Stord vgs – Undervisnings – stilling Elektrofag – fast (Søknadsfrist 22.06.2025)

 

Undervisningsstilling Elektrofag – fast

 

 

  • STO – STORD VGS, Vestland fylkeskommune
  • 5411 Stord, Hjemmekontor ikke mulig

 

 

Om jobben

Stillingstittel: Undervisningsstilling Elektrofag – fast
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest søndag 22. juni

 

 

Gå til søknad

 

 

Stord vgs. er ein framtidsretta og mangfaldig regionskule med breitt fagtilbod. Me tilbyr ei rekkje yrkesfaglege og studieførebuande utdanningsprogram, opplæring for vaksne, innføringstilbod, og me er i tillegg knutepunktskule for individuelt tilrettelagt opplæring. Stord vidaregåande skule ligg flott plassert midt i sentrum av Leirvik, med eitt skulebygg på Saghaugen og eit heilt nytt og moderne skulebygg på Vabakkjen. Skulen har lange tradisjonar for tett og godt samarbeid med næringslivet og bidreg med dette til å utvikla regionen.

Stord vgs. er skulen som førebur deg for framtida – FRAMTIDA LIGG OPEN

Skulen har ei ledig 100 % fast stilling innan Elektro og datateknologi. Me søkjer deg som har relevant kompetanse innan elektro eller automasjonsfag og som er nyfiken på ny teknologi.

 

  • Planleggja, gjennomføra og evaluera undervisning
  • Oppfølging, rettleiing og vurdering av elevar i praksis
  • Samarbeida med andre på skulen
  • Samarbeid med næringsliv og opplæringskontor om formidling av læreplass til elevane
  • Halde seg orientert om utvikling i bransjen og i fag- og yrkesopplæringa

 

  • Me søkjer deg som har bakgrunn frå elektrofag og eventuelt automasjonsfag, gjerne erfaring med opplæring av andre
  • Fagbrev/sveinebrev i det aktuelle faget, samt 4 års yrkespraksis etter fullført utdanning 

Alle undervisningsstillingar krev relevant fagleg og praktisk utdanning. Fylkeskommunen legg til rette for å ta yrkesteori og pedagogikk i stillinga. Søkjarar som ikkje oppfyller krava, kan tilsetjast på vilkår. Den som vert tilsett i Vestland fylkeskommune må leggja fram godkjent politiattest. 

 

  • Har gode evner til å kommunisera, rettleia og motivera
  • Kan arbeida både sjølvstendig og saman med andre
  • Likar å omgåast ungdom
  • Er systematisk og nøyaktig

 

  • Lønn og lønnsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønnspolitikk
  • Gode pensjons- og låneordningar i Statens pensjonskasse
  • Engasjert fag- og arbeidsmiljø
  • Spennande arbeid i samspel med elevar, føresatte og kollegaer

 

Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Referansenr.: 4976320100
Stillingsprosent: 100%, Fast
Søknadsfrist: 22.06.2025

 

 

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg  søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort. 

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Per Inge Stensletten
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 994 53 450

Lokasjon

  • Stord

Søknadsfrist

Juni 22, 2025

Ål kommune – Barnehagestyrar, Skattebøl barnehage (søknadsfrist 25.06.2025)

 

 

Barnehagestyrar

 

 

Styrar er fagleg og administrativ leiar for barnehagen og rapporterer direkte til kommunalsjef for oppvekst.

Skattebøl barnehage blir frå hausten -25 ein fem-avdelings barnehage i Granhagen/Nossgrenda, ca. 3 km frå Ål sentrum. Barnehagen har eit stort og variert uteområde, med gode turalternativ i nærmiljøet. Barnehagen skal nytte både lokale og uteområde ved Skattebøl barnehage og Skattebøl skule.

I Skattebøl barnehage set vi «den gode kvardagen» i høgsetet; ein kvardag der personalet arbeider tett på barna, og der barnas leik er høgt verdsett. Barnehagen skal frå hausten -25 etablere ei avdeling som ute/friluftsbarnehage.

 

Arbeidsoppgåver

  • Overordna ansvar for drift av barnehagen.
  • Personal-, fag- og økonomiansvar.
  • Vidareutvikle barnehagen.
  • Leie og utvikle det pedagogiske arbeidet.
  • Styrke samarbeidet på tvers av avdelingar og andre aktørar i kommunen.
  • Sikre godt samarbeid med føresette.

 

Kvalifikasjonar

  • Pedagogisk utdanning på høgskule-/universitetsnivå.
  • Leiarerfaring.
  • Digital kompetanse.
  • Gjerne vidareutdanning innan administrasjon eller styrarutdanning-
  • Gjerne vidareutdanning/erfaring innan friluftsliv.

