Menighetspedagog 2.gangsutlysning, Midlertidig (Søknadsfrist 04.12.2023)

 

Menighetspedagog 2.gangsutlysning

 

 

 

Menighetene på Kvaløya består av soknene Hillesøy, Kvaløy og Sandnessund. Menighetene strekker seg fra Hillesøy/Sommarøy i sør til Rebbenesøy i nord. Menighetene har til sammen 14 ansatte; kirkemusikere, kirketjenere, menighetspedagoger, menighetsforvalter, kateket, sokneprester, ungdomsarbeidere og diakon. De tre menighetene samarbeider tett i stabsfellesskapet, og inspirerer hverandre til kreativt arbeid og tverrfaglig samarbeid.

Det er ledig midlertidig 80 % stilling som menighetspedagog for soknene Hillesøy og Sandnessund. Stillingen fordeles for Hillesøy i 20 % og Sandnessund i 60 % stilling. Vi søker etter en selvstendig, kreativ og engasjert person som liker utfordringer for snarlig tiltredelse og frem til sommeren 2024, med mulighet for forlengelse eller fast stilling.

Den som tilsettes vil ha kontor på Slettatorget 8, sammen med Kvaløy menighet. Menighetspedagogene på Kvaløya deler kontor og sammen planlegger man og støtter hverandre i det pedagogiske og kreative arbeidet.

Menighetene ønsker å formidle kristen tro, tradisjon og praksis gjennom opplevelser, musikk, aktiviteter og erfaringer. Vi inviterer derfor til ulike arrangementer og aktiviteter. Eksempel på det er babysang, ulike klubber og ulike leirer for alle aldersgrupper.

 

  • Søknadsfrist:04.12.2023
  • Arbeidsgiver: Tromsø kirkelige fellesråd
  • Sted: Kvaløysletta
  • Stillingstittel: Menighetspedagog
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Deltid
  • Ansettelsesform: Midlertidig
  • Stillingsprosent: 80

 

Stillingen har følgende hovedoppgaver

  • Planlegge, lede og utvikle trosopplæringstiltak i henhold til vedtatte trosopplæringsplan
  • Rekruttere og administrere frivillige medarbeidere til trosopplæringstiltak.
  • Deltagelse på gudstjenester/helgearbeid gjennomsnittlig hver 3. helg.
  • Tett samarbeid med Kvaløy sokn

 

Vi ønsker søkere med følgende kvalifikasjoner

  • Utdanning innen pedagogikk og/eller kristendomskunnskap
  • Gjerne utdanning og/eller erfaring med formidlingsfag, f.eks. musikk, kunst og drama i forhold til barn og ungdom
  • Erfaring fra arbeid med barn og unge
  • Interesse og erfaring fra bruk av sosiale medier og andre kommunikasjonskanaler
  • Må ha førerkort og helst ha bil

 

Personlige egenskaper

  • Gode formidlingsevner og samarbeidsegenskaper
  • Like å formidle og arbeide med barn og unge
  • En kontaktskapende og relasjonsbyggende væremåte
  • Evne til å motivere andre
  • Evne til å arbeide selvstendig
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt ved ansettelsen

 

Vi tilbyr

  • Lønn og øvrige vilkår i henhold til tariffavtale innen kirkelig tariffområde.
  • Offentlig pensjonsordning med svært gode vilkår.
  • Den som ansettes må regne med kvelds- og helgearbeid.

Det stilles krav til medlemskap i Den norske kirke. Den som tilsettes må fremlegge tilfredsstillende barneomsorgsattest (omfattende politiattest).

 

Nærmere opplysninger kan fås hos:

  • Personalsjef Heidi Bolstad tlf 411 42087
  • Sokneprest Dag Sæter tlf 40403186
  • Menighetspedagog Kathrine Tolo Vassbø tlf 99370621

Søknadsfrist: 25. september 2023

 

Slettatorget 8, 9100 Kvaløysletta, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Heidi Bolstad
Personalsjef
 Telefon:41142087

Kathrine Tolo Vassbø
Menighetspedagog
 Telefon:99370621

Del stillingen

Selskap

Tromsø kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Heidi Bolstad
  • Tittel: Personalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 411 42 087
  • Kathrine Tolo Vassbø
  • Tittel: Menighetspedagog
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 99370621

Lokasjon

  • Kvaløysletta

Søknadsfrist

Desember 4, 2023

ØHD og legevakt: Sykepleier 3 x 80% fast stilling ved Tønsbergregion legevakt (søknadsfrist 10.12.2023)

Tønsberg kommune Legevakt

 

Sykepleier 3 x 80% fast stilling ved Tønsbergregion legevakt

 

 

 

Ønsker du å bli en del av et spennende fagmiljø?

Vi søker deg som ønsker spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et aktivt fagmiljø. Tønsbergregionen legevakt dekker Færder, Holmestrand og Tønsberg kommuner, og har et opptaksområde på ca. 100.000 innbyggere. Tønsberg kommune er vertskommune. Tønsbergregionen legevakt holder til i moderne lokaler i Kjelle helsepark i Tønsberg. Legevakten er ett døgndrevet tjenestetilbud, som dekker den akuttmedisinske beredskapen både på dag, kveld, natt, helg og helligdager. Vi har ett tverrfaglig og godt arbeidsmiljø. Tønsbergregion legevakt er organisert med en tjenesteleder, overlege, og god bemanning av sykepleiere, vaktleger og annet helsepersonell. Legevaktbilen er betjent av lege og ambulansearbeider, og kjører ut på sykebesøk og akutte oppdrag.
Legevakta er samlokalisert med Tønsberg kommunale fastlegekontor og Øyeblikkelig hjelp døgnplasser.

