NES-Webcruiter-1170x300

Innkjøpsrådgiver

 

 

Ønsker du å arbeide med offentlige anskaffelser og samtidig bidra til Nes kommunes viktige samfunnsoppdrag?

Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende stilling som innkjøpsrådgiver. Vi søker en dyktig medarbeider som skal være med å forme og videreutvikle vårt arbeid med anskaffelser. Din arbeidshverdag vil være preget av utstrakt samarbeid med både ledelsen og ulike fagmiljøer på tvers i organisasjonen. Du vil få mulighet til å jobbe med et vidt spenn av problemstillinger, på alle av våre ansvarsområder i Nes kommune. Du vil ha ansvar for innkjøpsarbeidet i Nes kommune, med flere produktansvarlige til de behovene som kommunen har innenfor mange kategorier av varer og tjenester.

Stillingen som innkjøpsrådgiver er direkte underlagt økonomisjef.

 

Søknadsfrist: 01.04.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Innkjøpsrådgiver
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4752638593

 

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for rådgivning, gjennomføring og kvalitetssikring av anskaffelsesprosesser i samarbeid med virksomhetene i Nes kommune
  • Kommunens representant i Øvre Romerike Innkjøpssamarbeid (ØRIK)
  • Utarbeidelse av rutiner/maler i tråd med Anskaffelsesstrategi for Øvre Romerike Innkjøpssamarbeid (ØRIK) og deltakerkommunene
  • Følge opp etterlevelse av regelverk for offentlige anskaffelser samt interne rutiner
  • Opplæring
  • Internkontroll og rapportering
  • Håndtere innsynsbegjæringer og klagesaker

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på universitets-/høyskolenivå. Særlig lang og relevant erfaring fra arbeid med anskaffelser kan kompensere for utdanningskravet.
  • Du må ha god kunnskap om og erfaring fra offentlige anskaffelser
  • Du må ha god kjennskap til lov- og avtaleverk innen fagområdet
  • Det er en fordel om du er sertifisert i offentlige anskaffelser
  • Det er en fordel om du har kunnskap om eller erfaring fra kontraktsforvaltning
  • Det er en fordel om du har erfaring i bruk av Mercell eller andre konkurransegjennomføringsverktøy (KGV)
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Personlige egenskaper

  • Strukturert, analytisk og nøyaktig
  • Evne til å jobbe selvstendig, systematisk og effektivt
  • Initiativrik og forbedringsorientert
  • Gode samarbeidsevner
  • Høy arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

 

Vi tilbyr

  • Selvstendige arbeidsoppgaver og hyggelige kollegaer
  • Fleksibel arbeidsordning
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger gjennom KLP
  • Ansettelse som rådgiver, lønn etter avtale

 

Praktisk informasjon om søkeprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi ber deg om å laste opp relevante vitnemål og attester. Dersom du har utdanning fra utlandet, ber vi om at du legger ved godkjenning fra NOKUT. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i annonsen.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid. Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert. Minst to referanser må oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Marius Lorang Johannessen
Økonomisjef
 Telefon:+47 402 36885
[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Marius Lorang Johannessen
  • Tittel: Økonomisjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 402 36885

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

April 1, 2024