Bibliotekssjef (søknadsfrist

 

Ledig stilling som biblioteksjef – 2. gangs utlysning

 

Er du vår nye biblioteksjef? Søknadsfrist: 26. juni 2020

Storfjord kommune har ledig fast 80 % stilling som biblioteksjef med tiltredelse fra snarest.

Vi vil se på muligheten til å tilby til sammen 100 % stilling innenfor de ledige stillingshjemlene vi har.  Bibliotekets hovedavdeling er samlokalisert med kommunens servicekontor på rådhuset.

Storfjord er en liten, men spennende kommune i Nord-Troms med 1840 innbyggere. Storfjord ligger sentralt til for deg som ønsker å oppleve kontraster. Beliggende rundt den innerste delen av Lyngenfjorden gir den veldige naturen, de store friområdene og de varierte årstidene deg muligheter for nye opplevelser hver dag. Det lokale kulturlivet gir også muligheter for mange ulike aktiviteter. I tillegg ligger kommunesenteret kun en drøy times kjøring fra Tromsø by med alle sine tilbud. Skoler og barnehager gir et godt tilbud i nærmiljøet. Som den sørligste kommunen i tiltakssonen, gir Storfjord deg økonomiske fordeler som lavere skatt og nedskriving av studielån. Storfjord grenser til Finland og Sverige ved Treriksrøysa, og har et nært og spennende samarbeid på tvers av landegrensene. Regionalt samarbeider vi med de øvrige kommunene i Nord-Troms og Tromsø om utvikling av regionen.

Du kan lese mer om Storfjord kommune på vår internettside www.storfjord.kommune.no

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for ledelse og daglig drift av biblioteket.
  • Utvikling av biblioteket i tråd med samfunnets og brukernes behov.
  • Modernisering av biblioteket i tråd med regionale- og nasjonale føringer.
  • Faglig ansvar.
  • Innkjøp, økonomi, resultatoppfølging.
  • Bidra til gode brukeropplevelser.
  • Samarbeid med fylkesbibliotek og andre kommunale bibliotek i Troms og Finnmark.
  • Samarbeid tett opp mot grunnskole og barnehager.
  • Saksbehandling.

Krav til søker:

  • Godkjent bibliotekfaglig utdanning
  • Minimum 3-årig relevant høyskoleutdanning i bibliotek- og informasjonsvitenskap.
  • Bibliotekfaglig kompetanse.
  • Gode IKT-ferdigheter.
  • Samfunnsorientert, litteratur- og kulturinteressert.
  • Kjennskap til biblioteksystemet Mikromarc.
  • Serviceinnstilling.
  • Evne til å jobbe selvstendig og strukturert.
  • Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig.
  • Førerkort klasse B.

Vi søker:

En person som er strukturert og selvstendig. Personen vi søker må være utadvendt, flink med folk og god til å samarbeide med andre personer og ulike samarbeidspartnere. Vi ser for oss en person som ønsker å være med å utvikle bibliotektjenesten til beste for innbyggerne i kommunen, og som vil være med å utvikle vår fokus på utvikling. Vi er inne i en omorganiseringsprosess som fokuserer på å bygge et team som vil være med på å videreutvikle samfunnet vårt.

Personlig egnethet vektlegges.

 

Vi kan tilby:

Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver sammen med gode kollegaer og i nettverk med andre bibliotek.

Avlønning etter avtale. Intervju vil bli benyttet. CV og minst 2 referanser er påkrevet.

 

Søknadsfrist: 26. juni 2020

 

Vi ønsker at du benytter elektronisk søknadsskjema via Storfjord kommunes hjemmeside, klikk her og velg ID 383.

 

Søknad kan også sendes til Storfjord kommune, Oldersletta 1, 9046 Oteren eller pr. e-post til [email protected]

 

Kopi av vitnemål og attester skal ikke vedlegges søknaden, men originale vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju eller sendes inn hvis tilsetting tilbys.

 

I henhold til offentlighetsloven offentliggjøres søkerlisten. Opplysninger om søkeren kan bli offentligjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til rådmann Willy Ørnebakk, tlf. 91174752,

biblioteksjef Marianne Langånes, tlf. 77 21 29 69/473 22 274

eller personalleder Nina Kristiansen, tlf. 982 89 144

 

Del stillingen

Selskap

Storfjord kommune

Kontaktinfo

  • Willy Ørnebakk
  • Tittel: Rådmann
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 911 74 752
  • Marianne Langånes
  • Tittel: Biblioteksjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 77 21 29 69 / 473 22 274
  • Nina Kristiansen
  • Tittel: Personalleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 982 89 144

Lokasjon

  • Storjord I Tysfjord

Søknadsfrist

Juni 26, 2020

Daglig leder (søknadsfrist snarest)

 

Vi er på utkikk etter ny daglig leder til vårt kontor. Tiltredelse etter avtale.

 

Les mer i vår Finn-annonse her. 

 

Vi søker en operativ daglig leder som evner å lede og videreutvikle teamets regnskapskompetanse og forretningsforståelse. Du vil være ansvarlig for selskapets daglige drift som innebærer ansvar for selskapets drift og økonomi, herunder:

·        Personalansvar

·        Utstrakt kundekontakt

·        Årsoppgjør og rådgivning for kunder

·        Selvstendig føring av regnskap, fakturering og lønn.