 

Arbeidsoppgaver legevakt:

  • Mottak-, triage-, prøvetaking-, observasjon-, og behandling av pasienter.
  • Betjene nødnettsentral, medisinske vurderinger og rådgivning.
  • Assistere lege
  • Pasientdokumentasjon
  • Triagering
  • Sykepleiefaglige oppgaver
  • Medisinhåndtering
  • Forbedringsarbeid, kvalitet og pasientsikkerhet
  • Tverrfaglig samarbeid
  • Andre driftsmessige gjøremål

Arbeidsoppgaver blir tildelt i etter kvalifikasjoner, kompetanse og opplæring. Opplæring på nødnettsentralen vurderes individuelt.

 

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som sykepleier
  • Minimum 2 års klinisk erfaring vektlegges
  • Vektlegger erfaring fra akuttmedisin/legevakt
  • Tilstrekkelig- og relevant klinisk erfaring
  • Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
  • Gode grunnleggende data- og teknologiske ferdigheter
  • Gode engelskferdigheter
  • Beherske digitale verktøy
  • Gyldig politiattest

 

Personlige egenskaper:

  • Tønsberg kommune sine verdier er åpen, oppriktig og profesjonell. Vi ønsker ansatte som etterlever disse verdiene.
  • Er positiv, løsningsorientert, initiativrik, kreativ og engasjert
  • Selvstendig, effektiv, strukturert og grundig i den yrkesutøvelse
  • Opptatt av kvalitet
  • Ansvarsbevisst
  • God simultankapasitet og omstillingsevne
  • Har en tydelig bevissthet og er åpen rundt egne faglige styrker og begrensninger
  • Gode kommunikasjons-, samarbeids-, og samhandlingsevner og trives med teamarbeid
  • Har ett godt utviklet klinisk blikk
  • Stødig sykepleiefaglig vurderingsevne
  • Fleksibel, strukturert og samarbeidsvillig
  • Trives i et aktivt og hektisk arbeidsmiljø med legevaktens kompleksitet og uforutsigbarhet
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr:

  • Faglige utfordringer og ett spennende fagområde
  • Varierte arbeidsoppgaver med mulighet for kompetanseutvikling
  • Godt arbeidsmiljø og engasjerte kollegaer
  • God opplæring og nødvendige kurs
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Årsturnus fra 2024
  • Legevaktstillegg kr: 30.000 pr år i 100% stilling, ved fullført opplæring og sertifisering ved innskriving, lab, ute, nødnettsentralen og som vaktleder.
  • Lønn etter gjeldende tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Obligatorisk kursing i Vold- og overgrepshåndtering og Akuttmedisin, for fast ansatt.
  • Fagdager og akuttmedisinsk samtrening- og øvelser med lokale samarbeidende nødetater

 

For stillingen gjelder:

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Minst to referanser må oppgis. Ansettelse skjer etter kommunale vilkår, på de lønns-og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtale. Kommunal pensjonsordning

Kopi av attester og vitnemål blir etterspurt ved behov. Kopiene blir ikke returnert.

Søkerliste med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig ihht. Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette.
Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost.

 

 

Søk her

 

 

  • Referansenummer: 23/20635
  • Fylke: Vestfold og Telemark
  • Jobbtype: Fast
  • Heltid/Deltid: Deltid
  • Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
  • Søknadsfrist: 10.12.2023
  • Tiltredelse: Snarest, etter avtale
  • Arbeidssted: Tønsbergregionen legevakt

 

Kontaktpersoner:

Anita Ustad
mob: +47 92447911

 

Hjemmeside:

https://tonsberg.kommune.no

 

Adresse:

Halfdan Wilhelmsens Alle 1c 3110 TØNSBERG

 

Tønsberg ligger i hjertet av Vestfold. Med sin vakre skjærgård, rike kulturliv og sentrale beliggenhet, er Tønsberg et attraktivt sted å bo. Kommunen har 58 000 innbyggere og er i stadig vekst.

Tønsberg kommune er en stor arbeidsgiver med 3800 årsverk. Vi har dyktige og motiverte ansatte som jobber med å løse viktige samfunnsoppgaver. Planverket i kommunen gir føringer for innovativt arbeid.

Kommunen er en IA-virksomhet som legger vekt på samarbeide om et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Del stillingen

Selskap

Tønsberg kommune

Kontaktinfo

  • Anita Ustad
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92447911

Lokasjon

  • Tønsberg

Søknadsfrist

Desember 10, 2023

Diakon 60% (søknadsfrist 26.11.2023)

 

Diakon 60 %

 

 

 

Nittedal kommune med ca. 25.000 innbyggere har en attraktiv beliggenhet i umiddelbar nærhet til både natur og storby. Kort vei og god kommunikasjon til Oslo. Positiv nærings- og boligutvikling betyr en ny giv for kommunen som har et aktivt kultur- og musikkliv der også kirken spiller en viktig rolle.

Nittedal har to sokn med tre gudstjenestesteder, Hakadal kirke, Nittedal kirke, og Rotnes kirke som ble innviet i desember 2016. Soknene betjenes av en engasjert og samarbeidsorientert stab som totalt teller 22 personer, herav 3 prester. Vi har kontorfellesskap i tilknytning til Nittedal rådhus.

