Jessheim skole og ressurssenter – Lærer for elever med store sammensatte vansker (søknadsfrist 05.11.2024)

 

Lærer for elever med store sammensatte vansker

 

 

Vi søker deg som har erfaring fra arbeid med elever med store sammensatte vansker. Alle våre elever er tilknyttet klasser på sitt trinn, og det kan derfor i enkelte timer være aktuelt å lede hele klassen i samarbeid med kontaktlærer.

Jessheim skole og ressurssenter er en 1-7 skole beliggende i Jessheim sentrum med 500 elever. Skolen gir et forsterket skoletilbud til ca. 30 elever med sammensatte vansker. Vi har et engasjert og faglig meget kompetent personale med nærmere 100 ansatte. Skolen er organisert i trinnteam 1-7, vi har et godt arbeidsmiljø og et profesjonelt læringsfellesskap med vekt på kollektiv læring. Læringsutbyttet og utviklingen til den enkelte elev står i sentrum for alt vi gjør. Målet vårt er at alle elevene skal bli den beste utgaven av seg selv.

Inkludering, mangfold og fellesskap er viktige verdier for oss. Skolen jobber systematisk med elevenes læringsmiljø og benytter verktøy som Det er mitt valg, klassetrivsel.no, LINK (Livsmestring i norske klasserom), trivselsledere og fadderordning. Skolens øvrige satsingsområder er LK 20 og utvikling av lærende profesjonsfellesskap gjennom refleksjon, erfaringslæring og medvirkning. Vi er opptatt av et godt samarbeide med foresatte, og FAU er en viktig ressurs for skolen vår. Skolens ledergruppe består av rektor og fire avdelingsledere.

Lønn etter hovedtariffavtalen.

 

Søknadsfrist: 05.11.2024
Arbeidsgiver: Ullensaker kommune
Sted: Jessheim
Stillingstittel: Lærer for elever med store sammensatte vansker
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4870514880

 

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge, tilrettelegge, tilpasse og evaluere opplæringen til den enkelte elev
  • Utarbeide en IOP, undervise etter denne, samt evaluere elevens måloppnåelse
  • Veilede fagarbeidere
  • Samarbeid med hjemmet
  • Skape et trygt og godt læringsmiljø for elevene
  • Være en aktiv bidragsyter i skolens profesjonsfellesskap og utviklingsarbeid

 

Kvalifikasjoner

  • 3-årig relevant høgskoleutdanning innen spesialpedagogikk, vernepleie eller annen relevant utdanning
  • Erfaring fra arbeid med elever med store sammensatte vansker
  • Erfaring med Alternativ og Supplerende kommunikasjon (ASK) er ønskelig
  • Gode norskferdigheter, skriftlig og muntlig

 

Personlige egenskaper

  • Du er trygg og selvstendig, har gode samarbeidsevner og ser verdien av å arbeide i et profesjonelt læringsfellesskap
  • Du er utviklingsorientert og strukturert og trives med en dynamisk arbeidshverdag
  • Du er fleksibel og søker løsninger til det beste for elevene
  • Du er oppdatert på forskning innenfor skolefeltet og benytter kunnskapsbaserte metoder
  • Du evner å skape gode relasjoner til elever, foreldre og kollegaer
  • Du har et elevsyn som ivaretar skolens verdier og holdninger til inkludering

Personlig egnethet og erfaring vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kollegaer. Vi har faglig oppdatering gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner. Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.

Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. § 17-11 i opplæringsloven, fremlegges. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Kopi av vitnemål og attester lastes opp som vedlegg i den elektroniske søknaden.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.

Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulik kompetanse, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.

 

Leiv Holthes veg 2, 2066 Jessheim, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Hanne Nabben Aslaksen
Avdelingsleder
 Telefon:96012788

Nina Helene Rognerud Grønlie
Rektor
 Telefon:91119747

 

Ullensaker – mulighetslandet

Ullensaker er en av Norges raskest voksende kommuner, med snart 45 000 innbyggere. Vi er vertskommune for Oslo Lufthavn Gardermoen og ligger sentralt på Østlandet, nordøst for Oslo.

Vi er stolte av å være en fremtidsrettet kommune som jobber for fellesskapets beste, etter visjonen «Ullensaker – mulighetslandet». Vi skal gi muligheter og omtanke for alle; både dagens innbyggere og framtidige generasjoner. Over 3 000 ansatte i kommunen jobber for at Ullensaker skal være et godt sted å bo og leve.

I Ullensaker kan du velge om du vil bo landlig, bynært eller urbant. Vi har et rikt idretts- og fritidstilbud, mangfoldig kulturtilbud og flotte naturområder. Med toget er det bare 40 minutters reisevei til Oslo fra Jessheim.

Ullensaker – en god, fremtidsrettet og mangfoldig kommune

Trygg og god arbeidsplass: Vi satser på utvikling og trivsel på arbeidsplassen gjennom kontinuerlig organisasjons-, medarbeider- og lederutvikling.

Fremtidsrettet: Vi viser synlig vilje og evne til fremtidsrettet tanke- og handlekraft. Våre verdier er «modig», «endringsdyktig» og «raus».

Mangfold og inkludering: Vi ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen i kommunen. Vi har nulltoleranse for diskriminering og ønsker å skape en arbeidsplass hvor alle føler seg inkludert og verdsatt.

Velkommen til oss!

Del stillingen

Selskap

Ullensaker kommune

Kontaktinfo

  • Hanne Nabben Aslaksen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 96012788
  • Nina Helene Rognerud Grønlie
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91119747

Lokasjon

  • Jessheim

Søknadsfrist

November 5, 2024

Jurist innenfor kommunaltekniske saker (søknadsfrist 10.11.2024)

Tønsberg kommune Kommunalteknikk

Jurist innenfor kommunaltekniske saker

 

 

Tønsberg kommune er en spennende, moderne og serviceorientert kommune med høyt aktivitetsnivå. En kommune som setter sine innbyggere i sentrum. Vår administrasjon er organisert i tjenesteproduserende virksomhet med resultatansvar og vide fullmakter. Det skjer mye i Tønsberg. Vi vil være på offensiven! Vi arbeider aktivt med kompetanseheving for våre ansatte og er i en rivende utvikling innen informasjonsteknologi. Vi søker etter medarbeidere som ønsker å bidra til service, kvalitet, teamarbeid og fleksibilitet. Om vi arbeider på trygg historisk grunn, er vi på jakt etter medarbeidere med nye tanker.

Tønsberg kommune Kommunalteknikk er ansvarlig for en rekke viktige funksjoner innen kommunen – blant annet vei, vann, avløp og overvann. Vi er 30 ansatte og holder til i Re rådhus. Virksomheten har et godt fagmiljø med god kompetanse innen forvaltning, prosjektutvikling og prosjektoppfølging.

For å styrke vår juridiske kompetanse ønsker vi å ansette en jurist i nyopprettet stilling.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Behandle klagesaker innenfor virksomheten, med hovedvekt innenfor vann og avløp og vei-saker samt klager på kommunale gebyrer.
  • Motta og vurdere regresskrav og erstatningssaker med hovedvekt innenfor veg-, vann- og avløpsområdet
  • Intern rådgivning, veiledning og kvalitetssikring i juridiske spørsmål innenfor virksomhetens fagområder
  • Utarbeide aktuelle saker som sendes til politisk behandling og kvalitetssikre juridiske betraktning i politiske saker som andre ansatte i virksomheten utarbeider.
  • Utarbeide og revidere lokale forskrifter innenfor fagområdene samt gi uttalelse til aktuelle forskrifter og lovverk som er av interesseområde for virksomheten
  • Fremforhandle utbyggingsavtaler, kommunaltekniske avtaler – og momskompensasjonsavtaler etter justeringsmodellen med utbyggere
  • Behandle og kvalitetssikre kontraktsavtaler feks NS8405, NS8406, NS8407
  • Inngåelse av grunneieravtaler, tiltredningsavtaler og andre avtaler i forbindelse med gjennomføring av våre prosjekter
  • Bistå i saker som skal til forliksråd og retten
  • Forberede og gjennomføre ekspropriasjon
  • Klagebehandling andre typer klager som virksomheten mottar

    Andre oppgaver innenfor virksomhetens ansvarsområde kan bli tillagt stillingen utfra søkers kvalifikasjoner og etter virksomhetens behov.

 

Kvalifikasjoner:

  • Vi søker etter en jurist med spesialområde innenfor virksomhetens fagområder, som vann og avløp, vei-saker med mer. Annen relevant utdanning og erfaring vil bli vurdert.
  • Det er ønskelig at søker har kunnskap innenfor de aktuelle fagområdene og evner å tilegne seg relevant kunnskap.
  • Vi ser gjerne at søker har noe kjennskap til offentlig forvaltning.
  • Stillingen vil ha en bred kontaktflate – mot innbyggere, andre eksterne samarbeidspartnere og internt i kommunen – noe som betyr at du må kunne kommunisere godt, både muntlig og skriftlig.
  • Søker må ha gode datakunnskaper og ha lett for å tilegne seg nye kunnskaper.

 

Personlige egenskaper:

  • Du må ha evne til å arbeide systematisk og målrettet, både selvstendig og i team.
  • Positiv innstilling og godt humør vektlegges.
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
  • Gode samarbeidsevner
  • Serviceinnstilt
  • Førerkort klasse B er ønskelig

 

Vi kan tilby:

  • En trygg og faglig interessant stilling
  • Et godt fagmiljø
  • Nødvendig opplæring og kurs vil bli gitt
  • Konkurransedyktige betingelser med gode pensjonsordninger
  • Hjemmekontorløsning
  • Fleksibel arbeidstid med gunstig sommertid
  • Frihet til å forme egen arbeidsdag

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost.

 

Søk her

 

Fylke: Vestfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 10.11.2024
Tiltredelse: 04.11.2024
Arbeidssted: Revetal

 

Kontaktpersoner:

Roger Herstad
mob: +47 94832871

 

Hjemmeside:

https://tonsberg.kommune.no

 

Adresse:

Regata 2, 3. etasje 3174 Revetal

 

Tønsberg kommune Kommunalteknikk

Tønsberg ligger i hjertet av Vestfold. Med sin vakre skjærgård, rike kulturliv og sentrale beliggenhet, er Tønsberg et attraktivt sted å bo. Kommunen har 59 000 innbyggere og er i stadig vekst.

Tønsberg kommune er en stor arbeidsgiver med 3800 årsverk. Vi har dyktige og motiverte ansatte som jobber med å løse viktige samfunnsoppgaver. Planverket i kommunen gir føringer for innovativt arbeid.

Kommunen er en IA-virksomhet som legger vekt på samarbeide om et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Del stillingen

Selskap

Tønsberg kommune

Kontaktinfo

  • Roger Herstad
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 94832871

Lokasjon

  • Tønsberg

Søknadsfrist

November 10, 2024

Sjukeheimstenesta i Alver: Sjukepleiarar, helsefagarbeidarar og driftstansvarleg (forskjellige søknadsfristar)

Alver kommune

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

Alver kommune
Sjukepleiar, -100% stilling, Knarvik sjukeheim
Vi har ledig 100 % fast stilling, todelt turnus med arbeid kvar 3. helg. …

Isdalstø Heltid 03.11.2024

 

Alver kommune
100% stilling som Helsefagarbeidar – Knarvik sjukeheim avdeling 1
Bli ein del av vårt dyktige team på avdeling 1 – ei langtidsavdeling med plass til 30 pasientar! Vi søkjer ein engasjert og kompetent …

Isdalstø Heltid 03.11.2024

 

Alver kommune
Driftsansvarlig – Knarvik Sjukeheim avdeling 2
Stillinga som driftsansvarleg er ei stilling som rapporterer direkte til avdelingsleiar, og som jobbar tett med dei tilsette i avdelinga. …

Flere Heltid 30.10.2024

Alver kommune
Sjukepleier – 60 % fast natt
Vi starter opp ny avdeling for personer med demenssjukdom, og har ledig to faste 60 % stillingar som sjukepleiar på natt. Stillingane har …

Isdalstø Fast prosent 04.11.2024

Alver kommune
Sjukepleier – 100 % fast
Vi starter opp ny avdeling for personer med demenssjukdom og har ledige 100 % faste sjukepleiarstillingar. Stillingane har 2 delt turnus …

Isdalstø Heltid 04.11.2024

Alver kommune
Helsefagarbeidar – 100% fast, Radøy Velferdssenter
Vi har ledig 100 % fast stilling som helsefagarbeidar med todelt turnus. Stillinga har arbeid kvar 3. helg, eller mulighet for langvakter …

Manger Heltid 04.11.2024

 

Alver kommune
Sjukepleiar
Vi søkjer etter sjukepleiarar til 100 % fast stilling i todelt turnus. I utgangspunktet er dette arbeid kvar 3. helg, men om du ønskjer …

Lindås Heltid 28.10.2024

Alver kommune
Helsefagarbeidar – 100% fast – Nordgardstunet / Lerketunet
Vi har ledig ei fast 100 % stillingar som helsefagarbeidar i turnus med arbeid kvar 3. helg på Nordgardstunet/Lerketunet. Det er høve til …

Frekhaug Heltid 27.10.2024

Alver kommune
Sjukepleiar – 100% fast – Nordgardstunet
Vi har no ledig ein fast stilling som sjukepleiar i turnus på Nordgardstunet, Meland sjukeheim. Gjennom eit prøveprosjekt kan du sjølv …

Frekhaug Heltid 22.10.2024

Alver kommune
Sjukepleiar – 100% fast – Lerketunet
Vi har ledig 100 % fast stilling som sjukepleiar/vernepleiar i turnus med høve til arbeid i langvakter kvar 6. helg, eller vanlige vakter …

Frekhaug Heltid 22.10.2024

Alver kommune
Sjukepleiar – 100 % – Radøy Velferdssenter
Vi har ledig 100 % fast stilling som sjukepleiar med todelt turnus. Du har rom for å påverke arbeidstida di. Stillinga har som …

Manger Heltid 04.11.2024

 

Alver kommune
Open søknad – sjukeheimstenesta
Dersom du ynskjer å vera ringjevikar ved sjukeheimstenesta i Alver kommune har me lyst å høyra frå deg!Som ringevikar kan me tilby …

Isdalstø Deltid Løpende

 

Del stillingen

Selskap

Alver kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuall utlysing for mer informasjon.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Isdalstø
  • Manger

Søknadsfrist

November 18, 2024

Fagskolen Vestland Avd. Maritim Nygård / Austevoll: Undervisningsstilling maritime maskinfag (søknadsfrist 30.10.2024)

MWANVIK-VLFK-L10204221-12418824-Foto_Morten__Wanvik_1920

FAV – Avd. Maritim Nygård/Austevoll (Bergen), Vestland fylkeskommune

Undervisningsstilling på maritim fagskolen innen alle fag innenfor maritime maskinfag

 

Med over 1700 studentar er Fagskulen Vestland ein av dei største fagskulane i landet. Fagskulen utdannar

mellom anna morgondagens prosjektleiarar og mellomleiarar. Fagskulen Vestland har åtte studiestadar frå Måløy i nord til Stord i sør. Vi er om lag 170 tilsette og har eit utviklingsorientert arbeids- og læringsmiljø. Fagskuleutdanning er ei høgare yrkesfagleg utdanning som byggjer på vidaregåande opplæring eller tilsvarande realkompetanse.

Vi samarbeider tett med arbeidslivet i Vestland om å utvikle framtidsretta utdanningar, både studium som strekk seg over fleire år og kortare utdanningar. Vi ligg langt framme når det gjeld bruk av synkron og asynkron undervisning, og vi legg stor vekt på å utnytte det digitale framtidsrommet. Skulen utviklar også utdanningar innan omgrepet Industri 4.0, og har moderne utstyr/simulatorar som nyttast i undervisninga.

Fagskuleutdanninga har høg arbeidsrelevans og våre uteksaminerte studentar er attraktive i arbeidsmarknaden. Utdanninga gir studentane ein kombinert praktisk og teoretisk kompetanse som kvalifiserer til stillingar som krev både teknisk innsikt og leiarkompetanse.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 30.10.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Bergen
Stillingstittel: Undervisningsstilling på maritim fagskolen innen alle fag innenfor maritime maskinfag
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4857201162

Arbeidsoppgåver

Undervisning innan:

  • Alle fag innenfor STCW konvensjon (Maskin, eletro og ledelse)

Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg kompetanse, jmfr Lov om høyere yrkesfaglig utdanning.

For søkjarar som ikkje har godkjent pedagogisk kompetanse, legg skolen til rette for at den pedagogiske utdanninga kan takast samstundes med undervisningsstillinga.

Alle nytilsetjingar i Vestland fylkeskommune blir gjort med ei prøvetid på 6 månader.

Kvalifikasjonar

Maritim fagskole med relevant arbeidserfaring.
Relevant bachelor eller mastergrad/Siv.ing. med relevant arbeidserfaring.
Maskinoffiser med STCW sertifikat med relevant arbeidserfaring.

Personlege eigenskapar

Strukturert
Sjølvstendig
Ansvarsbevisst
Entusiastisk
Gode formidlingsevner
Gode samarbeidsevner

Vi tilbyr

Lønn er etter KS hovedtariffavtalen .
Gode forsikrings- og pensjonsordningar.
Fleksibel arbeidstid.
Etter- og vidareutdanning iht. myndigheter sine krav for maritimt undervisningspersonale.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren verte offentleggjort sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på offentleg søkjarliste. Søkjaren vil alltid bli varsla på førehand dersom søkjarlista vert offentleggjort

 

Søk på stillinga her.

 

Adresse:Vestre Strømkaien 10, 5008 Bergen, Norge

Kontaktinformasjon

Jaap Hofmeester, Utdanningleder avd. Maritim og Petroleum. Nygård
Telefon:  412 95 101
E-post: [email protected]

Kåre Pettersen, Teamleder Maskin
Telefon:  928 59 440
E-post: [email protected]

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg. Lokalsamfunna er ramma for gode kvardagsliv som gjev like mogelegheiter til å delta i verdiskaping i heile Vestland. Fylkestinget er øvste politiske organ i fylkeskommunen.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Jaap Hofmeester
  • Tittel: Utdanningleder avd. Maritim og Petroleum. Nygård
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 412 95 101
  • Kåre Pettersen
  • Tittel: Teamleder Maskin
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 928 59 440

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Oktober 30, 2024

Miljøterapeut – stillinger ledig i Hognestad og Eikeland (søknadsfrist 17.11.2024)

 

Miljøterapeut

 

 

Haraldsplass serio ung

Frist: 17.11.2024
Ansettelsesform: Fast

 

Er du vår nye miljøterapeut?

Vi har 3 ledige stillinger i Rogaland. På avdeling Hognestad har vi ledig 1 100% fast medlever og 1 fast våken nattevakt i 67% stilling og på avdeling Eikeland har vi 1 ledig 100% medlever stilling.

Eikeland er en behandlingsinstitusjon/ atferd høy som har plass til 3 ungdommer.

Hognestad er en omsorgsinstitusjon som har plass 4 ungdommer

Behandling, omsorg og ansvar for daglig oppfølging av barn mellom 13-18 år.

  • Du arbeider systematisk og målrettet i tråd med behandlingsmodellen/omsorgsmodellen og struktur på avdelingen. Standardisert forløp.
  • Du deltar i kartlegging og observasjon
  • Du gjennomfører risikovurderinger og iverksetter tiltak etter behov
  • Du forebygger og håndterer konfliktfylte situasjoner, og takler uforutsette hendelser
  • Du utfører praktiske oppgaver knyttet til daglig drift.
  • Du arbeider ut fra gjeldene lovverk, vedtak og dokumentering,
  • Du samarbeider med familie og nettverk til ungdommene og øvrige instanser som barneverntjenesten, Bufetat, skole og andre aktuelle samarbeidsparter
  • Motivere og engasjere deg i ungdommens hverdag

 

Når du jobber som medlever sover du og bor på arbeidstedet sammen med ungdommene mens du er på jobb. Du har medansvar for å tilrettelegge for trygghet, trivsel og god behandling/ omsorg for ungdommene som bor på institusjon.

Når du jobber som nattevakt har du ansvaret for trygghet og orden ved vår avdeling på nattestid, mens øvrige miljøpersonalet gjennomfører hviletid.

Spesifiser hvilken avdeling og stilling du søker.

Vi kaller inn til intervju fortløpende.

 

Kvalifikasjoner

  • 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning, Vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog.
  • Annen utdanning på minimum bachelor nivå kan bli vurdert. Lang relevant erfaring i institusjon vil også bli vurdert opp mot kvalifikasjonskravet
  • Studenter som er i ferd med å gjennomføre relevant utdanning i lys av målgruppens behov er også velkommen til å søke
  • Det er ønskelig med videreutdanning innenfor relevante fagområder som barnevern, psykiatri eller rus.
  • Det er ønskelig at du har innsikt og forståelse av barns rettigheter etter barnevernsloven kapittel 10
  • Det er ønskelig at du har kjennskap til traumebevisst omsorg og miljøterapeutiske tilnærminger.
  • Du har erfaring fra tilsvarende arbeid
  • Du har god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Du har førerkort klasse B
  • Gode Ikt ferdigheter
  • Personlig egenhet blir vektlagt

 

Personlige egenskaper:

  • Vi ser etter deg som motiveres av ansvar, arbeider selvstendig, er trygg i voksenrollen og kan romme ungdommene og deres behov.
  • Har god arbeidskapasitet.
  • Setter ungdommenes behov i sentrum, og har evne til å bygge relasjoner og støtte ungdommenes utvikling.
  • Har gode kommunikasjons ferdigheter og evne til å opprettholde god struktur, ha et faglig perspektiv og kunne samarbeide i team.
  • Du er fleksibel og trives med store utfordringer og du har evne til hurtig omstilling
  • For deg er medvirkning og samarbeid med familie, nettverk og andre samarbeidspartnere en viktig del av miljøterapeutiske arbeidet.
  • Har godt humør, engasjert og bidrar positivt inn i arbeidsmiljøet.
  • Har erfaring fra lignende arbeid innen barnevern, skole og/eller rus/psykiatri.
  • Har kunnskap/erfaring om systematisk, metodisk miljøterapi.
  • Evner å stå i krevende situasjoner over tid.
  • Har kjennskap til aktuelt lovverk.
  • Det er nødvendig med god helse, da arbeidet med ungdom i institusjon kan være fysisk og psykisk krevende
  • For oss er det også viktig at hvordan du som person egner deg til jobben. Det vil bli tatt med i den totale vurderingen.

 

Vi tilbyr:

  • Engasjerte medarbeidere med høy fagkompetanse
  • Godt arbeidsmiljø, med god oppfølging og opplæring.
  • Inkluderende arbeidsliv (IA bedrift)
  • Gode pensjons og forsikringsordninger
  • Lønn etter gjeldende tariff

 

Arbeidstidsordning på avdelingene. Eikeland har medlever turnus 2-7,2-7-3-7 og Hognestad har medlever turnus 3-7, 4-7. Nattevakter arbeider 3-7,4-7

 

Om arbeidsgiveren

Haraldsplass Serio Ung er en del av stiftelsen diakonova haraldsplass, som har virksomheter innenfor sykehus, barnevern, høyskole, eldreomsorg og psykiatri. Mottoet «Kompetanse med hjertevarme» forplikter til å vise nestekjærlighet og respekt for den enkeltes personlighet og integritet gjennom engasjement, inkluderende felleskap, fokus på miljø og kamp for rettferdighet. Stiftelses konsernet vil fortsette å utvikle sin relevans for samfunnet gjennom å knytte til seg høyt kvalifiserte, engasjerte og profesjonelle medarbeidere.

Hovedkontoret til Stiftelsen ligger i Bergen.

 

Stiftelsen ønsker en fremtidig satsning og utvikling innen Barnevern gjennom Haraldsplass Serio Ung. Vi har i dag avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Her har du mulighet til å delta på en interessant og utviklende «reise» fremover.

I Rogaland har vi 2 institusjonsavdelinger. Avdeling Hognestad som tar imot ungdommer mellom 13-18 år, omsorg. Avdelingen har 4 plasser.

Avdeling Eikeland tar imot ungdom mellom 13-18 år og er behandlingsinstitusjon/ atferd høy. På avdelingen arbeider det 12 i medlever turnus og 3 nattevakter. Avdelingen har ansvar for å gjennomføring av behandling og aktiviteter rettet mot ungdommene i samsvar med behandlingsplaner. Avdelingen ligger på Undheim

Avdeling Hognestad tar imot ungdom mellom 13-18 år og er en omsorgsinstitusjon. På avdelingen arbeider det 6 i medlever turnus og 3 dag/ kveld turnus og 3 våkne nattevakter. Avdelingen tar imot ungdom med sammensatt problematikk. Avdelingen skal bidra til å skape en positiv utvikling for ungdom med særlige utfordringer, basert på størst mulig grad av tilrettelagte tiltak. Avdelingen ligger på Bryne, noen minutter kjøring fra sentrum.

 

I den forbindelse søker vi etter miljøterapeuter til våre to avdelinger Eikeland og Hognestad.

Nettverk: Facebook
Sektor: Organisasjoner
Antall stillinger: 3
Sted: Ødegårdsvegen 27, 4342 Undheim
Bransje: Annet, Helse og omsorg,Ideelle organisasjoner
Stillingsfunksjon: Barnevernspedagog,Sosionom, Vernepleier/miljøterapeut
Arbeidsspråk: Norsk

 

Spørsmål om stillingen

Priscilla L Ilic
Avdelingsleder Eikeland
96 92 58 68

Marit Skårland
Avdelingsleder Hognestad
92 92 72 59

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

 

Ødegårdsvegen 27, 4342 Undheim

Del stillingen

Selskap

Haraldsplass Serio Ung

Kontaktinfo

  • Priscilla L Ilic
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 96 92 58 68
  • Marit Skårland
  • Tittel: Avdelingsleder Hognestad
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 92 92 72 59

Lokasjon

  • Bryne
  • Undheim

Søknadsfrist

November 17, 2024

Lærarstilling i realfag ved Vang barne- og ungdomsskule – 100 % årsvikariat (Søknadsfrist 07.11.2024)

VBU2

Lærarstilling i realfag ved Vang barne- og ungdomsskule -100 % årsvikariat

 

 

Vang er ei utviklingsorientert skulekommune, der eleven si læring og utvikling står i sentrum. Me har spesielt fokus på god undervisningspraksis og inkludering. Skulen har integrert SMART-oppvekst i sin skulekvardag. Me søkjer etter deg som er fagleg sterk og engasjert lærar, og som brenn for elevane si læring og trivsel!

Vi har no ledig eit årsvikariat som lærar i realfag med undervisning i matematikk og naturfag på ungdomssteget.

 

Kva kan me tilby?

  • To-lærar system i nesten alle fag/timar – to faglærte lærarar uavhengig av klassestorleik
    100 % dekning med kvalifiserte lærarar
  • Ein nyrenovert skule med stor fleirbrukshall (klatrevegg, basseng mm)
  • Arbeidsplass med flotte uteareal og tilgang til natur og friluftsliv frå dørstokken
  • Fokus på aktiv læring og bruk av naturen
  • Friluftsaktivitetar, oppleving og utflukter på alle trinn
  • Ei allsidig personalgruppe med svært godt arbeidsmiljø!
  • Fleire sosiale (frivillige) aktivitetar kvar veke etter skuletid
  • Faglege utfordringar og gode utviklingsmoglegheiter
  • Eit svært bredt fagmiljø med lærarar, fagarbeidarar, pedagogar, helsesjukepleiar, spesialpedagogar, skulebibliotekar og vernepleiarar
  • I Vang er det godt å bu! (Sjå oppramsa fordeler nedst i annonsa)
  • Me kan hjelpe til å ordne bustad
  • Løn etter tariff, og gode forsikrings – og pensjonsvilkår

Sjå artikkel om Vang barne- og ungdomsskule i Utdanningsnytt av 29.09.23: https://www.utdanningsnytt.no/barnehage-kvalifiserte-laerere/kvalifiserte-laerere-her-er-superkommunen/374717 

Vang barne- og ungdomsskule er ein kombinert barne- og ungdomsskule, med klassetrinn frå 1. – 10.klasse og SFO. Skulen er fulldelt og har omlag 200 elevar. Skulen har eit introduksjonstilbod for nyankomne elevar frå Vang mottakssenter.

Vil du bli del av eit godt og profesjonelt læringsmiljø som har fokus på læring, utvikling og trivsel, kan dette vere skulen for deg.
Me ser etter deg som brenn for inkludering og som ser læringspotensial i alle barn. Det er viktig at du møter elevane med omsorg, tryggleik og tydelege forventingar.

 

Søknadsfrist: 07.11.2024
Arbeidsgivar: Vang Kommune
Stad: Vang i Valdres
Stillingstittel: Lærarstilling ved Vang barne- og ungdomsskule – 100 % årsvikariat
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Vikar
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4873125567

 

Arbeidsoppgåver

  • Planlegge og leie elevens læring, individuelt og i team
  • Delta og medverke i skulens profesjonsfellesskap
  • Delta og omsette skulens utviklingsarbeid i praksis
  • Medvirke til eit trygt og godt læringsmiljø og sikre eit godt skule-heim-samarbeid.

 

Kvalifikasjonar

  • Opplæringslovas krav om fagleg og pedagogisk kompetanse må vere oppfyld for å få stilling som lærar
  • Undervisningskompetanse i matematikk og naturfag på ungdomssteget
  • Fordel med spesialpedagogisk vidareutdanning
  • God digital kompetanse
  • Gode norskkunnskapar, munnleg og skriftleg.

 

Personlege eigenskapar

  • God evne til samarbeid og sjølvstendig arbeid
  • Fleksibel, positiv og løysingsorientert
  • Tek i bruk varierte arbeidsmetodar og motiverer elevane. Syte for samanheng i fagleg og sosial læring.
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Er i stand til å skape positive relasjonar til elevar, foreldre og kollegaar

Personlege eigenskapar vil verte vektlagt.

 

Vi tilbyr

  • Eit profesjonelt læringsfellesskap kor samarbeid står i sentrum
  • Tilhøyrsle i eit inspirerande, positivt og utviklande team
  • Faglege utfordringar og utviklingsmoglegheiter
  • Løn etter tariff og arbeidsvilkår etter gjeldande lov- og avtaleverk
  • Gode pensjons- og forsikringsordningar
  • Gyldig politiattest skal leverast før oppstart
  • Tilsetjing på ordinære vilkår som til einkvar tid gjeld i kommunal sektor.

 

Tyinvegen 5035, 2975 Vang i Valdres, Norge

 

 

k her

 

 

Kontaktinformasjon

Ola Erik Heen Moe
Rektor VBU
 Telefon:+47 91161741
E-post:[email protected]

 

Vang kommune som arbeidsgjevar: 

  • Ca 290 tilsette fordelt på kommunalområda: Helse og omsorg, Utdanning og kultur, Landbruk og teknisk, og Stab
  • Den viktigaste ressursen me har er våre tilsette. I Vang kommune gjer me det me kan for at tilsette skal ha det bra på arbeid!

Å bu i Vang kommune: 

  • Ei storstilt satsing på barn og unge!
  • Ein kombinert barne – og ungdomsskule, med ca 200 elever. Nyrenovert med heilt ny fleirbrukshall med klatrevegg, basseng etc. Tolærarsystem, slik at det nesten alltid er to lærarar tilstades i klasserommet. Skulen nyttar Vang sin flotte natur mykje, både ved uteskule, faget FRI-NAT (friluftsliv og natur), og spanande utflukter. I Vang er SFO gratis for alle barn!
  • Vang kommune har to barnehagar, Høre og Fredheim, begge har småbarns og storbarnsavdeling. I Vang er det løpande barnehageopptak (start når det passar dykk!) og frå august 2024 er månadsprisen per barn 1500 kr
  • Helse og omsorgstenester av god kvalitet
  • Vang kommune har personalbustadar til leige, med butid opptil 3 år
  • Byggeklare tomter fleire stadar i kommunen, alle med fantastisk utsikt!
  • I Vang finn du 2 solide kontorfellesskap, gjer som fleire andre og ta med deg arbeidet til Vang!
  • Både i Vang og resten av Valdres finn du eit yrande kulturliv, der tradisjon står i høgsete,  med blant anna tradisjonsmat, tradisjonsmusikk, tradisjonshandtverk og aktiv stølsdrift. Vang kommune har også ein god kulturskule med stort utval av tradisjonelle og moderne aktivitetar
  • I Vang står lag, foreiningar og idrett sterkt, her finn du aktivitetar for einkvar smak!
  • Vang har ein storarta natur som innbyr til friluftsliv sommar som vinter, er du glad i turar, ski, jakt og fiske så er dette staden for deg!  Vang blir sagt å ha «vestlandsfjell med austlandsklima«, og er ei bygd med landbruk, grundarar, turisme og næringsliv i eit levande og inkluderande bygdesamfunn. I Vang finn du også store delar av Jotunheimen og ikkje minst festivalen Vinjerock
  • I Vang har dei fleste kort avstand mellom arbeid, barnehage og skule. Her kan du leve eit så roleg eller så aktivt liv som du sjølv ynskjer, i ei distriktskommune med positiv folketalsutvikling
  • Meir info om korleis det er å bu i Vang og kva som skjer i Vang finn du her på VangiValdres. Kontakt gjerne Innovangsjon direkte om du tenker på å flytte til Vang!
  • Meir info om arbeids – og bumarkedet Valdres finn du på VelgValdres

 

Vang kommune er opptatt av mangfold og oppmodar kvalifiserte kandidatar til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. 

Me gjer merksam på at søkjarar kan få sitt namn gjort offentleg i søkjarlista, sjølv om det er bedt om konfidensiell behandling. Du som søkjar vil i tilfelle bli varsla på førehand om det.

Del stillingen

Selskap

Vang kommune i Valdres

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

November 7, 2024

Kokk / institusjonskokk, Stonglandet Sykehjem (søknadsfrist 03.11.2024)

Stonglandseidet sykehjem - kjøkken

Kokk/institusjonskokk på Stonglandseidet

 

 

Stonglandet sykehjem søker deg!

Vil du jobbe med mat i hjertet av vårt sykehjem, og tilføre liv gjennom god lukt og aktivitet fra kjøkkenet som gir glede og følelse av hjem for våre pasienter? Vil du bli en del av kollegiet på sykehjemmet?

Senja kommune har rundt 15 000 innbyggere og er størst innen fiskeri- og sjømat i Nord-Norge. Det er en positiv utvikling innen landbruk, industri, energi, handel og service. Innen reiseliv opplever Senja den største veksten i landsdelen med ideelle forhold for å oppleve naturen. Stonglandseidet ligger på sørsiden av Senja, 45 km fra kommunesenteret Finnsnes. Padling med kajakk, øyhopping med sykkel, toppturer/turløyper og rekreasjon i mektig natur gir minneverdige opplevelser.

Kjøkkenet leverer mellom 20- 30 middager daglig til hjemmetjenesten.

Vi har ledig:

Kokk/ institusjonskokk p.t. i 100 % fast stilling med jobb hver 2.helg.

 

Kvalifikasjonskrav:

  • Fagbrev som kokk eller institusjonskokk.
  • Ufaglærte med god erfaring innen kjøkken kan søke og vil bli vurdert dersom de forplikter seg til å ta fagbrev innen rimelig tid.
  • Kjennskap til IK-mat og HACCP er en fordel
  • Søker må beherske norsk muntlig og skriftlig.

 

Vi søker deg som:

Er kvalitetsbevisst.

Er selvstendig, engasjert, tar initiativ og fullfører oppgaver.

  • Er tilpasningsdyktig og må raskt kunne sette deg inn i nye områder og løse oppgaver og utfordringer
  • Har gode samarbeidsevner.
  • Er ansvarsfull og pliktoppfyllende.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt 

 

Vi tilbyr:

  • En spennende arbeidsplass med komplekse, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
  • Tilsetting etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
  • Lønn etter tariff og kvalifikasjoner
  • Opplæring gis

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Troms
Søknadsfrist: 03.11.2024
Tiltredelse: etter avtale
Arbeidssted: Senja

 

Kontaktpersoner:

Cecilie Halsnes
mob: +47 99157775

 

Hjemmeside:

www.senja.kommune.no

 

Adresse:

Sykehjemsveien 20 9392 Stonglandseidet

 

Stonglandseidet sykehjem – kjøkken

Senja kommune har i underkant av 15 000 innbyggere og er en av de største innen fiskeri‐ og sjømat i Norge. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser – med andre ord fra krybbe til grav. Hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet.
Vi er en nasjonalparkkommune og ble Årets fyrtårnkommune for barn og unge 2022, kåret til årets skandinaviske reisemål av National Geographic og tildelt hederlig omtale for sin kommunikasjonsstrategi og formidling i 2022 – som en av tre finalekandidater til Nordnorsk kommunikasjonspris. I år ble Ski Classic finalen i 2023, Summit 2 Senja, utpekt til det beste arrangementet blant velkjente løp som Marcialonga og Vasaloppet.
Senja kommune opplever en positiv utvikling i næringsliv, industri – eks. ferrosilisiumproduksjon – sjømat og fiskeri, landbruk, energi, reiseliv, handel og service. Sterkt lokalt eierskap og aktører som tar et betydelig samfunnsansvar, er viktig for utvikling av hele samfunnet.
Vi har mål om å være en raus, framoverlent og bærekraftig kommune, og bruker verdiene våre aktivt for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere.
Vi forventer av våre medarbeidere at de skal være bevisste på sin del av ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse i møtet med kommunen. Sammen utvikler vi kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet, gjennom å satse på medarbeiderne våre sin kompetanse og et godt samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.
Du finner mer informasjon om tjenestene våre og nyheter fra kommunen her på vår hjemmeside og i sosiale medier Facebook, Instagram, Linkedin og YouTube.

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Cecilie Halsnes
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 99157775

Lokasjon

  • Stonglandseidet

Søknadsfrist

November 3, 2024

Skogbygda barnehage: 90 % fast stilling som barne- og ungdomsarbeider (søknadsfrist 31.10.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

 

Barne- og ungdomsarbeider

 

Skogbygda barnehage, Nes kommune

Skogbygda barnehage har en ledig 90 % fast stilling som barne- og ungdomsarbeider fra 01.12.2024, med mulighet for 100% på sikt.

Barnehagen ligger idyllisk til ved skogkanten i Skogbygda i Nes kommune. Barnehagen har to avdelinger, der en avdeling er for barn 1-3 år og en avdeling for barn i alderen 3-6 år.

Vår visjon er: Et godt sted på jord, der glede og undring i leken gror. Barnehagens satsningsområde er kreativ lek og språk der målet vårt er at leken skal ha en sentral plass, barna skal oppleve et trygt og godt miljø som stimulerer språklig utvikling og fremmer nysgjerrighet, kreativitet og kunstneriske uttrykk. Barnehageutvikling står sentralt med særlig vekt på barns lek, språk og et trygt og godt barnehagemiljø.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 31.10.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Barne- og ungdomsarbeider
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 90
Webcruiter-ID: 4872650728
Startdato: 01.12.2024

Arbeidsoppgaver

Tilrettelegge for barnas lek, læring og utvikling.
Delta aktivt i det daglige arbeidet med barna i barnehagen og være en god rollemodell.
Bidra aktivt og være deltakende i planlegging, gjennomføring, vurdering og dokumentasjon av det pedagogiske og praktiske arbeidet på avdelingen.
Delta i barnehagens utviklingsarbeid.
Bygge gode relasjoner og bidra til et trygt og godt barnehagemiljø.
Bidra til et godt samarbeid i personalgruppe, foreldre og andre instanser
Arbeide i tråd med barnehagens verdier, årsplan, rammeplan og barnehageloven

Kvalifikasjoner

Fagbrev som barne- og ungdomsarbeider. Annen relevant kompetanse/erfaring kan kompensere for dette kravet.
Det er ønskelig med erfaring fra å jobbe med barn.
Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper iht. barnehagelovens §27 og §28.
Personlig egnethet vektlegges.
Den som tilsettes må fremlegge godkjent politiattest, jfr. Barnehageloven §30.

Personlige egenskaper

Du er genuint opptatt av å gjøre barns hverdag enda litt bedre enn det den allerede er.
Glad i å leke inne og ute.
Inkluderende og positivt innstilt.
Gode samarbeidsevner
Godt humør med evner til å skape gode relasjoner.
Engasjert og selvstendig.
Pliktoppfyllende, presis og fleksibel.

Vi tilbyr

Positivt arbeidsmiljø med varierte arbeidsoppgaver.
Lønn etter gjeldende tariff.
Muligheter for faglig og personlig utvikling
Samarbeid med faglig dyktige kollegaer.
Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser må oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Skogbygda barnehage, Skograndvegen 13, 2164 Ingeborgrud, Norge

Kontaktinformasjon

Anita Efraimsen, Styrer
Telefon:  479 98 089
E-post: [email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Oktober 31, 2024

Rektor Skogbygda skole (søknadsfrist 10.11.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

Rektor Skogbygda skole

Utdanningssjef, Nes kommune

Søker du en spennende lederutfordring? Da er dette jobben for deg!

Nes kommune kan tilby en utfordrende og spennende lederstilling, og du vil bli inkludert som en av 10 rektorer i en fagsterk, aktiv og positiv ledergruppe. Personalet på skolen er engasjerte og entusiastiske og jobber sammen for gode læringsresultater.

Stillingen som rektor ved Skogbygda skole er ledig for tiltredelse 1. april 2025 eller etter avtale.

Skogbygda skole ligger landlig til i den nordlige delen av kommunen. Skolen har ca. 210 elever og 30 ansatte fordelt på 7 trinn.
Satsningsområder for skolen er begynneropplæring, grunnleggende ferdigheter, elevmedvirkning og læringsmiljø. Læringsbrett har blitt et veldig viktig verktøy for læring. Det brukes i alle fag, i alle klasser. Skolen jobber systematisk med skolemiljø og sosiale ferdigheter, og har over flere år hatt svært gode læringsresultater.

Skolens visjon Raus-Innsats-Kunnskap-Trivsel (RIKT).

Personalet jobber systematisk for å heve elevenes læringsutbytte, og følger Nes kommunes handlingsplan for kvalitetsutvikling «Et løft i Nes-skolen», der hovedmålet er å gi alle elever utdanning for framtida i et godt læringsmiljø. Skolen kan vise til gode læringsresultater over mange år, og har et svært kompetent personale.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 11.11.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Ingeborgrud
Stillingstittel: Rektor Skogbygda skole
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4873613009

Arbeidsoppgaver

Sikre god inkludering, trivsel, læring og utvikling hos alle elever
Ledelse av lærings- og utviklingsarbeid samt ivareta administrative oppgaver
Videreutvikle skolens arbeid for et trygt og inkluderende læringsmiljø for alle elever og en skoledrift der SFO er inkludert
I samarbeid med elever, foresatte, medarbeidere, lokalmiljø og andre samarbeidspartnere og tjenester i kommunen, videreutvikle skolen
Tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst
Skape et godt handlingsrom for skolen gjennom effektiv økonomistyring

Kvalifikasjoner

Du har relevant høyere utdanning og pedagogisk kompetanse
Utdanning i skoleledelse gjerne på masternivå
Ledererfaring der du kan vise til gode resultater innenfor skole
Erfaring fra arbeid med begynneropplæring og læringsmiljø vektlegges
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Svært gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
Politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før tilsetting, jf. Oppl.loven § 10.9.

Personlige egenskaper

Evne til å jobbe strategisk og langsiktig med gjennomføringskraft innen blant annet fagfornyelsen, inkluderende skolemiljø og grunnleggende ferdigheter
Er tydelig og har klare visjoner for læring i framtidas skole
Du er målrettet og motiverer til felles innsats for elevenes læring og utvikling
Du er beslutningsdyktig, resultatorientert og en god strateg
Du har en lederstil som preges av involvering, tydelig kommunikasjon og mot
Du har evne til å skape en kollektiv kultur der alle bidrar
Du takler høyt tempo, samtidig som du evner å prioritere i en hektisk arbeidsdag

Vi tilbyr

En spennende og utfordrende jobb hvor du skal utvikle skolen i tråd med kommunens planverk bl.a et LØFT i Nes-skolen og helhetlig oppvekststrategi
Et aktivt og godt skoleleder-nettverk i kommunen med møtepunkter for faglig utvikling
Tett oppfølging og støtte av virksomhetsleder utdanning
Gode støttesystemer for barn og unge
Et trivelig arbeidsmiljø med et mangfold av elever
Lønn etter avtale
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Søk på stillingen her.

Adresse:Skogbygda skole, Skolevegen 25, 2164 Ingeborgrud, Norge

Kontaktinformasjon

Margareth Oddbjørg Myrlund, Virksomhetsleder utdanning
Telefon:  900 12 147
E-post:  [email protected]

Ingar Døhlen, ass.kommunedirektør
Telefon:  920 87 978
E-post:   [email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Margareth Oddbjørg Myrlund
  • Tittel: Virksomhetsleder utdanning
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 900 12 147
  • Ingar Døhlen
  • Tittel: Ass.kommunedirektør T
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 920 87 978

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

November 10, 2024

100% stilling som virksomhetsleder for Forvaltning (søknadsfrist 03.11.2024)

Rauma kommune

 

Vil du være en samfunnsengasjert leder og har bakgrunn som jurist, (siv.) ingeniør, arealplanlegger eller lignende?

 

Rauma kommune Utbygging

Stillingstittel Virksomhetsleder for Forvaltning

Type ansettelse Fast, heltid 100%

Antall stillinger 1

Søk senest søndag 3. november

Rauma kommune søker en samlende og handlekraftig leder for virksomheten Forvaltning. Som virksomhetsleder vil du spille en viktig rolle i samfunnsutvikling, planarbeid og utvikling av tjenester i en fremoverlent kommune. Virksomheten er sentral i samspillet mellom kommune, innbyggere og næringsliv. Vi søker deg med faglig tyngde og med evner og motivasjon til å lede og utvikle et omfattende virksomhetsområde med kunnskapsrike og dedikerte medarbeidere.

Stilling

100% stilling fast som virksomhetsleder for Forvaltning. Arbeidstid: Dagtid.

Arbeidssted

Tjenesteområde Utbygging har et solid og kunnskapsrikt fagmiljø lokalisert i rådhuset på Åndalsnes. Den administrative delen av tjenesteområdet er samlet med virksomhetene Forvaltning, Bygningsdrift, Kommunalteknikk og VAR. Vi har et godt og sosialt arbeidsmiljø med faglige diskusjoner, humor og stor takhøyde.

Arbeidsområde

Som virksomhetsleder vil du ha det overordnede ansvaret for kommunal forvaltning, p.t. innenfor områdene landbruk, kart og oppmåling, miljø, plan og byggesak. Du vil ha overordnet fag-, økonomi- og personalansvar innenfor virksomheten. Saksbehandleroppgaver vil ligge til stillingen, fortrinnsvis saksbehandling etter plan- og bygningsloven og saker til politiske utvalg.

Du er samlende og evner å motivere og lede 9 kunnskapsrike medarbeidere i virksomheten. Ledelse av planarbeid er eksempel på oppgaver som kan bli lagt til stillingen. Som virksomhetsleder vil dine evner til samarbeid på tvers av strukturer være en viktig egenskap. Virksomhetsleder rapporterer til utbyggingssjef og er en del av tjenesteområde Utbygging sin ledergruppe.

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning, minimum bachelornivå. Aktuell bakgrunn kan være jurist, arealplanlegger, ingeniør/ siv. ing. eller annen relevant utdanning innenfor aktuelle fagområder
  • Ledererfaring og/eller lederutdanning er en fordel
  • God kjennskap til plan og bygningsloven med tilhørende forskrifter og annet relevant lovverk
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • God digital kompetanse
  • Førerkort klasse B

Personlig egnethet

  • Du evner å motivere og lede medarbeidere med ulike typer arbeidsoppgaver
  • Du har gode samarbeidsevner og evner å lede ulike typer prosjekt og prosesser
  • Du jobber selvstendig og har gjennomføringskraft over tid
  • Du er trygg og rolig når det er på det mest krevende’
  • Du jobber systematisk og strukturert og leverer innenfor gitte tidsfrister og økonomiske rammer

Vi tilbyr:

  • Introduksjonsprogram for ledere
  • Lederutving i tverrfaglige ledersamlinger
  • Personlig og faglig utviklende arbeidsoppgaver
  • Samarbeid i et sterkt tverrfaglig miljø
  • Et positivt arbeidsmiljø med stor takhøyde mye humor!
  • God pensjonsordning i KLP

Ansettelse

Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet.

Søknad

Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: www.rauma.kommune.no/om-kommunen/ledige-stillinger/sokerveiledning/ eller [email protected].
Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og dokumenterer utdannelse og kompetanse i søknaden. Last opp aktuelle attester og vitnemål i PDF format. Lenke til vitnemålsportalen kan sendes til kontaktperson i annonsen.

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova.

 

Link til søknadsskjema: Søk her

 

Kontaktpersoner:

Tom Erik Rødven

mob: +47 91581187

[email protected]

Hjemmeside:

/www.rauma.no/

Adresse: Vollan 8a 0000 Åndalsnes

 

Rauma kommune

Velkommen til verdens beste kommune for naturglade mennesker! Hos oss kan du både ha en givende jobb og en aktiv fritid. Du har kort vei til naturopplevelser uansett hvor du befinner deg i kommunen. Kommunesenteret Åndalsnes ligger innen 1-2 timers kjøretur til Molde og Ålesund lufthavn, og Raumabanen gjør at du kan reise miljøvennlig med tog. Kommunen har et bredt og fremoverlent næringsliv og satser aktivt på turisme og gode opplevelser for alle. Kjente turistmål som Trollstigen, Romsdalseggen, Rampestreken og Romsdalsgondolen finner du her, og vi har et spennende og variert kulturliv med Rauma kulturhus som motor. Norsk fjellfestival, Trollveggen Triathlon og Rauma Rock er tre av folkefestene som skaper liv og røre. Barna har gode tilbud gjennom bl.a. Barnas turlag, speideren eller 4H. Velkommen til naturgledekommunen Rauma!

Del stillingen

Selskap

Rauma kommune

Kontaktinfo

  • Tom Erik Rødven
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91581187

Lokasjon

  • Åndalsnes

Søknadsfrist

November 3, 2024