 

Personlege eigenskapar

Det blir lagt stor vekt på personlege eigenskapar. Vi søkjer etter deg som:

  • Brenn for barnehageyrket og barnas beste.
  • Er innovativ, har evne til planlegging og gjennomføring, både på kort og lang sikt.
  • Er oppdatert innanfor barnehagefeltet.
  • Er resultat- og løysingsorientert.
  • Har god økonomisk forståing.
  • Har evne til å arbeide strukturert og sjølvstendig.
  • Har erfaring med og evne til leiing i utviklingsarbeid.
  • Er ein tydeleg, trygg og synleg leiar som har evne til å engasjere, motivere, inkludere og inspirere til felles innsats.
  • Er raus, fleksibel, har godt humør og trivst med ein travel kvardag med varierte oppgåver.
  • Har evne og vilje til kommunikasjon og samarbeid med barn, tilsette, føresette og andre samarbeidspartar.
  • Er oppteken av og interessert i fysisk og psykisk helse gjennom arbeid i og med naturen.
  • Har god formidlingsevne muntleg og skriftleg.
  • Likar å vere ute i all slags vêr, året rundt.

Ål kommune nyttar nynorsk som målform.

 

Vi tilbyr

  • Ein framtidsretta, variert og utfordrande jobb.
  • Eit solid og sterkt fagmiljø med gode vilkår for fagleg utvikling.
  • Fokus på natur, friluftsliv og kultur.
  • Eit triveleg arbeidsmiljø med dyktige og erfarne medarbeidarar.
  • Eit godt etablert tverrfagleg samarbeid.
  • Eit godt samarbeid mellom barnehagane i kommunen.
  • Leiarstøtte, stor tillit, ansvar og nødvendig mynde.
  • Moglegheit for vidareutdanning og leiarutvikling.
  • Gode lønsvilkår og pensjonsordning.

 

Søknad og politiattest

  • Vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden.
  • Den som vert tilsett må legge fram politiattest ikkje eldre enn tre månader.
  • Kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista.

Ta gjerne kontakt med oss om du har spørsmål til stillinga!

Velkomen som søkjar!

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Buskerud
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 25.06.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Skattebøl barnehage

 

Kontaktpersonar:

Sissel Skrindo
mob: 99287896

 

Heimeside:

www.aal.kommune.no

 

 

Adresse:

Branesvegen 2, 3570 ÅL

 

Ål kommune Skattebøl barnehage

Ål kommune har ein desentralisert barnehage- og skulestruktur med både små og litt større skular og barnehagar. Frå 8. trinn blir alle elevane samla på Ål ungdomsskule. Gjennom målretta arbeid med kompetanseutvikling og lokale handlingsplanar ynskjer kommunen å utvikle gode profesjonsfellesskap i barnehagane og skulane våre. Betre læring er vår lokale oppvekstplan og visjonen er «Alle som veks opp i Ål skal bli rotfaste og flygedyktige». Hovudmålsettinga «I eit inkluderande oppvekstmiljø der alle ser og blir sett, får kvar einskilld kraft til å meistre eigne liv» skal vere grunnleggande for drifta i sektoren.

Del stillingen

Selskap

Ål kommune

Kontaktinfo

  • Sissel Skrindo
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 992 87 896

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

Juni 25, 2025

Nes sykehjem – Kjøkkenassistent med helg i pleien (søknadsfrist 23.06.2025)

Nes sykehjem

 

Kjøkkenassistent med helg i pleien

 

 

Vil du jobbe på et sykehjem i utvikling.

Fast 70% stilling som kjøkkenassistent med ansvar for ett avdelingskjøkken og jobb hver tredje helg i pleien 35,5t/uke.

Arbeidstid: Dagtid ukedager, inkludert aften på helg.

Vi søker deg som er kreativ, liker å bake, lage småretter som er appetittvekkende og næringsrike. Du er faglig engasjert, opptatt av- og har gode kunnskaper i kost og ernæring, spesielt tl eldre mennesker.

Du må være opptatt av god omsorg og kvalitet i tjenesten.

Du må like å jobbe selvstendig i en hektisk arbeidshverdag.

Du blir en del av et team hvor samarbeid, trygge læringsprosesser og gode relasjoner er i fokus.

 

 Arbeidsoppgaver

  • Bestillerfunksjon
  • Overholde hygieniske prinsipper på kjøkken etter retningslinjer
  • Tilberedning av måltider, frokost, lunsj, mellommåltider og middag
  • Være kreativ
  • Delta i å dekke pasientenes ernæringsbehov
  • Tilrettelegge for god atmosfære ved måltider
  • Utføre stell og pleie til gamle syke mennesker

 

Kvalifikasjoner

  • Erfaring fra kjøkken, kantine og servering
  • Erfaring fra stell og pleie
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig meget godt
  • Beherske grunnleggende dataverktøy
  • Ryddig og strukturert
  • Gode samarbeidsevner, kunne jobbe både selvstendig og i team
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Ha en fleksibel og positiv innstilling
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Den som tilsettes må levere politiattest før oppstart og den må ikke være eldre enn 3 mnd

