Ledig stilling som kyrkjetenar i Eid og Stårheim i inntil 80% (søknadsfrist 29.08.2023)

 

Ledig stilling som kyrkjetenar i Eid og Stårheim i inntil 80%

 

Stad Kyrkjelege Fellesråd – Sjøgata 90, 6770 Nordfjordeid

Vi har ledig stilling som kyrkjetenar/reinhaldar i inntil 80% i Eid- og Stårheim kyrkje kombinert med ansvar for reinhald ved servicebygga på Stokkenes- og Sambraut gravplass. Stillinga kan delast.

Utdanning:

Det er ønskeleg med fagbrev som reinhaldsoperatør, fagbrev innan sal, service og reiseliv, eller fagbrev innan bygg- og anleggsteknikk. Anna relevant utdanning og arbeidserfaring kan erstatte fagbrev.

Kvalifikasjonar:

o Du har interesse for gudstenestefellesskapet og kyrkjeleg aktivitet

o Du er ein god formidlar og snakkar godt norsk og gjerne andre språk

o Du kan samhandle godt med andre tilsette og menneske i alle aldrar

o Du arbeidar sjølvstendig og strukturert og likar praktiske gjeremål

Arbeidsoppgåver:

Kyrkjetenar skal sørgje for at kyrkja blir klargjord og rydda i samband med gudstenester og andre kyrkjelege handlingar samt nødvendig reinhald. Kyrkjetenaren ringjer med kyrkjeklokkene etter vedteke reglement, held kyrkja open og gjennomfører eventuell omvisning etter nærare instruks.

Løn:

Løn etter KA sin tariff.

Anna:

Det er krav om medlemsskap i Den norske kyrkja, men ein kan søkje dispensasjon.

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver Stad Kyrkjelege Fellesråd

Adresse Sjøgata 90, 6770 Nordfjordeid

Hjemmeside https://www.stadkyrkje.no

Om stillingen

Stillingstittel: Kyrkjetenar

Antall stillinger: 1

Oppstart: Etter avtale

Ansettelsesform: Fast
Prosent: 80 %

Heltid/deltid: Deltid

Arbeidsdager: Ukedager, Lørdag, Søndag

Arbeidstid: Dagtid, Kveld

 

Søknadsfrist 29. august 2023

 

Send søknad til:  [email protected]

 

Kontaktperson for stillingen

Synnøve Wiik, Kyrkjeverje/Dagleg leiar

970 34 535

[email protected]

 

Stad kyrkjelege fellesråd er eit felles organ for sokna i Stad, jf. Lov om tros- og livssynssamfunn kap. 3. §10-§17. Fellesrådet skal ivareta administrative og økonomiske oppgåver på vegne av sokna, utarbeide mål og planar for den kyrkjelege verksemda i kommunen, fremje samarbeid mellom sokneråda og ivareta sokna sine interesser i forhold til kommunen.

Stad kyrkjelege fellesråd har 7 sokn, 8 kyrkjer og 11 kyrkjegardar/gravplassar – frå vakre Heggjabygda ved Hornindalsvatnet i aust i til Ervik heilt ute mot storhavet ved Vestkapp. Kontora til Stad kyrkjelege fellesråd ligg i Eid Kyrkjetun på Nordfjordeid og i kommunehuset i Selje. Nordfjordeid er prostesete i Nordfjord og prosten sitt kontor er samlokalisert med fellesrådet. Det er totalt 4 prestar som har teneste i kyrkjene i fellesrådsområdet og fellesrådet har sjølv i alt 26 tilsette i heil- og deltidsstillingar.

 

Del stillingen

Selskap

Stad Kyrkjelege Fellesråd

Kontaktinfo

  • Synnøve Wiik
  • Tittel: Kyrkjeverje/Dagleg leiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 970 34 535

Lokasjon

  • Nordfjordeid

Søknadsfrist

August 29, 2023

Økonomisjef (søknadsfrist 18.09.2023)

 

Økonomisjef

 

Me søkjer etter ein dyktig økonom som har lyst å vere med oss inn i framtida, og har ledig 100% fast stilling som økonomisjef i Årdal Kommune.

Stillinga er sentral og viktig i kommunens administrative toppleiing som del av kommunedirektørens ledarteam. Økonomisjefen har overordna ansvar for kommunens økonomifunksjon. Herunder budsjett, regnskap, finans, innkjøp, økonomiplan og handlingsprogram, og planmessig oppfølging og rapportering mot desse.

Arbeidsoppgåver

Leie økonomistyringa og rapporteringa i kommunen
Ansvarleg for budsjettarbeidet
Legge fram og saksbehandle saker frå økonomirådet til politiske utval
Følgje opp politiske vedtak og prioriteringar
Ansvarleg for kommunens eigendomsskatt
Ansvarleg for kommunens finansforvaltning og eigarstyring
Følgje opp kommunens anskaffelses/innkjøpsstrategi
Følgje opp kommunens forsikringsavtalar
Delta aktivt i strategisk utviklingsarbeid i kommunen

Me søkjer ein person med

Høgare økonomiutdanning frå høgskule/universitet
Lang erfaring kan kompensere til ein viss grad for utdanning
Leiarutdanning/leiarerfaring
Strategisk og operativ erfaring innanfor økonomiarbeid (planlegging, budsjettering, forvaltning og økonomistyring i tillegg til controlleroppgåver og offentleg regnskap/finans)
Kunnskap og erfaring frå utviklingsarbeid i større organisasjonar
God IKT forståing

Personlege eigenskapar me vil vektleggje

Vise gode evne til å samarbeida og engasjera
Er fleksibel og sjølvstendig
Viser evne til å vere strategisk og analytisk
Er løysings- og resultatorientert
Viser gode munnlege og skriftlege kommunikasjonsferdigheiter

Årdal kommune tilbyr

Ei strategisk og spanande leiarstilling
Store moglegheiter for å bidra til kommunens utvikling
Arbeid i ein veldriven kommune med gode og sikre rammevilkår
Eit godt og stabilt arbeidsmiljø med god fagkompetanse
Løn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordningar
Tilgjenge til bedriftshytte på Skeikampen

 

Søk på stillinga her.

Fylke: Vestland

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 18.09.2023

 

Tiltreding: Etter avtale

Arbeidsstad: Årdal Kommune

 

Kontaktpersonar:

Stig Stark-Johansen

tlf: +47 924 14 887

 

Heimeside:
www.ardal.kommune.no
Adresse: Statsråd Evensensveg 4 6885 Årdalstangen

Årdal kommune

Når du kjem innover langs Sognefjorden og trur du snart ikkje kan koma lengre, der finn du tekonologibygdi Årdal som òg er nasjonalparkkommune.
Årdal er vertskap for fleire populære festivalar med besøk av folk frå fjern og nært. Kommunen har aktive grupper innan alt ein kan driva med på fjord og i fjell og er ein kulturell- og idrettsaktiv kommune.
I kommunen er det har seks barnehagar, to skular, ein vidaregåande skule.
På Skeikampen har me ei koseleg bedriftshytte for tilsette.
Me har gode stipendordningar til etter og vidareutdanning og kan yte lån/tilskot til tilsette som skaffar seg eige husvære i kommunen. Meir informasjon om kommunen finn du på heimesida vår www.ardal.kommune.no, www.dittardal.no og www.visitardal.no. Sjekk oss gjerne på Facebook og Instagram.

Velkomen til oss i Årdal !

 

Del stillingen

Selskap

Årdal kommune

Kontaktinfo

  • Stig Stark-Johansen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 924 14 887

Lokasjon

  • Årdalstangen

Søknadsfrist

September 18, 2023

Helsestasjonen: *Psykolog *Psykomotorisk fysioterapeut *Helsesykepleier (søknadsfrist 03.09.2023)

 
Helsestasjonen
Notodden
03.09.2023
 
Helsestasjonen
Notodden
03.09.2023
 
Helsestasjonen
Notodden
03.09.2023
 

Del stillingen

Selskap

Notodden kommune

Kontaktinfo

  • Åshild Bergstøl
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 97050325

Lokasjon

  • Notodden

Søknadsfrist

September 3, 2023

Sjukepleiarar og helsefagarbeidarar (forskjellige søknadsfristar)

Del stillingen

Selskap

Fjord kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Valldal
  • Stordal

Søknadsfrist

September 30, 2023

Tannlege/Veileder Universitetstannklinikken (søknadsfrist 20.08.2023)

Troms og Finnmark fylkeskommune Tannhelse

 

 

Tannlege/Veileder

 

 

Om stillingen og arbeidsoppgaver

Vi har ledig to faste 100 % stillinger som tannlege/veileder ved Universitetstannklinikken i Tromsø.

