Kyrkjelydspedagog/diakonimedarbeidar, fast stilling 100 % (søknadsfrist snarest)

 

Kyrkjelydspedagog/diakonimedarbeidar, fast stilling 100 %,

 

  • Stord Kyrkjelege Fellesråd
  • Sæ 21, 5411 Stord, Hybridkontor

 

Om jobben

Stillingstittel: Kyrkjelydspedagog – diakonimedarbeider
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast
Arbeidstid: Skift, dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk snarest mulig

Send søknad til: [email protected]

 

Trusopplæring og diakoni i Stord og Nysæter.

Fast 100 % stilling som kyrkjelydspedagog (40 %)/ diakonimedarbeidar (60%).

 

Arbeidsområde

  • Oppgåver innan kyrkjeleg undervisning og i skjæringspunktet mellom diakoni og kyrkjeleg undervisning.
  • Konfirmantar og tiltak innan ungdomsdiakoni.
  • Samtalar, sorgarbeid, fellesskapsbyggande arbeid mm.
  • Fordelinga av oppgåver innan trusopplæring vil bli vurdert ut frå kvalifikasjonar m.m

 

Kvalifikasjonar

  • Utdanning som kyrkjelydspedagog, kateket eller diakon.
  • Søkjarar med utdanning innan kristendom, teologi pedagogikk, diakoni og sosiale fag, vil også bli vurdert.
  • Erfaring med kyrkjeleg arbeid for barn og unge.
  • Erfaring med å bruka IT-verktøy og sosiale medier i arbeidet.
  • Den som vert tilsett, skal leggja fram tilfredsstillande politiattest jfr. Kyrkjelova § 29.
  • Du må vera medlem i Den norske kyrkja.
  • Personlege eigenskapar vil verta vektlagde.

 

Personlege eigenskapar

  • Hjarte for barn og unge.
  • God formidlingsevne.
  • God evne til å planlegga og drifta ulike aktivitetar og tiltak.
  • God relasjonsbyggjar.
  • Kreativ og nyskapande.
  • God evne til å arbeida sjølvstendig og under leiing/rettleiing i team.
  • Evne og vilje til samarbeid.

 

Me kan tilby

  • Utfordrande og meiningsfylte arbeidsoppgåver i eit godt, tverrfagleg stabsfellesskap med kompetente og engasjerte medarbeidarar
  • Fagleg og personleg utvikling
  • Løn etter gjeldande KA-tariff.
  • Pensjonsordning i KLP

 

Anna

  • Tilsetjing skjer med Stord kyrkjelege fellesråd som arbeidsgjevar og med sokna Stord og Nysæter som arbeidsområde.
  • Kontorstad: Stord kyrkjekontor i Leirvik sentrum.
  • Du må trivast med ein del kveld -og helgejobbing. Avspasering etter avtale.

Nærare opplysningar om stillinga kan ein få ved å venda seg til kyrkjeverje/dagleg leiar, Liv Kari Bru 473 50 754, eller via e-post til: [email protected]

 

Om bedriften

Stord kommune ligg sentralt i Sunnhordland, og har om lag 19.000 innbyggjarar. Fellesrådsområdet femner om Stord og Nysæter sokn, med 2 kyrkjer og Huglo bedehuskapell. Dei komande åra står kyrkja føre spanande endringar og nye utfordringar. Fellesrådet er arbeidsgjevar for 14 tilsette; diakon, diakonimedarbeidar, kantor, kyrkjemusikar, kyrkjelydspedagog, gravplasssarbeidarar, kyrkjetenarar og administrativt personale, til saman om lag 12 årsverk. I tillegg er det 2 sokneprestar og 1 ungdomsprest.

Administrasjonsmålet er nynorsk.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.kyrkjastord.no

Del stillingen

Selskap

Stord kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Liv Kari Bru
  • Tittel: kyrkjeverje/dagleg leiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 473 50 754

Lokasjon

  • Stord

Søknadsfrist

September 9, 2024

Kateket/Kyrkjelydspedagog, fast stilling 100 % (søknadsfrist snarest)

 

Kateket/Kyrkjelydspedagog, fast stilling 100 %,

 

  • Stord Kyrkjelege Fellesråd
  • Sæ 21, 5411 Stord, Hybridkontor

 

Om jobben

Stillingstittel: Kyrkjelydspedagog – kateket
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast
Arbeidstid: Skift, dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk snarest mulig

Send søknad til: [email protected]

Trusopplæringa i Stord og Nysæter.

Fast stilling som kyrkjelydspedagog, 100 % etter avtale.

 

Arbeidsområde

  • Oppgåver innan trusopplæring og kyrkjeleg undervisning med særleg fokus på aldersgruppa 0-18 år.
  • Fordelinga av oppgåver innan trusopplæring vil bli vurdert ut frå kvalifikasjonar m.m

 

Kvalifikasjonar

  • Utdanning som kyrkjelydspedagog, kateket eller lærar.
  • Søkjarar med utdanning innan kristendom, teologi og pedagogikk vil også bli vurdert.
  • Erfaring med kyrkjeleg arbeid for barn og unge.
  • Erfaring med å bruka IT-verktøy og sosiale medier i arbeidet.
  • Den som vert tilsett, skal leggja fram tilfredsstillande politiattest jfr. Kyrkjelova § 29.
  • Du må vera medlem i Den norske kyrkja.
  • Personlege eigenskapar vil verta vektlagde.

 

Personlege eigenskapar

  • Hjarte for barn og unge.
  • God formidlingsevne.
  • God evne til å planlegga og drifta ulike aktivitetar og tiltak.
  • God relasjonsbyggjar.
  • Kreativ og nyskapande.
  • God evne til å arbeida sjølvstendig og under leiing/rettleiing i team.
  • Evne og vilje til samarbeid.

 

Me kan tilby

  • Utfordrande og meiningsfylte arbeidsoppgåver i eit godt, tverrfagleg stabsfellesskap med kompetente og engasjerte medarbeidarar
  • Fagleg og personleg utvikling
  • Løn etter gjeldande KA-tariff.
  • Pensjonsordning i KLP

 

Anna

  • Tilsetjing skjer med Stord kyrkjelege fellesråd som arbeidsgjevar og med sokna Stord og Nysæter som arbeidsområde.
  • Kontorstad: Stord kyrkjekontor i Leirvik sentrum.
  • Du må trivast med ein del kveld -og helgejobbing. Avspasering etter avtale.

Nærare opplysningar om stillinga kan ein få ved å venda seg til kyrkjeverje/dagleg leiar, Liv Kari Bru 473 50 754, eller via e-post til: [email protected]

 

Om bedriften

Stord kommune ligg sentralt i Sunnhordland, og har om lag 19.000 innbyggjarar. Fellesrådsområdet femner om Stord og Nysæter sokn, med 2 kyrkjer og Huglo bedehuskapell. Dei komande åra står kyrkja føre spanande endringar og nye utfordringar. Fellesrådet er arbeidsgjevar for 14 tilsette; diakon, diakonimedarbeidar, kantor, kyrkjemusikar, kyrkjelydspedagog, gravplasssarbeidarar, kyrkjetenarar og administrativt personale, til saman om lag 12 årsverk. I tillegg er det 2 sokneprestar og 1 ungdomsprest.

Administrasjonsmålet er nynorsk.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.kyrkjastord.no

Del stillingen

Selskap

Stord kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Liv Kari Bru
  • Tittel: Kyrkjeverje/dagleg leiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 473 50 754

Lokasjon

  • Stord

Søknadsfrist

September 9, 2024

Suldal kyrkjelege fellesråd: Kyrkjeverje / dagleg leiar (søknadfrist 26.08.2024)

 

Kyrkjeverje/dagleg leiar

 

  • Suldal kyrkjelege fellesråd
  • Sandsvegen 134, 4230 Sand

 

Om jobben

Stillingstittel: Kyrkjeverje/ dagleg leiar
Type ansettelse: Fast
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 26. august

 

Gå til søknad

 

Stillinga som kyrkjeverje i Suldal kyrkjelege fellesråd er no ledig.

I fellesrådsområdet (Suldal kommune) er det 4 sokn, 4 kyrkjer og to kapell. Kyrkjekontoret ligg i kommunesenteret, Sand, og i staben er det to sokneprestar, diakon, kyrkjelydspedagog, organist og kyrkjeverje.

Suldal kommune ligg nordaust i Rogaland, og det bur i underkant av 4000 personar i kommunen. Vakker og variert natur som strekkjer seg frå fjord til høgfjell gir gode forhold for friluftsliv heile året. Det er godt barnehage-, skule- og kulturtilbod i kommunen.

 

Arbeidsoppgåver

Kyrkjeverja er dagleg leiar for fellesrådet si verksemd. Dagleg leiar har ansvar for saksførebuing og iverksetjing av tiltak vedtatt av kyrkjeleg fellesråd. Hovudoppgåvene vil vera innafor følgjande felt:

  • Personalansvar for dei tilsette i kyrkjeleg fellesråd
  • Budsjett og økonomistyring
  • Drift, vedlikehald og nyanlegg knytt til kyrkjer/kapell
  • Forvaltning av gravplassar
  • Samarbeid med sokneråda og med kommunen
  • Informasjonsarbeid

 

Kvalifikasjonar

  • Relevant universitets-/høgskuleutdanning
  • God skriftleg og munnleg framstillingsevne
  • Kjennskap til organisering og arbeid i Den norske kyrkja

 

Personlige eigenskapar

  • Evne til å arbeida sjølvstendig, samarbeida og motivera
  • Personleg eignaheit vil verta vektlagt.
  • Løysingsorientert
  • Søkjar må vera medlem i Den norske kyrkja. Den tilsette må disponera eigen bil.
  • Administrasjonsspråk er nynorsk.

 

Vi tilbyr

  • Ei mangfaldig, meiningsfull og sjølvstendig stilling i eit raust arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale
  • Pensjonsordning i Klp

Kontaktinformasjon

Anne Marit Øvstebø, Kyrkjeverje, 99 29 46 85

 

Arbeidssted

Sandsvegen 134
4230 SAND

 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Suldal kyrkjelege fellesråd
Referansenr.: 4844697176
Stillingsprosent: 100%, Fast
Søknadsfrist: 26.08.2024

 

Om bedriften

Sektor: Offentlig

Nettsted: http://www.kirken.no

Del stillingen

Selskap

Suldal kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Anne Marit Øvstebø
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 99 29 46 85

Lokasjon

  • Sand

Søknadsfrist

August 26, 2024

Hønefoss vgs – Lærer informasjonsteknologi og medieproduksjon (Søknadsfrist 22.08.2024)

Akershus tre 2

Undervisningsstilling på programområde informasjonsteknologi og medieproduksjon

 

Vil du bli vår nye lærer på informasjonsteknologi og medieproduksjon?

Hønefoss videregående skole har ledig 100% fast undervisningsstilling på utdanningsprogrammet informasjonsteknologi og medieproduksjon fra 1.oktober 2024.
Hønefoss videregående skole er en moderne og fremtidsrettet skole sentralt i Hønefoss. Skolen har 800 elevplasser fordelt på yrkesfaglige og studieforberedende utdanningsprogram og det er ca. 170 ansatte ved skolen. Skolen har i tillegg Landslinje for yrkessjåfør, kombinasjonsklasser for minoritetsspråklige elever, ansvaret for opplæringen av innsatte i Ringerike Fengsel og voksenopplæring (OPUS). Vi holder til i flotte og lyse lokaler i Osloveien.

For mer informasjon om skolen se Hønefoss videregående skole

 

Søknadsfrist: 22.08.2024
Arbeidsgiver: Buskerud fylkeskommune
Sted: Hønefoss
Stillingstittel: Undervisningsstilling på programområdet informasjonsteknologi og medieproduksjon
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4843143962

 

Arbeidsoppgaver

  • undervisningsstilling på programområdet for informasjonsteknologi og medieproduksjon
  • undervisning innenfor informasjonsteknologi i fagene teknologiforståelse, konseptutvikling og programmering, brukerstøtte, driftsstøtte, utvikling og yrkesfaglig fordypning
  • kontaktlæreransvar inngår i stillingen
  • oppfølging av elever pedagogisk, faglig og sosialt
  • samarbeid og utvikling i faggrupper og klasseteam
  • bidra i skolens pedagogiske utviklingsarbeid
  • legge til rette for å involvere elever i egen læring og vurderingsarbeid
  • være en god og tydelig klasseleder

 

Kvalifikasjoner

  • relevant ingeniørutdanning, universitets- og/eller høyskoleutdanning og pedagogisk utdanning eller relevant yrkesfaglærerutdanning/faglærerutdanning
  • eventuelt 2 års yrkesteoretisk utdanning (teknisk fagskole) innenfor fagområdet
  • fagbrev innen IT og minst 4-års yrkespraksis innen fagfeltet
  • stillingen krever pedagogisk utdannelse, men vi oppfordrer likevel deg som ikke har det til å søke

 

Personlige egenskaper

  • vi ønsker medarbeidere som er opptatt av å skape trygge og gode læringsmiljøer og som framstår som tydelige ledere i klasserommet
  • vedkommende må ha vilje og evne til å planlegge, gjennomføre og evaluere undervisningen
  • det kreves god digital kompetanse, gode samarbeidsevner og evne til utvikling
  • god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk
  • for lærerstillingene kreves engasjement i opplæring av ungdom
  • personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • spennende og variert arbeidshverdag i et positivt miljø med høy trivsel
  • bredt faglig miljø med utviklingsmuligheter
  • lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk
  • moderne og godt utstyrt skole
  • treningsfasiliteter for ansatte

 

Osloveien 17, 3511 Hønefoss, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Fredrik August Wyszynski Dahl
områdeleder
 Telefon:400 46 924

Torunn Mathisen
rektor
 Telefon:907 59 140

 

Buskerud fylkeskommune ønsker medarbeidere som tar en aktiv, engasjert, reflektert og ansvarlig rolle i organisasjonen vår. Hos oss møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn for å skape gode tjenester til våre innbyggere.

Buskerud fylkeskommune har ansvar for viktige samfunnsoppgaver som videregående opplæring, kollektivtransport og fylkesveier, tannhelsetjenester, regional planlegging, kultur og kulturminner.

Buskerud fylkeskommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til stillingens krav, til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

For ansettelse i skole og tannhelse kreves det politiattest av kandidater som får tilbud om stilling.

Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.

Del stillingen

Selskap

Buskerud fylkeskommune

Lenke til firma

https://bfk.no/

Kontaktinfo

  • Fredrik August Wyszynski Dahl
  • Tittel: områdeleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 400 46 924
  • Torunn Mathisen
  • Tittel: rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 907 59 140

Lokasjon

  • Hønefoss

Søknadsfrist

August 22, 2024

Lærer Vannøy oppvekstsenter (Søknadsfrist 26.08.2024)

Vannøy solnedgang

Lærer Vannøy oppvekstsenter

 

 

Om oss

Vannvåg skole er en del av Vannøy oppvekstsenter og ligger i samme bygg som Vannvåg barnehage. Skolen er en 1 – 10 skole med 61 elever.

Vi er lokalisert i Vannvåg, på Vannøya i Karlsøy kommune.

Fra 1.nov 2024 har vi ledig inntil 100% fast stilling ved Vannøy oppvekstsenter. Det er mulighet for å starte tidligere hvis det er ønskelig. Dette avtales nærmere med leder.

 

Kvalifikasjonskrav

Vi søker deg som:

  • Er utdannet allmennlærer, gjerne med musikk i fagkretsen
  • Kan undervise mange fag fra 1 – 10.kl og gjerne fag på utrinnet
  • Grunnleggende IKT kunnskaper
  • Har gode samarbeidsevner
  • Er positivt innstilt og har personlig egnethet
  • Vi være med på å utvikle skolen List opp arbeidsoppgaver

 

Vi tilbyr

  • Et godt faglig miljø med spennende utfordringer
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Gode rekrutteringsordninger, blant annet rekrutteringsstipend inntil kr. 80.000 mot bindingstid
  • Dekning av flytteutgifter i henhold til eget reglement
  • Vi er behjelpelig med å skaffe bolig
  • Gratis barnehage
  • Se vår hjemmeside for oversikt over økonomiske fordeler ved å bo og jobbe i Karlsøy kommune

 

Spørsmål om stillingen

  • Ta gjerne kontakt for en uformell prat om denne stillingen
  • Lønn etter gjeldende tariffer og avtaler. Gyldig politiattest og forpliktende avtale som gjelder tuberkulosekontroll må vises ved tilsetting
  • Henvendelser om stillingen kan rettes til rektor Reidunn K. Dahl, tlf.90785315 mail: [email protected]
  • Tilsetting skjer på de vilkår og med de forpliktelser som enhver tid følger gjeldende lover og tariffavtaler

 

Om oss

Karlsøy kommune er en kommune med engasjement for vekst og utvikling. Våre 2 300 innbyggere opplever en attraktiv bokommune gjennom gode barnehager, moderne skoler/oppvekstsenter, svømmehaller, idrettsanlegg og et aktivt kulturliv.

I tillegg byr kommunen på en unik kyst og skjærgård med et mangfold av muligheter for friluftsliv, jakt og fiske.

Kommunesenteret Hansnes ligger kun én times kjøring fra Tromsø sentrum, samtidig som kommunen ligger i den statlige tiltakssonen, hvor bosetting i kommunen gir redusert skatt og avskriving av studielån.

 

Spørsmål om stillingen

Reidunn Knutson Dahl
Rektor/Avdelingsleder Vannøy oppvekstsenter
90785315
[email protected]

 

Søk stillingen

 

Søknadsfrist: 26. august 2024
Arbeidsgiver: Karlsøy kommune
Kommune: Karlsøy
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Nord-Fugløyveien 840, 9135 Vannvåg

Del stillingen

Selskap

Karlsøy kommune

Kontaktinfo

  • Reidunn Knutson Dahl
  • Tittel: Rektor/Avdelingsleder Vannøy oppvekstsenter
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 90785315

Lokasjon

  • Karlsøy

Søknadsfrist

August 26, 2024

Ledig stilling som kirkeverge 40% (Søknadsfrist 30.08.2024)

 

Ledig stilling som kirkeverge 40%- Namsskogan Sokn

 

 

  • Namsskogan Sokn
  • Lupinveien 8, 7896 Brekkvasselv, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Kirkeverge
Oppstart: 3. oktober 2024
Type ansettelse: Fast, deltid 40%
Arbeidstid: Vakt, dagtid, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Hva vi ser etter

Er du en engasjert og har et varmt hjerte for kirken? Namsskogan sokn (menighetsråd/-fellesråd) søker en kirkeverge som ønsker å ta en sentral rolle i å videreutvikle kirken som en relevant aktør i lokalsamfunnet. Dette er en spennende og selvstendig lederstilling med et bredt spekter av ansvarsområder. Kirkevergen har arbeidsgiveransvar for kirketjener.

 

Arbeidsoppgaver

  • Namsskogan sokn kjøper organisttjeneste fra Grong sokn. Soknet har forvaltningsansvar for en kirke og to kapeller, to kirkegårder og andre bygg som bårehus og redskaps hus.
  • Som kirkeverge er du administrativ og daglig leder for soknets virksomhet innen personal, økonomi, administrasjon, gravplassmyndighet samt forvaltning og drift av bygg og anlegg.
  • Soknets saksbehandling skjer i fellesrådets og menighetsrådets møter og kirkevergen er sekretær og ansvarlig for saksforberedelser og oppfølging av vedtak.
  • Kirkevergen er et viktig bindeledd mellom menigheten og soknepresten noe som betinger god dialog med presten og de øvrige soknene i prostiet.
  • Det søkes etter en trygg, tydelig og tilstedeværende administrativ leder for kirken i Namsskogan. Du må være strategisk med evne til å tenke langsiktig og jobbe systematisk. Du må se og utnytte muligheter for fremdrift og utvikling. Du må være god til å kommunisere, bygge relasjoner og legge til rette for samarbeid. Du må trives i lag med et mangfold av mennesker og meninger. Du må ha gode evner til å prioritere, og inneha evner, personlighet og entusiasme for rollen.
  • Den som ansettes må være medlem i Den norske kirke.

 

Vi tilbyr

  • Lønn etter avtale.
  • Gode pensjons- og personalforsikringer.

 

Kontaktperson for stillingen

Trond Smalås
Fellesrådsleder
48025606
[email protected]

 

Om bedriften

Soknet har forvaltningsansvar for en kirke og to kapeller, to kirkegårder og andre bygg som bårehus og redskaps hus.

Sektor: Offentlig

Del stillingen

Selskap

Namsskogan sokn

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Namsskogan

Søknadsfrist

August 30, 2024

Ernæringskokk Avd Kjøkken Ørnes (Søknadsfrist 25.08.2024)

Ernæringskokk

 

Vi søker etter en ernæringskokk som også er stedfortreder når leder er borte. Stillingen som ernæringskokk er en fast 100 % dagtids stilling med arbeid hver annen helg. Stillingen er ledig for tiltredelse snarest.

Kjøkkenet er lokalisert i nye, moderne og godt utstyrte lokaler i første etasje ved Meløy helse og velferdssenter. Kjøkkenet har syv fast ansatte.
I tillegg til å lage god hjemmelaget mat til beboerne på huset, produserer kjøkkenet mat til hjemmeboende. Kjøkkenet lager mat fra bunnen av og drives etter kok-server prinsippet som betyr at all mat lages like før den serveres. Kjøkkenet prioriterer mat-omsorg høyt og har fått nasjonal oppmerksomhet for den jobben som gjøres.

Er du ryddig, ansvarsbevisst og selvstendig? Er du glad i å tilberede mat og liker å lage hyggelige matopplevelser for andre? Da håper vi du søker på stilling som ernæringskokk ved kjøkkenet hos oss.

 

Søknadsfrist: 25.08.2024
Arbeidsgiver: Meløy kommune
Stillingstittel: Ernæringskokk
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4801378449

 

Arbeidsoppgaver

  • Tilberede frokost, lunsj, middag og kveldsmat også spesialkoster
  • Baking, renhold og andre forefallende oppgaver på kjøkkenet
  • Gjøre i stand mat til hjemmeboende.
  • Følge de rutiner for internkontroll (IK-mat) og HACCP som gjelder på kjøkkenet, samt være med på videreutvikle dem.
  • Bidra til et sunt og variert kosthold for våre beboere
  • Være leders stedfortreder under ferier og annet fravær.
  • Bidra til at de økonomiske rammene overholdes
  • Samarbeide med avdelingene angående oppfølging av ernæringsplaner og spesialkost for enkelte beboere.
  • Instruktøransvar for eventuelle lærlinger.

 

Kvalifikasjoner

  • Fagbrev som ernæringskokk / institusjonskokk
  • Minimum ett års relevant arbeidserfaring
  • Utenlandske søkere må kunne dokumenter bestått norskopplæring på minimum nivå B2
  • Kunnskap om IK- Mat og HACCP
  • Grunnleggende IKT kunnskap

 

Personlige egenskaper

  • Du har stor interessere for faget
  • Du har god arbeidskapasitet og kan jobbe strukturert, selvstendig og i team
  • Du er fleksibel og samarbeidsvillig.
  • Du er selvstendig, engasjert, tar initiativ og fullfører oppgaver
  • Du er tilpasningsdyktig og kan raskt sette deg inn i nye områder og løse oppgaver og utfordringer
  • Du kan prioritere i en hektisk hverdag
  • Du er pliktoppfyllende
  • Du er service innstilt ovenfor våre brukere

 

Vi tilbyr

  • Bedriftshelsetjeneste
  • Frisklivstiltak og tilbud for alle våre ansatte
  • Er du ny i Meløy setter vi deg gjerne i kontakt med lokale lag og foreninger etter ditt interesseområde
  • I stillingen har du rett på en av Norges beste pensjonsordninger. Offentlig tjenestepensjon er en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å arbeide og livet ut.
  • Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon om noe uventet skulle skje.
  • Med pensjonsrett i KLP/SPK får du medlemspris og flere gunstige betingelser på lån, forsikring og spareprodukter. Du får fri ulykke- og gruppelivsforsikring.

 

Annet:

  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om at søknaden unntas offentlighet. Søkerne vil i så fall bli varslet om dette.
  • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
  • Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden vil bli etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
  • Politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse dersom det er et krav for stillingen.
  • Helseattest for tuberkulose og MRSA skal fremlegges før tiltredelse dersom det er et krav for stillingen.
  • Meløy kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn.

 

Gammelveien 16, 8150 Ørnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Kirsti Strømhaug
Enhetsleder kjøkken
 Telefon:97596108
E-post:[email protected]

 

Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø. Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser. Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon. Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole. Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt. Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.

Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy? Nettsiden meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?

Del stillingen

Selskap

Meløy kommune

Kontaktinfo

  • Kirsti Strømhaug
  • Tittel: Enhetsleder kjøkken
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 97596108

Lokasjon

  • Ørnes

Søknadsfrist

August 25, 2024

Tjenesteleder norsk og samfunnskunnskap, Tønsberg Læringssenter (søknadsfrist 26.08.2024)

Tønsberg kommune Tønsberg Læringssenter

 

Tjenesteleder norsk og samfunnskunnskap

 

 

Tønsberg Læringssenter er en virksomhet som tilbyr opplæring, oppfølging og kvalifisering til voksne innbyggere i Tønsberg kommune som har rettigheter etter integreringsloven og/eller opplæringsloven.

Virksomheten har ansvar for bosetting og oppfølging av flyktninger i Tønsberg kommune og opplæring i norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrere. Vi har også ansvar for opplæring av mottaksbeboere i kommunen.

I tillegg tilbyr vi forberedende opplæring for voksne og tilrettelagt opplæring for voksne med særskilte behov (tidligere grunnskole og spesialundervisning for voksne).

Tønsberg Læringssenter tilbyr også opplæring i norsk og samfunnskunnskap til bosatte i Færder kommune som underleverandør til Velle Utvikling.

Vi søker etter en tjenesteleder for avdelingen for norsk og samfunnskunnskap som skal drive og utvikle avdelingen sammen med virksomhetens ledergruppe og øvrige medarbeidere.

Tjenestelder vil jobbe tett med avdelingens inspektør.

 

Hovedarbeidsoppgaver

  • Faglig ledelse og utvikling av avdelingen i tråd med nasjonale og kommunale føringer og i samarbeid med virksomhetens øvrige ledelse.
  • Drifte, videreutvikle og etablere eksisterende og nye tilbud.
  • Søke midler og følge opp prosjekter.
  • Personal- og budsjettoppfølging.
  • Ha ansvar for / være oppdatert på gjeldende lovverk.
  • Administrering og gjennomføring av nasjonale prøver i norsk, samfunnskunskap og statsborgerskap.
  • Kurs- og timeplanlegging i tett samarbeid med inspektør.
  • Delta i virksomhetens ledergruppe og i kommunal lederutvikling.

 

Kvalifikasjonskrav

  • Godkjent lærerutdanning med norsk som andrespråk.
  • Lederutdanning, men ledererfaring innen fagfeltet kan kompensere for manglende formell lederutdanning.
  • Erfaring fra endrings- og utviklingsarbeid.
  • Gode digitale ferdigheter.
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig.

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig med ledererfaring fra kommunal voksenopplæring og opplæring etter integreringsloven og lærerplan i norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrere.

 

Personlige egenskaper

  • Du må være selvstendig, strukturert og initivativrik med gode samarbeidsevner.
  • Du må være god på relasjonsbygging, fleksibel og kunne håndtere et høyt arbeidstempo i stadig endringer.

Personlig egnethet vektlegges

 

Vi tilbyr:

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et raust og inkluderende arbeidsmiljø.
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost

 

Søk her

 

Referansenummer: 24/7612
Fylke: Vestfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 26.08.2024
Tiltredelse: Snarest mulig og senest 01.01.2025
Arbeidssted: Tønsberg Læringssenter

 

Kontaktpersoner:

Elin Hytten
tlf: +47 33406801
mob: +47 95247219

 

Hjemmeside:

https://tonsberg.kommune.no

 

Adresse:

Halfdan Wilhelmsens Alle 1c 3110 TØNSBERG

 

Tønsberg kommune Tønsberg Læringssenter

Tønsberg ligger i hjertet av Vestfold. Med sin vakre skjærgård, rike kulturliv og sentrale beliggenhet, er Tønsberg et attraktivt sted å bo. Kommunen har 59 000 innbyggere og er i stadig vekst.

Tønsberg kommune er en stor arbeidsgiver med 3800 årsverk. Vi har dyktige og motiverte ansatte som jobber med å løse viktige samfunnsoppgaver. Planverket i kommunen gir føringer for innovativt arbeid.

Kommunen er en IA-virksomhet som legger vekt på samarbeide om et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Del stillingen

Selskap

Tønsberg kommune

Kontaktinfo

  • Elin Hytten
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 33406801 mob: +47 95247219

Lokasjon

  • Tønsberg

Søknadsfrist

August 26, 2024

Avdelingsleder Miljøarbeidertjenesten (søknadsfrist 26.08.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

Avdelingsleder Miljøarbeidertjenesten

 

Miljøarbeidertjenesten skal tilsette avdelingsleder for avdeling 4.

Miljøarbeidertjenesten består av 5 avdelinger hvor det gis livsløpstjenester til mennesker med behov for tilrettelegging i hverdagen. Tjenestene omfatter bistand i egen bolig, dag- og aktivitetstilbud, fritidskontakt, avlastningsordninger, BPA og råd og veiledning. Miljøarbeidertjenesten har sammen med andre kommunale virksomheter mål om å bidra til ressursmobilisering og egenmestring. Stillingen som avdelingsleder er sentral for å få dette til.

Miljøarbeidertjenesten har stort fokus på å bygge et fagmiljø på tvers av avdelinger for å utnytte det potensiale som allerede er der, samt gi økt utvikling slik at vi er robuste til å møte fremtidens behov for tjenester.

Avdeling 4 gir individuelle tjenester for voksne med varierende bistandsbehov, da også i samarbeid med spesialisthelsetjenesten og andre virksomheter i kommunen. Vi jobber kunnskapsbasert, er opptatt av å styrke kompetansen og samarbeidet innad og på tvers, legge til rette for et utviklende fagmiljø og skape muligheter både for brukere og medarbeidere som sikrer gode tjenester også inn i framtida. Avdelingen har i dag 21 årsverk og turnus som dekker et behov gjennom hele døgnet i tillegg til ambulante tjenester.

Stillingen innebærer administrativt, faglig og økonomisk ansvar for avdelingen, og et medansvar for at vi når våre felles mål på tvers av avdelingene.

Som avdelingsleder er du en del av virksomhetens ledergruppe. Vi ser etter deg som er god til å skape resultater gjennom tillitsbasert ledelse og som kan vise til erfaring fra endringsledelse på en måte som vil bidra til at vi fremover kan levere på krav til resultat samtidig som vi leverer på kvalitet til faglig gode tjenester.

 

Søknadsfrist: 26.08.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Avdelingsleder Miljøarbeidertjenesten
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4839207752

 

Arbeidsoppgaver

  • Koordinere driften og sikre at tjenesten utøves i samsvar med mål, kvalitetskrav og lovverk
  • Inneha personal-, økonomi- og fagansvar for sin avdeling
  • Bidra til endringsarbeid for å skape helsefremmende og forebyggende tjenester
  • Være en aktiv deltager i virksomhetens ledergruppe
  • Tilrettelegge for et godt arbeidsmiljø med myndiggjorte medarbeidere
  • Tilrettelegge for god fagutvikling på tvers av virksomhetens andre avdelinger samt andre virksomheter

 

Kvalifikasjoner

  • Det er krav om utdanning innen helse – og sosialfag på høgskolenivå
  • Du må ha ledererfaring
  • Du må kunne vise til kunnskap, erfaring og resultat innen endringsledelse og resultatledelse, dette vektlegges
  • Det er ønskelig med videreutdanning innen ledelse
  • Du må ha erfaring innenfor målgruppen
  • Du må ha kjennskap til helse og omsorgstjenestelovens kap 9.
  • Du må vise til erfaring innen velferdsteknologi
  • Du må ha gode IKT- kunnskaper, gjerne erfaring fra GAT, Agresso og Cosdoc
  • Du har gode skriftlige og muntlige norskkunnskaper

Godkjent politiattest ikke eldre enn 3 mnd. må fremvises før tiltredelse.

 

Personlige egenskaper

  • Du må være synlig og kunne engasjere
  • Du har gode relasjonsferdigheter
  • Du har gode samarbeidsevner
  • Du har evne til å kunne jobbe selvstendig og i team
  • Du motiveres av å jobbe med endring og utvikling
  • Du har evne til å balansere gode tjenester opp i mot de ressurser vi til enhver tid forvalter
  • Du er ryddig, strukturert og systematisk

 

Vi tilbyr

  • Et godt arbeidsmiljø med fokus på kvalitet og utvikling
  • En spennende arbeidshverdag hvor tjenesten står i endring
  • Kommunen har sitt eget lederutviklingsprogram
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale

 

Annet

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.

Minst to referanser må oppgis

Attester og vitnemål lastes opp i søkeprosessen. Originale vitnemål og attester tas med til et eventuelt intervju.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Leirvegen 6, 2150 Årnes, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Lena Olsen
virksomhetsleder
 Telefon:91783981
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

August 26, 2024

Jurist innenfor kommunaltekniske saker (søknadsfrist 15.09.2024)

Tønsberg kommune Kommunalteknikk

Jurist innenfor kommunaltekniske saker

 

 

Tønsberg kommune er en spennende, moderne og serviceorientert kommune med høyt aktivitetsnivå. En kommune som setter sine innbyggere i sentrum. Vår administrasjon er organisert i tjenesteproduserende virksomhet med resultatansvar og vide fullmakter. Det skjer mye i Tønsberg. Vi vil være på offensiven! Vi arbeider aktivt med kompetanseheving for våre ansatte og er i en rivende utvikling innen informasjonsteknologi. Vi søker etter medarbeidere som ønsker å bidra til service, kvalitet, teamarbeid og fleksibilitet. Om vi arbeider på trygg historisk grunn, er vi på jakt etter medarbeidere med nye tanker.

Tønsberg kommune Kommunalteknikk er ansvarlig for en rekke viktige funksjoner innen kommunen – blant annet vei, vann, avløp og overvann. Vi er 30 ansatte og holder til i Re rådhus. Virksomheten har et godt fagmiljø med god kompetanse innen forvaltning, prosjektutvikling og prosjektoppfølging.

For å styrke vår juridiske kompetanse ønsker vi å ansette en jurist i nyopprettet stilling.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Behandle klagesaker innenfor virksomheten, med hovedvekt innenfor vann og avløp og vei-saker samt klager på kommunale gebyrer.
  • Motta og vurdere regresskrav og erstatningssaker med hovedvekt innenfor veg-, vann- og avløpsområdet
  • Intern rådgivning, veiledning og kvalitetssikring i juridiske spørsmål innenfor virksomhetens fagområder
  • Utarbeide aktuelle saker som sendes til politisk behandling og kvalitetssikre juridiske betraktning i politiske saker som andre ansatte i virksomheten utarbeider.
  • Utarbeide og revidere lokale forskrifter innenfor fagområdene samt gi uttalelse til aktuelle forskrifter og lovverk som er av interesseområde for virksomheten
  • Fremforhandle utbyggingsavtaler, kommunaltekniske avtaler – og momskompensasjonsavtaler etter justeringsmodellen med utbyggere
  • Behandle og kvalitetssikre kontraktsavtaler feks NS8405, NS8406, NS8407
  • Inngåelse av grunneieravtaler, tiltredningsavtaler og andre avtaler i forbindelse med gjennomføring av våre prosjekter
  • Bistå i saker som skal til forliksråd og retten
  • Forberede og gjennomføre ekspropriasjon
  • Klagebehandling andre typer klager som virksomheten mottar

    Andre oppgaver innenfor virksomhetens ansvarsområde kan bli tillagt stillingen utfra søkers kvalifikasjoner og etter virksomhetens behov.

 

Kvalifikasjoner:

  • Vi søker etter en jurist med spesialområde innenfor virksomhetens fagområder, som vann og avløp, vei-saker med mer. Annen relevant utdanning og erfaring vil bli vurdert.
  • Det er ønskelig at søker har kunnskap innenfor de aktuelle fagområdene og evner å tilegne seg relevant kunnskap.
  • Vi ser gjerne at søker har noe kjennskap til offentlig forvaltning.
  • Stillingen vil ha en bred kontaktflate – mot innbyggere, andre eksterne samarbeidspartnere og internt i kommunen – noe som betyr at du må kunne kommunisere godt, både muntlig og skriftlig.
  • Søker må ha gode datakunnskaper og ha lett for å tilegne seg nye kunnskaper.

 

Personlige egenskaper:

  • Du må ha evne til å arbeide systematisk og målrettet, både selvstendig og i team.
  • Positiv innstilling og godt humør vektlegges.
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
  • Gode samarbeidsevner
  • Serviceinnstilt
  • Førerkort klasse B er ønskelig

 

Vi kan tilby:

  • En trygg og faglig interessant stilling
  • Et godt fagmiljø
  • Nødvendig opplæring og kurs vil bli gitt
  • Konkurransedyktige betingelser med gode pensjonsordninger
  • Hjemmekontorløsning
  • Fleksibel arbeidstid med gunstig sommertid
  • Frihet til å forme egen arbeidsdag

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost.

 

Søk her

 

Fylke: Vestfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 15.09.2024
Tiltredelse: 04.11.2024
Arbeidssted: Revetal

 

Kontaktpersoner:

Roger Herstad
mob: +47 94832871

 

Hjemmeside:

https://tonsberg.kommune.no

 

Adresse:

Regata 2, 3. etasje 3174 Revetal

 

Tønsberg kommune Kommunalteknikk

Tønsberg ligger i hjertet av Vestfold. Med sin vakre skjærgård, rike kulturliv og sentrale beliggenhet, er Tønsberg et attraktivt sted å bo. Kommunen har 59 000 innbyggere og er i stadig vekst.

Tønsberg kommune er en stor arbeidsgiver med 3800 årsverk. Vi har dyktige og motiverte ansatte som jobber med å løse viktige samfunnsoppgaver. Planverket i kommunen gir føringer for innovativt arbeid.

Kommunen er en IA-virksomhet som legger vekt på samarbeide om et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Del stillingen

Selskap

Tønsberg kommune

Kontaktinfo

  • Roger Herstad
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 94832871

Lokasjon

  • Tønsberg

Søknadsfrist

September 15, 2024