Prosjektleiar Rydd Sogn og Fjordane (søknadsfrist 19.06.2023)
Vil du vere med å drifte arbeidet med marin forsøpling i Fjordane Friluftsråd ?
Prosjektleiar Rydd Sogn og Fjordane
Arbeidsgiver Fjordane Friluftsråd
Stillingstittel Frist 19.06.2023
Ansettelsesform Prosjekt
Prosjektleiar / koordinator Marin forsøpling. (NB kort frist!)
Presentasjon av stillinga:
Fjordane Friluftsråd søkjer prosjektleiar/koordinator for «Rydd Sogn og Fjordane» med kontorstad Florø. der vi vil ha eit Stillinga har ein varighet på 9 mnd, men kan om ny finansiering frå MARFO forlengast inntil 01.04.2025. Dette er ei spennande og særs givande stilling der du verkeleg får bidra positivt til rydding av naturen. Fjordane Friluftsråd har sidan 2017 hatt ei aktiv rolle innan bekjemping av marin forsøpling, og driftar i dag store prosjekt på dette.
Rydd Sogn og Fjordane er eit overordna koordinerande strandryddeprosjekt for områda av tidligare Sogn og Fjordane. Prosjektet tar for seg koordinering av frivillig rydding av marint avfall frå indre og ytre kyststrøk frå Solund i sør til Stad og Stryn i nord. Du motiverer til rydding, fører rydderesultater, rapporterer på budsjett og førebur nye søknader for vidare finansiering, får aktive dagar i felt med rydding og innhenting av avfall bl.a med Skjergardstjenesta i Sogn og Fjordane. Det vil vere eit kollegialt samarbeid med andre kring prosjekt som Skuleturnè for havet, Friluftsliv og strandrydding som sosial arena m.m.
Arbeidsoppgåver;
- Budsjettansvar med føring av prosjektrekneskap og rapportering.
- Engasjere frivillige lag, skular og enkeltpersonar til rydding.
- Planlegge og delta på ryddeaksjonar.
- Koordinere ryddelaga sitt arbeid opp mot all anna aktivitet i Sogn og Fjordane saman med Prosjektleiar for Rydd Norge Vestland for Solund, Askvoll, Stad.
- Samarbeide mot og tidvis delta på tokt med Skjergardstenesta (internt i FF).
- Planlegge og booke tokt med større arbeidsbåt.
- Undervisning skular, bedrifter.
- Tilrettelegge for effektiv handtering av marint avfall, derav kommunikasjon med renovasjonsselskaper ang. utsetting og innhenting av konteinere.
- Nettverksbygging med organisasjonar, frivillige lag, bedrifter og offentleg sektor.
- Fylgje opp avtalar med underleverandørar, og ha kontakt med samarbeidspartnere og videreutvikle dette.
- Ansvarleg for tilfredsstillande rapportering.
Kvalifikasjonar:
- Relevant utdanning innan miljø, renovasjon og/eller maritime fag eller tilsvarande praksis.
- Gjerne erfaring som prosjektleiar, med gode leiareigenskapar.
- Budsjettarbeid og bruk av excel.
- God formidlingsevne og evne til å engasjere.
- Organisatorisk og administrativ erfaring.
- God kompetanse i bruk av ulike digitale verktøy, databaser og kartprogram, gjerne òg i bruk av GIS-verktøy.
- Erfaring med organisering av operasjoner i felt, helst maritime operasjonar.
- Solid erfaring med HMS-arbeid og sikkerheit ifrå feltoperasjonar.
- God optimaliseringskompetanse for arbeid i felt.
- Lokal- og stadkunnskap på kysten av gamle Sogn og Fjordane vil vere å føretrekke.
- Solid forståing av planlegging i høve vær og tilhøve på ytre kyst av Vestland.
- Sertifikat på bil og minimum båtførarprøve og sikkerheitskurs for båtfolk (sistnemde vil evt. arrangerast som del av opplæringa).
- Kan vise til plettfri vandelsattest (ifb. med arbeid med born og unge)
Personlege eigenskaper:
- Du må vere ryddig, positiv og påliteleg med gode kommunikasjonsevner.
- Du må vere sjølvstendig, løysingsorientert og initiativrik med god evne til jobbing på eigahand og med ansvar for eiga framdrift, men også i team.
- Erfaring med ansvar for tilsette vert vektlagt og med gode evner til motivering og bygging av eit sunt og inspirerande arbeidsmiljø i teamet du vil ha ansvar/blir del av.
- Vi ser etter deg som er skikka og har evne til å leie, byggje nettverk i offentleg, privat og frivillig sektor og brenn for miljøet og ein reinare kyst.