 

Vi tilbyr

  • Lønn etter gjeldende tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Minst 2 referanser må oppgis
  • Ansettelse skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, 6 mnd prøvetid
  • Kopier av attester og vitnemål tas med  ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
  • Opplysning om søkeren kan bli offentliggjortselv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opppå søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentliglova §25

 

 

 

Søk her

 

Referansenummer: 2025/2207
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 23 juni 2025
Tiltredelse: Snarest
Arbeidssted: Nes sykehjem

 

 

 

Nes sykehjem

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Nina Ihlang
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juni 23, 2025

Nes kommune FACT – Sykepleier / vernepleier (søknadsfrist 25.06.2025)

Nes kommune FACT

 

Sykepleier/vernepleier

 

 

Innledning

I samarbeid med DPS Kongsvinger og Glåmdalskommuner, samt Nes kommune, er FACT-team etablert. 

Nes kommune er vertskommune for Case managere i teamet. Teamet er organisatorisk plassert ved DPS Kongsvinger med åpningstid fra kl 08.00 til 15.30, mandag til fredag. Det er DPS Kongsvinger som har det daglige ansvaret for drift av teamet. Oppmøte er Kongsvinger DPS. 

FACT står for Flexibel Assertive Community Treatment og kan oversettes til fleksibelt, aktivt oppsøkende behandling, som arbeider med personer med alvorlig psykiske lidelser og sammensatte, langvarige hjelpebehov fra kommune og spesialisthelsetjeneste. 

Teamet jobber tverrfaglig og ambulant hvor behandlere foretar hjemmebesøk hos pasienter, og samarbeider tett med psykiater/psykologspesialist og andre instanser. Kjernen i teamets arbeidsmetode er lokalbasert behandling med vekt på brukermedvirkning og brukerens ressurser. Det er også et utstrakt samarbeid med pårørende og andre tjenester, integrert behandling av ROP-lidelser, jobb og boligstøtte.

Det presiseres at Fact-teamet er i en oppstartsfase, og dermed er arbeidet også knyttet opp mot etablering. Utviklingsarbeid innad i teamet, er derfor en del av arbeidsoppgavene.    

Det er en ledig stilling i teamet, for kandidater med godkjent Bachelor i sykepleie eller vernepleie og med erfaring direkte rettet opp mot målgruppen. 

 

Arbeidsoppgaver

  • Bidra til fagutvikling i teamet
  • Funksjon som primærkontakt for pasienter
  • Nært samarbeid med tjenester innenfor spesialisthelsetjenesten og kommune
  • Samarbeid og veiledning av pårørende
  • Administrering av depotinjeksjoner, også knyttet opp mot TPH og aktuelt lovverk. 
  • Forebygge og intervensjon ved krise
  • Bidra til Recovery-orientert behandlingstilbud
  • Kartlegging av både somatisk og psykisk helse

 

Kvalifikasjoner

  • Treårig bachelor innen sykepleie eller vernepleie
  • Videreutdanning innen psykisk helse og/eller rus
  • Relevant erfaring over tid kan kompensere for formell videreutdanning
  • Erfaring innen psykosebehandling og/eller rusbehandling
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid direkte rettet mot ROP-pasienter 
  • Ivareta helhetlig helse og omsorgsbehov. Utføre somatiske vurderinger og sette inn tiltak rundt dette
  • Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
  • Gode dokumentasjonsferdigheter
  • Norsk autorisasjon
  • Førerkort klasse B

For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.

 

Personlige egenskaper

  • Trygg i egen yrkesrolle
  • Evne til å prioritere arbeidsoppgaver i en hektisk hverdag
  • Være selvstendig, samtidig kunne jobbe godt i team
  • Evne til å håndtere akutte hendelser som krever omorganisering av arbeidshverdagen
  • Gode samarbeidsegenskaper, både kollegialt og opp mot samarbeidspartnere, pasienter og pårørende
  • Løsningsorientert og fleksibel
  • Lojalitet til beslutninger og avklarte forhold
  • Kunne gi veiledning, men samtidig ta i mot veiledning
  • Evne til å jobbe i en arbeidshverdag, der teamet er nyoppstartet og alt ikke er avklart. 
  • Bidra til et trygt og positivt arbeidsmiljø, både i team, og hos pasient

Personlig egnethet vektlegges.

 

 Vi tilbyr 

  • Et aktivt og høyt kvalifisert fagmiljø i tverrfaglig team, med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Varierte arbeidsoppgaver med faglige utfordringer
  • Unik sjanse til å bidra i videreutviklingen av en kunnskapsbasert modell, med gode nasjonale resultater
  • Deltakelse inn i et nyetablert team, der ansatte aktivt er med i utvikling
  • Opplæring og veiledning i FACT-modellen
  • Lønn etter avtale/Lønn i henhold til tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

 Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

 

Praktisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.

Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 2025/2200
Fylke: InnlandetAkershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 25.06.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: DPS Kongsvinger

 

Kontaktpersoner:

Inger Lill Grøtte
Stilling: Avdelingsleder
mob: +47 47458966

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune FACT

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Inger Lill Grøtte
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 47458966

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juni 25, 2025

Leka kommune – Barnehagelærer – 100 % vikariat (søknadsfrist 27.06.2025)

 

Barnehagelærer – 100 % vikariat

 

Leka barnehage har ett ledig års vikariat i 100 % stilling som barnehagelærer, med oppstart i august 2025.

Vi ser etter en engasjert og tilstedeværende barnehagelærer som ønsker å bidra til barns utvikling i et faglig sterkt miljø. Hos oss får du jobbe tett med barn, kollegaer og foresatte i naturskjønne omgivelser.

 

 Kvalifikasjoner:

  • Godkjent barnehagelærerutdanning eller annen relevant høyere utdanning med barnehagepedagogikk.
  • Erfaring fra barnehage er ønskelig
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Arbeidsoppgaver:

  • Planlegge, gjennomføre, dokumentere og vurdere pedagogisk arbeid med enkeltbarn og barnegrupper.
  • Bidra til å skape et trygt, stimulerende og inkluderende miljø i barnehagen.
  • Støtte barns fantasi og skaperglede gjennom varierte aktiviteter.
  • Samarbeide tett med kollegaer og foreldre/foresatte.
  • Aktivt bidra til et godt leke- og læringsmiljø.
  • Delta på personalmøter (en gang per måned på ettermiddag/kveldstid – obligatorisk oppmøte).
  • Være aktiv i evalueringsarbeid og videre inn i barnehagens kontinuerlige utviklingsarbeid
  • Aktiv deltagelse i lek og hverdagsaktiviteter. Ivareta barnas behov gjennom lek og omsorg

 

Personlige egenskaper:

  • Du er samarbeidsorientert og trygg i rollen som pedagog.
  • Du tør å ta opp vanskelige temaer når det er nødvendig.
  • Du er tydelig i kommunikasjon og skaper tillit.
  • Du har evne til å skape gode relasjoner og bidrar til positivt samspill mellom barn og voksne.
  • Viser et genuint engasjement for Lek, barns utvikling og læring
  • Du er positiv og har godt humør
  • Du kommuniserer godt med både barn, foresatte og kollegaer

 

 

Vi tilbyr:

  • Et inkluderende arbeidsmiljø
  • Et utviklende og lærende fagmiljø
  • Støtte, veiledning og oppfølging i barnehagehverdagen
  • En naturskjønn beliggenhet med nærhet til sjø og skog- perfekt for uteaktiviteter og turer.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Mulighet for dekning av flyttekostnader etter kommunens retningslinjer.
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale.

 

Søknad:

Send søknad med CV og referanser til: [email protected]
Søknadsfrist: 27.06.2025

Stillingen krever godkjent politiattest. Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.

 

Spørsmål?
Kontakt styrer Erik Holmen Ekrem
📞 Telefon: 950 40 961
📧 E-post: [email protected]

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Juni 27, 2025

Revisjon Øst IKS – Regnskapsrevisor (søknadsfrist 20.6.2025)

 

Regnskapsrevisor

 

 

Revisjon Øst IKS

  • Frist: 20.6.2025
  • Ansettelsesform: Fast

 

 

Er du strukturert, kontaktskapende og humørfylt?

 

Vi søker etter en utøvende regnskapsrevisor som kan være med å utvikle fagfeltet og selskapet videre.

Som utøvende regnskapsrevisor må du ha en master eller bachelor innen revisjon/økonomi/ regnskap, eller annen relevant utdanning.

Vi tilbyr et humørfylt og uformelt arbeidsmiljø hvor kompetanse, faglig dyktighet og leveringsdyktighet har høyt fokus. Fagfeltet omfatter regnskapsrevisjon, bistand, forenklet etterlevelseskontroll og ikke minst et sammensatt avgiftsområde innenfor ordinær mva. og mva.kompensasjon.

Kontorsted er Kongsvinger.

 

Arbeidsoppgaver for en utøvende revisor:

  • Planlegge og gjennomføre regnskapsrevisjon og forenklet etterlevelseskontroll

  • Utarbeide forslag til revisjonsrapporter, årsavslutningsbrev og revisjonsberetning mm.

  • Samarbeide nært med og rapportere faglig til oppdragsansvarlige revisorer

  • Presentere resultat av eget arbeid for kontrollutvalg

  • Gi råd og veiledning til kunder

 

Forventninger til søker:

  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne

  • Analytisk, evne til å omsette teori til praksis

  • Liker å jobbe med og videreutvikle KI, papirløse fagsystemer som bl.a Descartes, IDEA og saks- og arkivsystem Therefore

  • Selvgående

  • Gode samarbeidsevner

  • Ansvarsbevisst

  • Strukturert

  • Serviceinnstilt

  • Førerkort klasse B

 

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og selvstendige arbeidsoppgaver

  • Godt, mangfoldig og inkluderende arbeidsmiljø

  • Teamarbeid

  • Fleksibilitet og store muligheter til å bidra til selskapets utvikling

  • Stor takhøyde og gode muligheter til egenutvikling

  • Konkurransedyktig lønn etter avtale.

 

Vi gjør også det vi kan for å skape en balanse mellom arbeid og fritid, med muligheter for å kunne benytte hjemmekontor.

Ferdigheter
 
Beta
  • Årsoppgjøraudit
  • Merverdiavgift
  • Revisjon

 

Om arbeidsgiveren

Revisjon Øst IKS er et interkommunalt revisjonsselskap som utfører regnskapsrevisjon, forvaltningsrevisjon og eierskapskontroll i 16 kommuner. I tillegg er vi valgt som revisor for kommunale foretak, interkommunale selskaper, fellesråd, menighetsråd og stiftelser. Revisjon Øst IKS har 22 ansatte, 13 i Løten og 9 ved kontoret i Kongsvinger.

 

Sektor: Offentlig
Sted: Fjellgata 4, 2212 Kongsvinger
Hjemmekontor:
 Delvis hjemmekontor
Bransje:
 Konsulent og rådgivningØkonomi og regnskap
Stillingsfunksjon:
 RegnskapRevisjon
Arbeidsspråk:
 Norsk

 

 

Del stillingen

Selskap

Revisjon Øst IKS

Kontaktinfo

  • Morten Alm Birkelid
  • Tittel: daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91 10 04 13
  • Tommy Pettersen
  • Tittel: Oppdragsansvarlig regnskapsrevisor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil: 92 02 47 31

Lokasjon

  • Løten
  • Kongsvinger

Søknadsfrist

Juni 20, 2025

Færder videregående skole i Tønsberg – Faglærer maritime fag (søknadsfrist 26.06.2025)

 

Faglærer maritime fag

 

 

Har du erfaring fra sjøfart, og ønsker å dele din kunnskap med ungdom som skal forme fremtidens maritime næring?
Færder videregående skole søker nå en engasjert programfagslærer i maritime fag til en 100 % fast stilling!

Færder videregående skole har opplæringstilbud innenfor et bredt utvalg av yrkesfaglige utdanningsprogram; Bygg- og anleggsteknikk (BA), Elektrofag (EL) og Teknologi- og industrifag (TEK), – samt de studieforberedende utdanningsprogrammene Kunst, design og arkitektur (KDA), og Påbygging til generell studiekompetanse (PB). Færder videregående skole er en ny og moderne videregående skole beliggende ved sjøkanten i Tønsberg. Skolen er inne i en spennende periode med økt innsøking og positiv resultatutvikling på flere områder.

Skolen lyser nå ut en 100 % fast stilling som programfagslærer i maritime fag. Dette programområdet ligger innenfor utdanningsområdet teknologi- og industrifag (TEK).

Stillingen vil i hovedsak inneholde undervisning i maritime fag rettet mot opplæring i matrosfaget.

 

Søknadsfrist: 26.06.2025
Arbeidsgiver: Vestfold fylkeskommune
Sted: Tønsberg
Stillingstittel: Faglærer maritime fag
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4979314400

 

Arbeidsoppgaver

  • Undervisning i maritime programfag, med hovedvekt på matrosfaget.
  • Det kan være aktuelt med kontaktlærerfunksjon.
  • Det kan være aktuelt med funksjon som fagkoordinator, og i dette koordinering av samarbeid med S-dir, oppfølgingskontor, samarbeidende etater og ledelsen ved skolen.
  • Alle ansatte ved skolen jobber aktivt i teamarbeid og faglig utviklingsarbeid.

 

Kvalifikasjoner

Utdanning: 

  • Fagbrev som matros, eller annen relevant utdanning innenfor maritime fag.
  • Teoretisk utdanning på teknisk fagskolenivå eller høyere.
  • Pedagogisk formell kompetanse (min gjennomført PPU).
  • Ved evt. manglende formell kompetanse ved de to siste punktene kan man ved tilsetting forplikte seg til nødvendig videreutdanning innenfor en avtalt periode, og skolen vil tilrettelegge for dette.

 

Erfaring:

Det er ønskelig med erfaring fra arbeid med barn og ungdom, evt som instruktør eller leder i annet arbeid med opplæring/ veiledning.

 

Personlige egenskaper

  • Du har gode evner til å inspirere og motivere ungdom for læring.
  • Du har evner til å jobbe selvstendig og ta initiativ.
  • Du er tålmodig, lærevillig og bygger gode relasjoner.

Personlig egnethet vektlegges.

Fylkeskommunen skal være en omstillingsdyktig organisasjon, og arbeidsgiver tar forbehold om at arbeidssted og arbeidsoppgaver kan endres ved behov.

