Lærer, årsvikariat 100% stilling, skoleåret 2023/24 med mulighet for fast tilsetting (søknadsfrist Løpende)

Loppa kommune søker

Lærer, årsvikariat 100% stilling, skoleåret 2023/24 med mulighet for fast tilsetting

 

Om oss

Liker du rå natur, fantastisk utsikt, nordlys, midnattsol, fisk, reinsdyr og ørn? Da kan Loppa kommune være noe for deg. Et lite samfunn med et stort hjerte. I Loppa kan du nyte spektakulære fjellturer sommer og vinter, randonee, scooterkjøring, isbrevandring, fiske, grilling og bading i alle slags temperaturer. Vi har en dagsturhytte på Øksfjordfjellet.

Loppa er en liten kommune der mange aktiviteter er basert på frivillighet. Det er gode muligheter for å engasjere seg i ulike lag og foreninger.

Med kort vei til jobb, skole og barnehage kan du nyte døgnets timer med aktiviteter, sosialt lag eller i fred og ro. Loppa kommune grenser til Kvænangen kommune i sør, Alta kommune i øst og Hasvik kommune i nord.

Loppa kommunes brosjyre

Om stillingen

Vi har ledig et årsvikariat i 100% stilling som lærer, ved Høgtun skole i Øksfjord.

Loppaskolen består av Høgtun skole/SFO i Øksfjord og Bergsfjord oppvekstsenter. Kulturskolen i Loppa er en del av Loppaskolen. Ønsker du å kombinere lærerjobb med kulturskolejobb, kan dette være en mulighet.

Vi er et kollegium der vi ser hverandre, oppmuntrer hverandre og ønsker at alle skal trives. Vi vil gjerne ha deg med på å videreutvikle den viktige rollen skolen har i Loppa.

Vi søker lærere som er selvstendige og strukturerte, har høy relasjons- og kommunikasjonskompetanse og har gode samarbeidsferdigheter både med voksne og barn.

Søknad med CV, vitnemål, attester og andre relevante dokumenter må legges inn i jobbnorge, for at søker skal være aktuell.

Vi tilbyr

Lønn etter tariff (alle nyansatte starter med lønn etter minimum 10 års ansiennitet)
Relevante kurs og videreutdanning
Veiledning for nyutdannede
Gratis SFO for førsteklassinger
Nedskriving av studielån (inntil 50 000kr per år for lærere)
Gratis barnehage (fra august 2023)
Lavere skatt (Finnmarksfradraget)
Økonomisk fordel ved å bo i Finnmark
Sjekk ut kalkulatoren på linken under for å se hva du kan spare ved å flytte til oss:

Sparekalkulator

Arbeidsoppgaver

Planlegge, gjennomføre og evaluere undervisning i tråd med læreplanverket
Følge opp elevenes resultater, kartlegge, vurdere og følge opp elevene jevnlig både faglig og sosialt.
Delta aktivt i utvikling av skolens profesjonsfaglige fellesskap.

Kvalifikasjoner

Krav om godkjent lærerutdanning, gjerne allmennlærer
Utenlandske lærerutdanninger må være NOKUT godkjent
Fag: gjerne mat og helse, men ikke en forutsetning
Gjerne erfaring fra spesialundervisning
Gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
En tydelig klasseleder som skaper ro og rom for læring og trivsel
Har gode evner til å formidle kunnskap og gode holdninger til elevene
Samarbeide godt med elever, foresatte, kolleger og hjelpetjenester
Være fleksibel og løsningsorientert
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Generell info

Loppa kommune kan være behjelpelig med å skaffe bolig
Politiattest av ny dato må fremlegges før tiltredelse
Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid går frem av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
Ved overtallighet har fast ansatte i Loppa kommune fortrinnsrett
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Intervju kan skje over Teams
Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved tilsetting
Minst to referanser bes oppgitt i søknaden
Gode pensjonsordninger gjennom SPK
I Finnmark gjelder statlige virkemiddelordninger som lavere skatt og nedskriving av studielån i Statens Lånekasse i Norge
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25

 

Spørsmål om stillingen

Områderektor Vibeke Berg: [email protected]

Kommunalleder oppvekst og kultur Elin M.Olsen: [email protected]

HR og organisasjonsleder Ann-Kathrine Holst-Olsen: [email protected]

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist Løpende

 

Arbeidsgiver Loppa kommune

Kommune Loppa

Omfang Heltid

Varighet Vikariat/Midlertidig

Arbeidssted Loppa kommune

 

Del stillingen

Selskap

Loppa kommune

Kontaktinfo

  • Elin M.Olsen
  • Tittel: Kommunalleder oppvekst og kultur
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf:
  • Ann-Kathrine Holst-Olsen
  • Tittel: HR og organisasjonsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Loppa

Søknadsfrist

Juli 30, 2023

Blomsterdekoratør og Medarbeidar kjøkken / kokk (Søknadsfrist 16.07.2023)

 

Blomsterdekoratør

 

 

Stillinga som blomsterdekoratør er ein del av bemanninga på den økologiske gardsbutikken på Sogn Jord- og Hagebruksskule (SJH.)

Hovudarbeidsoppgåvene er blomsterbinding og tillaging av samanplantingar o.l. for sal via gardsbutikken.

I travle periodar vil det bli arbeid utanom ordinær arbeidstid; som t.d. ved bryllaup, konfirmasjon og gravferd.

Ved behov blir arbeidsoppgåvene og ordinært sal i gardsbutikken og arbeid med blomsterproduksjon.

Aktiv deltaking i team innafor arbeidsfeltet.

Det er ynskjeleg med snarleg tilsetjing.

 

  • Søknadsfrist: 16.07.2023
  • Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
  • Stad: Aurland
  • Stillingstittel: Blomsterdekoratør
  • Stillingar: 1
  • Heiltid/Deltid: Deltid
  • Tilsetjingsform: Fast
  • Stillingsprosent: 60
  • Webcruiter-ID: 4666611508

 

Arbeidsoppgåver

  • Blomsterdekorasjon
  • Arbeid utanom ordinær arbeidstid ved større tingingar; (bryllaup, konfirmasjon, gravferd)
  • Anna arbeid i gardsbutikk og med blomsterproduksjon ved behov
  • Aktiv deltaking i gardsbutikkteamet
  • Marknadsføring og sal direkte via butikk, på telefon og nett
  • Rapportering; dagsoppgjer og fakturagrunnlag
  • Innkjøp
  • Orientera om SJH sine eigenproduserte varer og andre varer som blir selt via gardsbutikken
  • Meir informasjon om gardsbutikken

 

Kvalifikasjonar

  • Relevant fagleg utdanning / ev. lang relevant arbeidserfaring innanfor fagområdet
  • Ønskeleg med gartnarerfaring (ikkje eit krav) – stillinga kan då bli utvida til 100% stilling
  • Kunnskap om sal, innkjøp og logistikk
  • God økonomikunnskap/-forståing
  • Kunnskap og engasjement for økologisk landbruk
  • God kunnskap om SJH sine eigne økologiske produkt og om produkt frå andre leverandører

 

Personlege eigenskapar

  • Kunde- og serviceorientert, blid og høflig
  • Vera kreativ og kunne ta initiativ
  • Arbeida sjølvstendig og saman med andre
  • God samarbeidsevne
  • Vera ryddig

 

Vi tilbyr

  • Vanlege fylkeskommunale tilsetjingsvilkår
  • Løn etter gjeldande tariffavtale
  • Ein arbeidsstad med varierte arbeidsoppgåver

 

Skulevegen 24, 5745 Aurland, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Venke Sjursen
avdelingsleiar
 Telefon:90122866
E-post:[email protected]

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg. Lokalsamfunna er ramma for gode kvardagsliv som gjev like mogelegheiter til å delta i verdiskaping i heile Vestland. Fylkestinget er øvste politiske organ i fylkeskommunen.

 

Medarbeidar kjøkken / kokk – SJH – Administrasjon, Vestland fylkeskommune Fast
Webcruiter-ID: 4626796480
Aurland

Søknadsfrist: 16.07.2023

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Aurland

Søknadsfrist

Juli 16, 2023

Økonomisjef (søknadsfrist 31.07.2023)

 

 

Økonomisjef

 

100% fast stilling som økonomisjef.

Søknadsfrist: 31. juli 2023.

Me har ledig ei spanande og utfordrande stilling som økonomisjef – er dette noko for deg?

Vår økonomisjef gjennom 42 år går av med pensjon i fyrste halvdel av 2024. Me søkjer hans etterfylgjar.
Kommunen ynskjer å ha «overlapp» og vil tilsetje økonomisjefen frå oktober.

Økonomisjefen har det administrative ansvaret for m.a. kommunen sitt budsjett, rekneskap og økonomiarbeid. I tillegg er avdelinga rekneskapsførar for Tokke kyrkjelege fellesråd og nokre legat. Økonomisjefen har personalansvaret for tilsette i økonomiavdelinga.

Økonomisjefen har ei nykelrolle, og me treng deg som er fagleg sterk med kunnskap om kommunal økonomi, finans og eigarstyring av kommunalt eigde og deleigde selskap. Du har strategisk teft når kommunen skal forvalte midlane, og du blir motivera av å forvalte ressursar til det beste for fellesskapet. Økonomistyringa i kommunen er avhengig av eit omfattande samarbeid med mange involverte partar i heile organisasjonen, og her har du ein strategisk, retningsgjevande og leiande rolle på vegne av kommunedirektøren. Kommunen er oppteken av å nytte digitale verktøy til å forbetre både tenestene me tilbyr innbyggjarane og interne arbeidsprosessar. Me ser etter ein person som kan vere ein aktiv pådrivar i dette arbeidet.

Som økonomsjef vil du vera del av kommunedirektørens leiargruppe, saman med fire kommunalsjefar, NAV-leiar og organisasjonssjef.

 

Arbeidsoppgåver:

Det heilskaplege ansvaret for å sikre det langsiktige perspektivet i kommunen si økonomi- og finansstyring gjennom handlingsprogram, budsjett, økonomiplan og økonomireglement ligg til økonomileiar. Du har ansvaret for å vidareutvikle kommunen, sikre gode budsjettprosessar og syte for effektiv økonomistyring.

Ansvarsområde:

  • Overordna ansvar for kommunen sitt budsjett, økonomirapportering, finans- og kraftsaker og eigarstyring
  • Personalleiing for eininga økonomiavdeling
  • Vera kommunedirektøren sin rådgjevar og støttespelar innanfor økonomiske og finansielle problemstillingar
  • Vera med på å sikre god internkontroll
  • Bidra til å modernisere og forenkle arbeidsprosessar og å ta i bruk nye, digitale verktøy
  • Bidra til ein positiv kultur og stimulere til eit produktivt og godt arbeidsmiljø
  • Leiarstøtte i planlegging av ressursbruk og økonomisk måloppnåing

Økonomisjefen rapporterar til kommunedirektøren.

 

Kvalifikasjonskrav:

  • Relevant høgare utdanning på bachelor- eller masternivå
  • Kjennskap og fagleg bakgrunn til å forstå komplekse problemstillingar i kommunen sin økonomi
  • Leiarerfaring er ynskjeleg
  • Erfaring frå økonomioppfølging og prosjektleiing vil vere ei styrke
  • Gode digitale evner/ferdigheitar. (kommunen nyttar følgjande dataprogram i økonomiforvaltninga:
  • Unit4 ERP/Agresso)
  • Analytiske eigenskapar og innsikt i kva som er drivarar for inntekter og utgifter i ein kommune, kva som er viktig i den samanhengen og at du kan kommunisere godt omkring desse

 

Personlege eigenskapar:

  • Vera engasjert, vise evne til å setje klare mål, ta initiativ og gjennomføre, vera fleksibel.
  • Utøve eit godt leiarskap og medarbeidarskap
  • Positiv og serviceinnstilt, gode samarbeidsevner
  • Nøyaktig og flink til å kommunisere både munnleg og skriftleg
  • Førarkort kl. B

 

Me tilbyr:

  • Ei nykelrolle i kommuneadministrasjonen og del av kommunedirektøren si leiargruppe
  • Interessante og varierte arbeidsoppgåver
  • Hyggelege kollegaer og ein god arbeidsplass
  • Opplæring og kompetanseoppbygging
  • Fleksibel arbeidstid, gode forsikrings- og pensjonsordningar
  • Løn etter avtale.

 

Me ynskjer eit arbeidsmiljø prega av mangfald, og at våre tilsette skal gje eit bilete av befolkninga generelt. Me oppmodar alle som er kvalifiserte til å søkja jobb hjå oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn eller kulturell bakgrunn. Me legg vekt på tilrettelegging av arbeidsforholda dersom du har behov for det.

Administrasjonsspråket er nynorsk.

Ved spørsmål om stillinga, ta kontakt med kommunedirektør, Finn Arne Askje, tlf. 95 07 66 37, eller [email protected]

Aktuelle søkjarar blir kalla inn til intervju. Ved tilsetjing er det krav om politiattest av nyare dato, men slik attest skal ikkje fylgje søknaden. Kopi av attestar og vitnemål tek du med deg ved eit eventuelt intervju.

I samsvar med Offentleglova § 25 kan namn på søkjarane offentleggjerast.

 

Søknad sendast på elektronisk søknadsskjema som du finn her

Del stillingen

Selskap

Tokke kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Dalen

Søknadsfrist

Juli 31, 2023

Kommunalsjef for plan, næring og kultur (søknadsfrist 31.07.2023)

 

Kommunalsjef for plan, næring og kultur

 

100% fast stilling som kommunalsjef for plan, næring og kultur

Søknadsfrist: 31. juli 2023.

Vi har ledig ei spanande og utfordrande leiarstilling i Tokke kommune – er dette noko for deg?

Stillinga som kommunalsjef er fast, med ynskje om oppstart så snarleg som mogeleg.

Plan og næringssjefen sine ansvarsområde er plan, landbruksforvaltning, næringsutvikling, kultur og reiseliv.

Som kommunalsjef for plan, næring og kultur vil du vere ein av fire kommunalsjefar som inngår i kommunedirektøren si faste leiargruppe, saman med NAV-leiar, økonomisjef og organisasjonssjef.

Vi ser etter deg som har god kompetanse, tek ansvar og ynskjer å bidra til ei sterk lagånd. Saman med dine kollegaer i kommunedirektøren si leiargruppe ser du stadig etter nye moglegheiter, og er ein aktiv pådrivar i utviklinga av både kommunen sine tenester og kommunen som organisasjon. Personlege eigenskapar vil bli vektlagt.

 

Arbeidsoppgåver:

Overordna administrativt, fagleg og økonomisk ansvar, samt personalansvar for tilsette plan, næring og kultur.

Ansvarsområde

  • Plan og utviklingsarbeid
  • Næringsutvikling
  • Landbruksforvaltning
  • Byggesak og oppmåling
  • Reiseliv og turisme
  • Kultur og idrett
  • Andre fagområde kan bli lagt til ansvarsområdet

Kommunalsjefen rapporterer til kommunedirektøren.

 

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant høgare utdanning på bachelor- eller masternivå
  • Erfaring og kompetanse frå eit eller fleire av dei aktuelle ansvarsområda er ein fordel
  • Leiarerfaring er ynskjeleg
  • Erfaring frå økonomioppfølging og prosjektleiing vil vere ei styrke
  • Gode digitale ferdigheiter

 

Personlege eigenskapar

  • Vere engasjert, vise evne til å setje klare mål, ta initiativ og gjennomføre, vere fleksibel.
  • ​Utøve eit godt leiarskap og medarbeidarskap
  • Positiv og serviceinnstilt, gode samarbeidsevner
  • Nøyaktig og flink til å kommunisere både munnleg og skriftleg
  • Førarkort kl. B

 

Vi tilbyr:

  • Interessante og varierte arbeidsoppgåver
  • Hyggelege kollegaer og ein god arbeidsplass
  • Opplæring og kompetanseoppbbygging
  • Fleksible arbeidstid, gode forsikrings- og pensjonsordningar
  • Lønn etter avtale

 

Me ynskjer eit arbeidsmiljø prega av mangfald, og at våre tilsette skal gje eit bilete av befolkninga generelt. Me oppmodar alle som er kvalifiserte til å søkja jobb hjå oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn eller kulturell bakgrunn. Me legg vekt på tilrettelegging av arbeidsforholda dersom du har behov for det.

Administrasjonsspråket er nynorsk.

Ved spørsmål om stillinga, ta kontakt med kommunedirektør, Finn Arne Askje, tlf. 95 07 66 37, eller [email protected]

Aktuelle søkjarar vert kalla inn til intervju. Ved tilsetjing er det krav om politiattest av nyare dato, men slik attest skal ikkje følgje søknaden. Kopi av attestar og vitnemål tek du med deg ved eit eventuelt intervju.

Kommunen har nynorsk som administrasjonsspråk.

I samsvar med Offentleglova § 25 kan namn på søkjarane offentleggjerast.

 

Søknad sendast på elektronisk søknadsskjema som du finn her

Del stillingen

Selskap

Tokke kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Dalen

Søknadsfrist

Juli 31, 2023

*Universitetsbiblioteket i Steinkjer: Universitetsbibliotekar / Spesialbibliotekar *Universitetsbiblioteket (UB) Bodø: Førstebibliotekar / Universitetsbibliotekar (søknadsfrist 07.08.2023)

Barne- og ungdomsarbeider – Hvaler Kirkelig fellesråd (Søknadsfrist 01.08.2023)

 

Hvaler Kirkelig fellesråd

Barne- og ungdomsarbeider

 

Om stillingen

  • Hvaler kirkelige fellesråd har stilling ledig som barne- og ungdomsarbeider i Hvaler sokn.
  • Ledig 75 % stilling som Barne- og ungdomsarbeider.
  • Det er vedtatt en Trosopplæringsplan som skal følge de døpte barna med aktiviteter frem til de er 18 år. Vi er godt i gang med mange av disse tiltakene. Stillingen har ansvar for arbeidet med den vedtatt trosopplæringsplanen, samt følge og videreutvikle denne.
  • Det er fra 1. oktober 2023 ledig 75 % fast stilling som Barne- og ungdomsarbeider.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 01.08.2023
Arbeidsgiver: Hvaler Kirkelig fellesråd
Sted: Skjærhalden
Stillingstittel: Barne- og ungdomsarbeider
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 75
Webcruiter-ID: 4677653948

Arbeidsoppgavene vil være:

Å formidle en klar og tydelig kristen tro i lojalitet til Den norske kirkes verdigrunnlag
Å gjennomføre- og videreutvikle arbeidet med menighetens Trosopplæringsplan i samarbeid med sokneprest, Barne- og ungdomsutvalget og menighetsrådet.
Ansvar for babysang og knøttesang. Bidra til barnekoret som ledes av frivillige.
Administrere og gjennomføre konfirmantarbeid i samråd med sokneprest og menighetsråd
Rekruttere og inspirere frivillige medarbeidere
Ansvar for menighetsbladets barne- og ungdomsstoff
Ansvar for bruk av sosiale medier rettet mot målgruppen
Annet arbeid blant barn og unge i samarbeid med barnehager og skole

Ønskede kvalifikasjoner:

Relevant utdanning fra høgskole, universitet eller bibelskole
Sang, musikk og/eller drama i fagkretsen, eller som interesse
Erfaring med arbeid blant barn og unge
Tilfredsstillende datakunnskaper
Kunne kommunisere godt på norsk, skriftlig og muntlig

Vi er på jakt etter deg som:

  • har gode samarbeidsevner
  • trives med å arbeide i team sammen med ansatte og frivillige
  • er strukturert, løsningsorientert og fleksibel
  • er kontaktskapende og kreativ
  • er en rollemodell i arbeidet med barn og unge
  • er frimodig og utadvendt

Annet:

  • det forutsettes medlemskap i Den norske kirke
  • du må disponere bil
  • du må legge frem politiattest ved ansettelse
  • vi vil legge stor vekt på personlig egnethet
  • du må være fleksibel med hensyn til arbeidstid og påregne noe helgearbeid

Vi tilbyr

  • En variert stilling med mange viktige oppgaver i et spennende og godt arbeidsmiljø
  • Lønn etter gjeldende tariff
  • Gode forsikringsordninger gjennom KNIF Trygghet
  • Pensjonsordning gjennom KLP
  • Gode digitale verktøy
  • Tilbud om kurs innenfor aktuelle fagområder

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

Kirkeverge Jan Heier, tlf 47479730, [email protected]

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist: Tirsdag 1. august 2023

 

Arbeidssted: Kirkene og Kirkens Hus, Storveien 12, 1680 Skjærhalden

Kontaktinformasjon

Jan Heier, Kirkeverge
Telefon:  474 79 730
E-post:  [email protected]

 

Om arbeidsgiveren

Hvaler kommune ligger helt sør i Østfold, langt ute i Oslofjorden. Her er nærhet til natur og sjøliv, og med bussforbindelse til Fredrikstad og Oslo med mange daglige avganger på hverdager. Det er ca. 4.700 innbyggere i kommunen. Om sommeren øker folketallet til antatt 40.000 pga. de mange hytte- og feriegjestene, og mange av disse er en synlig del av kirkelivet. Skjærhalden på Kirkøy er kommunesenteret. Hvaler har to gamle steinkirker: Hvaler kirke (en av Norges eldste) og Spjærøy kirke fra 1891. Staben består av sogneprest, kirkeverge, kirkemusiker, trosopplærer, og 2 kirketjenere/kirkegårdsarbeidere.

Del stillingen

Selskap

Hvaler kirkelige fellesråd

Kategorier

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Skjærhalden

Søknadsfrist

August 1, 2023

Kirkemusiker / Organist Hvaler Kirkelig fellesråd (Søknadsfrist 01.08.2023)

 

Hvaler Kirkelig fellesråd

Kirkemusiker / Organist

 

Om stillingen

  • Ledig 80 % stilling som kirkemusiker/organist i Hvaler sokn
  • Vi søker etter en engasjert og kreativ organist/kirkemusiker med 4-årig
    universitets- eller høyskoleutdannelse.
  • Stillingen har ansvar for å videreføre og videreutvikle det musikalske tilbudet som kirken har et naturlig ansvar for, herunder gudstjenester og kirkelige handlinger, diakoni, barne- og ungdomsarbeid samt kor- og konsertvirksomhet.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 01.08.2023
Arbeidsgiver: Hvaler Kirkelig fellesråd
Sted: Skjærhalden
Stillingstittel: Kirkemusiker / Organist
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID:4677647785

Instrumenter

  • Spjærøy kirke har et Jørgensen-orgel fra 1965 med et begrenset antall stemmer. I tillegg har kirken et eldre flygel.
  • Hvaler kirke har et 22-stemmers orgel fra 2020, bygget av Richard Rensch Orgelbau i Tyskland. I tillegg har kirken et Yamaha-flygel fra 2009 i meget god stand.
  • Kirkens Hus har et eldre flygel i god stand.

Arbeidsoppgaver

  • Ha det overordnede ansvaret for det kirkemusikalske livet i menighetene.
  • Videreføre og videreutvikle det gode kirkemusikalske arbeidet som finnes på Hvaler i dag.
  • Menigheten har en ny kirkemusikalskplan fra 2022.
  • Ha ansvar for konserter og særlig høy aktivitet i sommerhalvåret.
  • Spille til gudstjenester og andre kirkelige handlinger.
  • Spille til barnekor.
  • Delta på stabsmøter og i aktuelle utvalg.
  • Videreføre samarbeidet med øvrige sang- og musikkaktører i lokalsamfunnet
  • Ha ansvar for kirkens instrumenter og budsjettansvar på musikkfeltet

Kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig med 4-årig kirkemusikkutdanning fra høyskole eller universitet. Annen relevant musikkutdanning vil bli vurdert.
  • Det forutsettes at man kan beherske orgel og piano til ulike formål og behov i menighetsarbeid.
  • Erfaring med korvirksomhet er ønskelig.
  • Man må kunne disponere egen bil i arbeidet.
  • Det er en forutsetning å beherske norsk muntlig og skriftlig.
  • Det forutsettes god kjennskap til Den norske kirke.
  • Søker må kunne fremlegge tilfredsstillende politiattest ved tilsetting, jfr. Kirkeloven § 29.

Personlige egenskaper

  • Vi søker en driftig, engasjert og kreativ musiker som ønsker å bidra til menighetens mangfoldige musikkliv.
  • Stillingen krever allsidighet og erfaring med ulike stilarter og musikalske uttrykk.
  • Personlig egnethet og evne til samarbeid og fleksibilitet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Et godt og humørfylt arbeidsfellesskap med øvrig stab og engasjerte frivillige i Folkekirken på Hvaler.
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver og gode muligheter for nye initiativ.
  • Flotte kirkerom med ulik akustikk.
  • Fleksibel arbeidstid – dag, kveld og helg.
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale og pensjonsordning i KLP.

Annet

Kirkemusikeren må være lojal mot kirkens grunnverdier og visjon. Vi forutsetter engasjement for kirkelig virksomhet.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist: Tirsdag 1. august 2023

 

Arbeidssted: Kirkene og Kirkens Hus, Storveien 12, 1680 Skjærhalden

Kontaktinformasjon

Jan Heier, Kirkeverge
Telefon:  474 79 730
E-post:  [email protected]

Mats-Andre Soli, Kirkemusiker
Telefon:   977 66 377
E-post:  [email protected]

 

Om arbeidsgiveren

Hvaler kommune ligger helt sør i Østfold, langt ute i Oslofjorden. Her er nærhet til natur og sjøliv, og med bussforbindelse til Fredrikstad og Oslo med mange daglige avganger på hverdager. Det er ca. 4.700 innbyggere i kommunen. Om sommeren øker folketallet til antatt 40.000 pga. de mange hytte- og feriegjestene, og mange av disse er en synlig del av kirkelivet. Skjærhalden på Kirkøy er kommunesenteret. Hvaler har to gamle steinkirker: Hvaler kirke (en av Norges eldste) og Spjærøy kirke fra 1891. Staben består av sogneprest, kirkeverge, kirkemusiker, trosopplærer, og 2 kirketjenere/kirkegårdsarbeidere.

 

Del stillingen

Selskap

Hvaler kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Mats-Andre Soli
  • Tittel: Kirkemusiker
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 977 66 377

Lokasjon

  • Skjærhalden

Søknadsfrist

August 1, 2023

Byggdrifter 100 % fast – Kommunale bygningar (søknadsfrist 31.07.2023)

 

Byggdrifter 100 % fast

 

Tysvær kommune sine samlede tekniske tjenester er organisert i resultatområde Teknisk i 3 seksjoner- Drift, Forvaltning og Prosjekt.

Stillingen som byggdrifter tilhører seksjon Drift, under ansvarsområde for kommunale bygg som er ansvarlig for forvaltning, drift og vedlikehold av skoler, barnehager, omsorgsbygg, kultur- og idrettsbygg og kommunale boliger.

Arbeidsoppgaver

Generelle drifts- og vedlikeholdsoppgaver – spesielt knyttet til kommunale boliger
Drift og tilsyn av eiendommens tekniske anlegg i form av varmeanlegg, SD-anlegg, brannalarmanlegg, sprinkler og ventilasjon
Energioppfølging og optimalisering
Ettersyn og mindre reparasjoner av tekniske anlegg
Oppfølging av underleverandører og oppfølging av faste serviceavtaler
Ajourføring av forvaltning, drift- og vedlikeholds dokumentasjon (IK-Bygg)
Oppfølging av myndighetskrav og tilrettelegging av vedlikeholds- og driftsoppgaver i henhold til eiendommens internkontrollsystem. (IK-Bygg)

Krav til kompetanse

Fagbrev, fortrinnsvis som byggdrifter eller tømrer
Minimum 5 års relevant erfaring som byggdrifter eller tømrer kan kompensere for kravet om formell kompetanse
Sertifikat (kl. B)
Ønskelig med byggteknisk erfaring, samt erfaring fra drift og vedlikehold av eiendommer
Beherske norsk skriftlig og muntlig
Kjent med bruk av data
Kjennskap til system for internkontroll, HMS og energioppfølging, samt branndokumentasjon er en fordel
Godkjent politiattest må kunne fremlegges før tiltredelse i stillingen

Personlige egenskaper

Er løsningsorientert og praktisk anlagt
Trives med å jobbe både alene og i team
Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Er selvstendig og ansvarsbevisst
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Lønn etter gjeldende avtale og regelverk

 

Søk på stillingen her.

 

Referansenummer: 23/3037

Fylke: Rogaland

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 31.07.2023

 

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Eikeskog

 

Kontaktpersoner

Trond Jøsang
mob: +47 90067639

 

Hjemmeside: www.tysver.kommune.no

Adresse: Rådhusvegen 9 5570 Aksdal

 

Tysvær kommune Kommunale bygningar

Teknisk Drift er inndelt i fagområdene vei, idrett og park, bygg, vann og avløp og avdeling renhold. Fagområdet bygg har ansvar for vedlikehold av alle kommunalt eide bygg og boliger. Fagområdet vei, idrett og park forvalter, drifter og vedlikeholder kommunale veier inkludert gang- og sykkelveier, og grønt- og idrettsanlegg. Avdeling renhold utfører renhold i de fleste kommunale bygg. Fagområdet vann og avløp har ansvar for drift og vedlikehold av det kommunale vann og avløpsnettet.

Teknisk Drift er samlokalisert med avdeling for arbeidstrening til Seksjon for Arbeid og Inkludering (AoI) og Hjelpemiddellageret i det nye Driftsbygget på Eikeskog.
En samlokalisering som har gitt Drift og avdeling for arbeidstrening hos AoI grunnlag for utvidet samarbeid med oppgaver som skal løses i Tysvær kommune.

 

Del stillingen

Selskap

Tysvær kommune

Kontaktinfo

  • Trond Jøsang
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 90067639

Lokasjon

  • Aksdal

Søknadsfrist

Juli 31, 2023

Diakon Storfjorden kyrkjelege fellesråd (Søknadsfrist 09.07.2023)

 

Diakon

 

Storfjorden kyrkjelege fellesråd

Om stillinga

Storfjorden kyrkjelege fellesråd satsar på diakoni og har ledig ei 3 årig 80-100 % prosjektstilling som diakon / diakonimedarbeidar, med mål om fast stilling.
Vi ser etter deg som vil vere med å utforme diakonitenesta i fjordbygdene våre, skape møteplassar mellom menneske for fellesskap og integrering. Kommuniserer godt med ungdom og kunne nytte pilegrimsleia og verdsarvområdet til aktivitetar og fellesskap på tvers av bygder, folk, etnisitet, alder og bakgrunn.

Storfjorden kyrkjelege fellesråd har si verksemd i to kommunar, Stranda og Fjord, med 6 sokn og 7 kyrkjer. Storfjorden på Sunnmøre er kjend for den ville og flotte naturen, dei mange historiske fjellgardane, lokalsamfunn med varierte aktivitetar og merkevarer, turisme og den kjende turistbygda Geiranger, ski- og alpinanlegg både i Stordal og Stranda, fjelløp, fotturar og fritidsaktivitar, produksjon av både kjøtt og fisk og møblar og tenester for alle. Området har både verdsarvstatus på Unescos liste og historisk pilegrimslei mot Nidaros. Alle bygdene og sokna har sitt særpreg, og innbyggjarane bidreg med stort engasjement og frivillig arbeid. Storfjorden kyrkjelege fellesråd har tilsaman omlag 7000 innbyggjarar, om lag 10,5 årsverk fordelte på 18 personar i fellesrådet, og 3 prestar. Fellesrådet sitt hovudkontor ligg i Stranda.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 09.07.2023
Arbeidsgivar: Storfjorden kyrkjelege fellesråd
Stad: Stranda
Stillingstittel: Diakon
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Deltid
Tilsetjingsform: Prosjekt
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4679961069

Arbeidsoppgåver

Fokusområder for diakonen:

Oppgåver som er nedfelt i tenesteordning for diakonar i Den norske kyrkje og etter diakoniplanen
Aktivitetar og besøksteneste for eldre som bur heime og som bur på institusjonar
Ungdomsdiakoni som kan dekkje både dei unge sine overgangar mellom skuletrinn, samt ha fokus på dei som slit med utanforskap, psykisk helse og rus.
Integrering av utanlandsk arbeidskraft og flyktningar.
Koordinering, oppfølging og rekruttering av frivillige medarbeidarar
Aktivitetar som omfattar Valldalleia (pilegrimsleia) og Verdsarvområdet.
Delta i planlegging og gjennomføring av gudstenester med diakonien i fokus, og andre aktuelle temaer.

Kvalifikasjonar

Godkjent utdanning som diakon
Erfaring med frivillige medarbeidarar
Erfaring med å bruke sosiale medier
Personlege eigenskaper vert vektlagt
Diakonistudentar og andre med relevant utdanning eller yrkeserfaring oppfordrast også til å søke. Dersom studiekrav ennå ikkje er oppfylt kan det inngås avtale om ein progresjon for å gjennomføre utdanning etter kvalifikasjonskrav for diakonar med mål om vigsling.

Personlege eigenskapar

Vi søkjer ein person som:

Er sjølvstendig og samtidig kan jobbe i team
Har gode formidlings- og kommunikasjonsevner
Er initiativrik og kontaktskapande
Kan jobbe med inkludering av innvandra arbeidarar og flyktningar
Villig å bygge nettverk på tvers av aldersgrupper og bygdelag
Ønskjer å sjå og motivere andre
Kan koordinere diakoniarbeidet og samarbeide med frivillige i fleire bygder
Ønskjer å hjelpe dei unge i bygdene.
Vil jobbe med prosjekter som utviklar diakonien i fellesrådet sitt område.
Med fordel er glad i natur og friluft, og kan implementere bærekraftmåla i diakonien
Vil nytte pilegrimsarbeid og opa kyrkje som verktøy

Vi tilbyr

Prosjektstilling over 3 år med høve for fast tilsetting.
Ein triveleg arbeidsplass med 18 engasjerte og dedikerte medarbeidarar, varierte arbeidsoppgåver og gode høve for utvikling
Løn etter kvalifikasjonar og etter tariffavtale for Hovedorganisasjonen KA området, pensjonsordning i KLP

Andre ting:

Det er krav om medlemskap i Den norske kyrkja
Tilfredsstillande politiattest må framleggas ved tilsetting, jf. trussamfunnslova § 20 e
Det må påreknast noko arbeid på kveldstid og helgar, samt helligdagar.
Søkjar må beherske norsk muntleg og skriftleg
Ha førarkort og disponere eigen bil

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Ødegårdsvegen 3, 6200 Stranda, Norge

Kontaktinformasjon

Petra Riste Synnes, Kyrkjeverje
Telefon:+47 91519869

 

Del stillingen

Selskap

Storfjorden kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Petra Riste Synnes
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 915 19 869

Lokasjon

  • Stranda

Søknadsfrist

Juli 9, 2023

Lærere faste stillinger Narvik ungdomskole (søknadsfrist 21.06.2023) + Fagarbeidere (søknadsfrist 23.06.2023)

 

Narvik ungdomskole, Narvik kommune

Lærere faste stillinger

 

Om stillingen

Lærere ved Narvik ungdomsskole.

Som lærer ved Narvik ungdomsskole vil du jobbe ved en skole som påvirker og tilpasser seg samfunnsutviklingen med elevenes læring og utvikling i sentrum. Alle våre elever skal ha trygge rammer for læring, samspill og utvikling i et læringsmiljø som stimulerer og utfordrer.
Narvik ungdomsskole har pr dd. 615 elever. Skolen er tilnærmet heldigital med Chromebooks til alle elever, digitale tavler og læringsplattformer.

Skolen ledes av rektor, assisterende rektor og tre inspektører. Personalet er satt sammen i 3 «storteam» som ledes av en inspektør for 8. trinn, en for 9. trinn og en for 10. trinn. Skolen har også nyopprettet miljøtjeneste med en fast ansatt miljøterapeut. I tillegg har skolen flere rådgivere, både sosialpedagogisk og spesialpedagogisk rådgivning. Skolen har 24 ordinære skoleklasser, en avdeling for internasjonale elever og en avdeling for elever med særskilte behov.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 21.06.2023
Arbeidsgiver: Narvik kommune
Sted: Narvik
Stillingstittel: Lærere faste stillinger Narvik ungdomsskole f.o.m. 01.08.2023
Stillinger: 3
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4671519397
Startdato: 01.08.2023

Arbeidsoppgaver

Må påberegne kontaktlærerfunksjon.
Læringsarbeid med hele klasser, grupper og enkeltelever.
Planlegge, gjennomføre og evaluere læringsarbeidet.
Samarbeide på klassenivå, team, skole og kommunalt nivå.
Skole/hjem samarbeid.
Analyse av resultater, utarbeidelse og oppfølging av planer på gruppe- og individnivå for best mulig tilpasset opplæring.
Aktør og medutvikler i profesjonsfaglig utviklingsarbeid på arbeidsplassen.

Kvalifikasjoner

Nødvendige kvalifikasjoner:

Pedagogisk utdannelse som kvalifiserer for undervisning i grunnskolen på 8.-10. trinn.

Ønskelig kompetanse:

Engelsk, matematikk, norsk, spansk og kroppsøving.

Øvrige kvalifikasjoner:

Gode kunnskaper om læreplanverk i LK20.
Gode kunnskaper om opplæringsloven.
Gode kunnskaper om vurderingsforskriften til opplæringsloven, med vekt på underveisvurdering.
Du er en dyktig klasseleder og har forskningsbasert tilnærming til hvordan utføre klasseledelse.
Du arbeider systematisk med godt klassemiljø, har evne til å skape gode og trygge relasjoner i klasserommet og forstår sammenhengen mellom dette og god læring.
Du evner å skape gode relasjoner med elever og foresatte.
Du er interessert i IKT og utvikler deg kontinuerlig. Du bruker IKT gjennom planlegging, rapportering, kartlegging, vurdering, registrering og kommunikasjon med foresatte og elever.
Du anvender digitale læremidler i egen undervisning. Narvik kommune bruker skolen.cdu.no og skolestudio i tillegg til en rekke supplerende digitale ressurser.
Du bruker IKT i undervisningen og er klar over viktigheten av at elever erverver gode ferdigheter og kunnskaper i bruk av slik teknologi.
Du har kompetanse i å vurdere læringsutbyttet og justerer opplæringen i henhold til dette, f.eks. oppfølging av nasjonale kartlegginger, elevundersøkelsen m.m.
Du har gode norskspråklige ferdigheter.
Du kan påta deg å være kontaktlærer.

Personlige egenskaper

Du har høye ambisjoner på hver enkelt elevs vegne.
Du kommuniserer godt og har evne til å etablere gode relasjoner til elevene, foresatte og kollegaer.
Du har gode samarbeidsevner, er løsningsorientert, resultatorientert og beslutningsdyktig.
Du er en god lagspiller og ønsker å arbeide i team.
Du er analytisk og målrettet.
Du viser daglig positivt og profesjonelt engasjement sammen med elevene, foresatte og ansatte.
Du har gode holdninger til sykefravær og bidrar aktivt til et lavest mulig sykefravær for deg selv og arbeidsplassen for øvrig.
Du er fleksibel, løsningsorientert, ambisiøs på egne vegne, har stor arbeidskapasitet og god systemforståelse.
Personlig egnethet vil bli tillagt meget stor vekt.

Vi tilbyr

Narvik ungdomsskole

Ved Narvik ungdomsskole vil du bli en del av et utviklingsorientert og inkluderende arbeidsmiljø.
Som lærer vil du få en interessant og spennende stilling som gir gode muligheter for personlig og faglige utfordringer i samarbeid med alle ansatte, elever og foresatte tilknyttet skolen.

Vi tilbyr

Et godt og utviklende arbeidsmiljø.
En spennende og utfordrende jobb.
Lønn ifølge Narvik Kommunes lønnsregulativ.
Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
Gratis årskort i Narvikfjellet eller Ankenes alpinanlegg, eventuelt klippekort på et av bassengene i kommunen vår, dersom du er tilflytter.
https://www.narvik.kommune.no/tjenester/prosjekter/tilflytter/tilflytterpakken/

Annet

Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller minoritetsbakgrunn.
Dersom du har utenlandsk yrkeskvalifikasjon, stilles det krav om norskferdigheter.
Du må legge fram politiattest før du starter i stillingen.
Ved nyansettelse vil det være 6 måneders prøvetid.
Ansettelsen skjer på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler.
Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om unntak fra offentlighet må begrunnes i søknaden, jamfør offentleglova § 25, andre ledd. Søker vil bli varslet om ønsket ikke tas til følge.
Personer som har et arbeidsforhold til Narvik kommune, som er i en nedbemanningsprosess, eller er registrert med behov for annet passende arbeid, kan ha fortrinnsrett på stillingen.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Bjørnsonsvei 1, 8517 Narvik, Norge

Kontaktinformasjon

Heidi Olsen Sværd
Assisterende rektor
 Telefon:41629716
E-post:[email protected]

Ørjan Halvorsen
Enhetsleder
Telefon:93268138
E-post:[email protected]

 

Om arbeidsgiveren
Narvik kommune – et samfunn i utvikling
Narvik kommune er et naturlig knutepunkt i hjertet av Nord-Norge og strekker seg fra Tysfjorden i sør til fylkesgrensa Troms og Finnmark i nord. Vi har om lag 22.000 innbyggere.

Narvik har alt man kan tenke seg av naturopplevelser, aktiviteter og kulturarrangementer. Her ligger Nord-Norges flotteste alpinanlegg og nasjonalfjellet Stetinden. Vi har fjell og fjorder som innbyr til alt fra toppturer, padling og dykking. Du kan spille golf i Skjomen, og du finner både kulturarrangementer og festivaler her. Vi har kort reisevei til spektakulære steder som Lofoten, Vesterålen og Hamarøy. Narvik har også jernbane til Sverige, og du kan ta toget helt til Stockholm eller resten av Europa.

Satsingsområdene i regionen er reiseliv, kraft og fornybar energi, blå næringer, forsvaret og grønn transport, logistikk og infrastruktur. Industrisatsningen i Narvik vil innebære den største investeringen i fastlandsnorge med over 50 milliarder kroner bare fra Aker. I tillegg er det en rekke andre industrikonsern som er i gang med på starte eller å utvide sin virksomhet i Narvik. I Narvik ligger UiT, Norges arktiske universitet. Kommunen har utstrakt samarbeid med UiT, næringslivet og Universitetssykehuset Nord-Norge. UNN Narvik er også godt i gang med å bygge et nytt topp moderne sykehus for regionen, midt i Narvik.

 

Del stillingen

Selskap

Narvik kommune

Kontaktinfo

  • Heidi Olsen Sværd
  • Tittel: Assisterende rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 41629716

Lokasjon

  • Narvik

Søknadsfrist

Juni 23, 2023