Sandnes videregående skole søker rektor
Rogaland fylkeskommune gir opplæring til 17000 elever ved de videregående skolene, og 6000 lærlinger. Fylkeskommunen har 4000 medarbeidere, der 3400 arbeider med videregående opplæring.
Sandnes videregående skole er en stor og attraktiv skole med ca 1000 elevplasser innen utdanningsprogram for studiespesialisering og utdanningsprogram for idrettsfag.
Det er en tradisjonsrik skole med historie tilbake til 1896. Skolen har siden 1971 ligget på Trones ved Idrettsparken i gangavstand fra Sandnes sentrum. Sandnes videregående skole har i dag ca 110 ansatte. Skolen gjennomgikk i 2014-16 en total rehabilitering av det gamle bygget og fikk et nybygg for å huse flere elever og framstår i dag som en moderne skole. I en årrekke har skolen aktivt søkt utvikling gjennom internasjonalt skolesamarbeid og lokale partnerskap. Skolen startet i 2016 opp tilbud med forskerklasse innen realfag.
Fylkeskommunen tilbyr utfordrende og spennende oppgaver i et utviklende fellesskap og nettverk for faglig og sosial kontakt mellom ledere i Rogaland fylkeskommune. Ved tilsetting vektlegges en helhetsvurdering av søkernes formal- og realkompetanse samt personlig egnethet. Søkere må kunne vise til gode referanser fra tidligere lederstillinger.
Vi krever:
- Utdanning på universitetsnivå
- Lederutdanning og/eller ledererfaring fra skole
- Administrativ og økonomisk kompetanse
- Pedagogisk utdanning og erfaring fra undervisning
- Gode kunnskaper i lov- og avtaleverket som gjelder for skolen
- Godkjent politiattest
Ønskede kvalifikasjoner:
- Erfaring med å bruke det profesjonsfaglige fellesskapet for å videreutvikle skolens praksis
Vi ser etter en leder som:
- Er samlende, bygger relasjoner og bidrar til godt samarbeid
- Setter tydelige mål både for deg selv og for medarbeidere
- Leder utviklingen av skolens organisasjon og pedagogiske praksis
- Setter tydelige mål for elevenes læring, og bruke tilgjengelige data i analyse av om målene nås
- Leder i samsvar med nasjonal skolepolitikk, fylkeskommunale vedtak og fylkeskommunen sin plattform for ledelse.
Kontakt fylkesopplæringssjef Eiliv Fougner Janssen, mob: 481 22 517 for mer informasjon om stillingen
Tiltredelse etter avtale
Søknadsfrist: 21. november 2021
Rogaland fylkeskommune er en av fylkets største arbeidsgivere med rundt 4300 ansatte. Vi jobber for en bærekraftig utvikling og sterkere fellesskap i hele Rogaland.Vil du være med å bygge et bedre Rogaland sammen med flinke og engasjerte kollegaer?
Diakon (søknadsfrist 01.12)
Vestre Toten kirkelige fellesråd
Diakon
I Vestre Toten er det 3 kirker/menigheter og 19 ansatte, inkl. 3 prester og 2 diakoner. Raufoss er kommunesenteret og over halvparten av innbyggere bor her. Kirken som er sentralt plassert i «bybildet», er betydelig oppgradert de siste årene: Kirkerommet er renovert og til 75 årsjubileet i 2014 åpnet nye menighetslokaler i kjelleren med flere møterom, kjøkken, toaletter og ny inngang. Våre menigheter har egne diakoniplaner, men det samarbeides også en god del på tvers av menighetsgrensene. Folketallet i kommunen øker, Raufoss har nylig fått bystatus og en felles ungdomsskole ble åpnet forrige skoleår. Samarbeidet kirke/skole og kirke/kommune er godt og vårt diakonale arbeid blir verdsatt i lokalsamfunnet.
For å øke vår diakonale innsats blant ungdom har vi nå opprettet en ny stilling:
Diakon – Raufoss. Fast stilling – 60%, med muligheter for utvidelse
Søknadsfrist: 01.12.2021
Arbeidsgiver: Vestre Toten kirkelige fellesråd
Sted: Raufoss
Stillingstittel: Diakon
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 60
Webcruiter-ID: 4450292559
Arbeidsoppgaver
Ha kontakt med ungdom gjennom enkeltsamtaler og åpne fellestiltak.
Samhandle med kommunale aktører og frivillige organisasjoner.
Bidra til rekruttering, opplæring og veiledning av frivillige medarbeidere
Utøve selvstendig ansvar ihht vedtatt diakoniplan, fellestiltak koordineres av ledende diakon.
Støtte konfirmantarbeid og ungdomsmiljø i kirkens regi, med hovedvekt på arbeidet i Raufoss menighet.
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjoner i henhold til «Tjenesteordning og kvalifikasjonskrav for diakoner».
Søkere med tilsvarende utdanning i kombinasjon med relevant erfaring er også velkommen til å søke.
Gode formidlings- og kommunikasjonsevner.
Erfaring med å bruke IT-verktøy og kjennskap til bruk av sosiale medier.
Det er ønskelig med erfaring fra utviklingsarbeid, strategiarbeid og ledelse av frivillige.
Personlige egenskaper
Selvstendig, strukturert og god lagspiller.
