Sør-aust tannhelseområde: Tannlegar, tannpleiarar og tannhelsesekretær (forskjellige søknadsfrister)

Oppvekst og kultur: Ass. rektor, miljøarbeider skole, kulturarbeider ungdom, danselærer og lydtekniker (forskjellige søknadsfrister)

Rådgiver, Nome og Midt-Telemark IKT (Søknadsfrist 28.08.2023)

Toppbilde        1170x300                   Alle malerMT

 

Rådgiver

 

 

 

Vi jobbar med digital utvikling innanfor alle tenesteområde. Hos oss får du vera med på spennande prosessar frå idear og politiske avgjerder til realisering av framtidenes digitale løysningar.
Me søkjer ein dyktig og engasjert prosjektleiar for innkjøp og implementering av nye digitale løysningar.

Nome og Midt-Telemark kommune har sett i verk eit prosjekt med mål om å skaffa og implementera eit nytt felles sak/arkivsystem innan utgangen av 2024.
Ramma for innkjøpet er ein Noark 5 komplett-løysning som mellom anna skal oppfylla krav til saksbehandling, møte- og utvalsbehandling, plan- og byggjesak og elektroniske arkiv. Løysningen skal leggja til rette for enkel dokumentfangst, behandling, elektronisk flyt, oppfølging, godkjenning og ekspedering av dokument.
Løysningen skal òg støtte opp om automatisering av oppgåver i saksbehandlingsprosessen.

Stillinga er fast og vil inngå i digitaliseringa og prosjektarbeidet til kommunen.

Stillinga er for tida organisert under Nome og Midt-Telemark IKT avdeling

 

  • Søknadsfrist: 28.08.2023
  • Arbeidsgivar: Midt-Telemark kommune
  • Stillingstittel: Rådgiver
  • Stillingar: 1
  • Heiltid/Deltid: Heiltid
  • Tilsetjingsform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4691289542
  • Startdato: 01.09.2023

 

Arbeidsoppgåver

  • Leia arbeidet med kravspesifisering og val av nye digitale løysingar
  • Leia og koordinera arbeidet med innføring av nye digitale løysingar i begge kommunar
  • Rapportering og økonomiansvar

 

Kvalifikasjonar

Krav til kompetanse

  • Høgskule / Universitet, Diplom / Bachelorgrad eller tilsvarande, helst innan IT, leiing, og/eller administrasjon

Ønska kvalifikasjonar

  • Erfaring frå offentleg saksbehandling og rutinar
  • Ønskjeleg med formell utdanning i prosjektleiing
  • Erfaring som prosjektleiar med gode referansar og resultat
  • Kjennskap til Difis prosjektvegvisar og PRINCE2 metodikk er eit pluss
  • Svært gode kommunikasjonseigenskapar på engelsk og norsk, både munnleg og skriftleg
  • God forretningsforståing, gode leiareigenskapar, høg arbeidskapasitet, strukturert, målretta og fokus på å levera verdi og resultat
  • Gode datakunnskapar
  • Erfaring/sertifisering innan innkjøp i offentleg sektor

Særskilde krav:

  • E-læringskurset for nytilsette i Midt-Telemark kommune skal gjennomførast før oppstart i stilling.
  • Førarkort kl. B

 

Personlege eigenskapar

  • God kjennskap til offentleg sektor
  • Utadvendt
  • Resultatorientert
  • Samarbeidsorientert/tilpassingsdyktig
  • Sjølvstendig
  • Gode kommunikasjonsevner er ein føresetnad
  • Språk: Må beherske Norsk og engelsk munnleg og skrifteleg

Ved tilsetjing vil det bli lagt vesentleg vekt på personlege eigenskapar

 

Vi tilbyr

  • Stort ansvar og moglegheiter for å påverka gjennom tett samarbeid med interne og eksterne aktører
  • Varierte og utfordrande arbeidsoppgåver
  • Gode utviklingsmoglegheiter
  • Stort fagleg miljø med høg kompetanse og engasjerte kollegaer
  • Godt kollegialt samhald
  • Lønn og andre vilkår etter avtale
  • Fleksibel arbeidstid og elles gode vilkår
  • Lønn etter gjeldande lov og avtaleverk
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar

Kopi av vitnemål og attestar tas med ved eventuelt intevju.

 

Bøgata 65, 3800 Bø, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Mari Mølstre
Fagleder Dokumnetsenter
 Telefon:91800594

Øyvind Erikstein
Einingsleiar
 Telefon:+47 95177692

 

Midt-Telemark kommune ligg i hjarte av Telemark med Bø som kommune- og regionssenter og handelssenter, og Gvarv som lokalsenter. Kommunen har om lag 10700 innbyggjarar.

Midt-Telemark er ein aktiv kommune med nasjonale turistmål, attraktivt kulturliv, eit innovativt næringsliv og eit variert landbruk, som mellom anna produserer ein fjerdedel av epla i Noreg.

Kommunen er studiestad for Universitetet i Sør-Øst Norge, har vidaregåande skule og folkehøgskule. Kommunesenteret er eit trafikknutepunkt med godt kollektivsamband både aust- og vestover, m.a. med bare 2 timar til Oslo og 2 ½ time til Kristiansand med tog.

Midt-Telemark kommune er opptekne av mangfald og vi oppmodar kvalifiserte kandidatar til å søkje jobb hos oss uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming og etnisitet.

Del stillingen

Selskap

Midt-Telemark kommune

Kategorier

IKTRådgiver

Kontaktinfo

  • Mari Mølstre
  • Tittel: Fagleder Dokumnetsenter
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91800594
  • Øyvind Erikstein
  • Tittel: Einingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95177692

Lokasjon

  • Bø I Telemark

Søknadsfrist

August 28, 2023

Pedagogisk leder, Skogbygda barnehage (søknadsfrist 28.08.2023)

 

Pedagogisk leder

 

 

Nes kommune har 3 barnehager: Auli, Skogbygda og Årnes.
Skogbygda barnehage har behov for pedagogisk leder i 80 % stilling, med mulighet for 100 % på sikt. Oppstart etter avtale.

Skogbygda er en liten barnehage som ligger i utkanten av Nes kommune, med skogen og barneskolen rett i nærheten. Barnehagen består av 2 avdelinger med i underkant av 40 barn. Barnehagen har et flott utgangspunkt for turer i skogen og til skoleplassen. Vi har et stort uteområde med gapahuk og bålpanne, og vi har også en fin opparbeidet bålplass rett utenfor gjerdet.

Barnehagens hovedmålsetting er at barna skal ha en trygg og opplevelsesrik hverdag med latter, samspill, lek og læring. Vi legger vekt på språklige og sosiale ferdigheter, og viktigheten av å utvikle vennskap. Det er viktig for oss å ha et godt samarbeid med barnas hjem.

Vi søker deg som vil være med å sikre god kvalitet i barnehagen. Du som har et brennende engasjement for leken, barns hverdag og mot til å gjøre en forskjell.
Du må ha evnen til å skape tillitt både hos barn, foresatte og kollegaer, og ha evnen til å stimulere til trivsel og samspill mellom barna. Vi skal forbygge, avdekke og stoppe mobbing og krenkelser.

Vi er med i et lokalt læringsmiljøprosjekt som er et samarbeid mellom Nes kommune og Læringsmiljøsenteret ved universitet i Stavanger, hvor hovedmålet er «Å sikre gode og trygge barnehage- og skolemiljø uten mobbing og krenkelser».

 

  • Søknadsfrist: 28.08.2023
  • Arbeidsgiver: Nes kommune
  • Sted: Skogbygda
  • Stillingstittel: Pedagogisk leder
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Deltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 80
  • Webcruiter-ID: 4685836974

 

Arbeidsoppgaver

  • Personalledelse og pedagogisk ledelse av barn
  • Bidra til faglig utvikling av barnehagen
  • Bidra til et trygt og godt leke- og læringsmiljø for alle barn
  • Ansvar for planlegging, gjennomføring og vurdering av pedagogisk arbeid på avdelingen
  • Være en god rollemodell som er tett på, støtter og veileder dine medarbeidere
  • Implementere gjeldende lokale planer
  • Holde deg faglig oppdatert på barnehagens innhold og oppgaver
  • Ansvar for at alle bidrar til et godt foreldresamarbeid
  • Ha oversikt, lede og involvere kollegaer i den daglige driften
  • Medansvar for barnehagens samarbeid med andre tjenester
  • Delta på møter og kurs som arbeidsgiver pålegger
  • Medansvar for endrings- og utviklingsarbeid

 

Kvalifikasjoner

  • Godkjent barnehagelærerutdanning
  • Utdanning fra utlandet må være godkjent av NOKUT
  • Tar initiativ og viser fleksibilitet
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å lede, motivere og inspirere
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Kan bruke digitale verktøy
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest som ikke eldre enn 3 måneder i hht. Lov om barnehager § 19.

 

Personlige egenskaper

  • Du er entusiastisk, positiv og viser engasjement for barn
  • Du er aktiv, engasjert, tydelig og interessert i å skape et godt oppvekst- og arbeidsmiljø
  • Du er faglig engasjert, nytenkende og løsningsorientert
  • Du har evnen til å motivere og veilede dine kollegaer, og opptatt av å gjøre andre gode
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du er omsorgsfull og leken
  • Du har et ønske om å gjøre en forskjell i barns hverdag

 

Vi tilbyr

  • Positive arbeidskollegaer
  • Godt arbeidsmiljø
  • Støtte og veiledning
  • Veiledning til nyutdannede
  • Kompetanseutvikling ihht. egen plan
  • Lønn etter gjeldende tariff, pluss tillegg for pedagogisk leder
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Skograndvegen 13, 2164 Skogbygda, Norge

 

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Anita Efraimsen
Styrer
 Telefon:47998089
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

August 28, 2023

Storsteigen videregående skole – Fagarbeider gardsbruket (vikariat) (søknadsfrist 02.10.2023)

Innlandet fylkeskommune Storsteigen videregående skole

 

Storsteigen videregående skole – Fagarbeider gardsbruket (vikariat)

 

 

Beskrivelse

Storsteigen videregående skole har ledig 100% vikariat som fagarbeider ved skolegardsbruket fra 2.oktober 2023 eller etter avtale.

 

Vi søker deg som

  • liker å jobbe med ungdom
  • er serviceinnstilt, fleksibel og positive til utfordringer
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
  • framstår som en god rollemodell for ungdom

 

Vi tilbyr

  • et bredt og spennende fagmiljø som arbeider mot felles mål
  • godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • lønn etter gjeldende avtaleverk
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Om stillingen

  • 100 % vikariat fra 02.10.2023 – 30.10.2024
  • arbeidssted Alvdal
  • arbeidet inngår i turnus

 

Arbeidsoppgaver

  • allsidig gardsarbeid, inkl. drift i skogen
  • stell av dyr, inkl. stell på setra
  • vaktmestertjenester
  • assistere ved elevundervisning

 

Ønskede kvalifikasjonser

  • relevant yrkeserfaring
  • fagutdanning som agronom eller tilsvarende realkompetanse
  • førerkort klasse B
  • førerkort klasse T

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

 

Søk her

 

 

  • Fylke: Innlandet
  • Jobbtype: Vikariat
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
  • Stillingstype: Midlertidig stilling
  • Arbeidsområde: Videregående skole
  • Søknadsfrist: 29.08.2023
  • Tiltredelse: 02.10.2023
  • Arbeidssted: ALVDAL

 

Kontaktpersoner:

Driftsleder gård Ingar Moldstad
mob: +47 92 22 98 45

Rektor Eivind Aaen
tlf: +47 90 66 75 86

 

Hjemmeside:

/www.storsteigen.vgs.no/

 

Adresse:

Steigjelen 47 2560 ALVDAL

 

Innlandet fylkeskommune Storsteigen videregående skole

Storsteigen videregående skole består av 2 skolesteder, Storsteigen i Alvdal kommune og Nordstumoen i Stor-Elvdal kommune. Det er ca 60 årsverk på skolen.

Skolested Storsteigen har ca 100 elever innen utdanningsprogram for naturbruk med profiler for allsidig fjellandbruk, hest, entreprenørskap, friluftsliv og studieforberedelse. I tillegg er det også studiested under Fagskolen Innlandet med tilbudet Grovfôrbasert husdyrhold for fjellandbruket parallelt med agronomutdanning for voksne.
Skolested Nordstumoen gir heldøgnstilbud til 27 elever innen utdanningsprogram for restaurant- og matfag, teknologi og industriell produksjon og naturbruk med behov for særskilt tilrettelagt opplæring. Lærere og miljøpedagoger arbeider tett med helhetlig opplæring for elevene.

Skolen eies og drives av Innlandet fylkeskommune.

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • gård Ingar Moldstad
  • Tittel: Driftsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92 22 98 45
  • Eivind Aaen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90 66 75 86

Lokasjon

  • Alvdal

Søknadsfrist

Oktober 2, 2023

Ytre Helgeland brann og Redning – Brannforebygger (søknadsfrist 25.08.2023)

 

Brannforebygger

 

Har du lyst på en samfunnsnyttig og spennende jobb, i et engasjert og trivelig fagmiljø er denne jobben noe for deg. Ytre Helgeland Brann og Redning (YHBR) har 65 hel- og deltidsansatte, vi er organisert som et vertskommunesamarbeid. Vertskommune er Alstahaug kommune og deltakerkommunene er Leirfjord kommune og Dønna kommune.

Ytre Helgeland Brann og Redning har en ledig stilling som brannforebygger med kontorsted ved Sandnessjøen brannstasjon. Vi søker etter en fleksibel og utadvendt person, som har lyst på en jobb med mye selvstendig arbeid og kontakt med folk.

For stillingen inngår følgende:

– Brannforebyggende oppgaver med hovedfokus på tilsyn med fyringsanlegg for å forebygge risiko for brann.

– Rengjøring/feiing av røykkanaler skal gjennomføres etter behov.

– Saksbehandling og oppfølging etter feiing og tilsyn.

– Gjennomføre informasjons- og motivasjonstiltak om forebygging av brann og opptreden ved brann og ulykke.

– Beredskapsoppgaver tilknyttet brannstasjonen i Sandnessjøen.

Ønskede kvalifikasjoner til stilling som feier:

– Mester- eller svennebrev som feier.

– Søkere uten svennebrev vil bli vurdert, og må være villig til å gjennomføre nødvendig opplæring fram til svennebrev.

– Gjennomført grunnkurs deltid brannkonstabel.

– God evne til muntlig og skriftlig kommunikasjon.

– God helse og stå på humør.

– Førerkort kl B.

Øvrige kriterier arbeidsgiver søker er:

– Søker må være bosatt i Sandnessjøen, i nær tilknytning til brannstasjonen.

– Søker må være fysisk og psykisk skikket for utrykningstjeneste og ha god helseattest samt at det stilles krav og godkjent fysisk test (arrangeres ved brannstasjonen).

Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr:

– Lønns- og arbeidsvilkår etter gjeldende regler, forskrifter og avtaleverk.

– Faglig utfordrende, varierte og spennende arbeidsoppgaver.

– Tilsetting vanlige kommunale ansettelsesvilkår, herunder 6 mnd. prøvetid.

– En time per. uke med trening i arbeidstiden.

Ifølge offentlighetsloven § 25 gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentlige selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten.

Nærmere spørsmål kan rettes til brannsjef Dagfinn Ness Andreassen mob. 990 16 845 eller til leder forebyggende avdeling Lovise Wik mob. 926 47 618.

Kortfattet søknad med CV og personlig referanser legges inn elektronisk på: www.alstahaug.kommune.no

 

Søknadsfrist 25.08.2023

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Nordland

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 25.08.2023

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Sandnessjøen

Adresse: Strandgt. 52 8805 Sandnessjøen

 

Kontaktpersoner

Dagfinn Ness Andreassen
mob: +47 99016845

 

Hjemmeside

www.alstahaug.kommune.no

 

Adresse

Strandgt. 52 8805 Sandnessjøen

 

Alstahaug kommune Samfunnsutvikling

Sandnessjøen i Alstahaug kommune er kystbyen midt på Helgeland. Sandnessjøen er det naturlige utgangspunktet for å oppleve alt som eventyrlige Helgeland har å by på. Hvorfor ikke ta ferieopplevelsene inn i hverdagen? Om sommeren har du tid til en topptur, eller til å ta et blinkskudd av en havørn fra kajakken – etter arbeidstid. På vinterstid er det kort vei til preparerte skiløyper. Vi er også svært stolte av å være en kulturby med bibliotek, galleri, svømmebasseng, teaterscene og kino under samme tak, midt i sentrum. Hvis du blir rastløs er det bare femten minutter til flyplassen og 40 minutter til togstasjonen. Du kan også ta hurtigruten til Bergen, ferge til øyparadiset Dønna/Herøy, eller hoppe på hurtigbåten til festivaløya Træna. Jobb i Alstahaug. Da får du mer tid til det du har lyst til å gjøre.

Del stillingen

Selskap

Ytre Helgeland Brann og Redning

Kontaktinfo

  • Dagfinn Ness Andreassen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 99016845

Lokasjon

  • Sandnessjøen

Søknadsfrist

August 25, 2023

Organister / kirkemusikere til Kvinesdal Kvinesdal kirkelige fellesråd (Søknadsfrist 01.09.2023)

 

Organister/kirkemusikere til Kvinesdal

 

Kvinesdal kirkelige fellesråd

Om stillingen

Det er ledige faste stillinger for kirkemusikere/organister/kantorer i til sammen 120 % i Kvinesdal kirkelige fellesråd.

70 % er i Kvinesdal menighet, hvorav 20 % er for barn og unge.
50 % er i Fjotland og Feda menigheter.

Innenfor rammene er vi interessert i å høre hva slags stillingsstørrelse som vil kunne passe deg. Stillingene er ledig for tiltredelse snarest

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 01.09.2023
Arbeidsgiver: Kvinesdal kirkelige fellesråd
Sted: Kvinesdal
Stillingstittel: Organister/kirkemusikere til Kvinesdal
Stillinger: 2
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 70, 50
Webcruiter-ID: 4686879598

Arbeidsoppgaver

Ansvar for musikken ved gudstjenester og kirkelige handlinger. Kirkemusikeren deltar også ved institusjonsandakter, og enkelte andre møter i menigheten og er en ressurs i konfirmantundervisningen. I samarbeid med staben og frivillige medarbeidere delta i annen kirkemusikalsk virksomhet i menighetene som bl.a. konserter, stabsmøter, jule- og påskevandringer og gudstjenesteutvalg. Det er en prioritert oppgave å bidra i et variert og allsidig sang- og musikkliv i menighetene. Vi ønsker derfor en kirkemusiker som er åpen for ulike musikalske sjangre.

20 % stilling er forbeholdt et opplegg for barn/ungdom – gjerne med band.

Arbeidsoppgavene vil bli forsøkt tilpasset søkerens kompetanse og interesser.

I tillegg til de formelle kvalifikasjoner, vil det bli lagt vekt på personlige egenskaper og egnethet. Søker må beherske norsk språk – skriftlig og muntlig. Den som tilsettes bør ha førerkort og disponere egen bil.

Instrumenter i kirkene

Kvinesdal kirke: Orgel fra 1983, bygget av Bruno Kristensen. Orgelet har 24 stemmer, fordelt på hovedverk, pedal og ryggpositiv. Det er Steinway flygel i kirken.
Feda kirke: Orgel fra 1979, bygget av H.J. Jørgensen fra Oslo. Orgelet har 12 stemmer, samt tre pedaltransmisjoner fordelt på to manualer og pedal. I kirken er det også et gammelt Grotrian Steinweg flygel.
Fjotland kyrkje: Orgel fra 1970, bygget av Vestlandske orgelfabrikk. Det er senere restaurert av Bruno Kristensen. Orgelet har 12 stemmer. Kirken har i tillegg nyere Yamaha flygel.
Netlandsnes kapell i Fjotland: Allen L- 4 orgel med 2 manualer og pedal. Det har 27 stemmer, 7 frikombinasjoner og 2 lydkanaler med digitale romklanger.

Annet

Aktuelle søkere vil bli kalt inn til intervju og prøvespilling. Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende kirkelige tariffer, lover og regler. Det er utarbeidet stillingsbeskrivelse for stillingen. Stillingen har krav om godkjent politiattest (barneomsorgsattest). Den som tilsettes må være medlem av Den norske kirke.

Nærmere opplysninger om stillingen kontakt kirkeverge Per Øistein Rogstad på tlf 41457584.

Ønsker du vite mer om hvordan det er å være kirkemusiker i Kvinesdal, kan du kontakte organist Ilze Jaunzeme tlf 48230140.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist: 1. september 2023

 

Adresse:Nesgata 12, 4480 Kvinesdal, Norge

Kontaktinformasjon

Per Øistein Rogstad, Kirkeverge
Telefon:  414 57 584

Ilze Jaunzeme, Organist
Telefon:  482 30 140

 

Kvinesdal kommune har ca 6000 innbyggere og ligger sentralt midt mellom Kristiansand og Stavanger. Kommunen har et aktivt forretnings- og tjenestetilbud. Det er tre sokn: Feda, Kvinesdal og Fjotland. Det er et aktivt kristent arbeid i kommunen. Felles kirkekontor er sentralt plassert i kommunesenteret. I menighetene i Kvinesdal er det to prester, diakon, trosopplærer, to organister, tre kirketjenere, to kirkegårdsarbeidere, to merkantilt ansatte og kirkeverge.

 

Del stillingen

Selskap

Kvinesdal kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Per Øistein Rogstad
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 414 57 584

Lokasjon

  • Kvinesdal

Søknadsfrist

September 1, 2023

Sykepleier – natt, ved hjemmebasert tjeneste Helse og mestring (Søknadsfrist 03.09.2023)

 

Sykepleier – natt, ved hjemmebasert tjeneste

 

Helse og mestring, Kongsvinger kommune

Vil du bli vår nye medarbeider på natt?

Hjemmebaserte tjenester yter hjemmesykepleie til de som har behov for det på natt. Det jobbes etter hjemme-best perspektivet og tilrettelegges for hverdagsmestring og hverdagsrehabilitering. Målsetningen er at innbyggerne skal kunne klare seg lengst mulig i egen bolig. Kommunen har som mål å møte framtidens utfordringer med god kvalitet og ressurseffektive tjenester.

Vi søker deg som trives med å jobbe selvstendig og i team, er løsningsorientert og tar utfordringer på strak arm!

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 03.09.2023
Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune
Sted: Kongsvinger
Stillingstittel: Sykepleier
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 63,38
Webcruiter-ID: 4689755149

Arbeidsoppgaver

Utøve direkte sykepleie i henhold til gjeldende krav til kvalitet
Kartlegge, iverksette og evaluere tiltak i tråd med hverdagsmestring og brukermedvirkning
Iverksette tiltak for å optimalisere hjemmesituasjonen
Samarbeide med andre tjenesteutøvere og samarbeidspartnere
Veilede, undervise og informere pasienter, pårørende og kolleger
Aktivt bidra til at arbeidsmiljøet er fullt forsvarlig, helsefremmende og inkluderende

Kvalifikasjoner

Autorisert sykepleier
Relevant praksiserfaring som sykepleier er ønskelig
Stor interesse for brukermedvirkning og ivareta pasientens ressurser
Generelt gode IKT-ferdigheter og vilje til å lære aktuelle fagsystemer
Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

Faglig dyktig og evner å jobbe selvstendig
Gode kommunikasjonsevner som fremmer tillit
Pålitelig og har høy arbeidskapasitet
Fleksibel og med rask omstillingsevne
Må tåle i perioder høyt arbeidstempo, og kunne prioritere de viktigste oppgavene først
Evne til å jobbe selvstendig og i team
Bidra til et godt arbeidsmiljø, har gode samarbeidsevner og god arbeidsmoral
Robust og med evne til å stå i vanskelige saker
Personlig egnethet vektlegges særskilt

Vi tilbyr

Mulighet for relevant kompetanseutvikling
Fokus på arbeidsmiljø, nærvær, hverdagsmestring og rehabilitering
Lønn etter relevante kvalifikasjoner og gjeldende avtaleverk
Mulighet for rekrutteringstilskudd på inntil 30.000 kr.
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Helsefremmende turnus
Tiltredelse etter avtale
Mentoroppfølging av nyansatte
Samarbeid med faglig dyktige kollegaer

Annet

Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse
Kommunen har leasingbiler til disposisjon

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no

Søk på stillingen her.

Adresse: Otervegen 35, 2211 Kongsvinger, Norge

Kontaktinformasjon

Anne Marie Johansen, Avdelingsleder
Telefon: 913 52 120

 

Om arbeidsgiveren

Kongsvinger kommune ligger i Norges grønne hjerte med småbyens kvaliteter. Vi har et rikt idretts- og kulturliv og jobber for å videreutvikle et levende og urbant sentrum og et næringsliv i vekst. Mangfold, inkludering og livsmestring er også viktige elementer i vår strategi for å være en attraktiv kommune.

 

Del stillingen

Selskap

Kongsvinger kommune

Kontaktinfo

  • Anne Marie Johansen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon :913 52 120

Lokasjon

  • Kongsvinger

Søknadsfrist

September 3, 2023

Fagansvarlig politisk sekretariat (Søknadsfrist 16.08.2023)

NES-Webcruiter-1170x300

Fagansvarlig politisk sekretariat

 

Er du opptatt av politikk og administrasjon, og i tillegg god på kommunikasjon?

Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende nøkkelstilling som fagansvarlig for politisk sekretariat. Stillingen er helt sentral i samhandlingen mellom politikk og administrasjon. Du vil være en viktig støttespiller for kommunens politiske og administrative ledelse. Stillingen er organisatorisk plassert i kommunalområdet Administrasjon og styring, avdeling Fellestjenester.

Vi søker en engasjert, tillitsskapende og samfunnsinteressert rådgiver som ønsker å ta ansvar for sekretariatets daglige arbeid og videre utvikling av saksområdet. Du vil jobbe både overordnet med strategier, planer og utviklingsoppgaver og ta del i det operative arbeidet.

Den rette kandidaten er uredd, med et genuint ønske om å løfte eget fagområde, samtidig som du er løsnings- og samarbeidsorientert, og har god rolleforståelse.

 

  • Søknadsfrist: 16.08.2023
  • Arbeidsgiver: Nes kommune
  • Sted: Årnes
  • Stillingstittel: Fagansvarlig politisk sekretariat
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4691262819

 

Arbeidsoppgaver

  • Fag- og utviklingsansvar for politisk sekretariat
  • Sekretariatsfunksjon for ordfører, formannskap, kommunestyre og andre folkevalgte organer i samarbeid med ordfører og kommunedirektør
  • Ansvar for oppfølging av politisk møteportal for folkevalgteorganer og tilhørende saksdokumenter, herunder publisering, kunngjøring, innkalling og protokollering
  • Ansvarlig for organisering og gjennomføring av kommune- og stortingsvalg
  • Være bindeleddet mellom politikere og administrasjon i kommunen
  • Generell saksbehandling innenfor fagfeltet
  • Politiske møter foregår delvis på kveldstid, og du må derfor påregne noe kveldsarbeid

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdannelse fra universitet eller høyskole, f.eks. samfunnsvitenskap, humanistiske- eller juridiske fag, minimum på bachelornivå. Særlig lang og relevant erfaring kan veie opp for utdanningskravet
  • Erfaring offentlig sektor/forvaltning
  • Kjennskap til kommunal virksomhet og politiske prosesser
  • Det er en fordel med erfaring fra valggjennomføring og prosjektledelse
  • Kjennskap til bruk av elektronisk saksbehandlingsverktøy, gjerne Acos Websak er ønskelig
  • Kjennskap til relevant lovverk er ønskelig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Personlige egenskaper

  • Du må kunne arbeide selvstendig, ha stor arbeidskapasitet og gode samarbeidsegenskaper
  • Du må være serviceinnstilt og strukturert, og klare å ha mange baller i lufta på en gang
  • Du må ha god norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne

 

Vi tilbyr

  • Selvstendige arbeidsoppgaver
  • Hyggelige kollegaer
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Hege Holth
Kvalitetssjef
 Telefon:90852293
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

August 16, 2023

Avdelingsleder veg (søknadsfrist 27.08.2023)

Vefsn kommune

Avdelingsleder veg – Vefsn kommune – avdeling Teknisk drift

 

Vefsn kommune har ledig 100 % stilling som avdelingsleder veg.

Teknisk drift har ansvar for drift og nyanlegg innen veg, vann, avløp og parkanlegg.

Avdelingsleder veg har daglig ledelse av ansatte på vei og verksted samt drift av avdelingens maskinpark. Det er bygd nytt verksted som ferdigstilles høsten 2023.Veiavdelingen har 14 ansatte, med arbeidsledere for veg og verksted. Saksbehandling innen avdelingen skjer i samarbeid med kollegaer.

Avdelingsleder veg må kunne delta i kommunens beredskapsordning.

 

Arbeidsoppgaver/ansvarsområde:

  • ansvar for drift og vedlikehold av kommunale veger og verksted
  • utarbeidelse av planer for drift og utbedring av kommunale veger
  • oppfølging av avdelingens økonomi og gjennomføre innkjøp
  • deltagelse i tverrfaglige prosesser for reguleringsplaner og kommuneplaner
  • noe saksbehandling innen fagområdet i samarbeid med kolleger
  • budsjett- og personalansvar

 

Vi søker etter deg som har:

  • bachelorgrad med relevante fag innen veg, bygg og anlegg eller kommunalteknikk
  • Søkere uten høyskoleutdanning, men med solid realkompetanse vil også bli vurdert
  • praksis innen fagområdet
  • erfaring fra ledelse
  • førerkort kl B
  • gode samarbeidsevner samt evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • personlig egnethet vil bli vektlagt

Referanser bes oppgitt i søknad.

 

Vi kan tilby:

  • gode pensjons og forsikringsvilkår
  • spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • et godt arbeidsmiljø
  • tilgang på tjenestebil

 

Lønnsvilkår:

Lønn etter avtale.

 

For stillinger i Vefsn kommune:

Vefsn kommune benytter elektronisk søknad, og vi ønsker at søkere på våre stillinger bruker dette via våre internettsider: www.vefsn.kommune.no. Bekreftede kopier av vitnemål og attester vedlegges elektronisk eventuelt bringes med til intervju.

Ansettelse i kommunen skjer på de vilkår som til enhver tid går frem av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Kvalifiserte arbeidstakere med fortrinnsrett etter hovedtariffavtalens og arbeidsmiljølovens bestemmelser vil kunne gå foran eksterne søkere. Kvalifiserte søkere uansett alder, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn oppfordres til å søke våre ledige stillinger. Søkerlister blir offentliggjort. Ved tilsetting i enkelte stillinger må det legges fram tilfredsstillende helse- og politiattest (gjelder hovedsakelig stillinger innen helse og oppvekst).

 

Søk her

 

 

  • Jobbtype: Fast
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 27.08.2023

 

Kontaktpersoner:

Harald Hoel Hammer
tlf: 97967299

 

Hjemmeside:

www.vefsn.kommune.no

 

Adresse:

Skjervgata 34 8657 Mosjøen

 

Vefsn kommune

Vefsn kommune har 13 300 innbyggere hvorav ca 10.000 bor i Mosjøen. Byen er et trivelig service- og industrisenter på Helgeland med gode kommunikasjoner gjennom flyplass, jernbane og E6. Stedet og kommunen har et variert arbeidsmarked og et bredt utdanningstilbud innenfor videregående skoler. Kommunen har for øvrig et omfattende og spennende kulturtilbud, og byr ellers på ulike fritids- og rekreasjonsmuligheter i storslagen og variert natur. Vefsn kommune søker hele tiden å drive utviklings- og forbedringsarbeid. Den samlede virksomheten har ca 1000 årsverk og er organisert med 20 selvstendige driftsenheter. Kommunen er veldrevet med vekt på positiv samhandling mellom politisk og administrativt nivå. Vår visjon er: Et steg foran som administrativt betyr å være modig i utvikling med verdisettene: Humør, Ansvarlighet, Nysgjerrighet og Engasjement

Del stillingen

Selskap

Vefsn kommune

Kontaktinfo

  • Harald Hoel Hammer
  • Tittel: Driftssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Tlf: 75 10 18 80

Lokasjon

  • Mosjøen

Søknadsfrist

August 27, 2023