- Dette er ei stilling kor du må vere uthaldande, både motivasjonsmessig og fysisk.
Vi tilbyr:
Ei spanande prosjektstilling med varierte oppgåver og eit sunt arbeidsmiljø på kysten av Sogn og Fjordane.
Du vil få ein variert arbeidskvardag på kontoret, i felt, på sjøen og i land på holmar og skjær i havgapet.
Dette er ei utruleg gjevande stilling kor du får vere med å drive eit prosjekt for å rydde opp i ei av vår tid sine største miljøutfordringar – nemleg marin plastforureining.
Den som vert tilsett må pårekne noko reiseverksemd.
Løn etter avtale, kommunal pensjonsordning gjennom KLP, og naudsynte forsikringar.
Kontaktinformasjon
Fjordane Friluftsråd
Kommunehuset
6924 Hardbakke
Arbeidsstad / kontor Fjordane Friluftsråd
Horne Brygge 6900 Florø
Nøkkelinformasjon: Arbeidsgivar: Fjordane Friluftsråd
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist 19.06.2023
Varighet; 9 mnd, høve til forlenging.
Om stillinga
Stillingstittel: Prosjektleiar
Stad: Fjordane Friluftsråd
Ansettelsesform: Anna
Oppstart; 01.08.2023
Heltid/deltid: Heiltid
Tal stillingar: 1
Sektor: Friluftsråd
Om arbeidsgivaren
Arbeidsgiver; Fjordane Friluftsråd, org.nr. 918 552 537
Adresse: Hardbakke 26, 6924 Hardbakke
Horne Brygge 15, 6900 Florø
Fjordkysten Friluftsråd
Spørsmål om stillingen
Bjarte Engevik, Dagleg leiar
Mobil 917 72 723
Arlene Oddbjørg Vågene, Styreleiar
Mobil 402 39 260
Om arbeidsgiveren
Fjordane Friluftsråd er ein interkommunal organisasjon starta opp i 2017. Solund, Bremanger, Askvoll, Kinn, Stad og Stryn er medlemskommunar i friluftsrådet. Hovedkontoret ligg på Solund Brygge Hardbakke i Solund, men vi har også kontorstad på Horne Brygge i Florø.
Vi arbeider med planlegging, gjennomføring, organisering, og førebyggande arbeid opp imot marin forsøpling. Skjergardsteneste og eigne ryddelag bidreg sterkt med å rydde kyst og fjordstrøk for marint avfall. Vi arbeider med offentlege og private aktørar, slik at vi kan legge til rette for god folkehelse med lågterskel friluftsliv.
Enhetsleder brann / brannsjef (søknadsfrist 30.06.2023)
Enhetsleder brann/brannsjef
Nærøysund brannvesen søker etter ny enhetsleder brann/brannsjef i 100 % stilling.
Nærøysund brannvesen er organisert inn under kommunalområdet teknisk. Brannvesenet består av 2,5 årsverk innen administrasjon og tilsyn, samt 2 årsverk + lærling som brannforebyggere. Beredskapen er organisert som et deltidsbrannvesen med totalt 51 deltidsbrannkonstabler fordelt på 6 brannstasjoner, Rørvik, Kolvereid, Abelvær, Oplø, Foldereid og Austafjord. Ved stasjonen Rørvik er det hjemmevaktordning for tre mannskap og en utrykningsleder. I tillegg kommer vaktberedskap for innsatsledelse brann for hele brannvesenet.
- Søknadsfrist: 30.06.2023
- Arbeidsgiver: Nærøysund kommune
- Stillingstittel: Enhetsleder brann/brannsjef
- Stillinger: 1
- Heltid/Deltid: Heltid
- Ansettelsesform: Fast
- Stillingsprosent: 100
- Webcruiter-ID: 4674395230
Arbeidsoppgaver
- Lede og utvikle brann- og redningstjenesten
- Utøve sin myndighet og oppgaver etter bestemmelser i brannloven med tilhørende forskrifter ihht enhver tid gjeldende delegasjon
- Sikre et godt samarbeide med øvrige nødetater og beredskapsorganisasjoner
- Bidra til et godt og utviklende samarbeide mellom kommunens tjenesteområder
- Brann- og redningstjenestens sin samfunns- og mediekontakt
- Personal- og arbeidsgiveransvaret på vegne av kommunen for alle ansatte i brannvesenet
- Økonomi og budsjettansvar for enheten
- Bidra inn mot kommunal kriseledelse
- Inngå i fast vaktberedskap som IL brann
- Andre oppgaver innenfor beredskapsområdet og kommunalområdet kan bli tillagt stillingen ut ifra kompetanse og behov.