Inspirerende, engasjert og kreativ.
God arbeidskapasitet og evne til å håndtere flere oppgaver samtidig.
Den som ansettes har kirkens trosgrunnlag som fundament for sitt virke. Personlig egnethet tillegges stor vekt.
Kontor på Raufoss sammen med sokneprest, daglig leder/menighetssekretær, menighetspedagog, kantor, sekretær, kirkeverge og diakon i 40% stilling. Vi kan tilby ordnede arbeidsforhold, lønns- og arbeidsvilkår i henhold til tariffavtale. Pensjonsordning gjennom KLP. Ved eventuell tiltredelse kreves politiattest.
Søknadsfrist: 1. desember.
Vi ønsker at du leverer din søknad elektronisk, se: www.kirken.no/vestretoten
Kirkevegen, 2830 Raufoss, Norge
Kontaktinformasjon
Margrethe Vang Nedregård, diakon
916 46 131
Gunnstein Endal, kirkeverge
920 42 659
Kantor / Organist (søknadsfrist 03.12)
Vestre Slidre Kyrkjeleg Fellesråd, Vestre Slidre
Kantor/Organist 60% stilling
Vestre Slidre kyrkjelege fellesråd søkjer kantor/organist i 60%stilling Vikariat med god moglegheit for fast stilling. 2.gongs utlysing.
Arbeidsoppgåver:
Delta i planlegging og gjennomføring av gudstenester, kyrkjelege handlinger og andre arrangement saman med presten, øvrige tilsette og frivillige
Bidra inn i menighetens trusopplæring og skule/kyrkje-samarbeid
Ansvarleg for menighetens musikalske liv i samsvar med kyrkjemusikalsk plan
Samarbeide med lokalt musikkliv
Delta i stabsmøter og vere ein del av teamarbeidet i staben
Ettersyn og vedlikehald av menighetens instrument
Personlege eigenskapar:
Gode samarbeids-, planleggings- og gjennomføringsevner
Personleg eignaheit vil bli vektlagt
Kvalifikasjonar:
Utdanning ihht kvalifikasjonskrav for kantor/organist
Beherske allsidig spel på orgel og piano både solo og i samspel med andre
Kunne arbeide både sjølvstendig og i team
Kommunisere og samarbeide godt med barn, unge og frivillige medarbeidare
Beherske norsk bra både munnleg og skriftleg
Den som tilsetjast må vere medlem i Den norske kyrkje
Disponere bil
Politiattest må fremleggast ved tilsettig
Vi tilbyr:
60% vikariat med *god moglegheit for fast stilling.*Ved evnt fast stilling vil det kunne bli tilbod om etterutdanning.
Ein hyggeleg arbeidsfellesskap
Løn og arbeidsvilkår ihht gjeldande tariff og pensjonsordning i KLP
Deler av arbeidstida er lagt til kveld, helg og høgtid
Det blir lagt opp til prøvespeling i samband med intervju. Stillinga er ledig frå 1.januar 2022 eller etter avtale. For meir informasjon: Kontakt kyrkjeverje Veslemøy Kvamme, tlf. 613450 95 /958 68 588, e-post: [email protected]. I tillegg til heimesida vår, sjå også vår facebookside: kyrkja i Vestre Slidre.
Søknad og CV med kopiar av attestar/vitnemål sendast: Vestre Slidre kyrkjeleg fellesråd, Slidrevegen 20, 2966 Slidre, eller på e-post innan 03. desember 2021.
Søknadsfrist: 03.12.2021
Send søknad til:
[email protected]
Om stillingen
Stillingstittel: Kantor/Organist
Sted: Slidrevegen 20, 2966 Slidre
Ansettelsesform: Vikariat
Prosent: 60 %
Heltid/deltid: Deltid
Antall stillinger: 1
Arbeidsdager: Ukedager Lørdag Søndag
Arbeidstid: Dagtid Kveld
Oppstart: 01.01.2022
Kontaktperson for stillingen’
Veslemøy Kvamme, Kyrkjeverje
Telefon: 958 68 588 Epost: [email protected]
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver: Vestre Slidre Kyrkjeleg Fellesråd
Adresse:Slidrevegen 20, 2966 Slidre
Hjemmeside:
https://kirken.no/vestre-slidre
Facebook:
https://www.facebook.com/Kyrkja-i-Vestre-Slidre-842335192540706
Vestre-Slidre kyrkjeleg fellesråd har ansvarsområde i Vestre Slidre kommune i Valdres Prosti. Kommunen har ca 2.200 innbyggjarar fordelt på 464km2 med variert natur. Landruk og turisme er dei viktigaste næringsvegane. Det er gode moglegheiter for friluftsliv som fisking og fotturar. I fjellet er det godt tilrettelagt for sykling. Kommunen har eit godt skule- og barnehagetilbod, og ein kulturskule med godt og variert tilbod. Vestre Slidre har 3 sokn og 4 kyrkjer og 1 kapell. Av kyrkjene er det 1 stavkyrkje, Lomen, og 1 mellomalderkyrkje, Slidredomen. I tillegg er det ein kyrkje-ruin. I tilknyting til kyrkjene er det 4 kyrkjegardar. Fellesrådet har ein stillingsressurs på ca 3 årsverk fordelt på 9 tilsette.
