- Publikumsrettet veiledning.
- Andre arbeidsoppgaver innenfor kommunens oppgaveportefølje kan bli tillagt stillingen.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
- Minimum utdanning på høyskole/universitetsnivå, fortrinnsvis vann- og miljøteknikk eller tilsvarende.
- Realkompetanse innenfor fagområdet kan kompensere for deler av utdanningskravet.
- Erfaring med prosjektledelse.
- Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling
- Erfaring med offentlige anskaffelser, herunder oppfølging av konsulenter og entrepriser
- God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Gode IT-kunnskaper
- Det er ønskelig med relevant arbeidserfaring.
- Kjennskap til kommunen og personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Et fellesskap med høy kompetanse og gode samarbeidsevner.
- Konkurransedyktige pensjons- og forsikringsordninger.
- En utviklingsorientert organisasjon der initiativ verdsettes.
- Lønn og øvrige betingelser etter avtale.
Spørsmål om stillingen
Teknisk sjef Lennart Karlsen Mob 901 91 681
Seniorrådgiver Ulf Syversen Mob 900 73 607
Søknadsfrist 24.1.2021
Søknad sendes elektronisk til Nordkapp kommune gjennom Jobbnorge
Arbeidsgiver Nordkapp kommune
Kommune Nordkapp
Omfang Heltid
Varighet Fast
Arbeidssted Honningsvåg sentrum
Prosjektleiar vedlikehald (søknadsfrist 13.01.2021)
Prosjektleiar for små og mellomstore vedlikehaldsprosjekt
100% fast stilling som teamleder i Barnevernstjenesten Sør-Helgeland (søknadsfrist 11.01.2021)
Sykepleiere 3 x 100% (søknadsfrist 03.01.2021)
Sykepleiere – 3 faste stillinger 100 %
Om stillingen
Er du ute etter en spennende og utfordrende stilling der du kan bruke deg selv i et kreativt og positivt miljø, med både tøffe tak, godt arbeidsmiljø og faglige utviklingsmuligheter?
Vil du være med å bygge opp en tjeneste som er innovativ og har sterkt søkelys på samhandling?
Hjemmetjenesten Ibestad har fått større ansvarsområde med omsorgsboliger tilrettelagt for heldøgns tjenester.
Vi har i den forbindelse ledig:
- 3 faste sykepleierstillinger 100 % – Todelt turnus med langvakter. For tiden arbeid hver 4. helg.
- Vi har stort søkelys på gode turnuser og vektlegger fleksible løsninger tilpasset den enkelte ansatte. Turnusen er lagt opp til arbeid hver 4. helg og en uke fri hver fjerde uke. Vi har egen natt-tjeneste i kommunen for å sikre stabilitet og kompetanse på natt.
Målet for tjenesten er
- Gi god og forsvarlige helse- og omsorgstjenester til alle som trenger det, uavhengig av alder eller diagnose. Ibestad kommune har organisert omsorgstjenesten slik at bruker så langt som mulig kan leve og bo selvstendig og ha en aktiv og meningsfull tilværelse i felleskap med andre.
- Tjenestene utformes i samråd med brukeren, og det er søkelys på mestring og samhandling. Vi ønsker å gi et godt tjenestetilbud som ivaretar respekten for den enkeltes integritet og verdighet, samtidig som det bidrar til at det offentliges ressurser utnyttes på best mulig måte.
Kvalifikasjonskrav
- Autorisasjon som sykepleier.
- Praksis fra kommunal pleie/omsorgstjeneste er ønskelig.
- Gode skriftlige og muntlige norskkunnskaper.
- God digital kompetanse.
- Kan jobbe selvstendig og i team.
- Førerkort klasse B.
Annet
- Lønn etter avtale og kvalifikasjoner.
- Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
- Vitnemål og attester vil bli etterspurt ved behov.
- Ibestad kommune kan dekke deler av flytteutgiftene, jfr. internt flyttereglement.
- God pensjonsordning.
- Det vil bli krevd politiattest ved tilsetting.
- Ibestad kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Dette betyr at kun søknader sendt via Jobb Norge vil bli tatt i betraktning. Det er viktig at du tar deg tid til å registrere din CV i programmet.
Spørsmål om stillingen
Nærmere opplysninger om stillingen, får du ved å henvende deg til:
Enhetsleder hjemmetjenesten Anne Nordhaug, tlf. 482 10 721 eller
Seksjonsleder Helse- Sosial og Omsorg (HSO) Anita Dahl Solbakken, tlf. 909 66 923
Ibestad kommune har tlf: 77 09 90 00.
Søknadsfrist 3. januar 2021
Arbeidsgiver Ibestad kommune
Kommune Ibestad
Omfang Heltid (3 stillinger)
Varighet Fast
Arbeidssted Hamnvik
Om oss
Ibestad er en øykommune i Sør-Troms som har i underkant av 1400 innbyggere fordelt på øyene Andørja og Rolla. Øyene er bundet sammen med en undersjøisk tunell. Vi har også fastlandsforbindelse til Troms innland via bru over Mjøsundet. I tillegg har vi fergeforbindelse til Harstad, og hurtigbåtforbindelse til Harstad, Finnsnes og Tromsø.
Vi har et allsidig næringsliv med hovedvekt på fiskeri/havbruk, industri, forretningsdrift, samt et godt utbygd offentlig velferdstilbud med full barnehagedekning og SFO til alle elever i småskolen.
Kommunen har utallige vann for fiske og rekreasjon samt et enestående terreng for unike fjell- og friluftsaktiviteter hele året.
Seksjonsleder – Seksjon for behandling og avrusning (søknadsfrist 10.01.2021)
Seksjonsleder
Er du vår nye seksjonsleder?
Vi søker ny leder ved Seksjon for behandling og avrusning, avdeling Borgestad (100 % fast stilling).
Du er en faglig sterk og engasjert person som ønsker å jobbe i et spennende fagfelt. Du har ledererfaring og er trygg i møte med ansatte og pasienter. Vi søker deg som er særlig interessert i å få fagpersoner til å samarbeide om behandlingen, slik at pasienten og deres pårørende opplever å få en tverrfaglig sammensatt behandling. Vi ønsker en leder som har blikket rettet mot kvalitetsindikatorer i TSB.
Om seksjonen
Vi tilbyr et individuelt tilpasset og tverrfaglig døgntilbud til pasienter med avhengighetsrelatert problematikk. Seksjonen har totalt 12 plasser, herav 1 brukerstyrte plass. Seksjonen består av to poster, avrusning og behandling.
Hos oss er du en del av et kompetent team med lege/spesialist i rus- og avhengighetsmedisin, miljøterapeuter, lege i spesialisering, psykologspesialist, forløpskoordinator og erfaringskonsulent.
Avrusningspost
Blå Kors Borgestadklinikken har 5 ulike døgnenheter, som tilbyr integrert avrusning. VI har valgt å organisere dette på en post. Nasjonale retningslinjer for avrusning ligger til grunn for arbeidet i avrusningsposten. Det er overlege/LIS som har behandlingsansvar under avrusning. Det er fire plasser her.
Seksjon for behandling – Borgestad
Tilbudet er rettet mot mennesker med avhengighet til et eller flere rusmidler, og eventuell komorbiditet innen psykisk helse, kognitiv fungering og somatisk helse. Alle pasientene har rett til pakkeforløp innen TSB. Behandlingen er satt sammen av ulike gruppetilbud, individuell behandling, miljøterapi, fysisk aktivitet og oppfølging av pårørende og barn. Behandlingstiden er inntil 4 mnd. Det er 6 plasser + 1 brukerstyrt plass her.
Arbeidsoppgaver
Seksjonsleder har ansvar for daglig drift og faglig utvikling i seksjonen i nært samarbeid med avdelingsleder og jobber tett på behandlingshverdagen og pasientene. Seksjonsleder har personalansvar og ansvar for at behandlingskapasiteten utnyttes i tråd med våre avtaler og planer. Seksjonsleder er også stedfortreder for avdelingsleder.
Kvalifikasjonskrav
- Erfaring som leder
- Minimum 3-årig helsefaglig utdanning, fortrinnsvis sykepleier/ vernepleier
- Det er ønskelig med faglig relevant videreutdanning
- Erfaring fra tverrfaglig spesialisert behandling er en fordel
- Personlig egnethet og gode samarbeidsevner tillegges stor vekt
Vi tilbyr
- Interessante arbeidsoppgaver i et felt i kontinuerlig faglig utvikling
- Arbeid i en veletablert organisasjon med stabile, dyktige og erfarne medarbeidere
- Lønn etter avtale
- God pensjonsordning
Generell informasjon
Tiltredelse: Etter avtale
Søknadsfrist: 10.01.21
For flere opplysninger kontakt
Avdelingsleder Lars A. Fredriksen,
Tlf. 979 52 700.
E-post: [email protected]
For spørsmål om elektronisk utfylling av søknad kan Jobbnorge kontaktes på tlf. 75 54 22 20.
Om arbeidsgiveren
Blå Kors Borgestadklinikken behandler mennesker med rus/ avhengighetsrelaterte lidelser. Vi er en del av spesialisthelsetjenesten og har driftsavtale med Helse Sør-Øst RHF.
