Barnehagelærere (søknadsrfrist 01.04)

 

Barnehagelærere søkes

 

Barnehagelærere søkes

Fiskerihovedstaden Båtsfjord i FINNMARK er en kommune med omkring 2 300 innbyggere. Vil du oppleve vinterstormer, midnattssol, kongekrabbe, fisk og hyggelig mennesker i et konsentrert og svært aktivt fiskevær, i Finnmark? Vi har en svært aktiv kulturskole, gode muligheter til jakt og fiske, turmulighetene og en attraktiv lakseelv et steinkast unna. Båtsfjord har et næringsliv med stort lokalt samfunnsengasjement, som er nytenkende og en pådriver for utvikling i kommunen.

Båtsfjord har god kommunikasjon med fly og hurtigrute.

Båtsfjord – kommunen der du vil trives. Les mer på www.batsfjord.kommune.no.

Arbeidsgiver ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere!

Om stillingen

Båtsfjord kommune har to barnehager med 4 avdelinger hver, fordelt på små- og storbarns avdeling. Kommunen har god dekning på pedagoger, men ønsker flere.

Båtsfjord Kommune skal bygge helt ny skole! Båtsfjord Kommune skal også bygge ny barnehage!

Synes du det høres spennende ut? Søk jobb i Båtsfjord Kommune!

I Båtsfjord kommunes barnehager er det ledig et antall stillinger, som barnehagelærer med tiltredelse snarest, og tiltredelsesdato kan diskuteres. Ansvar som pedagogisk leder må påregnes, og godtgjøres da med ekstra tillegg.

Vi ønsker søkere med:

  • godkjent barnehagelærerutdanning, eller annen pedagogisk utdanning med videreutdanning i barnehagepedagogikk
  • ledererfaring, men også nyutdannet personell ansettes
  • evne til samarbeid/fleksibilitet og vilje til utvikling til beste for barn og voksne, positiv innstilling og godt humør
  • personlig egnethet og gode lederegenskaper

Vi tilbyr:

  • Flere gunstige ordninger som følge av tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark
  • 5 planleggingsdager i året og lederteam for styrer og pedagogiske ledere
  • Kompetanseheving etter oppsatt plan med regional kompetanseutvikling, som har hovedfokus på arbeid med tema – relasjoner med pedagogisk analyse som verktøy
  • Godt arbeidsmiljø og utfordringer i barnehager i endring
  • Veiledning og faglig samarbeid både internt og tverrfaglig
  • Gode lønnsbetingelser – Startlønn med 10 års ansiennitet
  • God pedagogdekning
  • Vikarordning ved fravær
  • Flyttegodtgjørelse
  • Et tettsted med korte avstander til næringsliv og flott natur

Generelt:

  • Menn oppfordres til å søke
  • Utenlandske søkere må beherske norsk språk jf barnehageloven §28 og ha godkjenning iht krav fra
  • Utdanningsdirektoratet
  • Før tiltredelse må gyldig politiattest ihht.§ 30 i barnehageloven fremlegges
  • Prøvetid 6 måneder

For øvrig skjer ansettelsen på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglementer.
Alle henvendelser behandles konfidensielt frem til søknadsfristens utløp. Deretter vil det utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker søknaden sin unntatt offentlighet må grunngi dette særskilt i søknaden. I henhold til ny offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om og ikke bli oppført på søkerlisten.
Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne side. For søkere som ikke er ansatt i Båtsfjord Kommune ønskes det to referanser.

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

Virksomhetslederne Britt M Hansen, epost [email protected], tlf 975 62946, Eller Susanne Antonsen, epost [email protected], tlf 926 30927.

 

Søk stillingen

 

Søknadsfrist 1. april 2022

 

Arbeidsgiver Båtsfjord kommune

Kommune Båtsfjord

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Båtsfjord Kommune

 

Del stillingen

Selskap

Båtsfjord kommune

Kontaktinfo

  • Susanne Antonsen
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf 926 30 927

Lokasjon

  • Båtsfjord

Søknadsfrist

April 1, 2022

Sykepleiere /vernepleiere 3 x 100% (søknadsfrist 27.02)

 

3 stk. 100 % faste sykepleier/vernepleierstillinger i helse og omsorgsavdelingen

 

Rekruteringstilskudd på kr. 100 000,- mot 2 års bindingstid

 

Røyrvik Omsorgssenter er et lite og trivelig sykehjem med 17 institusjonsplasser, i tillegg til dette har vi 9 omsorgsboliger og hjemmetjeneste som vi yter våre tjenester til.

Vi har et stort fokus på samarbeid, kompetanse og gode holdninger i arbeidsstokken.

Stillingens arbeidsområde:

Det sykepleiefaglige ansvaret for oppfølging av brukeren i sykehjemmet og hjemmesykepleie. Herunder dokumentasjon, kartlegging, vurdering, igangsetting av sykepleiefaglige tiltak, pleie og omsorg, praktisk bistand og koordinering av tjenester.