Kyrkja har gode kontor på Slidretun og bruker nynorsk som administrasjonsspråk.
Barne- og ungdomsdiakon 100% (Søknadsfrist: 01.12)
Kongsberg kirkelige fellesråd
Barne- og ungdomsdiakon 100%
Kongsberg kirkelige fellesråd søker etter barne- og ungdomsdiakon i 100 % fast stilling. Kongsberg kommune har rundt 27 000 innbyggere fordelt på en bykjerne og bygdene rundt. Fellesrådet består av fem menigheter; Kongsberg og Jondalen, Hedenstad, Efteløt, Komnes og Tuft. De ansatte i fellesrådet er delt i to avdelinger, en i Kongsberg og en i Efteløt. Du vil i hovedsak arbeide for de 4 menighetene i Sandsvær; Hedenstad, Efteløt, Komnes og Tuft. Det vil også være samarbeid med de ansatte i Kongsberg og Jondalen menighet.
Stillingen vil være delt, med 50% innen diakoni og 50% innen trosopplæring. Stillingen er felles for alle fire menighetene, men vi ønsker å prioritere nyskapende arbeid blant barn og unge i Hvittingfoss. Her er det en unik mulighet til å være med på å bygge opp et nytt arbeid!
Alle menighetene har vedtatt lokale planer for både diakoni og trosopplæring. Som barne- og ungdomsdiakon er du del av et faglig team bestående av administrasjonsansatte, sogneprester, kantor og diakon.
Søknadsfrist: 01.12.2021
Arbeidsgiver: Kongsberg kirkelige fellesråd
Sted: Kongsberg
Stillingstittel: Barne- og ungdomsdiakon 100%
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4449894691
Arbeidsoppgaver
Drive oppsøkende og utadrettet arbeid innen diakoni og trosopplæring utifra plan og vedtak i menighetsrådene
Søke samarbeid med kommunale aktører og andre kirkesamfunn
Være med på å utvikle og gjennomføre samarbeidsprosjekter som kan komme flere av menighetene til gode
Utvikle og følge opp nyskapende diakonalt arbeid blant barn og unge i Hvittingfoss
Planlegge, promotere, gjennomføre og videreutvikle trosopplæring for barn og ungdom i alderen 0-18 år
Rekruttere og veilede frivillige i samarbeid med staben og menighetsråd
Plan- og økonomiarbeid
Kvalifikasjoner
Plan- og økonomiarbeid
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Det vises til «Kvalifikasjonskrav og tjenesteordning for diakoner» fastsatt av Kirkemøtet 20.10.2004
Evne til selvstendig og målrettet arbeid
Evne til å fremme kirkens plass i lokalsamfunnet
Erfaring med å bygge nettverk, rekruttere, motivere og lede frivillige
Vi søker etter deg som liker å tenke nytt og kreativt om diakoni og trosoppplæring
Den tilsatte vil ha kontor på Sandsvær kirkekontor i Efteløt. Vi kan tilby et godt arbeidsmiljø, engasjerte og dyktige medarbeidere i en raus og inkluderende folkekirke. Personlig egnethet vil bli vektlagt. Lønn etter tariffavtale og pensjonsordning i KLP. Søkere må være medlem av Den norske kirke, gyldig politiattest må framvises.
Hasbergsvei 36, 3616 Kongsberg, Norge
Kontaktinformasjon
Randi Lie Viken, daglig leder for Sandsvær kirkekontor
90 11 63 65
Oddvar Etnestad, kirkeverge
975 99 446
Fibermontør (søknadsfrist 12.11)
Fibermontør
Montøren vil ha hovedoppgaver innenfor etablering, drift og vedlikehold av Notodden Energi sitt bredbåndsnett. Arbeidet vil blant annet bestå av følgende:
Etablering, montering, service og vedlikehold av fibernettverk.
Skjøting, terminering, test og dokumentasjon.
Kundeoppkoblinger innenfor både privat- og bedriftsmarkedet.
Hos aktuelle søkere vil det bli lagt avgjørende vekt på:
· Erfaring fra lignende arbeid.
· Bør ha fagbrev gr. L/S/IKT, telekommunikasjonsmontør, energimontør eller lignende.
· Må ha minimum førerkort klasse B med mulighet for å kjøre tilhenger (klasse E).
· Gode analytiske evner og en løsningsorientert og strukturert arbeidsstil, samt teknisk innsikt og grundighet.
· Generelt gode PC ferdigheter og evne til å benytte ulike datasystemer som er relevante for stillingen.
· Evne til å håndtere mange parallelle arbeidsoppgaver.
· Utadvendt, kundevennlig og resultatorientert.
· Være villig til å reise noe utover vanlig arbeidssted og tid.
Vi tilbyr:
· Spennende arbeidsoppgaver og utfordringer
· Utviklings- og karrieremuligheter
· Stabilt og meget godt arbeidsmiljø
· Konkurransedyktige betingelser
· God pensjonsordning i KLP
· Solid selskap i vekst
· En bransje i stor utvikling
Hvis du har den bakgrunnen vi er på jakt etter, samt trives med varierte arbeidsoppgaver og en hektisk hverdag, så ikke nøl med å sende oss din søknad!
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til: Avdelingsleder Jon Vegheim på tlf. 48 08 33 41.