Vi har poliklinikk og flere kort – og langtidsdøgntilbud. Vi er eierorganisasjon for det regionale kompetansesenteret KoRus-Sør. Vi holder til i Skien, Telemark.
Driftstekniker vann og avløp (søknadsfrist 23.12)
Driftstekniker vann og avløp
Flesberg kommune, teknisk etat, vann- og avløpsavdelingen har nå ledig 100 % stilling som driftstekniker for vann og avløp. Stillingen er fast, med påregnet vaktordning. Mulighet for oppstart 01.01.2021.
Driftsavdelingen for vann og avløp søker engasjert medarbeider til stillingen som driftstekniker.
Driftsavdelingen for vann og avløp i Flesberg kommune består i dag av 2 medarbeidere som jobber med renseanlegg, pumpestasjoner, vannverk, trykkøkningsstasjoner og ledningsnett. Vann- og avløpsavdelingen har ansvaret for vannforsyningen og leveringssikkerheten til kommunens fire tettsteder og ansvaret for håndtering av avløpsvannet på de fire tettstedene, samt drift av et privat vannverk og et privat renseanlegg på Blefjell.
Hovedarbeidsoppgaver innenfor vann og avløp
- Drifte og vedlikeholde kommunens renseanlegg, vannverk, pumpestasjoner, høydebasseng og ledningsnett etter gjeldende regelverk og krav.
- Utføre nødvendige reparasjoner av kommunens renseanlegg, vannverk, pumpestasjoner, høydebasseng og ledningsnett.
- Foreta systematisk prøvetaking innenfor både vann og avløp og vite om gjeldende krav.
- Gjennomføre oppgaver knyttet til journalføring og elektronisk kommunikasjon.
- Stillingen inneholder vaktordning utenom normal arbeidstid.
- Foreta systematisk lekkasjesøk på ledningsnett.
- Delta i planlegging og gjennomføring av investeringsprosjekter innenfor vann og avløp.
- Bruke kommunens overordnet internkontroll og avdelingens internkontroll.
- Håndtering av HMS på arbeidsplassen.
- Holde seg oppdatert på faglige krav, både seg selv og kommunen som forvalter.
Kvalifikasjoner
- Du har formell kunnskap/kompetanse innen vann- og avløpsrenseteknikk.
- Erfaring fra anleggsbransjen eller annen relevant bakgrunn innen vann og avløp kan kompenseres for manglende formell kompetanse.
- Du har erfaring med reparasjoner av vann- og avløpsinstallasjoner.
- Du har grunnleggende IT-kunnskaper og erfaring med data/IKT.
- Være praktisk anlagt, selvstendig, nøyaktig, serviceinnstilt, være innovativ.
- Du har førerkort kl. B, men BE og T er også ønskelig for stillingen.
- Du er pålitelig, ryddig og strukturert.
- Du er god på kundeservice og kommunikasjon
- Du er god i norsk, muntlig og skriftlig.
- Være tilgjengelig, fleksibel og kunne stille opp på kort varsel.
Personlige egenskaper
- Du må være trygg på deg selv.
- Du må kunne arbeide like godt selvstendig som sammen med andre.
- Være en god lagspiller som bidrar til et godt arbeidsmiljø.
- Være systematisk, strukturert og løsningsorientert.
- Inneha gode kommunikasjons/og relasjonsevner.
- Du må være faglig interessert og like faglige utfordringer.
- Det blir lagt stor vekt på personlige egenskaper v/ansettelsen.
- Imøtekommende og serviceorientert.Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende jobb i et faglig aktivt miljø
- Tverrfaglig samarbeid
- Et trivelig og inkluderende arbeidsmiljø
- Muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
- Betalt spisepause
- Disponere arbeidsbil
Generelt for stillingen
Lønn etter lokal avtale. Det er pliktig innmelding i pensjonsordning. Kommunens faste ansatte har bedriftshelsetjenesteordning.
Søk via vårt elektroniske søknadsskjema.
Kopi av attester og vitnemål legges fram ved intervju. Flesberg kommune praktiserer meroffentlighet og offentliggjør i utgangspunktet alle søkere. Søkere som ønsker å bli unntatt offentlighet må begrunne dette godt.
For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med driftsleder VVARS Trond Weseth, [email protected], 40905103.
Søknadsfrist: 23.12.20
Vernepleier, vernepleier / miljøterapeut og helsefagarbeider, Enhet for habilitering (søknadsfrist 27.12)
Har du lyst til å jobbe i en kommune som har som mål å være en fremtidsrettet serviceorganisasjon for innbyggere og besøkende? Vi er opptatt av arbeidsmiljø og bedriftskultur og jobber etter følgende verdier: åpenhet – respekt – humor.
