Daglig leder/kirkeverge, Porsanger Kirkelige Fellesråd (søknadsfrist 22.10.2024)

 

Daglig leder/kirkeverge

 

 

  • Porsanger Kirkelige Fellesråd
  • Rådhusveien, 9700 Lakselv

 

Om jobben

Stillingstittel: Daglig leder/kirkeverge
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest tirsdag 22. oktober

 

 

Gå til søknad

 

 

Vi søker deg med kunnskap og engasjement for kirka til å lede vårt administrative og praktiske arbeid.
Daglig leder/Kirkeverge er en fast, 100 % stilling.

Daglig leder/kirkeverge har det overordnede ansvaret for drift og forvaltning av Porsanger Sokn.

 

Arbeidsoppgaver

  • Daglig drift av av kirkelige handlinger og gravferdsforvaltningen – i tråd med lover og regelverk, samt de
    vedtak menighetsrådet fatter.
  • Personalansvar for soknets ansatte, inkludert rekruttering, oppfølging og utvikling.
  • Økonomistyring med budsjett- og regnskapsansvar.
  • Forvaltning av soknets kirker og gravplasser.
  • Sekretær for menighetsrådet, herunder utredning av tiltak og prosjekter.
  • Samarbeid med menighetsrådet, prest og egen stab til beste for kirkelivet i soknet.
  • Representere soknet i ulike fora og samarbeid med lokalsamfunnet.

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning – helst på høyskolenivå – innen administrasjon, økonomi, ledelse eller tilsvarende.
  • Erfaring fra administrativt arbeid og økonomistyring.
  • Gode IT kunnskaper.
  • Ledererfaring, gjerne fra kirkelig eller annen ideell virksomhet.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Evne til å arbeide selvstendig og strukturert.
  • Fleksibel og løsningsorientert.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
  • Kulturforståelse og språkevner i møte med Samisk og Kvensk, eller evne til å erverve det.

 

Personlige egenskaper

  • Vi søker en daglig leder/kirkeverge med hjertet for kirken og menigheten, og som kan bidra til å
    videreutvikle vårt arbeid og vår tilstedeværelse i lokalsamfunnet.
  • Gode samarbeidsevner og evne til å se sine medarbeidere.
  • Det kreves medlemskap i Den norske kirke.

 

Vi tilbyr

  • Porsanger sokn er en del av regjeringens tiltakssone. Det betyr bl.a. lavere personbeskatning på inntekt
    og gode nedskrivningsordninger på studielån.
  • En meningsfull og utfordrende stilling i en aktiv og engasjert menighet.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer på Kirkekontoret på Rådhuset.
  • Opplæring gjennom kollegastøtte.
  • Konkurransedyktig lønn med god pensjonsordning i KLP.

 

Kontaktinformasjon

Helge Nicolaisen, Menighetsrådsleder/Fellesrådsleder, 48397183
Egil Ansgar Borch, Daglig leder/kirkeverge, 41654663

 

Arbeidssted

Rådhusveien
9700 Lakselv

 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Porsanger Kirkelige Fellesråd
Referansenr.: 4865384728
Stillingsprosent: 100%, Fast
Søknadsfrist: 22.10.2024

 

Om bedriften

Sektor: Offentlig

Nettsted: http://www.kirken.no

Del stillingen

Selskap

Porsanger kirkelige fellesråd

Lenke til firma

www.kirken.no

Kontaktinfo

  • Egil Ansgar Borch
  • Tittel: Daglig leder/kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41654663
  • Helge Nicolaisen
  • Tittel: Menighetsrådsleder/Fellesrådsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 48397183

Lokasjon

  • Lakselv

Søknadsfrist

Oktober 22, 2024

Familieterapeut Sigdal og Krødsherad kommune – 100 % fast stilling (søknadsfrist 20.10.2024)

Krødsherad kommune Helse og omsorg

 

Familieterapeut Sigdal og Krødsherad kommune – 100 % fast stilling

 

 

Sigdal og Krødsherad kommuner har ledig nyopprettet 100 % fast stilling som familieterapeut i begge kommunenes forebyggende familieteam.

Forebyggende familieteam består av kommunepsykolog, ansatte i helsestasjon og skolehelsetjenesten, samt familieterapeut. Stillingen vil være delt mellom Sigdal og Krødsherad kommuner, og ha oppmøtested i begge kommuner.

Forebyggende familieteam skal arbeide for å implementere nasjonal veileder for psykisk helsearbeid barn og unge. Kommunens forebyggende team skal tilby behandling og oppfølging til barn og unge med milde til moderate psykiske plager, begynnende rusmiddelproblemer og reaksjoner på belastende livshendelser. Tilbudet skal ha et familieperspektiv og tilby foreldrestøtte og veiledning til foreldre og kommende foreldre.

Begge kommunene er BTI kommuner, og forebyggende arbeid for barn og unge er prioriterte områder i kommunene.

 

Arbeidsoppgaver

  • Støtte- og veiledningssamtaler med barn og unge.
  • Veiledning til foreldre.
  • Kartlegging. Det anvendes ulike kartleggingsverktøy.
  • Familiesamtaler.
  • Veiledning og støtte til andre ansatte som jobber med barn og unge i kommunen.
  • Veiledning og støtte i tverrfaglige fora.
  • Samarbeid med skoler, barnehager og andre tjenester i enkeltsaker.
  • Holde ulike foreldreveiledningskurs.
  • Henvisning videre til andre tjenester.

 

Kvalifikasjoner

  • Minimum treårig høgskole/universitetsutdanning i helse – eller sosialfag, samt godkjent videreutdanning i familieterapi.
  • Høgskole/universitetsutdannede søkere med andre relevante videreutdanninger kan også komme i betraktning.
  • Det er ønskelig med sertifisering innen cos-p, TIBIR eller andre foreldreveiledningsprogrammer
  • Du må ha førerkort og kunne disponere egen bil.

 

Personlige egenskaper

Du kommuniserer godt i møte med barn, ungdom og familier.
Du har høy indre motivasjon for fagfeltet.
Du har gode samarbeidsevner på tvers av profesjoner og yrkesgrupper og viser åpenhet for ulike faglige oppfatninger, engasjement for fagutvikling og endringsarbeid.
Du arbeider strukturert og målrettet og har god skriftlig framstillingsevne.

Du kan både jobbe selvstendig og har gode samarbeidsevner
Personlig egnethet og intervju vil bli vektlagt ved ansettelse.
Politiattest må framlegges før tiltredelse.

 

Vi tilbyr

Faglig utfordrende, varierte og meningsfulle arbeidsoppgaver.
Hyggelige kollegaer og et inkluderende arbeidsmiljø.
En selvstendig arbeidssituasjon.
Lønn etter gjeldende kvalifikasjoner og tariff.

 

Kontaktpersoner

Gunhild Aaby Albjerk, virksomhetsleder Forebyggende helse i Sigdal kommune, tlf 913 44 552

Ellen Østbye Fremgaard, virksomhetsleder Forebyggende helse i Krødsherad kommune, tlf 928 770 09

 

Søk her

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 20.10.2023
Tiltredelse: Snarest
Arbeidssted: Krødsherad og Sigdal

 

Kontaktpersoner:

Ellen Fremgaard
mob: +47 92877009

 

Hjemmeside:

www.krodsherad.kommune.no

 

Adresse:

Kommunehuset 3536 Noresund

 

Krødsherad kommune Helse og omsorg

Krødsherad kommune ligger i Buskerud kun 10 mil fra Oslo. Med strandlinje til Krøderen og høyfjell som Norefjell, byr kommunen på både fjord, fjell og fin natur. Dette har skapt en sterk turistnæring og et variert næringsliv i kommunen.

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

  • Ellen Fremgaard
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92877009

Lokasjon

  • Noresund

Søknadsfrist

Oktober 20, 2024

Slåtthaug vgs – Undervisningsstilling elektro- og datateknologi og automatisering (Søknadsfrist 11.10.2024)

 

Undervisningsstillingar elektro- og datateknologi og automatisering

 

Slåtthaug videregående skole ligg i naturskjønne omgivnader nær Nesttun sentrum. Det er kort veg til buss- og bybanestopp, og vi har Fana Arena og Slåtthaug kunstisbane rett i nærleiken. Skolen har ca 550 elevar fordelt på utdanningsprogramma BA,EL, HO, TIF og påbygging til generell studiekompetanse. Vi har eit mangfaldig elevmiljø og engasjerte tilsette. Her ser vi på alle utdanningsvegar som likeverdige, og er opptatte av at elevane skal oppleve trygg, aktiv læring i alle klasserom og verkstader. Vi søkjer faglærar til eit årsvikariat i programfag på elektro for tilsetting snarast.

 

Søknadsfrist: 11.10.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Nesttun
Stillingstittel: Undervisningsstilling elektro- og datateknologi og automatisering
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4862401487
Startdato: 14.10.2024

 

Arbeidsoppgåver

  • Undervisning i programfag på elektro- og datateknologi, særskilt innanfor elektroniske kretsar og nettverk.

 

Kvalifikasjonar

  • Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg og pedagogisk kompetanse.
  • Du har minimum fagbrev og relevant erfaring innanfor elektro, dataelektronikk, telemontør eller liknande.
  • Det er ønskjeleg med fagskule eller pedagogisk utdanning og undervisningserfaring.
  • God munnleg og skriftleg framstillingsevne
  • God digital kompetanse

 

Personlege eigenskapar

  • Du likar å arbeide med ungdom og er ein god rollemodell.
  • Du har ei positiv innstilling og skaper gode relasjonar.
  • Du ser behova til den enkelte elev.
  • Du er ein god lagspelar, er god til å samarbeide og deler av kunnskapen din.
  • Du arbeider strukturert og systematisk.

 

Vi tilbyr

Løn og lønsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønspolitikk

Gode forsikrings- og pensjonsordningar

Tett kollegasamarbeid og god delingskultur

Eit inspirerande og nyskapande profesjonsfellesskap

 

Slåtthaugvegen 134, 5222 Nesttun, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Magnhild Hakestad
rektor
 Telefon:97737676

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Magnhild Hakestad
  • Tittel: rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 97737676

Lokasjon

  • Nesttun
  • Bergen

Søknadsfrist

Oktober 11, 2024

Ullensaker kommune – Sykepleiere og helsefagarbeidere ved hjemmetjenesten Pro Jessheim vest (søknadfrist 20.10.2024)

 

Sykepleier og helsefagarbeider ved Hjemmetjenesten PRO Jessheim Vest

 

 

Hjemmetjenesten PRO Jessheim Vest består av hjemmesykepleie, praktisk bistand og gir tjenester til hjemmeboende brukere i vårt distrikt og ved våre tilvisningsboliger og omsorgsplasser.

Avdelingen er lokalisert på Gjestad bo- og aktivitetssenter, som ligger et steinkast unna Jessheim sentrum.

Hjemmetjenesten arbeider med kontinuerlig kvalitet- og forbedringsarbeid. Avdelingens mål er å gi rett tjeneste til rett tid med rett ressurs, ha høy fagkompetanse i avdeling og å være en god arbeidsplass.

Vi søker nå etter flere gode kolleger på laget. Vi har disse stillingene ledig:

  • 2 x faste stillinger som sykepleiere opptil 100 % stilling
  • 2 x 80 % vikariat som sykepleier fra dags dato tom 31.08.2025
  • 4 x 80 % faste stillinger som helsefagarbeidere
  • 3 x 80 % vikariat som helsefagarbeider fra dags dato tom 31.08.2025

Flere av de faste utlyste stillingene er stillingene som er nyopprettede i avdelingen i år.

Stillingene er i utgangspunktet med arbeid hver tredje helg. Vi ønsker å være fleksible på helgerotasjon, så dersom du har behov for og/eller ønsker å jobbe/forsøke å jobbe 2. hver helg eller hver 4. helg med langvakter, vil vi kunne legge til rette for det.