Arbeidsgiver Notodden Energi AS
Stillingstittel Fibermontør
Frist 12.11.2021
Ansettelsesform Fast
Om arbeidsgiveren
Notodden Energi AS er en del av Notodden Energi konsern, med kontor og virkeområde i Notodden kommune. Notodden Energi (NE) har en sterk posisjon, forankring og merkevare i Notodden. Med utgangspunkt i den tradisjonelle rollen som distributør og leverandør av elektrisk kraft i konsesjonsområdet Notodden kommune, er virksomheten i dag etablert som et konsern med nettvirksomhet, kraftformidling, bredbåndstjenester og fjernvarme. Det er selskapets mål å videreutvikle sin posisjon til å bli den naturlige og selvskrevne partner på energi og digitale tjenester i konsesjonsområdet og i regionen der det er naturlig. Konsernet består av 50 høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere.
Notodden Energi AS bygger ut fremtidens kommunikasjonsløsninger i Notodden og Seljord kommune. Selskapet er også medeier i Midt-Telemark Breiband AS – et selskap som står for utbygging og drift av telekommunikasjonsløsninger i tre kommuner. En av våre ansatte går av med pensjon, vi har derfor ledig stilling som Fibermontør.
Brakanes barne- og ungdomsskule: Lærarar, fagarbeidar / assistent og konsulent SFO (søknadsfrist 14.11)
Fleire ledige stillingar ved Brakanes barne- og ungdomsskule- lærarar, fagarbeidar/assistent og konsulent
Brakanes skule er ein 1 – 10 skule, med 123 elevar.
Skulen legg vekt på god klasseleiing/læringsleiing og klassemiljøarbeid. Skulen er ein trivselsleiar-skule, og me har 30 min. fysisk aktivitet for alle elevar – kvar dag! Det digitale har me arbeidd mykje med dei siste åra.
Søknadsfrist for desse stillingane er 15.11.2021
Framover skal me ha auka fokus på lesing, både på digitale flater og i bøker.
Me skal innføra eit dynamisk kartleggingsprogram som heiter Leselos. På uteleikeplassen vår har me fått ny ballbinge og ny aktivitetsløype.
Me har eit tett samarbeid mellom skule, kulturskule og SFO.
Lærarstillingar
På Brakanes skule har me ledig 3 lærarstillingar i inntil 100 % frå 01.01.2022 og ut skuleåret (20.06.2022). 2 av stillingane er vikariat i inntil 100 %, medan 1 stilling er eit engasjement i inntil 100 %.
Me ynskjer ein røynd kontaktlærar til ein av klassane på småtrinnet. Me har elles bruk for lærarar med brei undervisningskompetanse. Det er viktig med god relasjonskompetanse og at du er ein trygg klasseleiar. Personlege eigenskapar vil verta vektlagt.
Løn og arbeidstid følgjer sentrale avtalar. Bruk referanse 21/564 når du søkjer på lærarstillingane.
Fagarbeidar/assistent
Det er ledig eit 89 % engasjement som fagarbeidar/assistent i perioden 01.01.2022 til 20.06.2022. Arbeid på alle trinn er aktuelt, i tillegg til arbeid på SFO. Stillinga følgjer skuleruta. Bruk referanse 21/565 når du søkjer på stillinga.
Vikarar
Me har behov for kvalifiserte og røynde vikarar til kortare eller lengre oppdrag, både som lærar og assistent. Bruk referanse 21/566 dersom du søkjer som tilfeldig vikar.
Konsulentstilling skule/SFO, 80 – 100 % fast stilling
Konsulenten vår har søkt nye utfordringar i annan kommune, og me søkjer hennar etterfølgjar.
Me søkjer ein person med utdanning som fagarbeidar innan kontor og administrasjon eller tilsvarande utdanning på høgskulenivå. Stillinga skal ivareta ulike administrative og praktiske støttefunksjonar i skule og SFO.
Arbeidsoppgåver som er lagt til stillinga er mellom anna:
- Administrativt ansvar for SFO, m.a. søknadsprosess og tildeling av plassar på SFO
- Ansvar for skuleskyss
- Vedlikehald av digitale elevmapper, samt elevmapper i papirarkiv
- Vera superbrukar i Visma Flyt skule, Websak Fokus og andre administrative program som skulen/heradet nyttar
- Koordinering av GDPR-arbeidet
- Organisering og tilrettelegging av møteverksemd
- Dagleg førefallande kontorarbeid og telefonteneste
- Oppgåver etter avtale med rektor
Du må vera sjølvstendig, fleksibel i høve til arbeidsoppgåver og ha pågangsmot og godt humør i ein hektisk kvardag. Digital kompetanse er viktig for stillinga. Personlege eigenskapar vil verta vektlagt.
Lønn som konsulent/spesialkonsulent, etter kompetanse. Bruk referanse 21/554 når du søkjer på stillinga.
Søknadsfrist for alle stillingane er 15.11.2021
Aktuelle søkjarar vert kalla inn til intervju. Tilsetjing snarast råd.
Attestar og vitnemål må leggjast ved søknaden.
Gyldig politiattest må leggjast fram før arbeidsstart.
Rådgiver / seniorrådgiver – KOLT (søknadsfrist 03.12)
Vil du være med å utvikle den digitale undervisningskompetansen ved Nord universitet?
Rådgiver
Nord universitet
Gjennom forskning, utdanning og samfunnsdeltakelse, bidrar Nord universitet til å skape en bærekraftig framtid med utgangspunkt i vår geografiske lokalisering.
I samarbeid med samfunns- og næringsliv i Nordland og Trøndelag, fremmer våre 11.500 studenter og 1.350 ansatte innovative løsninger og kunnskapsbasert praksis, lokalt og internasjonalt.
Nord universitet har fire strategiske satsningsområder hvor vi skal å ta en internasjonal posisjon: blå og grønn vekst, bærekraftig innovasjon og entreprenørskap, samfunnssikkerhet og helse, velferd og oppvekst.
KOLT – Kompetansesenter for læring og teknologi er en utviklingsenhet som skal bidra til å styrke utdanningskvaliteten ved Nord universitet. KOLT er universitetets utdanningsfaglige støttemiljø, som i samarbeid med fakultetene jobber for å fremme læring og innovasjon i teknologirike omgivelser.
I Nords strategi for digitalisering er ambisjonsnivået for digitalisering og utdanningskvalitet høyt. Digitalisering utvider handlingsrommet for undervisning og læring, og KOLTs intensjon er å støtte fakultetene i arbeidet med å utvikle nye, relevante og innovative undervisningsformer.
Nord universitet har et stort geografisk nedslagsfelt. Fleksible studier gjør det mulig for flere å ta del i våre tilbud. Det vil si at våre tilrettelagte utdanningstilbud kan benyttes både av studenter på og utenfor campus. Fleksibel utdanning er også knyttet til studiekvalitet. Slikt arbeid kan føre til et bredere repertoar av undervisningsformer, stimulere til gjenbruk av læringsressurser, skape teknologisk medlæring, gi bedre tilpasning til arbeids- og samfunnsliv, gi økt tilgang til utdanning og bistå i rekruttering av studenter og ansatte.
Om stillingen
Nord universitet har fra 1. januar 2022 ledig en 100 % fast stilling som rådgiver ved KOLT – Kompetansesenter for læring og teknologi. KOLT er organisert som en enhet i Studieavdelingen, og leder av enheten rapporterer til studiedirektør. KOLT har per tiden 8 faste og 2 midlertidige ansatte
Stillingen har kontorsted Levanger. Stillingen kan også innebære arbeidsoppgaver ved Nord universitets
øvrige studiesteder.
Arbeidsoppgaver
KOLT har en sentral rolle i den økte satsingen på utvikling av utdanningsfaglig kompetanse som ledd i oppfølgingen av stortingsmeldingen om kultur for kvalitet i høyere utdanning (Meld. St. 16 (2016–2017). Den som ansettes skal blant annet arbeide med utdanningsfaglig kompetanseheving i en digitalpedagogisk kontekst. En annen viktig arbeidsoppgave er å i bidra i utviklingsprosjekt med fokus på utprøving av relevant didaktikk og undervisningsteknologi. Rådgivning i forbindelse med planlegging og bruk av digitale undervisningsmetoder og -verktøy er også en viktig oppgave (både i nett- og campusbaserte studier). Det vil også være aktuelt å lede /delta i andre utviklingsoppgaver i nye og pågående prosjekter (utviklingsprosjekter internt i avdelingen, utviklingsprosjekter i samarbeid med andre avdelinger/fakultet samt utvikling og produksjon av læringsressurser). Noe reisevirksomhet må påregnes.
Kvalifikasjonskrav
- For ansettelse i stilling som rådgiver kreves relevant utdanning fra universitet eller høyskole, mastergrad eller tilsvarende.
- Lang og relevant praksis kan kompensere for deler av utdanningskravet
- Pedagogisk kompetanse og forståelse for utvikling av opplærings- og kompetansetilbud
- Forståelse for- og ferdigheter i bruk av IKT i undervisning
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Øvrige kvalifikasjoner og personlig egnethet
- Kjennskap til universitets- og høyskolesektoren vil bli vektlagt
- Evne til å arbeide systematisk, strukturert og selvstendig med flere parallelle prosesser
- Serviceinnstilling, initiativrik og med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Ha kjennskap til store organisasjoner med stor administrativ og faglig kompleksitet
- Erfaring med bruk av relevante IKT – verktøy
- Kjennskap til forskning og utviklingsarbeid innen bruk av IKT i undervisning
- Formidlingskompetanse, både ansikt til ansikt og digitalt
- Erfaring fra arbeid med IKT og gjerne prosjektarbeid knyttet til IKT og/eller organisasjonsutvikling
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi kan tilby
- Stillingen lønnes etter statens lønnsregulativ, kode 1434 rådgiver – Ltr. 59 – 65, NOK 534 400,- – 594 300,- i året.
- Lønn etter ansiennitet og kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn avtales.
- Fra lønnen går lovfestet innskudd i Statens pensjonskasse.
- God låne-, forsikrings- og pensjonsordning i Statens pensjonskasse
- Kreativt og kollegialt arbeidsmiljø
- En arbeidsplass i stadig utvikling
- Fleksibel arbeidstid
- Aktivt bedriftsidrettslag
Generell informasjon
Den som ansettes må rette seg etter de lover, avtaler og instrukser som til enhver tid gjelder for stillingene. Det tas forbehold om endringer i ansvars- og arbeidsområdet som følge av framtidige organisasjonsendringer ved Nord universitet.
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Nord universitet oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med nedsatt funksjonsevne, hull i CV`en, innvandrerbakgrunn og ellers ulik livserfaring til å søke. Universitetet praktiserer moderat kjønnskvotering i samsvar med lokal tilpasningsavtale for Hovedavtalen i Staten.
Opplysninger om nedsatt funksjonsevne eller hull i CV kan bli brukt til anonymiserte registeringsformål.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.
Kontakt
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til:
Randi Stemland (leder KOLT), e-post: [email protected], tlf.: 755 17 818 / 911 33 755
Søknad
Søknad m/cv kopi av vitnemål og attester sendes elektronisk innen 03.12.2021
All dokumentasjon lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
Det er søkers ansvar å sende inn fullstendig dokumentasjon elektronisk innen søknadsfristen.
Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv etter ønske om å bli utelatt fra søkerlisten. Søkere som likevel ber om konfidensialitet, må grunngi dette særskilt i søknaden. Søkerne vil i tilfellet bli forhåndsvarslet om offentliggjøring.
Referanse: 30071259
Søknadsfrist 3. desember 2021
Arbeidsgiver Nord universitet
Kommune Levanger
Omfang Heltid
Varighet Fast
Arbeidssted Levanger
Avdelingsleder for montasje / materiell (søknadsfrist 10.11)
VI SØKER ETTER AVDELINGSLEDER FOR MONTASJE/MATERIELL
Da vår Avdelingsleder går over i annet arbeid internt blir stillingen som Avdelingsleder for montasje/materiell ledig. Stillingen inngår i bedriftens ledergruppe og rapporterer til Daglig leder.
Stillingen innehar oppgaver innenfor følgende områder:
· Personalansvar for montører og personell innen lager/innkjøp
· Ansvar for lager, leverandøravtaler og innkjøp
· Arbeidskoordinering av oppgaver for avdelingens personell og Prosjektledere
· Lede noen egne prosjekter etter behov/kapasitet
Ønskede kvalifikasjoner:
· Ingeniørhøyskole elkraft og/eller teknisk fagskole
· Fagbrev Energimontør
· God generell kunnskap i bruk av IT-verktøy.
· Erfaring fra tilsvarende stilling eller minimum 5 års erfaring som montør
· Erfaring med lagerhold og innkjøp er en fordel
· Forståelse av behovet for fokus på HMS i det daglige arbeid
· Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
· Førerkort klasse B
Vi tilbyr:
· Spennende oppgaver innen planlegging og fornying av Notoddens distribusjonsnett.
· Et stabilt og trivelig arbeidsmiljø
· Konkurransedyktige lønns- og pensjonsordninger
Om arbeidsgiveren
Everket AS er et datterselskap i Notodden Energi Holding AS, som igjen eies 100 prosent av Notodden kommune. Forretningsområdene i konsernet er innen elektrisitetsforsyning, kraftsalg, fjernvarme, bredbåndsutbygging og som Altibox partner. Konsernet har totalt ca. 50 ansatte.
Everket AS eier distribusjonsnettet i Notodden Kommune, og er ansvarlig for elektrisitetsforsyningen i konsesjonsområdet Notodden kommune. Oppgavene består i å drifte, vedlikeholde og forsterke distribusjonsnettet som et monopol regulert av NVE. Bedriften har 24 ansatte.
Everket AS
Stillingstittel Avdelingsleder
Frist 10.11.2021
AnsettelsesformFast
Spørsmål om stillingen
- Ingar Tollum Andersen, Daglig leder
- Telefon 35 02 50 50 Mobil 916 01 495
*Diakon / diakoniarbeider 80-100 % fast stilling *Kateket / Menighetspedagog 80-100 % fast stilling (søknadsfrist på begge 21.11)
Diakon/diakoniarbeider 80-100 % fast stilling
Åkra menighets visjon: SAMLE til kristent fellesskap. STYRKE troen på Den treenige Gud. SENDE ut vitner for å forkynne evangeliet om Jesus Kristus i ord og handling.
Åkra menighet ligger i Karmøy kommune. Det er over 6000 kirkemedlemmer i Åkra sokn. Åkra kirke er en stor arbeidskirke som gir gode rammer for et aktivt og variert tilbud for mennesker i alle aldre. Kirkeskipet har med tilhørende menighetssal en kapasitet på over 700 personer. Det er en stor kirkekjeller som brukes mye i barne- og ungdomsarbeidet. Ellers er det kirkestue og et eget bønnerom er under planlegging. Åkra menighet disponerer også Åkra gamle kirke som det i år ble markert 200-årsjubileum for. I soknet ligger Åkra bu- og behandlingsheim, fire barneskoler, ungdomsskole og videregående skole. Det er kjøpesenter og et aktivt næringsliv m.m.
Karmøy kirkelig fellesråd har nå ledig en spennende stilling som:
Diakon/diakoniarbeider, 80-100 % fast stilling.
I Åkra menighet vil du ha en unik mulighet til å nå mennesker i alle aldre med budskapet om Jesus. Misjonsoppdraget står sentralt i menigheten, og en er opptatt av å være en positiv aktør og drivkraft i lokalsamfunnet. Diakoni beskrives som kirkens omsorgsarbeid, og er nestekjærlighet i praksis. Dette er en helt sentral dimensjon i kirkens virksomhet.
Diakonen leder menighetens diakonale arbeid. Det er utarbeidet en lokal diakoniplan som gir retning for tjenesten. Her er det også potensial for utvikling. Diakonen sitter i diakoni- og misjonsutvalg. Diakonen har tradisjonelt flere faste tillagte arbeidsoppgaver i sin stilling, men dette er også en stilling hvor det er noe mer rom for å utforme profilen på tjenesten ut fra egen utrustning og engasjement. Søkere må gjerne også skrive noe om dette i sin søknad. Diakonen vil arbeide sammen med et team bestående av administrasjonsleder, trosopplærer, kantor, kateket/ menighetspedagog, kirketjener, kapellan og sokneprest.
Arbeidsoppgaver:
- Lede, utvikle og organisere menighetens diakonale virksomhet.
- Sjelesorg, besøkstjeneste og oppsøkende virksomhet.
- Institusjonsandakter på sykehjem og medvirke i menighetens eldrearbeid.
- Delta i konfirmantarbeidet, barne- og ungdomsarbeidet og Godhet Karmøy.
- Medvirke i gudstjenestelivet og evt. i.f.m. gravferd.
- Delta i arbeid rettet mot mennesker med utviklingshemming
- Generelt samarbeid med øvrig stab om å bygge menighet og virkeliggjøre vår visjon.
Vi søker deg som:
- ønsker å legge til rette for at flere kan få erfare Guds godhet gjennom kirkens diakonale virksomhet.
- har evnen til å se verdien av det bestående, videreutvikle og tenke nytt.
- er kontaktskapende, praktisk anlagt og engasjerer andre til deltakelse.
- trives i møte med enkeltmennesker, er nærværende og evner å være en støttende medvandrer.
- har organisatoriske evner, er selvstendig og ser verdien av å arbeide i team.
- er utdannet diakon eller har annen relevant utdanning og erfaring.
- gjerne har egne hobbyer, interesser og ferdigheter som kan integreres og brukes i menighetsarbeidet.
- er medlem i Den norske kirke
Personlig egnethet vil bli vektlagt. Erfaring kan kompensere for manglende utdanning. I et slikt tilfelle vil relevant videreutdanning være ønskelig.
Vi tilbyr:
- Meningsfylte arbeidsoppgaver og mulighet for å være med å prege egen stilling
- Samarbeid med engasjerte medarbeidere – ansatte og frivillige
- Lønn i henhold til HTA. God pensjonsordning i KLP
- Tjenlige kontorfasiliteter lokalisert i Åkra kirke.
- Et lokalt fagmiljø i Karmøy prosti bestående av flere diakoner og diakonimedarbeidere.
Ved ansettelse må politiattest framlegges, jfr kirkeloven § 29. Det må påregnes arbeid ettermiddag/kveld og helger. Den som ansettes må ha sertifikat og kunne disponere egen bil.
For mer info: www.aakra.karmoykirken.no
Administrasjonsleder Grethe F. Myklebust eller ass. kirkeverge Eva B. Kvalevaag
(tlf: 52 81 00 01).
Søknad med CV sendes til: [email protected].
Søknadsfrist: 21.11.2021 Tiltredelse: 01.01.2022, eller etter nærmere avtale.
—————————————————————————————————————————-
Kateket/Menighetspedagog, 80-100 % fast stilling
Åkra menighets visjon: SAMLE til kristent fellesskap. STYRKE troen på Den treenige Gud. SENDE ut vitner for å forkynne evangeliet om Jesus Kristus i ord og handling.
Åkra menighet ligger i Karmøy kommune. Det er over 6000 kirkemedlemmer i Åkra sokn. Åkra kirke er en stor arbeidskirke som gir gode rammer for et aktivt og variert tilbud for mennesker i alle aldre. Kirkeskipet har med tilhørende menighetssal en kapasitet på over 700 personer. Et eget bønnerom er godkjent og planlagt bygget. Kirkekjelleren har bl.a. hobbyrom, små fotballbaner, kjellerstue, kjøkken, undervisningsrom og spill- og lekerom. Det er utarbeidet en lokal trosopplæringsplan. I denne er det utarbeidet en konfirmantundervisning basert på Tidslinjen fra Bibelselskapet. Årlig er det mellom 70-95 konfirmanter fordelt på ulike undervisningsgrupper: KRIK, T-CREW/DIAKONI og FRILUFT. Det arbeides også med å utvikle et nytt opplegg kalt Båtkonfirmant.
Karmøy kirkelig fellesråd har nå ledig en spennende stilling som:
Kateket/Menighetspedagog, 80-100 % fast stilling.
I Åkra menighet vil du ha en unik mulighet til å nå barn og ungdom med budskapet om Jesus – noe som kan ha betydning for dem resten av livet. Misjonsoppdraget står sentralt i menigheten og en er opptatt av å være en positiv aktør og drivkraft i lokalsamfunnet.
I denne stillingen vil du ha et ansvar for menighetens trosopplæringsarbeid for aldersgruppen 0-18 år sammen med trosopplærer og øvrig stab. Du vil ha et spesielt ansvar for arbeid tilknyttet aldersgruppen 10-18 år. Herunder bl.a. ansvar for menighetens tweens- og ungdomsarbeid, konfirmantopplegg, ledertrening og kirke-skolesamarbeid. Videre vil du ha medansvar for oppfølging og gjennomføring av menighetens øvrige trosopplæringstiltak. Du vil få jobbe sammen med et team bestående av administrasjonsleder, trosopplærer, diakon, sokneprest, kapellan, kirketjener og kantor. Kateket/menighetspedagog samarbeider særlig tett med trosopplærer.
Arbeidsoppgaver:
- Lede og organisere menighetens konfirmantarbeid.
- Planlegge, gjennomføre og evaluere trosopplæringstiltak i henhold til trosopplæringsplanen.
- Rekruttere, følge opp og veilede frivillige medarbeidere.
- Drive ledertrening/lederutvikling.
- Bidra aktivt i gudstjenester tilknyttet konfirmantarbeid og trosopplæring.
- Planlegge og gjennomføre skole-kirke-samarbeid.
- Generelt samarbeid med øvrig stab om å bygge menighet og virkeliggjøre vår visjon.
Vi søker deg som:
- trives godt sammen med barn og ungdom og ønsker å veilede dem til kristen tro og kristent liv.
- har god formidlingsevne og vil være med å bygge Åkra menighet videre og virkeliggjøre vår visjon.
- har evnen til å se verdien av det bestående, videreutvikle det og tenke nytt.
- har organisatoriske evner, kan arbeide selvstendig og er motivert for å arbeide i team.
- har relevant pedagogisk- og kristendomsfaglig utdannelse og erfaring med planarbeid og undervisning.
- gjerne har egne hobbyer, interesser og ferdigheter som kan integreres og brukes i menighetsarbeidet.
- er medlem i Den norske kirke
Personlig egnethet vil bli vektlagt. Erfaring kan kompensere for manglende utdanning. I et slikt tilfelle vil relevant videreutdanning være ønskelig.
Vi tilbyr:
- Meningsfylte, varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Samarbeid med engasjerte medarbeidere – ansatte og frivillige
- Lønn i henhold til HTA. God pensjonsordning i KLP
- Tjenlige kontorfasiliteter lokalisert i Åkra kirke.
- Et lokalt fagmiljø bestående av flere kateketer, menighetspedagoger og trosopplærere i prostiet.
Ved ansettelse må politiattest framlegges, jfr kirkeloven § 29. Det må påregnes arbeid ettermiddag/kveld og helger. Den som ansettes må ha sertifikat og kunne disponere egen bil.
For mer info:
Administrasjonsleder Grethe F. Myklebust eller ass. kirkeverge Eva B. Kvalevaag
(tlf: 52 81 00 01).
Søknad med CV sendes til: [email protected].
Søknadsfrist: 21.11.2021
Tiltredelse: 01.01.2022, eller etter nærmere avtale.
Åkra menighets visjon: SAMLE til kristent fellesskap. STYRKE troen på Den treenige Gud. SENDE ut vitner for å forkynne evangeliet om Jesus Kristus i ord og handling.
Åkra menighet ligger i Karmøy kommune. Det er over 6000 kirkemedlemmer i Åkra sokn. Åkra kirke er en stor arbeidskirke som gir gode rammer for et aktivt og variert tilbud for mennesker i alle aldre. Kirkeskipet har med tilhørende menighetssal en kapasitet på over 700 personer. Et eget bønnerom er godkjent og planlagt bygget. Kirkekjelleren har bl.a. hobbyrom, små fotballbaner, kjellerstue, kjøkken, undervisningsrom og spill- og lekerom. Det er utarbeidet en lokal trosopplæringsplan. I denne er det utarbeidet en konfirmantundervisning basert på Tidslinjen fra Bibelselskapet. Årlig er det mellom 70-95 konfirmanter fordelt på ulike undervisningsgrupper: KRIK, T–CREW/DIAKONI og FRILUFT. Det arbeides også med å utvikle et nytt opplegg kalt Båtkonfirmant.
Åkra menighets visjon: SAMLE til kristent fellesskap. STYRKE troen på Den treenige Gud. SENDE ut vitner for å forkynne evangeliet om Jesus Kristus i ord og handling.
Åkra menighet ligger i Karmøy kommune. Det er over 6000 kirkemedlemmer i Åkra sokn. Åkra kirke er en stor arbeidskirke som gir gode rammer for et aktivt og variert tilbud for mennesker i alle aldre. Kirkeskipet har med tilhørende menighetssal en kapasitet på over 700 personer. Et eget bønnerom er godkjent og planlagt bygget. Kirkekjelleren har bl.a. hobbyrom, små fotballbaner, kjellerstue, kjøkken, undervisningsrom og spill- og lekerom. Det er utarbeidet en lokal trosopplæringsplan. I denne er det utarbeidet en konfirmantundervisning basert på Tidslinjen fra Bibelselskapet. Årlig er det mellom 70-95 konfirmanter fordelt på ulike undervisningsgrupper: KRIK, T–CREW/DIAKONI og FRILUFT. Det arbeides også med å utvikle et nytt opplegg kalt Båtkonfirmant.
*Leiar PPT Nord-Gudbrandsdalen *PP-rådgivere 2 x 100% (søknadsfrist 11.11)
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS