Pedagogisk leder Årnes kulturbarnehage (søknadsfrist 08.11.2024)

 

Pedagogisk leder

 

 

Er du barnehagelærer og har et ønske om å jobbe i et sterkt faglig miljø?

Nes kommune har 3 barnehager: Auli, Skogbygda og Årnes.
Vi har nå behov for barnehagelærer i vikariat ved Årnes kulturbarnehage i perioden 01.12.24-31-07.2025, med mulighet for forlengelse.

Barnehagenes hovedmålsetning er at barna skal ha en trygg og opplevelsesrik hverdag med latter, samspill, lek og læring. Vi legger vekt på kultur, språklige og sosiale ferdigheter og viktigheten av å utvikle vennskap. Det er viktig for oss å ha et godt samarbeid med barnas hjem.

«DER UNIKE MENNESKEMØTER DANNER GRUNNMUREN FOR ET GODT LIV»

 

Søknadsfrist: 08.11.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Pedagogisk leder
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4850351200

 

Arbeidsoppgaver

  • Planlegging, gjennomføring og evaluering av pedagogisk arbeid på avdeling
  • Ansvar for å iverksette og lede det pedagogiske arbeidet
  • Ansvar for veiledning og oppfølging av barn, foresatte og personal, samt andre samarbeidspartnere
  • Samarbeid og ledelse sammen med andre pedagoger
  • Foreldresamarbeid
  • Være bidragsyter og pådriver i kommunens utviklingsprosjekt «Læringsmiljøløftet»

 

Kvalifikasjoner

  • Godkjent barnehagelærerutdanning
  • Faglig engasjement
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å lede, motivere og inspirere
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Egnethet vil bli vektlagt
  • Menn oppfordres til å søke

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder ihht. Barnehageloven §30. jf. Politiregisterloven §39.

 

Personlige egenskaper

  • Målrettet, systematisk og løsningsorientert
  • Tar initiativ og viser fleksibilitet
  • Engasjement for de estetiske fag
  • Leken
  • Er genuint interessert i det enkelte barn
  • Være god på å inkludere alle barn i det allmennpedagogiske fellesskapet
  • En god team-jobber
  • Omsorgsfull og har et stort hjerte
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Positive arbeidskolleger
  • Godt arbeidsmiljø i en barnehage med stort fokus på det kulturelle fellesskapet
  • Støtte og veiledning
  • Veiledning til nyutdannede
  • Kompetanseutvikling ihht. egen plan
  • Lønn etter gjeldende tariff, pluss tillegg for pedagogisk leder
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Rekrutteringstilskudd

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Kjuushagen 11, 2150 Årnes, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Marte Aune Palmesen
Styrer
 Telefon:95977730
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

November 8, 2024

Faste stillingar og vikariat ledig ved Sulatunet (søknadsfrist 11.11.2024)

Auli skole – Barne- og ungdomsarbeider/ matansvarlig SFO (søknadsfrist 07.11.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

Barne- og ungdomsarbeider/ matansvarlig SFO

 

 

Auli skole SFO trenger en dyktig medarbeider med matansvar. Vi søker etter deg som har et ønske og en evne til å aktivisere barn gjennom lek og aktivitet, Hos oss er vi gode forbilder og viktige bidragsytere til barns sosiale og faglige utvikling.

Auli skole har i underkant av 300 elever fordelt på 13 klasser, hvorav 111 av dem går på SFO. Barna er fordelt på to baser. Base 1 består kun av 1.trinn, mens base 2 består av barn fra 2.-4.trinn. Auli skole er trivselslederskole, der vi bruker TL- aktivitetene også i SFO tid.

Skolen er nå i en byggeprosess, ny skole står ferdig våren 2025 og der skal SFO flytte inn sammen med 1.-4.trinn.

I tilknytning til skolen er det gode buss- og togforbindelser.

På vår SFO er vi opptatt av å bygge gode relasjoner til barna, og at de voksne skal være trygge og gode rollemodeller. Vi jobber med sosial kompetanse/relasjonsarbeid og læringsmiljøløftet som våre satsningsområder i vårt utviklingsarbeid.

Vi søker etter en medarbeider i 60% stilling som kan være matansvarlig. Denne jobber vil gå ut på å forberede mat, gjennomføre måltider, oppvask og delta i barnas hverdag.

 

Søknadsfrist: 07.11.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Auli
Stillingstittel: Barne- og ungdomsarbeider/ matansvarlig
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 60
Webcruiter-ID: 4873450240

 

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge, lede, veilede og aktivisere barn på en trygg, tydelig og positiv måte
  • Legge til rette for barns utfoldelse i lek og skape gode lekemiljøer
  • Delta og bidra aktivt i pedagogisk diskusjon med et lærende fellesskap i skole og SFO
  • Bidra til å følge opp planer for SFO
  • Samarbeide med SFO-leder, baseleder, øvrige ansatte ved SFO, skolen, foreldre og andre samarbeidspartnere
  • Legge til rette for at barn og foreldre opplever trygghet, tilhørighet, omsorg og trivsel
  • Være en aktiv bidragsyter til et inkluderende skolemiljø
  • Delta aktivt i lek og aktivitet med barn
  • Planlegge, bestille og forberede mat i henhold til mattilsynet
  • Ha oversikt over og ansvar for allergier og andre mathensyn
  • Gjennomføre måltider i tråd med rammeplan sammen med personalet
  • Kunne utføre avfallshåndtering innenfor regelverket hos Nes kommune

 

Kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig med fagbrev som barne- og ungdomsarbeider. Annen relevant kompetanse eller erfaring kan kompensere for manglende fagbrev.
  • Erfaring med å jobbe med barn er ønskelig.
  • I tillegg til å ha interesse og kunnskap, må du kunne utføre matlaging.
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig.
  • Personlig egenskaper vektlegges.

De som tilsettes må levere politiattest i henhold til opplæringsloven § 17-11 før tiltredelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse.

 

Personlige egenskaper

  • Du er strukturert og god på å planlegge
  • Du har godt humør og er god på å samarbeide med foreldre og ansatte
  • Du er engasjert, tar ansvar og ønsker å bidra med din kompetanse
  • Du bidrar til er godt skole- og arbeidsmiljø
  • Du er god på å bygge relasjoner og ser viktigheten i dette
  • Du våger å ta initiativ
  • Du er fleksibel og kan håndtere utfordrende og krevende situasjoner
  • Du har et stort engasjement rundt barns trivsel og utvikling
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du er positiv og bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Du mestrer å arbeide i et til tider stressende miljø, er fleksibel og løsningsorientert
  • Du må kunne jobbe selvstendig, planlegge og bestille i henhold til frister og budsjett

 

Vi tilbyr

  • Inkluderende og engasjerte kolleger
  • Varierte og spennende arbeidsdager
  • Veiledning og oppfølging
  • Lønn etter gjeldene tariff
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Grensevegen 18, 1929 Auli, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Nina Hultquist
SFO leder
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

November 7, 2024

Troms og Finnmark friomsorgskontor, avd. Hammerfest: Førstekonsulent / rådgiver (søknadsfrist 10.11.2024)

 

Rådgiver / førstekonsulent

 

 

  • Troms og Finnmark friomsorgskontor, Avdeling Hammerfest
  • Sjøgata 8-10, 9600 Hammerfest

 

Om jobben

Stillingstittel: Rådgiver / førstekonsulent
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest søndag 10. november

 

 

Gå til søknad

 

 

Om stillingen

Ved Troms og Finnmark friomsorgskontor, avd. Hammerfest har vi ledig en fast stilling som førstekonsulent/rådgiver.

Friomsorgens hovedoppgaver er å gjennomføre dommer med samfunnsstraff, gjennomføring av betingede dommer med vilkår om program mot ruspåvirket kjøring og narkotikaprogram med domstolskontroll, følge opp prøveløslatte som er ilagt møteplikt, og gjennomføre ubetingede dommer med elektronisk kontroll, og å utarbeide personundersøkelser til bruk i straffesaker.

Troms og Finnmark friomsorgskontor har hovedkontor i Tromsø med avdelinger i Kirkenes, Hammerfest og Harstad med i alt 32 ansatte.

Hammerfestavdelingens arbeidsområde omfatter 10 kommuner hovedsakelig i Vest-Finnmark: Alta, Loppa, Hasvik, Hammerfest, Måsøy, Nordkapp, Porsanger, Kautokeino, Gamvik og Lebesby.