Kvalifikasjoner
- Leder av brann- og redningsvesenet i ansvarsområde med færre enn 20 000 innbyggere skal ha gjennomført yrkesutdanning i forebyggende brannvern, jf. forskriften § 40, og kurs i overordnet vaktberedskap og innsatsledelse, jf. forskriften § 44, og enten ha
- Universitets- eller høgskoleutdanning på bachelornivå,
- Kvalifikasjoner som leder av forebyggendearbeidet, jf. forskriften § 43, og minst to års erfaring som leder
- Kvalifikasjoner som leder av beredskapsarbeidet, jf. forskriften § 42, og minst to års erfaring som leder.
- God økonomiforståelse
- Ledererfaring med personalansvar
- Det ønskelig med utdanning innen krisehåndtering på høgskole nivå
- Det er ønskelig med erfaring fra risikoanalyseoppgaver og prosjektarbeid innen beredskap
- Førerkort klasse B, C og gjerne kjørekode 160 utrykningskompetansebevis
- Søkere med uten formell kompetanse må gjennomføre nødvendige kurs/utdanning.
Personlige egenskaper
- Inkluderende og tydelig lederstil med søkelys på at ansatte er en viktig ressurs
- Gode samarbeidsevner og viser at du er en engasjert leder som vil utvikle brannvesenet
- Evne til god kommunikasjon, god skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Er vant med håndtering av media og ikke uredd for å være synlig for de forhold som angår brann- og redningsvesenet
- Trygg og samhandlende leder som bygger relasjon- og tillitt
- God gjennomføringsevne
- Evne til å opptre samlende
Personlig egnethet vektlegges sterkt.
Vi tilbyr
- En krevende, spennende og utfordrende jobb med engasjerte og dyktige medarbeidere, et viktig samfunnsoppdrag, et stort handlingsrom, og et vidt spekter av oppgaver.
- Nærøysund kommune er en IA-bedrift
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Konkurransedyktig lønn
- Overtidsgodtgjørelse og vaktgodtgjørelse ihht fastsatt særavtale SFS 2404
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
- Muligheter for arbeid til en partner/samboer/ektefelle gjennom Emploi+1000
Engasvegen 27, 7900 Rørvik, Norge
Kontaktinformasjon
Håvard Hernes
Kommunalsjef Teknisk avdeling
Telefon:+47 41411958
E-post:[email protected]
Nærøysund er en kommune i Namdalen – midt på Norskekysten. Her bor nesten 10 000 personer. Omtrent halvparten av disse bor på de to kommunesentrene Kolvereid og Rørvik, mens resten bor i ulike grendesamfunn fordelt over hele kommunen.
Vi har et rikt og variert kultur- og idrettsmiljø. Kommunen har egen flyplass med flere daglige avganger mot Trondheim. Rørvik er dessuten anløpssted for Hurtigruten og Kystruten med avganger både nord- og sørover hver dag.
Nærøysund er en kommune i vekst og utvikling. Vi er Norges største havbrukskommune, og denne sektoren er drivkraften i lokal vekst. Men kommunen har også mange arbeidsplasser innen IKT, service og handel.
Vi i Nærøysund kommune sysselsetter rundt 1000 personer som jobber på kommunens mange enheter. Nærøysund er en moderne og fremoverlent kommune. Det satses blant annet på digitale og fremtidsrettede tiltak i alle deler av organisasjonen.
Kantor / organist / menighetsmusiker, 80% fast stilling (søknadsfrist 13.08.2023)
Lindesnes kirkelige fellesråd
Kantor/organist/menighetsmusiker, 80% fast stilling
Om stillingen
Vi har for tiden ledig stilling som kantor/organist/menighetsmusiker i Lindesnes kirkelige fellesråd, med utgangspunkt i Mandal og Holum menigheter. Lindesnes kirkelige fellesråd er arbeidsgiver for ca. 30 ansatte med tjenestested i fire ulike menigheter i Lindesnes kommune. Vårt mål er å ha et variert spekter av musikalske innslag både i gudstjenester og i andre arrangement. Menighetene har flere kor som organistene har ansvar for. Organistene har også ansvar for musikk- og kulturarrangementer i menighetene.
Kantor/organist/menighetsmusiker har musikken som hovedverktøy i det menighetsbyggende arbeidet. Mandal, Holum og Harkmark kirker, Skjernøy kapell, Mandal gravkapell og Kirkesenteret i Mandal utgjør hovedarbeidsområdet. Du blir en del av et godt kontorfellesskap på Kirkesenteret sammen med prester, menighetspedagoger, diakon, organistkollega og administrasjon. Oppdrag i alle sokn i Lindesnes kommune må påregnes.
Se full utlysning på hjemmesiden: www.lindesnes.kirken.no og www.kirkejobb.no
Nøkkelinformasjon
Søknadsfrist: 13.08.2023
Arbeidsgiver: Lindesnes kirkelige fellesråd
Sted: Mandal
Stillingstittel: Kantor/organist/menighetsmusiker, 80% fast stilling
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4675268892
Arbeidsoppgaver
- Musikalsk tilrettelegging, planlegging og spill ved gudstjenester, begravelser og andre kirkelige handlinger, og andre menighetsarrangement
- Drive og utvikle annen musikalsk virksomhet i menighetene, som f.eks. kor-, band- og forsangerarbeid, konserter, fellesprosjekter og kultur- og musikkarrangementer
- Bidra og inspirere til et variert og bredt musikkliv i menighetene, skape sangglede og bygge gudstjenesteliv og menighet med musikk og fellessang
- Musikalsk medvirkning og tilrettelegging i trosopplæringsarbeid med barn og ungdom, og i konfirmantarbeidet
- Rekruttere og tilrettelegge for at frivillige i alle aldre kan delta i sang og musikklivet i menigheten
- Følge opp menighetenes kirkemusikalske virksomhet i tråd med menighetsrådenes planer og prioriteringer
- Bidra til at menighetene oppleves inkluderende
- Andre spesialiserte arbeidsoppgaver kan også være aktuelle med utgangspunkt i søkers kvalifikasjoner og interesse
Kvalifikasjoner
- Kirkemusikalsk utdanning, eller annet som kan kompensere for dette
- Kvalifikasjonskrav i henhold til tjenesteordning for kantorer (https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2004-11-20-1896). Søkere med annen relevant utdanning og erfaring vil kunne bli vurdert
- Gode ferdigheter innen kirkemusikk
- Kjennskap til Den norske kirke, og evne til målgruppetilpasset formidling
- Beherske orgel, piano og eventuelt andre instrumenter til bruk i konsertvirksomhet og i den brede kirkelige tjeneste for alle generasjoner
- Gjerne erfaring fra bandspilling/bandledelse
- Beherske et bredt spekter av ulike musikalske uttrykk og former
- Kjennskap til salmeskatten og nyere lovsangstradisjon
Personlige egenskaper
- Evne til å ta initiativ
- Kontaktskapende, samarbeidsvillig og menighetsbyggende
- Gode pedagogiske ferdigheter
- Gode organisatoriske ferdigheter
- Evne til å arbeide selvstendig og i team
- Være glad i mennesker og ha evne og vilje til å bli engasjert og til å engasjere andre
- Samarbeidsvillig og fleksibel
- Personlig egnethet, gode samarbeidsevner og fleksibilitet tillegges stor vekt
Særskilte krav:
- Medlem av Den norske kirke.
- Behersker norsk muntlig og skriftlig.
- Ved ansettelse må politiattest fremlegges, jfr. lov om tros- og livssynssamfunn § 20.
- Den som ansettes må ha sertifikat og disponere bil.
- Spesielt for kantor: Ved tilsetting av kantor skjer det med ønske om vigsling og at biskopen gir tjenestebrev jfr. tjenesteordningen § 5.
Vi tilbyr
- En spennende jobb med mange flotte barn, ungdommer og voksne
- Et givende arbeidsfellesskap med ansatte og frivillige
- Godt arbeidsmiljø
- Mulighet for faglig og personlig utvikling
- Lønn- og arbeidsvilkår reguleres av tariffområdet knyttet til Kirkens arbeidsgiverorganisasjon (www.ka.no)
- Lindesnes kirkelige fellesråd har gode forsikrings- og pensjonsordninger, pliktig medlemskap i KLP med 2% trekk i brutto lønn
- Aktuelle søkere blir innkalt til intervju og prøvespill.
Spørsmål om stillingen kan rettes til kirkevergen i Lindesnes. Tlf: 90797670, E.post: [email protected]
Søknadsfrist: 13.08.2023
Adresse:Store Elvegate 33, 4514 Mandal, Norge
Kontaktinformasjon
Øystein F. Ramstad, Kirkeverge
Telefon: 907 97 670
Tanja Sævik Husby, Personalleder
Telefon: 38 27 28 70
Kyrkjeverje i Fjaler sokn (Fjaler kyrkjelege fellesråd) (Søknadsfrist 20.08.2023)
Kyrkjeverje i Fjaler sokn (Fjaler kyrkjelege fellesråd)
Fjaler sokn (Fjaler kyrkjelege fellesråd)
Om stillinga
Er du Fjaler sin nye kyrkjeverje? 100% stilling blir ledig når du er klar hausten 2023.