Som diakon hos oss vil du arbeide med å fremme medmenneskelig omsorg og fellesskapsbyggende arbeid, og er den tjenesten som i særlig grad er rettet mot mennesker i nød.
Nåværende diakon går ned i stillingsprosent og vil være en nær kollega og sparringspartner.
Se også www.nittedal.kirken.no

 

  • Søknadsfrist: 26.11.2023
  • Arbeidsgiver: Nittedal kirkelige fellesråd
  • Sted: Nittedal
  • Stillingstittel: Diakon 60 %
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Deltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 60
  • Webcruiter-ID: 4728188996

 

Sammen med nåværende diakon (40 %) vil arbeidsoppgaver være

  • Lede og utvikle menighetens diakonitjeneste, med spesiell vekt på å legge til rette for og å fremme medmenneskelig omsorg og fellesskapsbyggende arbeid i henhold til
  • Den norske kirkes ordninger
  • Videreutvikle og gjennomføre lokal diakoniplan sammen med diakoniutvalg og stab i henhold til sentral Plan for diakoni.
  • Lede/sekretær for diakoniutvalget, samt samarbeid med stab
  • Rekruttering, oppfølging og samarbeid med frivillige medarbeidere
  • Sorgarbeid, oppfølging av etterlatte
    Besøkstjeneste og annen frivillig innsats
  • Samtale/sjelesorg og tilstedeværelse for mennesker i sårbare situasjoner
  • Være kontaktperson, og lede/bidra inn mot formiddagstreff og andre fellesskapsbyggende tiltak.
  • Utvikle diakonalt inkluderingsarbeid
  • Delta i planlegging og gjennomføring av gudstjenester med diakonien i fokus
  • Samarbeid med kommunale institusjoner samt institusjonsandakter
  • Samarbeid om fellestiltak i prostiet sammen med andre diakoner
  • Samarbeid med og nettverksarbeid blant kommunale instanser og frivillige organisasjoner

 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning i samsvar med tjenesteordning og kvalifikasjonskrav for diakoner i Den norske kirke.
  • Annen relevant utdanning/praksis kan bli vurdert. Relevant erfaring kan
    kompensere for manglende utdanning.
  • Erfaring med å bruke IT-verktøy og kjennskap til bruk av sosiale medier
  • Søker må disponere egen bil
  • Søker må være medlem av DNK og arbeide etter kirkens tros- og verdigrunnlag
  • Tilfredsstillende politiattest må legges frem før endelig tilsetting

 

Personlige egenskaper

  • Erfaring fra diakonalt arbeid
  • Kan opptre selvstendig og ansvarsfullt, er profesjonell i møte med mennesker i ulike livssituasjoner
  • God evne til og erfaring med, å planlegge og gjennomføre ulike aktiviteter
  • God samarbeidsevner med ansatte og frivillige
  • Må kunne arbeide selvstendig, være kreativ, fleksibel og løsningsorientert
  • Gode ferdigheter i norsk, skriftlig og muntlig
  • Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli vektlagt
  • Du må trives med noe kvelds- og helgejobbing. Plusstid avspaseres iht. avtale

 

Vi tilbyr

  • Et hyggelig, tverrfaglig og godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende regulativ og tariffavtale
  • Kjøregodtgjørelse i samsvar med gjeldende regulativ
  • Pensjonsordning i KLP
  • Mulig utvidelse av stillingen etter hvert
  • Tiltredelse etter avtale

Alle må søke elektronisk via www.kirkejobb.no
Søknadsfrist: 26. november

 

Rådhusveien 3, 1482 Nittedal, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Merete Strandberg
Kirkeverge
 Telefon:920 57 415

Randi M. Vilberg
Diakon
 Telefon:412 35 300

 

Nittedal kommune med ca. 25.000 innbyggere har en attraktiv beliggenhet i umiddelbar nærhet til både natur og storby. Kort vei og god kommunikasjon til Oslo. Positiv nærings- og boligutvikling betyr en ny giv for kommunen som har et aktivt kultur- og musikkliv der også kirken spiller en viktig rolle.

Det er to gravplasser i kommunen, Hakadal kirkegård, som ble utvidet med blant annet navnet minnelund i 2016, og Nittedal kirkegård. Vi har to fast ansatte gravplassarbeidere. Nittedal kirkelige fellesråd har ansvaret for forvaltning og drift av gravplassene. Fellesrådet er arbeidsgivere for 18 andre kirkelige tilsatte.

For mer informasjon om kirken i Nittedal se: www.nittedal.kirken.no

Del stillingen

Selskap

Nittedal kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Merete Strandberg
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 920 57 415
  • Randi M. Vilberg
  • Tittel: Diakon
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 412 35 300

Lokasjon

  • Nittedal

Søknadsfrist

November 26, 2023

Visit Lyngenfjord AS – Reiselivssjef / Daglig leder (søknadsfrist 25.11.2023)

Visit Lyngenfjord søker reiselivssjef/Daglig leder

 

 

  • Arbeidsgiver: Visit Lyngenfjord AS
  • Stillingstittel: Reiselivssjef
  • Frist: 25.11.2023
  • Ansettelsesform: Fast

 

Visit Lyngenfjord AS er eiet av kommunene Lyngen, Storfjord, Kåfjord, Skjervøy og Nordreisa, samt et antall reiselivsbedrifter. Reiselivet i regionen er i stor utvikling og vekst og vi beveger oss i retning helårsturisme. Samfunnsbidraget er derfor betydelig fra virksomheter som tilbyr overnatting, servering/mat, transport, opplevelser og alt som en reisende etterspør. Selskapet har i dag 70 medlemsbedrifter, se forøvrig www.visit-lyngenfjord.com

 

 

VI SØKER REISELIVSSJEF/ DAGLIG LEDER

 

Reiselivssjefens oppgaver er variert i en pulserende hverdag med

  • Operativ ledelse av bedriften
  • Aktivt deltakende i strategisk arbeide ifm. utvikling av selskap og destinasjonen
  • Presentasjon av selskap og destinasjonen internt (kommuner, medlemmer) og eksternt
  • Organisering og gjennomføring av visningsturer og presseturer
  • Salg, oppfølging turoperatører og deltakelse på messer
  • Produktutvikling og produksjon av innhold sammen med kolleger og medlemmene
  • Prosjektutvikling

 

Vi søker en reiselivssjef som

  • Har reisefaglig bakgrunn, utdannelse og/eller erfaring
  • Har god forståelse av destinasjonsselskapers oppgaver og utfordringer
  • Evner å følge opp parallelle oppgaver og gjennomføre disse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Utadvendt med gode språkkunnskaper (engelsk og nordisk språk)
  • Kunnskap om markedsføring gjennom digitale medier

 

Lønn og betingelser etter avtale, kontorsted i en av medlemskommunene.

Det er økonomisk fordelaktig å bo i regionen. Vi har ordninger som gratis barnehage, lavere skatt, og minimum 10% årlig nedskrivning av studielån.

 

Spørsmål og henvendelser kan rettes til styrets leder Svein Eriksen på 400 28514 eller [email protected]. Søknader mottas på e-post til [email protected] snarest og innen 25.11.2023.

 

  • Nettverk: Facebook
  • Sektor: Privat
  • Lederkategori: Direktør
  • Sted: Nordkalottsenteret, 9143 Skibotn
  • Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
  • Bransje: Hotell og overnatting,Reise og turisme,Restaurant, mat og uteliv
  • Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi,Produktledelse,Salgsledelse
  • Arbeidsspråk: Norsk,Engelsk

 

Spørsmål om stillingen

Svein Eriksen
Styreleder
40 02 85 14

 

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

 

 

Nordkalottsenteret, 9143 Skibotn

Del stillingen

Selskap

Visit Lyngenfjord AS

Kontaktinfo

  • Svein Eriksen
  • Tittel: Styreleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 40 02 85 14

Lokasjon

  • Skibotn

Søknadsfrist

November 25, 2023

Rådgiver oppvekst (søknadsfrist 03.12.2023)

 

Oppvekst og kulturetaten

Rådgiver

 

Ved oppvekst- og kulturetaten har vi ledig stilling som rådgiver med spesielt ansvar for personaloppfølging.

Rådgiver er en del av staben til kommunalsjef for oppvekst og vil samarbeide tett med enhetsledere i barnehager, grunnskoler, voksenooplæring, kulturskole og kultur.

Arbeidsoppgaver:

* Veiledning og saksbehandling i personalsaker.
* ansvar for rekruttering.
* Følge opp kommunens IA-arbeid.
* Følge opp kompetanse og videreutdanning.
* Beredskap og HMS-arbeid.

Rådgiver kan også tillegges andre oppgaver på kontoret.

Krav til kompetanse:

* Erfaring med personalledelse.
* Erfaring med avtaleverk inne personalarbeid.
* Erfaring med avtalverk innen skole.
* Erfaring med drift innen skole/barnehage.
* God digital kompetanse.

Det er ønskelig med formell kompetanse innen:

* Ledelse.
* Veiledning.

For stillingen er det en fordel om du kan vise til følgende egenskaper:

* Er selvstendig.
* Har gode samarbeidsevner.
* Er ryddig og strukturert.
* Har fleksibilitet og evne til tilpasning og endringer i arbeidsoppgaver.

Vi kan tilby:

* Allsidige oppgaver og arbeidsområder.
* Muligheter for selvstendige oppgaver og faglig utvikling.
* Kompetente medarbeidere og samarbeidspartnere.

Aktelle kandidater vil bli innkalt til intervju.

Ved ansettelse vil det bli lagt vekt på utdanning, erfaring og personlig egnethet.

Tiltredelse og lønn etter avtale.

Du søker ved å trykke «søk her» i denne annonsen.

Dersom du vil lese mer om Alstahaug kan du trykke her.

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Nordland

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 03.12.2023

 

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Rådhuset – oppvekst og kultur

 

Kontaktpersoner:

Kenneth Pedersen

mob: +47 918 42 271

 

Hjemmeside

www.alstahaug.kommune.no

 

Adresse

Strandgt. 52 8805 Sandnessjøen

 

Alstahaug kommune Oppvekst og kultur

Sandnessjøen i Alstahaug kommune er kystbyen midt på Helgeland. Sandnessjøen er det naturlige utgangspunktet for å oppleve alt som eventyrlige Helgeland har å by på. Hvorfor ikke ta ferieopplevelsene inn i hverdagen? Om sommeren har du tid til en topptur, eller til å ta et blinkskudd av en havørn fra kajakken – etter arbeidstid. På vinterstid er det kort vei til preparerte skiløyper. Vi er også svært stolte av å være en kulturby med bibliotek, galleri, svømmebasseng, teaterscene og kino under samme tak, midt i sentrum. Hvis du blir rastløs er det bare femten minutter til flyplassen og 40 minutter til togstasjonen. Du kan også ta hurtigruten til Bergen, ferge til øyparadiset Dønna/Herøy, eller hoppe på hurtigbåten til festivaløya Træna. Jobb i Alstahaug. Da får du mer tid til det du har lyst til å gjøre.

 

Del stillingen

Selskap

Alstahaug kommune

Kontaktinfo

  • Kenneth Pedersen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 91842271

Lokasjon

  • Sandnessjøen

Søknadsfrist

Desember 3, 2023

Lærerstillinger (søknadsfrist 31.12.2023)

Åpen søknad

Lærerstilling

 

Er du opptatt av å skape gode relasjoner, engasjement og faglig utvikling?

Er du grunnskolelærer 1-7, Grunnskolelærer 5-10, allmennlærer eller har du annen formell undervisningskompetanse for grunnskolen?
Tenker du at å legge tilrette for at den enkelte elev og elevgruppe opplever faglig, sosial/personlig mestring og får realisert sitt potensiale for læring

Da ønsker vi gjerne en jobbsøknad fra deg.

Hva ser vi etter?

  • En sentral del av lærerjobben er å planlegge, gjennomføre og evaluere undervisning for enkeltelever, mindre grupper og ordinære klasser.
  • Som lærer vil du ha gleden av å bidra aktivt til et godt lærings- og skolemiljø der du bygger gode relasjoner til elevene og er en tydelig klasseleder som viser varme og raushet.
  • I ditt mandat som lærer er det viktig at du sørger for et godt samarbeid mellom skole/hjem og bidrar til et godt samarbeid med dine kollegaer.
  • Som en del av lærerstaben i Alstahaug får du ta aktivt del i skolens pedagogiske utviklingsarbeid og dele din kompetanse og erfaring med kollegaer i profesjonelle læringsfellesskap.

For barnetrinnet.

  • ønsker vi lærere som har gode relasjonelle ferdigheter, god kompetanse innen språkutvikling, lese- og skriveopplæring, grunnleggende norsk, matematikk og engelsk. Vi ønsker også søkere med fordypning i generelle lærevansker og psykososiale vansker.

For ungdomstrinnet.

  • Ser vi etter lærere med kompetanse i matematikk, norsk, fremmedspråk (spansk, tysk, fransk) spesialpedagogikk – fordypning i generelle lærevansker eller psykososiale vansker.

Hva kan Alstahaug kan tilby deg?

Veiledning for nyutdannede lærere.
Rekrutteringsstipend – mot binding.
Faglig utvikling og pedagogisk samhandling.
Fast tilsetting.
Muligheter for videreutdanning.
God barnehagedekning i kommunen.
I tillegg er Alstahaug en flott kommune å bo i.

Her er en presentasjon av noe av det som kan beskrives som unikt for Alstahaug.

Alstahaug har flere grunnskoler:
Sandnes barneskole 1.-4 trinn
Ura skole 1.- 4 trinn
Bjarnetjønna skole 5.-7. trinn
Sandnessjøen ungdomsskole 8.-10.trinn
Søvik oppvekstsenter 1. – 10. trinn
Tjøtta oppvekstsenter 1.-10.trinn

Annet.

  • Du må gjerne si noe i søknaden om hvilken aldersgruppe du anser deg best kvalifisert til å arbeide med.
  • Dersom du har studievenner som du ønsker å jobbe sammen med, oppfordrer vi til at dere sammen søker til oss.
  • Vi vil forsøke å legge til rette for at dere kan jobbe på samme sted.

Alstahaug ansetter fortløpende lærere som oppfyller våre kompetansebehov.
Vi har ledige faste stillinger for umiddelbar tiltredelse.

Søkere uten formell utdanning som lærer, kan bli vurdert i midlertidig stilling.
Slike søkere kan vurderes støtte til videreutdanning slik at formell lærerutdanning oppnås.

For å søke kan du trykke på linken «Send søknad» i denne annonsen.

Har du spørsmål til stillingene kan du ta kontakt med oss pr tlf eller pr mail.

Velkommen som søker hos oss.

 

Søk på lærerstilling her.

Fylke: Nordland

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 31.12.2023

 

Tiltredelse: Etter avtale/snarlig

Arbeidssted: Grunnskolene i Alstahaug

 

Kontaktpersoner:

Kenneth Pedersen

mob: +47 918 42 271

Hjemmeside:
www.alstahaug.kommune.no
Adresse: Strandgt. 52 8805 Sandnessjøen

Alstahaug kommune Oppvekst og kultur

Sandnessjøen i Alstahaug kommune er kystbyen midt på Helgeland. Sandnessjøen er det naturlige utgangspunktet for å oppleve alt som eventyrlige Helgeland har å by på. Hvorfor ikke ta ferieopplevelsene inn i hverdagen? Om sommeren har du tid til en topptur, eller til å ta et blinkskudd av en havørn fra kajakken – etter arbeidstid. På vinterstid er det kort vei til preparerte skiløyper. Vi er også svært stolte av å være en kulturby med bibliotek, galleri, svømmebasseng, teaterscene og kino under samme tak, midt i sentrum. Hvis du blir rastløs er det bare femten minutter til flyplassen og 40 minutter til togstasjonen. Du kan også ta hurtigruten til Bergen, ferge til øyparadiset Dønna/Herøy, eller hoppe på hurtigbåten til festivaløya Træna. Jobb i Alstahaug. Da får du mer tid til det du har lyst til å gjøre.

 

Del stillingen

Selskap

Alstahaug kommune

Kontaktinfo

  • Kenneth Pedersen mob: +47 91842271
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 91842271

Lokasjon

  • Sandnessjøen

Søknadsfrist

Desember 31, 2023

Kantor / organist / menighetsmusiker 80% fast stilling (søknadsfrist 15.12.2023)

 

Kantor/organist/menighetsmusiker 80% fast stilling

 

 

 

  • Østre Toten kirkelige fellesråd
  • Tømmerholsvegen 320, 2850 Lena

 

Østre Toten kirkelige fellesråd har fra 1. februar 2024 ledig 80% fast stilling som kantor/organist/menighetsmusiker. Fellesrådet vil gjøre en løpende vurdering om å øke stillingen til 100%.

Hovedarbeidsområdet i stillingen vil være knyttet til Kolbu sokn og Kolbu kirke. Menigheten består av sokneprest, diakon, kirketjener, sekretær og organist. Kirken fikk nytt orgel i 2005 levert av Carsten Lund, Danmark. Utover arbeidet i Kolbu menighet hører også med spilling i begravelser, gudstjenester og andre tjenester i hele fellesrådsområdet.

 

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge og gjennomføre gudstjenester, kirkelige handlinger og institusjonsandakter i samarbeid med prest/stab.
  • Delta i musikkrettet tiltak særlig knyttet til trosopplæring, konfirmantarbeid og menighetsbyggende arbeid.
  • Være en ressurs i det kirkemusikalske arbeidet og bidra til et variert og allsidig konsert-, sang og musikkliv i fellesrådet.
  • Andre arbeidsoppgaver kan være aktuelle med utgangspunkt i fellesrådets behov og søkeres kvalifikasjoner og interesser.

 

Kvalifikasjoner

  • Kirkemusikalsk utdanning eller annen relevant utdannelse/erfaring
  • Allsidige orgel- og pianoferdigheter
  • Mestring av ulike musikalske uttrykksformer
  • Kjennskap til norsk gudstjenestetradisjon og liturgi
  • Evne til god kommunikasjon på norsk, skriftlig og muntlig
  • Trygg på bruk av IT-basert verktøy.
  • Personlig egnethet blir vektlagt
  • Lojalitet til kirkens visjon og grunnverdier

 

Personlige egenskaper

  • Kontaktskapende og samarbeidsvillig, evne til å arbeide selvstendig og i team.
  • Interessert i, og åpen for musikalsk mangfold og tverrfaglig arbeid.
  • Fleksibel, selvstendig, initiativrik og inspirerende.

 

Annet

  • Det er 6 mnd. prøvetid i stillingen.
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse, jfr. Trossamfunnsloven § 20.
  • Dem som tilsettes må ha medlemskap i Den norske kirke
  • Søker må ha førerkort og disponere egen bil.

 

Vi tilbyr

  • Stort handlingsrom for å skape og trives.
  • Dyktige kollegaer på eget fagfelt og tverrfaglig miljø.
  • Lønns- og arbeidsvilkår følger gjeldende tariffavtaler og regelverk for Den norske kirke.
  • Pensjonsordning i KLP

 

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til kirkeverge Rannveig Theisen, tlf 93223332.
Søknad med CV og vedlegg sendes via http://kirkejobb.no

Søknadsfrist: torsdag 15. desember 2023

 

Kontaktinformasjon

Rannveig Theisen, Kirkeverge, 93 22 33 32

 

Arbeidssted

Tømmerholsvegen 320
2850 Lena

 

Nøkkelinformasjon:

  • Arbeidsgiver: Østre Toten kirkelige fellesråd
  • Referansenr.: 4733024200
  • Stillingsprosent: 80%
  • Fast
  • Søknadsfrist: 15.12.2023

 

Om arbeidsgiveren

 

Østre Toten kirkelige fellesråds virksomhet omfatter arbeid i 5 sokn. Medregnet prester er det 20 medarbeidere som har ansvaret for virksomheten i 6 kirker, 5 gravplasser og 3 kontorer.
Østre Toten kommune tilhører Innlandet fylke og ligger på vestsiden av Mjøsa sør for Gjøvik.
Østre Toten er en jordbrukskommune med et rikt kultur- og musikkliv.

 

Søk på jobben

Del stillingen

Selskap

Østre Toten kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Rannveig Theisen
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 932 23 332

Lokasjon

  • Lena
  • Kolbu

Søknadsfrist

Desember 15, 2023

Kyrkjeverje i Fyresdal sokn (Søknadsfrist 15.01.2024)

 

Kyrkjeverje i Fyresdal sokn – 2.gangs utlysning

 

 

Vil du vere med å leie ei open og inkluderande folkekyrkje i Fyresdal?

Det er ledig inntil 100% fast stilling som kyrkjeverje/dagleg leiar frå 1. mai 2024.Stillinga inkluderer klokkarteneste.
Det er eitt sokn i Fyresdal kommune med to kyrkjer og fire gravplassar.I tillegg til kyrkjeverje er staben sett saman av kantor i 50% stilling, kyrkjetenar og prest i 100% stilling ,samt samarbeid om prostidiakon i 100% stilling.
Kyrkja har eit godt og langt samarbeid med kommunen og organisasjonslivet i bygda.

 

  • Søknadsfrist: Snarast
  • Arbeidsgivar: Kirkejobb
  • Stad: Fyresdal
  • Stillingstittel: Kyrkjeverje i Fyresdal sokn
  • Stillingar: 1
  • Heiltid/Deltid: Heiltid
  • Tilsetjingsform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4708946041

 

Ansvar- og arbeidsoppgåver

  • Kyrkjeverja er dagleg leiar for fellesrådet og soknerådet si verksemd.
  • Ansvar for bygg- og gravplassforvaltning, personalleiing, sakshandsaming og økonomi.
  • Klokkarteneste ved gudstenester og gravferder.
  • Kontakt og hjelp til pårørande i samband med gravferd.
  • Kontakt og samarbeid med lokale og eksterne aktørar.
  • Strategi- og planarbeid saman med sokneråd, tilsette og friviljug

 

Ynskte kvalifikasjonar

  • Relevant utdanning på høgskule-/universitetsnivå.
  • Særleg relevant kompetanse eller personlege eigenskapar kan erstatte utdanningskrav.
  • Kompetanse innanfor administrasjon, personal og økonomi.
  • Eit engasjement for Den norske kyrkja som organisasjon og aktør i samfunnet.
  • Det er krav om medlemskap i Den norske kyrkja.
  • Målforma i Fyresdal kommune er nynorsk

 

Personlege eigenskapar

  • Ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • Vere omgjengeleg og ha evne til å byggje gode relasjonar.
  • Vere målretta, strukturert og fleksibel.

 

Vi tilbyr

  • Ein variert jobb der ingen dagar er like.
  • Godt arbeidsmiljø.
  • Løn etter avtale.
  • Pensjonsordning i KLP.
  • Nye og gode kontorlokale i Fyresdal Næringshage.
  • 35,5 timars arbeidsveke og kompensasjon for ugunstig arbeidstid

Søknadsfrist: 15. januar 2024.
Politiattest må leggjast fram ved tilsetjing.
Kontaktperson: Kyrkjeverje Else Berit Mandt Gaaren, 95159494
Søknad sendast til [email protected]

 

Klokkarhamaren 6, 3870 Fyresdal, Norge

 

Søk på stillinga via fylgjande e-post:

[email protected]

 

Kontaktinformasjon

Else Berit Mandt Gaaren
Kyrkjeverje
 Telefon:95159494

Del stillingen

Selskap

Fyresdal sokn

Kontaktinfo

  • Else Berit Mandt Gaaren
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 951 59 494

Lokasjon

  • Fyresdal

Søknadsfrist

Januar 1, 2024

Rådgjevar personal Fast (Søknadsfrist 08.12.2023)

Molde by

 

Rådgjevar personal

 

 

Møre bispedøme ser etter ein ny medarbeidar som vil vere med å utvikle arbeidet med vår viktigaste ressurs – våre tilsette. Stillinga er plassert i personalavdelinga, og avdelingsleiar personal er næraste leiar. Personalavdelinga bistår biskop og stiftsdirektør i leiing og organisering av prestetenesta, og bispedømekontoret skal ta i vare dei personalmessige og administrative oppgåvene knytt til dette.

Vi ser og etter ein rådgjevar som vil jobbe med å videreutvikle samarbeidet og relasjonane med sokna ved kyrkjeverjen, og saman med prosten bidra til samskaping og gode løysingar lokalt. God relasjons- og nettverkskompetanse er viktig, og også kjennskap til Den norske kyrkje og til kyrkjeleg verksemd.

 

  • Søknadsfrist: 08.12.2023
  • Arbeidsgivar: Den norske kirke
  • Stad: Molde
  • Stillingstittel: Rådgjevar personal
  • Stillingar: 1
  • Heiltid/Deltid: Heiltid
  • Tilsetjingsform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4727655733

 

Arbeidsoppgåver

  • Rekruttering og tilsetting
  • Sakshandsaming og rådgjeving for arbeidsgivar
  • Sekretærfunksjoner for biskop og stiftsdirektør
  • Administrative oppgåver knytt til lønn, permisjonar, sjukemeldingar og arbeidstidsavtalen
  • Oppfølging av beredskapsplanverk
  • Sakshandsaming, vegleiing og oppfølging av avviks- og varslingssaker
  • Gjennomføring av Veien til Vigsling i samråd med biskopen
  • Administrativt ansvar for arbeidsvegleiing
  • Kompetanseutvikling
  • Koordinering av HMS arbeidet
  • Leiarstøtte

 

Kvalifikasjonar

  • Relevant høgare utdanning
  • Erfaring frå personalarbeid
  • God kjennskap til Den norske kyrkja og kyrkjeleg verksemd
  • God munnleg og skriftleg framstillingsevne på begge målføre
  • Erfaring innan sakshandsaming
  • Medlem av Den norske kyrkja
  • Om du er godt eigna vil bli tillagt vekt

 

Personlege eigenskapar

  • Gode samarbeids- og relasjonsevner
  • Fleksibel og med evne til omstilling
  • Evne til å samarbeide sjølvstendig og strukturert

 

Vi tilbyr

  • Lønn i stilling 1464 Rådgiver
  • Innskudd i Statens pensjonskasse
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Bedriftshelseteneste
  • Gode kontorlokale sentralt i Molde.

Ettersom fleire tilsette har lang arbeidsreise blir det lagt til rette for at ein kan ha lokal kontorstad, men med faste møtedagar ved kontoret i Molde
Den som vert tilsett må rette seg etter endringar i lover, tariffavtalar, særavtalar, reglement m.m. og andre avgjerder som kan ha verknad på gjeremåla i tenesta
Dersom ein søkjar ikkje ønskjer namnet sitt på den offentlege søkjarlista, må dette grunngjevast i søknaden. Grunnane vil bli vurdert individuelt, og dersom bispedømeadministrasjonen ikkje finn dei tilstrekkelege, vert søkjaren kontakta før søkjarlista vert offentleggjort.
For nærare informasjon om denne stillinga, kontakt avdelingsleiar personal Anne-Marit Hagelund

 

Moldetrappa 1, 6415 Molde, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Anne-Marit Hagelund
Avdelingsleiar personal
 Telefon:+47 92235009

 

Møre bispedømme omfattar Møre og Romsdal fylke og består av 95 sokn og 25 kyrkjelege fellesråd fordelt på 6 prosti. Møre bispedømmekontor er felles administrasjon for Møre biskop og Møre bispedømmeråd. Bispedømmerådet har økonomi-, plan-, budsjettansvar, fordeler ressursar, tilset i prestestillingar og er godkjennings- og klageorgan. Møre biskop er tilsynsorgan for kyrkjeleg verksemd og tilsette, leier prestetenesta og er godkjenningsorgan for kyrkjer og lokalkyrkjeleg planverk.

Det er gjort vedtak om ny kyrkjeleg organisering. Dette vil innverke på ansvar, oppgåver og organisering av verksemda.

Bispedømmekontoret er i tidsmessige lokale og ligg sentralt i Molde. Kontoret er delt inn i Avdeling for Kyrkjefag og Avdeling Personal. Etter omorganisering er ein del merkantile funksjonar isom lønn og økonomi, IT og telefoni lagt til nasjonale einingar som gjer oppgåver på vegner av bispedøma og Kyrkjerådet. All sakshandsaming og store delar av møtevehandlinga er fullelektronisk. Ttilsvarande gjeld for løn, økonomi og andre merkantile funksjonar.

Del stillingen

Selskap

Møre bispedøme

Kontaktinfo

  • Anne-Marit Hagelund
  • Tittel: Avdelingsleiar personal
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92235009

Lokasjon

  • Molde

Søknadsfrist

Desember 8, 2023

Saksbehandler for prosten i Toten (søknadsfrist 07.12.2023)

 

Gjøvik kirkelige fellesråd søker saksbehandler for prosten i Toten

 

 

 

  • Gjøvik Kirkelige Fellesråd
  • Strandgata 13 a, 2815 Gjøvik

 

Det er ledig stilling som saksbehandler for prosten i Toten prosti i Hamar bispedømme.

Tiltredelse i stillingen etter avtale.

 

Saksbehandlerens arbeidsoppgaver vil først og fremst være:

  • Saksbehandler for prosten
  • Daglig administrasjon av prostens kontor med mail, post og arkiv
  • Ansvar for oppfølging av prestenes arbeidsplaner som ferie og fridager, tjenesteuker, beredskap og gudstjenesteplan.
  • Ansvar for å skaffe prestevikar til ulike kirkelige handlinger i samarbeid med prost
  • Være prostens nærmeste medarbeider innenfor personalarbeid

Stillingen vil være plassert i Gjøvik kirkelige fellesråd med kontorplass i Strandgata 13 a, kirkevergen i Gjøvik som nærmeste overordnede og med nært samarbeid med prosten. I tillegg vil det være regelmessig kontakt og samhandling med personalavdelingen ved Hamar bispedømmekontor

 

Vi ønsker en person med

  • Administrativ erfaring
  • Erfaring med personalarbeid
  • Gode datakunnskaper
  • Utdannelse eller god realkompetanse innen personalarbeid og administrasjon

Det vil bli lagt stor vekt på personlige egenskaper ikke minst selvstendighet og samarbeidsevne.

Det er ønskelig at søkeren har god forståelse av Den norske kirke som organisasjon og trossamfunn.

Søkeren bør ha førerkort klasse B og tilgang til egen bil.

Stillingen vil lønnsmessig bli plassert etter KAs regulativ for denne type stilling og er i KLPs pensjonsordning.

Søkere må være medlem i Den norske kirke

 

Om arbeidsgiveren

  • Arbeidsgiver: Gjøvik Kirkelige Fellesråd
  • Adresse: Strandgata 13A, 2815 Gjøvik
  • Hjemmeside: https://kirken.no/gjovik

Toten prosti omfatter 15 sokn i kommunene Gjøvik, Vestre- og Østre Toten. Kommunene har til sammen 58.000 innbyggere. Det er 16 kirker og 13 prester i prostiet. I fellesrådsområdene er det 68 ansatte delt på 52 stillinger.

 

Om stillingen

  • Stillingstittel: Saksbehandler offentlig administrasjon
  • Antall stillinger: 1
  • Oppstart: Etter avtale
  • Ansettelsesform: Fast
  • Prosent: 50 %
  • Heltid/deltid: Deltid
  • Sektor: Privat
  • Arbeidsdager: Ukedager
  • Arbeidstid: Dagtid

 

Søk på jobben

 

Kontaktperson for stillingen

Line Langseth Bakkum
Kirkeverge
90797188
[email protected]

Del stillingen

Selskap

Gjøvik kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Line Langseth Bakkum
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 907 97 188

Lokasjon

  • Gjøvik

Søknadsfrist

Desember 7, 2023