Nærmere opplysninger om Troms og Finnmark friomsorgskontor finnes på www.kriminalomsorgen.no

 

Arbeidsoppgaver

  • ansvar for gjennomføring av ulike straffereaksjoner og gjennomføringsformer knyttet til soning av straff i samfunn
  • utarbeide personundersøkelser til bruk i straffesaksgangen
  • gjennomføre lovbruddsrelaterte samtaler og programvirksomhet
  • drive planmessig endringsarbeid ved å tilrettelegge for et kriminalitetsforebyggende innhold i straffen, herunder samarbeid med oppdragsgivere, hjelpeapparat og øvrig privat og offentlig nettverk

Den som ansettes må påberegne endringer i ansvars- og arbeidsområde

 

Utdanning og erfaring

Du må ha

  • 3-årig sosialfaglig utdanning, eller annen relevant høgskole- eller universitetsutdanning, på minimum bachelornivå
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • førerkort kl. B da reisevirksomhet må påregnes
  • erfaring med planmessig arbeid ønskelig

 

Personlige egenskaper

  • det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet; herunder at søker har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • har evne til å arbeide selvstendig og systematisk
  • har beslutningsevne, er fleksibel og har evne til etisk refleksjon

 

Vi tilbyr

  • meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
  • gode pensjons, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
  • dagtidsstilling med fleksitidsordning
  • trening i arbeidstiden
  • det er opparbeidet egne hjemreiseordninger for ansatte som har tilhørighet/hjemadresse utenfor Finnmark fylke
  • alle som bor og arbeider i Finnmark kan få en årlig skattefri nedskriving av studielånet på inntil 10 % av det opprinnelige lånebeløpet – maksimalt kr 25.000,- per år
  • flytter du til Hammerfest får du som betaler skatt automatisk et inntektsfradrag i alminnelig inntekt på kr 15.000,- (skatteklasse I) / kr 30.000,- (skatteklasse II).

    Her finner du en oversikt over fordeler du kan oppnå ved å flytte til Hammerfest

  • Stillingen lønnes som førstekonsulent kode 1408 med årslønn på 502 300 – 584 500 eller rådgiver kode 1434 med årslønn på 540 500 – 635 400 avhengig av kvalifikasjoner. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.

 

Generell informasjon

Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.

Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.

Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.

Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Tone Paulse, avdelingsleder, tlf. 957 61 007 eller Jens E. Holand, Enhetsleder, tlf. 930 22 634.

Søknad og CV sendes elektronisk via linken «Søk stillingen» på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.

 

Kontaktperson for stillingen

Tone Paulsen
Avdelingsleder
957 61 007

 

Om bedriften

Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her.

Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor. Region nord omfatter 6 fengsler og 3 friomsorgskontor med ca 550 ansatte i Trøndelag, Nordland, Troms og Finnmark. Regionadminisrasjonen ligger i Trondheim. Troms og Finnmark friomsorgskontor har hovedkontor i Tromsø med avdelinger i Kirkenes, Hammerfest og Harstad med til sammen 32 ansatte.

Sektor: Offentlig

Del stillingen

Selskap

Kriminalomsorgen Region Nord

Kontaktinfo

  • Tone Paulsen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 957 61 007

Lokasjon

  • Hammerfest

Søknadsfrist

November 10, 2024

100% ledig soknediakon i vakre Varanger og Tana Diakon, Nesseby Sokn (søknadsfrist 30.11.2024)

 

100% ledig soknediakon i vakre Varanger og Tana

 

 

  • Nesseby Sokn
  • Endresens vei 5, 9840 Varangerbotn

 

Om jobben

Nesseby og Tana kommune har ca. 3800 innbyggere, er et flerkulturelt samfunn og har ny bosetning av flyktninger.

Vi søker etter en allsidig og engasjert person i fast 100 % stilling som soknediakon i Polmak, Tana og Nesseby sokn

Stillingstittel: Diakon
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast
Arbeidstid: Dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 30. november

Send søknad til: [email protected]

 

Hva vi ser etter

Kvalifikasjonskrav:

Utdanning i samsvar med Tjenesteordning og kvalifikasjonskrav for diakoner i Den norske kirke. Søkere med annen faglig- og relevant utdanning/praksis kan også søke.

 

Vi søker etter en person som:

  • Har evne til å arbeide selvstendig og ta initiativ.
  • Har evne til å motivere og engasjere mennesker.
  • Har gode samarbeidsevner.
  • Har evne til å skape kontakt og bygge relasjoner.

Personlig egnethet vil bli vektlagt. Under ellers like vilkår vil søkere som kan samisk skriftlig og muntlig bli foretrukket. Søkere må være medlem av Den norske kirke. Politiattest kreves.

 

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgaver vil blant annet være:

  • Lede menighetens diakonitjeneste i samsvar med gjeldende plan for diakoni i Den norske kirke som sier: <<Diakoni er kirkens omsorgstjeneste>>
  • Rekruttere frivillige til diakonale tjenester i samarbeid med resten av staben og menighetsrådet.
  • Oppsøkende virksomhet.
  • Omsorg for syke og eldre.
  • Sorgarbeid
  • Barne- og ungdomsarbeid.
  • Deltakelse på kirkelige handlinger og gudstjenester med diakonale tema
  • Deltakelse i stabs- og menighetsfellesskap og aktiviteter.

 

Vi tilbyr

Stillingen deles 50/50 i hvert sokn. Nesseby Kirkelig fellesråd er arbeidsgiver for soknediakonen og forvalter stillingen i henhold til lover, regler og avtaleverk. Når soknediakonen tjenestegjør i Polmak og Tana sokn er kirkevergen i Polmak og Tana delegert arbeidsgiveransvar for stillingen og forvalter denne i henhold til lover, regler og avtaleverk. Soknediakonen har kontor i begge sokn. En del kvelds- og helgearbeid inngår i arbeidstiden.

Stillingen lønnes etter Hovedtariffavtalens stillingskode Diakon, alt. Diakonimedarbeider. Pensjonsinnskudd til KLP. Det forutsettes bruk av egen bil i tjenesten. Skyssgodtgjørelse. 6 måneders prøvetid. For Finnmark gjelder regler med nedskriving av studielån i Statens lånekasse med inntil kr. 30 000 pr. år og særskilt skattefradrag. Vilkår for stillingen følger lover og avtaler som gjelder til enhver tid.

 

Kontaktperson for stillingen

Ann Sissel Andersen
Kirkeverge/Daglig leder
91686155
[email protected]

 

Om bedriften

Soknene Nesseby, Polmak og Tana tilhører Indre Finnmark prosti og inngår i samisk språkområde. Soknene betjenes av en sokneprest, en prest under utdanning, kateket, tolk/ menighetssekretær, organister, klokker, kirkegårdsmedarbeidere, kirketjenere, gravere og kirkeverger.

Søknad med CV sendes til Nesseby kirkelig fellesråd på e-post: [email protected]

Ved evt. intervju medbringes vitnemål og attester.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.nessebymenighet.no

Del stillingen

Selskap

Nesseby Sokn

Kontaktinfo

  • Ann Sissel Andersen
  • Tittel: Kirkeverge/Daglig leder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 91686155

Lokasjon

  • Varangerbotn

Søknadsfrist

November 30, 2024

Sykepleier vikariat, Drangedal sjukeheim (søknadsfrist 04.11.2024)

 

Sykepleier

 

 

Drangedal sjukeheim har ledig svangerskapsvikariat. Vi ønsker en sykepleier som er ute ute etter en spennende jobb med varierte arbeidsoppgaver sammen med dyktige kolleger.
Det er et vikariat med turnusarbeid, dag/kveld og noen netter. Arbeid hver 3.helg.
Sjukeheimen består av korttidsavdeling, langtidsavdeling, samt at vi også har rehabiliteringspasienter og avlastningsopphold for pasienter.

 

Søknadsfrist: 04.11.2024
Arbeidsgiver: Drangedal kommune
Stillingstittel: Sykepleier
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4874918871
Startdato: 02.01.2025
Sluttdato: 05.10.2025

 

Arbeidsoppgaver

  • Utføre direkte pasientrettet arbeid i tråd med gjeldende krav til kvalitet. Man må yte god pleie, kunne gjøre relevante observasjoner og igangsette nødvendig behandling
  • Jobbe i tverrfaglige team med både assistenter, helsefagarbeidere, sykepleiere, leger, fysioterapeuter og ledere på en måte som fremmer god kvalitet på tjenesten
  • Samhandling med pårørende
  • Vurdere akutte tilstander
  • Kunnskapsformidling
  • Dokumentasjon

 

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisasjon som sykepleier
  • Gode IKT kunnskaper
  • Håndtere digitale verktøy

 

Personlige egenskaper

  • Evne til å utføre oppgaver selvstendig og strukturert i en travel hverdag
  • Være fleksibel og problemløsendende
  • Ansvarsbevisst og pålitelig
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Være nysgjerrig og ha evne/vilje til å bidra med egen kompetanse, og å lære av andres kompetanse
  • Du må kunne ivareta et godt samarbeid med kolleger, pårørende og pasienter, og gjennom dette medvirke til gode relasjoner.
  • Faglig engasjement og evne til å arbeide både selvstendig og tverrfaglig
  • God formidlingsevne på norsk både muntlig og skriftlig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Samarbeid med faglig dyktige kolleger
  • Lønn etter tariff
  • God pensjonsordning – Sjekk her! KLP

