Undervisningsstilling som faglærar i nautiske fag v/Fagskulen Vestland avd. Bergen
Vil du være med å utdanne framtidas maritime leiarar og bidra til utviklinga av dekksoffisersutdanninga? Ønsker du å jobbe med motiverte studentar? Då kan dette være stillinga for deg! Avdelinga i Bergen søkjer ein engasjerande og fagleg dyktig person til å bli ein del av vårt team.
Med over 2000 studentar er Fagskulen Vestland ein av dei største fagskulane i landet. Fagskulen utdannar mellom anna morgondagens prosjektleiarar og mellomleiarar. Fagskulen Vestland har åtte studiestadar frå Måløy i nord til Stord i sør. Vi er om lag 170 tilsette og har eit utviklingsorientert arbeids- og læringsmiljø. Fagskuleutdanning er ei høgare yrkesfagleg utdanning som byggjer på vidaregåande opplæring eller tilsvarande realkompetanse. Vi samarbeider tett med arbeidslivet i Vestland om å utvikle framtidsretta utdanningar, både studium som strekk seg over fleire år og kortare utdanningar. Vi ligg langt framme når det gjeld bruk av synkron og asynkron undervisning, og vi legg stor vekt på å utnytte det digitale framtidsrommet. Skulen utviklar også utdanningar innan omgrepet Industri 4.0, og har moderne utstyr/simulatorar som nyttast i undervisninga. Fagskuleutdanninga har høg arbeidsrelevans og våre uteksaminerte studentar er attraktive i arbeidsmarknaden. Utdanninga gir studentane ein kombinert praktisk og teoretisk kompetanse som kvalifiserer til stillingar som krev både teknisk innsikt og leiarkompetanse.
Søknadsfrist: 02.06.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stillingstittel: Undervisningsstilling som faglærar i nautiske fag v/Fagskulen Vestland avd. Bergen
Stillingar: 2
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4973703495
Arbeidsoppgåver
- Undervisning og rettleiing innan nautiske emne.
- Utarbeiding og oppdatering av undervisningsplanar og læringsmateriell i tråd med gjeldande studieplan og forskrifter.
- Planlegging og gjennomføring av praktiske øvingar og simuleringar.
- Oppfølging og vurdering av studentane si faglege utvikling.
- Samarbeid med kollegaer, fagmiljø og relevante aktørar i næringa.
- Bidra til vidareutvikling av fagområdet og utdanningstilbodet.
Kvalifikasjonar
- Dekksoffisersutdanning med grunnlag for å løyse D1 (fagskole eller bachelorgrad frå høgskule/universitet)
- Har løyst Dekksoffisersertifikat D3 eller høgare (trenger ikkje være gyldig)
- God munnleg og skriftleg kompetanse i norsk og engelsk
Ønska kvalifikasjonar
- Pedagogisk kompetanse og erfaring
- Dekksoffisersertifikat D1
- God IKT kompetanse
- Allsidig erfaring frå bransjen og innan fagområdet
- Relevant vidareutdanning
- DP-erfaring
Personlege eigenskapar
- Gode formidlingsevner og engasjement for fag og undervisning
- Gode kommunikasjonsevner
- Evne til å skape gode relasjoner og liker samarbeid i team
- Strukturert
- Sjølvstendig
- Ansvarsbevisst
Vi tilbyr
- En triveleg arbeidsplass sentralt i Bergen sentrum i et engasjert team av lærarar. Studiet har svært gode søkjartal og har motiverte og engasjerte studentar med praktisk erfaring frå sjøen.
- Fleksibel arbeidstid med moglegheiter for heimekontor. Arbeidstida følger skoleåret med avspasering i skoleferiane.
- Konkurransedyktige lønnsvilkår. Lønn tar utgangspunkt i sentral garantilønn KS . Lønnsnivå avhenger av utdanningsnivå, ansiennitet og sertifikat. Søkarar med D1-sertifikat vil bli løna som lektorar uavhengig av utdanningsnivå. Garantilønn frå 629 300 til 765 500 avhengig av ansiennitet. Pedagogisk utdanning gir lektor med tillegg.
- Etter- og vidareutdanning iht. myndigheiter sine krav for maritimt undervisningspersonale.
- Tilrettelegging for vidareutdanning
- Moglegheiter for å delta i utvikling, prosjekt, konferansar og meir.
