Time kyrkjelege leiar/ kyrkjeverje, Fast (Søknadsfrist: 27.08.2023)

 

Dagleg leiar/ kyrkjeverje

 

DAGLEG LEIAR/ KYRKJEVERJE I TIME– 100 % stilling

Time kommune ligg på Jæren, ca 30 km sør for Stavanger. Kommunen med om lag 19.000 innbyggjarar har fleire bygder med eigne barne- og ungdomsskular, ein stor vidaregåande skule og eit rikt kyrkje- kultur og idrettsarbeid.

Time kyrkjelege fellesråd søkjer etter rett person til ei spanande og innhaldsrik leiarstilling.

Fellesrådet er administrativt organ for kyrkja i Time kommune. Me har 4 aktive, men ulike kyrkjelydar, Bryne, Time, Lye og Undheim. Bryne, Time og Undheim er eigne sokn, medan Lye er lokalisert under Time sokn. Alle har felles kyrkjekontor sentralt i Bryne. Her har og Prosten i Jæren sitt kontor. Kvart sokn har eigen dagleg leiar og eigen stab med tilsette og eit stort korps av frivillige medarbeidarar. Det vert drive eit variert og rikt kyrkjelydsarbeid.

Kyrkjeverja er dagleg leiar av Time kyrkjelege fellesråd. Fellesrådet har ansvar for 20 tilsette, 2 kyrkjebygg og 2 gravplassar. I tillegg har ein samarbeidsavtale om bruk og drift av Undheim kyrkje og bedehus. Ein er i gang med planarbeid for utbygging av Bryne kyrkje.

Fellesrådet eig og driv 2 barnehagar med 25 tilsette. Barnehagen i Bryne kyrkje held til i kjellaren i Bryne kyrkje, medan Undheim barnehage har eigne lokaler på Undheim. Barnehagane har eigne styrarar og eigne budsjett.

Les om oss på https://timekyrkjene.no/.

 

  • Søknadsfrist: 27.08.2023
  • Arbeidsgivar: Time kyrkjelege fellesråd
  • Stad: Bryne
  • Stillingstittel: Dagleg leiar/ kyrkjeverje
  • Stillingar: 1
  • Heiltid/Deltid: Heiltid
  • Tilsetjingsform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4686883830

 

Arbeidsoppgåver

  • Dagleg leiar for fellesrådet si verksemd
  • Oppfølgjing av barnehagane
  • Budsjettering og økonomistyring
  • Personalforvaltning
  • Gravferdsforvaltning
  • Ansvar for drift og vedlikehald av kyrkjebygg og gravplassar
  • Saksbehandlar og sekretær for fellesrådet
  • Oppretthalda eit godt samarbeid med prost, kommune og andre samarbeidspartar

 

Kvalifikasjonar

  • Relevant utdanning på høgskule-/universitetsnivå, gjerne med administrasjon, økonomi og leiing som fagområde
  • Leiarerfaring og anna realkompetanse kan eventuelt kompensera for manglande formell utdanning
  • Gode leiareigenskapar og kompetanse innan administrasjon og økonomi
  • Kjennskap til Den norske kyrkja sitt arbeid og organisering
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk, skriftleg og muntleg

 

Personlege eigenskapar

  • Gode samarbeidsevner og evne til å sjå og utvikla medarbeidarar
  • Engasjert, ryddig, fleksibel, strukturert og heilskapstenkjande
  • Sjølvstendig og trygg på eigen rolle i møte med ulike utfordringar
  • Erfaring frå kyrkjeleg arbeid er ein fordel
  • Kunne håndtera og trivast i eit hektisk miljø
  • Personlege eigenskapar vert vektlagt

 

Me tilbyr

  • Spanande stilling og godt arbeidsmiljø
  • Leiarfellesskap med assisterande kyrkjeverje og 3 daglege leiarar
  • Godt samarbeid i prostiet, med kommunen og andre kyrkjeverjer i Bispedømme
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar

 

Anna:

  • Krav om medlemskap i Den norske kyrkja
  • Søkjar må kunna disponera bil
  • Det må reknast med noko møteverksemd på ettermiddags-/kveldstid
  • Den som blir tilbudd stillinga, må leggja frem godkjent politiattest før tiltreding

Søknadsfrist: 27. august
Tiltredelse: 1.januar 2024

 

Adresse:Erlandsbakken 6, 4340 Bryne, Norge

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Willy Finnbakk
Fellesrådsleiar
 Telefon:982 50 999
E-post:[email protected]

Siri Vik
Konstituert kyrkjeverje
 Telefon:906 43 758
E-post:[email protected]

Del stillingen

Selskap

Time kyrkjelege fellesråd

Lenke til firma

https://timekyrkja.no/

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Bryne

Søknadsfrist

August 27, 2023

Menighetspedagog i 100 % fast, Nidelven menighet Søknadsfrist 20.08.2023

Menighetspedagog

 

Menighetspedagog i 100 % fast stilling med tjenestested i Nidelven menighet.

 

Kirkelig fellesråd i Trondheim

Nidelven menighet er en av Trondheims største menigheter og har nærmere 16.000 medlemmer. Menigheten har et mangfold av aktiviteter og har god kirkesøkning, og vi søker noen som ønsker å jobbe med barn og unge i denne bydelen. Det er fire kirkebygg i soknet: Hoeggen kirke, Tempe kirke, Bratsberg kirke og Leira kapell. Staben består av 12 ansatte i fellesråd/menighetsråd og 4 prester, og vi har kontorer i Hoeggen kirke som byr på flotte nyoppussede lokaler. Menigheten er vertskapsmenighet for det byomfattende satsingsprosjektet uKirke, som er et samskapingsprosjekt med byens ungdommer, Trondheim kommune og andre spennende aktører.

Nidelven menighet trenger flere på laget – kan det være deg?
Vi er på jakt etter noen som ønsker å jobbe med barn og ungdom, og stillingen er ledig med oppstart så snart som mulig.

Arbeidsoppgaver

  • Å formidle kristen tro til barn og unge og bidra til å nå menighetens visjon om å være «mangfoldig i tro, håp og kjærlighet».
  • Planlegge og gjennomføre menighetens trosopplæring etter vedtatt plan i samarbeid med undervisningsleder, andre ansatte og frivillige medarbeidere, med særlig ansvar for aldersgruppen 0-18 år. Herunder kan spesielt nevnes ansvar for babysang, barnekor, aldersbestemte arrangement som 4-årsbokutdeling, samt oppstart av Tweensarbeid.
  • Delta aktivt på menighetsbyggende tiltak.
  • Samarbeid med ansatte og frivillige medarbeidere om gudstjenester der barn og unge er en særskilt målgruppe.
  • Rekruttering, oppfølging og veiledning av frivillige medarbeidere i menighetens barne- og ungdomsarbeid.
  • Delta i menighetens barnehage-/skole-kirkesamarbeid, og mulighet for å involveres i uKirkens prosjekter.
  • Administrativt arbeid, som planer og innrapportering, søknad om midler, ol.
  • Samarbeid om felles prosjekt og tiltak med andre menigheter i Kirkelig fellesråd i Trondheim.
  • Undervisningen forutsettes utført i samsvar med Den norske kirkes læregrunnlag.

Kvalifikasjoner

  • Minimum 3-årig høyere utdanning med 30 stp pedagogikk og 30 stp kristendom/teologi.
  • Interesserte med annen relevant utdannelse som for eks. diakoni, kunst- og håndverksfag eller musikk i fagkretsen, oppfordres også til å søke.
  • Relevant erfaring kan til en viss grad erstatte manglende formell utdanning.
  • Erfaring fra arbeid med barn og unge.
  • Fortrolig med bruk av IT som arbeidsverktøy.
  • God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne.

Personlige egenskaper

  • Utadvendt og kontaktskapende
  • Glad i å arbeide med og formidle til barn og unge
  • Gode samarbeidsevner og fleksibel
  • Evne til å lede andre
  • Evne til å arbeide strukturert
  • Liker godt å arbeide selvstendig og i team
  • Kreativ og problemløsende
  • Personlige egenskaper som skaper tillit hos både barn og foresatte vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Et godt faglig miljø og engasjerte kolleger
  • Varierte arbeidsoppgaver og god innflytelse over egen arbeidssituasjon
  • Lønn i henhold til gjeldende avtaleverk og offentlig pensjonsordning

Arbeidstid på ettermiddag/kveld og i helger må påregnes

Den som ansettes må fremvise politiattest

Medlemskap i Den norske kirke forventes

 

Nøkkelinformasjon
Søknadsfrist: 20.08.2023
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Menighetspedagog i 100 % fast stilling med tjenestested i Nidelven menighet.
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid / Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4685444799

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Inger Helen Nygård, Avdelingsleder kirkeliv
Telefon:  928 10 420

 

Del stillingen

Selskap

Kirkelig fellesråd Trondheim

Kontaktinfo

  • Inger Helen Nygård
  • Tittel: Avdelingsleder kirkeliv
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 92810420

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

August 20, 2023

Knarvik vgs – *Faglærar i kjemiprosess- og laboratoriefag *Faglærar teknologi- og industrifag (Søknadsfrist 30.07.2023))

 

Faglærar i kjemiprosess- og laboratoriefag

KNA – Avd. EL/TIP, Vestland fylkeskommune
Fast
Webcruiter-ID: 4682616188
Isdalstø

Søknadsfrist: 30.07.2023

 

Faglærar teknologi- og industrifag
KNA – Avd. EL/TIP, Vestland fylkeskommune
Fast
Webcruiter-ID: 4683329311
Isdalstø

Søknadsfrist: 30.07.2023

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg. Lokalsamfunna er ramma for gode kvardagsliv som gjev like mogelegheiter til å delta i verdiskaping i heile Vestland. Fylkestinget er øvste politiske organ i fylkeskommunen.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Rune Nesse
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 951 55 288

Lokasjon

  • Isdalstø

Søknadsfrist

Juli 30, 2023

Tegnspråktolk – Vennersberg skole (Søknadsfrist 07.08.2023)

 

Tegnspråktolk – Vennersberg skole

 

Oppvekst og læring – Kongsvinger kommune

Om stillingen

Vennersberg skole er en sentrumsskole med ca. 370 elever fra 1.-7.trinn og skolefritidsordning for 1.-4. trinn hvor hele skolens personale jobber tett sammen. Vi har fokus på 21. århundrets ferdigheter gjennom eget skaperverksted og samarbeidslæring. Hvis du brenner for samarbeid og tverrfaglig undervisning, er dette skolen for deg.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 07.08.2023
Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune
Sted: Kongsvinger
Stillingstittel: Tegnspråktolk
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 60
Webcruiter-ID: 4662415955

Arbeidsoppgaver

Skape et trygt og godt opplæringsmiljø for eleven
Samarbeide med skolens TPO-veileder og med Statped
Samarbeide med elevens foresatte
Planlegge og gjennomføre undervisning individuelt
Veilede og tilrettelegge et helhetlig opplæringstilbud ut i fra elevens behov
Jobbe aktivt for et godt skole- hjem samarbeid til elevens beste

Kvalifikasjoner

Relevant høgskoleutdanning – som tegnspråklærer
Relevant kompetanse i å planlegge og tilrettelegge for fleksibel opplæring, både fysisk og på skjerm
Gode IKT kunnskaper og erfaring med bruk av Ipad
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

Viser stort engasjement i å jobbe med barn og unge
Evner å bygge relasjoner for å skape et trygt og godt læringsmiljø
Er fleksibel med tanke på arbeidstid
Personlig egnethet vektlegges særskilt

Vi tilbyr

Lønn etter gjeldende kvalifikasjoner og avtaleverk
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Arbeidstiden settes opp etter avtale

Annet

Gyldig politiattest må fremvises før tiltredelse
Snarlig tiltredelse

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke. Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.

Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Vennersberg skole, Duevegen 2, 2209 Kongsvinger, Norge

Kontaktinformasjon

Lena Godnes, Rektor
Telefon:  907 08 056

 

Om arbeidsgiveren

Kongsvinger kommune ligger i Norges grønne hjerte med småbyens kvaliteter. Vi har et rikt idretts- og kulturliv og jobber for å videreutvikle et levende og urbant sentrum og et næringsliv i vekst. Mangfold, inkludering og livsmestring er også viktige elementer i vår strategi for å være en attraktiv kommune.

 

Del stillingen

Selskap

Kongsvinger kommune

Kontaktinfo

  • Lena Godnes
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 907 08 056

Lokasjon

  • Kongsvinger

Søknadsfrist

August 7, 2023

Lærar 100% fast, Kaland skule (Søknadsfrist 02.08.2023 )

 

Lærar

 

Kaland skule, Austrheim kommune

Om stillinga

Er du klar for å jobbe på ein litt mindre skule?

Kaland skule er ein barneskule som ligg sentralt plassert i bygda. Spente elevar og personale kan til hausten ta i bruk ein nyoppussa skule med gode fasilitetar. Som vår nye lærar, vil du vera med på å ta i bruk skulen og areala våre på ein ny måte, og ikkje minst vera med på å forma Kaland skule som barneskule. Skulen har symjebasseng og god tilgang på nyoppussa spesialrom. I tillegg kjem uteområdet vårt til å vera ferdig oppgradert til skulestart i haust. På skulen går det pr. i dag 77 elevar fordelt på 1.-7.kl. Alle elevane har tilgang på kvar sin PC eller IPad, og vi er oppdekka med utstyr og læremiddel etter ny læreplan.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 02.08.2023
Arbeidsgivar: Austrheim kommune
Stad: Fonnes
Stillingstittel: Lærar
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4677536543

Arbeidsoppgåver

Undervisning hovudsakleg frå 3.kl-7.kl
Timelærar
Samarbeid i team med lærarar og pedagogiske medarbeidarar
Delta aktivt i skulen sitt pedagogiske utviklingsarbeid

Kvalifikasjonar

Godkjent lærarutdanning for 1. – 7. årstrinn eller 5.-10. årstrinn
At du har engelsk, norsk eller matematikk i fagkretsen din.
Det er ønskeleg at du har spes.ped
God kompetanse innan klasse- og læringsleiing
God relasjonskompetanse
God IKT-kompetanse og nytter digitale verktøy i undervisninga
Gode norskferdigheiter, både munnlig og skriftleg
Det er ønskeleg med erfaring frå undervisning på heile barnetrinnet

Personlege eigenskapar

Du har eit sterkt personleg engasjement og klart fokus på elevane si læring
Evne til å ta initiativ og bygge gode relasjonar
Har et positivt elevsyn og evne til å vise omsorg og gi tryggleik
Du er ansvarsbevisst, fleksibel og har gode kommunikasjonsferdigheiter
Du trivast med teamarbeid og er ein god bidragsytar i teamet
Positiv og løysingsorientert
Godt humør
Du er personleg eigna

Vi tilbyr

Gode molegheiter for personleg utvikling
Ein skule i utvikling, med nyrenoverte og oppdaterte undervisningslokale
Eit godt og positivt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidarar
Løn etter gjeldande avtaleverk

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Vardevegen 51, 5953 Fonnes, Norge

Kontaktinformasjon
Birgitte barne-og Gullaksen, Rektor
Telefon:  997 06 344
E-post:  [email protected]

 

Om arbeidsgivaren

Austrheim kommune (ca. 3000 innb.) Tett på Bergen og industrieventyret på Mongstad, er utgangspunktet for utvikling av framtidskommunen til stades. Naturen og kulturen i det særprega kystsamfunnet er kanskje det viktigaste grunnlaget for gode liv i Austrheim – både om du flyttar hit for ein spennande jobb, eller om du ynskjer å vere med å skape livskvalitet for dei som allereie bur her. Austrheim inviterer deg til opne landskap – med eit ope sinn!

 

Del stillingen

Selskap

Austrheim kommune

Kontaktinfo

  • Birgitte Gullaksen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 997 06 344

Lokasjon

  • Austrheim

Søknadsfrist

August 2, 2023

100% fast spesialpedagog – Kautokeino skole (søknadsfrist 30.07.2023) 3 x 100% lærerstillinger fast (søknadsfrist 28.07.2023)

3 x 100% fast stilling som fagarbeider / assistent ved Brønnøysund barne- og ungdomsskole (søknadsfrist 27.07.2023)

 

 

3 x 100% fast stilling som fagarbeider/assistent ved Brønnøysund barne- og ungdomsskole

 

Sterkt ønske om å arbeide med barn og unge?

Da håper vi du søker hos oss!

Vi søker tre barne- og ungdomsarbeidere/assistenter som vil være en del av oss ved Brønnøysund barne- og ungdomsskole inkl. SFO. Vi ønsker deg som vil jobbe aktivt for at den enkelte elev skal oppleve mestring, læring og trivsel, skape gode relasjoner og som vektlegger samarbeid og godt arbeidsmiljø.

Stillingen er ledig fra og med 01.08.2023.

Menn oppfordres til å søke, da det er behov for minst en mannlig ansatt fagarbeider/assistent ved BBU for at vi skal klare å ivareta de nødvendige oppgaver.

Brønnøysund barne- og ungdomsskole

Brønnøysund barne- og ungdomsskole er en 1-10 skole med ca. 320 elever og 60 ansatte. Vi ligger nært bysentrum, men har likevel flotte uteområder med turstier, nærmiljøanlegg, skog og naturlekeplass rett utenfor skoledøra. Avstand til strandkant er under 100m. Dette legger godt til rette for fysisk aktiv læring, praktisk tilnærming i undervisning i alle fag. Vi er opptatt av å se hele eleven og ønsker å ha en god balanse mellom digitale og analoge verktøy i undervisningen.

Arbeidsoppgaver

Tett oppfølging av enkeltelever i spesialpedagogiske tiltak
Oppfølging i garderobesituasjoner på alle trinn.
Oppfølging i, for eksempel toalettsituasjoner på alle trinn.
Planlegge og gjennomføre aktiviteter selvstendig og i samarbeid med arbeidslag.
Inngå i arbeidsplan på skolens SFO
Være til støtte for elever i kroppsøvingstimer inklusive svømmeundervisning.
Bidra til trivsel, trygghet og læring for elever.
Aktivt følge opp, både enkeltelever og hele grupper av elever i friminutt.
Aktivt følge opp elever med ulike atferdsutfordringer.
Med bakgrunn i plan, aktivt støtte elever med ekstra behov i undervisningssituasjoner.
Være med på å leve opp til BBUs valgspråk: Godt å være, mye å lære.

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Kvalifikasjoner

Relevant utdanning, eller personlige egenskaper som veier opp for manglende utdanning.
Erfaring fra arbeid med elever med adferdsutfordringer er ønskelig.

Personlige egenskaper

Du har gode mellommenneskelige ferdigheter.
Du har evne til å være en trygg og tydelig voksen i møte med elever.
Du har evne til å jobbe selvstendig og i et arbeidslag.
Du er god til å kommunisere.
Du har pågangsmot i en hektisk og noe uforutsigbar hverdag.
Du er fleksibel og stabil i forhold til tilstedeværelse.
Du håndterer uforutsette hendelser og har evne til å omstille deg.
Du er fysisk robust og sterk nok til å delta i barns lek på alle trinn.
Personlig egnethet vil tillegges stor vekt.

Har du spørsmål om stillingen?

Ta gjerne kontakt med oss!

Rektor Ola Morten Moe ved Brønnøysund barne- og ungdomsskole på tlf. 905 29 252

Avdelingsleder Linn Almendingen på tlf. 913 64 573

Vi tilbyr

Gode arbeidsforhold og engasjerte medarbeidere
Allsidige arbeidsoppgaver
Mulighet til å bidra til at barn opplever mestring og glede
Faglig og personlig utvikling
Gode pensjons- og forsikringsordninger

Generell info

Det er viktig at du legger ved attester fra tidligere arbeid, fagbrev og vitnemål i søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon dersom du blir innkalt. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.

Dersom du får tilbud om stillingen, må gyldig politiattest fremvises til leder/tjenestested før tiltredelse. jf. Opplæringsloven § 10-9. Legges ikke ved i søknaden.

Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.

Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og gjeldende tariffavtale. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen.

Vi mener mangfold er en styrke og ønsker medarbeidere med ulik livserfaring og perspektiv for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.

Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema på denne siden.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste jf. Offentlighetsloven § 25 selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentlighet. Dette blir du i så fall varslet om.

 

Søk på stillingene her.

 

Søknadsfrist 27. juli 2023

Arbeidsgiver Brønnøy kommune

Kommune Brønnøy

Omfang Heltid (3 stillinger)

Varighet Fast

Arbeidssted Rådhuset, 8905 Brønnøysund

 

Brønnøy kommune

Brønnøy kommune er en av flere kommuner i Nordland i vekst. Vi ligger midt i leia – midt i landet – med ca. 7800 innbyggere. Kystbyen Brønnøysund er regionsenter for de 5 kommunene på Sør-Helgeland. Regionen tilbyr et unikt friluftsliv med verdensarvøya Vega kun en liten båttur unna og lange fjellturer i nasjonalparkene Lomsdal-Visten eller Børgefjell. Brønnøy og omegn kan for øvrig by på et godt havfiske, unike fiskevann og lakseførende elver. I regionsentret Brønnøysund kan du nyte mat i verdensklasse på flere av byens etter hvert godt utbygde restauranttilbud.

Vi har et rikt kulturliv – enten du er aktiv utøver selv eller bare ønsker å nyte sådan. Et godt lag- og foreningsliv og fritidsaktiviteter finnes i rikt monn for både ung og voksen. Vi har videregående skole, desentralisert grunnskole og flere barnehager. Et næringsliv som blomstrer og som har spennende planer for fremtiden.

Velkommen som søker på jobb hos oss!

Del stillingen

Selskap

Brønnøy kommune

Kontaktinfo

  • Ola Morten Moe
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 90 52 92 52 / 75 01 22 02
  • Linn Almendingen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Tlf. 913 64 573

Lokasjon

  • Brønnøysund

Søknadsfrist

Juli 27, 2023

*Prosjektleder Bygg og eiendom – fast 100% stilling *Rådgiver Samferdsel – fast 100% stilling (søknadsfrist 11.08.2023))

 
 
 
Prosjektleder Bygg og eiendom – fast 100% stilling
Virksomhet STM Forvaltning og prosjekt   
Sande i Vestfold   
11.08.2023
 
Rådgiver Samferdsel – fast 100% stilling   
Virksomhet STM Forvaltning og prosjekt   
Sande i Vestfold   
11.08.2023
 
 

Del stillingen

Selskap

Holmestrand kommune

Kontaktinfo

  • Ole Johan Bjørge
  • Tittel: Fagleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 911 81 134
  • Matthias Krügersson
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 408 04 021

Lokasjon

  • Holmestrand

Søknadsfrist

August 11, 2023

Fagkoordinator kunst og kultur (søknadsfrist 07.08.2023)

 

Kristiansund kommune

Fagkoordinator kunst og kultur

 

Vi har ledig en spennende 100 % fast stilling som fagkoordinator kunst og kultur ved Kulturenheten.

Om enheten

Kulturenheten består av kulturavdeling, kulturskole, bibliotek og idrettspark, og skal sikre et godt fritids- og kulturtilbud for alle Kristiansunds innbyggere. Vi svarer på spørsmål som har med kunst og kultur, idrett, fysisk aktivitet, frivillighet, kulturnæring og kulturpolitikk å gjøre. Videre er vi en sparringpartner og tilrettelegger for små og store kulturnæringsaktører, profesjonelle kulturinstitusjoner og frivillig kulturvirksomhet, idrettslag og friluftsorganisasjoner.

Enheten er også ansvarlig for kommunens tilskuddsordninger til kulturlivet, og har god kompetanse på andre tilskuddsordninger. Vi produserer og formidler tjenester gjennom kommunens kulturskole, bibliotek, idrettspark/-anlegg, samt administrerer Festiviteten kulturbygg, Caroline kino og konferansesenter og andre sentrale kultur- og fritidstilbud. Kulturenheten jobber med å skape innhold i byrom og uterom, ved bruk av kunst, kultur og tilrettelegging for fysisk aktivitet.

Arbeidsområder

  • Du vil ha det faglige ansvaret for å utvikle og ivareta ytringskultur i Kristiansund kommune. ‘Ytringskulturbegrepet definerer kultur som kunstnerisk virksomhet, kunstneriske verk, kulturarv og kulturelle praksiser og produkter, hvor både den profesjonelle kunsten, amatørkulturen, kulturarbeiderne, de frivillige og publikum inngår.
  • du har ansvar for å utvikle og ivareta det generelle kunst- og kulturfeltet i samarbeid med enheten og andre samarbeidspartnere.
  • du er kontaktpunkt og en støttefunksjon til det profesjonelle og frivillige kunstfeltet, samt inn mot kommunens øvrige instanser og fag, det være seg innen utdanning, helse, samferdsel og infrastruktur, politikk eller andre områder.
  • du er ansvarlig for tilrettelegging for kommunale, regionale og nasjonale ordninger/satsinger innen ytringskultur.
  • du er saksbehandler for saker knyttet til ytringskultur som skal til politisk behandling.
  • du leder samarbeid med frivilligheten og andre aktører om etablering og utvikling av nye tiltak.
  • du er kontaktledd inn mot regionale og nasjonale nivå innen kulturfeltet, da spesielt stat og fylke, men også instanser som KUD, Kulturråd, m.m.

Kvalifikasjonskrav

  • minimum treårig relevant høyere utdanning, fortrinnsvis innen kunst- og/eller kulturfag
  • erfaring fra kulturarbeid og/eller tverrfaglig samarbeid og prosjektledelse
  • gode formidlingsevner i norsk og engelsk muntlig og skriftlig
  • god digital kompetanse
  • førerkort kl. B

Ønskelige kvalifikasjoner

Erfaring/kompetanse innen:

  • kunstneriske fag (utøvende eller undervisning)
  • prosjektledelse
  • offentlig forvaltning, gjerne andre ledd enn kommunale (fylkeskommune/stat/direktorater og råd)

Personlige egenskaper

  • selvstendig og trygg i egen rolle
  • løsningsorientert
  • kreativ, ryddig og fleksibel
  • dine kolleger beskriver deg som en lagspiller
  • Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.

Vi tilbyr

  • en spennende arbeidshverdag i et inkluderende og kompetent arbeidsmiljø, der du får bidra til å
  • påvirke utviklingen av Kristiansunds kunst- og kulturliv i årene som kommer.
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP

Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

Søk på stillingen her.

Referansenummer: 23/3600

Fylke: Møre og Romsdal

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 07.08.2023

Arbeidssted: Kristiansund kommune

 

Kontaktpersoner:

Toril Skram

tlf: +47 71573900  mob: +47 93052149

 

Hjemmeside:
www.kristiansund.kommune.no
Ole Vigsgt. 9 6516 Kristiansund

 

Kristiansund kommune

Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker.

Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.

 

Del stillingen

Selskap

Kristiansund kommune

Kontaktinfo

  • Toril Skram
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 71573900 mob: +47 93052149

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

August 7, 2023

Sykepleier ved Leka sykestue og i hjemmetjenesten (søknadsfrist 31.08.2023)

 

SYKEPLEIER 100 % STILLING

 

Det er ledige stillinger for sykepleier i den kommunale pleie- og omsorgstjenesten ved Leka sykestue og i hjemmetjenesten. Oppstart snarlig eller etter nærmere avtale. 

Ved fast tilsetting tilbys kr 100 000 mot bindingstid på to år, samt nedskriving av studielån med inntil kr 100 000.

  • Ansvar og oppgaver      
    • Selvstendig direkte pasientrettet arbeid, enten på institusjon eller hjemme hos brukere
    • Medikamenthåndtering i tråd med forskrifter og vedtatte rutiner
    • Iverksetting og oppfølging av medisinsk ordinert behandling
    • Sørge for faglig forsvarlighet i sykepleiertjenesten
    • Dokumentasjon og rapportering
  • Kvalifikasjonskrav          
    • Autorisert sykepleier
    • Relevant erfaring
    • Må kunne jobbe selvstendig, og være ansvars og kvalitetsbevisst
    • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
    • Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
    • Førerkort klasse B
    • Ved tilsetting må gyldig politiattest fremlegges. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Politiattesten må ikke være eldre enn 3 måneder
    • Ved utvelgelse av kandidater til stillingen(e) kommer personlig egnethet til å bli vektlagt
  • Vi tilbyr
    • En spennende og meningsfylt arbeidshverdag
    • Godt arbeidsmiljø, og inspirerende og bredt fagmiljø
    • Mulighet til å bidra til utvikling av tjenester og organisasjon
    • Lønn etter tariff, samt gode pensjons- og forsikringsavtaler
    • Ved fast tilsetting får sykepleier 6 års antesipert lønnsansiennitet.
    • Sykepleier i tredelt turnus får et årlig nattarbeidstillegg på kr 18 000
    • Dekning av flytteutgifter med inntil kr 12 000
    • Ved fast ansettelse i helstilling, tilbys etter endt prøvetid kr 100 000 mot bindingstid på 2 år, samt nedskriving av studielån med inntil kr 100 000
  • Søknad
    • Send søknad med CV og referanser til [email protected]
    • Søknadsfrist 31. august 2023
    • For spørsmål kan du kontakte enhetsleder Lene Reppen Grydeland på telefon 478 33 025, eller e-post [email protected]

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kategorier

sykepleier

Kontaktinfo

  • Lene Reppen Grydeland
  • Tittel: enhetsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 478 33 025

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

August 31, 2023