  • Tverrfaglig samarbeid, oppfølging av PLO meldinger mellom hjemmesykepleie og spesialhelsetjeneste
  • Du vil også bli en del av kommunens styrkede akutt medisinske beredskap.
  • Du vil få opplæring i AMLS (Advanced Medical Life Support) og PHTLS (Prehospital Trauma Life Support). 

Vi søker etter personer som er:

  • Utdannet sykepleier med norsk autorisasjon
  • Har god norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne
  • Løsningsorientert og evne til å motivere og skape trivsel blant medarbeidere
  • Kreativitet med tanke på å samordne aktiviteter i en velfungerende og brukervennlig avdeling, samtidig utvikle et godt faglig arbeidsmiljø

Lønns- og tilsettingsvilkår:

  • Lønn etter avtale
  • Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Etter endt prøvetid inngås avtale om et rekruteringstilskudd på kr. 100 000,- mot 2 års bindingstid
  • Det tilrettelegges for relevant videreutdanning

Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsattes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.

Det tas forbehold om fortrinnsrett for interne søkere jf. Arbeidsmiljøloven § 14.3 og HTA kap. 1 § 2.3

Kunnskap i samisk språk, kultur og samfunnsliv vil bli vektlagt som en tilleggs kvalifikasjon når kandidatene ellers står likt.

Søknaden sendes:

Søknad om stillingen må sende elektronisk via Røyrvik kommunes hjemmeside

www.royrvik.kommune.no

Tiltredelse: Etter avtale

 

Kontakter:

Nina Øie Devik, avdelingsleder 481 18 095 – epost  [email protected]

 

Søknadsfrist: 27.02.2022

 

Attester og vitnemål sendes ikke nå, men tas med til evt. jobbintervju.

Søkerliste kan bli offentliggjort selv om søker ber om unntak jfr. offentlighetsloven § 25.

 

Del stillingen

Selskap

Røyrvik kommune

Kategorier

sykepleier

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Limingen

Søknadsfrist

Februar 27, 2022

Institusjonskokk (søknadsfrist 13.03)

 

Fast stilling som institusjonskokk

 

Om oss

Fiskerihovedstaden Båtsfjord i FINNMARK er en kommune med omkring 2 300 innbyggere. Vil du oppleve vinterstormer, midnattssol, kongekrabbe, fisk og hyggelig mennesker i et konsentrert og svært aktivt fiskevær, i Finnmark? Vi har en svært aktiv kulturskole, gode muligheter til jakt og fiske, turmulighetene og en attraktiv lakseelv et steinkast unna. Båtsfjord har et næringsliv med stort lokalt samfunnsengasjement, som er nytenkende og en pådriver for utvikling i kommunen.

Båtsfjord har god kommunikasjon med fly og hurtigrute.

Båtsfjord – kommunen der du vil trives. Les mer på www.batsfjord.kommune.no.

Arbeidsgiver ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere!

Om stillingen

Vi har ledig en 84,51% stilling som kokk.

Båtsfjord kommune er organisert som en to-nivå kommune med 9 virksomheter, hvor en av disse er helse og omsorg. Denne består blant annet av sykeavdeling, demensavdeling, hjemmesykepleie, alderspensjonat, legekontor og bolig for psykisk utviklingshemmede. Det er arbeid i 2-delt turnus med arbeid hver 2. helg.

Helse og omsorg er samlokalisert innenfor et lite område. Kjøkkenet leverer mat til helsesenterets avdelinger og til hjemmeboende. På kjøkkenet har vi fem ansatte.

Arbeidsoppgaver

Tilberedning og servering av spesialkost.
Tilbreding av normalkost
Ernæringskokken har kunnskap om å tilpasse mat og retter etter ulike behov, allergier, intoleranser, livsstilssykdommer og kost i ulike livsfaser og dette er kunskap man ønsker å dele med ansatte i sykehjem

Som ernæringskokk har du kunnskap om hvordan du kan lage dietter til dem som er syke, og hva man bør spise for å holde seg frisk.

Du må også ha kunnskaper om regelverket innenfor hygiene og HMS.

Vanlige arbeidsoppgaver:

  • lage menyer, som gjerne kan følge årstidene
  • velge ut, kjøpe inn og behandle råvarer
  • tilberede kald og varm mat, både spesialkost, hverdagsmat og selskapsmat

Kvalifikasjonskrav

  • Har fagbrev som ernæringskokk / Institusjonskokk
  • Er selvstendig og kan ta avgjørelser på egenhånd
  • Gode samarbeidsevner
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Flere gunstige ordninger som følge av tiltakssonen i Nord-Troms og Finnmark
  • Konkurransedyktig lønn
  • Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kolleger.
  • Et tettsted med korte avstander til næringsliv og flott natur

Om stillingen

Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.
Ved tilsetting må gyldig politiattest i hht. §5-4 i Helse og omsorgsloven fremlegges. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.
Kopier av vitnemål og attester tas med til evt. intervju.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om å ikke bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette jf. offentligloven § 25

Spørsmål om stillingen

Helse og Omsorgs leder: Hege Koteng Tlf: 97090966 epost: [email protected]
Kjøkkensjef Britt Hansen Hartviksen, tlf 789 85406, epost [email protected]

 

Søk stillingen

 

Søknadsfrist 13. mars 2022

 