 

Vi tilbyr

  • Et profesjonelt, positivt og støttende arbeidsmiljø.
  • God arbeidstidsordning.
  • Varierte arbeidsoppgaver.
  • Moderne fasiliteter.
    Mulighet for faglig og personlig utvikling.
  • God offentlig pensjonsordning

 

Banebakken 44, 3127 Tønsberg, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Ole Haug
Avdelingsleder TEK
 Telefon:93424819
E-post:[email protected]

Knut Bjørn Strømmen
Administrasjonsleder
 Telefon:41574412
E-post:[email protected]

 

 

Vestfold fylkeskommune

Vil du være med og utvikle regionen vår sammen med dyktige og engasjerte kollegaer? Vi skaper verdi for framtida, og har ansvar for viktige oppgaver innen videregående opplæring, kultur, folkehelse, tannhelse, kollektivtrafikk, fylkesveier, samfunnsutvikling, samt regional- og arealplanlegging.

Tilsetting og prøvetid

Tilsetting skjer på grunnlag av de til enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Som hovedregel praktiserer vi 6 måneders prøvetid fra tiltredelsesdato.

Søke stilling

Du søker via vårt elektroniske søknadsskjema. Vitnemål og attester tar du med til et eventuelt intervju. Ved søknadsfristens utløp blir det utarbeidet en offentlig søkerliste. Søkere som har bedt om unntak fra offentlighet, vil bli varslet dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes jf Offentleglova § 25. Fylkeskommunen er opptatt av at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke uansett alder, kjønn, eventuell funksjonshemming, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Del stillingen

Selskap

Vestfold fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Knut Bjørn Strømmen
  • Tittel: Administrasjonsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 415 74 412

Lokasjon

  • Tønsberg

Søknadsfrist

Juni 26, 2025

Volda kyrkjelege fellesråd – Kateket / kyrkjelydspedagog (søknadsfrist løpende)

 

Volda kyrkjelege fellesråd har ledig stilling som kateket/kyrkjelydspedagog.

Vi søkjer primært etter ein medarbeidar med høgare utdanning, slik kvalifikasjonskrav og tenesteordning for kateketar krev. Alternativt søkjer vi etter ein medarbeidar med anna relevant utdanning og praksis som kan tenkje seg å gjennomføre ei vidareutdanning ved sidan av arbeidet for å kvalifisere som kateket. Arbeidsgjevar vil leggje til rette for studier. Det er mogleg å søkje stipend for gjennomføring av slik utdanning.

Kateketen har Volda kommune som tenesteområde og fast kontorarbeidsplass ved Volda kyrkjekontor saman med resten av staben. Kyrkjekontoret ligg i godt utstyrte moderne lokale, like ved Volda kyrkje.

Kateketen er leiar for undervisningsarbeidet og truopplæringsteamet vårt. I trusopplæringsteamet har vi kateketen og to trusopplæringsmedarbeidarar i deltidsstillingar.

Følgjande område er prioritert i undervisningsarbeidet:

• Trusopplæring inkl. konfirmantarbeid

• Rekruttering og oppfølging av frivillige medarbeidarar og leiarar

• Samarbeid kyrkje – skule/barnehage

Eitt viktig satsingsområde dei næraste åra er:

• Vidareutvikling og revisjon av trusopplæringplanane for alle sokna.

Vi legg vekt på:

• Erfaring frå og interesse for arbeid med barn og ungdom

• Erfaring frå og interesse for leirarbeid

• Evne til samarbeid og teamtenking

• Evne til å arbeide sjølvstendig og målretta

• Evne til å koordinere mange og ulike oppgåver på same tid

• God skriftleg og munnleg kommunikasjonsevne

• Administrativ erfaring

• Erfaring frå informasjonsarbeid, bruk av nettsider og sosiale media

For å kunne utføre arbeidsoppgåvene i heile tenesteområdet må kateketen ha førarkort og disponere bil. Han/ho som vert tilsett må vere medlem av Den norske kyrkja. Elles skjer tilsetjinga i samsvar med Kvalifikasjonskrav og tenesteordning for kateketar, gjeldande lovverk, reglement og tariffavtale for kyrkjeleg sektor.

Det er utarbeidd stillingsomtale for kateketstillinga i Volda kommune.

Vi nytter intervju som ein del av vurderinga av søkjarane.

For nærare opplysningar ta kontakt med kyrkjeverje Jostein Stråbø på tlf. 91663549 eller kyrkjelydspedagog Martine Hjertvik Urke tlf 45874541

Kontaktperson for stillingen:

 

Fellesrådsområdet har seks sokn, Volda, Hornindal, Dalsfjord, Kilsfjord, Austefjord og Storfjorden, med kvar si kyrkje. Vi har tre sokneprestar, kyrkjeverje, kateket, to trusopplæringsmedarbeidarar (60% + 10%) og to sekretærar (100 % + 60%) med heile kommunen som tenesteområdet. Volda sokn har kantor og kyrkjetenar i heile stillingar og ein ungdomsarbeidar/diakoniarbeidar i 60%. Dei andre sokna har kyrkjetenar- og organiststillingar tilpassa talet på gudstenester og kyrkjelege handlingar.

Volda kommune ligg i søre delen av Sunnmøre. Naturen er vakker, skiftande med fjordar, dalar og fjell, som gjev rikeleg høve til friluftsliv og rekreasjon heile året. Folketalet var 10809 ved årsskiftet og 8240 eller 76% av desse er medlem av Den norske kyrkja. Volda er kjend som skulestad. Her er vidaregåande skule med mange ulike liner, både allmenn- og yrkesretta, og høgskule med til 4500 studentar. Høgskulen og Fylkessjukehuset er store arbeidsplassar i kommunen.

 

Del stillingen

Selskap

Volda kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Jostein Strabø
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 916 63 549

Lokasjon

  • Volda

Søknadsfrist

August 22, 2025

Nes kommune Helsestasjon – Avdelingsleder helsestasjons – tjenesten (søknadsfrist 26.06.2025)

Nes kommune Helsestasjon

Nes kommune Helsestasjon – Familiens hus

Avdelingsleder helsestasjonstjenesten

 

VIL DU LEDE AVDELINGEN VÅR I HELSESTASJONSTJENESTEN?

Vi er en fin gjeng med jordmødre, helsesykepleiere og lege som er ansvarsbevisste, selvstendige og engasjerte i helsefremmende og forebyggende arbeid for innbyggerne i Nes kommune. Vi deltar aktivt i utvikling av nye og spennende prosjekter mot målgruppen vår.

Vi trenger DEG som vår nye leder fordi du er positiv, tydelig, støttende og engasjert. Vi legger stor vekt på nytenkning og utviklingsrettet arbeid og ønsker deg som vil jobbe ut fra et helhetlig perspektiv.

Virksomheten Familiens Hus tilbyr tjenester til gravide, barn og unge og deres familier innen tjenesteområdene svangerskap og barsel, helsestasjonstjenesten, åpen barnehage, skolehelsetjenesten, helsestasjon for ungdom ( HFU) barneverntjenesten, psykisk helse og familietjenesten, homestart-Nes og andre forebyggende tiltak. Vi har flotte lokaler i Årnes sentrum og 2 minutter å gå til tog-og bussstasjonen.

Helsestasjonstjenesten er forankret som egen avdeling i Familiens Hus. Avdelingsleder deltar i virksomhetens lederteam.

Nes kommune er opptatt av å være i front av utviklingen av et helhetlig og kvalitativt godt tjenestetilbud for familier. Verdiene til Nes kommune er Nærhet, Engasjement og Synlighet.

Avdelingsleder for helsestasjonstjenesten skal arbeide i tråd med statlige føringer og Mestringstrategien for Nes kommune.

Arbeidsoppgaver

Ansvar for svangerskap/ barselomsorgen og helsestasjonen 0-5 år
Videreutvikle svangerskap/barselomsorgen og helsestasjonen i tråd med statlige og kommunale planer
Delegert økonomi- og personaloppfølging
Videreutvikle internkontrollen i tjenesten
Bidra til en god samhandlingskultur som sikrer helhetlige tjenester
Bidra i virksomhetens tverrfaglige lederteam
Stillingen er tillagt noe utøvende oppgaver

Kvalifikasjoner

Offentlig godkjent sykepleier med videreutdanning som helsesykepleier, jordmor eller andre helserelaterte videreutdanninger
Ønskelig med lederutdanning og erfaring med ledelse
Erfaring fra arbeid med barn, unge og familier
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder

Personlige egenskaper

Gode kommunikasjons- og samhandlingsferdigheter
Være innovasjons- og utviklingsorientert
Være empatisk og tydelig
Ha stor gjennomføringskraft og arbeidskapasitet
Evne til å skape en kollektiv kultur – VI -følelse

Vi tilbyr

En spennende lederstilling i et tverrfaglig lederteam
Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger
Lønn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninge
Gratis parkering
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Praktisk informasjon om søkerprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.

Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

Søk på stillingen her.

Referansenummer: 2025/2190

Fylke: Akershus

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Sektor: Helse og omsorg

Søknadsfrist: 26.06.2025

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Familiens hus

 

Kontaktpersoner:

Anne- Lise Bruteig, Virksomhetsleder

tlf: 99579363  mob: 99579363

 

Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/
Adresse: Rådhusgata 2 2150 Årnes

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Anne- Lise Bruteig
  • Tittel: Virksomhetsleder t
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 99579363

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juni 26, 2025

Vågå kyrkjelege fellesråd – Kyrkjetenar / gravplassarbeider (søknadsfrist 17.06.2025)

 

 

Kyrkjetenar/Kyrkjegardsarbeidar i 100% fast stilling

 

 

  • Vågå Sokn
  • Vågåvegen 44, 2680 Vågå, Vågå, Innlandet, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Kyrkjetenar/Kyrkjegardsarbeidar i 100% fast stilling
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidstid: Dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest tirsdag 17. juni

 

Send søknad til: [email protected]

 

 

Vågå kyrkjelege råd har ledig stilling som KYRKJETENAR/ KYRKJEGARDSARBEIDAR i Vågå sokn. – 2. gongs utlysing

Du vil ha ei viktig rolle i staben vår, med ei anslått fordeling på omlag 30% kyrkje og 70% kyrkjegard, avhengig av behov og årstider.

Du må like å møte folk i ulike livssituasjonar og samanhengar, og ha evne til å hjelpe og veilede dei besøkjande. Dei som kjem til kyrkja eller kyrkjegarden vår skal oppleve at dei er velkomne, at ein møter dei som kjem med forståelse for det dei står i, anten dei kjem i sorg, undring eller glede.

Du skal ivareta ansvaret for kyrkjerom, inventar og utstyr, samt sørge for at leigetakarar for arrangement overheld retningsliner for bruk av kyrkja. God orden i kyrkja og på kyrkjegarden er viktig.

 
Arbeidsoppgåver

  • Sørge for at kyrkja og kyrkjegarden til ei kvar tid er presentabel.

  • Hovudansvar for praktisk tilrettelegging i forbindelse med kyrkjelege handlingar og anna aktivitet i kyrkja og på kyrkjegarden.

  • Du blir kyrkjetenar i alle kyrkjelege handlingar som gravferd, vigsel og gudstenester.

  • Rapportering.

  • Ansvar for at brann- og HMS-rutinar blir fulgt. Gjennomføre fastlagte tilsyn og internkontrollar.

  • Vera del av staben i kyrkja, ved blant anna å delta i møter.

 
Kvalifikasjonar/krav

  • Du må pårekne arbeid dag, kveld og helg.

  • I Vågå så er det gudsteneste tre sundagar i månaden og ei frihelg. Enkelte laurdagar i løpet av året, fortrinnsvis om sommaren, er det vigsel. Det er og enkelte konsertar (kveld/ helg). Arbeid på sundagar og heilagdagar blir kompensert med fridag på vekedagar.

  • Viktig med gode samarbeidsevner, forståelse for kyrkjas verdiar, vera fleksibel, og ha evne til å kunne jobbe både sjølvstendig og i team.

  • Erfaring med, interesse for praktisk arbeid, enkle vedlikehalds- og reparasjonsarbeid.

  • Førarkort klasse BE.

  • Erfaring med minigraver og traktor, samt maskinførarbevis er ein fordel.

  • Relevant arbeidserfaring og personleg egnethet vil bli tillagt stor vekt.

 
Om stillinga elles:

  • Ein triveleg arbeidsplass der dei tilsette arbeider for at både kontor og kyrkje skal vera ein god arena for både kyrkjelyden og dei tilsette.

  • Lønns- og arbeidsvilkår etter gjeldande avtaleverk i Hovedorganisasjonen KA.

  • Pensjonsordning i KLP med 2 % pensjonstrekk.

Før tilsetting skal det leggast fram tilfredsstillande politiattest (jf. KL.§29)

 
Tiltredelse: Snarast mogleg eller etter avtale.

Nærare opplysningar kan rettast til leiar i Vågå kyrkjelege råd/Vågå sokneråd, Erik Lillebråten, på mobil 909 71 257.

Søknad med attester og vitnemål skal sendast til: Vågå kyrkjelege råd, postboks 78, 2684 VÅGÅ – E-post: [email protected]

Søknadsfrist: 17. juni 2025

 
 
Kontaktperson for stillingen

 

 

Vågå kommune har vel 3600 innbyggarar der 88 % er medlemmar i Den norske kyrkja. Soknet har ei kyrkje, Vågåkyrkja, samt eit privateigd kapell. Vågå høyrer til Nord-Gudbrandsdal prosti i Hamar birpedømme. Opprinneleg var Vågåkyrkja ei stavkyrkje frå perioden 1150-1200, men endra behov for bygdas befolkning førte til at kyrkja vart fullstendig ombygd omkring 1625–1627. Byggmester var den kjende kyrkje- og tårnbyggaren Werner Olsen Skurdal frå Nes på Hedmarken. Dagens kyrkje vart gjenoppbygd av materialar frå fleire nedrevne stavkyrkjer frå Vågå. Vågåkyrkja har plass til 250 personar.

Sektor: Privat

Nettsted: https://www.vagakyrkja.com

Facebook: https://www.facebook.com/vagakyrkja/

Del stillingen

Selskap

Vågå sokn

Kontaktinfo

  • Erik Lillebråten
  • Tittel: Leiar, Vågå kyrkjelege råd
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 909 71 257

Lokasjon

  • Vågå

Søknadsfrist

Juni 17, 2025