Tomrefjord skule – Undervisningsstillingar (søknadsfrist 08.05.2023)

 

Undervisningsstilling – inntil 100% fast og inntil 100% årsvikariat

 

 

Stillingstype

Tomrefjord skule har ledig fast inntil 100% fast undervisningsstilling i ungdomsskulen frå 01.08.2023. I tillegg har vi eit 100% årsvikariat ledig

Tomrefjord skule er ein 1 – 10 skule, og årsvikariatet kan gjelde i heile skulen si verksemd, både i ungdomsskulen og barneskulen. Det kan, for den faste stillinga, vere aktuelt med kontaktlærarfunksjon. Vi tek atterhald om endringar elles i organisasjonen.

 

Arbeidsoppgåver

  • undervisning og rettleiing av elevar
  • vurderingsarbeid vert lagt vekt på gjennom ulike former for elevvurdering
  • motivere elevane til innsats for eiga læring
  • tverrfagleg samarbeid med andre faginstansar
  • samarbeid med elevar, føresette og kollegaer
  • rettleie elevar fagleg og sosialt

 

Kvalifikasjonar

  • det er ønskeleg med utdanning og erfaring innan fleire fag. Spesielt er det ønskeleg med faga matematikk, naturfag, norsk, norsk for framandspråklege og engelsk. Det er ønskeleg med kompetanse i spesialpedagogikk for begge stillingane.
  • andre fagområde kan også vere aktuelle.
  • beherske norsk munnleg og skriftleg. Kravet til språk er minimum bestått språkopplæring på nivå B2
  • ha god kommunikasjonsevne
  • digital kompetanse
  • bidra til teamutvikling
  • engasjert og fagleg dyktig
  • det blir stilt krav om politiattest
  • det vert stilt krav til allmennlærarutdanning eller tilsvarande pedagogisk utdanning.
  • personlege eigenskapar vil og bli vektlagt

 

Personlege eigenskapar

  • kan jobbe sjølvstendig og strukturert
  • er opptatt av barn og unge si læring og utvikling
  • kan rettleie elevane til godt læringsutbytte
  • har fokus på klasseleiing
  • opptrer som ein trygg og tydeleg vaksen
  • er løysingsfokusert og utviklingsorientert
  • er fleksibel, omgjengeleg og har god samarbeidsevne

 

Vi tilbyr

  • eit godt arbeidsmiljø og dyktige kollegaer
  • ein arbeidsplass med fokus på utvikling
  • løn etter gjeldande avtaleverk
  • ein kommune som er IA-bedrift og har fokus på nærværsarbeid
  • gode pensjons- og forsikringsordningar i tråd med tariffavtale

 

Tilsettingsvilkår

Løns- og tilsetjingsvilkår i samsvar med gjeldande avtaleverk. Det vert trekt 2 % av lønna i pensjonsinnskot. Kommunen har prøvetidsevaluering. Prøvetida er 6 månader i faste stillingar.

Ved tilsetting som krev politiattest skal denne ikkje vere eldre enn 3 månader.
Aktuelle søkjarar vert innkalla til samtale eller intervju.

 

Referansar

Oppgi referansar

 

Søknad

Vestnes kommune nyttar elektronisk søknadsprosess. Det betyr at det berre er søknader sendt via vårt elektroniske søknadssystem som vil bli tatt i betraktning.
Det er viktig at du tar deg tid til å svare på spørsmåla vi stiller og registrerer din CV i søknadsskjemaet. Det er ikkje mogleg å sende med vedlegg. Attestar og vitnemål må derfor takast med til intervju.

Søkjarlista kan bli offentleggjort.

 

Søk her

 

 

  • Referansenr: 23/1033
  • Fylke: Møre og Romsdal
  • Jobbtype: Fast
  • Heiltid/Deltid: Heiltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 08.05.2023
  • Tiltreding: 01.08.2023
  • Arbeidsstad: Tomrefjord skule

 

Kontaktpersonar

Ronny Engan
mob: 95102115

 

Heimeside

www.vestnes.kommune.no

 

Adresse

Lidvegen 14 6393 Tomrefjord

 

Vestnes kommune

Tomrefjord skule er ein kombinert barne- og ungdomsskule med ca. 215 elevar. Skulen ligg fint til mellom fjord og fjell, og disponerer område med gapahuk ved sjøen. Naturen blir brukt aktivt i undervisninga. Rett ved skulen ligg også nyrenovert idrettshall med tilhøyrande svømmebasseng. Skulen har elevar frå Tomrefjord og Øverås på barnesteget. På ungdomssteget kjem elevane i tillegg frå Fiksdal og Rekdal.

Del stillingen

Selskap

Vestnes kommune

Kontaktinfo

  • Ronny Engan
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 951 02 115

Lokasjon

  • Vestnes
  • Tomrefjord

Søknadsfrist

Mai 8, 2023

Kirkeverge – 50 % fast stilling, Krødsherad kirkelige felleskontor (søknadsfrist 31. mai 2023)

 

Ønsker du deg en spennende, meningsfull og viktig lederjobb?

 

 

Om arbeidsgiveren

Krødsherad kirkelige fellesråd
Olberg 22
3536 Noresund

Den norske kirke i Krødsherad består av ett sokn som geografisk sammenfaller med Krødsherad kommune. Fellesrådet består av meninghetsrådet, soknepresten og en representant fra Krødsherad kommune og har arbeidsgiveransvar for kirkens ansatte. Videre er Fellesrådet ansvarlig for tre kirkebygg og andre bygg på soknets eiendommer. Fellesrådet er også gravplassmyndighet i Krødsherad.

 

Krødsherad kirkelige fellesråd søker etter en kirkeverge med kompetanse og engasjement til å lede og videreutvikle den kirkelige virksomheten. Som kirkeverge vil du få en spennende, meningsfull og viktig lederjobb, med god bredde i ansvarsområder. Krødsherad kirkelige fellesråd har ansvar for 2,75 årsverk og har et driftsbudsjett på kr 2.425.000. Stillingen rapporterer til fellesrådet.

 

Ansvars- og arbeidsoppgaver

  • Som kirkeverge er du leder av fellesrådets virksomhet med overordnet ansvar for personal, økonomi, gravferdsforvaltning og drift av bygg og anlegg.
  • Sørge for effektiv bruk og forvaltning av tildelte økonomiske ressurser.
  • Lede og utvikle de ansatte og legge til rette for et godt arbeidsmiljø og godt samarbeid mellom arbeidsgiverlinjene.
  • Sikre at fellesrådet gis best mulig grunnlag for å gjennomføre strategier og planer for å sikre måloppnåelse.
  • Arbeide for å ivareta soknets interesser og fremme samarbeid med nærliggende sokn og fellesråd.
  • Legge til rette for en effektiv organisasjon som leverer tjenester av høy kvalitet.
  • Sørge for den daglige drift av kontorfunksjoner.
  • Ivareta digitalisering og effektiv drift av it-systemer.

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • God lederkompetanse.
  • God økonomikompetanse.
  • God digital kompetanse.
  • God organisasjonsforståelse og kjennskap til relevant lov- og avtaleverk.
  • Erfaring med organisasjonsutvikling og endringsprosesser.
  • Relevant høyere utdanning.
  • Må beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig.

Vi søker etter en relasjonsbygger og lagspiller som kan være med å utvikle kirken i Krødsherad sammen med de andre i staben, folkevalgte og frivillige. Stillingen innebærer bred kontakt med de som søker kirkens tjenester i Krødsherad. Gode kommunikasjonsevner og personlig egnethet vil derfor bli vektlagt.

 

Krødsherad kirkelige fellesråd kan tilby

  • Interessante og spennende utfordringer.
  • Gode muligheter for å forme og utvikle egen arbeidshverdag.
  • Et hyggelig og fleksibelt arbeidsmiljø med høyt faglig nivå.
  • Lønn etter avtale, ordnede arbeidsforhold, pensjons- og forsikringsordning.

 

Den som ansettes må også

  • Være medlem av Den norske kirke.
  • Ha førerkort klasse B og kunne disponere egen bil.
  • Være innstilt på noe møtevirksomhet på ettermiddags- og kveldstid.

 

For mer informasjon, ta kontakt med

Leder i Krøsherad kirkelige fellesråd Elisabeth Solberg, tlf 482 66 805.
Kirkeverge Truls Glesne, tlf 995 10 639.

 

 

Elektronisk søknad skal benyttes.

 

 

Om stillingen

  • Stillingstittel: Kirkeverge – 50 % fast stilling
  • Antall stillinger: 1
  • Ansettelsesform: Fast
  • Prosent: 50 %
  • Heltid/deltid: Deltid
  • Sektor: Offentlig

 

 

Søk på jobben

 

 

Søknadsfrist: 31. mai 2023

 

Kontaktperson for stillingen

Truls Glesne
+47 99510639
[email protected]

 

Om arbeidsgiveren

  • Arbeidsgiver: Krødsherad kirkelige felleskontor

Krødsherad kommune ligger i Buskerud kun 10 mil fra Oslo. Med strandlinje til Krøderen og høyfjell som Norefjell, byr kommunen på både fjord, fjell og fin natur. Dette har skapt en sterk turisnæring og et variert næringsliv i kommunen.

 

 

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kirkelige felleskontor

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Noresund

Søknadsfrist

Mai 31, 2023

Kantor i Lade menighet (Søknadsfrist 11.05.2023 )

Orgel – foto Bo Mathisen

 

Kantor i Lade menighet

 

 

Lade er et område i Trondheim som opplever en en rivende utvikling med store utbyggingsprosjekter i flere områder. Dette medfører stor tilflytning til bydelen. Menigheten ønsker å synliggjøre og utvikle Folkekirka både overfor etablerte og nye beboere på Lade, og tror at musikk og kultur vil være viktige verktøy så vel strategisk som i daglige engasjement og opplevelser. Middelalderkirken fra før år 1200 er et landemerke i bydelen som skaper identitet og tilhørighet. Kirka som institusjon er til stede og medregnet i lokalmiljøet, og menigheten har et godt utbygd frivillighetsapparat. Menighets-rådet har særlig oppmerksomhet retta mot arbeid for barn og unge. Den ansatte vil bli tilsatt i KfiT, med for tiden arbeidssted ved Lade menighet. Avdelingsleder Kirkeliv vil være kantorens nærmeste overordnede.  

 

Arbeidsoppgaver

  • Faglig og musikalsk ansvar ved gudstjenester og seremonier.
  • Lede og administrere kirkekor/forsangergruppe.
  • Delta i menighetsarbeidet, hyggestunder, sykehjem etc.
  • Videreføre og utvikle tilbudet med kulturarrangement i kirka i samarbeid med stab og eventuelt eksterne aktører.
  • Deltakelse i diakonale samlinger som internasjonal språkkafe og andakter på institusjoner, trosopplæringstiltak og barnehage- og skolegudstjenester.

Det forutsettes et tett samarbeid med de øvrige kirkemusikerne i nærområdet og ellers et naturlig samarbeid med byens øvrige kantorer. Aktivt samarbeid med prester, diakon og menighetspedagog er en nødvendighet. Det er forventninger om et nært samarbeid med lokalt musikk- og kulturliv med blant annet å arrangere kulturmesser. Deltakelse på stabsmøter er, på lik linje som for de øvrige ansatte, obligatorisk. Tilsyn og ansvar for vedlikehold av menighetens instrumenter (orgler og pianoer) i samarbeid med øvrige kantorer i kirka i Trondheim.  

 

Kvalifikasjoner

  • Det kreves utdanning i samsvar med «Tjenesteordning for kantorer» evt annen relevant kompetanse.
  • Erfaring fra arbeid med kor vil være en fordel.
  • Det ønskes erfaring med barn, unge og konfirmanter, og gjerne traktere ulike instrumenter.
  • Det er ønskelig med evner til nytenking og videreutvikling av sang- og musikklivet i menigheten og lokalmiljøet.
  • Det er ønskelig med ferdigheter og erfaring fra menighet- og gudstjenesteliv.
  • Medlemskap i Den norske kirke kreves.
  • Søkere må beherske skandinavisk/norsk muntlig og skriftlig.

 

Personlige egenskaper

Kandidater må kunne arbeide selvstendig, være initiativrik, og ha evne til å se, planlegge og prioritere egne oppgaver og tid. Det legges stor vekt på fleksibilitet og samarbeidsevne. Engasjement og initiativ for mangfold i det kirkemusikalske arbeidet vil bli vektlagt.  

 

Vi tilbyr

  • Et godt og inspirerende arbeidsmiljø.
  • Spennende oppgaver knyttet til videreutvikling av menighetens musikk og kulturarbeid.
  • Vakre Lade kirke som arbeidsplass.
  • En variert og utfordrende jobb i en engasjert menighet.
  • Lønn og pensjon i henhold til tariff.
  • Det må påregnes prøvespilling i forbindelse med utvelgelsesprosessen.

 

 

  • Søknadsfrist: 11.05.2023
  • Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
  • Sted: Trondheim
  • Stillingstittel: Kantor i Lade menighet 70% fast stilling
  • Stillinger: 1
  • Ansettelsesform: Fast
  • Heltid/Deltid: Deltid
  • Stillingsprosent: 70
  • Webcruiter-ID: 4655449184

 

 

 

Kontaktinformasjon

Inger Helen Nygård
Avdelingsleder kirkeliv  
Telefon:92810420
E-post:[email protected]  

 

Harald Hårfagres gate 2, 7041 Trondheim, Norge Kirkelig fellesråd i Trondheim har 160 medarbeidere tilknyttet drift av 16 menigheter og 19 kirkegårder/gravplasser. Fellesrådet har også ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av 21 kirkebygg, 4 kapeller og ett krematorium med seremonirom, samt økonomiske og administrative servicefunksjoner for alle menigheter i Trondheim.

Fellesrådet skal ivareta kulturarven og utføre gravferdstjenesten på en verdi måte. Sammen med menighetene har fellesrådet som mål å virkeliggjøre at byens befolkning møter en bekjennende, åpen, tjenende, misjonerende og tilstedeværende folkekirke, og at gravferdstjenester blir utført på en verdig måte. Mål og strategiplan for Fellesrådet legger stor vekt på å være en kirke hvor folk er. 

Del stillingen

Selskap

Kirkelig fellesråd Trondheim

Kontaktinfo

  • Inger Helen Nygård
  • Tittel: Avdelingsleder kirkeliv
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 92810420

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

Mai 11, 2023

Kirketjener / Kirkegårdsarbeider (Søknadsfrist 15.05.2023)

 

Kirketjener/Kirkegårdsarbeider

 

 

Øvre Eiker kirkelige fellesråd har ledig 100 % fast stilling som gravplassarbeider/kirketjener med hovedvekt med arbeid på gravplassene.
Vi søker en person med kompetanse innen bruk og vedlikehold av maskiner og utstyr, gravemaskin, hjullaster og traktor. Det er 16 hel- og deltidsansatte under Øvre Eiker kirkelige fellesråd.

 

Arbeidsoppgaver

  • Drift, tilsyn og vedlikehold av maskiner og utstyr
  • Drift og vedlikehold på kirker og gravplasser
  • Kontakt med besøkende på gravplassen

Det er utarbeidet stillingsbeskrivelse for stillingen

 

Kvalifikasjoner

  • Erfaring med bruk av gravemaskin, traktor
  • Førerkort (BE), traktor (T-142) samt kompetansebevis M2 (gravemaskin) og M4 (hjullaster)
  • Utdannelse/erfaring innen grøntfaget
  • Gravplasskolen
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig

 

Personlige egenskaper

Den ansatte går inn i et team av gravplasssarbeidere/kirketjenere bestående av 5 årsverk. Gravplassarbeiderne/kirketjenerne har ansvaret for 6 kirkebygg og 5 gravplasser. Søker må disponere egen bil. Det vil medføre noe kvelds- og helgearbeid.
Vi søker etter en person med gode samarbeidsevner, som trives med fysisk arbeid og som kan jobbe både selvstendig og i team. Vi legger vekt på at de som kommer til kirkene og gravplassene våre skal kjenne seg velkommen. Derfor søker vi etter en person som kjenner seg trygg i møte med mennesker og som har fokus på at det skal være velstelt og pent både ute og inne. Personlig egnethet vektlegges. Søkeren må være medlem av den norske kirke.

 

Vi tilbyr

Ansettelse og avlønning i henhold til KA’s tariffavtale og gunstig pensjonsordning gjennom KLP

 

Kontaktinformasjon

Oddvar Etnestad, kirkeverge, 97599446

 

Arbeidssted

Prof. Hans Strøms vei 10
3300 Hokksund

 

Nøkkelinformasjon

  • Arbeidsgiver: Øvre Eiker kirkelige fellesråd
  • Referansenr.: 4655862990
  • Stillingsprosent: 100%
  • Fast
  • Søknadsfrist: 15.05.2023

 

Om arbeidsgiveren

 

Øvre Eiker kirkelige fellesråd har sammenfallende grenser med Øvre Eiker kommune. Kommunen har 20 000 innbyggere.. Det er fire menigheter: Fiskum, Vestfossen, Bakke og Haug, og seks kirker og fem kirkegårder.

 

Om stillingen

  • Stillingstittel: Kirketjener/Kirkegårdsarbeider
  • Antall stillinger: 1
  • Ansettelsesform: Fast
  • Prosent: 100 %
  • Heltid/deltid: Heltid
  • Sektor: Offentlig

 

 

Søk på jobben

 

 

Søknadsfrist: 15. mai 2023

Del stillingen

Selskap

Øvre Eiker kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Oddvar Etnestad
  • Tittel: kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 97599446

Lokasjon

  • Hokksund

Søknadsfrist

Mai 15, 2023

Undervisningsstilling elektrofag (Søknadsfrist 21.05.2023)

 

 

Bamble vgs, Undervisningsstilling innen Elektrofag

 

 

  • Stillingstype: Fast stilling
  • Stillingsstørrelse: 100% stilling
  • Søknadsfrist: Søndag 21.mai

 

Hovedarbeidsoppgaver og ansvarsområder

Bamble vgs ble høsten 2014, slått sammen med Croftholmen vgs. Skolen har for tiden ca 400 elever fordelt på utdanningsprogrammene: Salg, service og reiseliv, studiespesialisering, teknologi- og industrifag, helse- & oppvekstfag, elektro- og datateknologi. Skolen arrangerer i tillegg voksenopplæring. Høsten 2023 står ny samlet skole ferdig på området Grasmyr.

Vi har behov for faglærer innen elektrofag. For å kunne disponere vårt personell optimalt og være robuste, er det viktig for oss at søker har elektrokompetanse innen svakstrøm/el kom. I vår daglige undervisning av ungdom arbeider vi kontinuerlig med vurdering for læring og felles samordnet klasseledelse. Dette avgjørende for å gi skolen gode resultater på alle utdanningsprogram.

 

Kvalifikasjoner

Utdanning:

Relevant faglig og pedagogisk kompetanse jfr. Opplæringslova

Søkere uten pedagogikk vil bli vurdert med avtale om oppstart pedagogisk utdanning.

I tillegg kjennskap til:

-PLS

-Reguleringsteknikk

-Alarmer, kameraovervåking og adgangskontroll

-Roboter

 

Erfaring:

Vi vektlegger relevant praksis. .

Det forventes at du har digital kompetanse til å utnytte fylkeskommunens IKT-løsninger, ser muligheter i ny teknologi, og er motivert for å ta i bruk nye digitale løsninger.

 

Personlige egenskaper

Vi søker etter personer som er fleksible og gode til å kommunisere med elever, kolleger og skoleledelsen.

Vi vil ha faste, tydelige og omsorgsfulle medarbeidere som sammen med elevene kan fål gode læringsprosesser og samarbeide godt med alle i skolesamfunnet.

Personlig egnethet vektlegges.

Fylkeskommunen skal være en omstillingsdyktig organisasjon, og arbeidsgiver tar forbehold om at sektortilhørighet, stilling, arbeidssted og arbeidsoppgaver kan endres ved behov.

 

Vi tilbyr

Lønn og arbeidstid i henhold til gjeldende regelverk

 

Tilsetting og prøvetid

Tilsetting skjer på grunnlag av de til enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Ved tilsetting i undervisningsstilling, må du ha relevant faglig og pedagogisk kompetanse jf Opplæringslova. Vi krever godkjent politiattest av nyere dato (ikke eldre enn tre måneder). Som hovedregel praktiserer vi 6 måneders prøvetid fra tiltredelsesdato.

 

Søke stilling

Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. Vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju. Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste jf Offentleglova § 25. Ønske om fritak fra offentliggjøring må du begrunne i søknaden. Dersom ditt ønske ikke innvilges, varsler vi deg om dette. Fylkeskommunen er opptatt av at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke.

 

Om fylkeskommunen

Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkesordfører som øverste politiske leder. Fylkesrådmannen er øverste administrative leder. Vestfold og Telemark fylkeskommune skal bidra til samfunnsutvikling og verdiskaping i regionen, og har ansvar for viktige oppgaver innen bla videregående opplæring, kultur, folkehelse, tannhelse, kollektivtrafikk, fylkesveier, samfunnsutvikling, regional- og arealplanlegging. Vi jobber tverrfaglig og setter innbyggernes behov i sentrum. Til dette oppdraget søker vi motiverte og endringsvillige medarbeidere som er gode relasjonsbyggere og utviklings- og løsningsorienterte lagspillere.

 

Bamble videregående skole

Sektorområdet er organisasjonens største enhet med ca. 3000 ansatte. Vi skal bidra til at flere ungdommer fullfører videregående opplæring. Nærmere 15 000 elever og 4000 lærlinger skal sikres optimale læringsvilkår og forberedes på voksenlivet. Sektoren ledes av direktøren, og består bla av 7 seksjoner; 1. folkehelse og livsmestring, 2. inntak, eksamen og voksenopplæring, 3. fag- og yrkesopplæring, 4. pedagogisk støtte og utvikling, 5. sektorutvikling, 6. pp-tjenesten og 7. oppfølgingstjenesten samt 21 videregående skoler, en folkehøyskole, voksenopplæring, SMI-skole og talenthus.

 

Les mer på våre nettsider

 

  • Arbeidssted: Bamble videregående skole
  • Stillingstype: Fast
  • Stillingsstørrelse: Heltid

 

 

Søk på stillingen

 

 

Søknadsfrist: 21.05.2023

 

 

Spørsmål om stillingen

Knut Jørgen Røland
Avdelingsleder
E-post

 

Bamble videregående skole

Vil du være med og utvikle regionen vår sammen med dyktige og engasjerte kollegaer? Vi skaper verdi for framtida og utvikler fylket gjennom kompetanse, samarbeid og åpenhet. Vi har ansvar for viktige oppgaver innen blant annet videregående opplæring, kultur, folkehelse, tannhelse, kollektivtrafikk, fylkesveier, samfunnsutvikling samt regional- og arealplanlegging.
Undervisningsstilling Elektrofag

Del stillingen

Selskap

Vestfold og Telemark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.vtfk.no/

Kontaktinfo

  • Knut Jørgen Røland
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Langesund

Søknadsfrist

Mai 21, 2023

Ledig stilling som fastlege ved Steigen legesenter (søknadsfrist 21.05.2023)

 

Ledig stilling som fastlege ved Steigen legesenter

 

 

Har du lyst til å være en medspiller på laget vårt og bo i verdens vakreste kommune? Kom til Steigen!

Steigen kommune har ca. 2700 innbyggere, og ligger nord for Bodø, ut mot Vestfjorden. Her ligger alt til rette for flotte naturopplevelser og mange gode muligheter for rekreasjon og friluftsliv.

Vi er viden kjent for vår vakre natur med fjell og hav rett utenfor stuevinduet. Steigen har også et rikt kulturliv, og et godt utbygd skole- og barnehagetilbud som gjør kommunen til et godt sted å bo.

Steigen har over flere år som en av få småkommuner hatt en stabil og rolig befolkningsvekst år for år, mye på grunn av god vekst i næringslivet og etterspørsel etter variert og god kompetanse. Les mer på levisteigen.no.

Fra Steigen kan man komme seg til Bodø på 1 time med daglige hurtigbåtavganger.

 

Om kommunens legetjeneste

Alle kommunale helsetjenester er samlokalisert ved Steigentunet helse- og omsorgssenter, der også Steigen legesenter og legevakten er lokalisert. Det gir en unik mulighet for effektiv og god samhandling på tvers av tjenesteområder. Legene har en kommunal bistilling på helsestasjon/sykehjem.

Ved legekontoret er det 4 faste leger, 2 LIS1, helsesekretærer og sykepleiere. Legekontoret er veldrevet og godt utstyrt.

Legevakten er organisert som en kommunal vaktordning med hjemmevakt. Vakten er 6-delt og det gis bakvakt til de som ikke går selvstendig vakt. Legevakten vil gi mye erfaring i prehospital akuttmedisin langt fra sykehus (3 timer) i nært samarbeid med ambulansetjenesten. Her blir du godt kjent med en distriktsmedisinsk tankegang.

 

Vi søker deg som har

  • Norsk autorisasjon
  • Gjennomført LIS 1
  • Førerkort klasse B
  • Behersker et skandinavisk språk skriftlig og muntlig

Vi ønsker en engasjert lege som er interessert i allmennmedisin og distriktsmedisin med evne til å jobbe selvstendig. Du må være strukturert, men også kreativ og løsningsorientert når det trengs.

 

Mer om stillingen

  • Lønn etter avtale. Gode lønnsvilkår
  • Fast ansettelse i 100 % stilling
  • Listelengde 700
  • Bistilling på sykehjem eller helsestasjon
  • Deltagelse i en 6-delt legevaktordning
  • Vi er også interessert i deg som kunne tenke deg en redusert stilling

 

Spørsmål om stillingen

Kommuneoverlege Ingar Strand: tlf 99468556, e-post: [email protected]

Personalleder Dag Robertsen tlf 48117145, e-post: [email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

  • Søknadsfrist: 21. mai 2023
  • Arbeidsgiver: Steigen kommune
  • Kommune: Steigen
  • Omfang: Heltid
  • Varighet: Fast

Del stillingen

Selskap

Steigen kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Leinesfjord

Søknadsfrist

Mai 21, 2023

Nord-Hålogaland bispedømme: Sokneprester og kapellan (Søknadsfrist 10.05.2023)

 
 
 
 
 
 

 

Del stillingen

Selskap

Nord-Hålogaland bispedømme

Kontaktinfo

  • Siv Limstrand
  • Tittel: Sokneprest Svalbard
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 922 00 170

Lokasjon

  • Torsken
  • Skaland
  • Lakselv
  • Kautokeino
  • Tromsø
  • Lyngseidet
  • Lakselv
  • Lundenes
  • Harstad

Søknadsfrist

Mai 10, 2023

Kantor / kyrkjemusikar 50 % i Ellingsøy sokn (søknadsfrist 07.05.2023)

Kantor / Kyrkjemusikar

 

 

Om stillinga

Det er ledig stilling som kantor/kyrkjemusikar i 50 % i Ålesund kyrkjelege fellesråd med Ellingsøy sokn som arbeidsstad.

Ellingsøy sokn ligg i Ålesund kommune og utgjer saman med Borgund sokn eitt samarbeidsområde. Soknet er langstrakt og er i endring med mykje utbygging og tilflytting. Det er kort avstand mellom Ellingsøy og Ålesund sentrum.
Ellingsøy sokn har ca. 2100 medlemer. Soknet har ei arbeidskyrkje vigsla i 1998 med ca. 400 sitjeplassar, stor kyrkjelydssal med nytt lyd og lysanlegg, og kontor for tilsette. Orgelet er bygget av Ryde & Berg i 2002 og har 16 stemmer.

Kyrkjelyden har kyrkjekor som har hyppig samarbeid med Borgund kyrkjekor. Soknerådet ønskjer seg ein musikar som kan engasjere seg i arbeid retta mot barn og unge. Soknet har eit stort potensiale med mange ungdomar knytta til ungdomsklubb og speidararbeid. Soknerådet ønskjer seg ein musikar som kan engasjere seg i denne aldersgruppa og som kan vere med å videreutvikle song- og musikklivet som ein del av arbeidet med å bygge kyrkjelyd.
Samarbeid med lokale musikkutøvere for deltaking i gudstenester og andre kyrkjelege arrangement er viktig.

 

  • Heimeside: https://www.ellingsoy.kyrkjelyd.no
  • Søknadsfrist: 07.05.2023
  • Arbeidsgivar: Ålesund kyrkjelege fellesråd
  • Stad: Ålesund
  • Stillingstittel: Kantor/Kyrkjemusikar
  • Stillingar: 1
  • Heiltid/Deltid: Deltid
  • Tilsetjingsform: Fast
  • Stillingsprosent: 50
  • Webcruiter-ID: 4635006325

Arbeidsoppgaver

  • Tenestegjere ved gudstenester og kyrkjelege handlingar
  • Lede og utvikle kyrkjelydens musikk og kulturarbeid
  • Vere ein kyrkjemusikalsk ressurs for kyrkjelyd, stab og fellesråd
  • Delta i stabs- og fagmøte og andre administrative møtepunkt
  • Gi støtte til kyrkjelydens øvrige arbeid og inngå i tverrfaglege satsingar
  • Nokre tenester, t.d. gravferder i andre kyrkjelydar må påberegnes

Kvalifikasjoner

  • Fortrinnsvis utdanning i samsvar med Tjenesteordning for kantorer, eventuelt kyrkjemusikar med anna relevant utdanning/realkompetanse/kirkemusikalsk utdanning
  • Erfaring med musikalsk arbeid med barn og unge
  • Allsidig og trygg i ulike musikalske uttrykk
  • Gode norskkunnskapar, skrifteleg og munnleg

Personlige egenskaper

  • Du er engasjert og kreativ, og har eit ønskje om å bidra i kyrkjelydens musikalske arbeid
  • Evne til samarbeid og fleksibilitet
  • Personlege eigenskapar vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Hyggelege kollegar i ein stab som har fokus på eit godt og sosialt arbeidsmiljø
  • Spennande og varierte arbeidsoppgåver og gode moglegheiter for fagleg utvikling
  • Eit engasjert sokneråd dei tilsette kan samarbeide med
  • Lønn etter KAs tariffavtale
  • Pensjons- og forsikringsordningar

Annet

  • For å bli tilsett må ein ha førarkort klasse B og kunne disponere eigen bil i arbeidet.
  • Den som får tilbod om stillinga må legge fram barneombodsattest (politiattest), jfr Lov om tros- og
  • Livssynssamfunn § 20
  • Tilsetting i Ålesund kyrkjelege fellesråd med for tida Ellingsøy sokn som arbeidsstad.
    Oppstart i juni, eller etter nærare avtale.

 

 

Adresse:Langelandsvegen 17, 6010 Ålesund, Norge

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Hans Roar Aas
Avdelingsleiar
94323279

 

Om arbeidsgivaren

Etter kommunesamanslåing frå 1.1.2020 har Ålesund 65 000 innbyggarar. Ålesund kyrkjelege fellesråd har arbeidsgivaransvar for meir enn 70 tilsette i sokna, på kyrkjegardane og i fellesrådets administrasjon. Fellesrådet har forvaltningsansvar for 16 kyrkjer og 24 kyrkjegarder, i tillegg til eit krematorium, gravkapell og ei rekke driftsbygningar. Drifts- og investeringsbudsjettet i 2020 er på over 90 millionar kroner.

 

Del stillingen

Selskap

Ålesund kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Hans Roar Aas
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 943 23 279

Lokasjon

  • Ålesund
  • Ellingsøy

Søknadsfrist

Mai 7, 2023

Hå kyrkjelege fellesråd Ungdomsprest / Ungdomsleiar Fast (Søknadsfrist 07.05.2023)

Hå kyrkjelege fellesråd

Ungdomsprest/ Ungdomsleiar

 

Om stillinga

Nærbø kyrkjelyd har som visjon: -Levande tru

Nærbø er i vekst og det bur om lag 8000 personar i kyrkjelyden.
Kyrkjelyden opplever stor tilstrøyming og soknerådet har arbeidet blant born og unge som eit av hovudsatsingsområda. Ungdomsklubben Reload samlast annankvar fredag i Nærbø kyrkje. I tillegg har kyrkjelyden eit aktivt trusopplæringsarbeid med fleire tiltak.
Kyrkjelyden har ulike former for gudstenester der mange frivillige medarbeidarar er engasjert i planlegging og gjennomføring.
Det er og open barnehage i kyrkja, denne har ope tre dagar i veka.

Kyrkjelyden har tilsett dagleg leiar, musikalsk leiar, sokneprest, diakonimedarbeidar, kateket, kyrkjelydspedagog, trusopplærar, kyrkjetenar/vaktmeister., styrar og assistent i open barnehage..

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 07.05.2023
Arbeidsgivar: Hå kyrkjelege fellesråd
Stad: Nærbø
Stillingstittel: Ungdomsprest/ Ungdomsleiar
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4640121618

Arbeidsoppgaver

Ansvar for Ungdomsklubben Reload.
Delta i konfirmantarbeidet saman med Kateket
Leiartrening og rekrutering av frivillige medarbeidarar
Delta i enkelte gudstenester
Trusopplæring med hovudfokus på tida etter konfirmasjonen

Kvalifikasjoner
Vi ynskjer deg som har:

Teologisk, pedagogisk eller anna relevant utdanning/erfaring
Erfaring frå arbeid blant born og unge
Gode samarbeidsevner
Personleg egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper

Vi søkjer deg som er prest/pedagog med ei kristen tru som ynskjer å formidle, og som har lyst til å vidareutvikle eit godt kristent opplæringsarbeid for born og unge.
Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og gode norskkunnskapar, både skriftleg og munnleg. Du er fleksibel, og kan arbeida både sjølvstendig og i team. Du er strukturert og engasjert, og liker å engasjere og motivere frivillige medarbeidarar i alle aldre.

Den som blir tilsett må vere medlem i Den norske kyrkja. Det tas atterhald om at den som ansettes kan framlegga tilfredsstillende politiattest i henhold til Trussamfunnslova paragraf 20

Vi tilbyr

Spennande utfordringar i ein aktiv kyrkjelyd med stort frivillig engasjement
Eit triveleg arbeidsfelleskap i Nærbø kyrkje
Fleksibel arbeidstid, men det må påreknast noko ettermiddags-, kvelds- og helgearbeid
Lønn etter tariff. Pensjonsordning i KLP eller SPK
Offentleg søkjarliste vert utarbeida

 

Søk på stillingen her.

 

Store Ring 53, 4365 Nærbø, Norge

Kontaktinformasjon

Svein Olav Nesse, Kyrkjeverje
920 22 874

Møyfrid Garborg, Kateket
982 20 855

 

Del stillingen

Selskap

Hå kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Svein Olav Nesse
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 920 22 874
  • Møyfrid Garborg Kateket Telefon:982 20 855
  • Tittel: Kateket
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 982 20 855

Lokasjon

  • Nærbø

Søknadsfrist

Mai 7, 2023

Avdelingsleder gjenvinningsstasjoner (søknadsfrist 15.05.2023)

 

 

Alltid i front for folk og miljø

 

 

  • Arbeidsgiver: ReMidt IKS
  • Stillingstittel: Avdelingsleder
  • Frist: 15.05.2023
  • Ansettelsesform: Fast

 

ReMidt IKS søker avdelingsleder for våre gjenvinningsstasjoner i Kristiansund og omegn.

Hvem er du?

Du er en person som liker å jobbe med folk og er god på relasjonsbygging. Du evner å skaffe deg helhetsoversikt og er god på å være i forkant og å jobbe proaktivt. Du må være ambisiøs, løsningsorientert og selvstendig, og evne å være tydelig i ditt lederskap. I ReMidt skal vi utgjøre en forskjell for miljøet, og det å være miljøbevisst må være en viktig drivkraft i deg.

Kvalifikasjoner

  • Du må ha ledererfaring
  • Du må ha god økonomi- og systemforståelse
  • Du må være vant til å bruke datasystemer
  • Du må kunne kommunisere godt (Arbeidsspråket er Norsk, både muntlig og skriftlig)
  • Du må være strukturert, dedikert og nøyaktig i oppfølging av mål og arbeidsoppgaver
  • Det vil være positivt om du har et maskinførerbevis, og har god kjennskap til maskiner og drift av disse

Om stillingen

Som avdelingsleder for ReMidt i Kristiansund vil du ha personalansvar for 11 ansatte, og ha ansvar for drift og vedlikehold av våre gjenvinningsstasjoner i Kristiansund og omegn. Du vil ha et budsjettansvar på rundt elleve millioner i året. Naturlige ansvar og arbeidsoppgaver som tilhører stillingen, er:

  • Personalledelse
  • Budsjett- og resultatansvar
  • Oppføling av driften i avdelingen. I dette ligger blant annet:
  • Ansvar for avdelingens HMS-arbeid
  • Ansvar for kvaliteten på avdelingens gjenvinningsstasjoner
  • Ansvar for drift etter gitte lover og vedtatte standarder
  • Ansvar for logistikken i avdelingen
  • Ansvar for vedlikehold av utstyr og eiendom tilhørende avdelingen

Som avdelingsleder har du mye frihet under ansvar. I ReMidt er det miljøet som er vår viktigste arbeidsgiver, og det vi gjør betyr noe for alle sammen. Ikke bare lokalt, men også regionalt og internasjonalt, og ikke minst; vi betyr noe for de som kommer etter oss. ReMidt har en ambisjon om å være ledende i bransjen. Det betyr at du som avdelingsleder må være drevet av å hele tiden søke ny kunnskap og kompetanse. For oss er ikke beste praksis godt nok, vi er ut etter neste praksis.

Du vil også ha en nøkkelrolle inn mot byggingen av ny Sirkulærpark i Kristiansund.

Hvis du ønsker en jobb i en fremtidsrettet bransje, som utøver samfunnskritiske oppgaver, og samtidig vil ha muligheten til å være med å utforme egen arbeidsplass, kan dette være en stilling for deg!

 

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson: Joar Prins Andøl

Stillingstittel: HR-leder

Mobil: 402 16 626

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

 

Yttervågen 3, 6511 Kristiansund N

 

Om arbeidsgiveren

Miljøselskapet ReMidt IKS er et interkommunalt selskap med 17 eierkommuner i Trøndelag og Møre og Romsdal. Selskapet leverer tjenester til 130.000 innbyggere knyttet til husholdningsavfall og slam. ReMidt IKS drifter også gjenvinningsstasjonene i alle våre eierkommuner.

 

  • Nettverk: Facebook LinkedIn
  • Sektor: Offentlig
  • Lederkategori: Leder
  • Sted: Yttervågen 3, 6511 Kristiansund N
  • Bransje: Miljøtjenester,Renovasjon og renhold,Transport og logistikk
  • Stillingsfunksjon: Ledelse,Produksjon
  • Arbeidsspråk: Norsk

Del stillingen

Selskap

ReMidt IKS

Kontaktinfo

  • Joar Prins Andøl
  • Tittel: HR-leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 402 16 626

Lokasjon

Ingen lokasjon registrert

Søknadsfrist

Mai 15, 2023