- Gode forsikrings- og pensjonsordningar.
- Arbeidsstad studiestad Nygård (Odd Frantzens plass 6
Odd Frantzens plass 6, 5008 Bergen, Norge
Kontaktinformasjon
Anders Østrem
Utdanningsleiar
Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.
Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.
Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.
Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.
Sørli barnehage har ledig tre faste 100% stillinger som barne- og ungdomsarbeider (søknadsfrist 30.05.2025)
Ledige faste stillinger som barne- og ungdomsarbeider i Sørli barnehage
Sørli barnehage har ledig tre faste 100% stillinger som barne- og ungdomsarbeider fra 01.08.2025.
Sørli barnehage er en 2 avdelings barnehage og ligger i Sørli. Arbeidsoppgavene er mange og varierte.
Jobben i barnehage er morsom og allsidig. I løpet av en arbeidsdag vil du jobbe tett med barn og du vil uten tvil oppleve mye glede. Du vil også få muligheten til å bryne deg på ulike utfordringer som er like varierende som dine arbeidsdager.
Jobben i barnehage passer til deg som har evnen til å gi omsorg, engasjement og stell til barn i alderen 0-6 år. Entusiasme for deltakelse og bidrag med tilrettelegging for aktiviteter, lek og læring, både inne og ute, er en viktig del av hverdagen din. I tillegg er det nødvendig å bidra med praktiske oppgaver rundt måltid, på- og avkledning og ellers orden i barnehagen. Tør du å være en tydelig og stødig voksen for barna, med evnen til å veilede dem – da er det deg vi ser etter!
Ved tilsetting tas det utgangspunkt i relevant kompetanse, formell utdanning, personlige egenskaper og egnethet til å kunne videreutvikle barnehagene som et viktig utvikling- og læringsmiljø. Ved mangle på kvalifiserte søkere kan assistent tilsettes i midlertidig stilling.
Spørsmål rettes til:
Styrer Wenche Gåsbakk tlf.95879255
Tilsetting skjer på vanlige kommunale tilsettingsvilkår. Krav om politiattest ved tilsetting.
Elektronisk søknadsskjema ligger på kommunens hjemmesider www.lierne kommune.no. Merk at
søknadsskjema må være fullstendig utfylt med relevant utdanning og arbeidserfaring.
Søknadsfrist 30.05.2025
Sveio kyrkjelege fellesråd – Organist / Kyrkjemusikar 60% fast (søknadsfrist 13.06.2025)
Stiftelsen Domkirkehjemmet – Fast stilling som sykepleier sentralt i Bergen (søknadsfrist 02.06.2025)
Sykepleier
- Frist: 02.06.2025
- Ansettelsesform: Fast
FAST STILLING SOM SYKEPLEIER «SENTRALT I BERGEN»
100% FAST STILLING SOM SYKEPLEIER
Ledig fra 01.07.2025 eller etter avtale
Arbeidssted: Somatisk / dement avdeling
Stillingen er ledig etter avtale
Vi vil gjerne ha deg med på laget og kan friste med:
-
god sykepleiedekning
-
en arbeidsplass sentralt i Bergen
-
kantine med hjemmelaget mat fra eget kjøkken
-
egen sykehjemslege som er en stor trygghet for beboerne og personalet
-
eget renholdspersonell – hos oss skal sykepleier være sykepleier!
-
nye uteområder og sansehage
-
en sprudlende gjeng med aktivitører og frivillige som krydrer tilværelsen for beboerne våre
Høres dette interessant ut? Kom gjerne innom for en uforpliktende prat og omvisning!
Du som nyutdannet sykepleier eller har erfaring er hjertelig velkommen
Turnusarbeid, arbeid hver 4. helg med korte vakter
-
Arbeidsoppgaver:
-
Utføre direkte pasientrettede oppgaver i tråd med gjeldende krav til kvalitet
-
Sykepleieansvar i avdelingen og ansvarsvakter i type «pool»
-
Observere, igangsette og vurdere sykepleietiltak
-
Veilede kollegaer og studenter i praksis
-
Ha dialog med pårørende og øvrige samarbeidspartnere
-
Være en bidragsyter for at beboerne får god omsorg og trygghet
Krav til kompetanse:
-
Norsk autorisasjon som sykepleier
-
Erfaring er fint, men ønsker også å høre fra deg som er nyutdannet
-
Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
Fremmedspråklige søkere med utdanning utenfor Norden må dokumentere bestått B2 test i norsk (tidligere Bergens testen)
-
Engasjert og faglig oppdatert, ha gode samarbeidsevner
-
Aktiv bruker av IT verktøy, ønskelig med kjennskap til Profil/GBD, men ikke krav
-
Det er krav om politiattest ved ansettelse
Personlig egenskaper:
-
Du ønsker å jobbe i eldreomsorgen
-
Relasjons bygger som bidrar til å opprettholde et godt arbeidsmiljø
-
Evne til å være fleksibel, men samtidig strukturert
-
Faglig dyktig og evne til å anvende kunnskapen
Vi tilbyr:
-
Lønn i samsvar med gjeldende overenskomst
-
Et levende fagmiljø, med store påvirkningsmuligheter.
-
På ettermiddag, helg og natt er det alltid en sykepleier «på topp» i tillegg til ev sykepleier(e) i avdeling(ene).
-
Pensjonsordning gjennom KLP
-
Trivelig arbeidsmiljø
-
Bedriftshelsetjeneste
-
IA-bedrift
Spørsmål om stillingen
Elin Sjursen
Inst. sjef
90 82 84 08
Vibeke Juvik Rasmussen
Avd.spl.
41 45 81 65
Kong Oscars gate 86, 5018 Bergen
«Vi gir OMSORG med VERDIGHET for å skape best mulig LIVSKVALITET til den enkelte.»
Domkirkehjemmet i Bergen er et stort sykehjem med 93 beboere og et aktivitetssenter med 22 plasser. Sykehjemmet har engasjerte aktivitører og en frivillighetskoordinator som sammen med pleiepersonalet legger til rette for mange ulike aktiviteter for beboerne – både individuelt og i grupper. Vi har også eget kjøkken som vi er stolte av.
Domkirkehjemmet ligger «midt i smørøyet» i byen med god kommunikasjonsmulighet med buss, bybane og tog.
Sektor: Offentlig
Nettsted: http://www.domkirkehjemmet.no
Stiftelsen Domkirkehjemmet – 100% fast stilling som helsefagarbeider (søknadsfrist 02.06.2025)
Helsefagarbeider
- Frist: 02.06.2025
- Ansettelsesform: Fast
100% FAST STILLING SOM HELSEFAGARBEIDER
VIL DU VÆRE EN DEL AV VÅRT TEAM
Turnusarbeid, dag/kveld og med arbeid hver 3. helg
Arbeidssted: Somatisk / dement avdeling
Stillingen er ledig etter avtale
Vi vil gjerne ha deg med på laget og kan tilby:
-
Egen sykehjemslege som er en stor trygghet for beboere og personale
-
Avdeling som jobber tverrfaglig og har god dekning av sykepleiere
-
En avdelingssykepleier i avdelingen
-
Frivillighetskoordinator
-
Kantine med hjemmelaget mat fra eget kjøkken
-
Eget renholdspersonell på huset
Arbeidsoppgaver:
Som helsefagarbeider ved Stiftelsen Domkirkehjemmet vil du blant annet:
-
Være primærkontakt for en eller flere beboere
-
Rapportere muntlig og samarbeide tverrfaglig med sykepleier. Rapportere skriftlig i GBD
-
Veilede lærlinger og andre elever/praksiskandidater
Kvalifikasjoner:
Vi søker deg som har:
-
Norsk autorisasjon som helsefagarbeider
-
Meget gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
-
Gjennomført legemiddelhåndteringskurs og kan dokumentere dette
-
Gyldig politiattest
Personlige egenskaper:
Vi ønsker en helsefagarbeider som er:
-
Positiv, engasjert og løsningsorientert
-
Engasjert i å gi den enkelte beboer et godt liv og som bidrar aktivt til å oppnå dette
-
Faglig dyktig og som benytter kunnskapen sin aktivt i arbeidshverdagen
-
Fleksibel med gode samarbeids og kommunikasjonsevner
-
En bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
-
En god teamarbeider
-
Høy arbeidsmoral
Vi tilbyr:
Et godt kollegafellesskap, faglig nivå, tariffavtale gjennom Virke, pensjonsordning gjennom KLP
Spørsmål om stillingen
Vibeke Juvik Rasmussen
Avd. sykepleier
41 45 81 65
Kong Oscarsgt 86, 5018 Bergen
Domkirkehjemmet i Bergen er et stort sykehjem med 93 beboere og aktivitetssenter med 22 plasser. Sykehjemmet har engasjerte aktivitører og en frivillighetskoordinator som sammen med pleiepersonalet legger til rette for mange ulike aktiviteter for beboerne – både individuelt og i grupper. Vi har også eget kjøkken som vi er stolte av. Domkirkehjemmet ligger «midt i smørøyet» i byen med god kommunikasjonsmulighet med buss, bybane og tog.
» Vi gir omsorg med verdighet for å skape best mulig livskvalitet til den enkelte».
Sektor: Offentlig
Nettsted: https://www.domkirkehjemmet.no
Facebook: https://www.facebook.com/domkirkehjemmet
Longyearbyen lokalstyre – Eiendomssjef (søknadfrist 01.06.2025)
Eiendomsjef
- Frist: 01.06.2025
- Ansettelsesform: Fast
Eiendomssjef – Longyearbyen lokalstyre
Vi har ledig 100 % fast stilling som enhetsleder eiendom (eiendomssjef).
Enhet for eiendom er ansvarlig for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av alle Longyearbyens lokalstyres eiendommer. Enheten består for tiden av 6 øvrige ansatte. Longyearbyen lokalstyre har ca. 18.500 m2 formålsbygg, bestående av bl.a. skolebygg, barnehager, idrettshall, administrasjonsbygg og Kulturhus. I tillegg har LL ca. 12.000 m2 boligeiendommer fordelt med 8.000 m2 familieboliger og ca. 4.000m2 små leiligheter/hybler. I tillegg har LL flere vernede bygg som har svært lav standard og ikke er i bruk.
De siste årene er det jobbet med å skulle overføre hoveddelen av LL sin boligportefølje til Statsbygg. Dette er en pågående prosess, og mulig overføring av boliger vil kunne skje i 2026. Basert på dette må det påregnes store endringer i ansvarsområder og oppgaver, i den delen som handler om boliger. I denne prosessen vil man også måtte se på hvordan Enhet for Eiendom skal organiseres for fremtiden.
Sentrale arbeidsoppgaver/ansvarsområder vil være:
- Lede enhetens drift og vedlikehold av bygg, tekniske anlegg og utenomhusanlegg.
- Ivareta fullt ut drift, personal- og økonomiansvar
- Følge opp eiendomsstrategi og vedlikeholdsplaner
- Forberede politiske saker innenfor ansvarsområdet
- Prosjektledelse, samt initiere og drive utvikling av framtidige og løpende prosjekter.
Vi ser etter deg som:
- Har relevant utdannelse
- Har erfaring med eiendomsforvaltning
- Trives med en kombinasjon av drift- og forvaltningsoppgaver, og tidvis mest driftsoppgaver
- Er en trygg leder med evne til å bygge gode team
- Har kompetanse på regelverk, kontrakter og anskaffelser
- Har kompetanse på prosjektgjennomføring og vedlikeholdsplanlegging
- Skaper gode relasjoner med brukere, leietakere og samarbeidspartnere
- Har erfaring fra offentlig forvaltning
Vi vil vektlegge personlig egnethet i stor grad.
Longyearbyen lokalstyre kan tilby:
- Lønn etter avtale og gjeldende tariffavtale
- Fleksibel arbeidstid
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Hybelleilighet/leilighet etter avtale og iht. gjeldene retningslinjer for tildeling av bolig
- Flyttegodtgjørelse etter næremere avtale
- Allsidig velferdstilbud, bla treningskort, ulike sosiale arrangementer, våpen- og sikkerhetsopplæring m.m
- Unike opplevelser i et unikt miljø
Elektronisk søknad sendes på longyearbyen.easycruit.com. Det vil bli utarbeidet en offentlig søkerliste ved søknadsfristens utløp. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.
Om arbeidsgiveren
Sted: Næringsbygget, 9171 Longyearbyen
Bransje: Eiendom, Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, Koordinering, Rådgivning
Spørsmål om stillingen
Anne Vera Skrivarhaug
41 51 15 37
Næringsbygget, 9171 Longyearbyen
Grong kommune – Stilling som konsulent Bygg og utleie (søknadsfrist 02.06.2025)
Stilling som konsulent Bygg og utleie
Er du interessert i å kunne hjelpe de som trenger det? Har du erfaring fra regnskap? Har du kanskje drevet med utleie før? Lyst til å bli kjent med administrasjonen, renholderne, vaktmesterne og brukerne våre?
Vi ser etter en nøkkelperson i organisasjonen som kan jobbe sammen med ledelsen i viktige prosesser som også administrerer utleie og fakturering for avdelingen.
Søknadsfrist 2. juni 2025
Bli med og utvikle fremtidens eiendomsforvaltning i Grong Kommune!
Seksjon Utvikling og Avdeling Drift & investering er under omorganisering. Nå er muligheten her til å bli med å bygge opp en ny avdelingsstruktur.
Stillingens arbeidsoppgaver
- Forvalte Grong kommunes utleieportefølje.
- Opprettholde høy fyllingsgrad på utleiebyggene, organisere effektiv inn- og utsjekk av leietakerne.
- Ivareta dialog med leietakere og brukere av formålsbygg.
- Håndtere fakturering, startlån og bostøtte.
- Ansvar for låsesystemene ARX og Trioving Snap. Nøkler og tilgangsstyring.
- Jobbe tett med avdelingsleder for å rapportere status på utleie, budsjett og personal, samt samarbeide med avdelingsleder, konsulent FDV og byggdrifterne for å planlegge, koordinere og prioritere driftsoppgaver.
- Være en ressursperson ved utredning og saksbehandling for avdelingsleder og kommunalsjef.
- Generell saksbehandling etter nærmeste overordnedes bestemmelser. Deltakelse i plan, utviklings- og endringsarbeid.
Kvalifikasjoner
- Ønskelig med relevant fagbrev, bachelor eller lang erfaring innen administrasjon, kontor og/eller regnskap.
- En søker med erfaring fra administrativt arbeid, fakturering (Visma Enterprise Plus & Tripletex) og økonomiarbeid stiller sterkt.
- Gode datakunnskaper, fremstillingsevne og mellommenneskelige egenskaper vektlegges.
- Opplæring vil bli gitt.
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø samlokalisert med flere av de andre tjenestene i kommunen
- Fleksibel arbeidstidsordning
- KLP-Pensjon og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
- Variert arbeidshverdag
- Mulighet til å være med å bygge opp din rolle og avdelingen i en ny struktur.
Tilsettingsvilkår:
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som framgår i gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Grong kommune – Stilling som konsulent Forvaltning, drift og vedlikehold (FDV) (søknadsfrist 02.06.2025)
Stilling som konsulent Forvaltning, drift og vedlikehold (FDV)
Er du interessert i system, orden i sysakene, og ryddig drift er du den vi leter etter. Her vil du jobbe på tvers av byggdriftere, driftsoperatører og administrasjon, hvor du kan skape deg en rolle hvor ingen dager er like.
Vi ser etter deg som kontinuerlig ser etter forbedring og utviklingsmuligheter.
Søknadsfrist 2. juni 2025
Bli med og utvikle fremtidens eiendomsforvaltning i Grong kommune!
Seksjon Utvikling og Avdeling drift & investering er under omorganisering. Nå er muligheten her til å bli med å bygge opp en ny avdelingsstruktur fra starten.
Stillingens arbeidsoppgaver
- Videreutvikle våre FDV rutiner. Utarbeide og oppdatere vedlikeholdsplaner, rutiner og arbeidsbeskrivelser.
- Optimalisere bruk og drift av våre anlegg. Forleng levetid og forbedre ENØK ved planmessig vedlikehold.
- Påse at dokumentasjon er oppdatert og tilgjengelig i våre systemer. Følge opp våre service- og rammeavtaler.
- Drifte og gi støtte til driftspersonell i FDV, SD og EOS systemene våre.
- Jobbe sammen med avdelingsleder og konsulent Bygg og utleie, for å til enhver tid prioritere ressursene på avdelingen riktig.
- Assistere avdelingsleder med prosjektledelse og innkjøp, samt oppfølging av leverandører.
- Følg opp avvik og planlagte aktiviteter på drift.
- Operativ bas for driftsoperatører og byggdriftere.
- Generell saksbehandling etter nærmere dialog med avdelingsleder og kommunalsjef.
- Deltakelse i plan, utviklings- og endringsarbeid.
Kvalifikasjoner
- Ingeniør med høyskole utdannelse er ønskelig, men ikke et krav.
- Personer med fagbrev og lang erfaring innen VVS, elektro, bygningskonstruksjon, byggdrift eller andre relevante fagfelt prioriteres høyt.
- Kunnskap og erfaring med bruk av SD, EOS, og FDV datasystemer (FAMAC, SPIDER, m.m.).
- Kunnskap om forskrifter og regelverk er ønskelig (TEK, HMS, Brannforskrift, PB-loven).
- God fremstillingsevne muntlig og skriftlig.
- Evne til å bygge relasjoner
- Personlig egnethet vektlegges.
- Rollen innebærer et ansvar for kontinuerlig kompetanseheving, dette vil vi støtte deg i.
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø samlokalisert med flere av de andre tjenestene i kommunen
- Fleksibel arbeidstidsordning
- KLP-Pensjon og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
- Variert arbeidshverdag
- Mulighet til å være med å bygge opp din rolle og avdelingen i en ny struktur.
Tilsettingsvilkår:
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som framgår i gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Har du spørsmål?
Ål kommune – Fagarbeidar / miljøarbeidar, Nordbygdene skule (søknadsfrist 02.06.2025)
Fagarbeidar / miljøarbeidar
Vi søkjer no ein fagarbeidar / miljøarbeidar i ein 100 % mellombels stilling til vår skule i Nordbygdene. Stillinga inneber arbeid med barn både i skulen og på skulefritidsordning (SFO).
Kvalifikasjonar
- Fagbrev som barne- og ungdomsarbeidar, evt anna relevant utdanning og/eller erfaring.
- Kompetanse og/eller erfaring frå arbeid med barn med behov for tilrettelagt støtte er ønskeleg.
Personlege eigenskapar
Personlege eigenskapar blir vektlagde. Vi søkjer deg som
- Har interesse for, og aller helst erfaring med arbeid med barn og unge.
- Har evne til å skape gode relasjonar til enkeltelevar, føresette og kollegaer.
- Er positiv, fleksibel og løysingsorientert.
- Ønsker å delta i skulen sitt fellesskap, både fagleg og sosialt.
- Har engasjement for elevane sitt læringsfellesskap.
- Kan vera både tydeleg og omsorgsfull i møte med elevane.
Våre medarbeidarar må ha god evne til munnleg og skriftleg framstilling. Ål kommune nyttar nynorsk som målform.
Vi tilbyr
- Arbeidsplass med gode og utviklande arbeidsmiljø.
- Ein skule som er engasjert i pedagogisk utviklingsarbeid og kompetanseheving.
- Lønn etter gjeldande tariffavtale.
- Arbeidsforholdet er regulert av Hovudtariffavtala.
Søknad og politiattest
- Vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden.
- Den som vert tilsett må legge fram politiattest ikkje eldre enn tre månader.
- Kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista.
Ta gjerne kontakt med oss om du har spørsmål til stillinga!
Velkomen som søkjar!
Fylke: Buskerud
Jobbtype: Vikariat
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 02.06.2025
Tiltreding: 01.08.25
Arbeidsstad: Nordbygdene skule
Kontaktpersonar:
Nordbygdvegen 950 3570 Ål
Krødsherad kommune – Helsesykepleier og sykepleier (søknadsfrist 09.06.2025)
Helsesykepleier i skolehelsetjenesten og sykepleier i hjemmetjenesten
Krødsherad kommune har ledig 50% stilling som helsesykepleier i skolehelsetjenesten og 50% sykepleier i hjemmesykepleien, og vi behøver deg som vil bidra inn i dette arbeidet med god balanse mellom hjerte og hjerne. Vi er opptatt av brukerne i vår tjeneste, at rett bistand gis til rett tid og på rett måte i en aktiv arbeidshverdag. Vi ser etter deg som har et ønske om å jobbe helsefremmende og forebyggende inn mot barn, unge og deres familier og samtidig i eldreomsorgen.
Denne stillingen er en del av vår satsing på å tenke nytt, og vi håper du vil være med på dette spennende arbeidet. En utradisjonell kombinasjon, men målet med heltidskultur står sterkt hos oss. Det er likevel mulig å kun søke på en av stillingene for seg hvis det er ønskelig. Målet er å skape gode brukeropplevelser i alle ledd i organisasjonen.
Hos oss vil du bli en del av en solid gjeng med faglig kompetente kollegaer som er opptatt av et godt arbeidsmiljø, enten det er i hjemmetjenesten eller i forebyggende tjenester.
Virksomheten for forebyggende helsetjenester består av helsestasjon og skolehelsetjenesten, kommunepsykolog, psykisk helse og rus, friskliv og flyktningtjenesten, og er et tverrfaglig, helhetlig tilbud til barn/unge i kommunen.
Arbeidsoppgaver i skolehelsetjenesten:
- Helsesykepleier i grunnskole.
- Individuelle konsultasjoner og grupper knyttet til forebyggende og helsefremmende arbeid.
- Gjennomføring av lovpålagte oppgaver i skolehelsetjenesten.
- Deltagelse i tverrfaglig samarbeid, foreldremøter og fagutviklingsarbeid.
Arbeidsoppgaver i hjemmetjenesten:
- Sørge for god og helhetlig omsorg og pleie for kommunens innbyggere.
- Legemiddelhåndtering, utføre sykepleieprosedyrer med presisjon, ansvarsvakt.
- Sørge for observasjon og dokumentasjon i henhold til vedtatte krav.
- Delta i tverrfaglig samarbeid med fokus på brukerens beste, herunder samhandling med pårørende.
- Bidra til kontinuerlig forbedring av våre tjenester.
- Arbeid hver 3. eller hver 6. helg ut ifra vaktlengde.
- Være fleksibel og villig til å bidra der det trengs mest.
- Veiledning av kollegaer, ta ansvar hvis du ser forbedringspotensialet.
Kvalifikasjoner:
- Autorisasjon som sykepleier og gjerne med eller ønske om videreutdanning innen helsesykepleie.
- Erfaring fra hjemmebaserte tjenester/skolehelsetjenester er en fordel, men ikke et krav.
- Gode IT-kunnskaper.
- Kjent med sykepleierprosedyrer, slik som picc-line, nefrostomi, sårstell, injeksjoner, osv.
- Evne til å håndtere en travel hverdag med faglig dyktighet.
- Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig. Må ha bestått nivå b2- skriftlig og muntlig.
- Tilfredsstillende politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder må leveres ved tilsetting.
- Førerkort, kl. B.
Egenskaper for stillingene:
- Høy grad av ansvarsfølelse for egen tjeneste, og med evnen til å jobbe på tvers av ulike avdelinger og se kommunen som én enhet.
- Kan jobbe strukturert, men er fleksibel nok til å tilpasse deg de små og store utfordringene som kan dukke opp i løpet av en vakt/dag.
- Høy grad av lojalitet til beslutninger.
- Godt utviklet sans for orden.
- Liker folk, brukere og kollegaer, møter alle med en respektfull holdning.
- Høy grad av løsningsfokus, lav grad av problemfokus.
- Høy grad av initiativ.
- Evne til å gi og motta tilbakemeldinger.
Vi tilbyr:
- Kurs og faglig utvikling både internt og eksternt – vi slutter aldri å lære.
- Tilrettelegging og bistand for å ta videreutdanning innen helsesykepleie.
- Fagsykepleier og AKS i omsorg – så du har alltid noen å sparre med.
- Et team som heier på deg og hvor samarbeid er nøkkelen til suksess.
- Engasjerte og erfarne kollegaer som er stolte over jobben sin.
- Oppfølging fra leder, faste fagmøter for skolehelsetjenesten og fellesmøter for hele helsetjenesten.
- Månedlig kollegaveiledning i helsetjenesten.
- Gode pensjons- og forsikringsvilkår.
Vil du bli en del av vårt fantastiske team? Søk i dag og bli med på laget som skaper trygghet, kvalitet og glede i hverdagen!
Elektronisk søknad skal benyttes.
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Søknadsfrist: 09.06.2025
Tiltredelse: August 2025
Arbeidssted: Krødsherad
Kontaktpersoner:
Birte Elén Sætrang
mob: +47 48293565
Hjemmeside:
Adresse:
Kommunehuset 3536 Noresund
Krødsherad kommune
Krødsherad er en liten kommune med 2250 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte tjenester til sine innbyggere.
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS