Barnevern – tjenesten i Sel, Vågå, Lom og Skjåk – Barnevern – konsulent – fast 100% stilling (søknadsfrist 20.03.2025)

 

Barnevernkonsulent – fast 100% stilling ved Barneverntjenesten i Sel, Vågå, Lom og Skjåk

 

 

  • Sel Kommune Sentraladministrasjon
  • Sel, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Barnevernsarbeider
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidstid: Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest torsdag 20. mars

 

 

Gå til søknad

 

 

Barnevernkonsulent – fast 100 % stilling St.id. 778

Hvem er vi? Barneverntjenesten i Sel, Vågå, Lom og Skjåk er en interkommunal tjeneste. Kommunene har til sammen i underkant 15.000 innbyggere. Hovedkontoret for tjenesten ligger på Otta, men det finnes også kontorlokaler i hver av de andre kommunene. Det er i underkant av 15 årsverk i tjenesten, og medarbeiderundersøkelser vitner om godt arbeidsmiljø.

 

Hva er ledig?

Vi har ledig 100 % fast stilling som barnevernkonsulent.

Beskrivelse av arbeidsoppgaver: Arbeidsoppgavene er forankret i lov om barnevernstjenester, med tilhørende rundskriv, forskrifter, retningslinjer og øvrige styringsdokumenter.

 

Arbeidsoppgaver

· Du håndterer generell saksbehandling etter Lov om barnevern, både i

Undersøkelse og tiltaksarbeid

· Du vil få ansvar for all dokumentasjon i arbeidet

· Samarbeid og møtevirksomhet med eksterne samarbeidspartnere

· Møtevirksomhet og oppfølging av familier

· Du stiller som partsrepresentant i Barneverns- og helsenemnda, og andre

rettsinstanser

· Deltakelse i team og individuell oppfølging av teamleder

· Deltakelse i faglig utviklingsarbeid

· Noe reisevirksomhet og ettermiddag/kveldsarbeid må påregnes

· Deltaker i regional barnevernsberedskapsvakt

 

Kvalifikasjoner

· 3-årig relevant høgskoleutdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller

sosionom.

Ved annen relevant utdanning kreves erfaring fra 1 linje.

· Meget god skriftlig og muntlig norsk fremstillingsevne

· Førerkort klasse B

· Gode datakunnskaper

· Personlig egnethet vil tillegges stor vekt

Gyldig politiattest må fremvises før ansettelse.

 

Ønskelige kvalifikasjoner

· Ønskelig med master eller at det kommende kompetansekravet er innfridd

på annen måte.

· Ønskelig med erfaring fra saksbehandling innen barnevernets

førstelinjetjeneste

 

Personlige egenskaper

· Du er fleksibel, strukturert, motivert og trygg i rollen

· Du er engasjert i barnevernfeltet

· Du må trives med å arbeide målrettet både selvstendig og i team, samt

oppnå resultater i krevende og hektisk miljø

· Du må ha svært gode samarbeidsevner og en helhetlig forståelse av

arbeidet med barn og deres familie

· Du må ha gode analytiske evner, god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

· Du er proaktiv og åpen for ny kunnskap innen faget

· Du er imøtekommende, tillitsbyggende og skaper gode relasjoner

· Du er ansvarsfull og bevisst på egne holdninger/verdigrunnlag/egen

praksis

 

Vi tilbyr

· Lønn etter gjeldende satser

· Gode tjeneste- og forsikringsordninger i KLP

· En spennende, krevende, utfordrende og lærerik

· Engasjerte kollegaer i et godt arbeidsmiljø

· Et arbeidssted opptatt av fagutvikling

· Egen opplæringsplan og oppfølging av nyansatte det første ansettelsesåret

· Avtale om bruk av fleksitid

· Intern veiledning, individuelt og i team

· Prosessveiledning i gruppe med ekstern veileder

· Nyansattveiledning

· Sosiale tiltak for å bygge opp under et godt arbeidsmiljø

Minst to referanser må oppgis. Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert. Politiattest som ikke er eldre enn tre måneder, må leveres før tilsetting. Iht. lov om barnevern § 12-11.

Kontaktperson for mer info om stillingen:

virksomhetsleder Kristin Kalbakk, tlf. 415 37 287 eller nestleder Karina Mandal, tlf. 912 45 433

 

Kontaktperson for stillingen

 

Sel kommune ligger sentralt i Gudbrandsdalen. Administrasjonssenteret og byen Otta er regionsenter i Nord-Gudbrandsdalen og et knutepunkt i Gudbrandsdalen. Sel er vertskommune for viktige statlige og regionale funksjoner. Kommunen står fremfor eller i gjennomføringsfasen for flere utbyggings- og utviklingsprosjekter knyttet til bl.a. skole, barnehage, videreutvikling av lokalmedisinsk senter, stedsutvikling i regionsenteret, hovedplan for vann og avløp, kommunal boligbygging, teknologiutvikling/digitalisering og effektivisering av arbeidsprosesser. Våre verdier er SEL: S amhandling — E ntusiasme — L ikeverd.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.sel.kommune.no

Facebook: https://facebook.com/selkommune

 

Del stillingen

Selskap

Sel kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Otta

Søknadsfrist

Mars 20, 2025

Landås menighet eldresenter – Sommervikarer 2025 (søknadsfrist løpende)

 

Lyst på en sommerjobb sommeren 2025?

 

Vi har behov for vikarer når våre ansatte er i ferie i sommer. Det er helst innen pleien at vi trenger vikarer.

Sommeren er en fin tid å være i jobb på sykehjem. Det er ofte fine dager hvor en kan ta de eldre med ut på tur, enten gå eller kjøre med bussen vår – eller med den elektriske sykkelen vår.
Om du har vært borti pleie og omsorg av mennesker før, eller kan tenke deg det, så ta gjerne kontakt og forhør deg med oss. Du kan lese mer om oss her på hjemmesiden eller på Facebook:  Landås Menighets Eldresenter | Bergen | Facebook

Vi har ledige sommervikar-stillinger fra uke 26 til 33, dvs. fra 23. juni til 17. august.

Om du planlegger sommeren tidlig, så kan du nok velge og vrake i forhold til tidspunkt. Om du planlegger litt seint, så vil det nok være størst sjanse for å få jobb siste del av ferien.
Om du ikke har jobbet hos oss før, må du ha noen opplæringsvakter før du begynner jobbingen. Vi regner et sommervikariat til å vare i fire uker. Vi kan nok avtale lengre vikariater, men helst ikke kortere når du først har fått opplæring.

Send søknad til: mail: [email protected]

Søknadsfrist: Helst innen utgangen av mars 2025, Jo fortere jo bedre, og mer å velge i.

Del stillingen

Selskap

Landås Menighets Eldresenter

Lenke til firma

http://www.lme.no/

Kontaktinfo

  • Morten Hauken
  • Tittel: Institusjonssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 48 99 40 77

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

April 6, 2025

Senja kommune – Miljøterapeut / Fagutvikler i psykisk helse og rustjenesten (søknadsfrist 01.04.2025)

 

Miljøterapeut/Fagutvikler i psykisk helse og rustjenesten

 

 

  • Senja kommune Psykisk helse og rustjenesten – Lavterskel og oppfølging
  • Rådhusveien 8, 9300 Finnsnes, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest tirsdag 1. april

 

 

Gå til søknad

 

 

Vil du være med på å gjøre en forskjell for mennesker med psykiske lidelser og rusutfordringer? Vi søker en engasjert og faglig dyktig terapeut til vår kommunale psykiske helse- og rustjeneste. Som terapeut vil du være en viktig del av et tverrfaglig team som jobber for å gi helhetlig oppfølging til innbyggere med behov for støtte og hjelp innen psykisk helse og rus.

Stillingen innebærer både individuelt arbeid med brukere og samarbeid med pårørende, spesialisthelsetjenesten og andre kommunale tjenester. Du vil møte mennesker med ulike behov. Der fokuset vil være å fremme mestring og muligheter, og jobbe for at tjenestetilbudet som ytes er riktig og koordinert. Du vil ha en viktig rolle i å bistå med veiledning, tilrettelegging – og sørge for gode og forsvarlige tjenester til de som trenger dette. Psykisk helse og rustjenesten skal med høy faglighet og forsvarlighet bidra til trygghet og livskvalitet for mennesker med rusavhengighet og/eller psykiske lidelser.  

Tjenesten er delt i flere avdelinger:

Avdeling for døgn – og boligtjeneste:

  • Fristad

Avdeling for lavterskel/oppfølging:

  • Mottak og oppfølgingstjenesten
  • Ruseenhet/rådgivende enhet for russaker
  • Finnsnes dagsenter
  • Kafe Pluss

 

Tjenesten har nå ledig 100% stilling som miljøterapeut/fagutvikler. Stillingen er dagstilling mandag- fredag. Om ønskelig kan det være mulig med jobb hver 4/6. helg mot redusert arbeidstid i ukedager. 

 

Arbeidsoppgaver

  • Kartlegging, vurdering og oppfølging av personer med psykiske helseutfordringer og/eller rusproblematikk
  • Planlegging og gjennomføring av individuelle behandlingsforløp
  • Veiledning og gruppeaktivitet
  • Samtaler og oppfølging med fokus på mestring, motivasjon og livskvalitet
  • Koordinering og samarbeid med blant annet pårørende, fastleger, spesialisthelsetjenesten NAV og andre relevante instanser
  • Tverrfaglig samarbeid i team med andre faggrupper
  • Dokumentasjon og rapportering i henhold til gjeldende lovverk

 

Som fagutvikler har du et ekstra ansvar for:

  • Tjenestens fagsystemer, jobbe med kvalitetsforbedring, implementering av nye metoder og verktøy
  • Tjenestens inntaksteam
  • Jobbe tett med helsepersonell, pårørende og andre aktører
  • Sørge for at pasientforløpene flyter godt, med tydelig oppfølging
  • Planlegge og gjennomføre kompetanseheving og internopplæring
  • Veiledning og støtte

Som fagutvikler i psykisk helse og rustjenesten krever det god forståelse for både kliniske ferdigheter og systemutvikling, du vil ha en viktig rolle i tjenesten utviklings og forbedringsarbeid. 

Vi er stadig i utvikling, så nye oppgaver må påregnes.

 

 Kvalifikasjoner:

Krav:

  • Sosial- eller helsefaglig(sykepleier/vernepleier) bachelor
  • Videreutdanning innen psykisk helse og/eller rus (minimum 60 studiepoeng komprimert). 
  • Erfaring fra psykisk helse- og rusarbeid
  • Erfaring med koordinering og pasientforløp
  • Kjennskap til relevant lovverk, blant annet helse- og omsorgstjenesteloven, pasient- og brukerrettighetsloven og psykisk helsevernloven
  • Krav til å beherske norsk språk både skriftlig og muntlig, samt benytte digitale verktøy
  • Førerkort klasse B 

Ønskelig:

  • Kompetanse innen relevant metodikk i psykisk helsearbeid er ønskelig
  • Erfaring fra veiledning og gruppeaktivitet

 

Vi er opptatt av å skape et tverrfaglig team med variert kompetanse og erfaring. Vi ønsker kollegaer som utfyller hverandre og bidrar til et trygt og utviklende arbeidsmiljø. Vi ser etter en terapeut som kan komplementere vårt team innen psykisk helse og rus. Vi legger derfor stor vekt på personlig egnethet og hvordan du kan komplementere teamet.

Stillingen innebærer stor grad av autonomi og fleksibilitet, selvstendighet vektlegges derfor. På grunn av arbeidets art må man ha en god fysisk og psykisk helse.

 

Personlige egenskaper:

  • Senja kommunes verdier er raus, fremoverlent og bærekraftig. Vi ønsker ansatte som etterlever disse verdiene
  • Du må ha gode samarbeid og kommunikasjonsegenskaper
  • Du har evne til helhetstenkning, og ser muligheter innenfor gitte rammer
  • Du har vilje og evne til nytenkning 
  • Du må tåle å stå i utfordrende situasjoner, kunne sette grenser, jobbe strukturert og målrettet, og tilpasse krav ut fra beboers funksjonsevne
  • Du har erfaring med strukturert og målrettet oppfølging av brukere/pasienter og står trygt i rollen som selvstendig miljøterapeut.
  • Du har interesse for å oppdatere deg innen eget fag
  • Du bidrar til et godt tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Du er ansvarsbevisst og har gjennomføringskraft
  • Du har evne til å utvise fleksibilitet
  • Relevant erfaring og personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Menn oppfordres til å søke

 

Vi kan tilby

  • En spennende arbeidsplass med variert og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Fleksibel arbeidstid og innflytelse på egen arbeidshverdag
  • System- og kompetanseutvikling i tråd med tjenestens mål
  • Fast ekstern veiledning
  • Faglige utfordringer på et spennende fagområde i stadig endring
  • Et positivt og flerkulturelt arbeidsmiljø med kompetente og erfarne medarbeidere
  • Konkurransedyktig lønn etter tariff
  • En kommune i stor utvikling og endring
  • Gode pensjonsordninger i KLP

Lønn etter kvalifikasjoner. Ansettelsens skjer etter kommunale vilkår, på lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldene lover, reglement og tariffavtaler. Deltagelse i kommunal pensjonsordning.

I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Minst to referanser av nyere dato, må oppgis. Minst en lederreferanse.

Kontakter

For mer informasjon ta kontakt med:

Virksomhetsleder for psykisk helse og rustjenesten 

Helene Nilsen, tel. 90131503, e-post:  [email protected]

Er du den vi ser etter? Vi ser frem til å høre fra deg! Send din søknad innen 01.04.2025

Søkes via easycruit.com. Søknad vi a e-post eller post godtas ikke.

CV legges ved søknad, og kopi av attester og vitnemål blir etterspurt ved behov. Kopiene blir ikke returnert.

Link til søknadsskjema: Søk her

 
Kontaktperson for stillingen
 
Helene Anette Ananiassen-Nilsen
+47 90131503
 
 
Om bedriften
Senja kommune er en av Nord-Norges mest spennende kommuner, kjent for sine naturskjønne omgivelser og sitt sterke fokus på bærekraft og utvikling. Kommunen har høye ambisjoner for sine tjenester og søker ledere som vil være med på å forme fremtiden.

Sektor: Offentlig

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Helene Anette Ananiassen-Nilsen
  • Tittel:
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 90131503

Lokasjon

  • Finnsnes

Søknadsfrist

April 1, 2025

Nes kommune – Miljøarbeidere 1x 100 % og 1x 80%, Miljøarbeider – tjenesten avd. 5 (søknadsfrist 21.03.2025)

NES-Webcruiter-1170x300

 

 

Vi søker engasjerte og mestringsfokuserte miljøarbeidere

 

Er du ute etter en spennende og givende jobb innen målrettet miljøarbeid til voksne med funksjonsutfordringer? 

Da er Miljøarbeidertjenesten i Nes kommune plassen for deg! Vi er med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til brukere i deres hjem. Vi har fokus på mestring, brukermedvirkning og samarbeid og kan tilby et spennende arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere. Vi samarbeider tverrfaglig både internt og eksternt, deltar i ulike prosjekter og er opptatt av fleksibilitet og forbedring.

Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune og er fordelt i 6 ulike avdelinger med forskjellige fokusområder. Vi gir tjenester til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i alle aldre og i alle livets faser. Avdeling 5 gir tjenester til voksne personer med funksjonsnedsettelser. Vi er opptatt av å styrke kompetansen innad, legge til rette for et utviklende fagmiljø og skape muligheter både for brukere og medarbeidere som sikrer gode tjenester også inn i framtida. 

Det gir mening å bidra til mestring og livsglede, skape trygghet og et godt liv. Vi ønsker deg som er engasjert, har faglig interesse, og som vil utføre jobben med arbeidsglede og humor

 

 Arbeidsoppgaver

  • Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven 
  • Målrettet miljøarbeid
  • Iverksette og påse at tiltak, oppfølging og dokumentasjon er faglig forsvarlig
  • Tilrettelegge for mestring og ressursmobilisering 
  • Tilrettelegge og bistå i daglige gjøremål/aktiviteter 
  • Opplæring og veiledning av medarbeidere – bistå i ressursgrupper/ansvarsgrupper
  • Samarbeid med verger/pårørende/fagansvarlige og andre aktuelle instanser
  • Faglig oppdatering/utvikling/delta aktivt inn i kommunens visjon og framtidsplaner

 

 Kvalifikasjoner

  • Autorisert helsefagarbeider, eller annen relevant fagarbeiderutdanning som barne- og ungdomsarbeider eller aktivitør
  • Kompetanse innen målrettet miljøarbeid til personer med funksjonsnedsettelser 
  • Kunnskap og erfaring i arbeid med aktuell brukergruppe
  • Erfaring fra arbeid med utfordrende atferd og HOL kap.9 er ønskelig
  • Kunnskap og erfaring knyttet til relevant lovverk 
  • Gode IKT ferdigheter og evne til å anvende ulike fagsystemer 
  • Engasjement for fagutvikling
  • God kommunikasjonsevne, skriftlig og muntlig
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Førerkort kl. B, med manuelt gir er en stor fordel

For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.

 

Personlige egenskaper

  • Ha evne til å sette deg inn i andres livssituasjon
  • Gode samarbeidsevner, erfaring fra tverrfaglig/flerfaglig samarbeid
  • Er ryddig og presis
  • Ha evne til fleksibilitet og stabilitet
  • Kunne foreta gode faglige og etiske vurderinger, være bidragsyter til holdningsarbeid
  • Bidra til ett godt arbeidsmiljø
  • Være positiv til endring og utvikling

Personlig egnethet vektlegges.

 

 Vi tilbyr 

  • Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
  • Godt arbeidsmiljø
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Intern opplæring
  • Lønn etter gjeldende tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger 
  • Lønn etter avtale/Lønn i henhold til tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.

Attester og vitnemål lastes opp i søkeprosessen. Originale vitnemål og attester tas med til et eventuelt intervju.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25. 

 

Praktisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 21.03.2025
Tiltredelse: 01.05.2025
Arbeidssted: Miljøarbeidertjenesten, avdeling 5

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

Kontakperson:

An-Kristin Myrhe, Avdelingsleder, avdeling 5
mob: +47 97621526
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • An-Kristin Myrhe
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 976 21 526

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mars 21, 2025

Vang kommune i Valdres – Fagleiar dagsenter 100 % fast stilling (Søknadsfrist 26.03.2025)

Kommunehuset- ca 3000

 

 

Fagleiar dagsenter 100 % fast stilling – 2.gongs lysing

 

Vang kommune har ledig 100 % fast stilling ved VHT. Stillinga er ei kombinert stilling med 50 % stilling som fagleiar for Dagsenter for personar med kognitiv svikt og Dagsenter Vangsheimen, og øvrige 50 % er knytta til institusjon eller korttid og heimesjukepleia (etter kva du sjølv ynskjer).

 

Søknadsfrist: 26.03.2025
Arbeidsgivar: Vang Kommune
Stad: VANG I VALDRES
Stillingstittel: Fagleiar dagsenter 100 % fast stilling – 2 gongs lysing
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4895595100

 

Arbeidsoppgåver

  • Planlegge aktivitetar og vidareutvikle tilbodet i tråd med personsentert omsorg
  • Oppgåver knytt til demensteam
  • Utøve helsehjelp i tråd med gjeldande krav og lovverk
  • Praktisk bistand og rettleiing til brukarar
  • Målretta miljøarbeid med ansvar for dagleg oppfølging og gjennomføring av aktivitetar og rutinar
  • Bidra til samarbeid på tvers av einingar i etaten
  • Dokumentere i fagsystemet Profil
  • Organisering knytt til dagleg drift av dagaktivitetstilbod

 

Kvalifikasjonar

  • Fortrinnsvis helsefagarbeidar med norsk autorisasjon, andre med erfaring frå relevant arbeid kan også søkje
  • Ønskeleg med vidareutdanning i alderspsykiatri og demens
  • Gode norskkunnskapar både skriftleg og munnleg
  • Erfaring frå kommunal pleie- og omsorgsteneste
  • Kunnskap om bruk av IKT som verktøy.
  • Førerkort kl. B

Stillinga krev politiattest jf. helsepersonell-loven § 5-4. Attesten må leggjast fram før tiltreding. 

 

Personlege eigenskapar

  • Ha evne til å gje omsorg og tryggleik
  • Vera fleksibel og ha tilpassingsevne
  • Vera motivert, engasjert og strukturert
  • Ha eit sterkt engasjement for arbeid med personar med demens
  • Ha gode evner til samarbeid
  • Sjølvstendig og ha evne til å ta ansvar, til å ta initiativ og til å sette seg raskt inn i nye arbeidsoppgåver
  • Evne til å sjå, tenkje og arbeide heilskapleg

 

Vi tilbyr

  • Eit godt og spanande fagmiljø med varierte arbeidsoppgåver
  • Eit positivt og triveleg arbeidsmiljø saman med dyktige kollegaer
  • Opplæring og rettleiing
  • Me tek atterhald om at faste tilsette med rettar etter HTA § 2.3 har førerett til utviding av stilling. Ved intern tilsetjing blir eventelle andre ledige stillingar å tilby søkjarane. 
  • Tilsetting skjer på vilkår som gjeld til ei kvar tid i kommunal sektor.
  • Lønn etter tariff i hht hovudtariffavtala, gode pensjonsvilkår og forsikringsavtalar.
  • Kommunen kan hjelpe til med å skaffe bustad

 

Tyinvegen 5150, 2975 VANG I VALDRES, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Stine Solemsli
Leiar Vangsheimen og heimetenesta
 Telefon:908 96 012
E-post:[email protected]

 

Vang kommune som arbeidsgjevar: 

  • Ca 290 tilsette fordelt på kommunalområda: Helse og omsorg, Utdanning og kultur, Landbruk og teknisk, og Stab
  • Den viktigaste ressursen me har er våre tilsette. I Vang kommune gjer me det me kan for at tilsette skal ha det bra på arbeid!

 

Å bu i Vang kommune: 

  • Ei storstilt satsing på barn og unge!
  • Ein kombinert barne – og ungdomsskule, med ca 200 elever. Nyrenovert med heilt ny fleirbrukshall med klatrevegg, basseng etc. Tolærarsystem, slik at det nesten alltid er to lærarar tilstades i klasserommet. Skulen nyttar Vang sin flotte natur mykje, både ved uteskule, faget FRI-NAT (friluftsliv og natur), og spanande utflukter. I Vang er SFO gratis for alle barn!
  • Vang kommune har to barnehagar, Høre og Fredheim, begge har småbarns og storbarnsavdeling. I Vang er det løpande barnehageopptak (start når det passar dykk!) og frå august 2024 er månadsprisen per barn 1500 kr
  • Helse og omsorgstenester av god kvalitet
  • Vang kommune har personalbustadar til leige, med butid opptil 3 år
  • Byggeklare tomter fleire stadar i kommunen, alle med fantastisk utsikt!
  • I Vang finn du 2 solide kontorfellesskap, gjer som fleire andre og ta med deg arbeidet til Vang!
  • Både i Vang og resten av Valdres finn du eit yrande kulturliv, der tradisjon står i høgsete,  med blant anna tradisjonsmat, tradisjonsmusikk, tradisjonshandtverk og aktiv stølsdrift. Vang kommune har også ein god kulturskule med stort utval av tradisjonelle og moderne aktivitetar
  • I Vang står lag, foreiningar og idrett sterkt, her finn du aktivitetar for einkvar smak!
  • Vang har ein storarta natur som innbyr til friluftsliv sommar som vinter, er du glad i turar, ski, jakt og fiske så er dette staden for deg!  Vang blir sagt å ha «vestlandsfjell med austlandsklima«, og er ei bygd med landbruk, grundarar, turisme og næringsliv i eit levande og inkluderande bygdesamfunn. I Vang finn du også store delar av Jotunheimen og ikkje minst festivalen Vinjerock
  • I Vang har dei fleste kort avstand mellom arbeid, barnehage og skule. Her kan du leve eit så roleg eller så aktivt liv som du sjølv ynskjer, i ei distriktskommune med positiv folketalsutvikling
  • Meir info om korleis det er å bu i Vang og kva som skjer i Vang finn du her på VangiValdres. Kontakt gjerne Innovangsjon direkte om du tenker på å flytte til Vang!
  • Meir info om arbeids – og bumarkedet Valdres finn du på VelgValdres

 

 

Vang kommune er opptatt av mangfold og oppmodar kvalifiserte kandidatar til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. 

Me gjer merksam på at søkjarar kan få sitt namn gjort offentleg i søkjarlista, sjølv om det er bedt om konfidensiell behandling. Du som søkjar vil i tilfelle bli varsla på førehand om det.

Del stillingen

Selskap

Vang kommune i Valdres

Kontaktinfo

  • Stine Solemsli
  • Tittel: Leiar Vangsheimen og heimetenesta
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 908 96 012

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

Mars 26, 2025

Domkirkehjemmet – Helgestillinger (søknadsfrist 31.03.2025)

 

LEDIG 2. OG 3. HVER HELG STILLINGER

 

  • Stiftelsen Domkirkehjemmet i Bergen
  • Kong Oscarsgt. 86, 5018 Bergen, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Pleiemedhjelper
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, deltid 20%
Arbeidstid: Turnus, dagtid og kveld, lørdag og søndag
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 6

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 31. mars

Send søknad til: [email protected]

Personlig egnethet vil vektlegges ved ansettelsen. Det er ønskelig at en har medisinkompetanse.

Søker må ha svært god norsk språkforståelse skriftlig og muntlig

God arbeidsmoral

Godkjent politiattest

 
Vi tilbyr:

  • Et godt kollegafellesskap

  • Faglig nivå

  • Tariffavtale gjennom VIRKE

  • Pensjonsordning gjennom KLP

 

 

Domkirkehjemmet i Bergen er et stort sykehjem med 93 beboere og aktivitetssenter med 22 plasser. Sykehjemmet har engasjerte aktivitører og en frivillighetskoordinator som sammen med pleiepersonalet legger til rette for mange ulike aktiviteter for beboerne – både individuelt og i grupper. Vi har også eget kjøkken som vi er stolte av. Domkirkehjemmet ligger «midt i smørøyet» i byen med god kommunikasjonsmulighet med buss, bybane og tog.

» Vi gir omsorg med verdighet for å skape best mulig livskvalitet til den enkelte».

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.domkirkehjemmet.no

Facebook: https://www.facebook.com/domkirkehjemmet

Del stillingen

Selskap

Stiftelsen Domkirkehjemmet I Bergen

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Mars 31, 2025

Ferievikarer – Domkirkehjemmet i Bergen (søknadsfrist 31.03.2025)

STIFTELSEN DOMKIRKEHJEMMET I BERGEN logo

Del stillingen

Selskap

Stiftelsen Domkirkehjemmet I Bergen

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Mars 31, 2025

Sykepleier – Domkirkehjemmet i Bergen (søknadsfrist 16.03.2025)

STIFTELSEN DOMKIRKEHJEMMET I BERGEN logo

 

FAST STILLING SOM SYKEPLEIER «SENTRALT I BERGEN»
STIFTELSEN DOMKIRKEHJEMMET I BERGEN

 

 

Om jobben

Stillingstittel: Sykepleier
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest søndag 16. mars

 

 

Gå til søknad

 

 

100% FAST STILLING SOM SYKEPLEIER Arbeidssted: Avdeling tilrettelagt for beboere med demens (11. beboere) Stillingen er ledig etter avtale Vi vil gjerne ha deg med på laget og kan friste med:god sykepleiedekningen arbeidsplass sentralt i Bergenkantine med hjemmelaget mat fra eget kjøkkenegen sykehjemslege som er en stor trygghet for beboerne og personaleteget renholdspersonell – hos oss skal sykepleier være sykepleier!nye uteområder og sansehageen sprudlende gjeng med aktivitører og frivillige som krydrer tilværelsen for beboerne våreHøres dette interessant ut? Kom gjerne innom for en uforpliktende prat og omvisning! Du som nyutdannet sykepleier eller har erfaring er hjertelig velkommen Turnusarbeid, arbeid hver 4. helg med korte vakterArbeidsoppgaver:

  • Utføre direkte pasientrettede oppgaver i tråd med gjeldende krav til kvalitet
  • Sykepleieansvar i avdelingen, delta på legevisitt
  • Observere, igangsette og vurdere sykepleietiltak
  • Veilede kollegaer og studenter i praksis
  • Ha dialog med pårørende og øvrige samarbeidspartnere
  • Være en bidragsyter for at beboerne får god omsorg og trygghet

Krav til kompetanse:

  • Norsk autorisasjon som sykepleier
  • Erfaring er fint, men ønsker også å høre fra deg som er nyutdannet
  • Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Fremmedspråklige søkere med utdanning utenfor Norden må dokumentere bestått B2 test i norsk (tidligere Bergens testen)

  • Engasjert og faglig oppdatert, ha gode samarbeidsevner
  • Aktiv bruker av IT verktøy, ønskelig med kjennskap til Profil/GBD, men ikke krav
  • Det er krav om politiattest ved ansettelse
 
Personlig egenskaper:

  • Du ønsker å jobbe i eldreomsorgen
  • Relasjons bygger som bidrar til å opprettholde et godt arbeidsmiljø
  • Evne til å være fleksibel, men samtidig strukturert
  • Faglig dyktig og evne til å anvende kunnskapen
 
Vi tilbyr:

  • Lønn i samsvar med gjeldende overenskomst
  • Et levende fagmiljø, med store påvirkningsmuligheter.
  • På ettermiddag, helg og natt er det alltid en sykepleier «på topp» i tillegg til ev sykepleier(e) i avdeling(ene).
  • Pensjonsordning gjennom KLP
  • Trivelig arbeidsmiljø
  • Bedriftshelsetjeneste
  • IA-bedrift

 

«Vi gir OMSORG med VERDIGHET for å skape best mulig LIVSKVALITET til den enkelte.»
Domkirkehjemmet i Bergen er et stort sykehjem med 93 beboere og et aktivitetssenter med 22 plasser. Sykehjemmet har engasjerte aktivitører og en frivillighetskoordinator som sammen med pleiepersonalet legger til rette for mange ulike aktiviteter for beboerne – både individuelt og i grupper. Vi har også eget kjøkken som vi er stolte av.
Domkirkehjemmet ligger «midt i smørøyet» i byen med god kommunikasjonsmulighet med buss, bybane og tog.

 

Sektor: Offentlig

Nettsted: http://www.domkirkehjemmet.no

Del stillingen

Selskap

Stiftelsen Domkirkehjemmet I Bergen

Kontaktinfo

  • Elin Sjursen
  • Tittel: Inst. sjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 908 28 408

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Mars 16, 2025

Sunnfjord folkehøgskule – Lærar Teknologi, design og produksjon (søknadsfrist 31.03.2025)

 

Lærer

 

 

Sunnfjord Folkehøgskule

Frist: 31.3.2025
Ansettelsesform: Fast

 

 

Lærar Teknologi, design og produksjon ved Sunnfjord Folkehøgskule

 

Vi søker etter deg som:

Som har erfaring/ kunnskap innanfor eit eller fleire av desse fagområda:

  • Teknisk teikning

  • Kunnskap/erfaring innan mekanikk

  • Erfaring/kunnskap innanfor trearbeid

  • Kunnskap/erfaring innan elektronikk

  • Kunnskap/erfaring innan bruk av plast/kompositt

  • Kunne styrkeberegne

Elles vil den tilsette få opplæring av dagleg leiar ved Campus verftet i Førde i staten. https://www.campusverftet.no/

 

Dine eigenskapar:

  • Har gode formidlingsevner

  • Er fleksibel 

  • Har gode samarbeidsevner

  • Er god på relasjonar

  • Er sjølvstendig

  • Er lagspelar

  • Er ein tydleg leiar

 

Kvalifikasjonar:

  • Relevant erfaring

  • Relevant utdanning

  • Fordel med pedagogisk kompetanse

  • Gode norskkunnskapar munnleg og skriftleg

 

Arbeidets omfang/Innhald

  • 100% frå 01.08.2025

  • Undervisning på linja teknologi, design og produksjon

  • Oppfølging av einskildelevar

  • Lærar valfag

  • Sosialpedgogisk arbeid

 

 Vi tilbyr:

  • Spennande og variert arbeid

  • Godt arbeidsmiljø

  • Løn etter avtale

  • Medlemsskap i Statens Pensjonskasse

  • Nært samarbeid med Campus Verftet i Førde

 

Om arbeidsgiveren

Sunnfjord folkehøgskule ligg i Førde i Sunnfjord kommune. Like viktig som å undervise er vårt mandat å dyktiggjere unge menneske for livet. Læring skal opplevast gjennom glede, meistring og utfordringar gjennom eit folkehøgskuleår. Sunnfjord Folkehøgskule er ein kristen folkehøgskule, knytt til Normisjon. Det blir venta at den tilsette vil vere lojal mot skulen sitt verdigrunnlag.

Nettverk: Facebook
Sektor:
 Offentlig
Sted: Solvang 3, 6810 Førde
Bransje: ElektronikkIndustri og produksjonIT – maskinvare
Stillingsfunksjon:
 IndustriMaterialteknologiUndervisning og pedagogikk

 

Spørsmål om stillingen

Jon Olav Leira
Rektor
40 04 41 25

Bengt Edvardsen
Leiar Campus Verftet
 91 63 92 50

 

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

 

 

Solvang 3, 6810 Førde

Del stillingen

Selskap

Sunnfjord Folkehøgskule

Kontaktinfo

  • Jon Olav Leira
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 400 44 125
  • Bengt Edvardsen
  • Tittel: Leiar Campus Verftet
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91 63 92 50

Lokasjon

  • Førde

Søknadsfrist

Mars 31, 2025

Nes kommune – Miljøarbeider ungInes, 100 % fast (søknadsfrist 16.03.2025)

NES-Webcruiter-1170x300

 

 

Miljøarbeider ungInes, 100 % fast

 

 

Innledning

Ung|nes er en forebyggende lavterskeltjeneste som består av Utekontakter og miljøarbeidere. Tjenestens viktigste mål er å bidra til at ungdom får en best mulig ungdomstid med mestringsfulle og gode opplevelser.

Ung|nes er også fritidsklubber, FRAM (Unge voksne i utenforskap) og BUA. (Barn og unge i aktivitet). 

Ung|nes deltar i ulike ansvarsgrupper og team.  Bruker sosiale medier aktivt som en kontaktskapende og oppsøkende arena i tillegg til det informative.

Avdelingens barne- og ungdomsarenaer og tilbud skal være attraktive og utviklende arenaer for mestring, sosial og kulturell kompetanse. Ungdom skal ha reell innflytelse og kunne realisere sine ideer. 


Arbeidsoppaver

  • Du vil  jobbe med ulike aktiviteter og oppfølging av grupper eller enkeltungdom.
  • Miljøarbeidere i ungInes er en del av felte-turnus i skolene på dagtid.
  • Alle medarbeiderne i teamet deltar og jobber inn i ferietilbud.
  • For å utnytte alle ressursene og få synergier av felles kompetanse har vi ungInes team hvor oppgaver og hendvendelser fordeles.
  • Stillingen er en del av temaet i ung|nes og vil ha et dedikert ansvar for utvikling av et nytt tilbud i Årnes sentrum for ungdom fra 15 år og oppover. Tilbudet er knyttet til tiltakene i HKH-rapporten som ble utarbeidet våren 2024. (Hurtig kartlegging og handling) Handlingsplan med anbefalte tiltak, basert på HKH-kartleggingen  
  • Arbeidstid to kvelder i uken, noe arbeid kan også skje på helg (2-4 ganger i året)

 

Kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig om høgskole gjerne fra kulturfeltet, eller relevant 3 årig høgskole relatert til helse og sosialfaglig utdanning eller pedagogisk utdannelse.
  • Du må ha relevant arbeidserfaring fra direkte arbeid med målgruppen barn og ungdom.
  • Du bør ha kunnskap om og erfaring fra ett helhetlig arbeid rundt sårbare barn og unge.
  • Evne til ansvar og vilje til resultatoppnåelse, god på omstillinger og samarbeid.
  • Du må være strukturert og ha høy gjennomføringsevne.
  • Du må kunne kommunisere godt på norsk, både muntlig og skriftlig.
  • Et brennende engasjement for barn og unge er en forutsetning.
  • Det er en fordel med god kompetanse på sosiale medier og digitale flater.
  • Du må kunne arbeide strategisk og målrettet innenfor dine ansvarsområder. 
  • For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.

 

Personlige egenskaper

Du er fleksibel, med evne til å håndtere en arbeidshverdag med tidvis høyt tempo og uforutsette situasjoner. Som type er du åpen og nysgjerrig, med ønske om å hente inspirasjon og læring fra andre. Du bør være god til å samarbeide. Du må være god på relasjoner. Du må evne å finne løsninger på utfordringer som dukker opp undervegs.

Personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr 

Hos oss får du en meningsfull arbeidshverdag, med utfordrende og varierte arbeidsoppgaver, og mulighet til å utvikle deg både personlig og faglig. 

  • Lønn i henhold til tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Prakitisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Sektor: Kultur
Søknadsfrist: 16.03.2025
Tiltredelse: snarest
Arbeidssted: Årnes

 

Kontaktpersoner:

Heidi Sann
mob: +47 99501440

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/kultur-og-aktivitet/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Heidi Sann
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 99501440

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mars 16, 2025