Enhetsleder bokollektiv (søknadsfrist 31.03.2024)

Enhetsleder Bokollektiv vikariat

 

 

Nord-Odal kommune er på jakt etter motiverte medarbeidere med variert og bred kompetanse. Vi kan tilby spennende utviklingsmuligheter og et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø. Kommunen er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsgrad eller kulturell bakgrunn.
Vil du bli vår nye kollega i en tid med spennende endringer og utvikling av kommunens tjenestetilbud?

En av våre dyktige ledere skal ut i svangerskapspermisjon og vi søker vikar til stillingen som enhetsleder. Oppstart etter avtale med varighet på 9 måneder. Vi søker en engasjerende, tydelig og trygg leder som ser muligheter, og som ønsker å utvikle mennesker og kultur. Nord-Odal kommune jobber med bemannings ledelse, riktig oppgavefordeling, velferdsteknologi, forebyggende og tverrfaglig arbeid som viktige fokusområder for Nord- Odal inn i framtida.

Som leder hos oss arbeider du selvstendig og i team med andre i administrasjonen og ledergruppa.

Boligtjenesten for funksjonshemmede i Nord-Odal kommune består i dag av 5 bokollektiv, i tillegg til et heldøgns omsorgstilbud. Det er botilbud med selvstendige leiligheter i bokollektivene. Det ligger fire i Sand og et i Mo. Hvert bokollektiv består av 4 til 6 leiligheter med døgnbemanning. Alle bokollektivene har fellesareal som beboerne kan benytte seg av. Det blir lagt vekt på selvstendighet og egenutvikling ut i fra den enkeltes premisser. Trygghet og trivsel er viktige faktorer i arbeidet.

Som enhetsleder har du ansvar for 2 bokollektiv i Nord-Odal kommune, samt ansvar for Nord-Odal arbeids- og opptreningssenter (NOAO). NOAO har et tett samarbeid med alle bokollektivene, og de fleste brukerne av dagtilbudet bor ved et av kollektivene. Stillingen er organisert i virksomhet for forebygging og habilitering og rapporterer til virksomhetsleder.

 

Søknadsfrist: 31.03.2024
Arbeidsgiver: Nord-Odal kommune
Sted: SAGSTUA
Stillingstittel: Enhetsleder Bokollektiv – vikariat
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4774515093

 

Arbeidsoppgaver

  • Enhetsleder har ansvar for personalledelse, økonomistyring og fagutvikling
  • Sikre kvalitet i tjenestene i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger iht virksomhetsplan
  • Fremme jobbnærvær gjennom samarbeid med tillitsvalgte, verneombud og medarbeidere
  • Tilrettelegge for faglig utvikling og godt arbeidsmiljø ved enhetene
  • Ansvar for å følge opp Nord-Odal kommunes overordnede satsinger
  • Delta og bidra aktivt i tjenesteområdets tverrfaglige samarbeid

 

Kvalifikasjoner

  • Minimum 3-årig helsefaglig høyskoleutdanning, fortrinnsvis autorisert vernepleier eller sykepleier
  • Videreutdanning i ledelse eller relevant dokumentert ledererfaring er ønskelig
  • Ønskelig med erfaring fra personal, fag og økonomi oppfølging, herunder budsjett og regnskap
  • Ønskelig med erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser, samt erfaring fra arbeid med generell arbeidsmiljøutvikling
  • Ønskelig med erfaring og kompetanse fra turnusplanlegging
  • Erfaring fra arbeid med utfordrende atferd og ulike diagnoser
  • God digital kompetanse og beherskelse av IKT verktøy
  • God kjennskap til lovverk og retningslinjer for denne type drift
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne

Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse

 

Personlige egenskaper

  • Gode lederegenskaper
  • Evne til helhetstenkning
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Løsningsorientert i en hektisk hverdag
  • Stor arbeidskapasitet
  • Endringsvilje

 

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende arbeidsplass
  • Gode og engasjerte kollegaer
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Pensjonsordning i KLP
  • Lønn etter avtale

 

Annet

Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Nord-Odal kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn, etnisitet oppfordres til å søke.

 

Herredsvegen 2, 2120 SAGSTUA, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Kaja Irene Skogheim
Virksomhetsleder forebygging og habilitering
 Telefon:+47 92468340

 

Nord-Odal ligger midt på Østlandet og har ca. 5.000 innbyggere. Administrasjonssenteret Sand, ligger vakkert til ved Storsjøen med kort veil til Kongsvinger, Hamar og Gardermoen. Kommunen er kjent for å ha et rikt kultur- og idrettsmiljø. Milepelen, som er kommunens kulturhus, tilbyr festivaler, teaterforestillinger, kinoforestillinger og konserter. Det nye, særpregede bygget Samling rommer foruten Odal Sparebanks lokaler og 10 selveierleiligheter også folkebiblioteket.

Nord-Odal har et interessant næringsliv som skaper arbeidsplasser både for egne innbyggere, men også for folk utenfor kommunen. Kommunen er den største arbeidsgiveren, og nummer to er Mapei AS som er markedsledende innen kjemiske byggevarer. Andre større bedrifter finner du blant annet innen transport og bygg og anlegg.

Ønsker du å bosette deg her, har kommunen over 30 byggeklare tomter med god beliggenhet på store, rimelige tomter. Det er ledige leiligheter i nye bygg sentralt i kommunen.