Tannleger ved Universitetstannklinikken veileder tannlegestudentene i deres kliniske praksis. De skal også opprettholde egne ferdigheter ved å ha egen pasientbehandling.

I tillegg til bred klinisk erfaring er det viktig med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, pedagogiske ferdigheter og evne til å arbeide både selvstendig og i samhandling med andre. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Kvalifikasjonskrav

  • Norsk autorisasjon som tannlege
  • Beherske norsk språk tilfredsstillende både muntlig og skriftlig

 

Personlige egenskaper

  • Har gode kommunikasjon- og samarbeidsevner
  • Har gode organisatoriske egenskaper
  • Har pedagogiske ferdigheter, og evner til å jobbe både selvstendig og i team
  • Er serviceinnstilt og kvalitetsbevisst
  • Er nysgjerrig og har et ønske om å lære og videreutvikle seg
  • Er smidig, ryddig og tar initiativ
  • Har høy arbeidskapasitet, og ønsker om å bidra til en effektiv arbeidshverdag.

 

Vi tilbyr

  • En hyggelig, allsidig og moderne arbeidsplass med blide kollegaer som trives godt sammen
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger som medlem av KLP
  • Vi er IA-bedrift
  • Lønn etter gjeldende tariff/avtale.
  • Pensjonsinnskudd trekkes med 2 %
  • Tiltredelse etter avtale

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev og CV
  • Vitnemål, attester
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no)
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
  • Søknad skal sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem EasyCruit

 

Søknadsfrist og andre opplysninger

  • Søknadsfrist: 20. august 2023
  • Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju
  • Før eventuell tiltredelse må politiattest fremskaffes jf. Helsepersonelloven § 20 a.

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf. offentlighetsloven §25. Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.  

 

 

Søk her

 

 

 

 

  • Fylke: Troms og Finnmark
  • Jobbtype: Fast
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 20.08.2023
  • Arbeidssted: Universitetstannklinikken

 

Kontaktpersoner:

John Magnus Nergård
mob: +47 97 42 99 33

Silje Andreassen
mob: +47 95912169

 

Hjemmeside:

www.tffk.no

 

Adresse:

TANN-bygget, 2. etasje Hansine Hansens veg 86 9019 Tromsø

 

 

Troms og Finnmark fylkeskommune Tannhelse

Troms og Finnmark fylkeskommune er landets nordligste og største region. Det totale innbyggertallet er 243 311 personer. Vi er en av de største arbeidsgivere i Nord – Norge, og har blant annet ansvar for regional utvikling, videregående utdanning, fylkesveier og offentlig transport, offentlig tannhelsetjeneste , kulturminne og friluftslisliv. Hos oss får du tillit, ansvar og spennende dager på jobb. Du blir raskt involvert i det utrolige mangfoldet fylkeskommunen jobber med, og som har stor betydning for samfunnsutviklinga her. Naturen og kulturlivet er eventyrlig og frodig og byr på mange flotte opplevelser.

Internasjonalt samarbeid er sentralt arbeidsområde hos oss. Samisk språk og kultur står sterkt i vår region.
Velkommen til Troms og Finnmark. For mer informasjon om oss gå innom vår hjemmeside www.tffk.no

Del stillingen

Selskap

Troms fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

  • John Magnus Nergård
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 97 42 99 33
  • Silje Andreassen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95912169

Lokasjon

  • Tromsø

Søknadsfrist

August 20, 2023

Naturforvalter (søknadsfrist 31.08.2023)

Sysselmannen-Banner

 

Naturforvalter

 

 

Vil du bidra til at Svalbard er et av verdens best forvaltede villmarksområder, og det best bevarte høyarktiske reisemål i verden? Sysselmesteren på Svalbard har ledig en åremålsstilling som rådgiver eller seniorrådgiver i miljøvernavdelingen. Åremålsstillingen er for tre år med adgang til å søke tre års forlengelse.