Helgerotasjon er ikke låst, så ved endringer/nye behov for deg eller avdelingen, ser vi sammen på eventuelle nye løsninger, i et samarbeid med deg, avdelingsleder og plasstillitsvalgt.

Stillingene er ledige omgående.

Dersom du er sykepleierstudent som er ferdig utdannet sommeren 2025, er du velkommen til å søke.

Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse som helsefagarbeider.

Det planlegges intervjuer i uke 43 og uke 44 dvs mandag 21.10, onsdag 23.10, torsdag 24.10, mandag 28.10, onsdag 29.10 og torsdag 30.10. Alle dager gjennomføres intervjuene fra kl. 08 til kl. 12 . Dersom du ønsker å søke stilling hos oss, er det fint om du skriver til oss når det evt. passer for deg på disse datoene å komme på intervju

 

Søknadsfrist: 20.10.2024
Arbeidsgiver: Ullensaker kommune
Stillingstittel: Ledige stillinger som sykepleier og helsefagarbeider ved Hjemmetjenesten PRO Vest
Stillinger: 11
Heltid/Deltid: Heltid, Deltid
Ansettelsesform: Fast, Vikariat
Stillingsprosent: 100, 80
Webcruiter-ID: 4865046455
Startdato: 01.12.2024

 

Arbeidsoppgaver

Felles arbeidsoppgaver som gjelder for både sykepleier og helsefagarbeider i tjenesten:

  • Tilrettelegge og koordinere tjenesten sammen med brukeren, sikre at brukermedvirkningen ivaretas.
  • Utføre direkte pleie- og omsorgsoppgaver i tråd med gjeldende krav til kvalitet, lovverk, kommunale retningslinjer og faglig god praksis
  • Sikre dokumentasjon etter gjeldende lov- og avtaleverk og krav til faglig kvalitet.
  • Holde deg oppdatert innenfor eget fagområde og delta i faglig utviklings- og kvalitetsarbeid. Ta pålagte kurs og oppfriskningskurs.
  • Bruke teknologi og digitale løsninger som understøtter brukernes og pårørendes ressurser, mestringsmuligheter og medvirkning
  • Være primær-,sekundær- og pårørendekontakt. Arbeide systematisk med pasientsikkerhetsarbeid og bistå i en del av internkontrollarbeidet i avdelingen
  • Håndtere og gi nødvendig tjeneste til brukere av trygghetsalarmer
  • Arbeidsoppgaver tilknyttet avdelingens velferdsteknologi som f. eks Cos doc mobil, elektroniske medisindispenser, smart vakt osv.
  • Veilede, undervise og informere brukere og deres pårørende, samt studenter, elever og lærlinger og kollegaer ved behov
  • Være en pådriver i helsefremmende og forebyggende arbeid, delta i forbedrings-/endringsarbeid
  • Alle har et felles ansvar for å utvikle et godt arbeidsmiljø

I tillegg har sykepleiere arbeidsoppgaver som:

  • være ansvarsvakt på kveld, helg og høytid
  • Utøve sykepleie i tråd med gjeldende krav til kvalitet, lovverk, kommunale retningslinjer og faglig god praksis.
  • Sikre helhetlig tjeneste
  • Lede, koordinere og ta ansvar for tverrfaglig samarbeid, f. eks i mottak, overføring og samhandling rundt bruker og feks. oppgaver tilknyttet IP koordinator.
  • Bistå andre avdelinger/enheter ved behov for sykepleierkompetanse

I tillegg har helsefagarbeidere disse arbeidsoppgavene som:

  • I tillegg til arbeidsoppgaver tilknyttet pleie- og omsorgsoppgaver, kan arbeidsoppgavene også være tilknyttet praktisk bistandsoppgaver. Pleie- og omsorgsoppgaver kan eksempelvis være oppgaver som hjelp til personlig hygiene, oppfølging av ernæring, samspising, medikamenthåndtering, forflytning, samt opptrening/ opplæring/ vedlikehold av brukernes ferdigheter. Praktiske bistandsoppgaver er i hovedsak rengjøring og stell av brukerens hjem.

 

Kvalifikasjoner

Felles krav for stillingene:

  • Autorisasjon som sykepleier eller helsefagarbeider. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse som helsefagarbeider.
  • Førerkort kl. B
  • Beherske godt moderne dataverktøy
  • God norskkunnskaper skriftlig og muntlig. Må kunne dokumenterer for bestått B2-nivå.
  • God evne til raskt å sette deg inn i nye datasystemer, digitale endringer og ulik velferdsteknologi
  • Ønskelig med erfaring innen primærhelsetjenesten.
  • Ønskelig med erfaring med systematisk pasientsikkerhetsarbeid
    kompetanse innen PROact
  • Godkjent politiattest, ikke eldre enn 3 måneder må fremlegges ved ansettelse

Tilleggskrav til helsefagarbeidere: bestå legemiddelkurs

 

Personlige egenskaper

  • Har et stort fokus på brukeropplevelsen, -medvirkningen og -mestringen i sitt arbeidet
  • Faglig engasjert og profesjonell i sin utførelse
  • Har bevisste og gode samarbeidsevner som gjenspeiles i ønske og atferd om å lykkes sammen for å utvikle gode tjenester.
  • Møter brukere, deres pårørende og kolleger med respekt og tillit
  • Er høflig, empatisk, kreativ, motivert, og nysgjerrig
  • Sterk og trygg fagperson, med evne til å jobbe selvstendig og i team
  • Kunne håndtere hektiske perioder, gjøre prioriteringer der det trengs
  • Bidrar til et godt og fullt forsvarlig arbeidsmiljø og være en god kollega på arbeidsplassen vår
  • Bidrar i det kontinuerlige forbedringsarbeidet

 

Vi tilbyr

  • Godt arbeidsmiljø og engasjerte kolleger
  • Faste stillinger og vikariater opptil 100% i 2-delt turnus med arbeid enten annenhver eller tredje hver helg. Dersom ønskelig kan man jobbe fjerde hver helg med langvakter. Turnusrotasjon kan ved behov også endres fremover i samarbeid med deg, avdelingsleder og plasstillitsvalgt.
  • En erfaren sykepleier eller helsefagarbeider i avdelingen blir din fadder.
  • Sykepleierkoordinator som følger opp nyansatte og sikrer god praksis på avdelingens nyansatt program.
  • Kontinuerlig arbeid med kvalitetsforbedring og systrmtisk internkontrollsarbeid.
  • En spennende, fremtidsrettet og lærerik arbeidsplass med varierte arbeidsoppgaver og hvor vi spiller hverandre gode. Fagdager, internundervisning, kurs og senariotrening
  • Godt trepartssamarbeid i avdelingen som jobber systematisk med å sikre et fullt ut forsvarlig arbeidsmiljø for deg og dine kolleger.

    Lønn:
  • Sykepleier: Stillingen er plassert i stillingskode SKO 7174, i gruppe 4.2.1, med årslønn i 100 % stilling fra kr 507.400 til kr 596.400 (etter ansiennitet) + kr 30.000 i rekrutteringstillegg (i 100 % stilling).
  • Helsefagarbeider: Stillingen er plassert i stillingskode SKO 7076, i gruppe 4.1.2, med årslønn i 100 % stilling fra kr 437.300 til 513.100 (etter ansiennitet).

Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kolleger. Vi har faglige oppdateringer gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner.

Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.
Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 første ledd, fremvises. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Kopier av vitnemål og attester lastes opp i søkeportalen som vedlegg i den elektroniske søknaden.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.

Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.

 

Gjestad Bo- og aktivitetssenter, Ringvegen 69-81, 2066 Jessheim, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Tonje Karine Bråthen
Avdelingsleder
 Telefon:48892406
E-post:[email protected]

 

Ullensaker – mulighetslandet

Ullensaker er en av Norges raskest voksende kommuner, med snart 45 000 innbyggere. Vi er vertskommune for Oslo Lufthavn Gardermoen og ligger sentralt på Østlandet, nordøst for Oslo. 

Vi er stolte av å være en fremtidsrettet kommune som jobber for fellesskapets beste, etter visjonen «Ullensaker – mulighetslandet». Vi skal gi muligheter og omtanke for alle; både dagens innbyggere og framtidige generasjoner. Over 3 000 ansatte i kommunen jobber for at Ullensaker skal være et godt sted å bo og leve.

I Ullensaker kan du velge om du vil bo landlig, bynært eller urbant. Vi har et rikt idretts- og fritidstilbud, mangfoldig kulturtilbud og flotte naturområder. Med toget er det bare 40 minutters reisevei til Oslo fra Jessheim. 

Ullensaker – en god, fremtidsrettet og mangfoldig kommune

Trygg og god arbeidsplass: Vi satser på utvikling og trivsel på arbeidsplassen gjennom kontinuerlig organisasjons-, medarbeider- og lederutvikling. 

Fremtidsrettet: Vi viser synlig vilje og evne til fremtidsrettet tanke- og handlekraft. Våre verdier er «modig», «endringsdyktig» og «raus». 

Mangfold og inkludering: Vi ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen i kommunen. Vi har nulltoleranse for diskriminering og ønsker å skape en arbeidsplass hvor alle føler seg inkludert og verdsatt. 

Velkommen til oss!

Del stillingen

Selskap

Ullensaker kommune

Kontaktinfo

  • Tonje Karine Bråthen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 48892406

Lokasjon

  • Jessheim

Søknadsfrist

Oktober 20, 2024

Skaland sykehjem – Sykepleier (søknadsfrist 18.10.2024)

Senja kommune Skaland Sykehjem

Sykepleier

 

 

Sykepleier 100% med rekrutteringstilskudd

Vil du jobbe i et godt arbeidsmiljø med faglig dyktige kollegaer og samtidig oppleve vakre Senja?

Senja kommune har rundt 15 000 innbyggere og er størst innen fiskeri- og sjømat i Nord-Norge. Skaland ligger på yttersiden av Senja, 57 km fra kommunesenteret Finnsnes i naturskjønne omgivelser. Det er gode muligheter for fjellvandring, padling, bading og fiske med blant annet Husfjellet, Segla og Ersfjordstranda i nærmiljøet.

Vi har ledig 100% fast stilling som Sykepleier med arbeid hver 4. helg.

Stillingen er i hovedsak på Sykehjemmet, men det er tett samarbeid med sykepleierne i hjemmetjenesten.

 

Skaland sykehjem: Et mindre sykehjem med 12 langtidsplasser. Her er det både somatiske og demente pasienter med ulike behov for hjelp. Ligger i tilknytning til 8 heldøgns-omsorgsboliger og basen til hjemmetjenesten.

Her får du utfordret deg maksimalt og brukt hele fagfeltet.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Utføre helhetlig sykepleie med høy kvalitet
  • Medisinadministrering
  • Håndtere medisinteknisk utstyr
  • Laboratoriearbeid
  • Vurdere akutte og uforutsette hendelser som innebærer raske beslutninger
  • Planlegge og gjennomføre aktiviteter ut fra tanken om å ta vare på pasientens ressurser og personlige ønsker.
  • Inkludere og ivareta pårørende.
  • Gi råd og veilede kollegaer, studenter og elever
  • Dokumentasjon og oppfølging av individuelle planer.

 

Kvalifikasjoner:

  • Norsk autorisasjon som sykepleier
  • Må ha skriftlig og muntlige ferdigheter i norsk språk som sikrer god kommunikasjon med både pasienter, kollegaer og pårørende.
  • Beherske digitale verktøy
  • Førerkort klasse B
  • Erfaring fra pleie og omsorg.

 

Personlige egenskaper:

  • Senja kommunes verdier er raus, fremoverlent og bærekraftig. Vi ønsker ansatte som etterlever disse verdiene.
  • Du er faglig engasjert og har pasienten i fokus hele tiden.
  • Du er selvstendig og har kompetanse innenfor fagområdet.
  • Du er løsningsorientert og nysgjerrig
  • Du har gode evner til å samarbeide og kommunisere.
  • Du har et ønske om å utvikle deg og øke og dele din kompetanse.

 

Vi kan tilby

  • Til eksterne søkere kan vi tilby et rekrutteringstilskudd på kr 100 000. Rekrutteringstilskuddet utbetales etter endt prøvetid, og gir bindingstid på 2 år
  • En spennende arbeidsplass med variert og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Mentorordning
  • Høyt faglig nivå og fokus på kompetanseheving og personlig utvikling.
  • Et godt arbeidsmiljø og gode kollegaer.
  • Et positivt og flerkulturelt arbeidsmiljø med kompetente og dyktige medarbeidere.
  • En kommune i stor utvikling og endring
  • Gode pensjonsordninger i KLP

 

For stillingene gjelder

Lønn etter kvalifikasjoner. Ansettelsens skjer etter kommunale vilkår, på lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldene lover, reglement og tariffavtaler. Deltagelse i kommunal pensjonsordning.

 I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.

Det kreves politiattest ved alle tilsetninger.

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Minst to referanser må oppgis.

 

For opplysninger om stillingen, ta kontakt med:

Avdelingsleder Anja Antonsen Ingrid Bjerkås-veien 3, 9385 Skaland

Mob: 46280674

[email protected]

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Troms
Søknadsfrist: 18.10.2024
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Senja Kommune

 

Kontaktpersoner:

Anja Antonsen

tlf: +47 46280674

 

Hjemmeside:

www.senja.kommune.no

 

Adresse:

Ingrid Bjerkås vei 3 9385 Skaland

 

Senja kommune Skaland Sykehjem

Senja kommune har i underkant av 15 000 innbyggere og er en av de største innen fiskeri‐ og sjømat i Norge. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser – med andre ord fra krybbe til grav. Hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet.
Vi er en nasjonalparkkommune og ble Årets fyrtårnkommune for barn og unge 2022, kåret til årets skandinaviske reisemål av National Geographic og tildelt hederlig omtale for sin kommunikasjonsstrategi og formidling i 2022 – som en av tre finalekandidater til Nordnorsk kommunikasjonspris. I år ble Ski Classic finalen i 2023, Summit 2 Senja, utpekt til det beste arrangementet blant velkjente løp som Marcialonga og Vasaloppet.
Senja kommune opplever en positiv utvikling i næringsliv, industri – eks. ferrosilisiumproduksjon – sjømat og fiskeri, landbruk, energi, reiseliv, handel og service. Sterkt lokalt eierskap og aktører som tar et betydelig samfunnsansvar, er viktig for utvikling av hele samfunnet.
Vi har mål om å være en raus, framoverlent og bærekraftig kommune, og bruker verdiene våre aktivt for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere.
Vi forventer av våre medarbeidere at de skal være bevisste på sin del av ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse i møtet med kommunen. Sammen utvikler vi kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet, gjennom å satse på medarbeiderne våre sin kompetanse og et godt samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.
Du finner mer informasjon om tjenestene våre og nyheter fra kommunen her på vår hjemmeside og i sosiale medier Facebook, Instagram, Linkedin og YouTube.

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Anja Antonsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 46280674

Lokasjon

  • Skaland

Søknadsfrist

Oktober 18, 2024

Utviklingsveileder barnehage (søknadsfrist 21.10.2024)

 

Utviklingsveileder barnehage, et engasjement i 100% stilling fra 1.1.2025 til 31.12.2029

 

 

  • Pedagogisk-psykologisk Tjeneste Og Oppfølgingstj Nedre Hallingdal Iks
  • Sentrumsvegen 93, 3550 Gol

 

Om jobben

Stillingstittel: Utviklingsveileder barnehage
Oppstart: 1. januar 2025
Type ansettelse: Engasjement
Arbeidstid: Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 21. oktober

 

Send søknad til: [email protected]

 

Beskrivelse

Som en del av arbeidet med kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis, har Hallingdal PPT og OT IKS i arbeidet opp mot våre kommuner vektlagt kompetanse i barnehagene som avgjørende for å nå målene i både oppvekstreformen og kompetanseløftet. Derfor er vi veldig glade for at vi nå kan lyse ut en 5-årig prosjektstilling med mål om å bistå barnehagene i våre fem kommuner med kompetanse- og organisasjonsutvikling.

Målet er å styrke profesjonsfellesskapet i barnehagene, og øke de ansattes kompetanse til å oppdage, drøfte og iverksette tiltak på et tidlig tidspunkt for alle barn. Det er videre et mål at barnehagene skal opparbeide seg økt systemforståelse, og at det utarbeides rutiner og systemer for å fange opp eventuelle utfordringer på et tidlig tidspunkt. Økt kompetanse vil kunne endre fokuset fra tiltak på individnivå til forebygging og gode systemer for alle barn.

Arbeidet med kompetanseløftet er forankret i felles regional prosjektplan for Hallingdal og skal være et varig kompetanseløft på det spesialpedagogiske feltet. Det skal bidra til at alle har tilstrekkelig kompetanse tett på barna. Målet er å kunne forebygge, fange opp og gi et inkluderende og tilpasset pedagogisk tilbud til alle.

Utviklingsveileder skal overordnet bidra til at barnehager og PPT ser kompetanseløftet i sammenheng med rammeplan for barnehagen, samt ser det allmennpedagogiske og spesialpedagogiske tilbudet i sammenheng.

 

Dine oppgaver

  • Være prosessdriver av utviklingsarbeid i våre 20 barnehager.
  • Medvirke i planlegging og gjennomføring av utviklingsarbeidet.
  • Følge opp kommunene – med fokus på å opparbeide et godt kunnskapsgrunnlag, kvalitetsutvikling, varig drift og dokumentasjon.
  • Sørge for kompetanse- og erfaringsdeling.

 

Hvem er du?

Vi søker etter deg som har relevant høyere utdanning, bred praksis og som har god innsikt i ledelse av utviklingsprosesser i barnehager og/eller skole. Du må være initiativrik, kunne arbeide selvstendig, ha god gjennomføringsevne, kunne samarbeide og ha dialog med alle involverte parter. Du må være analytisk og systematisk, for å kunne vurdere behov og legge til rette å bygge et godt lag rundt barna. Personlig egnethet vil bli vurdert spesielt og utgjøre en viktig faktor for ansettelse.

 

Det vil særlig bli lagt vekt på

  • Systemforståelse generelt og kunnskap om utdanningsområdet spesielt.
  • Prosess- og utviklingserfaring fra oppvekstsektoren, eventuelt annen relevant erfaring med utviklingsarbeid.
  • God kunnskap om nasjonale satsingsområder og nyere relevant forskning.
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne.

Arbeidet vil medføre reisevirksomhet. Stillingen krever at du disponerer egen bil, mot godtgjørelse (statens satser). Ansettelse skjer på kommunale vilkår, med konkurransedyktig lønn og tjenestepensjon i KLP.

 

Kontaktperson for stillingen

Gry E. Bjerknes
Daglig leder
97164226
[email protected]

 

Om bedriften

Hallingdal PPT og OT IKS er en interkommunal PP-tjeneste for kommunene Hemsedal, Gol, Nesbyen, Flå og Hol. Vi er også Buskerud fylkeskommunes PP-tjeneste og Oppfølgingstjeneste for Hallingdalregionen. Vi har lokaler i Gol sentrum.

Vår verdiplattform er at tjenestene skal være tilgjengelige, helhetstenkende, profesjonelle og faglig kompetente.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.pptogot.no

Del stillingen

Selskap

Pedagogisk-psykologisk Tjeneste og Oppfølgingstj. nedre Hallingdal

Lenke til firma

https://www.pptogot.no/

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Gol

Søknadsfrist

Oktober 21, 2024

PP-rådgiver (søknadsfrist 21.10.2024)

 

100 % vikar stilling, Ped.psyk. rådgiver

 

 

  • Pedagogisk-psykologisk Tjeneste og Oppfølgingstj nedre Hallingdal IKS
  • Sentrumsvegen 93, 3550 Gol

 

Om jobben

Stillingstittel: Pedagogisk-psykologisk rådgiver
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Vikariat
Arbeidstid: Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 21. oktober

 

Send søknad til: [email protected]

 

Arbeidsoppgaver

  • veilede barnehagene/skolene ved utvikling og gjennomføring av tiltak for barn, unge og voksne med ulike behov
  • bistå barnehager/skoler med kompetanse- og organisasjonsutvikling, og ha regelmessige møter med barnehage- og skoleadministrasjon
  • gjennomføre sakkyndige utredninger, og følge opp barn/elever og deres foresatte
  • gjennomføre og tolke relevante tester i samsvar med faglige bestemmelser for testene

 

Om oss

Tjenesten kan tilby et godt arbeidsmiljø og mulighet for sterk innflytelse på et område som er i fokus og i utvikling. Vi jobber i disse dager aktivt med Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis og implementere ny Opplæringslov.

I tillegg til interessante – og utfordrende – arbeidsoppgaver, har Hallingdal et rikt tilbud innenfor kultur – og er et knutepunkt mellom øst og vest.

Som ansatt må du benytte egen bil i tjenesten, med godtgjørelse.

Lønn og arbeidsvilkår i tråd med det til enhver tid gjeldende lov- og avtaleverk, med konkurransedyktig lønn, og medlemskap i tjenestepensjonsordning i KLP.

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

 

Krav til kompetanse

  • Relevante fag i fagkretsen pedagogikk, spesialpedagogikk og psykologi
  • Erfaring med utviklingsarbeid og pedagogisk arbeid

 

Ønsket kompetanse

  • Erfaring fra arbeid i PP-tjenesten, skole eller andre relevante institusjoner
  • Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

Vi søker deg som ønsker spennende utfordringer og å være en del av et bredt tverrfaglig miljø. Du må kunne arbeide selvstendig, analytisk og systematisk i et nært samarbeid med andre. Det er viktig at du er trygg i kommunikasjon, og at du er robust og tåler å stå i motstand. Du må ønske å tydeliggjøre barnets stemme og trekke barnets beste vurdering inn i alle avgjørelser, og å bidra til at barn og elever blir møtt av kloke voksne.

Personlig egnethet vil bli vurdert spesielt og utgjøre en viktig faktor for ansettelse.

 

Kontaktperson for stillingen

Gry E. Bjerknes
Daglig leder
97486183
[email protected]

 

Om bedriften

Hallingdal PPT og OT IKS – Postboks 93 (Sentrumsvegen 93), 3550 Gol

Hallingdal PPT og OT IKS er en interkommunal PP-tjeneste for kommunene Hemsedal, Gol, Nesbyen, Hol og Flå. Vi er også Buskerud fylkeskommunes PP-tjeneste og Oppfølgingstjeneste for Hallingdalregionen. Vi har lokaler i Gol sentrum. Det er 14,3 fagstillinger inkl. lederressurs og kontorstøtte i selskapet.

Vår verdiplattform er at tjenestene skal være tilgjengelige, helhetstenkende, profesjonelle og faglig kompetente.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.pptogot.no

Del stillingen

Selskap

Pedagogisk-psykologisk Tjeneste og Oppfølgingstj. nedre Hallingdal

Lenke til firma

https://www.pptogot.no/

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Gol

Søknadsfrist

Oktober 21, 2024

Ørnes skole: Inspektør (søknadsfrist 09.10.2024)

Ørnes skole

Inspektør

 

 

Ønsker du å bli en del av et godt og utviklingsorientert profesjonsfellesskap?

Vi har ledig stilling som inspektør ved Ørnes skole.

Ørnes skole er ungdomsskolen i kommunesenteret i Meløy kommune. Fra skolen har man utsikt utover fjorden og kan se hurtigruta komme inn daglig. Skolen mottar elever fra bygdene Reipå, Neverdal, Ørnes og Glomfjord.

Fra høsten 2024 vil det være 148 elever ved skolen. Skolen skal gjennom faglig dyktighet, tydelige mål, samarbeid og fokus på egen praksis, bidra til et godt læringsutbytte for elevene. Ørnes skole skal være et godt sted for læring, mestring og utvikling.
Oppstart i stillingen etter avtale.

 

Søknadsfrist: 09.10.2024
Arbeidsgiver Meløy kommune
Sted: Ørnes
Stillingstittel: Inspektør
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4864251674

 

Arbeidsoppgaver

  • I Meløyskolen har vi høye ambisjoner for elevenes læring, og det knyttes tydelige forventninger til skoleledelsen som pedagogiske ledere
  • Inspektør inngår i skolens ledergruppe, og har ansvar sammen med rektor og resten av ledergruppen for å skape et best mulig lærings og arbeidsmiljø
  • Inspektør har blant annet ansvar for faglig oppfølging . Den endelige oppgavefordelingen gjøres i samarbeid med rektor etter ansettelsen

 

Kvalifikasjoner

  • Du har godkjent pedagogisk utdanning og erfaring fra skoleverket
  • Det er ønskelig med ledererfaring og skolelederutdanning
  • Du har god system- og rolleforståelse
  • Du kommuniserer godt både skriftlig og muntlig
  • Du har god kjennskap til opplæringsloven og nasjonale føringer for skole
  • Utenlandske søkere må kunne dokumentere bestått norskprøve på B2 nivå
  • Personlig egnethet for arbeidet som skal utføres vil bli vektlagt

 

Personlige egenskaper

  • Har evne til å bygge relasjoner og kommuniserer godt med medarbeidere, elever, og foreldre
  • Har evne til å lede og involvere medarbeidere i gode utviklingsprosesser
  • Samarbeidsorientert. Lagspiller. Fleksibel
  • Positiv bidragsyter til arbeidsmiljøet
  • Strukturert og selvstendig
  • Løsnings – og resultatorientert
  • Være utviklingsorientert
  • Gir og tar imot veiledning

 

Vi tilbyr

  • En spennende og givende jobb i et positivt arbeidsmiljø
  • Dyktige og engasjerte kollegaer
  • Et utviklingsorientert miljø
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Frisklivstiltak og tilbud for alle våre ansatte
  • Er du ny i Meløy setter vi deg gjerne i kontakt med lokale lag og foreninger etter ditt interesseområde
  • I stillingen har du rett på en av Norges beste pensjonsordninger. Offentlig tjenestepensjon er en utbetaling som varer fra den dagen du
    slutter å arbeide og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon om noe uventet skulle skje.
  • Med pensjonsrett i KLP/SPK får du medlemspris og flere gunstige betingelser på lån, forsikring og spareprodukter. Du får fri ulykke- og gruppelivsforsikring.

 

Annet:

  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om at søknaden unntas offentlighet. Søkerne vil i så fall bli varslet om dette.
  • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
  • Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden vil bli etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
  • Politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse dersom det er et krav for stillingen.
  • Helseattest for tuberkulose og MRSA skal fremlegges før tiltredelse dersom det er et krav for stillingen.
  • Meløy kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn.

 

Spildervika 10, 8150 Ørnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Wenche Jonassen
Fungerende kommunalsjef
 Telefon:97100935
E-post:[email protected]

 

Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø. Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser. Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon. Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole. Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt. Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.

Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy? Nettsiden meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?

Del stillingen

Selskap

Meløy kommune

Kontaktinfo

  • Wenche Jonassen
  • Tittel: Fungerende kommunalsjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 97100935

Lokasjon

  • Ørnes

Søknadsfrist

Oktober 9, 2024

Meløy kommune – Rektor, Ørnes skole (søknadsfrist 06.10.2024)

Standardbilde- forsidebilde

 

Rektor

 

 

Ønsker du å bli en del av et godt og utviklingsorientert profesjonsfelleskap blant skoleledere?

Vi har en ledig stilling som rektor ved Ørnes skole.

Er du en rektor som har lyst til å utvikle en skole for fremtiden? Er du en strategisk leder og motivator som kommuniserer godt og tydelig? Leder du an i utviklingsarbeidet? Er du opptatt av å ruste barn og unge til å møte morgendagens samfunn og ser verdien av de gode opplevelsene i hverdagen?

Da ønsker vi at du søker på rektor-stillingen hos oss.

Ørnes skole er ungdomsskolen i kommunesenteret i Meløy kommune. Fra skolen har man utsikt utover fjorden og kan se hurtigruta komme inn daglig. Skolen mottar elever fra barneskolene i på Reipå, Spildra og Glomfjord.

Fra høsten 2024 vil det være 148 elever ved skolen. Skolen skal gjennom faglig dyktighet, tydelige mål, samarbeid og fokus på egen praksis, bidra til et godt læringsutbytte for elevene. Ørnes skole skal være et godt sted for læring, mestring og utvikling.

Oppstart i stillingen etter avtale.

 

Søknadsfrist: 06.10.2024
Arbeidsgiver: Meløy kommune
Sted: Ørnes
Stillingstittel: Rektor
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4860097396

 

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet ansvar for drift og utvikling av skolen innenfor fag, personal og økonomi
  • Lede og videreutvikle det pedagogiske arbeidet ved skolen, slik at det bidrar til økt læringsutbytte og et trygt og godt læringsmiljø for hver enkelt elev
  • Videreutvikle et godt skole-hjem-samarbeid
  • Samarbeide med andre sektorer om et godt tilbud til elevene

 

Kvalifikasjoner

  • Du har godkjent pedagogisk utdanning og erfaring fra skoleverket.
  • Det er ønskelig med rektorerfaring og skolelederutdanning.
  • Du har god system- og rolleforståelse.
  • Du kommuniserer godt både skriftlig og muntlig.
  • Du har god økonomiforståelse og evner å prioritere innenfor gjeldende budsjettrammer.
  • Du har god kjennskap til opplæringsloven og nasjonale føringer for skole.