Arbeidsgiver Båtsfjord kommune

Kommune Båtsfjord

Omfang Deltid

Varighet Fast

Arbeidssted Helse og omsorg

Del stillingen

Selskap

Båtsfjord kommune

Kontaktinfo

  • Hege Koteng
  • Tittel: Helse og Omsorgs leder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Tlf: 970 90 966
  • Britt Hansen Hartviksen
  • Tittel: Kjøkkensjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Tlf: 78 98 54 06

Lokasjon

  • Båtsfjord

Søknadsfrist

Mars 13, 2022

Undervisningsstillinger 22 / 23 (søknadsfrist 15.03)

 

Allmennlærere i Båtsfjordskolen

 

Lærere til grunnskolen i Båtsfjord, hovedutlysning for skoleåret 2022/2023

Fiskerihovedstaden Båtsfjord i FINNMARK er en kommune med omkring 2 300 innbyggere. Vil du oppleve vinterstormer, midnattssol, kongekrabbe, fisk og hyggelig mennesker i et konsentrert og svært aktivt fiskevær, i Finnmark? Vi har en svært aktiv kulturskole, gode muligheter til jakt og fiske, turmulighetene og en attraktiv lakseelv et steinkast unna. Båtsfjord har et næringsliv med stort lokalt samfunnsengasjement, som er nytenkende og en pådriver for utvikling i kommunen.

Båtsfjord har god kommunikasjon med fly og hurtigrute.

Båtsfjord – kommunen der du vil trives. Les mer på www.batsfjord.kommune.no.

Arbeidsgiver ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere!

Om stillingen

Båtsfjord Kommune skal bygge helt ny skole!

Du har mulighet til å være med på den spennende reisen inn i et nytt skolebygg sammen med elevene.

Vil du være med på denne reisen? Søk jobb i Båtsfjord Kommune!

Vi har et antall ledige stillinger for undervisningspersonell ved skolene, primært fra skolestart 2022. Søkere med mulighet for tiltredelse før august 2022 kan oppgi dette i søknaden.

Skolene i Båtsfjord idag er èn 1-4 skole og èn 5-10 skole med totalt ca 50 ansatte og ca. 200 elever. Skolene jobber tett sammen, med tanke på å bli èn skole.

Kvalifikasjonskrav

Undervisningspersonell som er godkjent etter kompetanseforskriften.
Alle med relevant utdanning kan søke, søkere med følgende fag prioriteres: Spesialpedagogikk, andrespråkspedagogikk, matematikk og naturfag
Kompetanse på begynneropplæring 1-4, gjelder for noen av stillingene
Personlig egnethet vil bli vektlagt
For søkere med annet morsmål enn skandinavisk, må norskkunnskaper på B2 nivå dokumenteres.

Personlige egenskaper

Må være opptatt av barn og unges læring og utvikling
Evne til nytenking og kjennskap til planarbeid
Fleksibilitet, gode samarbeidsevner og samtidig kunne jobbe godt selvstendig

Vi tilbyr

Flere gunstige ordninger som følge av tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark
Variert arbeid i et positivt og engasjert miljø
Veiledning for nyutdannede
Søkere med kvalifisert lærerutdanning tilbys lønn etter 10års ansiennitet (For nyutdannede vil dette utgjøre et tillegg fra kr 52 200 til 91 700 avhengig av utdanning, sammenlignet med 0 års ansiennitet.)
Tilsetting skjer på vanlige kommunale vilkår
Gode pensjon og forsikringsordninger
Behjelpelig med å finne bolig
Dekker delvis flyttegodtgjørelse
Et tettsted med korte avstander til næringsliv og flott natur, et aktivt kulturliv og mange fritidstilbud til barn og unge

Generelt

Utenlandske søkere må beherske godt norsk både muntlig og skriftlig, og utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT og Utdanningsdirektoratet. Før tiltredelse må gyldig politattest fremlegges, jfr Opplæringslovens § 10-9. For søkere som ikke er ansatt i Båtsfjord kommune, ønskes det to referanser.

Det gjøres oppmerksom på at søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om å ikke bli ført opp på den offentlige søkerlista, jfr. offentleglova § 25.

Spørsmål om stillingen

Konstituert rektor, Marius Johansen tlf: 90026845 eller epost: [email protected]

 

Søknadsfrist 15.03.22

 

Søk stillingen

Arbeidsgiver Båtsfjord kommune

Kommune Båtsfjord

Omfang Heltid (4 stillinger)

Varighet Fast

Arbeidssted Skoler i Båtsfjord

 

Del stillingen

Selskap

Båtsfjord kommune

Kontaktinfo

  • Marius Johansen
  • Tittel: Konstituert rektor,
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf: 900 26 845

Lokasjon

  • Båtsfjord

Søknadsfrist

Mars 15, 2022

Sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider og sommervikar (søknadsfrist se hver stillingsutlysing)

Kommunalsjef oppvekst og mangfold (søknadsfrist 18.02)

 

KOMMUNALSJEF 100 % FAST STILLING – OPPVEKST OG MANGFOLD

 

Røyrvik oppvekstsenter består av barnehage med norsk og samisk avdeling, skole 1-10 kl., SFO og kulturskole. Det er 48 elever på skolen, 16 barn i barnehagen, og 33 elever har kulturskoleplass. Vi er 25 medarbeidere i et godt og sosialt arbeidsfellesskap, preget av humør og samarbeid.

Her arbeider ansatte og elever med visjonen «Sammen på jakt etter magiske øyeblikk»

Hvem er du?

Vi ser etter deg som er god på inkluderende og tydelig ledelse, og som brenner for å utvikle kommunens tjenester innen oppvekst og mangfold til det beste for innbyggerne i Røyrvik. Du må ha evne til å lede ledere og ansatte, se helheter og identifisere sammenhenger. Det forventes også at du gjør deg kjent med fagområdene på et slikt nivå at du evner å styre.

Det er en forutsetning at du har god økonomiforståelse. Du motiveres av resultater i jobben du og medarbeiderne dine gjør, og ser det som naturlig at dere bidrar på tvers i organisasjonen.

Du er komfortabel med å stå foran større forsamlinger, og innehar skriftlige ferdigheter til å legge fram politiske saker. Har du erfaring fra strategisk ledernivå vil det være en styrke.

Organisasjonen er i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Er du i tillegg mann oppfordrer vi spesielt deg til å søke. Er du glad i friluftsliv og engasjert i et aktivt kulturliv, da bør du lese videre.

Om arbeidsgiveren:

Med vel 450 innbyggere er Røyrvik kommune den minste kommunen i Trøndelag målt i folketall, men har et stort geografisk område med plass til enda flere.
Vi har et rikt kulturliv, hvor frivilligheten står sterkt og vi har gode muligheter for friluftsliv sommer som vinter.
Sørsamisk kultur og næringsutøvelse er en viktig ressurs for Røyrvik som lokalsamfunn, og reindrift utgjør den største primærnæringen i kommunen. Vi har vært forvaltningskommune for samisk språk siden 2013.

Røyrvik kommune er en omstillingskommune, hvor vi har store ambisjoner for næringsutvikling og bolyst. Vi er også vertskapskommune for flere fritidsinnbyggere.
Vi samarbeider med flere av våre nabokommuner og bygger kompetanse og fagmiljø på tvers av kommunegrenser.
Vi vil til enhver tid ha fokus på å fornye, forenkle og forbedre tjenesten til innbyggerne. Som et ledd i dette er vi i gang med leder og organisasjonsutviklingsprosjekt for å nå disse målene og kunne være rigget til å levere de beste tjenestene for våre innbyggere.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
  • En stilling med stor innflytelse og utviklingsmuligheter
  • En sentral rolle i utvikling av kommunen vår
  • Et godt tilrettelagt fritidstilbud

Kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning, minimum bachelornivå
  • Ønskelig med formell lederkompetanse, men bred erfaring kan kompensere for dette
  • Gode kvalifikasjoner på økonomi, administrasjon og ledelse
  • Erfaring fra tjenesteområde er en fordel, men ikke et krav
  • Erfaring fra prosess- og prosjektledelse
  • God forståelse av planprosesser og medvirkning, både internt og eksternt
  • God digital forståelse
  • Kreativ med tanke på å samordne aktiviteter til en velfungerende og brukervennlig avdeling, samtidig utvikle et godt daglig arbeidsmiljø
  • Tydelig og god kommunikasjon, både i det offentlige rom og internt.
  • Betydelig innsikt og erfaring fra politiske prosesser og god forståelse for skjæringspunktet politikk/administrasjon. God rolleforståelse

Personlige egenskaper:

  • Lagbygger
  • God på personalpolitikk
  • Evne til å skape gode relasjoner både eksternt og internt
  • Motiverende og inkluderende med godt blikk for flerfaglig samarbeid
  • Effektiv, Stor arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
  • Gode samarbeidsevner
  • Etterrettelig, høy integritet, beslutningsdyktig og målrettet

Sentrale arbeidsoppgaver og ansvar:

  • Du rapporterer direkte til kommunedirektøren
  • Som kommunalsjef får du en sentral rolle i utvikling av kommunen vår, og du vil inngå som en av tre kommunalsjefer i kommunedirektørens ledergruppe. 
  • Oppfølgingsansvar for ledere i virksomheten
  • Personalansvar
  • Oppfølging av interkommunale tjenester innen fagområdet
  • Lede undervisnings- og læringsarbeidet ved å ha målrettet søkelys på pedagogisk ledelse og utviklingsarbeid
  • Saksbehandler for politisk organ
  • Bidra til tverrfaglig samarbeid
  • Sikre økonomistyring og at ressurser utnyttes best mulig
  • Riktig kapasitet og nivå på tjenester innenfor eget virksomhetsområde
  • Relevant kompetanse med sterke fagmiljøer, god ledelse samt god intern kontroll
  • Etablering av nettverk og utvikling av eksterne relasjoner og samarbeid, for eksempel med andre kommuner, utdanningsinstitusjoner, sykehus og andre

Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsattes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.
 

Kunnskap i samisk språk, kultur og samfunnsliv vil bli vektlagt som en tilleggs kvalifikasjon når kandidatene ellers står likt.

Søknaden sendes:

Søknad om stillingen må sendes elektronisk via Røyrvik kommunes hjemmeside

www.royrvik.kommune.no

Tiltredelse: Etter avtale

Kontakter:

Ellinor Jåma, kommunedirektør tlf.: 916 13 460, e-post  [email protected]   

Mari Marthe Hojem, enhetsleder tlf.: 971 26 201, e-post  [email protected]   

 

Søknadsfrist: 18.02.22

 

Attester og vitnemål sendes ikke nå, men tas med til evt. jobbintervju.

Søkerliste kan bli offentliggjort selv om søker ber om unntak jfr. offentlighetsloven § 25.

 

Del stillingen

Selskap

Røyrvik kommune

Kontaktinfo

  • Ellinor Jåma
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf.: 916 13 460
  • Mari Marthe Hojem
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf.: 971 26 201

Lokasjon

  • Limingen

Søknadsfrist

Februar 18, 2022

Kommunalsjef helse og omsorg (søknadsfrist 18.02)

 

KOMMUNALSJEF 100 % FAST STILLING – HELSE OG OMSORGSAVDELINGEN

 

Røyrvik Omsorgssenter er et lite og trivelig sykehjem med 17 institusjonsplasser, i tillegg til dette har vi 9 omsorgsboliger og hjemmetjeneste som vi yter våre tjenester til.

Vi har et stort fokus på samarbeid, kompetanse og gode holdninger i arbeidsstokken

Hvem er du?

Helse og omsorgstjenesten vår er under stor omstilling, og vi ser nå etter en ny kommunalsjef som ønsker å bidra inn i utviklingen av tjenestene våre. Vi ser etter deg som er god på inkluderende og tydelig ledelse, og som brenner for å utvikle kommunens tjenester innen helse og omsorg til det beste for innbyggerne i Røyrvik. Du må ha evne til å lede fagledere og ansatte, se helheter og identifisere sammenhenger. Det forventes også at du gjør deg kjent med fagområdene på et slikt nivå at du evner å styre.

Det er en forutsetning at du har god økonomiforståelse. Du motiveres av resultater i jobben du og medarbeiderne dine gjør, og ser det som naturlig at dere bidrar på tvers i organisasjonen.

Du er komfortabel med å stå foran større forsamlinger, og innehar skriftlige ferdigheter til å legge fram politiske saker. Har du erfaring fra strategisk ledernivå vil det være en styrke.

Organisasjonen er i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Er du i tillegg mann oppfordrer vi spesielt deg til å søke. Er du glad i friluftsliv og engasjert i et aktivt kulturliv, da bør du lese videre.

Om arbeidsgiveren

Med vel 450 innbyggere er Røyrvik kommune den minste kommunen i Trøndelag målt i folketall, men har et stort geografisk område med plass til enda flere.
Vi har et rikt kulturliv, hvor frivilligheten står sterkt og vi har gode muligheter for friluftsliv sommer som vinter.
Sørsamisk kultur og næringsutøvelse er en viktig ressurs for Røyrvik som lokalsamfunn, og reindrift utgjør den største primærnæringen i kommunen. Vi har vært forvaltningskommune for samisk språk siden 2013.

Røyrvik kommune er en omstillingskommune, hvor vi har store ambisjoner for næringsutvikling og bolyst. Vi er også vertskapskommune for flere fritidsinnbyggere.
Vi samarbeider med flere av våre nabokommuner og bygger kompetanse og fagmiljø på tvers av kommunegrenser.
Vi vil til enhver tid ha fokus på å fornye, forenkle og forbedre tjenesten til innbyggerne. Som et ledd i dette er vi i gang med leder og organisasjonsutviklingsprosjekt for å nå disse målene og for å kunne være rigget til å levere de beste tjenestene for våre innbyggere.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
  • En stilling med stor innflytelse og utviklingsmuligheter
  • En sentral rolle i utvikling av kommunen vår
  • Et godt tilrettelagt fritidstilbud

Kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning, minimum bachelornivå
  • Ønskelig med formell lederkompetanse, men bred erfaring kan kompensere for dette
  • Gode kvalifikasjoner på økonomi, administrasjon og ledelse
  • Erfaring fra tjenesteområde er en fordel, men ikke et krav
  • Erfaring fra prosess- og prosjektledelse
  • God forståelse av planprosesser og medvirkning, både internt og eksternt
  • God digital forståelse
  • Kreativ med tanke på å samordne aktiviteter til en velfungerende og brukervennlig avdeling, samtidig utvikle et godt daglig arbeidsmiljø
  • Tydelig og god kommunikasjon, både i det offentlige rom og internt.
  • Betydelig innsikt og erfaring fra politiske prosesser og god forståelse for skjæringspunktet politikk/administrasjon. God rolleforståelse

Personlige egenskaper:

  • Lagbygger
  • God på personalpolitikk
  • Evne til å skape gode relasjoner både eksternt og internt
  • Motiverende og inkluderende med godt blikk for flerfaglig samarbeid
  • Effektiv, stor arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
  • Gode samarbeidsevner
  • Etterrettelig, høy integritet, beslutningsdyktig og målrettet

Sentrale arbeidsoppgaver og ansvar:

  • Du rapporterer direkte til kommunedirektøren
  • Som kommunalsjef får du en sentral rolle i utvikling av kommunen vår, og du vil inngå som en av tre kommunalsjefer i kommunedirektørens ledergruppe. 
  • Oppfølgingsansvar for ledere i virksomheten
  • Personalansvar
  • Oppfølging av interkommunale tjenester innen fagområdet
  • Ansvar for oppfølging av organisasjonsutviklingsprosjekt i avdelingen
  • Saksbehandler for politisk organ
  • Bidra til tverrfaglig samarbeid
  • Sikre økonomistyring og at ressurser utnyttes best mulig
  • Riktig kapasitet og nivå på tjenester innenfor eget virksomhetsområde
  • Relevant kompetanse med sterke fagmiljøer, god ledelse samt god intern kontroll
  • Lokal identitet med nærhet til basistjenestene
  • Etablering av nettverk og utvikling av eksterne relasjoner og samarbeid, for eksempel med andre kommuner, utdanningsinstitusjoner, sykehus og andre

Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsattes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.

Kunnskap i samisk språk, kultur og samfunnsliv vil bli vektlagt som en tilleggs kvalifikasjon når kandidatene ellers står likt.

Søknaden sendes:
Søknad om stillingen må sendes elektronisk via Røyrvik kommunes hjemmeside www.Royrvik.kommune.no   

Tiltredelse: Etter avtale

Kontakter:

Ellinor Jåma, kommunedirektør tlf.: 916 13 460, e-post  [email protected]   
Nina Øie Devik, kommunalsjef tlf.: 481 18 095, e-post   [email protected]

 

Søknadsfrist: 18.02.22

 

Attester og vitnemål sendes ikke nå, men tas med til evt. jobbintervju.

Søkerliste kan bli offentliggjort selv om søker ber om unntak jfr. offentlighetsloven § 25.

 

 

Del stillingen

Selskap

Røyrvik kommune

Kontaktinfo

  • Ellinor Jåma
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf.: 916 13 460

Lokasjon

  • Limingen

Søknadsfrist

Februar 18, 2022

Kombinert kirketjener / gravplassarbeider 100% (søknadsfrist 21.02)

 

Kombinert kirketjener/gravplassarbeider 100%

 

Lier Kirkelige fellesråd

Lier kirkelige fellesråd søker etter kombinert kirketjener/gravplassarbeider i 100 % fast stilling.

Lier kommune har ca 26 000 innbyggere, ligger mellom Oslo og Drammen og hører inn under Tunsberg bispedømme. I Lier er det fire menigheter Frogner – Tranby – Sylling – Sjåstad, seks kirker og fire gravplasser. Fellesrådet har 20 ansatte som utgjør 15,5 årsverk og forvalter et driftsbudsjett på rundt 16 MNOK og et investeringsbudsjett på rundt 8 MNOK kr. Se nærmere www. kirken.no/lier

Stillingen omfatter bl.a. å være med på klargjøring av kirkene til gudstjenester, øvrige kirkelige handlinger og kulturarrangementer. Tilsyn og vedlikehold av tekniske anlegg, herunder brannforebyggende arbeid, samt inventar og kirkebygninger. Klargjøring og gjennomføring av begravelser og bisettelser vil være en sentral del, ved siden av stell og ansvar for at gravplassene bli ivaretatt på en tilfredsstillende måte. Kirketjener/gravplassarbeider er 1. linjen for besøkende på gravplassen, og det forventes at du betjener kirkens og gravplassenes besøkende på en serviceinnstilt måte. Det må påregnes arbeid i helger og høytider. Stillingen er svært variert og krever stor grad av fleksibilitet hos stillingsinnehaver. Videre kreves det at man følger de lover og regler som gjelder for arbeidsområdet man utøver tjeneste i.

Søknadsfrist: 21.02.2022

Arbeidsgiver: Lier Kirkelige fellesråd

Sted: Lier

Stillingstittel: Kombinert kirketjener/gravplassarbeider 100%

Stillinger: 1

Heltid / Deltid: Heltid

Ansettelsesform: Fast

Stillingsprosent: 100

Webcruiter-ID: 4477686693

Ønskede kvalifikasjoner:

Gjennomført kirketjenerskolen, eventuelt forplikte seg til å ta den innen 3 år.
Alt. ha en fagutdannelse (innenfor grøntanlegg/gartner, elektriker, rørlegger, ingeniør e.l). Eventuelt kan dokumentert erfaring kompensere for formell utdannelse.
Sertifikat (BE) på personbil og tilhenger og sertifikat på lastebil-C1E.
Maskinførerbevis på gravemaskin, hjullaster og dumper og helst sertifikat på bruk av motorsag og lift.
Arbeidserfaring fra kirke og gravplass.
Gode sosiale antenner. Du skal kunne omgås alle slags mennesker og religioner. Du skal få folk med deg og du skal samhandle både med eksterne leverandører og interne medarbeidere.