Vi ønsker at du har erfaring fra regnskap og rådgivning samt høyere utdannelse, gjerne revisor eller autorisert regnskapsfører. Det vektlegges at du er selvstendig og utadvendt med gode relasjonsbyggende egenskaper. Du har personlige egenskaper som initiativrik, ryddig, pågangsmot, positiv innstilling og godt humør.

 

Tiltredelse etter avtale.

For nærmere informasjon kan du ringe Hans Olav Omtveit på 917 81 745.

 

Høres dette ut som deg? Send oss en skriftlig søknad med CV innen 10.07.2020 til

Hans Olav Omtveit på e-post [email protected]

Del stillingen

Selskap

Midt-Telemark Regnskap AS

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Bø I Telemark

Søknadsfrist

Juli 15, 2020

Fastlegehjemler (søknadsfrist 19.07)

 
Herøy kommune, Barn-familie og helse, Fosnavåg

Ledige fastlegeheimlar i Herøy kommune

 

Vi ser etter deg som vil vere vår nye kollega og fastlege ved Herøy legesenter. Herøy legesenter ligg på Eggesbønes saman med dei andre seksjonane under avdeling for barn, familie og helse. Legetenesta i Herøy har 11 fastlegeheimlar, fordelt på Myrvåg legesenter og Herøy legesenter. Herøy kommune har gode vilkår for etablering av praksis.

Ved legesenteret er det for tida ledig 3-4 fastlegeheimlar. Det kan verte aktuelt å slå saman fire heimlar til tre med utgangspunkt i talet på pasientar.

Heimel nr. 1-3 er vakante og det er for tida vikar i desse heimlane. Heimel nr. 4 blir ledig frå 1.september.

Du er velkomen til å søke på alle heimlane sjølv om du ikkje ønsker å gå inn i ein fast heimel, men kan tenke deg eit lenger vikariat.

Arbeidsoppgåver

Fastlegeoppgåver. Det er for tida ikkje knytt allmennlegeoppgåver til stillinga

Opplysningar om heimlane:

  • Følgjande gjeld for heimlane (listepasientar pr. mai 2020/listetak)
  • Fastlegeheimel nr 1: 454/625
  • Fastlegeheimel nr. 2: 588/750
  • Fastlegeheimel nr. 3: 791/850
  • Fastlegeheimel nr. 4: 749/750

Vilkår ved overtaking av praksis:

  • Fastlegeheimel 1-3 blir overdrege kostnadsfritt frå kommunen til ny fastlege
  • Fastlegeheimel nr. 4: Overtaking avtalast mellom den som sluttar og den nye som tek over heimelen. Jf. ASA 4310 pkt. 5.6

Vi vil kunne slå saman desse fire listene til tre lister, avhengig av kva listestorleik søkjarane ønskjer. Ingen av desse heimlane har per i dag allemennlegeoppgåver, jf. fastlegeforskrifta §12.

Vikariat: Ein heimel er ledig frå 25.juni og i eit år (svangerskapspermisjon). Det er for tida 791 pasientar på lista, og listetaket er 800.

Kvalifikasjonar

  • Du må ha norsk autorisasjon og helst vere spesialist i almennmedisin. Vi vil legge til rette for at du kan fullføre spesialistutdanning
  • Du må oppfylle vilkåra i kompetansekravforskrifta og vilkår for refusjon frå Helfo
  • Du må kunne skrive godt norsk og god munnleg framstilling på norsk, svensk eller dansk
  • Godkjend politiattest må leggast fram før tilsetjing

Personlege eigenskapar

  • likar å jobbe i kollegialt fellesskap
  • ønsker å bidra til eit godt arbeidsmiljø
  • er opptatt av fagleg utvikling
  • er fleksibel

Vi tilbyr

  • Godt kollegialt fellesskap men engasjerte faslegar
  • Gode og funksjonelle lokalar
  • Nærleik til andre helse- og omsorgstenester
  • Stabilt hjelpepersonell med lang erfaring
  • Det blir lagt til rette for fagleg utvikling

Gunstige fastlegeavtalar der kommunen driftar legesenteret og leiger det ut til legane. For dette betaler legane basistilskot + kr. 3000 i leige

Lave etableringskostnader.

Kontaktinformasjon

Runa Bakke, Avdelingsleiar, 91621147

Arbeidsstad

Eggesbøvegen 11
6092 Fosnavåg

Søk på stillinga:Klikk her

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgivar:Herøy kommune

Referansenr.:4237498249
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.08.2020
Søknadsfrist: 19.07.2020

Del stillingen

Selskap

Herøy kommune (Møre og Romsdal)

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Fosnavåg

Søknadsfrist

Juli 19, 2020

Maskinist med vedlikeholds- og driftsansvar (søknadsfrist 30.06)

 

Maskinist med vedlikeholds- og driftsansvar

 

Kort om stillingen

Kirkenes havn Sør-Varanger KF har ledig 100% stilling som maskinist med vedlikeholds- og driftsansvar.

Enhet

Kirkenes havn Sør-Varanger KF er et kommunalt foretak som skal ivareta de forvaltnings og driftsmessige oppgaver Sør-Varanger kommune har etter havne- og farvannsloven. Havnevesenet skal bidra til en rasjonell og effektiv havnedrift, føre tilsyn med skipstrafikken og annen bruk av kommunens sjøområde. Kirkenes havn Sør-Varanger KF forvalter kaianlegg med tilhørende bygninger, arealer og utstyr i Kirkenes, Bugøynes og Lanabukt. Foretaket eier M/S Kraft Johanssen.

M/S Kraft Johansen er en slepebåt / isbryter på 197 br. reg. tonn, bygd i 1974, registrert for liten kystfart med tre besetningsmedlemmer, hvorav en maskinsjef. Motor er 2 225 hk / 700 nom. Hk. Wikmann. Fartøyet brukes primært til isbryting i Kirkenes havn, og tar i tillegg ulike oppdrag i nært farvann.

Hovedarbeidsoppgaver

• Maskinist på M/S Kraft Johanssen, sertifikatkrav M3 (III/3), med ansvar for vedlikehold og HMS-rutiner for fartøyet.
• Delta i planlegging og gjennomføring av drift og vedlikehold av foretakets bygninger, anlegg og utstyr.
• Delta i tilsyn og kontroll av havneanlegg og havneområde innenfor kommunens ansvarsområde.
• Delta i saksbehandling innenfor stillingens ansvarsområder.

Kvalifikasjoner
Søker må ha:

• Nødvendige sertifikater til drift og vedlikehold av M/S Kraft Johanssen. Sertifikatkoder refererer til nasjonal kode. STCW 95 referanser i parantes.
• Gode kunnskap om og vilje til bruk av IKT som verktøy for styring, rapportering og kommunikasjon.
• Må beherske norsk skriftlig og muntlig (minimum bestått «Bergenstest»).

Kompetanse og erfaring fra drift og vedlikehold for ivaretakelse av bygninger, utstyr og anlegg er en fordel.

Vi søker etter en medarbeider som

• Har gode samarbeidsevner og er engasjert, med evne til å skape entusiasme og oppslutning omkring sitt arbeidsområde
• Er initiativrikt og utviklingsorientert, og som ser på mulige nye organisasjonsformer som spennende utfordringer
• Tar ansvar og kan arbeide selvstendig
• Er mål- og resultatorientert
• Personlig egnethet vektlegges
• Arbeid med HMS og kvalitetsutvikling skal gjennomsyre all virksomhet.

Kirkenes havn Sør-Varanger KF kan tilby

Lønn etter kvalifikasjoner / avtale. Ansettelse skjer på de vilkår som framgår av gjeldende lover, regler og tariffavtale, herunder 6 måneders prøvetid. Vi har en god pensjonsordning. Pensjonsinnskudd trekkes med 2 %.

Flyttegodtgjøring etter avtale.

Nærmere opplysninger om stillingene kan fås ved henvendelse til havnesjef Eivind Gade-Lundlie og Havnekaptein Maung San Lwin, tlf 78 97 74 44.

I medhold av offentlighetslovens § 25, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om konfidensiell behandling.

Søknad sendes

Kirkenes havn Sør-Varanger KF ønsker å motta alle søknader elektronisk, og oppfordrer søkere til å benytte vårt elektroniske søknadsskjema.
For eventuell veiledning, kontakt servicekontoret tlf: 78 97 76 00.

Attester og vitnemål skal ikke legges ved, men medbringes ved eventuelt intervju eller etter forespørsel. Disse vil ikke bli returnert.

Kvinner oppfordres til å søke.

Søkere bes oppgi 2 referanser i søknaden.

 

Søknadsfrist 30.06.20

 

Vår ref1530
Merk søknad

Fakta

Selskap Sør-Varanger kommune
Stilling Maskinist 1
Stillingstype FAST
Lokasjon Havnevesenet

 

Kontakter

Eivind Gade-Lundlie, Havnesjef
[email protected]
Arbeid  78 97 74 45

Maung San Lwin, Havnekaptein
[email protected]
Arbeid  78 97 75 44

 

NB! Beøk vår side på Facebook: https://www.facebook.com/kirkeneshavn/

 

Sør-Varanger kommune ligger i Troms og Finnmark fylke, helt nordøst med Kirkenes som kommunesenter. Sør-Varanger kommune er landets 4. største kommune i utstrekning, og har vel 10.000 innbyggere. Kommunen grenser både til Russland og Finland. Dette gir kommunen en svært sentral beliggenhet sett fra et næringsmessig synspunkt, i sentrum av Barentsregionen, med isfri havn. Fremtidig olje- og gassvirksomhet i Barentshavet øst vil være et stort utviklingspotensiale for Sør-Varanger kommune og hele regionen. Reiselivsnæringen har hatt en kraftig vekst de senere år, og service er en viktig næring i kommunen. Det er gode muligheter for friluftsliv, jakt og fiske på vidstrakte vidder i flott turterreng. Vi har et levende og allsidig idretts og kulturtilbud. Finnmark har for tiden en ordning med ettergivelse av studielån til Statens lånekasse med 10 %, maks. kr 25.000,- pr. år, samt lavere skatt.

 

Del stillingen

Selskap

Kirkenes havn Sør-Varanger KF

Kontaktinfo

  • Eivind Gade-Lundlie
  • Tittel: Havnesjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Arbeid 78 97 74 45
  • Maung San Lwin,
  • Tittel: Havnekaptein
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Arbeid 78 97 75 44

Lokasjon

  • Kirkenes

Søknadsfrist

Juni 30, 2020

Seniorkonsulent eksamen og vitnemål (søknadsfrist 25.06)

Vil du være med å bidra til gjennomføring og utvikling av god eksamensadministrasjon ved Nord universitet

Seniorkonsulent

 

Nord universitet

Utfordringene verden står overfor krever ny innsikt, innovative løsninger og lokal forankring. Nord universitet er et ungt universitet med sterk regional tilknytning og et globalt perspektiv. Vi leverer fremtidsrettede studietilbud og relevant forskning med fokus på blå og grønn vekst, innovasjon og entreprenørskap, og velferd, helse og oppvekst.

Nord universitet har 11.000 studenter og 1.400 ansatte fordelt på ni studiesteder.

Seksjon for eksamen og vitnemål er en enhet i studieavdelingen ved universitetets fellesadministrasjon. Seksjonen har 23 ansatte fordelt på 4 studiesteder, og ledes av kontorsjef som rapporterer til studiedirektøren.

Seksjonen har ansvar for eksamen, vitnemål og en del andre studieadministrative oppgaver.

Om stillingen

Ved Nord universitet, seksjon eksamen og vitnemål, er det ledig en fast 100 % stilling som seniorkonsulent.

Stillingen har kontorsted Levanger.

Adm 17 - Kontor 5

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgavene er innenfor fagområdene eksamen og vitnemål, som er spennende områder under stadig utvikling. Stillingen vil også kunne få en del andre oppgaver i seksjonen. Innen fagområdet eksamen og vitnemål ligger blant annet følgende oppgaver:

  • Eksamensplanlegging
  • Eksamensavvikling, digital og ordinær
  • Saksbehandling av søknader og klager
  • Produksjon av vitnemål
  • Veilede studenter og ansatte i spørsmål om eksamen og vitnemål
  • Løpende driftsoppgaver
  • Utviklingsoppgaver og kvalitetssikring av prosesser og rutiner
  • Hvilke oppgaver som den som blir ansatt får, vil avhenge av kompetansen både til den nyansatte
  • og seksjonen totalt. Arbeidsoppgavene vil kunne endres etter seksjonens behov.

Kvalifikasjonskrav

  • For ansettelse i stilling som seniorkonsulent kreves relevant utdanning fra universitet eller høyskole, bachelorgrad eller tilsvarende. Lang og relevant praksis kan kompensere for deler av utdanningskravet
  • I tillegg er det en forutsetning med omfattende relevant erfaring og spesialkompetanse på høyt nivå tilpasset stillingens funksjoner
  • Erfaring fra offentlig forvaltning, samt kjennskap til universitets- og høyskolesektoren vil bli vektlagt
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Gode IT-ferdigheter
  • Øvrige kvalifikasjoner og personlig egnethet
  • Evne til å arbeide systematisk, strukturert og selvstendig med flere parallelle prosesser
  • Erfaring fra offentlig forvaltning, herunder behandling av søknader og klager, samt kjennskap til universitets- og høgskolesektoren
  • Serviceinnstilling, initiativrik og med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Ha kunnskap og erfaring fra store organisasjoner med stor administrativ og faglig kompleksitet
  • Erfaring med bruk av relevante IKT – verktøy
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi kan tilby

  • Stillingen lønnes etter statens lønnsregulativ, kode 1363 seniorkonsulent – Ltr. 52 – 61. NOK 464 00 – 542 400. Lønn etter ansiennitet og kvalifikasjoner. Fra lønnen går lovfestet innskudd i Statens pensjonskasse.
  • God låne-, forsikrings- og pensjonsordning i Statens pensjonskasse
  • Kreativt og kollegialt arbeidsmiljø
  • En arbeidsplass i stadig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Aktivt bedriftsidrettslag

Generell informasjon

Den som ansettes må rette seg etter de lover, avtaler og instrukser som til enhver tid gjelder for stillingene. Det tas forbehold om endringer i ansvars- og arbeidsområdet som følge av framtidige organisasjonsendringer ved Nord universitet.

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Nord universitet oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med nedsatt funksjonsevne, hull i CV`en, innvandrerbakgrunn og ellers ulik livserfaring til å søke. Universitetet praktiserer moderat kjønnskvotering i samsvar med lokal tilpasningsavtale for Hovedavtalen i Staten.

Opplysninger om nedsatt funksjonsevne eller hull i CV kan bli brukt til anonymiserte registeringsformål.

Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.

 

Kontakt
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til:

Leder seksjon eksamen og vitnemål Brynjar Jørstad, [email protected], +47 47 32 89 72
Kontorsjef seksjon eksamen og vitnemål Åse Irene Skatland, [email protected]. +47 41 11 20 36

 

Søknad

Søknad med cv, kopi av vitnemål og attester sendes elektronisk innen 25.06.2020

 

All dokumentasjon lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Det er søkers ansvar å sende inn fullstendig dokumentasjon elektronisk innen søknadsfristen.

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv etter ønske om å bli utelatt fra søkerlisten. Søkere som likevel ber om konfidensialitet, må grunngi dette særskilt i søknaden. Søkerne vil i tilfellet bli forhåndsvarslet om offentliggjøring.

Referanse: 30090433

 

Søknadsfrist 25. juni 2020

 

Arbeidsgiver Nord universitet
Kommune Levanger
Omfang Heltid  Varighet Fast

Jobbnorge-ID 187668

 

Levanger sentrum og utsikten til sundet - innherred

 

Del stillingen

Selskap

Nord universitet

Lenke til firma

https://www.nord.no/no

Kontaktinfo

  • Brynjar Jørstad
  • Tittel: Leder seksjon eksamen og vitnemål
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: , +47 47 32 89 72
  • Åse Irene Skatland
  • Tittel: Kontorsjef seksjon eksamen og vitnemål
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 41 11 20 36

Lokasjon

  • Levanger

Søknadsfrist

Juni 25, 2020

Fagleder ved kulturskolen (søknadsfrist 21.06)

Herøy kommune ligger på Helgelandskysten, midt i Norge. Kommunen, som har flere øyer enn innbyggere, betraktes av mange som et av verdens vakreste steder. Kommunens innbyggere er bosatt på flere øyer. De største er knyttet sammen med bruer. Vi er rundt 1750 innbyggere, og vil gjerne bli flere, så du er hjertelig velkommen. I Herøy finnes det et hav av muligheter, for deg som vil. Skjærgården byr på enestående friluftsopplevelser. Herøy kommune har gode offentlige tjenestetilbud som full barnehagedekning, kulturskole, idrettshall, kunstgressbane og et aktivt idretts- og kulturliv. Kommunen har god kommunikasjon med ferjer og hurtigbåt til regionsentret Sandnessjøen. Der finnes det gode kommunikasjoner videre som flyplass, anløp av hurtigruten og gode bussforbindelser til Mosjøen som korresponderer med tog. Regionen har en svært positiv utvikling basert på økt oljeaktivitet og er et av landets største oppdrettsområder.

 

Fagleder ved kulturskolen

100 % stilling som fagleder ved kulturskolen

Kulturskolen skal ha en viktig samfunnsrolle og særlig bidra til gode oppvekstsvilkår i kommunen.
Herøy kulturskole tilbyr undervisning innen instrument- og vokalopplæring. I tillegg er det ønskelig med undervisning innen visuelle fag, kor og prosjektbasert undervisning innen ulike kunstuttrykk.
Kulturskolen skal samarbeide med biblioteket, barnehagene, grunnskolen, SFO, institusjoner og det frivillige kulturlivet.

Leder skal sørge for at kulturskolen har et rikt tilbud som favner både i bredde og dybde.
Kulturskolen inngår i kulturenheten og er organisert under oppvekst og kultur. Stillingen er en 100 % fast faglederstilling hvor 20 % er knyttet til administrasjon og 80 % er undervisning og utvikling. Organisatorisk er kulturskolen underlagt kulturenheten sammen med biblioteket og frivilligsentralen. Stillingen rapporter direkte til kommunalsjef for oppvekst og kultur.
Administrasjon og undervisninga er lokalisert ved Herøy skole hvor kulturskolen har egne lokaler. Fagleder er eneste ansatte ved kulturskolen.

I dag har Herøy kulturskole undervisningstilbud innen gitar, ukulele, keyboard, trommer, sang og band. Hvilke tilbud som kan gis utarbeides i tett samarbeid med person som tilsettes i stillingen.

Arbeidsoppgaver

  • Undervise elever ved kulturskolen
  • Oppfølging av den daglige virksomheten i kulturskolen og tiltak/prosjekter som kulturskolen har ansvar for
  • Kulturfaglig, pedagogisk, økonomisk og administrativ ledelse og utvikling av kulturskolen
  • Tett samarbeid med brukere, skolen, barnehagene, biblioteket og samarbeidspartnere. Funksjon som kulturkontakt i den kulturelle skolesekken.
  • Samarbeide med profesjonelle kulturaktører og frivillige organisasjoner
  • Organisere og være vert for konserter og forestillinger i kulturskolens regi
  • Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes

Vi søker deg som

  • Kan undervise i kulturfag som musikk/ dans/ teater og visuell kunst
  • brenner for at barn og unge skal få delta i fritidsaktiviteter og utvikle seg i trygge og sosiale læringsmiljø
  • har stort engasjement og interesse for kulturlivet
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • er løsningsorientert og fleksibel
  • Selvstendig, nytenkende, kreativ og utviklingsorientert
  • har erfaring og kompetanse i å lede kulturprosjekter

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning, fortrinnsvis kulturfaglig og/eller pedagogisk.
  • Erfaring fra arbeid med barn og ungdom
  • Erfaring med administrasjon
  • Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper.

Andre opplysninger

Den vi ansetter, må legge frem tilfredsstillende politiattest før tiltredelse.

Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, herunder medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning.

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

Søknadsprosedyre

  • Alle søknader på ledige stillinger skal registreres elektronisk via:
  • Evt. vedlegg til søknad må være i PDF format.
  • Dersom du trenger hjelp med søknaden kan du henvende deg til kommunen.
  • Interne søkere bes bruke samme e-post som er registrert i lønnssystemet.

 

Søknadsfrist 21.06.20

 

Vår ref2479
Merk søknad

Fakta

Selskap Herøy kommune
Stilling Fagleder
Stillingstype Fast
Lokasjon Herøy administrasjonsenheten

 

Kontakter

Liv-Åse Lorentzen, Kommunalleder 2
[email protected]
Arbeid  975 83 313

 

 

Del stillingen

Selskap

Herøy kommune i Nordland

Kontaktinfo

  • Liv-Åse Lorentzen
  • Tittel: Kommunalleder 2
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Arbeid 975 83 313

Lokasjon

  • Herøy

Søknadsfrist

Juni 21, 2020

Undervisningsstilling TIP (søknadsfrist 21.06)

Høyanger vidaregåande skule, Vestland fylkeskommune

Undervisningsstilling i Teknikk- og industriell produksjon

 

Undervisning hovudsakleg på Vg1 TIP.

Arbeidsoppgåver

  • Undervisning på programområde Teknikk- og industriell produksjon, som i hovudsak er mekaniske fag. Må påberekne å vere kontaktlærar.

Kvalifikasjonar

  • Fagbrev og arbeidserfaring innafor fagområdet TIP. Teknisk fagskule, ingeniørhøgskule eller godkjent yrkesfaglærarutdanning
  • Ønskjeleg med kompetanse innafor eit eller fleire av desse områda: industrimekanikar, sveisar, platearbeidar, hydraulikk, pneumatikk, PLS, 3D teikning og printing.
  • Gode digitale ferdigheiter

Personlege eigenskapar

  • Høyanger vgs har eit godt arbeidsmiljø for både tilsette og elevar. Vi er svært opptekne av gode relasjonar mellom lærar og elev.
  • Du må ha gode samarbeidsevner og villig til å dele kunnskap. Vi ser etter deg som er
  • løysingsorientert og som er oppteken av å skape resultat i lag med andre.
  • Du må kunne kommunisere godt både skriftleg og munnleg.
  • Meir informasjon om skulen finn du på skulen si heimeside
    https://www.hoyanger.vgs.no

Vi tilbyr

  • Lønn etter gjeldande regulativ.
  • Fylkeskommunale tilsetjingsvilkår.
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår.
  • Hjelp til å skaffe bustad.

Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg og pedagogisk kompetanse

Andre opplysningar

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova §25.2.ledd kan opplysningar om søkjaren verta offentleggjort sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på offentleg søkjarliste. Søkjaren vil alltid bli varsla på førehand dersom søkjarlista vert offentleggjort.

Administrasjonsmålet i Vestland fylkeskommune er nynorsk.

Alle nytilsetjingar i Vestland fylkeskommune blir gjort med prøvetid på 6 månader.

Den som skal tilsetjast i vidaregåande skule må legge fram godkjent politiattest

 

Søknadsfrist: 21.06.2020

 

Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Høyanger
Stillingstittel: Undervisningsstilling i Teknikk- og industriell produksjon
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Vikar
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4248204562
Stillingar: 1
Startdato: 01.08.2020
Sluttdato: 31.07.2021
Arbeidsstad Einar Førdes veg 1, 6993 Høyanger

 

Kontaktinformasjon

Ståle Walsvik, avdelingsleiar
57 63 77 81

Torill Thorbjørnsen, rektor
57 63 77 87

 

Høyanger vidaregåande skule

 

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Ståle Walsvik
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 57 63 77 81
  • Torill Thorbjørnsen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 57 63 77 87

Lokasjon

  • Høyanger

Søknadsfrist

Juni 21, 2020

Psykolog / Psykologspesialist 2 faste stillinger (søknadsfrist 25.06)

 

2 faste stillingar for psykolog/psykologspesialist

 

Arbeidsoppgåver

  • Vurdering, utgreiing og behandling av pasientar med eit vidt spekter av psykiske lidingar.
  • Tverrfagleg samarbeid internt og samarbeid med fyrstelinja.
  • Dokumentere iht. interne retningslinjer og krav.
  • Bidra til fagutvikling og eit godt arbeidsmiljø.
  • Rettleie fyrstelinja.

Kvalifikasjonar

  • Norsk autorisasjon som psykolog er eit krav
  • Ynskjeleg med spesialist i klinisk vaksenpsykologi
  • Relevant klinisk erfaring
  • Utgreiings- og behandlingskompetanse vert vektlagt
  • Må beherske norsk skriftleg og munnleg
  • Gode samarbeidsevner

Me tilbyr

  • Stillingsbrøk 100%
  • Varierte og utfordrande arbeidsoppgåver i eit aktivt fagmiljø
  • Kurs og rettleiing etter avtale
  • Internundervisning og lokale rettleiingsgrupper
  • Nye lokaler
  • Løn etter avtale

Tiltredingsdato: hausten 2020

 

Søknadsfrist: 25. juni 2020

 

Spørsmål om stillingen

Cathrine Stue Børhaug, Avdelingsleiar, poliklinikkane

Telefon56 51 40 00

 

Sektor Privat

Antall stillinger 2

Sted Bjørkelivegen 27, 5705 Voss

Bransje Helse og omsorg

Stillingsfunksjon Helsepersonell / Psykolog

 

Om arbeidsgiveren

Voss DPS NKS Bjørkeli er distriktspsykiatrisk senter for Voss lokalsjukehusområde (Voss, Kvam, Vaksdal, Ulvik, Eidfjord), ca. 24 000 innbyggjarar over 18 år.

Voss DPS har ei poliklinikkavdeling med 2 seksjonar og ei døgnavdeling med 12 senger. Voss DPS har 75 tilsette, er tverrfagleg samansett med blant anna psykologar/psykologspesialistar.
Poliklinikkavdelinga består av allmennpsykiatrisk poliklinikk og rehabiliteringspoliklinikk. Me held til i nye lokale på Voss.

Voss DPS er eigd av Norske Kvinners Sanitetsforening (N.K.S. Vestland Sør) og har driftsavtale med Helse Vest RHF.

 

Del stillingen

Selskap

Voss DPS NKS Bjørkeli

Lenke til firma

https://bjorkeli.no/

Kontaktinfo

  • Cathrine Stue Børhaug
  • Tittel: Avdelingsleiar, poliklinikkane
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon 56 51 40 00

Lokasjon

  • Voss

Søknadsfrist

Juni 25, 2020

Brannsjef (søknadsfrist 20.06)

 

Ledig stilling som brannsjef

 

Midt-Gudbrandsdal Brannvesen MGB, er et felles brannvesen for Ringebu, Sør-Fron og Nord-Fron kommuner. Innbyggertallet i regionen er ca. 13 500. MGB har fem brannstasjoner med godt og moderne utstyr og 51 ansatte i hel- og deltidsstillinger. Ringebu kommune er administrasjonskommune, og brannvesenet er politisk styrt gjennom representantskapet for interkommunale ordninger.

Nåværende leder går av med pensjon 31.august. Stillingen er derfor ledig fra 1.september 2020.
Leder for MGB er en selvstendig stilling. Som leder vil du ha fullt fag-, personal- og økonomiansvar, vide fullmakter og et stort handlingsrom. Administrativt rapporterer leder av MGB til kommunedirektøren i Ringebu og er saksbehandler for saker som skal til representantskapet, slik som økonomiplan/budsjett og regnskap. MGB gjennomfører egne investeringer og er et interkommunalt samarbeid mellom kommunene Nord-Fron, Sør-Fron og Ringebu. Ringebu kommune har en administrativ organisering med to ansvarsnivå, og leder for MGB deltar som tjenesteleder i kommunedirektørens ledergruppe. Brannsjefen vil inngå i 4-delt overordnet vakt og må derfor bo eller evt. bosette seg i MGB-området.

Vi søker en raus, solid og spenstig leder med relevant utdanning og erfaring fra brann- og redningstjenesten. Du er systematisk, utviklingsorientert, god på relasjonsbygging og har en inkluderende lederstil. I tillegg har du en analytisk og strukturert arbeidsform, økonomikompetanse og god kjennskap til digitale verktøy.

Ønskede kvalifikasjoner:

• Utdannelse, kvalifikasjoner som brannsjef fra Norges brannskole eller tilsvarende
• En framoverlent og uredd holdning
• Ledererfaring
• God fysisk form
• Personlig egnethet vil bli vektlagt
• God skriftlig framstillingsevne

Hva kan vi tilby?

• Varierte og utfordrende oppgaver i et godt arbeidsmiljø
• Vi tilbyr gode forsikrings- og pensjonsordninger og lønn etter avtale
• Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
• Fleksibel arbeidstid

 

Søknadsfrist er 20.06.2020

 

Mer informasjon om Midt-Gudbrandsdal brannvesen og Ringebu kommune finner du under http://www.mgb.no og www.ringebu.kommune.no.

Nærmere opplysninger om stillingen som tjenesteleder fås hos konstituert kommunedirektør tlf. 980 12 510.evt. [email protected].

Ufullstendige søknader vil bli returnert. Kun søknader som er lagt inn med elektronisk skjema vil bli vurdert. Kommunen praktiserer meroffentlighet og opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søker vil bli varslet om dette på forhånd. Ansettelse skjer på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Du kan søke stilling ved å gå inn på www.ringebu.kommune.no og klikke på fanen «søknadssenter» og «søknad på ledig stilling».

Søknaden må merkes med saksnummer 20/3085

Del stillingen

Selskap

Midt-Gudbrandsdal Brannvesen MGB

Lenke til firma

http://www.mgb.no/

Kategorier

brannbrannsjef

Kontaktinfo

  • Gro Li Sletvold
  • Tittel: kommunedirektør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 98012510

Lokasjon

  • Ringebu
  • Sør-Fron
  • Vinstra

Søknadsfrist

Juni 20, 2020

Frivillighetskoordinator helse og velferd (søknadsfrist 17.06)

Holmestrand kommune, Folkehelse, forebygging og frivillighet

 

Frivillighetskoordinator i Helse og velferd

 

Holmestrand kommune er i en spennende tid som ny kommune fra 1.1.2020. Kommunen har henholdsvis ca. 24 000 innbyggere og 1800 ansatte, og med en god tilvekst. Holmestrand har en sentral plassering på Østlandet med E-18, nærhet til flyplasser, en moderne jernbanestasjon, fantastisk natur og et godt idretts og kulturtilbud.

Programområdet Helse og velferd er etablert med seks virksomheter og har ansvar for store deler av helse- og omsorgstjenestetilbudet til innbyggere i Holmestrand. Sentrale koordinatorfunksjoner i programområdet justeres nå mot tjenestene for å styrke helsefremmende og forebyggende innsatser i tråd med mål i kommunens handlingsprogram, kvalitetsreformen Leve hele livet og utvikling av et aldersvennlig lokalsamfunn. Helse og velferd skal blant annet sørge for økt stimulering til frivillig innsats og samarbeid mellom sektorer for et mer inkluderende lokalsamfunn, der flest mulig i alle aldre kan leve aktive og meningsfulle liv. Seniorressursen, generasjonsmøter, aktivitet, fellesskap og samskaping er viktige faktorer i arbeidet, som skal bidra til å sikre fremtidig bærekraft i et lokalsamfunn der flere vil bli eldre og tilgangen på omsorgsressurser vil reduseres. Funksjonen Frivillighetskoordinator i Helse og velferd er sentral i å etablere økt samarbeid og aktivitet rundt tjenestetilbud og lokasjoner i programområdet. Er du en person som liker å jobbe med samskaping, tverrsektorielle og tverrfaglige innsatser og innovasjonsprosesser, der nye ideer blir nyttiggjort som praksis, er dette stillingen for deg!