 

Personlige egenskaper

  • Du er en strategisk lagbygger, som evner å jobbe systematisk og langsiktig, og utvikle gode strukturer og rutiner.
  • Du har evne til å bygge gode relasjoner til elever, ansatte og foreldre.
  • Du kan jobbe effektivt, systematisk og selvstendig.
  • Du er opptatt av samarbeid, og er en pålitelig samarbeidspartner som overholder frister.
  • Du har evne til å se, prioritere og løse komplekse og utfordrende oppgaver.
  • Du tør å utfordre, og involverer og engasjerer andre rundt deg.

 

Vi tilbyr

  • Et godt og støttende rektorkollegium
  • Et positivt og godt profesjonsfelleskap blant skoleledere
  • Som rektor vil du få være med å utvikle et godt tverrfaglig samarbeid og delta i nettverk og prosjekter
  • Kompetanseheving gjennom målrettede kompetansehevingstiltak
  • Lønn etter avtale
  • Frisklivstiltak og tilbud for alle våre ansatte.
  • Er du ny i Meløy setter vi deg gjerne i kontakt med lokale lag og foreninger etter ditt interesseområde.
  • I stillingen har du rett på en av Norges beste pensjonsordninger. Offentlig tjenestepensjon er en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å arbeide og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon om noe uventet skulle skje.
  • Med pensjonsrett i KLP/SPK får du medlemspris og flere gunstige betingelser på lån, forsikring og spareprodukter. Du får fri ulykke- og gruppelivsforsikring.

 

Annet:

  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om at søknaden unntas offentlighet. Søkerne vil i så fall bli varslet om dette.
  • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
  • Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden vil bli etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
  • Politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse.
  • Meløy kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn.

 

Spildervika 10, 8150 Ørnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Arne Johansen
Kommunedirektør
 Telefon:41688422
E-post:[email protected]

 

Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø. Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser. Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon. Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole. Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt. Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.

Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy? Nettsiden meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?

Del stillingen

Selskap

Meløy kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Ørnes

Søknadsfrist

Oktober 6, 2024

PP-rådgiver 2-årig vikariat 100% (søknadsfrist 14.10.2024)

 

PP- rådgiver 100 % i 2 årig vikariat

 

 

Beskrivelse av arbeidsstedet:

PP-tjenesten og logopedtjenesten har til sammen 14 stillinger fordelt på ulike faggrupper. PP-tjenesten inngår i Barn-og Familie (PP-tjenesten, Helsestasjonen, Tverrfaglig familieteam, Ung i Gjøvik m/ helsestasjon for ungdom), som er en del av sektor Oppvekst. Vikariatet er for en 2-års periode, hvor en ansatt skal bo et annet sted.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Alle ansatte i PPT samarbeider med barnehager og skoler og med andre instanser slik at barn og unge får helhetlige og samordnede tiltak.
  • Tidlig innsats er sentralt.
  • Arbeid vil i hovedsak rettes mot de yngste barna i barnehage og skole.
  • En systemisk forståelse ligger til grunn for arbeidet.
  • Tverrfaglig samarbeid er sentralt.
  • Sørge for nødvendig kartlegging som grunnlag for veiledning og sakkyndighetsarbeid.
  • Være sakkyndig instans der opplæringsloven krever det.
  • Gi veiledning til foreldre og barn.
  • Gi veiledning til ansatte i barnehage og skole.
  • Bidra til kompetanse- og organisasjonsutvikling i samarbeid med skole- og barnehage.
  • PP-ansatte skal bidra til å skape et godt samarbeidsklima.

 

Kvalifikasjoner:

  • PP-rådgiver: med utdanning som spesialpedagog/tilpasset opplæring (masternivå), psykolog eller annen relevant utdanning og erfaring.
  • Gode kunnskaper om og helst erfaring fra arbeid med de yngste barna: førskolealder / de yngste i grunnskole
  • Erfaring og kompetanse i veiledning vektlegges: Erfaring fra PP-tjenesten eller annen veiledning/rådgivningstjenest.
  • Vilje og evne til å initiere/være pådriver i systemrettet arbeid mot barnehager og skoler.
  • Krav om godkjent politiattest.
  • Egen bil må kunne benyttes i tjeneste.

 

Vi kan tilby:

  • Meget varierte og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Fokus på faglighet og at vår samlede kompetanse skal være i stadig utvikling.
  • Godt arbeidemiljø.
  • Gode faglige utviklingsmuligheter.
  • Gjøvik kommune legger til rette for spesialisering om det er ønskelig.

 

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.

Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

 

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

 

Søk her

 

 

  • Fylke: Innlandet
    Jobbtype: Vikariat
    Heltid/Deltid: Heltid
    Arbeidstid: Dag
    Søknadsfrist: 14.10.2024
    Tiltredelse: Etter avtale
    Arbeidssted: PP-tjenesten

 

Kontaktpersoner:

Karin Ugland
mob: +47 97539149

 

Hjemmeside:

https://www.gjovik.kommune.no/

 

Adresse:

Kauffeldts plass 2815 Gjøvik

 

Gjøvik kommune PPT

Gjøvik er en fremtidsrettet og mangfoldig servicekommune, en kommune som setter sine innbyggere i sentrum.
Våre ansatte leverer kvalitetstjenester, med bakgrunn i god kunnskap og erfaring.
Vi arbeider aktivt med kompetanseutvikling for våre ansatte, med visjonen «Universitetsbyen Gjøvik – ledende i bærekraftig vekst og utvikling». Vi søker engasjerte medarbeidere, med bred kompetanse, som ønsker en inkluderende arbeidsgiver med rom for utvikling.
Kommunens verdier: Kompetanse – engasjement – respekt.

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit

Del stillingen

Selskap

Gjøvik kommune

Kontaktinfo

  • Karin Ugland
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 975 39 149

Lokasjon

  • Gjøvik

Søknadsfrist

Oktober 14, 2024