Kontakt oss på [email protected]

Del stillingen

Selskap

Nord-Odal kommune

Kontaktinfo

  • Kaja Irene Skogheim
  • Tittel: Virksomhetsleder forebygging og habilitering
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92468340

Lokasjon

  • Sagstua

Søknadsfrist

Mars 31, 2024

Innkjøpsrådgiver (søknadsfrist 01.04.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

Innkjøpsrådgiver

 

 

Ønsker du å arbeide med offentlige anskaffelser og samtidig bidra til Nes kommunes viktige samfunnsoppdrag?

Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende stilling som innkjøpsrådgiver. Vi søker en dyktig medarbeider som skal være med å forme og videreutvikle vårt arbeid med anskaffelser. Din arbeidshverdag vil være preget av utstrakt samarbeid med både ledelsen og ulike fagmiljøer på tvers i organisasjonen. Du vil få mulighet til å jobbe med et vidt spenn av problemstillinger, på alle av våre ansvarsområder i Nes kommune. Du vil ha ansvar for innkjøpsarbeidet i Nes kommune, med flere produktansvarlige til de behovene som kommunen har innenfor mange kategorier av varer og tjenester.

Stillingen som innkjøpsrådgiver er direkte underlagt økonomisjef.

 

Søknadsfrist: 01.04.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Innkjøpsrådgiver
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4752638593

 

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for rådgivning, gjennomføring og kvalitetssikring av anskaffelsesprosesser i samarbeid med virksomhetene i Nes kommune
  • Kommunens representant i Øvre Romerike Innkjøpssamarbeid (ØRIK)
  • Utarbeidelse av rutiner/maler i tråd med Anskaffelsesstrategi for Øvre Romerike Innkjøpssamarbeid (ØRIK) og deltakerkommunene
  • Følge opp etterlevelse av regelverk for offentlige anskaffelser samt interne rutiner
  • Opplæring
  • Internkontroll og rapportering
  • Håndtere innsynsbegjæringer og klagesaker

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på universitets-/høyskolenivå. Særlig lang og relevant erfaring fra arbeid med anskaffelser kan kompensere for utdanningskravet.
  • Du må ha god kunnskap om og erfaring fra offentlige anskaffelser
  • Du må ha god kjennskap til lov- og avtaleverk innen fagområdet
  • Det er en fordel om du er sertifisert i offentlige anskaffelser
  • Det er en fordel om du har kunnskap om eller erfaring fra kontraktsforvaltning
  • Det er en fordel om du har erfaring i bruk av Mercell eller andre konkurransegjennomføringsverktøy (KGV)
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Personlige egenskaper

  • Strukturert, analytisk og nøyaktig
  • Evne til å jobbe selvstendig, systematisk og effektivt
  • Initiativrik og forbedringsorientert
  • Gode samarbeidsevner
  • Høy arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

 

Vi tilbyr

  • Selvstendige arbeidsoppgaver og hyggelige kollegaer
  • Fleksibel arbeidsordning
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger gjennom KLP
  • Ansettelse som rådgiver, lønn etter avtale

 

Praktisk informasjon om søkeprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi ber deg om å laste opp relevante vitnemål og attester. Dersom du har utdanning fra utlandet, ber vi om at du legger ved godkjenning fra NOKUT. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i annonsen.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid. Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert. Minst to referanser må oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Marius Lorang Johannessen
Økonomisjef
 Telefon:+47 402 36885
[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Marius Lorang Johannessen
  • Tittel: Økonomisjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 402 36885

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

April 1, 2024

Støttekontakter / fritidskontakt (søknadsfrist Snarest)

NES-Webcruiter-1170x300

 

Støttekontakt/fritidskontakt

 

 

Nes kommune trenger støttekontakter/fritidskontakter

Vi ser etter deg som ønsker å bidra til at andre føler glede og mestring i sin hverdag, og som kan være med å gi hjelp og støtte til ulike aktiviteter.

Nes kommune har et bredt tilbud innenfor kultur og mange gode muligheter for fine opplevelser sammen.

Personer som innvilges støttekontakt er fra 10 år og eldre.

Intervju og tilsetting vil foregå fortløpende.

 

Søknadsfrist: Snarest
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Støttekontakt/fritidskontakt
Stillinger: 10
Heltid/Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Annet
Stillingsprosent: 10
Webcruiter-ID: 4774150393

 

Arbeidsoppgaver

  • Bidra til at en annen person får hjelp og støtte til ulike aktiviteter og en meningsfull fritid

 

Kvalifikasjoner

  • Ingen krav til formell utdanning, men det er viktig at du er glad i å være sammen med mennesker og har et ønske om å bety noe for andre
  • Du må være fylt 18 år
  • Det er en stor fordel om du innehar førerkort og tilgang til bil

Politiattest ikke eldre enn 3 mnd. må fremlegges ved inngåelse av oppdrag.

 

Personlige egenskaper

Du må være stabil og pålitelig og bør kunne binde det for en lengre periode. Du må ha gode samarbeidsevner, respekt for andre
mennesker, overskudd til å gi av deg selv, være trygg på deg selv og ha evne til å etablere kontakt.

Personlig egnethet for oppdraget vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

Støttekontakter er oppdragstakere og mottar godtgjøring per time etter gjeldende satser og utgiftsdekning.

Du jobber vanligvis 2-4 timer per uke.

 

Annet

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi ber om at du forteller litt om deg og dine interesser i søknaden.

Vi søker etter alle typer mennesker, som gjenspeiler brukergruppens mangfold.
Menn oppfordres spesielt til å søke.

Referanser må oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. Offentleglova § 15.

 

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Anita Sandnes
koordinator
 Telefon:91515967

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Anita Sandnes
  • Tittel: koordinator
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91515967

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

April 12, 2024

Fastlegehjemmel – eventuelt vikar – med mulighet for 50 % til 100 % stilling (søknadsfrist løpende)

Krødsherad kommune Helse og omsorg

 

Fastlegehjemmel – eventuelt vikar – med mulighet for 50 % til 100 % stilling

 

 

Krødsherad kommune: Krødsherad kommune (youtube.com)

Reiseavstand med bil: Hønefoss 47 min, Hokksund 1 t, Kongsberg 1 t 24 min, Drammen 1 t 24 min, Oslo 1 t 37 min

 

Vi tilbyr deg:

  • Frikjøpt legehjemmel.
  • Kommunen kan være behjelpelig med bolig.
  • Valgmulighet – fast lønn med provisjon eller selvstendig næringsdrift.
  • Godt innarbeidede pasientlister.
  • Plan for legetjenester med svært god faglig understøtting og gode rammebetingelser.
  • Fyldig utdanningsplan for ALIS og bruk av hjelpeverktøyet ALIS-portalen som støtte i veiledningen.
  • Det vil årlig søkes om ALIS-tilskudd.
  • Tilskudd til etterutdanning for spesialister ved behov.
  • Høyt søkelys på godt samarbeid med øvrige tjenester i helse og omsorg, NAV og samarbeidende sykehus.
  • Interkommunal legevakt i moderne nye lokaler tilknyttet Ringerike sykehus.
  • Legesenteret bruker WebMed journalsystem. Legevakten benytter Pridok.
  • Autoriserte leger/ LIS1 ventere med autorisasjon kan evt søke på vikariat.

 

Krav til stillingen:

  • Norsk legeautorisasjon. Fullført LIS1. Evt LIS1 venter med autorisasjon for vikariat.
  • Spesialist i allmennmedisin eller ønske om spesialisering (ALIS).
  • Gode ferdigheter i norsk, muntlig og skriftlig.
  • Personlig egnethet.

 

Fastlegehjemmel ledig ved:

Noresund legesenter liste 1000 pasienter ledig snarest. 2-legesenter, § 8-2 avtale. Kun 10% utgift til legesekretær, ellers betaler kommunen for medisinsk forbruksmateriell, 180% legesekretær, samt strøm og husleie.

Er du motivert for allmennmedisin, ta kontakt for mer informasjon.

Stillingskategori: Fastlege/hjemmel – eventelt vikar, med mulighet for 50 % til 100 % stilling.

Arbeidsgiver: Krødsherad kommune

Kontaktpersoner:

Noresund legekontor, Krøderfjordveien 1677, 3536 Noresund Fastlege Sasha Nedeljkovic, [email protected] tlf: 942 24 493

eller

Kommuneoverlege Pål Steiran, [email protected] tlf: 408 08 991

 

Elektronisk søknad skal benyttes

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: Løpende ansettelse
Tiltredelse: Snarest
Arbeidssted: Noresund legekontor

 

Kontaktpersoner:

Sasha Nedeljkovic
tlf: +47 94224493
mob: +47 94224493

 

Hjemmeside:

www.krodsherad.kommune.no

 

Adresse:

Kommunehuset 3536 Noresund

 

Krødsherad kommune Helse og omsorg

Krødsherad kommune ligger i Buskerud kun 10 mil fra Oslo. Med strandlinje til Krøderen og høyfjell som Norefjell, byr kommunen på både fjord, fjell og fin natur. Dette har skapt en sterk turistnæring og et variert næringsliv i kommunen.

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

  • Sasha Nedeljkovic
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 94224493 mob: +47 94224493

Lokasjon

  • Noresund

Søknadsfrist

Juli 1, 2024

Avdelingsleder, Langelandhjemmet – Helse og mestring Fast (Søknadsfrist 02.04.2024)

brua

Helse og mestring, Kongsvinger kommune

Avdelingsleder ved Langelandhjemmet

Motiveres du av utfordringer og av å lede andre? Da kan dette være stillingen for deg!

Vi ser etter deg som er god til å bygge relasjoner, er opptatt av faglig utvikling og vil være en aktiv bidragsyter i videreutvikling av institusjonstjenestene i kommunen. Langelandhjemmet ligger i bykjerna i nærheten av barneskole og barnehage og har 72 langtidsplasser innen, somatikk, demens, palliasjon, samt alderspsykiatri. Sykehjemmet er organisert i enhet for institusjonstjenester sammen med Roverudhjemmet, Skyrud demenssenter og Holttunet sykehjem.

Langelandhjemmet har et ISO-sertifisert kvalitetssystem, har god faglig kompetanse både med helsefagarbeidere, sykepleiere og sykehjemslege.

Som avdelingsleder vil du ha fag, personal- og økonomiansvar for tre avdelinger i 2. etasje med til sammen 30 pasienter innen somatikk og demens. Du vil bli en del av enhetens ledergruppe på ti avdelingsledere og rapportere til enhetsleder.