Enhet for habilitering søker:
Enhet for habilitering | 27.12.2020 | |
Enhet for habilitering | 27.12.2020 | |
Enhet for habilitering | 27.12.2020 |
Miljøterapeuter 2 x 100% fast og vikariat (søknadsfrist 16.12)
Miljøterapeut – Helse-Omsorg, Aktivitet og bistand
Vikariat, Heltid
Webcruiter-ID: 4319962254
Kongsvinger
Søknadsfrist: 16.12.2020
Miljøterapeut – Helse-Omsorg, Aktivitet og bistand
Fast
Webcruiter-ID: 4319968128
Kongsvinger
Søknadsfrist: 16.12.2020
Prosjektleder i opplæringsavdelingen (søknadsfrist 16.12)
Prosjektleder i opplæringsavdelingen
Deanu gielda- Tana kommune har ca. 2900 innbyggere. Kommunen ligger i Øst-Finnmark og grenser til Finland. Tanaelva, fjorden og vidda er dominerende landskapselementer og preger bosetting kultur og næringsliv. Kommunesenteret Tana bru er et kommunikasjonsknutepunkt i Øst- Finnmark og møteplass for folk med ulike språk og kulturer. Unjárga gielda/Nesseby kommune er en sjøsamisk kommune i Øst-Finnmark med ca. 900 innbyggere. Kommunen ligger rundt den indre del av Varangerfjorden med Varangerbotn som kommunesenter. Nærmeste by og flyplass ligger i Vadsø 50 km fra Varangerbotn og det er 1 ½ times kjøring til Kirkenes flyplass som har flere daglige direktefly til Oslo. I begge kommunene har samiske, norske, finske og russiske grupper gjennom århundrer levd tett på hverandre og i det siste har kommunene bosatt flyktninger fra bl.a. Eritrea og Syria. Her er også noe av den mest uberørte naturen vi har i Europa med vidder, fjell, skog, elv og fjorder. Dette byr på fabelaktige muligheter for friluftsliv av enhver smak: skiturer, snøscooterturer, ski-kiting, padling, dykking, hundekjøring, jakt, fiske og høsting av naturens grøde. Her er også en rekke foreninger og idrettsklubber som tilfører kommunen ulike kulturelle og sportslige aktiviteter. Tana og Nesseby kommuner er en del av forvaltningsområdet for samisk språklov, hvor samisk er et offisielt språk i tillegg til norsk. Søkere bes derfor om å oppgi sine språkkunnskaper.
Oppvekst, Tana kommune
Tana kommune arbeider aktivt med å forbedre resultatene i grunnskolen. Tana kommune vil styrke det samiske språk i grunnskolen ytterligere og vil innføre samisk for alle elever fra skolestart i august 2021, med innfasing for ett skoletrinn per år. Til å forberede og gjennomføre oppstart i august 2021 sammen med skolelederne er det i opplæringsavdelingen ledig en prosjektstilling i 100 % fra 01.01.2021 med varighet i 12 måneder.
Arbeidsoppgaver
Tana kommune ønsker å utarbeide forskrift for obligatorisk samisk ved å utarbeide lokale lærerplaner for at alle elever i kommunale grunnskoler skal ha opplæring i samisk. Prosjektlederens arbeid er å planlegge, tilrettelegge og iverksette slik at alle elever skal ha opplæring i samisk i Tana kommune. Dette må gjøres tidlig nok til at samisk for alle kan innføres fra august 2021. Ved avslutningen av prosjektet må tiltaket evalueres og eventuelt justeres.
Andre utredningsoppgaver knyttet til samisk i barnehage og skole kan også bli lagt til stillingen.
Kvalifikasjoner
Vi ønsker at du kan samisk og har skolefaglig kompetanse, fortrinnsvis på masternivå.
Personlige egenskaper
Foruten formelle kvalifikasjoner vil personlig egnethet, samarbeidsevner og skriftlig og muntlig fremstillingsevne bli vektlagt. Kommunen legger vekt på å rekruttere en medarbeider med høy grad av tilstedeværelse, kompetanse, arbeidsvilje og gode kommunikasjonsevner.
Vi tilbyr
Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Kommunalsjef for oppvekst Else-Marie Seim tlf 46400204.
Søknadsfrist: 16.12.2020
Arbeidsgiver: Tana kommune
Sted: TANA
Stillingstittel: Prosjektleder i opplæringsavdelingen
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Annet
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4320026378
Stillinger: 1
Startdato:01.01.2021
Sluttdato:31.12.2021
Arbeidssted Rådhusveien 24, 9845 TANA
Kontaktinformasjon
Else Marie Seim
Kommunalsjef for oppvekst