Vi søkjer ein person som har evne og vilje til å setje seg inn i det varierte arbeidet som ligg til kyrkjeverjestillinga i ein liten organisasjon. I kommunen er det eitt sokn.
Kyrkjeverja er, saman med soknepresten, dei tilsette og soknerådet, sentral i utviklinga av Den norske kyrkja i lokalsamfunnet.
Fjaler kommune ligg ved Dalsfjorden, har om lag 2900 innbyggarar og utgjer ein del av HAFS-regionen i Vestland fylke. Vi har mange varierte og godt organiserte fritidstilbod innan kultur og idrett, gode skular og andre offentlege tilbod. Sjå Fjaler kommune si heimeside.
United World College, Jakob Sande-senteret og Nordisk kunstnarsenter Dalsåsen tilfører oss både nasjonale og internasjonale impulsar, og gjer fjalerfolk trygge på å ta imot nye innbyggarar i eit ope samfunn omgitt av fjord og fjell.
Kommunen har ein flott og variert natur, med gode tilhøve for friluftsliv både på fjord og fjell. Eiga lysløype og kort veg til lysløypa på Bringeland. Næraste flyplass er Førde lufthamn Bringeland, 30 minutt med bil frå Dale. Næraste byen er Førde, 45 min frå Dale. Sør til Bergen tek det 3,5 timar med bil inkl. ferje over Sognefjorden. Til Bergen kan ein også ta hurtigbåt frå Askvoll og Rysjedalsvika.
Fjaler sokn har kontor i Dalehuset ved Dale kyrkje. Her finn ein kyrkjeverje, prest, kantor og sekretær. Vi har to kyrkjer som er viktige kulturbygg i kommunen, samt nokre fleire gudstenestestader. I kommunen er det fire gravplassar.
Nøkkelinformasjon
Søknadsfrist: 20.08.2023
Arbeidsgivar: Fjaler sokn (Fjaler kyrkjelege fellesråd)
Stad: DALE I SUNNFJORD
Stillingstittel: Kyrkjeverje i Fjaler sokn (Fjaler kyrkjelege fellesråd)
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4673951014
Arbeidsoppgåver
Dagleg leiar for soknet si verksemd – øvste administrative leiar
Arbeidsgjevaransvar og personalleiing for dei tilsette i soknet
Sekretær for sokneråd og utval med ansvar for planarbeid, saksutgreiing og oppfølging av saker
Kan måtte steppe inn med praktiske gjeremål ute i «feltet»
Oppretthalde eit godt samarbeid med prost, kommune og andre samarbeidspartnarar
Ansvar for
kyrkjekontor, utstyr, programvare, arkiv
HMT-arbeid
økonomi, budsjett, tilvising, rekneskap, årsrapport
drift og vedlikehald av kyrkjebygg og gravplassar
gravplassforvaltninga i kommunen
Kvalifikasjonar
Ønska bakgrunn og erfaring
Kunnskap om Den norske kyrkja som organisasjon
Relevant utdanning på høgskule-/universitetsnivå gjerne med administrasjon, økonomi og leiing i fagkrinsen.
Leiarerfaring og annan realkompetanse kan eventuelt kompensere for manglande formell utdanning
God norsk skriftleg og munnleg framstillingsevne
Gode IKT-kunnskapar
Kjennskap til offentleg forvaltning
Erfaring med økonomiarbeid
Erfaring som leiar med personalansvar
Personlege eigenskapar
God innsikt, interesse og engasjement for kyrkja sin plass og verdi i lokalsamfunnet
Oppteken av nyskaping, utviklingsarbeid, og inkludering av friviljuge
Engasjert, fleksibel, strukturert og resultatorientert
Gode leiareigenskapar
Gode evner til kommunikasjon og samarbeid
Lagbyggar som skaper relasjonar – internt og eksternt
Kunne møte utfordringar
Vi tilbyr
Ei interessant og utfordrande leiarstilling
Eit erfarent og godt kollegium på kyrkjekontoret
Kollegafellesskap med andre kyrkjeverjer i prostiet og i bispedømet
Tilsetjing og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldande lover, forskrifter og avtalar innan KA sitt tariffområde
Løn etter avtale
Pensjonsordning og forsikring i KLP
Arbeidsrettleiing og kurs for kyrkjeverjer
Anna
Kyrkjeverja må
- vere medlem i Den norske kyrkja
- ha førarkort klasse B og bør disponere eigen bil
- pårekna noko møteverksemd på ettermiddags-/kveldstid
- kunne legge fram politiattest av nyare dato.
Adresse:Dalsvegen 105 A, 6963 DALE I SUNNFJORD, Norge
Kontaktinformasjon
Irene Fløde, Kyrkjeverje
Telefon: 992 38 420
Trude G. Høgseth Felde, Leiar i soknerådet
Telefon: 992 84 351
Seniorrådgiver / Fagstøtte Barnevern og HR (søknadsfrist 30.06.2023)
Spennende stilling – Fagstøtte Barnevern og HR
- Arbeidsgiver: Haraldsplass Serio Ung
- Stillingstittel: Senior Rådgiver
- Frist: 30.06.2023
- Ansettelsesform: Fast
Haraldsplass Serio Ung har avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Vi har tiltak innenfor områdene hjemmebaserte oppfølgingstjenester, institusjonsplasser, avlastning og ettervern. Vi har en tydelig ambisjon om videre vekst og utvikling som ideell leverandør av tjenester innen barnevern. Denne stillingen er en del av denne satsingen og er delt på ansvarområdene fagstøtte Barnevern og HR
Vi søker nå etter en seniorrådgiver som har barnevernsfaglig kompetanse og erfaring fra arbeid med HR arbeid innenfor personal- og kompetanseplanlegging.
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:
- personal- og kompetanseplanlegging
- implementering av nye fagmodeller
- rekruttering
- lokale forhandlinger og lønnsspørsmål
- on- og offboarding
- faglig støtte / opplæring/veiledning
- lederstøtte på HR
- har evne til å se muligheter og tenke nytt, og bidra til forbedringer av eksisterende drift/praksis.
- du evner også å omsette ideer til realistiske og gjennomførbare planer.
- du er lojal og pliktoppfyllende.
- du evner å jobbe selvstendig, og samtidig i team.
- du er en positiv bidragsyter i forhold til arbeidsmiljø.
- tilpasningsevne og fleksibilitet vil bli tillagt betydelig vekt. Personlig egnethet er av vesentlig
- betydning.
Ønskede kvalifikasjoner
- relevant utdanning fra universitet eller høyskole, mastergrad eller tilsvarende. Lang og relevant praksis kan kompensere for deler av utdanningskravet
- veilederkompetanse, videreutdanning innenfor områdene ledelse, veiledning, familie/nettverk, barnevern eller psykiatri.
- erfaring fra arbeidsmetoder innen kognitiv miljøterapi, TBO og DBT
- erfaring fra arbeid med ledelse, veiledning/opplæring og HR
- god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- førerkort klasse B
Vi ønsker oss fleksible og løsnings orienterte medarbeidere som:
- Har gode kommunikasjons og samarbeidsevner
- Evner å jobbe selvstendig, og samtidig bidrar positivt i teamet
- Har godt humør og engasjement
- Har erfaring fra lignende arbeid innen barnevern, skole og/eller rus/psykiatri
- Har kjennskap til aktuelt lovverk
Vi tilbyr:
- Engasjerte medarbeidere med høy fagkompetanse
- Godt arbeidsmiljø, med god oppfølging og veiledning
- Inkluderende arbeidsliv (IA bedrift)
- Gode pensjons og forsikringsordninger
- Lønn som Seniorrådgiver, kr 604 000 – kr. 760 000
Spørsmål om stillingen
Kontaktperson: Arvid Møll
Stillingstittel: Regionleder
Mobil: 982 02 438
Kontaktperson: Idar Krumsvik
Stillingstittel: Direktør
Mobil: 466 18 981
Ulriksdal 6, 5009 Bergen
Om arbeidsgiveren
Haraldsplass Serio Ung er en del av Haraldsplass Diakonale Stiftelse, et konsern med virksomheter innenfor sykehus, barnevern, høgskole, eldreomsorg og psykiatri. Mottoet «Kompetanse med hjertevarme» forplikter til kristen omsorg gjennom respekt for den enkeltes personlighet og integritet. Nestekjærlighet uttrykkes gjennom handling, inkluderende fellesskap, miljø og kamp for rettferdighet. Barnevernet har tiltak innenfor områdene hjemmebaserte oppfølgingstjenester, institusjonsplasser, avlastning og ettervern.
Stiftelseskonsernet vil fortsette å utvikle sin relevans for samfunnet gjennom å tilknytte seg høyt kvalifiserte, engasjerte og profesjonelle medarbeidere.
Hovedkontoret til Stiftelsen ligger i Bergen.
- Nettverk: Facebook
- Sektor: Organisasjoner
- Sted: Ulriksdal 6, 5009 Bergen
- Bransje: Helse og omsorg,HR, organisasjonsutvikling og rekruttering,Ideelle organisasjoner
- Stillingsfunksjon: Barnevernspedagog,HMS,HR, personal og rekruttering
- Arbeidsspråk: Norsk
*Regnskapskonsulent / rådgiver *Lønnskonsulent / rådgiver (søknadsfrist 23.06.2023)
Arkivansvarlig (søknadsfrist 11.06.2023)
Arkivansvarlig
Har du lyst til å være en medspiller på laget vårt og bo i verdens vakreste kommune? Kom til Steigen!
Steigen kommune har ca. 2700 innbyggere, og ligger nord for Bodø, ut mot Vestfjorden. Her ligger alt til rette for flotte naturopplevelser og mange gode muligheter for rekreasjon og friluftsliv.
Vi er viden kjent for vår vakre natur med fjell og hav rett utenfor stuevinduet. Steigen har også et rikt kulturliv, og et godt utbygd skole- og barnehagetilbud som gjør kommunen til et godt sted å bo.
Steigen har over flere år som en av få småkommuner hatt en stabil og rolig befolkningsvekst år for år, mye på grunn av god vekst i næringslivet og etterspørsel etter variert og god kompetanse. Les mer på levisteigen.no.
Fra Steigen kan man komme seg til Bodø på 1 time med daglige hurtigbåtavganger.
Om stillingen
Steigen kommune har ledig 100% fast stilling som arkivansvarlig. Stillingen er en del av kommunens servicekontor som ligger i kommunens rådhus.
Arbeidsoppgaver for arkivansvarlig:
Ansvar for kommunens post- og arkivsystem
Kontaktperson mot leverandør av arkivsystem
Journalføring og registrering
Kvalitetssikring av dokumentasjon i henhold til lovverk
Oppfølging av rutiner knyttet til dokumenthåndtering
Brukerstøtte og veiledning av saksbehandlere
Andre relevante arbeidsoppgaver på enheten kan bli tillagt stillingen.
Kvalifikasjoner
Høyere utdanning innen arkiv- og dokumentbehandling. Annen relevant utdanning og erfaringskompetanse kan vurderes
Kunnskap om arkivloven og dens forskrifter, offentlighetsloven og forvaltningsloven
God IT-forståelse og interesse for digitale løsninger
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
Vi ønsker å jobbe sammen med deg som liker å omgås andre mennesker, er serviceinnstilt og god på samhandling med andre. Du er ryddig, strukturert og selvstendig i ditt arbeid, men samtidig fleksibel og løsningsorientert.
Vi tilbyr
Godt arbeidsmiljø
Faglig utvikling
God pensjonsordning
Lønn etter avtale
Spørsmål om stillingen rettes til personalsjef Dag Robertsen, 48117145.
Søknad leveres innen søknadsfristen via jobbnorge.no.
Referanser ønskes oppgitt i søknaden
Søknadsfrist 11. juni 2023
Arbeidsgiver Steigen kommune
Kommune Steigen
Omfang Heltid
Varighet Fast
Arbeidssted Steigen
100 % prosjektstilling i Nettskolen Finnmark for skoleåret 2023/2024 Nordkapp videregående skole (søknadsfrist 12.06.2023)
Lyst til å bli vår nye kollega?
100 % prosjektstilling i Nettskolen Finnmark for skoleåret 2023/2024
Om stillingen og arbeidsoppgaver:
Nettskolen Finnmark er samlokalisert med Nordkapp vgs og tilbyr nettundervisning for elever, lærlinger og voksne i Troms og Finnmark. Vi har ca. 300 elever og deltakere fordelt på ulike utdanningstilbud som er tilgjengelig uavhengig av bosted. Vi er også delaktig i en del prosjekter som retter seg mot ny opplæringslov og fullføringsreformen.
Nettskolen Finnmark er en del av Troms og Finnmark fylkeskommune. Gjennom vårt arbeid skal vi bidra til at alle elever, lærlinger og voksne kan nå sitt utdanningsmål, med hjerte rundt eleven og lærlingen.
Nettskolens kompetanse ligger i nettundervisning med digitale verktøy, lærings-støttende teknologi og sanntidsundervisning i digitale klasserom. Læringen baserer seg på blant annet omvendt undervisning og andre anerkjente undervisningsmodeller. Sanntidsundervisningen kan være på dagtid og kveldstid, avhengig av undervisningsgruppe. Våre nettpedagoger skal tilby en interaktiv og engasjerende læringsopplevelse med tilrettelegging, fleksibilitet og tilpasset opplæring for hver enkelt deltaker. For mer informasjon om skolen www.tffk.no/tjenester/skole-og-opplaring/nettskole.
Vi søker etter en dyktig pedagog som har interesse for nettundervisning og til å være med på å prosjektet PREPP og modulstrukturert opplæring. Andre arbeidsoppgaver vil kunne forekomme avhengig av arbeidsgivers behov og den ansattes kvalifikasjoner. https://www.tffk.no/tjenester/skole-og-opplaring/opplaring-som-voksen/prepp/ og https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/forsok-og-pagaende-arbeid/innspillsrunde-om-modulstrukturert-opplaring-for-voksne/
Det er ønskelig med arbeidssted ved Kirkenes vgs, Hammerfest vgs eller Alta vgs.
Kvalifikasjonskrav:
- ha gode relasjonelle ferdigheter
- like å jobbe med digitaldidaktisk utvikling
- like å jobbe med kompetanseutvikling og kvalitet
- ha god arbeidskapasitet og evne til å jobbe selvstendig
- ha gode ferdigheter til å skape et trygt og godt læringsmiljø
- ha gode evner og vilje til profesjonsfaglig samarbeid
- være fleksibel, strukturert, systematisk, initiativrik, nyskapende og har endringskompetanse
- ha god kommunikasjonsevne
- Det er også ønskelig med undervisningskompetanse i Norsk eller matematikk.
Personlige egenskaper:
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- En variert og spennende arbeidshverdag
- God oppfølging og veiledning
- Godt og inkluderende arbeidsmiljø innenfor opplæring
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver med utviklingsmuligheter Prosjektstilling i Nettskolen i Finnmarks Prosjektstilling
Søknaden skal inneholde:
Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no). 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem EasyCruit.
Søknadsfrist og andre opplysninger:
Søknadsfrist: 12.06.2023
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Intervjuer vil bli gjennomført etter avtale.
Viktig informasjon til deg som skal søke
Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.
Før eventuell tilsetting i Troms og Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler.
En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden.
Fylke: Troms og Finnmark
Jobbtype: Engasjement
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 12.06.2023
Tiltredelse: 01.08.2023
Arbeidssted: Kirkenes, Hammerfest eller Alta
Kontaktpersoner
Elisabeth Leiknes Hansen
mob: +47 96043434
Hjemmeside: /nordkapp.vgs.no/
Adresse: Klubbveien 9 9751 Honningsvåg
Troms og Finnmark fylkeskommune Nordkapp videregående skole
Nordkapp videregående skole og Maritime fagskole Nord avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp. Nordkapp videregående skole har tilbud innen naturbruk, fiske og fangst, akvakultur, restaurant- og matfag, konditorfaget, elektrofag, maritime fag samt studiespesialisering. Skolen har i tillegg ansvaret for distanseundervisning til 8 kystkommuner – Veksling LOSA.
I tillegg har skolen ansvaret for Nettskolen Finnmark som er under stadig utvikling.
Gjennom skolens kursavdeling arrangeres mange utadrettede kurs og utdanningstilbud for skolens elever, private og næringslivet.
Skolen og skolemiljøet er tuftet på felles strategi for videregående opplæring i Finnmark (Bærekraftig opplæring i Finnmark – med hjertet rundt eleven og lærlingen), med verdigrunnlag der eleven er i sentrum.
Alle ansatte, uansett stilling, skal bidra til oppnåelse av felles mål i henhold til skolens samfunnsoppdrag. Våre nye faglærere må derfor være glad i mennesker og bidra i utviklingsarbeidet av organisasjonen.
Mer om skolen finner du på https://nordkapp.vgs.no
*Konsulent / spesialkonsulent Lillehammer Region brannvesen *Branningeniør / brannrådgiver / brann-inspektør Lillehammer Region brannvesen (Søknadsfrist: 19.06.2023)
Konsulent/ spesialkonsulent
Lillehammer Region brannvesen, Lillehammer kommune
Fast
Webcruiter-ID: 4666355432
LILLEHAMMER
Branningeniør/brannrådgiver/brann-inspektør
Lillehammer Region brannvesen, Lillehammer kommune
Fast
Webcruiter-ID: 4667619349
LILLEHAMMER
Industrigata 33, 2615 LILLEHAMMER, Norge
Kontaktinformasjon
Svein A. H. Pedersen
Leder forebyggende avd.
45215602
Lillehammer kommune skal i størst mulig grad avspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement. Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søkers navn bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forespurt om dette. Attesterte kopier av vitnemål og attester kan legges elektronisk ved søknaden eller tas med ved et eventuelt intervju.
Vil du vite mer om hvordan det er å bo og arbeide i Lillehammer-regionen, og se andre jobbmuligheter, trykk her