 

Myrveien 5, 3750 Prestestranda, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Linda B. Aasen
Leder
 Telefon:35997204

 

Drangedal kommune har i underkant av 4100 innbyggere og ligger sørvest i Vestfold og Telemark. Kommunen er brukerorientert og opptatt av å levere gode tjenester til kommunens innbyggere og næringsliv. Dette innebærer blant annet å ta i bruk elektroniske løsninger. Det er fullt utbygd fibernett i hele kommunen. Drangedal er en del av Grenlandssamarbeidet med nærhet til byene i Grenland, og har sentral beliggenhet med stopp langs Sørlandsbanen.

Drangedal har nærhet til kysten med skjærgården, til skog og hei, og til fjellet med Gautefall skisenter og biathlonanlegg med helårsdrift. Tokevannet med sine 365 øyer har rike muligheter for friluftsliv og rekreasjon. Stedsutviklingsprosjektet Toke Brygge har skapt ny aktivitet og attraktivitet i sentrum. Drangedal har et rikt kultur- og foreningsliv der den flotte kultur- og kinosalen Tokestua står sentralt som møteplass for ulike aktivitetstilbud.

I Drangedal Kommune ønsker vi mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming eller etnisk tilhørighet.Arbeidstakere i Drangedal Kommune tilsettes på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldende lover, tariffavtale, reglement og arbeidsavtaler. Les mer her

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Drangedal kommune vil informere søkere dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes.

Del stillingen

Selskap

Drangdal kommune

Kontaktinfo

  • Linda B. Aasen
  • Tittel: Leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 35997204

Lokasjon

  • Drangedal

Søknadsfrist

November 4, 2024

Sykepleiere, Drangedal sjukeheim (søknadsfrist 04.11.2024)

Drangedal sjukeheim, Drangedal kommune

 

 

Drangedal Sjukeheim har behov for 2 sykepleiere som er ute etter en spennende jobb med varierte arbeidsoppgaver sammen med dyktige kolleger.

Det er to ledige faste stillinger, en på 100 % og en på 80% med turnusarbeid, dag/kveld og noen netter. Arbeid hver 3.helg.

Spesifiser i søknaden hvilken stilling du søker på.

Sjukeheimen består av korttidsavdeling, langtidsavdeling, samt at vi også har rehabiliteringspasienter og avlastningsopphold for pasienter.

 

Søknadsfrist: 04.11.2024
Arbeidsgiver: Drangedal kommune
Stillingstittel: Sykepleier
Stillinger: 2
Heltid/Deltid: Heltid, Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100, 80
Webcruiter-ID: 4874506999
Startdato: 02.01.2025

 

Arbeidsoppgaver

  • Utføre direkte pasientrettet arbeid i tråd med gjeldende krav til kvalitet. Man må yte god pleie, kunne gjøre relevante observasjoner og igangsette nødvendig behandling
  • Jobbe i tverrfaglige team med både assistenter, helsefagarbeidere, sykepleiere, leger, fysioterapeuter og ledere på en måte som fremmer god kvalitet på tjenesten
  • Samhandling med pårørende
  • Vurdere akutte tilstander
  • Kunnskapsformidling
  • Dokumentasjon

 

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisasjon som sykepleier
  • Gode IKT kunnskaper
  • Håndtere digitale verktøy

 

Personlige egenskaper

  • Evne til å utføre oppgaver selvstendig og strukturert i en travel hverdag
  • Være fleksibel og problemløsendende
  • Ansvarsbevisst og pålitelig
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Være nysgjerrig og ha evne/vilje til å bidra med egen kompetanse, og å lære av andres kompetanse
  • Du må kunne ivareta et godt samarbeid med kolleger, pårørende og pasienter, og gjennom dette medvirke til gode relasjoner
  • Faglig engasjement og evne til å arbeide både selvstendig og tverrfaglig
  • God formidlingsevne på norsk både muntlig og skriftlig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • At du kan bidra til å utgjøre en forskjell til våre pasienter.
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Samarbeid med faglig dyktige kolleger
  • Lønn etter tariff
  • God pensjonsordning – Sjekk her! KLP

 

Myrveien 5, 3750 Prestestranda, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Linda B. Aasen
Leder
 Telefon:35997204

 

Drangedal kommune har i underkant av 4100 innbyggere og ligger sørvest i Vestfold og Telemark. Kommunen er brukerorientert og opptatt av å levere gode tjenester til kommunens innbyggere og næringsliv. Dette innebærer blant annet å ta i bruk elektroniske løsninger. Det er fullt utbygd fibernett i hele kommunen. Drangedal er en del av Grenlandssamarbeidet med nærhet til byene i Grenland, og har sentral beliggenhet med stopp langs Sørlandsbanen.

Drangedal har nærhet til kysten med skjærgården, til skog og hei, og til fjellet med Gautefall skisenter og biathlonanlegg med helårsdrift. Tokevannet med sine 365 øyer har rike muligheter for friluftsliv og rekreasjon. Stedsutviklingsprosjektet Toke Brygge har skapt ny aktivitet og attraktivitet i sentrum. Drangedal har et rikt kultur- og foreningsliv der den flotte kultur- og kinosalen Tokestua står sentralt som møteplass for ulike aktivitetstilbud.

I Drangedal Kommune ønsker vi mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming eller etnisk tilhørighet.Arbeidstakere i Drangedal Kommune tilsettes på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldende lover, tariffavtale, reglement og arbeidsavtaler. Les mer her

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Drangedal kommune vil informere søkere dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes.

Del stillingen

Selskap

Drangdal kommune

Kontaktinfo

  • Linda B. Aasen
  • Tittel: Leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 35997204

Lokasjon

  • Drangedal

Søknadsfrist

November 4, 2024

Kirkenes vgs – Assisterende rektor (søknadsfrist 12.11.2024)

 

 

Assisterende rektor – Kirkenes vgs

 

 

Om stillingen

Vi søker en engasjert og utviklingsorientert assisterende rektor til Kirkenes videregående skole!

Assisterende rektor skal sammen med rektor legge til rette for en kultur der elevens læring er hovedfokus, og er med å lede og videreutvikle skolen og skolens ledergruppe. Kvinner oppfordres til å søke.

 

Arbeidsoppgaver

Assisterende rektor er rektors stedfortreder, og er en samlende leder for hele skolen. Assisterende rektor vil få ansvar for noen fagområder på skolen, og personalansvar for noen fagstillinger. I stillingen ligger ansvar knyttet til pedagogisk utviklingsarbeid, kompetanseheving og /-planer for skolens ansatte, oppfølging av eksamen, eksamensordninger og skoleadministrativt system, og utvikling og oppfølging av skolens arbeid med elevenes faglige utvikling og skolemiljø. Stillingen kan også innebære andre administrative oppgaver. Oppgaveporteføljen vil tilpasses og sees i sammenheng med rektors ansvar og oppgaver.

 

Krav til kompetanse

  • Relevant høyere utdanning med minimum 180 SP, og god kunnskap om videregående skole.
  • Godkjent undervisningskompetanse for videregående skole. Det er en fordel med undervisningserfaring, spesielt fra vgs.
  • Dokumentert ledererfaring, erfaring fra skoleutvikling/pedagogisk utviklingsarbeid og skikkethet for stillingen vil bli tillagt stor vekt.
  • Dersom den som tilsettes mangler formell lederutdanning, må det påregnes at slik utdanning må gjennomføres.

 

Personlige egenskaper

Dine holdninger og lederstil kjennetegnes ved

– at eleven og elevens læring og utvikling, læringsmiljø, og trivsel er satt i sentrum

– at du er endringsvillig og utviklingsorientert, systematisk og har evne til å analysere skolens praksis

– et sterkt engasjement og god evne til å lede, motivere, veilede og støtte dine medarbeidere

– at du er åpen og tydelig og har gode kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevner

– høy integritet og at du er lojal og har god organisasjons- og rolleforståelse.

– at du er kvalitetsorientert og opptatt av effektiv ressursbruk og gode resultater

– evne og vilje til å ta del i overordnet planlegging og ledelse av skolen

 

Vi tilbyr

  • Dekning av utgifter i forbindelse med intervju
  • Tilsetting i henhold til gjeldende lover, reglement og avtaler
  • Meget god pensjonsordning
  • Hjelp med å skaffe bolig
  • Å dekke flytteutgifter
  • Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer) 
  • Søknad skal sendes elektronisk via denne siden

 

Andre opplysninger

  • Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
  • Vitnemål og attester forevises ved et eventuelt intervju.
  • Viktig informasjon til deg som skal søke
  • Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.
  • Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.
  • Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler. 
  • Før eventuell tilsetting i Finnmarks fylkeskommunes tannhelsetjeneste må politiattest fremlegges jf. helsepersonelloven sine regler.  
  • En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

 

Om Finnmark fylkeskommune

Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.

Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.

Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.

 

Kirkenes videregående skole

Kirkenes videregående skole er en av de største skolene i Finnmark, og har et bredt undervisningstilbud innen yrkesfaglig og studieforberedende utdanning.Kirkenes og Sør-Varanger har et rikt idretts- og kulturtilbud, og svært gode forhold for å drive ulike typer friluftsliv. Skolen ligger i hjertet av Barentsregionen, og gjennom samarbeidsprosjekter med Finland og Nord-Sverige, ønsker vi å spille en aktiv rolle i den kulturelle og næringsmessige utviklinga som finner sted i Barentsregionen. Vi har tett samarbeid med Fagskolen innen Anlegg og bergverk, som er en del av Fagskolen i Nord. Vi jobber for et fellesskap bygget på felles verdier og holdninger der alle er synlige for hverandre. Ved å sette søkelys på sammenhengen mellom tilstedeværelse og læring, gode vurderingsformer og trygge relasjoner, har skolen forbedret resultatene innenfor trivsel, læringsutbytte og gjennomføringsgrad. Samarbeid med rom for individuell utvikling, der den enkeltes bidrag til profesjonsfellesskapet verdsettes, står sentralt blant skolens verdier.
Mer informasjon om skolen finner du på skolens hjemmeside på www.kirkenes.vgs.no

 

Spørsmål om stillingen

Øystein Hansen
410 26 991
[email protected]

Kari Pettersen
922 50 181
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 12. november 2024
Arbeidsgiver: Finnmark fylkeskommune (FFK)
Kommune: Sør-Varanger
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Hessengveien 10, 9912 Hesseng

Del stillingen

Selskap

Troms og Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Kirkenes

Søknadsfrist

November 12, 2024

Stord vgs – Undervisningsstilling TIF – fast (søknadsfrist 01.11.2024)

 

Undervisningsstilling teknologi- og industrifag – fast

 

 

Stord vidaregåande skule er ein kombinert skule med studieførebuande og yrkesfagleg utdanning. Skulen ligg sentralt i regionssenteret Leirvik. Totalt har skulen om lag 850 elevar, fordelt på utdanningsprogramma Idrett, Medium og kommunikasjon, Musikk, dans og drama, Studiespesialisering, Bygg- og anleggsteknikk, Elektro og datateknologi, Teknologi- og industrifag, Sal, service og reiseliv, samt Informasjonsteknologi og medieproduksjon. Skulen tilbyr også opplæring for vaksne og me har kursverksemd i forskjellige fag.

Stord vidaregåande skule skal hausten 2025 starte opp alle yrkesfag i den nye skulen som vert bygd på Vabakkjen. Skulen har høge ambisjonar for elevane si læring og eit engasjert personale arbeider for å skapa eit trygt læringsmiljø. Skulen legg vekt på samarbeid med lokalmiljø, arbeidsliv og grunnskular. Me er knutepunktskule for spesialundervisning i Sunnhordland og tilbyr undervisning i tilrettelagte grupper.

Skulen har ledig ei 100 % fast stilling innan teknologi- og industrifag (mekaniske fag). Me søkjer deg som har interesse for teknologifaget, gjerne med bakgrunn frå industri eller liknande. Me ser etter deg som kan vera ein tydeleg vaksen og god rollemodell for ungdom.

 

Søknadsfrist: 01.11.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Stord
Stillingstittel: Undervisningsstilling teknologi- og industrifag – fast
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4873184893

 

Arbeidsoppgåver

  • Planleggja, gjennomføra og evaluera undervisning
  • Samarbeida med andre på skulen
  • Kontakt og samarbeid med næringsliv i regionen

 

Kvalifikasjonar

  • Me søkjer deg som har bakgrunn frå teknologi- og indistrifag, gjerne erfaring med opplæring av andre.
  • Fagbrev/sveinebrev i det aktuelle faget, samt 4 års yrkespraksis etter fullført utdanning
  • Alle undervisningsstillingar krev relevant fagleg og praktisk utdanning. Fylkeskommunen legg til rette for å ta yrkesteori og pedagogikk i stillinga. Søkjarar som ikkje oppfyller krava, kan tilsetjast på vilkår.
  • Den som vert tilsett i Vestland fylkeskommune må leggja fram godkjent politiattest.
  • Alle nytilsette i Vestland fylkeskommune får ei prøvetid på 6 månader

 

Personlege eigenskapar

  • Har gode evner til å kommunisera, rettleia og motivera
  • Kan arbeida både sjølvstendig og saman med andre
  • Likar å omgåast ungdom
  • Er systematisk og nøyaktig

 

Vi tilbyr

  • Lønn og lønnsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønnspolitikk
  • Gode pensjons- og låneordningar i Statens pensjonskasse
  • Engasjert fag- og arbeidsmiljø
  • Spennande arbeid i samspel med elevar, føresatte og kollegaer

 

Saghaugen 3, 5411 Stord, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Per Inge Stensletten
avdelingsleiar
 Telefon:99453450

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Per Inge Stensletten
  • Tittel: avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 99453450

Lokasjon

  • Stord

Søknadsfrist

November 1, 2024

Stord vgs – Undervisnings – stilling Elektrofag (søknadsfrist 01.11.2024)

 

Undervisningsstilling Elektrofag – fast

 

 

Stord vidaregåande skule er ein kombinert skule med studieførebuande og yrkesfagleg utdanning. Skulen ligg sentralt i regionssenteret Leirvik. Totalt har skulen om lag 850 elevar, fordelt på utdanningsprogramma Idrett, Medium og kommunikasjon, Musikk, dans og drama, Studiespesialisering, Bygg- og anleggsteknikk, Elektro og datateknologi, Teknologi- og industrifag, Sal, service og reiseliv, samt Informasjonsteknologi og medieproduksjon. Skulen tilbyr også opplæring for vaksne og me har kursverksemd i forskjellige fag.

Stord vidaregåande skule skal frå hausten 2025 starte opp alle yrkesfaga på den nye skulen som vert bygd på Vabakkjen. Skulen har høge ambisjonar for elevane si læring og eit engasjert personale arbeider for å skapa eit trygt læringsmiljø. Skulen legg vekt på samarbeid med lokalmiljø, arbeidsliv og grunnskular. Me er knutepunktskule for spesialundervisning i Sunnhordland og tilbyr undervisning i tilrettelagte grupper.

Skulen har ledig ei 100 % fast stilling innan elektrofag. Det er ynskjeleg at ein kan undervisa i både automasjon- og elektrofag. Me søkjer deg som har interesse for faget, og kan vera ein tydeleg klasseleiar og god rollemodell for ungdom.

 

Søknadsfrist: 01.11.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Stord
Stillingstittel: Undervisningsstilling Elektrofag – fast
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4873190613

 

Arbeidsoppgåver

  • Planleggja, gjennomføra og evaluera undervisning
  • Samarbeida med andre på skulen
  • Kontakt og samarbeid med næringsliv i regionen

 

Kvalifikasjonar

  • Me søkjer deg som har bakgrunn frå elektrobransjen, gjerne erfaring med opplæring av andre
  • Fagbrev/sveinebrev i det aktuelle faget, samt 4 års yrkespraksis etter fullført utdanning
  • Alle undervisningsstillingar krev relevant fagleg og praktisk utdanning. Fylkeskommunen legg til rette for å ta yrkesteori og pedagogikk i stillinga. Søkjarar som ikkje oppfyller krava, kan tilsetjast på vilkår. Det er ynskjeleg at du har teknisk fagskule eller liknande.
  • Den som vert tilsett i Vestland fylkeskommune må leggja fram godkjent politiattest.
  • Alle nytilsette i Vestland fylkeskommune får ei prøvetid på 6 månader

Det er ynskjeleg at du har:

  • Digital kunnskap og interesse for programmering, robotisering og automatisering

 

Personlege eigenskapar

  • Har gode evner til å kommunisera, rettleia og motivera
  • Kan arbeida både sjølvstendig og saman med andre
  • Likar å omgåast ungdom
  • Er systematisk og nøyaktig

 

Vi tilbyr

Lønn og lønnsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønnspolitikk
Gode pensjons- og låneordningar i Statens pensjonskasse
Engasjert fag- og arbeidsmiljø
Spennande arbeid i samspel med elevar, føresatte og kollegaer

 

Saghaugen 3, 5411 Stord, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Per Inge Stensletten
avdelingsleiar
 Telefon:99453450

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Per Inge Stensletten
  • Tittel: avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 99453450

Lokasjon

  • Stord

Søknadsfrist

November 1, 2024