Arbeidssted er i Longyearbyen. Denne jobben passer for deg som har naturfaglig kompetanse og har lyst til å jobbe med naturforvaltning i verneområder, både selvstendig og i samarbeid med andre. Dette er i all hovedsak en kontorjobb, men med noe tilsyn i felt i deler av året. I miljøvernavdelingen hos Sysselmesteren vil du jobbe sammen med 14 dyktige kollegaer, som blant annet har ansvaret for verneområdeforvaltning, artsforvaltning, vurdering av meldte tur- og reiselivsaktiviteter,
kulturmiljøansvar, forurensning- og avfallsspørsmål samt arealplansaker. Sysselmesteren på Svalbard er regjeringens øverste representant på Svalbard, og er både statsforvalter og politimester på øygruppen.

 

  • Søknadsfrist: 31.08.2023
  • Arbeidsgiver: Sysselmesteren på Svalbard
  • Sted: Longyearbyen
  • Stillingstittel: Naturforvalter
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Åremål
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4687856363

 

Arbeidsoppgaver

  • Faglig ansvar for forvaltning av verneområdene på Svalbard.
  • Saksbehandling etter verneforskriftene, utarbeidelse og oppfølging av forslag til verneplaner, forvaltningsplaner og strategier.
  • Saksbehandling etter svalbardmiljøloven med forskrifter om tiltak og aktiviteter innenfor og utenfor verneområdene, herunder saker etter motorferdselforskriften og leirforskriften.
  • Informasjons- og foredragsvirksomhet, primært knyttet til stillingens fagoppgaver.
  • Noe virksomhet i felt må påregnes, blant annet naturoppsyn og sårbarhetsvurderinger.
  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov.

 

Kvalifikasjoner

Vi søker etter deg som har (må-krav):

  • Mastergrad eller tilsvarende innenfor naturvitenskapelige fag.
  • Relevant erfaring fra offentlig forvaltning hos kommune, statsforvalter eller departement.
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk.

I tillegg er det en fordel om du har:

  • God GIS-kompetanse (Arcmap).
  • Erfaring fra feltarbeid eller naturoppsyn.
  • Erfaring med prosessorientert arbeid.
  • Kunnskap om Svalbard.
  • Erfaring fra verneområdeforvaltning.

 

Personlige egenskaper

Vi søker en person som arbeider selvstendig og systematisk, er fleksibel og løsningsorientert, har god rolleforståelse og gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Personlig egnethet blir tillagt særlig vekt.

 

Vi tilbyr

Hva kan du forvente som ansatt hos oss?
Hos Sysselmesteren får du en utfordrende stilling med faglig spennende arbeidsoppgaver. Vi har et godt tverrfaglig arbeidsmiljø med 50 andre dyktige og engasjerte kolleger. Sysselmesteren har fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger. Som ny hos oss får du den opplæringen du trenger og en egen fadder i opplæringsperioden. Du får også muligheten til å delta på relevante fagsamlinger, og dialog med overordnede direktorater og departementer.
Avlønning som rådgiver stillingskode 1434 i lønnspenn 600.000 – 650.000 eller seniorrådgiver stillingskode 1364, lønnsspenn 650.000 – 730.000, avhengig av kvalifikasjoner.
Polartillegget er for tiden kr. 107,- per dag.
Svalbardskatt, folketrygdavgift og pensjonsinnskudd utgjør for tiden 17,9 %.
Fri bolig, fri til- og fratredelsesreise og feriereiser etter gjeldende regulativ.
Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no).

Sist, men ikke minst, så får du en unik mulighet til å jobbe og bo på Svalbard. Longyearbyen er et moderne tettsted med ca. 2600 innbyggere og har et godt tjenestetilbud med bla. svømme-/idrettshall og et variert forenings-, idretts- og kulturliv. Naturen på Svalbard er unik og friluftsopplevelsene står i kø utenfor husdøra, året rundt.

For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål.

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

 

Vei 309-6, 9170 Longyearbyen, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Linda Karlstad
fungerende miljøvernsjef
 Telefon:47395233
E-post:[email protected]

Jannike Wika
Naturforvalter
 Telefon:95052394
E-post:[email protected]

 

Svalbard er en del av kongeriket Norge, og Sysselmesteren er regjeringens øverste representant på øygruppen. Sysselmesteren er både politimester og statsforvalter. Virksomheten har en miljøvernavdeling, en politiavdeling, en administrasjonsavdeling og en stab med til sammen 50 ansatte i åremålsstillinger.

Sysselmesterens administrasjonsbygg ligger i Longyearbyen på 78 grader nord. Longyearbyen har et godt tjenestetilbud og et rikt idretts- og kulturtilbud. Men Longyearbyen er ikke et livsløpssamfunn. På flere områder er klare rammer for hvilket tjenestetilbud som er tilgjengelig og dette kan være lavere enn på fastlandet. Svalbard tilbyr storslått natur med gode muligheter for spennende opplevelser både i nærområdet til Longyearbyen og ute i den arktiske villmarken.

Les mer om Sysselmesteren på Svalbard her

Del stillingen

Selskap

Sysselmesteren på Svalbard

Kontaktinfo

  • Linda Karlstad
  • Tittel: fungerende miljøvernsjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 47395233

Lokasjon

  • Longyearbyen

Søknadsfrist

August 31, 2023

Haugmotun omsorgssenter: Sykepleiere og helsefagarbeidere (søknadsfrist 03.09.2023)

Daglig leder ved Rostadheimen bofellesskap (søknadsfrist 15.09.2023)

 

Daglig leder for Rostadheimen Bofellesskap

 

Arbeidsgiver Rostadheimen Bofellesskap

Stillingstittel Daglig leder

Frist 15.09.2023

Ansettelsesform Fast

Rostadheimen Bofelleskap søker ny daglig leder. Du vil ha budsjett- og arbeidsgiveransvar for ca. 27 årsverk fordelt på ca 50 ansatte og vikarer.

Arbeidsstedet vil være på Garnes. Vi ser etter deg som er verdiorientert, glad i kulturliv, og som har tro på menneskers utviklingspotensial. Du vil arbeide i tett samarbeid med den øvrige medarbeidergruppen, og vil få anledning til å være en del av et pulserende og spennende miljø, der sosial innovasjon har vært en rød tråd gjennom virksomhetens 60-årige historie.

Ønskede kvalifikasjoner:

• Formalkompetanse som vernepleier, sykepleier, eller sosialpedagog, og erfaring fra brukergruppen

• Du har arbeidet med personalledelse og utviklingsarbeid, og har gode samarbeidsevner

• Du kjenner forhåpentligvis til verdibasert ledelse, og ser helhetlig på løsningsalternativer før viktige beslutninger fattes

• Du har erfaring med budsjett og økonomiansvar, og har gode administrative rutiner, herunder kjennskap til turnusplanlegging, og rapporteringsverktøyer

• Har kunnskap og erfaring med utarbeidelse av vedtak iht helse- og omsorgtjenesteloven kap. 9.

• Erfaring fra sosialpedagogiske virksomheter eller kommunale bofellesskap er en fordel

Ønskede personlige egenskaper:

• Du har godt humør, er positiv og løsningsorientert, og viser respekt for andre

• Du er en lagspiller, men ikke redd for å ta ansvar og egne beslutninger når det trengs

• Du er opptatt av relasjonsbygging

• Du er målbevisst, strukturert, og gjennomfører det du starter

• Du ser på lederrollen som en viktig støttefunksjon

• Du er initiativrik og selvstendig

Vi tilbyr:

• Kompetanseutvikling og spennende faglige utfordringer

• Kulturliv

• Et miljø der menneskers potensiale og verdi står i sentrum

• Interessante samarbeidspartnere og nettverk lokalt og nasjonalt

• Gode forsikrings- og pensjonsordninger i KLP

• Lønn etter avtale

• Virksomheten er tilknyttet arbeidsgiverorganisasjonen VIRKE

 

Stillingen som daglig leder ønskes besatt snarest eller etter avtale.

 

Søknad med CV, og referanser sendes [email protected]

 

Sted Garnesveien 166, 5264 Garnes

Spørsmål om stillingen

Geir Legreid

Mobil408 28 444

Om arbeidsgiveren

Rostadheimen Bofellesskap er en privat stiftelse som arbeider utfra et menneskebilde impulsert av Rudolf Steiners pedagogikk og sosialterapi. Stiftelsen tilbyr bo- og aktivitetstilbud til mennesker med utviklingshemming og har driftsavtale med Bergen kommune. Stiftelsen samarbeider med Virksomheten Helgeseter om lønn, regnskapstjenester, kulturliv, og faglig utvikling.
Driftsansvaret dekker to bofellesskap med til sammen 8 beboere og dagtilbud, med verksteder og et lite hagebruk. Virksomheten holder til i naturskjønne omgivelser på Garnes, med ca 100 m strandlinje, kai og naust. Fra Bergen sentrum tar det ca 25 min med tog og buss.

 

Del stillingen

Selskap

Rostadheimen Bofellesskap

Kontaktinfo

  • Geir Legreid
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 408 28 444

Lokasjon

  • Garnes

Søknadsfrist

September 15, 2023

Kommunikasjonsrådgiver Den norske kirke, Tunsberg bispedømme (Søknadsfrist 27.08.2023)

 

Kommunikasjonsrådgiver

 

Den norske kirke, Tunsberg bispedømme

Er du opptatt av forholdet mellom kirke og samfunn og hvordan kirken kan bli mer synlig og være en aktiv samfunnsaktør, så er dette en stilling for deg.

Tunsberg bispedømmeråd søker en kommunikasjonsrådgiver som vil videreutvikle våre kommunikasjonskanaler og sikre god og profesjonell kommunikasjon både internt og eksternt i bispedømmet. Stillingen er del av bispedømmekontoret som ivaretar det daglig arbeidet og strategiske funksjoner for Tunsberg biskop og Tunsberg bispedømmeråd.

Kommunikasjon er et viktig satsingsområde for oss. Vi er avhengig av at vår informasjon og det vi ønsker å formidle når ut til ansatte, medlemmer, frivillige, folkevalgte og andre. Hos oss får du mulighet til å jobbe med små og store kommunikasjonsfaglige oppgaver på regionalt nivå i Den norske kirke i samvirke også med den nasjonale kommunikasjonsavdelingen. Du vil gi råd og støtte til lokalmenighetene i deres kommunikasjonsarbeid og være driveren i intern- og ekstern kommunikasjon fra Tunsberg bispedømmekontor. Du behersker ulike medier og tekniske plattformer og vil jobbe med daglig kommunikasjonsarbeid og strategiske satsinger.

Du har tett samspill med stiftsdirektør, biskop og avdelingslederne på bispedømmekontoret, og rapporterer til stiftsdirektør.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 27.08.2023
Arbeidsgiver: Den norske kirke
Sted: Tønsberg
Stillingstittel: Kommunikasjonsrådgiver
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4683365008

Arbeidsoppgaver

Ansvar for bispedømmerådets nettsider, herunder også synlighet i sosiale medier
Ansvar for månedlige nyhetsbrev
Ansvar for komunikasjonsarbeid knyttet til enkeltprosjekter og satsinger i bispedømmet
Pressekontakt og medierådgiver for biskop og bispedømmeråd
Kontakt og samarbeid med Kirkerådets kommunikasjonsavdeling
Rådgiving og samarbeid med andre kommunikasjonsmedarbeidere i bispedømmet

Kvalifikasjoner

Bred kommunikasjonsfaglig bakgrunn (journalistikk/kommunikasjon)
Meget god skriftlig og muntlig formidlingsevne
Erfaring med bruk av digitale verktøy, sosiale medier og forståelse for hva som er de riktige kanalvalgene
Kjennskap til Den norske kirke, kristen tro og tradisjon.
Engasjement for kirke og samfunn
Kompetanse innen video og foto, inkludert redigering og publisering, er ønskelig
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper

Dette er en stilling med mye variasjon i arbeidsmengde og arbeidsmetodikk. Det er derfor viktig at du egner deg personlig for jobben.

Vi søker deg som er:

Selvstendig, målrettet og effektiv
Iderik og kreativ
Fleksibel og positiv
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Teamorientert
Samfunnsorientert
Proaktiv og har god arbeidskapasitet
Lett på foten og evner å snu deg fort rundt

Vi tilbyr

Stillingen lønnes etter kompetanse og ansiennitet
Et spennende og inkluderende arbeidsfellesskap i moderne lokaler sentralt plassert i Tønsberg
Et godt arbeidsmiljø i en dyktig stab
Medlemskap i Statens pensjonskasse
Reiseregulativ etter statens satser

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Rambergveien 9, 3115 Tønsberg, Norge

Kontaktinformasjon

Eigil Morvik, Stiftsdirektør
Telefon:  +47 924 41 144

 

Del stillingen

Selskap

Tunsberg bispedømme

Kontaktinfo

  • Eigil Morvik
  • Tittel: Stiftsdirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 924 41 144

Lokasjon

  • Tønsberg

Søknadsfrist

August 27, 2023

HR-leder (Søknadsfrist 03.09.2023)

 

HR-leder

 

Den norske kirke, Tunsberg bispedømme

Tunsberg bispedømmeråd har i dag arbeidsgiveransvar for ca. 130 ansatte. I det daglige følges dette opp av bispedømmekontorets HR-avdeling som nå trenger ny leder.

Vi søker deg som har bred erfaring innen HR-feltet og som vil jobbe i et spennende og utviklingsorientert miljø. Vi kan tilby varierte og utfordrende oppgaver innenfor et bredt spekter av HR-området sammen med gode kollegaer på kontoret. Det er nå tre medarbeidere i HR-avdelingen; to HR-rådgivere og en adm /-personal rådgiver i tillegg til HR-leder.

HR-feltet i Den norske kirke er i kontinuerlig utvikling, og vi ønsker en HR-leder som vil bidra aktivt i utformingen av HR-arbeidet i kirka framover. Arbeidet vil først og fremst omfatte Tunsberg bispedømme, men HR-lederen er også del av et nasjonalt HR-nettverk, og vil være med på å utforme HR-arbeidet i hele kirka.

Du vil være en viktig sparringspartner for prostene i bispedømmet, ha tett kontakt med tillitsvalgte, ha fortløpende dialog med fellesrådene i bispedømmet og bidra til faglig rådgivning og saksbehandling innenfor HR området.

HR – leder inngår i bispedømmekontorets ledergruppe og rapporterer til stiftsdirektør.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 03.09.2023
Arbeidsgiver: Den norske kirke
Sted: TØNSBERG
Stillingstittel: HR-leder
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4688325569

Arbeidsoppgaver

Ledelse, drift og utvikling av HR-avdelingen.
Rekruttering og prosesser knyttet til oppstart og avslutning av arbeidsforhold.
Rådgivning knyttet til krevende situasjoner, som f.eks. omorganisering, nedbemanning, ansettelser, generell konfliktløsning, oppsigelsessaker og sykefraværsoppfølging.
Arbeid med kultur og organisasjonsutvikling.
Utvikling og oppdatering av retningslinjer, prosedyrer og systemer, HR-rapportering, HMS- og IA-arbeid.
Lønnsforhandlinger.

Kvalifikasjoner

Relevant høyskole- eller universitetsutdanning på minimum bachelornivå.
Ledererfaring med personalansvar.
God juridisk kjennskap og forståelse, særskilt innenfor HR – området.
Erfaring med konflikthåndtering.
Erfaring med P360 og Webcruiter er en fordel.
God skriftlig og muntlig framstillingsevne.
Relevant kompetanse innen IKT.
Kjennskap til regelverk for personvern (GDPR).
God kjennskap til Den norske kirke.
Beherske begge målføre.

Personlige egenskaper

Faglig sterk og positiv med stor grad av integritet.
Omgjengelig, selvstendig, ryddig og strukturert og med god gjennomføringskraft.
Gode kommunikasjonsegenskaper.
Systematisk og strukturert.
Gode samarbeidsevner og evne til å skape tillitt.
Trives med kombinasjon av strategisk og operativt HR faglig arbeid.
Utviklingsorientert og opptatt av kontinuerlig forbedring
Trygg i dialog med alle typer mennesker.
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

En variert og spennende jobb!
Et godt arbeidsmiljø med gode arbeidsforhold og moderne kontorer sentralt plassert i Tønsberg.
Gode pensjonsvilkår (SPK).
Inngå i Dnk’s HR-leder nettverk.
Veiledning etter avtale og behov.
Lønn etter avtale.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Rambergveien 9, 3115 TØNSBERG, Norge

Kontaktinformasjon

Eigil Morvik, Stiftsdirektør
Telefon:  +47 924 41 144

 

Del stillingen

Selskap

Tunsberg bispedømme

Kontaktinfo

  • Eigil Morvik
  • Tittel: Stiftsdirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 924 41 144

Lokasjon

  • Tønsberg

Søknadsfrist

September 3, 2023