Ønskede personlige egenskaper:

Har evne til å arbeide selvstendig og i team.
Er trygg, fremoverlent, omgjengelig, fleksibel og serviceorientert.
Liker å jobbe i helger, kvelder og høytider, med 35,5 t pr uke-turnus.
Er positiv – folk blir glad for å snakke med deg.
Er komfortabel med å bruke PC/mobil og andre digitale verktøy.
Har evne og vilje til å profilere kirken og kan identifisere deg med dens verdier
Både snakker og skriver godt norsk.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Om du mener dette er DEG, send oss din søknad – samt CV!

Lier kirkelige fellesråd tilbyr:

Lønn og arbeidsvilkår i henhold til lov og avtaleverk i kirkelig sektor.
Pensjons- og forsikringsordninger i KLP.
Godt arbeidsmiljø og fleksibel arbeidstid.
Utfordrende og varierte oppgaver med muligheter for faglig og personlig utvikling.

Annet:

Tilsetting skjer med Lier kirkelige fellesråd som arbeidsgiver.
Arbeid på kveld, helg og høytider må påregnes.
Søkere må være medlem av Den norske kirke.
Den som ansettes må disponere bil.
Godkjent politiattest leveres ved ansettelse, jfr. trossamfunnsloven § 20.
Flyttetilskudd etter nærmere avtale.

 

Søknadsfrist 21.02.2022

 

Tiltredelse etter avtale.

 

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Kirkeverge Mette Sønsteby tlf. 48289588 eller arbeidsleder Henrik Aasland tlf. 932 88 788.

 

Søknad med CV, vitnemål og attester sendes elektronisk via link på vår hjemmeside
www.kirken.no/lier eller via denne lenken.

 

Klokkersvingen 1, 3403 Lier, Norge

 

Kontaktinformasjon

Mette Sønsteby, Kirkeverge
482 89 588

Henrik Aasland, arbeidsleder
932 88 788

 

Del stillingen

Selskap

Lier kirkelige fellesråd

Lenke til firma

https://kirken.no/lier/

Kontaktinfo

  • Mette Sønsteby
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 482 89 588
  • Henrik Aasland
  • Tittel: Arbeidsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 932 88 788

Lokasjon

  • Lier

Søknadsfrist

Februar 21, 2022

Sakshandsamar (søknadsfrist 28.02.2022)

 

Sakshandsamar

 

Kvam kyrkjelege fellesråd

KVAM KYRKJELEGE FELLESRÅD

Kvam herad femner om eit vakkert landskap frå Hardangerfjorden til Kvamskogen. Heradet har om lag 8500 innbyggjarar, og 80% er medlemer i DNK. Informasjon om geografi, kultur, næringsliv og heradet i det heile finn ein på www.kvam.no/velkomen-til-kvam/

Meir informasjon om kyrkjene i Kvam finn du på www.kyrkja.no/kvam

Kvam kyrkjeleg fellesråd søkjer etter sakshandsamar i 70% stilling.

Den norske kyrkja i Kvam består av 4 sokn med 5 kyrkjer, og er ein del av Hardanger og Voss prosti. Kvam herad har ca 8.500 innbyggjarar. Administrasjonsmålet er nynorsk. Dei tilsette har kontor i Norheimsund kyrkje, som ligg ein times køyring frå Bergen. Staben består av: kyrkjeverje, kateket, kyrkjelydspedagog, 2 prestar, 2 kantorar, sakshandsamar, 4 kyrkjetenarar og kyrkjegardsarbeidarar.
Staben har ansvar for alle sokna. Utanom dei tilsette er det mange frivillige medarbeidarar som gjer ein stor innsats i kyrkjelydane.

Stillinga er fast i 70%, med oppstart 01.06.2022

Søknadsfrist: 28.02.2022
Arbeidsgivar: Kvam kyrkjelege fellesråd
Stad: Norheimsund
Stillingstittel: Sakshandsamar
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Deltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 70
Webcruiter-ID: 4479198591

Arbeidsoppgaver

Registrera kyrkjelege handlingar og aktivitet i kyrkjene
Arkivering
Fakturering
Diverse kontorarbeid for prestar og sokneråd
Oppdatering av heimesida
Stedfortredar for kyrkjeverja

Kvalifikasjoner

Erfaring frå kontor
Kjennskap til enkelt rekneskap/fakturering
Arkivering
Kunne bruke ulike dataprogram
Beherske norsk godt, både skriftleg og munnleg

Personlege eigenskapar

Sjølvstendig og strukturert
Positiv, initiativrik og nytenkjande
Kontaktskapande og relasjonsbyggjande
Fleksibel og løysingsorientert

Personlege eigenskapar og evne til samarbeid vil verta særleg vektlagt.

Anna:

Den som vert tilsett, må vera medlem av Den norske kyrkje
Godkjent politiattest må leggjast fram, jf trussamfunnslova, §20

Vi tilbyr

Engasjerte og fagleg dyktige kollegaer
Kontorplass i Norheimsund
Allsidige arbeidsoppgåver
Løns- og arbeidsvilkår etter gjeldande avtaleverk i KA’s tariffområde
Tilsetjing etter gjeldande lover og reglement, og med 6 månaders prøvetid.

Løn, arbeids- og tilsetjingsforhold vert i samsvar med lover, føreskrifter og tariffavtaler som gjeld i kyrkja. Fellesrådet har pensjonsordning gjennom KLP.

 

Kyrkjevegen 40, 5600 Norheimsund, Norge

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Sigrid K. Eriksen-Tufteland, Kyrkjeverje
41 40 00 35

Anne Kari Sørheim, Sakshandsamar
47 48 31 20

 

Del stillingen

Selskap

Kvam kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Sigrid K. Eriksen-Tufteland
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41 40 00 35
  • Anne Kari Sørheim
  • Tittel: Sakshandsamar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 47 48 31 20

Lokasjon

  • Norheimsund

Søknadsfrist

Februar 28, 2022

Kartansvarlig (søknadsfrist 08.02)

Færder kommune Økonomiavdelingen

 

Kartansvarlig – Vann og Avløp

 

Kartansvarlig

Stillingen er organisert i avdeling for for plan og prosjekt i virksomheten for Drift og anlegg. Avdelingens hovedarbeidsområder er innenfor områdene vann, avløp, vei, forurenset grunn og forsøpling. Avdelingen har ansvar for saksbehandling, regelverk, myndighetsutøvelse, utslippstillatelser, planlegging av nye prosjekter, optimalisering av ledningsnett, drift og vedlikehold av eksisterende ledningsnett mv. Avdelingen samarbeider tett med utedrift, som drifter anleggene.

Avdelingen har kontorer på Gipø sentralt på Nøtterøy.

Vann og avløpsenheten er fremtidsrettet, vi tar stadig i bruk ny teknologi og nye digitale verktøy.

Det ligger mange spennende oppgaver foran oss og vi vil ha flere dyktige folk med på laget!

Om stillingen

Vi trenger ny kartansvarlig for VA ledningskartet vårt. Kartansvarlig bør ha VA kompetanse og interesse for data. Stillingen har ansvar for drift og utvikling av kartløsningen. Kartansvarlig har utstrakt samarbeid med både interne og eksterne brukere og må formidle kunnskap om hvordan løsningene fungerer. Færder Kommune benytter Gemini VA som kartprogram.

Arbeidsoppgaver

Drifte og vedlikeholde Gemini VA ledningskart og andre programmer i Gemini porteføljen
Opplæring / support for Gemini VA, Portal, Gemini varsling, Gemini privat, Gemini oppfølging
Legge inn nye prosjekter og stikkledninger i kartverket
Heve kvaliteten på ledningskartet. Også innregistrering ute i felt
Utvikle bruken av Gemini porteføljen
Bistå entreprenører ved leveranse av As-buildt dokumentasjon
Utlevere kart til prosjektering
Dele av din kunnskap på tvers av fagfelt og til andre kolleger
Avhengig av kompetanse kan andre arbeidsoppgaver være aktuelle

Kvalifikasjoner

Tekniker/Ingeniør innen relevant fagområde.
Kompetanse innen vann og avløp. Ønskelig med kjennskap til både planlegging og drift av kommunale vann og avløpsanlegg
Kjennskap til Gemini VA og Gemini portal
Interessert i data og datasystemer.
Ønskelig med GIS kompetanse eller erfaring med å utarbeide as-buildt data
Må like å samarbeide med andre, må kunne kommunisere klart og tydelig på norsk både muntlig og skriftlig
Må kunne jobbe selvstendig og være initiativrik
Førerkort klasse B

Vi tilbyr

Utfordrende, varierte og selvstendige arbeidsoppgaver med stor mulighet til å påvirke egen arbeidsdag
Sterkt fagmiljø i et bredt fagfelt med spennende, faglige interessante og utviklende arbeidsområder
Trivelig arbeidsmiljø med dyktige og kompetente medarbeidere
Gode muligheter for fagrelaterte kurs
Nytt og moderne utstyr
Gode pensjon- og forsikringsordninger
Lønn etter avtale
Fleksibel arbeidstid

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 08.02.2022

 

Kontaktperson:

Mona Bjune

mob: +47 951 97134

 

 

Færder kommune Drift og anlegg

Færder er en øykommune i Vestfold. Kommunen er kjent for sin vakre skjærgård, og en stor del av skjærgården mot Oslofjorden ligger innenfor Færder nasjonalpark. Omtrent 650 øyer og holmer hører til kommunen; de fleste av disse er ubebodde. Kommunen har 26 700 innbyggere.

Vi har gode bo- og oppvekstmiljøer, full barnehagedekning, gode skoletilbud og et stort mangfold innen kultur- og fritidsaktiviteter.

Færder kommune er en IA-bedrift, og har et godt arbeidsmiljø blant våre ansatte. Vi leverer tjenester av høy kvalitet til kommunens innbyggere, og leter kontinuerlig etter bedre måter å løse oppgavene på. Kommunen har fokus på innovasjon og nytenkning for å sikre kvaliteten på våre tjenester i fremtiden.

 

Del stillingen

Selskap

Færder kommune

Kontaktinfo

  • Mona Bjune
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 951 97 134

Lokasjon

  • Nøtterøy

Søknadsfrist

Februar 8, 2022