Overordnet for alt lederskap i Kongsvinger kommune er at pasientens og innbyggerens beste ligger til grunn for vurderinger, beslutninger og handlinger. Ledere skal i alt arbeid vektlegge dialogbasert ledelse og styring. Målet er innovativt og mestringsorientert lederskap på alle nivåer.
Institusjonstjenester ønsker å ivareta en høy etisk standard. Vi har faglige ambisjoner, et høyt kvalitetsfokus og trenger kompetanse i alle ledd for å innfri på dette. Vårt felles mål er å bidra til at pasientene får mulighet til å opprettholde sine ressurser og være delaktig i eget liv.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 02.04.2024
Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune
Sted: Kongsvinger
Stillingstittel: Avdelingsleder, Langelandhjemmet
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4779928910

Arbeidsoppgaver

Ansvar for å yte tjenester etter gjeldende lovverk, budsjettet og politiske føringer
Medansvar for å videreutvikle tjenestene
Personalansvar og aktiv oppfølging av kommunens arbeidsgiver-, lønns og ledelsespolitikk
Utøve god ressursstyring innen gitte rammer
Utarbeide nødvendige arbeidsplaner
Sikre systematisk internkontroll gjennom å følge opp forskrift for ledelse og kvalitetsforbedring i helse og omsorgstjenesten
Fremme høyt jobbnærvær gjennom godt samarbeid med verneombud, tillitsvalgte og medarbeidere
Legge til rette for godt samarbeid og dialog med studenter/elever, kollegaer, brukere og pårørende

Kvalifikasjoner

Autorisert sykepleier/vernepleier
Videreutdanning i ledelse/ledererfaring
Relevant arbeidserfaring vektlegges
Erfaring med å utarbeide og følge opp turnusplaner
Generelt gode IKT-ferdigheter og evne til å lære aktuelle fagsystemer
Kunnskap om relevant lovverk
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Førerkort klasse B er en fordel

Personlige egenskaper

Evne til å motivere, veilede og skape engasjement
Evne til selvstendighet og tverrfaglig samarbeid
Strukturert og fleksibel
Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper vektlegges særskilt

Vi tilbyr

Varierte arbeidsoppgaver med mulighet for kompetanseutvikling
Trivelig arbeidsplass, inspirerende og tverrfaglig miljø
Personlig lønn i samsvar med kommunes lønnspolitikk

Annet

Gyldig politiattest må framlegges ved tiltredelse
Tiltredelse etter avtale

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.

Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Valhallvegen 1, 2214 Kongsvinger, Norge

Kontaktinformasjon

Mary Synnøve Kordahl, Enhetsleder
Telefon:   +47 404 08 326

Kongsvinger kommune ligger i Norges grønne hjerte med småbyens kvaliteter. Vi har et rikt idretts- og kulturliv og jobber for å videreutvikle et levende og urbant sentrum og et næringsliv i vekst. Mangfold, inkludering og livsmestring er også viktige elementer i vår strategi for å være en attraktiv kommune.

 

Del stillingen

Selskap

Kongsvinger kommune

Kontaktinfo

  • Mary Synnøve Kordahl
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 404 08 326

Lokasjon

  • Kongsvinger

Søknadsfrist

April 2, 2024

Lærere 2024 / 2024 (søknadsfrist 02.04.2024)

 

Er du en dyktig lærer og klar for nye utfordringer? Nes – skolen trenger enda flere lærere fra og med høsten 2024

 

 

Er du genuint opptatt av hvert enkelt barns faglige- og sosiale utvikling? Da er en av skolene i Nes kommune noe for deg! Vi ønsker oss lærere som evner å se helheten i elevenes opplæring slik at hvert enkelt barn opplever trivsel, mestring og tilhørighet. Du er en tydelig klasseleder som opparbeider gode relasjoner til elevene. I tillegg er du ambisiøs på elevenes vegne.
Vi har stort fokus på læringsmiljø (skolene veiledes av Læringsmiljøsentret i Stavanger), programmering, grunnleggende ferdigheter og utvikling av profesjonsfellesskapet. Vi har mange dyktige og engasjerte lærere, men vi trenger flere. Fra skoleåret 2024/2025 har vi behov for lærere i faste og midlertidige stillinger innenfor de fleste fag. Norsk, matematikk og engelsk er fagene med størst behov i tillegg til erfaring med begynneropplæringen.

Nes-skolen er i svært positiv utvikling. Bli med på oppturen!

Vi har 8 barneskoler og 2 ungdomsskoler i kommunen.

 

Søknadsfrist: 02.04.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Er du en dyktig lærer og klar for nye utfordringer?
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4780394241

 

Kvalifikasjoner

Vi søker lærere som:

  • Har godkjent undervisningskompetanse for grunnskolen med vekt på grunnleggende ferdigheter
  • Har gode digitale ferdigheter
    svært gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
  • Er tydelige og engasjerte klasseledere som skaper et godt læringsmiljø
  • Skaper læringstrykk og arbeider systematisk med læringsutbytte
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

De som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Ihht. opplæringsloven § 10-9.

 

Personlige egenskaper

  • Vi søker etter deg som er en positiv, raus, varm og tydelig lærer og en god klasseleder
  • Du er trygg og selvstendig, har gode samarbeidsevner og ser verdien av å arbeide i team
  • Du er utviklingsorientert og strukturert og trives med en dynamisk arbeidshverdag
  • Gjennom deling av erfaringer og med kritisk blikk på effekt og læring, bidrar du til at vi sammen videreutvikler vår praksis til det beste for elevens læring
  • Du har høye ambisjoner på elevens vegne, og jobber systematisk med elevens læringsutbytte og læringsmiljø

 

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktig lønn med solid kontaktlærertillegg
  • Mentorordning for nyutdannede
  • Tett og strukturert samarbeid med PPT, og satsing på tverrfaglig samarbeid i hele kommunen
  • Vi prioriterer tidlig innsats og små grupper på småskoletrinnet
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Runnivegen 28, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Margareth Myrlund
Rektor
 Telefon:900 12 147

Knut Wilsgård
Rektor
 Telefon:66 10 44 00

Sigurd Løken
Rektor
 Telefon:66 10 44 10

Liv-Edel Kollerud Moen
Rektor
 Telefon:66 10 44 90

Knut Richard Moen
Rektor
 Telefon:917 07 642

Reidun Anita Sollien
Rektor
 Telefon:66 10 44 70

Kristine Bergli
Rektor
 Telefon:66 10 44 60

Eirin Husebø
Rektor
 Telefon:66 10 44 50

Anne Johansen
Rektor
 Telefon:66 10 44 40

Astrid V. Kjensli
Rektor
 Telefon:66 10 44 30

Joakim Westerbakk
Rektor
 Telefon:66 10 44 20

Marius Lier Dahl
Rådgiver
 Telefon:950 35 730

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Margareth Myrlund
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 900 12 147
  • Knut Wilsgård
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 66 10 44 00
  • Sigurd Løken
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 66 10 44 10
  • Liv-Edel Kollerud Moen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 66 10 44 90
  • Knut Richard Moen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 917 07 642
  • Reidun Anita Sollien
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 66 10 44 70
  • Kristine Bergli
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 66 10 44 60
  • Eirin Husebø
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 66 10 44 50
  • Anne Johansen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 66 10 44 40
  • Astrid V. Kjensli
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 66 10 44 30
  • Joakim Westerbakk
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 66 10 44 20
  • Marius Lier Dahl
  • Tittel: Rådgiver
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 950 35 730

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

April 2, 2024

Kulturskulelærar 100% fast, Kvinnherad kulturskule (søknadsfrist 21.04.2024)

 

Kulturskulelærar

 

 

Kvinnherad kommune har 13.200 innbyggjarar. Kommunen ligg i Sunnhordland, mellom Bergen, Haugesund og Odda. Rosendal er administrativt senter, Husnes er største tettstaden og har vidaregåande skule og handelssenter. Kvinnherad har eit mangfaldig kulturliv. Sjø, skjærgard, fjell og bre gjev naturtilhøve for friluftsliv heile året. Kvinnherad vart i 2015 kåra til årets kulturskulekommune.

Kvinnherad kulturskule

5460 HUSNES

Kvinnherad kulturskule har rundt 500 elevplassar, ca. 10 årsverk fordelt på 12 tilsette. Kvinnherad kulturskule har i dag tilbod om undervisning i dans, musikk, teater og visuelle kunstfag. I tillegg kjem sal av tenester til kor, korps og institusjonar. Kulturskulen er desentralisert med hovudbase i kulturskulesenter på Husnes. Dei lokala er ein del av Kvinnherad kultursenter og er samlokalisert med kulturhus, kino, ungdomssenter og bibliotek.

 

  • I Kvinnherad kulturskule er det ledig inntil 100% stilling, fast som kulturskulelærar frå 01.08.2024.
  • Vi søkjer primært ein slagverkslærar som også kan undervisa i andre musikkfag.
  • Stillinga omfatta individuell og gruppeundervisning i følgjande fag:
  • Undervisning i trommesett og enkle melodisk slagverk: ca. 50% stilling;
  • Undervisning i band/samspel: 10, 24% stilling;
  • Undervisning i el. gitar og el. bass: ca. 30% stilling;

Andre aktuelle kvalifikasjonar hos søkjaren som også kan bli ein del av stillinga: undervisning i piano og/eller treblåseinstrumentar. Har ein andre kvalifikasjonen i tillegg,- kan dei også vurderast i stillinga (bør nemnast i søknaden). Det er også behov for musikklærare i grunnskular i kommunen. Derfor kan den stillinga/delar av denne stillinga evt. kombinerast med undervisningsstilling i ein av grunnskulane (for å kunne undervise i grunnskulen må ein ha fullført PPU-utdanning).

Stillinga lyses ut i utganspunkt i sin heilskap. Ønskjer man å søkja ein del av stillinga, – må dette nemnast i søknaden. Stillingsstorleiken er avhengig av søkjaren sine kvalifikasjonar. Det er ein fordel med fleire kvalifikasjonar. Alle søkjarar bør leggja ved minst to referansar frå tidlegare relevante arbeidsforhold.

 

Omtale av stillinga:

Stillinga omfatta undervisning til born og vaksne, deltaking i personalmøtar, kulturskule sine prosjekt, framsyningar og vidareutviklingsarbeid i kulturskulen.

Undervisninga er desentralisert, så det er ein fordel om søkjar disponerer bil.

 

Kvalifikasjonar og personlege eigenskapar:

– Relevant høgare musikkutdanning;

– Musikkpedagogisk utdanning/PPU er ein fordel;

– Dokumentert realkompetanse kan også vurderast;

– Sjangerbredde vektleggast;

– Erfaring frå arbeid med born og ungdom;

– Det vektleggast personlege eigenskapar, gode evne til å kommunisera med born og vaksne;

– Det vektleggast gode evne til å arbeida både sjølvstendig og i team;

– Gode norskkunnskapar, både skriftleg og munnleg må dokumenterast (gjelder søkjarar utanfor Norden);

– Utdanninga frå utlandet må bli godkjent av NOKUT/Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse;

 

Me kan tilby:

– Ein spennande jobb i ein velfungerande kulturskule;

– Eit hyggeleg kollegium med sterk fagkompetanse;

– Gode arbeidstilhøve og fine øvingslokale med moderne utstyr av topp kvalitet;

-Gode tidsrammer for all undervisning (individuell undervisning,- 30 min per ein elev, gruppeundervisning,- 60-90 min).

– Moglegheiter for egen utvikling (kurs, studieturar, deltakelse i ulike fagpaneler og regionalt nettverk-samarbeid);

– Kan være behjelpeleg med å finne buplass i kommunen;

– Gratis tilbod om SFO i kommunen;

– Pensjonsordning, ulykkes- og gruppelivsforsikring gjennom KLP;

– Kvinnherad kommune er ei IA-verksemd;

– Dekning av flytteutgifter etter nærare reglar;

– Løn etter gjeldande avtaleverk;

 

Tilsetjingsvilkår:

– Aktuelle søkjarar vil bli kalla inn til intervju og praktisk prøve (prøveundervisning).

– Arbeidstakarar vert tilsett i Kvinnherad kommune etter gjeldande lovar, reglement og tariffavtale.

– Ved tilsetjing må det leverast politiattest ikkje eldre enn 3 månader.

 

Søknad vert å senda:

Kvinnherad kommune oppfordrar til å søkja elektronisk (godkjende vitnemål og attester tar ein med på evt. intervju). Søknadskjema er å finna på kommunen si heimesida: https://kvinnherad.easycruit.com/ 

Normalt vil søkjar sitt namn bli offentlegjort i postjournal og offentleg søkjarliste. Dersom du ønskjer at søknaden ikkje skal verte offentleggjort må du grunngje dette. Vi gjer merksam på at opplysningar om søkjarane likevel kan verta offentleggjorde, jf. Offentleglova § 25. Du vil då verte varsla om dette på førehand slik at du har høve til å trekkje søknaden din.

Innsendte vitnemål og attestar blir ikkje returnert.

Politiattest vert krevd etter Helsepersonellova, § 20. Attesten skal leggjast fram ved tilsetjing i barnehage, skule og i barnevernstjenesta. (jf. Barnehagelovens § 19/Opplæringslovens § 10-9 og Lov om barnevernstjenester § 6-10).

 

Kontakt: Kirill Zimin (rektor), e-post: [email protected], mob: 45665892

Søknadsfrist: 21.04.2024

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 21.04.2024
Tiltreding: 01.08.2024
Arbeidsstad: Kvinnherad kommune

 

Kontaktpersonar:

Kirill Zimin
mob: +47 45665892

 

Heimeside:

www.kvinnherad.kommune.no

 

Adresse:

Rosendalsvegen 10 5470 Rosendal

 

Kvinnherad kommune Kulturskulen

Kvinnherad kommune har 13.100 innbyggjarar.

Kommunen ligg i Sunnhordland, mellom Bergen, Haugesund og Odda.

Rosendal er administrativt senter, Husnes er største tettstaden og har vidaregåande skule og handelssenter. Kvinnherad har eit mangfaldig kulturliv. Sjø, skjærgard, fjell og bre gjev naturtilhøve for friluftsliv heile året.

 

Del stillingen

Selskap

Kvinnherad kommune

Kontaktinfo

  • Kirill Zimin
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 45665892

Lokasjon

  • Rosendal

Søknadsfrist

April 21, 2024

Haraldsplass Serio Ung – Miljøterapeuter søkes til våken nattevakt (søknadsfrist snarest)

 

Miljøterapeuter søkes til våken nattevakt

 

 

Arbeidsgiver: Haraldsplass Serio Ung
Stillingstittel: Miljøterapeut
Frist: Snarest
Ansettelsesform: Fast

 

Haraldsplass Serio Ung har avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Vi har en tydelig ambisjon om videre vekst og utvikling som ideell leverandør av tjenester innen barnevern.

Vi har en avdeling på Bryne, og er nå i gang med å etablere ytterligere en avdeling, nærmere bestemt på «gamle» Eikeland skole på Undheim. Bygget er totalrenovert og tilpasset vår drift, og vil være gruppe tiltak med 3 plasser, for ungdom i målgruppen «Behandling Høy». Plassene vil inngå i etablert rammeavtale med Bufdir.

Vi søker nå etter trygge personer til ca 67% stilling som våken nattevakt. Våken nattevakt ved avdelingen vil ha 4 kolleger som går i medlever turnus tilgjengelig på avdelingen gjennom natten. Disse sover på avdelingen, men kan vekkes ved behov for bistand.

Avdelingen vil ha plasseringer med hjemmel i BVL §§ 6-1 og 6-2

Avdelingen vil ha 100% stedlig ledelse.

Oppstart 1 juni 2024.

 

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:

  • Omsorg og behandling av barn mellom 12-18 år.
  • Faglig og miljø terapeutisk arbeid med ungdom, observasjon, kartlegging og behandling. Vi jobber etter standardisert forløp, arbeid med planer, mål og resultater.
  • Oppfølging av lovverk, vedtak og rapportskriving.
  • Nattevaktens primære oppgave er å sikre ro og trygghet for ungdommene gjennom natten, og bidra til vekking og å motivere ungdommene til å stå opp til skole/dagtilbud.
  • Turnus til våken nattevakt er 3 netter på, 7 netter av, 4 netter på, 7 netter av.

 

Kvalifikasjoner

  • 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning, Vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog. Annen relevant 3-årig høyskole utdanning kan være aktuelt (eksempel: lærer, sykepleier eller pedagog ). Andre med relevant erfaring kan vurderes.
  • erfaring fra tilsvarende arbeid
  • god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • førerkort klasse B

 

Vi ønsker oss robuste, fleksible og løsnings orienterte medarbeidere, som:

  • Setter ungdommenes behov i sentrum, og har evne til å bygge relasjoner og støtte ungdommenes utvikling
  • Er en robust og trygg voksenperson
  • Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evner å jobbe selvstendig
  • Har godt humør og engasjement
  • Har erfaring fra lignende arbeid innen barnevern, skole og/eller rus/psykiatri
  • Evner å stå i krevende situasjoner over tid
  • Har kjennskap til aktuelt lovverk

 

Vi tilbyr:

  • Engasjerte medarbeidere med høy fagkompetanse
  • Godt arbeidsmiljø, med god oppfølging og veiledning
  • Inkluderende arbeidsliv (IA bedrift)
  • Gode pensjons og forsikringsordninger
  • Lønn etter gjeldende tariff

Tilsetting skjer etter gjeldende vilkår som fremgår av lover, forskrifter og reglement.

Kun personer med godkjent kompetanse/relevant erfaring vil bli vurdert.

Arbeidstedet vil p.t være på Undheim, Time Kommune, Rogaland

Det er krav om politiattest ved ansettelse.

 

Om arbeidsgiveren

Haraldsplass Serio Ung er en del av Stiftelsen Diakonova Haraldsplass, som har virksomheter innenfor sykehus, barnevern, høyskole, eldreomsorg og psykiatri. Mottoet «Kompetanse med hjertevarme» forplikter til å vise nestekjærlighet og respekt for den enkeltes personlighet og integritet gjennom engasjement, inkluderende felleskap, fokus på miljø og kamp for rettferdighet. Stiftelses konsernet vil fortsette å utvikle sin relevans for samfunnet gjennom å knytte til seg høyt kvalifiserte, engasjerte og profesjonelle medarbeidere.
Hovedkontoret til Stiftelsen ligger i Bergen.

Stiftelsen ønsker en fremtidig satsning og utvikling innen Barnevern gjennom Haraldsplass Serio Ung. Vi har i dag avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Her har du mulighet til å delta på en interessant og utviklende «reise» fremover.

Nettverk: Facebook
Sektor:
Privat
Antall stillinger: 3
Sted: Ødegårdsveien 27, 4342 Undheim
Bransje: Helse og omsorg, Ideelle organisasjoner
Stillingsfunksjon: Barnevernspedagog, Helsepersonell / Vernepleier/miljøterapeut, Sosionom

 

Spørsmål om stillingen

Priscilla Lorena Ilic
Avdelingsleder
93 02 42 53

 

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

 

Ødegårdsveien 27, 4342 Undheim

Del stillingen

Selskap

Haraldsplass Serio Ung

Kontaktinfo

  • Priscilla Lorena Ilic
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 93 02 42 53

Lokasjon

  • Undheim

Søknadsfrist

April 11, 2024

Hå kyrkjelege fellesråd – Ungdomsprest / Ungdomsleiar 100% fast (Søknadsfrist 05.04.2024)

 

Ungdomsprest/Ungdomsleiar

 

 

Er du den vi trenger til å heie på ungdommane våre?

Nærbø er i vekst og det bur om lag 8000 personar i kyrkjelyden.
Kyrkjelyden opplever stor tilstrøyming og soknerådet har arbeidet blant born og unge som eit av hovudsatsingsområda. Ungdomsklubben Reload samlast annankvar fredag i Nærbø kyrkje. I tillegg har kyrkjelyden eit aktivt trusopplæringsarbeid med fleire tiltak.
Kyrkjelyden har ulike former for gudstenester der mange frivillige medarbeidarar er engasjert i planlegging og gjennomføring.
Eit av satsingsområda for kyrkjelyden er innan digital formidling og digitale medier.

Kyrkjelyden har tilsett dagleg leiar, musikalsk leiar, sokneprest, diakonimedarbeidar, kateket, kyrkjelydspedagog, trusopplærar, kyrkjetenar/vaktmeister., styrar og assistent i open barnehage..

 

Søknadsfrist: 05.04.2024
Arbeidsgiver: Hå kyrkjelege fellesråd
Sted: Nærbø
Stillingstittel: Ungdomsprest/Ungdomsleiar
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4781573863

 

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for Ungdomsklubben Reload.
  • Delta i konfirmantarbeidet saman med Kateket
  • Leiartrening og rekrutering av frivillige medarbeidarar (Follow me)
  • Delta i enkelte gudstenester
  • Trusopplæring med hovudfokus på tida etter konfirmasjonen

 

Kvalifikasjoner

Vi ynskjer deg som har:

  • Teologisk, pedagogisk eller anna relevant utdanning/erfaring
  • Erfaring frå arbeid blant born og unge
  • Gode samarbeidsevner
  • Personleg egnethet vil bli vektlagt

 

Personlige egenskaper

Vi søkjer deg som er prest/pedagog med ei kristen tru som ynskjer å formidle, og som har lyst til å vidareutvikle eit godt kristent opplæringsarbeid for born og unge.
Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og gode norskkunnskapar, både skriftleg og munnleg. Du er fleksibel, og kan arbeida både sjølvstendig og i team. Du er strukturert og engasjert, og liker å engasjere og motivere frivillige medarbeidarar i alle aldre.

Den som blir tilsett må vere medlem i Den norske kyrkja. Det tas atterhald om at den som ansettes kan framlegga tilfredsstillende politiattest i henhold til Trussamfunnslova paragraf 20

 

Vi tilbyr

  • Spennande utfordringar i ein aktiv kyrkjelyd med stort frivillig engasjement
  • Eit triveleg arbeidsfelleskap i Nærbø kyrkje
  • Fleksibel arbeidstid, men det må påreknast ettermiddags-, kvelds- og helgearbeid
  • Lønn etter tariff. Pensjonsordning i KLP eller SPK
  • Offentleg søkjarliste vert utarbeida

 

Store Ring 53, 4365 Nærbø, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Svein Olav Nesse
Kyrkjeverje
 Telefon:920 22 874

Møyfrid Garborg
Kateket
 Telefon:982 20 855

Del stillingen

Selskap

Hå kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Svein Olav Nesse
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 920 22 874
  • Møyfrid Garborg Kateket Telefon:982 20 855
  • Tittel: Kateket
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 982 20 855

Lokasjon

  • Nærbø

Søknadsfrist

April 5, 2024

Kantor / kirkemusiker, 100% fast stilling i Oddernes menighet (Søknadsfrist 31.03.2024)

 

Kantor/kirkemusiker, 100% fast stilling i Oddernes menighet

 

 

Oddernes menighet har ledig 100 % fast stilling som kirkemusiker fra 1. august 2024. Arbeidsted er primært Oddernes kirke, kapell og menighetshus, men oppgaver kan legges til andre lokaliteter.

«Oddernes menighet – ikke bare søndager» er menighetens visjon og i dette arbeidet har musikk en naturlig og sentral plass. Derfor søker vi etter musikalsk leder som tenker helhetlig om menighetsbygging, og som selv vil bidra til dette sammen med resten av staben og frivillige. Kandidaten må også bli inspirert av menighetens strategi og være motivert for å være med på å realisere og revidere denne.

Det vil være aktuelt med prøvespill i forbindelse med intervju.

 

Søknadsfrist: 31.03.2024
Arbeidsgiver: Kristiansand kirkelige fellesråd
Sted: Kristiansand
Stillingstittel: Kantor/kirkemusiker, 100% fast stilling i Oddernes menighet
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4780341083
Startdato: 01.08.2024

 

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for, og bidra til det musikalske under gudstjenester, kirkelige handlinger og andre arrangementer i menighetens regi
  • Utvikle gudstjenestelivet og menighetens øvrige musikalske arbeid sammen med øvrig stab og frivillige
  • Delta i begravelsesturnusen (ca 20%)
  • Bygge opp og lede menighetens korvirksomhet, samt utvikle og ta ansvar for annet musikkarbeid etter behov, særlig rettet mot barn og unge
  • Rekruttere og følge opp frivillige musikere og utøvere
  • Ta initiativ til musikkarbeid og -arrangementer av ulike slag, her vil det være rom for egen kreativ, utfoldelse og nyskaping
  • Legge til rette for sjangerbredde i menighetens musikalske virksomhet, og for at kirkens barokkorgel blir brukt
  • Det må påregnes arbeid i helger og noe kveldsarbeid

 

Kvalifikasjoner

  • Godkjent kirkemusikalsk utdanning i tråd med tjenesteordningen for kantorer.
  • Annen musikkutdanning på tilsvarende nivå eller særlig realkompetanse, vil kunne vurderes, men det er en forutsetning at kandidaten har god kompetanse på orgelspill og kunnskap om orgelet som instrument.
  • Det er ønskelig at søker har erfaring fra kirkemusikalsk arbeid i ulike sjangre
  • Søker bør kunne dokumentere gode pedagogiske kvalifikasjoner

Søker må ved tiltredelse, kunne kommunisere godt på norsk, skriftlig og muntlig

 

Personlige egenskaper

  • Være motivert av menighetens strategi og har forslag til hvordan de musikalske sidene av denne kan realiseres
  • Gode samarbeidsevner og evne til å arbeide tverrfaglig, bygge relasjoner og inspirere andre
  • Være initiativrik, selvstendig og nytenkende

Den som tilsettes, må være medlem av Den norske kirke. Politiattest i henhold til trosopplæringsloven § 20 legges frem ved tilsetting.

 

Vi tilbyr

  • Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende tariffavtaler og regelverk innenfor kirkelig sektor
  • Pensjonsordning
  • Et godt faglig miljø blant andre kirkemusikere og engasjerte kolleger i stab
  • Barokkorgel (22 stemmer, bygget av Verschueren Orgelbouw og innviet i 1993) og godt piano i kirka
  • Godt flygel
  • Eget kontor i Oddernes menighetshus

 

Jegersbergveien 6, 4630 Kristiansand, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Thor Erling Holte
Daglig leder, Oddernes menighet
 Telefon:917 93 239

 

Oddernes kirke har stor kulturhistorisk betydning både som middelalderkirke og som det eldste bygget i Kristiansand. Menigheten jobber for å engasjere enda flere aktivt i menighetslivet. Det er et særlig søkelys på barn og ungdom i dette arbeidet.

Vi ønsker å ta vare på musikalske tradisjoner og samtidig få til fornyelse. Menigheten er opptatt av liturgi, salmer, sang og musikk i gudstjenesten samtidig som de også legger opp til aktiviteter gjennom hele uken i tråd med visjonen «Oddernes menighet – ikke bare søndager».

Del stillingen

Selskap

Kristiansand kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Thor Erling Holte
  • Tittel: Daglig leder, Oddernes menighet
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 917 93 239

Lokasjon

  • Kristiansand S

Søknadsfrist

Mars 31, 2024