Kommunen søker en engasjert frivillighetskoordinator til rekruttering av frivillige aktører og etablering av ulikt samarbeid for økt aktivitet rundt ulike tjenesteområder i Helse og velferd. Arbeidet vil bestå av å initiere og lede samskaping mellom sektorer og grupper, etablering av varige samarbeidstilbud og aktiviteter på ulike lokasjoner. Dette med mål om å fremme helse og livskvalitet og forhindre ensomhet og utenforskap i lokalsamfunnet. Frivillighetskoordinator skal arbeide for stabilitet og forutsigbarhet i etablerte tilbud, men også fange opp og formidle nye behov og initiativer som kan gi nye tilbud og aktiviteter. En viktig del av arbeidet vil være formidling av aktiviteter og stimulering til deltakelse via ulike fora. En annen viktig del av arbeidet vil være å spre entusiasme og pågangsmot til deltakelse i den tverrsektorielle dugnaden lokalsamfunnet er avhengig av for å ivareta livskvalitet for alle innbyggere i årene som kommer.

Stillingen frivillighetskoordinator er organisatorisk plassert i Virksomhet folkehelse, forebygging og frivillighet, og har virksomhetsleder som nærmeste leder. Frivillighetskoordinator skal ikke ha lederansvar for frivillige personer, men bidra til tilknytning og opplæring i regi av Frivilligsentraler og andre samarbeidende frivillige aktører.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for å videreutvikle frivillighetsarbeidet knyttet til tjenesteområder og virksomheter i Helse og velferd.
  • Initiere tverrsektorielt samarbeid og etablere varige strukturer for dette i virksomhetene.
  • Utarbeide systematiske planer for frivillighetsarbeidet i virksomhetene.
  • Sikre etablering av ulike bidrag og aktiviteter initiert av samarbeidende aktører.
  • Stimulere til sosialt entreprenørskap.
  • Stimulere til samarbeid med barnehager og skoler i lokalmiljøet.
  • Synliggjøre tjenestelokasjonenes positive bidrag i lokalmiljøet.
  • Trekke inn pårørendegrupper som ledende ressurser til frivillige oppgaver, tilbud og arrangementer.
  • Sørge for utvikling av konsepter der frivillige inngår i rehabiliteringsarbeid.
  • Synliggjøre de frivilliges arbeid internt og eksternt.
  • Samskaping.
  • Tiltak- og prosjektutvikling.
  • Ledelse av prosjekter og prosesser.
  • Søke komplementære prosjekt og tilskuddsmidler

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning fra høyskole/universitet
  • Utdanning og erfaring innen tverrfaglig og tverrsektorielt arbeid.
  • Erfaring med samskaping, medvirknings- og involveringsprosesser.
  • Kompetanse eller erfaring med tiltaks- og prosjektgjennomføring.
  • Gode skriftlige og muntlige formidlingsferdigheter.
  • Erfaringer med digitale systemer
  • Erfaring med søknader på ulike tilskudd.
  • Førerkort for bil.

Personlige egenskaper

  • Innovativ, iderik og entusiastisk
  • Strukturert med gode evner til å planlegge og organisere arbeidet
  • Gjennomføringsevne
  • Selvstendig, fleksibel og løsningsorientert
  • Gode relasjons-, samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
  • Leverer høy kvalitet
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter er en forutsetning, og erfaring og gode resultater fra lignende arbeid vil være en fordel. Oppgaver og funksjoner i stillingene vil for øvrig følge av den utvikling og behov som programområdet Helse og velferd og kommunen til enhver tid har.

Ved tilsetting vil det bli lagt stor vekt på personlig egnethet for stillingene.

Kjenner du deg igjen i dette – da blir vi svært glad for å høre fra deg!

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende 100 % fast stilling innenfor et kompetanse- og fagfelt med stor samfunnsbetydning og stor offentlig interesse.
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige kolleger.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Lønn etter avtale/tariff. Medlemskap i god pensjonsordning i KLP. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Fylke: Vestfold og Telemark
Jobbtype: Fast  Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 17.06.2020

 

Arbeidssted: Holmestrand

 

Kontaktpersoner:

Virksomhetsleder Unn Klausen Dinga

mob: 476 42 789

 

Hjemmeside:
www.holmestrand.kommune.no
Adresse: Langgt. 45 3080 Holmestrand

Holmestrand kommune, Folkehelse, forebygging og frivillighet

Holmestrand kommune har ca. 24 000 innbyggere og ca. 1 800 årsverk. Kommunen ligger vakkert til med lang kystlinje, flott natur, innsjø, elver, skog og fjell. Jernbanen og E18 går gjennom kommunen og gir god kommunikasjon både nordover og sørover.

 

Holmestrand – Wikipedia

 

Del stillingen

Selskap

Holmestrand kommune

Kontaktinfo

  • Unn Klausen Dinga
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 476 42 789

Lokasjon

  • Holmestrand

Søknadsfrist

Juni 17, 2020